Even een dealer rondje gemaakt vandaag en proefgereden in EV6 Plus vandaag.
Breda KIA Louwman: zwarte GT-Line RWD
KIA Louwman Goes - Glacier EV6 Plus RWD (proef gereden) - kleur in werkelijkheid nog wat specialer/"groenige" tint:
KIA De Beer in Dordrecht: zag deze snow white GT-Line RWD langs snelweg staan, dus even eraf gegaan:
Proefrit ervaring:
- auto is in werkelijkheid toch wel grootser dan foto's of video's doen vermoeden, echt wel bijzondere auto als je hij voor je neus staat.
- De verschillende kleuren staan hem eigenlijk veelal erg goed. Ook zwart is in de buitenlucht echt wel gaver dan destijds bij de EV6 experience binnen.
- moest wennen aan voor mijn gevoel lange slagen met sturen, is blijkbaar ook niet te customizen
- Meridian geluidsinstallatie, zeer veel met instellingen lopen rommelen om het geluid beter te krijgen. Met USB stick FLAC bestanden. Ik kreeg het wel beter, vreemd genoeg vond ik "surround" beter klinken dan "authentic", maar het vergt zeker nog wat extra aandacht. Vond alleen een 3 band equalizer, wellicht heb ik een geavanceerdere EQ over het hoofd gezien. Maar het moet goed komen met verdere verdieping.
- kan het niet helpen dat het navigatiesysteem niet helemaal mijn ding is. Visueel niet echt aantrekkelijk en wat rommelig allemaal. Het werkte overigens wel redelijk vlot, maar zeker niet "telefoon-vloeiend"
- kon beter uiterst rechts op het touchscreen komen vanuit de stoel door de curve t.o.v. de IONIQ5
- Er is ontzettend veel mogelijk qua diepere instellingen. Hoewel ik dat absoluut top vind, vond ik het veelal niet intuïtief genoeg om "eventjes" tijdens het rijden te doen. Wellicht kwestie van wennen als je eenmaal weet waar alles zit.
- Sommige materialen had ik iets beter verwacht, zoals de zijkant/achterkant van de stoelen en dashboard kastje, maar al met al kwaliteitsindruk zeer goed
- Armsteun klikte met geen mogelijkheid vast/dicht, maar wellicht is dat ook niet nodig. Jammer dat er geen opening is gelaten om laadkabeltje (telefoon) doorheen te doen, aangezien alleen de GT-Line in NL draadloos-laden matje heeft
- Stuur zit toch wel (gedeeltelijk) het zicht op het scherm in de weg. Grafisch lijken ze daar wel rekening mee hebben gehouden.
- Zeer veel informatie op de schermen rondom realtime verbruik/efficiency
- Leuk om allerlei geluiden in te kunnen stellen die op de gasrespons reageren qua intensiteit met dan nog eens behoorlijk diepgaande customization
- Goed verschil tussen de verschillende drive modes, ook qua grafische weergave. Zo krijg je in Sport de NewtonMeters te zien. Jammer dat er niets in de stuurbekrachtiging wijzigt.
- Stoel zat wat mij betreft zeer comfortabel en vegan leder in de EV6 Plus zag er goed uit, persoonlijk vind ik dit mooier/rustiger dan het two-tone Alcantara van de GT-Line
- RWD power voelde echt nog wel rap aan, denk voor gemiddeld NL meer dan zat, zeker in Sport ook wel sportief te noemen
- Geen fan van de glossy zwart panelen in middenconsole en deuren. Je ziet er alles op. Had nog hoop op grijs mat met fysieke knoppen voor stoelverwarming en -ventilatie voor de EV6 Plus. Zoals jullie kunnen zien op de foto's is er voor NL hier toch voor glossy zwart gekozen. Mogelijk krijgt alleen de 58kWh "basis" EV6 de matte panelen met fysieke knoppen. Had ik persoonlijk een grote plus gevonden.
[
Voor 12% gewijzigd door
xsive op 02-10-2021 23:47
]