Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dat is dan wel elke 2,5 uur als je 80 rijdt met de caravan. Op zich zou ik na 2,5 uur best even de auto uit willenKingOfNorway schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:00:
[...]
Als ik zo snel even reken zou je met een EV6 elke 250 km moeten laden als je de accu helemaal leeg rijdt. Dus ga er maar vanuit dat je elke 200 km aan de lader staat.
Laden boven 80% is niet efficiënt dus koppel je je auto dan af, tenzij je boven de 80% toch nog even een hoge snelheid haalt maar dat zal vaak niet lang duren.
Geen idee, maar heb je het geprobeerd zonder de telefoon te verbinden? Als je de telefoon wel verbind dan is deze optie inderdaad niet zichtbaar. Mocht het toch niet zichtbaar zijn zonder de telefoon aan te sluiten geef maar even een seintje, dan check ik het even voor je.mrbubble456 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:09:
[...]
Ik kan deze setting niet vinden. Welke softwareversie heb jij?
Nu ik er een paar kilometer op heb zitten loop ik ook wel tegen wat kleine dingetjes aan:
Hoofdsteun is net niet hoog genoeg, zal waarschijnlijk niets aan gedaan kunnen worden, maar is gelukkig geen groot issue voor mij.
Android auto werkt maar op 1 fps, dit viel mij de eerste dag niet op gek genoeg, maar met de rit naar Den Haag kreeg ik dit niet gefixt. Heb meerdere (hoge kwaliteit) kabels getest, allemaal hetzelfde probleem. Mijn oude eNiro heeft met dezelfde kabels en telefoon dit probleem niet. Dit is voor mij wel vervelend, aangezien ik al mijn navigatie met Waze doe en heel vaak gebruik maak van de spraakfunctie.
Hij geeft continue aan dat iemand op de middelste stoel achter zit, terwijl daar niemand zit. Heb de gordel daar erin gestoken, nu geeft hij alleen nog een melding bij het uitstappen dat ik de achterbank moet controleren.
Remote climate control werkt niet, zowel met als zonder kabel eraan. App geeft wel als status dat hij aanstaat, maar hij doet helemaal niets. Remote locking en status uitlezen werkt wel.
Sowieso voelt de climate control een beetje wonky aan, maar goed, hopelijk fixt de terugroepactie dit.
Weet iemand of de climate control planning alleen werkt aan de lader of ook zonder lader (want zonder lader werkt dit ook niet)?
Het rijden is ook wel even wennen qua grootte, wat een slagschip. Was gister een beetje ingeparkeerd, met de Niro weet ik dat ik mij hier makkelijk uit had kunnen manoeuvreren, maar met de EV6 was dat toch wel een uitdaging. Wel gelukt uiteindelijk gelukkig
[ Voor 3% gewijzigd door pica op 09-12-2021 16:13 ]
Misschien is het een idee dat je dat punt articuleert voor je links dropt. Dat is wat handiger op een discussieforumLoei123 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:07:
Het punt dat ik wou maken is dat het geen 2 uur en ook geen uur duurt voordat je je reis hervat.
Laden boven 80% is niet efficiënt dus koppel je je auto dan af, tenzij je boven de 80% toch nog even een hoge snelheid haalt maar dat zal vaak niet lang duren.
Maximaal twee uur reistijd en vervolgens een netto laadtijd van 30-45 minuten, wat een bruto laadtijd van 45-60 minuten betekent, is voor mij geen plezierige verhouding om een vakantiereis te maken. En dat is als je direct terecht kunt bij een SuperCharger, dat gaat buiten COVID-tijden in het hoogseizoen nog wel een dingetje worden.
mag ook geen euro 98 tanken, is ook maar een tikkie duurderYilar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:33:
[...]
Mooi is dat toch.. Hiervoor tankten wij allemaal diesel of benzine welke drie tot vier keer zo duur is, maar de snellader is te duur..![]()
Overigens moedigt mijn werkgever laden op de zaak of thuis aan, maar je mag overal laden.. Laadpas is geldig in heel Europa.
Dat was toch wel duidelijk toen ik je stelling met "Nee" beantwoorde?FirePuma142 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:40:
[...]
Misschien is het een idee dat je dat punt articuleert voor je links dropt. Dat is wat handiger op een discussieforum
Misschien ook handig om links te droppen die je onjuiste stelling ondersteunen.
[ Voor 10% gewijzigd door Loei123 op 09-12-2021 16:51 ]
NeeLoei123 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:48:
[...]
Dat was toch wel duidelijk toen ik je stelling met "Nee" beantwoorde?
Dat is de Autoweek-review waar ik op reageerde, meer niet. Maar ik ben blij dat het korter duurt dan ik daar dacht te lezen. Zoals ik eerder zei, voor mij nog steeds te lang.Misschien ook handig om links te droppen die je onjuiste stelling ondersteunen.
Yes, moest hem nog effe testen.Dartlink schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:06:
@stimpyrulez heb je een fotootje hoe die bril houder op de zonneklap eruit ziet? Ik overweeg hem ook nu
Bril blijft prima zitten.
:strip_exif()/f/image/6JUBq8Zj67IBE4dnffZG2i7n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DV5uEDGlZvnEu05zFlUGRDS4.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel herkenbare waardes...max 130kw bij een station die max 300kw kan doen...damianvd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:26:
[...]
Ik heb de auto nu een week, 1800km gereden en een stuk of 7 keer snel geladen bij Fastned of Ionity. In alle gevallen begon het bij 70kw en ging het max tot 130kw. Ik heb de juiste stekker gebruikt en stond ook bij de juiste stall. Tot dat Kia komt met een batterij preheat optie zijn dat geloof ik de waardes die je zonder moeite moet halen in deze tijd. Overigens is het laden met Ionity niet heel veel duurder dan laden aan een openbare laadpaal toch?

Ik heb het aangekaart bij de dealer, ik vind het onvoldoende snel voor de EV6.
Ik ga daarom nu niet meer naar een FastNed (vind mijn werkgever ook niet goed trouwens..), de goedkopere Shell Recharge gaat tot max 175kw en daar haal ik ook 130kw
Klopt, om de 2 uur zeg maar (mag maar max. 100 met sleurhut).KingOfNorway schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:00:
[...]
Als ik zo snel even reken zou je met een EV6 elke 250 km moeten laden als je de accu helemaal leeg rijdt. Dus ga er maar vanuit dat je elke 200 km aan de lader staat.
Dus effe koffie en benen strekken, Kids naar de WC laten gaan en dan ben ik weer 45min verder. Dus dan zit de accu weer behoorlijk vol (als je bij de juiste paal staat en hij snel genoeg laad
Heb je een GT, die komt toch volgend jaar pas beschikbaar?Louisj schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:00:
Ik heb mijn EV6 GT 1 maand nu, maar hij doet niets op een snellader, dwz hij laat niet. Weet er iemand een oplossing? Ik heb reeds 3 updates gehad.
Toch wel bijzonder he....aan iedereen moet ik uitleggen dat de auto MAKKELIJK de caravan kan trekken. En dat de extra reisduur volgens mij best wel mee gaat vallen.stimpyrulez schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:12:
[...]
Klopt, om de 2 uur zeg maar (mag maar max. 100 met sleurhut).
Dus effe koffie en benen strekken, Kids naar de WC laten gaan en dan ben ik weer 45min verder. Dus dan zit de accu weer behoorlijk vol (als je bij de juiste paal staat en hij snel genoeg laad).
Voorheen; met caravan reed ik plm 90kmh en stopten wij om de plm 200 km voor pauze, want dan ben je al bijna 2,5 uur aan het rijden. Tanken deed ik om de pauze beurt, plm 400-450 km op tank.
Straks; waarschijnlijk ook 90kmh rijden, maar ook om de 200km stoppen voor pauze, alleen de pauzes gaan iets langer duren...bijladen. Geen idee waar en hoe lang het gaat duren.
Dus per 400km zal ik max 1 uur tot 1,5 uur extra tijd nodig hebben...Maar who cares? het is vakantie...
Oh ja, voordeel? geen koffie meer bij station kopen...gewoon de Dolce Gusto gebruiken
We nemen even aan dat je een GT Line hebt, geen GT.Louisj schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:00:
Ik heb mijn EV6 GT 1 maand nu, maar hij doet niets op een snellader, dwz hij laat niet. Weet er iemand een oplossing? Ik heb reeds 3 updates gehad.
Nice! Ook gevoel dat ie goed blijft zitten als je de klep opent in verband met de zon?stimpyrulez schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:09:
[...]
Yes, moest hem nog effe testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aah misschien dat ik HDA uit had staan! Ik hoop uiteraard niet op file maar ben nu toch benieuwd. Thanks voor de tip! Ik zal het zsm testen (zodra ik weer eens in de file sta)Dartlink schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:29:
HDA ook aanstaan? Is het een autosnelweg of een autoweg/80 weg?
De discussie over "langer" laden dan tanken vind ik niet helemaal reeel. Als je gaat tanken sta je ook lange tijd met die slurf in je handen.EricEB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:36:
[...]
Toch wel bijzonder he....aan iedereen moet ik uitleggen dat de auto MAKKELIJK de caravan kan trekken. En dat de extra reisduur volgens mij best wel mee gaat vallen.
Voorheen; met caravan reed ik plm 90kmh en stopten wij om de plm 200 km voor pauze, want dan ben je al bijna 2,5 uur aan het rijden. Tanken deed ik om de pauze beurt, plm 400-450 km op tank.
Straks; waarschijnlijk ook 90kmh rijden, maar ook om de 200km stoppen voor pauze, alleen de pauzes gaan iets langer duren...bijladen. Geen idee waar en hoe lang het gaat duren.
Dus per 400km zal ik max 1 uur tot 1,5 uur extra tijd nodig hebben...Maar who cares? het is vakantie...
Oh ja, voordeel? geen koffie meer bij station kopen...gewoon de Dolce Gusto gebruiken
Terwijl bij het laden je de stekker erin stopt en je de tussentijd nuttig kan besteden. Dus in die zin heb je minder verloren tijd en minder stinkende handen en schoenen omdat je niet in die gelekte brandstof staat te stampen.
Let op..de kofferbakmat is van stof...daar klik je de flap aan tbv bumperbescherming. Er is ook een rubberen mat, kan tegen viezigheid (natte honden...). Deze heb ik dus...ik had nog een bumperbescherming van een eerdere Mercedes...past prima en met de haakjes blijft het goed zitten.Franciesco schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:39:
[...]
Zelf heb ik dit overigens niet besteld.
Wat ik dan wel weer interessant vond zijn de kofferbakmat+bumperflap én de extra verlichting van de kofferbak. Deze laatste is standaard erg beperkt: slechts 1 lampje aan (ik meen) de linker kant. Op onderstaande foto is te zien hoe de verlichting is van de uitgebreide kofferbak verlichting.
De kofferbakverlichting...valt mee met lichtopbrengst, komt idd van links.
Ik was benieuwd naar de extra verlichting als assecoire onder de klep maar is helemaal niet nodig. In de kofferklep zitten 2 heel behoorlijke lampen !
Om het geheel te verduidelijken...een foto.
:strip_exif()/f/image/rv9b5qFVK9OJ1iKh2prjw7oV.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb vanmiddag helaas geen zon gezien. 😜Dartlink schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:22:
[...]
Nice! Ook gevoel dat ie goed blijft zitten als je de klep opent in verband met de zon?
Maar zit gehoorlijk stevig met klittenband.
Wit doen…RobbieHifi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:22:
[...]
Gefeliciteerd. In het wit begint deze auto steeds beter te worden. Ik twijfel tussen rood, wit en blauw (en niet vanwege nationale gevoelens)
😎
Ziet er netjes uit idd. Thnx ga ook ff kijkenstimpyrulez schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:09:
[...]
Yes, moest hem nog effe testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het bovenste deel van het stuur wordt inderdaad als eerste warm. De rest volgt op den duur. Wellicht heeft het ermee te maken dat het stuur aan de bovenkant het minst massief is.bello2011 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:13:
Als ik de stuurverwarming aan heb dan merk ik dat alleen de bovenste helft van het stuur warm wordt. Klopt dit? Ik heb meestal het stuur in het midden en aan de onderste helft vast.
Ook ik rijd meestal ca 90km-95km/h met de caravan. Als voorbereiding op de aanschaf van een EV heb ik wat ritten gepland met ABRP. Het voorlopig ingeschat verbruik op 33kWh/100km gezet en minimaal 15% bij aankomst van een lader. Bij de diverse geplande routes kwam ik vaak op ca 75km/h uit als gemiddelde snelheid inclusief de laadstops. Dat is iets lager dan ik nu meestal heb, maar geen wereldschokkend verschil.EricEB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:36:
[...]
Toch wel bijzonder he....aan iedereen moet ik uitleggen dat de auto MAKKELIJK de caravan kan trekken. En dat de extra reisduur volgens mij best wel mee gaat vallen.
Het klinkt in mijn ogen in ieder geval als een acceptabele gemiddelde snelheid. Of het realistisch is komen we volgend jaar achter.
Ik heb er in ieder geval zin in om het uit te proberen!
Mijn honden zitten in een bench, dus de rubberenmat leek me niet nodig. Heb wel de optionele extra veloursmat+bumperflap meebesteld.EricEB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:45:
[...]
Let op..de kofferbakmat is van stof...daar klik je de flap aan tbv bumperbescherming. Er is ook een rubberen mat, kan tegen viezigheid (natte honden...). Deze heb ik dus...ik had nog een bumperbescherming van een eerdere Mercedes...past prima en met de haakjes blijft het goed zitten.
De kofferbakverlichting...valt mee met lichtopbrengst, komt idd van links.
Ik was benieuwd naar de extra verlichting als assecoire onder de klep maar is helemaal niet nodig. In de kofferklep zitten 2 heel behoorlijke lampen !
Om het geheel te verduidelijken...een foto.
[Afbeelding]
De verlichting bij geopende kofferklep lijkt mee te vallen op jouw foto. Maar ik kan het licht in de kofferbak zelf niet zo goed beoordelen. Het leek me mager, dus vandaar dat ik de optionele verlichting meteen bij besteld heb.
Als het verkeer langer dan 3 seconden stilstaat moet de bestuurder zelf het signaal geven dat hij weer verder wil. Onder de 3 seconden gaat de auto vanzelf verder.dosh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:25:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik tijdens het filerijsen niet telkens het knopje op het stuur of het pedaal moet indrukken om achter de meute aan te rijden? Ik heb SCC aan maar moet iedere keer toch handmatig een actie ondernemen in zulke gevallen en juist bij filerijden zou het mooi zijn als je even stand-by kunt.
Collega, mooie bak! Zie je verschijnen in onze parkeergarage/plein ;-)Veridis_quo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:12:
[Afbeelding]
Nou, hij is gearriveerd. Met klotsende oksels gereden. Lijkt wel een rijdende computer. Ik begrijp dat men (ook Tweakers) verdwalen in al die mogelijkheden. Het zou mij niet verbazen als sommige problemen ontstaan door 'gewenning' aan je auto.
Geen last gehad van verwarmingsissues. Zag dat op een gegeven moment eea besloeg. Wat gerommeld met de instellingen en toen werkte het weer.
Verder is het flink door TFM heen akkeren, echt eenfiks boekwerk waar je zo een academische studie van kan maken.
Ik zal scherp zijn op evt problemen die oppoppen en die rapporteren in het overzicht.
... Nog geen trekhaak trouwens....
En werkt de laadpoort weer goed? Ik heb nog geen nieuwe poort dus moet nog 'ouderwets' AC laden, voelt als analoge muziek luisteren ofzo... hihiIusedto schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:40:
Vandaag mijn auto weg gebracht en wordt de laadpoort vervangen
De verwarming wil de dealer nog niet aan want ze wachten op officieel bericht van Kia Nederland.
De auto lijkt te koppelen aan de paal, maar de laadsessie start simpelweg niet. Ook op het dashboard scherm zie ik dat 'ie verbonden is en krijg je dat standaard laadscherm te zien. Er komt alleen geen laadsnelheid bij te staan. Ook in de app staat dat 'ie is aangesloten, maar niet aan het laden is.
Iemand anders dit ook meegemaakt en enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Dit is namelijk wel irritant als je 's ochtends graag weer een volle auto wil hebben..
Gewoon terug naar dealer? Klinkt vrij hopeloosdosh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:01:
Over laden gesproken. Ik ben helaas gedwongen om aan openbare palen te laden, maar ook vandaag op het werk aan een normale paal moeten hangen. Vanochtend ging het bij 2 palen op werk niet goed. Een volgende paal geprobeerd en daar werkte het wel, maar slechts met iets van 4kW. Zojuist weer thuis aan een paal proberen te hangen en weer geen succes.
De auto lijkt te koppelen aan de paal, maar de laadsessie start simpelweg niet. Ook op het dashboard scherm zie ik dat 'ie verbonden is en krijg je dat standaard laadscherm te zien. Er komt alleen geen laadsnelheid bij te staan. Ook in de app staat dat 'ie is aangesloten, maar niet aan het laden is.
Iemand anders dit ook meegemaakt en enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Dit is namelijk wel irritant als je 's ochtends graag weer een volle auto wil hebben..
Denk dat dat misschien de beste optie is. Merkte ook dat het voorverwarmen op afstand toch regelmatig niet goed werkt. Had gehoopt dat ik toch al die 'goede' inverter had maar denk het dus niet. Vreemd genoeg werkte het laden overigens de eerste 2 keer laden (aan 2 verschillende openbare palen) wel gewoon. Dus ik kan ook ontzettende pech hebben met dat de laadpalen niet naar behoren werken, maar ik zal het nog even aanzien dan.refused81 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:13:
[...]
Gewoon terug naar dealer? Klinkt vrij hopeloos
Bij mij komt de melding echter direct na stilstand al. Ik dacht trouwens dat het wel meer dan 3 seconden was, maar dat kan ik verkeerd hebben.xxander968 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:35:
[...]
Als het verkeer langer dan 3 seconden stilstaat moet de bestuurder zelf het signaal geven dat hij weer verder wil. Onder de 3 seconden gaat de auto vanzelf verder.
Zie je een kans hier duidelijke en scherpe foto's van te maken en delen?Papa73 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:23:
hallo, wederom een aantal ritten in het donker gemaakt. alle opties aangezet qua automatisch grootlicht etc. maar goed zicht ho maar. Maximaal 20-30 meter voor de auto. Het lijkt er zelfs op dat als het automatisch grootlicht aangaat (lampje wordt blauw) dat dit geen verschil uitmaakt. Volgens de garage kan de verlichting niet anders worden afgesteld. Kan toch niet waar zijn voor een auto van bijna 60k?!?!? Nog niet heel veel reacties gezien van andere forumleden hierover, ben ik de enige (en nee een bril heb ik niet nodig)?
1 woord: ‘garantie’dosh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:16:
[...]
Denk dat dat misschien de beste optie is. Merkte ook dat het voorverwarmen op afstand toch regelmatig niet goed werkt. Had gehoopt dat ik toch al die 'goede' inverter had maar denk het dus niet. Vreemd genoeg werkte het laden overigens de eerste 2 keer laden (aan 2 verschillende openbare palen) wel gewoon. Dus ik kan ook ontzettende pech hebben met dat de laadpalen niet naar behoren werken, maar ik zal het nog even aanzien dan.
Er schijnt veel licht uit de kofferbak te komen als je hem opent, dus wellicht idee om in het donker achteruit te rijden met kofferbak open.Papa73 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:23:
hallo, wederom een aantal ritten in het donker gemaakt. alle opties aangezet qua automatisch grootlicht etc. maar goed zicht ho maar. Maximaal 20-30 meter voor de auto. Het lijkt er zelfs op dat als het automatisch grootlicht aangaat (lampje wordt blauw) dat dit geen verschil uitmaakt. Volgens de garage kan de verlichting niet anders worden afgesteld. Kan toch niet waar zijn voor een auto van bijna 60k?!?!? Nog niet heel veel reacties gezien van andere forumleden hierover, ben ik de enige (en nee een bril heb ik niet nodig)?
Probleem opgelost, ik snap ook niet dat men denkt na 50k uit te geven dat ze dan garandeert goede verlichting te krijgen. Tis geen premium hé 🤭
Bas van audio direct op +4 en nu is het geluid dusver prima. Met bellen vind ik het geluid minder. (zonder carplay en alleen met bluetooth)
HUD display heb ik het gevoel dat deze ongeveer 1 a 2 graden scheef staat. Heeft iemand dit ook of verbeeld ik me dit?
Gewoon je nekje schuin houden… probleem opgelost 👍SjefkeNL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:32:
HUD display heb ik het gevoel dat deze ongeveer 1 a 2 graden scheef staat. Heeft iemand dit ook of verbeeld ik me dit?
Misschien gewoon serieus reageren op mensen die om hulp of tips vragen?refused81 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:35:
[...]
Gewoon je nekje schuin houden… probleem opgelost 👍
Reed al een week achteruit, maar juist de kofferbakverlichting was te weinig ben daarom maar vooruit gaan rijden met grootlicht-assistentfunctie aan. Helaas ook dit helpt niet.refused81 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:31:
[...]
Er schijnt veel licht uit de kofferbak te komen als je hem opent, dus wellicht idee om in het donker achteruit te rijden met kofferbak open.
Probleem opgelost, ik snap ook niet dat men denkt na 50k uit te geven dat ze dan garandeert goede verlichting te krijgen. Tis geen premium hé 🤭
Ja dit heb ik helaas ook. Ik moet het nog wel aan de dealer melden en weet dus niet of er iets aan de afstelling mankeert. Ik kan me echt niet voorstellen dat het standaard zo slecht is.Papa73 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:23:
Duurt gemiddeld volgens mij zo lang, wel kan je verwachten dat die in 2021 op kenteken wordt gezet dus daar hoef je geen zorgen over te maken.jefjef schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:38:
Mijn 58kw in deep forrest green komt aan bij de dealer op 23 december. Hoe lang heeft de dealer nodig om de auto rijklaar te maken? Mij is aangegeven mogelijk eerste week jan 2022. Echt zo lang? Hoe is het geluid van de basis installatie? Kan iemand dat aangeven?
[ Voor 4% gewijzigd door Tolga07 op 09-12-2021 20:55 ]
Het automatisch wegrijden tijdens files op snelwegen zou dan wel moeten werken, vandaar dat je HDA moet zien in je scherm. Een 100 of 80 weg werkt dus niet en zou je dus handmatig moeten verifiëren dat de auto mag gaan rijden. Uit mijn Ceed tijd is mij ooit verteld dat dit kwam omdat Kia vind dat er op een 100 of 80 weg een stoplicht kan staan en op een snelweg niet.dosh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:41:
[...]
Aah misschien dat ik HDA uit had staan! Ik hoop uiteraard niet op file maar ben nu toch benieuwd. Thanks voor de tip! Ik zal het zsm testen (zodra ik weer eens in de file sta)
Ik kreeg hetzelfde verhaal van de dealer. Ook dat deze DAN PAS op kenteken aangevraagd kan worden. Dus die cowboy verhalen over kenteken aanvragen als hij gelost wordt is dus niet waar. "We doen ons uiterste best deze voor 31 dec. op kenteken te zetten"jefjef schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:38:
Mijn 58kw in deep forrest green komt aan bij de dealer op 23 december. Hoe lang heeft de dealer nodig om de auto rijklaar te maken? Mij is aangegeven mogelijk eerste week jan 2022. Echt zo lang? Hoe is het geluid van de basis installatie? Kan iemand dat aangeven?
Jup, staat ook in de handleiding. Bovenkant wordt het meest warm (10 voor 2), daarna zijkant gemiddeld, en onderkant minimaal. "Veiligheid"...bello2011 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:13:
Als ik de stuurverwarming aan heb dan merk ik dat alleen de bovenste helft van het stuur warm wordt. Klopt dit? Ik heb meestal het stuur in het midden en aan de onderste helft vast.
Klopt, het stond bij mij ook wat scheef. In de instellingen van het HUD kun je het aanpassen. Ook de hoogte en helderheid kunnen in dezelfde instelling worden aangepast.SjefkeNL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:32:
Gister mogen ophalen. Hele fijne auto. Verwarmings issues wel gehad. Het viel me op als deze op driver only staat dat hij het tot nu toe elke keer doet. en 2 maal op beide zijde dat hij het niet doet. Ook is er een update voor. De dealer zegt dat ze deze update nu 2 maal hebben gedaan. Bij 1 auto werkt de update bij de andere auto doet de vverwarming het nog niet. Het is toch een heel ander wagentje dan de opel ampera e die ik gewend was.
Bas van audio direct op +4 en nu is het geluid dusver prima. Met bellen vind ik het geluid minder. (zonder carplay en alleen met bluetooth)
Omdat je zegt dat het ook in de app stond neem ik aan dat je wel even heb gewacht? Mijn ervaring is nu dat het vooral bij oudere palen nog vrij lang kan duren. Stond laatst bij een datacenter te laden en daar duurde het bijna 2 minuten tot ie begon te laden (ik zat ook al te troubleshooten). Als je de stekker eruit haalde begon dat proces opnieuw.dosh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:01:
Over laden gesproken. Ik ben helaas gedwongen om aan openbare palen te laden, maar ook vandaag op het werk aan een normale paal moeten hangen. Vanochtend ging het bij 2 palen op werk niet goed. Een volgende paal geprobeerd en daar werkte het wel, maar slechts met iets van 4kW. Zojuist weer thuis aan een paal proberen te hangen en weer geen succes.
Is wel een vreemde situatie. Ik heb nu ook matrixlampen op mijn huidige auto en die werkt echt perfect. Wat een licht en met grootlicht lekkere spelen met de tegenliggers. Werkt echt goed bij wegen zonder verlichting.Papa73 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:39:
[...]
Reed al een week achteruit, maar juist de kofferbakverlichting was te weinig ben daarom maar vooruit gaan rijden met grootlicht-assistentfunctie aan. Helaas ook dit helpt niet.
Even kalibreren, kan gewoon in je instellingen menu. Naar voren-achter / links-rechts / aantal graden naar links en rechtsSjefkeNL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:32:
Gister mogen ophalen. Hele fijne auto. Verwarmings issues wel gehad. Het viel me op als deze op driver only staat dat hij het tot nu toe elke keer doet. en 2 maal op beide zijde dat hij het niet doet. Ook is er een update voor. De dealer zegt dat ze deze update nu 2 maal hebben gedaan. Bij 1 auto werkt de update bij de andere auto doet de vverwarming het nog niet. Het is toch een heel ander wagentje dan de opel ampera e die ik gewend was.
Hebben meer mensen last van een kofferbakklep die denkt dat hij een guillotine is?
Perfect. Goed om te weten hoe het precies werkt. Dankje hiervoor! Het is ook maar een kleine moeite om even op het knopje te klikken natuurlijk.Dartlink schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:55:
[...]
Het automatisch wegrijden tijdens files op snelwegen zou dan wel moeten werken, vandaar dat je HDA moet zien in je scherm. Een 100 of 80 weg werkt dus niet en zou je dus handmatig moeten verifiëren dat de auto mag gaan rijden. Uit mijn Ceed tijd is mij ooit verteld dat dit kwam omdat Kia vind dat er op een 100 of 80 weg een stoplicht kan staan en op een snelweg niet.
Jep, had een meeting dus ik had gehoopt dat hij daarna misschien aan zou gaan, maar helaas. Bij de paal van vanavond vlakbij huis heb ik echter niet gewacht. Volgende keer zal ik wat langer wachten maar het is jammer dat dat nodig is natuurlijk.Dartlink schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:58:
[...]
Omdat je zegt dat het ook in de app stond neem ik aan dat je wel even heb gewacht? Mijn ervaring is nu dat het vooral bij oudere palen nog vrij lang kan duren. Stond laatst bij een datacenter te laden en daar duurde het bijna 2 minuten tot ie begon te laden (ik zat ook al te troubleshooten). Als je de stekker eruit haalde begon dat proces opnieuw.
Dat weet ik nog niet. Volgens de dealer werkt het nu maar ze gaven de auto mee met 100% vol dus kon het zelf niet testen.grotegok schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:56:
[...]
En werkt de laadpoort weer goed? Ik heb nog geen nieuwe poort dus moet nog 'ouderwets' AC laden, voelt als analoge muziek luisteren ofzo... hihi
Ga dit weekend wel even testen of ik eindelijk eens kan laden langs de snelweg.
Waren ook meerdere software updates (volgens dealer) dus ik moet ook even de verwarming testen.
FUMES et CARNES
Oeh, kan je tzt een foto plaatsen? Ik ben benieuwd hoe ie er buiten in het daglicht uitziet. Ik moet helaas nog wachten tot april......jefjef schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:38:
23december dus precies voor de kerstvakantie.jefjef schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:38:
Denk dat ze vrijdags aan het afronden of de laatste stressklus aan het doen zijn. Intussen kan vast het kenteken wel zijn aangevraagd (de verkopers/administratie draait vermoedelijk tussen kerst en oud/nieuw wel door). Werkplaats is vermoedelijk dicht of heel laag bezet voor alleen de storingsgevallen.
Dus 1e werkweek januari afleveren is dan toch niet zo heel vreemd?
Volgende week nog even met een BMW i4 rijden.
Lijkt mij de veiligere keuze, als je die optie hebt, zou ik persoonlijk altijd daar voor kiezen.RobbieHifi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:28:
[...]
Volgende week nog even met een BMW i4 rijden.
Vind de EV6 een mooiere auto om te zien, dat wel. Gaat ook om het gevoel wat je er bij hebt natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 09-12-2021 21:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zekers!Tijmen0000 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:11:
[...]
Oeh, kan je tzt een foto plaatsen? Ik ben benieuwd hoe ie er buiten in het daglicht uitziet. Ik moet helaas nog wachten tot april......
Klinkt logischJPoers83 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:18:
[...]
23december dus precies voor de kerstvakantie.
Denk dat ze vrijdags aan het afronden of de laatste stressklus aan het doen zijn. Intussen kan vast het kenteken wel zijn aangevraagd (de verkopers/administratie draait vermoedelijk tussen kerst en oud/nieuw wel door). Werkplaats is vermoedelijk dicht of heel laag bezet voor alleen de storingsgevallen.
Dus 1e werkweek januari afleveren is dan toch niet zo heel vreemd?
Kan eerder. Ik kreeg 10 dagen voor aflevering een offerte voor een KIA autoverzekering die al op kenteken stond, Kenteken gechecked bij RDW; KIA EV6 GT line RWD Yachtblue...MChellinga schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:56:
[...]
Ik kreeg hetzelfde verhaal van de dealer. Ook dat deze DAN PAS op kenteken aangevraagd kan worden. Dus die cowboy verhalen over kenteken aanvragen als hij gelost wordt is dus niet waar. "We doen ons uiterste best deze voor 31 dec. op kenteken te zetten"

Stond uiteraard nog niet op naam.
https://www.kiaevforums.c...lf-upgrade.492/#post-6350
Misschien is de aanpassing aan de verwarming 66 euro duurder dan het originele onderdeel
Beetje vreemde gewaarwording die prijzen nu, bijvoorbeeld: € 52.161,85
In Nederland heet het basis model nu trouwens ook Air.
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2021 08:40 ]
wellicht is het vervangende onderdeel van de verwarming/inverter 66,85 euro inkoop?Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:36:
Zag dat Kia de prijzen van alle modellen met € 66,85 heeft verhoogd... lijkt een random getal? Beetje vreemde gewaarwording die prijzen nu
Bijvoorbeeld: € 52.161,85
In Nederland heet het basis model nu ook Air.
Zie mijn editrefused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:40:
[...]
wellicht is het vervangende onderdeel van de verwarming/inverter 66,85 euro inkoop?
Net effe gecheckt in de prijslijst, maar de AWD GT-line variant is nog precies hetzelfde qua netto catalogusprijs (48.185,95) als wat er op mijn factuur staat.Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:36:
Zag dat Kia de prijzen van alle modellen met € 66,85 heeft verhoogd... lijkt een random getal? Beetje vreemde gewaarwording die prijzen nu
Bijvoorbeeld: € 52.161,85
In Nederland heet het basis model nu ook Air.
Maar zie dat hij in de configurator wel een andere prijs heeft (59.461,85) t.o.v. de prijslijst (59.395) en dat is die 66,85.
Maar ja, gelukkig drukken ze hem niet omhoog met de inflatie prijs
Idd hier hetzelfde probleem. Garage heeft er al een keer naar gekeken, maar probleem is weer terug.Roadman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:02:
Ik heb vandaag een beetje ruzie met de kofferbakklep. Wanneer ik hem open doe, afstandsbediening of gewoon via de knop op de auto zelf, binnen de kortste keren gaat hij weer dicht. Of ik nou dichtbij sta of verder op sta... Vanmorgen zelfs toen ik in de kofferbak hing om de laadkabel te pakken. Ook aantal keer gehad dat hij dan blijft hangen en nergens meer op reageert totdat ik de auto via de afstandsbediening van het slot haal (terwijl de auto niet op slot zit)
Hebben meer mensen last van een kofferbakklep die denkt dat hij een guillotine is?
Na de 2e keer openen blijft de klep wel open staan
Ik heb dit nog niet meegemaakt (gelukkig).Japie.b schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:56:
[...]
Idd hier hetzelfde probleem. Garage heeft er al een keer naar gekeken, maar probleem is weer terug.
Maar kan wel behoorlijk irritant zijn (vooral als je er tussen zit... )
Top, of nou ja.. eigenlijk niet. Mijn ervaring vanmorgen is ook dat hij na de 2de keer openen de klep wel open blijft staan. Auto moet nog terug voor het inbouwen van het alarm (trekhaak zat er wel al onder). Gelijk maar even vragen of ze daar ook naar kijken.Japie.b schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:56:
[...]
Idd hier hetzelfde probleem. Garage heeft er al een keer naar gekeken, maar probleem is weer terug.
Denk dat ze bezig zijn met prijswijzigingen, de e-Niro is nu wel erg goedkoop:stimpyrulez schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:44:
[...]
Net effe gecheckt in de prijslijst, maar de AWD GT-line variant is nog precies hetzelfde qua netto catalogusprijs (48.185,95) als wat er op mijn factuur staat.
Maar zie dat hij in de configurator wel een andere prijs heeft (59.461,85) t.o.v. de prijslijst (59.395) en dat is die 66,85.
Maar ja, gelukkig drukken ze hem niet omhoog met de inflatie prijs
/f/image/CxoHVlxbzDJHM6j65Oggoxsx.png?f=fotoalbum_large)
Misschien dat dit de prijsverhoging is ipv de totaalprijs.
Ik kan de mijne volgende week woensdag ophalen, maar had 2 weken terug al een tankpas van de leasemaatschappij gekregen met daarop mijn kenteken.MChellinga schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:56:
[...]
Ik kreeg hetzelfde verhaal van de dealer. Ook dat deze DAN PAS op kenteken aangevraagd kan worden. Dus die cowboy verhalen over kenteken aanvragen als hij gelost wordt is dus niet waar. "We doen ons uiterste best deze voor 31 dec. op kenteken te zetten"
Heb je 1 of 2 tankpassen gekregen of een druppel? Kun je ook 2 druppels ontvangen, zodat je ze aan je sleutelhanger kunt hangen?lawnmower schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:
[...]
Ik kan de mijne volgende week woensdag ophalen, maar had 2 weken terug al een tankpas van de leasemaatschappij gekregen met daarop mijn kenteken.
Het is een tijdelijke tankpas, die maar 6 maanden geldig is. In de brief stond dat ik daar ook een druppel van kon aanvragen inderdaad.De Ideale Man schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:20:
[...]
Heb je 1 of 2 tankpassen gekregen of een druppel? Kun je ook 2 druppels ontvangen, zodat je ze aan je sleutelhanger kunt hangen?
Ik ga vast niets doen met die tankpas, aangezien ik met Shell Recharge vast overal terecht kan.
merkwaardig de willekeur die de verschillende dealers roepen. Ik wacht gewoon maar weer rustig af danlawnmower schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:
[...]
Ik kan de mijne volgende week woensdag ophalen, maar had 2 weken terug al een tankpas van de leasemaatschappij gekregen met daarop mijn kenteken.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik zou zeggen van wel. Volgens mij zit dezelfde code gekoppeld aan beide, dus de laadpaal ziet het verschil niet.BlaTieBla schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:16:
Over druppels gesproken; ik heb er twee ontvangen. Als ik de auto aan de laadpaal zet met druppel 1, kan mijn vrouw dan met druppel 2 de laadsessie stoppen?
Wel grappig dat elke leasemaatschappij anders omgaat met passen en druppels. Ik heb één pas ontvangen en als ik een druppel wil, dan moet ik de pas inleveren. Dat is dan weer lastig, want bij de wasstraat kan ik alleen maar de pas gebruiken (magneetstrip). Dus ik leg de laadpas maar gewoon in de auto, dan kan iedereen die de auto rijdt hem gebruiken. Niet ideaal, maar het moet maar.
Binnenkort eens proberen of RainX werkt.
RainX is vooral bedoeld voor autoruiten (voorruit) waarbij op snelheid het water er weer afspoelt en je daardoor geen ruitenwissers hoeft te gebruiken.Freezhost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:36:
Binnenkort eens proberen of RainX werkt.
Ik verwacht dat daar niet veel rijwind overheen gaat om het gewenste effect te hebben.Freezhost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:39:
@Loei123 Ja weet ik maar zou het ook niet werken voor de achteruitrij camera?
Heb ik nog nooit meegemaakt.BlaTieBla schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:16:
Over druppels gesproken; ik heb er twee ontvangen. Als ik de auto aan de laadpaal zet met druppel 1, kan mijn vrouw dan met druppel 2 de laadsessie stoppen?
Lijkt me niet.
Herkenbaar, dat zei ik gisteren ook bij de dealer :-)marcovit schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:35:
Stiekem ben ik blij dat ik hem pas in maart krijg (GT-line), hopelijk zijn dan de meeste issues eruit.
Even op dit forum gewezen, Kooyman is toch 1 van de grotere dealers.
Maar damm, wat duurt het wachten lang op een 4WD Moonscape grey.
Ik las hier eerder al commentaren over van mensen die het gebruikten en wel degelijk een verschil merkten.Freezhost schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:39:
@Loei123 Ja weet ik maar zou het ook niet werken voor de achteruitrij camera?
Geen idee meer wie
Dus als mijn vrouw hem aan de laaplaal zet (met vergrendeling) en vertrekt met auto 2 ben ik gewoon de .... als ik weg moet?henrov schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:43:
[...]
Heb ik nog nooit meegemaakt.
Lijkt me niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 10-12-2021 11:49 ]
Ik heb de laadpas aan mijn Smoov account gekoppeld, daar voer je gewoon hetzelfde pasnummer is. Lijkt me sterk dat dat door de paal wordt herkend als andere pas. Zo voorkom je zulke situaties.Anunnaki schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:49:
[...]
Dus als mijn vrouw hem aan de laaplaal zet (met vergrendeling) en vertrekt met auto 2 ben ik gewoon de .... als ik weg moet?
Dat invoeren in Smoov kan ook vast met een druppel.
Ik heb nog geen 1 keer de laadsessie afgemeld met mijn pas...Anunnaki schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:49:
[...]
Dus als mijn vrouw hem aan de laaplaal zet (met vergrendeling) en vertrekt met auto 2 ben ik gewoon de .... als ik weg moet?
Gewoon auto van het slot, kabel eruit en weg..
Of doe ik iets fout nu??
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
BlaTieBla schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:16:
Dat worden leuke rekeningen!--HOOLIE-- schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:52:
[...]
Ik heb nog geen 1 keer de laadsessie afgemeld met mijn pas...
Gewoon auto van het slot, kabel eruit en weg..
Of doe ik iets fout nu??
Nee, grapje, de sessie wordt dan automatisch gestopt
Auto rijdt heerlijk en het is echt genieten. Het grootste gedeelte van de functies werkt netjes. Enig puntje tot nu toe is het gepland voorverwarmen wat niet werkte vanmorgen, maar daar wachten we netjes op de oplossing voor. Auto werd wel keurig warm toen ik er mee reed en diverse systemen lijken ook allemaal goed te werken.
Heb vanmorgen een stuk van 100 km gereden naar een klant. Gemiddeld verbruik zat op ongeveer op 20 kWh per 100 km, dus ook netjes gezien de temperatuur momenteel.
De trekhaak komt later nog, die was nog niet binnengekomen.
Heb voor de ACC in de instellingen al wel de leermodus aangepast naar snelle reactie en korte afstanden. Dat werkte vandaag ook meteen goed. Auto hielt niet overdreven afstand en reageerde netjes (rustig uitrollen) als er iemand tussen kwam.
Al met al erg tevreden zo over de eerste kilometers. Volgende week zal er wel weer duizend kilometer opstaan en zal dan weer een update geven
Zo staat ie er nu bij:
:strip_exif()/f/image/z5dAXSTiODzUc1cnT8xri3Ng.jpg?f=fotoalbum_large)
Aha, dan zal dat het zijn.BDelamontagne schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:00:
[...]
Dat worden leuke rekeningen!![]()
Nee, grapje, de sessie wordt dan automatisch gestopt
Auto was al 100% geladen..
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Je kunt in de instellingen inderdaad instellen wanneer de laadkabel ontgrendeld wordt. Zo kan het als je laadsessie afgerond is, maar ook altijd vergrendeld (dus ook na het laden).--HOOLIE-- schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:05:
[...]
Aha, dan zal dat het zijn.
Auto was al 100% geladen..
Beperk je de kans dat je kabel wordt gestolen aanzienlijk mee denk ik.
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic