Oeh vet! Hopelijk kunnen we wat proefrijden binnenkort, erg benieuwd hoe dit rijdt tov een Mustang!
Volgens de dealer die direct de importeer heeft gebeld kan ik medio december de auto verwachtenFreezhost schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:25:
En weet je al weneer de levering gepland staat?
Hier ging het om een reeks besteld model dat al onderweg is.
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 29-09-2021 13:22 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Mooi! En gelijk 3 exemplaren zie ik!Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
de eerste staan bij de dealers krijg ik te horen uit een betrouwbare bron.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weet je welke dealer dit is?
Ik hoorde vandaag radioreclame's over de Kia EV6, met als uitsmijter: dit jaar nog geleverd, met 12% bijtelling. Ergens ga ik er vanuit dat ze geen dure reclames gaan maken als mensen ook niet nu direct proefritten etc. kunnen maken. Al bij al, goed nieuws dus
Die onderste lijkt me dan de demo auto aangezien de stickers (en GT-line zo te zien)Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben erg benieuwd wanneer de standaard EV6 in de showrooms staat. Uit de brochure en prijslijst blijkt dat er toch een heel aantal subtiele details anders zijn tussen de EV6 en EV6 Plus.
Voorbeelden als wel/geen hoogglans zwarte wiel bogen. Wel/geen hooglans op bepaalde interieur delen. Druk of tip toetsen op de middenconsole voor stoelverwarming. Wel/geen sfeerverlichting.
Voorbeelden als wel/geen hoogglans zwarte wiel bogen. Wel/geen hooglans op bepaalde interieur delen. Druk of tip toetsen op de middenconsole voor stoelverwarming. Wel/geen sfeerverlichting.
[ Voor 6% gewijzigd door SgtCaffran op 29-09-2021 14:34 ]
Volgens mij als je even terug kijkt, zie je toch echt een 'normale' EV6 of EV6 plus.SgtCaffran schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:54:
Ben erg benieuwd wanneer de standaard EV6 in de showrooms staat. Uit de brochure en prijslijst blijkt dat er toch een heel aantal subtiele details anders zijn tussen de EV6 en EV6 Plus.
Voorbeelden als wel/geen hoogglans zwarte wiel bogen. Druk of tip toetsen op de middenconsole voor stoelverwarming. Wel/geen sfeerverlichting.
Dus neem aan zeer snel
Zie eerste foto in de reactie hieronder
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij bedoeld SgtCaffran dat hij graag in real life de uiterlijke verschillen tussen de standaard EV6 en de EV6 Plus wil zien.
De witte op de eerste foto die mrveenie gepost heeft lijkt me, gezien het hoogglans zwart, een EV6 Plus. De standaard EV6 zal (in het begin) wat lastiger te vinden zijn vermoed ik.
De witte op de eerste foto die mrveenie gepost heeft lijkt me, gezien het hoogglans zwart, een EV6 Plus. De standaard EV6 zal (in het begin) wat lastiger te vinden zijn vermoed ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Franciesco op 29-09-2021 14:22 ]
@Franciesco Inderdaad! Gewoon een standaard EV6 en een EV6 Plus naast elkaar in de showroom!
Verwijderd
voordeel van inside informatie
..
kan alleen hier niet snel video's uploaden... dus maar even via wetransfer.
https://we.tl/t-d5hX4ycKgt
Haha geniaalVerwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:16:
voordeel van inside informatie..
Kia Wolters gezien de laatste video (dus ijsselstein blijkbaar)Franciesco schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:23:
[...]
Mooi! En gelijk 3 exemplaren zie ik!![]()
Weet je welke dealer dit is?
Thx...Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:16:
voordeel van inside informatie..
wel jammer dat er alleen een leeg krat in kan... (blijkbaar
Net gebeld door de dealer - proefrit ingepland 8 oktober 
Bestelling is al geplaatst, kan nog cancellen als het echt niet bevalt in de proefrit
Bestelling is al geplaatst, kan nog cancellen als het echt niet bevalt in de proefrit
[ Voor 42% gewijzigd door DigiK-oz op 29-09-2021 16:17 ]
Whatever
Nice, gaat nu snel! Bijna tijd voor een leveringstopic.
De boot die in Antwerpen aankomt is blijkbaar een dag vervroegd. Hopelijk half oktober levering 🙏
Wel leuk om te zien hoe we allemaal beginnen uitkijken naar de eerste leveringen. 🤗
Wel leuk om te zien hoe we allemaal beginnen uitkijken naar de eerste leveringen. 🤗
Gaaf!Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is die met die zwarte bumper nou een Gt-line of Plus versie? Ben het even kwijt
Nog niet vermeld hier, maar al wel in het laadpalen topic. Maar KIA heeft zelf een podcast uitgebracht over hun EV6.
Aardig gelikt verhaaltje, gezien er een een manager van KIA aan het woord is, maar toch best interessant om te horen wat hun visie is op de nieuwe mobiliteit en hoe ze erop willen gaan inspelen met o.a. de EV6.
Link naar Spotify voor de liefhebbers
Aardig gelikt verhaaltje, gezien er een een manager van KIA aan het woord is, maar toch best interessant om te horen wat hun visie is op de nieuwe mobiliteit en hoe ze erop willen gaan inspelen met o.a. de EV6.
Link naar Spotify voor de liefhebbers
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Zaterdag proefrijden! Afspraak staat en ik kijk er enorm naar uit.
Zwarte wielkasten is ev6/ev6 plus.PieterSn schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:59:
[...]
Gaaf!
Is die met die zwarte bumper nou een Gt-line of Plus versie? Ben het even kwijt
Gt-line is zelfde kleur als de auto
Waarbij er dus schijnbaar ook een verschil is wielkasten is tussen EV6 en EV6 Plus, maar dat moeten we nog maar zien.stimpyrulez schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:24:
[...]
Zwarte wielkasten is ev6/ev6 plus.
Gt-line is zelfde kleur als de auto
Klopt zwart en glanzend zwartSgtCaffran schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:51:
[...]
Waarbij er dus schijnbaar ook een verschil is wielkasten is tussen EV6 en EV6 Plus, maar dat moeten we nog maar zien.
Kijk, nu begint het echt leuk te worden. De eerste beelden zijn binnen.
Gefeliciteerd. Interessant! Zit hier ook over na te denken. Ben zeer benieuwd naar de kosten. Mag ik vragen wat het zakelijke leasetarief is en op basis van welke voorwaarden (contractduur, kilometers, inclusief/exclusief elektriciteitscomponent)?White_Collar schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:05:
Na lang getwijfeld te hebben en dit topic op de achtergrond gevolgd te hebben, heb ik nu toch besloten de knoop door te gaan hakken.
Ik ga voor de EV6 58kwh (via zakelijk leasen). Wordt mijn aller-aller eerste auto, ik mag niet klagen![]()
Leuk! Vast veel rijplezier. Ben benieuwd naar je ervaringen.AnotherFruitcake schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:23:
Zaterdag proefrijden! Afspraak staat en ik kijk er enorm naar uit.
Waar ga je proefrijden? De dealers die ik in mijn omgeving gebeld heb vertelde allemaal dat ze de EV6 in 2 weken verwachten…
Zojuist 5 stuks op een transporter op de A2 richting Eindhoven gezien. Zal vanavond eens kijken of het beeld ook op de dashcam staat.
Degene die nu binnen komen zijn waarschijnlijk allemaal rwd?!
Hopelijk krijg ik volgende week wat meer info van mijn in april bestelde awd grijs….
Hopelijk krijg ik volgende week wat meer info van mijn in april bestelde awd grijs….
Mat grijs en AWD worden dit jaar niet meer geleverd. Kans was echt maar 1 procent volgens Kia NL.djwb schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:51:
Degene die nu binnen komen zijn waarschijnlijk allemaal rwd?!
Oioioi wat een apparaat zeg! Heel gaaf!
Helaas heb ik nog steeds geen goedkeuring tot bestellen... De kans op dit jaar rijden begint af te nemen.
Helaas heb ik nog steeds geen goedkeuring tot bestellen... De kans op dit jaar rijden begint af te nemen.
Erg gaaf, en precies mijn uitvoering
wachten duurt lang
Ik heb toevallig in zwart besteld en dat ziet er goed uitBDelamontagne schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:03:
Hier nog wat foto's van een EV6 die net is aangekomen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
FUMES et CARNES
Deze staat zo te zien bij Kia Kooijman in Utrecht.
Overigens wel vreemd dat die velgen lijken op de standaard velgen van de normale en de Plus uitvoering, niet die van de GT-Line.
@Loei123 Nee er zit wel verschil in, dit zijn echt de GT line velgen.
Die set velgen heeft KIA in 2 kleuren, namelijk zwart en antraciet. De kleur die je hier ziet is zwart en die is voor de GT-line. De antraciet kleur is voor de instapper. Hier een overzicht:Loei123 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:17:
Overigens wel vreemd dat die velgen lijken op de standaard velgen van de normale en de Plus uitvoering, niet die van de GT-Line.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yQ2jIg401I3QL1VMEsSqNJYL.png?f=user_large)
En ik moet eerlijk zeggen dat die van de GT-line het mooiste er uit vindt zien
@Freezhost ik ook, de GT-line RWD dan! Helaas paste de GT-line niet in mijn leasebudget dus ik krijg de antraciet uitvoering. Ben heel benieuwd hoe die er in het echt uitzien. Vind de zwarte uitvoering wel erg goed passen bij de zwarte lak. Misschien dat ik ze ergens wel donkerder kan laten tinten t.z.t. haha!
[ Voor 3% gewijzigd door BDelamontagne op 30-09-2021 09:30 ]
Als jij uit de standaard modellen kiest die zijn ingekocht door de leasemaatschappij rij jij gewoon dit jaar nog een EV6Loei123 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:06:
Oioioi wat een apparaat zeg! Heel gaaf!
Tenzij je in november-december pas de goedkeuring krijgt, maar dat lijkt me sterk
Hebben jullie al een idee waarvoor je de V2L gaat gebruiken als je bijv. onderweg naar klanten bent ?
Zit er zelf aan te denken om een nespresso apparaat in te bouwen en zelf mijn koffie te kunnen zetten tijdens het laden. Misschien een soort kist(koffer) maken waarin ik alles kwijt kan.
Iemand nog een goed idee/tip ?
Zit er zelf aan te denken om een nespresso apparaat in te bouwen en zelf mijn koffie te kunnen zetten tijdens het laden. Misschien een soort kist(koffer) maken waarin ik alles kwijt kan.
FUMES et CARNES
V2L tijdens laden lijkt me lastig? Volgens mij maakt het gebruik van de laadpoort.
Bedoel je dan de adapter buiten de auto?Iusedto schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:02:
Hebben jullie al een idee waarvoor je de V2L gaat gebruiken als je bijv. onderweg naar klanten bent ?
Zit er zelf aan te denken om een nespresso apparaat in te bouwen en zelf mijn koffie te kunnen zetten tijdens het laden. Misschien een soort kist maken waarin ik alles kwijt kan.
Of doel je op de aansluiting onder de achterbank (kan ook 16A aan).
Ik rij zelf niet rond naar klanten, maar kan me voorstellen dat je dan makkelijker die aansluiting onder de achterbank kan gebruiken.
De buitenaansluiting (adapter)... tja...
Zou hem kunnen gebruiken voor de caravan als je ergens staat waar geen stroom is (of bij stroom uitval).
Maar beide issues komen niet vaak voor.
Wellicht de stofzuiger of zo aansluiten, als ik de auto aan het wassen ben.
Dat is misschien nog wel het beste gebruik van V2L. Hoef je niet op zoek naar verlengsnoeren als je de auto wilt stofzuigen.stimpyrulez schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:07:
[...]
Wellicht de stofzuiger of zo aansluiten, als ik de auto aan het wassen ben.
Ik ben nu as we speak een proefrit aan het maken. Wordt vervolgd. Wow wat een auto
Deel vooral je ervaringen, ben erg benieuwdAnunnaki schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:54:
Ik ben nu as we speak een proefrit aan het maken. Wordt vervolgd. Wow wat een auto
Waar doet iedereen nu ineens een proefrit? Vaneman in Amsterdam gaf tweede week van oktober aan
Master_A
Vaneman Amsterdam geeft bij mij zojuist aan dat ze vandaag uitsluitsel krijgen over de levering van het demo modelAmiet01 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:06:
Waar doet iedereen nu ineens een proefrit? Vaneman in Amsterdam gaf tweede week van oktober aan
Heb je toevallig een linkje naar de facebook groep?BDelamontagne schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:24:
Iemand in de EV6 FB groep heeft ze gespot onderweg naar de dealers!
[Afbeelding]
Uiteraard!White_Collar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:26:
[...]
Heb je toevallig een linkje naar de facebook groep?
Gaaf manAnunnaki schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:54:
Die van ons staat sinds gisteren bij de dealer. Verkoper ging even kijken of hij al een kenteken kon aanvragen (geen flauw idee waarom dat niet zou kunnen) en dan zou het nog ongeveer 2 weken duren. Dus voor het einde van de maand zouden we er toch wel in moeten rijden.
Wij hebben 30 april besteld, EV6 Plus RWD.
Nog even kijken welke accessoires we nog toe willen voegen, sowieso de bumperflap voor in de laadruimte en als ik het goed begrijp moet de antislipmat er dan ook bij. Twijfel nog een beetje over rubberen vloermatten, wel praktisch met 2 jonge kinderen, maar vind het wel wat afbreuk doen aan de uitstraling van een auto.
Winterwielen ook nog maar even kijken.
Wij hebben 30 april besteld, EV6 Plus RWD.
Nog even kijken welke accessoires we nog toe willen voegen, sowieso de bumperflap voor in de laadruimte en als ik het goed begrijp moet de antislipmat er dan ook bij. Twijfel nog een beetje over rubberen vloermatten, wel praktisch met 2 jonge kinderen, maar vind het wel wat afbreuk doen aan de uitstraling van een auto.
Winterwielen ook nog maar even kijken.
Cool!
Zo (GT line in Yacht blue met 19 inch) zou ik hem waarschijnlijk ook nemen!
Zo (GT line in Yacht blue met 19 inch) zou ik hem waarschijnlijk ook nemen!
het linkjeWhite_Collar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:26:
[...]
Heb je toevallig een linkje naar de facebook groep?
dubbel op...

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 30-09-2021 14:03 ]
Heeft toevallig iemand al beelden van een Plus versie? Of eventueel de interstellar grey?
Zeer benieuwd!
Zeer benieuwd!
Als er al iemand gaat kijken/rijden: kun je dan eens kijken welk merk én type banden gemonteerd zijn op de 19 inch velgen? B.v.d.! Een foto van de band zou helemaal top zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Franciesco op 30-09-2021 14:10 ]
Nou, de eerste proefrit zit er op. Wat een bak zeg....
Ik ging naar de dealer om te kijken of er inmiddels al folders lagen om mee te nemen maar kwam daar aanrijden en reed zo tegen een zwarte EV6 GT-Line aan. Na even rond gekeken te hebben, even naar binnen gestapt om een afspraak te maken om een proefrit te kunnen maken vraagt de beste meneer "waneer wil je?" ....Uhmm Nu? Oké prima, gaf de dealer meteen as reactie.
Top, alles geregeld en reed zo weg, eerste indruk was zeer goed. Hele goede wegligging, reageert goed op je voet en hand bewegingen. Ondanks dat hij zo zwaar is merk je hier nauwelijks iets van. Eerst ben je aan het rijden om het gevoel te ervaren van het elektrisch rijden waarna je opeens toe bent aan de schermen die tot je bediening voor je staan. Poe poe, een plaatje om te zien van binnen. Alles goed en keurig afgewerkt.
Tijdens het rijden en na een paar menu's te hebben bewonderd toch maar even de infotainment links laten liggen en gefocust op het rijden.
Economy stand rijd zeer rustig, bijna zweverig. Pedaal (uhm gaspedaal??) blijft goed reageren en laat je rustig optrekken. je merkt dat hij zijn zuinigheid inzet om niet teveel van de batterij te vergen.
Normal mode, daar merk je meteen iets meer pit. Maar hij blijft zeer rustig rijden tot je ineens je voet naar beneden gooit. Trekt dan zeer snel op, heerlijk dat gevoel. Ik denk dat dit de stand is waar de meeste van ons zich zullen bevinden.
Alleen de eerste maanden denk ik dat ik hem voornamelijk in de sport modes rij. Zodra je switcht naar sport voel je meteen het verschil, hij krijgt zonder je voet te gebruiken direct al een klein boostje. Hij reageert nu super snel en optrekken in sport modes geeft je een smile van oor tot oor. In een zucht door naar de 100 en verder. Geeft toch echt en kick...
In alle drie de standen blijft de EV6 heerlijk rijden, ik moest wel wennen aan het getrek aan je stuur zodra je iets van je baan afwijkt. Maar geeft ook gelijk een veilig gevoel en de Kia doet dit heel subtiel. Ook was ik bang dat ik gek zou worden van al dat gepiep van alle waarschuwingen en meldingen maar dit deed hij nauwelijks en subtiel.
Head-Up display is zeer duidelijk, ook nu overdag. Beeld was verder weg op de weg geprojecteerd dan recht in je face. Zeer prettig, geeft alles duidelijk weer en waarschuwt je voor gevaarlijke momenten zoals van baan wisselen als er een auto naast je zit. je hoeft je ogen eigenlijk niet meer van de weg te halen, je snelheid, toegestane snelheid, wat extra info en je navigatie.
Ik kan wel uren doorgaan met positieve punten maar heb toch ook een heel klein minpuntje gevonden. En dat is zodra je de knoppen voor A/C of Audio wilt bedienen, kom je onbewust op de tiptoetsen van de midden console waar je stoelverwarming etc zit. Die raak je dus aan en activeer je iets. Maar ja als dat alles is....
Met pijn in mijn hart reed ik terug daar de dealer maar door de gedachten dat over een paar weken mijn eigen EV6 voor deur staat kwam er toch weer een zeer brede glimlach op mijn gezicht, die de rest van de dag blijft staan.
Ik kon nog even snel een witte EV6 Plus bewonderen voor de kleur, want die heb ik besteld. Toch zeer mooi dat wit in combinatie met zwart. de witte Kia was voor uitlevering van een klant.... jaloers
Als ik hem nog besteld had en was ik nog niet verliefd op de EV6 dan was dat nu zeker wel en had ik hem nu voor 200% gekocht.
Ik ging naar de dealer om te kijken of er inmiddels al folders lagen om mee te nemen maar kwam daar aanrijden en reed zo tegen een zwarte EV6 GT-Line aan. Na even rond gekeken te hebben, even naar binnen gestapt om een afspraak te maken om een proefrit te kunnen maken vraagt de beste meneer "waneer wil je?" ....Uhmm Nu? Oké prima, gaf de dealer meteen as reactie.
Top, alles geregeld en reed zo weg, eerste indruk was zeer goed. Hele goede wegligging, reageert goed op je voet en hand bewegingen. Ondanks dat hij zo zwaar is merk je hier nauwelijks iets van. Eerst ben je aan het rijden om het gevoel te ervaren van het elektrisch rijden waarna je opeens toe bent aan de schermen die tot je bediening voor je staan. Poe poe, een plaatje om te zien van binnen. Alles goed en keurig afgewerkt.
Tijdens het rijden en na een paar menu's te hebben bewonderd toch maar even de infotainment links laten liggen en gefocust op het rijden.
Economy stand rijd zeer rustig, bijna zweverig. Pedaal (uhm gaspedaal??) blijft goed reageren en laat je rustig optrekken. je merkt dat hij zijn zuinigheid inzet om niet teveel van de batterij te vergen.
Normal mode, daar merk je meteen iets meer pit. Maar hij blijft zeer rustig rijden tot je ineens je voet naar beneden gooit. Trekt dan zeer snel op, heerlijk dat gevoel. Ik denk dat dit de stand is waar de meeste van ons zich zullen bevinden.
Alleen de eerste maanden denk ik dat ik hem voornamelijk in de sport modes rij. Zodra je switcht naar sport voel je meteen het verschil, hij krijgt zonder je voet te gebruiken direct al een klein boostje. Hij reageert nu super snel en optrekken in sport modes geeft je een smile van oor tot oor. In een zucht door naar de 100 en verder. Geeft toch echt en kick...
In alle drie de standen blijft de EV6 heerlijk rijden, ik moest wel wennen aan het getrek aan je stuur zodra je iets van je baan afwijkt. Maar geeft ook gelijk een veilig gevoel en de Kia doet dit heel subtiel. Ook was ik bang dat ik gek zou worden van al dat gepiep van alle waarschuwingen en meldingen maar dit deed hij nauwelijks en subtiel.
Head-Up display is zeer duidelijk, ook nu overdag. Beeld was verder weg op de weg geprojecteerd dan recht in je face. Zeer prettig, geeft alles duidelijk weer en waarschuwt je voor gevaarlijke momenten zoals van baan wisselen als er een auto naast je zit. je hoeft je ogen eigenlijk niet meer van de weg te halen, je snelheid, toegestane snelheid, wat extra info en je navigatie.
Ik kan wel uren doorgaan met positieve punten maar heb toch ook een heel klein minpuntje gevonden. En dat is zodra je de knoppen voor A/C of Audio wilt bedienen, kom je onbewust op de tiptoetsen van de midden console waar je stoelverwarming etc zit. Die raak je dus aan en activeer je iets. Maar ja als dat alles is....
Met pijn in mijn hart reed ik terug daar de dealer maar door de gedachten dat over een paar weken mijn eigen EV6 voor deur staat kwam er toch weer een zeer brede glimlach op mijn gezicht, die de rest van de dag blijft staan.
Ik kon nog even snel een witte EV6 Plus bewonderen voor de kleur, want die heb ik besteld. Toch zeer mooi dat wit in combinatie met zwart. de witte Kia was voor uitlevering van een klant.... jaloers
Als ik hem nog besteld had en was ik nog niet verliefd op de EV6 dan was dat nu zeker wel en had ik hem nu voor 200% gekocht.
:strip_exif()/f/image/TXRhqjrvCMTby6tQ1ayWt1CS.gif?f=fotoalbum_large)
Hoe zaten de stoelen? En nog belangrijker. Hoe was het geluid
Heeft geen signature.
Klinkt als een kopie vd Ioniq 5 (m.a.w. dan is het beslispunt eerder het design)Economy stand rijd zeer rustig, bijna zweverig. Pedaal (uhm gaspedaal??) blijft goed reageren en laat je rustig optrekken. je merkt dat hij zijn zuinigheid inzet om niet teveel van de batterij te vergen.
Het getrek aan het stuur vond ik zelf nogal vervelend, maar dat schijnt uit te kunnen. Ik meen dat een Tesla het stuur niet beweegt maar de auto wel corrigeert?
Wat een gave bak man, ik had de matte besteld en heb moeten switchen nar een ander kleur zwart dus. Twijfelde nog wel de juiste keuze was maar nu ik de foto's zie ben ik heel blij met mijn keuze, wat een stoere auto. Ik vind hem zelfs zo goed gelukt dat ik elke kleur wel zou willen rijden
Stoelen zaten prima, gaven voldoende steun aan mijn rug, en hij neemt meteen bij het starten je voorgeprogrammeerde houding aan. Ik had niks ingesteld maar hij gaf direct een prima zit gevoel. Geen tijd om de stoel in te stellen naar wens, ik moest zo snel mogelijk de weg op.dommerick schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:38:
Hoe zaten de stoelen? En nog belangrijker. Hoe was het geluid
Het geluid, daar bedoel je denk ik het geluid die hij namaakt. Futuristisch maar geeft juist de extra kick bij het optrekken. Sta je stil, dan is er geen geluid. Doodstil zonder radio, nou ja en alleen van andere auto's

Ik heb de Ioniq 5 niet gereden, maar van horen zeggen is de EV6 wat sportiever (stugger) dan de Ioniq 5. Je zult ze beide moeten rijden om dit te kunnen beoordelen.Stefke schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:38:
[...]
Klinkt als een kopie vd Ioniq 5 (m.a.w. dan is het beslispunt eerder het design)
Dat zou kunnen maar ik reageerde op de dingen die ik quote, er zijn wellicht nog andere verschillen.
Demo was ook een RWD?Anunnaki schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:11:
Nou, de eerste proefrit zit er op. Wat een bak zeg....![]()
[Afbeelding]
Hoe was de indruk van het interieur qua afwerking en materiaalgebruik? Ik vrees namelijk voor een tuin vol dubieus grijs/zwart plastic.Anunnaki schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:48:
[...]
Stoelen zaten prima, gaven voldoende steun aan mijn rug, en hij neemt meteen bij het starten je voorgeprogrammeerde houding aan. Ik had niks ingesteld maar hij gaf direct een prima zit gevoel. Geen tijd om de stoel in te stellen naar wens, ik moest zo snel mogelijk de weg op.
Het geluid, daar bedoel je denk ik het geluid die hij namaakt. Futuristisch maar geeft juist de extra kick bij het optrekken. Sta je stil, dan is er geen geluid. Doodstil zonder radio, nou ja en alleen van andere auto's
Krijg net door dan mijn auto ook bij de dealer staat, morgen even kijken en hopelijk een proefrit
In Almere worden de EV6s as we speak van de trucks geladen.
Bij de Beer in Rotterdam. Ze zouden ze daar vandaag binnen krijgen, kreeg ik te horen. Wilde eigenlijk dan ook meteen langsrijden, maar nieuwe auto's testen is een ritueel met AF junior en vrouwlief wil ook heel graag mee met deze auto. Ze hadden gister nog diverse plekken beschikbaar voor proefritten, dus doe er je voordeel mee.Franciesco schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:33:
[...]
Leuk! Vast veel rijplezier. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Waar ga je proefrijden? De dealers die ik in mijn omgeving gebeld heb vertelde allemaal dat ze de EV6 in 2 weken verwachten…
Material gebruik was goed, netjes afgewerkt. Zacht materiaal was niet heel zacht waardoor het iets wat op plastic/hard kunststof lijkt/oogt. Maar over het algemeen zeer netjes afgewerkt. En inderdaad het oogt soms wel iets wat teveel grijs/zwart plastic. Vooral het grijs/gestreepte aan de bijrijders kant.magikfly schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:04:
[...]
Hoe was de indruk van het interieur qua afwerking en materiaalgebruik? Ik vrees namelijk voor een tuin vol dubieus grijs/zwart plastic.
Vond het ook wel jammer dat de midden console met glans zwart plastic is afgewerkt ipv met de eerder hier in dit topic vernoemde mat zwart afwerking. Mat zwart zal wel voorkomen in een versie uit een ander land denk ik.
Top, lang getwijfeld tussen AWD en RWD maar uiteindelijk toch voor RWD gegaan i.v.m. levering en bijtelling.
Blij te horen dat dit al niet tegenvalt qua acceleratie!
Ook in Hengelo (ov) worden er nu wat afgeleverd.
De dealer wist alleen niet of het de demo auto was of voor showroom. Hoop de demo.
De dealer wist alleen niet of het de demo auto was of voor showroom. Hoop de demo.
Thnx, ben blij dat ik een vaste inruil voor mijn huidige auto heb weten te regelen dan 😅Freezhost schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:54:
[...]
Mat grijs en AWD worden dit jaar niet meer geleverd. Kans was echt maar 1 procent volgens Kia NL.
De dealer zelf zei dat hij nog wel voor dit jaar gepland stond en mij dus volgende week antwoord zou geven
@djwb Wie weet heb je geluk en komen ze toch nog. Het zou kunnen dat de lak op de valreep is goedgekeurd...
Nee, dat hebben we hier ook, maar alleen op de basisversie, evenals de non-touch stoelverwarming/koelingAnunnaki schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:24:
[...]
Mat zwart zal wel voorkomen in een versie uit een ander land denk ik.
Zojuist gebeld door een dealer of ik nog zin had in een proefrit. Aanstaande maandagmiddag mag ik een uurtje touren in een GT-Line EV6!

Gister bericht gekregen van onze mobiliteitsafdeling dat mijn bestelling definitief geplaatst zou worden en 5 min later dat het toch niet doorging. Foutje in het systeem waardoor ik eerder kon bestellen maar dat eigenlijk niet mocht
Nu moet ik nog een maand wachten voordat ik dezelfde bestelling alsnog mag plaatsen, met alle (mogelijke) gevolgen van dien. Heb maar even gevraagd om bevestiging van mobiliteit dat ze alsnog voornemens zijn om de order te plaatsen over een maand. Hopelijk kan ik daarmee terug naar mijn dealer om te vragen of hij er eentje kan reserveren voor mij

Nu moet ik nog een maand wachten voordat ik dezelfde bestelling alsnog mag plaatsen, met alle (mogelijke) gevolgen van dien. Heb maar even gevraagd om bevestiging van mobiliteit dat ze alsnog voornemens zijn om de order te plaatsen over een maand. Hopelijk kan ik daarmee terug naar mijn dealer om te vragen of hij er eentje kan reserveren voor mij
Ik zit hier ook nog met smart te wachten.
Ik ben er al wel uit dat ik de auto dermate gaaf vind, dat als de levering volgend jaar wordt ik het gewoon door laat gaan.
Ik ben er al wel uit dat ik de auto dermate gaaf vind, dat als de levering volgend jaar wordt ik het gewoon door laat gaan.
Ik heb morgen ook een proefrit staan bij Kia Winters in Valkenswaard. Helaas geen AWD maar ben toch erg benieuwd. Iemand een idee of er ook blauwe plus uitvoeringen ergens geleverd zijn?
Dank voor de reactie. Rotterdam is ver bij mij vandaan. Dus ik wacht nog maar even totdat er een auto enigzins in de buurt beschikbaar is: Zwolle, Apeldoorn, Hengelo, Heerenveen, Assen: allemaal goed.AnotherFruitcake schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:22:
[...]
Bij de Beer in Rotterdam. Ze zouden ze daar vandaag binnen krijgen, kreeg ik te horen. Wilde eigenlijk dan ook meteen langsrijden, maar nieuwe auto's testen is een ritueel met AF junior en vrouwlief wil ook heel graag mee met deze auto. Ze hadden gister nog diverse plekken beschikbaar voor proefritten, dus doe er je voordeel mee.
Dus als iemand nieuws heeft over een van deze locaties, dan houd ik me aanbevolen.
Hengelo heeft vooral op werkdagen overdag nog genoeg proefrit plekken. Deze dealer belde mij dus gisterenFranciesco schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:54:
[...]
Dank voor de reactie. Rotterdam is ver bij mij vandaan. Dus ik wacht nog maar even totdat er een auto enigzins in de buurt beschikbaar is: Zwolle, Apeldoorn, Hengelo, Heerenveen, Assen: allemaal goed.
Dus als iemand nieuws heeft over een van deze locaties, dan houd ik me aanbevolen.
Ter info: in Zwolle is ook een EV6 beschikbaar om te rijden (GT-line).
Bij https://www.toyota-ats.nl was een blauwe geleverd.Griffen83 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:43:
Ik heb morgen ook een proefrit staan bij Kia Winters in Valkenswaard. Helaas geen AWD maar ben toch erg benieuwd. Iemand een idee of er ook blauwe plus uitvoeringen ergens geleverd zijn?
:strip_exif()/f/image/MgzT5lRyfisBUq2ag9xbA99i.jpg?f=fotoalbum_large)
Net een proefrit gereden, wat een geweldige auto (maar dat wisten we al 😁) nu de financiële kant even regelen en dan volgende week rijden. Kenteken is al aangevraagd en met wat gelukt kan ik hem dinsdag ophalen. Trekhaak komt waarschijk later maar die heb ik toch niet direct nodig.
:strip_exif()/f/image/O7jo3sCOecaP0Aae5UbvQELW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Freezhost op 01-10-2021 11:06 ]
Ziet er toch echt mooi uit zo een witte GT-Line. Ben blij met mijn keuze zo achteraf. Wou eerst voor rood gaan.Freezhost schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:05:
Net een proefrit gereden, wat een geweldige auto (maar dat wisten we al 😁) nu de financiële kant even regelen en dan volgende week rijden. Kenteken is al aangevraagd en met wat gelukt kan ik hem dinsdag ophalen. Trekhaak komt waarschijk later maar die heb ik toch niet direct nodig.
[Afbeelding]
Succes alvast met het rijden volgende week, ik mag nog een paar weken wachten pffff. Wachten duurt nu laaaaannggg...
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een proefrit aankomende maandag.
Ben benieuwd naar de RWD. Maar nog meer naar de AWD...
Ben benieuwd naar de RWD. Maar nog meer naar de AWD...
Is er een overzicht bij welke dealer de EV6 nu te bewonderen is? of heeft elke dealer er nu 1 staan?
Gaat voor mij om omgeving west brabant/zeeland
Well I know that apeldoorn Van Mossel got lots delivered today including demo. Everything is sold already. Of course all are RWD, mostly Plus models.Rob66 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:41:
Is er een overzicht bij welke dealer de EV6 nu te bewonderen is? of heeft elke dealer er nu 1 staan?
Believe there is now no chance of more coming in 2021 😮😮☹️☹️
Ook maar even een proefritje inplannen 😎
Staat de ev6 standaard op zomerbanden of all season?
Staat de ev6 standaard op zomerbanden of all season?
Volgens AnotherFruitcake zou de EV6 nu ook bij de Beer in Rotterdam moeten staan.Rob66 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:41:
Ik ben ook wel blij met de rode kleur
Nexen banden blijkbaar. Een eerste zoekopdracht doet me vermoeden dan we daar niet onverdeeld gelukkig mee moeten zijn...stimpyrulez schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:28:
Ik ben ook wel blij met de rode kleur
[YouTube: First look at the KIA EV6 GT-line]
Gaat om de Roadian GTX EV en N'fera Sport EV:
https://www.tyremanmagazi...t/nexen-tyres-on-kia-ev6/
Ben benieuwd welke van de 2 types er dan onder ligt standaard.
[ Voor 21% gewijzigd door Peetman op 01-10-2021 15:54 ]
Dit dusPeetman schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:45:
[...]
Nexen banden blijkbaar. Een eerste zoekopdracht doet me vermoeden dan we daar niet onverdeeld gelukkig mee moeten zijn...
Gaat om de Roadian GTX EV en N'fera Sport EV:
https://www.tyremanmagazi...t/nexen-tyres-on-kia-ev6/
Ben benieuwd welke van de 2 types er dan onder ligt standaard.
https://www.nexentire.com...dia/news/1231598_1422.php
@Peetman Op één van de hier geposte foto's van een Nederlandse EV6 zag ik Kumho ecsta ps71 banden (235/55 R19 105V). Er worden dus verschillende merken geleverd.
Die Kumho kende ik niet, en mijn eerste gedachte was: wat is dat nou weer voor en B-merk! Maar het lijkt best mee te vallen:
https://www.tyrereviews.c...yre-Test---225-50-R17.htm
Al zou ik ze zelf nooit gekozen hebben...
Die Kumho kende ik niet, en mijn eerste gedachte was: wat is dat nou weer voor en B-merk! Maar het lijkt best mee te vallen:
Bijzonder dat daar dan weer andere banden onder zitten dan het door KIA geselecteerde merk. Dat is blijkbaar ook geen specifieke EV band, waarbij de Nexen's dat weer wel zijn.Franciesco schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:00:
@Peetman Op één van de hier geposte foto's van een Nederlandse EV6 zag ik Kumho ecsta ps71 banden (235/55 R19 105V). Er worden dus verschillende merken geleverd.
Bij de witte demo hierboven is het een Nexen band, kan het type niet lezen. Bij de zwarte demo van Content (onze dealer) zitten er weer Kumho banden onder.
[ Voor 9% gewijzigd door Peetman op 01-10-2021 16:06 ]
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic