• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
RichieB schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:28:
[...]

De farce is dat het "duurzaam" heet, niet dat ik er in beleg. 8)

[...]

Ik heb ooit verzekeringen bij NN gehad.. nee, daar ga ik mijn geld niet naartoe brengen.
fitvermogen is inmiddels van Goldman Sachs

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:31
Darses schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:54:
@DJustin (en @RichieB en anderen die in AVIAW participeren) Inmiddels een week verder, maar nog geen reactie van IBKR waarom AVIAW onbeschikbaar is. In mijn bericht heb ik al gewezen op de locatie van de juiste documenten, dus hopelijk betekend de lange reactietijd dat er op de achtergrond gewoon aan gewerkt wordt...
zou je mij die locatie ook kunnen geven, dan zal ik het ticket opnieuw openen en dit vanuit mijn kant ook onder de aandacht brengen.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:00
Darses schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:54:
@DJustin (en @RichieB en anderen die in AVIAW participeren) Inmiddels een week verder, maar nog geen reactie van IBKR waarom AVIAW onbeschikbaar is. In mijn bericht heb ik al gewezen op de locatie van de juiste documenten, dus hopelijk betekend de lange reactietijd dat er op de achtergrond gewoon aan gewerkt wordt...
Ik heb ze gisteren ook de linkjes gestuurd en nu krijg ik terug:
We inform you that your request is currently under review by our technical team to make the fund available for trading.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Pistachenootje Update over interest withholding tax:
The Irish Revenue Authority requires IBKR to collect withholding tax on credit interest income. The withholding tax for 2022 year-to-date will be collected from account U... on December 5.
Misschien lees ik er teveel in, maar ik zie dat ze het nu specifiek hebben over credit interest income. Als ik het goed lees lijkt het dus geen betrekking te hebben op de SYEP vergoeding.

Verder:
To the extent clients pay withholding tax in 2022, they may be entitled to reclaim some or all of the tax paid from the Irish Revenue Commissioners after the end of the current year. This depends on the DTA between clients’ country of residence and Ireland. We will provide more detail on the reclaim process in due course.
De inhouding terugvragen bij de Ierse belastingdienst zou mogelijk moeten zijn en ze zijn van plan het proces te ondersteunen. Heb alleen geen eerdere ervaring met dit proces - iemand hier wel? :)

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:43
Powell zojuist aan het woord geweest:
  • “Despite some promising developments, we have a long way to go in restoring price stability,”
  • it makes sense to moderate the pace of our rate increases as we approach the level of restraint that will be sufficient to bring inflation down,”
  • “The time for moderating the pace of rate increases may come as soon as the December meeting.”
  • “It is likely that restoring price stability will require holding policy at a restrictive level for some time. History cautions strongly against prematurely loosening policy. We will stay the course until the job is done.”
  • ”Soft landing very plausible”
Wel wat er verwacht werd. Er komen nog renteverhogingen aan, maar waarschijnlijk niet meer zo’n grote stap in december. Tijdens de speech schoot de markt zo’n 1,5% omhoog. Straks de Q&A.

[Voor 3% gewijzigd door SvV_Ying op 30-11-2022 20:20]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 10:50

Jebus4life

BE User

De manische depressie van de beurs lijkt inderdaad, toch voor even, plaats gemaakt te hebben voor optimisme. Waar ik eind september nog op -10% YTD stond, sta ik inmiddels op bijna +3%

(benieuwd hoe lang het zal duren :+ )

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50
ZIM begint weer bijzonder aantrekkelijk te worden voor degene met een hogere risico tolerantie. De winstgevende vracht vervoerder (EPS 9,66 laatste kwartaal, huidige koers is $19... P/E van minder dan 2 8)7 ) doet nu een 150% yield. Het hangt wel allemaal af van de hoogte van de eindjaars uitkering welke in Q1 komt. Maar zelfs als die minder is dan de $17 van vorig jaar, en dan heb je de q2/3/4 uitkeringen ook nog, is er hier een hele aparte verhouding ontstaan.

Binnen 1 jaar kun je de aandelen met een kostbasis van 0,- in je boeken hebben staan en zien waar het schip strand (pun intended).

Waarom is dit zo bijzonder? Is het geen klassieke yield trap? Nou... naast de hoge winst is er ook gewoon geen debt. De market cap is momenteel zo'n 2,3 miljard en is door afwezigheid van de debt eigenlijk gewoon de bedrijfswaarde. In theorie dan.
De retained earnings (voor o.a. dividend uitkeringen) bedraagde 3,8 miljard - daar is nog wel de Q4 '22 dividend uitkering vanaf te halen. Daarnaast is er een netto cash positie van 2 miljard.

Voor 2,3 miljard koop je dus een cashcow, welke in de boeken nu bijna 6 miljard gewoon aan cash heeft liggen om uit te delen. Een buitengewoon hoge dividend uitkering van >100% yield in 2023 is dus niet uitgesloten. Sterker nog: het geld staat letterlijk al klaar.
En als je zin hebt, is er met een 17% short ook nog wat geld op te halen met menig lending program.

Gevalletje too good to be true, of back up the truck?

[Voor 9% gewijzigd door Xanaroth op 05-12-2022 09:01]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Qwerty-273

Meukposter

Xanaroth schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:59:
Geen onderbouwde mening over het bedrijf, maar de ingehouden belasting op dividenden lijken mij wel weer een complex stukje om uit te zoeken hoe je dat terug kan krijgen. Al durf ik niet te zeggen hoe dit door de broker wordt afgehandeld.
https://investors.zim.com...ash-Dividend/default.aspx

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Xanaroth schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:59:
ZIM begint weer bijzonder aantrekkelijk te worden voor degene met een hogere risico tolerantie. De winstgevende vracht vervoerder (EPS 9,66 laatste kwartaal, huidige koers is $19... P/E van minder dan 2 8)7 ) doet nu een 150% yield. Het hangt wel allemaal af van de hoogte van de eindjaars uitkering welke in Q1 komt. Maar zelfs als die minder is dan de $17 van vorig jaar, en dan heb je de q2/3/4 uitkeringen ook nog, is er hier een hele aparte verhouding ontstaan.

Binnen 1 jaar kun je de aandelen met een kostbasis van 0,- in je boeken hebben staan en zien waar het schip strand (pun intended).

Waarom is dit zo bijzonder? Is het geen klassieke yield trap? Nou... naast de hoge winst is er ook gewoon geen debt. De market cap is momenteel zo'n 2,3 miljard en is door afwezigheid van de debt eigenlijk gewoon de bedrijfswaarde. In theorie dan.
De retained earnings (voor o.a. dividend uitkeringen) bedraagde 3,8 miljard - daar is nog wel de Q4 '22 dividend uitkering vanaf te halen. Daarnaast is er een netto cash positie van 2 miljard.

Voor 2,3 miljard koop je dus een cashcow, welke in de boeken nu bijna 6 miljard gewoon aan cash heeft liggen om uit te delen. Een buitengewoon hoge dividend uitkering van >100% yield in 2023 is dus niet uitgesloten. Sterker nog: het geld staat letterlijk al klaar.
En als je zin hebt, is er met een 17% short ook nog wat geld op te halen met menig lending program.

Vrachtvervoer is hoog cyclish. dus de winst kan exploderen, en dat heeft het ook gedaan. maar het kan ook heel rap de andere kant op gaan. Dit is de grafiek met de prijzen per zeecontainer, en een die is hard aan het dalen. en zo te zien nog geen bodem bereikt.

En ZIM rekent vooral spot prijzen, ipv lange termijn contracten. dus ze gaan deze daling zeker merken. Daarnaast hebben ze geen eigen schepen maar leasen ze die, wat in slechte tijden nadelig is, omdat je niet zomaar onder een leasecontract uit kan.

De dividend yield reflecteert dit. Soort van "value trap", en "Priced for bankrupcy".
Men verwacht dat ZIM het moeilijk gaat krijgen en moeite zal hebben met winstgevendheid, en deze yield niet zou kunnen volhouden. Vergeet ook niet, dat je 25% dividendbelasting ingehouden word. Een buyback zou beter zijn, maar dat willen ze niet.

Tel daar geruchten bij op over een recessie (welke :z ) en met is al snel bang om zeevervoer aandelen te bezitten, want in het verleden was dat een slechte keus.

Ik heb zim lange tijd gehad, maar ik ben terughoudend met instappen. Er liggen zeker kansen, maar ik wil eerst zien dat prijzen per container gaan stabiliseren, en stoppen met dalen.

ora et labora

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Qwerty-273 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:26:
[...]

Geen onderbouwde mening over het bedrijf, maar de ingehouden belasting op dividenden lijken mij wel weer een complex stukje om uit te zoeken hoe je dat terug kan krijgen. Al durf ik niet te zeggen hoe dit door de broker wordt afgehandeld.
https://investors.zim.com...ash-Dividend/default.aspx
Op zich lijkt het niet veel meer dan een paar formuliertjes invullen en naar de Agent insturen. Echter, de payment date is 7 dec en de formulieren moeten begin januari binnen zijn. In de tussentijd ga je nooit de woonplaatsverklaring gestempeld krijgen door de belastingdienst (form 99.2).

Echter, de helft krijg je sowieso van NL al terug mits je Box 3 belasting betaalt.

• Xanaroth
mrc4nl schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:39:
[...]

Vrachtvervoer is hoog cyclish. dus de winst kan exploderen, en dat heeft het ook gedaan. maar het kan ook heel rap de andere kant op gaan. Dit is de grafiek met de prijzen per zeecontainer, en een die is hard aan het dalen. en zo te zien nog geen bodem bereikt.

[Afbeelding]

En ZIM rekent vooral spot prijzen, ipv lange termijn contracten. dus ze gaan deze daling zeker merken. Daarnaast hebben ze geen eigen schepen maar leasen ze die, wat in slechte tijden nadelig is, omdat je niet zomaar onder een leasecontract uit kan.

De dividend yield reflecteert dit. Soort van "value trap", en "Priced for bankrupcy".
Men verwacht dat ZIM het moeilijk gaat krijgen en moeite zal hebben met winstgevendheid, en deze yield niet zou kunnen volhouden. Vergeet ook niet, dat je 25% dividendbelasting ingehouden word. Een buyback zou beter zijn, maar dat willen ze niet.

Tel daar geruchten bij op over een recessie (welke :z ) en met is al snel bang om zeevervoer aandelen te bezitten, want in het verleden was dat een slechte keus.

Ik heb zim lange tijd gehad, maar ik ben terughoudend met instappen. Er liggen zeker kansen, maar ik wil eerst zien dat prijzen per container gaan stabiliseren, en stoppen met dalen.
Ik heb het totaal niet over het bedrijfsmodel ZIM. Ik heb het hier echt over de onderliggende waarde. Dat ze nu cash 1-1,5x de market cap lijken te hebben liggen (wederom, correctie nodig voor Q4 22 uitkering) om het eindjaars dividend mee te betalen straks in Maart. Dat ze daarnaast evenveel cash hebben liggen als nogmaals de totale market cap. Terwijl ze goed winst maken, dus die getallen groeien weer verder.

Gaat me totaal niet over cyclische markt of freight rates. Puur dat je hier gewoon een bankrekening lijkt te kunnen kopen waar ze voor elke 20,- die je stort er 40,- bijschrijven 'mits je de rekening minimaal een jaar aanhoud' zegmaar.

Zelfs een potentieel short-squeeze scenario in Q1, als je kijkt naar de hoeveelheid geld die reeds beschikbaar is in Q1 voor het dividend. Dat de 16% shorters meer dividend moeten vergoeden dan de maximale upside (koers naar 0,-) en dus geen zin heeft posities open te houden.

[Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 05-12-2022 09:50]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Xanaroth schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:48:
Dat de 16% shorters meer dividend moeten vergoeden dan de maximale upside (koers naar 0,-) en dus geen zin heeft posities open te houden.
Elke keer dat zim dividend uitkerd zakt de koerst op ex-dividend met hetzelfde bedrag, dus het maakt de shorters niet uit als ze dividend moeten uitkeren.

ora et labora

• Xanaroth
mrc4nl schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:00:
[...]

Elke keer dat zim dividend uitkerd zakt de koerst op ex-dividend met hetzelfde bedrag, dus het maakt de shorters niet uit als ze dividend moeten uitkeren.
Normaal niet. Maar normaal is een yield 1-2-5%, enkele keer 10%. Maar als je zeg 110% van de huidige koers moet uitkeren over 4 periodes? Dan gaat de koers echt niet naar -2.. de koers kan immers niet onder de 0 (bankroet) duiken. Dan krijgen de shorters scenario van gegarandeerd meer verlies dan de maximale potentiele winst.

Dat is juist waarom ik deze case zo bijzonder vindt. 3,2 miljard reeds op de bank staan en gereserveerd voor dividend op een 2 miljard market cap - en daarnaast nog eens 2 miljard cash on hand. De verhouding lijkt doorgeslagen te zijn.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:05
Xanaroth schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:09:
[...]

Normaal niet. Maar normaal is een yield 1-2-5%, enkele keer 10%. Maar als je zeg 110% van de huidige koers moet uitkeren over 4 periodes? Dan gaat de koers echt niet naar -2.. de koers kan immers niet onder de 0 (bankroet) duiken. Dan krijgen de shorters scenario van gegarandeerd meer verlies dan de maximale potentiele winst.

Dat is juist waarom ik deze case zo bijzonder vindt. 3,2 miljard reeds op de bank staan en gereserveerd voor dividend op een 2 miljard market cap - en daarnaast nog eens 2 miljard cash on hand. De verhouding lijkt doorgeslagen te zijn.
Schijnbaar is er cashburn verwachting. Freigth rates gaan significant omlaag, minder cash inflow, leasing cost, cash outflow gaat omhoog.
Maar goed, er is nog wel een buffertje voor negatief raakt. Interessant

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-02 18:43
Pistachenootje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:55:
Zijn er hier mensen die een reactie hebben gehad van IB Ierland op het insturen van het formulier voor de Irish Interest Withholding tax?

Ik heb de mijne een tijdje geleden gemaild maar niets gehoord.
Ik heb het formulier laten tekenen door de BD en naar IB gestuurd een aantal weken terug. Ik kreeg een bericht terug dat mijn formulier was ontvangen en geaccepteerd. Maar helaas, vandaag toch 20% withholding uitgeboekt over alle rente ontvangen vanaf mei tot en met november. Misschien werkt het formulier niet met terugwerkende kracht? Ik zal eens wat mensen lastig gaan vallen. Wat een slordige gang van zaken ..

Onvoorstelbaar!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:16

• Miki
  • Registratie: November 2001
Het is niet meer toevallig, die toko zoekt keer op keer de grenzen op en speelt stommetje met hun klanten dat er niets aan de hand is en dat alles op orde is.

Ik snap werkelijk niet wie nog bij die ballentent zou willen beleggen :/

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wie z'n orders graag naar een donker steegje in Berlijn (Flatex) wilt zien gaan, waar je door een grote spread gepakt wordt, kan bij Degiro blijven. Kopen tegen hogere prijzen dan bij Euronext en verkopen tegen lagere prijzen dan bij Euronext. Dat is hoe je de koers door je kooporder ziet zakken en niks gebeurd.

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-02 18:19
Miki schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:25:
[...]

Het is niet meer toevallig, die toko zoekt keer op keer de grenzen op en speelt stommetje met hun klanten dat er niets aan de hand is en dat alles op orde is.

Ik zit vooralsnog bij Degiro maar zit nu te kijken naar alternatieven.
De meeste hier zitten via Interactive Brokers?

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• Miki
Vaniska schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:57:
[...]

Dat is afhankelijk van je beleggingsstrategie wat voor jouw de meest interessante optie is. Kans is groot dat IB dat is gezien ze over bank genomen een zeer interessante kostenstructuur hebben maar dat hoeft niet het geval te zijn. Bij indexbeleggen zijn de grootbanken niet duurder en soms zelfs goedkoper.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
Vaniska schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:57:
[...]

Grootbank met NT fondsen :w

IB stond toentertijd nog niet op indexfondsenvergelijken. Daarnaast is IB naar mijn idee een platform dat naar mijn idee meer gericht is op mensen die echt met beleggen bezig zijn. En je moet dan ook alles met het handje (bij DeGiro dan ook). Nu met grootbank heb ik gewoon een automatische overboeking van spaarrekening naar beleggers rekening, en vervolgens een automatische inleg in de NT fondsen. Geen omkijken naar dus behalve eenmalig even puzzelen hoe de order aan te maken. (Overigens is de losse beleggers rekening optioneel bij Rabobank. De gewone spaarrekening kan ook rechtstreeks gebruikt worden als je dat vooraf zo aanvraagt).

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
[...]

Iets vergelijkbaars beschikbaar als de Giro kernselectie?

• Zr40
  • Niet online
Gelukkig niet. De transactiekosten op specifieke effecten subsidiëren en de rest niet, is niet in het belang van de klant :)

Niet dat dat je hoeft af te schrikken trouwens, de transactiekosten zijn al laag ;)

[Voor 46% gewijzigd door Zr40 op 06-12-2022 17:50]

• RichieB
RichieB schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:52:
[...]

Ik heb ze gisteren ook de linkjes gestuurd en nu krijg ik terug:

[...]
Ik heb IBKR maar even een reminder gestuurd. Ik kan verdorie niet eens mijn AVIAW@ EURONEXT stukken verkopen om over te stappen naar een andere broker. Ballentent.

• Zr40
  • Niet online
Je hebt er nu niets aan, maar waarom heb je in de eerste plaats voor beleggingsfondsen bij IBKR gekozen? Ik dacht dat in dit topic het wel algemeen bekend was dat handel in beleggingsfondsen bij deze broker niet zo praktisch werkt. (Dat was weliswaar nog voordat het huidige probleem is ontstaan.)

Om te helpen met de verkoop - ik geloof dat iemand (@Pistachenootje?) hier schreef dat zondag ideaal is voor het indienen van orders, omdat het fonds geen order cutoff heeft op die dag maar orders wel geaccepteerd worden. Als de 'sell' knop op dat moment niet werkt ivm de KID melding, probeer het dan eens met de 'close' knop?

[Voor 38% gewijzigd door Zr40 op 06-12-2022 18:22]

• RichieB
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:14:
Je hebt er nu niets aan, maar waarom heb je in de eerste plaats voor beleggingsfondsen bij IBKR gekozen?
Dat werd me aangeraden in een ander draadje door @phantom09 en @Pistachenootje.
Ik dacht dat in dit topic het wel algemeen bekend was dat handel in beleggingsfondsen bij deze broker niet zo praktisch werkt. (Dat was weliswaar nog voordat het huidige probleem is ontstaan.)
Helaas, dat wist ik niet.
[…]
Als de 'sell' knop op dat moment niet werkt ivm de KID melding, probeer het dan eens met de 'close' knop?
Goed idee, maar ik ga de klantenservice van IBKR eerst nog wat verder testen. Is het niet voor mijzelf, dan hebben jullie misschien wat aan mijn ervaring.
IBKR voldeed prima voor AVIAW. Stuk goedkoper dan de grootbanken en Saxo. Helaas zijn de regels nu gewijzigd. Ben benieuwd of het opgelost gaat worden.
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:14:
Je hebt er nu niets aan, maar waarom heb je in de eerste plaats voor beleggingsfondsen bij IBKR gekozen?
Waarschijnlijk ook omdat het de goedkoopste optie op https://www.indexfondsenvergelijken.nl/ is. Jammer dat de regels nu gewijzigd zijn.

Edit: als het belangrijk zou zijn voor mij zou ik een berichtje sturen naar Actiam. Die zullen vast niet blij zijn dat alle IB en Lynx klanten hun fondsen niet meer kunnen kopen.

[Voor 20% gewijzigd door Pistachenootje op 06-12-2022 19:44]

• BK70
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-02 22:34
Ik heb vorig jaar mijn VWRL bij De Giro verkocht en overgezet naar de bekende NT-fondsen bij mijn bank. Ik heb nog wel Triodos Groenfonds stukken bij De Giro. Die kon ik destijds bij mijn huisbank niet aankopen.
Gezien de constante ophef rond DG wil ik die ook wel daar weghalen. Iemand een suggestie?

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-02 21:40
Kreeg zojuist een e-mail van DeGiro.

Geachte heer,

Wij nemen contact met u op om u te informeren over een update aangaande een of meerdere posities in uw portefeuille.

Vanwege veranderingen in Amerikaanse QI (Qualified Intermediary) belastingwetgeving, die ingaan op zondag 1 januari 2023, zijn wij en onze custodians niet meer in staat om het aanhouden van PTP's (Publicly Traded Partnerships) en sommige andere Amerikaanse instrumenten te faciliteren. Dit omdat wij niet meer in staat zullen zijn te voldoen aan verplichte Amerikaanse belastingrapportages namens u.

Dit betekent dat wij onze dienstverlening voor meerdere instrumenten beëindigen. U kunt hier vinden om welke producten en ISIN-codes het gaat. Het is per direct niet meer mogelijk om uw positie in deze producten uit te breiden.

Belangrijk: u dient u positie(s) te sluiten of over te boeken voor vrijdag 16 december 2022. Wij kunnen echter niet garanderen dat een andere broker de overboeking zal accepteren, omdat de betreffende restricties van toepassing zijn op de gehele financiële sector.

Wij kunnen geen dienstverlening meer bieden voor de betreffende instrumenten per 1 januari 2023. Wij zullen u op de hoogte stellen wanneer wij meer informatie hebben. Daarom vragen wij u vriendelijk uw inbox regelmatig te controleren of contact op te nemen met onze Service Desk indien u nog vragen heeft.

Met vriendelijke groet,

DEGIRO

Hierbij de lijst:

https://www.degiro.com/da...restricted%20products.pdf

Hoe kan ik nou binnen 10 dagen wat overboeken? kost dacht ik bij DeGiro 100 euro....
Grappenmakers. Het betreft voor mij Restaurant Brands. Vroeger was dat Burger King.
Is denk ik gewoon nog verhandelbaar bij IB of Saxo.

• Zr40
  • Niet online
Als ik jou was zou ik ze dit jaar verkopen en niet meer terugkopen, ook niet bij IB of Saxo. Vanaf 1 januari 2023 geldt namelijk een 10% belasting op de verkoopwaarde wanneer jij als foreign person (voor de US) een PTP verkoopt die zich niet kwalificeert voor een vrijstelling.

Alle effecten op deze lijst zijn publicly traded partnerships.

Het effect Restaurant Brands (ISIN CA76131D1033) is trouwens een regulier aandeel, niet een PTP. Heb je mogelijk een verkeerde aankoop gedaan? Er zijn ook nog 'exchangeable units' van een gelijknamige partnership in omloop (ISIN CA76090H1038), en dat valt hier dus wel onder.

[Voor 60% gewijzigd door Zr40 op 06-12-2022 21:29]

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-02 22:11
BK70 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:45:
Ik heb vorig jaar mijn VWRL bij De Giro verkocht en overgezet naar de bekende NT-fondsen bij mijn bank. Ik heb nog wel Triodos Groenfonds stukken bij De Giro. Die kon ik destijds bij mijn huisbank niet aankopen.
Gezien de constante ophef rond DG wil ik die ook wel daar weghalen. Iemand een suggestie?
Triodos Groenfonds kan je kopen bij ING, zonder aankoopkosten. Je hebt natuurlijk wel te maken met de bewaar fee van ING.

• Naamloos87
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
..

[Voor 98% gewijzigd door Naamloos87 op 06-12-2022 21:09]

"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle

• Boerenlater
  • Niet online
Ik zit bij ASN, dus helaas. Die fondsen van hun zijn te duur. Dan maar kijken bij Fitvermogen oid.

• phantom09
Zr40 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:57:
Als ik jou was zou ik ze dit jaar verkopen en niet meer terugkopen, ook niet bij IB of Saxo. Vanaf 1 januari 2023 geldt namelijk een 10% belasting op de verkoopwaarde wanneer jij als foreign person (voor de US) een PTP verkoopt die zich niet kwalificeert voor een vrijstelling.

Alle effecten op deze lijst zijn publicly traded partnerships.

Het effect Restaurant Brands (ISIN CA76131D1033) is trouwens een regulier aandeel, niet een PTP. Heb je mogelijk een verkeerde aankoop gedaan? Er zijn ook nog 'exchangeable units' van een gelijknamige partnership in omloop (ISIN CA76090H1038), en dat valt hier wel onder.
Ik heb de ISIN CA76090H1038. Ooit gekocht toen het nog Burger King was.
Nog bedankt voor de tip. Wellicht dat ik mc donalds hiervoor in de plaats ga kopen.

• JEightyFive
[...]

Ik ben er ooit begonnen als startende belegger en heb er nog steeds ook wel losse aandelen.
De indexen koop ik bij Meesman. Momenteel doe ik niet veel meer met DeGiro en ik twijfel tussen gewoon laten staan of overzetten naar IB. Dat laatste vind ik vrij veel moeite voor een redelijk bescheiden portefeuille.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een custody account bij DeGiro en dus ook minder risico. Maar ik las net dat die gewoon niet meer aangeboden worden voor nieuwe klanten. Voorlopig vind ik de risico's aanvaardbaar. Maar zodra ze ook bestaande custody accounts gaan sluiten ben ik wel weg.

[Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-12-2022 09:27]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• JEightyFive
ArthurMorgan schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:27:
Ik heb een custody account bij DeGiro en dus ook minder risico. Maar ik las net dat die gewoon niet meer aangeboden worden voor nieuwe klanten. Voorlopig vind ik de risico's aanvaardbaar. Maar zodra ze ook bestaande custody accounts gaan sluiten ben ik wel weg.
Ze maken het al moeilijker want met een custody account kan je bijvoorbeeld al geen iShares Global Clean Energy meer kopen, want risico hurrdurr. Ondertussen wel vrolijk promoten op je website als meestverkochte ETF en in de kernselectie. Leuk over heen en weer gemaild met ze. Slap geouwehoer is het.
En dan ook nog vrolijk zeggen dat je een nieuw account aan kan maken want het overzetten van je bestaande kan niet.

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-02 11:11
Pistachenootje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:35:
IBKR voldeed prima voor AVIAW. Stuk goedkoper dan de grootbanken en Saxo. Helaas zijn de regels nu gewijzigd. Ben benieuwd of het opgelost gaat worden.
Heb vorige maand voor het eerst een lumpsum bedrag bij IB in AVIAW gestoken. Dat ik geen maandelijkse inleg meer kan doen, zij zo. Maar aangezien er verder geen servicekosten of transactiekosten bij IB aan verbonden zijn, wil ik dit eigenlijk jaar en dag daar laten staan. Neemt dat nog risico's met zich mee? Dat ik er op een gegeven moment nooit meer bij kan? Of gewoon in de gaten blijven houden dat die 'close' optie beschikbaar blijft?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb een custody account bij DeGiro en dus ook minder risico.
Op papier is dat natuurlijk. Het is de vraag hoe DeGiro het daadwerkelijk in de praktijk doet. Maar dat is bij elke broker het geval, in goede tijden zal het vast allemaal kloppen met alles in de juiste bewaarbedrijven te stoppen, maar in moeilijke tijden gaat het dan nog steeds goed / optijd?
Verder is volgens mij het grootste verschil het securities lending stuk tussen een custody en standaard account. Zijn er eigenlijk brokers die zelf in de problemen zijn gekomen door security lending waarbij de collateral niet kostendekkend is geweest op het moment dat de lener in de problemen kwam?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Rukapul
  • Nu online
Ik heb een custody account bij DeGiro en dus ook minder risico.
Je maakt hier een belangrijke denkfout door aan te nemen dat een papieren belofte van DeGiro iets waard is. Alle ingrepen en aanwijzingen van toezichthouders bewijzen juist dat men maar wat doet, of erger, zaken in het eigen voordeel regelt waaronder vermenging van vermogen en risico, zolang men er mee weg komt. En raad eens, als het misgaat dan is het te laat en heb je niets aan die papieren beloftes.
Maar ik las net dat die gewoon niet meer aangeboden worden voor nieuwe klanten. Voorlopig vind ik de risico's aanvaardbaar. Maar zodra ze ook bestaande custody accounts gaan sluiten ben ik wel weg.
Dit is het andere patroon bij DeGiro: alles wat 'lastig' is wordt simpelweg weggegooid of onder het tapijt geveegd. Soms is dat suf en lastig (minderjarige rekeninghouders, gezamenlijke rekeningen, geldmarktfondsen), soms introduceert het ongewild extra risico (custody accounts) en soms kost het gewoon keihard knaken (geblokkeerde pensioen rekeningen).

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Flatexdegiro was laast (4 dec) nog in het nieuws geweest. gaat weer lekker daarzo :')
"Bad news from the Frankfurt online broker Flatexdegiro: The German financial regulator Bafin subjected the company to a special audit and found deficiencies in the organization and corporate management, as the S-Dax company surprisingly announced on Saturday evening.

The broker responds to the criticism and expands its board of directors. In the meantime, day-to-day business is going even worse than previously thought: the board of directors cut its already subdued business forecast for the current year. The dividend under consideration will probably not exist either.

According to the announcement, Bafin submitted its audit report to the broker in November. Flatexdegiro did not give an exact date. However, as a result of the examination, Bafin will “impose, among other things, that the company must ensure proper business organization”. In addition, she had “ordered temporary additional capital requirements”.

According to its own statements, the company has now “initiated various measures to meet the regulatory requirements within a given timeframe”. The company will continue to work closely with the Bafin. The in-house Flatexdegiro Bank has already got a head of risk in Matthias Heinrich. In addition, there have been organizational changes in the management of the internal controls, risk management and reporting departments, it said "

ora et labora

• RichieB
RichieB schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:21:
[...]

Goed idee, maar ik ga de klantenservice van IBKR eerst nog wat verder testen. Is het niet voor mijzelf, dan hebben jullie misschien wat aan mijn ervaring.
Update van IBKR mbt AVIAW@ EURONEXT:
Thank you for reaching out to IBKR Client Services.

We inform you that your request is still currently under review by our technical team to update the KID in our system and make the fund available for trading.
We apologize for the delay.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:20
Verdomme wat een gedoe toch weer met Degiro! Toen ik begon te beleggen goed uitgezocht wat ik wou en bij degiro aangekomen, nu lijkt het dan toch tijd om alsnog een andere broker te vinden.

Ik zie dat velen bij ' interactive brokers' aangesloten zijn. Dat lijkt interessant te zijn, echter heb ik niet het geluk om een portefeuille van 100K + te hanteren. Maw ik zit vast aan een kost van 10dollar p/maand. ( ik trade ook niet heel veel, de bedoeling is wel om eventueel een maandelijkse inleg te hanteren in de toekomst.

Ik vraag me daarom af of het voor een kleine belegger niet interessanter is om voor Lynx te gaan? Wat ik wel niet terugvind op de website van Lynx is of je maandelijks automatisch kan aankopen. Iemand die dit kan bevestigen,

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Rubberen De inactivity fee is vervallen, je betaalt geen $10 per maand meer.

• Zr40
  • Niet online
Automatische aankopen zijn niet beschikbaar bij IBKR/Lynx.

Als je niet van plan bent om actief te handelen en alleen buy&hold in goede indexfondsen wil doen, dan zou ik eerder aanraden om te kijken naar NT fondsen bij de huisbank, of naar een aanbieder zoals Meesman. Zie ook het topic Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:31
RichieB schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:59:
[...]

Ik heb IBKR maar even een reminder gestuurd. Ik kan verdorie niet eens mijn AVIAW@ EURONEXT stukken verkopen om over te stappen naar een andere broker. Ballentent.
Ik heb ACTIAM ook een mail gestuurd dat hun producten niet meer verhandeld kunnen worden op IB, echter tot nu toe (48u) nog steeds geen reactie.

Tevens heb ik IB nogmaals een berichtje gestuurd om dit onder de aandacht te brengen. Maar blijkbaar kan je dus helemaal niet weg. Extra reden om naar een Nederlandse Huisbank te gaan.

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:10
Zr40 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:11:
...
Ik dacht het wel sinds korte tijd: https://ibkr.info/article/4470.

[Voor 9% gewijzigd door Monga op 07-12-2022 14:09]

• Vaniska
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-02 18:19
Zr40 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:11:

Als je niet van plan bent om actief te handelen en alleen buy&hold in goede indexfondsen wil doen, dan zou ik eerder aanraden om te kijken naar NT fondsen bij de huisbank, of naar een aanbieder zoals Meesman. Zie ook het topic Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1
Ik begreep dat passief beleggen in een ETF a la SP500 bij bv een Rabobank best duur was vergeleken bv. Degiro. Momenteel zit ik bij Degiro, maar zit ook te kijken waar ik eventueel kan switchen.

BMW S1000R https://link.marktplaats.nl/m1828833848

• Maaarkske86
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 13:00
DutchManticore schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:11:
[...]

Denk je niet dat shorts of puts op bijvoorbeeld auto bedrijven (compleet afhankelijk van bestedingsruimte) of de SPY zelf veel meer potentieel hebben dan de groei in een pawnshop?

Zeker gezien de astronomische PEs van bepaalde bedrijven
Op mijn puts op o.a. autobedrijven heb ik sinds oktober 2,5k verloren. Dit aandeel (EZPW) heeft gelukkig +13% gedaan afgelopen maand en ook de laatste dagen met het inzakken van de S&P 500. Daarmee doe ik het iets beter dan de index.

So far so good

EDIT -> Classic, nu -11% op het aandeel :+

[Voor 3% gewijzigd door Maaarkske86 op 07-12-2022 15:53]

• Miki
Vaniska schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:00:
[...]

Ik begreep dat passief beleggen in een ETF a la SP500 bij bv een Rabobank best duur was vergeleken bv. Degiro. Momenteel zit ik bij Degiro, maar zit ook te kijken waar ik eventueel kan switchen.
Dit heeft met kostenstructuren te maken icm specifieke beleggingsstrategie, vandaar ook dat dat niet een eenduidig antwoord is te geven welke broker het beste is.
Bij de Rabobank kun je met de aanschaf van specifieke beleggingsfondsen (NT fondsen) relatief goedkoop uit zijn terwijl ze voor de aankoop van ETF’s duur zijn. Als het goed is, heeft de Rabobank trouwens ook via Vanguard een beleggingsfonds alternatief op VUSA (S&P500) en kun je goedkoper uit dan de ETF variant.

Het is dus belangrijk om eerst na te gaan in wat voor soort effecten je wilt investeren en op welke regelmatige basis zodat je daar een broker bij kunt zoeken en kijk daarbij niet alleen naar kosten. Service, platform, informatieverstrekking en dienstverlening zijn ook belangrijk.
Stop er gewoon een paar avonden in, dat geeft gewoon heel veel rust en comfort bij als je knopen door hakt :)

• Zr40
  • Niet online
Monga schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:51:
[...]

Ik dacht het wel sinds korte tijd: https://ibkr.info/article/4470. Maar of dat voor 10 euro per maand de moeite is...
Dat is nog niet uitgerold. En wat bedoel je met 10 euro per maand?

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:10
@Zr40 Nevermind, te snel gelezen
HipHaan schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:13:
[...]

Heb vorige maand voor het eerst een lumpsum bedrag bij IB in AVIAW gestoken. Dat ik geen maandelijkse inleg meer kan doen, zij zo. Maar aangezien er verder geen servicekosten of transactiekosten bij IB aan verbonden zijn, wil ik dit eigenlijk jaar en dag daar laten staan. Neemt dat nog risico's met zich mee? Dat ik er op een gegeven moment nooit meer bij kan? Of gewoon in de gaten blijven houden dat die 'close' optie beschikbaar blijft?
Risico lijkt me te verwaarlozen. Stel dat je het nooit meer mag verkopen, wat me niet aannemelijk lijkt, dan kun je nog altijd een transfer doen naar een andere broker/bank.

• phantom09
Heb zojuist mijn Restaurant Brands verkocht bij DeGiro. Dure grap dankzij autofx en transactiekosten van 1 euro. Bij IB was ik vele malen minder kwijt.

Ik had in oktober 2014 Burger King gekocht: BKW | US1212201073 | New York Stock Exchange
Rendement is circa 270% in circa iets meer dan 8 jaar. Dit is per jaar iets meer dan circa 13% rendement.
Niet slecht :)

Dit geld ga ik natuurlijk bij DeGiro weghalen en inzetten bij Interactive Brokers :)

Heel vreemd, autofx kosten 0,25% van het bedrag dat je handelt. Handmatig kan ook maar dat kost 10 euro + 0,25. Dan kies je toch liever autofx?? https://www.degiro.nl/hel...ndelen-een-vreemde-valuta

[Voor 32% gewijzigd door phantom09 op 07-12-2022 19:46]

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

phantom09 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:43:
Heel vreemd, autofx kosten 0,25% van het bedrag dat je handelt. Handmatig kan ook maar dat kost 10 euro + 0,25. Dan kies je toch liever autofx??
Ja en nee, als je bijvoorbeeld USD hebt na verkoop en je wilt dat inzetten iets later om stukken in USD te kopen, dan zet je AutoFX uit. anders betaal je twee keer 0,25%. Maar je kan het volgens mij vrijelijk aan en uit zetten. Dan bespaar je in ieder geval die 10 euro.

• Faxinator
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02:13
Maaarkske86 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:22:
[...]

Op mijn puts op o.a. autobedrijven heb ik sinds oktober 2,5k verloren. Dit aandeel (EZPW) heeft gelukkig +13% gedaan afgelopen maand en ook de laatste dagen met het inzakken van de S&P 500. Daarmee doe ik het iets beter dan de index.

So far so good

EDIT -> Classic, nu -11% op het aandeel :+
Afhankelijk van welke autobedrijven lijkt me dit best gevaarlijk. Bij mij is het grotendeels dankzij Stellantis dat mijn verliezen nog redelijk beperkt zijn YTD. De bestaande merken hebben vaak een hele gezonde waardering i.t.t. Tesla en andere nieuwe EV-bouwers.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:59
Vaniska schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:00:
[...]

Wat is jouw reden om eventueel te switchen?

Lees veel reacties over mensen die vraagtekens hebben bij DeGiro - is hier een specifieke reden voor of is het een optelling van dubieus in het nieuws komen? Heb er zelf ook nog wat staan en geen zin in een FTX-like meltdown :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:52
Ik vraag me af of je bij een bank zoveel beter zit. Ze zoeken allemaal de grenzen op lijkt het. Rabobank kan er bijvoorbeeld ook wat van.

https://www.nu.nl/economi...eoorloofde-afspraken.html

https://www.nu.nl/economi...ar-witwasbestrijding.html

Persoonlijk kies ik voor spreiding tussen verschillende platforms. Iets boven de 20K durf ik nog wel aan, maar ik zou zelf bijvoorbeeld nooit 500K bij één aanbieder parkeren.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56
Bigf00t schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:48:
Persoonlijk kies ik voor spreiding tussen verschillende platforms.
De kans dat er iets mis gaat met 1 van die platforms wordt dan n-1 maal groter, waar n het totaal aantal platforms is waar je belegt.

• Charly
  • Laatst online: 13:09
Ik vraag me af of je bij een bank zoveel beter zit. Ze zoeken allemaal de grenzen op lijkt het. Rabobank kan er bijvoorbeeld ook wat van.

Persoonlijk kies ik voor spreiding tussen verschillende platforms. Iets boven de 20K durf ik nog wel aan, maar ik zou zelf bijvoorbeeld nooit 500K bij één aanbieder parkeren.
Mja. Ieder z’n eigen prioriteiten, maar prijsafspraken en lopen slapen op witwassen lig ik als klant niet wakker van. Dat is voor die clubs een kwestie van boete aftikken en door.

Dat een De giro hun vermogensscheiding blijkbaar niet op orde had heeft potentieel grotere gevolgen voor mij als klant.

Zéker als het dan ook nog eens een relatief kleine vis is die een overheid ook relatief rustig kan laten klappen als het mis gaat.
Radiodurans schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:09:
[...]

De kans dat er iets mis gaat met 1 van die platforms wordt dan n-1 maal groter, waar n het totaal aantal platforms is waar je belegt.
Risico = kans * impact

Dus ja, je kans wordt groter maar je impact kleiner. De kans dat het “catastrofaal” mis gaat wordt bij spreiding dus kleiner. En daarom vinden veel mensen spreiding toch wel echt een goed idee.

[Voor 20% gewijzigd door Charly op 08-12-2022 16:20]

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:41
Wat zijn jullie meningen over deze portefeuille?

Ik wil: instappen 2023, in 1x of in 3x. In elk fonds dezelfde inleg. 5+ (10, 20, 30..) jaar vasthouden. Rendement maken!

Brokers: Degiro, Saxo, EasyBroker.

[Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 08-12-2022 20:49]

• phantom09

Iets meer dan 20K wil je wel inleggen, maar 500K bij 1 partij wil je niet. Stel dat je 500K hebt, dan zal je met de 25 bedrijven zaken moeten doen. Wordt moeilijk om dat te regelen. Laat staan als je 1000K hebt.

[Voor 3% gewijzigd door phantom09 op 08-12-2022 22:04]

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
Frankenstein schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:41:
Wat zijn jullie meningen over deze portefeuille?

Ik wil: instappen 2023, in 1x of in 3x. In elk fonds dezelfde inleg. 5+ (10, 20, 30..) jaar vasthouden. Rendement maken!

Brokers: Degiro, Saxo, EasyBroker.

[Afbeelding]
Hoe ben je tot deze selectie gekomen?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

@Frankenstein als je in elk fonds hetzelfde bedrag inlegt dan zit je voor 1/7de (2 fondsen van de 14) puur gericht op Nederland. Dat is wel een erg grote tilt naar de kleine markt die NL is op het wereld toneel. Maar zoals de persoon hierboven ook al vraagt, waarom deze selectie? Wat is jouw gekozen strategie en waarom passen daar voor jou deze fondsen bij?

• Frankenstein
@Qwerty-273

Ik heb fondsen op Morningstar onder de loep genomen. Uit de selectie kwamen 57 aandelen- en 11 obligatiefondsen. Geen mixfondsen, in ETF zie ik niks speciaals. Bij de selectie ben ik vooral uitgegaan van het tienjarig fondsrendement, zo hoog mogelijk. Ik heb ook gekeken naar uiteenlopende categorieën. Bij de verdere selectie heb ik gekeken naar de sharpe ratio (hoe hoger hoe beter) en spreiding van de investering. Zodoende ben ik tot 14 fondsen gekomen. Daarin wil ik in elk fonds 5k inleggen. Het risicoprofiel (schaal 1-7) is gemiddeld 5,6. Negen fondsen zijn van een fondshuis uit de Morningstar Fund Family 100. In de snapshots van Morningstar is eenvoudig het jaarlijks rendement sinds 2015 per fonds te zien. Sommige fondsen heb ik gekozen omdat deze een gunstig rendement hadden in moeilijke jaren. Dit is bijvoorbeeld te zien bij fondsen in de farmaceutica, maar ook bij het intrigerende Phoenix Fund van Kempen. Ik waardeer het als fondsen lang bestaan. Met 14 fondsen in 10 Morningstar categorieën bij 12 fondshuizen spreid ik mijn investering. Ik wil de posities lange tijd vasthouden.

De 14 fondsen gaven vanaf 2015 het volgende jaarlijkse rendement gemiddeld (ongeveer): 14, 9, 10, -1, 28, 14, 24 en 2022 YTD: -6%. Gemiddeld rendement van de selectie 10y 13,1%. Ik snap dat deze rendementen geen volledig beeld geven van de toekomst, ook al omdat ik de fondsen zodanig gekozen heb, dat negatieve rendementen beperkt zijn. Maar een selectie die op verleden cijfers werkt, kan in de toekomst evengoed waardevol zijn.

Groen beleggen vind ik niet interessant; de rendementen zijn daarbij te laag. (Niet groen-) sparen met de huidige lage VRH voor sparen is dan echt interessanter.

Dan de Nederlandse fondsen. Daar speelt zeker emotie een rol. Eerder had ik positie in deze Nederlandse fondsen en in twee obligatiefondsen. Alleen die laatste heb ik nu nog; de Nederlandse fondsen heb ik verkocht voor de tweede coronagolf. Ik had toen geen vertrouwen in de beurs. Maar om dat spaargeld nu altijd maar te laten verdampen... het zou beter voor me werken.

Die Nederlandse fondsen geven een prima rendement. Dus waarom niet. Ik begrijp je opmerking!
Frankenstein schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:21:
Bij de selectie ben ik vooral uitgegaan van het tienjarig fondsrendement, zo hoog mogelijk.
Dat noemen ze performance chasing. Er is geen enkele reden om te denken dat deze fondsen de komende 10 jaar weer het beste zullen presteren. Sterker nog, het is vaak omgekeerd: de hoogste performers van de laatste periode worden de lagere performers. Dit komt gedeeltelijk door de oplopende waarderingen.

Ik denk dat jij en >90% van de beleggers beter af zijn met een gewoon wereldfonds. Als je dan toch wil gaan afwijken zou ik eerst kijken naar factor beleggen. Daar is tenminste bewijs voor dat het werkt op de lange termijn.

Edit: qua brokers is DeGiro een houtje-touwtje broker en Saxo veel te duur. Beter neem je IBKR.

[Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 09-12-2022 06:52]

• herrieschopper
  • Laatst online: 08-02 04:51
Pistachenootje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 06:44:
[...]

Edit: qua brokers is DeGiro een houtje-touwtje broker en Saxo veel te duur. Beter neem je IBKR.
Goede tip (alhoewel ik zelf IBKR niet geschikt vind voor de meeste Nederlandse beleggers) maar dan moet je ook wel dit goed in je achterhoofd houden: https://www.reddit.com/r/...tenschap_en_erfbelasting/

Als in 2025/2026/2027 de box 3 belasting berekend zal worden op basis van werkelijk rendement dan zou het zomaar kunnen zijn dat (bank)kosten ook afgetrokken mogen worden. Wanneer dat het geval is dan zie ik voor de doorsnee belegger weinig goede redenen om nog voor IBKR te kiezen.

[Voor 23% gewijzigd door herrieschopper op 09-12-2022 07:28]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangezien (bank)kosten sowieso (ook nu al) van je totaalvermogen af gaan, zie ik niet hoe dat met het belasten van daadwerkelijk rendement gaat veranderen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• herrieschopper
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:54:
Aangezien (bank)kosten sowieso (ook nu al) van je totaalvermogen af gaan, zie ik niet hoe dat met het belasten van daadwerkelijk rendement gaat veranderen.
Bankkosten aftrekken van je vermogen is iets anders dan aftrekken van het gemaakte rendement. In het laatste geval kan het betekenen dat de bankkosten geen tot een kleinere rol zullen spelen in de keuze voor een broker, afhankelijk van op welk punt dit in je aangifte aftrekbaar wordt.

Als je de plannen leest dan zie je dit steeds naar voren komen.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
herrieschopper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:11:
[...]

Bankkosten aftrekken van je vermogen is iets anders dan aftrekken van het gemaakte rendement. In het laatste geval kan het betekenen dat de bankkosten geen tot een kleinere rol zullen spelen in de keuze voor een broker, afhankelijk van op welk punt dit in je aangifte aftrekbaar wordt.

Als je de plannen leest dan zie je dit steeds naar voren komen.
Ik heb nu net de "Kamerbrief over contourennota box 3-heffing op basis van werkelijk rendement" gelezen, waar inderdaad in staat dat er wordt gekeken naar het aftrekbaar maken van de (directe) kosten voor de "inkomsten uit vermogen", hoewel er nog wel kanttekeningen worden geplaatst bij de haalbaarheid. Zelfs als dit doorgaat, zal het qua voordeel gaan om maximaal het belastingpercentage (~32%) van de kosten en ik zie de brokers er ook nog wel voor aan dit te gaan verrekenen in hun tarieven, zodat het uiteindelijk weinig tot niets zal uitmaken. Maar goed, e.e.a. gaat sowieso pas in 2026 van kracht worden.

• herrieschopper
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:12:
[...]

Ik heb nu net de "Kamerbrief over contourennota box 3-heffing op basis van werkelijk rendement" gelezen, waar inderdaad in staat dat er wordt gekeken naar het aftrekbaar maken van de (directe) kosten voor de "inkomsten uit vermogen", hoewel er nog wel kanttekeningen worden geplaatst bij de haalbaarheid. Zelfs als dit doorgaat, zal het qua voordeel gaan om maximaal het belastingpercentage (~32%) van de kosten en ik zie de brokers er ook nog wel voor aan dit te gaan verrekenen in hun tarieven, zodat het uiteindelijk weinig tot niets zal uitmaken. Maar goed, e.e.a. gaat sowieso pas in 2026 van kracht worden.
Het duurt inderdaad nog even voordat dit van kracht wordt. Correct me if I'm wrong maar Ik zie hem als volgt:

Vermogen: €10k
Rendement: 5%, dus €500
Vermogensaanwasbelasting: 32% van €500 = €160
Management fee broker: 0,2% van €10k = €20

Te betalen vermogensaanwasbelasting: €160 - €20 = €140.

Of mis ik nu iets?

• writser
writser schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb het formulier laten tekenen door de BD en naar IB gestuurd een aantal weken terug. Ik kreeg een bericht terug dat mijn formulier was ontvangen en geaccepteerd. Maar helaas, vandaag toch 20% withholding uitgeboekt over alle rente ontvangen vanaf mei tot en met november. Misschien werkt het formulier niet met terugwerkende kracht? Ik zal eens wat mensen lastig gaan vallen. Wat een slordige gang van zaken ..
Update van IB betreffende de bronbelasting:
On December 5th you may have seen tax withholding on the interest payment even though you provided a Form 8-3-6. Please note the following, on December 5th Interactive Brokers was required to withhold on all interest payments paid to you from January 1st to October 31st. The exemption or treaty benefit you received for providing your Form 8-3-6 could only be applied for the November interest payment which was paid on December 5th. The Irish Tax Authorities unfortunately were very clear in stating that Interactive Brokers was required to have a properly completed form on file in order to provide an exemption and that Interactive Brokers is not allowed to apply the form for previous interest payments (the Jan – Oct time frame).

Interactive Brokers has requested review of this from the Irish Tax Authority to allow for Interactive Brokers to apply the form for previous periods, however the Irish Tax Authorities have not responded.
Aardig gepruts van IB. Ze vergeten zelf de Ierse bronbelasting na de gehaaste overstap. Maanden later krijgen klanten pas bericht dat die met terugwerkende kracht wordt geïnd en het verdragsformulier invullen gaat daar waarschijnlijk niets aan veranderen (hoewel het vanaf nu wel goed zou moeten gaan).

Gelukkig gaat het maar om een paar honderd euro die in Nederland grotendeels verrekend kan worden. Maar dit soort gepruts verwacht ik bij DeGiro, niet bij IB ..

Onvoorstelbaar!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
herrieschopper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:32:
[...]

Het duurt inderdaad nog even voordat dit van kracht wordt. Correct me if I'm wrong maar Ik zie hem als volgt:

Vermogen: €10k
Rendement: 5%, dus €500
Vermogensaanwasbelasting: 32% van €500 = €160
Management fee broker: 0,2% van €10k = €20

Te betalen vermogensaanwasbelasting: €160 - €20 = €140.

Of mis ik nu iets?
Als de kosten rechtstreeks van de te betalen belasting afgaan, heb je gelijk, maar dat lees ik nog niet direct terug. In de brief wordt "aftrekbaar maken" genoemd. In box 1 betekent "aftrekbaar" dat het van het belastbaar inkomen (niet de belasting) af gaat, waardoor het voordeel "beperkt" is tot het belastingpercentage. Ik ga er vanuit dat dat voor box 3 niet anders zal zijn. Dus ik denk dat die 20 euro niet van de belasting afgaat maar van je rendement/vermogensaanwas. Dan is het effect maar 32% van 20 euro = €6,40.

Maar goed, deze discussie past misschien beter in Vermogensrendementsheffing 2.0

[Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-12-2022 13:44]

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
writser schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:40:
[...]

Update van IB betreffende de bronbelasting:

[...]
Heb je dit op je eigen activity statement gezien? Ik zie op mijn statements nl. niks, of dit komt omdat het niet van toepassing is op rentes uit SYEP.

• writser
pdukers schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:00:
[...]

Heb je dit op je eigen activity statement gezien? Ik zie op mijn statements nl. niks, of dit komt omdat het niet van toepassing is op rentes uit SYEP.
Helaas wel. Statement van 5 december onder withholding taxes. Volgens mij betreft het inderdaad alleen creditrente op positieve saldi maar dat heb ik niet precies uitgezocht.

Onvoorstelbaar!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@writser Dank je wel voor het delen. Ik zie bij mij in de withholding taxes sectie alleen dividend gerelateerde inhoudingen. Lijkt er dus op dat interest uit SYEP niet belast worden door Ierland.
herrieschopper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:25:
[...]
Goede tip (alhoewel ik zelf IBKR niet geschikt vind voor de meeste Nederlandse beleggers)
De web interface werkt prima voor de doorsnee belegger. Dat erfrecht is alleen probleem nadat je dood bent, en is makkelijk te omzeilen als je een nabestaande uitlegd hoe ze toegang krijgen. Ik zie er zelf iig geen probleem in.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik probeer mijn laatste beetje aandelen bij Saxo te verkopen.
Hierbij krijg ik de melding "Fractioneel bedrag is niet geconfigureerd.".
Ik kan niets vinden over de oorzaak en hoe op te lossen.
Weet iemand dit?

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:45
Pistachenootje schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 05:35:
[...]

Dat erfrecht is alleen probleem nadat je dood bent, en is makkelijk te omzeilen als je een nabestaande uitlegd hoe ze toegang krijgen. Ik zie er zelf iig geen probleem in.
Is er een manier om dit te regelen met een account die enkel op mijn naam staat, en zonder een erfgenaam toegang te geven tot mijn telefoon (ivm de verplichte 2FA)? Meerdere telefoons toestaan als 2FA middel zou ik dan weer geen probleem vinden, maar volgens mij wordt dat niet ondersteund.
Kard schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:13:
[...]

Is er een manier om dit te regelen met een account die enkel op mijn naam staat, en zonder een erfgenaam toegang te geven tot mijn telefoon (ivm de verplichte 2FA)? Meerdere telefoons toestaan als 2FA middel zou ik dan weer geen probleem vinden, maar volgens mij wordt dat niet ondersteund.
Als de erfgenaam toegang heeft tot jouw simkaart en je wachtwoord en username weet kunnen ze volgens mij de app voor 2FA installeren en zo toegang krijgen.

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 06:44:
[...]

Dat noemen ze performance chasing. Er is geen enkele reden om te denken dat deze fondsen de komende 10 jaar weer het beste zullen presteren. Sterker nog, het is vaak omgekeerd: de hoogste performers van de laatste periode worden de lagere performers. Dit komt gedeeltelijk door de oplopende waarderingen.

Ik denk dat jij en >90% van de beleggers beter af zijn met een gewoon wereldfonds. Als je dan toch wil gaan afwijken zou ik eerst kijken naar factor beleggen. Daar is tenminste bewijs voor dat het werkt op de lange termijn.

Natuurlijk blijven goed presterende fondsen vaker goed presteren, dan slechte fondsen die ondermaatse resultaten hebben, al was het maar omdat een deel van die ondermaatse fondsen een belachelijke doelstelling/benchmark hebben. Bvb. doel index XYZ verslaan zet meer zoden aan de dijk dan indexvolgend te zijn.

En je kan toch beter goede fondsen nemen, dan fondsen/ETF's die al jaren in mineur zitten, want de kans dat zo'n fonds plots de weg omhoog vindt is erg klein.

Waar het eerder om draait is fundamentele analyse. Waar liggen kansen, hoe ontwikkelt zich de markt. En dat is heel wat anders dan naar cijfers kijken. Maar dat laatste is sowieso wel wat iedereen doet. Analyse is andere materie.

Als ik een paard wil kopen en ik kom thuis met een pony... :)

Wat verstaan we precies onder een wereldfonds? Simpelweg wereldwijde aandelenfondsen/trackers. Voorbeelden?

Zie ik in mijn lijstje toch ook niet een aantal wereldwijde / global fondsen staan? Dacht ik van wel.

Je kunt altijd blijven sparen. Ben eens ingestapt in de Nederlandse hoogrisicofondsen Kempen Orange en Add Value. Hele mooie resultaten. Bescheiden ingestapt. Maar met zulke rendementen kan je eens echt progressie maken, financieel. Iets wat anderen natuurlijk niet willen dat jij (ik) dat doet (doe), ze hebben het rendement liever voor zichzelf. Waarom zou dat dan niet goed zijn.

Dat Degiro niet zo flitsend of doordacht is maakt aan de basis niet zo veel uit, als je weet wat je doet, nietwaar?

Ik heb nu een account by Easybroker, die onder IBKR resorteert. Is een IBKR-account dan nog van veel toegevoegde waarde? Op zich heb ik wel voorkeur voor een Nederlandstalige broker.

[Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 10-12-2022 15:26]

• Zr40
  • Niet online
Frankenstein schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:23:
[...]
Ik heb nu een account by Easybroker, die onder IBKR resorteert. Is een IBKR-account dan nog van veel toegevoegde waarde? Op zich heb ik wel voorkeur voor een Nederlandstalige broker.
Over het algemeen zijn resellers van IBKR duurder dan IBKR zelf. Je moet de vraag eigenlijk andersom stellen: wat is de toegevoegde waarde van die reseller? En vind ik dat de meerprijs waard?

• RichieB
[...]

Je kunt altijd blijven sparen. Ben eens ingestapt in de Nederlandse hoogrisicofondsen Kempen Orange en Add Value. Hele mooie resultaten. Bescheiden ingestapt. Maar met zulke rendementen kan je eens echt progressie maken, financieel. Iets wat anderen natuurlijk niet willen dat jij (ik) dat doet (doe), ze hebben het rendement liever voor zichzelf. Waarom zou dat dan niet goed zijn.

[...]
Je hebt het dan over NL0009388743 en NL0000289627. Als je deze over langere tijd vergelijkt met bijv. de S&P 500 dan zie je dat ze het niet beter doen. Dus waarom zo'n product gebruiken als het makkelijker en goedkoper kan?
[...]
Natuurlijk blijven goed presterende fondsen vaker goed presteren, dan slechte fondsen die ondermaatse resultaten hebben, al was het maar omdat een deel van die ondermaatse fondsen een belachelijke doelstelling/benchmark hebben.
Nee, ik had het over absolute prestaties, niet t.ov. een benchmark. Iemand die op basis van 2010-2020 prestaties selecteert komt uit op een sterke growth tilt. Selecteer je op 2000-2010 kom je uit op een sterke value tilt. Zo wisselen die stijlen elkaar vaak af. Zelfde met regio's. Prestaties van de afgelopen 10 jaar zijn geen goede voorspeller van toekomstige prestaties. Dit is vaak onderzocht. Een aantal van die referenties kun je terug zien in deze video.

Onderstaande tabel geeft de beste performance over 10 jaar blokken aan.
[...]
Dat Degiro niet zo flitsend of doordacht is maakt aan de basis niet zo veel uit, als je weet wat je doet, nietwaar?
De interface is prima. Het houtje-touwtje werk vindt achter de schermen plaats. Dit is terug te lezen in de artikelen over de AFM en nu ook Bafin waarschuwingen.

• Frankenstein
RichieB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:31:
[...]

Je hebt het dan over NL0009388743 en NL0000289627. Als je deze over langere tijd vergelijkt met bijv. de S&P 500 dan zie je dat ze het niet beter doen. Dus waarom zo'n product gebruiken als het makkelijker en goedkoper kan?
Als je kennis gebrekkig is. Ik begon met een Robecofonds. Inleggen en wachten dacht ik. Spaarde nog braaf bij Rabo. Uitgestapt toen de koers nogal zakte. Had later een paar andere fondsen, uitgestapt toen het rendement erg laag was, maar wel positief en stabieler. De Nederlandse fondsen gaven op grond van de resultaten weer meer perspectief. Dus met die kennis een prima keuze.

Kijk van de spaarmarkt weet ik meer. In de ogen van een ander niet optimale keuzes met beleggen kunnen daarom voor mij heel acceptabel zijn. Het boosten van rendement tov sparen is immers het voornaamste doel.

• mossel
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Ik ben zeer tevreden over IB. Lynx zou ik links laten liggen 😉

QQQ en VOO kun je via opties kopen. Dan heb je geen dividendlek. Scheelt kosten met de Europese ETFs.

Grootbanken zijn relatief duur voor wat jij wil, tenzij je voor de NT fondsen wil gaan.
Zou je/iemand kunnen uitleggen waarom VUSA wél dividendlekkage heeft, en VOO niet? Is het niet zo dat in beide gevallen, na het invullen van een W-8BEN-formulier, 15% dividendbelasting achterblijft in de VS?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

mossel schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:00:
[...]
Zou je/iemand kunnen uitleggen waarom VUSA wél dividendlekkage heeft, en VOO niet? Is het niet zo dat in beide gevallen, na het invullen van een W-8BEN-formulier, 15% dividendbelasting achterblijft in de VS?
Voor Amerikaanse ETFs zoals VOO geldt een verdrag tussen NL en VS waarmee je de dividendbelasting terug kan krijgen, mits je genoeg VRH betaalt.

Er is nog een andere optie: Invesco MSCI USA UCITS ETF Acc o.a. verkrijgbaar op Xetra is een synthetische ETF zonder dividendlekkage.

• mossel
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:43:
[...]

Voor Amerikaanse ETFs zoals VOO geldt een verdrag tussen NL en VS waarmee je de dividendbelasting terug kan krijgen, mits je genoeg VRH betaalt.

[...]
Excuus maar het is nog steeds niet helder.

Is het niet zo dat door het verdrag NL-VS (VOO) of IE-VS (VUSA), in beide gevallen de dividendbelasting geheven in de VS van 30% naar 15% gereduceerd wordt?

(en vervolgens die 15% dividendbelasting achtergehouden in de VS in box3 verrekend kan worden?)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Zr40
  • Niet online
Dividendlekkage vindt plaats binnen het fonds wanneer het fonds dividend ontvangt, het gaat niet over de ingehouden dividendbelasting wanneer het fonds dividend aan jou betaalt.

VOO heeft geen last van dividendlekkage omdat het een Amerikaans fonds is, deze hoeft zelf geen dividendbelasting te betalen wanneer het dividend ontvangt. VUSA heeft hier wel last van, omdat het een Iers fonds is.

NB: dividendlekkage is in principe alleen voor Nederlanders relevant. Wij kunnen ingehouden dividendbelasting verrekenen met de box 3 belasting, waardoor het voor ons verschil maakt dat het fonds belasting is verschuldigd ipv wijzelf. Voor inwoners van de meeste andere landen bestaat deze mogelijkheid niet, en is het Ierse fonds het gunstigst aangezien de dividendlekkage gelijk is aan of lager dan de belasting die men anders had moeten betalen.

[Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 12-12-2022 09:40]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Heb momenteel een paar aandelen VUAA, en ben de ETF IUSA tegengekomen. Deze is wat goedkoper in aanschaf, en is voor de rest nagenoeg hetzelfde van wat ik zo kan terugvinden op internet.

Iemand enig idee of het loont om daarop over te stappen qua investering? Ik zit bij Degiro overigens.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-12-2022
Weet iemand waar ik de tickers kan vinden voor Amerikaanse staatsobligaties voor Europese beleggers?
superpolm schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:18:
Weet iemand waar ik de tickers kan vinden voor Amerikaanse staatsobligaties voor Europese beleggers?
https://www.justetf.com/

Hou er rekening mee dat je door de VRH mogelijk tot zo'n 2% belasting moet betalen. Dat maakt de opbrengsten meestal een stuk minder interessant. Op Europese deposito's betaal je momenteel veel minder belasting.
mossel schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:18:
[...]
Excuus maar het is nog steeds niet helder.
Zie post van zr40 hierboven.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-12-2022
Pistachenootje schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:35:
[...]

https://www.justetf.com/

Hou er rekening mee dat je door de VRH mogelijk tot zo'n 2% belasting moet betalen. Dat maakt de opbrengsten meestal een stuk minder interessant. Op Europese deposito's betaal je momenteel veel minder belasting.
Geldt dat voor alle obligaties of hoe bedoel je dat?

• Zr40
  • Niet online
Obligaties hebben geen ticker. Als je de CUSIP of ISIN hebt van een specifieke obligatie dan kan je die gebruiken om deze op te zoeken.
superpolm schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:56:
[...]
Geldt dat voor alle obligaties of hoe bedoel je dat?
Geldt voor alle obligaties. Vallen onder 'Beleggingen/andere bezittingen'. Zie bijvoorbeeld: https://www.belastingdien...-berekening-box-3-inkomen.

VUTY is een voorbeeld van een treasury ETF voor Europese beleggers.

• phantom09
Pistachenootje schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:40:
[...]

Nee IBKR heeft z'n eigen formulier, dat kun je hier vinden: https://ibkr.info/article/4687

Deze moet je invullen en dan opsturen naar de BD (die sturen het dan weer terug aan je). Ik vermoed dat ik eind van het jaar een wat grotere cash positie (>10k) ga aanhouden, daar zal het wel nuttig voor zijn denk ik.
Ik heb erg laat, maar nog bedankt. Ik heb nog wel een aantal vragen.

-Bij 1 staat: Addres of person.

Bedoelen ze hier de straat naam + nummer of straatnaam + nummer + woonplaats + postcode?

-Helemaal onderaan staat: Capacity of signatory
Letterlijk vertaald: hoedanigheid van de ondertekenaar. Wat bedoelen ze hiermee?
Moet ik hier invullen: Owner of broker account

• phantom09
Videopac schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:40:
Ik probeer mijn laatste beetje aandelen bij Saxo te verkopen.
Hierbij krijg ik de melding "Fractioneel bedrag is niet geconfigureerd.".
Ik kan niets vinden over de oorzaak en hoe op te lossen.
Weet iemand dit?
Al contact opgenomen met Saxo? Wat zeggen zij?

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:39
Pistachenootje schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:43:
[...]

Als ik VOO op een IB account geregistreerd in de US koop, heb ik dan niet dit dividendlek?

EDIT: verkeerd gelezen. Je geeft aan dat deze er al niet is. Dan zal dat voor een US-based IB account helemaal wel niet zo zijn. Dankje.

[Voor 16% gewijzigd door Phyrozi op 12-12-2022 20:16]

Pagina: 1 ... 137 ... 143 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee