• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:20
@Loei123

In mat grijs denk ik niet maar daarvoor kun je het best een dealer raadplegen, zelf heb ik al in mei besteld en de levering stond nu op 16 november maar dat is dus nog even de vraag.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:30
Freezhost schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:11:
Zojuist van de dealer vernomen dat mijn auto op half november staat. Ik heb een GT line RWD mat grijs besteld. Er was bij hem niets bekend over uitstel van de mat grijze variant en hij heeft er meerdere in bestelling staan.

Update: helaas, ben zojuist gebeld er zit toch vertraging op, hij was vanwege de vakantie nog niet op de hoogte :'( Mat grijs is nog niet door de kwaliteitscontrole maar het is nog niet zeker dat hij helemaal niet wordt geleverd dit jaar. Ik wacht nu even af totdat er meer bekend is en anders wissel ik van kleur. Ze hebben daarvoor extra productie slots gereserveerd.
Als je van kleur wisselt heb je volgens mij kans dat je hem sowieso nog relatief snel krijgt.
Zo als ik had begrepen zit de eerste boot vol met RWD.
En daar zullen er dus ook wel veel bij zijn die nog niet gekoppeld zijn aan een bestelling.

Maar ja... het is wel afwachten...

• Freezhost
Klopt inderdaad, er zijn extra auto's geproduceerd zodat er snel gewisseld kan worden. Maar november/december is voor mij vroeg genoeg. En qua kleuren blijf ik er bij dat mat grijs het mooiste is, rood en blauw is mij iets te opvallend. Blijven zwart en wit over... jammer dat de plus meer kleur opties heeft dan de GT line

[ Voor 5% gewijzigd door Freezhost op 02-09-2021 14:28 . Reden: typo ]

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

Ben zojuist gebeld door de dealer. Was niet heel spannend eigenlijk. November als leverdatum genoemd voor de versie die ik besteld had. GT-Line 77,4KWH met de Yacht Blue kleur. Nog niets gehoord over bijvoorbeeld de handgrepen die niet meer automatisch zouden gaan zoals bij de Ioniq.

Heeft geen signature.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:32
Freezhost schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:06:
Klopt inderdaad, er zijn extra auto's geproduceerd zodat er snel gewisseld kan worden. Maar november/december is voor mij vroeg genoeg. En qua kleuren blijf ik er bij dat mat grijs het mooiste is, rood en blauw is mij iets te opvallend. Blijven zwart en wit over... jammer dat de plus meer kleur opties heeft dan de GT line
Deep Forest Green niet leverbaar in Nederland?

• Freezhost
@Loei123 Nee niet op de GT line helaas

• Loei123
Ik ben zelf aan het kijken voor de plus in rwd uitvoering. Is groen daar wel leverbaar op?

• Freezhost
Ja die is wel beschikbaar, dat kun je trouwens makkelijk zien op de website van Kia door middel van de configurator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
Mooie verhalen over plus, GT Line en AWD uitvoeringen. Ben ik benieuwd of er ook nog lui hier kijken naar de standaard EV6 in het rood met warmtepomp om net nog subsidie mee te pakken begin volgend jaar?

Wil een auto privé kopen icm mobiliteits budget maar GT Line is voor mij op dit moment toch te prijzig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ben eergisteren bij Vaneman in Amsterdam geweest voor de experience. Wat ziet de auto er in het echt zelfs mooier uit! Had niet verwacht dat ik hem mooi zou vinden in het zwart, maar hij ziet er echt strak uit!

Heb een reservering geplaatst voor een GT-Line en kan nog van kleur veranderen. Ben aan het twijfelen tussen rood en wit. Hoop dat ik de auto eind november zou kunnen krijgen. Wel allemaal ovb van een proefrit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRzfbpvWW2XR5z04y-6leZa0-zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCT1SRFEL27f8VEPaqoBMm1h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd3KnsOG2FjD1IFyrApJirp4hZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxHoOA8nHE2K1JtKSaHh5JHd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2SDv4ZmYI6ISCvA53q3KIK39B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/om7ap5Fbj2b9fz9A382Iz7Rm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Amiet01 op 03-09-2021 09:24 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Het valt me wel op dat ik veel grijze hoofden zie bij dit soort foto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Loei123 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:47:
Dat viel me eigenlijk ook wel een beetje op/tegen :p. Vind de auto zeker geen grey hair allure uitstralen. Super stoer en sportief zou ik hem omschrijven.

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Amiet01 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:00:
[...]

Dat viel me eigenlijk ook wel een beetje op/tegen :p. Vind de auto zeker geen grey hair allure uitstralen. Super stoer en sportief zou ik hem omschrijven.
Heeft vast met spaargeld en goedkoop auto willen rijden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:21
Loei123 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:47:
heb je weleens naar de gemiddelde porsche 911 rijder gekeken? ;) maar je argument van spaargeld kan wel goed meespelen, hoewel ik genoeg leaserijders verwacht (net als bij de Ioniq 5)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Tiggy80 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:25:
[...]

heb je weleens naar de gemiddelde porsche 911 rijder gekeken? ;) maar je argument van spaargeld kan wel goed meespelen, hoewel ik genoeg leaserijders verwacht (net als bij de Ioniq 5)
Helemaal mee eens.

Ik hoop hem zelf dus wel in de lease te kunnen rijden. Al ben ik bang dat het moment van bestellen gaat resulteren in een levering in 2022, wat de bijtelling natuurlijk niet ten goede zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik vond rood eerst niet echt mijn ding maar heb nu wat foto's en filmpjes met rood gezien en ik twijfel nu toch of ik niet voor rood moet gaan 8)7

Het alternatief is zwart ook niet lelijk maar wat saaier en minder contrast. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:22:
Ik vond rood eerst niet echt mijn ding maar heb nu wat foto's en filmpjes met rood gezien en ik twijfel nu toch of ik niet voor rood moet gaan 8)7

Het alternatief is zwart ook niet lelijk maar wat saaier en minder contrast. :?
Dat had ik dus ook.
Eerst wilde ik blauw, maar ja, daar zie je het contrast ook minder.
Dus nu maar voor rood gegaan.
Moet zeggen dat het op sommige filmpjes het er wel mooi uitziet.
En je ziet wat meer verschil tussen de zwarte accenten (bij blauw zie ik dat minder, kleurenblind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Rood is alleen niet echt tijdloos, is dat over drie jaar ook nog leuk? Ik moet er toch 5 jaar in rijden en wie weet wel langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:39:
Rood is alleen niet echt tijdloos, is dat over drie jaar ook nog leuk? Ik moet er toch 5 jaar in rijden en wie weet wel langer...
Tja.. er rijden zat 'oude' auto's rond in het rood ;)
En wat is wel tijdloos....
Wit was/is ook in, maar dat was ook niet altijd zo.

Zwart is wel een kleur die over het algemeen goed verkoopt in de occasionmarkt.
Maar moet je daar nu rekening mee houden?
Zoals gezegt, ook rood verkoopt wel.

Liefst had ik mat grijs, maar dat is denk ik ook een trent.
En veel mensen willen weer geen mat, aangezien het onderhoud lastiger/duurder is.

Heb nu rood en vind het prima.
Hoop alleen dat hij dit jaar nog komt... >:)

Hieronder nog een filmpje met een paar kleuren incl. rood (ook buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Zojuist toch maar omgezet naar zwart. Levering staat (nog steeds) op 16 november maar het kan zijn dat hij eerder komt als er toevallig nog 1 beschikbaar is in deze configuratie en dan komt hij eerder. Dat is even afwachten en voor nu aftellen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:54:
Zojuist toch maar omgezet naar zwart. Levering staat (nog steeds) op 16 november maar het kan zijn dat hij eerder komt als er toevallig nog 1 beschikbaar is in deze configuratie en dan komt hij eerder. Dat is even afwachten en voor nu aftellen... _/-\o_
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb 18 mei al besteld, overigens onder voorbehoud van proefrit en levering dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-06-2022
Vandaag bevestiging van dealer gehad week 50 is de te verwachte levertijd. Had ook de wens de mat grijze maar ben toch voor de zwarte gegaan. Die kan gewoon door de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Joluv En wanneer heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
@Freezhost ik heb op 9 augustus het contract getekend een plus 77 kWh rwd. Ik heb geen awd genomen omdat deze normaliter ook alleen de achterwielen aandrijven en alleen bijspringt als het nodig is of als je rechtervoet erg zwaar is. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Joluv ik heb ook voor de rwd gekozen, maar dan de GT line. Ik vind het de meerprijs niet waard en het is inderdaad geen constante 4 wiel aandrijving maar alleen indien de software dat nodig vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 09:45
Maar die stomme glimlach op je gezicht als je 'gas' geeft is toch een hoop geld waard en kan de aankoop van een AWD wel rechtvaardigen. Zo zou ik zelf wel een GT willen hebben voor die 4k extra. Als ik er 10 jaar in kan rijden is dat per jaar niet heel veel extra geld (al is het verbruik van die versie natuurlijk ook wel een dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik hoop binnenkort een plus rwd te bestellen in het groen. Moet wel nog groen licht hebben van de werkgever dus ik ga maar uit van volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrsQtz7VQg8Wbw3i7uUVPIJoBDA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S4SXgB1vFrpYWZUtmbqWK2dL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHo1626X4Q73utFF6fG3zEwX-Ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9f07H0Io2QoS6MfQx9lP5TP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb getwijfeld of ook voor groen zou gaan blijft een super uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Joluv schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:32:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb getwijfeld of ook voor groen zou gaan blijft een super uitvoering.
Die tweede foto lijkt me niet de kleur groen die kia zelf gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
Als je de GT in die kleur en met die velgen kon bestellen, zou ik vandaag nog bij de dealer voor de deur gaan kamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
In sommige filmpjes staan ze even stil bij de optie active sound. Komt samen met de meridian sound system als ik me niet vergis. Dank zij deze optie kan je het geluid bij acceleratie naar eigen smaak aanpassen. Maar wat als je deze optie niet hebt. Maakt de auto dan ook nog een geluid ? Weet er iemand dit ? Ik heb deze optie dus niet genomen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, afgelopen vrijdag bij de 'EV6 experience' geweest in Zwolle.
Vind het een mooie auto en zat prima.

Blijf het wel lastig vinden om met zoveel man/vrouw naar 1 auto te staren.
Maar heb wel effe erin kunnen zitten en naar mijn mening zit het prima.

De kofferbak had groter gemogen, maar ja, dat is ie niet. Maar wel gelijk qua liters aan mijn huidige auto.
De frunk is echt wel een lachertje. Vraag me af of je die bij een 4WD echt gaat gebruiken.

Ben benieuwd wanneer de demo auto's binnenkomen voor een proefrit (mag van mij van de week wel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Die frunk is leuk voor de laadkabel maar meer ook niet, zelf heb ik RWD besteld en dan is de frunk wel een stuk groter maar ook niet echt riant ofzo. Bij mijn dealer komt de demo auto op 14 oktober binnen....

Nog even geduldig wachten dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzysee
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:11
Nog meer mooie reviews:

[ Voor 31% gewijzigd door Dizzysee op 06-09-2021 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Lijkt er op dat er inmiddels een tweede boot onderweg is?

https://pasteboard.co/KjkqRvGI.png

[ Voor 10% gewijzigd door Freezhost op 06-09-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:53:
Lijkt er op dat er inmiddels een tweede boot onderweg is?

https://pasteboard.co/KjkqRvGI.png
ik ben een leek in het volgen van boten ;) , maar hoe weet je dan dat die van Kia afkomstig is en niet wellicht van een andere merk?

Hopelijk dat er snel wat meer bekend wordt over de 4WD auto's.
Of die nog een beetje tijdig geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-06 10:20
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:54:
Maar die stomme glimlach op je gezicht als je 'gas' geeft is toch een hoop geld waard en kan de aankoop van een AWD wel rechtvaardigen. Zo zou ik zelf wel een GT willen hebben voor die 4k extra. Als ik er 10 jaar in kan rijden is dat per jaar niet heel veel extra geld (al is het verbruik van die versie natuurlijk ook wel een dingetje).
En die paar weken per jaar dat het serieus glad is, is het janken met een RWD EV... dat het niet permanent 4WD is, id juist een voordeel, kost je veel minder range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Dieken Taffert schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:24:
[...]

En die paar weken per jaar dat het serieus glad is, is het janken met een RWD EV... dat het niet permanent 4WD is, id juist een voordeel, kost je veel minder range.
Als je het filmpje terug kijkt van Asian Petrolhead, geeft hij ook aan dat juist het gewicht voor in van de motor voor een betere rijeigenschappen zorgt.

En volgens mij rijd hij toch altijd in 4WD in de sport stand.
Dus ja, je kan het dan wellicht gewoon forceren mocht je dat willen.

Maar ja, ieders zijn ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Sprak afgelopen vrijdag een verkoper bij de 'EV6 experience' ver het onderhoud schema.

Dit blijkt (waarschijnlijk) elke 15000Km te zijn.
Hij vermoedde de kosten per beurt uit zal komen rond de 160 euro.

Opzich is 15K niet heel slecht, maar had eigenlijk wel op 30K gehoopt (zelfde als BMW).
Zoveel kan er volgens mij niet slijten aan zo'n EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 23:33
stimpyrulez schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:58:
[...]

ik ben een leek in het volgen van boten ;) , maar hoe weet je dan dat die van Kia afkomstig is en niet wellicht van een andere merk?

Pyeongtaek is de haven waar Kia zijn auto's verstuurt. Voor Hyundai is dat Ulsan. Eukor heeft voor zover ik weet alleen Ro-Ro car carriers. De boot is daar om auto's op te halen. Wellicht zitten er andere merken in (Samsung) maar er zitten zeker Kia's op. De laatste boot bevat de bestelde auto's vermoed ik. De eerste heeft de demos. Komt allemaal redelijk overeen met de verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
stimpyrulez schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:58:
[...]

Beste Stimpyrules,
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de levering van de 4WD drives, hoop echt dat deze nog dit jaar op kenteken worden gezet, over 5 jaar scheelt dit namelijk 10.000euro sponsoring aan de overheid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:03
Ik ben ook aan het kijken voor een eventueel EV als volgende leaseauto. Als ik per se dit jaar op kenteken wil krijgen, is de EV6 GT nog uberhaupt een kanshebber? Hoor hier en daar dat het al knijpen is voor een standarde rwd of awd, laat staan de GT.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:08

DarkSide

theres no place like ::1

stimpyrulez schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:16:
Sprak afgelopen vrijdag een verkoper bij de 'EV6 experience' ver het onderhoud schema.

Dit blijkt (waarschijnlijk) elke 15000Km te zijn.
Hij vermoedde de kosten per beurt uit zal komen rond de 160 euro.

Opzich is 15K niet heel slecht, maar had eigenlijk wel op 30K gehoopt (zelfde als BMW).
Zoveel kan er volgens mij niet slijten aan zo'n EV.
Weet niet wat normaal is voor BEV's. Maar 15k is toch wel weinig.
Heb nu al jaren een 30k schema voor de auto en dat is toch wel prettig eerlijk gezegd.
SirLct schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:03:
Ik ben ook aan het kijken voor een eventueel EV als volgende leaseauto. Als ik per se dit jaar op kenteken wil krijgen, is de EV6 GT nog uberhaupt een kanshebber? Hoor hier en daar dat het al knijpen is voor een standarde rwd of awd, laat staan de GT.
De GT (als in 580pk) komt pas volgend jaar.

GT line zou nog moeten kunnen als je niet de matte kleur wil volgens mij

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:03
DarkSide schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:08:
De GT (als in 580pk) komt pas volgend jaar.

GT line zou nog moeten kunnen als je niet de matte kleur wil volgens mij
Ok dan weer eentje uit de lijst, jammer.
Ja de GT-line zou kunnen maar ik wil niet de komende jaren steeds denken "had ik maar die GT"
En het scheelt ook niet heel veel, 58k vs 62k.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
SirLct schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:19:
[...]

Ok dan weer eentje uit de lijst, jammer.
Ja de GT-line zou kunnen maar ik wil niet de komende jaren steeds denken "had ik maar die GT"
En het scheelt ook niet heel veel, 58k vs 62k.
Verschil is inderdaad niet veel voor wat je ervoor krijgt.
Echter de stap naar nog een harder onderstel en stoelen zonder verwarming en koeling moeten missen en ik gewoon niet langer wil wachten op een auto, was voor mij reden om voor de AWD te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
Mijn huidige auto heeft ook stoelverkoeling en dat zou ik ook niet graag weer moeten inleveren. De GT-Line is ook wel snel genoeg voor mij. In het filmpje dat ik gisteren zag, van CarWOW, klokten ze de acceleratie naar de 100 op 4,8 seconden. Dat is snel genoeg voor mij. Ik heb ook weinig zin om een vol jaar te wachten op de GT, op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Wordt de AWD nog wel dit jaar geleverd dan? Ik begreep dat daar ook wat vertraging op zit? Soms heb ik wel van spijt dat ik de RWD heb genomen maar daar is nu niets meer aan te doen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:13:
Wordt de AWD nog wel dit jaar geleverd dan? Ik begreep dat daar ook wat vertraging op zit? Soms heb ik wel van spijt dat ik de RWD heb genomen maar daar is nu niets meer aan te doen denk ik zo.
Mijn Dealer had nog wel 'goede hoop' dat de AWD nog dit jaar geleverd zou worden.
Maar zou wel eind november/ergens december worden.

Er waren al orders met 4WD ingepland voor oktober qua productie datum.
Dus ja.. Afwachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
stimpyrulez schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:29:
[...]

Mijn Dealer had nog wel 'goede hoop' dat de AWD nog dit jaar geleverd zou worden.
Maar zou wel eind november/ergens december worden.

Er waren al orders met 4WD ingepland voor oktober qua productie datum.
Dus ja.. Afwachten denk ik
@stimpyrulez mag ik vragen welke dealer? Mijne kon gisteren niks bevestigen en adviseerde als ik echt dit jaar wil rijden naar RWD te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JPoers83 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 06:40:
[...]

@stimpyrulez mag ik vragen welke dealer? Mijne kon gisteren niks bevestigen en adviseerde als ik echt dit jaar wil rijden naar RWD te switchen.
In Hengelo (OV).
Maar dit was 2 á 3 weken geleden gemeld.
Wellicht ligt het er ook aan wanneer je hebt besteld.
Ik heb hem op 30 april besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik twijfel nog enrom tussen de RWD en de AWD. Welke voors en tegens zien jullie voor deze aandrijvingen?

AWD:
+ grip
+ sneller 0-100km

RWD
+ goedkoper dan AWD
+ meer liters opslagruimte in koffer en frunk
+ groter bereik circa 20km ?
+ wellicht sneller leverbaar.

Snelheid is voor mij geen doorslaggevende factor, neig nu dus naar een RWD. of heb ik iets over het hoofd gezien? Hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Rboots schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:33:
Ik twijfel nog enrom tussen de RWD en de AWD. Welke voors en tegens zien jullie voor deze aandrijvingen?

AWD:
+ grip
+ sneller 0-100km

RWD
+ goedkoper dan AWD
+ meer liters opslagruimte in koffer en frunk
+ groter bereik circa 20km ?
+ wellicht sneller leverbaar.

Snelheid is voor mij geen doorslaggevende factor, neig nu dus naar een RWD. of heb ik iets over het hoofd gezien? Hoor graag jullie mening.
Dat waren voor mij ook de overwegingen. Daarom voor RWD gekozen.
Kofferbak is volgens mij net zo groot betreft AWD en RWD.
Gisteren nog even nagevraagd en de levertijd staat bij mij nog steeds op 22 oktober dat de auto bij de dealer gebracht wordt. Dus verwacht zelf dat hij bij de boot zit die op 15 oktober aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rboots
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-09-2024
Is er iets bekend over verschil in weglegging of rijcomfort tussen de AWD en de RWD?
En hoe is het met het geluid van buitenaf, ik heb nu een Ceed SW en daarin is het bandengeluid op de weg goed waarneembaar. Dat stoort mij nu weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Rboots schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:33:

AWD:
+ grip
Ik heb me laten vertellen dat grip (of eigenlijk, het aanpassen van het vermogen) met een elektrische auto heel anders werkt dan met een ICE. De auto kan het vermogen veel preciezer regelen met kortere 'lag', waardoor grip veel beter is. Heb het zelf nog niet kunnen proberen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Mister I schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:42:
[...]
Gisteren nog even nagevraagd en de levertijd staat bij mij nog steeds op 22 oktober dat de auto bij de dealer gebracht wordt. Dus verwacht zelf dat hij bij de boot zit die op 15 oktober aankomt.
@Mister I Wanneer heb jij besteld? Ik heb ook een RWD versie maar die staat op 16 november dus die zit waarschijnlijk op de tweede boot maar stiekem hoop ik dat er nog een bij zit op die 1e boot die nog niet aan een bestelling is gekoppeld... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Rboots schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:52:
Is er iets bekend over verschil in weglegging of rijcomfort tussen de AWD en de RWD?
En hoe is het met het geluid van buitenaf, ik heb nu een Ceed SW en daarin is het bandengeluid op de weg goed waarneembaar. Dat stoort mij nu weleens.
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Ioniq 5 AWD.
Natuurlijk is het een andere auto maar qua uiterlijk en ook rijeigenschappen, maar het platform is hetzelfde.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.

Wat ik positief vond:
stil:
Heb proefgereden in een polestar 2 en XC40 recharge, maar denk dat deze wel het stilst was.
De XC40 was ook zeer positief qua geluid en bij de polestar vond ik juist het bandengeluid zeer storend.

infotainment
Lekker snel en wat ik zo snel zag werkt het goed.
Ook android auto werkte er mooi op en geluid was ook prima (dacht dat er Bose systeem in zat).

snel
De auto is voor bijna 2ton lekker snel (maar dat zijn de meeste elektrische auto's wel).
de Eco stand vond ik echt te traag, maar de normal mode reed lekker vlot.
De Turbo mode was dan ook weer beduidend sneller en reageerde ook sneller op het gas. Maar of je daar de gehele tijd in wil rijden weet ik niet.

wegligging
Voor zo'n zware auto vond ik niet dat hij zwaar aanvoelde.
Paar keer wel lekker hard door wat bochtjes gegaan, maar hij reed prima.

ruimte
De auto was lekker ruim en zat goed.

Wat ik minder vond:
cockpit
zelf vind ik de cockpit niet zo mooi (smaak).
Vind de EV6 mooier qua cockpit

navigatie
Helaas werkt deze niet zo als Tesla. Dus de laadsessies worden niet mee genomen in de planning (is mij verteld door de verkoper).
Blijkbaar geeft hij wel bij een 'x' batterijpercentage aan of je naar een laadpaal wil navigeren.
Maar vraag me af of dit lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56
Mister I schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:42:
[...]

Dat waren voor mij ook de overwegingen. Daarom voor RWD gekozen.
Kofferbak is volgens mij net zo groot betreft AWD en RWD.
Kofferbak is even groot, het verschil zit in de frunk 20L AWD vs 52L RWD. Tevens bij sport mode is het permanente AWD, normal mode is enkel AWD tijdens acceleraties, ECO mode is RWD.

Ik heb zelf voor RWD gekozen die 2.1 seconden (7.5 sec vs 5.4) acceleratie ben je toch snel gewoon, mijn huidige auto heeft een acceleratie van 8.3 seconden en is snel genoeg, alles onder de 10 seconden is vlot genoeg. En bij een elektrische auto hebben je direct maximaal koppel beschikbaar dus zal die 7.5 sec zeker snel aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
stimpyrulez schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:09:
[...]

In Hengelo (OV).
Maar dit was 2 á 3 weken geleden gemeld.
Wellicht ligt het er ook aan wanneer je hebt besteld.
Ik heb hem op 30 april besteld.
@stimpyrulez bij mij is die uiteindelijk op 18 mei daadwerkelijk besteld. Dus ook niet veel later. Betreft Romme in Roosendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Is er al iets bekende over de normale en de Plus uitvoering?

Als ik in de configurator van Kia kijk met NfS Underground graphics dan ziet het dashboard van de Plus er bijvoorbeeld behoorlijk anders uit dan die van de GT-Line die je nu overal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
daar zou zomaar verschil in kunnen zitten. Volgens mij is dat pas te zien als de rijtesten langskomen met niet GT-line edities en/of als de auto's in de showroom staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Inmiddels zelf ook even wat dealers gebeld. AWD is 99% zeker dit jaar niet meer leverbaar.

RWD Plus en GT Line nog wel. nou even nadenken of ik wacht tot hij in de showroom staat en ik kan rijden/kijken of het zekere voor het onzekere neem en m 'gewoon' bestel zodat levering in 2021 gegarandeerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Weet iemand toevallig of de instaphoogte vergelijkbaar is met een I5 of ID4 ?
Of is de EV lager ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik denk dat de EV6 lager is maar dat is een aanname omdat de bodemvrijheid van de ID4 hoger is dan van de EV6, overigens kom ik diverse waardes tegen voor die bodemvrijheid dus voor het zekere moet je wachten tot hij in de showroom staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 21:53
Loei123 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:13:
Is er al iets bekende over de normale en de Plus uitvoering?

Als ik in de configurator van Kia kijk met NfS Underground graphics dan ziet het dashboard van de Plus er bijvoorbeeld behoorlijk anders uit dan die van de GT-Line die je nu overal ziet.
De klokkenwinkel is hetzelfde alleen het patroon van het “stofje” op het dashboard en de midden armsten is anders. Dit kun je overigens ook in de configurator zien. Daarnaast heeft de standaard geen ambiance verlichting in het interieur/op het dashboard.

Er zijn trouwens ook al trotse Koreanen die hun “plus” op YouTube laten zien :D

[ Voor 6% gewijzigd door O-B-One op 08-09-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Kan je misschien wat linkjes plaatsen van die koreanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:19:
Ik denk dat de EV6 lager is maar dat is een aanname omdat de bodemvrijheid van de ID4 hoger is dan van de EV6, overigens kom ik diverse waardes tegen voor die bodemvrijheid dus voor het zekere moet je wachten tot hij in de showroom staat.
Volgens mij kwam Björn Nyland op 17 cm uit in de video waar hij het prototype voor de eerste keer zag. Weet zo niet hoeveel het voor de ID4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Klopt en de Enyaq komt op 21cm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:16
Hallo hallo beste Tweakers,

Al een klein jaar kijk ik mee op verschillende Tweakers-topics omtrent elektrische auto's en uiteindelijk is mijn keuze toch gevallen op de KIA EV6 GT-line.

Vanmiddag bij de dealer geweest voor een krabbel (onder voorbehoud van een proefrit). Morgen hak ik de knoop door omtrent de kleur (rood of zwart). Betreft lease via werkgever.

Helaas alle EV6-experiences gemist, maar op basis van jullie nuttige reviews + YouTube voldoende informatie kunnen vergaren. Lange tijd zeer sterk getwijfeld tussen de EV6 en de Tesla Model 3 SR+, maar ook andere merken zoals de Mach-E en de EQA passeerden de revue. Toch voor de EV6 gegaan.

Hieronder mijn afwegingen waarop de onderstaande merken toch minder waren. Misschien dat het anderen nog tot bepaalde inzichten brengt.

Tesla:
- Exclusiviteit --> De SR+ zie je in overvloed
- Geen trekhaakoptie
- Sedan kofferbak
- álles via het scherm
- na een jaar het topic volgen, toch heel veel klachten uit 100 verschillende hoeken (draagarmen, lak, ruis, kapotte ruiten, kapotte kofferbak, phantom brakes, niet in sleep-mode krijgen)

EQA:
- EQA zie ik weinig Tweakers echt enthousiast over en jullie zijn toch een relatief betrouwbare bron imo
- EQC was niet echt een succes
- Aan de prijs als je wat nuttige opties wil
- Geen groot fan van ICE modellen die zijn omgebouwd naar EV

Mach-E:
- Eerste échte Ford EV, toch wat skeptisch over, maar verder een prachtwagen

Polestar/IONIQ 5:
- Esthetisch echt niet mijn auto, daarop al afgehaakt

Dan ook uiteraard de andere zijde van de medaille, wat ik spannend vind aan de EV6:

- Laadnetwerk --> een van de redenen waarom ik bijna voor Tesla zou kiezen. Ik lees afgelopen tijd veel verhalen over vakanties naar Zuid-Frankrijk. Tesla netwerk is top, maar niet-Tesla netwerk toch lastig. Mogelijk dus met aankomende openstelling van de Tesla-chargers
- Geen proefrit gehad, weinig reviews over windruis, afrolgeluid (los van onder voorbehoud van proefrit, door toch deze keuze te maken wordt het spannend of na de proefrit nog elektrische auto's in 2021 geleverd kunnen worden met oog op bijtelling)
- Prijs --> ca. 100E p/m extra t.o.v. 2e keuze, Tesla
- Typisch Koreaans interieur met veel knoppen en geluidjes, ga ik me hier niet aan storen?
- Geen eigen oprit + 1e elektrische auto
- Geen achterruitenwisser --> ik parkeer wel eens onder een boom waardoor er plakkerige aanslag ontstaat over gehele auto (niet te vergeten: vogelpoep). Waar nu mijn ruitenwisser dit grotendeels oplost, wordt dit straks handwerk.

Enorme pluspunten bij mijn keuze:
- Inclusiviteit --> KIA kiest ervoor om de standaard editie uit te rusten met ACC, rijbaanassistentie, parkeersensoren, camera's, stuurverwarming en veel meer. IMO een mooi gebaar om dit niet (te) exclusief te maken
- Exterieur --> alles is perfect op elkaar afgesteld, echt een prachtwagen
- Range
- Kofferbakruimte
- Optie tot trekhaak
- Kia heeft meerdere succesvolle EV's op de markt en slaat m.i. een hele mooie nieuwe weg in

Dus tot zover mijn overwegingen. Wat ik graag aan mijn medetweakers wil vragen is het volgende:

1. Verwachten jullie dat de rijbaanassistentie (+eventueel rijbaanwisseling) gelijk is aan de Niro, dan wel beter?
2. Welke issues verwachten jullie?
3. Ik zag vandaag een (e-)Niro bij de dealer in Runway Red. Ook de verkoper zei: op de (e-)Niro ziet het er erg goedkoop uit, maar op bv. een Sorento is het een stoere, sportieve kleur. Delen jullie die mening/verwachten jullie hetzelfde?
4. Ik heb mij nooit erg verdiept in Kia. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de app, keyless entry en andere 'remote-functionaliteiten'?
5. Het schiet mij opeens te binnen. Ik ben de dealer vergeten te vragen naar het volgende: is voorverwarmen/koelen van tevoren mogelijk met de Kia (app)?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties en ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
@dosh

1. Ik ga er vanuit dat het net zo goed of zelfs beter werkt als in de e-niro, het is toch net even iets intelligenter en nieuwer. de Niro kan sowieso geen rijbaan wissel doen. Heb zelf een jaar met een E-niro gereden.
2. Misschien wat bugs in de software maar die zijn worden zeker opgelost met updates
3. Mee eens, ik weet zeker dat het mooier staat op de EV6, is een kwestie van smaak maar zeker ook afhankelijk van de hoeveelheid kunststof delen.
4. Alleen ervaring met de 1e generatie e-niro, keyless entry werkt perfect maar met de sleutels op zak. De app die ik toen had kon alleen maar gegevens uitlezen. De nieuwe Uvo app ziet er wel goed uit.
5. Ja voor zover ik weet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Freezhost schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:09:
@dosh

1. Ik ga er vanuit dat het net zo goed of zelfs beter werkt als in de e-niro, het is toch net even iets intelligenter en nieuwer. de Niro kan sowieso geen rijbaan wissel doen. Heb zelf een jaar met een E-niro gereden.
2. Misschien wat bugs in de software maar die zijn worden zeker opgelost met updates
3. Mee eens, ik weet zeker dat het mooier staat op de EV6, is een kwestie van smaak maar zeker ook afhankelijk van de hoeveelheid kunststof delen.
4. Alleen ervaring met de 1e generatie e-niro, keyless entry werkt perfect maar met de sleutels op zak. De app die ik toen had kon alleen maar gegevens uitlezen. De nieuwe Uvo app ziet er wel goed uit.
5. Ja voor zover ik weet wel.
Hoi Freezhost,

Bedankt voor je snelle reactie. Het maakt mij blij om dit te horen! Des te meer kijk ik uit naar de levering.

Overigens m.b.t. eerdere vragen omtrent AWD en mat grijs. Ook mijn dealer gaf aan dat je voor beide modellen geen levering hoeft te verwachten in 2021 (laatstgenoemde mede vanwege goedkeuring van de lak).

Morgen dan toch maar écht de knoop doorhakken: rood.

[ Voor 0% gewijzigd door dosh op 08-09-2021 22:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
dosh schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:58:
Hallo hallo beste Tweakers,

--

Dus tot zover mijn overwegingen. Wat ik graag aan mijn medetweakers wil vragen is het volgende:

1. Verwachten jullie dat de rijbaanassistentie (+eventueel rijbaanwisseling) gelijk is aan de Niro, dan wel beter?
3. Ik zag vandaag een (e-)Niro bij de dealer in Runway Red. Ook de verkoper zei: op de (e-)Niro ziet het er erg goedkoop uit, maar op bv. een Sorento is het een stoere, sportieve kleur. Delen jullie die mening/verwachten jullie hetzelfde?
4. Ik heb mij nooit erg verdiept in Kia. Wat vinden jullie van de kwaliteit van de app, keyless entry en andere 'remote-functionaliteiten'?
5. Het schiet mij opeens te binnen. Ik ben de dealer vergeten te vragen naar het volgende: is voorverwarmen/koelen van tevoren mogelijk met de Kia (app)?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties en ervaringen.
Rijd zelf een 2019 Kia Optima PHEV met ook veel toeters en bellen.

1. Vind het super werken, als je netjes rijdt. Ga je als een dronken kip zonder richting aangeven de lijnen over dan piept die wat. We noemen het thuis ook wel eens dat de auto je straf geeft.
Op smalle polderwegen zonder midden strepen is die wel eens vervelend, maar kleine druk op de knop ben je het snel het piepje kwijt.
De adaptieve cruisecontrol werkt zo goed dat je soms te lang achter een auto blijft rijden en er dan pas achter komt dat je als 10/15km "te langzaam" rijdt.
De dode hoek is soms wat enthousiast als je te vroeg opzij knippert, ook met een caravan erachter zeurt die soms dat er iemand kort op je zit. Gelukkig zit knopje onder handbereik.
2. Grootste issue is wachten tot die er is. En daarna de lach op je gezicht niet meer weg kunnen krijgen.
3. Kan ik kort over zijn, vind rood al niet zo'n mooie kleur. Maar ieder zijn eigen mening/smaak.
4. Kwaliteit van Kia is voor mij bovenverwachting na 1 BMW, 1 Volvo, 1 Skoda, 5 Fords is dit mijn eerste KIA en alles voelt degelijk aan, en ook zeker over nagedacht, ergenomie is ook goed op orde.
De App weet ik niet, heb mijn auto nieuw in belgië gekocht en vanwege AVG mag ik niet mijn auto met de app bedienen... heel vreemd maar het is nu helaas zo.
De keyless-entry werkt altijd, en niet zo vervelend als onze renault Zoe dat die niet goed functioneert of ongewenst vergrendeld.
5.Dat is bij de EV6 mogelijk, (in theorie dus ook op mijn optima, helaas vanwege bovenstaand nooit kunnen gebruiken) In onze Zoe gebruiken we dit regelmatig en is heerlijk om in een opgewarmde of gekoelde auto te stappen. En aangezien die vaak nog aan de laadpaal staat gewoon met een volle accu weg te rijden.

P.s. heb je ook de Tesla Y overwogen?
En welke EV6 uitvoering heb je intresse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
JPoers83 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:42:
[...]

Rijd zelf een 2019 Kia Optima PHEV met ook veel toeters en bellen.

1. Vind het super werken, als je netjes rijdt. Ga je als een dronken kip zonder richting aangeven de lijnen over dan piept die wat. We noemen het thuis ook wel eens dat de auto je straf geeft.
Op smalle polderwegen zonder midden strepen is die wel eens vervelend, maar kleine druk op de knop ben je het snel het piepje kwijt.
De adaptieve cruisecontrol werkt zo goed dat je soms te lang achter een auto blijft rijden en er dan pas achter komt dat je als 10/15km "te langzaam" rijdt.
De dode hoek is soms wat enthousiast als je te vroeg opzij knippert, ook met een caravan erachter zeurt die soms dat er iemand kort op je zit. Gelukkig zit knopje onder handbereik.
2. Grootste issue is wachten tot die er is. En daarna de lach op je gezicht niet meer weg kunnen krijgen.
3. Kan ik kort over zijn, vind rood al niet zo'n mooie kleur. Maar ieder zijn eigen mening/smaak.
4. Kwaliteit van Kia is voor mij bovenverwachting na 1 BMW, 1 Volvo, 1 Skoda, 5 Fords is dit mijn eerste KIA en alles voelt degelijk aan, en ook zeker over nagedacht, ergenomie is ook goed op orde.
De App weet ik niet, heb mijn auto nieuw in belgië gekocht en vanwege AVG mag ik niet mijn auto met de app bedienen... heel vreemd maar het is nu helaas zo.
De keyless-entry werkt altijd, en niet zo vervelend als onze renault Zoe dat die niet goed functioneert of ongewenst vergrendeld.
5.Dat is bij de EV6 mogelijk, (in theorie dus ook op mijn optima, helaas vanwege bovenstaand nooit kunnen gebruiken) In onze Zoe gebruiken we dit regelmatig en is heerlijk om in een opgewarmde of gekoelde auto te stappen. En aangezien die vaak nog aan de laadpaal staat gewoon met een volle accu weg te rijden.

P.s. heb je ook de Tesla Y overwogen?
En welke EV6 uitvoering heb je intresse in?
Jij ook bedankt voor je reactie! Op YouTube zie je veel algemene reacties, maar de vragen waarop je graag antwoord wilt vaak niet, dus dank beiden!

Erg prettig om te horen hoe je zelf de driving assist ervaart in verschillende situaties. Geeft een goed beeld! Daarnaast erg blij om te horen dat Kia boven verwachting presteert, dat is ook mijn indruk van het internet.

Blijft punt 2 over. "En daarna de lach op je gezicht niet meer weg kunnen krijgen.". Ik zit er klaar voor! Thanks voor je reactie!

P.S. 1. Klopt! Ook de Model Y overwogen, allleen valt die vanwege de aanschafprijs niet in het budget. Anders was dat inderdaad een serieus optie!

P.S. 2. Ik heb de EV6 GT-Line besteld. Bewust de GT-line vanwege:
- Panorama dak
- Exterieur (de wielkasten m.n.)
- HUD
- Wireless charing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10-2022
Na 4 jaar naar alle tevredenheid in de Kia Optima gt-line te hebben gereden, Knop doorgehakt, zonder proefrit of hem in het echt te hebben gezien via de lease de EV6 gt-line in de matte kleur besteld. ;)
Maar op YouTube niets dan lof over deze auto!
Nu begint het lange wachten!!

Wanneer worden ze verwacht in de showrooms?

• stimpyrulez
dosh schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:58:

Ik rij nu een mercedes C klasse die dat ook heeft (van 2015).
Dinsdag een proefrit gemaakt met de ioniq 5 (zelfde techniek) en moet zeggen dat het prima werkte.
De auto bleef netjes tussen de lijnen (ging niet slingeren).
Ook effe gespeeld met automatisch rijbaan wisselen, maar weet niet of ik dat vaak ga gebruiken.
Kan het zelf sneller al zeg ik het zelf.
ACC werkte ook prima. Je hebt 4 standen m.b.t. de afstand et je voorganger. Volgens mij prima, maar mijn mercedes heeft er nu meer. Maar daarin tegen gebruik ik die functie maar heel soms (om een andere afstand in te stellen)

Dat is natuurlijk afwachten. Maar er zullen heus wel wat bugs in de software zitten.

Ik heb ook gekozen voor de 'runaway red'. Heb dit ook op een niro gezien en werd daar ook niet warm van.
Alleen de hele front van een niro is ook dezelfde kleur.
Dit filmpje laat naar mijn mening wel een heel ander beeld zien.
Met name de zwarte accenten komen er dan mooier uit vind ik (smaak natuurlijk).
Ik vond bijv. zwart weer niet mooi, aangezien je dan juist die accenten niet meer ziet.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is geen Tesla zeg maar.
Volgens mij werkt alles ook wat trager en zo.
Hier een fimpje met de oude/nieuwe versie van de app (blijkbaar dit jaar een nieuwere versie)

Yes volgens mij wel.
Weet alleen niet of je dan altijd aan een paal moet hangen om dit te laten werken.

Ik zou eens een proefrit aanvragen voor een Ioniq 5.
Aangezien dit hetzelfde platform is denk ik dat je dan al aardig erachter komt hoe het rijdt/werkt.
Veel opties kan je al testen dan.
Rijden zou anders zijn dan de EV6, maar ja, je hebt een idee dan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 09-09-2021 07:24 ]

• Freezhost
@Rob66

Ze worden in oktober in de showroom verwacht. Je weet dat mat dit jaar niet meer geleverd wordt?

• Rob66
  • Laatst online: 08-10-2022
Freezhost schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:16:
@Rob66

Ze worden in oktober in de showroom verwacht. Je weet dat mat dit jaar niet meer geleverd wordt?
Ja, huidig contract loopt tot eind febr 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ook hier zojuist op bestellen geklikt. Kia EV6 GT-Line RWD. Black Pearl :)

Nu hopen dat Leasemi een beetje opschiet met contracten met werkgever. Wel aangegeven dat levering 2021 een must is.

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
@Dartlink Goede keus lijkt me! Ik ga vandaag dezelfde versie bestellen, maar dan in Yacht Blue :)

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
lrnt schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:47:
@Dartlink Goede keus lijkt me! Ik ga vandaag dezelfde versie bestellen, maar dan in Yacht Blue :)
Denk ik ook! Wij hebben enkel een kleurenbeleid jammer genoeg :( Zwart, wit of grijs. Rood is voor mij persoonlijk een no-go. Blauw persoonlijk ook wel tof. Maar liever het zwart.

Maar Leasemi heeft zojuist al gebeld en gaan direct bezig met de overeenkomsten :D

• Freezhost
Dartlink schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:24:
Ook hier zojuist op bestellen geklikt. Kia EV6 GT-Line RWD. Black Pearl :)

Nu hopen dat Leasemi een beetje opschiet met contracten met werkgever. Wel aangegeven dat levering 2021 een must is.
@Dartlink gefeliciteerd ik heb dezelfde configuratie en kleur gekozen _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 11:03
Voor wie het interesseert, ik heb een plaatje van de trekhaak gevonden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8sAO4u3VMbD17vukLBuVN_S1Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkcWndNp8I76DEoIuTkzupdA.jpg?f=fotoalbum_large

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Peetman

Tjah....

Tot nu toe altijd een vaste trekhaak gehad, maar als ik dit zo zie ben ik toch blij dat we nu een afneembare nemen.

• Markprinsen
jammer trouwens dat de GT Line niet in Gravity Blue leverbaar is maar alleen in yacht blue. Die laatste lijkt mij te licht terwijl de gravity blue wel sjiek lijkt.

• Freezhost
@ERN5T Thnx voor de foto, ik dacht vanmorgen nog hoe zou dat er uitzien.

Ik vind het wel jammer dat het geen elektrisch inklapbare trekhaak is zoals bij de Enyaq en Polestar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
stimpyrulez schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:16:
[...]

Ik rij nu een mercedes C klasse die dat ook heeft (van 2015).
Dinsdag een proefrit gemaakt met de ioniq 5 (zelfde techniek) en moet zeggen dat het prima werkte.
De auto bleef netjes tussen de lijnen (ging niet slingeren).
Ook effe gespeeld met automatisch rijbaan wisselen, maar weet niet of ik dat vaak ga gebruiken.
Kan het zelf sneller al zeg ik het zelf.
ACC werkte ook prima. Je hebt 4 standen m.b.t. de afstand et je voorganger. Volgens mij prima, maar mijn mercedes heeft er nu meer. Maar daarin tegen gebruik ik die functie maar heel soms (om een andere afstand in te stellen)

Dat is natuurlijk afwachten. Maar er zullen heus wel wat bugs in de software zitten.

Ik heb ook gekozen voor de 'runaway red'. Heb dit ook op een niro gezien en werd daar ook niet warm van.
Alleen de hele front van een niro is ook dezelfde kleur.
Dit filmpje laat naar mijn mening wel een heel ander beeld zien.
Met name de zwarte accenten komen er dan mooier uit vind ik (smaak natuurlijk).
Ik vond bijv. zwart weer niet mooi, aangezien je dan juist die accenten niet meer ziet.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is geen Tesla zeg maar.
Volgens mij werkt alles ook wat trager en zo.
Hier een fimpje met de oude/nieuwe versie van de app (blijkbaar dit jaar een nieuwere versie)

Yes volgens mij wel.
Weet alleen niet of je dan altijd aan een paal moet hangen om dit te laten werken.

Ik zou eens een proefrit aanvragen voor een Ioniq 5.
Aangezien dit hetzelfde platform is denk ik dat je dan al aardig erachter komt hoe het rijdt/werkt.
Veel opties kan je al testen dan.
Rijden zou anders zijn dan de EV6, maar ja, je hebt een idee dan ;)
Dank voor je reactie!

Inderdaad geen overbodige luxe om een proefrit in de Ioniq 5 te maken. De dealer gaf aan dat we naar verwachting eind september ook een proefrit kunnen hebben in de EV6, dus dat is helemaal perfect.

Wat betreft die app, dat zal dan even wennen worden, maar dat lijkt mij geen probleem. Die video toont de runway red op de auto inderdaad goed.
Ik heb nog een andere gevonden, die auto staat buiten dus geeft ook een goed beeld vind ik:
https://www.youtube.com/watch?v=d4427IsOgsI

Ik kan niet wachten tot de levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik kreeg gisteren antwoord op mijn vraag over de levering van mijn bestelde AWD GT-Line rood.
Hierin gaf hij aan dat de 'verwachte binnenkomst datum' staat op 24-11-2021.

Dus ja, wellicht dat het nog gaat verschuiven, maar we zullen zien.
De datum is wel gewijzigd nadat ik +/- 3 weken geleden van kleur ben geswitched (mat grijs naar runaway red).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Pfff, ik zou hem pas over 3 weken kunnen bestellen waarschijnlijk, dat wordt dus 2022.

Ook jammer dat er nog niet heel veel beeldmateriaal van de Plus uitvoering te vinden is.

[ Voor 34% gewijzigd door Loei123 op 10-09-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:33:
Pfff, ik zou hem pas over 3 weken kunnen bestellen waarschijnlijk, dat wordt dus 2022.

Ook jammer dat er nog niet heel veel beeldmateriaal van de Plus uitvoering te vinden is.
Is dit er niet 1 (in ieder geval geen GT line gezien de wielkast omlijsting)

Ik zie wel de knoppen voor stoelverwarming en ventilatie, dus zou de plus kunnen zijn (al hoe wel ze die volgens mij weer niet echt kennen in andere landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:38:
[...]

Is dit er niet 1 (in ieder geval geen GT line gezien de wielkast omlijsting)

Ik zie wel de knoppen voor stoelverwarming en ventilatie, dus zou de plus kunnen zijn (al hoe wel ze die volgens mij weer niet echt kennen in andere landen)

[YouTube: 기아 EV6 외부 및 내부 개요 / KIA EV6 Exterior & Interior Overview]
Oei dat lijkt er inderdaad eentje te zijn. Thanks!

Hier nog een iets uitgebreidere video gevonden:
YouTube: [POV] New 2022 Kia EV6 Long Range AWD "Electric Power to Surprise!"

[ Voor 14% gewijzigd door Loei123 op 10-09-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Er is een nieuwe prijslijst (augustus 2021) van de EV6 te downloaden op de Kia website. Uit mijn hoofd zie ik zo 123 geen wijzigingen in de uitrusting, maar heb de oude prijslijst niet paraat om dit te controleren.

Heeft iemand het vergelijk al gedaan?

P.S.: ik zie wel dat de officiële WLTP cijfers nu vermeld staan ipv de eerdere schattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Klopt, en de kogeldruk, daklast etc staan er nu ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Inderdaad, ik zie nu meer technische gegevens dan eerder. Max kogeldruk van 100kg is fijn en lekker ruim als je soms een caravan wilt trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joluv
Loei 123 bereken je baas even voor wat jij bespaart als de Kia in 2021 geleverd wordt. Een beetje baas maakt dan die 3 weken niet uit. Hieronder de verschillen plus en Gt line. De plus kun je ook met zwart stuur krijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/347kO2tksWWVKT0Zmu4KNM0eotg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1ppPt60vHZIVZfqz8IL7YJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0jD-7ad1mekAUHmmC3HHKCSE-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k46nrP4vx6PfETI7IsNHFPYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L29YYhDEtJQPeKl45Rl2JIYp5UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gH0SoOL7Kw125jmMVPkEjw2q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zp6pEnd_1HtfKbAO_q7B7g8wP1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G775ZTw5gwwcHFHCLnpeJEsG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1COYBamLMXbuPQ1W-fynX_tdl9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zil5xF3IZBdPTra3U2lDFxSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXv14LX_KcPz3M0wblJ0BsF8Iwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEKEBAnhQL1aA4wLuqq59zUe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5yL-ZWIKy2tXGNdLrh0aI63IzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eUByJDCt9IS7bJL0AeEkdLI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3ihqt-2OUgIFqi4p6av6pJYmJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfAY1SoaOVpqE8Bkvqn0lrlf.jpg?f=fotoalbum_large

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 23:33
Franciesco schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:15:
Er is een nieuwe prijslijst (augustus 2021) van de EV6 te downloaden op de Kia website. Uit mijn hoofd zie ik zo 123 geen wijzigingen in de uitrusting, maar heb de oude prijslijst niet paraat om dit te controleren.

Heeft iemand het vergelijk al gedaan?

P.S.: ik zie wel dat de officiële WLTP cijfers nu vermeld staan ipv de eerdere schattingen.
12V aansluiting in de kofferbak is niet meer standaard, maar is dat pas vanaf de Plus uitvoering.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:08

DarkSide

theres no place like ::1

ERN5T schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:39:
Voor wie het interesseert, ik heb een plaatje van de trekhaak gevonden.[Afbeelding]
OMG wat lelijk.
Heb niet dagelijks een trekhaak nodig en vind die dingen sowieso spuuglelijk.
Maar heb nu zo'n semi-automatische. Gewoon even knop indrukken en en komt te voorschijn. Dan met de hand even vastklikken. Dat is echt super.

Had eigenlijk wel verwacht dat dit nu de standaard zou zijn bij moderne auto's Zeker in deze prijsklasse

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Freezhost
Ja zoals ook op de ID4, Polestar en Eyaq zit. Inderdaad jammer maar voor mij geen groot probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:23
Afgelopen 6 weken een lange trip gemaakt door Scandinavie, we waren onder andere in Hammerfest. Daar was een soort EV promotie aan de gang voor Noren om proef te rijden, echt elke electrische auto van peugeot 206 tot en met ID4 etc stond daar, ook de Ioniq 5, maar helaas niet de EV6. Die had ik graag gezien.

Offtopic.. maar de Ioniq 5 valt me in werkelijkheid niet tegen. Komt moderner over dan op de té retro afbeeldingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 11-09-2021 10:49 ]

• stimpyrulez
DarkSide schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:19:
[...]

OMG wat lelijk.
Heb niet dagelijks een trekhaak nodig en vind die dingen sowieso spuuglelijk.
Maar heb nu zo'n semi-automatische. Gewoon even knop indrukken en en komt te voorschijn. Dan met de hand even vastklikken. Dat is echt super.

Had eigenlijk wel verwacht dat dit nu de standaard zou zijn bij moderne auto's Zeker in deze prijsklasse
Ik heb nu ook een semi automatische.
Maar vind juist het nadeel dat er veel roest op komt.
Dit gaf bij mij zeer veel herrie met de caravan (soort gekraak).

Had hier voor een afneembare, en dan heb je dit niet.
En ja, was daar 2min langer mee bezig.

Had wel verwacht/logisch gevonden dat ze een semi automatische aan zouden bieden.
Pagina: 1 ... 6 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic