[F1 2021] Race 2 GP van Emilia-Romagna Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste
Acties:
  • 115.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Het was weer een vermakelijke race.
Verstappen die buiten een klein foutje in de 2e formatie ronde, een perfecte race rijdt. Lewis die een grove fout maakt bij het inhalen van achterliggers maar wel alle geluk van de wereld heeft met Bottas en Russell (voor de complotdenkers onder ons: vast een bewuste actie).

Perez die zijn complete race verkloot met meerdere fouten. Wat mij ook erg opviel was zijn race pace in het begin. Leclerc reed heel hard weg en dat zag er niet goed uit.

Bottas met een droevige race. Zie hier het effect van een onstabiele auto zoals de RBR van Gasly en Albon. Hier kan Bottas ook niet mee omgaan.

Russell met een prima race maar vergooit daarna zijn race. Totaal zijn fout als je het mij vraagt.

Uiteindelijk Merc met wat kleine updates en daarmee een iets stabielere achterkant. Volgende race kunnen we de RBR upgrades verwachten. Hopelijk is de windtunnel nog steeds in lijn met de praktijk. Op naar de volgende race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
Net teruggekeken, had nog niets gehoord. Mooie race. Wel jammer dat ik niet de Sky-versie kan terugkijken (waarom zitten op F1TV Pro geen volledige race replays!? Of kan je uberhaupt niet terugspoelen?)

Dikke mazzel van HAM. Normaal had die een ronde achterstand gehad, en dan was het zwaai zwaai podium. Of die nu goed achteruit kan rijden of niet. Aan de andere kant: Houd het kampioenschap wel lekker spannend.

BOT: Serieus, wat doet die kerel bij Mercedes. Onbegrijpelijk dat ze Russel daar niet in hebben gezet. Nouja, vanuit het team wel begrijpelijk misschien (geen titelstrijd tussen je coureurs). Maar met een sterke Mclaren/Red Bull zie ik ze daar nog wel spijt van krijgen ook... Want Bottas kan geen potten breken. Als HAM zo kan inhalen op overspeed moet een andere coureur in die auto dat ook kunnen. Dat bewees RUS wel toen hij in de Mercedes reed vorig jaar.... Maar BOT lukt het maar niet. Wat ook wel zijn lage aantal wins verklaard.

Ik snap de crash van BOT en RUS wel. Russel probeerde gewoon in "zijn" stoeltje te komen :+ :D

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 18-04-2021 23:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mijn vriendin was er live niet bij dus deze race heb ik 2 x gezien vandaag, dat was geen straf :) De tweede keer heb ik dus bij F1TV ipv de pit lane de reguliere feed opgezet en het Nederlandse commentaar daarbij, maar wat is dat commentaar belabberd zeg!

Die Mol mist best een hoop / snapt dingen niet en zit in principe in zijn eentje, dus en lange stiltes en teveel slap gelul. Die Plooij snapt geen Engels. Stelt een vraag aan Bottas over 'invisible' dingen terwijl hij slecht zicht door de regen bedoelt en in de vertaling van wat Bottas over het incident met Russell zegt slaat hij volledig de plank mis en zegt dat Bottas de schuld op zich neemt. Wat een stelletje pannenkoeken :P

Die Engelse commentators zijn dan soms wellicht wel wat te Engels gericht maar die zitten altijd met 3 mensen, dat vult elkaar toch wat lekkerder aan. Die pit lane blijft mijn favoriet, overigens, maar daar zitten ze volgens mij ook met 3 man.

@Waah Wellicht kan je het niet vinden in F1TV maar bovenstaande heb ik gewoon daarin gekeken, de hele race. Ik heb hem net weer even gestart en ik kan gewoon Engels commentaar kiezen. Of is het Sky commentaar nog anders?

[ Voor 10% gewijzigd door Jheroun op 18-04-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Jheroun I'm an idiot. Voor niks via nieuwsgroepen de F1 herhaling gedownload |:(

Kan inderdaad gewoon in de app. Enige wat ze mogen toevoegen is een +10/30 seconden doorspoelknopje. Das toch wel fijn met terugkijken als er een rode vlag is. Je kan wel slepen (op de iPhone) maar dat is vérre van handig/nauwkeurig. Maar via laptop natuurlijk prima.

Kwa commentaar: Mol mag met pensioen (want die wil toch niet samenwerken) en dan inderdaad het format van de britten. 2 of 3 mensen. Bij de pit-view zit soms ook wel een ex-coureur waardoor het technische vaak heel goed uitgelegd wordt (en dan wat dieper dan Mol dat kan).

Ik snap dat mensen Mol prima vinden. En ach, alleen maak je wel eens fouten. Daar kan ik nog wel mee leven. Maar als je al zó lang meegaat in de F1, en je nog steeds zo weinig interesse (lijkt te) hebben in de techniek en wat invloed heeft op wat....In een sport als F1 wat om de auto gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waah schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:10:
Ik snap dat mensen Mol prima vinden. En ach, alleen maak je wel eens fouten. Daar kan ik nog wel mee leven. Maar als je al zó lang meegaat in de F1, en je nog steeds zo weinig interesse (lijkt te) hebben in de techniek en wat invloed heeft op wat....In een sport als F1 wat om de auto gaat :+
Ja, dit. Ik kon me Mol nog herinneren uit de jaren 90 als een ietwat overenthousiaste commentator, an sich weinig mis mee. Maar een slordige 30 jaar later valt mij toch op dat er wel erg veel ongeïnformeerd gewauwel uitkomt. Maar er is vast een markt voor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Jheroun schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:29:
[...]

Ja, dit. Ik kon me Mol nog herinneren uit de jaren 90 als een ietwat overenthousiaste commentator, an sich weinig mis mee. Maar een slordige 30 jaar later valt mij toch op dat er wel erg veel ongeïnformeerd gewauwel uitkomt. Maar er is vast een markt voor :)
Ik moet toegeven, toen ik voor het eerst weer eens F1 volgde sinds de Schumacher-dagen (toen ik nog een kind was), ik wel heel enthousiast was door Mol. Dat was toevallig de eerste race win van Max. Als leek is het écht wel erg leuk met Mol. En vergeef je ook snel de "foutjes", als je het uberhaupt ziet.

Maar als je eenmaal wat langer kijkt, en wat meer interesse krijgt in de sport/wagens etc.... En je hoort dan in de FP1 een volledige analyse van de wagens, en live-inzichten van een ex-coureur terwijl het gebeurt on-track. Das toch andere koek.

Maar ik denk dat, in NL, toch 90+% voor Max kijkt (getuige de vele opmerkingen "Als Max er in bocht 1 uitligt, kan ik mooi in de tuin aan het werk") dan werkt Mol waarschijnlijk beter O-)

Gelukkig is er keuze nu met F1TV. Met het geluk dat Engels me sowieso fijner in het gehoor ligt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

En toch........ Toch heb ik het idee dat ondanks we twee races onderweg zijn ze bij Mercedes nog steeds aan het sandbaggen zijn.......

De Snelheid die Ham uit de auto kan halen vind ik opmerkelijk, de snelheid voor het inhalen (natuurlijk met DRS) vind ik erg bijzonder. Het voelt op een of andere manier gemakkelijker aan dat bij RB

DIt dus ondanks de stap die Red Bull heeft gemaakt, de auto is echt sneller dat vorig jaar, maar toch verdenk ik Mercedes er nog steeds van om zand in andermans ogen te strooien....

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 19-04-2021 00:42 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:31:
[...]

Het geluk zit niet in de herstart, maar in de timing van de crash.
Geluk dat een teamgenoot crasht op precies het juiste moment? Gewoon teamorders O-)

spoiler:
niet serieus nemen natuurlijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
poor Leno schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:54:
Ere wie ere toekomt, qua skill enzo, maar vandaag was dat best ver te zoeken. Meer dan dat kan ik er echt niet van maken.. -O-
Je vergeet dat de beste man op een baan waar inhalen bijna niet mogelijk is, zich van P9 naar P2 gereden heeft. Ja, hij heeft hier en daar mazzel gehad, maar heb jij Bottas dit zien doen? Of Perez?

Dit is precies wat een kampioen een kampioen maakt!

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alain schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:37:
Je vergeet dat de beste man op een baan waar inhalen bijna niet mogelijk is, zich van P9 naar P2 gereden heeft. Ja, hij heeft hier en daar mazzel gehad, maar heb jij Bottas dit zien doen? Of Perez?

"Waar inhalen nu mogelijk is gemaakt door de belachelijk lange DRS" bedoel je. Hij is goed maar heeft gewoon een rondje kado gekregen en had meer dan genoeg tijd. Ja, hij is beter dan Bottas (duh, middelmatige coureur in de beste auto de laatste jaren) en Perez (komt beter uit zijn voeten in het middenveld door banden te kunnen sparen).

Het was een goede recovery drive, maar laten we de aureooltjes maar achterwege laten.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 19-04-2021 01:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:44:
Het was een goede recovery drive
Dit is precies mijn punt. Je kunt je kop laten hangen of het best mogelijke eruit halen. Daar maak je het onderscheid tussen een kampioen en een deelnemer. Een kampioen geeft niet op. Nooit!

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

pro_6or

amateur_60r

Alain schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:37:
[...]

Op een droge baan had Bottas zich ook wel weer naar voren gereden, toen kon inhalen weer. Daarvoor was het echt heeeeel erg moeilijk. Zelfs onder blauwe vlag was het moeilijk, heh Lewis. Alleen, dat zou hij dan langzamer dan Hamilton hebben gedaan, net zoals Max en Ricci. Max sneed altijd door het veld en Ricci kwam ook wel weer vooraan, uiteindelijk. Ik schat Ricci trouwens hoger in dan Valterri. Al is Lando nu echt naam aan het maken en krijgt Ricci wéér een klap.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
Bullet NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:41:
En toch........ Toch heb ik het idee dat ondanks we twee races onderweg zijn ze bij Mercedes nog steeds aan het sandbaggen zijn.......

De Snelheid die Ham uit de auto kan halen vind ik opmerkelijk, de snelheid voor het inhalen (natuurlijk met DRS) vind ik erg bijzonder. Het voelt op een of andere manier gemakkelijker aan dat bij RB

DIt dus ondanks de stap die Red Bull heeft gemaakt, de auto is echt sneller dat vorig jaar, maar toch verdenk ik Mercedes er nog steeds van om zand in andermans ogen te strooien....
Echt sandbaggen niet, maar had ook wel het idee dat de Merc gisteren toch het snelste was eigenlijk. Maar goed, is geen schande, Monza is geen geweldige baan voor de RB, dus als ze hier al goed mee kunnen komen, dan biedt de rest van het seizoen nog altijd veel perspectief voor RB.

Goed nieuws iig, want het lijkt erop dat het dit seizoen wel eens echt spannend kan worden, zie Merc eigenlijk ook niet zo 1-2-3 RB uitontwikkelen (andersom ook niet, maar tot nu toe ziet er er iig beter dan verwacht uit voor de mannen en vrouwen van RB zou ik zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waah schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:35:
[...]

Ik moet toegeven, toen ik voor het eerst weer eens F1 volgde sinds de Schumacher-dagen (toen ik nog een kind was), ik wel heel enthousiast was door Mol. Dat was toevallig de eerste race win van Max. Als leek is het écht wel erg leuk met Mol. En vergeef je ook snel de "foutjes", als je het uberhaupt ziet.

Maar als je eenmaal wat langer kijkt, en wat meer interesse krijgt in de sport/wagens etc.... En je hoort dan in de FP1 een volledige analyse van de wagens, en live-inzichten van een ex-coureur terwijl het gebeurt on-track. Das toch andere koek.

Maar ik denk dat, in NL, toch 90+% voor Max kijkt (getuige de vele opmerkingen "Als Max er in bocht 1 uitligt, kan ik mooi in de tuin aan het werk") dan werkt Mol waarschijnlijk beter O-)

Gelukkig is er keuze nu met F1TV. Met het geluk dat Engels me sowieso fijner in het gehoor ligt.
Vandaag via de "race control" app gekeken, wat was dat geweldig - cast naar de TV, dat miste ik echt aan F1TV op IOS
En inderdaad de Sky commentaren eronder, je krijgt dat inderdaad écht meer bruikbare informatie dan de Ziggo versie ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik was extreem blij dat er niets te zeuren was deze race. Dus we zouden geen pagina's met beschouwingen lezen over track-limits zoals vorige keer, waardoor het race topic moeilijk te lezen was.

Nu lees ik Shakespeare teksten over hoeveel geluk Hamilton wel niet heeft gehad.

Volgens mij komt die oranje bril waarmee elke race wordt beoordeeld door het verschil tussen mensen die al F1 keken toen Max nog niet geboren was en zijn beginnen met kijken toen Max is gaan winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 19-04-2021 06:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snowdog schreef op maandag 19 april 2021 @ 03:06:
Monza is geen geweldige baan voor de RB, dus als ze hier al goed mee kunnen komen, dan biedt de rest van het seizoen nog altijd veel perspectief voor RB.
Alleen zo jammer dat we nog een aantal maanden moeten wachten voordat we weten hoe Red Bull het op Monza doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waah
@Franco10 vindnje dan niet dat, als je door een fout eraf rijd en op een ronde wordt gezet met een dikke minuut (?) achterstand... En direct daarna komt de rode vlag zodat je én de volledige schade kan laten repareren én je ronde achterstand ongedaan wordt gemaakt... Dat je niet gewoon erg veel geluk hebt gehad?

Tuurlijk is er een oranje bril soms. Maar dit? Dit heeft daar weinig mee te maken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:29
Franco10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:46:
Ik was extreem blij dat er niets te zeuren was deze race. Dus we zouden geen pagina's met beschouwingen lezen over track-limits zoals vorige keer, waardoor het race topic moeilijk te lezen was.

Nu lees ik Shakespeare teksten over hoeveel geluk Hamilton wel niet heeft gehad.

Volgens mij komt die oranje bril waarmee elke race wordt beoordeeld door het verschil tussen mensen die al F1 keken toen Max nog niet geboren was en zijn beginnen met kijken toen Max is gaan winnen.
Je kunt toch niet ontkennen dat die rode vlag wel op een heel gelegen moment kwam voor Hamilton, die na zijn fout op een ronde achterstand stond? Normaal gesproken is je race klaar, maar als er vrijwel direct een VSC en daarna rode vlag wordt gezwaaid terwijl je bezig bent om je gehavende auto naar de pits te rijden en je ronde achterstand ongedaan mag maken, dan denk ik inderdaad dat je een flinke portie geluk hebt. Neemt niet weg dat hij mede door z'n talent alsnog op plek 2 komt, maar normaal gesproken is je race voorbij als je een minuut lang in het grind loopt te harken.

Verder vind ik het jammer dat als je kritiek hebt op Hamilton je weg wordt gezet als een Max glory hunter. Dat soort vervelende uitspraken maakt het er niet gezelliger op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Alain schreef op maandag 19 april 2021 @ 01:54:
[...]
Dit is precies mijn punt. Je kunt je kop laten hangen of het best mogelijke eruit halen. Daar maak je het onderscheid tussen een kampioen en een deelnemer. Een kampioen geeft niet op. Nooit!
Dat zei ik thuis op de bank ook al, dat Hamilton het niet opgaf toen hij in die grindbak stond was gewoon goed. Daarmee heeft hij P2 gepakt en anders had hij vanaf P9 wellicht nog een plekje of 2 a 3 kunnen pakken.
Snowdog schreef op maandag 19 april 2021 @ 03:06:
[...]
Echt sandbaggen niet, maar had ook wel het idee dat de Merc gisteren toch het snelste was eigenlijk. Maar goed, is geen schande, Monza is geen geweldige baan voor de RB, dus als ze hier al goed mee kunnen komen, dan biedt de rest van het seizoen nog altijd veel perspectief voor RB.
Ik hoop dat RBR in Monza ook voor de winst kan strijden, maar dit was toch echt Imola. Zelfde land, ander circuit :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:53
JeroenTheStig schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:27:
[...]

Je kunt toch niet ontkennen dat die rode vlag wel op een heel gelegen moment kwam voor Hamilton, die na zijn fout op een ronde achterstand stond? Normaal gesproken is je race klaar, maar als er vrijwel direct een VSC en daarna rode vlag wordt gezwaaid terwijl je bezig bent om je gehavende auto naar de pits te rijden en je ronde achterstand ongedaan mag maken, dan denk ik inderdaad dat je een flinke portie geluk hebt. Neemt niet weg dat hij mede door z'n talent alsnog op plek 2 komt, maar normaal gesproken is je race voorbij als je een minuut lang in het grind loopt te harken.

Verder vind ik het jammer dat als je kritiek hebt op Hamilton je weg wordt gezet als een Max glory hunter. Dat soort vervelende uitspraken maakt het er niet gezelliger op.
Zou je dan geen rode vlag geven voor die situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sloth schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:26:
Wat ik hier nog niet las.
HAM maakt echt nooit fouten. Deze race sinds tig races net wel.

Te verklaren door de druk die hij voelt van VER? Hij is ook wat ouder aan het worden, zou dit daarom niet vaker dit seizoen kunnen gebeuren?
Wat de afgelopen jaren wel duidelijk is geworden, is dat Hamilton moeite heeft als het niet gaat zoals hij wil of als hij niet vooraan rijdt. Zo lang hij vooraan kan rijden in de snelste auto is ie niet te stoppen en in kwalificaties ongenaakbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:21
[...]

Dit was toch ook een duidelijke rode vlag? Dat was het eerste wat ik riep toen ik de destructie van die twee auto's zag en wat voor rotzooi er op de baan lag. 100% terechte rode vlag en ja, daar heeft Hamilton (met dank aan de regelementen) van kunnen profiteren. Zo zijn de regels.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:40:
[...]

Dit was toch ook een duidelijke rode vlag? Dat was het eerste wat ik riep toen ik de destructie van die twee auto's zag en wat voor rotzooi er op de baan lag. 100% terechte rode vlag en ja, daar heeft Hamilton (met dank aan de regelementen) van kunnen profiteren. Zo zijn de regels.
Volgens mij mis je het punt, het gaat om de timing van de rode vlag. Komt ie 2 minuten later, dan rijdt Hamilton achteraan en haalt ie podium echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Sir_Lion schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:37:
[...]

Zou je dan geen rode vlag geven voor die situatie?
Dat zeg ik toch niet? Tuurlijk moet daar een rode vlag voor gegeven worden. Ik zeg dat Hamilton geluk heeft gehad dat op het moment dat hij zijn gehavende auto terugbracht deze crash gebeurde. Normaal gesproken is een podium verkeken als je op een ronde en meer staat.

Verder kan ik op één hand tellen wie dit de afgelopen 30 jaar ook is gelukt (kan aan mijn gebrekkige geheugen liggen ;) )

Max heeft dit geluk ook eens gehad dat hij zich mocht unlappen, ik dacht Singapore 2015, alhoewel dat niet leidde tot een podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:37:
[...]

Wat de afgelopen jaren wel duidelijk is geworden, is dat Hamilton moeite heeft als het niet gaat zoals hij wil of als hij niet vooraan rijdt. Zo lang hij vooraan kan rijden in de snelste auto is ie niet te stoppen en in kwalificaties ongenaakbaar.
O.a. deze race toont m.i. aan dat dat niet waar is. Dat is ook weer vooral een wijsheid die Olav Mol in ons hoofd gestopt heeft, maar volgens mij niet op feiten gestoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]

Ik denk dat je dit jaar nog wel eens een andere Hamilton gaat zien. Want hij was toch aardig aan het doorstampen voor en na zijn crash. Max trok in het begin wel een gat van 5 seconden maar daar bleef het rondom bij.
Tuurlijk gaan we wat meer geklaag horen maar dat is logisch als je niet met 2 vingers in de neus vooraan rijd.
Hamilton gaat zich echt vast bijten in Max en omgekeerd ook

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
[...]

Ik had nou niet het idee dat Hamilton heel veel moeite had met de auto's van P9 t/m P2 oprollen. Hoe vaak moet hij dat nog laten zien? Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe men in dit topic blijft afgeven op de prestaties van Hamilton. Ik ben niet per se pro Hamilton, ook niet pro Verstappen. Wat mij betreft geldt: moge de beste racer winnen. Gisteren waren er wat mij betreft drie die daarvoor in aanmerking kwamen en die stonden allemaal op het podium.

Hamilton maakte natuurlijk een fout en die werd genadeloos afgestraft door de grindbak waar hij in vast kwam te zitten. Vervolgens enorm veel mazzel met de situatie die ontstaat (waarbij sommigen nog bijna serieus lijken te beweren dat dit opzet is |:( ) waardoor hij een herkansing krijgt. Die pakt hij met beide handen aan, als dat voor iemand zuur is, is dat bijv. voor Leclerc en Norris. Maar de regels zijn voor iedereen hetzelfde. Ze hebben er ongetwijfeld allemaal wel eens voordeel bij gehad, zij het doordat je onder rood veel onderdelen mag vervangen, zij het doordat je unlapped wordt of zij het doordat je onder een safety car mag unlappen. Het is pas oneerlijk als voor bepaalde coureurs andere regels gelden, daar is hier helemaal geen sprake van.

Resumé: ik zie een Hamilton die weet dat hij een strijd met Verstappen lijkt te hebben dit jaar. En daar geniet hij van.

Sainz heeft het trouwens uiteindelijk nog wel goed hersteld. Die reed ook opeens op P5 na de restart terwijl hij het begin van de race nogal aan het harken was en allerlei uitstapjes maakte.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 19-04-2021 07:55 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:44:
[...]

Volgens mij mis je het punt, het gaat om de timing van de rode vlag. Komt ie 2 minuten later, dan rijdt Hamilton achteraan en haalt ie podium echt niet.
Dus jij had liever gezien dat ze nog twee minuten door hadden gereden, nog een keer door die rotzooi hadden gereden en nog meer vertraging in het schoonmaken van de baan? Nee, deze snelle rode vlag was volledig terecht.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:53:
[...]

Dus jij had liever gezien dat ze nog twee minuten door hadden gereden, nog een keer door die rotzooi hadden gereden en nog meer vertraging in het schoonmaken van de baan? Nee, deze snelle rode vlag was volledig terecht.
De rode vlag was uiteraard terecht gezien de situatie. Alleen had Hamilton natuurlijk wel enorm geluk dat de crash überhaupt plaatsvond.

Neem aan dat @Exocet dat ook bedoelt.

Zonder crash was ie misschien 6e geworden.
Wat ik voor het kampioenschap prettig had gevonden. Want ik denk stiekem toch dat die Mercedes een stuk sneller is dan de Red Bull...

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 19-04-2021 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:55:
[...]

De rode vlag was uiteraard terecht gezien de situatie. Alleen had Hamilton natuurlijk wel enorm geluk dat de crash überhaupt plaatsvond.

Neem aan dat @Exocet dat ook bedoelt.

Zonder crash was ie misschien 6e geworden.
Ik vind het geen geluk. Het staat zo in de regels, dus als het iemand anders was geweest had het ook gebeurd.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:56:
[...]

Ik vind het geen geluk. Het staat zo in de regels, dus als het iemand anders was geweest had het ook gebeurd.
Ja maar het was niet iemand anders. Het was Hamilton. Die een zeldzame fout maakt en vrijwel direct hier volledig van de gevolgen wordt gevrijwaard.

Dat is geluk. En dat heeft ie mij iets te vaak.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 19-04-2021 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:57:
[...]

Ja maar het was niet iemand anders. Het was Hamilton. Die een zeldzame fout maakt en vrijwel direct hier volledig van de gevolgen wordt gevrijwaard.
En dus gaan we allemaal maar roepen dat Hamilton geluk gehad heeft? Ik had iedereen wel willen horen als het andersom was geweest en Max dit "geluk" had.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:21

vhal

ಠ_ಠ

Voor de wat neutrale kijker met een lichte voorkeur voor Hamilton is afgelopen race wel één van uit het ‘die zag ik niet aankomen’ boekje. Eigenlijk ben ik ook wel blij dat er inmiddels toch aardig wat teams zijn die een podiumkans hebben en ik hoop ook vaker dit soort ‘rare’ races te zien in de toekomst. Misschien is het n=2 maar eigenlijk mogen we niet klagen na 2 races. Hopelijk blijft het gevecht tussen HAM en VER gedurende het seizoen zo doorgaan.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:58:
[...]

En dus gaan we allemaal maar roepen dat Hamilton geluk gehad heeft? Ik had iedereen wel willen horen als het andersom was geweest en Max dit "geluk" had.
Goed, als jij daar blij van wordt: Max had gisteren geluk dat hij zijn auto in het rechte spoor hield, vlak voor de herstart. Als hem dat niet was gelukt, dan had hij niet op het podium gestaan en had het opportunistische f1-wereldje hem volledig afgebrand. Iets met from hero to zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dus we hebben wel vastgesteld dat het geluk was? Maar omdat we het misschien allemaal anders noemen als het max betreft noemen we het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
[...]

Max had ook zijn momentje geluk bij de herstart achter de SC, klein momentje in het gras, maar ik denk door zijn kwaliteiten krijgt hij de wagen weer op de baan.
Hamilton had deze wedstrijd wel klein beejte geluk met de rode vlag waardoor zijn wagen hersteld kon worden.
Soms heb je die momenten mee soms ook niet.
En laten we wel wezen voor het kampioenschap is het spannender zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:04:
[...]

Dus we hebben wel vastgesteld dat het geluk was? Maar omdat we het misschien allemaal anders noemen als het max betreft noemen we het niet zo?
Ik vind het nog steeds geen geluk. Dit zijn nou eenmaal de regels. Anders kan je ook zeggen dat Max de race met geluk gewonnen heeft omdat Hamilton de baan af rijdt. Of omdat Mercedes een trage pitstop had.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:32
(jarig!)
[...]
Tja, dan had Max geluk gehad, dus wat is nu het probleem? De timing was dit keer perfect voor Hamilton en dus had ie geluk. Was het een willekeurig iemand anders geweest dan had die willekeurig iemand anders geluk gehad. Of wil je zeggen dat het kunde van hem was dat er een rode vlag ontstond waardoor hij mocht unlappen :?

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
[...]

Dan had ook iedereen gezegd dat hij geluk had. Is dat nu zo moeilijk?

Ja, de regels zijn al jaren dat bij een SC en rode vlag diegenen met een ronde achterstand zich mogen unlappen. Fine by me, dat voorkomt ook dat ze "in de weg" rijden en ze branden dat rondje extra benzine weg (maar niet op volledige snelheid dus ook weer niet helemaal).

Maar dat doet niks af aan het feit dat Hamilton het geluk heeft dat op dat moment die rode vlag er komt. En in mijn woordenboek komt geluk neer op "een toevalligheid met een (zeer) positieve impact". En dat is toch wat Hamilton hier gehad heeft? Toevallig komt die rode vlag er (of beter gezegd, toevallig is die crash er, die rode vlag is natuurlijk 100% terecht) waardoor die volgens de regels zich weer mag unlappen en vanaf P9 in de lead lap weer kan meedoen. Terwijl die op het moment dat hij de pitstraat uit reed die ronde achterstand had. Hij heeft dus geluk met de crash/rode vlag, die toevallig op het juiste moment is.

Er is ook niemand die hier zegt dat Hamilton door de race leiding in het zadel is geholpen en allemaal voordeeltjes heeft gehad die anderen niet zouden krijgen. Nee, het is puur het toeval dat meteen na zijn incident die crash plaatsvind, en die volgens de regels, net zoals de rest, zichzelf mag unlappen. Alleen heeft hij dan ook de auto om weer terug te rijden naar P2. En dat maakt het een beetje "oneerlijk" / geeft het een nare smaak, maar het is wel allemaal volgens de regels gebeurd. Maar laat anderzijds ook de klasse van Hamilton zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 22:58
[...]

Volgens mij hebben beide gewoon geluk gehad.
Maar het valt simpelweg niet te ontkennen dat HAM er wel heel goed uitkwam met zijn incidentje.
  1. Hij weet hem uit grint weg te rijden
  2. De rode vlag komt exact op het juiste moment
  3. Er is überhaupt een grindbak en geen runoff asfalt
Puntje 3 is tegenwoordig bij nagenoeg alle banen het geval, nu wordt ie voldoende afgeremd zodat de schade nihil is, anders had ie een ding achter z'n naam.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:12
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:44:
[...]

Natuurlijk heeft hij geluk gehad. Enorm veel zelfs.

Maar feit is dat hij natuurlijk niet wist dat die code rood zou komen, maar wel uiterst koel bleef handelen. Hij reed tegen de muur, toen iets achteruit en gebruikte toen een paar seconden om de hele situatie te overdenken. En die tijd neemt hij terwijl de tegenstanders stuk voor stuk langskomen en je uitgangspositie dus steeds slechter wordt.

Vermoed dat bijna elke andere coureur op hoop van zegen maar een dot gas had gegeven om te kijken waar het schip zou stranden.

Maar zoals gezegd zat hem niet tegen inderdaad :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:06:
[...]

Ik vind het nog steeds geen geluk. Dit zijn nou eenmaal de regels. Anders kan je ook zeggen dat Max de race met geluk gewonnen heeft omdat Hamilton de baan af rijdt. Of omdat Mercedes een trage pitstop had.
Echt... Volgens jou is het winnen van de staatsloterij ook geen geluk. Gewoon de regels, als iemand anders de juiste code had won hij immers ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
alexbl69 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:12:
[...]

Natuurlijk heeft hij geluk gehad. Enorm veel zelfs.

Maar feit is dat hij natuurlijk niet wist dat die code rood zou komen, maar wel uiterst koel bleef handelen. Hij reed tegen de muur, toen iets achteruit en gebruikte toen een paar seconden om de hele situatie te overdenken. En die tijd neemt hij terwijl de tegenstanders stuk voor stuk langskomen en je uitgangspositie dus steeds slechter wordt.

Vermoed dat bijna elke andere coureur op hoop van zegen maar een dot gas had gegeven om te kijken waar het schip zou stranden.

Maar zoals gezegd zat hem niet tegen inderdaad :).
En vervolgens achteruit rijdend het circuit op rijdt....ik vraag me af of dat wel mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 12:25

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Het probleem dat ik heb met dit type reactie is dat sommige bijna blijken te insinueren dat Russel met opzet op Bottas is gereden om de race van Hamilton te kunnen redden, een beetje zoals Crashgate al die jaren terug.

Is er geluk mee gemoeid? Absoluut. Maar dat is aan de andere kant ook onderdeel van de sport. En soms valt het geluk ook de andere kant op.
vhal schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:02:
Voor de wat neutrale kijker met een lichte voorkeur voor Hamilton is afgelopen race wel één van uit het ‘die zag ik niet aankomen’ boekje. Eigenlijk ben ik ook wel blij dat er inmiddels toch aardig wat teams zijn die een podiumkans hebben en ik hoop ook vaker dit soort ‘rare’ races te zien in de toekomst. Misschien is het n=2 maar eigenlijk mogen we niet klagen na 2 races. Hopelijk blijft het gevecht tussen HAM en VER gedurende het seizoen zo doorgaan.
Geniet ervan, telkens we zo een seizoen hebben komt er een grote reset aan 🙁

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zo na deze mooie race vol spektakel moest ik gisteravond even bijkomen, wat een race!
Het Formule 1 seizoen is goed begonnen met twee van zulke races, hopelijk gaan er nog veel van zulke komen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 19:56
Glorfindel76 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:16:
[...]

En vervolgens achteruit rijdend het circuit op rijdt....ik vraag me af of dat wel mag.
Max mocht het ook in Monaco ooit
https://www.motorsport.co...practice-1041107/3100840/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:12
Glorfindel76 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:16:
[...]

Dat verbaasde me ook inderdaad. Dat hij daar geen douw voor kreeg.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Hopelijk is dit niet de laatste keer dat dit gebeurd :)
Goed voor zijn ego :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 12:25

Blokker_1999

Full steam ahead

alexbl69 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:18:
[...]

Dat verbaasde me ook inderdaad. Dat hij daar geen douw voor kreeg.
Waarom denk je dat al die wagens een versnelling achteruit hebben? Dat is net voor situaties waarin ze vooruit niet meer de baan op geraken en er is nooit een regel geweest die stelt dat dit niet mag. De enige vereiste is dat je op een veilige manier de baan opnieuw vervoegt. Niet zoals Latifi dus deed, nota bene zonder achteruit te rijden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Blokker_1999 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:17:
[...]

Het probleem dat ik heb met dit type reactie is dat sommige bijna blijken te insinueren dat Russel met opzet op Bottas is gereden om de race van Hamilton te kunnen redden, een beetje zoals Crashgate al die jaren terug.

Is er geluk mee gemoeid? Absoluut. Maar dat is aan de andere kant ook onderdeel van de sport. En soms valt het geluk ook de andere kant op.
Ik weet niet wat je met "dit type reactie" bedoelt, maar ik insinueer nergens dat er opzet in het spel is. Sterker, als je serieus denkt iemand met opzet zijn auto laat crashen bij 330+ km/h, dan zit er ergens een steekje los imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dit klinkt leuk, dan blijft het seizoen zo'n strijd tussen die twee :)

Zware Mercedes-crash heeft mogelijk grote gevolgen voor titelstrijd met Red Bull

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 22:58
Vanuit dat punt bekeken :X
Wat hebben Williams en Haas dan aan meer tijd in de windtunnel |:(
Latifi en mazepin hebben hem ook al een paar keer opgevouwen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Insinueren mensen nu echt dat de crash met Bottas in scene is gezet voor Hamilton?

Op de eerste plek speel je niet met mensenlevens. Met 340km per uur een crash orchestreren is gewoon levensgevaarlijk.

Daarnaast loopt de schade in de miljoenen. In het verleden is er wel eens een coureur geweest die een code rood veroorzaakt heeft (fisichella??) maar dat doe je dan ook nog eens niet in de tweede race met nog 21 te gaan.

Alu hoedje mag af bij sommigen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Wat een artikel :+ en dan Wolf weer, ja we zijn nog niet op het niveau Red Bull, ga toch weg. Red Bull en Merc liggen dichter bij elkaar dan alle andere voorgaande jaren. Het begint me behoorlijk te irriteren dat iedereen van Merc roept dat ze achterlopen op de Red Bull. Het is gewoon gelijk of Mercedes is beter (vooral in de race). Wat een geblaat allemaal.

Verder mag iedereen hier zijn broek wel omhoog trekken, wat een gemieren**** over achteruit rijden, Hamilton geluk. Tsjonge jonge, en het mooiste is nog dat iedereen reageerd op dat soort posts met "Ja maar wat als het Max was geweest". We hebben toch naar een leuke race gekeken, waar beide topfavorieten voor de titel voor hebben moeten knokken.

MAN! WAT EEN RACE WEER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
Mooi race gezien, werd weer mooi gestreden.
Expres dit topic vermeden, dat enorme gehype richting VER heb ik niet zoveel mee, wat is het volgende, gaan jullie ook met fakkels langs de snelweg staan bij elke overwinning? :+

En het belangrijkste, NOR weer op het podium! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenny_026 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:43:
Insinueren mensen nu echt dat de crash met Bottas in scene is gezet voor Hamilton?

Op de eerste plek speel je niet met mensenlevens. Met 340km per uur een crash orchestreren is gewoon levensgevaarlijk.

Daarnaast loopt de schade in de miljoenen. In het verleden is er wel eens een coureur geweest die een code rood veroorzaakt heeft (fisichella??) maar dat doe je dan ook nog eens niet in de tweede race met nog 21 te gaan.

Alu hoedje mag af bij sommigen.
Wie insinueert dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 19:56
Rinus van Kalmthout gisteren 6e plek in de Indycar (van de laatste plek teruggevochten) Hiep Hiep Hoera
https://www.telegraaf.nl/...-series-seizoen-als-zesde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bushie schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:46:
Rinus van Kalmthout gisteren 6e plek in de Indycar (van de laatste plek teruggevochten) Hiep Hiep Hoera
https://www.telegraaf.nl/...-series-seizoen-als-zesde
Algemeen race topic Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:01
Räikkönen heeft nog een straf van 30s gekregen. Hij had namelijk vanuit de pit lane moeten starten omdat hij tijdens de rolling restart eraf ging en die plekken niet terug wist te pakken. Dus als Perez en Räikkönen hun acties hadden omgedraaid, was er voor beiden niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik kom net van nu.nl af waar het besproken wordt en meende het ook hier te lezen maar dat blijkt om een spraakverwarring te gaan. Op Tweakers zijn we gelukkig wat nuchterder :)

Neemt niet weg dat het internet er vol mee staat. Mensen snappen soms echt niet wat ze roepen.

Maar de definitie van geluk wordt hier besproken. Ik denk dat meerdere coureurs gisteren op meerdere momenten geluk hebben gehad. Russel en Bottas geen letsel, Hamilton met de safetycar en dat hij het grind weer uit kon, max met de herstart, talloze coureurs die nog net het grind uit konden sturen zonder gevolgen, bijna de hele achterhoede omdat ze zonder brokken in de verblindende spray de eerste bocht door kwamen etc etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Kenny_026 op 19-04-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Crashhill schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:43:
Wat een artikel :+ en dan Wolf weer, ja we zijn nog niet op het niveau Red Bull, ga toch weg. Red Bull en Merc liggen dichter bij elkaar dan alle andere voorgaande jaren. Het begint me behoorlijk te irriteren dat iedereen van Merc roept dat ze achterlopen op de Red Bull. Het is gewoon gelijk of Mercedes is beter (vooral in de race). Wat een geblaat allemaal.
Standaard retoriek van Wolff toch, hij praat zijn team altijd graag in de underdog positie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Crashhill schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:43:
[...]

De vraag is meer waarom ze dat doen? Wat schieten ze er mee op om zichzelf in de underdog positie proberen te krijgen? Ze zijn al jaren dominant. Bang voor gezichtsverlies? Eerst zien, dan geloven inderdaad :z We zijn pas 2 races onderweg en gelukkig doen Max (RBR) meteen mee ipv uitvallen etc. Clean sheet? Absoluut niet, maar wel punten!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ah het komt van Toto, dan geloof ik er helemaal niets van. Ze zijn het hele seizoen al bezig zich in de underdog-positie te manoeuvreren. Dit lijkt daar gewoon onderdeel van te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maar is het geen legitiem argument met het budget plafond?

Ik denk overigens dat Imola een puiur Mercedes circuit is. Als Red Bull hier al de beter auto was, of op zn minst gelijkwaardig, dan ziet het er moeilijk uit voor Mercedes dit jaar en goed voor ons Hollanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
RoD schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:09:
[...]

Ah het komt van Toto, dan geloof ik er helemaal niets van. Ze zijn het hele seizoen al bezig zich in de underdog-positie te manoeuvreren. Dit lijkt daar gewoon onderdeel van te zijn.
Vind het eerlijk gezegd misselijkmakend, zelfs vorig jaar met een overduidelijk dominante auto kwamen ze met dit soort teksten.
Waarom zeggen ze niet gewoon: "wij zijn de beste en het te kloppen team" ?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Wat ik ook erg fijn vond aan de race van gisteren is dat de criticasters de mond gesnoerd werden. Vorige race was het nog:

"Lewis laat zien dat hij de meest ervaren coureur is ... Max maakt nog teveel fouten ....Max staat onder druk van Lewis en Perez etc etc" .

Gisteren hebben we kunnen zien dat zelfs de 7-voudig wereldkampioen "rookie mistakes" maakt door te vroeg op het gas te gaan in een bocht waar het nog nat was. Hij had ook kunnen wacht tot na de bocht zodat de achterblijvers gewoon ruimte voor hem konden maken ivm de blauwe vlag. Lewis zei in de vorige race nog over Max dat hij had moeten wachten met inhalen .. en zie hier ... nu doet hij het zelf ook :+

We hebben hier hopelijk een mooie strijd in handen voor 2021.

I love it!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb het hier ZeRoC00L in "[F1 2021] Race 2 GP van Emilia-Romagna" wel groepen.
Maar is natuurlijk een geintje, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat Bottas dit express zou doen.
En een opdracht van de pitwall zou voor iedereen te horen zijn.

Daarnaast, volgens mij volgde de crash BOT/RUS vrij snel nadat HAM in de grindbak kiezels zat te tellen, dus kan bijna niet dat BOT dit al wist. (Maar ik weet de extacte tijdstippen niet).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:14:
[...]

Vind het eerlijk gezegd misselijkmakend, zelfs vorig jaar met een overduidelijk dominante auto kwamen ze met dit soort teksten.
Waarom zeggen ze niet gewoon: "wij zijn de beste en het te kloppen team" ?
Tegen wzawzdb staan ook alleen maar aanhangers van 1 club positief over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
In het heetst van de strijd zeker bij close battle om het kampioenschap worden er fouten gemaakt dat is van alle jaren zo in de F1. Die coureurs rijden op en over de limit en dan sluipt er soms een foutje in.
Elke top coureur heeft dit wel eens gehad in het verleden en Hamilton en Verstappen zullen niet de laatste zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22
Kenny_026 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:13:
Maar is het geen legitiem argument met het budget plafond?

Ik denk overigens dat Imola een puiur Mercedes circuit is. Als Red Bull hier al de beter auto was, of op zn minst gelijkwaardig, dan ziet het er moeilijk uit voor Mercedes dit jaar en goed voor ons Hollanders :)
Goed voor ons Hollanders die Verstappen fan zijn maar eerlijk, ook al ben ik meer fan van Verstappen dan van Hamilton. Ik zit nu al 2 races op rij op het puntje van me stoel en dat heb ik de afgelopen jaren niet eerder gehad. Afgelopen jaren was de WDC nu al wel bekend of voorspelbaar en dat lijkt dit seizoen niet het geval te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 19-04-2021 09:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Mooie race gisteren! Ondanks een verwachte saaie race (weinig inhaalmogelijkheden) was het drama volop aanwezig!
Max (bijna) foutloos. Doet wat hij moet doen om kampioen te worden. Lewis mazzel? Misschien, maar zo zijn nou eenmaal de regels. Bovendien had hij ook pech met een bandenwissel die 4 seconden duurde (wat weer een gelukje was voor Max).
En Toto die probeert de underdog te spelen? Dat doet hij niet voor de buitenwereld, maar voor het Mercedes F1 team. Probeer maar eens 1000 mensen scherp te houden, zelfs na 7 op rij gewonnen wereldtitels. Daarvoor moet je mensen continu op het hart blijven drukken dat je kwetsbaar bent, dat elke actie, elk persoon en elke taak het verschil kan maken. Dat is waarom hij zo communiceert. Het zal hem worst zijn hoe mensen op het Tweakers forum (of elders in de wereld) hierover denken.
Eindelijk een mooie strijd voorin. Dat hij maar tot de laatste race moge duren!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Maar Mercedes heeft toch gewoon de mindere auto op dit moment? Ze zitten toch ook gewoon in de underdog positie?

In Bahrein had Max gewoon moeten winnen. Dominant op pole, sneller in de race, alleen Lewis had weer wat geluk aan zijn zijde met de track limits en Red Bull die een mindere strategie had dan Mercedes.

Op Imola maakte max een persoonlijk fout anders had hij weer met 2 tiende de pole gehad. Bottas heeft nietszeggend op de 10e plek rond gereden. Max had de race volledig onder controle.

Ik denk dat Max en Lewis echt een andere klasse zijn dan 80% van het veld en dat Lewis, net als Max vorig jaar meer uit de auto weet te halen dan erin zit. Maar je mag toch wel concluderen dat Mercedes gewoon ingeleverd heeft dit jaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 13:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Was de 63-smash-77-panic-button onder Toto's buro ingedrukt?

Want: Hoe de fuck is het mogelijk dat een Williams uberhaubt een inhaalpoging op een Mercedes kan proberen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenny_026 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:27:
Maar Mercedes heeft toch gewoon de mindere auto op dit moment? Ze zitten toch ook gewoon in de underdog positie?
Ik vraag het me heel erg af...

Denk dat op pure snelheid de Bull idd wel beter is. Maar dan komt ook betrouwbaarheid om de hoek kijken. En daar zijn toch al wat probleempjes langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:45

Chiron

Moderator Discord
pjottum schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:29:

Want: Hoe de fuck is het mogelijk dat een Williams uberhaubt een inhaalpoging op een Mercedes kan proberen?
Russell die een punt dacht te maken door juist Bottas voorbij te gaan, en Toto gaf zelf ook al aan, een coureur die niet voor een gat gaat, is geen coureur meer.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:35
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:30:
[...]

Denk dat op pure snelheid de Bull idd wel beter is. Maar dan komt ook betrouwbaarheid om de hoek kijken. En daar zijn toch al wat probleempjes langs gekomen.
Daar ben ik het idd wel met je eens. Echter zolang RB zich blijft verbeteren de de kinder ziektes (om het zo maar even te noemen) en uit kan blijven halen is er niks aan de hand. Maar ik denk wel dat de auto van RB minder stabiel is dan die van Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Het verschil tussen Bottas en Hamilton in deze race was wel echt bizar. Al staat Bottas er wel om bekend qua inhalen geen wonder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja is dat zo? Want de aandrijfas (geloof ik) bij Max was toch door die kerb die Max zelf pakte? En verder alleen het tijdelijke softwareprobleem bij Perez toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:35
Kenny_026 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
[...]

Ja is dat zo? Want de aandrijfas (geloof ik) bij Max was toch door die kerb die Max zelf pakte? En verder alleen het tijdelijke softwareprobleem bij Perez toch?
En de elektrische powerunit, die ze bij alle Honda motoren hebben vervagen behalve bij Max. Daarnaast heeft Max in de eerste race problemen mij zijn differentieel gehad. en heeft Perez gisteren ook weer zijn stuurtje moeten vervangen omdat "de auto van zelf stuurde".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54

Hoe kun je anders een rode vlag situatie creëren :+ ?

Bottas is gewoon niet zo'n goede racer, hij kwalificeert meestal goed maar kan totaal de druk van een race niet aan. Russel is een stuk beter dan bottas zeker in het nat, en de eerste race dat hij is dezelfde auto zat als bottas was hij al sneller en stond hoger op de lijst als ze de bandenwissel niet hadden verpest.

Hammilton heeft laatste 2 jaar op 90% kracht kunnen rijden dankzij de auto, die marge heeft hij niet meer en meteen zie je bottas ook wegzakken in het middenveld, en dit was de maatstok die laatste 2 jaar gebruikt is om Hammilton te meten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
[...]

FiveThirtyEight heeft daar ook een modelletje voor, combi van coureur en auto op snelheid en betrouwbaarheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l7KM4OCzT0wc2XVT26HRSv-4uo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/phgUorZuNc31fEfgoKk6ID9D.png?f=user_large

https://fivethirtyeight.c...river-or-car-matter-more/

Ik denk dat de uitspraak van Toto (en volgens mij ook van Horner) dat de Merc in de race gisteren qua pace zeker niet onder deed voor de Bull (Bottas daargelaten, die gewoon een dramatische race had :P ). Het blijft ook nog de vraag waar de auto's precies verschillen in prestaties. Je zag gisteren duidelijk dat sector 1 de mindere sector was van Verstappen, waar hij op Lewis en zelfs op Lando wat inleverde, om dat vervolgens in sector 2/3 weer goed te maken. Heb even niet helemaal helder wat voor soort sectoren het precies waren (rechte stukken, langzame bochten, snelle bochten?), maar Portimao is natuurlijk weer een heel anders ciruit dan Imola wat dat betreft.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ArgantosNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
[...]

Bottas is gewoon niet zo'n goede racer, hij kwalificeert meestal goed maar kan totaal de druk van een race niet aan. Russel is een stuk beter dan bottas zeker in het nat, en de eerste race dat hij is dezelfde auto zat als bottas was hij al sneller en stond hoger op de lijst als ze de bandenwissel niet hadden verpest.

Hammilton heeft laatste 2 jaar op 90% kracht kunnen rijden dankzij de auto, die marge heeft hij niet meer en meteen zie je bottas ook wegzakken in het middenveld, en dit was de maatstok die laatste 2 jaar gebruikt is om Hammilton te meten.
Ja dit inderdaad. Bottas is snel op een lege baan of achter Hamilton aan. Vechten is hij minder goed in idd. Kan me ook geen spectaculaire move herinneren van hem.

Max en Lewis halen meer uit de auto dan erin zit. Het was gisteren tot de code rood een complete masterclass van de twee. Gisteren ook petje af voor Lewis hoe hij door het veld knalde. Dan kon Battas 30 ronden lang niet. Sterker nog, hij liet zich inhalen en George Russel was duidelijk sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:32:
[...]

Het verschil tussen Bottas en Hamilton in deze race was wel echt bizar. Al staat Bottas er wel om bekend qua inhalen geen wonder te zijn.
Bottas is uberhaupt geen wonder. De enige reden dat ie vooraan staat is die superieure auto geweest. Zodra die auto een tikkie minder is valt ie direct door de mand, dat zag je gisteren overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
[...]

Elk seizoen valt de Red Bull(=Max) wel een of twee keer uit. Dat zijn bij elkaar 50 punten die je alleen terug krijgt als de Mercedes(=Lewis) ook uitvalt.

Of Perez moet Lewis ff een tikkie geven om het spannend te houden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
Kenny_026 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:33:
[...]

Was ook nog een probleem met de ophanging van Verstappens auto. Is voor de race nog vervangen. (RHS push rod end)

Gewoon teveel fouten in 2 weekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 13:26
Kenny_026 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:44:
Max en Lewis halen meer uit de auto dan erin zit.
Dit wordt vaak gezegt en zal voor een deel ook waar zijn. Ik vraag me echter ook wel af of het komt omdat ze de eerste coureur zijn van het team, waardoor de auto voor hun gebouwd wordt. De tweede coureur krijgt dezelfde auto en moet daar dan maar mee leren rijden. Dat is toch wel een verschil denk ik.

Daarnaast was gisteren ook wel duidelijk dat de rijders die sinds dit seizoen bij een ander team zitten (Perez, Ricciardo, Sainz) nog moeten wennen aan de auto, zeker in de lastigere omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
meenkdrie schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:48:
[...]

Was ook nog een probleem met de ophanging van Verstappens auto. Is voor de race nog vervangen. (RHS push rod end)

Gewoon teveel fouten in 2 weekenden.
Tja en bij Mercedes en Aston Martin werden nog even de remmen vervangen. Zijn het dan fouten of op tijd anticiperen op problemen die ze voor de race vinden en nog kunnen oplossen...

Softwareproblemen die tijdens de race pas naar boven komen zijn inderdaad wel jammer, en zou ik eerder als fouten bestempelen. Blijkbaar hebben ze die bij de testdagen, trainingen en simulaties niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exocet schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:32:
[...]

Eigenlijk viel het gewoon te verwachten, in de race. Zie Turkije vorig seizoen en Hockenheim 2019. Ook die races gaf Bottas niet thuis, en was het een wonder dat die Turkije heeft weten uit te rijden. Daar die nu is gecrasht met inhaalactie van een ander, en in Hockenheim zelf is gecrasht na rondenlang achter Stroll aan tuffen. Maar alle drie deze regenraces is hij gewoon ver ondermaats. Daarnaast nog eens de slechte kwalificatie dit keer en zijn weekend was "compleet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:50:
[...]

Dit wordt vaak gezegt en zal voor een deel ook waar zijn. Ik vraag me echter ook wel af of het komt omdat ze de eerste coureur zijn van het team, waardoor de auto voor hun gebouwd wordt. De tweede coureur krijgt dezelfde auto en moet daar dan maar mee leren rijden. Dat is toch wel een verschil denk ik.
Heb daar toch mijn vraagtekens bij. Zo'n auto is zo complex, ik denk dat gewoon het snelste/beste gebouwd wordt wat men op dat moment denkt te kunnen bouwen.

Zo'n Max zal best wat input leveren maar dat levert volgensmij ~ nul garanties. De RB was vaak een diva om te rijden. Denk niet dat Max gezegd heeft, doe maar een diva.

Zij input zal denk ik vooral beperkt zijn tot bijv: "De achterkant is instabiel, of teveel over of onderstuur en dat soort dingen."

Hij zal mogelijk wel wat voordeel hebben bij de setup van de auto en de dingen die daarvoor getest worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Niet alleen Max, ook Albon heeft (en doet dat volgens mij nog steeds) achter de schermen door te simmen heel veel bijgedragen aan de ontwikkeling van de RB16B.

En daarbij is het Max, die houdt zn kritiek niet bij 'de achterkant was wat instabiel', die voelt dan bijna precies welk schroefje of welk onderdeel het was op welke plek in de wagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Chiron op 19-04-2021 10:13 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

tuinïnen schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:47:
[...]

Veruit de beste regenrijder en meester van een drogende baan.
Hah, dat hebben we gezien :Y)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Help!!!! schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:10:
[...]

Heb daar toch mijn vraagtekens bij. Zo'n auto is zo complex, ik denk dat gewoon het snelste/beste gebouwd wordt wat men op dat moment denkt te kunnen bouwen.

Zo'n Max zal best wat input leveren maar dat levert volgensmij ~ nul garanties. De RB was vaak een diva om te rijden. Denk niet dat Max gezegt heeft, doe maar een diva.

Zij input zal denk ik vooral beperkt zijn tot bijv: "De achterkant is instabiel, of teveel over of onderstuur en dat soort dingen."

Hij zal mogelijk wel wat voordeel hebben bij de setup van de auto en de dingen die daarvoor getest worden.
Dat is ook weer zo. Dan zal het inderdaad vooral een kwestie zijn van welke coureur het beste met de auto om kan gaan. En ook de setup het beste kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Chiron schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:12:
Niet alleen Max, ook Albon heeft (en doet dat volgens mij nog steeds) achter de schermen door te simmen heel veel bijgedragen aan de ontwikkeling van de RB16B.

En daarbij is het Max, die houdt zn kritiek niet bij 'de achterkant was wat instabiel', die voelt dan bijna precies welk schroefje of welk onderdeel het was op welke plek in de wagen.
Toch blijf ik dat bizar knap vinden, dat je in e en simulator setup van een auto kan testen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titu schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:35:
en heeft Perez gisteren ook weer zijn stuurtje moeten vervangen omdat "de auto van zelf stuurde".
Niet 100% correct. Uiteraard wel het vervangen van het stuurtje, en dat de auto "uit zichzelf stuurde", maar dit had een ander probleem. Bij de rode vlag hebben ze met een paar man aan de voorwielophanging gewerkt. Er zat dus iets niet lekker aan die stuurinrichting, al dan niet na het eerste uitstapje in de grindbak. Dat nieuwe stuurtje zal puur een probeersel zijn geweest, want ze kunnen natuurlijk niet bij een pitstop aan de voorwielophanging gaan werken, en baad het wisselen van het stuurtje niet, dan schaad het ook niet. Zeker omdat die al tijdens de 10s "niet aan auto werken" al met het stuurtje zat te zwaaien en de monteur ook al ermee boven de halo stond

Overigens dus ook meteen twee uitzonderlijke momenten voor Perez in evenveel races. In Bahrein het uitvallen van de auto en dat die hem zelf weer moest starten on track, en nu de stuurtjeswissel tijdens de pitstop. Ze zullen het vast wel eens een keer oefenen allemaal, maar het ook nog even doen in the heat of the moment in de eerste en tweede race....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:50:

Daarnaast was gisteren ook wel duidelijk dat de rijders die sinds dit seizoen bij een ander team zitten (Perez, Ricciardo, Sainz) nog moeten wennen aan de auto, zeker in de lastigere omstandigheden.
Zet Lewis of Max in een nieuwe auto en na een paar rondjes kunnen ze er al goed mee overweg, zélfs als het wat lastiger wordt. Daarom zijn ze ook van de buitencategorie ;)

Verder heb ik ook niet het idee dat ze de huidige auto's voor één coureur bouwen. Vroeger kwam dat inderdaad wel voor. Max vond de RB16 ook een draak van een auto door de instabiele achterkant. Maar hij kon er wel omheen werken, i.t.t. een Albon of Gasly. Dus in dat opzicht haalt hij meer uit de auto dan andere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:14:
[...]

Dat is ook weer zo. Dan zal het inderdaad vooral een kwestie zijn van welke coureur het beste met de auto om kan gaan. En ook de setup het beste kan krijgen.
de coureurs van de buiten categorie halen altijd meer uit de auto. Tuurlijk zijn er voorbeelden van Alonso en Schumacher waar de auto gebouwd was naar de wensen van de coureur maar ook zat niet. Max - Ricciardo met RBR om maar een voorbeeld te noemen.
Factoren als nieuw bij een team of rookie zijn even daar gelaten.
Vergeet ook niet dat de "2e" coureur alle data in kan zien van de "1ste" coureur. En zo precies weten hoe en wanneer ze schakelen, remmen en bocht nemen en de setup van de auto is.
En toch lukt het de meeste "2e" coureurs dan vaak niet om gelijkwaardig te presteren.
Bottas is weer het uiterste dat het niet lukt om in de buurt te komen van Hamilton, iets dat Rosberg wel lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
SnowDude schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:14:
[...]

Toch blijf ik dat bizar knap vinden, dat je in e en simulator setup van een auto kan testen.
Zeker, en het zegt ook iets van de geavanceerdheid van de simulator zelf.

https://www.gpblog.com/en...lopment-of-the-rb16b.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
d-vine schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:20:
Bottas is weer het uiterste dat het niet lukt om in de buurt te komen van Hamilton, iets dat Rosberg wel lukte.
Rosberg was dan ook een veel betere en completere coureur. Bottas kan (normaliter) goed kwalificeren en vooraan rijden, maar een échte racer is het niet echt. Dat bewees hij gisteren wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 13:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ArgantosNL schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:41:
[...]

Bottas is gewoon niet zo'n goede racer, hij kwalificeert meestal goed maar kan totaal de druk van een race niet aan. Russel is een stuk beter dan bottas zeker in het nat, en de eerste race dat hij is dezelfde auto zat als Bottas was hij al sneller en stond hoger op de lijst als ze de bandenwissel niet hadden verpest.
klopt zeker, maar ik noemde dus bewust geen namen maar teams: die Williams hoort niet eens in de buurt te komen van een Mercedes. Niet op droog, niet op nat, niet in quali en niet in de race.

Krijgt dit dan nog een staartje? Het was wel de dealbreaker voor Hamilton, als er geen rode vlag was geweest, had ie natuurlijk nooit punten gehaald.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Nee, Emperor Toto heeft geen "execute order 77" knop.
Tenminste, dat hoop ik toch want Bottas heeft soms ook wel veel pech. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.