Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

bello2011 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:40:
[...]

Ik doe dat en dat werkt. Eerst wachten tot de FM/DAB geluid geeft en daarna de telefoon inpluggen en naar Carplay gaan. Met "mode" switch je tussen de verschillende geluidsbronnen.
ah. Die switch mogelijkheid van de mode knop kende ik niet. Ik was hem wel tegen gekomen als in dat je daar functies aan kon hangen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
BlaTieBla schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:28:
[...]

ah. Die switch mogelijkheid van de mode knop kende ik niet. Ik was hem wel tegen gekomen als in dat je daar functies aan kon hangen.
De e "ster" of Favorites knop kan je functies aan hangen. De mode knop is een andere knop op je stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

EPA range. https://insideevs.com/new...a-ev6-epa-range-310miles/. Nog behoorlijk verschil tussen RWD en AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Niet slecht ook voor de kleine accu, maar ik neem aan dat dit zomergetallen zijn naar real-world scenario gedacht?

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Luiaard schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:29:
Niet slecht ook voor de kleine accu, maar ik neem aan dat dit zomergetallen zijn naar real-world scenario gedacht?
Geen idee hoe de EPA test is opgebouwd, wel is onduidelijk welke banden er onder de auto's zaten. Maar als ik het zo lees zijn veel Amerikanen nu aan het overwegen of ze eigenlijk wel de AWD willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2024
Vraag me af in welke mate de voorste motor in het geval van de AWD wordt meegenomen in de EPA en WLTP. Wanneer je uitsluitend in de eco mode rijdt is er dan een beter resultaat te verwachten? Kan nergens vinden hoe er wordt getest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Andere inschatting dan ik eerder heb gezien. https://www.kiaevforums.c...arplay-coming-to-ev6.494/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 21:13

Adjo

my first vectrex...

Francos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:49:
[...]

Vraag me af in welke mate de voorste motor in het geval van de AWD wordt meegenomen in de EPA en WLTP. Wanneer je uitsluitend in de eco mode rijdt is er dan een beter resultaat te verwachten? Kan nergens vinden hoe er wordt getest…
Maar waarom zou je uitsluitend in de ECO stand rijden als je een AWD hebt gekocht? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Buiten dan dat Kia officieel al heeft gezegd dat het niet gaat gebeuren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
Adjo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:14:
[...]

Maar waarom zou je uitsluitend in de ECO stand rijden als je een AWD hebt gekocht? 8)7
Daar zit ook wel wat in. Gewoon lekker doorblazen op de snelweg met die AWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Adjo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:14:
[...]

Misschien om de batterij beter op temp te krijgen? O nee, dat was de wintermodus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:02

anc

KingOfNorway schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:36:
[...]

Dat klinkt mij als een connectie issue. Of in je Laadpoort, of de stekker/kabel van de lader. Ik zou even testen bij andere snelladers.

Wat was dw capaciteit van de lader? 75kWh in de eerste minuten is niet ongebruikelijk. Pas later worden de hogere snelheden gehaald.
Dit waren 2 laadpalen van Shell. Zal in de komende week een andere proberen ergens.
Ik heb uiteindelijk maar een paar minuten geladen omdat ik alleen wilde testen of het werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wiliyama schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:55:
[...]

Vaak zitten er ook nog luchtbellen in het systeem nadat het nieuw gevuld is. Dan is het waarschijnlijk wel goed gevuld maar zakt het niveau na een tijdje nog. Als vanaf nu het niveau niet meer zakt dan is een lekkage onwaarschijnlijk. Dan heeft het alleen doel om naar de garage te rijden om het gratis te laten aanvullen. Bij zelf aanvullen goed op de juiste specs letten van de koelvloeistof. Waarschijnlijk G12.
Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat de oorzaak aan een lekkende koppakking ligt. ;-)
In principe zou dat niet mogen want als ze die vullen trekken ze het systeem vacuüm en dan vullen ze.

@Freezhost gewoon even langs de garage rijden voor wat koelwater.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:54
Nu zombiemodus reproduceerbaar is zal de oplossing hopelijk niet lang op zich laten wachten. Een auto die niet in drive gezet kan worden is iets wat op zn zachtst een kritieke bug genoemd mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Kijk dat is werkbaar. @Verwijderd kan deze op pagina 1 onder tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:29
Maar hoe komt hij nou in zombie mode? Want wat doet hij anders dan normaal met het starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
dosh schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:15:
[...]

Maar hoe komt hij nou in zombie mode? Want wat doet hij anders dan normaal met het starten?
De consensus lijkt te zijn dat er iets misgaat met de startonderbreker. Wat de trigger is, is voor mij onduidelijk. Ik vermoed zelf dat het ergens in de foutafhandeling binnen de code zit, waardoor de software bij bepaalde handelingen vastloopt. Pas als die foutcondities worden opgeheven, of als het systeem gereset wordt, dan herstelt de software zich weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Ik heb getracht zombie op deze manier te verjagen, maar bij mij was het die ene keer niet de redding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Ik ben op zoek naar een autobench voor een Friese stabij voor gebruik in de EV6.
Nu worden deze bijna alleen online verkocht en is bij de diverse sites de Kia EV6 nog niet als auto te selecteren.
Heeft iemand tips hoe ik zo snel mogelijk aan een passende bench kom? Bv: welke auto heeft een vergelijkbare kofferbak?

Ik heb mijn auto sinds gisteren, de eerste 350 km zitten er al op en ik zit soms te kraaien van plezier. Ik heb nog geen van de genoemde problemen ervaren. Wel heb ik enkele praktische vragen over het gebruik:
1. Is het mogelijk i-pedal driving permanent aan te zetten?
2. Waarom moet ik het stuursymbool links op mijn stuur steeds handmatig aanzetten?
3. Tips om de achterruitrijcamera schoon te houden?

Happy henrov ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:09:
Ik ben op zoek naar een autobench voor een Friese stabij voor gebruik in de EV6.
Nu worden deze bijna alleen online verkocht en is bij de diverse sites de Kia EV6 nog niet als auto te selecteren.
Heeft iemand tips hoe ik zo snel mogelijk aan een passende bench kom? Bv: welke auto heeft een vergelijkbare kofferbak?

Ik heb mijn auto sinds gisteren, de eerste 350 km zitten er al op en ik zit soms te kraaien van plezier. Ik heb nog geen van de genoemde problemen ervaren. Wel heb ik enkele praktische vragen over het gebruik:
1. Is het mogelijk i-pedal driving permanent aan te zetten?
2. Waarom moet ik het stuursymbool links op mijn stuur steeds handmatig aanzetten?
3. Tips om de achterruitrijcamera schoon te houden?

Happy henrov ;)
1. Nee, helaas.
3. Proberen te behandelen met iets als RainX of alleen rijden als het droog is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
henrov schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:09:
Misschien contact opnemen met franciesco die heeft er al eentje ingekregen.
Franciesco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Reagerend op bovenstaande en misschien ook interessant voor anderen hondenbezitters:
Omdat een hondenbench in de kofferbak belangrijk voor mij is, heb ik dit afgelopen zaterdag getest. En mijn bench paste er goed in: een centimeter of 5 van de zijkant afgezet en de klep kon dicht.

Uiteraard is dit erg afhankelijk van de grootte van de bench. De mijne, van de firma Schmidt, is 83cm diep, 50cm breed en 58cm hoog en aan de voor- en achterkant iets schuin. Een handigheid van de EV6 is dat de hoek van de achterbank rugleuning instelbaar is waardoor de bench met de schuine achterkant helemaal tegen de rugleuning aangezet kan worden. Dat kan net het verschil maken of iets wel of niet past.

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:11
De Ideale Man schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:27:
Heeft iemand ook ervaring met de slimme achterklep? Gaat deze automatisch open als je 3 sec er achter staat of moet je een voet gebruiken?
Kun je de achterklep ook dichtmaken met je voet of gaat deze dicht als je weg loopt?
'
Werkt prima, gewoon erachter gaan staan (ik geloof dat het beste aan de linkerkant werkt) met je sleutel in je zak.
Het piepen daarbij hoeft van mij niet. De auto heeft met zijn verschijning al genoeg aandacht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Ev6rijder schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:41:
Bericht van Kia NL mbt verwarming:

“ Er wordt dan ook met man en macht gewerkt aan een oplossing. Tot die tijd is er een workaround die de oplossing zou moeten bieden. De workaround is om de verwarming op 27 graden te zetten, met de AC uit en heat functie aan. Deze workaround heeft bij Kia Nederland tot vele oplossingen geleid, indien deze workaround bij jou niet werkt adviseer ik je met jouw Kia-dealer contact op te nemen. Er zijn enkele reparaties uitgevoerd die dit verwarmingsprobleem verhelpen. Deze oplossing wordt in december volledig uitgerold omdat dan de juiste onderdelen beschikbaar zijn.”

Verder nog een extra snellaadpaal test gedaan vandaag maar geen succes. Zie video. Heb deze video ook naar Kia gestuurd.

https://imgur.com/a/JYxA26M

[Afbeelding]

Doe ik iets fout? Bij normale laders geen probleem alleen nu bij twee fastned laders wel.
Defecte laadpoort, meer gebruikers hebben hier last van, net zoals ik.
Je kan dit merken dat de (DC) stekker er wat losjes in gaat. Hij zit niet echt strak wat je wel verwacht bij het DC laden met grote stromen.
Mijn garage heeft dit ook bevestigd en heeft een nieuwe laadpoort besteld. Gelukkig kan ik nog prima AC laden, thuis en aan de laadpalen buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggel007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01-2022
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:17:
[...]

Nee nog niet, ik zie nu in de app dat ze aan het spelen zijn met het snelladen. Zal vanmiddag eens vragen of ze me dat onderdeel kunnen laten zien!

Even wat anders he, als elektronica-leek: een inverter is toch AC->DC omvormer? En alles in de auto is toch of 800V DC of 12V DC? Of denk ik nu te makkelijk? :+
Hoe ik denk dat het zit.

Voor AC laden wordt gebruikt gemaakt van een onboard omvormer die AC omzet in 400 of 800 VDC.
Laders op 400 VDC gaan via een omvormer naar 800 VDC.
Laders op 800 VDC gaan “direct” naar het 800 VDC batterij pakket.
Het zou zo maar kunnen dat een van de motoren (drives) wordt gebruikt als omvormer voor het laden, vaak zelfde apparaat.
V2L is niet hetzelfde als V2G. Je Senseo apparaat stelt veel minder eisen dan het publieke elektriciteits net.
V2G standaarden ism ccs-2 (de Europees stekker ingang op je auto) zijn in ontwikkeling of net gepubliceerd.
Chademo is een ander verhaal mbt V2G. Chademo verdwijnt in Europa, alles wordt ccs-2.

Klopt het? Ik kan me vergissen…

KoffieKarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zoiets simpels als een reset van het systeem (of een back-2-factory reset) door middel van een knop (of combinatie van knoppen) x seconden ingedrukt te houden zou standaard moeten zijn in dit soort auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
BlaTieBla schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:13:
[...]

Zoiets simpels als een reset van het systeem (of een back-2-factory reset) door middel van een knop (of combinatie van knoppen) x seconden ingedrukt te houden zou standaard moeten zijn in dit soort auto's.
Nou ik zou meer zeggen van dat dit niet nodig zou moeten zijn voor dit soort auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
iemand al maximum snelheid geprobeerd?
Uit mijn hoofd zou dit 180kmh moeten zijn, wat is jullie ervaring? (in DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:58:
Al wat filmpjes gezien op YouTube. GPS inderdaad ongeveer 180 en op de teller 187 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:11:
[...]

Al wat filmpjes gezien op YouTube. GPS inderdaad ongeveer 180 en op de teller 187 meen ik.
Ik ben gestopt met 'gasgeven' bij 192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:27:
[...]

Ik ben gestopt met 'gasgeven' bij 192
Ligt er natuurlijk ook nog aan of je wind mee hebt, bergafwaarts of niet, SoC, belading etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:29:
[...]

Ligt er natuurlijk ook nog aan of je wind mee hebt, bergafwaarts of niet, SoC, belading etc.
kortom je weet het niet, kan ook niet want je EV6 is er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:35:
[...]

kortom je weet het niet, kan ook niet want je EV6 is er nog niet.
Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar die 180 haal je wel en wellicht iets meer maar er zijn heel veel factoren die meespelen.

Dus tja, iedereen die wel een EV6 heeft kan ook wel zeggen ik heb 195 gereden, maar dan moet je ook alle randvoorwaarden weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:37:
[...]

Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar die 180 haal je wel en wellicht iets meer maar er zijn heel veel factoren die meespelen.

Dus tja, iedereen die wel een EV heeft kan ook wel zeggen ik heb 195 gereden, maar dan moet je ook alle randvoorwaarden weten.
Dat was mijn vraag niet maar bedankt voor je sitenote as always...

Vraag:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:44:
[...]

Dat was mijn vraag niet maar bedankt voor je sitenote as always...

Vraag:
Maar als jij 192 haalt op een neerwaartse helling van 20% is dat wel het benoemen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Mocht iemand interesse hebben in vastgelegde tests van topsnelheid... Hier wat video's.

YouTube Playlist: EV6 Top Speed Tests

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 05-12-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Loei123 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:53:
[...]

Maar als jij 192 haalt op een neerwaartse helling van 20% is dat wel het benoemen waard.
En daar bedank ik meneer zekeringhouder ook voor. Vraag is de ervaring van een EV6 rijder mbt dit topic.

Overigens een e-niro houdt in bij 180 ook al ga ik ietsje bergafwaarts.

[ Voor 10% gewijzigd door grotegok op 05-12-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:53:
[...]

En GPS vs de teller in de auto is nog wel een verschil. Dus dat zou ook interessant zijn om te weten.

Ik wil ook niet pretenderen dat ik die kennis heb, ik wilde alleen maar aangeven dat er veel factoren meespelen. En zeggen die van mij haalt 200 heeft weinig waarde naar mijn idee...

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 05-12-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:57:
[...]

En GPS vs de teller in de auto is nog wel een verschil. Dus dat zou ook interessant zijn om te weten.

Ik wil ook niet pretenderen dat ik die kennis heb, ik wilde alleen maar aangeven dat er veel factoren meespelen. En zeggen die van mij haalt 200 heeft weinig waarde naar mijn idee...
Een e-niro houdt in bij 180 ook al ga ik ietsje bergafwaarts.
Bedankt voor je idee, ik hoor graag bevindingen uit eigen daadwerkelijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 24-09 08:19
'Mijn' EV6 heeft op de klok gezien 2x 190 en 191......

Je kan in de App alle ritten terugzien. Zo kwam ik erachter dat de top al paar keer was uitgeprobeerd.... en ik was het dus niet zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
EricEB schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:07:

Je kan in de App alle ritten terugzien. Zo kwam ik erachter dat de top al paar keer was uitgeprobeerd.... en ik was het dus niet zelf....
Ik denk dat dit inderdaad ongeveer de max is. Wind in de rug maakt niet uit, dat is een eigenschap van de EV6 die hierop regelt/limiteert. Dat weet niet iedereen blijkt uit reacties hierboven ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:39
Phusebox schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:29:
[...]

Als het goed is niet.

De auto heeft zát vermogen om de 200 ruim te pakken, echter is er een begrenzing geplaatst.

Door die begrenzing zou gewicht, wegdek, weersomstandigheden etc
(mits geen orkaan tegen..en batterij op temperatuur /hogere SoC)
niet echt uit mogen maken om de top te bereiken.

Wél hoe snél je die (begrensde) top kan klokken.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:07:

Is er ook een mogelijkheid om te zien met welk profiel er zo hard is gereden?

Kun je ook, zoals bij diverse merken, dingen instellen per sleutel. Dat, als je kinderen hebt die in de auto rijden, de topsnelheid bijvoorbeeld beperkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad ongeveer de max is. Wind in de rug maakt niet uit, dat is een eigenschap van de EV6 die hierop regelt/limiteert. Dat weet niet iedereen blijkt uit reacties hierboven ergens.
Excuses, ik dacht dat er wel voorwaarden waren die de topsnelheid zouden beperken buiten een software limiet.

Waar blijft die custom firmware? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Franciesco schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:05:
@Phusebox Heb de bench gepast en gaat er goed in. En er blijft een mooie ruimte naast de bench over. Bij de i4 zou die bench een heel stuk van de zijkant af moeten staan vanwege de taps toe lopende kofferdeksel. Plus dat de bench dan diep staat (tildrempel in de i4 is dik 10 cm) en de viervoeters vrijwel niet naar buiten kunnen kijken.
Zie ook mijn eerdere berichten in dit topic en de onderstaande foto waarbij de kofferklep dicht kan.

[Afbeelding]
Franciesco, waar heb jij deze bench vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:15:
[...]

FlitsMeister is een goed graadmeter om je Max topsnelheid te kunnen meten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIbL3HbPmwyK4WUat8-0bJO-W40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xLFutwRC7JqPgKhsZCLlI1fv.png?f=fotoalbum_large

Of ik deze snelheid ga halen weet ik niet met de GT maar zou volgends de opgave toch dicht bij moeten komen (260 km/u)😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:58:
Die van mij kwam niet verder dan 260 ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
Topsnelheid lijkt me niet echt relevant voor batterijauto’s. De model 3 ging de nurburgring op met 90% acculading en kwam eraf (22km) met 40%. Als zo hard moet gaan kun je beter een bericht sturen dat je wat later aankomt.

En dan meteen nog een vriendelijk verzoek aan alle eigenaren van de EV6. Haal hem eens uit de garage en ga eens rijden. Net een uur op de snelweg gereden en niet één EV6 gezien. Gun ons ook eens een blik op jouw mooie ros.

[ Voor 33% gewijzigd door xxander968 op 05-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
xxander968 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:22:
Topsnelheid lijkt me niet echt relevant voor batterijauto’s. De model 3 ging de nurburgring op met 90% acculading en kwam eraf (22km) met 40%. Als zo hard moet gaan kun je beter een bericht sturen dat je wat later aankomt.

En dan meteen nog een vriendelijk verzoek aan alle eigenaren van de EV6. Haal hem eens uit de garage en ga eens rijden. Net een uur op de snelweg gereden en niet één EV6 gezien. Gun ons ook eens een blik op jouw mooie ros.
Auch dat voorspelt weinig goeds met mijn rijstijl :+ :P :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Francos schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:35:
[...]

Die van mij kwam niet verder dan 260 ;)
Gaat de EV6, zoals de Dafjes vroeger, achteruit even snel? Indien ja, dan is dat wel een oplossing om je vervuilde camera aan de achterkant schoon te maken indien het regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
xxander968 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:22:

Tijdens een proefrit over een afstand van 33 km een zuinigheidstest gedaan. Soepel en rustig rijden, afwisselend binnenwegen en snelweg.
Verbruik volgens display: 14,7 kW/100km. Ja de uiterste zijn groot. Dat was bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Wiliyama schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:27:
[...]

Gaat de EV6, zoals de Dafjes vroeger, achteruit even snel? Indien ja, dan is dat wel een oplossing om je vervuilde camera aan de achterkant schoon te maken indien het regent.
Misschien wint hij zelfs energie terug met achteruit rijden. Wie wil dat een keer testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgriep
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-12-2024
Freezhost schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:58:
[...]

Dat herken is totaal niet, bij mij werkt het ontwasemen altijd goed, op welke stand heb je de verwarming staan? Bij mij staat hij altijd op auto op 20 of 21 en ik heb bij de klimaat opties alles aan staan. Dus automatisch ontwasemen, slim ventileren etc. Als ik vertrek met een beslagen ruit zet ik hem even op de vooruit en dan is 30 seconden later de vooruit droog....
Ook dergelijk ervaring. Na het uitzetten van de auto ontwaseming werd het weer warm. Anderen ook dit soort ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Bogey555 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:27:
[...]

Auch dat voorspelt weinig goeds met mijn rijstijl :+ :P :*)
Ach ouder worden, kinderen op de achterbank en een verstandige partner lost dat probleem op den duur wel op. Voor mij was het moment dat ik gestopt ben met hard rijden toen er een bekeuring van 380 Euro op de mat plofte op een moment dat de spaarrekening van het gezin niet al te best gevuld was. Dat is nu ruim tien jaar geleden. Sinds die tijd geen bekeuring meer gehad en geniet ik van de Eco mode op de EV6 en de SCC waarmee ik lekker relaxed op de rechterbaan over de snelweg sukkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
*knip*niet nodig

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 06-12-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
Wiliyama schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:27:
[...]

In theorie zou dat moeten kunnen. Zal wel begrensd zijn. Nissan Leaf is misschien niet begrensd…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
KingOfNorway schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:01:
[...]

Ach ouder worden, kinderen op de achterbank en een verstandige partner lost dat probleem op den duur wel op. Voor mij was het moment dat ik gestopt ben met hard rijden toen er een bekeuring van 380 Euro op de mat plofte op een moment dat de spaarrekening van het gezin niet al te best gevuld was. Dat is nu ruim tien jaar geleden. Sinds die tijd geen bekeuring meer gehad en geniet ik van de Eco mode op de EV6 en de SCC waarmee ik lekker relaxed op de rechterbaan over de snelweg sukkel.
Lol allemaal gehad. Kinderen zijn al uit huis maar het vuur in mij dooft nooit :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
*knip* ook niet nodig

[ Voor 88% gewijzigd door deepbass909 op 06-12-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Wiliyama schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:48:
[...]

Misschien wint hij zelfs energie terug met achteruit rijden. Wie wil dat een keer testen?
Misschien als je de lichtsnelheid weet te benaderen en tijd weet te vertragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Gisteren de eerste laadsessie gehad (aan een publieke laadpaal). Geen issues what so ever, maar volgens mij zat daar ook het probleem niet bij mensen. Morgen moet ik >400 km rijden dus dat wordt de eerste wat langere rit. Zal dan ook even kijken hoe 'ie het doet met snelladen.

Wat betreft gepland voorverwarmen, dat werkte zojuist niet bij mij. Stond overigens niet aan een paal aangesloten, maar gaf ook geen foutmelding dat dat noodzakelijk was, dus dat is wel vreemd moet ik zeggen.

Nog niet geprobeerd om te verwarmen zonder planning, dus dat doe ik morgen voor vertrek. Zou mooi zijn als dat wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:15
Hi all, ik heb zelf vanaf morgen een Ioniq 5 maar aangezien we hetzelfde platform delen ga ik er vanuit dat jullie ook last hebben van coldgate.

Er is een petitie, mocht die nog niet eerder zijn gepost: https://chng.it/Vz56ySSNsJ Daar staat ook wat meer uitleg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingOfNorway
Tweakx schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:41:
Hi all, ik heb zelf vanaf morgen een Ioniq 5 maar aangezien we hetzelfde platform delen ga ik er vanuit dat jullie ook last hebben van coldgate.

Er is een petitie, mocht die nog niet eerder zijn gepost: https://chng.it/Vz56ySSNsJ Daar staat ook wat meer uitleg.
Ik moet altijd lachen om dit soort acties. Kia verzamelt zo enorm veel data over al deze auto's wereldwijd dat ze precies weten wat er misgaat en wat ze moeten oplossen. Zelfs zaken waar wij als berijders helemaal geen weet van hebben. Het snel kunnen laden is een belangrijk verkoop argument van deze auto, waarom zou je er anders een 800V systeem instoppen? Als dat niet levert wat het zou moeten leveren, dan is dat slecht voor hun verkopen. Dus ze zijn er al lang mee bezig om daar een oplossing voor te vinden.

Het is een nieuwe auto op een nieuw platform. Kinderziektes horen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:15
KingOfNorway schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:50:
[...]

Ik moet altijd lachen om dit soort acties. Kia verzamelt zo enorm veel data over al deze auto's wereldwijd dat ze precies weten wat er misgaat en wat ze moeten oplossen. Zelfs zaken waar wij als berijders helemaal geen weet van hebben. Het snel kunnen laden is een belangrijk verkoop argument van deze auto, waarom zou je er anders een 800V systeem instoppen? Als dat niet levert wat het zou moeten leveren, dan is dat slecht voor hun verkopen. Dus ze zijn er al lang mee bezig om daar een oplossing voor te vinden.

Ga ik ook vanuit. Maar het kan geen kwaad om je stem te laten horen, toch? Daarnaast speelde de issue al voor E-GMP dus wellicht is er een beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
dgriep schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:51:
[...]

Ook dergelijk ervaring. Na het uitzetten van de auto ontwaseming werd het weer warm. Anderen ook dit soort ervaringen
Ben er 3 dagen geleden achter gekomen dat bij ontwasemen de AC ook aan gaat. Vanaf dat moment komt er geen warmte meer uit de kachel. Vooruit was bevroren, en de ontwasem / ontdooi functie was in het geheel niet in staat om de voorruit te ontdooien.
Wat wel werkte was handmatig op heat en blower op de raam / interieur. Ruit ontdooide daarop goed, maar ontwasemde slecht, omdat de AC dan uit staat.
Probleem lijkt er in te zitten dat bij AC gebruik er geen greintje warmte meer uit komt...
Morgen naar de dealer. Dit moet zsm worden opgelost...
Vrees dat ik op de wachtlijst kom voor een nieuwe regelunit voor de kachel. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
Kia zegt ook dat als de verwarming niet werkt de airco uit moet en de verwarming op de maximale stand van 27 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
xxander968 schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:02:
Kia zegt ook dat als de verwarming niet werkt de airco uit moet en de verwarming op de maximale stand van 27 graden.
Klopt en daarom moet ook 'defrost' uit als je remote je auto wil verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
xxander968 schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:02:
Klopt, dat is die zogenaamde workaround, maar daarmee krijg ik de ramen niet ontwasemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
Vanavond de volgende kinderziekte ervaren wat geen vertrouwen geeft als je op de snelweg rijdt. De ESP flipte en schakelde af en toe de SCC spontaan uit. Exact t zelfde probleem als in deze link: https://www.kiaevforums.com/threads/kia-ev6-esp-problem.491/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2d87
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 12:23
luck schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:40:
Even over "weinig" licht bij rijden in donker.

De Matrix LED-koplampen zijn voorzien van IFLS (Intelligent Front Lighting System), activeer eens HBA. Werkt bij mij zeer goed.
Waar zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 11:46
Hier in de online manual.
Of in de manual in de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Is de Kia Connect service offline?
Ik kan wel met de App online, maar alleen niet meer met de auto verbinden. In de auto staat het Kia symbool bij het mobiele netwerk, maar ook de auto kan niet meer verbinden met het netwerk.
Dit speelt sinds afgelopen zondag (sinds de auto voor het eerst aan een laadpaal heeft gehangen -> toeval??)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBtOXC8oN2VCwHVq_fRIF5GDan4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g1xElr81GF95zjMKlUOaynX0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8ZC0Un4zxwmqpaIuAxPW7DeiWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZrxQTWTq3YUIDG6dTvxSShW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4kU9xyHkB-OpjzbiBYFKXgM0B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GsALeKCgf4leEO2URFTBtaVH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
grotegok schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:04:
[...]

Phusebox heeft daar vast al een antwoord op :)
Please try to be nice and not pick in people. @Phusebox contributes a LOT to this group as he finds the information elsewhere on the internet. There is no need for some of the comments you make.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

@BlaTieBla Reset knopje al geprobeerd? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Goede morgen,

Is het iemand al gelukt om een navigatie app werkend te krijgen met Live data? Ik Krijg bij PUMP de account niet gekoppeld, ABRP nog niet geprobeerd met dongle maar volgens mij wil dat niet met IOS, iemand ervaring? We gaan (als de maatregelen het toelaten) met Kerst naar Italië dan is een routeplanner die beter werkt dan wat er ingebouwd is wel lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
BlaTieBla schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:15:
Ik kan wel met de App online, maar alleen niet meer met de auto verbinden. In de auto staat het Kia symbool bij het mobiele netwerk, maar ook de auto kan niet meer verbinden met het netwerk.
Dit speelt sinds afgelopen zondag (sinds de auto voor het eerst aan een laadpaal heeft gehangen -> toeval??)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij doet hij het, maar in de app en connectie met de auto zitten nog wel wat gremlins. Ik hoop dat daar snel verbeteringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Tempo_del_sole schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:28:
Goede morgen,

Is het iemand al gelukt om een navigatie app werkend te krijgen met Live data? Ik Krijg bij PUMP de account niet gekoppeld, ABRP nog niet geprobeerd met dongle maar volgens mij wil dat niet met IOS, iemand ervaring? We gaan (als de maatregelen het toelaten) met Kerst naar Italië dan is een routeplanner die beter werkt dan wat er ingebouwd is wel lekker...
Misschien al gemeld, maar daar heb ik dan overheen gelezen : Wat is er mis met de ingebouwde navigatie?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Welke reset knop?
De reset instellingen optie in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
BlaTieBla schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:15:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb soms ook dat de verbinding eruit ligt.
De boel wordt dan zeer traag.

Kan dan bijv. het weer niet ophalen en daardoor weet ik dat hij het niet doet.
Laatst een reset gedaan en toen werkt het wel weer (maar zou natuurlijk niet moeten gebeuren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
--HOOLIE-- schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:36:
[...]

Misschien al gemeld, maar daar heb ik dan overheen gelezen : Wat is er mis met de ingebouwde navigatie?
Niets zolang je maar geen laadstops nodig hebt, die plant hij namelijk niet in. Dus eigenlijk waardeloos voor een trip langer dan 400KM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
BlaTieBla schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:40:
[...]

Welke reset knop?
De reset instellingen optie in de auto?
puntje bij de 'volume knop'. kan je met een pen in prikken.
Dan reset hij het infotainment gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Tempo_del_sole schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:48:
[...]

Niets zolang je maar geen laadstops nodig hebt, die plant hij namelijk niet in. Dus eigenlijk waardeloos voor een trip langer dan 400KM.
Ok helder!...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Alleen de GT Line heeft IFLS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

stimpyrulez schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:51:
[...]

puntje bij de 'volume knop'. kan je met een pen in prikken.
Dan reset hij het infotainment gedeelte.
De reset via het menu heeft iig niet geholpen. Zal vanmiddag die reset eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 24-09 08:19
Tempo_del_sole schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:48:
[...]

Nou, dit vind ik wel meevallen hoor...

Systeem geeft continu, gehele rit aan waar dichtstbijzijnde laadstations zijn...en je kan er zelf ook nog voorkeuren aan geven in een lijstweergave. Rijd je met plm 30% weet je waar je naar toe kan gaan, geen probleem toch ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dosh
Zojuist een ritje van 200km achter de rug. Zelden zo’n ontspannen rit gehad. Alle systemen (cruise, LKA, verwarming, HUD, alles) werkten perfect. Eerste 5 km was het stuur een beetje zoekende naar de wegligging, maar daarna minimale correcties.
Verbruik 21,9 kWh/100km. 98% snelweg, hele stuk 100-105 gereden. Geen idee of dat goed of slecht is, maar ik ben een gelukkig bezitter van de EV6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

KingOfNorway schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat jij een te rooskleurig beeld van Kia hebt. Het is geen Tesla. Zoveel monitoren ze m.i. niet.
Tenzij er echt wat kapot gaat (bijvoorbeeld overmatige accuslijtage die met een update voorkomen kan) zie ik ze niet zo snel met een update komen die iets als Cold Gate aanpakt. De Kona en e-Niro hebben hier ook last van en dit is blijkbaar bij het nieuwe Ioniq/EV6 platform niet goed (genoeg) opgepakt.
Verkopen doen ze toch wel, wel of geen cold gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 21:17
Tempo_del_sole schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:28:
Goede morgen,

Dacht dat je in ABRP toch gewoon de EV6 kan invoeren. Werkt dan zonder dongle.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Kunnen wij nog enigszins van geluk spreken met ons milde klimaat. Als je in een kouder klimaat woont voel je je toch wel een beetje genaaid denk ik. Zou ik althans wel doen.

Vind trouwens ook dat veel domme reviews daar debet aan hebben, door te roepen dat je de auto van 10 naar 80% oplaadt in 18 minuten. Maak daar maar een hele grote disclaimer bij en geef ook daar een realistisch beeld, net zoals er van het bereik ook meestal gezegd wordt dat je 80% van de WLTP moet nemen.

Gemiddeld denk ik dat die 18 minuten al snel 30 wordt, genomen over het hele jaar afgaande op de cijfers die ik heb gezien (maar dat kunnen de ervaringsdeskundigen hier straks vast beter aangeven, voordat ik weer mensen beledig die zich wel gelukkig mogen prijzen met een EV6).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 21:17
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat jij een te rooskleurig beeld van Kia hebt. Het is geen Tesla. Zoveel monitoren ze m.i. niet.
Tenzij er echt wat kapot gaat (bijvoorbeeld overmatige accuslijtage die met een update voorkomen kan) zie ik ze niet zo snel met een update komen die iets als Cold Gate aanpakt. De Kona en e-Niro hebben hier ook last van en dit is blijkbaar bij het nieuwe Ioniq/EV6 platform niet goed (genoeg) opgepakt.
Misschien zijn ze hierin toch nog stiekem in veranderd. Ze hebben een nieuwe weg ingeslagen en willen de echte concurrentie aangaan met de grote namen. Dus er is hoop 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:23:
[...]

Dacht dat je in ABRP toch gewoon de EV6 kan invoeren. Werkt dan zonder dongle.
Hij bedoelt dat je de SoC bijvoorbeeld wordt meegenomen in ABRP en er dus een koppeling is met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
dosh schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:10:
Zojuist een ritje van 200km achter de rug. Zelden zo’n ontspannen rit gehad. Alle systemen (cruise, LKA, verwarming, HUD, alles) werkten perfect. Eerste 5 km was het stuur een beetje zoekende naar de wegligging, maar daarna minimale correcties.
Verbruik 21,9 kWh/100km. 98% snelweg, hele stuk 100-105 gereden. Geen idee of dat goed of slecht is, maar ik ben een gelukkig bezitter van de EV6
Volgens mij is dat een voor de winter een prima verbruik. Ik rij nu gemiddeld met iets onder de 5km/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:28
Is dat met of zonder warmtepomp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
Poulske schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:27:
[...]

Is dat met of zonder warmtepomp?
Sorry vergeten erbij te vermelden. Betreft een GT-line, dus met.

Climate stond trouwens op auto (1), 22,0 graden en driver only. Af en toe het stuurwiel laten verwarmen.

Buitentemperatuur 2 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door dosh op 06-12-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Jeetje, ik dacht dat je 80% van het bereik moest kunnen halen bij 5 graden(?).

Dit lijkt aardig wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:15:
[...]

Ik zie hier groot verschil... marketing. Als je een auto in de markt plaatst die super snel kan laden moet je dat doen want anders ga je op je bek. Ik veronderstel dat het verwarmen of net warmte opnemen van de batterij volledig electronisch gedaan wordt dus denk ik dat een software fix moet kunnen. Bvb een extra instelling in het menu waar je kiest voor een iets hoger verbruik als je aangeeft dat je wilt gaan snelladen. Vanaf dan wordt de accu gewoon opgewarmd op weg daarnaartoe :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 11:38
Bogey555 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:31:
[...]

Ik zie hier groot verschil... marketing. Als je een auto in de markt plaatst die super snel kan laden moet je dat doen want anders ga je op je bek. Ik veronderstel dat het verwarmen of net warmte opnemen van de batterij volledig electronisch gedaan wordt dus denk ik dat een software fix moet kunnen. Bvb een extra instelling in het menu waar je kiest voor een iets hoger verbruik als je aangeeft dat je wilt gaan snelladen. Vanaf dan wordt de accu gewoon opgewarmd op weg daarnaartoe :*)
Dit kun je hooguit verwachten van Tesla vrees ik. Autobouwers zijn nog steeds geen automatiseerders/softwareontwikkelbedrijven, dat blijkt elke keer wel weer. Dingen gaan heel traag, ze zijn echt de omschakeling nog aan het maken naar softwarehuis. Dat is voor ons Tweakers erg belangrijk. De meeste mensen denken hier niet echt over na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
The__Virus schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:44:
[...]

Dit kun je hooguit verwachten van Tesla vrees ik. Autobouwers zijn nog steeds geen automatiseerders/softwareontwikkelbedrijven, dat blijkt elke keer wel weer. Dingen gaan heel traag, ze zijn echt de omschakeling nog aan het maken naar softwarehuis. Dat is voor ons Tweakers erg belangrijk. De meeste mensen denken hier niet echt over na.
Voor ons als tweakers....ik heb het liefst een goede auto. Nadeel is dat wij een auto softwarematig vergelijken met besturingssystemen op telefoons, computers, etc. Die hebben een mega afzetmarkt en automobielmerkenzijn een niche (Android Auto en Apple Carplay zijn daarom een zege).
Dus ik herken het, maar ik verwacht niet dat auto's gaan worden tot softwareontwikkelbedrijven. Dan hou je straks ook twee reuzen over en dat is het dan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
EricEB schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:57:
[...]

Nou, dit vind ik wel meevallen hoor...

Systeem geeft continu, gehele rit aan waar dichtstbijzijnde laadstations zijn...en je kan er zelf ook nog voorkeuren aan geven in een lijstweergave. Rijd je met plm 30% weet je waar je naar toe kan gaan, geen probleem toch ?
Waardeloos is wat overtrokken, maar als je weet dat je de rit niet kan halen is een intelligent systeem die aanraad waar je het beste kunt laden wel een dikke plus. Als je gaat laden bij minder dan 35% doet je batterijverwarming het niet meer tijdens rijden in wintermodus. Zet je auto die automatisch wel weer aan als je dichtbij de lader komt waardoor het laden zomaar 3 maal zo snel gaat (225kw ipv 75kw) dan maakt dat de klant een stuk blijer. Een gemiddelde consument wil hier niet eens over nadenken en dat lost Tesla gewoon erg goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
The__Virus schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:44:
[...]

Misschien heb je wel gelijk maar voor de auto's met warmtepomp zou het al een simpele fix zijn als je die kan uitzetten en enkel je auto verwarmen met de elektrische weerstand. Het lost misschien het hele probleem niet op maar erg moeilijk kan dat nu toch niet zijn.
Pagina: 1 ... 60 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic