• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 08:35
Loei123 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:24:
Ze lijken de goedkopere EV's te willen stimuleren.
Lijkt mij ook een van de weinige manieren om mensen in een ID3 te willen laten zitten, mij sowieso niet gezien.

Verder is het wel echt van belang dat mensen een brandstof auto inruilen voor een EV, op elektriciteit wordt immers meer accijns geheven.

Met deze nieuwe regels scheelt het voor mij overigens nog geen 30 tientjes totaal met een Kia Proceed GT met 204 pk, die toch wel wat sneller ""bij te laden" is.

Toch ben ik nog niet van gedachten verandert, dus hopelijk nog gewoon dit jaar een EV6 kunnen rijden.
Des te belangrijker dat er in 2021 geleverd wordt inderdaad. Anders gaan een hoop mensen denk ik heroverwegen. Maar zoals het er nu uitziet, vindt levering gewoon nog in 2021 plaats en gaat het gros van de auto voor 12% voor de komende jaren.

Ik heb bericht van de dealer gehad dat de mijne binnen is op 23 november. Dus héél veel speling is er ook weer niet.

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Loei123 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:24:
Ze lijken de goedkopere EV's te willen stimuleren.
Lijkt mij ook een van de weinige manieren om mensen in een ID3 te willen laten zitten, mij sowieso niet gezien.

Verder is het wel echt van belang dat mensen een brandstof auto inruilen voor een EV, op elektriciteit wordt immers meer accijns geheven.

Met deze nieuwe regels scheelt het voor mij overigens nog geen 30 tientjes totaal met een Kia Proceed GT met 204 pk, die toch wel wat sneller ""bij te laden" is.

Toch ben ik nog niet van gedachten verandert, dus hopelijk nog gewoon dit jaar een EV6 kunnen rijden.
Op elektriciteit wordt volgens mij juist minder accijns geheven. Dat is een andere uitdaging waar de overheid voor komt te staan, door de transitie naar elektrisch gaat men heel veel inkomsten van accijnzen missen. Het zou mij niks verbazen als een volgens kabinet weer de plannen voor rekeningrijden van de plank trekt om hiervoor te compenseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
KingOfNorway schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:45:
[...]

Op elektriciteit wordt volgens mij juist minder accijns geheven. Dat is een andere uitdaging waar de overheid voor komt te staan, door de transitie naar elektrisch gaat men heel veel inkomsten van accijnzen missen. Het zou mij niks verbazen als een volgens kabinet weer de plannen voor rekeningrijden van de plank trekt om hiervoor te compenseren.
71% volgens mij tegenover 60% op benzine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En daarnaast betaal je over brandstof geen bijtelling, en over de hogere catalogusprijs van elektrische auto's wel. Dus een EV hetzelfde bijtellingspercentage als een brandstof auto geven loopt nogal scheef.

Brandstof component is een nogal groot onderdeel van een brandstofauto, en daar geniet je ook van privé.

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 22-09-2021 09:51 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Vandaag een EV6 58kWh Aurora Black Pearl besteld als nieuwe leaseauto! Dealer gaf aan dat de leveringen starten vanaf december maar ik gegarandeerd ben van een kenteken dit jaar. Met een beetje geluk kunnen ze eerder uitgeleverd gaan worden.

Kan niet wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:29
Morgenochtend komt de eerste boot aan in de haven van Rotterdam. Daar staan de showroommodellen op en hopelijk ook de mijne maar ik verwacht dat die pas op de volgende boot zit.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:49
Spannend! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjefkeNL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 14:49
3 weken geleden de 77,4 Aurora Black Pearl GT-Line besteld. Boot zou 14 october in de haven aankomen volgens planning. Hopelijk al in November rijden:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Die boot staat inmiddels gepland voor aankomstop 17-10 maar dat kan nog veranderen. Hopelijk kunnen we inderdaad in november rijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:14
De 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl besteld. Gaven aan dat hij zeker dit jaar nog geleverd wordt.

Nu wachten maar en hopen dat hij op boot 1 staat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 21:31
Freezhost schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:35:
Morgenochtend komt de eerste boot aan in de haven van Rotterdam. Daar staan de showroommodellen op en hopelijk ook de mijne maar ik verwacht dat die pas op de volgende boot zit.
Heb een Kia EV6 Plus in bestelling. Levering medio november, maar begin oktober dus hopelijk een echte proefrit!

• BDelamontagne
Heeft iemand toevallig ergens foto's gezien van het interieur van een standaard EV6? Ik ben benieuwd hoe de stoelen eruit zien in de stof/vegan leather combinatie, maar ik kan (bijna) alleen maar Plus of GT-Line vinden en de virtuele showroom geeft toch net niet een goed beeld van hoe het in het echt eruit ziet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
BDelamontagne schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:32:
Heeft iemand toevallig ergens foto's gezien van het interieur van een standaard EV6? Ik ben benieuwd hoe de stoelen eruit zien in de stof/vegan leather combinatie, maar ik kan (bijna) alleen maar Plus of GT-Line vinden en de virtuele showroom geeft toch net niet een goed beeld van hoe het in het echt eruit ziet....
In de brochure staan foto's van de verschillende stoelen, bladzijde 40/41 :)

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
glasbergem schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:46:
[...]

Heb een Kia EV6 Plus in bestelling. Levering medio november, maar begin oktober dus hopelijk een echte proefrit!
Wanneer heb je hem besteld?

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van het audio pakket. Zelf alleen de Ioniq 5 gereden en vond de audio daarin op zich prima, maar kon het zeker niet als premium classificeren.

Dat in combinatie met de lege cockpit heeft me doen besluiten om gewoon de EV6 te bestellen zonder proefrit. Laten we wel wezen de cockpit van de EV6 is vele malen mooier door er in ieder geval één te hebben.

Heeft geen signature.

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 21:52
dommerick schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:10:
Ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van het audio pakket. Zelf alleen de Ioniq 5 gereden en vond de audio daarin op zich prima, maar kon het zeker niet als premium classificeren.

Dat in combinatie met de lege cockpit heeft me doen besluiten om gewoon de EV6 te bestellen zonder proefrit. Laten we wel wezen de cockpit van de EV6 is vele malen mooier door er in ieder geval één te hebben.
Voor zover ik weet is het vrijwel dezelfde versterker en sub als die in de i-pace zit. enkel het aantal speakers varieert.
hier de review van what-hifi

[ Voor 11% gewijzigd door magikfly op 23-09-2021 11:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Net gebeld met de dealer, die geven nogsteeds een levertdatum van 16 december op voor de op 7 juli bestelde 77.4kW Plus met AWD. Voorlopig dus nog "Fingers crossed".

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Anunnaki schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:20:
De 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl besteld. Gaven aan dat hij zeker dit jaar nog geleverd wordt.

Nu wachten maar en hopen dat hij op boot 1 staat
Ik heb dezelfde besteld. Ben erg benieuwd. Ook bij mij gaven ze aan dat het dit jaar zou moeten lukken, zelfs eerste week november zou mogelijk zijn. In dat geval moet ik nog opschieten met m'n laadpaal, dat duurt ivm de drukte ook een maand voordat ze kunnen komen installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door lawnmower op 23-09-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 01:12
Wel grappig dat niet elke dealer hetzelfde vertelt, mij is vandaag medegedeeld: 2de boot 13 november lossen in de haven en een week later bij de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco

• glasbergem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 21:31
Eind augustus bij een dealer die aangaf nog productieslots in september beschikbaar te hebben. Dus daardoor goede hoop dat het in november gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
Kayflay schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:13:
Net gebeld met de dealer, die geven nogsteeds een levertdatum van 16 december op voor de op 7 juli bestelde 77.4kW Plus met AWD. Voorlopig dus nog "Fingers crossed".
This is very interesting that an AWD model could really be arriving this year! If this is true then Kia have either pulled off a miracle, or they didn’t give the NL dealers the whole truth! In which city is the dealership suggesting this?

I don’t expect much difference in availability for Plus vs GT-Line as the reason were all reported to be AWD delays.

Has anyone else checked this week with their dealer on AWD availability?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
En nog een review…. Wachtend op de levering, dan maar jezelf verlekkeren met goeie reviews…

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 11:28
Jammer van de beperktere kleurkeuze bij de GT-Line. De helft van de keuze bij de andere trims.
Een speciale kleur alleen verkrijgbaar op de GT-Line had die verschraling kunnen compenseren.

• Anunnaki
Inderdaad wat meer kleur keuze zou fijn zijn. Kies normaal niet snel voor een witte auto, nu wel. Meer omdat er niet heel veel keuze is. Het ging tussen rood en wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Ik heb vanavond nog effe de dealer op de app gehad. Hij heeft foto's door gestuurd van de dag die de dealers hadden op een ANWB testbaan.

Nog effe gevraagd of de AWD nog dit jaar geleverd gaat worden.
Hij gaf aan dat de leverdatum nu op 7 december staat. Dus 🤞 dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayflay
Darksprout schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:00:
[...]

This is very interesting that an AWD model could really be arriving this year! If this is true then Kia have either pulled off a miracle, or they didn’t give the NL dealers the whole truth! In which city is the dealership suggesting this?

I don’t expect much difference in availability for Plus vs GT-Line as the reason were all reported to be AWD delays.

Has anyone else checked this week with their dealer on AWD availability?
I think they are in the area around Arnhem/Nijmegen (Wassink) and I just hope that they are not just stringing me along LOL. But yep, just keeping fingers crossed for now.
Lease company supposedly went on a search to find a dealer that would deliver this year....but again, that is what I was told....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Zojuist mijn EV besteld
Ben gegaan voor de 77.4kWh EV6 Plus RWD 5d

Laat het wachten maar beginnen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Iusedto op 24-09-2021 10:42 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Mijn gt line (zwart) AWD begin deze maand besteld krijg ik nu bevestigd vanuit leaseplan voor levering week 50.

Digital Media Junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik denk ook wel dat Kia zijn best gaat doen om zoveel mogelijk auto's (ook AWD) hier te krijgen in NL voor het eind van het jaar.
Dit aangezien NL altijd van die fijne belasting regels heeft (weet niet hoe dit zit in andere landen).

Tevens wel eens begrepen van de dealer dat Kia hetzelf ook nodig heeft i.v.m. CO2 gebeuren.
Ze moeten dan de verkoop van verbrandingsmotor namelijk 'compenseren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
Zojuist even gebeld met de definitieve verkoper (Wensink) die mijn auto voor de leasmi gaat regelen. Blijkbaar hebben zijn alle slots voor de komende tijd op. En hij verwachtte ook geen nieuwe slots meer te krijgen voor in ieder geval de GT-Line.

Status voor mijn levering in de week van 1-11 staat in ieder geval nu nog op "shipping".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Freezhost schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:38:
[Afbeelding]

Morning Lily is vertraagd en staat nu op 26-9 in plaats van 22-9 :/
Maar hij is er wel al zie ik.
Hoe kunnen we achterhalen hoe Kia-ev6-nl boot nummer 2 heet? Is Thruxton mogelijk een gokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
grotegok schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:26:
[...]

Hoe kunnen we achterhalen hoe Kia-ev6-nl boot nummer 2 heet? Is Thruxton mogelijk een gokje?
Jep dat was hem wel volgens meerdere mensen in dit topic (weer de namen zo even niet meer).

Maar kan je daar wat van zien als je in Rotterdam woont?
Woon zelf in Twente, dus ja... heb er geen verstand van van die Haven.

Ben wel benieuwd of mensen daar een foto van maken of niet... (zie je bijv. ook in Noorwegen toen daar een schip vol Model Y aankwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
grotegok schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:26:
[...]

Zoek even in dit topic. Er staat ergens uit welke haven de schepen met EV6 Erop vertrekken en hoe je die boten kunt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Laatst online: 12-09 07:25
stimpyrulez schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:48:
[...]

Jep dat was hem wel volgens meerdere mensen in dit topic (weer de namen zo even niet meer).

Maar kan je daar wat van zien als je in Rotterdam woont?
Woon zelf in Twente, dus ja... heb er geen verstand van van die Haven.

Ben wel benieuwd of mensen daar een foto van maken of niet... (zie je bijv. ook in Noorwegen toen daar een schip vol Model Y aankwam).
neuh, het haven terrein is redelijk afgesloten, met een drone misschien, maar die zal daar wel niet mogen vliegen

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
KingOfNorway schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:58:
[...]

Zoek even in dit topic. Er staat ergens uit welke haven de schepen met EV6 Erop vertrekken en hoe je die boten kunt volgen.
Ik heb dat inderdaad gelezen, vandaar mijn vraag hoe men weet dat die specifieke boot de EV6's aan het verschepen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
grotegok schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb dat inderdaad gelezen, vandaar mijn vraag hoe men weet dat die specifieke boot de EV6's aan het verschepen is.
Ook dat vroeg ik me eerder af en kreeg onderstaand antwoord
magikfly schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:11:
[...]

Pyeongtaek is de haven waar Kia zijn auto's verstuurt. Voor Hyundai is dat Ulsan. Eukor heeft voor zover ik weet alleen Ro-Ro car carriers. De boot is daar om auto's op te halen. Wellicht zitten er andere merken in (Samsung) maar er zitten zeker Kia's op. De laatste boot bevat de bestelde auto's vermoed ik. De eerste heeft de demos. Komt allemaal redelijk overeen met de verwachtingen.

• Anunnaki
GT-Line versie toch met zwarte wielkasten? Dacht dat de GT-Line standaard met in kleur gespoten zijkanten geleverd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-o4gjbzorpjzXbNlmRjUknuc5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXEbVSW0urc4NYs4QXzIHjbV.jpg?f=fotoalbum_large

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Anunnaki schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:11:
GT-Line versie toch met zwarte wielkasten? Dacht dat de GT-Line standaard met in kleur gespoten zijkanten geleverd wordt.

[Afbeelding]
Is dat een foto van een Nederlandse auto en is het een prototype of een definitieve productieversie?
Er zit namelijk giga verschil tussen wat de importeurs van de verschillende landen hebben gekozen als standaarduitvoeringen en optiemogelijkheden/-combinaties/pakketten.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0LM0T
  • Laatst online: 08-01-2022
Vandaag de Kia EV6 AWD GT-line in Snow White Pearl besteld en dit mede dankzij de discussies op dit forum! Verwachte leveringsdatum is april 2022. Ik hoop stiekem dat het wat vroeger zal zijn 😀

• Anunnaki
xsive schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:42:
[...]

Is dat een foto van een Nederlandse auto en is het een prototype of een definitieve productieversie?
Er zit namelijk giga verschil tussen wat de importeurs van de verschillende landen hebben gekozen als standaarduitvoeringen en optiemogelijkheden/-combinaties/pakketten.
Volgens mij een Spaanse foto. Kan dus per land verschillen. Hoop dat de mijne geen zwarte lijsten heeft namelijk.

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 11:28
Anunnaki schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:11:
Zal geen NL productieversie zijn. Zwarte parkeersensoren zijn nl ook afwijkend.
xsive schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 02:42:
Beetje irritant als er in ander land een optie bij bepaalde versie zit waarvoor je hier een duurdere versie moet nemen of er is een optie of kleur die hier niet beschikbaar is (België en Frankrijk hebben Yellow. Leek me een mooie kleur voor GT-line en GT)
Ook de type benamingen verschillen. Waar het goed voor is....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grotegok
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmFudA21o_nNYcKKLo5b6g7rSPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W27oh3RrLk54B0pr8A3v3E1k.jpg?f=fotoalbum_large

Op Zandvoort een EV6 gereden tijdens de EV experience day.
Geen spijt dat ik er blind 1 besteld heb.

• Anunnaki
grotegok schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:38:
[Afbeelding]

Op Zandvoort een EV6 gereden tijdens de EV experience day.
Geen spijt dat ik er blind 1 besteld heb.
En meteen ook de witte GT-Line 8)
Nice!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn om een nieuw gt line nog in 21 te krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
wd200 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:38:
Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn om een nieuw gt line nog in 21 te krijgen ?
Stelen, als ze daadwerkelijk uitgeleverd worden 😜

Maar wellicht dealers vragen.
Vaak hebben ze wel extra auto's besteld.

Je hebt dan bijv. Geen invloed meer op de kleur of RWD/AWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

wd200 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:38:
Single motor gaat je nog wel lukken, veel dealers die idd voorraad hebben besteld van verschillende kleuren

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ik mag me ook gelukkig prijzen dat ik een rondje Zandvoort heb mogen doen in een pre-productie EV6 (GT-Line AWD)! Daarnaast stond er nog een zwarte GT-Line die ik ook echt heel stoer vind. Die laatste ook nog in alle rust van de binnenkant kunnen bekijken. Vooral een aantal interieur delen waren nog niet af maar het gaf een goede indruk.

Het rijden was echt het hoogtepunt, wat een bak. Stuurt erg licht maar wel direct. Gaspedaal voelde ook fijn aan, niet te zwaar. Heb tijdens het rondje weinig kunnen letten op de verschillende rij standen en opties, gewoon instappen en gaan!

De AWD is wel echt bizar snel, wat een fijne auto om in te rijden. Alhoewel het asfalt op Zandvoort net nieuw is kreeg ik wel het idee dat de vering mooi in balans is, niet te hard maar toch sportief. Het zicht is goed behalve door de achterruit, dat vind ik vrij beperkt.

Van binnen ook een hele mooie auto, je krijgt zowel het gevoel dat je in een cockpit zit - met alle aandacht voor de bestuurder - als het gevoel van een open en ruimtelijk interieur. De schermen vind ik erg mooi geplaatst, niet als een soort losse lompe ipad zoals je nu vaak ziet. Misschien had ik het nog mooier gevonden als de ruimte voor de middenconsole iets meer open was zoals bij de Ioniq 5 (onder het dashboard steekt er nog een stuk uit en onder de "armsteun" zit een groot opbergvak).

De instap is wel hoog voor de voeten, dat is zeker even wennen. Er wordt vaak gezegd dat een voordeel van elektrische auto's de vlakke bodem is. Dat is technisch ook zo, maar deze bodem ligt ongeveer net zo hoog als de tunnel van een ICE! Dus als je instapt en wanneer je zit merk je dit zeker, daardoor is de ondersteuning van de bovenbenen door de achterbank niet zo goed. Voorin merk je dit een stuk minder, zeker als je de stoelen wat omhoog zet.

Achterin is er wel een zee van ruimte maar die heb je ook wel nodig vanwege de relatief lage bank waardoor je je benen al snel maar voren wil strekken. Daar komt bij dat als de voorstoelen naar beneden staan je je voeten niet onder de stoel kwijt kunt. Zoals je kan voorstellen is die combinatie niet top. Maar, als de stoelen voorin iets omhoog staan dan is het al een stuk beter en de ruimte achterin is gelukkig fors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
D0LM0T schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:27:
Vandaag de Kia EV6 AWD GT-line in Snow White Pearl besteld en dit mede dankzij de discussies op dit forum! Verwachte leveringsdatum is april 2022. Ik hoop stiekem dat het wat vroeger zal zijn 😀
Gefeliciteerd!
April 2022 is wel een lange levertijd: dik 6 maanden. Als het nu al die kant op gaat voorspelt dat weinig goeds…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
SgtCaffran schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:31:
Ik mag me ook gelukkig prijzen dat ik een rondje Zandvoort heb mogen doen in een pre-productie EV6 (GT-Line AWD)! Daarnaast stond er nog een zwarte GT-Line die ik ook echt heel stoer vind. Die laatste ook nog in alle rust van de binnenkant kunnen bekijken. Vooral een aantal interieur delen waren nog niet af maar het gaf een goede indruk.

Het rijden was echt het hoogtepunt, wat een bak. Stuurt erg licht maar wel direct. Gaspedaal voelde ook fijn aan, niet te zwaar. Heb tijdens het rondje weinig kunnen letten op de verschillende rij standen en opties, gewoon instappen en gaan!

De AWD is wel echt bizar snel, wat een fijne auto om in te rijden. Alhoewel het asfalt op Zandvoort net nieuw is kreeg ik wel het idee dat de vering mooi in balans is, niet te hard maar toch sportief. Het zicht is goed behalve door de achterruit, dat vind ik vrij beperkt.

Van binnen ook een hele mooie auto, je krijgt zowel het gevoel dat je in een cockpit zit - met alle aandacht voor de bestuurder - als het gevoel van een open en ruimtelijk interieur. De schermen vind ik erg mooi geplaatst, niet als een soort losse lompe ipad zoals je nu vaak ziet. Misschien had ik het nog mooier gevonden als de ruimte voor de middenconsole iets meer open was zoals bij de Ioniq 5 (onder het dashboard steekt er nog een stuk uit en onder de "armsteun" zit een groot opbergvak).

De instap is wel hoog voor de voeten, dat is zeker even wennen. Er wordt vaak gezegd dat een voordeel van elektrische auto's de vlakke bodem is. Dat is technisch ook zo, maar deze bodem ligt ongeveer net zo hoog als de tunnel van een ICE! Dus als je instapt en wanneer je zit merk je dit zeker, daardoor is de ondersteuning van de bovenbenen door de achterbank niet zo goed. Voorin merk je dit een stuk minder, zeker als je de stoelen wat omhoog zet.

Achterin is er wel een zee van ruimte maar die heb je ook wel nodig vanwege de relatief lage bank waardoor je je benen al snel maar voren wil strekken. Daar komt bij dat als de voorstoelen naar beneden staan je je voeten niet onder de stoel kwijt kunt. Zoals je kan voorstellen is die combinatie niet top. Maar, als de stoelen voorin iets omhoog staan dan is het al een stuk beter en de ruimte achterin is gelukkig fors!
Leuk om je eerste rijindrukken te lezen.
Dat de bodem van de EV6 bijna net zo hoog ligt als de cardantunnel van een fossiel aangedreven auto klinkt mij wat overdreven in de oren. Maar zal vast verschillen van auto tot auto. Het hoogteverschil tussen de cardantunnel van mijn huidige BMW en de zitting van de achterbank is in ieder geval beduidend kleiner dan die van de bodem tot de zitting achterbank van de EV6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:09
Geen idee of deze al langs is gekomen : http://webmanual.kia.com/STD_GEN5W/AVNT/KOR/English/

Lijkt een manual voor allerlei functies, waaronder navigatie etc. Bij een aantal hoofdstukken (met name het "electric vehicle" hoofdstuk, type 2) wordt aangegeven : EV6 only.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Woensdag krijg ik de kans een EV6 voor het eerst in het echt te zien in Breukelen. Het zal wel dezelfde EV6 zijn als die in Zandvoort dus helaas niet mijn bestelde uitvoering. Ondanks dat ben ik heel erg benieuwd hoe hij er uit ziet en vooral ook hoe groot hij uitvalt. Hiervoor reed ik een ID.3 en de EV6 is zo'n 40cm langer, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
En waarom is de ID3 eruit gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:54:
En waarom is de ID3 eruit gegaan?
Wissel van werkgever ;)

Wilde de ID.3 graag meenemen (8% bijtelling), maar het overnameverzoek naar de nieuwe LM viel mij te duur uit per maand. Met verdriet afscheid genomen maar er komt nu een veel completere auto voor terug 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Maar verder prima auto dus? Ik hoor er nogal veel negatieve verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:06:
Maar verder prima auto dus? Ik hoor er nogal veel negatieve verhalen over
Ik was er heel blij mee! Tuurlijk, de software kon wel wat sneller en af en toe ging het hoofdscherm op zwart, maar verder geen problemen mee gehad. Goede wegligging en lekker vlot!

Benieuwd of ik die 1,1 seconde langzamer naar de 100 heel erg ga merken met de EV6, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Vandaag even contact opgenomen met de Kia dealer in Zwolle (van Mossel) om te vragen of het inmiddels duielijk is wanneer de EV6 in de showroom staat. Helaas nog steeds niks concreets: ze verwachten hem binnen 3 weken...
Iemand al wel een concrete datum gehoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtCaffran
@Franciesco Wat betreft de hoogte van de EV bodem en ICE tunnel, dit zal vast per auto verschillen. Feit is wel dat de instap vrij hoog is en dit vooral te merken valt bij de achterbank. Aangezien de auto verder zeer ruim is denk ik dat het in de praktijk meevalt maar het viel wel op.

Verder ben ik zelf echt verliefd geworden op de EV6. Dat gezegd hebbende is het voor mij wel een dure auto. Ik lees hier en daar verhalen over bestellingen van de AWD GT-Line. Fantastisch als dat lukt natuurlijk maar ik ben ook wel benieuwd of er veel animo is voor de RWD Plus als prijs/kwaliteit auto of zelfs de standaard EV6 in combinatie met de SEPP subsidie.

Als er mensen toevallig ook aan het kijken zijn naar een private lease EV6 wil ik mijn kosten berekening nog eens delen: (even opslaan als excel bestand als dat lukt!)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zou een RWD plus nemen, AWD leuk maar onnodig (en dan wordt het mij ook veel te duur)

je spreadsheet geeft errors?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:44
SgtCaffran schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:24:
Verder ben ik zelf echt verliefd geworden op de EV6. Dat gezegd hebbende is het voor mij wel een dure auto. Ik lees hier en daar verhalen over bestellingen van de AWD GT-Line. Fantastisch als dat lukt natuurlijk maar ik ben ook wel benieuwd of er veel animo is voor de RWD Plus als prijs/kwaliteit auto of zelfs de standaard EV6 in combinatie met de SEPP subsidie.
Ik heb ook nagedacht over een particuliere aanschaf van een EV6 Plus. Deze versie heeft alles wat ik belangrijk vind zoals een warmtepomp en premium geluidssysteem, de GT-Line zie ik geen meerwaarde in.

Maar; het particulier kopen (inclusief BTW) van zo'n nieuwe auto is simpelweg bijna kapitaalvernietiging. Had ik daar nu nog €4k subsidie kunnen pakken om het goed te maken had ik het serieus overwogen maar nu het idee toch maar laten varen. Dan toch maar een paar jaar wachten tot er iets uit de lease komt of import uit DE (zoals mijn huidige Ioniq EV).

Ik speel nu nog wel een klein beetje met de gedachte om zoals jij zegt de meest standaard uitvoering met SEPP te overwegen. Dan heb je het over €45k- €3.350 en kom je op €41.650 wat misschien nog wel eens mee zou kunnen gaan vallen qua afschrijving. Maar; warmtepomp ontbreekt en ik zou ook een Niro kunnen overwegen voor €30k welke dan een grotere range heeft.

Vooralsnog doe ik maar even niets, als hij bij de dealer staat ga ik nog wel eens bij zo'n basisuitvoering kijken en nadenken of ik dit wil overwegen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat doet die warmtepomp precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:46:
Ik zou een RWD plus nemen, AWD leuk maar onnodig (en dan wordt het mij ook veel te duur)

je spreadsheet geeft errors?
Als het lukt, sla hem even op als excel. De sheet is vrij complex, dat maakt het makkelijk om vanalles aan te passen. Helaas werken sommige excel functies niet in Google drive.
assje schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:52:
Maar; het particulier kopen (inclusief BTW) van zo'n nieuwe auto is simpelweg bijna kapitaalvernietiging. Had ik daar nu nog €4k subsidie kunnen pakken om het goed te maken had ik het serieus overwogen maar nu het idee toch maar laten varen. Dan toch maar een paar jaar wachten tot er iets uit de lease komt of import uit DE (zoals mijn huidige Ioniq EV).

Ik speel nu nog wel een klein beetje met de gedachte om zoals jij zegt de meest standaard uitvoering met SEPP te overwegen. Dan heb je het over €45k- €3.350 en kom je op €41.650 wat misschien nog wel eens mee zou kunnen gaan vallen qua afschrijving. Maar; warmtepomp ontbreekt en ik zou ook een Niro kunnen overwegen voor €30k welke dan een grotere range heeft.

Vooralsnog doe ik maar even niets, als hij bij de dealer staat ga ik nog wel eens bij zo'n basisuitvoering kijken en nadenken of ik dit wil overwegen.
Ik heb ook gekeken naar een jonge e-Niro import uit Duitsland maar zelfs dat lijkt financieel bijna niet op te kunnen tegen private lease. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de looptijd, situatie en km's. Ik beschouw beide voor 5 jaar, koop is gunstig als je de auto op rijdt of in ieder geval langer mee rijdt.

Private lease geeft een mate van zekerheid en zorgt dat je niet ineens 40-50K moet aftikken. Qua maandlasten is het zeker interessant, en op de goedkoopste EV6 kan je met lease ook subsidie krijgen. Zelfs met warmtepomp als optie volgens mij.

[ Voor 65% gewijzigd door SgtCaffran op 27-09-2021 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begelaar
  • Registratie: Maart 2014
Franciesco schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:51:
Vandaag even contact opgenomen met de Kia dealer in Zwolle (van Mossel) om te vragen of het inmiddels duielijk is wanneer de EV6 in de showroom staat. Helaas nog steeds niks concreets: ze verwachten hem binnen 3 weken...
Zojuist contact gehad met KIA dealer in Valkenswaard. Aantal maanden geleden KIA EV6 Plus RWD 77kWh besteld. 2 Weken geleden gaf ie nog 1 november als verwachte uitleverdatum, nu half november. Maar eigenlijk durft hij er nog niets over te zeggen. Schijnbaar moeten eerst de "demo"-autos uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Stefke schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:53:
Wat doet die warmtepomp precies?
Een warmtepomp zorgt voor een efficiëntere verwarwarming / koeling van je auto. Daarnaast zorgt het ervoor dat de batterij van je auto zijn optimale temperatuur behoudt. Dit allemaal zorgt ervoor dat je onder verschillende weersomstandigheden de meest optimale actieradius krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
begelaar schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:01:
[...]

Zojuist contact gehad met KIA dealer in Valkenswaard. Aantal maanden geleden KIA EV6 Plus RWD 77kWh besteld. 2 Weken geleden gaf ie nog 1 november als verwachte uitleverdatum, nu half november. Maar eigenlijk durft hij er nog niets over te zeggen. Schijnbaar moeten eerst de "demo"-autos uitgeleverd worden.
Mijn Plus RWD staat nog steeds voor uitlevering op 15 november in de agenda volgens de lease maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:44
SgtCaffran schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:53:
Ik heb ook gekeken naar een jonge e-Niro import uit Duitsland maar zelfs dat lijkt financieel bijna niet op te kunnen tegen private lease. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de looptijd, situatie en km's. Ik beschouw beide voor 5 jaar, koop is gunstig als je de auto op rijdt of in ieder geval langer mee rijdt.
Dan wil ik die berekening wel eens toetsen tegen die van mij, voor mijn situatie kom ik uit op zelf kopen als voordeligste optie. Ik heb ook vergeleken met optie zakelijke lease waar het ten koste gaat van mijn mobiliteitsbudget die ik nu uit laat keren (die heb ik opgeteld bij de kosten van bijtelling). Nu een gebruikte Niro kopen zou qua kosten ergens tussen de huidige Ioniq en de EV6 uitkomen (aanschaf 40% lager dan de EV6, in deze simplistische benadering de afschrijving dus ook).
  • Kia EV6+ lease 2022 €864
  • Kia EV6+ lease 2021 €790
  • Kia EV6+ Private lease €684
  • Kia EV6+ prive koop €538
  • Ioniq prive (huidig) €256
assje in "Elektrische auto's - deel 5"
Dat zit daar uiteraard in (staat er ook bij); alles zit erin behalve rentederving . Voor de EV6+ in eigendom kosten per maand gebaseerd op 12kkm/jaar en 5 jaar:
  • Afschrijving: €410 (12%/jaar -> 0,88^5=47%)
  • Verzekering: €67 (berekening op basis van mijn huidige 14 SVJ)
  • Elektra: €37 (6km/kWh en €0,22/kWh)
  • Onderhoud: €25 (beurtje, 1x banden en beetje extra)
  • Wegenbelasting: €0 (wanneer wordt dat aangepast?)

Mijn verzekering is vrij goedkoop door SVJ, zo'n parameter of benadering rentederving kan al veel verschil maken in deze afweging tussen koop en PL.

[ Voor 34% gewijzigd door assje op 27-09-2021 13:25 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
assje schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:09:
[...]

Dan wil ik die berekening wel eens toetsen tegen die van mij, voor mijn situatie kom ik uit op zelf kopen als voordeligste optie (ik reken met 12%/jaar afschrijving op basis van 12kkm/jaar).
  • Kia EV6+ lease 2022 €864
  • Kia EV6+ lease 2021 €790
  • Kia EV6+ Private lease €684
  • Kia EV6+ prive koop €538
  • Ioniq prive (huidig) €256
Dan zit daar het verschil en ook gelijk de grootste foutmarge qua aanname. Ik reken nu met 20 procent afschrijving per jaar op basis van 25K km. Ik heb dit toen conservatief bepaald voor een aantal e-niro's en Nissan leafs. Misschien heb ik dit te snel bepaald.

20% zal waarschijnlijk wat aan de hoge kant zitten, ik wil daarmee het risico van afschrijving ook expres beperken. De EV occasion prijzen zijn nu ook relatief hoog door de gunstige bijtelling % van de laatste jaren.

Misschien dat ergens in het midden (14-15 %) eerlijker is. Blijft alsnog wel als nadeel de smak geld die je moet neerleggen voor een koop auto.

Mijn verzekering is overigens ook hoog omdat ik nog geen no claim heb opgebouwd. Dat scheelt zomaar 50-60 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtCaffran op 27-09-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
SgtCaffran schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:42:
[...]

Dan zit daar het verschil en ook gelijk de grootste foutmarge qua aanname. Ik reken nu met 20 procent afschrijving per jaar op basis van 25K km. Ik heb dit toen conservatief bepaald voor een aantal e-niro's en Nissan leafs. Misschien heb ik dit te snel bepaald.

20% zal waarschijnlijk wat aan de hoge kant zitten, ik wil daarmee het risico van afschrijving ook expres beperken. De EV occasion prijzen zijn nu ook relatief hoog door de gunstige bijtelling % van de laatste jaren.

Misschien dat ergens in het midden (14-15 %) eerlijker is. Blijft alsnog wel als nadeel de smak geld die je moet neerleggen voor een koop auto.

Mijn verzekering is overigens ook hoog omdat ik nog geen no claim heb opgebouwd. Dat scheelt zomaar 50-60 euro per maand.
Heb je deze site al gezien? https://www.autoweek.nl/auto/103432/kia-ev6-58kwh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

SgtCaffran schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:24:
Als er mensen toevallig ook aan het kijken zijn naar een private lease EV6 wil ik mijn kosten berekening nog eens delen: (even opslaan als excel bestand als dat lukt!)
Ja ik zit ernaar te kijken. Ik wil graag een "grotere" auto i.v.m. gezin en trekkracht voor de vakanties. Deze EV6 volstaat perfect. Mijn huidige grote auto is privé gekocht en heeft een hoge afschrijving + hoog benzine verbruik + zorgen om reparaties.
Mijn rekensom is iets kleiner maar als ik de gegevens in jouw sheet invul dan kom ik op hetzelfde uit :)
En hoe meer zakelijke kilometers ik ga rijden hoe goedkoper de auto gaat worden. Tevens wordt bij Kia private lease elk jaar een eik moment gehouden en als je dan boven je aantal km's zit dan kan je dat ook met terugwerkende kracht je maand termijn verhogen.

Onder de 10k km per jaar is de EV6 iets duurder dan mijn huidige. 15k break even en daarboven wordt het goedkoper.

Enige dat ik even niet goed begreep in jouw sheet is je kosten voor het thuisladen. 0,37 cent per kwh is 10 cent hoger dan waar ik nu een contract voor heb (in piek tarief).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenska
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03-2023
Vandaag is mijn KIA EV6 GT-Line RWD 77kWh in Yacht Blue besteld (Belgische dealer).
Afleverdatum staat nu op eind april 2022, al hoop ik echt wel dat dit zeer ruim genomen is en het sneller kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
anc schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:29:
Mijn rekensom is iets kleiner maar als ik de gegevens in jouw sheet invul dan kom ik op hetzelfde uit :)
En hoe meer zakelijke kilometers ik ga rijden hoe goedkoper de auto gaat worden. Tevens wordt bij Kia private lease elk jaar een eik moment gehouden en als je dan boven je aantal km's zit dan kan je dat ook met terugwerkende kracht je maand termijn verhogen.

Onder de 10k km per jaar is de EV6 iets duurder dan mijn huidige. 15k break even en daarboven wordt het goedkoper.

Enige dat ik even niet goed begreep in jouw sheet is je kosten voor het thuisladen. 0,37 cent per kwh is 10 cent hoger dan waar ik nu een contract voor heb (in piek tarief).
Wat het gekke is met de Kia lease prijzen, het lijkt echt niks uit te maken hoeveel km je kiest. 5000km per jaar extra is 25 euro dus 5 ct/km. En je krijgt iets van 6 ct/km terug voor elke km minder gereden dan je contract... Of is dat omdat je het verschil pas na de 60 maanden terug krijgt?

Kosten voor het thuisladen heb ik even als openbare laadpaal genomen. Mooier zou inderdaad nog zijn om een extra categorie mee te nemen: thuisladen via je eigen aansluiten en openbare laadpalen.

We hebben wel een eigen parkeerplaats maar dan moeten we een meter of 10 vanaf het huis onder de achtertuin door een kabel leggen. Dat zal ook wel in de papieren lopen.

Welk model kijk je naar op dit moment?
Voor de afschrijving helemaal onderaan? Nog niet, bedankt. Vind hem wel vrij laag maar ze zullen er vast een model achter hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door SgtCaffran op 27-09-2021 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Franciesco schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:51:
De dealer in Eindhoven verwacht hem de tweede week van Oktober. Geen concrete datum helaas, maar iets concreter dan binnen 3 weken ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

SgtCaffran schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:42:
[...]

Wat het gekke is met de Kia lease prijzen, het lijkt echt niks uit te maken hoeveel km je kiest. 5000km per jaar extra is 25 euro dus 5 ct/km. En je krijgt iets van 6 ct/km terug voor elke km minder gereden dan je contract... Of is dat omdat je het verschil pas na de 60 maanden terug krijgt?

Kosten voor het thuisladen heb ik even als openbare laadpaal genomen. Mooier zou inderdaad nog zijn om een extra categorie mee te nemen: thuisladen via je eigen aansluiten en openbare laadpalen.

We hebben wel een eigen parkeerplaats maar dan moeten we een meter of 10 vanaf het huis onder de achtertuin door een kabel leggen. Dat zal ook wel in de papieren lopen.

Ja je krijgt pas aan het einde van je looptijd het verschil terug, maar wil je nu zeggen dat het eigenlijk rendabel is om voor 30k km te gaan zodat je aan het einde van je loopt 1 ct per niet gereden kilometer winst maakt? _/-\o_ Nee daarvoor zou ik niet 5 jaar lang 100 euro extra per maand betalen.

Ik heb een parkeerplek voor de deur op eigen terrein waar de meterkast bereikbaar is met een gat in de muur exact waar de laadpaal zou komen.
10 meter door de tuin is flink wat graafwerk en kan daar niks zinnigs over zeggen, maar bij het uitbesteden zal dat flink oplopen. Je kan dat natuurlijk ook gewoon uitrekenen. Voordeel van thuisladen is niet alleen lagere tarieven, maar ook geen wachttijd overdag.

Ik kijk er naar 1 die zo snel mogelijk leverbaar is (dit jaar) en geen aanvullende kosten heeft. Dan valt de GT en 58Kwh variant af. Dus een 77.4kwh plus RWD in het rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Laatst online: 12-09 07:25
SgtCaffran schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:42:
[...]

[...]

Voor de afschrijving helemaal onderaan? Nog niet, bedankt. Vind hem wel vrij laag maar ze zullen er vast een model achter hangen.
die 10m kabel kun je natuurlijk ook zelf ingraven met een mantelbuis van 50mm, dan zit die kabel er zo doorheen getrokken (vergeet de datakabel voor load ballancing niet). kun j emet de installateur afstemmen of hij die kabel trekt of dat je dat ook zelf doet

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Freekers schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 00:14:
[...]

De dealer in Eindhoven verwacht hem de tweede week van Oktober. Geen concrete datum helaas, maar iets concreter dan binnen 3 weken ;)
Blijkbaar duurt het na het lossen in de haven nog een week of 2 a 3 voordat ze daadwerkelijk bij de dealer zijn? Ik had verwacht dat het sneller zou gaan. Er staat nu overigens nog maar 1 boot gepland en ik ben benieuwd of er nog bij komen voor dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Ja, de datum in showroom valt mij ook wat tegen. Had gehoopt dat dat in de loop van deze week of volgende week zou zijn...

Accesoires zoals matten, bumperflap, winterset etc:
https://webshop.kia.nl/ev6/

De extra kofferruimte verlichting lijkt mij ook wel mooi en handig. Want in het pre-produktiemodel zag ik slechts 1 lampje aan de linker kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDZONle9XEVEgu6jHLOuS6e7i3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhh2MmUdXXKs55ZhO1GfuaJN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Ja dat dacht ik ook, maar mogelijk gaan ze vanuit de haven eerst naar Kia Nederland en dan pas naar de dealers? Nu staan er natuurlijk wel meer auto's in de haven en niet alleen EV6's dus dat zal ook wel via een strakke planning verlopen.

Zie er inderdaad goed uit die verlichting, zelf vind ik die rubberen antislip mat ook wel handig voor vuile laarzen etc.

Aanvulling:
Krijg net van de dealer bericht dat de eerste auto's volgende week worden uitgeleverd en hij verwacht dat mijn auto er ook bij is. _/-\o_ :D

[ Voor 17% gewijzigd door Freezhost op 28-09-2021 17:33 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Na lang getwijfeld te hebben en dit topic op de achtergrond gevolgd te hebben, heb ik nu toch besloten de knoop door te gaan hakken.

Ik ga voor de EV6 58kwh (via zakelijk leasen). Wordt mijn aller-aller eerste auto, ik mag niet klagen O+ :D

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 28-09-2021 20:20 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@White_Collar gefeliciteerd, ga je vast geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
White_Collar schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:05:
Na lang getwijfeld te hebben en dit topic op de achtergrond gevolgd te hebben ga ik nu toch maar besloten de knoop te gaan doorhakken.

Ik ga voor de EV6 58kwh (via zakelijk leasen). Wordt mijn aller-aller eerste auto, ik mag niet klagen O+ :D
Welke kleur heb je uitgezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
@grotegok ik ga voor de Snow White Pearl :)

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 28-09-2021 20:21 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
En weet je al weneer de levering gepland staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Goede keuze, die kleur heb ik ook besteld. Ik zat te twijfel tussen rood of wit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Zit IFS ook in de Nederlandse versies? Kan hier niets over vinden.

EV6 IFS - Intelligent Front lighting System LED Headlamp:

[YouTube: [4K UHD] 기아 EV6 지능형 헤드램프 야간주행(KIA EV6 IFS LED Headlamp)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Anunnaki schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:16:

Ja vanaf de GT line zit er IFSL op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begelaar
  • Registratie: Maart 2014
Freezhost schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:14:
[...]

Blijkbaar duurt het na het lossen in de haven nog een week of 2 a 3 voordat ze daadwerkelijk bij de dealer zijn? Ik had verwacht dat het sneller zou gaan. Er staat nu overigens nog maar 1 boot gepland en ik ben benieuwd of er nog bij komen voor dit jaar.
Snap niet waarom ze hier niet transparant in kunnen zijn.
Heb ook begrepen dat er iets met targets is. Als dealer al in de buurt van zijn target voor 2021 is ...

• Freezhost
Zijn er nog meer mensen die bericht hebben gehad dat de auto volgende week binnen komt?

• Anunnaki
Freezhost schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:27:
Zijn er nog meer mensen die bericht hebben gehad dat de auto volgende week binnen komt?
Nope, week 49 hier.

• stimpyrulez
tot op heden hier ook (voor een AWD).
Dus... wederom lang wachten....
Freezhost schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:27:
Maar hieruit lees ik dus dat die van jou volgende week binnenkomt?
En zo ja, kan je hem dan ook ophalen of is dat een week later of zo?

• mrdamasajaga
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 20:27
Hier nog een GT-Line besteller. RWD, Snow White Pearl, met afneembare trekhaak. Vanwege zakelijke lease en bijtelling voor een dit jaar leverbare versie gegaan. De rest voor het bedrijf heeft voornamelijk witte Tesla model 3s. Ik heb zelf ook nog een model Y proefgereden en ben heel benieuwd hoe de Kia in de praktijk vergelijkt.

Heeft er hier iemand ervaring met https://developers.kia.com? Ik zou wel eens met de API's willen spelen om te kijken wat er tegenaan te programmeren is.

Update: ik had een reservering bij een dealer lopen voor een 'voorraad' auto. Deze zou half oktober nog te leveren zijn (info van paar dagen geleden).

[ Voor 13% gewijzigd door mrdamasajaga op 29-09-2021 09:30 ]

• Freezhost
@stimpyrulez Ja ik kreeg gisteren bericht dat deze week de eerste worden uitgeleverd en dat de dealer verwacht dat mijn auto volgende week binnen is. Ophalen zal dan nog wel even duren denk ik, auto moet nog klaar gemaakt worden en er moet nog een trekhaak onder etc

Aanvulling: betreft wel een GT Line RWD mogelijk maakt dat het verschil

[ Voor 13% gewijzigd door Freezhost op 29-09-2021 09:25 ]

• stimpyrulez
mrdamasajaga schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:23:
Heeft er hier iemand ervaring met https://developers.kia.com? Ik zou wel eens met de API's willen spelen om te kijken wat er tegenaan te programmeren is.
Nou, was al benieuwd of ze zo iets hadden (dat je wellicht niet via een dongle data uit je auto hoeft te halen voor bijv. ABRP).

Tevens zou ik het wel nice vinden als ik straks iets kan met mijn smartwatch (Wear OS).
Zou moeten werken volgens documenten van Kia, maar kan er maar bar weinig over vinden.

Helaas ben ik geen programmeur.
Maar wel software tester. Dus mocht je iets maken en je wil het effe laten testen/checken, laat maar weten ;)

• Freezhost
Nou ik vraag me af wat er mogelijk is in Europa, want het lijkt er op dat ze hier ook geen digital key app hebben. De kans is dus groot dat die API's ook niet volledig beschikbaar zijn hier.

• mrdamasajaga
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 20:27
stimpyrulez schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:29:
[...]
Dus mocht je iets maken en je wil het effe laten testen/checken, laat maar weten ;)
Thanks! Mocht ik de tijd vinden om er mee te spelen dan laat ik het weten. Ik zou iets van KM registratie makkelijk willen maken en in een bepaald pakket schieten.

• Anunnaki
Freezhost schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:25:
@stimpyrulez
Aanvulling: betreft wel een GT Line RWD mogelijk maakt dat het verschil
Die van mij betreft ook een GT Line RWD versie... Nu hopen dat jij de juiste levering data hebt en die van mij ook eerder komt ;)

• Freezhost
@Anunnaki Wanneer heb jij besteld? ik heb zelf ergens in mei besteld.

• Anunnaki
@Freezhost Dat zou het verschil kunnen zijn, ik pas begin augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anunnaki schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:16:

Het staat gewoon in de prijslijst? Dikke aanrader: download de prijslijst, daar staan de edities duidelijk en volledig uitgelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8Dav5tscHKkRiOkCApwmO8589U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/of2kWBJ52ODlsv8yfycZ8ajA.png?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• JBrabant
  • Laatst online: 18-02-2022
Mooi om dit allemaal te lezen. Hopelijk zit voor iedereen een auto op de boten die nog dit jaar komen!

Ik heb toevallig maandag ook een kia EV6 RWD 58kwh in zwart aangevraagd bij Leaseplan. Deze zal nog goedgekeurd moeten worden maar Leaseplan zelf geeft aan dat hij dit jaar nog op kenteken staat. Ze geven aan dat het een auto is die al eerder is besteld.

Heeft hier iemand enig idee of de kans groot is dat dit type veel geleverd wordt in de aankomende of reeds gelostte boot? Dealer is er niet echt duidelijk over namelijk.

Thanks!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste staan bij de dealers krijg ik te horen uit een betrouwbare bron.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJKfGbzUpf1RWkBPGSkt9gbpmr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEI6fDOBcqXOvIsFQNMyxT1O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLeWPktemTliEpkY0qF0EJPxpYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BtuWagchRVkU1jbe805NMcV.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 8 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic