dosh schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:58:
1. Verwachten jullie dat de rijbaanassistentie (+eventueel rijbaanwisseling) gelijk is aan de Niro, dan wel beter?
2. Welke issues verwachten jullie?
3. Ik zag vandaag een (e-)Niro bij de dealer in Runway Red. Ook de verkoper zei: op de (e-)Niro ziet het er erg goedkoop uit, maar op bv. een Sorento is het een stoere, sportieve kleur. Delen jullie die mening/verwachten jullie hetzelfde?
4. Ik heb mij nooit erg verdiept in Kia. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de app, keyless entry en andere 'remote-functionaliteiten'?
5. Het schiet mij opeens te binnen. Ik ben de dealer vergeten te vragen naar het volgende: is voorverwarmen/koelen van tevoren mogelijk met de Kia (app)?
1. Verwachten jullie dat de rijbaanassistentie (+eventueel rijbaanwisseling) gelijk is aan de Niro, dan wel beter?
Ik rij nu een mercedes C klasse die dat ook heeft (van 2015).
Dinsdag een proefrit gemaakt met de ioniq 5 (zelfde techniek) en moet zeggen dat het prima werkte.
De auto bleef netjes tussen de lijnen (ging niet slingeren).
Ook effe gespeeld met automatisch rijbaan wisselen, maar weet niet of ik dat vaak ga gebruiken.
Kan het zelf sneller al zeg ik het zelf.
ACC werkte ook prima. Je hebt 4 standen m.b.t. de afstand et je voorganger. Volgens mij prima, maar mijn mercedes heeft er nu meer. Maar daarin tegen gebruik ik die functie maar heel soms (om een andere afstand in te stellen)
2. Welke issues verwachten jullie?
Dat is natuurlijk afwachten. Maar er zullen heus wel wat bugs in de software zitten.
3. Ik zag vandaag een (e-)Niro bij de dealer in Runway Red. Ook de verkoper zei: op de (e-)Niro ziet het er erg goedkoop uit, maar op bv. een Sorento is het een stoere, sportieve kleur. Delen jullie die mening/verwachten jullie hetzelfde?
Ik heb ook gekozen voor de 'runaway red'. Heb dit ook op een niro gezien en werd daar ook niet warm van.
Alleen de hele front van een niro is ook dezelfde kleur.
Dit
filmpje laat naar mijn mening wel een heel ander beeld zien.
Met name de zwarte accenten komen er dan mooier uit vind ik (smaak natuurlijk).
Ik vond bijv. zwart weer niet mooi, aangezien je dan juist die accenten niet meer ziet.
4. Ik heb mij nooit erg verdiept in Kia. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de app, keyless entry en andere 'remote-functionaliteiten'?
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is geen Tesla zeg maar.
Volgens mij werkt alles ook wat trager en zo.
Hier een
fimpje met de oude/nieuwe versie van de app (blijkbaar dit jaar een nieuwere versie)
5. Het schiet mij opeens te binnen. Ik ben de dealer vergeten te vragen naar het volgende: is voorverwarmen/koelen van tevoren mogelijk met de Kia (app)?
Yes volgens mij wel.
Weet alleen niet of je dan altijd aan een paal moet hangen om dit te laten werken.
Ik zou eens een proefrit aanvragen voor een Ioniq 5.
Aangezien dit hetzelfde platform is denk ik dat je dan al aardig erachter komt hoe het rijdt/werkt.
Veel opties kan je al testen dan.
Rijden zou anders zijn dan de EV6, maar ja, je hebt een idee dan
[
Voor 4% gewijzigd door
stimpyrulez op 09-09-2021 07:24
]