Hier in België nog geen enkele in het wild zien rijden. Bij de dealer bij mij in de buurt hebben ze er zelfs nog geen in de show room staan...
Mooie kleur, zou ook mijn keuze zijn maar met de 20" wielen.Mister I schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:02:
Nou het heeft even geduurd, maar ik heb sinds gisteravond mijn KIA EV6 GT-Line![]()
![]()
Auto rijdt heerlijk en het is echt genieten. Het grootste gedeelte van de functies werkt netjes. Enig puntje tot nu toe is het gepland voorverwarmen wat niet werkte vanmorgen, maar daar wachten we netjes op de oplossing voor. Auto werd wel keurig warm toen ik er mee reed en diverse systemen lijken ook allemaal goed te werken.
Heb vanmorgen een stuk van 100 km gereden naar een klant. Gemiddeld verbruik zat op ongeveer op 20 kWh per 100 km, dus ook netjes gezien de temperatuur momenteel.
De trekhaak komt later nog, die was nog niet binnengekomen.
Heb voor de ACC in de instellingen al wel de leermodus aangepast naar snelle reactie en korte afstanden. Dat werkte vandaag ook meteen goed. Auto hielt niet overdreven afstand en reageerde netjes (rustig uitrollen) als er iemand tussen kwam.
Al met al erg tevreden zo over de eerste kilometers. Volgende week zal er wel weer duizend kilometer opstaan en zal dan weer een update geven![]()
Zo staat ie er nu bij:
[Afbeelding]
Mooi hoor!

Weet het even niet meer, maar dit is gezien de wielen een RWD?
Zelf zou ik op mijn a.s. AWD de 19 inch GT-line (niet de Plus) wielen willen. Dus als er iemand wil ruilen met de 20 inch variant?
Ik dacht dat dit de 19inch wielen zijn. Hoe zien se 19 inch wielen eruit?Erik899 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:12:
[...]
Mooie kleur, zou ook mijn keuze zijn maar met de 20" wielen.
Oeps niet goed gelezen...
Hoe verwijder je een bericht?
[ Voor 10% gewijzigd door De Ideale Man op 10-12-2021 12:16 ]
Ik onder anderenBogey555 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:44:
[...]
Ik las hier eerder al commentaren over van mensen die het gebruikten en wel degelijk een verschil merkten.
Geen idee meer wie
Ik heb de 19" GT-Line wielen en zou juist de 20" GT-Line willen willen. Waarom niet de 20"?Franciesco schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:14:
[...]
Mooi hoor!![]()
Weet het even niet meer, maar dit is gezien de wielen een RWD?
Zelf zou ik op mijn a.s. AWD de 19 inch GT-line (niet de Plus) wielen willen. Dus als er iemand wil ruilen met de 20 inch variant?
Range en comfort lijken mij de meest logische redenen.Anunnaki schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb de 19" GT-Line wielen en zou juist de 20" GT-Line willen willen. Waarom niet de 20"?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Beetje range en een beetje comfort extra...Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:58:
[...]
Range en comfort lijken mij de meest logische redenen.
Kan een persoonlijke keuze zijn. Ik heb bij een vorige auto doelbewust 16" genomen terwijl er standaard 18" op zat zonder meerprijs. Vond het verschil duidelijk merkbaar.Anunnaki schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:59:
[...]
Beetje range en een beetje comfort extra...
wat ik mij kan herinneren van de proefrit met de RWD vind ik de 20" prima comfort hebben.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:58:
[...]
Range en comfort lijken mij de meest logische redenen.
Ze zijn behoorlijk dik (qua rubber tussen loopvlak en velg) en hebben prima comfort.
Had op mijn vorige auto 19" AMG velgen liggen. Die banden waren zowat de helft dunner en daardoor ook minder comfort.
Verbruik zou wel eens wat kunnen schelen.
Maar dat laad je in een paar minuten weer bij (tenminste, das mijn stelling).
Zit te overwegen om er volgend jaar (waarschijnlijk zal deze set dan wel versleten zijn) allweather banden er onder te gooien.
Hoef ik ook niet meer te wisselen.
Ja, wederom wat slecher qua verbruik... maar voor de meeste ritjes heb ik voldoende accu.
En anders maar iets eerder/langer laden.
Vervelend ! Je kan de klep resetten; https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_6_2.htmlRoadman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:02:
Ik heb vandaag een beetje ruzie met de kofferbakklep. Wanneer ik hem open doe, afstandsbediening of gewoon via de knop op de auto zelf, binnen de kortste keren gaat hij weer dicht. Of ik nou dichtbij sta of verder op sta... Vanmorgen zelfs toen ik in de kofferbak hing om de laadkabel te pakken. Ook aantal keer gehad dat hij dan blijft hangen en nergens meer op reageert totdat ik de auto via de afstandsbediening van het slot haal (terwijl de auto niet op slot zit)
Hebben meer mensen last van een kofferbakklep die denkt dat hij een guillotine is?
Ik was zelf op zoek naar de instellingen van de verlichting die in de klep zit...deze gaan niet altijd aan...vreemd maar kan er niets over vinden.
Ik vind die commentaren echt grappig soms, btw niets slecht mee bedoeld. Ik lees heel veel opmerkingen over resetten en dan krijg ik exact hetzelfde gevoel als bij mijn telefoonEricEB schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:09:
[...]
Vervelend ! Je kan de klep resetten; https://ev6.synology.me/en/topics/chapter5_6_2.html
Ik was zelf op zoek naar de instellingen van de verlichting die in de klep zit...deze gaan niet altijd aan...vreemd maar kan er niets over vinden.
Jep, er zit geen 'ctrl - alt - del' knop op helaas (heb hem nog niet kunnen vinden).Bogey555 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:12:
[...]
Ik vind die commentaren echt grappig soms, btw niets slecht mee bedoeld. Ik lees heel veel opmerkingen over resetten en dan krijg ik exact hetzelfde gevoel als bij mijn telefoon![]()
Maar eens, wel jammer dat je soms deze adviezen moet geven (reset).
Maar ja, het lost soms het probleem wel op.
Kan je de EV6 nou ook in diverse rijmodussen zetten ?
Dacht dat er een ECO modus was maar ik kan het zo niet vinden

FUMES et CARNES
ECO, NORMAL en SPORT wisselen met de ronde knop op het stuur...Iusedto schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:23:
Kan je de EV6 nou ook in diverse rijmodussen zetten ?
EDIT: en SNOW (knop lang ingedrukt houden)
[ Voor 7% gewijzigd door Freezhost op 10-12-2021 13:24 ]
Misschien omdat er al veel AWD naar Duitsland zijn gegaan en nog gaan. Volgens mij meer dan RWD. Daar vinden ze over het algemeen een snellere auto belangrijker.Rethink schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:44:
[...]
Herkenbaar, dat zei ik gisteren ook bij de dealer :-)
Even op dit forum gewezen, Kooyman is toch 1 van de grotere dealers.
Maar damm, wat duurt het wachten lang op een 4WD Moonscape grey.
[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 10-12-2021 13:29 ]
Door de rechte hoge achterkant wordt er zelfs een onderdruk gecreëerd waardoor veel troep wordt teruggezogen. Ook niet ideaal voor de luchtweerstand. Ziet wel speciaal uit... Hoe hoger de snelheid hoe meer troep. Hopelijk helpt Rain X een beetje. Maar ik ben bang.Loei123 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:42:
[...]
Ik verwacht dat daar niet veel rijwind overheen gaat om het gewenste effect te hebben.
Ik kan het helaas niet testen want ik heb de auto nog niet.Wiliyama schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:37:
[...]
Door de rechte hoge achterkant wordt er zelfs een onderdruk gecreëerd waardoor veel troep wordt teruggezogen. Ook niet ideaal voor de luchtweerstand. Ziet wel speciaal uit... Hoe hoger de snelheid hoe meer troep. Hopelijk helpt Rain X een beetje. Maar ik ben bang.
Bjorn heeft het al uitgetest. Hier helpt zelfs 1 liter Rain X niet meer.Loei123 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:39:
[...]
Ik kan het helaas niet testen want ik heb de auto nog niet.
:strip_exif()/f/image/rGUqg8OEDKKzv6ifC8NAQlwb.jpg?f=fotoalbum_large)
Wiliyama schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:52:
[...]
Björn heeft het al uitgetest. Hier helpt zelfs 1 liter Rain X niet meer.
Heeeeeel veel 'sjmutz' volgens Björn. Inderdaad...volgens mij ook.
[Afbeelding]
Wat is hier gebeurd dan? Ritje langs een brandend huis gedaan?Wiliyama schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:52:
[...]
Bjorn heeft het al uitgetest. Hier helpt zelfs 1 liter Rain X niet meer.
[Afbeelding]
Ik heb de opmerking rijdende computer al meer malen gehoord, denk gezien het aantal resets dat dat wel kloptstimpyrulez schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:15:
[...]
Jep, er zit geen 'ctrl - alt - del' knop op helaas (heb hem nog niet kunnen vinden).
Maar eens, wel jammer dat je soms deze adviezen moet geven (reset).
Maar ja, het lost soms het probleem wel op.
Gewoon op winterse wegen gereden met hogere snelheden. Pekel, vuil...Leezer14 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:55:
[...]
Wat is hier gebeurd dan? Ritje langs een brandend huis gedaan?
Nummerplaat niet meer leesbaar, kan interessant zijn als je altijd te snel rijdt...

Goedemiddag allemaal. Ik heb een GT line RWD. Is er iemand bekend met de sensor in de achterklep. Mijn auto staat onder een terras geparkeerd, de hoogte is hier verschillend. Maar steeds blijft de klep 5 cm onder het plafond. Ik kan hier in de handleiding niets over vinden.
Inmiddels nu ook de blije berijder van een GT-Line in witte kleur.. Wat een fantastische auto! Tijdens eerste rit heerlijk warm, vooralsnog dus geen problemen..
Enige wat mij niet lukte was de Kia Connect app aansluiten, bij het linken aan het profiel krijg ik de melding dat de Kia Connect service niet aanstaat. Aangezet in het menu, maar blijft die melding geven? Iemand anders dit gehad en gefixt?
Enige wat mij niet lukte was de Kia Connect app aansluiten, bij het linken aan het profiel krijg ik de melding dat de Kia Connect service niet aanstaat. Aangezet in het menu, maar blijft die melding geven? Iemand anders dit gehad en gefixt?
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Was ook de eerste opmerking van mijn vrouw nadat we er samen een stukje in hadden gereden. Dit is geen auto, dit is een computer. Dat is nu drie weken geleden, ze durft het nog steeds niet aan om achter het stuur te kruipen. "Want dadelijk gaat hij piepen zonder dat ik weet waarom, of druk ik op een verkeerd knopje waardoor hij onverwachte dingen gaat doen."Electrocar schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:55:
[...]
Ik heb de opmerking rijdende computer al meer malen gehoord, denk gezien het aantal resets dat dat wel klopt
Het is natuurlijk waar, dat het steeds meer op een "device" gaat lijken. Je ziet het al met Tesla en Polestar, waar je software upgrades kan kopen. Het gaat mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat je bepaalde features ook als abonnement kan krijgen. Dat je bijvoorbeeld een abonnement afsluit voor meer performance voor tijdens je vakantie ofzo...
Ik ga het gewoon eens gecontroleerd proberen (voordat er straks ruzie is in huize BlaTieBlaKingOfNorway schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:24:
[...]
Ik zou zeggen van wel. Volgens mij zit dezelfde code gekoppeld aan beide, dus de laadpaal ziet het verschil niet.
Wel grappig dat elke leasemaatschappij anders omgaat met passen en druppels. Ik heb één pas ontvangen en als ik een druppel wil, dan moet ik de pas inleveren. Dat is dan weer lastig, want bij de wasstraat kan ik alleen maar de pas gebruiken (magneetstrip). Dus ik leg de laadpas maar gewoon in de auto, dan kan iedereen die de auto rijdt hem gebruiken. Niet ideaal, maar het moet maar.
Ik heb 2 tankpassen (combinatie elektrisch en benzine) en 2 druppels ontvangen. De pas kan ik me voorstellen voor het geval ik vervangend vervoer krijg bij de garage of wat dan ook, maar 4 stuks...
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Hadden ze zich kunnen besparen aangezien je nu al bijna een jaar moet wachten. Tegen de tijd dat je de auto hebt is het De Ouderen van Tegenwoordig, of De Jeugd van Vroeger.R3vz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:40:
Geen idee dat dit een ding was maar Kia gaat blijkbaar hard met de marketing.
[YouTube: De Jeugd van Tegenwoordig op weg naar de toekomst van eten | De Jeugd heeft de toekomst #1]
Zoals al door andere aangegeven is: vanwege veer- en geluidscomfort en verbruik/range. Daarnaast vind ik de 19 inch (GT-line) variant eigenlijk ook mooier.Anunnaki schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb de 19" GT-Line wielen en zou juist de 20" GT-Line willen willen. Waarom niet de 20"?
Vandaag gebeld dat er een kleine software update is voor het verwarmingsprobleem en geen inverter vervangen meer. Dus ik erheen en ze konden gelijk navigatie update meenemen.
Krijg na een klein uurtje de auto terug en de verwarming doet het nog steeds niet goed. als ik na een hoop knoppen ingedrukt te hebben het verwarmingselement aan heb gekregen dan lijkt hij het wel te doen ook onder de 25 graden. En! 27 graden wordt beduidend warmer... Echter is dit natuurlijk nog geen oplossing.
De navigatie update was mislukt en moest opnieuw, daar was alleen geen tijd voor. Maandag gaat hij terug naar de garage voor verder onderzoek.
Krijg na een klein uurtje de auto terug en de verwarming doet het nog steeds niet goed. als ik na een hoop knoppen ingedrukt te hebben het verwarmingselement aan heb gekregen dan lijkt hij het wel te doen ook onder de 25 graden. En! 27 graden wordt beduidend warmer... Echter is dit natuurlijk nog geen oplossing.
De navigatie update was mislukt en moest opnieuw, daar was alleen geen tijd voor. Maandag gaat hij terug naar de garage voor verder onderzoek.
Ja hoor, vandaag bij me thuis gebracht een staalgrijze EV6 basis 58kwh!!!
Echt helemaal niets mis mee. Komende uit enkele Franse auto's (megane/308) is dit absoluut geen tekortkoming. Alle basale techniek zit er op + een beetje meer.
Vandaag enkele kleine stukjes gereden en moet zeggen dat alles behoorlijk intuïtief werkt. Zeker nog veel te ontdekken, maar met bijvoorbeeld instellen van i-peddle al lekker door dorp gecruised. Dikke prima!
Ook de looks and feels zijn dik in orde. Gewoon een absoluut mooie auto.
Interieur van basis is ook ok genoeg. Jammer van ambient light, maar kon me herinneren dat ik bij de Megane vaak snachts uit zette omwille een zo donker mogelijk interieur.
Stoel bekleding helemaal ok. Dashboard lijkt soort stof maar is toch echt een plastic motief.
Al veel aanspraak toen ik de auto aan het 'inrichten' was. Een fietser stopte spontaan en zijn mond viel open. Was de eerste ev6 die hij in het echt zag en vond het verbazendwekkend mooi. Ook enkele buurmannen kwamen even buurten.
Al met al super blij en tevreden. Als er behoefte is aan bepaalde details rondom de basis 58kwh let me know.:strip_exif()/f/image/T4LYa6FFHRrMIr1dByGVyNTh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hGO31IpwQw2AQbnRtnHL9UkM.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt helemaal niets mis mee. Komende uit enkele Franse auto's (megane/308) is dit absoluut geen tekortkoming. Alle basale techniek zit er op + een beetje meer.
Vandaag enkele kleine stukjes gereden en moet zeggen dat alles behoorlijk intuïtief werkt. Zeker nog veel te ontdekken, maar met bijvoorbeeld instellen van i-peddle al lekker door dorp gecruised. Dikke prima!
Interieur van basis is ook ok genoeg. Jammer van ambient light, maar kon me herinneren dat ik bij de Megane vaak snachts uit zette omwille een zo donker mogelijk interieur.
Stoel bekleding helemaal ok. Dashboard lijkt soort stof maar is toch echt een plastic motief.
Al veel aanspraak toen ik de auto aan het 'inrichten' was. Een fietser stopte spontaan en zijn mond viel open. Was de eerste ev6 die hij in het echt zag en vond het verbazendwekkend mooi. Ook enkele buurmannen kwamen even buurten.
Al met al super blij en tevreden. Als er behoefte is aan bepaalde details rondom de basis 58kwh let me know.
:strip_exif()/f/image/T4LYa6FFHRrMIr1dByGVyNTh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hGO31IpwQw2AQbnRtnHL9UkM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9lTKXEJSDhaVl24IaQn2mTzI.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de obdlink MX+ en die past achter het klepje (met het klepje er op).De Ideale Man schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:47:
[Afbeelding]
Waar zit de aansluiting bij de kia ev6? Aan de onderzijde van de dashboard of achter het klepje? Zo ja, als dit type daar plaats kan dan het klepje dicht?
Heel af en toe moet ik de dongle ff loshalen als de telefoon niet goed kan verbinden na het starten van de auto, maar dat is waarschijnlijk meer een iOS issue.
[ Voor 3% gewijzigd door BlaTieBla op 10-12-2021 17:05 ]
Links onder het stuur achter het klepje en de klep kan je er dan niet meer op doen.De Ideale Man schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:47:
[Afbeelding]
Waar zit de aansluiting bij de kia ev6? Aan de onderzijde van de dashboard of achter het klepje? Zo ja, als dit type daar plaats kan dan het klepje dicht?
Congrats! Kun je misschien wat foto's delen van het interieur? Ook bij avond als het kanmarcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
Als er behoefte is aan bepaalde details rondom de basis 58kwh let me know
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Leuk man! Eindelijk een 58kWh erbij! Met smart wacht ik (en vele anderen hier) op foto's van het interieur!marcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
Al met al super blij en tevreden. Als er behoefte is aan bepaalde details rondom de basis 58kwh let me know.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enne, deze kleur staat 'm ook erg goed
Gefeliciteerd, mooie kleur ! Hoezo basis... zie je niets van !marcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
Al met al super blij en tevreden. Als er behoefte is aan bepaalde details rondom de basis 58kwh let me know.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi! Ik krijg straks ook het base model. Hoe is het geluid van de radio en bas?marcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd met jouw nieuwe auto. Veel plezier ermee.marcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand al ervaring met opladen bij Landal (evbox) het is mijn 2e keer dat ik laat dus heb nog weinig ervaring maar de paal gaat rood branden na scannen van mijn laad sleutel (travel card)
Ik heb nu een slordige 3500 km gereden en moet eerlijk zeggen de auto rijdt fantastisch.
Ik heb de plus uitvoering daar de dealer me geen garantie kon bieden dat de GT line nog dit jaar geleverd kon worden. Maar ik ben dik tevreden met de aankleding van de plus versie, en mis de extra’s van de GT line niet. ( wat niet weet wat niet deert 🙈)
Ondertussen is mijn relatie met de dealer is bijna innig geworden vanwege de issues die hier ook al eerder vernoemd zijn.
So far:
Na 3 dagen de auto in bezit te hebben, lege 12 volt accu. Dit begon met een ratelend/ tikkend geluid ergens bij de stuurkolom. (Achteraf veroorzaakt door lage boordspanning) het geheel was te wijten aan slechte connectie - pool op het chassis.
hardnekkige Verwarmings issues, ondanks nieuwe regel unit en software.
SCC heeft tot nu toe niet gewerkt ondanks nieuwe radar en camera en support van Kia NL ( ligt nu bij fabrikant)
Handgrepen steken iets uit, net genoeg om op te vallen
Achterklep die open en dicht blijft gaan, ook al keer gefixed bij de dealer.
Niet de beloofde laadsnelheid ( wel een belangrijk punt daar ik mede hierop overstag gegaan ben voor deze auto)
Range van de auto momenteel niet meer dan 350-360km, hoop dat dat tegen de zomer richting de belofte gaat.
Zombie mode, gelukkig kon ik m er zelf weer uit halen
Anyway, ik houd goede moed en heb er vertrouwen in dat t allemaal opgelost gaat worden. De dealer doet in ieder geval wat ze kunnen en leveren goede service, en dat heb ik bij andere merken wel eens heel anders ervaren
Ik heb de plus uitvoering daar de dealer me geen garantie kon bieden dat de GT line nog dit jaar geleverd kon worden. Maar ik ben dik tevreden met de aankleding van de plus versie, en mis de extra’s van de GT line niet. ( wat niet weet wat niet deert 🙈)
Ondertussen is mijn relatie met de dealer is bijna innig geworden vanwege de issues die hier ook al eerder vernoemd zijn.
So far:
Na 3 dagen de auto in bezit te hebben, lege 12 volt accu. Dit begon met een ratelend/ tikkend geluid ergens bij de stuurkolom. (Achteraf veroorzaakt door lage boordspanning) het geheel was te wijten aan slechte connectie - pool op het chassis.
hardnekkige Verwarmings issues, ondanks nieuwe regel unit en software.
SCC heeft tot nu toe niet gewerkt ondanks nieuwe radar en camera en support van Kia NL ( ligt nu bij fabrikant)
Handgrepen steken iets uit, net genoeg om op te vallen
Achterklep die open en dicht blijft gaan, ook al keer gefixed bij de dealer.
Niet de beloofde laadsnelheid ( wel een belangrijk punt daar ik mede hierop overstag gegaan ben voor deze auto)
Range van de auto momenteel niet meer dan 350-360km, hoop dat dat tegen de zomer richting de belofte gaat.
Zombie mode, gelukkig kon ik m er zelf weer uit halen
Anyway, ik houd goede moed en heb er vertrouwen in dat t allemaal opgelost gaat worden. De dealer doet in ieder geval wat ze kunnen en leveren goede service, en dat heb ik bij andere merken wel eens heel anders ervaren
Mijn vrouw had vanochtend trouwens weer de 'zombiemode'.
Moet zeggen dat de fix van de laatst gedeelde video goed werkt.
10sec de 'start' knop ingedrukt houden, en daarna deed hij het weer.
Moet zeggen dat de fix van de laatst gedeelde video goed werkt.
10sec de 'start' knop ingedrukt houden, en daarna deed hij het weer.
@marcokootstra Nice one, heb zelf ook die kleur gekozen maar dan in de Plus uitvoering. Vind het "mat" kunststof zelfs mooier.
Beetje bang dat ik door de vertragingen wellicht toch op zoek moet naar een andere auto, maar blijft een gave auto om te zien.
Heel veel plezier ermee!
Beetje bang dat ik door de vertragingen wellicht toch op zoek moet naar een andere auto, maar blijft een gave auto om te zien.
Heel veel plezier ermee!
Inderdaad, wielkasten zou ik het liefst in carrosseriekleur gezien hebben maar vanaf de voorkant/achterkant vind ik het 'mat' wat meer hebben.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:04:
@marcokootstra Nice one, heb zelf ook die kleur gekozen maar dan in de Plus uitvoering. Vind het "mat" kunststof zelfs mooier.
Heel veel plezier ermee!
Geluid vind ik prima. Kan het beter? Vast wel. Ik hou van redelijke bas en die zit er in de standaard speakers, wat mij betreft, voldoende in. Op de plek van de sub zit een diep gat, waar weer veel spul kan worden opgeborgen. In de 308 vond ik het geluid stukje slechter.jefjef schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:47:
[...]
Mooi! Ik krijg straks ook het base model. Hoe is het geluid van de radio en bas?
Is het premium? Nee en dat hoor je (pas) als je bij iemand zit die een betere installatie heeft. Ik ben iig tevreden.
Ik heb in mijn GT-LINE geen meridian, ook de standaard en ik moet zeggen dat het ook goed klinkt, in men optima had ik wel de harman kardon. Maar vind het geen groot verschil toch niet voor die prijs van de optie.marcokootstra schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:22:
[...]
Geluid vind ik prima. Kan het beter? Vast wel. Ik hou van redelijke bas en die zit er in de standaard speakers, wat mij betreft, voldoende in. Op de plek van de sub zit een diep gat, waar weer veel spul kan worden opgeborgen. In de 308 vond ik het geluid stukje slechter.
Is het premium? Nee en dat hoor je (pas) als je bij iemand zit die een betere installatie heeft. Ik ben iig tevreden.
Ik wil wel even nuanceren , ik ben geen audiofiel. De mensen die wel veel met geluid bezig zijn , zullen wel veel verschil opmerken misschien , maar voor mij werkt de standaard soundsysteem perfect
Vandaag proefrit gedaan in een EV6 Plus RWD. Beviel prima en heb een goede indruk van de auto opgedaan .
In de showroom nog even plaats genomen in een GT-Line, maar daar viel de hoofdruimte door het glazen dak me erg tegen. Ik meet 1,93m en kwam, met de stoel op de laagste positie, nog met m’n hoofd tegen de dakrand. Op zich spijtig, want ik vind het uiterlijk van de bovenkant van het dashboard en de midden armsteun mooier in de GT-Line.
Zijn hier GT-Line bezitters van meer dan 1,90m?
In de showroom nog even plaats genomen in een GT-Line, maar daar viel de hoofdruimte door het glazen dak me erg tegen. Ik meet 1,93m en kwam, met de stoel op de laagste positie, nog met m’n hoofd tegen de dakrand. Op zich spijtig, want ik vind het uiterlijk van de bovenkant van het dashboard en de midden armsteun mooier in de GT-Line.
Ben zelf ook 1.93m. Heb de GT-line AWD in bestelling. Ik herken dit enigszins. Heb 2 proefritten gemaakt. Mede omdat ik ook met mijn hoofd akelig dicht tegen de bovenkant kwam. Bij de 2e proefrit heb ik de eerste 5 minuten besteed aan de instelling van de stoel. Na enig gevogel zat ik wel goed. Hoofdruimte niet super groot maar voor mij voldoende.LaborGardens schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:56:
Vandaag proefrit gedaan in een EV6 Plus RWD. Beviel prima en heb een goede indruk van de auto opgedaan .
1,95, proefrit in GT line gedaan, maar dat was geen optie voor mij. In de Plus heb ik net voldoende ruimte.
Ligt ook aan je bouw en je zitpositie die je prefereert. Ik ben 1m90 en ruim voldoende plek (10-15 cm) in beide uitvoeringen.
Met 1,82 in de GT line vond ik dat ik al aardig dicht met mn hoofd bij het dak kwam.
(ik zit wel graag redelijk rechtop)
[ Voor 18% gewijzigd door Reacher op 10-12-2021 19:34 ]
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Lichaamsbouw kan absoluut het verschil maken. Lange benen, kort bovenlichaam of andersom… met andere woorden kwestie van proberen en de juiste stand van de stoel zien te vinden.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:33:
Ligt ook aan je bouw en je zitpositie die je prefereert. Ik ben 1m90 en ruim voldoende plek (10-15 cm) in beide uitvoeringen.
Kapsel speelt misschien ook een rolReacher schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:33:
Met 1,82 in de GT line vond ik dat ik al aardig dicht met mn hoofd bij het dak kwam.
Je zit ook wel wat hoger op de stoelen in de Kia. In de Mercedes had ik kuipstoelen en sta je praktisch op de bodem. Voor mij voelde het al bijna of ik in een vrachtwagen zat
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Had je de Ioniq 5 eens moeten proberen. Ik kom ook van een BMW met sportstoelen, en bij de EV6 viel het me mee maar de Ioniq 5 voelde alsof ik buschauffeur was geworden. Ook qua dashboard.Reacher schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:48:
[...]
Je zit ook wel wat hoger op de stoelen in de Kia. In de Mercedes had ik kuipstoelen en sta je praktisch op de bodem. Voor mij voelde het al bijna of ik in een vrachtwagen zat
He je je laadpas wel gekoppeld aan een evbox account? Ander alternatief is met de app en dan de paalnummer invoeren en starten klikken.EPE2021 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:54:
Iemand al ervaring met opladen bij Landal (evbox) het is mijn 2e keer dat ik laat dus heb nog weinig ervaring maar de paal gaat rood branden na scannen van mijn laad sleutel (travel card)
Test door de ADAC
https://youtu.be/qok06muZ3ww
https://youtu.be/qok06muZ3ww
[ Voor 36% gewijzigd door asennamm op 10-12-2021 22:37 ]
Voegt helaas teleurstellend weinig toe ten opzichte van eerdere tests.
Wel interessant een filmpje van een rode basis uitvoering. Dus met mat plastic.
https://youtu.be/xZKWpIdzmOw
https://youtu.be/xZKWpIdzmOw
De online manual verwijst constant naar de ‘Navigation Quick Reference Guide’, waar vind ik deze?
Bilthoven: 21 x Trina Solar - Mono 325 All Black Half Cut PERC. 7xNO helling 13, 9xSW helling 13, 5xSW helling 45. Totaal 6825wp. Etten-Leur 10 x 255wp. Totaal 2550wp
Zombie mode na handmatig voorverwarmen.
Fix werkt niet 😮💨
Daar sta je dan met een afspraak om 09:00....
Fix werkt niet 😮💨
[ Voor 25% gewijzigd door henrov op 11-12-2021 08:38 ]
Bedoel jij die?woerdensliesje schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:19:
De online manual verwijst constant naar de ‘Navigation Quick Reference Guide’, waar vind ik deze?
http://webmanual.kia.com/...NT/KOR/English/index.html
Wat was bij jou de redding?KingOfNorway schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:28:
[...]
Ik heb getracht zombie op deze manier te verjagen, maar bij mij was het die ene keer niet de redding.
Voor zo'n gevallen dus de 12 volt loskoppelen. Dat werkt voor zover ik heb begrepen altijd.henrov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:33:
Fix werkt niet 😮💨
Bedankt. In heb nog veel te leren :-) helaas heb ik een laad sleutel van de lease maatschappij en is evbox dan blijkbaar niet gekoppeld. Dat gaat dit weekend dan ook niet meer lukken… op zoek naar een andere paal en anders maar op de terugweg langs een snel lader…JPoers83 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:36:
[...]
He je je laadpas wel gekoppeld aan een evbox account? Ander alternatief is met de app en dan de paalnummer invoeren en starten klikken.
Edit: de Kia laadpas werkt gelukkig wel.
[ Voor 3% gewijzigd door EPE2021 op 11-12-2021 11:05 ]
Gisteren weer in het ijskoude auto gezeten op weg terug van mijn ouders. Voorverwarmen via gestart via de app, kreeg bevestiging, maar na 10 minuten melding dat het niet mogelijk was ivm niet aangesloten laadkabel. Begonnen met rijden maar het werd niet warm. Energieverbruik scherm geopend en je zag continue het verbruik van de airco oplopen vanaf 0 tot ongeveer 1,5 kW en dan weer terug naar 0. Na een tijd gestopt op een P om de jassen uit de achterbak te halen en na weer starten gaan de verwarming weer aan en blijft het verbruik van de airco wel boven de 2kW staan. Weet niet zeker of het met het voorverwarmen te maken heeft maar een verband kan ik niet uitsluiten.
Dealer nog niet gebeld? Er schijnt een software update te zijn die dit zou moeten fixen.Peetman schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:24:
Gisteren weer in het ijskoude auto gezeten op weg terug van mijn ouders. Voorverwarmen via gestart via de app, kreeg bevestiging, maar na 10 minuten melding dat het niet mogelijk was ivm niet aangesloten laadkabel. Begonnen met rijden maar het werd niet warm. Energieverbruik scherm geopend en je zag continue het verbruik van de airco oplopen vanaf 0 tot ongeveer 1,5 kW en dan weer terug naar 0. Na een tijd gestopt op een P om de jassen uit de achterbak te halen en na weer starten gaan de verwarming weer aan en blijft het verbruik van de airco wel boven de 2kW staan. Weet niet zeker of het met het voorverwarmen te maken heeft maar een verband kan ik niet uitsluiten.
10 minuten koffie drinken loste het op.
Al een afspraak staan voor donderdag, hopelijk fixt de update deze problemen. Voorin hebben we nog stoelverwarming, maar de kinderen zitten in kinderstoeltjes, dus dan die hebben niet zoveel aan de stoelverwarming. Met de huidige temperaturen geen pretje.Anunnaki schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:32:
[...]
Dealer nog niet gebeld? Er schijnt een software update te zijn die dit zou moeten fixen.
Nog niet in bezit, wel al lang geleden besteld. Ik heb enkele proefritten gedaan in de GT-Line en bewust door dit forum gelet op de hoofdruimte. Eerlijk gezegd had ik de eerste proefrit nergens op gelet en ook het niet bemerkt. Totdat ik het op dit Topic las. Als je erop let heb je inderdaad niet erg veel space. Maar het gaat bij mij prima (1,92m). Het is wel zo dat er verschillen kunnen zitten in lengte bovenlichaam, ook al ben je 1,92 je bovenlichaam kan langer zijn dan je benen en vice versa. Hier gelukkig geen probleem. Alles waar je over gaat nadenken ga je over twijfelen. Bij de eerste proefrit echt nooit aan gedacht.LaborGardens schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:56:
Dit gevoel heb ik ook. Daarom gebruik ik het voorverwarmen niet meer. Bij mij is de koelvloeistof ook aangevuld. Sinds dien word het in de auto niet super warm meer.Peetman schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:24:
15 dec een afspraak staan. Ik hoop dat ze wat kunnen maar denk dat ik te vroeg ben. Al met al nog veel plezier van de auto hoor.
Had het net ook weer.henrov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:33:
Fix werkt niet 😮💨
Wat ik deed:
1. Auto uitzetten
2. Auto aanzetten zonder de voet op de rem en dan gelijk 10sec vast houden.
3. Daarna start hij
4. Voet op rem en nogmaals op de aan/uit knop drukken.
Daarna deed hij het bij mij.
Ik geloof dat ik voorlopig een van de mazzelaars ben.. Inmiddels paar honderd kilometer op de teller gezet. Verwarming werkt perfect, eigenlijk werkt alles gewoon zoals het hoort.: Wat een fantastisch mooie en fijne auto is dit. Heb al een hoop auto’s gehad, maar dit is wel echt de beste tot nu toe..
:strip_exif()/f/image/gBU33V37IcUxGMJ4WFJHTotr.jpg?f=fotoalbum_large)
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Auto bleef "aan" en reageerde niet meer op de sleutel. Ook de power knop met de sleutel indrukken hielp niet. Ook niet voor langere tijd. Kon de kabel ook niet loskoppelen van de auto.
Op een gegeven ogenblik had de auto er weer zin in. Kon de vinger er niet echt op leggen.
Ff snel een videootje geschoten van de OBDLink MX+ in de EV6.
Die dongle past net waarbij het klepje weer dicht kan (zonder dat de reset knop van de dongle ook ingedrukt wordt.
Geen idee of andere typen en merken ook klein genoeg zijn dat het klepje weer terug kan.
De dongle schakelt zichzelf uit na 10/15 minuten als er geen activiteit is op Bluetooth.
Die dongle past net waarbij het klepje weer dicht kan (zonder dat de reset knop van de dongle ook ingedrukt wordt.
Geen idee of andere typen en merken ook klein genoeg zijn dat het klepje weer terug kan.
De dongle schakelt zichzelf uit na 10/15 minuten als er geen activiteit is op Bluetooth.
Wat zijn de afmetingen van de dongle?BlaTieBla schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:05:
Ff snel een videootje geschoten van de OBDLink MX+ in de EV6.
[YouTube: OBDLink MX+ in Kia EV6]
Iemand tips hoe je de chrome strip die achterop zit schoon kan krijgen? Na het wassen van de auto komen er watervlekken op die ik er niet goed uit gepoetst krijg.
Ik had hier geen last van bij m'n vorige auto's. Lijkt wel ff net anders dan chrome...
Ik had hier geen last van bij m'n vorige auto's. Lijkt wel ff net anders dan chrome...
1.97 x 1.77 x 0.91 in (50 x 45 x 23 mm)De Ideale Man schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:28:
[...]
Wat zijn de afmetingen van de dongle?
Elke keer als ik mijn auto langs de straat bij een laadpaal zet vraag ik mij af hoe lang het gaat duren voordat iemand de klep van mijn laadpoort eraf sloopt. Dat ding steekt zo ver uit en ziet er zo fragiel uit…
Nee, dat had ik niet gedaan nee.Anunnaki schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:35:
[...]
Dealer vertelde mij dat je pas echt de auto uitzet met het openen van de deur.
Dat ook gedaan?
Je bent je kentekenplaat verloren?Francos schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:44:
Weet niet hoor, maar die achterkant ziet er toch maar vreemd uit …[Afbeelding]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Is kennelijk al gebeurd voordat de kentekenplaat erop zat

En de voorkant ziet er ook vreemd uit…
:strip_exif()/f/image/5T0LB8578D5NYUvn9wJwHzcT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door Francos op 11-12-2021 18:48 ]
Dit jouw EV6 en hoe lang gaat dit de levering vertragen?Francos schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:47:
[...]
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Gelukkig niet die van mij👀Nobby schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:48:
[...]
Dit jouw EV6 en hoe lang gaat dit de levering vertragen?
Is dat niet de auto van die crashtest video?Francos schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:44:
Weet niet hoor, maar die achterkant ziet er toch maar vreemd uit …[Afbeelding]
Bij Tesla klagen ze wel eens over panelgaps, maar dit is nog wel een slagje erger.Francos schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:47:
[...]
En de voorkant ziet er ook vreemd uit…
[Afbeelding]
Serieus: zou deze auto nog afgeleverd moeten worden en is er wat fout gegaan bij het transport op de boot ofzo?
Verwijderd
Als deze nog hersteld kan worden met fabriek nieuwe onderdelen, zie ik eigenlijk niet in waarom die niet als nieuw verkocht kan worden. Zonde om zo'n ding gelijk af te schrijven, tenzij hij natuurlijk onderhuids ook schade heeft (bijvoorbeeld accu's, elektra motoren defect etc.).Franciesco schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:46:
[...]
Bij Tesla klagen ze wel eens over panelgaps, maar dit is nog wel een slagje erger.
Serieus: zou deze auto nog afgeleverd moeten worden en is er wat fout gegaan bij het transport op de boot ofzo?
Haha mee eens. Ik druk de laadklep altijd nog wat verder dicht tegen de kabel aan. Dan valt het nog wel meeKingOfNorway schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:
Elke keer als ik mijn auto langs de straat bij een laadpaal zet vraag ik mij af hoe lang het gaat duren voordat iemand de klep van mijn laadpoort eraf sloopt. Dat ding steekt zo ver uit en ziet er zo fragiel uit…
Een evbox account is vrij simpel, je naw gegevens invullen rn dan het nummer van een laadpas invoeren voor de betaling. Dan kan je m als het goed is bij elke evbox gebruiken.EPE2021 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:20:
[...]
Bedankt. In heb nog veel te leren :-) helaas heb ik een laad sleutel van de lease maatschappij en is evbox dan blijkbaar niet gekoppeld. Dat gaat dit weekend dan ook niet meer lukken… op zoek naar een andere paal en anders maar op de terugweg langs een snel lader…
Edit: de Kia laadpas werkt gelukkig wel.
Daar verbaas ik me al sinds de eerste elektrische auto's over. ik lees er niets specifieks over in het nieuws, dus het zal wel meevallen.KingOfNorway schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:39:
Het zal te vergelijken zijn met de zijspiegels die gesloopt worden en een kras die over de zijkant getrokken wordt met een sleutel. Maar aangezien die vaak aan de bestuurderskant gebeuren (want op de fiets kan je met je voet die spiegel er af trappen) en de laadklep zit aan de kant van de stoep.
Praktijk test met de concurrenten de Kia doet het prima
https://youtu.be/IiAlvFEs5YA
https://youtu.be/IiAlvFEs5YA
[ Voor 7% gewijzigd door Joluv op 12-12-2021 10:05 ]
Je moet kan beter effe 'video' kiezen als je een YouTube linkje wil toevoegenJoluv schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:05:
Praktijk test met de concurrenten de Kia doet het prima.
[Afbeelding]
Dan krijg je namelijk het onderstaande
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic