[F1 2021] Race 2 GP van Emilia-Romagna Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste
Acties:
  • 115.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
Als aanvulling op Perez zijn straf:
En om het hele plek weer innemen of niet onder safety car complex te maken, Raikkonen doet dus niet wat Perez wel deed, namelijk zijn originele plek terug in nemen. Bij Raikkonen betrof het echter een rolling start formation lap, wat betekent dat je je plek moet innemen en als dat niet lukt dat je vanuit de pits moet starten.
Dat is waarschijnlijk de reden dat Raikkonen is gesummoned en straks een straf krijgt.

Beide coureurs deden dus het tegengestelde van wat ze moesten doen en van elkaar, terwijl het eigenlijk dezelfde situatie is, maar onder iets verschillende omstandigheden. 8)7

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

tja, maar wel heel dom dat er bij heel RB niemand is die dit ff controleert. Zelfs ik trok een wenkbrauw op toen-ie het deed.

Die inhaalactie door het grind zag je ook gewoon op tv. "Leaving the track and gaining a lasting advantage", lijkt me vrij duidelijk. Verder wel lekker goed op track limits gelet!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het gaat nu wel de hele tijd over het geluk van Hamilton. Maar Norris heeft natuurlijk ook geluk gehad. Niet met het feit dat de teamorder gegeven werd, maar wel dat de boordradio in Ricciardo zijn auto werkte, en Ricciardo engels verstaat :+

On a serious note. Wat mij betreft had Hamilton zeker geluk. Zowel dat de auto niet afslaat en hij niet vast komt te staan, als met het vallen van de rode vlag. Dat hij uiteindelijk wel weer uit de grindbak komt is wellicht wel weer een beetje kunde en niet zozeer geluk. Want je ziet wel dat hij eigenlijk continue probeert te blijven rijden, eerst vooruit, maar komt dan in de muur, en dan "vol gas" achteruit. Nog een keertje stoppen en hij kon zomaar beached zijn. Alhoewel anderen ook weer uit de grindbak weg konden rijden. Dat hij vervolgens weer naar P2 rijdt is wat mij betreft bij wijze van 50/50. De Mercedes geeft hem de kans, maar uiteindelijk moet hij het toch zelf doen. Losstaand van deze race had ik een Bottas dat niet zo snel zien doen. Die twijfelt sowieso al (te)veel met inhalen, en in een DRS treintje is het dan nog net wat moeilijker. Hoe makkelijk, en berekend, Hamilton er vervolgens weer doorheen kwam is dus ook wel weer zijn kunde.

V.w.b. de rest van de race, WTF was dat met Stroll en Gasly??? Volgens mij heeft dat niet in de uitzending gezeten? Maar toen ik dat in de post-show van F1TV zag 8)7 Dat was toen gewoon een gevalletje "ja ok, hij is er volledig langs, en schiet vervolgens van de baan af", maar dat hij er volledig langs is komt juist doordat hij op een natte baan veel te laat remt. Ik vond dit echt wel zwaarder dan 3 weken terug met Verstappen en Hamilton waar Verstappen nipt buiten de baan komt door een kleine wobble. Stroll doet gewoon echt een semi kamikaze actie op het natte deel van het circuit en moet vervolgens een complete bocht afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
d-vine schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:47:
Grotendeels van de wedstrijd won Hamilton sector 1 rond de 5 tiende op Max die hij weer verloor in sector 2 en 3.
Teken dat Mercedes met minder vleugel reed en misschien zo de boel aan het compenseren waren?
Als je het hebt over de race na de rode vlag: HAM had natuurlijk vaak DRS in sector 1, dat verklaart het verschil misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Overigens over Perez zijn tijdstraf. Volgens mij had hij geluk dat hij daar geen nieuwe straf kreeg? Er mag 10 seconden niet aan de auto worden gewerkt, waarbij hij vervolgens al 5 seconden met het stuurtje in de handen zit te wachten om het af te geven / nieuwe aan te nemen. Naar mijn idee valt dat toch onder "werken aan de auto", immers kon Perez dat zonder tijdstraf ook pas toen nadat hij de auto stil had gezet.

Verder sowieso IMO een matige race van hem. Paar keer van de baan af etc., terwijl hij uiteindelijk gewoon op zijn minst P5 had moeten worden, maar eigenlijk gewoon P2. Waarbij hij in beide gevallen ervoor had kunnen moeten zorgen dat Verstappen nu aan de leiding in het WDC had gestaan en Red Bull aan de leiding in het WCC.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Ik vind Russell trouwens bijzonder onsympathiek. Hij probeert te forceren, mislukt en dan gaat hij vol in de aanval. Hij sloeg zelfs Bottas nog. FIA cursus heropvoeding? Norris is altijd fair en open, dat bevalt mij veel meer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
RUS/BOT incident is een racing incident. No further action. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzReul7VoAQoONx?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 18-04-2021 20:17 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kimi 30sec tijdstraf. Wat deed hij dan fout bij de herstart?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
30 seconden straf voor RAI.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzRpqg7UUAg2AIp?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gambieter schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:17:
Kimi 30sec tijdstraf. Wat deed hij dan fout bij de herstart?
Dat heeft @MrOleo hierboven uitgelegd. Hij deed datgeen wat Perez had moeten doen, terwijl hij had moeten doen wat Perez deed :+.

Kimi had in dit geval zijn fout moeten herstellen en zijn originele plek terugnemen, i.p.v. de plek als verloren beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Okay, nou, volgende keer dat ik even de baan af ga, laat ik niemand meer vóór. Oprotteh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus eigenlijk zeggen de stewards dat de regels nergens op slaan, maar ze niks anders kunnen doen om de straf te geven. #wouw

Sowieso ook een raar verhaal met de samenloop. Niet alleen de regel an zich, maar ook dat het samen hangt met of de lampen van de SC aan of uit zijn (had Kimi dat bv uberhaupt kunnen zien?) En de originele plek terugnemen voor Safety Car Line 1. Wat gebeurd er dan als een coureur spint tussen SC Line 1 en start/finish? Krijgt die dan per definitie een straf omdat die de plek niet opnieuw had ingenomen, of is de regel dan niet van toepassing?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:58
Waarom hebben ze Perez niet binnengehaald voor verse banden zodat hij de snelste ronde kon afpakken?

Ja hij krijgt geen punt, maar Ham ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

toolkist schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:49:
[...]

Je bedoelt Mazepin die deze race er niemand van af heeft gebeukt? Itt vele anderen?
Botsing met Latifi vergeten?

Of althans geen actieve herinnering meer aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 18-04-2021 20:27 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:31
RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:24:
[...]

Dus eigenlijk zeggen de stewards dat de regels nergens op slaan, maar ze niks anders kunnen doen om de straf te geven. #wouw

Sowieso ook een raar verhaal met de samenloop. Niet alleen de regel an zich, maar ook dat het samen hangt met of de lampen van de SC aan of uit zijn (had Kimi dat bv uberhaupt kunnen zien?) En de originele plek terugnemen voor Safety Car Line 1. Wat gebeurd er dan als een coureur spint tussen SC Line 1 en start/finish? Krijgt die dan per definitie een straf omdat die de plek niet opnieuw had ingenomen, of is de regel dan niet van toepassing?
Volgens mij staat waar de SC de lichten uit doet redelijk vast, al weet ik niet zeker of dat zo is en hoe dat gecommuniceerd wordt naar de coureurs en teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Ik vind dit zo grappig.
Die stewards ook: De regels spreken elkaar tegen en het is dus onduidelijk, het team heeft gevraagd wat ze moeten doen, maar kon niet op tijd een antwoord krijgen, dus eigenlijk deed de rijder wat ie moest doen, maar ja als je je plek niet inneemt voor de start moet je de pits in en dit is al jaren zo dus moeten we wel een straf geven, of zoiets... _/-\o_

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

meenkdrie schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:26:
Waarom hebben ze Perez niet binnengehaald voor verse banden zodat hij de snelste ronde kon afpakken?

Die zat niet in de top 10 en dan telt het niet mee.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Gaining a unfair disadvantage 8)7
Moet niet gekker worden.
Volgens mij "hoeven" ze niet per se, 100% het rule book na te leven toch?
Ik bedoel ene meneer hamilton is bij de 1e race ook maar een paar keer te wijd gegaan...

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 18:55
CF230 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:12:
[...]

Als je het hebt over de race na de rode vlag: HAM had natuurlijk vaak DRS in sector 1, dat verklaart het verschil misschien?
Ging voornamelijk in begin, halverwege de wedstrijd toen had HAM nog geen drs.

Maar motor, iets andere setup etc. Kunnen het verschil maken.
Uiteindelijk is ,was dit een Mercedes baan.
Komende 2 races gaat alles duidelijk worden hoe het er voor staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
meenkdrie schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:26:

Bij de F2 is het zo dat als de snelste ronde gereden wordt door een coureur buiten de top 10, dat het punt alsnog gaat naar degene in de top 10 met de snelste ronde, volgens mij is dat in de F1 ook zo, dus zou het punt alsnog naar HAM zijn gegaan.
Humma Kavula schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:26:
[...]

Maar was dat niet de schuld van Latifi?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
pro_6or schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:28:
[...]

Die zat niet in de top 10 en dan telt het niet mee.
Jawel. De snelste ronde is voor diegene die de snelste ronde rijdt. Maar dat extra punt krijg je alleen als je in de top 10 finisht. Wordt de snelste ronde gereden door iemand die buiten de top 10 finisht, krijgt niemand het extra punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Transportman schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:28:
Daar valt over te discussiëren, feit is dat Mazepin betrokken was bij een dubieus ongeluk.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
En Alonso zijn eerste punt binnen!

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
Transportman schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:28:
[...]

Bij de F2 is het zo dat als de snelste ronde gereden wordt door een coureur buiten de top 10, dat het punt alsnog gaat naar degene in de top 10 met de snelste ronde, volgens mij is dat in de F1 ook zo, dus zou het punt alsnog naar HAM zijn gegaan.

[...]

Is dat zo? Volgens mij is dat punt er dan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:26:
[...]

Volgens mij staat waar de SC de lichten uit doet redelijk vast, al weet ik niet zeker of dat zo is en hoe dat gecommuniceerd wordt naar de coureurs en teams.
Volgens mij staat juist niet vast wanneer de SC de lichten uit doet? Vervolgens hangt dat weer samen met het moment waarop de leider het tempo mag bepalen, en is gedeeltelijk daaraan de schuld gegeven bij de herstart pileup van vorig seizoen (in Mugello? Of was het nu Portimao, teveel nieuwe circuits :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:29:
[...]

Jawel. De snelste ronde is voor diegene die de snelste ronde rijdt. Maar dat extra punt krijg je alleen als je in de top 10 finisht. Wordt de snelste ronde gereden door iemand die buiten de top 10 finisht, krijgt niemand het extra punt.
Treintje tot nr9 was erg close.
En bovendien is Raikonen er ook nog tussenuit gevallen.
Hij zat op zich best een paar rondes voor het einde op 0.6s van Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
Maar ach, al het hele seizoen virtueel een Nederlander aan de leiding van t kampioenschap geweest _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:32:
[...]

Volgens mij staat juist niet vast wanneer de SC de lichten uit doet? Vervolgens hangt dat weer samen met het moment waarop de leider het tempo mag bepalen, en is gedeeltelijk daaraan de schuld gegeven bij de herstart pileup van vorig seizoen (in Mugello? Of was het nu Portimao, teveel nieuwe circuits :X )
Het probleem is dat ze hun eigen regels niet opvolgen. Ze horen meerdere rondes te rijden voor ze rolling start verklaren, op het moment dat ze dat verklaren gaan de lichten direct uit. Nu verklaarden ze dat al bij uitrijden pitsstraat, waardoor de regels onduidelijk worden.

42.12 If, after several laps behind the safety car, track conditions are considered unsuitable to start the race from a standing start, the message “ROLLING START” will be sent to all Competitors via the official messaging system, all FIA light panels will display “RS” and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal to the Competitors and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinned123
Zijn Norris en Riccardio trouwens die enige die de hele race geen enkel slippertje hebben gemaakt?
Volgens mij hebben alle anderen op enig moment wel een hachelijk moment meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
meenkdrie schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:31:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is dat punt er dan gewoon niet.
Zou het wel lastig maken, als F2 en F3 andere regels op dat vlak hebben dan F1...
Humma Kavula schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:30:
[...]

Daar valt over te discussiëren, feit is dat Mazepin betrokken was bij een dubieus ongeluk.
Ik heb geen hoge pet op van Mazepin, maar volgens mij was het in dit geval toch echt de eigen schuld van Latifi (waar ik ook niet echt een hoge pet van op heb).
RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:32:
[...]

Volgens mij staat dat punt wel redelijk vast, maar wisselt het per circuit. Bij races waar we meer dan 1 SC hebben, heb ik het idee dat de lampen iedere keer redelijk op hetzelfde punt uit gaan.

En die pileup vorig jaar was Mugello, toen haalde VER de grindbak in de derde bocht...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ze zijn wel lekker trigger happy bij de stewards vandaag zeg. :P

Maar wat observaties van mij.
-Ik ben eigenlijk teleurgesteld in wat RBR liet zien dit weekend. Veel problemen, beide coureurs maakte meerdere fouten tijdens de sessies. Perez met zijn contact met Ocon, toch ook wat in Q3 waardoor die geen pole had en meerdere flinke fouten tijdens de race. Verstappen tijdens kwalificatie en die ene keer achter de SC ging maar net goed. De ultieme snelheid miste ook want ik had zeker Verstappen vooraf wel ingeschat op pole met marge. En dat leek hij ook echt wel te kunnen, maar het liep anders. Briljant herstel bij de start zoals we al vaker hebben gezien, maar het had niet gehoeven. Al met al gewoon geen goed weekend waar Verstappen er uiteindelijk bijna het maximale eruit haalde. Alleen die snelste ronde had het nog mooier gemaakt. Perez ging echt af terwijl het normaal gesproken best een redelijke coureur in de regen is.

-Hamilton begon dit weekend echt uitstekend met een pole die echt niet verdiend was. En tijdens de race was hij weer eens zwaar #Blessed. Want die P2 was onverdiend met zo'n grove fout. Daarnaast was Mercedes alweer aan het stuntelen met hun pitstops en hebben ze zich strategisch laten verslaan door RBR die het goed deed met de stop van Verstappen. Bottas, Bottas was werkelijk dramatisch dit weekend. Hoewel ik die crash meer op Russel zou pinnen, was het voor de rest ook helemaal niks. Ook een slecht weekend voor het team waar Hamilton er nog te veel uit wist te slepen.

-Bij McLaren was Norris echt uitstekend bezig. Zonde dat zijn Q3 tijd werd afgenomen, uitstekend gereden en verdiend podium. Ricciardo was het hele wekend nergens te bekennen en hebben we na een teamorder en makkelijk aan de kant gaan voor Hamilton, ook niks meer van gezien.

-Ferrari was goed voor hun standaarden Sainz herstelde een slechte kwalificatie en wat fouten aardig en Leclerc was gewoon goed. Die is echt benadeeld door de rode vlag want daar had zomaar een P2 in kunnen hebben gezeten. Ik heb geen debiele strategie gezien of verpeste pitstops, dus dat was goed. Ik schat McLaren beter in dan Ferrari, dus de prestaties dit weekend waren goed.

-Pannenkoek van het weekend was voor mij echt Russel. Niet eens de inhaalactie, maar de reactie erop en dan ook nog in de media. Hij gedraagt zich echt alsof hij in die Mercedes hoort te zitten en Bottas maar moet oprotten. Misschien speelt er meer achter de schermen, maar zo gooi je dus echt je glazen in. We weten toch al dat Toto Wolff helemaal niet zo makkelijk is om je in Mercedes te stoppen en Russel laat nu ook niet zien dat hij er recht op heeft. Hij zit in een Williams ja, maar ik was eigenlijk ook al niet erg onder de indruk toen hij in die Mercedes zat. Bottas versloeg hem zo in kwalificatie en we zullen nooit weten hoe goed hij nu werkelijk in die race was, omdat Verstappen S1 in de eerste ronde niet eens overleefde om daar een serieuze vergelijking te hebben. Want vooraan rijden in een 2020 Mercedes was geen grote prestatie.

-Vettel heeft echt geen geluk, totaal niet en dat maakt het alleen maar erger. Hij is onzichtbaar en presteert niet. Alleen Perez ophouden was noemenswaardig.
-Lul en prutser van het weekend was Mazepin, duh. :P
-Alonso was compleet onzichtbaar.
-AlphaTauri lijkt toch weer flink gehypet te zijn, maar gaat het denk ik ook dit jaar niet doen. P5 is daar waarschijnlijk het maximale in gevecht met Aston Martin.
-Tsunoda moet denk ik ook nog veel leren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Transportman schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:38:

Ik heb geen hoge pet op van Mazepin, maar volgens mij was het in dit geval toch echt de eigen schuld van Latifi (waar ik ook niet echt een hoge pet van op heb).
Tja, ik heb ook van beide geen hoge pet op maar nogmaals, er werd gezegd dat Mazepin niemand van de baan af heeft gebeukt, er is contact geweest en in mijn opinie had mazepin daar niet moeten zitten.
Blijft een punt ter discussie dus laat ik het hierbij.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:40:
maar ik was eigenlijk ook al niet erg onder de indruk toen hij in die Mercedes zat. Bottas versloeg hem zo in kwalificatie
Volgens mij ga je hier wel redelijk kort door de bocht? Ten eerste rijden ze de kwalificatie op het scherpst van de snede, en was het voor Russell in een relatief onbekende auto terwijl Bottas al een stuk of 100 races, en ook Q3 appearences (volgens mij is dat record wat die in Bahrein heeft gepakt / "mooi rond getal". Elke race bij Mercedes in Q3 gekomen). Daarnaast pakt Bottas zo nu en dan ook een pole van Hamilton af, of vind je Hamilton ook, in het algemeen, een pannenkoek omdat hij zo nu en dan door Bottas wordt verslagen in de kwalificatie?

Overigens wil ik daarmee geen oordeel geven over Russell. Maar hem beoordelen op basis van 1 kwalificatie in een Mercedes waarbij die dan door Bottas wordt verslagen, terwijl Bottas ook zo nu en dan Hamilton verslaat, vind ik wel kort door de bocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Humma Kavula schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:42:
[...]

Tja, ik heb ook van beide geen hoge pet op maar nogmaals, er werd gezegd dat Mazepin niemand van de baan af heeft gebeukt, er is contact geweest en in mijn opinie had mazepin daar niet moeten zitten.
Blijft een punt ter discussie dus laat ik het hierbij.
Dus eigenlijk zeg je dat Mazepin geen langzamere auto, die net van het circuit is geweest, mag proberen in te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zoals door andere ook al gezegd, maar ondanksd dat Max nu zeer dicht bij Hamilton in het kampieonschap staat na 2 races, vind ik niet dat RB de snellere auto heeft.
Ja, de RB16-B is sneller, maar de Mercedes is nog steeds sneller in de races en volgens mij ook wel in de kwalifiatie.

Wel fijn dat Max wat extra performance uit de auto kan peuren, maar je ziet ook dat zijn teamgenoot het (nog) niet kan volgen.
Een spannend seizoen kan het zeker worden, maar of dit genoeg gaat zijn voor Max om WK te worden moet ik nog zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:26:
[...]

Daar had hij geen schuld aan voor zover ik kon beoordelen, en volgens mij dachten de stewards daar ook zo over aangezien hij bij mijn weten geen straf heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mazepin had geen schuld. Aan de andere kant was het toch wel iets wat een goede coureur aan zou moeten zien komen. Ze gingen geen 330 zoals Bottas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
-Lul en prutser van het weekend was Mazepin, duh. :P
Russel heeft wat mij betreft een meer dan geslaagde poging gedaan om die titel over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:29:
[...]

Echt? Dan is het wel zonde. Maar misschien willen ze dan Perez die vernedering besparen.

Bij mercedes doen ze wel echt alles voor elk punt. Nou ben ik dan weer iemand die dan toch denkt dat RBR zelf vol vertrouwen is! ;)

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:31

-Hamilton begon dit weekend echt uitstekend met een pole die echt niet verdiend was. En tijdens de race was hij weer eens zwaar #Blessed. Want die P2 was onverdiend met zo'n grove fout. Daarnaast was Mercedes alweer aan het stuntelen met hun pitstops en hebben ze zich strategisch laten verslaan door RBR die het goed deed met de stop van Verstappen. Bottas, Bottas was werkelijk dramatisch dit weekend. Hoewel ik die crash meer op Russel zou pinnen, was het voor de rest ook helemaal niks. Ook een slecht weekend voor het team waar Hamilton er nog te veel uit wist te slepen.
Dat Hamilton geluk heeft gehad met de red flag is een ding maar je kan zeker niet zeggen dat zijn P2 onverdiend is. Ik ben absoluut geen fan van Hamilton maar hij heeft vandaag weer gewoon zijn klasse laten zien na het herstellen van zijn fout. Ik vind je reactie dan ook redelijk zuur en dat spottende gedrag van #Blessed is dus ook niet nodig. Die pole van Hamilton was gewoon verdiend hij reed zijn ronde met minder fouten dan Verstappen en haalde het maximale uit zijn auto zoals hij dat eigenlijk ieder weekend wel doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Sinned123 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:35:
Zijn Norris en Riccardio trouwens die enige die de hele race geen enkel slippertje hebben gemaakt?
Volgens mij hebben alle anderen op enig moment wel een hachelijk moment meegemaakt.
RIC maakte geen slippertje, maar erg goed racen deed hij niet als je kijkt naar wat NOR presteerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Trixi schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:56:
[...]

Dat Hamilton geluk heeft gehad met de red flag is een ding maar je kan zeker niet zeggen dat zijn P2 onverdiend is. Ik ben absoluut geen fan van Hamilton maar hij heeft vandaag weer gewoon zijn klasse laten zien na het herstellen van zijn fout. Ik vind je reactie dan ook redelijk zuur en dat spottende gedrag van #Blessed is dus ook niet nodig. Die pole van was overigens dik verdiend hij reed zijn ronden met minder fouten dan Verstappen en haalde het maximale uit zijn auto zoals hij dat eigenlijk ieder weekend wel doet.
Gelukkig haalt Max ook bijna altijd het maximale uit zijn auto. Zelfs zonder FP2 en mét een technisch probleem aan de auto in de Q maar daar hoor je hem niet over, geeft gewoon ruiterlijk toe wanneer hij fout zit.

We zijn gezegend met zo’n man!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:47:
[...]

Volgens mij ga je hier wel redelijk kort door de bocht? Ten eerste rijden ze de kwalificatie op het scherpst van de snede, en was het voor Russell in een relatief onbekende auto terwijl Bottas al een stuk of 100 races, en ook Q3 appearences (volgens mij is dat record wat die in Bahrein heeft gepakt / "mooi rond getal". Elke race bij Mercedes in Q3 gekomen). Daarnaast pakt Bottas zo nu en dan ook een pole van Hamilton af, of vind je Hamilton ook, in het algemeen, een pannenkoek omdat hij zo nu en dan door Bottas wordt verslagen in de kwalificatie?

Overigens wil ik daarmee geen oordeel geven over Russell. Maar hem beoordelen op basis van 1 kwalificatie in een Mercedes waarbij die dan door Bottas wordt verslagen, terwijl Bottas ook zo nu en dan Hamilton verslaat, vind ik wel kort door de bocht.
Als Russel zo goed is, waarom dan niet? Bahrein is niet bepaald een lastige baan en die andere configuratie was een complete grap om de Formule 1 op te gaan rijden. Verder is in Q3 komen in een Mercedes in de periode 2017-2020, ook niet echt een bijzondere prestatie. Dat doe je, je crasht of je auto gaat stuk. Als je het echt op snelheid niet doet, dan heb je een ander probleem.

Je hoeft er overigens ook geen drogredenering met Hamilton van te maken want die verslaat Bottas behoorlijk vaak wel. De man zit op bijna 100 poles en liet vanaf zijn eerste race in 2007 al zien dat hij bijzonder was. Ik kan het niet zien bij Williams omdat de auto slecht is en de tweede coureur een pay driver. Ik kan dus alleen vergelijken met Bottas en ik was niet erg onder de indruk. Ik ben meer onder de indruk van Leclerc en ook steeds meer van Norris die echt ontwikkeld.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Max is in goed gezelfschap met Jacques Villeneuve, Felipe Massa en Rubens Barrichello die ook allemaal 11 grand prix overwinningen hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:47:
[...]

Allemaal waar, maar hij wilde eigenlijk Bottas verslaan in de Q. En dat had hij ook gewoon moeten doen. Ik weet niet of dit de manier is om in de Merc te komen. Zijn voordeel is dat Max de druk er nu op heeft. Ik denk dat ze Bottas er uit doen. Zal ook van Lewis afhangen. Komt hij écht onder druk, tja, dan verlies je je wingman denk ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:01:
Max is in goed gezelfschap met Jacques Villeneuve, Felipe Massa en Rubens Barrichello die ook allemaal 11 grand prix overwinningen hebben.
Dit is een leuke site om alle cijfertjes te bekijken

https://www.statsf1.com/en/default.aspx

Natuurlijk rijden we er nu 20+ per jaar en krijg je tot de nr 10 punten en meer punten, maar toch, het blijft leuk!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
*knip*
Blijf gewoon weg als je alleen een troll komt plaatsen.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 18-04-2021 22:26 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Probeer je nu te trollen met die laatste sneer in je post?

Lewis heeft verdomd veel mazzel gehad dat hij uit de grindbak kwam en ook nog eens een rode vlag cadeau kreeg. Dat kun je niet afdwingen dat is gewoon verschrikkelijk veel mazzel hebben. En dat heeft hij de afgelopen jaren vaker gehad.

Doet verder niks af aan zijn prestaties natuurlijk.

Bovendien Max is pas 23 jaar en heeft 11 overwinningen op zijn naam staan, hoeveel coureurs kunnen dat zeggen? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 18-04-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Russell reed (weliswaar op de meest simpele baan van de kalender) voor het eerst in de Mercedes en zat op een paar honderdste van Bottas.

Kijk eens naar ervaren rotten als Ric en Per en hoeveel moeite zij nog steeds hebben met een nieuwe auto.

Russell ging met zijn enige ervaring in een tractor meteen de strijd aan met Bottas en kon die wedstrijd met een beetje geluk winnen. Da's echt niet alleen maar omdat die auto zo dominant was hoor.

Als Ham dit jaar stopt en Russell maakt de overstap, vecht hij met Max en Lec om het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:15
Lewis, is dis you?

[ Voor 55% gewijzigd door tweakduke op 18-04-2021 22:28 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

Martinspire

Awesomeness

Sinned123 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:35:
Volgens mij Stroll ook niet. En Gasly eigenlijk ook niet, het team heeft de fout met de banden gemaakt.
En Raikkonen of Gio hebben ook niks fout gedaan. Die laatste was ook weer door het team genaaid door te warme rem achter.
Ze zijn wel lekker trigger happy bij de stewards vandaag zeg. :P
-Pannenkoek van het weekend was voor mij echt Russel. Niet eens de inhaalactie, maar de reactie erop en dan ook nog in de media. Hij gedraagt zich echt alsof hij in die Mercedes hoort te zitten en Bottas maar moet oprotten. Misschien speelt er meer achter de schermen, maar zo gooi je dus echt je glazen in. We weten toch al dat Toto Wolff helemaal niet zo makkelijk is om je in Mercedes te stoppen en Russel laat nu ook niet zien dat hij er recht op heeft. Hij zit in een Williams ja, maar ik was eigenlijk ook al niet erg onder de indruk toen hij in die Mercedes zat. Bottas versloeg hem zo in kwalificatie en we zullen nooit weten hoe goed hij nu werkelijk in die race was, omdat Verstappen S1 in de eerste ronde niet eens overleefde om daar een serieuze vergelijking te hebben. Want vooraan rijden in een 2020 Mercedes was geen grote prestatie.
Grappig dat je het hebt over Russell en niet Bottas asl pannenkoek. Ik meen dat Bottas toch echt op P8 startte in de "snelste auto van het veld" (volgens Toto). Verder moet er wat gezegd worden dat een Williams in de positie was om een Mercedes op snelheid in te halen op de baan. Ja Russell was wat raar bezig en zijn reactie in de media is wat overtrokken (maar wordt nu ook onder een vergrootglas gelegd imo), maar Bottas had daar nooit in die positie moeten rijden en ik vind het jammer dat het nu alleen over het gedrag van Russell gaat en niet wat voor waardeloze prestatie Bottas heeft neergezet. Eerst ben je snelste in de training en vervolgens kwalificeer je je enorm ruk en ben je in de race nergens te vinden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58

Spotmatic

Ken sent me

Eigenlijk verbazingwekkend dat Max iemand als James Hunt voorbij is gestreefd m.b.t. aantal overwinningen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Zou het wel lastig maken, als F2 en F3 andere regels op dat vlak hebben dan F1...
Voor wie is dat lastig?

Het is gewoon zo. Lees de regels er maar op na. Je krijgt alleen een extra punt als je de snelste ronde rijdt EN in de top10 finisht.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Martinspire schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:13:

Grappig dat je het hebt over Russell en niet Bottas asl pannenkoek. Ik meen dat Bottas toch echt op P8 startte in de "snelste auto van het veld" (volgens Toto). Verder moet er wat gezegd worden dat een Williams in de positie was om een Mercedes op snelheid in te halen op de baan. Ja Russell was wat raar bezig en zijn reactie in de media is wat overtrokken (maar wordt nu ook onder een vergrootglas gelegd imo), maar Bottas had daar nooit in die positie moeten rijden en ik vind het jammer dat het nu alleen over het gedrag van Russell gaat en niet wat voor waardeloze prestatie Bottas heeft neergezet. Eerst ben je snelste in de training en vervolgens kwalificeer je je enorm ruk en ben je in de race nergens te vinden.
Bottas, Bottas was werkelijk dramatisch dit weekend. Hoewel ik die crash meer op Russel zou pinnen, was het voor de rest ook helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mooie race met veel verschillende momenten. Iedereen die een beetje op iedereen wacht totdat iemand uit de top 10 de slicks erop zet. Uiteindelijk Verstappen die als eerste van de top 10 gaat en ik denk op het goede moment met een aanstormende Hamilton.

Hamilton sterk nadat hij eigenlijk in een goede flow zat en echt snel dichterbij kwam en een zeldzaam foutje maakt. Zag hem daar al vast komen te staan. Zelfs met minuut extra verlies nooit uit te sluiten voor een podium. Geluk lijkt vaak met hem mee te rijden gezien de timing van de SC en rode vlag, maar daarna heeft hij het zelf sterk hersteld.

Norris uiterst sterk weekend. Goed dat hij Ricciardo voorbij mocht. Had niet verwacht dat de banden het zo lang uithielden en toch nog knap P3. Chapeau voor hem en McLaren.

Sainz slordig in het begin, maar goed herpakt. Perez slordig en podium weggegooid. Was de kans van RedBull om P1 in kampioenschap te staan en te bewijzen waarvoor die gehaald is. Komt nog wel goed.

Bottas onzichtbaar rond P10 tot aan de stops. Door het ijs gezakt wederom. Als Perez zich goed in die RedBull gaat voelen, gaat Mercedes een coureur die dichter bij Lewis zit en de kruimels opraapt hard missen.

Russel dure fout in Italië wederom. Op weg naar een top 10 klassering (hoewel in het droge later denk ik toch terug gevallen, maar het gras/lijn op in de regen was niet handig. Zorgde wel voor nieuwe actie hiermee.

Vond de raceleiding overigens erg traag met betrekking tot Vettel. Niet dat hij een goede top 10 finish had kunnen rijden, maar een stop and go uitdelen één ronde nadat hij in de pits is geweest is wel lullig. In plaats van 10 seconden extra ben je dan 30 seconden extra genaaid, terwijl er toch al 20 ronden geweest waren om tot die beslissing te komen.

Kom maar op met die volgende race!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Spotmatic schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:17:
[...]

Eigenlijk verbazingwekkend dat Max iemand als James Hunt voorbij is gestreefd m.b.t. aantal overwinningen...
En nog veel meer namen van mensen die toch als legendarische figuren in de F1 worden gezien. Niet gek voor een jongen van 23 jaar denk ik dan. Wat hij doet is toch wel heel bijzonder en dat wordt wel een beetje makkelijk vergeten door de "fans" in Nederland.

Bottas staat nu op 9 overwinningen in een Mercedes... Daar kun je dus vraagtekens bij zetten waarom dat er niet meer zijn.

Wikipedia: List of Formula One Grand Prix winners.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 18-04-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Psychokiller schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:19:
Mooie race met veel verschillende momenten. Iedereen die een beetje op iedereen wacht totdat iemand uit de top 10 de slicks erop zet. Uiteindelijk Verstappen die als eerste van de top 10 gaat en ik denk op het goede moment met een aanstormende Hamilton.

Hamilton sterk nadat hij eigenlijk in een goede flow zat en echt snel dichterbij kwam en een zeldzaam foutje maakt. Zag hem daar al vast komen te staan. Zelfs met minuut extra verlies nooit uit te sluiten voor een podium. Geluk lijkt vaak met hem mee te rijden gezien de timing van de SC en rode vlag, maar daarna heeft hij het zelf sterk hersteld.

Norris uiterst sterk weekend. Goed dat hij Ricciardo voorbij mocht. Had niet verwacht dat de banden het zo lang uithielden en toch nog knap P3. Chapeau voor hem en McLaren.

Sainz slordig in het begin, maar goed herpakt. Perez slordig en podium weggegooid. Was de kans van RedBull om P1 in kampioenschap te staan en te bewijzen waarvoor die gehaald is. Komt nog wel goed.

Bottas onzichtbaar rond P10 tot aan de stops. Door het ijs gezakt wederom. Als Perez zich goed in die RedBull gaat voelen, gaat Mercedes een coureur die dichter bij Lewis zit en de kruimels opraapt hard missen.

Russel dure fout in Italië wederom. Op weg naar een top 10 klassering (hoewel in het droge later denk ik toch terug gevallen, maar het gras/lijn op in de regen was niet handig. Zorgde wel voor nieuwe actie hiermee.

Vond de raceleiding overigens erg traag met betrekking tot Vettel. Niet dat hij een goede top 10 finish had kunnen rijden, maar een stop and go uitdelen één ronde nadat hij in de pits is geweest is wel lullig. In plaats van 10 seconden extra ben je dan 30 seconden extra genaaid, terwijl er toch al 20 ronden geweest waren om tot die beslissing te komen.

Kom maar op met die volgende race!
RB had het perfect getimed idd.
Toen Vettel verlies per ronde omzette in 4 sec in 1 rondje inlopen op Gasly haalden ze Verstappen binnen.

Ps 10 sec stop&go is heel iets anders dan 10 sec tijdstraf. Dus voor of na de pitstop maakt geen verschil.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
sjaool schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:22:
[...]

En nog veel meer namen van mensen die toch als legendarische figuren in de F1 worden gezien. Niet gek voor een jongen van 23 jaar denk ik dan. Wat hij doet is toch wel heel bijzonder en dat wordt wel een beetje makkelijk vergeten door de "fans" in Nederland.

Bottas staat nu op 9 overwinningen in een Mercedes... Daar kun je dus vraagtekens bij zetten waarom dat er niet meer zijn.

Zou mooi zijn als hij dit seizoen Räikkönen kan inhalen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 14:55

Dentist

Next patient please...

[...]

Valtteri, this is James...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

YakuzA schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:25:
[...]Ps 10 sec stop&go is heel iets anders dan 10 sec tijdstraf. Dus voor of na de pitstop maakt geen verschil.
Wie zag net als ik tijdens de race in beeld twee verschillende straffen voor Vettel? Eerst de 10s stop & go penalty, daarna een 10s penalty. Toch twee heel verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:31:
[...]

Wie zag net als ik tijdens de race in beeld twee verschillende straffen voor Vettel? Eerst de 10s stop & go penalty, daarna een 10s penalty. Toch twee heel verschillende dingen.
Die van Perez zag ik werd gecorrigeerd van 10 sec stop&go naar 10 sec.
Van Vettel heb ik alleen 10 sec stop&go in beeld gezien?
Als die ook veranderd was, had hij namelijk gewoon de race kunnen uitrijden en de 10 sec bij zijn tijd op kunnen doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

YakuzA schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:34:
[...]

Die van Perez zag ik werd gecorrigeerd van 10 sec stop&go naar 10 sec.
Huh. Pérez heeft wel degelijk een stop & go penalty van 10s gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:36:
[...]

Hmmz raar dan, bij 10 sec stop&go mag je niet banden wisselen, stuurtje wisselen etc.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Dat mag je toch niet combineren met een pit stop? Een stop en go betekend de pit in. 10 sec stoppen en er weer uit. Hier in Imola verlies je dan ongeveer 38 seconden. Zonder ook meteen een pit stop gemaakt te hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
[...]

Heel bijzonder is dat ook niet voor een tweede rijder natuurlijk. We hadden naast Schumacher ook Barichello.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28

Edd

[...]

Het was een 10 sec time penalty:
https://www.fia.com/sites...safety%20car%20period.pdf

Dus geen Stop&Go. Die mogen ze ook niet combineren met een pitstop, zoals ze nu gedaan hadden

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
[...]

Zeker, daarom is het ook hetzelfde:

Bron:site F2
In each race, two points will be awarded to the driver who achieves the fastest lap time, providing he was in the top 10 positions of the final race classification. No point will be awarded if the fastest lap time is achieved by a driver who was classified outside the top ten positions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33

g0tanks

Moderator CSA
pro_6or schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:39:
[...]

Dat mag je toch niet combineren met een pit stop? Een stop en go betekend de pit in. 10 sec stoppen en er weer uit. Hier in Imola verlies je dan ongeveer 38 seconden. Zonder ook meteen een pit stop gemaakt te hebben.
Inderdaad, zie de stop-go penalty van VET vandaag:
[YouTube: Sebastian Vettel Stop Go Penalty Emilia Romagna GP]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54
Zo, eindelijk terug kunnen kijken. Genoeg spektakel. 3 Takeaways voor mij:
- Perez erg teleurstellend. Verpest het echt zelf vandaag
- Hamilton was weer bizar snel en zonder z'n crash vraag ik mij af wie vandaag zou winnen
- Hamilton staat na 33 (?) ronden een behoorlijke tijd in de grindbank en is daarna nog altijd 9e... En wat een mazzel weer met de rode vlag daarna

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Edd schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:40:
[...]

Het was een 10 sec time penalty:
https://www.fia.com/sites...safety%20car%20period.pdf

Dus geen Stop&Go. Die mogen ze ook niet combineren met een pitstop, zoals ze nu gedaan hadden
OK, dan was de regie een bende vandaag. Hier in het topic werd er tijdens de race ook al gewag van gemaakt: oh no, waarom heeft Checo zijn stuurwiel verwisseld, dat mag niet tijdens een stop & go. Was het dus helemaal geen stop & go maar alleen maar het "inwisselen" van die 10s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:02:
[...]

Ze is en blijft een verrader... ;)
Kan je mij deze uitleggen? Heb denk ik iets gemist, al heb ik niet veel naar haar geluisterd vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 06:01
Martinspire schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:13:
[...]

Volgens mij Stroll ook niet. En Gasly eigenlijk ook niet, het team heeft de fout met de banden gemaakt.
En Raikkonen of Gio hebben ook niks fout gedaan. Die laatste was ook weer door het team genaaid door te warme rem achter.
Räikkönen verloor twee plekken tijdens (meen ik) de rolling restart, technisch gezien een safety car en vrijwel hetzelfde als Perez tijdens de eerste safety car.

Vettel heb ik dan weer geen fout zien maken (zijn team voor de race wel), Ocon ook niet. Mazepin ging er ironisch genoeg pas in de laatste rondes af (maar die had de tactiek van enorm langzaam rijden, ook gezien zijn achterstand op Schumacher)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:41
HollowGamer schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:01:
Kan je mij deze uitleggen? Heb denk ik iets gemist, al heb ik niet veel naar haar geluisterd vandaag.
De Haagse zangeres Samantha Steenwijk moest zijn bondgenoot worden, maar werd zijn ondergang. Kees Boot ligt eruit in tv-spel De Verraders. Het vertrek doet nog steeds een beetje pijn. ,,Ik wilde haar echt over de tafel heen trekken. Ik was verbouwereerd, boos, emotioneel.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 15:03

Fisico

by Fabian

Waarbij een van die vier wel wereldkampioen is, dat is toch wel een klein verschil.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
cheiron schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:55:
- Perez erg teleurstellend. Verpest het echt zelf vandaag
- Hamilton was weer bizar snel en zonder z'n crash vraag ik mij af wie vandaag zou winnen
- Hamilton staat na 33 (?) ronden een behoorlijke tijd in de grindbank en is daarna nog altijd 9e... En wat een mazzel weer met de rode vlag daarna
Maar HAM werd gigantisch geholpen door de rode vlag situatie toch? Daar konden ze zijn vleugel vervangen (banden ook?) en werd alle achterstand ongedaan gemaakt waardoor hij de tweede fase een stuk makkelijker kon gaan inhalen. Ik vraag me af of hij zonder die rode vlag op het podium was gekomen.

Ah, zag je laatste zinnetje niet goed, ik ga naar bed :+

[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 18-04-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:51:
PER erg teleurgesteld in zichzelf...
En terecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 19:21

SomerenV

It's something!

Ik vond het een uitermate vermakelijke race. Jammer dat Hamilton (zoals gewoonlijk O-) ) weer enorm veel mazzel had na z'n foutje. Het liefste had ik Leclerc naast Norris en Verstappen op het podium gezien. Maar de opening, waarbij Verstappen 'm naast Hamilton zet en daar laat staan... billenknijpen voor gevorderden! Hetzelfde met de strijd tussen Norris en Hamliton op het einde. Héél erg gaaf en deels door wat ie daar liet zien een verdiende DotD. Perez... tja. Te gretig geweest gok ik, maar liever dat dan een halftamme coureur die niet in durft te halen.

Overigens vind ik het wel wat hebben dat het almachtige Mercedes de laatste tijd steeds vaker scheurtjes laat zien. Dat geeft de kans aan andere teams om ook mee te knokken om podiumplaatsen. Ook rijden ze nu niet meer gemakkelijk tientallen seconden weg van praktisch iedereen (voor nu althans). Even los van Verstappen die eenzaam aan kop reed (wat ik ook liever niet zie) waren er tot het einde drie teams die om de plaatsen twee en drie vochten: McLaren, Mercedes en Ferrari, met ook nog eens drie verschillende motoren (ik dacht dat McLaren pas na 2021 met Mercedes-PU zou rijden). Dus hopelijk maken teams als McLaren, Ferrari, Alpine en AM wat grotere stappen ten opzichte van RBR en Mercedes zodat we wat vaker vuurwerk kunnen gaan zien gedurende de race zonder dat er rode vlaggen of SC's aan te pas hoeven te komen.

Het zal me een rotzorg zijn wie er wint, als het op een winst na een daadwerkelijke strijd is. Niet eentje door mazzel en niet eentje omdat je wagen iedereen voor het snot kan rijden. Nee, winst na echt te hebben geracet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:29
RobertMe schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:11:
On a serious note. Wat mij betreft had Hamilton zeker geluk. Zowel dat de auto niet afslaat en hij niet vast komt te staan, als met het vallen van de rode vlag. Dat hij uiteindelijk wel weer uit de grindbak komt is wellicht wel weer een beetje kunde en niet zozeer geluk.
Wat Hamilton vandaag heeft gedaan is uniek. Natuurlijk heeft hij geluk gehad, maar geluk dwing je ook af.

Elka andere rijder zou uit frustratie alles kapot hebben gereden of zijn gestopt. Hamilton blijft rustig en haalt vervolgens het maximale eruit.

Hoop voor Verstappens 'legacy' dat hij er in slaagt om nog tijdens Hamiltons actieve carrière WDC te worden. Wie Lewis in z'n huidige vorm verslaat is daadwerkelijk the best of the best.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat ik hier nog niet las.
HAM maakt echt nooit fouten. Deze race sinds tig races net wel.

Te verklaren door de druk die hij voelt van VER? Hij is ook wat ouder aan het worden, zou dit daarom niet vaker dit seizoen kunnen gebeuren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

alexbl69 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:23:
[...]

Wat Hamilton vandaag heeft gedaan is uniek. Natuurlijk heeft hij geluk gehad, maar geluk dwing je ook af.

Elka andere rijder zou uit frustratie alles kapot hebben gereden of zijn gestopt. Hamilton blijft rustig en haalt vervolgens het maximale eruit.

Hoop voor Verstappens 'legacy' dat hij er in slaagt om nog tijdens Hamiltons actieve carrière WDC te worden. Wie Lewis in z'n huidige vorm verslaat is daadwerkelijk the best of the best.
Het geluk is meer de herstart. Zonder die herstart had ie onmogelijk het podium gehaald. Wat ie flikte in de grindbak was een gevalletje nét niet te hard de muur geraakt en dankzij ervaring met veel geduld uit het grind weten te komen. Maar dat daarna Russel vol in Bottas parkeert en daarna alles na een herstart weer op elkaar zit is gewoon écht heel veel mazzel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
[...]

Naast dat Bottas geen uitzonderlijke coureur is, heeft hij de pech naast Hamilton te zitten. Want ondanks dat Hamilton vrijwel altijd alle geluk van de wereld heeft -net als vandaag- is het wel een uitzonderlijk goede coureur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
SomerenV schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:22:
waren er tot het einde drie teams die om de plaatsen twee en drie vochten: McLaren, Mercedes en Ferrari, met ook nog eens drie verschillende motoren.
2 verschillende motoren, McLaren rijdt dit jaar met Mercedes motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:45
Tsja ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van mercedes. Zoveel fouten en dan toch nog 2e worden, knap hoor. Als je zag hoe snel Hamilton op Max inliep vraag ik me af of RBR mercedes wel voorbij is....

Stroll is gewoon een goede rijder geworden. Misschien niet zo technisch onderlegd, maar rijd wel eventjes een 4-voudig WDC weg... Vettel moet het nu echt laten zien of hij is een rijder die alleen kampioen werd agv een goede auto. En niet zoals Hamilton, dat hij hij als het lastig wordt toch echt wat extras kan geven...

Perez is in de race door de mand gevallen, maar zijn quali heeft ie maar mooi in de pocket. netjes.

Landooooo! Yes, ricciardo eats his dust baby!!!

Jammer dat leclerc niet op het podium stond, zij hebben echt een flinke sprong voorwaarts gemaakt zeg!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online

Welnee, Hamilton had puur geluk. De samenloop van omstandigheden zoals vandaag dwing je niet af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SomerenV schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:26:
[...]

Het geluk is meer de herstart. Zonder die herstart had ie onmogelijk het podium gehaald. Wat ie flikte in de grindbak was een gevalletje nét niet te hard de muur geraakt en dankzij ervaring met veel geduld uit het grind weten te komen. Maar dat daarna Russel vol in Bottas parkeert en daarna alles na een herstart weer op elkaar zit is gewoon écht heel veel mazzel hebben.
Het geluk zit niet in de herstart, maar in de timing van de crash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21

Wom

Al met al heb ik mij weer enorm vermaakt met deze race. Wat een gave sport is het toch ook om te volgen. Puntje van de stoel en amper fatsoenlijk kunnen typen van de spanning. Ik wil morgen weer!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

sloth schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:26:
Wat ik hier nog niet las.
HAM maakt echt nooit fouten. Deze race sinds tig races net wel.

Te verklaren door de druk die hij voelt van VER? Hij is ook wat ouder aan het worden, zou dit daarom niet vaker dit seizoen kunnen gebeuren?
Hamilton heeft voor het eerst sinds jaren een concurrent in een wagen die kan strijden om een eerste plaats. Voorheen deed Verstappen ook wel mee, maar was een P1 zonder geluk praktisch onhaalbaar. Nu ligt het véél dichter bij elkaar heb ik het idee. Het zou mij niet verbazen als die druk zich nu vertaalt naar dit soort zeldzame foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:29:
Nog eens terugkijkend na dat moment van Perez onder de safety car dat hij 2 man inhaalt en daar een straf voor krijgt:
Hij krijgt een overstuur moment, corrigeert dat en raakt naast de baan. Hij houdt de hele tijd redelijk goed de snelheid erin. Op dat moment rijden 2 auto's hem voorbij die relatief makkelijk achter hem hadden kunnen blijven.
Onder artikel 39.8 lijkt mij dat die 2 auto's ook een illegale inhaalactie doen, 2 tegenargumenten: 1) 39.8 (h) (You may overtake) If any car slows with an obvious problem. Ja, Perez gaat langzamer en naast de baan, maar hij houdt ook vrij duidelijk de snelheid erin, hij heeft zijn probleem onder controle en gaat niet extreem langzaam. 2) "no driver may overtake another car on the track" en Perez is off the track.
Perez kan vervolgens ook weinig anders dan wat hij doet, omdat Ricciardo na het passeren opeens langzaam gaat rijden om hem er weer langs te laten, waarmee punt h) wellicht weer relevant wordt voor waarom Perez wellicht geen straf verdient. :?

Ietwat aparte situatie waar wellicht wat duidelijker regels zouden kunnen worden opgeschreven. Ricciardo en Perez lijken in ieder geval van mening dat Perez mag inhalen? :?
Je mag alleen tijdens de opwarm ronde je plaats terug pakken achter de SC, bij een normale SC bij een incident ben je dus gewoon je plek kwijt. Erg krom helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

MikeyMan schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:31:
[...]

Het geluk zit niet in de herstart, maar in de timing van de crash.
Zo kun je het ook zien O-)

Waar ik me overigens wel een paar keer aan heb zitten storen was de regie. Spannende of interessante momenten niet in beeld brengen maar een coureur blijven volgen die op dat moment niet veel spannends doet bijvoorbeeld. Zo vochten in het begin een paar wagens om P5/6/7/8 (zo uit m'n hoofd) maar bleven ze (volgens mij) Leclerc volgen die niet echt aan het vechten was. Later kwam Vettel als eerste naar binnen voor de dry weather tyres maar daar schakelde ze ook pas naar toe toen de pitstop zo goed als klaar was. En zo waren er vaker momentjes dat ik dacht 'SCHAKEL DAAR DAN NAAR TOE!' maar nee :+

Gelukkig zitten ze bij Sky op te letten en hoor je wel dat er wat gebeurt. Dat scheelt dan weer O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Trixi schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:56:
[...]

Dat Hamilton geluk heeft gehad met de red flag is een ding maar je kan zeker niet zeggen dat zijn P2 onverdiend is. Ik ben absoluut geen fan van Hamilton maar hij heeft vandaag weer gewoon zijn klasse laten zien na het herstellen van zijn fout. Ik vind je reactie dan ook redelijk zuur en dat spottende gedrag van #Blessed is dus ook niet nodig. Die pole van Hamilton was gewoon verdiend hij reed zijn ronde met minder fouten dan Verstappen en haalde het maximale uit zijn auto zoals hij dat eigenlijk ieder weekend wel doet.
Het was p*geluk door de rode vlag. Een Verstappen, Leclerc met zo'n auto hadden ook gewoon naar die 2de plek gereden, alle drie fantastische coureurs. Al zijn inhaal acties waren met DRS en op Norris na maakten ze het hem nou ook niet heel moeilijk. De Mercedes is nog steeds een geweldig auto die veel sneller is dan de Ferrari en McLaren.

Begrijp mij niet verkeerd, uitstekend hersteld, maar een veel snellere auto maakt wel het verschil.Toto geeft zelf aan dat ze de snelste race auto hebben en ook in Bahrein de snelste, en dat ze alleen in de kwalificatie aan snelheid moeten winnen.

https://www.skysports.com...dangerous-imola-collision

Toto heeft ook wel humor betreffende Russel >:)
[...]

Hoe dwing je geluk af dan? Wat is er dan zo extreem uniek aan? Hij was gewoon #Blessed.

Overigens reed hij zelf de vleugel kapot, dat had niet gehoeven althans zo leek het. Nog meer geluk.

En gezien de Mercedes nooit uitvalt en/of geluk gaat een WK titel voor Max heel moeilijk worden, Hamilton zal nooit lager dan tweede eindigen achter Max, dus alles winnen Max! En hopelijk herpakt Perez zich de volgende race.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2021 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:31:
Het zou mij niet verbazen als die druk zich nu vertaalt naar dit soort zeldzame foutjes.

[YouTube: F1 | LEWIS HAMILTON CRASH COMPILATION 2014 - 2019]

Zo zeldzaam zijn z'n foutjes nu ook weer niet. Hamilton is er eentje van de buitencategorie, dat staat verder buiten kijf, maar het blijft gewoon een mens hoor...

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Wat Hamilton vandaag heeft gedaan is uniek.
Nouja, ik kan het hier echt niet mee eens zijn.. Hoezeer ik het ook probeer en toch ook wel vind dat ie t 'best goed' heeft gedaan.

Als ik alles bij elkaar optel:

Pech/"dommigheid":
  • Rijdt auto van baan.
  • Faal bij proberen met een dot gas terug te draaien en daarmee de neus vernaggelen.
Skill:
  • Rijdt auto achteruit weer in positie en kan verder rijden.
Geluk/Niet "af te dwingen":
  • Auto heeft niemand geraakt, ging tussen iedereen door.
  • Auto sloeg niet af.
  • Auto is niet vast geramd in de muur of grond.
  • Bottas en Russel crashen en zorgen voor rode vlag waardoor iedereen weer bij elkaar komt te staan qua afstand.
  • Hamilton kan daardoor 'gratis' schade en banden fixen.
  • Krijgt 'gratis' rondje, na gelapped te zijn, vanwege regels.
  • Krijgt na herstart 2(?) gratis plaatsen ivm. Raikkonen en nog iemand (Weet ik niet zeker)
En dan mijn 'best goed':
  • Hij haalt 5/6 auto's in over 30 rondjes. Maar laten we wel wezen; het is Hamilton, maar nog belangrijker je hebt de auto die dat makkelijk kan. Zeker ook nog omdat je dus niet meer de top 5 nog een extra rondje moet inhalen ivm gelapped te zijn. Er zijn best wat coureurs die dat was gelukt in die auto.. En als Norris bijv LeClerc dichter achter zich had gelaten, zodat ie DRS had gehad om het Hamilton moeilijker te maken en daarmee misschien zn 2e plek veilig stellen. Dus hij had wederom misschien weer geluk dat Norris dat niet heeft gedaan?
Dus al met al, word ik hier echt niet warm van. Leuk voor de Hamilton fans en toch 'een beetje spannend' zo, maar verder totaal niet echt heel 'fair' als je t zo bij elkaar zet.

Daar bovenop het geluk wat ie regelmatig heeft, en het gekloot van vorige race met de tracklimits, zorgen ervoor dat dit weer de 'zoveelste keer' is en dat hier gewoon niet tegenop te knokken is. Hoe goed Verstappen ook rijdt.

Ohja, "bonus gelukje":
  • Nog even op de valreep de snelste ronde pakken en daardoor net dat puntje boven Verstappen komen.. Dat was nog even het zout in de wond strooien. Hoewel dat natuurlijk niet met opzet was, is het toch weer even een 'grrrrr' moment. "Uitgerekend Hamilton heeft dit weer hoor"
Ere wie ere toekomt, qua skill enzo, maar vandaag was dat best ver te zoeken. Meer dan dat kan ik er echt niet van maken.. -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
renzo4000 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:05:

Het zou mooi zijn als hij het vandaag kan laten zien en Lewis en Perez op 20 seconden rijdt.
Aardig uitgekomen :+ ... en bedenk wel dat Hamilton wederom Lucky was met zijn eigen gemaakte fout dat vlak daarna een rode vlag kwam anders had hij helemaal vanuit achteraan mogen starten.

Maar goed leuke race gehad en laten we hopen dat dit het hele jaar zo door gaat en dat Max de edge over Hamiltion heeft. Pakt hem in de laatste race op 5 punten ofzo ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah... Het valt de stewards ook op dat de regels nogal inconsistent zijn:

https://racingnews365.nl/...n-na-zware-straf-in-imola

Bij een normale safetycar mag je je plek niet terug pakken. Maar bij een rollende herstart moet je je plek terug pakken, anders moet je vanuit de pit starten. Wat sowieso apart is tijdens een rollende start 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
cheiron schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:55:
- Hamilton was weer bizar snel en zonder z'n crash vraag ik mij af wie vandaag zou winnena
Er zat een mooi gevecht aan te komen tussen de twee. Hoe Hamilton daarvoor op oude inters naar Verstappen reed, was erg indrukwekkend.

De combi van coureur en auto lijkt bij deze twee wel heel dicht bij elkaar te zitten. Voor de gemiddelde hartslag in deze topicreeks is dat niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:25:
[...]

RB had het perfect getimed idd.
Toen Vettel verlies per ronde omzette in 4 sec in 1 rondje inlopen op Gasly haalden ze Verstappen binnen.

Ps 10 sec stop&go is heel iets anders dan 10 sec tijdstraf. Dus voor of na de pitstop maakt geen verschil.
Yes, ik bedoelde 10 seconden extra tijdens de reguliere stop, of zoals nu gedwongen worden om nóg eens een complete stop te maken inclusief verliezen van warmte in banden en pitstraat snelheid. Hoje extra 20-30 seconden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
SunriseBGN schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:06:
[...]

Er zat een mooi gevecht aan te komen tussen de twee. Hoe Hamilton daarvoor op oude inters naar Verstappen reed, was erg indrukwekkend.

De combi van coureur en auto lijkt bij deze twee wel heel dicht bij elkaar te zitten. Voor de gemiddelde hartslag in deze topicreeks is dat niet best.
Werd dat beeld niet vertekend door het verkeer? Het gat liep wat terug, maar zodra VER voorbij het verkeer was en HAM erin zat was het zo weer een paar secondes groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Misschien heb ik er overheen gekeken, maar zijn de onboardbeelden van, ik dacht, Kimi te zien op het moment dat BOT en RUS elkaar uit de race rijden?
Dat gare Ziggo liet het niet zien, terwijl ze alleen maar aan het lullen waren dat de crash dit en dat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:07
BvZwolle schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:22:
Misschien heb ik er overheen gekeken, maar zijn de onboardbeelden van, ik dacht, Kimi te zien op het moment dat BOT en RUS elkaar uit de race rijden?
Dat gare Ziggo liet het niet zien, terwijl ze alleen maar aan het lullen waren dat de crash dit en dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BvZwolle schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:22:
Ze lieten het wel zien op het grote scherm maar schakelden op dat moment naar een van de studiogasten 8)7

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.