Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:33
Loei123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:37:
Is er al een mooie organizer voor de ruimte onder de middenconsole?
Of een lampje onder de middenconsole die naar de opbergruimte beneden schijnt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:23

kanaaldijk

23000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

grotegok schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:07:
Zoals beloofd hierbij mijn foto mbt V2L naar V2G opstelling.
Mogelijk doel: sluipverbruik 's nachts naar ongeveer 0 watt. Terugeleveren is nu nog onzin ivm automatisch salderen.

Opstelling: Victron 24v 8a voeding gekoppeld aan een aangepaste Solarwind 500 welke aan een D1mini gekoppeld zit voor metingen.
In deze opstelling dus max 200w terug te leveren (max vermogen Victron)

[Afbeelding]

Ik ga nog even op zoek (zal lastig zijn) naar een V2L plug zodat ik inwendig de DC spanning kan aftappen.
Of direct op de de DC aansIuiting. Ik ga hier mij even goed over inlezen, Ja ik weet dat ik hier heeeeeeeeeeel voorzichtig mee moet zijn!

Uiteraard is dan ook een ander omvormer nodig ivm veel hogere spanning. Ik voorkom hiermee wel de extra stap AC>DC welke het rendement niet ten goede komt.
is bekend hoe die V2L plug inelkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:58
kanaaldijk schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:08:
[...]

is bekend hoe die V2L plug inelkaar zit
Nog niet maar ben er druk mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn040
  • Laatst online: 19-03-2022
Krijg je nu nog zo'n Nespresso bij levering of zijn die inmiddels wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Wiliyama schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:00:
[...]

De energie die je nodig hebt om een bepaalde massa te versnellen en/of bij constante snelheid de rolweerstand en luchtweerstand te overwinnen heeft toch niets met de grote van de accu te maken. Dus zal het verbruik hetzelfde zijn bij de 77 of 58 kW uitvoering bij dezelfde instellingen. Misschien een heel klein verschil met accelereren door het geringe gewichtsverschil.
Ik ga er ook van uit dat de RWD vrijwel hetzelfde gebuikt als de AWD bij uitgeschakelde voorwiel motor omdat deze ontkoppeld wordt bij niet gebruik.
Is het enige verschil tussen de Basis en de Plus de uitrusting? Andere materialen voor bv lagers, banden, wielen etc kunnen behoorlijk impact hebben.
Dat kan beide kanten opwerken. Kleinere (lichtere) wielen bv zijn makkelijker te accelereren. Zwaardere banden just tegenovergesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09

Deep Forset Green
Snow White Pearl
Steel Gray
Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Martijn040 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:05:
Was alleen voor de eerste 1500 orders, die zullen wel al lang op zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb er vorige week nog een gekregen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

stimpyrulez schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:01:
[...]

Aan de levertijd te zien komen die ook uit China.
Persoonlijk vind ik ze nog wel 'aan de prijs' (je bent Hollander of nie).
18 euro voor een bakje.
[...]
Ondanks dat de verkoper in China zit is mijn pakketje inmiddels wel al opgepikt in Duitsland (gisteravond besteld bij Amazon). Die verkoper heeft dus blijkbaar daar bij Amazon een voorraadje gestald. In dit geval is de iets hogere prijs het alternatief op een paar weken wachten.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de kwaliteit en voor nog geen 20 euro kan het nooit een hele grote miskoop zijn (en anders is er altijd nog marktplaats :) ).
Ondanks de bak met ruimte in de EV6 mis ik de handigheidjes van een munten vakje en iets waar je snel bij je zonnebril kan (zonder hem open en bloot aan een zonneklep te hangen, Nu ligt die onderin ergens tussen andere zooi verstopt en moet ik er naar graaien.

Als hij binnen is zal ik wel ff een videootje schieten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb mijn auto op 3 december gekregen zonder Nespresso, maar ik was al lang blij dat ik de dealer de auto voor me gereserveerd had (lease). Dat schijnt praktisch niet voor te komen is mij verteld. Dus liever een auto op 12% zonder Nespresso dan een 16% auto met een Nespresso. Van de 'winst' kan ik iedere maand een Nespresso aanschaffen. Plus die dealer houdt aan zo'n lease-deal praktisch ook niets over, dus als hij dat ding zelf houdt (of iemand anders blij mee maakt) heb ik daar ook geen problemen mee.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rbib33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-04-2023
A15Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obmcuzJPoCuEh0uHN2l_DlOk5tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ivFg9ndH3L4hwFQC0xfYBUu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62xj2STJdwyd6j6nf-c0ZMIehAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCoQM8D7fwssNNTnrVaMZ3he.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yqZAm0nfxwI5lJRiUE7KgPGkgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnDHBFBIAzWw9HYZg8dfjByQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Haha gaaf!
Daar zou die van mij zomaar tussen kunnen zitten.

Er is mij vertelt dat hij rechtstreeks van de importeur komt namelijk (kan dat?).

Vrijdag ga ik hem ophalen, zwarte GT-Line. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Idem, die Instellar Grey Plus zou zo maar voor mij kunnen zijn, dealer zij gisteren nog dat de auto woesndag/daonderdag bij hen binnen zou zijn.

Even de Phusebox disclaimer; ik ben mij er van bewust dat meer mensen zijn die deze dagen een grijze plus zullen verwachten en dat de kans vrij klein is dat specifiek deze voor mij is...maar even dromen is altijd leuk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:01:
[...]
Heb zo iets ook voor mijn c klasse gehad.
Moet zeggen dat de randjes waarmee hij blijft hangen wel snel afbreken.
Voor de oplettende koper: je hebt op dit moment twee varianten die je kan kopen:
- met drie 'randjes' waarmee 'ie in de bak blijft hangen merk Gafat (voorbeeld); en
- Met een rand/haakje rondom van merk Ruiya (voorbeeld)
Hoewel mijn voorkeur uitging naar de Koreaanse variant (in dit topic genoemd, maar niet te bestellen), heb ik de laatste met rand rondom besteld, lijkt mij strakker. Ik verwacht 'm begin komende maand binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
stimpyrulez schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:09:
[...]

Yes, moest hem nog effe testen.
Bril blijft prima zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@stimpyrulez kan jij de link nog eens posten waar je dit gevonden hebt? ben al even op zoek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Ik heb afgelopen vrijdag nog wel een Nespresso gekregen bij de auto (en een fles prosecco)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:26
Yilar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag nog wel een Nespresso gekregen bij de auto (en een fles prosecco)
In deze post
stimpyrulez in "Het grote KIA EV6 topic"

Opzich blijft hij goed zitten en de zonnebril ook.
Denk alleen dat ik hem effe ga 'tweaken' zodat de bril er niet iets strakker in blijft zitten.
Hij kan nu een beetje glijden en dan hangt hij aan 1 kant iets verder naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Yilar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb niks gehad, geen Nespresso en geen drank, lijkt een beetje willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:41
Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:46:
[...]

Was alleen voor de eerste 1500 orders, die zullen wel al lang op zijn.
Inderdaad de eerste 1500 orders, niet leveringen. Ik krijg er geen en mijn auto mag ik donderdag ophalen. 1 december besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 28-09 21:32
henrov schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:29:
[...]

Is het enige verschil tussen de Basis en de Plus de uitrusting? Andere materialen voor bv lagers, banden, wielen etc kunnen behoorlijk impact hebben.
Dat kan beide kanten opwerken. Kleinere (lichtere) wielen bv zijn makkelijker te accelereren. Zwaardere banden just tegenovergesteld.
Ja, dit valt inderdaad onder gewicht en rolweerstand. Dat kan kleine verschillen opleveren. Gewicht alleen bij accelereren. Maar niet of het een accu van 58 of 77 kWh is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:48
--HOOLIE-- schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:08:
[...]

Helaas de RWD....
Maar zo blijf ik laden natuurlijk en is het financiële voordeel tegenover een benzineauto snel weg...
Hoezo? Je hebt met 16,4 toch een heel mooi verbruik?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
--HOOLIE-- schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:24:
[...]

Nee zakelijk lease . als zzp dus betaal het alsnog zelf. ( linksom-rechtsom )
Als ik vragen mag. Waarom zakelijke lease als zzp? Dan mis je de milieu-investeringsaftrek van € 5.400.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

Peetman

Tjah....

Loei123 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:59:
Remt de auto ook generatief af middels het rempedaal of is dat puur schijfremmen?
Gisteren even getest. Als je recuperatie aan hebt staan (dus niet niveau 0) dan werkt dat inderdaad zo (je ziet in ieder geval het charge balkje vollopen). Staat recuperatie op niveau 0 dan wordt er dus geen energie teruggewonnen bij remmen met het rempedaal. Nog niet getest om dan met de flippers te remmen.

Ben al aardig gewend aan niveau 2 en hoger, op de snelweg op stand 0 rijden en dan versnellingspedaal (noemen we dat nu eigenlijk zo?) loslaten voelt raar, bijna alsof je versneld zo weinig vertraging heb je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Een vraagje of iemand (wetenschappelijke) info heeft over de manier van laden t.o.v. de levensduur van de accu.
De situatie is als volgt:
Ik heb particulier de 77kWh versie besteld.
Ik rij gemiddeld 80km per dag. 30.000/jr.
Ik ga uit van 15 jaar levensduur. €290 afschrijving/maand
In principe 95% van de tijd thuis laden met 8 keuzes tussen 1.8 kWh en 11kWh.
Wat is dan het gunstigste wat betreft de levensduur van de accu of zal het geen verschil uitmaken of ik bijvoorbeeld elke dag 10 uur doe laden met 1.8 kWh en de accu zo tussen de 40 en 60% houden of
met 11 kWh laden en dan tussen de 10 en 80% houden? Dit is een voorbeeld.
Samengevat vraag ik me dus eigenlijk af wat het gunstigste is: met zo laag mogelijke kWh laden binnen een klein gebied of maakt het niet uit om met meer kWh te laden binnen een ruimer gebied.
Ja ik wil die half miljoen km proberen te halen. Ook al verkoop ik de auto eerder dan blijft de restwaarde hoger bij een betere conditie van de accu neem ik aan. Vandaar...

[ Voor 10% gewijzigd door Wiliyama op 14-12-2021 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woerdensliesje
  • Laatst online: 25-09-2023
stimpyrulez schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:03:
Mijn vrouw had vanochtend trouwens weer de 'zombiemode'.

Moet zeggen dat de fix van de laatst gedeelde video goed werkt.
10sec de 'start' knop ingedrukt houden, en daarna deed hij het weer.
Voor mij lost dat het ook op. Beetje een gedoe nog om dat opeens weer te moeten doen als je haast hebt maar nu is er in ieder geval een manier om toch weer te kunnen gaan rijden.

Verder zijn er geen meer permanente oplossingen bekend die het probleem helemaal kunnen verhelpen?

Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
Dartlink schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:58:
Wat ik me afvroeg, kan ik het thema van de snelheid en power meter ook aanpassen? Ben al beetje uitgekeken op het balkje van de snelheid :P
Bij instellingen, voertuig, cluster kan je de thema kiezen onafhankelijk van de mode die je hebt. Als dat is wat je bedoeld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Wiliyama schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:14:
Een vraagje of iemand (wetenschappelijke) info heeft over de manier van laden t.o.v. de levensduur van de accu.
De situatie is als volgt:
Ik heb particulier de 77kWh versie besteld.
Ik rij gemiddeld 80km per dag. 30.000/jr.
Ik ga uit van 15 jaar levensduur.
In principe 95% van de tijd thuis laden met 8 keuzes tussen 1.8 kWh en 11kWh.
Wat is dan het gunstigste wat betreft de levensduur van de accu of zal het geen verschil uitmaken of ik bijvoorbeeld elke dag 10 uur doe laden met 1.8 kWh en de accu zo tussen de 40 en 60% houden of
met 11 kWh laden en dan tussen de 10 en 80% houden? Dit is een voorbeeld.
Samengevat vraag ik me dus eigenlijk af wat het gunstigste is: met zo laag mogelijke kWh laden binnen een klein gebied of maakt het niet uit om met meer kWh te laden binnen een ruimer gebied.
Ik heb redelijk wat over het onderwerp gelezen en ben zelf tot de volgende conclusies gekomen:

Als men kijkt naar alle elektrische auto's die tot nu toe op weg zijn gekomen, ziet men gemiddeld een afname van de capaciteit van 1% per jaar. Hoe nieuwer het model, hoe minder degradatie. Dus het lijkt erop dat de Battery Management Systemen hun werk goed doen.

Kia beveelt zelf aan om de batterij tot maximaal 80% op te laden en slechts incidenteel tot 100%. Ik laad hem zelf op tot 100% aan de straatpaal en tot 80% als ik hem aan de snellader hang. Maar ik heb dan ook een lease auto, dus na vijf jaar is het iemand ander's zijn probleem.

De algemene aanbeveling is om je accu tussen de 20 en 80% lading te houden. Dat lijkt het meest efficient te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:50
KingOfNorway schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:26:
[...]

Ik heb redelijk wat over het onderwerp gelezen en ben zelf tot de volgende conclusies gekomen:

Als men kijkt naar alle elektrische auto's die tot nu toe op weg zijn gekomen, ziet men gemiddeld een afname van de capaciteit van 1% per jaar. Hoe nieuwer het model, hoe minder degradatie. Dus het lijkt erop dat de Battery Management Systemen hun werk goed doen.

Kia beveelt zelf aan om de batterij tot maximaal 80% op te laden en slechts incidenteel tot 100%. Ik laad hem zelf op tot 100% aan de straatpaal en tot 80% als ik hem aan de snellader hang. Maar ik heb dan ook een lease auto, dus na vijf jaar is het iemand ander's zijn probleem.

De algemene aanbeveling is om je accu tussen de 20 en 80% lading te houden. Dat lijkt het meest efficient te zijn.
Kan je dan het laden laten stoppen wanneer hij bij 80% is?
Voel er weinig voor om nachts uit bed te gaan om het laden te stoppen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
R20141016 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]

Dat kun je instellen in het menu van de auto, voor normaal en snelladen. Standaard staat die op 100%

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
R20141016 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]

Je kan in de auto of in de app instellen wat de limieten zijn als je auto aan een normale of een snel lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:50
Top! Daar hebben ze dus over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
woerdensliesje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:17:
[...]

Verder zijn er geen meer permanente oplossingen bekend die het probleem helemaal kunnen verhelpen?
Nope, bij mij wetens niet.
Heb wel dit filmpje vorige week aan de dealer 'gegeven' (via qr code) zodat ze dat wellicht kunnen doorspelen aan Kia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
henrov schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:22:
Zojuist de fietsendrager scherp erop gehad. Easy peasy.
Kun je met fietsendrager erop je achterklep nog openen? Die zwenkt een beetje uit bij het openen?

Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
woerdensliesje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:17:
[...]

Voor mij lost dat het ook op. Beetje een gedoe nog om dat opeens weer te moeten doen als je haast hebt maar nu is er in ieder geval een manier om toch weer te kunnen gaan rijden.

Ik vermoed dat er een software update moet komen. Ik krijg het sterke vermoeden dat het probleem ontstaat door het rempedaal niet goed in te trappen als je de power knop indrukt. Als je het rempedaal niet intrapt en je probeert daarna de auto in drive of reverse te zetten, dan raakt die in de war en ontstaat zombie modus. Er moet dus iets in de software worden aangepast zodat de auto niet meer in verwarring raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
woerdensliesje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:38:
[...]

Kun je met fietsendrager erop je achterklep nog openen? Die zwenkt een beetje uit bij het openen?
De betere fietsendragers kun je kantelen zodat je daarna de klep kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
stimpyrulez schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:26:
[...]

alleen maar en wil niet meer anders.
rijdt echt super.

Je moet alleen wennen dat je het 'gas' niet helemaal los laat, maar juist iets zodat je daardoor gecontroleerd afremt.
Maar eenmaal gewend is het echt fijn.

Baal nu dat je het telkens weer moet aanzetten (is dit trouwens een bug?)
Ik vroeg me ook al af of ze dit nog een standaard instelling gaan maken. Ik hoop het!

Ik wil hem op i-pedal en dan op sport (anders zit er zo'n pauze in voor hij optrekt). Maar in de praktijk moet je dan elke keer als je net gaat rijden die acties weer uitvoeren. Sport kan al als je nog stilstaat. i-pedal niet bij stilstaan of achteruitrijden lijkt het,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

HansAuutB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:41:
[...]

Hoezo? Je hebt met 16,4 toch een heel mooi verbruik?
Omdat ik nog niet helemaal gewend ben aan het continu letten op hoeveel ik nog kan rijden en ik had gehoopt met globaal 520km range dat niet te hoeven doen.
HansAuutB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:52:
[...]

Als ik vragen mag. Waarom zakelijke lease als zzp? Dan mis je de milieu-investeringsaftrek van € 5.400.
Ik werk in een zzp constructie bij mijn werkgever, dus alle administratie en opdrachten zoeken etc wordt tegen een kleine vergoeding geregeld. Lease contract staat dus op naam van mijn werkgever, maar ik draag de kosten..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
KingOfNorway schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:40:
[...]

Ik vermoed dat er een software update moet komen. Ik krijg het sterke vermoeden dat het probleem ontstaat door het rempedaal niet goed in te trappen als je de power knop indrukt. Als je het rempedaal niet intrapt en je probeert daarna de auto in drive of reverse te zetten, dan raakt die in de war en ontstaat zombie modus. Er moet dus iets in de software worden aangepast zodat de auto niet meer in verwarring raakt.
Dat is nog een goeie inderdaad om te proberen. Omdat sommige mensen het probleem wel en anderen niet hebben kan dit een fabrieksfout zijn maar het kan ook gewoon liggen aan een auto met extreme (en geheime) gebruiksaanwijzing waarbij sommige mensen (zoals ik) de handelingen in de verkeerde volgorde of niet 100% correct uitvoeren terwijl anderen het wel intuitief goed doen.

Ik heb nog geen manier gevonden om het probleem consistent te kunnen reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
KingOfNorway schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:26:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Dan blijft de vraag: hoe lager de laadstroom hoe minder accu degradatie? Indien ja, is de degradatie dan ook hoger indien men extreem hoge laadstromen ontrekt uit de accu? Het omgekeerde van snelladen. En hoe lager de accu temperatuur hoe slechter het voor de accu is om hoge stromen te onttrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
marcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
Ja hoor, vandaag bij me thuis gebracht een staalgrijze EV6 basis 58kwh!!!

Echt helemaal niets mis mee. Komende uit enkele Franse auto's (megane/308) is dit absoluut geen tekortkoming. Alle basale techniek zit er op + een beetje meer.
Vandaag enkele kleine stukjes gereden en moet zeggen dat alles behoorlijk intuïtief werkt. Zeker nog veel te ontdekken, maar met bijvoorbeeld instellen van i-peddle al lekker door dorp gecruised. Dikke prima!
Ook de looks and feels zijn dik in orde. Gewoon een absoluut mooie auto.
Interieur van basis is ook ok genoeg. Jammer van ambient light, maar kon me herinneren dat ik bij de Megane vaak snachts uit zette omwille een zo donker mogelijk interieur.
Stoel bekleding helemaal ok. Dashboard lijkt soort stof maar is toch echt een plastic motief.

Al veel aanspraak toen ik de auto aan het 'inrichten' was. Een fietser stopte spontaan en zijn mond viel open. Was de eerste ev6 die hij in het echt zag en vond het verbazendwekkend mooi. Ook enkele buurmannen kwamen even buurten.

Al met al super blij en tevreden. Als er behoefte is aan bepaalde details rondom de basis 58kwh let me know.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun jij aangeven of er nu wel of geen stopcontact onder de achterbank zit? Ben nu toch wel benIeuwd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09 16:47
[...]

Zoiets verwacht ik ook, gelet op de onderstaande modi waarin de auto kan komen te staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzjojNdiiSV1Tquj3ufkOmA9yOI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JogF1vpUscXVziJqbQvOQxnv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Ligt het aan mij of staat het misleidend omschreven? Ik heb het idee dat hier twee verschillende knoppen worden aangeduid met "EV-toets".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:04:
Ligt het aan mij of staat het misleidend omschreven? Ik heb het idee dat hier twee verschillende knoppen worden aangeduid met "EV-toets".
Het staat er inderdaad raar. Maar volgens mij wordt er continu de EV-toets bedoeld als zijnde on/off button. Zou ook niet weten hoe je de EV-toets in P moet drukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
Voor zover ik het nu begrijp willen ze dat je het volgende doet voor het starten van de auto:

- Druk de aan/out toets op het plaatje 2 keer kort in ZONDER het rempedaal te gebruiken
- Trap je rempedaal vervolgens in en draai de ronde knop naar R of D.

Als het accu symbool op je dashboard komt kun je het wel vergeten en is de auto van slag. Je krijgt meldingen over leeglopende batterijen, versnellingen die al geselecteerd zijn, een niet meer werkend lichtje op je draaiknop etc en begin je beter opnieuw (deur open of zelfs eruit en op slot om helemaal uit te schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
Even over de updates, het lijkt dus of bepaalde problemen met updates opgelost zijn, hoe kom je aan deze updates? Dealer, vanzelf, verbinden met internet, kia connect app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

Peetman

Tjah....

Vage beschrijving in de handleiding.
Hoe wij het doen (en nog geen zombie modus gehad). Instappen, rempedaal indrukken en EV knop indrukken. Auto gaat aan en ready licht op in groen. Vervolgens rempedaal indrukken en de draaiknop naar D doen om de auto in Drive te zetten en daarna rem los en rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
woerdensliesje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:18:
Voor zover ik het nu begrijp willen ze dat je het volgende doet voor het starten van de auto:

- Druk de aan/out toets op het plaatje 2 keer kort in ZONDER het rempedaal te gebruiken
- Trap je rempedaal vervolgens in en draai de ronde knop naar R of D.

Als het accu symbool op je dashboard komt kun je het wel vergeten en is de auto van slag. Je krijgt meldingen over leeglopende batterijen, versnellingen die al geselecteerd zijn, een niet meer werkend lichtje op je draaiknop etc en begin je beter opnieuw (deur open of zelfs eruit en op slot om helemaal uit te schakelen).
Peetman schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
Vage beschrijving in de handleiding.
Hoe wij het doen (en nog geen zombie modus gehad). Instappen, rempedaal indrukken en EV knop indrukken. Auto gaat aan en ready licht op in groen. Vervolgens rempedaal indrukken en de draaiknop naar D doen om de auto in Drive te zetten en daarna rem los en rijden.
Ja, same here, precies deze volgorde en ook nog nooit zombie modus gehad.

Gewoon de Start/Run optie kiezen. Geen idee wat het inhoudt om 2 keer de EV-toets in te drukken, maar ik denk dat de zombie modus wellicht komt vanuit de 'Accesoires' modus en dan in D/R willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:47:

Ik werk in een zzp constructie bij mijn werkgever, dus alle administratie en opdrachten zoeken etc wordt tegen een kleine vergoeding geregeld. Lease contract staat dus op naam van mijn werkgever, maar ik draag de kosten..
Midlance ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Nee, een kleine detacheerder uit Utrecht...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 21:13

Adjo

my first vectrex...

[...]

Of gewoon, zoals in de handleiding staat en de dealer me bij aflevering op het hart heeft gedrukt, het rempedaal goed indrukken voordat je de auto start.
Ik rij nu een maand, bijna 1.800 km en 94x gestart en nog nooit een zombie-mode gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Wiliyama schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Dan blijft de vraag: hoe lager de laadstroom hoe minder accu degradatie? Indien ja, is de degradatie dan ook hoger indien men extreem hoge laadstromen ontrekt uit de accu? Het omgekeerde van snelladen. En hoe lager de accu temperatuur hoe slechter het voor de accu is om hoge stromen te onttrekken?
De batterij is best wel temperatuur gevoelig. Het Battery Management System (BMS) houdt dit in de gaten en zou ervoor moeten zorgen dat de batterij de optimale temperatuur heeft (tussen de 25 en 35 graden geloof ik). Een batterij moet je vergelijken met een emmer water. Rustig vullen van de emmer zorgt ervoor dat hij niet overloopt en dat er geen water over de rand gaat. Dat zijn zaken waar een batterij slecht tegen kan. Daarom dat het BMS ervoor zorgt dat je bij een snellader de laadsnelheid omlaag gaat zodra de batterij 80% vol is.

De meest optimale staat van de batterij is 50%. Hoe verder je van dat neutrale midden af gaat, hoe slechter dat voor de batterij is. Hou er ook rekening mee dat de fabrikant ook safety marges heeft aangehouden. Dus 100% is niet echt 100% en 0 is niet echt 0%.

Wat betreft snelheid van ontladen, ik zou me daar geen zorgen over maken. De auto kan zelf niet zoveel stroom trekken dat het schadelijk is.

Dit allemaal gezegd hebbende, ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Batterij degradatie is niet echt een probleem bij elektrische auto's. De batterijen en vooral het BMS worden steeds beter en ik zou daar vooral op vertrouwen. Die kan dat veel beter dan dat jij dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
woerdensliesje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:19:
Even over de updates, het lijkt dus of bepaalde problemen met updates opgelost zijn, hoe kom je aan deze updates? Dealer, vanzelf, verbinden met internet, kia connect app?
Updates aan de auto software gaan via de dealer. Updates aan het infotainment systemen lijken soms ook via update.kia.com te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
KingOfNorway schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:23:
[...]

De batterij is best wel temperatuur gevoelig. Het Battery Management System (BMS) houdt dit in de gaten en zou ervoor moeten zorgen dat de batterij de optimale temperatuur heeft (tussen de 25 en 35 graden geloof ik). Een batterij moet je vergelijken met een emmer water. Rustig vullen van de emmer zorgt ervoor dat hij niet overloopt en dat er geen water over de rand gaat. Dat zijn zaken waar een batterij slecht tegen kan. Daarom dat het BMS ervoor zorgt dat je bij een snellader de laadsnelheid omlaag gaat zodra de batterij 80% vol is.

De meest optimale staat van de batterij is 50%. Hoe verder je van dat neutrale midden af gaat, hoe slechter dat voor de batterij is. Hou er ook rekening mee dat de fabrikant ook safety marges heeft aangehouden. Dus 100% is niet echt 100% en 0 is niet echt 0%.

Wat betreft snelheid van ontladen, ik zou me daar geen zorgen over maken. De auto kan zelf niet zoveel stroom trekken dat het schadelijk is.

Dit allemaal gezegd hebbende, ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Batterij degradatie is niet echt een probleem bij elektrische auto's. De batterijen en vooral het BMS worden steeds beter en ik zou daar vooral op vertrouwen. Die kan dat veel beter dan dat jij dat kan.
Nee zorgen maak ik me niet. Maar als ik met een kleine aanpassing van mijn gedrag wat verder niets kost en veel kan opleveren dingen positief kan beïnvloeden dan doe ik dat graag. Dat geldt trouwens voor veel dingen in het leven.
Maar als de accu een lage temperatuur heeft na stilstand en je rijd volgas of volstroom weg dan lopen er toch hele hoge stromen. Trouwens ook bij warme accu. Dat is dan toch waarschijnlijk het omgekeerde van snelladen. Ja alleen dan kortstondig. Ik lees ook weer verhalen dat het een positief effect heeft hoe meer de accu in de buurt van 50% capaciteit gehouden kan worden. Ik zie nu dat er wel aan diverse universiteiten onderzoek gedaan is en/of nog gedaan wordt. Tevens dat de accu's veel langer meegaan dan aanvankelijk gedacht werd. Wat natuurlijk heel positief is voor iedereen en voor het milieu.

[ Voor 8% gewijzigd door Wiliyama op 14-12-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Adjo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:47:
[...]

Of gewoon, zoals in de handleiding staat en de dealer me bij aflevering op het hart heeft gedrukt, het rempedaal goed indrukken voordat je de auto start.
Ik rij nu een maand, bijna 1.800 km en 94x gestart en nog nooit een zombie-mode gehad...
Er staat juist nadrukkelijk dat je de auto moet starten/aanzetten zonder de rem in te drukken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
[...]

Er staat juist nadrukkelijk dat je de auto moet starten/aanzetten zonder de rem in te drukken...
Nee.

! x EV indrukken (zonder rem) gaat hij op assecoirestand
2 x EV indrukken (zonder rem) gaat hij 'aan'
EV knop indrukken met rem ingetrapt gaat hij naar starten. Dan zie je pas groene ready links onderin in klein en rechts READY groen groot.
Rijden maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:39:
[...]

In dat plaatje staan de verschillende standen waarin de auto zich kan bevinden. Het is niet de volgorde om te komen tot wegrijden.

Rem indrukken en EV-knop indrukken geeft de mogelijk om de auto in D te zetten en te rijden.

Dat er iets misgaat als een en ander net niet in de goede volgorde gaat. Auto staat alleen aan en je probeert de auto in D te zetten triggert blijkbaar iets en de mogelijkheid tot zombiemodus bijvoorbeeld. Dat niet mogelijk zou moeten zijn staat buiten kijf en moeten ze oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Ah helder, zo had ik het niet gelezen.
Niet zo verwonderlijk dan dat dit bij veel mensen mis gaat.

Edit: Je kunt het ook niet zo lezen want voor de "rij stand" wordt gesproken over het indrukken van het rempedaal en dan ev knop in n of p te zetten, niet het indrukken van de ev knop.

In mijn optiek missen er één of twee regels in de handleiding.

[ Voor 56% gewijzigd door Loei123 op 14-12-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woerdensliesje
Het is al een hele studie om uberhaupt te begrijpen hoe je de auto start! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
KingOfNorway schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:25:
[...]

Updates aan de auto software gaan via de dealer. Updates aan het infotainment systemen lijken soms ook via update.kia.com te komen.
Dank je, dat werkt dan mogelijk niet voor mijn gehuurde auto.
Die updates via update.kia, hoe krijg je die in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Koreaanse handleiding via translate...is uitgebreider en anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKZcU3VINNuxGMMXAYqNGxI6aWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bpW34EE5X5dBeBcAvAdwHEF0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Gy0pZRyG0K6ZFjx95pIukd0qos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wJSARijNfOWufbgDVmlDCY3h.png?f=fotoalbum_large
vehicle starting and starting
Way
Press the start button while depressing the brake pedal.

While continuing to depress the brake pedal, turn the shift dial to the desired position after checking the “READY” indicator for driving.

After releasing the parking brake, slowly depress the accelerator pedal to start.
En ook wel interessant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NaK7vm8BcWv4Ucj7fN2mB2OU-8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4wiCfoa8Uj8vWDSIpqPMk8Dm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:36:
De Koreaanse handleiding via translate...is uitgebreider en anders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

En ook wel interessant:
[Afbeelding]
Oke, dus voor acc: Press start without depressing brakepedal (dus wel ingedrukt?)

En voor starten: Press start while pressing brakepedal.

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woerdensliesje
Volgens mij bedoelen ze hier met met depressing pressing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-09 21:18
woerdensliesje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:49:
Om het makkelijk en overzichtelijk te houden:
Voor iedereen die niet bekend is met het rijden in een automaat, auto met startknop of EV: Om te kunnen starten moet je de rem ingetrapt houden. Al die andere standen waar je in het boekje over leest zijn niet interessant en daar gaat alleen je 12v accu maar van leeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Ze gebruiken zowel pressing als depressing.

Hier kan geen mens wat van maken, wat het meest depressing is eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Depress is inderdaad indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:53:
[...]

Daarom zit er ook een NL handleiding bij en geen Engelse :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:35
't blijft Google Translate he :P

Ik denk dat het makkelijkste is om het met een traditionele sleutel te vergelijken.
Sleutel eruit = Uit
Sleutel erin + eerste slag = ACC stand
Sleutel erin + tweede slag = "aan" (maar de motor draait niet)
Sleutel erin + helemaal doordraaien = Starten/Startermotor gebruiken (Bij de EV6 dus rem indrukken + start knop indrukken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:53:
[...]

Een knop "press" je.
Een pedaal "depress" je.

Voor mij was er geen verwarring qua vertaling in ieder geval.

[ Voor 49% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2021 14:57 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
O-B-One schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:54:
[...]

Daarom zit er ook een NL handleiding bij en geen Engelse :+
Maar volgens die handleiding moet de ev knop in P of N worden gezet?

Volgens mij kan die knop, behalve ingedrukt worden, verder niet bewegen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:54:
[...]

Een knop "press" je.
Een pedaal "depress" je.
Ik pass je comment even door naar @Loei123 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
O-B-One schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:56:
[...]

Ik pass je comment even door naar @Loei123 *O*
Ja, was even vergeten dat die Engelse tekst door Google translate was gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:57:
[...]

Ja, was even vergeten dat die Engelse tekst door Google translate was gegenereerd.
Er is niks mis met die Engelse tekst... dit is correct taalgebruik: "depress the brake pedal" is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:57:
[...]

Er is niks mis met die Engelse tekst... dit is correct taalgebruik: "depress the brake pedal" is gewoon goed.
Lees dan even de start/run instructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:55:
[...]

Maar volgens die handleiding moet de ev knop in P of N worden gezet?

Volgens mij kan die knop, behalve ingedrukt worden, verder niet bewegen. ;)
Het enige wat je moet doen is de rem intrappen en op start drukken. Theoretisch kan de auto niet in een andere strand dan P staan als je start want als het goed is het je op “P” gedrukt toen je de auto uitgezet hebt. (Staat ook in de handleiding bij “Off”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
O-B-One schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:59:
[...]

Het enige wat je moet doen is de rem intrappen en op start drukken. Theoretisch kan de auto niet in een andere strand dan P staan als je start want als het goed is het je op “P” gedrukt toen je de auto uitgezet hebt. (Staat ook in de handleiding bij “Off”)
Maar de nl handleiding schiet daar dus wel tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:35
Loei123 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:00:
[...]

De NL handleiding heeft ook enorm veel spel-, grammatica- en stijlfouten :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EricEB
Nou vooruit...nog een (1) keer dan..

Met je voet rem goed indrukken, druk op EV (start) knop...

en dan allerbelangrijkste...de groene tekst READY (klein links, groot rechts..) moet verschijnen !!
En dan pas D of R zetten en rijden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HansAuutB
EricEB schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:02:
Nou vooruit...nog een (1) keer dan..

Met je voet rem goed indrukken, druk op EV (start) knop...

en dan allerbelangrijkste...de groene tekst READY (klein links, groot rechts..) moet verschijnen !!
En dan pas D of R zetten en rijden...
Waarom met de voet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
[...]

Nee de dealer schiet tekort als die bij aflevering niet heeft verteld dat je altijd de rem moet intrappen om te starten. (Is ook zo bij ICE auto’s met automaat en startknop). De Nederlandse handleiding is gewoon slecht vertaald en incompleet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Omdat een PEDAAL gemaakt is om met de voet te bedienen, van het Franse PIED. *O* hahahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:36

PB-powell

Mr. Laziness

Met je neus is zo lastig :+
Maar de rem intrappen bij starten van een automaat is toch altijd zo? Althans in praktisch alle automaten waarin ik heb gereden moest je altijd de rem intrappen om te kunnen starten en om van P naar D/R te gaan.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Kreeg zojuist een email dat "Wireless Android Auto & CarPlay 2 in 1 Adapter" op indiegogo live staat voor 50% korting, met shipping totaal 95 euro.

Komen wss nog wel invoerkosten bij.

https://www.indiegogo.com...in-1-adapter/x/28047307#/

[ Voor 7% gewijzigd door marcovit op 14-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
marcovit schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:17:
Kreeg zojuist een email dat "Wireless Android Auto & CarPlay 2 in 1 Adapter" op indiegogo live staat voor 50% korting, met shipping totaal 95 euro.

Komen wss nog wel invoerkosten bij.

https://www.indiegogo.com...in-1-adapter/x/28047307#/
Yes, heb ik ook besteld
Hier een review van dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ziet er wel traag uit, moet ik zeggen voordat het werkt. Circa 30 seconden voordat Carplay of Android Auto opstart.

Maar als je zowel een iPhone hebt als Android lijkt me het een goede oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 14-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:32:
[...]

Hmm is wel erg traag moet ik zeggen voordat het werkt.
Tja... als ik de auto 'start' en daarna de kabel effe moet zoeken en inpluggen is ook niet bijsters snel.
Maar eens, zou sneller kunnen.

Wellicht dat het met updates sneller wordt.

Andere opties zijn ook niet super snel helaas.
Bijna bij alle duurt het wel zo'n +/- 15-20sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
[...]

Hmm ziet er wel traag uit, moet ik zeggen voordat het werkt. Circa 30 seconden voordat Carplay of Android Auto opstart.
De animatie van de Jaguar logo op de review lijkt mij ook erg sluggish.
Het kan liggen aan de hardware van die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
[...]

Maar als je zowel een iPhone hebt als Android lijkt me het een goede oplossing.
Ik ben voornamelijk bang voor de vertraging als het eenmaal verbonden is (bv. doorspoelen in podcasts, nummers skippen, pauzeren etc.). Ik heb meerdere filmpjes gezien waar 1 seconde vertraging in zit en dat lijkt mij best storend. Dat kabeltje inpluggen vind ik zo erg nog niet, het is alleen wat ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:23

kanaaldijk

23000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

grotegok schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:38:
[...]

Nog niet maar ben er druk mee bezig
zou mooi zijn om te weten omdat mijn auto een BYD ook deze mogelijkheid heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 21:13

Adjo

my first vectrex...

[...]

Nu snap ik waarom je niet eens een auto kunt starten, je maakt alles onnodig ingewikkeld... Doe nou maar gewoon wat anderen ook doen; rempedaal ingedrukt houden en op start drukken. En voila, rijden maar (hoe je dat moet doen staat vast wel in een ander instructieboekje :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Adjo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:06:
[...]

Nu snap ik waarom je niet eens een auto kunt starten, je maakt alles onnodig ingewikkeld... Doe nou maar gewoon wat anderen ook doen; rempedaal ingedrukt houden en op start drukken. En voila, rijden maar (hoe je dat moet doen staat vast wel in een ander instructieboekje :*) )
Zelf heb ik hier geen problemen mee hoor. Maar het wordt ingewikkeld omdat ze niet op een duidelijke manier omschrijven dat de auto in P of N moet staan, alvorens deze gestart kan worden zoals elke andere auto met automaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn040
  • Laatst online: 19-03-2022
Vandaag mijn zwarte GT Line opgehaald en tadaa er zat nog een Nespresso bij. Deze dealer had er 60 te vergeven en dit was de 20ste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:58
grotegok schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:14:
[...]

Inderdaad hij is zojuist geüpdate (ESP) maar heb het nog niet goed kunnen testen, dat doe ik morgen.
Yes, is verholpen.
Heb je een 'hikje' bij versnellen en zie je ESP ingrijpen terwijl er geen wielspin is, dan kun je de ESP update bij je dealer halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-05-2023
Live verslag: 132kw bij fastned. Maar WEL een werkende laadpoort...

Verder qua verwarming geen al te gekke dingen meegemaakt. Vanmiddag wel even wat koude lucht ineens maar ik heb het gevoel dat het ding gewoon nog even moet wennen aan mijz en ik aan de auto. Heb het nog niet als storend ervaren.

Wel is de connect app niet echt gebruiksvriendelijk. Profiel koppelen lukt niet dus ik gebruik hem maar als een 'domme' afstandsbediening en als je m als zodanig accepteert is er prima mee te leven.

Android auto aan de praat gekregen, werkt fijn. Enige is dat ik geen Spotify geluid heb als ik maps heb draaien. Maar goed, daar zal ik nog wel achter komen hoe dat werkt.

Bagageruimte kwam ik achter dat je de laadvloer eruit kan halen en dan is de kofferbak ineens een stuk ruimer. Ik heb drie reistassen gekocht die dan precies naast elkaar passen, en dan moet de (ski) vakantie prima lukken!

Tot nu toe heel blij.

En nog steeds geen trekhaak :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmBUL_KPs96wLccJlf8DNuVHaOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Uo2r4slOhPf1SiBuGydRiik.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:09
Veridis_quo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:59:

Wel is de connect app niet echt gebruiksvriendelijk. Profiel koppelen lukt niet dus ik gebruik hem maar als een 'domme' afstandsbediening en als je m als zodanig accepteert is er prima mee te leven.
Had je het systeem in de auto al een keer gereset? Dus met sateprikker oid in dat gaatje naast de volumeregelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
Franciesco schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:22:
[...]

Had je het systeem in de auto al een keer gereset? Dus met sateprikker oid in dat gaatje naast de volumeregelaar?
Sorry, drukte me niet duidelijk uit. Auto en app koppelen wel. Alleen als ik dan mijn naam aan een van de profielen toeken begint ie te bokken.

De app praat wel met de auto dus alleen niet heel sophisticated ofzo. Ik ga het wel weer eens proberen ook met een reset maar voor nu laat ik t ff ;-). Blij dat de belangrijkste dingen het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Tempo_del_sole schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:45:
[...]

Ja, ik rijd alles op i pedal. Ik vindt het heerlijk. Ben er achter gekomen dat er ergens een instelling is waarmee je de mate van afremmen nog kan aanpassen. Heb ik ook op de sterkste stand gezet. Het is heel even wennen maar ik kan nu redelijk precies stoppen waar ik wil met alleen het gaspedaal. Waar die instelling precies zat ben ik inmiddels vergeten... Er zit zo veel in dat menu 8)7
Ik heb naar aanleiding van deze comment vandaag getracht deze optie te vinden, maar dit is niet gelukt. Zou je als je een keer tijd hebt nog een keer willen kijken waar je deze optie vond?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:09
pica schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:01:
[...]

Ik heb naar aanleiding van deze comment vandaag getracht deze optie te vinden, maar dit is niet gelukt. Zou je als je een keer tijd hebt nog een keer willen kijken waar je deze optie vond?
Dat is waarschijnlijk in de rijmodus configuratie (onder voertuiginstellingen) geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Redez
  • Laatst online: 12-02-2024
Na toch al een aantal keren last te hebben gehad van 'traag' snelladen bij start van een sessie, heb ik gisterenavond bij een 150KW Fastned paal eigenlijk na ca. 1 á 2 minuten laden de max. op die paal van 150KW gehaald (gestart op ca. 20%). Condities vergelijkbaar met andere keren.
Deze nette snelheid werd vervolgens lang aangehouden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmBJ2ffwGsMNhA0tzrCjTULL9I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfsNBKR7CJHi71EehYXwstql.jpg?f=fotoalbum_large

Ook bij Shell recharge (175KW) wordt de 150KW nu redelijk makkelijk behaald. Inmiddels bijna 3000km gereden in 2 weken, dus binnenkort eens proberen bij een 300KW paal.

Mijn auto heeft tussendoor enkel de update voor de interieur verwarming gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Franciesco schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:02:
[...]

Dat is waarschijnlijk in de rijmodus configuratie (onder voertuiginstellingen) geweest.
Helaasch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rnf_-vFOtsNrKDkjQsVS52zuUYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADn4MF5QaWykwC9HfQXzWlgw.jpg?f=fotoalbum_large

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
Klikken op brake mode?
Pagina: 1 ... 67 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic