Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was evengoed lucky.Edgenumber schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:44:
[...]
Dan hoeft Max ook niet meer trots te zijn op zij eigen eerste race win toen Ros en Ham elkaar eraf rossen
Vraag ik mij af naar welke race hij heeft gekeken. Niet die van vandaagNewb678 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:37:
Toto gaf net aan bij Sky F1 dat Mercedes sneller is in race trim en Red Bull in kwali.
Eens dat BOT het had kunnen voorkomen door gewoon gas te geven ipv op deze positie te rijden met die MercedesHollowGamer schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:43:
Zijn jullie het eens met RUS? Vind het moeilijk, dacht echt dat Bottas hem niet had gezien.
Mijn boefje is liev!
Gelukkig stopt het voor hem bij Ziggo na dit jaar.Newb678 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:31:
Jack van Gelder. Hou op met je act
Jack is een vakman, maar zijn overacting en meer dan alleen een presentator willen zijn, is gewoon niet fijn meer om naar te kijken.
Maar om nou tijdens de race te proberen op het stoeltje van Bottas terecht te komen gaat misschien een beetje ver
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat wel, maar als je vervolgens een behoorlijk aandringende Kimi rondenlang achter je weet te houden in een wagen waar je voor het eerst een race in rijdt dan ben je wel een baas hoor.
"When you grow up your heart dies"
Speculaties, speculaties. Daar kun je niet zoveel mee.Franco10 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:18:
Hoe zou het zijn gevallen als er nog 1/2 natte ronden waren (waar ie 1 sec pakte op Max) en hij ging trage pitstop had?
Das een grap tochjbdeiman schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:38:
[...]
Dit snap ik dan weer wel, zou een regel dat er na herstart 1 ronde niet ingehaald mag worden wat zijn?

Hamilton was grote gedeelte van de race snelle dan Max qua laptimesNoahAmber schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:46:
[...]
Vraag ik mij af naar welke race hij heeft gekeken. Niet die van vandaag
True... Maar voor P3 was het wel minder episch geweest.sjaool schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:48:
[...]
Dat wel, maar als je vervolgens een behoorlijk aandringende Kimi rondenlang achter je weet te houden in een wagen waar je voor het eerst een race in rijdt dan ben je wel een baas hoor.
Yep, maar dat was niet het geval.MikeyMan schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:51:
[...]
True... Maar voor P3 was het wel minder episch geweest.
Alhoewel het dan nog knap was geweest.
Waar is hij tot nu toe tegen gevallen? Zeer gewaagd aan Max, net wat beter dan Hulkenberg, Ocon vorig jaar helemaal afgedroogd, en nu na de eerste 2 races bij McLaren is hij overrated, terwijl Norris al 3 jaar in die auto rijdt?HollowGamer schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:45:
[...]
RIC is overrated.
Maar serieus, je zou het best zo kunnen noemen. Ik heb nog geen één procent van hun talent, maar RIC lijkt tot nu toe toch altijd wel tegen te vallen bij elk team?
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
HAM moet. VER hoeft niet.Newb678 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:50:
[...]
Hamilton was grote gedeelte van de race snelle dan Max qua laptimes
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Net op Sky hadden ze een reactie van RUS en daarna BOT over hun kusjeJasphur schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:43:
Wat waar hoe met RUS?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Nee. Ik zit niet in Ziggo gebied dus F1TV. Verder zijn er mensen die bewust F1TV gebruiken. Er zijn mensen die legitiem Sky hebben en er zijn ook mensen die boefjes zijn met hun "bijzondere" Sky streams.
Daarom dus ook die regel dat je even zegt waar je iets hoort.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
F1 op YT nu Bottas. Net Russel..ScorpionSquad schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:55:
Iemand een streamable van de RUS en BOT interviews?
YouTube: F1 LIVE: Emilia Romaga GP Post-Race Show
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 21% gewijzigd door zetje01 op 18-04-2021 17:57 ]
Oops betraptDaniëlWW2 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:54:
[...]
Nee. Ik zit niet in Ziggo gebied dus F1TV. Verder zijn er mensen die bewust F1TV gebruiken. Er zijn mensen die legitiem Sky hebben en er zijn ook mensen die boefjes zijn met hun "bijzondere" Sky streams.
Daarom dus ook die regel dat je even zegt waar je iets hoort.
Mocht het door de censuurcommissie komen dan komt het vanzelf op YT, RUS was op zijn zachtst gezegd not amused
[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 18-04-2021 18:00 ]
Haha ... ik zet het hier ook net af, doei! Hiervoor kijk ik geen tv ...HollowGamer schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:58:
Thanks Samantha, dit was de push die ik nodig had om naar de beker te gaan kijken.
https://streamable.com/9dgeky.ScorpionSquad schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:55:
[ Voor 3% gewijzigd door Apiekool op 18-04-2021 17:59 ]
Sorry heb ze gemist. (voetbal.).ScorpionSquad schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:55:
Zal ze plaatsen als ze op de site staan.
Verwijderd
BOT ziet hem in de spiegels als het goed is echt wel komen, maar geeft hem naar mijn idee te weinig ruimte.
Ik vind dat de fout bij BOT ligt. Maar goed, dat is hoe ik het zie...
Nee, want dan kan je een beetje uitlijnen wat er daarvoor aan de hand was. Iemand die sneller is dan diegene voor hem blijft daar kort achter, een ander die sneller is loopt weg bij de gene voor hem.
Is in elk geval eerlijker dan coureurs een hele ronde cadeau te doen, dat is ruim een minuut.
Ze is en blijft een verrader...HollowGamer schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:58:
Thanks Samantha, dit was de push die ik nodig had om naar de beker te gaan kijken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar dat was later, niet wat ze opgenomen hadden tijdens de race, toen ze net terug waren, dit is de "lichtelijk afgekoelde" versie, wat ik net zag was duidelijk eerder en minder genuanceerd.
Als dit afgekoeld was, wil ik de niet afgekoelde versie ook wel zienPalingDrone schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:03:
[...]
Maar dat was later, niet wat ze opgenomen hadden tijdens de race, toen ze net terug waren, dit is de "lichtelijk afgekoelde" versie, wat ik net zag was duidelijk eerder en minder genuanceerd.
Nu had in feite Lewis de start kunnen verpesten om flink terug te vallen. Dan een keer spinnen en nog verder terugvallen. Een extra pitstop maken om op een rondje te worden gezet. Terug op de baan weer fout op fout, een nieuw vleugel enz. enz. Tussendoor even in de pits een sanitaire stop, een boterham eten en met een rondje of 10 aan de broek weer aansluiten.
En dan bij een rode vlag unlappen, iedereen 10 rondjes laten wachten tot hij ook weer in dezelfde ronde zit, achteraan de positie innemen, iedereen na een herstart voorbij vliegen in een snellere auto met DRS en dan gewoon podium rijden.
Het voordeel voor snellere auto's is met deze regel gewoon veel te groot en met name teams als Ferrari en McLaren zullen zich nu belachelijk benadeeld voelen.
Hamilton moest stampen en knallen en blazen. Max trok een gat en ging gewoon motor sparen hii hoefde niet. Ook niet die 1punt voor snelste ronde. Hij ging er niet eens voor, hij zit vol vertrouwen voor de komende races.Newb678 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:50:
[...]
Hamilton was grote gedeelte van de race snelle dan Max qua laptimes
Maar natuurlijk een mooie race waar veel is gebeurd!
Vond Hamilton natuurlijk wel weer geluk hebben met die rode vlag en kimi+Perez die er tussen uit vielen.....
Volgens mij krijg je wel maar max 1 ronde terugKlaasjeNL schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:06:
Dat unlappen moeten ze meteen afschaffen. Het voegt helemaal niets toe. Zorg er gewoon voor dat iedereen bij de herstart op de plek staat waar hij in werkelijkheid staat. Dus 1,2,3,4,5,6,7,8, 9 plus 1 ronde, 10 plus 1 ronde etcetera.
Nu had in feite Lewis de start kunnen verpesten om flink terug te vallen. Dan een keer spinnen en nog verder terugvallen. Een extra pitstop maken om op een rondje te worden gezet. Terug op de baan weer fout op fout, een nieuw vleugel enz. enz. Tussendoor even in de pits een sanitaire stop, een boterham eten en met een rondje of 10 aan de broek weer aansluiten.
En dan bij een rode vlag unlappen, iedereen 10 rondjes laten wachten tot hij ook weer in dezelfde ronde zit, achteraan de positie innemen, iedereen na een herstart voorbij vliegen in een snellere auto met DRS en dan gewoon podium rijden.
Het voordeel voor snellere auto's is met deze regel gewoon veel te groot en met name teams als Ferrari en McLaren zullen zich nu belachelijk benadeeld voelen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En niet te vergeten Yuki die voor hem wegviel. Die haalde hem na de herstart in om vervolgens in de chicane te spinnen. Waarschijnlijk wat de hard op zijn gaspedaal gestampt door de adrenaline.Bloodclot schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:07:
[...]
Hamilton moest stampen en knallen en blazen. Max trok een gat en ging gewoon motor sparen hii hoefde niet. Ook niet die 1punt voor snelste ronde. Hij ging er niet eens voor, hij zit vol vertrouwen voor de komende races.
Vond Hamilton natuurlijk wel weer geluk hebben met die rode vlag en kimi+Perez die er tussen uit vielen.....
Ligt er helemaal aan voor welk team je uitkomt en of je al een paar keer WDC bent geweestDoubleDutch schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:04:
Ben geen hele goede F1 kenner, maar was er niet een regel dat je niet achteruit de baan op mag rijden?
Beetje flauw maar zo komt het wel vaak over.
Wanneer je de keuze hebt om je in te graven of achteruit wel los te komen mag race control daarover beslissen en die vonden het blijkbaar niet zo erg.
Het is ook niet dat hij achteruit een stuk op de baan gereden heeft, slechts om de grindbak uit te komen en daarna was het gelijk in de vooruit en door.
Die was volgens mij ergens "backstage" en niet in het vierkantje.Apiekool schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:05:
[...]
Als dit afgekoeld was, wil ik de niet afgekoelde versie ook wel zien
Ook was het eerst een verhitte RUS en daarna een tamme BOT die toegaf dat hij met 1 vinger een reactie gaf en niet kon horen wat RUS tegen hem zei.
Ik dacht dat Natalie Pinkham hem sprak maar kan het mis hebben.
Zal ongetwijfeld ergens op Reddit opduiken, succes met zoeken
[ Voor 35% gewijzigd door PalingDrone op 18-04-2021 18:19 ]
Max ging niet voor de snelste ronde omdat Hamilton die had gepakt met een DRS en toe van rijder voor hem.Bloodclot schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:07:
[...]
Hamilton moest stampen en knallen en blazen. Max trok een gat en ging gewoon motor sparen hii hoefde niet. Ook niet die 1punt voor snelste ronde. Hij ging er niet eens voor, hij zit vol vertrouwen voor de komende races.
daarvoor was het stuivertje wisselen.
Mooie race mooie winnaar. Dat spijkers zoeken op laag water is dan weer wat jammer.DoubleDutch schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:04:
Ben geen hele goede F1 kenner, maar was er niet een regel dat je niet achteruit de baan op mag rijden?
Verwijderd
Hamilton maakt zelden fouten en zelfs nu kost het hem slechts 6 punten. Als het echt close wordt dit seizoen, zou het nog wel eens bepalend kunnen zijn aan het einde. Rest van het seizoen rijdt ie natuurlijk foutloos

Dat klinkt logisch, maar waarom zou je wel 1 ronde en niet 2 of meer teruggeven? Waarom zou je dan überhaupt een ronde teruggeven?
Het is ook voor voor de veiligheid. Stel dat mazepin bij de restart op plek3(rondje achter) rijd. Stel je dan vervolgens de eerste bocht na de herstart voor.KlaasjeNL schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:11:
[...]
Dat klinkt logisch, maar waarom zou je wel 1 ronde en niet 2 of meer teruggeven? Waarom zou je dan überhaupt een ronde teruggeven?
Volgens mij ook, want de beide Haas coureurs stonden gewoon op +1 na de rode periode.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Op de baan mag het, in de pits niet. Hamilton heeft dit gewoon heel goed hersteld.DoubleDutch schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:04:
[Streamable: _DqZ4fkdixisaidJ]https://streamable.com/7x5axp.ScorpionSquad schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:55:
Alstublieft.
Betreffende Perez, ongeacht of het gretigheid was of niet, maar heeft wel een consequentie:
- Hamilton krijgt er een gratis plek bij
- En wellicht had Hamilton Pereze niet voorbij gekomen en dus ook geen snellere ronde...
Dat scheelt wel een aantal punten, die wellicht (nu nog niet te voorspellen) heel belangrijk kunnen zijn einde van het seizoen..
Vond deze online en kan het gewoon zo erg voor me zien in het nieuwe DtS seizoen :’)Will Buxton looks wide-eyed at the interviewer off-screen.
"Russell sees himself as the successor to Bottas. He believes that Mercedes seat belongs to him. So every moment they cross paths on and off the track is essentially a cat and mouse game..."
Buxton pauses for emphasis.
"But who is the cat, and who is the mouse?"
Slow-motion footage of Bottas sitting in his wrecked car, while Russell walks away.
Buxton stares at the interviewer off-screen for a few seconds more, letting his question hang in the air.
blijkbaar zegt dat elke "geen hele goede F1 kenner"DoubleDutch schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:04:
Ik zou het doen!
Gratis plek? Perez heeft Hamilton veel meer gegeven. Perez moest de stop zijn voor zijn opmars naar p2. Met perez was Hamilton p4 ofzo geëindigd, iig geen p2.PaulBloem schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:24:
Zekers mooie race, heerlijk.
Betreffende Perez, ongeacht of het gretigheid was of niet, maar heeft wel een consequentie:
- En wellicht had Hamilton Pereze niet voorbij gekomen en dus ook geen snellere ronde...
Dat scheelt wel een aantal punten, die wellicht (nu nog niet te voorspellen) heel belangrijk kunnen zijn einde van het seizoen..
Toto to us on #F1Live post race “I think George just wanted to get into the seat too quickly.”
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 18 april 2021
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij krijgt een overstuur moment, corrigeert dat en raakt naast de baan. Hij houdt de hele tijd redelijk goed de snelheid erin. Op dat moment rijden 2 auto's hem voorbij die relatief makkelijk achter hem hadden kunnen blijven.
Onder artikel 39.8 lijkt mij dat die 2 auto's ook een illegale inhaalactie doen, 2 tegenargumenten: 1) 39.8 (h) (You may overtake) If any car slows with an obvious problem. Ja, Perez gaat langzamer en naast de baan, maar hij houdt ook vrij duidelijk de snelheid erin, hij heeft zijn probleem onder controle en gaat niet extreem langzaam. 2) "no driver may overtake another car on the track" en Perez is off the track.
Perez kan vervolgens ook weinig anders dan wat hij doet, omdat Ricciardo na het passeren opeens langzaam gaat rijden om hem er weer langs te laten, waarmee punt h) wellicht weer relevant wordt voor waarom Perez wellicht geen straf verdient.
Ietwat aparte situatie waar wellicht wat duidelijker regels zouden kunnen worden opgeschreven. Ricciardo en Perez lijken in ieder geval van mening dat Perez mag inhalen?
erutangiS
Dus vanuit dat oogpunt snap ik het unlappen ook wel.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Lijkt me meer een kwestie van normaal verstand dan van kennis. Jij zet hem op de snelweg ook in zijn achteruit om de afslag alsnog te nemen?rammes schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:26:
[...]
blijkbaar zegt dat elke "geen hele goede F1 kenner"
Snap ik, maar schuif dan gewoon de leiders in dezelfde ronde naar voren in plaats van de coureurs op een ronde achteraan te laten sluiten.Sinned123 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:16:
[...]
Het is ook voor voor de veiligheid. Stel dat mazepin bij de restart op plek3(rondje achter) rijd. Stel je dan vervolgens de eerste bocht na de herstart voor.
En in het verlengde daarvan... Wat als sainz hem snel voor max had geprikt bij z'n momentje?MrOleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:29:
Nog eens terugkijkend na dat moment van Perez onder de safety car dat hij 2 man inhaalt en daar een straf voor krijgt:
Hij krijgt een overstuur moment, corrigeert dat en raakt naast de baan. Hij houdt de hele tijd redelijk goed de snelheid erin. Op dat moment rijden 2 auto's hem voorbij die relatief makkelijk achter hem hadden kunnen blijven.
Onder artikel 39.8 lijkt mij dat die 2 auto's ook een illegale inhaalactie doen, 2 tegenargumenten: 1) 39.8 (h) (You may overtake) If any car slows with an obvious problem. Ja, Perez gaat langzamer en naast de baan, maar hij houdt ook vrij duidelijk de snelheid erin, hij heeft zijn probleem onder controle en gaat niet extreem langzaam. 2) "no driver may overtake another car on the track" en Perez is off the track.
Perez kan vervolgens ook weinig anders dan wat hij doet, omdat Ricciardo na het passeren opeens langzaam gaat rijden om hem er weer langs te laten, waarmee punt h) wellicht weer relevant wordt voor waarom Perez wellicht geen straf verdient.![]()
Ietwat aparte situatie waar wellicht wat duidelijker regels zouden kunnen worden opgeschreven. Ricciardo en Perez lijken in ieder geval van mening dat Perez mag inhalen?
Ligt het aan mij of is de afgelopen tijd totaal niet te merken dat Toto zijn manager is?
Vind het verder een goedkope opmerking voor iets waar ie echt wat meer aandacht zou moeten hebben...
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 18-04-2021 18:36 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ja inderdaad. Maar ze kunnen toch eigenlijk gewoon 1 voor 1 uit de pit vertrekken, met dezelfde delta's ertussen als de ronde voor de rode vlag ofzo?ArthurMorgan schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:30:
Over dat unlappen. Het is natuurlijk wel kiezen tussen 2 kwaden. Stel je bent in gevecht met plek 6 en 7 en zit er slechts 2 seconden achter, maar de nummer 1 heeft je net gelapt... dan moet je dus opeens 1 ronde goed maken op die in plaats van 2 seconden. Dat is misschien wel krommer dan hoe het nu is.
Dus vanuit dat oogpunt snap ik het unlappen ook wel.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Russel kwam wel naast Bottas terecht. Als hij er nog eens tegenaan botste, had Bottas een extra klap moet moeten vangen. Dat was nog een geluk als je ziet hoe dicht het op elkaar zat.vliegnerd schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:38:
Ben ik de enige die bij het terugkijken van de RUS BOT crash denkt: “hoe kan dat goed gaan?” Dit is Imola... 20 jaar geleden liepen dit soort akkefietjes meestal anders af. Vorig jaar Grosjean. Nu dit. De auto’s worden heel veel veiliger, maar uiteindelijk is een dodelijk ongeluk een kwestie van tijd.
...
Je bedoelt Mazepin die deze race er niemand van af heeft gebeukt? Itt vele anderen?Sinned123 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:16:
[...]
Het is ook voor voor de veiligheid. Stel dat mazepin bij de restart op plek3(rondje achter) rijd. Stel je dan vervolgens de eerste bocht na de herstart voor.
Obvious problem lijkt me wel het feit dat iemand door de grindbak aan het ploegen is?MrOleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:29:
Nog eens terugkijkend na dat moment van Perez onder de safety car dat hij 2 man inhaalt en daar een straf voor krijgt:
Perez kan vervolgens ook weinig anders dan wat hij doet, omdat Ricciardo na het passeren opeens langzaam gaat rijden om hem er weer langs te laten, waarmee punt h) wellicht weer relevant wordt voor waarom Perez wellicht geen straf verdient.![]()
PSN
Max zijn momentje was wel een flinke slag kleiner, dan had Sainz echt wel heel veel sneller moeten gaan dan daarvoor om hem in te pikken en ik denk dat race control dan echt wel had ingegrepen.MikeyMan schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:35:
[...]
En in het verlengde daarvan... Wat als sainz hem snel voor max had geprikt bij z'n momentje?
Dat gaat eigenlijk niet, het gaat om gaatjes van minder dan een seconde, die uiteindelijk wel kunnen bepalen of je er wel of niet voorbij kan komen. Zo precies komen ze gewoon niet weg van hun plek, en zitten ze nog eens met dat de voorste eerder op volle snelheid kan rijden dan de personen daarachter omdat die zich aan de maximum snelheid in de pit moeten houden.Harrie schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:37:
[...]
Ja inderdaad. Maar ze kunnen toch eigenlijk gewoon 1 voor 1 uit de pit vertrekken, met dezelfde delta's ertussen als de ronde voor de rode vlag ofzo?
Eigenlijk toch gewoon hetzelfde als Max die bijna de van af 'vloog'? Had ie er helemaal afgespind dan had de rest hem in mogen halenMrOleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:29:
Toto was toch de manager van Bottas?Martinspire schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:35:
[...]
Ligt het aan mij of is de afgelopen tijd totaal niet te merken dat Toto zijn manager is?
Vind het verder een goedkope opmerking voor iets waar ie echt wat meer aandacht zou moeten hebben...
PSN
Zou kunnen. Wist dat hij iig de manager van bottas was.
PSN
Race restarts zijn natuurlijk ook een groot onderdeel van het spelletje. Max is ooit door dezelfde regel wel eens naar het podium gereden na een ronde achterstand.Harrie schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:37:
[...]
Ja inderdaad. Maar ze kunnen toch eigenlijk gewoon 1 voor 1 uit de pit vertrekken, met dezelfde delta's ertussen als de ronde voor de rode vlag ofzo?
*het was volgens mij een avondrace, maar ik weet niet meer precies wanneer en waar.
“I got sprayed with all kinds of fucking shit”DoeEensGek schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:56:
[Streamable: F1TV _ 2021 Emilia Romagna Grand Prix - Google Chrome 2021-04-18 18-39-54]https://streamable.com/4okwpy
Kimi zat eerste rij bij Bottas/Russel crash.

PSN
Leclerc, maar idd, ik denk dat daar te weinig tijd was voor Max hem had gecorrigeerd en Max had zijn achterband constant op de baan.MikeyMan schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:35:
[...]
En in het verlengde daarvan... Wat als sainz hem snel voor max had geprikt bij z'n momentje?
Dat is interpretatie, als iemand overdwars staat zeker, als iemand met flink vaart terug de baan op aan het komen is, twijfelachtig. Het gaat uiteindelijk om duidelijkheid in regels.YakuzA schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:50:
[...]
Obvious problem lijkt me wel het feit dat iemand door de grindbak aan het ploegen is?
erutangiS
“We are still leading the championship with the fastest lap and what actually gives it a silver lining, or a positive connotation today, is that we seem to have a really quick race car. We had that in Bahrain too and today I would say clearly the quickest car and we just need to sort out our qualifying performances.”
De zandzakjes zijn weg. Mercedes dus sneller in race trim en Red Bull kwali.
Misschien wel, maar voor mij heeft iemand die in de grindbak staat wel een duidelijk probleemMrOleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:57:
[...]
Dat is interpretatie, als iemand overdwars staat zeker, als iemand met flink vaart terug de baan op aan het komen is, twijfelachtig. Het gaat uiteindelijk om duidelijkheid in regels.
PSN
Het doel van de regel is om te voorkomen dat bij een herstart de wagens die een ronde of meer achter liggen weg te halen van de gevechten vooraan. Als je tussen de nummers 1 en 2 toevallig 2 gedubbelde wagens hebt zitten, zitten die in de weg van mogelijke leuke acties bij een herstart.ArthurMorgan schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:18:
[...]
Volgens mij ook, want de beide Haas coureurs stonden gewoon op +1 na de rode periode.
Zoals Perez vandaag met die wagen heeft zitten worstelen denk ik niet dat hij Hamilton voor had kunnen blijven, zelfs niet op de zachtere band. Hoogstens een ronde of 2 langer kunnen ophouden. En dat had niet echt veel verschil gemaakt omdat Hamilton bij de Ferrari's moest wachten met inhalen tot die uit de DRS van hun voorligger zaten. Pas toen Sainz op meer dan 1s van Leclerc zat en geen DRS meer had kon Hamilton er voorbij, en hetzelfde met het inhalen van Leclerc, ook dat ging pas nadat die de aansluiting met Norris verloor.PaulBloem schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:24:
Zekers mooie race, heerlijk.
Het feit dat hij naast de baan zat is de reden waarom die 2 hem mochten inhalen en waarom Perez achter die twee had moeten blijven ipv er opnieuw voorbij gaan. Ricciardo had inderdaad niet moeten inhouden, maar het is niet omdat hij ineens van het gas afgaat dat de regels niet meer tellen. Ricciardo heeft Perez niet op de baan ingehaald, maar Perez heeft hem wel ingehaald op de baan onder de SC. Volgens de regels dus correct.MrOleo schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:29:
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Zeker, maar niet echt relevant voor deze situatie.YakuzA schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:02:
[...]
Misschien wel, maar voor mij heeft iemand die in de grindbak staat wel een duidelijk probleem
Ik ben het uiteindelijk wel eens met de straf, maar we baseren ons dan op het woordje on van on the track.Blokker_1999 schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:03:
[...]
Het feit dat hij naast de baan zat is de reden waarom die 2 hem mochten inhalen en waarom Perez achter die twee had moeten blijven ipv er opnieuw voorbij gaan. Ricciardo had inderdaad niet moeten inhouden, maar het is niet omdat hij ineens van het gas afgaat dat de regels niet meer tellen. Ricciardo heeft Perez niet op de baan ingehaald, maar Perez heeft hem wel ingehaald op de baan onder de SC. Volgens de regels dus correct.
Normaal als er zoiets "illegaals" gebeurd zijn alle andere betrokken coureurs aan het schreeuwen op de radio, dat wat er is gebeurt niet mag. Nu bij Gasly en Ricciardo radiostilte, en Ricciardo laat hem voorbij. Het lijkt mij dat de regels wat duidelijker kunnen.
erutangiS
Heb alleen het bericht van Stroll
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 18-04-2021 19:09 ]
Ric heeft in filmpjes over zijn carrière meermaals gezegd dat hij eerst niet dacht dat dit er in zou zitten. Hij is iemand die zich enorm op kan trekken aan een ander. Maar is de foep er uit dan is het ook weg. 2018 zeker was een slachting. Hij moest wel weg. Dan kan het altijd weer mee zitten. Maar hij heeft daar een flinke knak gehad inzien zelfvertrouwen. Norris rijd ook bijzonder sterk. Dit wordt niet zijn enige podium dit jaar.HollowGamer schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:45:
[...]
RIC is overrated.
Maar serieus, je zou het best zo kunnen noemen. Ik heb nog geen één procent van hun talent, maar RIC lijkt tot nu toe toch altijd wel tegen te vallen bij elk team?
De mercedes motor lijkt nog altijd de sterkste.
een treffende spreuk
Stroll haalt hem in, raakt naast de baan (snijdt de bocht af) en geeft de plek niet terug, na Bahrein is dit ook weer vreemd dat dit niet direct is bestraft?Jasphur schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:08:
Stroll en Gasly moeten naar de stewerds voor de T2 in lap 11incident.
Heb alleen het bericht van Stroll [Afbeelding]
erutangiS
Max. Die is sneller in de quali. Nu dan 1 keer niet. Klein auto probleem ook nog en een onderstuur moment. De Merc lijkt nog gewoon de beste auto en zelfs mercedes durft dat nu te zeggen.Newb678 schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:02:
Wolff:
“We are still leading the championship with the fastest lap and what actually gives it a silver lining, or a positive connotation today, is that we seem to have a really quick race car. We had that in Bahrain too and today I would say clearly the quickest car and we just need to sort out our qualifying performances.”
Toch denk ik dat het aan is. Come on!
een treffende spreuk
Ik vind niet dat je dat kan roepen als je 2e coureur op de baan door een Williams wordt ingehaald. Althans, er wordt een poging gedaanNewb678 schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:02:
Wolff:
Ze zitten heel dicht bij elkaar, zowel chassis, motoren als de coureurs. Het is ook baan-afhankelijk.
Volgende race : Portugal! Weer een baan met slechte herinneringen van Max. Dan mag hij ook deze winnen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Door de regen was het natuurlijk weer niet echt een representatieve race. Bottas is zoals vaker dramatisch als hij zich door het veld moet vechten en sowieso niet bijzonder in de regen. Perez had wat foutjes en kon daardoor zijn goede kwalificatie ook niet verzilveren.pro_6or schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:17:
[...]
Max. Die is sneller in de quali. Nu dan 1 keer niet. Klein auto probleem ook nog en een onderstuur moment. De Merc lijkt nog gewoon de beste auto en zelfs mercedes durft dat nu te zeggen.
Toch denk ik dat het aan is. Come on!
Ben nog steeds benieuwd hoe de situatie is als beide Mercs en beide Bulls vooraan meerijden.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Imola is eigenlijk een Mercedes baantje met alle snelle bochten.
Ik ook, zeker. Maar ik zag dat met vertrouwen tegemoet, nu toch met een stuk minder vertrouwen. Wel goed van Max om niet meer alles te gokken op dat ene punt extra.Mugwump schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:23:
[...]
Door de regen was het natuurlijk weer niet echt een representatieve race. Bottas is zoals vaker dramatisch als hij zich door het veld moet vechten en sowieso niet bijzonder in de regen. Perez had wat foutjes en kon daardoor zijn goede kwalificatie ook niet verzilveren.
Ben nog steeds benieuwd hoe de situatie is als beide Mercs en beide Bulls vooraan meerijden.
een treffende spreuk
Ach, het is al een enorme winst dat de eerste twee races van het seizoen volop spektakel hebben gebracht.pro_6or schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:31:
[...]
Ik ook, zeker. Maar ik zag dat met vertrouwen tegemoet, nu toch met een stuk minder vertrouwen. Wel goed van Max om niet meer alles te gokken op dat ene punt extra.
Niet meer de plichtmatige Mercedes 1-2 in de Q op zaterdag met een halve seconde tot een seconde op de rest en een half rondje op de rest van het veld op zondag.
Laat het kampioenschap maar tot de laatste race spannend blijven. Met een happy end voor Red Bull natuurlijk.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik zou het doen!
Dat is bij de kortere races, deze hebben ze tussentijds verlengd met een plaspauzerammes schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:39:
Maar mannen. Waar is de tijd gebleven dat we 5uur moesten wachten om te horen of Verstappen zijn podium mocht behouden. #timeflies
Uiteindelijk kom je ongeveer bijna net zo laat uit, al is dit wel leuker dus
Moet er niet aan denken dat we nu nog in spanning zouden zitten over wie het eindelijk gaat worden, veel beter zo.
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 18-04-2021 19:45 ]
Teken dat Mercedes met minder vleugel reed en misschien zo de boel aan het compenseren waren?
Zolang de auto's aan elkaar gewaagd blijven zie ik dat nog wel meevallen. Onder druk gaat ook Lewis wat foutjes maken. Zoals vandaag zijn grindbak avontuur doordat hij op het nat ging rijden.Verwijderd schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:11:
Blij met de P1 van Max, maar toch heb ik een zure bijsmaak
Hamilton maakt zelden fouten en zelfs nu kost het hem slechts 6 punten. Als het echt close wordt dit seizoen, zou het nog wel eens bepalend kunnen zijn aan het einde. Rest van het seizoen rijdt ie natuurlijk foutloos
Daarnaast heeft hij in mijn boek vorige race best wat geluk gehad met het onbestraft buiten track rijden en deze race weer met de de rode vlag en dat hij nog net uit de grindbak weet te komen.
Geluk houdt ook voor Lewis een keer op.
Max had dan wel weer geluk dat hij bij het opwarmen de controle verloor maar kon herstellen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee hoogstens een teken dat de Mercedes sterk is in andere zaken dan de Red Bull. Beide teams hebben hele andere design filosofie dus zo vreemd is dat niet.d-vine schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:47:
Grotendeels van de wedstrijd won Hamilton sector 1 rond de 5 tiende op Max die hij weer verloor in sector 2 en 3.
Teken dat Mercedes met minder vleugel reed en misschien zo de boel aan het compenseren waren?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik denk dat de Mercedes motor ook nog een tandje beter is t.o.v. de Honda. Het verschil is bij lange na niet zo groot als eerdere jaren, maar Mercedes blijft nog steeds de sterkste motor van het veld.d-vine schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:47:
Grotendeels van de wedstrijd won Hamilton sector 1 rond de 5 tiende op Max die hij weer verloor in sector 2 en 3.
PSN: xMaurice93
Tenzij de vorige race toevallig tussen die drie willekeurige zou zitten. We zijn dit seizoen tot nu toe flink verwend.zetje01 schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:57:
Sow, deze middag meer gezien dan drie willekeurige raceweekenden bij elkaar opgeteld in het kwadraat.
Feit is wel dat Honda in relatief korte tijd een erg goede motor heeft gebouwd die nu samen met het chassis van Red Bull de Mercedes op veel punten kan matchen. Het is er alleen maar leuker en spannender door geworden. Dat Lewis de race wint is geen zekerheid meer.Maurice079 schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:51:
[...]
Ik denk dat de Mercedes motor ook nog een tandje beter is t.o.v. de Honda. Het verschil is bij lange na niet zo groot als eerdere jaren, maar Mercedes blijft nog steeds de sterkste motor van het veld.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.