Die hoopt op een sluiting van dit topic, dan is ie er vanaf 😏D-Ed schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:23:
[...]
Nou hup, geef eens gewoon antwoord waar je die kritiek leest aub
Testing, one, two ...
I barely had time to get them done yesterdaystreamnl schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:23:
Waarschijnlijk heb ik het er overheen gelezen maar heeft @f1bythenumbers een bericht gepost met zijn grafieken?
Anyways here you go. Remember that my charts remove the funky laps done when the safety car is out for example.
Max controlled the pace, while Lewis had to push hard to cut through the field, so I do believe that Max was in fact quite a bit faster than Lewis yesterday.
Like alwaysf1bythenumbers schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:58:
[...]
I barely had time to get them done yesterday
Anyways here you go. Remember that my charts remove the funky laps done when the safety car is out for example.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Max controlled the pace, while Lewis had to push hard to cut through the field, so I do believe that Max was in fact quite a bit faster than Lewis yesterday.
Onderbouw die bewering eens met een bron? Bij mijn weten is Perez er alleen maar naast gezet omdat ze in hun eigen geen andere coureur meer hadden om in de Red Bull te zetten. Gasly doet het gewoon goed bij Alpha Tauri dus die maakte sowieso geen kans.Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:26:
[...]
Hoe weet je dat? De kritiek op Max schijnt juist te zijn dat hij heel beperkt ervaring heeft in de autosport. Hij heeft maar praktisch in 1 team F1 gereden en is zo talentvol dat hij om de problemen heen kan rijden. Daardoor zou hij juist heel beperkt zijn in hey verbeteren van de auto. Dat is ook de reden dat ze een ervaren coureur als Perez naast Max hebben gezet.
Max kan heel goed om de problemen heen rijden omdat hij naast talent ook een behoorlijke bak technische kennis heeft. Hij weet goede feedback over de auto te geven etc. Als dat niet meehelpen aan de ontwikkeling van de wagen is dan weet ik het ook niet meer. Een coureur hoeft dat ding natuurlijk niet te bouwen en te ontwerpen. Daar hebben ze Newey en de andere technici voor. De coureur moet de wagen testen en aangeven wat er niet goed is. Dat laatste zit bij mijn weten en wat ik over de boardradio hoor wel goed.
Het lijkt mij in ieder geval niet geloofwaardig dat Perez om die reden in de tweede Red Bull is gezet.
"When you grow up your heart dies"
Excuus was vanwege de Merc motor, hebben ze ook wat aan zeggen ze.sjaool schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:39:
[...]
Onderbouw die bewering eens met een bron? Bij mijn weten is Perez er alleen maar naast gezet omdat ze in hun eigen geen andere coureur meer hadden om in de Red Bull te zetten. Gasly doet het gewoon goed bij Alpha Tauri dus die maakte sowieso geen kans.
Max kan heel goed om de problemen heen rijden omdat hij naast talent ook een behoorlijke bak technische kennis heeft. Hij weet goede feedback over de auto te geven etc. Als dat niet meehelpen aan de ontwikkeling van de wagen is dan weet ik het ook niet meer. Een coureur hoeft dat ding natuurlijk niet te bouwen en te ontwerpen. Daar hebben ze Newey en de andere technici voor. De coureur moet de wagen testen en aangeven wat er niet goed is. Dat laatste zit bij mijn weten en wat ik over de boardradio hoor wel goed.
Het lijkt mij in ieder geval niet geloofwaardig dat Perez om die reden in de tweede Red Bull is gezet.
Perez: Jaaa eeuh als ik bij die op het gas trap goatie veul harder!!
Honda: Oke, say no more.
Kan er nog wel wat redenen aan toevoegen.sjaool schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:39:
[...]
Onderbouw die bewering eens met een bron? Bij mijn weten is Perez er alleen maar naast gezet omdat ze in hun eigen geen andere coureur meer hadden om in de Red Bull te zetten. Gasly doet het gewoon goed bij Alpha Tauri dus die maakte sowieso geen kans.
Volgend jaar wijzigen de regels behoorlijk en dan wil je bij Alpha Tauri in ieder geval 1 ervaren rijder hebben en dat is Pierre Gasly. Ook voor de financiën in Covid tijden kan het geen kwaad als daar wat punten gepakt worden.
Blijft over Red Bull. Met 2 rookies geprobeerd maar gebrek aan race ervaring heeft als gevolg frustaties met een vicieuze cirkel van weinig vertrouwen, te hard proberen en onnodige fouten als gevolg.
Dan maar wat anders proberen met een ervaren rijder.
- Bottas. Geen hoogvlieger maar weet Lewis enigszins bij te houden op een goede dag en anders niet te ver erachter.
- Sainz ook goed onderweg om een heel betrouwbare 2e rijder te worden.
Dan Perez. Vind zichzelf ook goed maar realistisch genoeg om te zeggen dat hij 5 races nodig heeft om genoeg vertrouwen in de auto te krijgen. Ziet wat er voor Max werkt en probeert dat eerst te begrijpen en te bekijken wat hij daarmee kan om daarna te finetunen. Begrijpt dat hij nog moet werken aan kwalificatie rondjes op de medium band om het daarmee gemakkelijker in de race te krijgen. Geeft ook eerlijk toe dat hij fouten heeft gemaakt en schuift dat niet af op anderen.
Al met al een compleet andere mindset van iemand die zichzelf goed vind (anders ben je geen racer
Vorig jaar hebben ze sowieso laten doorschemeren dat ze AlphaTauri niet meer willen inzetten als junior/opleidingsteam. Het zou gewoon een solide midfield team moeten worden met (minimaal) een gedegen coureur. In die zin is Gasly nu de ideale coureur daar. Doet geen gekke dingen, haalt meestal Q3 en en finisht redelijk vast in de top 10. In die zin denk ik ook dat Helmut / Red Bull heeft ingezien dat de oude opzet niet werkte, of ze in ieder geval niet die constante stroom van 2 junioren in stand konden houden. Kvyat, Hartley en daarna Albon terug halen waren natuurlijk toch al kleine blamages. In de zin dat ze coureurs die te licht bevonden waren weer optrommelden. En allemaal zijn ze na één á twee jaar weer afgeschreven. Als je de afgelopen jaren terug kijkt hebben ze bij Toro Rosso heel wat coureurs laten rijden, en zijn er maar vier "succesvol". Vettel, Ricciardo, Verstappen en in mindere mate Sainz (bij STR eruit gegooid maar zich bij Renault, McLaren en nu Ferrari toch bewezenD-dark schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:38:
[...]
Kan er nog wel wat redenen aan toevoegen.
Volgend jaar wijzigen de regels behoorlijk en dan wil je bij Alpha Tauri in ieder geval 1 ervaren rijder hebben en dat is Pierre Gasly. Ook voor de financiën in Covid tijden kan het geen kwaad als daar wat punten gepakt worden.
En over die feedback, tot nu toe hoor ik juist over Max dat ze hem zo graag hebben omdat hij zowel goed rijdt als dat hij heel goed aan kan geven wat er aan de auto nog niet goed is en vooral wat er aangepast moet worden om dat op te lossen.
[removed]
Dat klopt. Heeft gezegd dat die dichter bij en Renault clio cup stoeltje zit, dan in de Mercedes. Want: "je racet tegen een Mercedes en dan moet je voorzichtiger rijden. Met het oog op de toekomst".Franco10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:51:
Russell heeft inmiddels een draai om de oren gehad van Herr Wolff volgens mij.
Klinkt als halve maffia praktijken. Je aankomende rijder chanteren dat ze maar extra voorzichtig moeten zijn met hun Mercedessen.

Los van schuld (toch wel Russel IMHO) laten ze hier duidelijk de politiek meespelen... Toch triest dat men on-track zelfs coureurs beïnvloed

Zelfde strategie als mercedes altijd. Max moest “recharge off” zetten. Door de accu in een paar ronden leeg te rijden trek je ff een gat van 4-5 seconden. En dan maar hopen dat je structureel sneller bent zodat je die voorsprong met opladen aan behoudt.MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:39:
[...]
Beetje nadeel als je vooraan ligt. Je moet zsm buiten drs komen. Terwijl de banden eigenlijk nog niet klaar zijn trappen. Kon weleens onevenredig levensduur kosten.
Kan me zomaar voorstellen dat die extra tractie levensduur van de banden kost, bovenop het feit dat je ook wat extra tijd verliest door meer dan gemiddeld opladen om te compenseren voor de eerste paar ronden.

Ben benieuwd of dit ook zijn reactie was geweest als het bij Hamilton zelf was gebeurt.
Wel opvallend dat hij (of zijn media team) nu zoveel reageert op posts van andere coureurs.
Zal vast minder banden kosten dan achter iemand aanjagen in vuile lucht.__fred__ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 01:12:
[...]
Zelfde strategie als mercedes altijd. Max moest “recharge off” zetten. Door de accu in een paar ronden leeg te rijden trek je ff een gat van 4-5 seconden. En dan maar hopen dat je structureel sneller bent zodat je die voorsprong met opladen aan behoudt.
Kan me zomaar voorstellen dat die extra tractie levensduur van de banden kost, bovenop het feit dat je ook wat extra tijd verliest door meer dan gemiddeld opladen om te compenseren voor de eerste paar ronden.
De PR teams zijn maar weer eens druk geweest.Exocet schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:48:
[Afbeelding]
Ben benieuwd of dit ook zijn reactie was geweest als het bij Hamilton zelf was gebeurt.
Wel opvallend dat hij (of zijn media team) nu zoveel reageert op posts van andere coureurs.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Tja, zo kun je het ook uitleggen. Maar zonder die rode vlag had hij nooit P2 gehaald. Dus is het voor hem een geluk bij een ongeluk. En die mazzel heeft Lewis vaker. Je zou er zo een complete video over kunnen maken: "The Luck of Lewis Hamilton".Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:56:
[...]
Ik vind het geen geluk. Het staat zo in de regels, dus als het iemand anders was geweest had het ook gebeurd.
Dat het in de regels staat, staat los van het feit of hij geluk heeft gehad of niet.
{aluhoedje]
Als goede teammate heeft Bottas die crash natuurlijk opzettelijk veroorzaakt.
[/aluhoedje]
Er is een verschil tussen oneerlijk (wat jij beschrijft) en geluk. Als het iemand anders was gebeurd was het óók geluk geweest voor diegene.Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:56:
[...]
Ik vind het geen geluk. Het staat zo in de regels, dus als het iemand anders was geweest had het ook gebeurd.
HAM had gewoon mazzel. Is verder niets mis mee. Maakt het alleen wat makkelijker voor hem.
Da's toch juist de definitie van geluk? Dingen die iedereen kunnen gebeuren, maar één specifiek iemand overkomen? Hamilton heeft dat soort dingen wel vaak, zegt mijn onderbuikExtigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:56:
[...]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mogen we het ook even hebben over Verstappen die vlak voor de laatste herstart bijna de clown van het hele veld was geworden?
Hij was de controle absoluut kwijt en had dus ook geluk. Anders had hij ook ergens midden in het veld aan moeten sluiten (wellicht zelfs achter Hamilton) en hadden we een heel andere discussie gehad.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
hamilton nu met de grindbak, Max zijn momentje bij de herstart SC.
In voorgaande jaren de nodige uitvallen van concurrenten tijdens een kampioenschap, denk aan Rosberg ten opzichte van Hamilton maar omgekeerd ook toen een Mercedes motor plofte en rosberg dat jaar kampioen werd.
En zo kunnen we wel even doorgaan in de historie. Het hoort bij de sport, bij elke sport wel.
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 20-04-2021 09:03 ]
Hij gaf aan dat Verstappen expres schuin stond om nog de droge plek waar de safetycar had gestaan mee te pakken in zijn run naar de eerste bocht.
Hij gaat er inderdaad wel precies overheen. Kan net een extra duwtje geven.
Dit soort dingen vind ik geniaal als coureurs dit zien, uit kunnen voeren.MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:10:
Wel een grappige analyse bij de vlog van Robert Doornbos gisteren.
Hij gaf aan dat Verstappen expres schuin stond om nog de droge plek waar de safetycar had gestaan mee te pakken in zijn run naar de eerste bocht.
Jos verstappen die ook altijd bliksem starts had vroeger gaf een keer prijs dat ze de auto expres iets naar achter zetten en bij de start van de opwarmronde hij extra wielspin maakte om precies op de plek waar hij moest starten extra rubber kwam. Hierdoor extra grip kreeg bij de echte start.
Volgens mij is dit nu verboden om de auto naar achteren te zetten...
Dit soort details maakt de F1 zo leuk
Lieten ze volgens mij bij de rode vlag situatie al zien in de ziggo studio. Je hoort het ook als Max over die plek gaat dat hij extra tractie krijgt. Dat is sowieso een voordeel geweest tov Hamilton omdat die alleen maar nat asfalt voor zich had.MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:10:
Wel een grappige analyse bij de vlog van Robert Doornbos gisteren.
Neen. Zie Kimi. Bij de rollende start moesten ze weer de originele plek innemen. Als Max was gespind had hij dus voor safety car line 1 weer zijn P1 plek moeten innemen. (En anders uit pitlane starten).alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:58:
Hij was de controle absoluut kwijt en had dus ook geluk. Anders had hij ook ergens midden in het veld aan moeten sluiten (wellicht zelfs achter Hamilton) en hadden we een heel andere discussie gehad.
Dat doen ze nu denk ik nog steeds. Leroy, de oud main mechanic (tot dit jaar dus) duwde Verstappen altijd wat terug. De auto stond dan misschien wel op de juiste plek op de grid, maar als Leroy weg liep duwde hij de auto altijd nog even een halve meter of zo terug.d-vine schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:13:
[...]
Dit soort dingen vind ik geniaal als coureurs dit zien, uit kunnen voeren.
Jos verstappen die ook altijd bliksem starts had vroeger gaf een keer prijs dat ze de auto expres iets naar achter zetten en bij de start van de opwarmronde hij extra wielspin maakte om precies op de plek waar hij moest starten extra rubber kwam. Hierdoor extra grip kreeg bij de echte start.
Volgens mij is dit nu verboden om de auto naar achteren te zetten...
Dit soort details maakt de F1 zo leuk
Het was de één-na'-laatste bocht op weg naar een rolling-start, de SC was al (bijna) in de pitstraat en Verstappen gaf het tempo aan. Als hij daar daadwerkelijk achterstevoren was gegaan had Leclerc (en de rest van het veld) gewoon gas gegeven en waren ze er vandoor geweest.RobertMe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:35:
[...]
Neen. Zie Kimi. Bij de rollende start moesten ze weer de originele plek innemen. Als Max was gespind had hij dus voor safety car line 1 weer zijn P1 plek moeten innemen. (En anders uit pitlane starten).
alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:43:
Het was de één-na'-laatste bocht op weg naar een rolling-start, de SC was al (bijna) in de pitstraat en Verstappen gaf het tempo aan. Als hij daar daadwerkelijk achterstevoren was gegaan had Leclerc (en de rest van het veld) gewoon gas gegeven en waren ze er vandoor geweest.
De regels bij een herstart
Mocht de Monegask (Leclerc) Verstappen hebben gepasseerd, dan had de Nederlander voor de safety car-lijn zijn positie aan kop van het veld weer mogen innemen. Hier worden namelijk dezelfde regels gebruikt als bij een formatieronde.
https://nl.motorsport.com...n-imola-herstart/6343628/
Ja, dat snap ik.
Maar ik had het over een (fictieve) situatie waarbij Verstappen daadwerkelijk gespind / van de baan was geraakt. Nu hoefde Leclerc 'alleen' maar even in te houden.
Denk niet dat als Verstappen er achterstevoren naast had gestaan het hele veld hoeft te stoppen totdat hij weer op de baan komt. Zeker omdat de SC al (bijna) in de pits was en het veld al op volle snelheid weg kan rijden.
Edit: er wordt in dat artikel ook heel duidelijk gesproken over 'minimaal 1 wiel op de baan'. Dat zal dan wel het criterium zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door alexbl69 op 20-04-2021 09:53 ]
alexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:51:
[...]
Ja, dat snap ik.
Maar ik had het over een (fictieve) situatie waarbij Verstappen daadwerkelijk gespind / van de baan was geraakt. Nu hoefde Leclerc 'alleen' maar even in te houden.
Denk niet dat als Verstappen er achterstevoren naast had gestaan het hele veld hoeft te stoppen totdat hij weer op de baan komt. Zeker omdat de SC al (bijna) in de pits was en het veld al op volle snelheid weg kan rijden.
Edit: er wordt in dat artikel ook heel duidelijk gesproken over 'minimaal 1 wiel op de baan'. Dat zal dan wel het criterium zijn.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik bedenk net dat hij misschien wilde voorkomen dat Hamilton tegelijk binnen zou komen. Als de afstand 5 secondes is, dan hadden ze wellicht nog een split decision kunnen maken om direct ook te pitten. Als de afstand maar 1.5s is, dan kon dat niet meer. Maar goed, dit heb ik verder nergens gelezen.pro_6or schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:27:
[...]
Dat vond ik ook heel opvallend. Max bouwde het vrij snel op, dat gat, en daarna gestaag uit maar het verdweem enorm snel. Max had nog lnager buiten willen blijven en zlefs als dat niet het geval was, waarom dan je voorsprong weg laten lopen. het leek er daar sterk op dat de Merc meer banden over had?
Dit dus.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik snap die Russell wel. Die zag eerst Hamilton voorbij schuiven en dacht daarna natuurlijk allebei de Mercedessen te kunnen verslaan door Bottas in te halen (in zijn Williams
En bij Kimi hebben ze weer uitgebreid de piep-machine moeten gebruiken..
-
De facto was het een (her-)start en geen safety car situatie. Dat de start rollend was maakt dit niet anders, dit was een formatieronde. Had Max gespind had hij voor de start-finish z'n plek mogen terug innemen zoals Leclerc deed in de opwarmronde van de eerste start en Kimi ook bij deze startalexbl69 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:51:
[...]
Ja, dat snap ik.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mij heb je
Ik kan aan het luchtshot niet helemaal zien wat jij hierboven beschrijft, Hamilton gaat nauwelijks naar rechts maar op een gegeven moment wel wat naar links om Verstappen wat te knijpen toen ie in de gaten kreeg dat daar het gevaar vandaan kwam (gelukkig onvoldoende). Hij moest natuurlijk wel met beide RB's rekening houden, wat maar weer aangeeft hoe belangrijk die 2e auto is voor het team.KlaasjeNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:12:
Nou zit ik nog even de start te kijken en wil ik toch nog wat credits aan Perez geven. Gedurende race was hij er niet om Verstappen rugdekking te geven of de opmars van Lewis te stuiten. Maar hij stond wel op P2 en had een prima start. En juist door die prima start moest Hamilton naar rechts om hem af te stoppen waardoor er links een opening ontstond waar Verstappen gebruik van kon maken om de leiding te pakken. En dat bleek beslissend voor het verdere verloop van de race.
Heb je het luchtshot van de start ook nog bekeken?
Edit: wat wel heel erg opvallend was bij dat luchtshot is hoe vroeg Perez van zijn gas afging t.o.v. die 2 voor hem. Die was nooit als eerste de bocht in gegaan. Die heeft duidelijk het volledige vertrouwen nog niet in de RB16B. Had ie dat wel gehad, dan had ie na de eerste chicane 2e gelegen, voor Hamilton dus.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2021 18:43 ]
Testing, one, two ...
Of ging hij uit van een stoeipartij van Lewis en Max en hoopte hij op een snelle gerichte exit 🤷🏽♂️🤷🏽♂️hardware-lover schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:38:
[...]
Edit: wat wel heel erg opvallend was bij dat luchtshot is hoe vroeg Perez van zijn gas afging t.o.v. die 2 voor hem. Die was nooit als eerste de bocht in gegaan. Die heeft duidelijk het volledige vertrouwen nog niet in de RB16B. Had ie dat wel gehad, dan had ie na de eerste chicane 2e gelegen, voor Hamilton dus.
Hamilton had geluk dat er een crash was. Er staat niet in de regels dat zoiets moet gebeuren.Extigo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:56:
[...]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Niet zo gek toch? Pas de tweede race dat hij in deze auto zit en in dit soort situaties beland met deze auto. Testdagen bv gaan voornamelijk om rondjes rijden, dat gaat niet om zo laat mogelijk in de ankers gaan voor de eerste bocht in de eerste ronde. Dat hij bij de start vervolgens enigszins het zekere voor het onzekere neemt vind ik dus niet heel gek, zeker ook gezien de omstandigheden op de baan.hardware-lover schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:38:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Dit is mijn gechargeerde reactie op al die coureurs met hun excuses dat ze nog moeten wennen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tja? Blijkbaar was ie nog niet voorzichtig genoeg want een eindje verderop ging ie alsnog de fout in ten koste van plek 3. De rest is ook algemeen bekend, hopelijk is het de volgende race droog en kan ie daardoor zijn vertrouwen een boost geven.RobertMe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:34:
[...]
Niet zo gek toch? Pas de tweede race dat hij in deze auto zit en in dit soort situaties beland met deze auto. Testdagen bv gaan voornamelijk om rondjes rijden, dat gaat niet om zo laat mogelijk in de ankers gaan voor de eerste bocht in de eerste ronde. Dat hij bij de start vervolgens enigszins het zekere voor het onzekere neemt vind ik dus niet heel gek, zeker ook gezien de omstandigheden op de baan.
Het enige wat nu nog ontbreekt zijn de openlijke excuses van een bepaald iemand die dacht hier lekker te kunnen trollen na die 2e startplek van Perez 🤪
Testing, one, two ...
Het gaat inderdaad slechts om een subtiele beweging naar rechts direct na de start die net voldoende is om links een gaatje te laten. Je kan zeggen dat die beweging vanzelfsprekend was omdat het circuit daar een knik naar rechts maakt, maar had Perez daar niet gezeten, dan had hij de auto ook meer in een rechte lijn naar de linker kant kunnen laten lopen om het gat voor Verstappen dicht te gooien. Als Perez een poepstart zou hebben gehad, dan had hij vermoedelijk dat laatste gedaan, waardoor de bijdrage van Perez redelijk essentieel was, waar Verstappen die bijdrage in het verleden miste van bijvoorbeeld een Albon.hardware-lover schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:38:
[...]
Ik kan aan het luchtshot niet helemaal zien wat jij hierboven beschrijft, Hamilton gaat nauwelijks naar rechts maar op een gegeven moment wel wat naar links om Verstappen wat te knijpen toen ie in de gaten kreeg dat daar het gevaar vandaan kwam (gelukkig onvoldoende). Hij moest natuurlijk wel met beide RB's rekening houden, wat maar weer aangeeft hoe belangrijk die 2e auto is voor het team.
Heb je het luchtshot van de start ook nog bekeken?
Als Perez aan de buitenkant van Ham had gezeten in bocht 1 had hij gewoon in het grind geëindigd?hardware-lover schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:38:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het was mijn reactie op een andere...?YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:53:
[...]
Als Perez aan de buitenkant van Ham had gezeten in bocht 1 had hij gewoon in het grind geëindigd?
Perez heeft nooit naast Hamilton gezeten, op geen enkel moment, dus wat je schrijft was sowieso NVT. Hij had er wel wat korter achter kunnen zitten naar bocht 1 toe maar het moet gezegd worden dat het met de spray van de 2 auto's voor hem ook niet gemakkelijk moet zijn geweest om werkelijk veel later van zijn gas te gaan.
Testing, one, two ...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb eigenlijk geen probleem met ontlappen. Het kwam voor het kampioenschap wel erg goed uit dat Hamilton zich kon unlappen, maar ik zie over het algemeen maar voordelen. Juist dat je op een onmogelijke situatie zit en dan ineens een kans voordoet, vind ik mooi.Illegal_Alien schreef op woensdag 21 april 2021 @ 00:04:
Voor de rooie vlaggers:
[YouTube: Why Are F1 Drivers Unlapped After A Red Flag?]
Bovendien, en dat vergeten mensen al snel: het maakt de sport onvoorspelbaar. Je kunt aardig wat dingen doorrekenen met computers, maar een gele/rode vlag of een SC is toch altijd onverwacht en de gevolgen complex. Ineens rijd alles weer bij elkaar en zijn de voor en nadelen weggehaald. Vaak is er een mooie opzet voor nieuwe gevechten. En je krijgt dat mensen een memorabele prestatie neer kunnen zetten.
Zo kon Perez van de laatste plek de race winnen in Bahrein. Zo kon Button met extra pitstops en straffen nog een race winnen in Canada, zo konden diverse rijders hun eerste podium beklimmen en zo konden mensen hun fouten weer herstellen of hun ongelukkige situatie weer teniet doen. Ik zie de positieve effecten vooral. Ja het is sneu voor anderen. Ferrari had op het podium kunnen staan in Imola, maar die krijgen wel weer een andere kans. (en met de flessen op het podium is er toch een ferrari-tintje
Ik vind het jammer dat Hamilton zoveel mazzel heeft, maar dat heeft ie werkelijk al jaren dus is eigenlijk niks nieuws. Wat ik wel zie is dat Max op snelheid nu Hamilton kan verslaan en dat vind ik persoonlijk eigenlijk veel meer voldoening geven dan dat ie met mazzel kampioen wordt. De beste moet winnen, niet degene met de meeste geluk. Ik hoop alleen dat Verstappen aan het eind nog wel het meeste aantal punten heeft, maar we kunnen in ieder geval altijd als argument gaan gebruiken dat "Hamilton alleen x heeft gehaald vanwege deze SC"
Goed ik denk dat het grote ding vooral is dat Hamilton fouten is gaan maken en dat Verstappen wel degelijk in zijn hoofd zit. Nu ze vrijwel gelijk staan is de toon gezet: het gaat een mooi jaar worden.
Het is alleen jammer dat die boardradio's vaak niet live zijn en een vertraging hebben.werphengel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:35:
Ik vraag me altijd af wat nou het codewoord is bij RBR voor een pitstop. Max kan net als deze race soms een beetje chagrijnig reageren "what do you want me to do!!" misschien is dat het wel.
Ik hink op twee gedachten.Martinspire schreef op woensdag 21 april 2021 @ 02:19:
[...]
Ik heb eigenlijk geen probleem met ontlappen. Het kwam voor het kampioenschap wel erg goed uit dat Hamilton zich kon unlappen, maar ik zie over het algemeen maar voordelen. Juist dat je op een onmogelijke situatie zit en dan ineens een kans voordoet, vind ik mooi.
Bovendien, en dat vergeten mensen al snel: het maakt de sport onvoorspelbaar. Je kunt aardig wat dingen doorrekenen met computers, maar een gele/rode vlag of een SC is toch altijd onverwacht en de gevolgen complex. Ineens rijd alles weer bij elkaar en zijn de voor en nadelen weggehaald. Vaak is er een mooie opzet voor nieuwe gevechten. En je krijgt dat mensen een memorabele prestatie neer kunnen zetten.
Zo kon Perez van de laatste plek de race winnen in Bahrein. Zo kon Button met extra pitstops en straffen nog een race winnen in Canada, zo konden diverse rijders hun eerste podium beklimmen en zo konden mensen hun fouten weer herstellen of hun ongelukkige situatie weer teniet doen. Ik zie de positieve effecten vooral. Ja het is sneu voor anderen. Ferrari had op het podium kunnen staan in Imola, maar die krijgen wel weer een andere kans. (en met de flessen op het podium is er toch een ferrari-tintje).
Ik vind het jammer dat Hamilton zoveel mazzel heeft, maar dat heeft ie werkelijk al jaren dus is eigenlijk niks nieuws. Wat ik wel zie is dat Max op snelheid nu Hamilton kan verslaan en dat vind ik persoonlijk eigenlijk veel meer voldoening geven dan dat ie met mazzel kampioen wordt. De beste moet winnen, niet degene met de meeste geluk. Ik hoop alleen dat Verstappen aan het eind nog wel het meeste aantal punten heeft, maar we kunnen in ieder geval altijd als argument gaan gebruiken dat "Hamilton alleen x heeft gehaald vanwege deze SC"
Goed ik denk dat het grote ding vooral is dat Hamilton fouten is gaan maken en dat Verstappen wel degelijk in zijn hoofd zit. Nu ze vrijwel gelijk staan is de toon gezet: het gaat een mooi jaar worden.
Natuurlijk is het leuk voor de toeschouwers dat door safety car / red flag (of welke jury-ingreep dan ook) alle auto's weer dicht achter elkaar rijden en de race een soort van gereset wordt. Levert meer inhaalpogingen en spanning op.
Maar ja.. voor degene(n) die door 'foutloos racen' en/of 'goede strategie' vooraan rijden, hun concurrenten op anderhalve minuut hebben gereden, en dan door een incident buiten henzelf om, die voorsprong weer kwijt raken ... da's wel een beetje zuur.
(kweenie, heb je met wedstrijden hardlopen/hardfietsen/hardzwemmen/hardroeien/hardschaatsen/hardskieën ook dit soort regels?)
Heeft het er ook niet mee te maken dat wanneer er een gele of rode vlag situatie is, dit vaak te maken heeft met een crash met brokstukken op de baan. Raikonen had bijvoorbeeld met gemak een lekke band kunnen oplopen na de crash van Bottas en Russell. Het zou dan wel extra zuur zijn als hij dan de daardoor extra opgelopen achterstand niet meer zou mogen inlopen.zetje01 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:17:
[...]
Ik hink op twee gedachten.
Natuurlijk is het leuk voor de toeschouwers dat door safety car / red flag (of welke jury-ingreep dan ook) alle auto's weer dicht achter elkaar rijden en de race een soort van gereset wordt. Levert meer inhaalpogingen en spanning op.
Maar ja.. voor degene(n) die door 'foutloos racen' en/of 'goede strategie' vooraan rijden, hun concurrenten op anderhalve minuut hebben gereden, en dan door een incident buiten henzelf om, die voorsprong weer kwijt raken ... da's wel een beetje zuur.
(kweenie, heb je met wedstrijden hardlopen/hardfietsen/hardzwemmen/hardroeien/hardschaatsen/hardskieën ook dit soort regels?)
Ehm,zetje01 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:17:
[...]
Schaatsen:
- blokjes in de binnenbocht waar je op kan staan. (tracklimits)
- Niet de kortste bocht mogen nemen. (tracklimits) YouTube: I Love Schaatsen: de vijf grootste schaatsblunders
Harlopen:
- In je baan blijven lopen. Als je op het lijntje staat ben je af. (tracklimits)
Hardskieen:
- Binnen de lijntjes kleuren en door de poortjes. (tracklimits)
Hardroeien:
- Continu achterom kijken en inschatten of je binnen de lijntjes blijft (tracklimits)
Hardfietsen:
- Niet je matties in de kartonnen boarding sprinten (tracklimits)
- Als er een witte, breed uitlopende lijn is: niet overheen, er komt een paaltje en da's af. (tracklimits)
Alleen als je in een gele trui rijdt, uit de VS komt en continue stoned bent, mag dat:
Maar van leaving the track & gaining and advantage was hier geen sprake.
In al je voorbeelden komt het neer op binnen de lijntjes blijven. Wel zo duidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 21-04-2021 09:37 ]
ping 127.212.23.124
Oh, dat de wedstrijd 'geneutraliseerd' werd, vind ik volkomen logisch.XyperActive schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:31:
[...]
Heeft het er ook niet mee te maken dat wanneer er een gele of rode vlag situatie is, dit vaak te maken heeft met een crash met brokstukken op de baan. Raikonen had bijvoorbeeld met gemak een lekke band kunnen oplopen na de crash van Bottas en Russell. Het zou dan wel extra zuur zijn als hij dan de daardoor extra opgelopen achterstand niet meer zou mogen inlopen.
Alleen het gevolg is dus dat de leider(s) (het grootste gedeelte van) hun voorsprong weer kwijtraken. Buiten hun schuld.
p.s. het gaat me niet op VER / HAM. Die twee zijn zo close. Afgelopen race had het net zo goed andersom kunnen zijn: HAM pakt de eerste bocht en VER moest gaan stampen en maakt een foutje en glijdt er af.
Dat scenario had net zo goed gekund.
Ik bedoel dus, dat door omstandigheden buiten hun schuld, de leiders gedwongen worden op hun achtervolgers te wachten.pjottum schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:31:
[...]
Ehm,
Schaatsen:
- blokjes in de binnenbocht waar je op kan staan. (tracklimits)
- Niet de kortste bocht mogen nemen. (tracklimits) YouTube: I Love Schaatsen: de vijf grootste schaatsblunders
Harlopen:
- In je baan blijven lopen. Als je op het lijntje staat ben je af. (tracklimits)
Hardskieen:
- Binnen de lijntjes kleuren en door de poortjes. (tracklimits)
Hardroeien:
- Continu achterom kijken en inschatten of je binnen de lijntjes blijft (tracklimits)
Hardfietsen:
- Niet je matties in de kartonnen boarding sprinten (tracklimits)
- Als er een witte, breed uitlopende lijn is: niet overheen, er komt een paaltje en da's af. (tracklimits)
Alleen als je in een gele trui rijdt, uit de VS komt en continue stoned bent, mag dat:
[YouTube: Lance Armstrong's Offroad Short Cut in the Tour De France]
Maar van leaving the track & gaining and advantage was hier geen sprake.
In al je voorbeelden komt het neer op binnen de lijntjes blijven. Wel zo duidelijk.
Heb je dat ook in andere sporten?
Mja voorsprong kwijt is jammer, maar zoals ik zeg: dat maakt het wel wat minder voorspelbaar en dat is imo ook wat waard. Dan moet je als teams gaan gokken. Net als met de banden. Ga je ze wisselen en zo ja wat zet je er dan op. Doe je dat toevallig net voor de SC dan heb je meestal pech (tenzij de pitstraat dicht is).zetje01 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:17:
[...]
Ook zoiets trouwens, die pits had nooit dicht moeten zijn voor Schumacher. Dat de pit-exit niet open is, dat is dan jammer, maar hij moet niet gesloten zijn om in te rijden. En eenmaal het puin opgeruimd (of op zijn minst ruimte gemaakt) dan kan ie voor die ene rijder wel even open om hem te laten hervatten.
Stel Mick had een lekke band, dan had ie dus 2 hele rondes moeten rijden. Dat is toch waanzin?
Maar dat heb je toch ook voor degenen die nog in dezelfde ronde zitten bij een normale safety car? Ik zie niet hoe een rode vlag of het laten terugpakken van achterstand dan zo slecht is. Ze zitten sowieso achter de laatste in die ronde en mogelijk was dat ook degenen met wie ze nog in gevecht waren. Als je het niet opgesplitst, dan zijn de laatsten die nog in de leidersronde zaten, weer enorm in het voordeel. Hamilton had niet een heel rondje goedgemaakt bijvoorbeeld.zetje01 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:43:
[...]
Oh, dat de wedstrijd 'geneutraliseerd' werd, vind ik volkomen logisch.
Alleen het gevolg is dus dat de leider(s) (het grootste gedeelte van) hun voorsprong weer kwijtraken. Buiten hun schuld.
Kweenie, had ie voor de pit entry mogen wachten? Kan me voorstellen dat ze dat niet mogen, maar kan me ook voorstellen van wel. En dan was het zijn eigen keuze om 'lekker' rondjes te rijden zonder voorvleugel...Martinspire schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:49:
Ook zoiets trouwens, die pits had nooit dicht moeten zijn voor Schumacher. Dat de pit-exit niet open is, dat is dan jammer, maar hij moet niet gesloten zijn om in te rijden. En eenmaal het puin opgeruimd (of op zijn minst ruimte gemaakt) dan kan ie voor die ene rijder wel even open om hem te laten hervatten.
Stel Mick had een lekke band, dan had ie dus 2 hele rondes moeten rijden. Dat is toch waanzin?
Oh, verkeerd gelezen.zetje01 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:49:
[...]
Ik bedoel dus, dat door omstandigheden buiten hun schuld, de leiders gedwongen worden op hun achtervolgers te wachten.
Heb je dat ook in andere sporten?
Ja, dat heb je, maar dan noemen ze het vriendschappelijk en maakt het niet miljoenen uit voor degenen die gewacht hebben. (Nor/Lec/Sai/Ric/Gas/Str/Oco/Alo). Als Ham die vleugel + terugrijden etc - dat had hem veel tijd gekost en hij had uberhaubt geen punten gehad. Maar geluk is met de winnaars.
Je kan trouwens ook zeggen: rode vlag, knutselen mag, maar je gaat maar in je pitbox staan. Dan moet je wachten tot het veld weg is _voor_ je mag knutselen.
Mbt andere sporten: je ziet ze wel eens wachten bij hardfietsen als iemand lek rijdt, maar dat ligt er aan hoe lang ze nog moeten en dus of ze er een voordeel aan zouden hebben om te wachten..
ping 127.212.23.124
Ik zei ook niet dat het slecht is. Ik zei:Martinspire schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:49:
[...]
Mja voorsprong kwijt is jammer, maar zoals ik zeg: dat maakt het wel wat minder voorspelbaar en dat is imo ook wat waard. Dan moet je als teams gaan gokken. Net als met de banden. Ga je ze wisselen en zo ja wat zet je er dan op. Doe je dat toevallig net voor de SC dan heb je meestal pech (tenzij de pitstraat dicht is).
[...]
Maar dat heb je toch ook voor degenen die nog in dezelfde ronde zitten bij een normale safety car? Ik zie niet hoe een rode vlag of het laten terugpakken van achterstand dan zo slecht is. Ze zitten sowieso achter de laatste in die ronde en mogelijk was dat ook degenen met wie ze nog in gevecht waren. Als je het niet opgesplitst, dan zijn de laatsten die nog in de leidersronde zaten, weer enorm in het voordeel. Hamilton had niet een heel rondje goedgemaakt bijvoorbeeld.
- leuk voor de toeschouwers en achtervolgers.
- beetje zuur voor degenen die door foutloos racen de leiding namen.
#F1 #McLaren #Norris may have finished P3 in #ImolaGP but boss #Seidl warns:
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) 21 april 2021
"It's important not again to get carried away now with this result, if you look at how quickly Max #Verstappen could drive away in this last stint, then you see that we still have a lot of work to do!" pic.twitter.com/Bcnxax3BxV
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ach zo vroeg in het seizoen al een podium meepikken puur op eigen kracht! Daar mag je best trots op zijn. Geen standaard Bottas meer op het podium, omdat hij een Mercedes rijdt, zou leuk zijn. Ik hoop ook dat Leclerc daarom af en toe eens op het podium staat.
Niks daarvan! Gewoon Max en Perez op 1/2 en dan mag de rest het uitvechten voor P3DoeEensGek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:05:
[...]
Ach zo vroeg in het seizoen al een podium meepikken puur op eigen kracht! Daar mag je best trots op zijn. Geen standaard Bottas meer op het podium, omdat hij een Mercedes rijdt, zou leuk zijn. Ik hoop ook dat Leclerc daarom af en toe eens op het podium staat.
Nee, Max aan het einde op 1, maar wel graag met 1 of 2 punten meer dan HAM. Elke race een hartverzakking of 2, en geen nagels meer over aan het einde van het seizoen.Kenny_026 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:26:
[...]
Niks daarvan! Gewoon Max en Perez op 1/2 en dan mag de rest het uitvechten voor P3
Als ik 100 ben wil ik het nog over dit seizoen hebben
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik zie het al voor me: Max wint in de laatste race met 1 punt door z'n banden helemaal op te maken met Hamilton op z'n hielen. Net na de finish explodeert een van de banden.ArthurMorgan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:35:
[...]
Nee, Max aan het einde op 1, maar wel graag met 1 of 2 punten meer dan HAM. Elke race een hartverzakking of 2, en geen nagels meer over aan het einde van het seizoen.
Als ik 100 ben wil ik het nog over dit seizoen hebben
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Anoniem: 677216
DSQ door te laag gewichtg0tanks schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:38:
[...]
Ik zie het al voor me: Max wint in de laatste race met 1 punt door z'n banden helemaal op te maken met Hamilton op z'n hielen. Net na de finish explodeert een van de banden.

Photofinish met Max als eerste op 2 wielen over de finish...g0tanks schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:38:
[...]
Ik zie het al voor me: Max wint in de laatste race met 1 punt door z'n banden helemaal op te maken met Hamilton op z'n hielen. Net na de finish explodeert een van de banden.
2020.Round05.Great.Britain <<

Testing, one, two ...
Jawel hoor, maar liefst 1,3 kg/m^3.Kenny_026 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:53:
[...]
Lucht weegt niets 😊 Moet het rubber er wel aan blijven zitten....
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik heb de hele race live radio, ongecensureerd. Kan van elke coureur bij F1TV Pro.sjaool schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:39:
[...]
Het is alleen jammer dat die boardradio's vaak niet live zijn en een vertraging hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door pinda powerrr op 21-04-2021 16:35 . Reden: Speciaal voor @Sjaool ]
Waiting on the world to change
Zoals jij het tikt lees i k F1T VPRO... redelijk progressief...pinda powerrr schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:10:
[...]
Ik heb de hele race live radio, ongecensureerd. Kan van elke coureur bij F1TVPRO.
Btw ik heb ook F1TV Pro...
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 21-04-2021 15:59 ]
Waarom dan je opmerking over niet live radio?sjaool schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:59:
[...]
Zoals jij het tikt lees i k F1T VPRO... redelijk progressief...
Btw ik heb ook F1TV Pro...
Waiting on the world to change
Nou, omdat de radio bij mij vaak later komt. Het verschilt heel erg met Ziggo en omgekeerd.pinda powerrr schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:35:
[...]
Waarom dan je opmerking over niet live radio?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
In het wielrennen: als de kopgroep door een gesloten overweg moet wachten mogen ze met dezelfde voorsprong weer verder; als het peloton moet wachten dan hebben ze pech (en kan een kopgroep dus veel verder uitlopen).zetje01 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:17:
[...]
Dat gebeurt inderdaad wel eens. Een incident buiten hun schuld.HeleBoel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:18:
[...]
In het wielrennen: als de kopgroep door een gesloten overweg moet wachten mogen ze met dezelfde voorsprong weer verder; als het peloton moet wachten dan hebben ze pech (en kan een kopgroep dus veel verder uitlopen).
En de oplossing zorgt er voor dat de koplopers hun voorsprong behouden. Of zelfs verder uitlopen.
Wat er niet gebeurt is, dat de hardbevochten voorsprong teniet wordt gedaan.
Niet helemaal, als de spoorbomen weer opengaan voor de kopgroep voordat het peloton bij is, zijn ze de verloren tijd ook gewoon kwijt.HeleBoel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:18:
[...]
In het wielrennen: als de kopgroep door een gesloten overweg moet wachten mogen ze met dezelfde voorsprong weer verder; als het peloton moet wachten dan hebben ze pech (en kan een kopgroep dus veel verder uitlopen).
1. Als één of meerdere renners die voor het peloton uitrijden tegengehouden worden door een spoorwegovergang, maar de slagbomen zijn weer open voor het peloton hen bijhaalt, dan zal er geen actie ondernomen worden en wordt het beschouwt als een normaal ‘incident’ in de koers.
2. Als één of meerdere renners – met een voorsprong van meer dan 30 seconden – voor het peloton uitrijden tegengehouden worden door een spoorwegovergang en het peloton haalt hen bij terwijl de bomen gesloten zijn, dan wordt de koers geneutraliseerd en volgt een herstart met dezelfde tijdsverschillen. Is het verschil minder dan 30 seconden? Dan wordt het beschouwt als een normaal ‘incident’ in de koers.
Etc..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die kan ook tot gevolg hebben dat er voordeel wordt behaald (pitten tijdens > Hamilton deze race 2020), of voor anderen een nadeel dus.DoeEensGek schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:57:
Hierom is toch de VSC bedacht?
De pits zou eigenlijk op slot moeten tijdens VSC, dat zou het werkelijk "eerlijker" maken.
Testing, one, two ...
Ja daag, die achterblijvers zouden er zonder rode vlag (en bij een SC waar unlappen ook de gewoonte is) ook zijn en zouden ook moeten worden ingehaald door de nummer 2. Dus als het over eerlijk gaat zouden ze er JUIST moeten blijven zitten.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Maar wat doe je dan juist met de auto's die de pits inmoeten omdat ze de VSC veroorzaken? MSC was volgens mij VSC en meteen pitclosed.. beetje lullighardware-lover schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:26:
De pits zou eigenlijk op slot moeten tijdens VSC, dat zou het werkelijk "eerlijker" maken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In de reguliere uitzending is het vertraagd. Dan krijg je iets dat de redactie verwerkt, wat piepjes eroverheen zet, en uitzendt met een graphic.sjaool schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:02:
[...]
Nou, omdat de radio bij mij vaak later komt. Het verschilt heel erg met Ziggo en omgekeerd.
Als jij onboard meekijkt op F1T VPRO heb je gewoon nagenoeg live ongecensureed boordradio
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Bolides met schade behalen vaak geen voordeel onder VSC, ook al zijn ze de veroorzaker en als deze de pits wel op zouden mogen zoeken.SinergyX schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:29:
[...]
Maar wat doe je dan juist met de auto's die de pits in moeten omdat ze de VSC veroorzaken? MSC was volgens mij VSC en meteen pitclosed.. beetje lullig
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met MSC was VSC, of het moet zijn dat je wil zeggen dat de schade die hij heeft veroorzaakt een VSC tot gevolg zou kunnen hebben (indien er geen Safetycar zou zijn geweest)?
Testing, one, two ...
En wat als de VSC daadwerkelijk in het pit window van een coureur valt? Of nog "sterker", het team roept een coureur naar binnen, en meteen daarna komt een VSC?hardware-lover schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:37:
[...]
Bolides met schade behalen vaak geen voordeel onder VSC, ook al zijn ze de veroorzaker en als deze de pits wel op zouden mogen zoeken.
Doet mij toch allemaal een beetje denken aan een bepaalde GP in Singapore met een zekere Piquet.
Tegen dat soort smeerlapperij is weinig te doen, zo lust ik er wel meer. Behalve als het later uit gaat komen. Aan het eindresultaat hoeft niet perse wat te veranderen (zoals we kunnen weten).RobertMe schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:02:
[...]
En wat als de VSC daadwerkelijk in het pit window van een coureur valt? Of nog "sterker", het team roept een coureur naar binnen, en meteen daarna komt een VSC?
Doet mij toch allemaal een beetje denken aan een bepaalde GP in Singapore met een zekere Piquet.
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.