Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:31:
Nou. Zojuist heb ik even een ritje Almelo - Amersfoort - Enschede (om 350kW te kunnen laden) - Almelo gedaan.

tl;dr: de update lost mijn problemen niet op. Morgenochtend ga ik direct met de dealer en de leasmij bellen. Want hier ben ik wel klaar mee. (en het heeft geen nut dat dealers hier dan tijd insteken in een oplossing die niet werkt)

Hetzelfde riedeltje als hiervoor; in het begin alles prima, maar na 45 minuten rijden (dus rond Apeldoorn) zie ik in het energieoverzicht de airco ineens naar 0kW schieten. En ja hoor paar minuten daarna ijskoud.

Gelukkig was ik deels voorbereid, ik had alvast de fleecedekens uit de kofferbak gehaald en op de achterbank gelegd, voor het geval dat. Hier was ik heel blij om, want ik had mijn winterjas niet bij me. Enkel mijn werkjasje.

Vanaf Amersfoort weer terug naar Enschede om daar met een paar procent (4% uiteindelijk) te gaan snelladen. Start temperatuur was circa 9 graden minimaal en maximaal 17 graden in mijn accupack. Voor de liefhebber heb ik dit via de ODB dongle een screencapture gedaan. Zal ik zo uploaden op YouTube. Ik kwam tot het hoogste tot nu toe! 175kW! Toen even als test even ontkoppeld en opnieuw gekoppeld om te kijken of deze nu doorschiet (accupack was toen 25+ graden), maar helaas maximaal 175kW.

Nu thuis en even warm worden. Ijs en ijskoud. Het was 13.9 graden in de auto toen ik thuis was.

Het vreemde van het hele verhaal is dus dat hij dus wel 3 a 4 uur rustig 27 graden is gebleven in kampeermodus, maar als je gaat rijden kapt ie er mee.

Youtube video van opladen, wordt op dit moment nog verwerkt dus even geduld :)
Staat online nu :)

[YouTube: Kia EV6 charging at 350kW with -2 degree celsius]
Afgelopen zaterdag stond ik bij een 350 kW FastNed lader in de buurt van Nunspeet. Wat mij opviel is dat toen ik de auto aan de lader hing en de lader met de auto ging communiceren, de lader aangaf dat de maximale laad capaciteit van de auto 175 kW was. Ik heb slechts tot 50% geladen, maar ik kwam op.maximaal 150 kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:13
KingOfNorway schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:46:
[...]

Afgelopen zaterdag stond ik bij een 350 kW FastNed lader in de buurt van Nunspeet. Wat mij opviel is dat toen ik de auto aan de lader hing en de lader met de auto ging communiceren, de lader aangaf dat de maximale laad capaciteit van de auto 175 kW was. Ik heb slechts tot 50% geladen, maar ik kwam op.maximaal 150 kW.
Ik sta regelmatig bij een Fastned, maar ik heb de schermen nooit aan zien geven wat de maximale snelheid zou kunnen zijn. Heb je daar toevallig een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:15
KingOfNorway schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:46:
[...]

Pak je dan wel de goede stekker? Die HPC stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:40
Kom toevallig deze op YT tegen....hele voorruit van binnen bevroren en ramen beslagen tijdens rijden, de verwarming staat hoog....
Ik versta er geen klap van, hang hier ook geen oordeel aan....maar ziet er vreemd uit.https://youtu.be/ApbHh3aHnDw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
EricEB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:00:
Kom toevallig deze op YT tegen....hele voorruit van binnen bevroren en ramen beslagen tijdens rijden, de verwarming staat hoog....
Ik versta er geen klap van, hang hier ook geen oordeel aan....maar ziet er vreemd uit.https://youtu.be/ApbHh3aHnDw
Hij heeft daar wel de recirculatie aan staan, volgens mij helpt dat niet.

Vanavond aan een 150kw laadpaal gestaan, constant tussen de 40 en 50 kwh gezeten qua snelheid. Dit wisselt trouwens zo snel op het display in de auto dat je de waardes amper kunt lezen.

De laatste paar minuten ging hij naar 75kw. Het laden begon na ongeveer 3 kwartier rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jDuQzoQtW_p4xHolSfXcr_kK6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3aQw5KPb2G3D4G3gAHJQCLK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Loei123 op 22-12-2021 00:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Adjo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:10:
[YouTube: Kia EV6 - This changes everything......]

Zijn er trouwens meer van jullie die spontaan worden aangesproken door andere mannen. Ik al een keer of vier. In de wasstraat bij het stofzuigen, bij de vuilstort, de supermarkt... Heb ik nog nooit meegemaakt :*)
Yup hier ook. Kan je nagaan wat mijn vrouw mee maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
EricEB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:00:
…hele voorruit van binnen bevroren en ramen beslagen tijdens rijden, de verwarming staat hoog....
Maar wel binnen circulatie aan, zo krijg je je ramen zeker goed vochtig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Nobby

Nuts!

Heeft er iemand al een lijst gemaakt met alle zaken waar je op moet letten met de overdracht? Of is iedereen het er ok mee om bij elk nieuw probleem terug te gaan naar de dealer?

De AWD GT-line blue moet ergens in Februari komen. Die zal dan vast niet de software update hebben gehad, of de verwarming upgrade.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nobby schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:02:
Heeft er iemand al een lijst gemaakt met alle zaken waar je op moet letten met de overdracht? Of is iedereen het er ok mee om bij elk nieuw probleem terug te gaan naar de dealer?

De AWD GT-line blue moet ergens in Februari komen. Die zal dan vast niet de software update hebben gehad, of de verwarming upgrade.
Een hele nuttige. Ik heb screenshots gemaakt van alles wat relevant is, en ga ik op een lijst zetten.

Ik krijg de mijne 28e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Nobby

Nuts!

king_dude schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:10:
[...]

Een hele nuttige. Ik heb screenshots gemaakt van alles wat relevant is, en ga ik op een lijst zetten.

Ik krijg de mijne 28e
Ik heb nog een maand of twee, maar ik zie graag je lijst tegemoet _/-\o_

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:43

PB-powell

Mr. Laziness

Nobby schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:11:
[...]

Plus 1! Ik mag 7 januari naar de dealer de mijne ophalen (nog even afspreken hoe precies met de lockdown enzo...)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:26

anc

Beetje suggestieve vraag of iedereen er ok mee is. Ik verwacht dat een nieuwe auto helemaal goed is, zonder gebruiksproblemen. De lijst van kinderziektes beginnen wel compleet te worden. Ze zijn niet voor elke auto toepasbaar dus in het productieproces zijn verschillende paden gelopen. En zal je terug moeten gaan met de auto met een nieuw probleem OF dit probleem accepteren. Ik hoop erop dat KIA Nederland snel met een oplossing gaat komen voor het verwarmingsprobleem en ik kan mij niet voorstellen dat dat er niet is wanneer jouw auto in februari moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05

De vraag is of er een lijst is die op alle auto's van toepassing is.
En volgens mij is dat niet zo (niet iedereen heeft verwarmingsproblemen, niet snelladen).

Tevens mag je denk ik aannemen/verwachten dat de dealer je de auto 'goed' aflevert.
Of wel, alle bekende updates erop zetten en zorgen dat hij helemaal bij is met de op dat moment bekende issues (en die kan anders zijn dan wat er hier is gemeld) die te fixen zijn.
Het kan dus ook voorkomen dat issues wel bekend zijn, maar dat er geen onderdelen voorradig zijn (dus je moet een keer terug komen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
damianvd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:30:
[...]

Voorruitverwarming moet je uit zetten, die zorgt ervoor dat je AC aan gaat. Ik zet hem zelf op 27 graden, 2x voorverwarm sessie gestart via de app en daarna waren mijn voorruit, achterruit en spiegels ijs-vrij.
Dit heeft vanochtend geholpen!! Alle ruiten ontdooid, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
PieterSn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:56:
[...]

Dit heeft vanochtend geholpen!! Alle ruiten ontdooid, thanks voor de tip.
Nou hier doet ie helemaal niks vanochtend :( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49Q24HEmj-t0Un0jEYb_oIan7wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Z6fcJ2KSII0UTEPBgZb6BgX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
BlaTieBla schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:34:
Ik zag net dat ze 36psi horen te zijn, dus 31-32 is wel wat aan de lage kant.
Morgen maar eens wat extra lucht er in blazen.
Same! Iemand enig idee of dit gelinkt is aan winterbanden/all season(regulier)? Rij namelijk op winterbanden en geeft bij mij constant 32/35PSI aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Zit er eigelijk een extra tas bij voor de laadkabel?
Ik zie die namelijk wel op YT videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Peetman

Tjah....

Anunnaki schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:11:
Zit er eigelijk een extra tas bij voor de laadkabel?
Ik zie die namelijk wel op YT videos.
Bij ons niet, alleen een tas voor de granny met daarin ook de V2L adapter (indien van toepassing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Peetman schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:15:
[...]

Bij ons niet, alleen een tas voor de granny met daarin ook de V2L adapter (indien van toepassing)
Inderdaad hier ook die en de bandenreparatie set. Vandaar ik het ff check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
damianvd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:30:
[...]

Voorruitverwarming moet je uit zetten, die zorgt ervoor dat je AC aan gaat. Ik zet hem zelf op 27 graden, 2x voorverwarm sessie gestart via de app en daarna waren mijn voorruit, achterruit en spiegels ijs-vrij.
AC mag gewoon aan, de auto wordt er wel warm om.
Indien dit niet het geval vermoed ik dat je terug moet naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Helaas moest er vanochtend gekrabt worden, achterruit en spiegel verwarming deden het dit keer wel maar het klimaatysteem ging niet aan.
Op de plaats van bestemming kreeg ik hier ook een alarm/waarschuwing over in de Kia Connect app, dus uiteindelijk had de auto toch door dat het niet werkte.

Nog een klein beetje ijs onderaan de voorruit aan de binnenkant, ik heb er vertrouwen in dat het vocht met de kilometers zal verdwijnen.
En eerlijk is eerlijk, het was -5.

Verder wordt de auto zalig warm, ook snel.
De stuurverwarming in het bijzonder is echt heel erg fijn, heb dit nog nooit eerder gehad.

Wel heb ik het idee dat de auto niet al het vermogen levert bij deze temperaturen, ik gok dat de accu simpelweg niet genoeg opwarmd.

Al met al wel een erg fijne rit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Kia EV6 | THE BEST EV ON SALE RIGHT NOW | PERIOD

[ Voor 21% gewijzigd door Anunnaki op 22-12-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:25:
[...]

AC mag gewoon aan, de auto wordt er wel warm om.
Indien dit niet het geval vermoed dat je terug naar de garage moet.
Had het vanochtend eens handmatig geprobeerd en nu kon AC en HEAT wel tegelijk aan! Wellicht dat de dealer bij de reperatie van de lekke band gelijk de update heeft gedaan. Zal het morgen via de app met Defrost on proberen, wellicht dat het nu wel goed werkt en mijn voorruit ijs-vrij wordt met die optie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:33
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:25:

Nog een klein beetje ijs onderaan de voorruit aan de binnenkant, ik heb er vertrouwen in dat het vocht met de kilometers zal verdwijnen.
En eerlijk is eerlijk, het was -5.
Is het een nieuwe auto? Heb nog nooit gehad dat de binnenkant van een auto bevriest, maar ik heb altijd clima control aan. Dus het zal wss in de wagen wel altijd goed droog zijn.

Van het moment dat de auto een paar maand in gebruik is zou dat toch nietmeer mogen voorvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Engineer Stewie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:35:
[...]

Is het een nieuwe auto? Heb nog nooit gehad dat de binnenkant van een auto bevriest, maar ik heb altijd clima control aan. Dus het zal wss in de wagen wel altijd goed droog zijn.

Van het moment dat de auto een paar maand in gebruik is zou dat toch nietmeer mogen voorvallen.
Ik heb hem sinds vrijdag, staat nu 2**km op de teller.
Gisteren twee uur lang met een zeer warme auto rond gereden en er zat vanochtend alleen nog ijs helemaal aan de onderkant van de voorruit.
Dit zag ik ook alleen omdat ik de buitenkant moest krabben, anders had ik het niet gezien waarschijnlijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Dartlink schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:53:
[...]

Ik sta regelmatig bij een Fastned, maar ik heb de schermen nooit aan zien geven wat de maximale snelheid zou kunnen zijn. Heb je daar toevallig een foto van?
Zal de volgende keer een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:32
r0el schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:50:
[...]

Ik heb al 4 mannen foto’s van mijn EV6 plus interstellar grey zien maken terwijl ie gewoon voor huis geparkeerd stond hier in Zeist 😅
Hoe is jouw ervaring met de dealer in Zeist (als je hem daar vandaan hebt tenminste)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Vanochtend een nieuwe uitdaging. De deurgreep aan de bestuurderskant klapt niet in als ik ga rijden. Links achter sluit niet helemaal aan. Er zal wel ijs tussen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:03:
Vanochtend een nieuwe uitdaging. De deurgreep aan de bestuurderskant klapt niet in als ik ga rijden. Links achter sluit niet helemaal aan. Er zal wel ijs tussen zitten.
Dat had ik vanochtend links achter, vind het niet zo'n ramp, maak me meer zorgen dat ze een keer niet naar buiten komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoppo198 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:00:
Hoe is jouw ervaring met de dealer in Zeist (als je hem daar vandaan hebt tenminste)?
De auto is geleverd via Braber in Ede (dichtbij werkgever, gekozen voor leasemij). Ik heb wel meerdere proefritten gedaan met de yacht blue GT line die ze bij ATS Zeist als demo hebben staan. De ervaringen zijn niet persé positief maar dat is hoofdzakelijk gevoel. Hiervoor reed ik BMW en dat is qua service-beleving een wereld van verschil vergeleken met de indruk die ik van ATS had. Bij ATS had ik meer de indruk dat ik bij een gewone autodealer stond ipv bij een merkdealer. Onderhoud twijfel ik dus over óf bij kantoor in de buurt óf toch proberen hier in Zeist. Wat zijn jouw ervaringen en overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 19:32
r0el schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:11:
[...]

De auto is geleverd via Braber in Ede (dichtbij werkgever, gekozen voor leasemij). Ik heb wel meerdere proefritten gedaan met de yacht blue GT line die ze bij ATS Zeist als demo hebben staan. De ervaringen zijn niet persé positief maar dat is hoofdzakelijk gevoel. Hiervoor reed ik BMW en dat is qua service-beleving een wereld van verschil vergeleken met de indruk die ik van ATS kreeg. Bij ATS had ik meer de indruk dat ik bij een gewone autodealer stond ipv bij een merkdealer. Onderhoud twijfel ik dus over óf bij kantoor in de buurt óf toch proberen hier in Zeist. Wat zijn jouw overwegingen?
Ik ben vooral voor locatie gegaan eigenlijk, dichtbij huis. Zakelijke lease via Arval.
Ze hebben me in ieder geval goed op de hoogte gehouden van de levertijd en wanneer het showmodel en mijn auto zijn binnengekomen. Ik moet alleen nog 3 weken wachten voordat ik hem mag ophalen (moet nog even mijn huidig contract uitzitten haha). Auto wordt volgende week op kenteken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Laatst online: 30-09 21:04
Inmiddels in 6 dagen tijd 5 keer de zombie modus gehad. Kia gebeld om een afspraak te maken. Helaas enkel nog plek op 24 december (wat niet lukt ivm verhuizing), daarna was de eerste mogelijkheid 17 januari. Ben benieuwd of er dan al een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:32
Nobby schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:11:
[...]

Zie pin in openingspost. Lijst met veel voorkomende problemen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Leezer14 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:51:
Inmiddels in 6 dagen tijd 5 keer de zombie modus gehad. Kia gebeld om een afspraak te maken. Helaas enkel nog plek op 24 december (wat niet lukt ivm verhuizing), daarna was de eerste mogelijkheid 17 januari. Ben benieuwd of er dan al een update beschikbaar is.
Kun je vertellen hoe dit ontstaat?
Voet op de rem, EV knop indrukken en dan komt er gewoon geen ready in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Vraagje met betrekking tot snelladen. Ik zie in enkele berichtjes staan dat de auto ipv 350 maar met 175 kw laadt of ipv 150 maar 75 kw. Kan het zijn dat er in dat geval nog iemand anders van dit laadstation gebruik maakt op de plek naast jou? Bij de meeste snelladers wordt de maximale capaciteit van bv 350kw in zo’n geval met elkaar gedeeld en hou je dus maar 175kw over…. Of maar 75kw ipv 150kw. Is maar een idee van mij, misschien dat iets anders dit veroorzaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:54:
[...]

Kun je vertellen hoe dit ontstaat?
Voet op de rem, EV knop indrukken en dan komt er gewoon geen ready in het scherm?
Ik heb het idee dat het vrij random komt en gaat, maar meestal door "te snel" de versnelling naar D te willen zetten terwijl het dashboard nog aan het "inladen" in. Er is maar één manier om uit de zombie modus te komen bij mijn weten:

1. Uitstappen met sleutel
2. Auto op slot klikken met sleutel
3. Op het dashboard verschijnt dan de melding "Sleutel is buiten het voertuig"
4. Auto openen en auto uitschakelen via EV-knop
5. Instappen en auto weer inschakelen, alles laten "inladen" en dan na weergave van "Ready" de versnelling wijzigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Leezer14 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb het idee dat het vrij random komt en gaat, maar meestal door "te snel" de versnelling naar D te willen zetten terwijl het dashboard nog aan het "inladen" in.
Dit is dan toch geen reden om er mee naar de garage te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:59:
[...]

Dit is dan toch geen reden om er mee naar de garage te gaan?
Er schijnt een update voor te komen + er is nog een issue met een ratelende ventilator. De garage wilde graag de auto uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb hem sinds vrijdag, staat nu 2**km op de teller.
Gisteren twee uur lang met een zeer warme auto rond gereden en er zat vanochtend alleen nog ijs helemaal aan de onderkant van de voorruit.
Dit zag ik ook alleen omdat ik de buitenkant moest krabben, anders had ik het niet gezien waarschijnlijk. :+
Komt wel goed dan, zal helemaal moeten uitdrogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:04:
[...]

Dat had ik vanochtend links achter, vind het niet zo'n ramp, maak me meer zorgen dat ze een keer niet naar buiten komen. :P
Ja die angst voel ik ook wel. Ik hoor ze nu al twee dagen dat ze best wel vast gevroren zitten als ik de auto in de ochtend van het slot haal. Wat mij ook opviel is dat er zich ijs verzameld in de kom waar de deurhandel in zit, waardoor die niet meer goed terug gaat als je gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
KingOfNorway schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:12:
[...]

Ja die angst voel ik ook wel. Ik hoor ze nu al twee dagen dat ze best wel vast gevroren zitten als ik de auto in de ochtend van het slot haal. Wat mij ook opviel is dat er zich ijs verzameld in de kom waar de deurhandel in zit, waardoor die niet meer goed terug gaat als je gaat rijden.
Dat probleem heb je ook wel met conventionele deurgrepen, die van mij zitten ook regelmatig vast als het hard vriest en dan moet je flink kracht gebruiken om ze los te krijgen.

Nadeel hier is natuurlijk dat je moet drukken en de kracht die je kunt zetten veel kleiner is. Misschien ook nog risico dat de motoren doorbranden die de deurgrepen naar buiten drukken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
Francos schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:55:
Vraagje met betrekking tot snelladen. Ik zie in enkele berichtjes staan dat de auto ipv 350 maar met 175 kw laadt of ipv 150 maar 75 kw. Kan het zijn dat er in dat geval nog iemand anders van dit laadstation gebruik maakt op de plek naast jou? Bij de meeste snelladers wordt de maximale capaciteit van bv 350kw in zo’n geval met elkaar gedeeld en hou je dus maar 175kw over…. Of maar 75kw ipv 150kw. Is maar een idee van mij, misschien dat iets anders dit veroorzaakt…
De auto zou met maximaal 240 kW moeten kunnen laden. Echter dat hangt van zoveel zaken af, dat je die snelheid waarschijnlijk in optimale situaties gaat halen. Ik heb altijd alleen aan een paal gestaan en heb maximale snelheden tot 150 kW gezien.

In dit verhaal (auf Deutsch) wordt tot in detail uitgelegd waar de snelheid van laden allemaal van afhangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:19:
[...]

De auto zou met maximaal 240 kW moeten kunnen laden. Echter dat hangt van zoveel zaken af, dat je die snelheid waarschijnlijk in optimale situaties gaat halen. Ik heb altijd alleen aan een paal gestaan en heb maximale snelheden tot 150 kW gezien.
Precies dit, gisteravond begon de auto pas na 15/20 minuten van 40-50 naar 70-80kw te laden, toen zat ik ook vlot op 85% en ben ik er mee gestopt.

Die 240kw heb je mijn inziens ook alleen nodig wanneer je langs Route Soleil moet laden. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
Francos schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:55:
Zoals al gemeld is hangt de maximale laadsnelheid die je kan halen af van diverse factoren.
Naast de laadpaal zelf zijn State of Charge (SoC, laadstand van de accu) in combinatie met de accu temperatuur de belangrijkste factoren.
De max laadsnelheid die de EV6 kan halen is 239kW, maar deze laadsnelheid haal je alleen bij een accu temp van minimaal 25 graden én alleen bij bepaalde lagere SoC (grofweg <55%). Testen of je de max snelheid kan halen bij b.v. een SoC van 65% is dus in alle gevallen zinloos.

Het is inmiddels ook bekend dat bij de huidige buiten temperaturen de accu vaak (veel) te koud is om in de buurt van de max snelheid te komen. Het lijkt er op dat dit opgelost gaat worden met een software update (icm navigeren naar een laadstation). Deze koude accu (<15 graden, maar kan ook zomaar rond de 5 graden zijn) is in dit topic in heel veel gevallen de oorzaak dat maar max 75kW ofzo gehaald wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leezer14
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:36:
[...]

Precies dit, gisteravond begon de auto pas na 15/20 minuten van 40-50 naar 70-80kw te laden, toen zat ik ook vlot op 85% en ben ik er mee gestopt.

Die 240kw heb je mijn inziens ook alleen nodig wanneer je langs Route Soleil moet laden. :9
Same here. Gisterenavond even langs Fastned gereden met 27% accu. Laden ging de eerste 10 minuten met maximaal 43kw, daarna schoot hij door naar 130kw voor enkele minuten. Rond de 55% zakte dit weer naar ~100kw. Gestopt bij 65% en doorgereden naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Leezer14 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:51:
Ik heb de auto inmiddels zo'n twee weken en hier nog geen last van gehad - maar heb wel door alle berichten hier, altijd nettjes gewacht op de ready melding op het dashboard. Ik snap dat het een software glitch is, maar als je hier die paar seconden rekening mee houdt, is het eigenlijk geen enkel probleem.

Vanochtend voor het eerst de app gebruikt om de auto voor te verwarmen en de ramen te ontijzelen etc. Werkte allemaal perfect - ramen schoon, auto warm! :)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Gisteren dus de auto gaan halen bij de dealer.
In België is het nog meer armoe troef.
Update uitgevoerd, nu helemaal geen warme lucht meer. Verwarmen via de app is nu ook helemaal niet meer mogelijk.
De uitleg van het snelladen was helemaal van de pot gerukt. Je kan enkel de beloofde snellaadtijden halen bij 800V laadstations. Duh, Ionity is allemaal 800V, Fastned kan ik niet terug vinden.
Als ik nu wil voorverwarmen krijg ik de foutmelding van de kabel, voorheen niet.
Het ratelende geluid als de heat opstaat, (nog) geen oplossing voor. Inverter nog niet beschikbaar.
Ik wordt er een beetje moedeloos van.
Ik zal mijn communicatie maar even naar de leasemaatschappij sturen.
Had ik toch maar de Tesla genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Laatst online: 30-09 15:38
Oei... ben van plan privé een EV6 aan te schaffen.... was in twijfel tussen een EQA en deze....
Weet het nu niet meer, als ik alles zo hoor van problemen die er zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
@TomVeeCee Ja herkenbaar ik begin er ook stevig van te balen zeker nu met het koude weer. Het duurt ook veel te lang voordat er een oplossing is, mogelijk heeft dat te maken met de chip problemen maar het feit is wel dat wij er de dupe van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
TomVeeCee schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:51:
Had ik toch maar de Tesla genomen.
Zeg nu zelf, die auto's zijn ook niet zonder problemen en als die er wel zijn, waar kun je dan terecht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
Leezer14 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:57:
[...]

Ik heb het idee dat het vrij random komt en gaat, maar meestal door "te snel" de versnelling naar D te willen zetten terwijl het dashboard nog aan het "inladen" in. Er is maar één manier om uit de zombie modus te komen bij mijn weten:

1. Uitstappen met sleutel
2. Auto op slot klikken met sleutel
3. Op het dashboard verschijnt dan de melding "Sleutel is buiten het voertuig"
4. Auto openen en auto uitschakelen via EV-knop
5. Instappen en auto weer inschakelen, alles laten "inladen" en dan na weergave van "Ready" de versnelling wijzigen.
Ik had ook een paar keer zombie mode. Ik heb het bij mij kunnen terugleiden naar het niet intrappen van het rempedaal als ik de power knop indruk. Als je de auto aan zet zonder het rempedaal in te drukken, start je hem in accessory mode. Als je dan de versnelling in D of R zet, dan raakt de auto in de war en komt die in zombie mode. Dus altijd je rempedaal intrappen als je de auto aanzet. Sindsdien nooit meer zombie meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik899
  • Laatst online: 28-03-2022
Tja, zijn dit allemaal nog wel kinderziektes? Verwarming die het niet doet, laden te traag, zombie modus die optreedt, app die niet werkt....hoop echt dat dit binnen 6 maanden tot het verleden hoort want anders zal hij snel van mijn short list verdwijnen, hoe spijtig ik het ook zal vinden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
Erik899 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:08:
Tja, zijn dit allemaal nog wel kinderziektes? Verwarming die het niet doet, laden te traag, zombie modus die optreedt, app die niet werkt....hoop echt dat dit binnen 6 maanden tot het verleden hoort want anders zal hij snel van mijn short list verdwijnen, hoe spijtig ik het ook zal vinden...
Ik neem aan dat een Tesla er dan sowieso niet op staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
Google maar eens op internet naar een EV en problems. Je zult zien dat elke auto zo zijn problemen heeft en dat die van de EV6 nog relatief beperkt zijn. Ik rij nu een maand in een EV en heb nauwelijks problemen ervaren. En die paar die ik heb ervaren, daar heb ik zelf oplossingen en workarounds voor gevonden totdat de permanente fix er is.

Gezien het grote aantal updates dat KIA al beschikbaar heeft gesteld, lijkt het erop dat zeer voortvarend zijn in het oplossen ervan. Daarnaast lijkt het erop dat een deel van de eerste batch productiemodellen een hardware probleem heeft. Vervangende onderdelen worden op dit moment geproduceerd en aan de dealers geleverd zodat ook die problemen kunnen worden opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ik neem aan dat een Tesla er dan sowieso niet op staat?
Die maken tech, geen auto's. De KIA EV6 rijdt veel en veel beter dan een Tesla model 3 bvb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

KingOfNorway schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:15:
Google maar eens op internet naar een EV en problems. Je zult zien dat elke auto zo zijn problemen heeft en dat die van de EV6 nog relatief beperkt zijn. Ik rij nu een maand in een EV en heb nauwelijks problemen ervaren. En die paar die ik heb ervaren, daar heb ik zelf oplossingen en workarounds voor gevonden totdat de permanente fix er is.

Gezien het grote aantal updates dat KIA al beschikbaar heeft gesteld, lijkt het erop dat zeer voortvarend zijn in het oplossen ervan. Daarnaast lijkt het erop dat een deel van de eerste batch productiemodellen een hardware probleem heeft. Vervangende onderdelen worden op dit moment geproduceerd en aan de dealers geleverd zodat ook die problemen kunnen worden opgelost.
Helemaal eens, lees maar eens reviews van bv een Polestar, Enyaq of Tesla. Punt is dat op een forum vooral problemen gedeeld worden.
Over die Zombie mode... ok, het is een omissie dat het ontstaat, maar je zet hem als bestuurder toch echt zelf in zombie door het rempedaal gewoon niet in te drukken en even 3 seconden te wachten voordat je hem in een drive mode zet. Dus ja, Kia moet een fix maken, maar je moet zelf ook even nadenken voordat je wegrijdt...

Wat betreft snelladen; valt mij ook tegen dat hij de 200+ niet haalt, maar ik haal wel 150 kW en noem me eens een vergelijkbare EV die dit haalt. Vanaf het voorjaar, met hogere temperaturen gaat ie vast wel naar de 200 of erboven. Ik ben nog steeds heel erg tevreden over de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
Erik899 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:08:
Ik denk dat het belangrijk is om te blijven zien dat je, net zoals met veel dingen, op het internet vooral de problemen tegen komt?

Als je kijkt naar de reviews van toch wel betrouwbare lui, zoals die Bjorn en Rifa, is het grote plaatje dat het een enorm goeie auto is.

Ik heb zelf geen enkel probleem ervaren tot nu toe - behalve het snelladen wat 'slechts' 150KW haalde vanaf 50 tot 80%. Als ik de collega's hier met de Audi E-tron's hoor, mogen wij in onze handjes wrijven :)

De verwarmingsoptie voor de batterij gaat er komen, zoals duidelijk werd in het artikel van autoweek en de dealers. En inderdaad, er lijkt een batch auto's te zijn die een slechte inverter/laadpoort hebben gekregen. Dat is echt mega pech - maar helaas niet onoverkomelijk.

Enig wat je zou kunnen zeggen is dat de communicatie vanuit Kia wel iets beter zou mogen worden en dat zij alle dealers beter op de hoogte zouden moeten houden.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
JPoers83 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:25:
[...]

I've orded mine may 18. They weren't expecting it would be delivered this year but suddenly it popt up with a chassisnumber and was transported by the morning lilly.

Not al has been fixed, today i got my trusty 10 spanner again too disconnected the battery because of the not ready-modus. Heating or mist problems haven't shown up. But I haven't took it an a long journey jet, thanks to covid I'm bounded too my house....

Hope you'll get an quick update for a early delivery.
Thanks for the reply. I wish you success with the spanner 🔧

Merry Christmas 🎄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Er schijnt weer een nieuwe software update voor het navigatiesysteem te zijn. Het is nog wat onduidelijk wat er precies nieuw is aan deze versie. Sommigen mensen beweren activatie van OTA, andere zeggen alleen bepaalde bug fixes (zoals het weer icoon wat terug zou zijn op het home screen). Map updates lijken er sowieso niet in te zitten.

https://www.kiaevforums.c...ersion-14th-dec-2021.597/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik899
Ter verduidelijking: buiten de EV6 is de BMW I4 de enige EV die op mijn short list staat. De andere zijn allemaal plug-in hybrides. Ik heb een PASSAT GTE gehad en rij nu met een DS7 E-Tense. Van beide modellen was / ben ik 100 % tevreden en was ik bij de eersten om ene geleverd te krijgen. Nooit last gehad van enige kinderziektes. Vandaar mijn vrees...
Zijn al deze EV modellen niet te snel op de markt gegooid om aan de CO2 normen te voldoen of om te kunnen prijken met de technologie? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Erik899 op 22-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Kan je via de Kia Connect app de laadsnelheid zien tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik899
KingOfNorway schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:15:

Ik hoop het en blijf uiteraard jullie ervaringen hier op het forum volgen! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
Franciesco schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:48:
Er schijnt weer een nieuwe software update voor het navigatiesysteem te zijn. Het is nog wat onduidelijk wat er precies nieuw is aan deze versie. Sommigen mensen beweren activatie van OTA, andere zeggen alleen bepaalde bug fixes (zoals het weer icoon wat terug zou zijn op het home screen). Map updates lijken er sowieso niet in te zitten.

Volgens degene die hem heeft geinstalleerd zit daar voor zover hij kan zien niets nieuws in.

https://www.speakev.com/t...-kia-updater-site.165147/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Franciesco schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:48:

Nog niet te downloaden via de map-updater

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
Phusebox schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:54:
[...]

Voelt bijna als een advertorial.
mijn idee..

Overigens in dit artikel, helemaal onderdaan, wordt gezegd dat de Kia net zoals de Hyundai een update gaat krijgen voor de batterij verwarming: *O*

https://motor.no/tester/8...test-kia-ev6-elbil/213085

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:13
Zojuist teruggebeld door de dealer inzake de software update. Dit keer een andere medewerker die iets schappelijker leek dan mijn eerste contactpersoon.

Vroeg ook goed door naar de condities en handelingen. Dus dat stelde mij al gerust, dat deed de eerste medewerker niet.

Hij gaat voor mij de nieuwe inverter bestellen, alleen wederom... chip-tekort. Er zijn wel casusen bij de dealer bekend waar het probleem wel mee is opgelost. Kia NL vermoed nu dat er een serie auto's is, hij gaf aan de eerste auto's in Nederland, die deze problemen heeft met verwarming en snelladen maar geen foutmeldingen produceren waardoor troubleshooten lastig wordt.

Hij vond mijn workaround wel goed, een elektrisch kacheltje in de V2L stopcontact onder de achterbank. Ging ie misschien ook aan andere klanten doorgeven die dezelfde problemen hebben en houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Mijn EV staat nu bij dealer..

-trillende banden
-regenwater onder 'motor' kap ( duidelijk te zien dat rubber lager ligt dan links en rechts)
-geen warmte bij voorverwarmen (inverter is al eerder vervangen, geen verwarmingklachten meer) via app
-beperkt snelladen max plm 150

eerste reactie:
er is inderdaad een serie auto's die problemen geeft met de verwarming/airco. op basis van chassisnummers krijgen die software updates....
Kia is op de hoogte van de issues verwarming, app gebruik en snelladen, er wordt aan gewerkt.

ik houd vertrouwen, ook in dealer, zij doen ook hun best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

bullytje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:59:
[...]

Same! Iemand enig idee of dit gelinkt is aan winterbanden/all season(regulier)? Rij namelijk op winterbanden en geeft bij mij constant 32/35PSI aan.
Net het halve dorp afgereden op zoek naar een banden compressor. Uiteindelijk maar naar de dealer gereden en die heeft ze op spanning gebracht. Nu zijn ze koud 38psi en na enige tijd op de snelweg 40-41psi.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Reacher

oldschool

Ik krijg wel wat jeuk van het feit dat dus beeld en geluid is bij de problemen maar dat hier proactief niets mee gedaan wordt.

De wijze waarop je fouten weet te herstellen doet vaak veel meer 'repareren' dan alleen de fout herstellen. Maar als je nu als eigenaar hier zelf achteraan moet gaan jagen helpt totaal niet bij de beleving dat men ook echt uit eigen beweging de fout wil herstellen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Reacher schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:33:
Ik krijg wel wat jeuk van het feit dat dus beeld en geluid is bij de problemen maar dat hier proactief niets mee gedaan wordt.

De wijze waarop je fouten weet te herstellen doet vaak veel meer 'repareren' dan alleen de fout herstellen. Maar als je nu als eigenaar hier zelf achteraan moet gaan jagen helpt totaal niet bij de beleving dat men ook echt uit eigen beweging de fout wil herstellen.
Ik heb dat beeld totaal niet eerlijk gezegd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Bij productie issues werkt niets zo vertragend als iedereen op de hoogte moeten houden hoever je bent. Elke melding die je doet roept weer meer vragen op. Een beetje vertrouwen mag er ook wel zijn. Kia is bekend met de problemen en zij willen dat hun EV platform een succes wordt. Als zij fixes hebben komen die echt wel. Het enige jammere is dat ze geen OTA updates hebben. Dan weet je zeker dat je niet achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Reacher

oldschool

Nou een email is toch niet zoveel moeite. Ik stel mijn klanten ook alijd op de hoogte zodra ik dat kan. Geef ze graag het idee dat ze er toe doen, ook nadat ze mij de opdracht hebben gegeven.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 15:25
Hier ook maar even melden, mijn pa heeft net zijn EV6 Base gekregen. Qua uiterlijk een top auto! En rijdt echt geweldig!

Maar nu in een paar dagen al wat problemen:

- Verwarming/Koeling niet consequent. Heel wisselend en soms begint die hard warmte te blazen ondanks dat het ingesteld is op 19 graden.
- Audio issues, voor speakers vallen zo nu en dan uit :(
- Telefoonkoppeling werkt niet lekker op het multimedia systeem, en volume is zeer laag. Mogelijk te wijten aan de speakers

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De CarLinKit (wireless carplay) zit nu een paar dagen in de EV6 en ik kan zeggen dat dit goed werkt. Tegen de tijd dat je de auto gestart hebt en de gordel omgedaan heeft is de verbinding er. De iPhone verbindt ook iedere keer zonder problemen (mits BT en Wireless aan staan). Ik heb ook niet het idee dat het systeem er trager van geworden is en ik ben er dan ook erg tevreden mee.Vandaag bijna 5 uur in de auto gezeten zonder enig probleem (of CarPlay vlak dan).
Nu eens kijken of ik de laadkabels kan wegwerken en/of een Qi lader kan vinden die in de middenconsole past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Wicked-Game schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:55:
Hier ook maar even melden, mijn pa heeft net zijn EV6 Base gekregen. Qua uiterlijk een top auto! En rijdt echt geweldig!

Maar nu in een paar dagen al wat problemen:

- Verwarming/Koeling niet consequent. Heel wisselend en soms begint die hard warmte te blazen ondanks dat het ingesteld is op 19 graden.
- Audio issues, voor speakers vallen zo nu en dan uit :(
- Telefoonkoppeling werkt niet lekker op het multimedia systeem, en volume is zeer laag. Mogelijk te wijten aan de speakers
Staat hij niet gewoon op stille modus dan? in dat geval is het volume beperkt en de speakers achter staan dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
BlaTieBla schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:08:
De CarLinKit (wireless carplay) zit nu een paar dagen in de EV6 en ik kan zeggen dat dit goed werkt. Tegen de tijd dat je de auto gestart hebt en de gordel omgedaan heeft is de verbinding er. De iPhone verbindt ook iedere keer zonder problemen (mits BT en Wireless aan staan). Ik heb ook niet het idee dat het systeem er trager van geworden is en ik ben er dan ook erg tevreden mee.Vandaag bijna 5 uur in de auto gezeten zonder enig probleem (of CarPlay vlak dan).
Nu eens kijken of ik de laadkabels kan wegwerken en/of een Qi lader kan vinden die in de middenconsole past.
Goed om te lezen. Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing voor draadloze carplay. Welke versie EV6 heb je? Ik dacht dat ze allemaal een wireless charger hadden in de center console. De GT-Line heeft die in ieder geval wel (niet bedoeld om op te scheppen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Laatst online: 15:25
Tempo_del_sole schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:12:
[...]

Staat hij niet gewoon op stille modus dan? in dat geval is het volume beperkt en de speakers achter staan dan uit.
Hier is het juist andersom, de voorspeakers vallen uit en achter blijven actief. Hele rare gewaarwording.

Qua telefoon kan ik nu niet checken, aankomend weekend zal ik eens kijken of ik wat kan oplossen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
Wicked-Game schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:20:
[...]

Hier is het juist andersom, de voorspeakers vallen uit en achter blijven actief. Hele rare gewaarwording.

Qua telefoon kan ik nu niet checken, aankomend weekend zal ik eens kijken of ik wat kan oplossen.
Wat betreft de speakers voorin. Bij mij gaan route aanwijzigen, google auto notificaties e.d. via de voorste speakers. Achterste speakers blijven gewoon op volume, muziek afspelen.

Heb je dit niet toevallig allemaal naar 0 volume gedraaid? Waardoor het lijkt alsof de speakers af en toe uitvallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Hallo allemaal

Ik heb 9 december jl een EV6 plus (interstellar grey) besteld. Leveringsindicatie medio maart.

Ik lees het forum met interesse. Ik heb mijn dealer eens gebeld en gelukkig begrepen dat hij goed op de hoogte is. Dat geeft mij vertrouwen dat de dealer en KIA NL de eventuele kinderziektes wel oplost.

Dankzij dit forum alvast nieuwe USB-C USB-C kabeltjes besteld, een ODB2 dongle (vgate iCar Pro OBD2 Bluetooth 4.0 (BLE)), abbo op ABRP, wireless adapter Android auto, een vakindeling voor de console _/-\o_ .

Ik wil ook de bodemplank in de koffer er uit halen. Dan heb ik op vakantie iets meer diepte. Weet iemand of er voor die "stand" ook een (rubber) mat is?

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
JanAllElectric schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:41:

Ik wil ook de bodemplank in de koffer er uit halen. Dan heb ik op vakantie iets meer diepte. Weet iemand of er voor die "stand" ook een (rubber) mat is?
Kia heeft die niet in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Leezer14 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:17:
[...]

Goed om te lezen. Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing voor draadloze carplay. Welke versie EV6 heb je? Ik dacht dat ze allemaal een wireless charger hadden in de center console. De GT-Line heeft die in ieder geval wel (niet bedoeld om op te scheppen :) )
Ik heb de Plus uitvoering (enige versie waar ik dit jaar nog aan kon komen), dus wel een uitsparing voor de telefoon in de center console, maar geen laadfunctie. Er zijn rechthoekige Qi matjes die je een beetje bij kan knippen. Dus dat ga ik eens proberen.

Ik had de keuze; nu een Plus uitvoering tegen de huidige bijtellingstarieven, of wachten tot volgend jaar voor een uitgebreidere GT-Line en dan een kleine 200 euro in de maand netto meer kwijt zijn (met een looptijd van 5 jaar)... In dat geval spreekt de portemonnee en probeer ik die draadloze laadoptie er zelf wel in te knutselen.

[ Voor 24% gewijzigd door BlaTieBla op 23-12-2021 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Hallo allemaal

Ik heb 9 december jl een EV6 plus (interstellar grey) besteld. Leveringsindicatie medio maart.
Die leveringsindicatie gaat ook alle kanten op. Maart, april, mei, juni.... :-(
Zit er nog logica in of gokt elke dealer of lm maar een datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02
In de UK is een terugroep actie m.b.t. ABS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
EricEB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:43:

-trillende banden
-regenwater onder 'motor' kap ( duidelijk te zien dat rubber lager ligt dan links en rechts)
-geen warmte bij voorverwarmen (inverter is al eerder vervangen, geen verwarmingklachten meer) via app

eerste reactie:
er is inderdaad een serie auto's die problemen geeft met de verwarming/airco. op basis van chassisnummers krijgen die software updates....
Kia is op de hoogte van de issues verwarming, app gebruik en snelladen, er wordt aan gewerkt.

Regenwater (flink) heb ik ook onder de 'motor' kap maar de dealer geeft geen reactie.
Rubber zit inderdaad te laag. Wat is de update van jouw dealer hieromtrent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:03:
[...]
Zeg nu zelf, die auto's zijn ook niet zonder problemen en als die er wel zijn, waar kun je dan terecht?
Tesla Mobility Service, die komen gewoon aan huis het probleem oplossen, echt super service!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
DeFeCt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:40:
[...]

Tesla Mobility Service, die komen gewoon aan huis het probleem oplossen, echt super service!
Klinkt als pechhulp, dat is natuurlijk niet helemaal van toepassing voor de problemen die hier worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Loei123 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:43:
[...]

Klinkt als pechhulp, dat is natuurlijk niet helemaal van toepassing voor de problemen die hier worden besproken.
Nee dat is oplossen van problemen aan huis als service. Overigens vind ik dat ik enorme pech heb met de aanschaf van de EV6, komt er dan iemand langs? :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
grotegok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:44:
[...]

Nee dat is oplossen van problemen aan huis als service. Overigens vind ik dat ik enorme pech heb met de aanschaf van de EV6, komt er dan iemand langs? :|
https://www.kia.com/nl/se...internationale-wegenhulp/

Lijkt er wel op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hallo allemaal

We hebben ook een levertijden topic, maar die indicatie lijkt me wel erg wishful thinking. Ik zou voorzichtig toch rekening houden met juni-augustus, afgaande op alles wat ik heb gehoord en gelezen van diverse anderen die besteld hebben vorige maand.

Eerlijk gezegd denk ik dat mijn schatting nog vrij optimistisch is. In andere landen spreekt men van 8-12 maanden levertijd (Duitsland o.a.).

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 22-12-2021 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 09:37
BlaTieBla schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:58:
[...]

Net het halve dorp afgereden op zoek naar een banden compressor. Uiteindelijk maar naar de dealer gereden en die heeft ze op spanning gebracht. Nu zijn ze koud 38psi en na enige tijd op de snelweg 40-41psi.
Je hebt een eigen compressor aan boord! Met de bandenreparatieset kan je de banden op spanning brengen, zonder dat je de reparatievloeistof aanspreekt.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

ERN5T schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:17:
[...]

Je hebt een eigen compressor aan boord! Met de bandenreparatieset kan je de banden op spanning brengen, zonder dat je de reparatievloeistof aanspreekt.
Klopt. Ik heb deze nog niet gebruikt. Bij een vorige auto zat ook zo'n 12V compressor. Duurde bijna een uur om alle banden van een extra beetje lucht te voorzien. Dus dat is imo echt last-resort.

Wat me vooral irriteert is dat je geacht wordt om je banden op spanning te houden (campagnes van de overheid) en dat dit dus praktisch nergens kan. En als het kan, kost het een euro (de euro munt en niet eens een combi van munten). Wie heeft er tegenwoordig nog contant geld? (maar dat is voer voor een andere rant).

[ Voor 24% gewijzigd door BlaTieBla op 22-12-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlaTieBla schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:23:
[...]

Klopt. Ik heb deze nog niet gebruikt. Bij een vorige auto zat ook zo'n 12V compressor. Duurde bijna een uur om alle banden van een extra beetje lucht te voorzien. Dus dat is imo echt last-resort.

Wat me vooral irriteert is dat je geacht wordt om je banden op spanning te houden (campagnes van de overheid) en dat dit dus praktisch nergens kan. En als het kan, kost het een euro (de euro munt en niet eens een combi van munten). Wie heeft er tegenwoordig nog contant geld? (maar dat is voer voor een andere rant).
Dan heb ik blijkbaar geluk, in een straal van 500 meter twee punten (a 1 euro) en op een paar km nog eentje waar het gratis is (Tango tankstation).

En ik heb altijd muntgeld in de auto liggen voor dit soort dingen, parkeren, banden oppompen, winkelkarretje.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 22-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Zat plekken waar het gratis kan, en anders gewoon zelf een klein compressortje aanschaffen. Of gewoon 5- cent dokken... De overheid is toch niet verantwoordelijk voor jouw auto onderhoud?

Zelf ga ik naar wasstraat die in de stofzuigerhal ook een bandenpomp heeft, daar kan je na het wassen zonder extra te betalen je bandenspanning op peil brengen. En dat is dan vooral omdat ik te lui ben om mijn garagedeur open te doen, en de compressor aan te zetten :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
[...]

Jammer dat het niet werkt op 230V
Deze heb je altijd bij de hand met V2L

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EricEB
EricEB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:43:

-trillende banden

eerste reactie:

Update na ophalen auto:
-banden uitgebalanceerd, nu trillingsvrij. Opmerking over verschil in spanning gemaakt; door kou, hoge bandwang en AllWeather band komen verschillen sneller voor, tevens gaat systeem bij 80km/h spanning resetten. daardoor lijkt het of het vaak wisselt...
- regenwater onder kap, er zitten 3 rubber strips, de middelste is idd lager. Echter geen 'defekt' oid, in principe nu geen fix voor. Afgesproken dat ik bewijs / foto maak bij kletsnatte ruimte, gaat dealer er mee aan de slag.
-voorverwarmen door App. Is bekend en wordt aan gewerkt, zodra fix er is komt update.
-beperkt snelladen (tot plm 150kw). Is bekend. Echter men wijst er nadrukkelijk op dat omstandigheden nu niet bepaald helpen aan snel laden.

Er zijn meerdere software updates uitgevoerd:
-ABS (en ESP). Het was ons thuis al opgevallen dat ABS soms heel snel geactiveerd werd...
-navigatie update > nwste versie
-algemene update
-verwarming/airco update > moet beter zorgen voor verdeling en anti beslaan
-snel laad functie (ICSU ? module) zou moeten helpen sneller te laden

Ze snappen heel goed dat het vervelend is, ze doen er alles aan eea zo snel mogelijk in beeld te krijgen en aan KIA NL over te brengen.

Zodra ik ga snel laden laat ik weten of het geholpen heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Over bandenspanning op peil brengen: ik heb al jaren een compressortje die werkt op zowel 230V als op 12V. Niet alleen handig voor de autobanden, maar ook voor de caravanbanden, de kruiwagenband etc.
Wat mij betreft een aanrader om zoiets thuis te hebben.

https://www.amazon.nl/Bla...cker+co%2Caps%2C78&sr=8-4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsC9kOuxQELlvtpFpUeF5hdw1uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUixyADIPw9VFO6yWswq2d5k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Franciesco schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:19:
Over bandenspanning op peil brengen: ik heb al jaren een compressortje die werkt op zowel 230V als op 12V. Niet alleen handig voor de autobanden, maar ook voor de caravanbanden, de kruiwagenband etc.
Wat mij betreft een aanrader om zoiets thuis te hebben.

https://www.amazon.nl/Bla...cker+co%2Caps%2C78&sr=8-4

[Afbeelding]
Ik heb ook een compressor, genoemd een fietsbandenpomp die ook hogedruk aan kan, werkt altijd.

https://www.bol.com/nl/nl...2b78eUTuWbaBoCtS4QAvD_BwE
Pagina: 1 ... 74 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic