Ze zijn wel lekker trigger happy bij de stewards vandaag zeg.
Maar wat observaties van mij.
-Ik ben eigenlijk teleurgesteld in wat RBR liet zien dit weekend. Veel problemen, beide coureurs maakte meerdere fouten tijdens de sessies. Perez met zijn contact met Ocon, toch ook wat in Q3 waardoor die geen pole had en meerdere flinke fouten tijdens de race. Verstappen tijdens kwalificatie en die ene keer achter de SC ging maar net goed. De ultieme snelheid miste ook want ik had zeker Verstappen vooraf wel ingeschat op pole met marge. En dat leek hij ook echt wel te kunnen, maar het liep anders. Briljant herstel bij de start zoals we al vaker hebben gezien, maar het had niet gehoeven. Al met al gewoon geen goed weekend waar Verstappen er uiteindelijk bijna het maximale eruit haalde. Alleen die snelste ronde had het nog mooier gemaakt. Perez ging echt af terwijl het normaal gesproken best een redelijke coureur in de regen is.
-Hamilton begon dit weekend echt uitstekend met een pole die echt niet verdiend was. En tijdens de race was hij weer eens zwaar #Blessed. Want die P2 was onverdiend met zo'n grove fout. Daarnaast was Mercedes alweer aan het stuntelen met hun pitstops en hebben ze zich strategisch laten verslaan door RBR die het goed deed met de stop van Verstappen. Bottas, Bottas was werkelijk dramatisch dit weekend. Hoewel ik die crash meer op Russel zou pinnen, was het voor de rest ook helemaal niks. Ook een slecht weekend voor het team waar Hamilton er nog te veel uit wist te slepen.
-Bij McLaren was Norris echt uitstekend bezig. Zonde dat zijn Q3 tijd werd afgenomen, uitstekend gereden en verdiend podium. Ricciardo was het hele wekend nergens te bekennen en hebben we na een teamorder en makkelijk aan de kant gaan voor Hamilton, ook niks meer van gezien.
-Ferrari was goed voor hun standaarden Sainz herstelde een slechte kwalificatie en wat fouten aardig en Leclerc was gewoon goed. Die is echt benadeeld door de rode vlag want daar had zomaar een P2 in kunnen hebben gezeten. Ik heb geen debiele strategie gezien of verpeste pitstops, dus dat was goed. Ik schat McLaren beter in dan Ferrari, dus de prestaties dit weekend waren goed.
-Pannenkoek van het weekend was voor mij echt Russel. Niet eens de inhaalactie, maar de reactie erop en dan ook nog in de media. Hij gedraagt zich echt alsof hij in die Mercedes hoort te zitten en Bottas maar moet oprotten. Misschien speelt er meer achter de schermen, maar zo gooi je dus echt je glazen in. We weten toch al dat Toto Wolff helemaal niet zo makkelijk is om je in Mercedes te stoppen en Russel laat nu ook niet zien dat hij er recht op heeft. Hij zit in een Williams ja, maar ik was eigenlijk ook al niet erg onder de indruk toen hij in die Mercedes zat. Bottas versloeg hem zo in kwalificatie en we zullen nooit weten hoe goed hij nu werkelijk in die race was, omdat Verstappen S1 in de eerste ronde niet eens overleefde om daar een serieuze vergelijking te hebben. Want vooraan rijden in een 2020 Mercedes was geen grote prestatie.
-Vettel heeft echt geen geluk, totaal niet en dat maakt het alleen maar erger. Hij is onzichtbaar en presteert niet. Alleen Perez ophouden was noemenswaardig.
-Lul en prutser van het weekend was Mazepin, duh.

-Alonso was compleet onzichtbaar.
-AlphaTauri lijkt toch weer flink gehypet te zijn, maar gaat het denk ik ook dit jaar niet doen. P5 is daar waarschijnlijk het maximale in gevecht met Aston Martin.
-Tsunoda moet denk ik ook nog veel leren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.