• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Hier nog eentje die het jammer vindt dat het “slechts” een afneembare trekhaak is. Mocht ik voor de EV6 gaan, dan zal dit onderdeel ook afkicken zijn voor mij: heb nu een elektrische trekhaak die volledig uitgeklapt of ingeklapt wordt met een druk op de knop.
Ach ja, het is geen drama.

Overigens heb ik ergens gelezen dat de IONIQ5 wel met een semi-elektrische trekhaak te krijgen is. Dus misschien gaat dat tzt ook gelden voor de EV6?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 09:45
Ook erg positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
En bovenstaande gaat als het goed is binnenkort ook een verbruikstest en laadtest publiceren op Youtube. Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Vandaag het nieuws ontvangen dat mijn EV6 op 1 oktober aankomt in de haven van Antwerpen 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Spannend JT900!

Zou dat betekenen dat de EV6 ook pas na die datum in de showroom staat? Of zijn er boten die al eerder arriveren?
Ik had gehoord en gehoopt dat de EV6 eind september in de showroom zou staan, maar heb nog geen harde data gezien. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Franciesco schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:15:
Er is een nieuwe prijslijst (augustus 2021) van de EV6 te downloaden op de Kia website. Uit mijn hoofd zie ik zo 123 geen wijzigingen in de uitrusting, maar heb de oude prijslijst niet paraat om dit te controleren.

Heeft iemand het vergelijk al gedaan?

P.S.: ik zie wel dat de officiële WLTP cijfers nu vermeld staan ipv de eerdere schattingen.
Klopt het dat de EV6 geen voorverwarming of verwarmbare voorruit heeft ondanks de warmtepomp?
Kan het in de specificaties nergens terug lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:37
@PieterSn Dit staat niet op de prijslijst, dus of ze vermelden het niet of het zit er niet op.
Even goed het dasboard bestuderen in de reviews. ;)

Edit: In de review van Carwow zie ik bij de voorruitverwarmingsknop de drie golvende pijltjes die omhoog gaan naar de voorruit.
Dit betekend doorgaans geen elektrische voorruitverwarming.

[ Voor 38% gewijzigd door Loei123 op 14-09-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:41
PieterSn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:21:
[...]

Klopt het dat de EV6 geen voorverwarming of verwarmbare voorruit heeft ondanks de warmtepomp?
Kan het in de specificaties nergens terug lezen.
maar volgens mij kan je de auto toch voorverwarmen via de app of zo (zeg maar standkachel).
Dus dan heb je toch geen voorruit verwarming nodig lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
De EV6 heeft een reguliere voorruitverwarming (nr.7):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W0THFcO4dRugej6z6o9WLKNeWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zI1cRv8VEZ7mm88d4pEN12th.jpg?f=fotoalbum_large

Interieur voorverwarmen zou moeten kunnen met de UVO app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho6vyd74d8wQJouDQ7PHUOqB5XA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ozUVHofXMAyPhY5zN1aoykgY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Franciesco schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:56:
Spannend JT900!

Zou dat betekenen dat de EV6 ook pas na die datum in de showroom staat? Of zijn er boten die al eerder arriveren?
Ik had gehoord en gehoopt dat de EV6 eind september in de showroom zou staan, maar heb nog geen harde data gezien. Iemand?
wellicht zijn dat deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDLu7gVdRzAuaL5glRb3APksyqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vl3NE4A3b6WPNM377NQiFPuX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
JT900 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:30:
Vandaag het nieuws ontvangen dat mijn EV6 op 1 oktober aankomt in de haven van Antwerpen 🤗
dat zou wellicht deze zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQo3KYyFq6Gfb74iwze5v1t9W4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BLMuxpFIKPqyH4Bjicc5mHEX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Dealer gaf mee dat ik de mijne sneller zou hebben dan hun demo.
Ik heb wel een préreservatie gedaan , geen idee of dat iets uitmaakt. Ik ga er van uit van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:11
JT900 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:19:
Dealer gaf mee dat ik de mijne sneller zou hebben dan hun demo.
Ik heb wel een préreservatie gedaan , geen idee of dat iets uitmaakt. Ik ga er van uit van wel
Zeer bijzonder. Enerzijds klantvriendelijk (want mensen willen ivm bijtelling voor 1 januari), anderzijds bedrijfsmatig vreemde keuze dat het zo lang duurt voordat de auto kan worden proefgereden.

Zodra het kan ga ik in elk geval proefrijden. Ons (private) leasecontract vervalt in mei 2022. Dus verwacht dat ik dan uit alle versies kan kiezen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Franciesco schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:24:
De EV6 heeft een reguliere voorruitverwarming (nr.7):

[Afbeelding]

Interieur voorverwarmen zou moeten kunnen met de UVO app:

[Afbeelding]
Thanks voor het meedenken! Ja verwarmbare voorruit is wel iets anders als warme lucht tegen de voorruit. Maar ik denk dat je inderdaad via de app gewoon een tijd aan kan gaan geven dat hij warm moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
PieterSn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:56:
[...]

Thanks voor het meedenken! Ja verwarmbare voorruit is wel iets anders als warme lucht tegen de voorruit. Maar ik denk dat je inderdaad via de app gewoon een tijd aan kan gaan geven dat hij warm moet zijn.
Ik heb nu ook een standkachel.
Als ik die 10min van te voren aanzet dan zijn de ruiten mooi ontdooit.
Moet zeggen dat voorruit verwarming ook prima werkt, maar dan moet je vaak al in de auto zijn voordat je het kan aanzetten. Tevens duurt dat ook een paar minuten.

Het is even gewenning qua 'plannen'.
Maar kan uit ervaring vertellen dat het heerlijk is om met bijv. - 10 in een warme auto te komen.

En hopelijk kan je op afstand ook de stoelverwarming aanzetten... Dat zou helemaal genieten zijn >:)

En in de zomer de airco aanzetten. Dat kan ik nu namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Zijn er hier mensen die een AWD uitvoering hebben besteld en deze naar verwachting nog uitgeleverd krijgen? Ben bij dealer geweest en op dit moment kon hij niets zeggen over de AWD. Als ik nog een kans wilde maken op levering dit dan zou het de RWD moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
alwinus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:25:
Zijn er hier mensen die een AWD uitvoering hebben besteld en deze naar verwachting nog uitgeleverd krijgen? Ben bij dealer geweest en op dit moment kon hij niets zeggen over de AWD. Als ik nog een kans wilde maken op levering dit dan zou het de RWD moeten zijn.
Als je over 1 maand pas kunt bestellen, maak je dan alsnog kans op een levering dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Loei123 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:30:
[...]

Als je over 1 maand pas kunt bestellen, maak je dan alsnog kans op een levering dit jaar?
Nou dat durf ik niet te zeggen. Als ik nu zou bestellen kon er niets met zekerheid gezegd worden. Zat waarschijnlijk al eind november/ december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
alwinus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:39:
[...]

Nou dat durf ik niet te zeggen. Als ik nu zou bestellen kon er niets met zekerheid gezegd worden. Zat waarschijnlijk al eind november/ december
Levering van de AWD is voor europa dit jaar sowieso een probleem. Heb de mijne op 18 mei besteld en vorige week werd mij nogmaals geadviseerd als ik dit jaar wil rijden (voor degene die al besteld hadden) om dus vorige week te switchen naar RWD.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:47
Dat is balen, heb je de switch naar RWD gemaakt of niet?

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Freezhost schreef op woensdag 15 september 2021 @ 06:49:
Dat is balen, heb je de switch naar RWD gemaakt of niet?
Hey, nee ik heb voor mijzelf meerdere reden om de AWD te rijden. Als dat inhoudt dat ik pas volgend jaar rijd dan is het jammer. Vooral omdat ik al zo slecht kan wachten.

Kennis van mij heeft tegelijk een zwarte RWD GT-Line besteld en die is er volgende maand al. Extra kwelling dus..

• stimpyrulez
JPoers83 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:36:
[...]

Hey, nee ik heb voor mijzelf meerdere reden om de AWD te rijden. Als dat inhoudt dat ik pas volgend jaar rijd dan is het jammer. Vooral omdat ik al zo slecht kan wachten.

Kennis van mij heeft tegelijk een zwarte RWD GT-Line besteld en die is er volgende maand al. Extra kwelling dus..
Ik heb hetzelfde.
Persoonlijk wil ik ook de AWD.
Heb al de kleur gewijzigd met de hoop dat hij er dit jaar nog komt (dealer gaf aan dat het op dit moment 24 november staat).
Anders wordt het maar volgend jaar.

Ben dan wel wat meer kwijt in de maand aan bijtelling (ongeveer 70 euro) , maar dat is dan maar zo.

Wel mooi filmpje ook over de 3 rijmodes.
Wanneer er 2 of alle wielen wordt gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door stimpyrulez op 15-09-2021 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Interessante video over het laden met EV6

Hij heeft ook nog een andere video over de EV6.

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

Weet iemand inmiddels of er een dak koffer op kan ? Op de demo auto lijkt het niet te kunnen, maar waarom anders een dak last specificeren ? Dealer had ook nog steeds geen idee..

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
HFman schreef op donderdag 16 september 2021 @ 01:25:
Weet iemand inmiddels of er een dak koffer op kan ? Op de demo auto lijkt het niet te kunnen, maar waarom anders een dak last specificeren ? Dealer had ook nog steeds geen idee..
lijkt me ook vreemd om een daklast te specificeren, maar er niks op te kunnen leggen.

Voor de ioniq 5 werd eerst ook gezegd dat het niet kon, maar nu heb je ook wel dakdragers voor die auto.
Dus denk haast dat ze er wel gaan komen (maar das een aanname ;) )

Tevens heb je de optie nog voor een trekhaak koffer.
Is een stuk stiller en blijkbaar ook beter voor je verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Ik denk dat dakdragers wel kunnen maar dat op de GT line het glas van het open dak het probleem is. Mijn dealer weet het ook nog steeds niet. Een trekhaakkoffer is ideaal maar ik wil weten of ik er een kajak op kan leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:01
Freezhost schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:37:
Een trekhaakkoffer is ideaal maar ik wil weten of ik er een kajak op kan leggen.
Oh dat kan prima. Zolang de kajak dan maar niet breder is dan de auto. ;)

Mijn aanname is dat er vanuit KIA geen ondersteuning is voor dakdragers. Het dak kan het wel hebben, is daar ook voor gemaakt, maar er is simpelweg niet voor gekozen om bevestigingspunten te maken o.i.d.. Dat kan een esthetische keuze zijn of een kosten/baten afweging. Het staat je dan natuurlijk wel vrij om in zee te gaan met een andere partij die dakdragers maakt die klemmen ofzo, met eventuele lakschade wat valt onder de eigen verantwoordelijkheid... Het dak is er in ieder geval voor goedgekeurd. Zelfde bij de Ioniq 5.

• Freezhost
Haha meestal is een kajak iets smaller, denk ook wel dat het moet kunnen maar die klemmen van de dakdragers zitten dan wel op het glas dus zal inderdaad eigen verantwoordelijkheid zijn.

Nieuwe video

• Freezhost
[Afbeelding]

Morning Lily is vertraagd en staat nu op 26-9 in plaats van 22-9 :/

[ Voor 17% gewijzigd door Freezhost op 16-09-2021 09:39 ]

• alwinus

alwinus

Tweaked

ik heb na overleg met dealer ondanks onzekere levertijden toch een AWD besteld. Ik hoef niet perse dit jaar te rijden en dan dus 'consessies' te doen. En dan nog niet de garantie krijgen dat het dit jaar zou worden.

Dus RWD bestellen die nog steeds een uitloop zou kunnen krijgen naar januari.

• Freezhost
@alwinus Begrijpelijk, in dat geval was ik ook voor de AWD gegaan

Zelf heb ik besteld in mei en de leverdatum stond op 16-11 maar dat was voor het wisselen van kleur. Verwacht nog wel wat vertraging want de eerste boot komt nu al 4 dagen later aan dan verwacht.

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-12-2024
Een week geleden heeft mijn werkgever de Kia EV6 Plus RWD Rood voor mij besteld. Volgens de leasemaatschappij zou hij dit jaar nog op kenteken gezet worden. Ik ga het beleven.

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

Die groene versie van de EV6 is trouwens wel echt heel vet 😎

Ben zelf nog steeds benieuwd naar de handgrepen. Bij de ionic 5 worden ze in nl niet meer geleverd met.

Heeft geen signature.

• Freezhost
Zou toch jammer zijn als die handgrepen niet automatisch naar buiten komen, vindt het nogal omslachtig werken als je ze zelf moet induwen. Ik heb er vooralsnog niets over gehoord

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:35
^merkwaardige move dat van die handgrepen. Beetje omslachtig deur openen zonder dat ze automatisch uitklappen. Zet er dan maar normale grepen op.

• Freezhost
@dommerick Groen is zeker mooi, jammer dat er zmaar weinig keuren leverbaar zijn op de GT line

Worden die handgrepen dat later ook niet meer geleverd? Beetje vreemd dat je niet krijgt waar je voor betaald maar mogelijk stond dat ergens in de kleine lettertjes.

[ Voor 53% gewijzigd door Freezhost op 16-09-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Range test van de RWD GT line.
Moet zeggen dat het een zeer nette range is.

De omstandigheden qua weer zijn wel goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Frie2 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:01:
^merkwaardige move dat van die handgrepen. Beetje omslachtig deur openen zonder dat ze automatisch uitklappen. Zet er dan maar normale grepen op.
Hopelijk zijn de autmatisch uitklapbare grepen inderdaad gewoon leverbaar. Maar zo niet: bij de Model 3 moetje ze ook handmatig naar buiten duwen, en dat werkt verder prima. Dus een echt groot gemis/drama lijkt het mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
stimpyrulez schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:05:
Range test van de RWD GT line.
Moet zeggen dat het een zeer nette range is.

De omstandigheden qua weer zijn wel goed daar.

[YouTube: New Kia EV6 Range Test | Let’s Drive Down to 0%!!!]
Mooi resultaat inderdaad. De gemiddelde snelheid lijkt wel laag.

Overigens ook interessant om een GT-line met de 19 inch velgen te zien. In de foto's en video's is het toch vaak de 20 inch variant. Waarschijnlijk omdat 20 inch standaard is op de GT-line AWD.
De 19 inch zien er wat mij betreft goed uit. Mocht ik voor de EV6 gaan, dan overweeg ik de 19 inch velgen te nemen op de GT-line AWD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTJJgWpiju1mkcpZGlIJXdtx-pA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0KP7dyuWysoJLvT4jSA7ctvJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqJvazxBKhHQN6QpKGMpOzt4Iuk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TjD4EyjGDIZEs0o0uAm5GijQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:21:
[...]

Overigens ook interessant om een GT-line met de 19 inch velgen te zien. In de foto's en video's is het toch vaak de 20 inch variant. Waarschijnlijk omdat 20 inch standaard is op de GT-line AWD.
De 19 inch zien er wat mij betreft goed uit. Mocht ik voor de EV6 gaan, dan overweeg ik de 19 inch velgen te nemen op de GT-line AWD.
Ik laat de 20 inch er wel onder als zomerband.
Denk dat ik er wel een set winterbanden bij ga nemen (i.v.m. wintersport).
En neem die denk ik dan als 18/19 inch zodat je alweer iets meer range krijgt in de winter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:16
Ik krijg net door dat mijn EV6 nu officieel besteld is! *O*

Hopelijk snel een levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Dartlink Gefeliciteerd _/-\o_ Welke heb je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
GT Line Metallic Zwart RWD (vanwege bijtelling :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Mooi, ik heb precies dezelfde uitvoering besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Nice! Ben er erg benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
DarkSide schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:08:
[...]

Weet niet wat normaal is voor BEV's. Maar 15k is toch wel weinig.
Heb nu al jaren een 30k schema voor de auto en dat is toch wel prettig eerlijk gezegd.

[...]

De GT (als in 580pk) komt pas volgend jaar.

GT line zou nog moeten kunnen als je niet de matte kleur wil volgens mij
De GT, komt pas eind 2022 maar zou qua werk wel ideaal uitkomen. Las zelfs 3.5km/h naar de 100 :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Wackmack schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:39:
[...]

De GT, komt pas eind 2022 maar zou qua werk wel ideaal uitkomen. Las zelfs 3.5km/h naar de 100 :9~
dat is wel lastig bij het stoplicht dan, Als de minimale snelheid 3,5 km/u is 8)

maar idd. 0-100 in 3.5sec

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
DarkSide schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:41:
[...]

dat is wel lastig bij het stoplicht dan, Als de minimale snelheid 3,5 km/u is 8)

maar idd. 0-100 in 3.5sec
hahaha eens 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56
dommerick schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:01:
Die groene versie van de EV6 is trouwens wel echt heel vet 😎

Ben zelf nog steeds benieuwd naar de handgrepen. Bij de ionic 5 worden ze in nl niet meer geleverd met.
Hyundai IONIQ 5 ≠ KIA EV6. De automatische flush portiergrepen staan nog altijd vermeld op de laatste NL en BE prijslijst van Augustus. In andere langen worden de automatische deurklinken ook nog altijd geleverd bijvoorbeeld in de UK enkel op de GT-Line S en de GT.

Per land zijn er verschillende uitvoeringen een GT-Line in de UK heeft andere opties dan een GT-Line in België of Nederland. Bijvoorbeeld de GT-Line in UK heeft zoals eerder al vermeld geen automatische portiergrepen enkel de GT-Line S, de GT-Line in België heeft volgens de prijslijst geen kanteldak. In België bestaat de setup uit (AIR, EARTH, GT-Line GT) in de UK (AIR, GT Line, GT-Line S, GT) in Nederland (EV6, EV6 Plus, GT-Line, GT).

[ Voor 8% gewijzigd door KeiFront op 17-09-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
KeiFront schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:37:
[...]

Hyundai IONIQ 5 ≠ KIA EV6. De automatische flush portiergrepen staan nog altijd vermeld op de laatste NL en BE prijslijst van Augustus. In andere langen worden de automatische deurklinken ook nog altijd geleverd bijvoorbeeld in de UK enkel op de GT-Line S en de GT.

Per land zijn er verschillende uitvoeringen een GT-Line in de UK heeft andere opties dan een GT-Line in België of Nederland. Bijvoorbeeld de GT-Line in UK heeft zoals eerder al vermeld geen automatische portiergrepen enkel de GT-Line S, de GT-Line in België heeft volgens de prijslijst geen kanteldak. In België bestaat de setup uit (AIR, EARTH, GT-Line GT) in de UK (AIR, GT Line, GT-Line S, GT) in Nederland (EV6, EV6 Plus, GT-Line, GT).
In Nederland worden, volgende prijslijst, de Automatische Flush Portiergrepen meegeleverd vanaf de EV6 Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterSn
KingOfNorway schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:06:
[...]

In Nederland worden, volgende prijslijst, de Automatische Flush Portiergrepen meegeleverd vanaf de EV6 Plus.
Ja klopt, ik heb de Plus besteld en ben er ook vanuit gegaan. Overigens in de regio Den Haag wisten dealers mij te vertellen dat de Plus in Interstellar Grey wel moet lukken voor 2022. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 14:37
Weet iemand hoe het zit met software updates heb nooit een Kia gehad. Staat deze auto al ergens in een showroom in de regio Den haag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Bij mijn e-Niro worden er nu updates gedaan in de garage (En die duren een uur).

To be honest ziet het systeem er in de EV6 exact hetzelfde uit, alleen met een nieuwe skin.

Wij willen zelf voor een EV6 GT gaan als de e-Niro straks uit de lease is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mainuser X schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:38:
Staat deze auto al ergens in een showroom in de regio Den haag ?
Nee, auto staat nog nergens

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:47
Weet iemand of de EV6 wireless Apple CarPlay ondersteund. Ik weet dat er Kia modellen zijn die dit ondersteunen, maar kan niets officieels vinden over de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56
OTA-updates zullen enkel werken voor de kaarten en het infotainment systeem, niet voor de algemene firmware. Volledige OTA-updates zal pas voor een facelift en toekomstige E-GMP modellen zijn (Nvidia Drive platform), maar wie weet worden we toch nog positief verrast.

Wireless Apple CarPlay zou volgens de geruchten in een toekomstige update worden toegevoegd de vereiste hardware zou aanwezig zijn (https://www.friendlykia.c...nd-connectivity-features/).

[ Voor 9% gewijzigd door KeiFront op 18-09-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovachs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-02 16:26
Mainuser X schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:38:
Weet iemand hoe het zit met software updates heb nooit een Kia gehad. Staat deze auto al ergens in een showroom in de regio Den haag ?
Dealer Den Haag verwacht 1e wk oktober hun showroommodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik neem aan dat de showroom modellen in dezelfde boot zitten als de auto's die worden uitgeleverd voor verkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Persoonlijk vond ik dit opvallend. Hoop dat we dit somehow in NL kunnen krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-pIaPAe5GRVptmx90CrO6QFrUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TTXohBX8KCgSfv4psu4f3Aev.png?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid:
1. Mat grijze middenconsole IPV glossy zwart
2. Fysieke knoppen voor de stoelverwarming/-ventilatie

[ Voor 13% gewijzigd door xsive op 19-09-2021 15:02 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
I had sad confirmation from the Kia dealer in Apeldoorn this week that my AWD GT-Line won’t be here before January!
Leaves me with an expiring lease and no new car so that’s already a challenge, and with it being unlikely for EV subsidies in NL for 2022 there is no win there either 😔
Does anyone have any better news in the channel for AWD models in 2021?
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:48
Darksprout schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:55:
Thanks
Geen goed nieuws voor levering maar subsidiepotje dat nu leeg is komt per 3 januari juist weer beschikbaar (€3.700).

https://www.rvo.nl/subsid...idie-aanvragen/koop-nieuw

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
xsive schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:01:
Persoonlijk vond ik dit opvallend. Hoop dat we dit somehow in NL kunnen krijgen:
[Afbeelding]

Voor de duidelijkheid:
1. Mat grijze middenconsole IPV glossy zwart
2. Fysieke knoppen voor de stoelverwarming/-ventilatie
Dat ziet er inderdaad mooier uit dan het pianolak kunststof! Waar op internet heb je dit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Darksprout schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:55:
I had sad confirmation from the Kia dealer in Apeldoorn this week that my AWD GT-Line won’t be here before January!
Leaves me with an expiring lease and no new car so that’s already a challenge, and with it being unlikely for EV subsidies in NL for 2022 there is no win there either 😔
Thanks
That’s bad news indeed! :|
Not unexpected though: there were already several postings in this topic that delivery of AWD modells in 2021 is very uncertain. Especially AWD in matte grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:27
assje schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:10:
[...]

Geen goed nieuws voor levering maar subsidiepotje dat nu leeg is komt per 3 januari juist weer beschikbaar (€3.700).

https://www.rvo.nl/subsid...idie-aanvragen/koop-nieuw
De catalogusprijs* (nieuwprijs) van de elektrische personenauto is op de datum van ondertekening van de koopovereenkomst niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.

Valt de ev6 buiten tenzij op Prinsjesdag de regels gaan verrruimen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:48
jschoorl2 schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:37:
[...]

De catalogusprijs* (nieuwprijs) van de elektrische personenauto is op de datum van ondertekening van de koopovereenkomst niet lager dan € 12.000 en niet hoger dan € 45.000.

Valt de ev6 buiten tenzij op Prinsjesdag de regels gaan verrruimen.
Oja dat wel natuurlijk. Al dacht ik dat de goedkoopste versie in standaard kleur er net onder zat. Daar heeft de poster waar ik op reageerde natuurlijk niets aan.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Franciesco schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:21:
[...]

Dat ziet er inderdaad mooier uit dan het pianolak kunststof! Waar op internet heb je dit gezien?
YouTube: 글래시어 컬러! 기아 EV6 롱레인지 2WD 에어, 출고 전 살펴보세요! [기아 EV6 주행거리, EV6 실내공간 리뷰]

YouTube: 기아 ev6 롱레인지 시승기! - 승차감이 별로네? | 아이오닉5 보다 좋은점과 나쁜점?

Die laatste komt mijn inziens sowieso heel erg overeen met de basis EV6 / EV6 Plus. Maar er zijn blijkbaar zoveel regionale verschillen. Zo kun je in Frankrijk ook cognac vegan leder interieur krijgen net als in Korea. In dat filmpje zijn ze overigens nog vergeten de witte beschermfolie bij de koplampen te verwijderen.

Hint: Beter even zonder geluid kijken!

[ Voor 5% gewijzigd door xsive op 19-09-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Dank voor de links xsive!
Na het bekijken van de filmpjes weet ik niet zo goed meer of ik die grijze afwerking mooier vind dan pianolak… Ach, er is waarschijnlijk toch geen keuze. Behalve naderhand laten wrappen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
xsive schreef op zondag 19 september 2021 @ 18:11:
[...]
Zo kun je in Frankrijk ook cognac vegan leder interieur krijgen net als in Korea.
Ah, dan moet ik daar straks kijken voor een jong gebruikte of demo volgend jaar ;) als ik eentje koop dan groen met cognac interieur.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11:11
KeiFront schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:55:

Wireless Apple CarPlay zou volgens de geruchten in een toekomstige update worden toegevoegd de vereiste hardware zou aanwezig zijn (https://www.friendlykia.c...nd-connectivity-features/).
Is dat nog niet standaard op elke nieuwe auto? Wireless Android auto toch wel? Zowel de Enyaq als de Mercedes EQA proefgereden en dat was van een koude kermis thuiskomen toen bleek dat de EQA alleen met een kabel verbonden kon worden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Wireless carplay standaard op elke auto? Nee.
Zelfs nog niet eens leverbaar op elke auto… Zie de EV6, IONIQ5 en diverse anderen. Voorlopig kan het alleen met een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
assje schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:45:
[...]

Oja dat wel natuurlijk. Al dacht ik dat de goedkoopste versie in standaard kleur er net onder zat. Daar heeft de poster waar ik op reageerde natuurlijk niets aan.
Oh well 🤷🏼‍♂️
Just be waiting for it to arrive. I don’t think any of the EV6 models fall under €45k! Might be better for the Dutch government to use a similar tax subsidy arrangement to the USA so that all get something to bring more EV to market, but no one misses out. After all, EVs are typically more costly than carbon producing equivalents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Franciesco schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:22:
Dank voor de links xsive!
Na het bekijken van de filmpjes weet ik niet zo goed meer of ik die grijze afwerking mooier vind dan pianolak… Ach, er is waarschijnlijk toch geen keuze. Behalve naderhand laten wrappen ofzo.
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Ik heb het persoonlijk liever mat dan glimmend zwart alsmede fysieke knoppen. Begreep van Asian Petrolhead dat hij vaker die touchknoppen per ongeluk aantipt als hij met zijn hand vooraan leunt.

Maar dikke kans dat er voor NL gewoon alleen voor glimmend zwart met touch is gekozen. Anderzijds zou het zomaar het verschil kunnen zijn tussen "gewone" EV6 (mat) en GT-Line (glossy), waar ik persoonlijk op hoop.

KIA Louwman weet alleen van zwart glossy met touch knoppen voor alle versies in NL.
Volgende week hebben alle dealers blijkbaar een EV6 event bij Lelystad waarbij ze in de EV6-en kunnen rijden en concurrenten als Model 3 en Polestar 2. Daarna kunnen ook zij ons meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Anunnaki schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:24:
Ik neem aan dat de showroom modellen in dezelfde boot zitten als de auto's die worden uitgeleverd voor verkoop :P
Daar verwacht ik ook maar ik denk niet dat de mijne er al bij zit maar er is een kleine kansje omdat ik de kleur heb gewijzigd. Afwachten maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Dartlink schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:32:
Ik krijg net door dat mijn EV6 nu officieel besteld is! *O*

Hopelijk snel een levertijd...
Geschatte levertijd in de week van 1 november! Zou het dan toch op het tweede schip staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Wauw, dat is vlot, welke kleur?
Ik mag pas over 2 weken bestellen waarschijnlijk en ga dan voor de 77,4kwh Plus RWD in Deep Forest Green.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:50:
Wauw, dat is vlot, welke kleur?
Ik mag pas over 2 weken bestellen waarschijnlijk en ga dan voor de 77,4kwh Plus RWD in Deep Forest Green.
GT Line Metallic zwart :)

Heb zelf een onderbuik gevoel dat de meeste bestellingen wachten op een echte proefrit in plaats van enkel de Experience day en dat daarna de bestellingen pas storm gaan lopen. Maargoed das puur speculatie en enkel gebaseerd op een onderbuik gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Dartlink schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:02:
[...]

Heb zelf een onderbuik gevoel dat de meeste bestellingen wachten op een echte proefrit in plaats van enkel de Experience day en dat daarna de bestellingen pas storm gaan lopen. Maargoed das puur speculatie en enkel gebaseerd op een onderbuik gevoel :)
Nou ik ben er in ieder geval één van, dus denk ook dat je wel goed zit met dat onderbuik gevoel :p

Master_A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

De brochure van de EV6 staat online :)

https://www.kia.com/nl/brochure/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Amiet01 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:09:
[...]

Nou ik ben er in ieder geval één van, dus denk ook dat je wel goed zit met dat onderbuik gevoel :p
Ben zelf vooral tijdens de Experience day bij Van Mossel uiteindelijk toch overstag gegaan. Bij mijn vorige werkgever had ik ook een Kia Ceed SW MY2019 en die vond ik dikke prima, service ook goed. Ben ook bij de Experience Day langer blijven hangen om iets langer in de stoel te blijven zitten, dat was en is voor mij het belangrijkste. En die zat eigenlijk direct goed.

En dan in combinatie met de vrijwel lovende reviews denk ik wel dat ik een goede keus heb gemaakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Amiet01 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:09:
[...]

Check! :)
Ook ik wil eerst het produktiemodel bekijken en een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dartlink schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:02:
[...]

Die heb ik ook besteld, al in mei onder voorbehoud van en proefrit, het zou toch bijzonder zijn als jij hem eerder kunt rijden maar mijn levertijd stond op 17-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Freezhost schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:21:
[...]

Die heb ik ook besteld, al in mei onder voorbehoud van en proefrit, het zou toch bijzonder zijn als jij hem eerder kunt rijden maar mijn levertijd stond op 17-11
Heeft het ook niet te maken, dat elke dealer een x aantal productieplekken mag hebben? Dus als je een dealer hebt die er veel verkocht heeft, dat het dan langer duurt? En een dealer die weinig verkocht heeft wellicht nog wat plekken over had in de eerste batch. Geen idee hoor, maar dat idee krijg ik een beetje van uit mijn dealer.
we hebben nog x aantal plekken over voor levering in oktober, werd toen in juli gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja dat zou goed kunnen, hij heeft er meer verkocht maar ik weet niet hoeveel. Het zou ook best kunnen dat de datum inmiddels is gewijzigd maar mogelijk heeft het te maken met het feit dat ik in eerste instantie mat grijs heb gekozen. Volgende week maar eens informeren begin oktober zou het showroom model binnen komen dus dan kan ik hopelijk een proefrit afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Mister I schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:03:
[...]

Heeft het ook niet te maken, dat elke dealer een x aantal productieplekken mag hebben? Dus als je een dealer hebt die er veel verkocht heeft, dat het dan langer duurt? En een dealer die weinig verkocht heeft wellicht nog wat plekken over had in de eerste batch. Geen idee hoor, maar dat idee krijg ik een beetje van uit mijn dealer.
we hebben nog x aantal plekken over voor levering in oktober, werd toen in juli gezegd.
Ja klopt, heb ik ook gehoord van de dealer. Bestellen er bijvoorbeeld 15, waarvan misschien 8 daadwerkelijk al door klanten zijn besteld. De rest is dan voorraad. Iemand een link van de boten btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
PieterSn schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:11:
[...]

Ja klopt, heb ik ook gehoord van de dealer. Bestellen er bijvoorbeeld 15, waarvan misschien 8 daadwerkelijk al door klanten zijn besteld. De rest is dan voorraad. Iemand een link van de boten btw?
dat zijn deze:

https://www.vesselfinder....MO-9446013-MMSI-372627000

https://www.vesselfinder....MO-9782089-MMSI-636018347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 23:33
Weet iemand of je voor dataverkeer van de Kia Live services een koppeling moet maken met je telefoon of zit er een GSM box gebakken in de auto? Als dat zo is vraag ik me af wie de datakosten betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
magikfly schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:59:
Weet iemand of je voor dataverkeer van de Kia Live services een koppeling moet maken met je telefoon of zit er een GSM box gebakken in de auto? Als dat zo is vraag ik me af wie de datakosten betaalt.
Er zit een gsm kaart in de auto.
Volgens mij heb je de eerste 3 (of meer, 7) jaar gratis. Maar dan alleen voor de eerste koper.

eerste 7 jaar gratis:
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/uvo-connect/

Op de pagina effe zoeken op 'gratis'
UVO Connect
Informatie- en bedieningsservice voor jouw Kia; de UVO Connect Services zijn gratis beschikbaar voor een periode van zeven jaar ingaande op de dag waarop het voertuig wordt verkocht aan de eerste eigenaar van het voertuig. Dat wil zeggen het tijdstip waarop de oorspronkelijke koopovereenkomst van kracht wordt. Deze periode van zeven jaar kan onderhevig zijn aan verandering. Nadere informatie over de werking en de gebruiksvoorwaarden zijn verkrijgbaar bij de Kia-dealer en op kia.com. Je hebt een smartphone met iOS- of Android-besturingssysteem inclusief een abonnement voor mobiele data nodig, waarbij additionele kosten kunnen bestaan, om gebruik te kunnen maken van de volledige functionaliteit van UVO Connect.

Kia Live Services
Kia Live Services zijn vanaf de eerste connectie met het mobiele netwerk 7 jaar gratis. Na 7 jaar bedragen de kosten € 50,- per jaar. Het benodigde datagebruik is verwaarloosbaar; ongeveer 20 MB per maand bij gemiddeld, dagelijks gebruik. De flitsinformatie van kia Live services houdt zich aan de lokale wetgeving.
Een smartphone met data abonnement is benodigd om diensten te activeren (dit geldt niet voor modellen voorzien van UVO Connect). Per land kunnen er wettelijke beperkingen gelden voor het gebruik van deze diensten.

[ Voor 61% gewijzigd door stimpyrulez op 21-09-2021 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-06 23:33
stimpyrulez schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:51:
[...]

Er zit een gsm kaart in de auto.
Volgens mij heb je de eerste 3 (of meer, 7) jaar gratis. Maar dan alleen voor de eerste koper.

eerste 7 jaar gratis:
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/uvo-connect/

Op de pagina effe zoeken op 'gratis'

[...]
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Werkt de head up display ook met andere navigatie systemen. Via CarPlay bijvoorbeeld? Of werkt dit alleen via het eigen Kia Nav systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb: alleen via het ingebouwde Kia navi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Vraag me ook af of je ingebouwde nav systeem kunt gebruiken, maar muziekgeluid en Flitsmeister via Carplay kunt laten afspelen. Iemand enig idee hoe dit werkt in andere Carplay (Kia) auto's?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Amiet01 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:40:
Vraag me ook af of je ingebouwde nav systeem kunt gebruiken, maar muziekgeluid en Flitsmeister via Carplay kunt laten afspelen. Iemand enig idee hoe dit werkt in andere Carplay (Kia) auto's?
Hieronder een video van de Ioniq 5 met android auto.
Hier wordt wel verteld dat het dus niet op de HUD word weergegeven (rond 4:00).

Android auto geeft (helaas) geen full screen beeld.
Volgens mij doet apple carplay dat wel

Vaak kan je wel de navigatie gebruiken en dan via android auto/carplay muziek en zo luisteren.

Ik heb ook ooit eens een filmpje gezien waarin je een klein stukkie van apple carplay zat (vandaar dat ik weet dat die full screen gaat), maar kan dat filmpje niet weer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Edwards Motors UK kondigt aan dat hij de EV6 op 2 oktober heeft. NL dan ook..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Op onze sportage uit 2017 kan je met Apple CarPlay het tegelijk met het Kia systeem (geen uvo) gebruiken. Switchen kan naar Kia kan volgens mij via de map knop of via een icoon op het CarPlay scherm. Ook heb je de mogelijkheid om een soort split screen Kia navigatie maar ook bijv je afspelende podcast te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nou, de bijtellingsregels worden er volgend jaar ook niet beter op

in plaats van 16% over de eerste 40000 wordt dit over de eerste 35000.

Dus je bent 12,5 euro per maand duurder uit.
Gelukkig niet de wereld, maar over 5 jaar toch weer 750 euro.

Heb zelf een sheetje gemaakt om de snel de bijtelling te berekenen en te vergelijken wat het verschil is per jaar en soms ook per auto (ik neem ook een Model Y hierin mee).

Maar zelfs wachten tot volgend jaar op een EV6 scheelt al een hoop qua kosten in vergelijking met de model Y van 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
stimpyrulez schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:17:
Nou, de bijtellingsregels worden er volgend jaar ook niet beter op

in plaats van 16% over de eerste 40000 wordt dit over de eerste 35000.

Dus je bent 12,5 euro per maand duurder uit.
Gelukkig niet de wereld, maar over 5 jaar toch weer 750 euro.

Heb zelf een sheetje gemaakt om de snel de bijtelling te berekenen en te vergelijken wat het verschil is per jaar en soms ook per auto (ik neem ook een Model Y hierin mee).

Maar zelfs wachten tot volgend jaar op een EV6 scheelt al een hoop qua kosten in vergelijking met de model Y van 2021.
Ik snap niet helemaal wat de overheid voor ogen heeft mbt deze bijtellingsregeling. Ze willen juist dat we minder brandstof auto's gaan rijden, maar op deze wijze voorzie ik dat mensen gaan afzien van een elektrische auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:55:
[...]

Ik snap niet helemaal wat de overheid voor ogen heeft mbt deze bijtellingsregeling.
Geld binnenharken. ;)

• stimpyrulez
Vooral dat ja.
Ik snap het ook niet wat ze er precies mee willen.
Volgens mij was dit ook niet volgens eerdere afspraken.
Het zou volgens mij een drempel blijven van 40K en dan alleen de percentage omhoog gooien.

Maar wellicht dat ze zo de extra miljoenen binnen willen harken zodat ze meer geld in de particuliere subsidiepot kunnen stoppen (en hoeven ze zelf niks extra's te betalen).

• Loei123
Ze lijken de goedkopere EV's te willen stimuleren.
Lijkt mij ook een van de weinige manieren om mensen in een ID3 te willen laten zitten, mij sowieso niet gezien.

Verder is het wel echt van belang dat mensen een brandstof auto inruilen voor een EV, op elektriciteit wordt immers meer accijns geheven.

Met deze nieuwe regels scheelt het voor mij overigens nog geen 30 tientjes totaal met een Kia Proceed GT met 204 pk, die toch wel wat sneller ""bij te laden" is.

Toch ben ik nog niet van gedachten verandert, dus hopelijk nog gewoon dit jaar een EV6 kunnen rijden.
Pagina: 1 ... 7 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic