Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:32
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:50:
[...]

Ik heb precies hetzelfde..
Enorme druppels die over het vooruit aan de binnenkant naar beneden druppelen...
Ik zat als een sukkel met een doekje over het raam te deppen.. :( :( :(

20 min voor vertrek handmatig via de app de Climate control aangezet...kreeg netjes bevestiging, maar bij aankomst bij de auto was er verdomd weinig gebeurd...

Ook onderweg regelmatig koude lucht en erg beslagen ramen.
Wordt er redelijk moedeloos van...

Voor de rest een heerlijke auto!!...maar dit is toch echt wel een frustrerend minpunt..
Hoe vaak heb jij nu vocht/ijs aan de binnenkant van de auto gehad?

Wij moeten dagelijks onze zoon naar school rijden en met de komende temperaturen ben ik er dan heel snel klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
EricEB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:39:
[...]

Heel herkenbaar...in principe staat hij bij mij op 22gr, knop Heat en Sync staan aan en de AUTO Climate op 1 lampje.
opm 1: waarom 22gr? bij 21gr wil hij nog wel eens de Heat uitzetten en A/C aan, dit s dus de keuze temperatuur tussen verwarmen of verkoelen ( was in mijn Passat net zo...21 is twijfeltemperatuur voor auto)

opm 2: bij AUTO Climate 1 lampje werkt alles heel goed, hij regelt alles zelf en ramen blijven schoon, echter ik vind dat hij dan nog eigenlijk te hard blaast, vaak doe ik met ventilator keuze op standje 2 of 3, maar dan gaat AUTO uit....zucht....
Dit is deels ook mijn ervaring - bij mij staat hij standaard op auto climate - stand 1 lampje of twee lampjes aan. Temp op 21 graden en alles doet het prima. Aangename temperatuur, ramen beslaan niet, kortom zoals het hoort. Ik heb (afkloppen) nog geen enkel probleem ervaren met de temperatuur.

De enige keer dat de ramen besloegen was bij het terugrijden van de rugby met drie zeiknatte kids in de auto. Toen de ruit verwarming voor en achter aangezet en alles binnen een minuut weer schoon. *O*

Maar goed, dat heb je in ICE auto's precies hetzelfde..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

EricEB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:39:
[...]

Heel herkenbaar...in principe staat hij bij mij op 22gr, knop Heat en Sync staan aan en de AUTO Climate op 1 lampje.
opm 1: waarom 22gr? bij 21gr wil hij nog wel eens de Heat uitzetten en A/C aan, dit s dus de keuze temperatuur tussen verwarmen of verkoelen ( was in mijn Passat net zo...21 is twijfeltemperatuur voor auto)

opm 2: bij AUTO Climate 1 lampje werkt alles heel goed, hij regelt alles zelf en ramen blijven schoon, echter ik vind dat hij dan nog eigenlijk te hard blaast, vaak doe ik met ventilator keuze op standje 2 of 3, maar dan gaat AUTO uit....zucht....
Hier precies hetzelfde. In de handleiding staat dat 22 graden de ideale temperatuur is voor de auto schijnbaar. Sinds hij hier op 22 graden staat gaat de AC ook niet meer aan en blijft het lekker warm in de auto. Ventilator wat mij betreft perfect, hoor hem eigenlijk nooit, behalve als hij de voorruit schoon blaast. Maar dan is de voorruit ook wel binnen een paar seconden mooi helder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:13
Volgens mij is het inderdaad zosnel de AC aangaaf het klaar is en hij niet meer warm wordt.

Als het goed is heb ik over drie uur de systeemsoftware update die dit moet verhelpen. I'll keep you posted! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:43:
[...]

Hoe vaak heb jij nu vocht/ijs aan de binnenkant van de auto gehad?

Wij moeten dagelijks onze zoon naar school rijden en met de komende temperaturen ben ik er dan heel snel klaar mee.
Dit is nu dag 2 met druppels, maar dat de ramen beslaan is al vanaf het begin...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 21:04
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:05:
[...]

Dit is nu dag 2 met druppels, maar dat de ramen beslaan is al vanaf het begin...
Misschien een keertje handmatig de airco een uurtje laten draaien, trekt stiekem best wat vocht uit de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:05:
Volgens mij is het inderdaad zosnel de AC aangaaf het klaar is en hij niet meer warm wordt.

Als het goed is heb ik over drie uur de systeemsoftware update die dit moet verhelpen. I'll keep you posted! :)
Hoe kan het dat jij al een update hebt die het probleem zou verhelpen terwijl de dealer van een andere tweakers volgende week zegt en mijn dealer nog helemaal niets heeft laten weten. Lijkt er dus dat er niet echt één lijn gevolgd wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Peetman

Tjah....

Mijn dealer heeft vorige week donderdag een update geinstalleerd voor de klimaatcontrole. Hij liet ook een A4 zien met daarop instructie voor verschillende foutcodes die met de update verholpen zouden moeten zijn. En ze wachten nog op een servicebericht met m.b.t. vervangen van de inverter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-10-2022
Freezhost schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:13:
[...]

Hoe kan het dat jij al een update hebt die het probleem zou verhelpen terwijl de dealer van een andere tweakers volgende week zegt en mijn dealer nog helemaal niets heeft laten weten. Lijkt er dus dat er niet echt één lijn gevolgd wordt...
Mijn EV6 staat as we speak bij de dealer voor een aantal problemen. Waaronder ook de software update.

* warmtepomp maakt geluid tot aan de binnen kant (je hoort luid gezoem als je de heat functie gebruikt)
* deurklinken die niet mooi meer aansluiten
* de software update
* remote verwarmen
* snellaadissues
* en wsl nog een aantal die ik al niet meer weet, maar die wel op de werkbon stonden.

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 16:18
Hier ook op Auto Climate, gelukkig nog geen problemen tot nu toe. Binnen no-time is het warm en blaast niet hard. Gaat ook niet wisselend hard blazen.

Vanochtend ging mijn vrouw op pad, zonder voorverwarmen is ze ingestapt. Ruiten waren zo ontdooit, geen beslagen of vochtige ramen. Ze is een koukleum, maar volgens haar was het snel warm in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Ja geen flauw idee, mijn collega "mocht" ook pas in januari... Wel bij een andere dealer trouwens. Ik heb gewoon de stoute schoenen aangedaan en gebeld of het kon. Ze moesten het nog even nakijken want ik zou de eerste zijn met die update. Maar werd paar uur later teruggebeld dat het kon. Maargoed ik deel vanmiddag de versies wel, eens kijken of er een verschil is :)

Ik gok dat het net IT bedrijven zijn, de ene zegt A en de andere B. Wellicht omdat ze het zelf ook niet weten. Zo gaf mij levering dealer en mijn onderhoud dealer beide aan dat het allemaal nieuw is voor hun en daarom de doorlooptijd sneller is.

@Phusebox zie we zijn druk bezig met fixen voor jij de jouwe krijgt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 16:18
[...]

Peetman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:21:
Mijn dealer heeft vorige week donderdag een update geinstalleerd voor de klimaatcontrole.
Mijn dealer gaf ook aan dat ik voorzien was van deze update. Vorige week donderdag geleverd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:25:
[...]

@Phusebox zie we zijn druk bezig met fixen voor jij de jouwe krijgt :p
👍Keep it up. Nog een maandje of 6 (hopelijk niet meer) de tijd. Wellicht is de battery preheat update er dan ook al.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Net heel even gekeken bij mijn EV6. Buitenkant is niet bevroren (staat nu vol in de zon). Maar aan de binnenkant vol dikke druppels water :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:40
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:48:
Net heel even gekeken bij mijn EV6. Buitenkant is niet bevroren (staat nu vol in de zon). Maar aan de binnenkant vol dikke druppels water :(
Vreemd, ik loop zo ook even naar de auto om te checken.

Kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik ben bang dat als HEAT aan staat en de AC dus uit staat er geen vocht uit de buitenlucht wordt gefilterd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 20:40
Algemene interesse.

welke (software) updates zijn nu, of heel binnenkort, beschikbaar om door dealer te worden uitgevoerd?
iemand enig idee? als ik het goed lees/begrijp zijn er updates voor:

-verwarming/airco interieur
-navigatie

Mijn EV6 gaat morgen naar dealer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:54:
Ik ben bang dat als HEAT aan staat en de AC dus uit staat er geen vocht uit de buitenlucht wordt gefilterd...
Jup. Net even als testje even ac erbij aangezet en nu is het vocht wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:06:
[...]

Jup. Net even als testje even ac erbij aangezet en nu is het vocht wel weg
Zou het dan gewoon een kwestie zijn er voor te zorgen dat AC altijd actief is?

Dit soort fratsen zijn juist de reden dat ik dus niet van auto-climate hou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:48:
Heb je al geprobeerd de airco even een half uur te laten draaien om zo het vocht uit de lucht te halen. Er kan best veel vocht in de auto komen tijdens de bootreis en omdat de bodem van de accu door het opladen wat warmer wordt condenseert dat heel makkelijk op de voorruit. In het begin heb ik dat namelijk ook gehad en na goed ontvochtigen was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:24:
[...]

Zou het dan gewoon een kwestie zijn er voor te zorgen dat AC altijd actief is?

Dit soort fratsen zijn juist de reden dat ik dus niet van auto-climate hou.
Dan heb je dus het probleem dat de auto niet warm wordt :p maar bij mijn bmw had ik dat probleem niet en had ik hem ook altijd op auto staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Dartlink op 21-12-2021 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Freezhost schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:25:
[...]

Heb je al geprobeerd de airco even een half uur te laten draaien om zo het vocht uit de lucht te halen. Er kan best veel vocht in de auto komen tijdens de bootreis en omdat de bodem van de accu door het opladen wat warmer wordt condenseert dat heel makkelijk op de voorruit. In het begin heb ik dat namelijk ook gehad en na goed ontvochtigen was het weg.
Oeh goeie! Dat heb ik nog niet gedaan. Als ik zo terug breng zet ik m wel in kampeermodus en mag hij een middagje met AC draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:26:
[...]

Oeh goeie! Dat heb ik nog niet gedaan. Als ik zo terug breng zet ik m wel in kampeermodus en mag hij een middagje met AC draaien!
Als de auto niet warm wordt met AC aan, dan ben je toch constant vochtige lucht naar binnen aan het halen wanneer het uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:28:
[...]

Als de auto niet warm wordt met AC aan, dan ben je toch constant vochtige lucht naar binnen aan het halen wanneer het uitstaat?
Dat dacht ik ook ja...
Maar ik hoor graag wat nou DE juiste stand is...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Uit de handleiding: If desired, turn the air conditioning ON with the temperature set high in order to dehumidify the air before it enters into the cabin.

AC lijkt dus altijd aan te moeten staan om de lucht te ontvochtigen, maar ik begrijp dus dat de auto dan niet warm wordt van binnen @Dartlink ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
  • Laatst online: 26-08 15:05
EricEB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:03:
Algemene interesse.

welke (software) updates zijn nu, of heel binnenkort, beschikbaar om door dealer te worden uitgevoerd?

-navigatie

Dit zou ik ook graag willen weten, de mijne wordt volgende week vrijdag afgeleverd en de dealer (Zeeuw) heeft het tot nu toe alleen maar over navigatie updates. En ik wil natuurlijk de software updates die ik niet zelf kan uitvoeren.

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:39:
Uit de handleiding: If desired, turn the air conditioning ON with the temperature set high in order to dehumidify the air before it enters into the cabin.

AC lijkt dus altijd aan te moeten staan om de lucht te ontvochtigen, maar ik begrijp dus dat de auto dan niet warm wordt van binnen @Dartlink ?
Klopt, als AC aan staat gaat HEAT uit en komt er alleen koude lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
damianvd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:45:
[...]

Klopt, als AC aan staat gaat HEAT uit en komt er alleen koude lucht.
Totaal niet handig dus in deze weersomstandigheden.

Ik lees ook dat de AC automatisch aangaat wanneer de lucht op de voorruit wordt gerricht, HEAT zal dan toch wel aanblijven lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:51:
[...]

Totaal niet handig dus in deze weersomstandigheden.

Ik lees ook dat de AC automatisch aangaat wanneer de lucht op de voorruit wordt gerricht, HEAT zal dan toch wel aanblijven lijkt me?
Nee, HEAT gaat dan ook uit. Dus het is echt het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
damianvd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:52:
[...]

Nee, HEAT gaat dan ook uit. Dus het is echt het een of het ander.
Dan zitten we dus met een probleem tijdens de wintermaanden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EricEB
Even totaal iets anders...briljante reclame op Instagram....even het filmpje zien !
https://www.instagram.com...K/?utm_medium=share_sheet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ak9aFR-2xjD4sHZeYXA-9S7tLJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlcfgN32WIw7CDhYe21Dvm8t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• damianvd
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:55:
[...]

Moet wel zeggen, ik rij sinds ik hem heb altijd met auto-climate aan en op zo'n 22gr (dus eigenlijk continue op heat) maar heb geen last gehad van vocht aan de binnenkant o.i.d. zoals andere. Mijn collega die wel wat verwarmingsissues had en vaak zonder climate control aan rijd heeft daar dan wel weer last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
damianvd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:58:
[...]

Moet wel zeggen, ik rij sinds ik hem heb altijd met auto-climate aan en op zo'n 22gr (dus eigenlijk continue op heat) maar heb geen last gehad van vocht aan de binnenkant o.i.d. zoals andere. Mijn collega die wel wat verwarmingsissues had en vaak zonder climate control aan rijd heeft daar dan wel weer last van.
Zojuist getest en de auto gestart, maar AC en HEAT zijn bij mij gelijktijdig actief.

Wellicht is het dus een kwestie van kilometers maken met de auto om het vocht uit de lucht te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:55:
[...]

Precies de reden dat ik er zo bovenop zit bij Van Mossel en Kia Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:02:
[...]

Precies de reden dat ik er zo bovenop zit bij Van Mossel en Kia Nederland :)
Hoeveel kilometers heb je er inmiddels op staan?
Wellicht dat de opmerking van @Freezhost wel klopt en het maken van de nodige kilometers de problemen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:04:
[...]

Hoeveel kilometers heb je er inmiddels op staan?
Wellicht dat de opmerking van @Freezhost wel klopt en het maken van de nodige kilometers de problemen verhelpen.
Bijna 5K :) Maar ik heb hem altijd op auto staan, dus dan wisselt hij zelf tussen AC en Heat. Echter als ik beide aan zou zetten, dan blijft de auto koude lucht geven.

Leuk detail: ik zit nu in de showroom van Van Mossel, en ze keken me een beetje raar aan toen ik vroeg om een software update :D Vent was het alweer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:06:
[...]
Leuk detail: ik zit nu in de showroom van Van Mossel, en ze keken me een beetje raar aan toen ik vroeg om een software update :D Vent was het alweer vergeten.
Kijk, dan zijn de toppers...
Ik heb in januari een bandenwissel, eens informeren of e.e.a. erbij kan worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:08:
[...]

Kijk, dan zijn de toppers...
Ik heb in januari een bandenwissel, eens informeren of e.e.a. erbij kan worden gedaan.
Das die vent van service waar ik wel vaker ruzie mee heb gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Even voor de zekerheid:
De HEAT knop bediend toch de warmtepomp in de auto?
Zou die ook geen vocht uit de lucht moet onttrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:15
Met de wetenschap dat ik mij op glad ijs begeef (pun intended!) maar ik heb nergens last van :-)

Ik heb, om te testen, vanmorgen het voorverwarmen aangezet vanuit de app. Of scheduled werkt weet ik niet want die gebruik ik toch niet. Ik weet namelijk niet van tevoren of ik mijn auto ijsvrij moet hebben. Maar dat terzijde.

Hoe vervelend het ook is dat sommige van ons een airco probleem hebben, wat al onderkend is door KIA, maar dan heeft het natuurlijk geen zin om te gaan voorverwarmen/ontdooien via de app totdat het probleem is opgelost lijkt mij?

Overigens geeft een AC altijd droge lucht maar moet je de HEAT aanzetten als je ook warme lucht wil. Als je hem op AUTO hebt staan regelt hij dat zelf maar moet je altijd zorgen dat je een hogere temp vraagt dan de interieurtemp op dat moment. Standaard staat de temp in de app op 24 graden dus dat is ook de stand die ik gebruikt heb bij het voorverwarmen en ontdooien. Wel moet je zelf aangeven, in het uitgebreide menu dat je ook de voorruit wil laten ontdooien en dat je de achterruit verwarming (met spiegels) aan wilt hebben. Doe je dat niet dan zal alleen de kachel aangaan maar dat is niet voldoende om ook je voor en achterruit schoon te krijgen.

Overigens heb ik ook gemerkt dat je bij 24 graden ook wel 2 keer moet voorverwarmen. Na de eerste keer was denk ik 60% van de voorruit ijsvrij. Wat ik genoeg vond want ik moet toch thuiswerken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:14:
Even voor de zekerheid:
In theorie zou die de elektrische kachel moeten bedienen naar mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Anunnaki schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:58:
Meridian systeem staat bij mij standaard ingesteld, geen enkele boost of cut en vind hem al heel goed klinken (audio expert hiero :*) )
Vraag me af of jullie hem op surround hebben staan?
Surround heb ik uitgezet, dit omdat de stemmen op de radio dan heel erg begonnen te klinken alsof ze in een echo put stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
PieterSn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:01:
Voorverwarmen werkte deze ochtend top, inclusief ontdooien spiegels en achterruit.
Enige is dat ik de voorruit als nog moest krabben...

Op hoeveel graden zetten jullie hem?
[Afbeelding]
Ik heb de voorruit verwarming juist uitgezet en vanochtend hoefde ik dan ook nauwelijks nog te krabben. Het laatste beetje ijs op de voorruit. Wel aan de binnenkant een beslagen voorruit. Auto climate op drie loste dat vrij snel op.

Kennelijk was ik een stukje vergeten te krabben waardoor de camera bovenaan de voorruit niet goed schoon was. Ik kreeg hiervan een melding op het dashboard toen ik begon te rijden. Omdat ik haast had maar even zo gelaten. Later verdween de melding, maar ik merkte dat de rijstrook herkenning en het automatisch bijsturen icoontje in het dashboard bij SCC meestal op grijs bleven. Pas nadat ik de auto opnieuw gestart had, ging het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik bedenk me nu dat ik het automatisch voorverwarmen heb gestart zonder de AC aan, wellicht dat dit voor de vochtproblemen heeft gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
KingOfNorway schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:39:
[...]

Ik heb de voorruit verwarming juist uitgezet en vanochtend hoefde ik dan ook nauwelijks nog te krabben. Het laatste beetje ijs op de voorruit. Wel aan de binnenkant een beslagen voorruit. Auto climate op drie loste dat vrij snel op.

Kennelijk was ik een stukje vergeten te krabben waardoor de camera bovenaan de voorruit niet goed schoon was. Ik kreeg hiervan een melding op het dashboard toen ik begon te rijden. Omdat ik haast had maar even zo gelaten. Later verdween de melding, maar ik merkte dat de rijstrook herkenning en het automatisch bijsturen icoontje in het dashboard bij SCC meestal op grijs bleven. Pas nadat ik de auto opnieuw gestart had, ging het beter.
Dat laatste merk ik ook als de radar een beetje vies is, ik kreeg ook met klem het advies om de camera's en radar schoon te houden.

Maar wel jammer dat ie niet automatisch "herstelt" als het weer ontdooit is. Maar dan ben ik aan het mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Peetman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:18:
Zojuist ook verwarmen via app geprobeerd, vorige week bij de dealer is er een update voor het klimaatsysteem opgezet. Voorruit nog onder het ijs helaas. Geen melding dit keer dat de kabel er niet in zit, dus dat is een klein beetje winst.
Voorgaande jaren zetten we gewoon een heteluchtkacheltje in de auto aan een verlengsnoer, dan was het 15 minuten later warm en de ruiten ontdooid.
Had je de auto op gepland voorverwarmen of heb je het verwarmen handmatig gestart? Bij gepland voorverwarmen werkt het alleen als er een actieve laadsessie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
EricEB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:56:
Even totaal iets anders...briljante reclame op Instagram....even het filmpje zien !
https://www.instagram.com...K/?utm_medium=share_sheet

[Afbeelding]
Hartverwarmend? Misschien moeten ze eerst eens werken aan autoverwarmend. :+

Gelukkig komt onze auto pas tegen de zomer, anders krijgt mijn vrouw nog ideeën met die kerstverlichting en het 230V stopcontact in de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 21-12-2021 13:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Peetman

Tjah....

KingOfNorway schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:41:
[...]

Had je de auto op gepland voorverwarmen of heb je het verwarmen handmatig gestart? Bij gepland voorverwarmen werkt het alleen als er een actieve laadsessie is.
Handmatig gestart, maar daar kreeg ik voor de update ook vaak een melding van dat de laadkabel er niet in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:14:
Even voor de zekerheid:
Nee, de warmtepomp "verplaatst" warmte. Dus hij verplaatst de overtollige warmte van de batterij en motor naar het interieur. Airconditioning koelt de lucht die van buiten komt. Doordat koude lucht minder vocht kan bevatten dan warme lucht, is de lucht uit de AC droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

TomVeeCee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:21:
[...]

Mijn EV6 staat as we speak bij de dealer voor een aantal problemen. Waaronder ook de software update.

* warmtepomp maakt geluid tot aan de binnen kant (je hoort luid gezoem als je de heat functie gebruikt)
* deurklinken die niet mooi meer aansluiten
* de software update
* remote verwarmen
* snellaadissues
* en wsl nog een aantal die ik al niet meer weet, maar die wel op de werkbon stonden.

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zou ook graag willen weten welke updates er nu zijn en een lijst met de fixes die het bevat. Dan kunnen we:
1. controleren of de updates succesvol zijn
2. Dit met elkaar delen, zodat mensen met problemen waarvoor inmiddels een werkende update is, zich ook tot hun dealer kunnen wenden (hoewel het raar is dat je hiervoor zelf in actie moet komen, dealer moet gewoon zsm een afspraak inplannen voor zijn EV6 rijders)
3. en voor de administratie; de issuelijst op pagina 1 bijwerken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:44:
[...]

Hartverwarmend? Misschien moeten ze eerst eens werken aan autoverwarmend. :+

Gelukkig komt onze auto pas tegen de zomer, anders krijgt mijn vrouw nog ideeën met die kerstverlichting en het 230V stopcontact in de auto.
De dame uit het filmpje leest hier zo te zien mee want ze draait de verwarming behoorlijk omhoog anders alleen koude lucht natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Zo twee updates blijkbaar geinstalleerd. Wellicht dat ik vanavond even een goed rondje ga rijden om te kijken hoe het zich nu gedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Reacher

oldschool

Heeft er iemand scherp welke updates er nu zijn ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:06:
Zo twee updates blijkbaar geinstalleerd. Wellicht dat ik vanavond even een goed rondje ga rijden om te kijken hoe het zich nu gedraagd.
Nice, ik ga vanavond ook even toeren in een poging het vocht eruit te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
Afgelopen zaterdag mijn Kia besteld. Tegen de tijd dat ik hem krijg hebben jullie alles wel opgelost. Kan ik direct een een fijne auto rijden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:06:
Welke 2 (twee)...dit willen heel veel forummers weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
frank3523 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:17:
Afgelopen zaterdag mijn Kia besteld. Tegen de tijd dat ik hem krijg hebben jullie alles wel opgelost. Kan ik direct een een fijne auto rijden. :-)
Al enig idee wanneer die geleverd zal gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
RobbieHifi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:43:
[...]

Ik hoop binnen nu en een half jaar. Maar de dealer deed er nog geen uitspraak over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dartlink
EricEB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:26:
[...]

Welke 2 (twee)...dit willen heel veel forummers weten...
Ik schreef dit nog terwijl ik bij de dealer zat :+

Er zijn blijkbaar twee updates:
- eentje voor het verwarmingsprobleem mits de auto geen foutcodes laat zien bij uitlezen. Als deze dit toch laat zien dan moet er een nieuwe inverter in.
- eentje om "de systemen te stroomlijnen" wat dat dan ook mag betekenen.

Direct even een goede 50 minuten gereden door 't Twentse landschap met airco en heating aan en het was inderdaad een constante temperatuur. Zo snel ik de heating uit zet werd het wel frisjes. Maar ik kan dus nu ook beide opties tegelijkertijd aan hebben wat ik eerder niet kon.

Heb nu de auto op de parkeerplaats staan in kampeermodus met de heating en airco aan op 27 graden. Even dat vocht eruit branden <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 20:43
Ik heb vorige week ook een systeemupdate gehad die problemen met betrekking tot de shift-by-wire zou verhelpen. Deze update zou de zombie modus moeten voorkomen.

Overigens heb ik ook de update voor het verwarmingsprobleem gehad (zonder dat ik daar problemen mee ondervond). Het lijkt nu alsof er alleen maar koude lucht geblazen wordt, terwijl ik eerst een constante warme temperatuur had. Of dit komt doordat het ineens -3 graden was vanochtend en voor mijn update niet weet ik niet.

Daarnaast had ook ik vanochtend dikke druppels aan de binnenkant van de ruit. Waarschijnlijk omdat ik laatst de tip gevolgd had om de voorruitverwarming uit te schakelen. Dit schakelt de AC uit en ontvochtigd dus inderdaad geen lucht. Ik zal binnenkort nog eens proberen om voor te verwarmen met de voorruitverwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:09:
Direct even een goede 50 minuten gereden door 't Twentse landschap met airco en heating aan en het was inderdaad een constante temperatuur. Zo snel ik de heating uit zet werd het wel frisjes. Maar ik kan dus nu ook beide opties tegelijkertijd aan hebben wat ik eerder niet kon.

Heb nu de auto op de parkeerplaats staan in kampeermodus met de heating en airco aan op 27 graden. Even dat vocht eruit branden <3
Beide opties aan zetten kan ik nu direct al, maar ik dacht dat je zei dat mijn softwareversie ouder was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ben nu de navigatie update aan het doen maar hij was bij 99 en begint nu weer opnieuw 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Freezhost schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:39:
Ben nu de navigatie update aan het doen maar hij was bij 99 en begint nu weer opnieuw 8)7
Dat klopt, eerst downloaden en dan installeren. Het tweede tijdsbalkje zou sneller moeten gaan dan de eerste… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
O-B-One schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:46:
[...]

Dat klopt, eerst downloaden en dan installeren. Het tweede tijdsbalkje zou sneller moeten gaan dan de eerste… ;)
Ja hij is klaar, viel inderdaad mee die tweede.... ben benieuwd of ik er iets van ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Freezhost schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:56:
[...]

Ja hij is klaar, viel inderdaad mee die tweede.... ben benieuwd of ik er iets van ga merken.
Met een beetje pech krijg je dezelfde problemen die ik na de update kreeg. Het "bevriezen" van de navigatie en meldingen dat het HDA systeem moet worden nagekeken. De kaart is wel bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
KingOfNorway schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:14:
[...]

Met een beetje pech krijg je dezelfde problemen die ik na de update kreeg. Het "bevriezen" van de navigatie en meldingen dat het HDA systeem moet worden nagekeken. De kaart is wel bijgewerkt.
Jep dit heb ik ook gehad.
Bevriezen nog steeds.
HDA meldingen heb ik na dat ik bij de garage ben geweest niet meer gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik werd zojuist door de dealer gebeld.
Trekhaak is binnen en wordt donderdag geplaatst.
Ze hebben een lijst ontvangen van welke inverters er vervangen moeten worden aan de hand van wat serienummers. Donderdag wordt dat ook meteen gecontroleerd en wordt er een software update geïnstalleerd.

Ze hebben in ieder geval alvast wat inverters besteld voor de zekerheid. Levertijd is nog onbekend, maar ze hopen/verwachten dat in januari toch wel het eea geleverd gaat worden ivm de grootschaligheid van de problemen.

Donderdag meer info dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Mister I schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:32:
Ze hebben een lijst ontvangen van welke inverters er vervangen moeten worden aan de hand van wat serienummers. Donderdag wordt dat ook meteen gecontroleerd en wordt er een software update geïnstalleerd.

Ben benieuwd...ik wacht nog steeds op mijn trekhaak met juiste kabelboom...
Gelukkig is inverter al weken geleden vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:27:
[...]

Beide opties aan zetten kan ik nu direct al, maar ik dacht dat je zei dat mijn softwareversie ouder was?
Net even gecontroleerd met mijn versies maar die hebben geen verschil met vanochtend. Zou het een onderdeel update geweest zijn wellicht. Geen idee.

Update: auto staat sinds 15.00 in kampeermodus met alles op 27 graden en A/C en Heat aan en dit werkt nu goed! Denk dat ik vanavond even ga rijden en kijken hoe het dan gaat.

Accu temperatuur is op moment in de range van 6-9 graden Celsius. Waterkoeling zit op 6 graden en de 12 volt batterij is volledig opgeladen deze zit op 14.1 volt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 23:07
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:06:
[...]

Bijna 5K :) Maar ik heb hem altijd op auto staan, dus dan wisselt hij zelf tussen AC en Heat. Echter als ik beide aan zou zetten, dan blijft de auto koude lucht geven.

Welke van Mossel ben je geweest? Toevallig die in apeldoorn? Ik mag daar donderdag heen voor het ophalen van de bestelde Ev6. Had ze nog gebeld of ze wilden controleren of er nog software updates geïnstalleerd moesten worden (ze waren op de hoogte van alle gemelde problemen) maar dat dus chassis-nummer afhankelijk is. Heb aangegeven dat mij het niet veel uitmaakte, als het allemaal maar werkte >:)

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Theflying schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:04:
[...]

Welke van Mossel ben je geweest? Toevallig die in apeldoorn? Ik mag daar donderdag heen voor het ophalen van de bestelde Ev6. Had ze nog gebeld of ze wilden controleren of er nog software updates geïnstalleerd moesten worden (ze waren op de hoogte van alle gemelde problemen) maar dat dus chassis-nummer afhankelijk is. Heb aangegeven dat mij het niet veel uitmaakte, als het allemaal maar werkte >:)
Hengelo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
KingOfNorway schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:14:
[...]

Ik heb geen dingen opgemerkt na de update. Mijn HDA werkt als vanouds en ik heb nog zo weinig gereden en genavigeerd dat ik geen idee heb wat er veranderd zou moeten zijn op de kaart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Iemand enig idee wat de druk van de banden moet zijn volgens de boardcomputer? Ze zaten bij mij de afgelopen weken zo rondom de 32-33 (geen idee wat de eenheid is die weergegeven wordt). En vandaag loopt hij te mekkeren dat de bandspanning te laag is (nu 30-31 op alle banden).
Zal ongetwijfeld door de kou komen.

Morgen maar eens langs een bandenpomp.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02
EricEB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:03:
Algemene interesse.

-navigatie

-ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

BlaTieBla schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:50:
Iemand enig idee wat de druk van de banden moet zijn volgens de boardcomputer? Ze zaten bij mij de afgelopen weken zo rondom de 32-33 (geen idee wat de eenheid is die weergegeven wordt). En vandaag loopt hij te mekkeren dat de bandspanning te laag is (nu 30-31 op alle banden).

Dat zal PSI zijn die je ziet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Ik heb hem direct naar bar gezet. Volgens mij staat er voor de 19" banden 2.5bar op meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02
Mister I schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:32:

Ze hebben in ieder geval alvast wat inverters besteld voor de zekerheid. Levertijd is nog onbekend, maar ze hopen/verwachten dat in januari toch wel het eea geleverd gaat worden ivm de grootschaligheid van de problemen.

Dealer belt mij niet, ik moet telkens bellen (ik bel 1 keer per week dus een drammer vind ik mijzelf niet)
Inderdaad moet er naar een serienummer gezocht worden en daarom moet de auto de hele dag bij de dealer staan... Het maakt mij niet uit of het nou wel of niet de inverter is, als ze het maar asap fixen.

'ik ben de eerste', net zoals de DC laadproblemen. En wat er op internet staat moet u niet geloven hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
grotegok schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:59:
[...]

Dealer belt mij niet, ik moet telkens bellen (ik bel 1 keer per week dus een drammer vind ik mijzelf niet)
Inderdaad moet er naar een serienummer gezocht worden en daarom moet de auto de hele dag bij de dealer staan... Het maakt mij niet uit of het nou wel of niet de inverter is, als ze het maar asap fixen.

'ik ben de eerste', net zoals de DC laadproblemen. En wat er op internet staat moet u niet geloven hoor.
Dat laatste heb ik zelf opgelost door namen van andere dealers op te schrijven en ze die maar laten te bellen. Hielp bij mij tegen het "u bent de eerste die het meld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
https://www.autoreview.nl...ersnel-opladen-tot-240-kw

Elk nadeel heeft zijn voordeel, of was het andersom, volgens een befaamde voetballer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
jmens schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:54:

Elk nadeel heeft zijn voordeel, of was het andersom, volgens een befaamde voetballer. ;)
In elk geval geeft Kia aan dat ze het probleem onderkennen en werken aan een oplossing volgens het artikel!

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:17
Hallo,
bij welke instelling heb je dit scherm kunnen splitsen. Bij Apple Carplay of is het een instelling op de EV6. Ik heb alles doorgezocht maar de bijhorende instelling niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
JPoers83 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:04:
[...]

En ik weer een blauwe, een van de andere 32 geregistreerde AWD's. Morgen ophalen :)
Hey @JPoers83 when did you order yours? I ordered mine with Kia private lease on 7th July and it’s delivery just got delayed again until week 22 next year!!!! So frustrating as there seems to be zero reasoning behind it at all and like many the dealer seems to know less each time of asking 🤷🏼‍♂️🤬
I am also hoping that yours comes with the latest fixes to it so that you can report the later models are not having heating and charging issues. Good luck and enjoy the beautiful car 🚙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:19
jmens schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:54:

Waardeloos artikel… aangezien niemand hier deze ervaring heeft…
Sterker nog, omdat de Kia liever zijn temperatuur binnen op 21 houdt dan accu niet voorverwarmen?
De halve community hier rijdt met ijspegels rond omdat het allemaal voor geen ene meter werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

bello2011 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:42:
[...]

Hallo,
bij welke instelling heb je dit scherm kunnen splitsen. Bij Apple Carplay of is het een instelling op de EV6. Ik heb alles doorgezocht maar de bijhorende instelling niet kunnen vinden.
Het is een instelling in het menu van de EV6. Ga naar settings en zoek op 'split', dan moet je er komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

Weet niet of ie al gedeeld was, maar deze reviewer is zo lyrisch, dat je weer opnieuw een beetje trots wordt dat je er een hebt...

Zijn er trouwens meer van jullie die spontaan worden aangesproken door andere mannen. Ik al een keer of vier. In de wasstraat bij het stofzuigen, bij de vuilstort, de supermarkt... Heb ik nog nooit meegemaakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
Heeft iemand al een hondenrek voor op de hoofdsteunen gevonden die past?
De Kia originele is niet leverbaar in NLD.
Een variant die je met staven op de grond zet is ruk met een de kleine kofferbak van de ev6

Anyone :) ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
[...]

Hallo,
Gelukkig zijn er mensen die filmpjes maken (deze is niet van mij hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-02-2023
Bij mij staat Meridian nu op Bas+2. Als ik radio luister vindt ik authentic het beste klinken en bij spotify de surround modus. Verder ben ik zeer tevreden over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:57:
[...]

Net even gecontroleerd met mijn versies maar die hebben geen verschil met vanochtend. Zou het een onderdeel update geweest zijn wellicht. Geen idee.
Kan het zijn dat je alleen de software versies van de Nav en infotainment systeem zie. Wellicht zie je niet de versies van de systeemsoftware die bijvoorbeeld de kachel regelt.

in elk geval doet de AC nu samen met de heat en levert dat ook warmte op. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Daar zit ik ook met smart op te wachten. Ga dus binnekort toch eens even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
BlaTieBla schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:50:

Die van mij zijn door de dealer opgepompt na een lekke band, geeft nu rond de 35-38 psi aan. Mijn dealer gaf aan dat alle banden (19") 2.5 bar moesten hebben @Dartlink .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 23:07
damianvd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:55:
[...]

Die van mij zijn door de dealer opgepompt na een lekke band, geeft nu rond de 35-38 psi aan. Mijn dealer gaf aan dat alle banden (19") 3.5 bar moesten hebben @Dartlink .
3,5 Bar is volgens mij best stevig. Dit is wat ik kan vinden in de online handleiding. Het zou ook op de label moeten staan aan de binnen zijde van de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEh2O4mZfx8Wi_aOcLhVj_9MUOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pzjo0RJVnzWcicDUCfRDne6j.png?f=fotoalbum_large

https://ev6.synology.me/e...16732_r1_20210720161200_2

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
RobbieHifi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:43:
[...]

If it AWD then sometime beyond summer 2022! 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Hallo,
Het is een sub instelling van het mobiele projectie. Ergens in het topic heb ik staan waar je op moet drukken om daar te kunnen komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
radeondutch schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:21:
Heeft iemand al een hondenrek voor op de hoofdsteunen gevonden die past?
De Kia originele is niet leverbaar in NLD.
Een variant die je met staven op de grond zet is ruk met een de kleine kofferbak van de ev6

Anyone :) ?
Goeie, ik zoek eigenlijk een goeie bescherming voor de kofferbak, en eventueel een rek, dus ik volg dit even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
Theflying schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:02:
[...]

3,5 Bar is volgens mij best stevig. Dit is wat ik kan vinden in de online handleiding. Het zou ook op de label moeten staan aan de binnen zijde van de deur.

[Afbeelding]

https://ev6.synology.me/e...16732_r1_20210720161200_2
Moest inderdaad 2.5 bar zijn ipv 3.5 bar, foutje ;) komt ook overeen met de 35-38 psi op mijn dashboard.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dartlink
Nou. Zojuist heb ik even een ritje Almelo - Amersfoort - Enschede (om 350kW te kunnen laden) - Almelo gedaan.

tl;dr: de update lost mijn problemen niet op. Morgenochtend ga ik direct met de dealer en de leasmij bellen. Want hier ben ik wel klaar mee. (en het heeft geen nut dat dealers hier dan tijd insteken in een oplossing die niet werkt)

Hetzelfde riedeltje als hiervoor; in het begin alles prima, maar na 45 minuten rijden (dus rond Apeldoorn) zie ik in het energieoverzicht de airco ineens naar 0kW schieten. En ja hoor paar minuten daarna ijskoud.

Gelukkig was ik deels voorbereid, ik had alvast de fleecedekens uit de kofferbak gehaald en op de achterbank gelegd, voor het geval dat. Hier was ik heel blij om, want ik had mijn winterjas niet bij me. Enkel mijn werkjasje.

Vanaf Amersfoort weer terug naar Enschede om daar met een paar procent (4% uiteindelijk) te gaan snelladen. Start temperatuur was circa 9 graden minimaal en maximaal 17 graden in mijn accupack. Voor de liefhebber heb ik dit via de ODB dongle een screencapture gedaan. Zal ik zo uploaden op YouTube. Ik kwam tot het hoogste tot nu toe! 175kW! Toen even als test even ontkoppeld en opnieuw gekoppeld om te kijken of deze nu doorschiet (accupack was toen 25+ graden), maar helaas maximaal 175kW.

Nu thuis en even warm worden. Ijs en ijskoud. Het was 13.9 graden in de auto toen ik thuis was.

Het vreemde van het hele verhaal is dus dat hij dus wel 3 a 4 uur rustig 27 graden is gebleven in kampeermodus, maar als je gaat rijden kapt ie er mee.

Youtube video van opladen, wordt op dit moment nog verwerkt dus even geduld :)
Staat online nu :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dartlink op 21-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Adjo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:10:
[YouTube: Kia EV6 - This changes everything......]

Weet niet of ie al gedeeld was, maar deze reviewer is zo lyrisch, dat je weer opnieuw een beetje trots wordt dat je er een hebt...

Zijn er trouwens meer van jullie die spontaan worden aangesproken door andere mannen. Ik al een keer of vier. In de wasstraat bij het stofzuigen, bij de vuilstort, de supermarkt... Heb ik nog nooit meegemaakt :*)
Ik zojuist bij een laadpaal.
Mensen komen vooral vragen hoe het rijdt en hoe het laden bevalt en ook de auto bewonderen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik zag net dat ze 36psi horen te zijn, dus 31-32 is wel wat aan de lage kant.
Morgen maar eens wat extra lucht er in blazen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Adjo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:10:
Ik heb al 4 mannen foto’s van mijn EV6 plus interstellar grey zien maken terwijl ie gewoon voor huis geparkeerd stond hier in Zeist 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Darksprout schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:49:
[...]

Hey @JPoers83 when did you order yours? I ordered mine with Kia private lease on 7th July and it’s delivery just got delayed again until week 22 next year!!!! So frustrating as there seems to be zero reasoning behind it at all and like many the dealer seems to know less each time of asking 🤷🏼‍♂️🤬
I am also hoping that yours comes with the latest fixes to it so that you can report the later models are not having heating and charging issues. Good luck and enjoy the beautiful car 🚙
I've orded mine may 18. They weren't expecting it would be delivered this year but suddenly it popt up with a chassisnumber and was transported by the morning lilly.

Not al has been fixed, today i got my trusty 10 spanner again too disconnected the battery because of the not ready-modus. Heating or mist problems haven't shown up. But I haven't took it an a long journey jet, thanks to covid I'm bounded too my house....

Hope you'll get an quick update for a early delivery.
Pagina: 1 ... 73 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic