Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:36
Phusebox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:01:
[...]

Met caravan? Ben benieuwd.
Sorry, zonder caravan.
Maar dus wel van laadstation naar laadstation min of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 11:00
RobbieHifi schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:10:
[...]

Een paar centimeter lager is letterlijk best veel. Daarom verlaag je een auto soms ook maar 5mm. Dat is best aanzienlijk.
Over lage auto gesproken: gisteren tijdens het (vooruit) inparkeren hoorde ik aan de voorkant flink geschraap. Even uitgestapt om te kijken. Blijkbaar kwamen de spatborden van de voorwielen tegen biggenruggen aan..

Die zijn nog een flink stuk lager dan de bodem van de auto en dan houdt de afstand tot de grond niet echt over..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
dosh schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:29:
[...]

Over lage auto gesproken: gisteren tijdens het (vooruit) inparkeren hoorde ik aan de voorkant flink geschraap. Even uitgestapt om te kijken. Blijkbaar kwamen de spatborden van de voorwielen tegen biggenruggen aan..

Die zijn nog een flink stuk lager dan de bodem van de auto en dan houdt de afstand tot de grond niet echt over..
lol die Nederlanders hebben een zalig taalgebruik... biggenruggen... schitterend... nog nooit gehoord :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bogey555 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:37:
[...]

lol die Nederlanders hebben een zalig taalgebruik... biggenruggen... schitterend... nog nooit gehoord :*)
Varkensruggen noemen we het hier.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:39:
[...]

Varkensruggen noemen we het hier.
Volgens mij geraken wij hier niet verder als K*tdrempels _O- :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Bogey555 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:59:
[...]

Volgens mij geraken wij hier niet verder als K*tdrempels _O- :*)
Haha, varkensruggen zijn geen drempels. Daar rij je liever niet overheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UUbVJ4494P65brKax98AgUBQnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mVQiP7OrFDp2c1LrPhoMuEPN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:01:
[...]

Haha, varkensruggen zijn geen drempels. Daar rij je liever niet overheen.

[Afbeelding]
Jaja die had ik wel door maar toch noemen we die zo... gebrek aan Nederlandse inspiratie. Als wij zoiets moeten verzinnen is het "mij niet bellen" ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Net een heen/terug ritje gedaan over de dijk hier. Afstand 19km enkele reis, met de SCC aan gereden met 85km/h en redelijke stevige wind. Op de heenweg met wind tegen, 24kWh/100km. Terugweg 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Loei123 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:56:
[...]

Dat ga ik volgend jaar meemaken, en ook nog een keer naar Spanje... :>
Mits een bepaalde ziekte geen roet in het eten gooit.
Staat er nog steeds geen zwarte gt-line voor je klaar in Hengelo? :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:36
Dartlink schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:18:
[...]

Staat er nog steeds geen zwarte gt-line voor je klaar in Hengelo? :'(
Niet komende week maar de week erop is de verwachting.
Ik gok dat hij op de boot heeft gestaan die vandaag gearriveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ik hoop het voor je! 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Een goede video van het 58kWh basis interieur (niet dat per se de 58 kWh is, maar heeft stof-look dashboard, mat plastic en zonder ambient lighting). Dat mat plastic en fysieke knoppen had ik ook liever gehad. Denk ook het dashboard mooier is zo met deze "stof".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 21:17
BDelamontagne schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:47:
[...]

Lekker zeg! Zeg je familie maar gedag met kerst, dat wordt spelen, hahahah!
Hier ook, krijg hem ook die week. Daarna twee weken vrij genomen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:23
@ERN5T @EricEB

Hierbij wat extra info/overdenkingen.

Zoals jullie kunnen zien aan mijn onderschrijving rij ik dus op dit moment een Polestar 2 met 75kWh en dual motor AWD.
Ik denk dat deze aardig overeenkomt(?) met de EV6 gewicht, frontaal oppervlak en ook verbruik.

In het Polestar forum is al wat ervaring met het caravan rijden... en daar baseer ik de 500Wh verbruik op.
Je kán natuurlijk 75 gaan rijden, maar dat lijkt mij niet prettig.

Dan nog wat:
ik ging uit van 10% SoC leegrijden, dat is dus 7.7kWh in de batterij en dat bij 500Wh verbruik... geeft ~15km REST bereik. Durf je dat aan met een caravan?

En dán nog. Dit is een gemiddelde en klauter(vlieg :P ) je tegen een berg(je) op verbruik je veel meer, om met de afdaling weer wat terug te winnen ok?

Ok, maar als je nu door dat super klim verbruik nu nét niet boven komt? dan ís er geen laag daling verbruik meer.

Kortom, kom je een regelmatige stijging tegen? dan EXTRA hoge SoC aanhouden.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Anunnaki schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:58:
[...]

Hier ook, krijg hem ook die week. Daarna twee weken vrij genomen *O*
Hopelijk hier op tijd voor de zomervakantie... Vorige keer met nieuwe auto meteen dat weekend naar Berlijn gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
Hansieo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:59:
@ERN5T @EricEB

Hierbij wat extra info/overdenkingen.

Zoals jullie kunnen zien aan mijn onderschrijving rij ik dus op dit moment een Polestar 2 met 75kWh en dual motor AWD.
Ik denk dat deze aardig overeenkomt(?) met de EV6 gewicht, frontaal oppervlak en ook verbruik.

In het Polestar forum is al wat ervaring met het caravan rijden... en daar baseer ik de 500Wh verbruik op.
Je kán natuurlijk 75 gaan rijden, maar dat lijkt mij niet prettig.

Dan nog wat:
ik ging uit van 10% SoC leegrijden, dat is dus 7.7kWh in de batterij en dat bij 500Wh verbruik... geeft ~15km REST bereik. Durf je dat aan met een caravan?

En dán nog. Dit is een gemiddelde en klauter(vlieg :P ) je tegen een berg(je) op verbruik je veel meer, om met de afdaling weer wat terug te winnen ok?

Ok, maar als je nu door dat super klim verbruik nu nét niet boven komt? dan ís er geen laag daling verbruik meer.

Kortom, kom je een regelmatige stijging tegen? dan EXTRA hoge SoC aanhouden.
Amai zeg...straks ga je beter een ICE huren om op vakantie te vertrekken... zeker als het in de bergen is :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Bogey555 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:05:
[...]

Amai zeg...straks ga je beter een ICE huren om op vakantie te vertrekken... zeker als het in de bergen is :*)
Als ik met een caravan moest rijden zou ik dat wellicht wel doen ja. Als die cijfers kloppen, maar zelfs al is het 40-50% minder range, dan is het nog behelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

n00b-question hier; hoe unlock je dat stopcontact onder de achterbank (EV6 Plus uitvoering)?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 21:17
Bogey555 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:05:
[...]

Vervanging voor een ICE (tijdens vakantie) zit bij de lease inbegrepen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
BlaTieBla schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:10:
n00b-question hier; hoe unlock je dat stopcontact onder de achterbank (EV6 Plus uitvoering)?
Links ervan zit een soort slotje. Kun je naar de unlock positie draaien. Vervolgens kun je het schuifje naar links schuiven :)

Ff handleiding checken voor plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:52

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Waar halen ze het soms vandaan _O- ze bespreken de 229 pk RWD en gaan het dan vlotjes hebben over de AWD die "krap 400PK heeft" 8)7 :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Bogey555 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:19:
[...]

Waar halen ze het soms vandaan _O- ze bespreken de 229 pk RWD en gaan het dan vlotjes hebben over de AWD die "krap 400PK heeft" 8)7 :*)
Laat het maar aan AutoLeek over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb die rubberen koffermat ik probeer er morgen een foto van te nemen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:23
de meester01 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:10:
Wat een elitair jankverhaal maar ja, verwachten we ook van het NRC. Het huisblad van D66. Eerst een volle alinea klaagzang over het volume. Heb je eindelijk een EV, is hij te groot om ergens in de grachtengordel een parkeerplaats te vinden >:)
Dit soort hokjespraat maak ik niet vaak mee hier. Spijtig om te constateren dat ook bij Tweakers de verloedering toe neemt.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dartlink schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:15:
[...]

Links ervan zit een soort slotje. Kun je naar de unlock positie draaien. Vervolgens kun je het schuifje naar links schuiven :)

Ff handleiding checken voor plaatjes :)
Dat slotje is dan iets wat je met een schroevendraaier of zo om kan zetten? Dat ding zit op een onmogelijke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:54
Volgens mij gewoon met de auto sleutel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:11
BlaTieBla schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:09:
[...]

Dat slotje is dan iets wat je met een schroevendraaier of zo om kan zetten? Dat ding zit op een onmogelijke positie.
Klopt, maar je hoeft maar 1 keer je nek te verdraaien en daarna het schuifje open laten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:11
Garage update:

- Laadport wordt vervangen (inderdaad niet goed), wordt besteld, levertijd nog niet bekend
- hickup bij flink 'gasgeven', is weg bij uitzetten ESP, wordt melding van gemaakt. Weet u mogelijk al de oplossing want u leest veel ;-)
- water lekkage voorklep wordt nagekeken
- inverter is besteld, levering nog niet bekend

Ben nog steeds blij hoor, fijne auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@grotegok die hickup zou wel eens software update worden. Wrs de esp blok dat wielslip detecteert en dan de mcu dat het vermogen terug pakt. Dus wrs een iets minder heftig profiel voor het gas geven.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldeae
  • Laatst online: 28-02-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Vanmiddag korte test sessie bij Ionity gedaan. Wilde weten of DC laden bij ons wel goed werkt. Kwam aan met 68% lading en heb geladen tot 80%. Kwam niet hoger dan 45kW, maar was te verwachten. Stond ook een Ioniq5 die kwam aan met 5% lading. Toen die op 20% zat schoot het vermogen door naar 221 kW. Mooi om te zien hoe snel dat gaat.

Stond ook een dame met een iX3, hopelijk dat niet alle BMW rijders die EV gaan rijden op dezelfde manier parkeren bij de laadpalen, dan voorzie ik nog een hoop ruzies :+

[ Voor 4% gewijzigd door Peetman op 03-12-2021 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Peetman schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:46:
Stond ook een dame met een iX3, hopelijk dat niet alle BMW rijders die EV gaan rijden op dezelfde manier parkeren bij de laadpalen, dan voorzie ik nog een hoop ruzies :+
Hela hola. Ik ben ook een BMW rijder, ex straks, maar ik gebruik wel gewoon mijn knipperlicht en gebruik maar 1 parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:03:
[...]

Hela hola. Ik ben ook een BMW rijder, ex straks, maar ik gebruik wel gewoon mijn knipperlicht en gebruik maar 1 parkeerplaats.
Maar bumperkleven doe je wel gewoon? _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
KingOfNorway schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:07:
[...]

Maar bumperkleven doe je wel gewoon? _O-
Ja met de ACC op 105 km/u en netjes 2 sec afstand.

Vandaar dat ik nu een Kia koop. Had een brief van BMW dat ik mijn auto moet inleveren wegens contractbreuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Best een praktisch wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Nu online

Peetman

Tjah....

[...]

Dat wist ik 😉. Bij een EV6 wil je ook wel je knipperlicht gebruiken, anders gaan alle piepjes de hele tijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Na de laatste update via update.kia.com kan ik het scherm met energieverbuik per categorie niet meer vinden onder de EV menuitem. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Peetman schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:29:
[...]

Dat wist ik 😉. Bij een EV6 wil je ook wel je knipperlicht gebruiken, anders gaan alle piepjes de hele tijd af.
Kan dat niet uit dan? Heb ik op mn P2 lekker uitgezet als ex BMW rijder 🥸

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Nu online
Phusebox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:38:
[...]

Sarcastisch? Minst praktische van het stel.
Niet sarcastisch, hij is praktischer dan de Mach-E en bijna even praktisch als de ID.4 ondanks dat de ID.4 hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Tolga07 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:57:
[...]

Niet sarcastisch, hij is praktischer dan de Mach-E en bijna even praktisch als de ID.4 ondanks dat de ID.4 hoger is.
Volgens mij had de ID.4 geen verhoogde laadvloer erin liggen en dan is hij dieper. Bij de Kia zat deze er wel in. Scheelt niet veel, maar toch een paar cm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Nu online
De Ideale Man schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:01:
[...]

Volgens mij had de ID.4 geen verhoogde laadvloer erin liggen en dan is hij dieper. Bij de Kia zat deze er wel in. Scheelt niet veel, maar toch een paar cm volgens mij.
Had hij inderdaad ook vermeld, toen denkbeeldig een vlakke laadvloer gemaakt en alsnog paste die doos er vrijwel moeiteloos in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Tolga07 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:03:
[...]

Had hij inderdaad ook vermeld, toen denkbeeldig een vlakke laadvloer gemaakt en alsnog paste die doos er vrijwel moeiteloos in.
Dat heb ik dan ff gemist. Misschien moet ik maar van auto ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bdOhPM7uy9LMUT3jGnrdSkKjwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xoufVvEUZDK6bT5LXZgrUDz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit viel mij vanmiddag op, niveau staat net op/onder minimaal lijkt mij niet helemaal de bedoeling toch? Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
magikfly schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:44:
Na de laatste update via update.kia.com kan ik het scherm met energieverbuik per categorie niet meer vinden onder de EV menuitem. Ben ik de enige?
Stom, maar waar. Het rechter 1/3 scherm even uitzetten, via menu energieverbruik kiezen en dan worden wel submenu's getoond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanEV
  • Laatst online: 09-01-2024
Hallo, even een vraagje inzake wat mij op is gevallen met mijn thuislader. Tot paar weken geleden had ik de e-niro die standaard strak op 5.4kwh zat te laden. Dit was hierop afgesteld door leverancier. Heb er overigens wel loadbalancing op dus bij meer verbruik binnenshuis liep dit terug. Nu met EV6 is mij opgevallen dat de max/main niveau ineens verdubbeld is naar ruim 10kwh. Weet iemand waardoor dit komt? Wel lekker snel hoor, maar wil problemen voorkomen. Dus inzicht is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectAbraxas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Weet iemand of je ergens in Nederland de GT Line kunt krijgen zonder het schuifdak? De Plus is gewoon net niet wat ik zoek qua features en bij het schuifdak kan ik niet rechtop zitten vanwege mijn lengte -.-

Volgens de dealer waar ik was kon dat niet maar ik zag net dat het in België wel gewoon mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:45
ProjectAbraxas schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:24:
Weet iemand of je ergens in Nederland de GT Line kunt krijgen zonder het schuifdak? De Plus is gewoon net niet wat ik zoek qua features en bij het schuifdak kan ik niet rechtop zitten vanwege mijn lengte -.-

Volgens de dealer waar ik was kon dat niet maar ik zag net dat het in België wel gewoon mogelijk is.
Zover mij bekend is , is de GT line altijd met schuifdak in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Heeft iemand ook ervaring met de slimme achterklep? Gaat deze automatisch open als je 3 sec er achter staat of moet je een voet gebruiken?
Kun je de achterklep ook dichtmaken met je voet of gaat deze dicht als je weg loopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanEV
De Ideale Man schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:27:
Heeft iemand ook ervaring met de slimme achterklep? Gaat deze automatisch open als je 3 sec er achter staat of moet je een voet gebruiken?
Kun je de achterklep ook dichtmaken met je voet of gaat deze dicht als je weg loopt?
Als je de slimme functie op actief hebt staan moet je met sleutel op zak enkel 3 sec wachten (auto laat knipperlichten ook 3 keer afgaan samen met 3 x piepen). Klep gaat vanzelf open. Dicht doen moet je volgens mij wel met het knopje in klep doen. Heb iig niet uitgetest of ie zelf sluit als ik weg loop.
Voeten doen bij EV6 verder niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
SanEV schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:16:
Hallo, even een vraagje inzake wat mij op is gevallen met mijn thuislader. Tot paar weken geleden had ik de e-niro die standaard strak op 5.4kwh zat te laden. Dit was hierop afgesteld door leverancier. Heb er overigens wel loadbalancing op dus bij meer verbruik binnenshuis liep dit terug. Nu met EV6 is mij opgevallen dat de max/main niveau ineens verdubbeld is naar ruim 10kwh. Weet iemand waardoor dit komt? Wel lekker snel hoor, maar wil problemen voorkomen. Dus inzicht is welkom.
Was jou Niro nog van de eerste generatie met 1 fase lader? De ev6 heeft een 3 fase lader dus dat zou het verschil kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanEV
Freezhost schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:33:
[...]

Was jou Niro nog van de eerste generatie met 1 fase lader? De ev6 heeft een 3 fase lader dus dat zou het verschil kunnen zijn?
Ik denk dat dit dan inderdaad de reden is. Ik vraag me dan af of ik de laadpaal leverancier dan nog iets moet laten aanpassen aan de instellingen. Want loadbalancing doet het systeem volgens mij enkel aan toegewezen fase. Dat was er eerst dus maar 1. Nu dan dus 3. Bedankt iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Nu online

In andere landen heb je pakketten wat je op je auto kan doen (zo kan je dus bijvoorbeeld in het buitenland een plus uitvoering met matrix lampen krijgen bijvoorbeeld), in Nederland heb je maar 3 uitvoeringen, basis, plus en GT-Line waarbij je niks los kan bijvoegen / af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online

Wachten en importeren. Enige optie. 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:54
SanEV schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:37:
Ik vraag me dan af of ik de laadpaal leverancier dan nog iets moet laten aanpassen aan de instellingen. Want loadbalancing doet het systeem volgens mij enkel aan toegewezen fase. Dat was er eerst dus maar 1. Nu dan dus 3.
Als je met ct klemmen werkt kun je zien of ze om alle drie de fases zitten. Als het loadbalancing is via de p1 kan het volgens mij niet anders dan dat het op alle drie de fases werkt, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
EPE2021 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:45:

Gisteren had ik de omgekeerde variant van de zombie modus: de auto ging niet meer uit op basis van start/stop knop en voet op de rem. Zonder voet op de rem lukte dit trouwens wel dus misschien dat ik iets niet helemaal goed deed/begrepen heb.
Heb ik ook gehad. Kon de wagen idd uit zetten als ik de voet van de rem haalde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsychoMania
Heb de vloermatten besteld. Bevalt goed. Lekker met modderpoten in de wagen zitten zonder worries... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
KingOfNorway schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:31:
Zojuist het vastlopen van het infotainment systeem gehad. Bij het starten van de auto ging het allemaal goed. Alleen duurde het lang voordat informatie zoals het weer werd opgehaald. Toen ik ging rijden viel als eerste op dat het kompas niet draaide en de positie van de auto op de kaart was bevroren. Tijdens het rijden werden ook de borden niet meer herkend en werd de snelheidslimiet niet meer aangepast. Het touchscreen functioneerde in eerste instantie nog wel, maar als ik de kaart of de navigatie selecteerde werden die niet geopend.

Ik heb aan het begin van de week de navigatie bijgewerkt.

Straks maar even kijken of de boel zichzelf heeft herstelt, anders even het systeem resetten met het loshalen van de negatieve accupool. Morgen ga ik maar even langs de lokale Kia dealer en ze mijn lijstje geven met gebreken die ik heb gezien. Eens kijken of zij nog goede ideeën hebben.
Heb ff gemist hoe het verdere verloop is. Ga maandag de update doen. Alles weer ok nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
PsychoMania schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:45:
[...]

Heb ff gemist hoe het verdere verloop is. Ga maandag de update doen. Alles weer ok nu?
Ja alles prima nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
2 verschillende eland tests. EV6, Mach-E, Tesla model Y en Ioniq 5. Weet niet of beide tests 100% zijn te vergelijken maar de EV 6 lijkt het goed tot zeer goed te doen (zeker met level 2 regen). Mach-E lijkt zelfs gevaarlijk slecht niet door deze test te komen. Kijk en oordeel zelf…

EV6

Mach-E, Tesla model Y en Ioniq 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Francos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:57:
2 verschillende eland tests. EV6, Mach-E, Tesla model Y en Ioniq 5. Weet niet of beide tests 100% zijn te vergelijken maar de EV 6 lijkt het goed tot zeer goed te doen (zeker met level 2 regen). Mach-E lijkt zelfs gevaarlijk slecht niet door deze test te komen. Kijk en oordeel zelf…

EV6
[YouTube: Kia EV6 (2021) - Maniobra de esquiva (Moose test) y eslalon | km77.com]

[YouTube: Ford Mustang Mach-E fails the Moose Test]
Best indrukwekkend voor zo'n grote zware auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Francos schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:57:

EV6
[YouTube: Kia EV6 (2021) - Maniobra de esquiva (Moose test) y eslalon | km77.com]

[YouTube: Ford Mustang Mach-E fails the Moose Test]
Ik horos wellos dat de kia op continetal contipremiumcontact staat.
Staan ze hier in nederland daar ook op?
Misschien een vraag aan allen waar is jouw ev6 op geleverd, en is dit per uitvoering verschillend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
JPoers83 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:39:
De vraag over de velgen heb ik ook gesteld. Inderdaad tegen meerprijs de kleinere jongens.

Ik rijd wel eerst op de 20inch. Vind ze persoonlijk ook iets mooier vormgegeven dan de 19inch.

Wat betreft de nexen band die heb ik ook onder mijn optima sw phev en zijn prima banden, voldoende grip en slijten niet heel hard.

[...]
In Nederland 19 inch Kumho , 20 inch Continental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
jkwl schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:27:
[...]

In Nederland 19 inch Kumho , 20 inch Continental
Of Nexen op de 19 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
[...]

Shit heb jij doe optie aangevinkt voor knipperlichten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
RobbieHifi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:31:
[...]

Shit heb jij doe optie aangevinkt voor knipperlichten? ;)
Ik ben vooral verbaasd dat zijn BMW niet spontaan in brand geschoten is bij gebruik :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Bogey555 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:32:
[...]

Ik ben vooral verbaasd dat zijn BMW niet spontaan in brand geschoten is bij gebruik :+ :P
Mijn huidige BMW is ook niet in de brand gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
RobbieHifi schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:33:
[...]

Mijn huidige BMW is ook niet in de brand gegaan.
Amai BMW heeft serieus aan hun wagens gewerkt ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:02

anc

Net bij een Shell laadpaal 70kwh gehaald. Had nog 24% en maar 10 minuten gereden.
Uiteindelijk was het maar een test van een paar minuten om te kijken of het überhaupt werkte. Dit ging niet makkelijk. Pas bij poging 5(en de laadpaal ernaast geprobeerd te hebben) pakte hij. Kabel erin, pas ervoor en dan hoorde je bij de laadpoort wat klikken en vervolgens stopte deze. De laatste poging hield ik de kabel er strak in en toen pakte hij hem, maar niet de eerste keer.
Kwam een tesla naast staan en dat ging in 1 keer goed....
Nieuwigheid? Of toch een connectie issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
19 inch op kumho , Belgische GT-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
anc schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:22:
Net bij een Shell laadpaal 70kwh gehaald. Had nog 24% en maar 10 minuten gereden.
Uiteindelijk was het maar een test van een paar minuten om te kijken of het überhaupt werkte. Dit ging niet makkelijk. Pas bij poging 5(en de laadpaal ernaast geprobeerd te hebben) pakte hij. Kabel erin, pas ervoor en dan hoorde je bij de laadpoort wat klikken en vervolgens stopte deze. De laatste poging hield ik de kabel er strak in en toen pakte hij hem, maar niet de eerste keer.
Kwam een tesla naast staan en dat ging in 1 keer goed....
Nieuwigheid? Of toch een connectie issue?
Dat klinkt mij als een connectie issue. Of in je Laadpoort, of de stekker/kabel van de lader. Ik zou even testen bij andere snelladers.

Wat was dw capaciteit van de lader? 75kWh in de eerste minuten is niet ongebruikelijk. Pas later worden de hogere snelheden gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 21:13

Adjo

my first vectrex...

JPoers83 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:15:
[...]

Misschien een vraag aan allen waar is jouw ev6 op geleverd, en is dit per uitvoering verschillend?
Ik heb er direct all season banden onder laten zetten: Conti 235-55-R19 VLOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
De EPA (zeg maar de Amerikaanse variant van de WLTP) is er nu voor de EV6:

https://insideevs.com/new...a-ev6-epa-range-310miles/

Zoals verwacht slechtere cijfers vergeleken met de WLTP…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
Op mijn bestelde GT zitten Michelin Pilot sport 4 banden, volgens mij de S maar zou ook zomaar de SUV variant kunnen zijn. Nu ik het schrijf besef ik me dat het wel apart is dat ik het niet eens zeker weet, maar iig wel sportbonden van Michelin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
Heems78 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:29:
Op mijn bestelde GT zitten Michelin Pilot sport 4 banden, volgens mij de S maar zou ook zomaar de SUV variant kunnen zijn. Nu ik het schrijf besef ik me dat het wel apart is dat ik het niet eens zeker weet, maar iig wel sportbonden van Michelin.
Lol hier hetzelfde. Ik heb de GT besteld zonder naar die details te vragen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Bogey555 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:49:
[...]

Je hebt weinig te kiezen, of je moet zelf al een specifieke band willen maar dat doet de dealer dan.

Hier staan alle banden die je waarschijnlijk kan krijgen:
https://www.kia.com/nl/mo...prijzen-en-specificaties/

Maar dit is ook maar een indicatie. Ach erger dan de crappy Hankooks die BMW er bij mij op had gelegd kan bijna niet... Wat een drama band is dat zeg. (Hankook heeft ook wel ok modellen trouwens, maar ik had echt slechte. Winterbanden reden zelfs zuiniger :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 04-12-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Ben nu toch wel al even van de roze wolk af. Volgend issue duikt op, na de verwarming, snellaad issue, geen connectie met de laders, krijg ik nu de laadpoort niet meer open met er op te drukken. Misschien doe ik het ineens verkeerd. Maar zijn er tips hier? alvast bedankt.

[ Voor 58% gewijzigd door TomVeeCee op 04-12-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Nu online

Peetman

Tjah....

TomVeeCee schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:25:
Ben nu toch wel al even van de roze wolk af. Volgend issue duikt op, na de verwarming, snellaad issue, geen connectie met de laders, krijg ik nu de laadpoort niet meer open met er op te drukken. Misschien doe ik het ineens verkeerd. Maar zijn er tips hier? alvast bedankt.
Auto van slot? Beetje links van het midden gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev6rijder
  • Laatst online: 10-01-2022
Bericht van Kia NL mbt verwarming:

“ Er wordt dan ook met man en macht gewerkt aan een oplossing. Tot die tijd is er een workaround die de oplossing zou moeten bieden. De workaround is om de verwarming op 27 graden te zetten, met de AC uit en heat functie aan. Deze workaround heeft bij Kia Nederland tot vele oplossingen geleid, indien deze workaround bij jou niet werkt adviseer ik je met jouw Kia-dealer contact op te nemen. Er zijn enkele reparaties uitgevoerd die dit verwarmingsprobleem verhelpen. Deze oplossing wordt in december volledig uitgerold omdat dan de juiste onderdelen beschikbaar zijn.”

Verder nog een extra snellaadpaal test gedaan vandaag maar geen succes. Zie video. Heb deze video ook naar Kia gestuurd.

https://imgur.com/a/JYxA26M

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xx0T4PDFlagJivKFC5kOTKBOWuY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uZ6fs2AOtzrjuZYcDHCFTmEl.png?f=fotoalbum_large

Doe ik iets fout? Bij normale laders geen probleem alleen nu bij twee fastned laders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cork
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 21:37

Weet niet of je er iets aan hebt maar ik ben 192 en zit prima in m’n Gt line met schuifdak en volgens mij had dat met 197 ook nog goed gepast

Corky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Freezhost schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:43:
[Afbeelding]

Dit viel mij vanmiddag op, niveau staat net op/onder minimaal lijkt mij niet helemaal de bedoeling toch? Hebben jullie dit ook?
Gewoon even met langs de garage rijden? Zou kunnen dat je ergens een klein lekt hebt of gewoon niet goed gevuld?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Is het mogelijk om FM/DAB te luisteren terwijl je Waze/Google Maps voor navigatie gebruikt via Carplay?
Standaard is het de één of de ander en de combinatie not-so-much.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Bogey555 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:49:
[...]

Ook GT besteld en inderdaad zou moeten worden uitgeleverd worden met Michelin, afwachten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn040
  • Laatst online: 19-03-2022

Hoe lang ben je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Damic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:49:
[...]

Gewoon even met langs de garage rijden? Zou kunnen dat je ergens een klein lekt hebt of gewoon niet goed gevuld?
Sorry deze reactie heb ik verwijderd. Was niet voor Damic bedoelt maar voor Freezhost.

[ Voor 88% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Pilot41Day schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:29:
[...]

Ook GT besteld en inderdaad zou moeten worden uitgeleverd worden met Michelin, afwachten dus?
Wel volgens dat ik gelezen had idd Michelin. Dat zijn goeie zomerbanden. Ik ga uitkijken voor een andere set velgen en goeie winterbanden ook want ik rijd nu met een Audi A5 quattro en zelf dan moet je niet zot doen op zomerbanden in de winter. Dus met dat aantal PK zullen echte winterbanden wel van pas komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Damic schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:49:
[...]

Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat de oorzaak aan een lekkende koppakking ligt. ;-)

Ook deze reactie heb ik verwijderd. Was niet voor Damic bedoelt maar voor Freezhost.
Dom van me. Ik ben nog een beetje nieuw hier.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Freezhost schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:43:
[Afbeelding]

Vaak zitten er ook nog luchtbellen in het systeem nadat het nieuw gevuld is. Dan is het waarschijnlijk wel goed gevuld maar zakt het niveau na een tijdje nog. Als vanaf nu het niveau niet meer zakt dan is een lekkage onwaarschijnlijk. Dan heeft het alleen doel om naar de garage te rijden om het gratis te laten aanvullen. Bij zelf aanvullen goed op de juiste specs letten van de koelvloeistof. Waarschijnlijk G12.
Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat de oorzaak aan een lekkende koppakking ligt. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2021 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
TomVeeCee schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:25:
Dat is voor mij ook een beetje hit and miss. Dus dan loop ik terug naar voren en open hem daar. Alleen open ik dan met mijn verstrooide kop de achterklep en ontsnapt de hond... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
BlaTieBla schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:00:
Is het mogelijk om FM/DAB te luisteren terwijl je Waze/Google Maps voor navigatie gebruikt via Carplay?
Dit werkt voor mij wel icm TomTom en Apple carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Bogey555 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:43:
[...]

Wel volgens dat ik gelezen had idd Michelin. Dat zijn goeie zomerbanden. Ik ga uitkijken voor een andere set velgen en goeie winterbanden ook want ik rijd nu met een Audi A5 quattro en zelf dan moet je niet zot doen op zomerbanden in de winter. Dus met dat aantal PK zullen echte winterbanden wel van pas komen.
Klopt! … heb ik op mijn huidige AMG C63S Coupé met 510hp alleen op de achterwielen ook gedaan.
Zomer banden Michelin Pilots voor de zomer en Michelin Alpine voor de winter.
De 1e keer in de winter (2017) met een klein beetje sneeuw kwam ik niet eens meer weg!

Daar zal de EV6 GT minder last van hebben met aandrijving op al de vier wielen maar toch. Dus ik ga zeker een winterbanden set erbij kopen van Michelin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

KingOfNorway schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:24:
[...]

Dit werkt voor mij wel icm TomTom en Apple carplay.
Hoe bedoel je dat? Is die TomTom een app? If so, dat principe werkt bij mij ook wel. Dus Waze aan via carplay en dan muziek van mijn iphone luisteren. Echter wil ik dus Waze via Carplay op het scherm en dan de radio/DAB van de radio luiteren.
Maar als ik de radio van de auto selecteer gaat carplay uit (en visa-versa). Dus ik wil wel het beeld van de Carplay, maar niet het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Pilot41Day schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:45:
[...]

Klopt! … heb ik op mijn huidige AMG C63S Coupé met 510hp alleen op de achterwielen ook gedaan.
De 1e keer in de winter (2017) met een klein beetje sneeuw kwam ik niet eens meer weg!

Daar zal de EV6 GT minder last van hebben met aandrijving op al de vier wielen maar toch. Dus ik ga zeker een winterbanden set erbij kopen van Michelin.
Lol ja als het een keer sneeuwt sta je meestal te vloeken achter de zoveelste Mercedes rijder die geen meter vooruit geraakt. Je zou denken als je zo'n bak kan kopen kunnen winterbanden toch ook ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
BlaTieBla schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:47:
[...]

Hoe bedoel je dat? Is die TomTom een app? If so, dat principe werkt bij mij ook wel. Dus Waze aan via carplay en dan muziek van mijn iphone luisteren. Echter wil ik dus Waze via Carplay op het scherm en dan de radio/DAB van de radio luiteren.
Maar als ik de radio van de auto selecteer gaat carplay uit (en visa-versa). Dus ik wil wel het beeld van de Carplay, maar niet het geluid.
Hmm, dat is eigenaardig. Want bij mij werkt de app TomTom Mobile wel dus icm DAB/FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

KingOfNorway schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:10:
[...]

Hmm, dat is eigenaardig. Want bij mij werkt de app TomTom Mobile wel dus icm DAB/FM
Dan moet ik eens in de menu's gaan zitten zoeken. Wellicht een instelling. Ben wel wat zaken mbt prioriteiten e.d. tegengekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bello2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:40
BlaTieBla schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:00:
Ik doe dat en dat werkt. Eerst wachten tot de FM/DAB geluid geeft en daarna de telefoon inpluggen en naar Carplay gaan. Met "mode" switch je tussen de verschillende geluidsbronnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
Pilot41Day schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:45:
[...]

Ik heb ook gelijk de 20 inch velgen plus winterbanden gekocht (optie), dat zjn idd de Michelin Alpine's. Ik moet af en toe naar mijn broer in de Vogezen (winter), dus dat is dan een must. Vwb mijn eerste post, ik weet dat het Michelin Pilot Sports zijn, alleen niet of het de 4s zijn of de SUV versie. En ik dacht ook gehoord te hebben, dat als je in de winter op de autobahn rijdt, en een ongeluk krijgt, je een probleem hebt (verzekeringtechnisch) als je geen winterbanden hebt.
Pagina: 1 ... 59 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic