[F1 2021] Race 2 GP van Emilia-Romagna Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:
  • 114.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Chiron schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:12:
Niet alleen Max, ook Albon heeft (en doet dat volgens mij nog steeds) achter de schermen door te simmen heel veel bijgedragen aan de ontwikkeling van de RB16B.

En daarbij is het Max, die houdt zn kritiek niet bij 'de achterkant was wat instabiel', die voelt dan bijna precies welk schroefje of welk onderdeel het was op welke plek in de wagen.
Hoe weet je dat? De kritiek op Max schijnt juist te zijn dat hij heel beperkt ervaring heeft in de autosport. Hij heeft maar praktisch in 1 team F1 gereden en is zo talentvol dat hij om de problemen heen kan rijden. Daardoor zou hij juist heel beperkt zijn in hey verbeteren van de auto. Dat is ook de reden dat ze een ervaren coureur als Perez naast Max hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 20:43
Ik denk dat BOT het zichzelf een beetje moeilijk maakt. Legt de druk misschien net even iets te hoog voor zichzelf.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
RobertMe schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:09:
[...]

Eigenlijk viel het gewoon te verwachten, in de race. Zie Turkije vorig seizoen en Hockenheim 2019. Ook die races gaf Bottas niet thuis, en was het een wonder dat die Turkije heeft weten uit te rijden. Daar die nu is gecrasht met inhaalactie van een ander, en in Hockenheim zelf is gecrasht na rondenlang achter Stroll aan tuffen. Maar alle drie deze regenraces is hij gewoon ver ondermaats. Daarnaast nog eens de slechte kwalificatie dit keer en zijn weekend was "compleet".
Bottas is gewoon niet goed genoeg, dat is de afgelopen jaren aardig verborgen gebleven doordat die auto zo goed was; maar eigenlijk was vorig jaar al een teken aan de wand dat hij het met die auto spannend wist te maken voor de 2e plek in het kampioenschap.

Nu Red Bull een betere tweede rijder heeft zal de druk op Bottas gigantisch gaan toenemen; ik sluit daarom ook niet uit dat Mercedes hierdoor "gedwongen" wordt om te volgen en volgend jaar een sterkere rijder naast Hamilton moet gaan zetten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:42
warp schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:23:
[...]

Rosberg was dan ook een veel betere en completere coureur. Bottas kan (normaliter) goed kwalificeren en vooraan rijden, maar een échte racer is het niet echt. Dat bewees hij gisteren wel weer...
En dan kom je dus terug op het punt dat een top coureur het verschil kan maken met een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:31
het is ook qua uitslag het soort race dat je wilt zien.

7 v.d. 10 teams punten gescoord en de top 4 ook nog eens dicht op elkaar

RB: 25
McL: 23
Fer: 22
Merc: 19

Nu vermoed ik dat deze race wel een uitzondering hierop was, omdat Perez en Bottas normaal echt wel punten zullen scoren, maar 't wekt in ieder geval de indruk dat 't veel dichter op elkaar zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 23:00

Spotmatic

Ken sent me

Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:26:
[...]

Hoe weet je dat? De kritiek op Max schijnt juist te zijn dat hij heel beperkt ervaring heeft in de autosport. Hij heeft maar praktisch in 1 team F1 gereden en is zo talentvol dat hij om de problemen heen kan rijden. Daardoor zou hij juist heel beperkt zijn in hey verbeteren van de auto. Dat is ook de reden dat ze een ervaren coureur als Perez naast Max hebben gezet.
Huh? Praten we wel over dezelfde Max? Hij staat er juist bekend om dat hij al van kindsaf in de autosport zit, en daardoor enorm veel ervaring heeft in het afstellen van een auto (i.i.g. kenbaar te maken aan zijn engineers wat beter kan). Pérez is niet aangetrokken om de auto te verberen (al zou dat een prettige bijkomstigheid zijn) maar om meer punten binnen te halen voor RBR. Dat hem dat tot nu toe nog niet erg lukt, tja...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Kritiek van wie? Mensen die juist nooit met hem gewerkt hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Spotmatic schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:30:
[...]

Huh? Praten we wel over dezelfde Max? Hij staat er juist bekend om dat hij al van kindsaf in de autosport zit, en daardoor enorm veel ervaring heeft in het afstellen van een auto (i.i.g. kenbaar te maken aan zijn engineers wat beter kan). Pérez is niet aangetrokken om de auto te verberen (al zou dat een prettige bijkomstigheid is) maar om meer punten binnen te halen voor RBR. Dat hem dat tot nu toe nog niet erg lukt, tja...
Dat is incorrect. Max heeft kort F3 gereden en is daarna meteen naar de F1 gegaan. Hier heeft hij alleen bij de Red Bull teams gereden. Zijn autosport ervaring is dus relatief beperkt. Ook hoeft hij niet alle problemen in de auto op te lossen omdat hij het talent heeft om de problemen heen te kunnen rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
[...]

}:O Lekker man. }:O Hieronder net zo een zelfverzonnen post als jij! _/-\o_

De kritiek op Hamilton schijnt juist te zijn dat hij teveel beperkte ervaring heeft in de autosport. Hij heeft maar praktisch in meerdere F1 teams gereden en is zo talentvol, dat hij om de problemen heen kan rijden. Daardoor zou hij juist heel beperkt zijn in het verbeteren van de bolide. Dat is ook de reden dat ze een ervaren coureur als Bottas naast Hamilton hebben gezet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 28-05 23:00

Spotmatic

Ken sent me

Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:33:
[...]
Dat is incorrect. Max heeft kort F3 gereden en is daarna meteen naar de F1 gegaan. Hier heeft hij alleen bij de Red Bull teams gereden. Zijn autosport ervaring is dus relatief beperkt. Ook hoeft hij niet alle problemen in de auto op te lossen omdat hij het talent heeft om de problemen heen te kunnen rijden.
"Max zijn autosport ervaring is relatief beperkt". En toen ben ik gestopt met lezen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
[...]

Sorry maar dit is complete onzin.
Max zit al zijn hele leven in de autosport staat al vanaf zijn kart periode bekend als buiten categorie en heeft van het begin in de F1 al naam gemaakt op de baan maar ook binnen het team Torro Rosso en RBR om het team te helpen met alle technische details voor het afstellen en ontwikkelen van de F1 auto. Daarom is hij ook zo geliefd.
Ricciardo noemde Max ooit in het begin een grote nerd omdat hij zoveel technische details wist van de auto wat Ricciardo zelf (met al zijn ervaring) nog niet wist. Om maar even wat op te noemen

Perez is gehaald omdat Albon en Gasly door het ijs waren gezakt naast Max

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 19-04-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:50:
[...]

Dit wordt vaak gezegt en zal voor een deel ook waar zijn. Ik vraag me echter ook wel af of het komt omdat ze de eerste coureur zijn van het team, waardoor de auto voor hun gebouwd wordt. De tweede coureur krijgt dezelfde auto en moet daar dan maar mee leren rijden. Dat is toch wel een verschil denk ik.

Daarnaast was gisteren ook wel duidelijk dat de rijders die sinds dit seizoen bij een ander team zitten (Perez, Ricciardo, Sainz) nog moeten wennen aan de auto, zeker in de lastigere omstandigheden.
Vanuit een coureurs-oogpunt zou ik me goed kunnen indenken dat je de auto om de coureur bouwt. En dit zal vast gebeuren in de racerij.

Maar de F1 is geen coureurssport, maar een constructeurssport. En die willen voor beide auto's zoveel mogelijk punten. Ik denk dat Mercedes vandaag liever plek 3+4 had gehad (27 punten), dan HAM op plek 2 voor 18 punten en Bottas op 0 punten.

Want die constructeurspunten zijn gewoon dik geld waard.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:14
Wat een race was dit. Als het er nog 21 races komen op deze manier dan is het voor het eerst sinds jaren echt genieten en dan met Max in de hoofdrol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
d-vine schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:36:
[...]

Sorry maar dit is complete onzin.
Max zit al zijn hele leven in de autosport staat al vanaf zijn kart periode bekend als buiten categorie en heeft van het begin in de F1 al naam gemaakt op de baan maar ook binnen het team Torro Rosso en RBR om het team te helpen met alle technische details voor het afstellen en ontwikkelen van de F1 auto. Daarom is hij ook zo geliefd.
Ricciardo noemde Max ooit in het begin een grote nerd omdat hij zoveel technische details wist van de auto wat Ricciardo zelf (met al zijn ervaring) nog niet wist. Om maar even wat op te noemen

Perez is gehaald omdat Albon en Gasly door het ijs waren gezakt naast Max
Karting != autosport.

https://racingnews365.nl/...debuut-van-max-verstappen

Zijn autosportdebuut was in de F3.

Hamilton heeft juist een veel langere autosport historie en heeft ook bij meerdere F1 teams gereden.

Zet jullie Max bril anders even af, hij is geen racegod die voelt welk schroefje er los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:42:
[...]

Karting != autosport.

Hamilton heeft juist een veel langere autosport historie en heeft ook bij meerdere F1 teams gereden.

Zet jullie Max bril anders even af, hij is geen racegod die voelt welk schroefje er los zit.
Kom eens met bronnen van die ‘kritiek op Max’ aub :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Karting != autosport.

"Ham heeft beperkte ervaring want hij heeft alleen maar met Mercedes motoren gereden.
De ontwikkeling van de Mercedes strategie van vooraan beginnen, met Turbo boost wegrijden heeft Michael S. bedacht.
Ham heeft de afgelopen 7 jaar niet hoeven racen, want dat ging altijd vanzelf.
Maar 1 keer verloren aan Ros op voorwaarde dat die op zou rotten."

Genoeg te beweren en allemaal niet waar.
D-Ed schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:46:
[...]

Kom eens met bronnen van die ‘kritiek op Max’ aub :)
"Some people say .. "

Hele mooie manier om je eigen mening te geven in de vorm van anderen.
Gebeurd, zeker in deze tijd, volop en als je erop let, is het elke 2e zin die je hoort of leest, zeggen sommigen.

[ Voor 18% gewijzigd door pjottum op 19-04-2021 10:49 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
[...]

Karting != autosport.

Zeg ook niet dat karting geen autosport is... vanaf karting periode bekend als....

De ervaring waarover je sprak was in de tijd van Torro Rosso en eerste 2 jaar RBR met de foutjes die hij maakte afgewisseld met mooie acties.
Daarvan werd kritiek geuit op Max zijn ervaring in de autosport omdat normaal gesproken die fouten in de F3 of F2 gemaakt zouden worden en Max ze maakte in de F1.
Dit is nu verleden tijd.

Ik hoef mijn Max bril niet af te zetten, kijk al vanaf tijdperk Senna en de nodige top coureurs en slechte coureurs zien komen en gaan en waarom ze het zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crashhill
[...]

Karting != autosport.

Ouwe trollkoning - Ik kan er i.i.g. smakelijk om lachen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Karting != autosport.

Wellicht moet je het wat minder letterlijk zien. Ik volg max vanaf het begin en hij heeft inderdaad minder ervaring in de lagere klasses dan alle andere rijders maar dat is dan ook weer niet voor niets.

RBR maakt een balans op wanneer een rijder klaar is voor een volgende stap. Als het totaal plaatje klopt gaan ze omhoog in de ladder, zo simpel is het.

Dan is de ene coureur technisch beter onderlegd dan de andere natuurlijk en moeten wij uitgaan van wat we op tv zien.

Ik wil niet zeggen dat ik alle interviews heb gezien met max maar genoeg om te weten dat zijn vader verantwoordelijk was voor de kart en max daar altijd bij betrokken heeft. De mensen van RBR, horner/marko/tost zeggen afzonderlijk dat Max op jonge leeftijd een uitstekende samenwerking heeft met de race engineers. Dat lijkt me niet omdat je een technisch onbenul bent.

Dus waar je die kritiek gelezen hebt is me niet helemaal duidelijk. Op de eerste plek omdat teamgenoten als technische staff etc elkaar in de media al niet snel zullen afbranden en teambazen die de interviews geven dat ook niet zullen doen. Dus het moet al van buiten RBR gekomen zijn. En of die dan recht van spreken hebben zonder met hem gewerkt te hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Crashhill schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:50:
[...]

Ouwe trollkoning - Ik kan er i.i.g. smakelijk om lachen. _/-\o_
Volgens mij schrijf je trolkoning met een 'd'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Als Max geen input kan leveren voor de RBR, dan hebben ze héle goede engineers. Want momenteel zijn ze de enige die met de Mercedessen zich enigzins kunnen meten.

Of komt al die ontwikkelfeedback van de rookies náást Max met nóg minder ervaring?

Niets mis met dingen zonder oranje bril bekijken. Maar ik wist niet dat ze oranje-blokkerende brillen maakte tegenwoordig. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
[...]
Dat is ook de reden dat ze een ervaren coureur als Perez naast Max hebben gezet.
Klinkklare onzin. Perez geeft zelf aan dat hij minstens vijf races nodig heeft om aan de wagen te wennen, zoals ook afgelopen race weer bleek.

Red Bull heeft een puntenpakker nodig, een racer, een sterke tweede rijder die Mercedes het vuur aan de schenen kan leggen, en Bottas het leven zuur kan maken zodat het niet alleen Max tegen twee Mercedessen is. Een taak waarin Gasly en Albon helaas niet geslaagd zijn, en als je zo’n coureur zoekt, dan is Perez wel de beste kandidaat.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik denk dat ik er echter ben. Geluk en pech per team is een zero sum game. En bij mercedes en RB hebben ze dat gewoon volledig op hun eerste coureur toegepast ;)

/edit: discussieren over aantoonbare onzin gewoon niet doen. Er hebben de afgelopen jaren zoveel interviews met direct betrokkenen in de media gestaan waar het over Max zijn bijzondere kennis van de auto gaat. Dat het lachwekkend is dat hier serieus een discussie over bestaat.

https://www.formule1.nl/n...stappen-is-een-race-nerd/

2016 RIC:
Als voorbeeld noemt Ricciardo Verstappens rol in de technische briefings bij Red Bull. “Hij heeft het dan soms over details van de auto die ik niet eens ken! Ik denk dus dat Max een beetje een race-nerd is!”

[ Voor 71% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-04-2021 11:12 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:33:
[...]

Een paar jaar extra F3 ten koste van F1 had hem een completere coureur gemaakt? Er is geen enkele coureur ooit geweest die op de leeftijd van Verstappen al zo veel jaar Formule 1 ervaring had. Extra F3/F2 was ten koste gegaan van jaren bij STR; je kan me veel wijsmaken maar niet dat technische kennis van F3/F2 belangrijker is dan technische kennis en ervaring opdoen in de F1.

We leven daarnaast niet meer in het Schumacher tijdperk he dat er tienduizenden testkilometers gereden werden. Tegenwoordig is al het testwerk in de simulator, en daarin meet de software wat er gebeurt en hoe de auto zich gedraagt.

Voor simulator werk lijkt het me juist heel belangrijk dat je een coureur hebt die ronde na ronde consistent en stabiel kan rijden. De software vogelt de rest wel uit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
In de lagere divisies is alles spec, dus ik zie niet in wat je voordeel is als je langer in F2/F3 rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:30:
[...]

Ik vraag het me heel erg af...

Denk dat op pure snelheid de Bull idd wel beter is. Maar dan komt ook betrouwbaarheid om de hoek kijken. En daar zijn toch al wat probleempjes langs gekomen.
Ik denk dat Mercedes juist iets sneller is, zeker qua pace. Hamilton kwam toch telkens dichterbij en heeft uiteindelijk de snelste race ronde. Alleen in de afstellingen qua kwalificatie loopt Merces wat achter. Terwijl vorig jaar qua pace Max vaak kon inlopen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
FunkyTrip schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat Mercedes juist iets sneller is, zeker qua pace. Hamilton kwam toch telkens dichterbij en heeft uiteindelijk de snelste race ronde. Alleen in de afstellingen qua kwalificatie loopt Merces wat achter. Terwijl vorig jaar qua pace Max vaak kon inlopen.
het zit heel dicht bij elkaar Mercedes en RBR. Imola is en was altijd wel een Mercedes baan.
Komende 2 GP's zal alles duidelijk worden hoe het echt zit.
De snelste ronde is gezet met DRS en een toe van de voorganger van Hamilton.
het was stuivertje wisselen met snelste ronde tussen Max en Lewis waarin Hamilton dus gratis paar tiende kreeg door de DRS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik denk dat het dichter bij elkaar ligt. Die snelste raceronde kwam echt met name door de DRS in die ronde. En het snelheidsverschil lag erg aan het moment wanneer je keek. RB had vooral voordeel aan het begin van de intermediates, en Mercedes aan het einde van de stint. Dus dat hief elkaar ook wel weer op. En later in de race dat HAM snel dichterbij kwam had Verstappen wat meer last van het verkeer.
En verder zal het erg per circuit gaan verschillen denk ik. Het zou me niks verbazen als het kampioenschap pas in de laatste race beslist gaat worden. Ik denk dat het er meer op neer gaat komen welk team de tweede coureur echt kan inzetten in de tactiek dan om wie nu echt (net, krap aan) de snelste auto heeft op zaterdag of zondag.

/edit: sorry @d-vine voor de plagiaat :D

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-04-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

https://www.formula1.com/...RynJRQFUhWuSaM2E1odR.html

Goeie titel wel.
Dus Max heeft niet gewonnen omdat de R16B goed is of omdat Max goed is, maar omdat er iets niet ok is aan de W107. Check.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 13:54

epo

Je moet wel een VPN gebruiken, maar Toto geeft hier duidelijk aan dat ze de snelste race auto hebben (ook al in Bahrein) en alleen in de kwalificatie RB sneller is.

https://www.skysports.com...-russell-bottas-collision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

pjottum schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:00:
https://www.formula1.com/...RynJRQFUhWuSaM2E1odR.html

Goeie titel wel.
Dus Max heeft niet gewonnen omdat de R16B goed is of omdat Max goed is, maar omdat er iets niet ok is aan de W107. Check.
Van wat ik allemaal zie van Mark Hughes is hij nogal Mercedes fan. :P (Is een "gast") artikel.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
epo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:07:
Je moet wel een VPN gebruiken, maar Toto geeft hier duidelijk aan dat ze de snelste race auto hebben (ook al in Bahrein) en alleen in de kwalificatie RB sneller is.

https://www.skysports.com...-russell-bottas-collision
Mercedes was ook sneller, dat wil zeggen tot aan de bocht met de 'beuk' tegen Max en Lewis 'm over de broodjes heen stuiterde, met de schade aan de voorvleugel als gevolg. Als dat niet gebeurd was had de wedstrijd er heel anders uit gezien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 22:12
Chiron schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:10:
[...]

Mercedes was ook sneller, dat wil zeggen tot aan de bocht met de 'beuk' tegen Max en Lewis 'm over de broodjes heen stuiterde, met de schade aan de voorvleugel als gevolg. Als dat niet gebeurd was had de wedstrijd er heel anders uit gezien.
Hamilton gaf toch aan dat door de beuk er iets in de balans veranderde waardoor de auto juist beter in de droge condities was?
Zei hij volgens mij in de persconferentie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Not sure if serious or trolling... :')
Ricciardo: ‘Verstappen is een race-nerd’
Max Verstappen is volgens zijn Red Bull-teamgenoot Daniel Ricciardo ‘een beetje een race-nerd’. “Max is jong, maar qua racen erg ervaren.”
“Van wat ik heb gezien, draait zijn hele leven om racen. Hij heeft misschien nog wel genoeg te leren, maar voor iemand die pas achttien is, beschikt hij over meer dan genoeg autosport-ervaring.”

Als voorbeeld noemt Ricciardo Verstappens rol in de technische briefings bij Red Bull. “Hij heeft het dan soms over details van de auto die ik niet eens ken! Ik denk dus dat Max een beetje een race-nerd is!”
https://www.formule1.nl/n...stappen-is-een-race-nerd/
TECHNICAL ABILITY
Verstappen has a clear understanding of the dynamics of driving and is able to translate that into giving strong and precise feedback to the team. Often we do hear him complaining over the radio, but that reflects his sensitivity.

His clear-headedness extends to his understanding of what the car is doing and the clarity of communication with his race engineer. His answers are always clear and concise and that gives his engineer exactly what he needs from the driver. It’s a good balance and that helps Verstappen to be consistently, relentlessly fast.
https://the-race.com/form...n-what-makes-him-so-good/
Red Bulls technische kopstuk Adrian Newey is zeer onder de indruk van hoe Max Verstappen ondanks zijn jonge leeftijd een echte voortrekkersrol speelt binnen het team. ‘Je zou nooit denken dat hij pas 22 is’.
https://www.formule1.nl/n...denken-dat-hij-pas-22-is/
Ricciardo learning from Verstappen’s technique
https://www.racefans.net/...learning-from-verstappen/
Newey: Verstappen is een betere teamleider dan Raikkonen
“Kimi was echt een rookie. Hij was niet in staat om een team te leiden en hij was ook niet de onomstreden nummer één. Pas in 2005 heeft hij zich als een echte teamleider bewezen”, verklaart Newey in een podcast van Motorsport Magazine. Bij Verstappen is de situatie heel anders: “Bij hem [Raikkonen] heb ik nooit de superioriteit gevoeld als ik tegenwoordig voel bij Max Verstappen.”

“Als we nauwkeurig bekijken hoe vroeg Max al op een kart zat, dan zien we dat hij ongeveer dezelfde hoeveelheid race-ervaring had als andere coureurs, toen hij in de Formule 1 debuteerde.”
https://nl.motorsport.com...nen-adrian-newey/4810222/
Etc. Etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

Mercedes was ook sneller, dat wil zeggen tot aan de bocht met de 'beuk' tegen Max en Lewis 'm over de broodjes heen stuiterde
Sterk hoor dat men na 500 meter al tot die conclusie komt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
warp schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:15:
[...]

Not sure if serious or trolling... :')

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Etc. Etc.
Case closed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
NoahAmber schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:15:
[...]

Sterk hoor dat men na 500 meter al tot die conclusie komt
Feit is dat je gewoon een stuk downforce mist door de onderdelen die na 500 meter zijn achtergelaten. Er vloog van alles van Lewis z'n wagen af. Als dat niet was gebeurd, was Lewis na die bocht in ieder geval sneller dan dat ie nu was. En het zit ook allemaal enorm dicht bijelkaar, maar 1 of 2-tienden is al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:28

servies

Veni Vidi Servici

FunkyTrip schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:32:
[...]

Dat vind ik nog steeds een vreemde, alle racerondes gaat het bij wijze van spreken om hooguit 1 a 2 tienden van een seconde. Meestal ook nog eens in het voordeel van Max. Ineens springt er 1 ronde van Hamilton tussenuit met bijna een volle seconde... Daarna werdt het totaalverschil voor Max ook weer groter...
Dat riekt bijna naar een foute meting....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
servies schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:20:
[...]

Dat vind ik nog steeds een vreemde, alle racerondes gaat het bij wijze van spreken om hooguit 1 a 2 tienden van een seconde. Meestal ook nog eens in het voordeel van Max. Ineens springt er 1 ronde van Hamilton tussenuit met bijna een volle seconde... Daarna werdt het totaalverschil voor Max ook weer groter...
Gewoon een DRS ronde toen hij voorbij Noris kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:48
[...]

Euh, de 'bocht met de beuk' was de eerste bocht. En aangezien Verstappen van achter Hamilton kwam, kan Hamilton moeilijk sneller zijn geweest. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ook nog een leuke. Na de herstart was Verstappen systematisch sneller dan Hamilton. Ook toen Hamilton in vrije lucht zat. Natuurlijk zal Hamilton zijn banden meer belast hebben. Staat tegenover dat Hamilton veel meer DRS zal hebben gehad. Het was echt niet alsof Mercedes nu echt sneller was. Op inters en het stuk op mediums voor de rode vlag, lijkt het redelijk vergelijkbaar te zijn geweest waar ze het tempo afwisselden. :)
http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Lewis%20Hamilton

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mugwump schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:27:
[...]

Euh, de 'bocht met de beuk' was de eerste bocht. En aangezien Verstappen van achter Hamilton kwam, kan Hamilton moeilijk sneller zijn geweest. :P
Dat was ook wat ik dacht :+ Volgens die logica had Max hem zonder schade al in 10 rondes op een ronde achterstand gezet :+ want max was zoveel sneller op dat stuk :+

Volgens die logica heeft dus juist die beuk ervoor gezorgd dat Hamilton sneller ging O-)

Ik voorspel vast: Hamilton zonder endplates volgende race 8)

maar in all seriousness. De echte snelheid is lastig te achterhalen. Zoveel factoren die meespelen. tactiek (rijd je weg, of vang je hem juist op). Hoeveel benzine nog aan boord. Hoe zijn je banden etc. En dan nog tijdens een regenrace? wat het nog variabeler maakt?

We zullen het weten na een aantal droge races... Waarna ze weer aanpassingen hebben gedaan en het hele feestje opnieuw begint >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 19-04-2021 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Goede tow met drs levert je zomaar 6 tienden op.

In other news:
https://nl.motorsport.com...ed-bull-hamilton/6336945/

De internationale kranten zijn er vrij unaniem over dat Hamilton geluk heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
Ook nog een leuke. Na de herstart was Verstappen systematisch sneller dan Hamilton. Ook toen Hamilton in vrije lucht zat. Natuurlijk zal Hamilton zijn banden meer belast hebben. Staat tegenover dat Hamilton veel meer DRS zal hebben gehad. Het was echt niet alsof Mercedes nu echt sneller was. Op inters en het stuk op mediums voor de rode vlag, lijkt het redelijk vergelijkbaar te zijn geweest waar ze het tempo afwisselden. :)
Thanks! daar was ik op zoek naar was de link even kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mugwump schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:27:
[...]

De aanloop naar bocht 1 had meer met de grip op de baan te maken (en de grootte van de cojones van de rijders), dan de pure snelheid van de wagen in race trim. (mits ze nog 100% intact zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
d-vine schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:35:
[...]

Thanks! daar was ik op zoek naar was de link even kwijt
Ik moest ook even zoeken want ik was het ook kwijt. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Anyhoo, samenvattend; Als de rest van het seizoen er net zo uit gaat zien met die marginale verschillen in de top, dan ga ik alvast een nieuwe order plaatsen bij de zuurstofflessentoko :+

Ik heb genoten in ieder geval 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:37
Ik heb niet met een stopwatch getimed, maar heb wel steeds de tijden linksboven in de gaten gehouden:
Volgens mij heeft VER met het lappen van achterblijvers meer tijd verloren dan HAM.

Alsof de achterblijvers, nadat ze gelapt waren door VER, zich realiseerden dat HAM er ook aan kwam, en daar dan alvast rekening mee hielden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kun je ze mij eens opnoemen? Hij maakte in 2007 zijn debuit bij McLaren Mercedes, en rijdt sinds 2013 voor Mercedes. Welke teams heeft hij tussendoor nog voor gereden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 13:33
zetje01 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:52:
Ik heb niet met een stopwatch getimed, maar heb wel steeds de tijden linksboven in de gaten gehouden:
Volgens mij heeft VER met het lappen van achterblijvers meer tijd verloren dan HAM.

Alsof de achterblijvers, nadat ze gelapt waren door VER, zich realiseerden dat HAM er ook aan kwam, en daar dan alvast rekening mee hielden.
Nee, hamilton had gewoon het geluk (!!!!!!!) dat hij ze op andere plekken op het circuit tegenkwam. Max kwam ze het vaakst in sector 2 tegen, wat een best nauw gedeelte is van het circuit, van wat ik kon zien met het blote oog. Onfortuinlijk voor max maar geluk (!!!!!!!!!!!) voor hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Hamilton kwam van bijna 6s naar 1.2s terug voor Max de pit in vloog.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tja dit blijft een circuit waar je maar op heel weinig plekken in kan halen, zeker als het nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 23:39
FunkyTrip schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:56:
[...]

Volgens mij waren de inters van Max op dat moment echt op. Ze hadden liever nog even gewacht maar moesten nu wel pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:59:
[...]

Volgens mij waren de inters van Max op dat moment echt op. Ze hadden liever nog even gewacht maar moesten nu wel pitten.
Inters waren op beetje ongelukkig met verkeer, waar Hamilton wat beter doorkwam dan gaat het soms hard met de tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Chiron schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:35:
[...]

De aanloop naar bocht 1 had meer met de grip op de baan te maken (en de grootte van de cojones van de rijders), dan de pure snelheid van de wagen in race trim. (mits ze nog 100% intact zijn).
Ik snapte wel wat je probeerde te zeggen hoor, maar uiteindelijk kun je dat enkel in de race zelf aantonen. Je beweert feitelijk dat theoretisch gezien de Merc sneller zou moeten zijn in de race trim. Zou kunnen hoor, maar dat blijft allemaal nogal hypothetisch.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:37
d-vine schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:04:
[...]

Inters waren op beetje ongelukkig met verkeerd waar Hamilton wat beter doorkwam dan gaat het soms hard met de tijden
True that! al weet ik eigenlijk niet precies wat er staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
RobertMe schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:53:
[...]

Kun je ze mij eens opnoemen? Hij maakte in 2007 zijn debuit bij McLaren Mercedes, en rijdt sinds 2013 voor Mercedes. Welke teams heeft hij tussendoor nog voor gereden?
Je volgt waarschijnlijk geen feeder series, dus ik heb het even voor je opgezocht:
* Autosport debuut in 2001, Brits Formula Renault, daarna F3 en GP2, ondertussen F1 tests.

Dus 6 jaar feeder series en 14 jaar F1, bij verschillende teams.

En Max:
* 1, niet eens volledig, seizoen F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mugwump schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ik snapte wel wat je probeerde te zeggen hoor, maar uiteindelijk kun je dat enkel in de race zelf aantonen. Je beweert feitelijk dat theoretisch gezien de Merc sneller zou moeten zijn in de race trim. Zou kunnen hoor, maar dat blijft allemaal nogal hypothetisch.
Ja we zullen het nooit weten :) Ik denk wel dat HAM met een hele voorvleugel wel iets sneller was geweest. Al zakte BOT met (theoretisch) dezelfde wagen gewoon door het ijs.

Als de wagen na de 'beuk' sneller zou zijn als voor de beuk, heeft Max zelfs tijdens het rijden, Mercedes geholpen met de ontwikkeling, kan je nagaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:28

servies

Veni Vidi Servici

DaniëlWW2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:32:
Die ene ronde is hij dus afgerond bijna 2 secondes sneller dan alle andere rondes er omheen... Riekt steeds meer naar een meetfout... Maar dat zou dan weer niet overeenkomen met de gap tijden...
Ach... wat maakt het ook uit... Het tijdperk Hamilton/Mercedes is voorbij...

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 19-04-2021 13:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:08:
[...]

Je volgt waarschijnlijk geen feeder series, dus ik heb het even voor je opgezocht:
* Autosport debuut in 2001, Brits Formula Renault, daarna F3 en GP2, ondertussen F1 tests.

En Max:
Ok , ik had de quote blijkbaar nog meer moeten inkorten. Je benoemd meerdere F1 teams. McLaren Mercedes, en Mercedes blijf ik dan op uitkomen. En de eerste jaren bij McLaren was het gewoon een fabrieksteam met een uitstekende samenwerking met de motorfabrikant, zoals Red Bull Honda nu.

Dus om nu te zeggen dat Hamilton bij meerdere F1 teams heeft gereden en Verstappen niet omdat Toro Rosso Red Bull zou zijn ontgaat mij. En dan heeft Verstappen bij STR ook nog met een Ferrari motor gereden, vervolgens Renault en nu Honda. Daar waar Hamilton echt alleen met Mercedes heeft gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Laatst online: 09:19
[...]

En Max:
Mooi verhaal, maar je kunt dus ook zeggen dat Max sneller klaar was voor de F1 en Hamilton daar 6 jaar voor nodig had.

Kunnen we niet gewoon accepteren dat zowel Max als Hamilton ontzettend goede rijders zijn en kunnen we niet gewoon een keer los laten dat er altijd 1 van die 2 beter moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
AlxRoelofs schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:14:
[...]

Mooi verhaal, maar je kunt dus ook zeggen dat Max sneller klaar was voor de F1 en Hamilton daar 6 jaar voor nodig had.

Kunnen we niet gewoon accepteren dat zowel Max als Hamilton ontzettend goede rijders zijn en kunnen we niet gewoon een keer los laten dat er altijd 1 van die 2 beter moet zijn?
Niet om vervelend te doen maar ik wil graag een keer hebben dat Max aan het einde van het jaar beter is dan Hamilton :P

Maar serieus beide coureurs zijn awsome.
Geef leclerc en russel een top auto en je hebt er nog 2 bij...

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 19-04-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
Grr moest het nog terug kijken, dank je wel voor de spoiler...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

En Max:
Dat zegt toch helemaal niets.

Een routinier als Ricciardo moest de techniek en zulks afkijken van rookie Verstappen.

Zie ook de links naar diverse artikelen over dit onderwerp, maar die negeer je voor het gemak maar even...
warp in "[F1 2021] Race 2 GP van Emilia-Romagna"

[ Voor 7% gewijzigd door warp op 19-04-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Chiron schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:09:
[...]

Ja we zullen het nooit weten :) Ik denk wel dat HAM met een hele voorvleugel wel iets sneller was geweest. Al zakte BOT met (theoretisch) dezelfde wagen gewoon door het ijs.

Als de wagen na de 'beuk' sneller zou zijn als voor de beuk, heeft Max zelfs tijdens het rijden, Mercedes geholpen met de ontwikkeling, kan je nagaan :+
Ik krijg voorlopig vooral een beetje het idee dat de Merc net wat beter is qua bandenmanagement dan de RB. Maar goed, twee races, waarvan er één deels een vrij chaotische regenrace was is wellicht nog wat te weinig om echt conclusies uit te trekken.

En Bottas zakt, tenminste in mijn herinnering, eigenlijk vrijwel altijd door het ijs in regenraces, helemaal als hij ook nog eens moet gaan inhalen. Die kan bij tijd en wijle een prima kwalificatierondje rijden en ook nog wel eens een aardige race als hij in vrije lucht rondjes mag karren, maar dat is het ook wel een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

En Max:
Niet volledig F3 European Championship seizoen? Vertel.....

Misschien moet je even dat 2014 seizoen nog eens terug gaan zien (staat allemaal op YT), en dan ook even in ogenschouw nemen wat zijn teammaatjes in dezelfde (minderwaardige) auto klaarspelen t.o.v. de rest.

Waarmee ik niet zal zeggen dat ie daar geen (onnodige) fouten heeft gemaakt, eerder tegenovergesteld, maar al doende leert men zullen we maar zeggen, en dat bleek naarmate het seizoen vorderde...

Toch maar eens doen, dat terugkijken. Is (was) sowieso een erg vermakelijk kampioenschap ieder jaar weer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:14
Mugwump schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:05:
[...]

Het blijft natuurlijk ook elke keer weer de vraag hoe ver ze durven te gaan met de mapping van de motoren. Die keuze moeten ze voor de kwalificatie maken en daar moeten ze het de kwalificatie en de race mee doen. Je moet dan een afweging maken tussen: wat kiest de tegenstander en hoe ver wil je gaan gelet op het feit dat de motoren (en andere onderdelen) een aantal races mee moeten gaan.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het zal de adrenaline wel zijn geweest, maar ik vond het niet echt netjes hoe Russel direct na de crash al bij Bottas stond te schelden. En dan ook noch zo'n tik op z'n helm geven. Kom op zeg: wat nou als hij wat aan z'n nek had gehad. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

werphengel schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:06:
Het zal de adrenaline wel zijn geweest, maar ik vond het niet echt netjes hoe Russel direct na de crash al bij Bottas stond te schelden. En dan ook noch zo'n tik op z'n helm geven. Kom op zeg: wat nou als hij wat aan z'n nek had gehad. :X
Dat leek zo zachtjes te gaan, dat mag je eigenlijk geen tik noemen? Was dat overigens niet de reactie op die middelvinger die steeds verder de cockpit uitkwam? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is het eigenlijk al bekend wie nu uiteindelijk de schuldige was?
Of wie officieel de schuld heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16

CeesKees

I rest my Kees

hjs schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:25:
[...]

“No further action”

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
[...]

Racing accident

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:23
Stond hij te schelden of kwam hij verhaal halen?

Die tik kwam pas na de middelvinger. Van beiden niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:24
[...]

Tja, eigenlijk deed Botas iets wat mag, maar normaal gesproken niet wordt gedaan omdat het gevaarlijk is (duh.... :P ). Oftewel een gentleman's agreement waaraan Bottas zich niet hield, maar niet tegen de regels.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Fisico schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:14:
[...]

Waarbij een van die vier wel wereldkampioen is, dat is toch wel een klein verschil.
Jacques had dan ook de mazzel om direct in een kampioenswagen terecht te komen. Had Max in de beginjaren ook zo'n wagen gehad dan had het misschien heel anders kunnen zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
Joris748 schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:36:
[...]

Stond hij te schelden of kwam hij verhaal halen?

Die tik kwam pas na de middelvinger. Van beiden niet netjes.
Je kon op de boordradio duidelijk horen dat Bottas ff van slag was door de klap. Kan me dan wel voorstellen dat je de vinger geeft als iemand naast je zo staat te blazen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Crashhill
Mooi toch, Russel een keertje wat haantjes gedrag ipv dat altijd net te nette jongentje spelen.
Heerlijk toch, Bottas die even een dikke vinger geeft.

Ik wil MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:23
werphengel schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:13:
[...]

Je kon op de boordradio duidelijk horen dat Bottas ff van slag was door de klap. Kan me dan wel voorstellen dat je de vinger geeft als iemand naast je zo staat te blazen.
Zouden ze niet allebei een beetje van slag zijn geweest? Ze hadden een crash op een snelheid die de meesten van ons alleen in een vliegtuig zullen halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Crashhill schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:16:
Mooi toch, Russel een keertje wat haantjes gedrag ipv dat altijd net te nette jongentje spelen.

Jep, heerlijk dat niet politiek correct gedrag :P :+

Bl44t

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

verrassend dit

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EzV5z_vUUAMcSg2?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Als je de boordradio hoorde leek de klap bij Bottas toch echt wel wat meer impact te hebben. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 13:40
Mugwump schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:33:
[...]

Ik krijg voorlopig vooral een beetje het idee dat de Merc net wat beter is qua bandenmanagement dan de RB.
Jup,dat is heb ik dus ook, hamilton kon echt als een malle doorrijden ondanks dat hij achter andere coureurs reed, wat notoir bekendstaat als bandenvreter

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 28-05 20:43
wowly schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:31:
[...]

Jup,dat is heb ik dus ook, hamilton kon echt als een malle doorrijden ondanks dat hij achter andere coureurs reed, wat notoir bekendstaat als bandenvreter
Imola is dan ook niet echt een bandenvretend circuit

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 23:17

pro_6or

amateur_60r

OcGuru schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:26:
[...]

Jep, heerlijk dat niet politiek correct gedrag :P :+
Het was alleen complete bullshit, een toneelstukje zoals Jolyon Palmer haarfijn aanvoelt.

https://www.planetf1.com/...lmer-george-russell-rant/

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:38:
[...]

Niet volledig F3 European Championship seizoen? Vertel.....

Misschien moet je even dat 2014 seizoen nog eens terug gaan zien (staat allemaal op YT), en dan ook even in ogenschouw nemen wat zijn teammaatjes in dezelfde (minderwaardige) auto klaarspelen t.o.v. de rest.

Waarmee ik niet zal zeggen dat ie daar geen (onnodige) fouten heeft gemaakt, eerder tegenovergesteld, maar al doende leert men zullen we maar zeggen, en dat bleek naarmate het seizoen vorderde...

Toch maar eens doen, dat terugkijken. Is (was) sowieso een erg vermakelijk kampioenschap ieder jaar weer.
Wat mij vooral opviel is dat Max ELK duel van Ocon won (gevechten op de baan) en ik heb volgens mij alles gezien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Nou hup, geef eens gewoon antwoord waar je die kritiek leest aub :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Roybs schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]

Nee, hamilton had gewoon het geluk (!!!!!!!) dat hij ze op andere plekken op het circuit tegenkwam. Max kwam ze het vaakst in sector 2 tegen, wat een best nauw gedeelte is van het circuit, van wat ik kon zien met het blote oog. Onfortuinlijk voor max maar geluk (!!!!!!!!!!!) voor hamilton.
Ik weet ook nog vrij goed wat er gebeurde toen Hamilton eens een achterblijver in S2 tegen kwam, ene G Russell die zo ver mogeljk van de baan ging zodat ome Hamilton maar zo min mogelijk tijd verloor. Oepsie, Lewis in het grind.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:07
Crashhill schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:16:

Russell lijkt inmiddels er iets anders tegenaan te kijken: https://www.gptoday.net/n...ijk-deed-bottas-niks-fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

FunkyTrip schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:56:
[...]

Dat vond ik ook heel opvallend. Max bouwde het vrij snel op, dat gat, en daarna gestaag uit maar het verdweem enorm snel. Max had nog lnager buiten willen blijven en zlefs als dat niet het geval was, waarom dan je voorsprong weg laten lopen. het leek er daar sterk op dat de Merc meer banden over had?

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slipstream is er ook. :)

Niks bijzonders eigenlijk.
-Perez en Bottas vielen zwaar tegen.
-Hamilton en Verstappen lieten alweer zien hoe goed ze eigenlijk zijn.
-Het gedoe rond Aston Martin die op zich een punt kunnen hebben over de reglementsverandering, maar gewoon op hun eigen auto moeten richten of Vettel eens te laten presteren.

[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-04-2021 19:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:19:
[...]

Het was alleen complete bullshit, een toneelstukje zoals Jolyon Palmer haarfijn aanvoelt.

https://www.planetf1.com/...lmer-george-russell-rant/
Als hij het nou nog een paar keer kijkt, en dan op de baan let in plaats van op de auto's dan ziet hij misschien ook dat de baan daar te nat was voor zijn actie. Nu beweert hij gewoon dat Bottas hem de droge lijn maar even cadeau had moeten geven. Ja dan was dit niet gebeurt, maar hij had gewoon de actie niet op die plek moeten doen zolang de baan te nat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pro_6or schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:27:
[...]

Dat vond ik ook heel opvallend. Max bouwde het vrij snel op, dat gat, en daarna gestaag uit maar het verdweem enorm snel. Max had nog lnager buiten willen blijven en zlefs als dat niet het geval was, waarom dan je voorsprong weg laten lopen. het leek er daar sterk op dat de Merc meer banden over had?
Beetje nadeel als je vooraan ligt. Je moet zsm buiten drs komen. Terwijl de banden eigenlijk nog niet klaar zijn trappen. Kon weleens onevenredig levensduur kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:50

Pierre

Van nature lui!

Vond het een heerlijke race, hopelijk een voorbode voor de rest van het seizoen. Zaterdag heb ik niks te doen, denk dat ik hem nog maar een keer terug ga kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Russell heeft inmiddels een draai om de oren gehad van Herr Wolff volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:50

Pierre

Van nature lui!

Op Twitter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OrMl_pQJMunUMuQMlKVI7T0efs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXDs3j4SWM4Pcz6TfgfmGYMy.jpg?f=fotoalbum_large

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gepost door Bottas? :+

Aangezien de Renault Clio cup niet rijd in Portugal kan het Russell niet zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2021 19:16 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

We know what you're about now, George.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Mooi hoor dat wit op zwart. Valt het rouwrandje niet zo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Waarschijnlijk heb ik het er overheen gelezen maar heeft @f1bythenumbers een bericht gepost met zijn grafieken?

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.