Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:40
Zojuist ook terug van mijn uurtje GT-Line

Mijn eerste indruk: wauw wat een vette wagen.

Stuk snelweg gedaan en stuk 60-wegen om bochten werk te testen op snelheid. Enorm stabiel. Snel optrekken. Weinig vertraging. Als alle ramen en dakraam dicht zitten is de auto nagenoeg stil. Airco werkt top, stoelventilatie en -verwarming werkt ook goed!

Ik had de tip toetsen in deze versie. En merkte ook dat ik de stoelverwarming van de passagiersstoel ineens aanzette toen ik de temperatuur wilde aanpassen. Als we toch over de passagiersstoel hebben, ik miste wel de knoppen om de passagiersstoel aan te passen aan de kant van de bestuurder.

V2L stopcontact zit inderdaad onder de achterbank en kan 16A/230V aan.

HUD was voor mij wel scherp, ook met zonnebril, wellicht dat dit een andere techniek is? Of ik moet toevallig een zonnebril hebben die dezelfde polarisatie zou hebben. Als ik het van tevoren wist had ik een keer mijn zonnebril 90 graden gedraaid.

Ingebouwde navigatie/kaart was ik niet heel erg weg van. Heel erg 3D onder een lage hoek. Maar ik vermoed dat ik hier toch Waze op ga gebruiken.

Regeneratief remmen was bijzonder als je het niet gewend bent. Dit had ik ook direct uitgezet.

EV informatiescherm was duidelijk, puntje wat zowel als negatief als positief kan worden beschouwd in mijn ogen was dat dit scherm ook de dichtstbijzijnde snel lader liet zien. Wat in mijn geval ervoor zorgde dat ik snel afgeleid was door de nieuwe informatie.

Eén groot punt wat mij verbaasde, mijn vader was mee. En hij is nooit wagenziek, en hij werd na 10 minuten rijden ineens wagenziek voor het eerst in z'n leven... Met deze ervaring kan ik de ervaring van @AnotherFruitcake wel begrijpen.

Daarentegen vond ik de stoelen wel dikke prima, ik schoof niet weg. Maar zat voor mijn gevoel erg stevig erin (ben zelf ook stevig gebouwd).

ACC was dikke prima, en zoals @stimpyrulez zegt, het automatisch wisselen van rijbaan gaat traaaaag. Op een volledig lege snelweg denk ik toch al snel 10-15 seconden voordat de hele maneuver klaar is vanaf het moment dat je de richtingaanwijzer gebruikt.

Automatisch inparkeren heb ik niet gebruikt, wel even op een leeg stuk grond een keer de auto naar voren en naar achter laten rijden met de afstandsbediening. (Had ook even wat tijd nodig voor ik door had welke knoppen combinatie ik moest gebruiken).

What else? Ik ben best tevreden dat ik blind de auto heb besteld. Had graag wat langer in gereden, maar de volgende mensen stonden om 15.00 al klaar om hun rondje ermee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:35
Dartlink schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:06:
Eén groot punt wat mij verbaasde, mijn vader was mee. En hij is nooit wagenziek, en hij werd na 10 minuten rijden ineens wagenziek voor het eerst in z'n leven... Met deze ervaring kan ik de ervaring van @AnotherFruitcake wel begrijpen.
Dit baart mij nu wel een beetje zorgen, ik verwacht binnen nu en een uur er een klap op te moeten geven.

Hoe rij je dan precies en in welke stand staat de auto dan en welk niveau van generatief remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Dit baart mij nu wel een beetje zorgen, ik verwacht binnen nu en een uur er een klap op te moeten geven.

Hoe rij je dan precies en in welke stand staat de auto dan en welk niveau van generatief remmen?
Op het moment ervoor redelijk agressief. Maar als ik dezefde route reed met dezefde rijstijl met de huidige BMW heeft hij nooit ergens last van gehad.

Daarna uiteraard enorm defensief gereden (mijn normale rijstijl) maar gok dat het kwaad al geschied was. Maar voor hetzelfde geld was/is hij al niet lekker te pas. Het is gewoon een vreemde ervaring.

Regenatief remmen was op dat moment uitschakelt (level 0) en de stand stond op de normale stand, geen sport of eco.

Laatste kwartier wel level 1 gereden, dat voelde meer vertrouwt als "remmen op de motor". I-drive was echt alsof iemand anders voor je aan het remmen was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
Bedankt voor je reactie.

We gaan het wel meemaken.. Zojuist akkoord gegeven.

Waarschijnlijk per 1 november een zwarte GT-Line. oOo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:10
Dat misselijk worden in een EV hoor je vaker. Schijnt een kwestie van wennen te zijn, je hersenen missen gewoon het motorgeluid maar er is wel beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04
Mijn kids hadden er in de Model 3 en Mach-E achterin geen last van. In de i5 reed mijn jongste voorin mee en had ook nergens last van. Ik moet dus een 2e, langere, testrit maken voor ik mijn besluit neem. Ik had er achter het stuur geen last van, uiteraard.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Zo, net proefritje gedaan in de EV6 Plus!

Het eerste wat mij opviel is dat je een stuk hoger instapt dan het model van de auto je optisch doet verwachten. Nu ben ik (nog) niet iemand die een "hoge" instap nodig heeft maar het is stiekem toch wel prettig. Het is geen SUV hoogte, dat niet, maar wel net even wat hoger dan je standaard sedan.

Handgreepjes komen automatisch naar buiten bij het ontgrendelen. Handig, maar ik vraag mij af of het nou echt storend is om dat niet te hebben. Wel leuk detail.

Het interieur van de EV6 voelt kwalitatief goed en hoogwaardig aan. Het is niet het premium van bijvoorbeeld een EQA, maar t.o.v. de ID.3 waar ik vandaan kom is dit echt heel veel beter. De materiaalkeuze is goed met veel zachte materialen en kekke motiefjes. Her en der wat zwarte pianolak waar ik persoonlijk niet echt fan van ben, maar als het goed is heeft de EV6 58kWh dat niet. Datzelfde gaat op voor de tiptoetsen voor stoelverwarming/verkoeling aan de kop van de middenconsole. Ze werken prima maar ik ben blij dat de 58kWh daar gewoon normale knoppen heeft. Het (geborsteld?) aluminium op de console is een mooi detail en het is echt heel handig dat je je telefoon erop kunt leggen. Ohja, je kunt de middenconsole niet verstellen, zowel de hele console niet als ook het gedeelte waar je arm op rust.

Het stuur is lekker dik en de fysieke knoppen werken goed. Handig vind ik dat de rijmodi direct op het stuur gewisseld kunnen worden, dat is echt gebruiksvriendelijk. Verder heb je nog de regeneratieflippers achter je stuur die toch wel uitnodigen om met 2 handen aan het stuur te rijden i.p.v. 1 hand wat ik normaal doe.

De stoelen zitten goed en comfortabel, maar als je van plan bent het betere bochtenwerk te doen dan hadden ze wel wat meer ondersteuning kunnen bieden. Het zitvlak is ietsje aan de korte kant, wat voor mij (1.83m) prima is maar voor een langer persoon kan ik mij voorstellen dat het vermoeiend kan zijn.

De grote schermen op het dashboard zijn natuurlijk de ster van de show. Ze zijn groot en helder en het touchscreen werkt gewoon goed. Ik heb niet heel veel tijd gespendeerd aan de infotainment maar hetgeen ik gedaan heb was logisch en het systeem wijst zichzelf. Handig is ook vooral de touchbar onder de schermen met airco instellingen zodat je die altijd binnen bereik hebt. Met een druk op de (virtuele) knop krijg je de snelkoppelingen voor het grote scherm, handige extra. Verder ben ik benieuwd hoe de schermen het gaan doen met lichtinval, daar heb ik nu geen last van gehad, maar mijn ID.3 i.c.m. vette vingers en zon was echt een drama.

Op de achterbank zit je heerlijk ruim en als je de rugleuning naar achter verstelt zit je in een goede hoek om in slaap te vallen. Enige minpuntje is dat je weinig ruimte voor je voeten onder de voorstoelen hebt. Is uiteraard afhankelijk van hoe hoog die ingesteld zijn.

De laadruimte is minder dan ik had verwacht en dat komt toch door de sterk aflopende daklijn/achterklep. Het is voor mij zelf meer dan genoeg ruimte maar met een familie op vakantie kan wellicht wat lastig worden. Mocht je een hondenhok erin kwijt willen zal je het echt even moeten uitmeten of dat wel kan. Daar is de IONIQ 5 echt praktischer.

Dan het rijden, dat is gewoon top. Bij het wegrijden merk je direct al dat hij goed en stabiel op de weg ligt. De vering is soms wat hard, maar dat zal ook wat nieuwigheid zijn, ik vind het in ieder geval niet storend en het maakt ook dat je je bochten met een lekker tempo kunt nemen. Het is geen racemonster (afhankelijk van je uitvoering), maar gewoon lekker vlot. Helaas is de door mij bestelde versie ietsje langzamer, maar ik vraag mij af in hoeverre ik dat nu echt ga merken. Tuurlijk bij een enkel keer een stoplicht sprintje zal je het merken, maar verder denk ik van niet. Voor het optrekken kun je alle gekke geluiden instellen wat een super futuristisch gevoel geeft. Ook het Meridian Sound System is goed, ik hoop dat de standaard boxen ook oke zijn. Then again, komend van de ID.3 die hele karige boxen had kan ik er alleen maar op vooruit gaan.

Ohja, dode hoek kijken is heel slecht te doen. Gelukkig zijn ze standaard uitgerust met dode hoek sensor want anders had je daar echt wel een issue, haha. Leuk detail is dat hij in het scherm voor je neus ook aangeeft dat er iets in je dode hoek zit, dat is heel handig!

Al met al ben ik echt dik tevreden over de EV6 en kan ik niet wachten tot hij op de stoep staat! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Loei123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:30:
Bedankt voor je reactie.

We gaan het wel meemaken.. Zojuist akkoord gegeven.

Waarschijnlijk per 1 november een zwarte GT-Line. oOo
Gefeliciteerd. 1 november is ook al vrij snel - dus lijkt mij een voorraad model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Tux3.14 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

Gefeliciteerd. 1 november is ook al vrij snel - dus lijkt mij een voorraad model?
Exemplaar dat gereserveerd stond voor bestelling vanuit mijn werkgever. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:20
BDelamontagne schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:02:
De laadruimte is minder dan ik had verwacht en dat komt toch door de sterk aflopende daklijn/achterklep. Het is voor mij zelf meer dan genoeg ruimte maar met een familie op vakantie kan wellicht wat lastig worden. Mocht je een hondenhok erin kwijt willen zal je het echt even moeten uitmeten of dat wel kan. Daar is de IONIQ 5 echt praktischer.
Reagerend op bovenstaande en misschien ook interessant voor anderen hondenbezitters:
Omdat een hondenbench in de kofferbak belangrijk voor mij is, heb ik dit afgelopen zaterdag getest. En mijn bench paste er goed in: een centimeter of 5 van de zijkant afgezet en de klep kon dicht.

Uiteraard is dit erg afhankelijk van de grootte van de bench. De mijne, van de firma Schmidt, is 83cm diep, 50cm breed en 58cm hoog en aan de voor- en achterkant iets schuin. Een handigheid van de EV6 is dat de hoek van de achterbank rugleuning instelbaar is waardoor de bench met de schuine achterkant helemaal tegen de rugleuning aangezet kan worden. Dat kan net het verschil maken of iets wel of niet past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gujlKwrpqvu3mq2nZ407AdbtnJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1y6ByWfeurpYU5FyEgpyoj5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Hi alle EV6 enthousiaste,
Vandaag ook een proefrit gemaakt in een EV6 na al deze positieve reacties in dit forum topic over de EV6 en al het ander te vinden op het internet.

Ik ga de stap ook maken naar een EV6huidige auto MB en daar ook gekeken naar een EV maar de EQA is niet mijn 1e keuze.

Hyundai ICONIC 5 reeds in proef gereden, mooie met bijzonder uiterlijk maar niet echt sportief uiterlijk, verder goed rijdende auto (gereden met een Lounche met AWD).

Ik rijd privé en dus niet zakelijk met al de voordelen hiervan en hoef dan ook niet dit jaar te rijden om het fiscaal voordeel hier optimaal van te benutten.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de EV6 GT, alleen wachten tot volgend jaar september/oktober zo werd mij verteld door de verkoper, dus nog wel geduld hebben.

Wel is de inruil van mijn huidige auto hiervan afhankelijk aangezien de inruilwaarde daarop bepaald zal worden, maar dat is helaas niet anders!

Blijf dit forum dus met aandacht volgen en hoop ook later volgend jaar de bevindingen van de 1e geleverde GT’s in NL te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij dat mijn Ev6 Plus Interstellar Grey bij een Kia dealer is besteld. Meteen even desbetreffende gebeld en hij wist mij te vermelden dat de auto rond begin november wordt “gelost” in de haven en naar verwachting 6 december aan mij geleverd kan worden. Hopelijk is de boot niet vertraagd waardoor 2022 dichterbij komt.

Overigens vandaag bij De Beer in Rotterdam wezen kijken naar de Plus versie. Zeker geen spijt van mijn blinde bestelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRZBnF1Tib1yGBKEpxfHEJLOnho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqo1May2LtUb8OBYbsFboXSN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um3j2jaLBDtmYwUSo0hQhrqDArw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkWMUxFch6uLjq4ryiTqEt47.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door PieterSn op 04-10-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Franciesco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Reagerend op bovenstaande en misschien ook interessant voor anderen hondenbezitters:
Omdat een hondenbench in de kofferbak belangrijk voor mij is, heb ik dit afgelopen zaterdag getest. En mijn bench paste er goed in: een centimeter of 5 van de zijkant afgezet en de klep kon dicht.

Uiteraard is dit erg afhankelijk van de grootte van de bench. De mijne, van de firma Schmidt, is 83cm diep, 50cm breed en 58cm hoog en aan de voor- en achterkant iets schuin. Een handigheid van de EV6 is dat de hoek van de achterbank rugleuning instelbaar is waardoor de bench met de schuine achterkant helemaal tegen de rugleuning aangezet kan worden. Dat kan net het verschil maken of iets wel of niet past.

[Afbeelding]
Volgens mij kan je ook nog die plaat eruit halen die de vloer vlak maakt dan zou het hok iets van de zijkant af komen maar mogelijk dan net aan wel passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:59
PieterSn schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:11:
Vandaag bericht gehad van de leasemaatschappij dat mijn Ev6 Plus Interstellar Grey bij een Kia dealer is besteld. Meteen even desbetreffende gebeld en hij wist mij te vermelden dat de auto rond begin november wordt “gelost” in de haven en naar verwachting 6 december aan mij geleverd kan worden. Hopelijk is de boot niet vertraagd waardoor 2022 dichterbij komt.

Overigens vandaag bij De Beer in Rotterdam wezen kijken naar de Plus versie. Zeker geen spijt van mijn blinde bestelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Wat betaal je aan zakelijke lease per maand (en op basis van welke voorwaarden?) en wat verwacht je van de bijtelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Loei123 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:32:
[...]

Exemplaar dat gereserveerd stond voor bestelling vanuit mijn werkgever. :)
Lieve werkgever heb je, besteld op voorhand gewoon ff een EV6 en kijkt wie zich aanmeld :+
Gefeliciteerd iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 11:28
Pilot41Day schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:07:
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de EV6 GT
Mijn voorkeur idem. Dat lange wachten komt me wel goed uit ivm mijn huidige auto.
Alleen wat ik mis in de GT zijn de elektrisch verstelbare stoelen.
Er staan wel mooie sportstoelen in de GT, maar als je vrouw een heel andere instelling nodig heeft dan is dat elektrisch verstelbare met geheugen toch wel zeer gewenst.
En stoelventilatie ontbreekt ook bij de GT. Ook not nice not to have.

[ Voor 17% gewijzigd door Frie2 op 04-10-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

KingOfNorway schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:53:
Wat ik ervan heb begrepen doet de ACC het prima in de file. Je moet alleen niet verwachten dat als je met 100 km/h naar de staart van de file rijdt dat hij rustig remmend in de file aansluit. Dat moet je dan toch wel weer zelf doen.
Hmm, mijn Niro deed dat best netjes als ik me dat goed herinner.
BDelamontagne schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:02:
Datzelfde gaat op voor de tiptoetsen voor stoelverwarming/verkoeling aan de kop van de middenconsole. Ze werken prima maar ik ben blij dat de 58kWh daar gewoon normale knoppen heeft.
Bedoel je deze tiptoetsen?
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/MUNUGOfe51.png/raw
Ben benieuwd hoe dat uit ziet op de normale/kale/standaard EV6.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Freekers schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Hmm, mijn Niro deed dat best netjes als ik me dat goed herinner.
Ik ben benieuwd. Lijkt me best wel een dingetje om dat voor de eerste keer uit te proberen. Rustig blijven zitten als je met volle snelheid op de staart van een file af dendert, hopen dat de techniek het gaat oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
Freekers schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Bedoel je deze tiptoetsen?
[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe dat uit ziet op de normale/kale/standaard EV6.
Ja, hier is een plaatje van hoe dat eruit zou moeten zijn geknipt uit een YT filmpje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQqbEqucDCjOY9oHK5f3D7I6TLY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8lZKeqieuNYLJVAgUg69cb7f.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

BDelamontagne schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:25:
Ja, hier is een plaatje van hoe dat eruit zou moeten zijn geknipt uit een YT filmpje

[Afbeelding]
Nice find, kon het zelf zo snel niet vinden. Lijkt me idd beter werken dan de tiptoetsen.

Mijn proefrit staat iig gepland voor eind Oktober. Ik kijk er naar uit.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khnFBrq7HmPETMmQXA2nJnFbVg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GmU7F1GD1k1yDRRuaiMtaZYZ.png?f=fotoalbum_large

Had 10x liever dit gezien in de EV6 Plus dan die vreselijke glimbak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiePakW9tyQEQlepj7zC_ZrKqdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pmLaDQxvU97ijgCIRP4wWqI0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3N1ztmUxPzRYHptjITsxA71ShM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PpBQQOYo7igd3vLxtWO7PO6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QktrUAzThdajPKT2HnuV12jpm6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mdIntcIklhw3J6HBqBzIPW1p.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door xsive op 05-10-2021 00:21 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
xsive schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:20:
[Afbeelding]

Had 10x liever dit gezien in de EV6 Plus dan die vreselijke glimbak

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar zijn straks vast wraps voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
wellicht dat er ook wel iets komt van een soort rubber dat je op die tiptoetsen kan plakken zodat je het minder snel aanraakt (soort randjes om de tiptoetsen).
zou niet heel moeilijk moeten zijn om zoiets te maken.
Dan heb je al een stuk minder ongewenste aanrakingen.

Maar ja, we zullen zien.
Ik had er ook een keer last van dat ik per ongeluk de stoel koeling aan had gezet.

Maar moet dan wel zeggen dat de koeling goed werkt!
Je merkt heel snel dat hij aanstaat. Dus ben wel benieuwd hoe goed het werkt in de zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
stimpyrulez schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:08:
wellicht dat er ook wel iets komt van een soort rubber dat je op die tiptoetsen kan plakken zodat je het minder snel aanraakt (soort randjes om de tiptoetsen).
zou niet heel moeilijk moeten zijn om zoiets te maken.
Dan heb je al een stuk minder ongewenste aanrakingen.

Maar ja, we zullen zien.
Ik had er ook een keer last van dat ik per ongeluk de stoel koeling aan had gezet.

Maar moet dan wel zeggen dat de koeling goed werkt!
Je merkt heel snel dat hij aanstaat. Dus ben wel benieuwd hoe goed het werkt in de zomer.
I’m struggling to see how people are accidentally pushing the switches when not needed!

When driving if you keep both hands on the wheel then you can’t touch them

If you want cooled or heated seats then the touch effort is downwards and is also slightly below the level of the centre console

If you want to use the main controls then they are well above the centre console so again unlikely to interfere.

Maybe I’m missing something….. 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Riderider schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Gefeliciteerd! Wat betaal je aan zakelijke lease per maand (en op basis van welke voorwaarden?) en wat verwacht je van de bijtelling?
Op basis van de catalogus waarde van 51005 heb ik berekend dat ik op EUR 291 kom aan bijtelling. Dit hangt natuurlijk ook af van je inkomen en in welke schijven je valt.

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:13:
[...]

Op basis van de catalogus waarde van 51005 heb ik berekend dat ik op EUR 291 kom aan bijtelling. Dit hangt natuurlijk ook af van je inkomen en in welke schijven je valt.

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Hoe kom je daar op uit?
Ik kom zelf uit op 261 zonder een eigen bijdrage mee te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Riderider schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Kom rond de 300 euro uit, denk net iets meer. Maar moet de berekening nog krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Darksprout schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

I’m struggling to see how people are accidentally pushing the switches when not needed!

When driving if you keep both hands on the wheel then you can’t touch them

If you want cooled or heated seats then the touch effort is downwards and is also slightly below the level of the centre console

If you want to use the main controls then they are well above the centre console so again unlikely to interfere.

Maybe I’m missing something….. 🤷🏼‍♂️
Klopt, als je gewoon aan het rijden bent, dan zal je ze niet 'zomaar' aanraken.
Maar als je de 'switch balk' wil gebruiken om bijv. snel naar de navigatie te gaan of de temperatuur aan te passen, dan raak je onbedoeld wel snel 1 van die knoppen aan.

Dus ja, het is niet dat je ze de gehele tijd aanraakt, maar wel als je iets met die balk wil doen.
Maar als je meer aan de knoppen op je stuur gewend bent, dan zal het heus wel beter gaan.

Alleen denk wel dat je het 'relatief eenvoudig' kan voorkomen door er iets overheen te plakken.
Nadeel is wel dat je dit eigenlijk niet wil.

Maar ja, hoeveel youtube video's zijn er wel niet dat een Tesla wordt aangepast.
Dus als je er last van zou krijgen, kan je het wel fixen naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:22:
[...]

Hoe kom je daar op uit?
Ik kom zelf uit op 261 zonder een eigen bijdrage mee te rekenen.
Je krijgt ook nog een keer minder heffingskorting. Dat heb ik meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
anc schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:19:
[...]

Volgens mij kan je ook nog die plaat eruit halen die de vloer vlak maakt dan zou het hok iets van de zijkant af komen maar mogelijk dan net aan wel passen?
Klopt inderdaad. Maar levert in mijn situatie niets op: de bench pas nu ook (dus geen probleem). En nadeel van de plank er uit halen is dat je een redelijke tildempel krijgt terwijl die nu mooi laag is. Plus natuurlijk de ongelijke laadvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Gisteren einde dag contact gehad met de garage. Er is veel onduidelijk over de mogelijkheid van dak dragers op de EV6. Er is er nog geen beschikbaar en mogelijk alleen komt die voor een uitvoering zonder panorama dak, MAAR er is geen aansluiting voor en dat zou betekenen dat de dakdragers gemonteerd worden op de rand van je deuren. Normaliter is dat niet iets dat standaard geleverd wordt via KIA en hij verwacht dat 3rd party varianten op de markt zullen komen.
Kortom, 0 zekerheid en gewoon afwachten. Wij zijn in ieder geval aan het discussiëren geweest wat we voortaan thuis kunnen laten als we met vakantie gaan. We leveren namelijk behoorlijk wat in qua kofferbank en achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heeft een van jullie toevallig al iets ontdekt over caravanspiegels voor de EV6?
De dealer weet het bij mij nog niet en kan online ook nog niks vinden helaas.

Als het goed is komt mijn auto eind oktober en wil hem vrij snel daarna gebruiken om de caravan op te halen en naar de stalling te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Gisteren eindelijk een proefrit kunnen maken in Amsterdam. Helaas was het de Plus versie, en niet de GT-Line die ik zelf zou kiezen.

Even een paar eerste gedachten: auto ziet er super gaaf uit (had een zwarte gereden) en rijd heerlijk! Multimedia scherm ziet er groot en prachtig uit, scherm achter het stuur ook mooi maar kon zo snel niet vinden om de view daarop aan te passen. Ik vond de responsiveness van het multimedia systeem ook vrij traag, ze hadden er best wel een snellere (grafische) chip in mogen zetten. Meridian geluid vond ik eerst beetje tegenvallen maar dat is gewoon weer even wennen aan een andere sound. Was zeker niet slecht maar had er wel meer van verwacht. Ik zou ook graag willen dat je de subwoofer apart kunt instellen qua niveau en niet de algehele bass in de EQ omhoog moet gooien.

Al met al een mooie auto en ben zeker van plan om hiervoor mijn mobiliteitsbudget te gaan gebruiken in de vorm van private lease. We zitten nu alleen ook met het aankopen van een woning waar we naar op zoek zijn en dat kan snel gaan maar ook lang duren. Even kijken wat wijsheid is.

Ik wil zeker nog de auto in het wit zien in de GT-Line uitvoering, waar mijn voorkeur naar uit gaat. Weet er iemand waar deze als demo zou staan in het land? Heb de Plus ook in het rood gezien en staat toch best wel chique ook. Grote twijfel qua kleur dus :-)

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Amiet01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:23:
Ik wil zeker nog de auto in het wit zien in de GT-Line uitvoering, waar mijn voorkeur naar uit gaat. Weet er iemand waar deze als demo zou staan in het land? Heb de Plus ook in het rood gezien en staat toch best wel chique ook. Grote twijfel qua kleur dus :-)
Ik krijg zelf een zwarte GT-Line, dus als je een beetje geduld hebt zal ik tegen die tijd wat foto's posten. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:56
Gisteren eindelijk een proefrit kunnen maken in Amsterdam. Helaas was het de Plus versie, en niet de GT-Line die ik zelf zou kiezen.

Even een paar eerste gedachten: auto ziet er super gaaf uit (had een zwarte gereden) en rijd heerlijk! Multimedia scherm ziet er groot en prachtig uit, scherm achter het stuur ook mooi maar kon zo snel niet vinden om de view daarop aan te passen. Ik vond de responsiveness van het multimedia systeem ook vrij traag, ze hadden er best wel een snellere (grafische) chip in mogen zetten. Meridian geluid vond ik eerst beetje tegenvallen maar dat is gewoon weer even wennen aan een andere sound. Was zeker niet slecht maar had er wel meer van verwacht. Ik zou ook graag willen dat je de subwoofer apart kunt instellen qua niveau en niet de algehele bass in de EQ omhoog moet gooien.

Al met al een mooie auto en ben zeker van plan om hiervoor mijn mobiliteitsbudget te gaan gebruiken in de vorm van private lease. We zitten nu alleen ook met het aankopen van een woning waar we naar op zoek zijn en dat kan snel gaan maar ook lang duren. Even kijken wat wijsheid is.

Kia Braber in Ede heeft een witte EV6 gt-line volgens mij, de auto kwam mij tegemoet en ik zag een zwart dak waardoor ik dacht een panorama te zien.
Heb wel een snelle foto geschoten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkO2lAz9XylvV4uRSOqB8aXQcaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPQuhU5wSfaDRqVwC7BBIjXw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Camo op 05-10-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024

There is a white gt-line in apeldoorn as the demo car. It’s the one I took out on Saturday and it’s wonderful 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Vergelijkbare ervaring die ik had.
De witte GT-Line staat bij KIA De Beer in Dordrecht. Zie enkele pagina's terug mijn foto's.

Welke kleur EV6 Plus stond er in A'dam?
Ben zelf heel benieuwd hoe de auto in het echt in zilver oogt en geef zelf juist de voorkeur aan de Plus qua bekleding e.d.
Weet iemand een zilveren exemplaar te staan?

[ Voor 6% gewijzigd door xsive op 05-10-2021 12:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Thanks voor de updates guys. @xsive ze hadden de zwarte (waar ik in heb gereden) en de rode in Amsterdam. De rode stond achter op het terrein en word (nog) niet gebruikt voor demo’s. Ik had nog ff een foto geschoten ervan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Um7gbXgYI8RuVu0GzKpr3Gsgm9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMjQSM1WTQaukUEZzso9OE0E.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFEezJU6h_MJ4pDuk2RDoNN4MH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4f6AU6C7uCEnS8vw6aN1IDYh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Amiet01 op 05-10-2021 13:35 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Amiet01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:34:
Thanks voor de updates guys. @xsive ze hadden de zwarte (waar ik in heb gereden) en de rode in Amsterdam. De rode stond achter op het terrein en word (nog) niet gebruikt voor demo’s. Ik had nog ff een foto geschoten ervan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks, mooi om weer een extra kleur te kunnen zien! Zo is het toch wel dat Mazda rood net zoals in de vroege persfoto's.

Terwijl ik bij een video die ik laatst nog zag heel erg rood-oranje gloed waarneem:
YouTube: 기아 EV6 롱레인지 2WD (RR?) GT라인 언박싱, 구독 계약 3일 만에 받은 차! Kia EV6 Long range...

Misschien is dat dan toch iets wat meer voor de Koreaanse markt van toepassing is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
De wel/niet in lakkleur meegespoten wielkastranden doen veel met de looks van de auto. Tenminste: wel als ik bovenstaande rode auto vergelijk met mijn eigen foto van de rode GT-line die ik afgelopen zaterdag in dit topic zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Franciesco schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:59:
De wel/niet in lakkleur meegespoten wielkastranden doen veel met de looks van de auto. Tenminste: wel als ik bovenstaande rode auto vergelijk met mijn eigen foto van de rode GT-line die ik afgelopen zaterdag in dit topic zette.
Waar had je die gereden?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@Amiet01 Bij van Mossel in Zwolle. Zie mijn topicpost:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68922846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Iemand enig idee van een boot die halverwege november hier in NL aan zou komen?
Dealer vertelde dat mijn auto daar op zal staan.

The Thruxton die ik volg, komt naar verwachting oktober al aan.. Dus dat zal hem dan niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 12:12
Eens, die trend van de laatste jaren met die zwart of grijs kunststof wielkastranden vind ik ook niet mooi. Onze huidige Opel Ampera-e heeft ze ook, en heb ik daarom ook bewust met zwarte lak gekozen.

Ik vind het bij de gewone EV6 en plus-uitvoering vooral bij de lichte kleuren (wit en rood) niet mooi staan, de wielen lijken wel in groot zwart gat weg te vallen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:09
PieterSn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:48:

The Thruxton die ik volg, komt naar verwachting oktober al aan.. Dus dat zal hem dan niet zijn.
Die dingen doen er ongeveer 35 dagen over. Dus half november arriveren is nog niet vertrokken lijkt het, waarschijnlijk over een weekje?

Hier kun je checken wat er allemaal onderweg is vanuit pyeongtaek naar rotterdam, daar zou alles tussen moeten staan. Misschien kun je ook nog ergens iets vinden van geplande afvaarten, maar dat heb ik nog nergens gezien.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
DigiK-oz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:19:
[...]

Die dingen doen er ongeveer 35 dagen over. Dus half november arriveren is nog niet vertrokken lijkt het, waarschijnlijk over een weekje?

Hier kun je checken wat er allemaal onderweg is vanuit pyeongtaek naar rotterdam, daar zou alles tussen moeten staan. Misschien kun je ook nog ergens iets vinden van geplande afvaarten, maar dat heb ik nog nergens gezien.
Thanks, alleen de Thruxton staat er tussen. Hopelijk staat hij hier op:) Dan is hij heel wat dagen eerder in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

AnotherFruitcake schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 15:51:
Net terug van de proefrit met een RWD Plus versie. Ik moet alle indrukken nog even op me laten inwerken, maar de ervaring was niet louter positief en ik was na de rit blij toen ik in mijn eigen auto stapte, wat ook wel wat zegt.

In het kort :

Ondanks dat ik zelf voor de AWD zou gaan, was de RWD erg responsief en vlot (net zo snel als mijn huidige auto). Je mist wel een echte trap in de rug, die de AWD zeker wel zou leveren (ook proefgereden met een AWD i5).

De wegligging is goed, maar ik vond het bochtgedrag maar "zo zo". Voor je het weet glijd je uit de stoelen en dat kan niet de bedoeling zijn. De auto "hoekte" ook een beetje en ging niet zo vloeiend door de bochten als mijn eigen auto (Top-of-the-line S-Max op winterbanden). Mijn kids werden tijdens de rit misselijk en dat heb ik nooit eerder van ze gehoord. De gordels waren te slap en de passagiers vlogen regelmatig in hun stoelen naar voren. Ook dit heb ik nog nooit meegemaakt in een andere auto. Ik rijd erg constant en vloeiend.

De beenruimte achterin is ruim voldoende, maar mijn toch niet grote kinderen (beiden ongeveer 1.80 mtr) zaten al met hun kruinen tegen het plafond met de bankleuning rechtop. De kofferbak is niet al te ruim bemeten en te klein voor onze hond (type Newfoundlander).

Op de Plus versie zitten al veel opties, maar ik miste de virtuele zijspiegels die de i5 op het scherm toverde als je de richtingaanwijzer aanzette (de GT-Line heeft deze optie wel). Ik zou het open dak ook echt gaan missen als ik voor de Plus zou gaan.

De schermen reageren goed op aanraking, maar ik vind (en dat is erg persoonlijk) de graphics van de iconen in het Home-scherm te basic. Zou leuk zijn als je daar de boel een beetje kon tweaken met persoonlijke iconen, gelijk je desktop. De stuurverwarming en stoelverwarming werkten perfect en ook het klimaat is goed te reguleren. Het geluid uit de stereo was niet speciaals. Ik weet niet welk systeem het was, maar op de speakers stond wel "Meridian".

Later meer.
Ik herken me ook in het misselijk worden. Ik heb paar maanden terug in een Ioniq5 proef gereden en stapte helemaal draaierig uit. Heb daarna nog in een Polestar2 gereden en had er toen geen last van. Ik dacht zelf dat het lag aan combi van wennen aan regeneratief remmen en HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
nordic_blue schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

Ik herken me ook in het misselijk worden. Ik heb paar maanden terug in een Ioniq5 proef gereden en stapte helemaal draaierig uit. Heb daarna nog in een Polestar2 gereden en had er toen geen last van. Ik dacht zelf dat het lag aan combi van wennen aan regeneratief remmen en HUD.
Persoonlijk lijkt het met niet aan de HUD liggen.

Dat regeneratief remmen zou best wel eens kunnen.
Volgens mij een beetje hetzelfde dat je auto ziek wordt als je er naast zit/achterin (je bepaald niet waar de auto heen gaat).
De auto bepaald het remmen dan en je doet het zelf niet.
Dus wellicht dat je minder hard zou remmen, maar de auto remt harder dan je dacht dat hij zou doen.

Heb het zelf niet ervaren tijdens de proefrit (wordt wel auto ziek achterin als ik lees of zo).

Misschien toch nog maar een keer een proefrit maken met mijn kids achterin.
1 van de 2 is snel auto ziek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

stimpyrulez schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:47:
[...]

De auto bepaalt het remmen dan en je doet het zelf niet.
En ik denk dat het juist door het optrekken komt. Omdat je op iedere snelheid evenveel vermogen hebt, is de snelheidscurve qua optrekken heel anders dan bij een ICE auto. De evenredige distributie van vermogen kun je misschien het beste vergelijken met een kermisattractie, en dat ben je gewoon niet gewend.

Ik heb nog maar 1x in een EV gereden, en toen werd ik ook licht draaierig. Maar ik dacht dat het toen ook kwam omdat die Tesla in 4,2 seconde naar de 100kp/u ging. Je went er vast aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

lawnmower schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

En ik denk dat het juist door het optrekken komt. Omdat je op iedere snelheid evenveel vermogen hebt, is de snelheidscurve qua optrekken heel anders dan bij een ICE auto. De evenredige distributie van vermogen kun je misschien het beste vergelijken met een kermisattractie, en dat ben je gewoon niet gewend.

Ik heb nog maar 1x in een EV gereden, en toen werd ik ook licht draaierig. Maar ik dacht dat het toen ook kwam omdat die Tesla in 4,2 seconde naar de 100kp/u ging. Je went er vast aan.
heb het eerder al bijrijder in een EV ook niet gehad. Heb nu ook een EV besteld, hopelijk was het gewenning. Anders worden het een lange 36 maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

nordic_blue schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

heb het eerder als bijrijder in een EV ook niet gehad.
Anders een goed excuus om een privéchauffeur te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Klopt! door de zwarte wielkast randen lijkt het of de wielkasten veel te groot zijn voor de banden of andersom; wielen te klein voor de wielkasten.

Mee gespoten met de carrosserie (niet bij zwart) is veel mooier naar mijn mening.

n.b. gisteren ook in de zwarte plus gereden, fijne auto, wel vond ik de acceleratie in sport modus tegenvallen voor een EV, echter dit komt volgens mij doordat de RW drive het vermogen (en koppel) meer gedoseerd vrij laat komen, AW drive zal dit zeker beter doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
PieterSn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:48:

Denk op dezelfde boot als die van mij, als je iets vind. Laat maar weten ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freezhost
Aanstaande vrijdag kan ik mijn auto ophalen _/-\o_ 8)

Trekhaak wordt later gemonteerd want die zijn nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Anunnaki schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:28:
[...]

Denk op dezelfde boot als die van mij, als je iets vind. Laat maar weten ;)
Het laatste wat ik heb gehoord is dat er een boot rond de 22e oktober aankomt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruud76
  • Niet online
Vandaag een proefrit gemaakt in de EV6 GT-Line. Ik vond hem fijn rijden (deel ook de positiviteit over de auto), maar toch een paar kanttekeningen:
- ik ben vrij lang (1,89m) en vind hem voorin aan de lage kant, mijn haren raken het plafond (stoel kon niet lager, wel wat minder rechtop natuurlijk)
- achterom kijken in de dode hoek lukt niet, daarvoor zijn de camera’s een must (dat werkt dan trouwens wel weer goed, maar wordt wel even wennen).

Stoelriemen die niet strak zitten en misselijk worden herken ik niet, dat laatste lijkt me een effect van een rijstijl die toch wat anders uitpakt in een elektrische auto dan in een benzine auto (en ik kan me voorstellen dat dat iets is wat eerder in de sportstand en/of bij sterk regeneratief remmen gebeurt, dan in de ecostand).

[ Voor 8% gewijzigd door ruud76 op 05-10-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Freezhost schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:33:
@Franciesco de hud moet je eenmalig kalibreren zodat hij goed leesbaar is voor jouw lengte en zitpositie. Spraakherkenning werkt via Kia connect en dat was waarschijnlijk nog niet geactiveerd.
Toch nog even terugkomend op de onscherpte van het HUD die ik geconstateerd had: heb je ergens gelezen dat je dit kunt kalibreren?
Ik keek namelijk zojuist een review van de IONIQ 5 door Kris Rifa, en hij had het ook over een onscherp HUD. Kris beweerde dat hier in de user interface niets aan in te stellen valt (behalve oa hoogte). Maar misschien weet jij meer? Of kan het alleen door de werkplaats?
Overigens zou het onhandig zijn als dit laatste het geval is, want bij verschillende stoelposities verwacht je toch een scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:15
Hmmm voor de derde keer is de leverdatum verzet, eerst 20 okt, toen 4 nov en nu 27 november.
Mij is 2 weken geleden verteld dat hij gemaakt is en op de 2de boot staat. Ik heb nu meer het gevoel dat men 'mijn auto' met een andere klant heeft omgeruild, of zie ik dit verkeerd?
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

grotegok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:08:
Hmmm voor de derde keer is de leverdatum verzet, eerst 20 okt, toen 4 nov en nu 27 november.
Mij is 2 weken geleden verteld dat hij gemaakt is en op de 2de boot staat. Ik heb nu meer het gevoel dat men 'mijn auto' met een andere klant heeft omgeruild, of zie ik dit verkeerd?
Wat vinden jullie?
Tja ik heb hetzelfde. Van eind okt naar 9 nov naar 19 nov. Ik ga maar niet vragen en gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Eigenlijk nog een vraagje waar ik niet echt een eenduidig antwoord op kan vinden. Wat is de maximale DC laadsnelheid van de EV6? In de Kia brochures kom ik vooral marketing praat tegen betreffende het nieuwe 800 volt systeem. En in de Engelse brochure heeft met het over 10-80% in 18 minuten bij een Ionity 350KWh lader. Mag ik dan aannemen dat de EV6 350KWh aankan in tegenstelling tot zijn zusje welke ~250KWh aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04
Ruud76, je hebt wellicht (hopelijk zelfs) gelijk met je opmerking over de sportstad, maar vreemd genoeg hadden mijn kids er in de model 3, die een stuk sneller en sportiever is dan de RWD, alsmede de Mach-E, die bekend staat om zijn stuiterende achterkant, beide geen last van. Ik ga nog een rit plannen, een langere, en hoop dat tijdens die 2e rit alles al veel beter gaat, want ik vind het verder een prachtige auto, die de meeste van mijn boxjes aanvinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dartlink schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:28:
Eigenlijk nog een vraagje waar ik niet echt een eenduidig antwoord op kan vinden. Wat is de maximale DC laadsnelheid van de EV6? In de Kia brochures kom ik vooral marketing praat tegen betreffende het nieuwe 800 volt systeem. En in de Engelse brochure heeft met het over 10-80% in 18 minuten bij een Ionity 350KWh lader. Mag ik dan aannemen dat de EV6 350KWh aankan in tegenstelling tot zijn zusje welke ~250KWh aankan?
In de filmpjes welke ik tot nu toe gezien heb, ging hij ook niet sneller dan ~250kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weet er iemand of je het "instrumentenpaneel" achter het stuur, de indeling daarvan kunt aanpassen? Ik vond het ook mooi dat Carplay het gehele scherm in beslag nam, maar vroeg me ook af of je deze ook splitscreen zou kunnen maken met bijvoorbeeld de ingebouwde navigatie?

Is het iemand ook bekend of het regeneratief remmen ook rekening houdt met de weg? Ik had bijvoorbeeld bij een proefrit in een Audi Q4 gemerkt dat de auto aangaf dat er een rotonde aankwam, en daarom dus meer regeneratief afremde. Hetzelfde deed de auto met voorliggers. Hoe dichter ik bij de voorligger kwam, des te meer hij regeneratief ging remmen bij stroompedaal los.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ook snel zat, maar jammer dat dat niet ergens duidelijk staat. Begin November maar zelf ook even testen :) Er staat hier vlakbij een 350KW lader namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Amiet01 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:51:
Weet er iemand of je het "instrumentenpaneel" achter het stuur, de indeling daarvan kunt aanpassen? Ik vond het ook mooi dat Carplay het gehele scherm in beslag nam, maar vroeg me ook af of je deze ook splitscreen zou kunnen maken met bijvoorbeeld de ingebouwde navigatie?

Is het iemand ook bekend of het regeneratief remmen ook rekening houdt met de weg? Ik had bijvoorbeeld bij een proefrit in een Audi Q4 gemerkt dat de auto aangaf dat er een rotonde aankwam, en daarom dus meer regeneratief afremde. Hetzelfde deed de auto met voorliggers. Hoe dichter ik bij de voorligger kwam, des te meer hij regeneratief ging remmen bij stroompedaal los.
In de Niro werkt dat met auto's voor je wel en volgens mij heeft de EV6 dit systeem ook. Intelligent regenereren noemen ze dat. Maar of hij ook rekening houdt met rotondes durf ik niet te zeggen. Op de snelweg remt hij wel af bij scherpe bochten als je rijdt met navigatie en ACC. Als het lukt zal ik het van het weekend even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
grotegok schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:08:
Wat vinden jullie?
Het zou het kunnen dat de boot vertraagd is. Volgens Eukor komt hij nog steeds 16-10, maar zijn laatste positie is van 1-10 ergens op de Arabische zee, 7-10 om 20 uur zou hij in het Suez kanaal moeten aankomen. Ik zou vrijdag even kijken waar de boot is, is hij er nog niet dan is hij daadwerkelijk vertraagd. Overigens stond de mijne ook op 16-11 en ik begreep van de dealer dat een week van te voren pas werd gezegd dat de eerste levering onderweg was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Uitladen van een boot met EV6 in Noorwegen https://www.instagram.com...Sz4/?utm_medium=copy_link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Franciesco schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

Toch nog even terugkomend op de onscherpte van het HUD die ik geconstateerd had: heb je ergens gelezen dat je dit kunt kalibreren?
Ik keek namelijk zojuist een review van de IONIQ 5 door Kris Rifa, en hij had het ook over een onscherp HUD. Kris beweerde dat hier in de user interface niets aan in te stellen valt (behalve oa hoogte). Maar misschien weet jij meer? Of kan het alleen door de werkplaats?
Overigens zou het onhandig zijn als dit laatste het geval is, want bij verschillende stoelposities verwacht je toch een scherp beeld.
Je kan de hoogte en de brightness aanpassen verder heb ik er niet mee kunnen spelen. Bij mij was de HUD overigens wel scherp. Zie ook de handleiding hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Laatste lijkt wel mat grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Anunnaki schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Nee je ziet de glans en weerspiegeling op de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Anunnaki schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Interstellar grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Update van mijn dealer. Planning auto nog steeds December. (Mat grijs AWD - april besteld)
Over 4 weken een nieuwe update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
djwb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:32:
Update van mijn dealer. Planning auto nog steeds December. (Mat grijs AWD - april besteld)
Over 4 weken een nieuwe update
Nou, hoop het voor je!
Ik ben geswitched van mat grijs naar rood.
En hoop ook dat hij er in december is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
stimpyrulez schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:48:
[...]

Nou, hoop het voor je!
Ik ben geswitched van mat grijs naar rood.
En hoop ook dat hij er in december is...
Wanneer had jij besteld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Dartlink schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:28:
Aangezien het op hetzelfde platform is als de IONIQ5, kun je er van uit gaan dat dus de DC laadsnelheid ook hetzelfde is. In principe is dit tot max 230 kW. Dit haal je inderdaad dus alleen bij een 350 kW lader, aangezien de stap snelladers hieronder volgens mij 150 kW is. Let wel: dit is je max. laad snelheid. Onderstaande laadgrafiek is van de IONIQ 5 en kun je m.i. rechtstreeks kopiëren voor de EV6.

https://support.fastned.n...-Charging-with-an-IONIQ-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
revo37 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

Aangezien het op hetzelfde platform is als de IONIQ5, kun je er van uit gaan dat dus de DC laadsnelheid ook hetzelfde is. In principe is dit tot max 230 kW. Dit haal je inderdaad dus alleen bij een 350 kW lader, aangezien de stap snelladers hieronder volgens mij 150 kW is. Let wel: dit is je max. laad snelheid. Onderstaande laadgrafiek is van de IONIQ 5 en kun je m.i. rechtstreeks kopiëren voor de EV6.

Check! Had die grafiek ook gevonden inderdaad. Maar had gewoon twijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
djwb schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Wanneer had jij besteld ?
eind april.
Maar ook eerst de mat grijs en AWD.
Maar aangezien ze zeiden dat mat grijs überhaupt niet zou komen, maar geswitched naar rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
revo37 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

ik heb begrepen dat de EV6 een net wat hogere max. kW heeft t.o.v. ioniq 5.
Dit mede dat de accu iets groter is en je anders langer dan 18min moet laden van 10% naar 80%.

Maar bij een 150kW lader zal het wel ongeveer hetzelfde zijn.
Alleen daar zal de EV6 dan denk ik iets langer bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Actieradius van de RWD is volgens Kia 528km. Nu zie ik op Youtube een filmpje dat men 531km heeft gereden en dat de EV6 nog 4km kan rijden.

Meeste mensen roepen wat de fabrikant zegt haal je bij lange na niet.... Ga er maar vanuit dat je dan ongeveer 450km of minder kan rijden...met je lichten uit.

Maar ze rijden er toch 531km in het filmpje...confused.... Zelfs een paar bakkies koffie gezet, de waterkoker gebruikt en een magnetron gebruikt met V2L.

Kunnen we hieruit concluderen dat hij gewoon boven de 500km actieradius heeft bij normaal rijgedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:45:
Actieradius van de RWD is volgens Kia 528km. Nu zie ik op Youtube een filmpje dat men 531km heeft gereden en dat de EV6 nog 4km kan rijden.

Meeste mensen roepen wat de fabrikant zegt haal je bij lange na niet.... Ga er maar vanuit dat je dan ongeveer 450km of minder kan rijden...met je lichten uit.

Maar ze rijden er toch 531km in het filmpje...confused.... Zelfs een paar bakkies koffie gezet, de waterkoker gebruikt en een magnetron gebruikt met V2L.

Kunnen we hieruit concluderen dat hij gewoon boven de 500km actieradius heeft bij normaal rijgedrag?
Volgens mij is dat een video die zich afspeelt in Korea/Japan?
Die heb ik dus ook bekeken en ik was positief verrast. Het was daar wel 29 graden, weet niet of dat goed of slecht is voor de actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Die heb ik ook gezien. Ze rijden in die video wel ultra rustig, ik verwacht met mijn eigen rijstijl een bereik van hoogstens 450km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
De EVs van KIA zijn bijzonder efficient. Mijn partner rijdt een e-Niro en die komt ook altijd akelig dicht in de buurt van zijn WLTP range, zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.

Tuurlijk heb je wel verschil tussen zomer en winter, warmte is nu eenmaal beter voor een accupakket dan kou, maar ik denk wel dat je redelijk in de buurt zou moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Nu online
Klopt, hierbij het linkje voor diegene die hem nog niet hebben gezien. Maar dat rustig rijden kunnen we allemaal en nog halen veel auto's niet de geadverteerde kilometers die de fabrikant roept. Ook een beetje jaloezie van de vrienden die roepen dat je deze afstanden niet haalt 8)

Denk dus ook de efficiëntie en combinatie met de warmtepomp die helpt verwarmen en koelen. Zodra ik die van mij heb ga ik dit zeker eens uitvoerig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Dartlink schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Check! Had die grafiek ook gevonden inderdaad. Maar had gewoon twijfel :)
De max DC laadsnellheid van de IONIQ 5 is 220kW. Die van de EV6 is, vanwege de iets grotere accu, 240kW.
Zie ook de Kia prijslijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 08:35
Een vraagje met betrekking tot de tailgate. Ik heb ergens eens in een filmpje gezien dat de tailgate zou openen nadat je er 3 seconden voor staat. Dit werd echter niet getest in die video.

In andere Kia modellen volgens mij de Slimme automatische achterklep genoemd. Nu staat die functie genoemd in de prijslijst, maar aangezien ik het nog niet in video’s heb gezien: is er iemand van de proefrijders die deze functie hebben ervaren/weten dat deze er inderdaad op zit?

Edit:

Ik zie nu in de manual dat dit inderdaad een optie i op de EV6. Heel mooi!

[ Voor 9% gewijzigd door dosh op 06-10-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Anunnaki schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:45:

Bedenk dat je voor een range van 531km gemiddeld ca 14,6kWh/100km moet verbruiken in een EV6 met de grote 77,4kWh accu. Ik verwacht niet dat je dat normaal gesproken gaat halen met continu 100km/h op de snelweg. Rijd je veel binnendoor met 80km/h wegen, dan is het misschien wel haalbaar.

Onderstaand mijn testverbruik tijdens een proefrit met de EV6 RWD (op 19 inch velgen). Dit was met een stukje stad (50-70km/h), buitenwegen met 60 en 80 km/h en snelweg (100km/h). Temperatuur rond de 14 graden, wat winderig en een redelijk natte weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxf59w2X_gWkDkvFpzqpnq03He4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESrM84VHGMeraccKzeaRRand.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
Weet iemand of je de spiegels met camera achteraf op de Plus kan laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Franciesco schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Bedenk dat je voor een range van 531km gemiddeld ca 14,6kWh/100km moet verbruiken in een EV6 met de grote 77,4kWh accu. Ik verwacht niet dat je dat normaal gesproken gaat halen met continu 100km/h op de snelweg. Rijd je veel binnendoor met 80km/h wegen, dan is het misschien wel haalbaar.

Onderstaand mijn testverbruik tijdens een proefrit met de EV6 RWD (op 19 inch velgen). Dit was met een stukje stad (50-70km/h), buitenwegen met 60 en 80 km/h en snelweg (100km/h). Temperatuur rond de 14 graden, wat winderig en een redelijk natte weg

[Afbeelding]
dit houdt in dat je ~312km bereikt onder die omstandigheden?
77kwh accu / 17kwh verbruik * 69.7km = 312km?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingbob
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 15:06

Dat stukje geluid ben ik wel met je eens. Heerlijke auto maar dat meridian systeem is echt iets wat volgens mij nog wat meer aandacht nodig heeft. Met de bas voluit kon ik nog steeds geen subwoofer ontdekken. Vind het echt wel zo een tegenvaller. Hoop toch echt dat kia daar wat aan gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

refused81 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:06:
[...]

dit houdt in dat je ~312km bereikt onder die omstandigheden?
77kwh accu / 17kwh verbruik * 69.7km = 312km?
Nee je hebt 77 kWh accu / 17 (gebruik per 100 km) * 100 = 452 kilometer bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Flamingbob schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Dat stukje geluid ben ik wel met je eens. Heerlijke auto maar dat meridian systeem is echt iets wat volgens mij nog wat meer aandacht nodig heeft. Met de bas voluit kon ik nog steeds geen subwoofer ontdekken. Vind het echt wel zo een tegenvaller. Hoop toch echt dat kia daar wat aan gaat doen.
Vreemd, het JBL systeem van de Kia e-Niro is echt prima qua subwoofer. Ik ga er even op letten voor bestelling.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingbob
_eLMo_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Vreemd, het JBL systeem van de Kia e-Niro is echt prima qua subwoofer. Ik ga er even op letten voor bestelling.
Ja precies viel me ook al op. Was er bijna van overtuigd dat er geen sub in zat. Weet dat ik verwend ben met een 5 serie maar dit zou toch als je van HK komt een aardige upgrade moeten zijn. Raar want voor de rest zo een leuke gave auto. Alleen als je er weer ff 5 jaar mee wilt doen mag het wel goed zijn. Toch nog maar eens een proefritje mee doen en anders even de dealer in de 5 zetten en erna in de ev6 en hopen op een software foutje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Kan het zo zijn dat de Plus uitvoering het Meridian systeem heeft zonder subwoofer en de GT-Line met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Als ik het zo lees ben ik precies al blij dat ik de meridian sound systeem niet genomen heb , lijkt precies geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@Flamingbob
Zonder het Meridian en HK vergeleken te hebben, denk ik niet dat je het Meridian systeem als een upgrade moet zien t.o.v. de HK optie in een BMW. In Belgie kun je namelijk voor €1600 een pakket kopen met HUD, ASD én Meridian. Dus heel kostbaar kan het Meridian systeem niet zijn.

Zelf verwacht ik dan ook een geluidskwaliteit van hooguit het BMW HK systeem. Wat overigens voor mij dikke prima zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Freezhost schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

Je kan de hoogte en de brightness aanpassen verder heb ik er niet mee kunnen spelen. Bij mij was de HUD overigens wel scherp. Zie ook de handleiding hier
Deze instellingen had ik inderdaad gevonden, maar betreffen niet de scherpte.
De onscherpte was overigens met name de speedlimit info. Dat verkeersbordje met de max snelheid werd soms ook dubbel getoond (hebben anderen hier ook al eens gemeld). Misschien een software issue die opgelost kan worden.

Overigens ben ik nog steeds blij dat de HUD optie bestaat in de EV6, want het blijft een erg handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingbob
Franciesco schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:52:
@Flamingbob
Zonder het Meridian en HK vergeleken te hebben, denk ik niet dat je het Meridian systeem als een upgrade moet zien t.o.v. de HK optie in een BMW. In Belgie kun je namelijk voor €1600 een pakket kopen met HUD, ASD én Meridian. Dus heel kostbaar kan het Meridian systeem niet zijn.

Zelf verwacht ik dan ook een geluidskwaliteit van hooguit het BMW HK systeem. Wat overigens voor mij dikke prima zou zijn!
Ja daar verbaas ik me ook al over. Wil hier ook liever een earth vol met opties hebben. Anders toch maar eens even wachten tot jan 2022. F150 lightning is de hele andere yolo optie om voor te gaan en de rivian is ook net bestelbaar geworden. Eindelijk wel meer keuze. Verschil is wel dat als je hem zelf betaald en niet leased dat je toch wel even wat kritischer mag zijn. Alleen de usecase van een EV6 is zo goud in Nederland.

Kia nederland maar eens gevraagd hoe het nu zit. Noemen het toch zelf premium sound. Dus zoals een ander ook zei. Moet beter zijn dan een JBL systeem in een kia niro dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
F150 en Rivian zijn wel hele andere auto's dan een EV6! :)

De hoeveelheid info over het Meridian systeem die ik gevonden heb, is tot nu toe beperkt. Niet veel meer dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir_WU12k3-FvVUxlsjQY2wpcZZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0hgfiSB3AInwDY8xTYPgmzb.png?f=fotoalbum_large

En:
https://hifi.nl/artikel/3...n-hoogwaardige-audio.html

Aanvullende edit:
https://www.meridian-audio.com/in-car-audio/kia/ev6/

Dus als je meer info hebt/krijgt denk ik dat er meerdere hier zijn die dat graag willen zien.
Afgaand op de merknaam mag je in ieder geval kwaliteit verwachten. Daar is denk ik iedereen het wel over eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Franciesco op 06-10-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Weet iemand of je de EV6 al bij dealers in België ziet? Ik heb geïnformeerd bij die in Gent, maar die sprak van November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingbob
Franciesco schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:51:
F150 en Rivian zijn wel hele andere auto's dan een EV6! :)

De hoeveelheid info over het Meridian systeem die ik gevonden heb, is tot nu toe beperkt. Niet veel meer dan:
[Afbeelding]

En:
https://hifi.nl/artikel/3...n-hoogwaardige-audio.html

Aanvullende edit:
https://www.meridian-audio.com/in-car-audio/kia/ev6/

Dus als je meer info hebt/krijgt denk ik dat er meerdere hier zijn die dat graag willen zien.
Afgaand op de merknaam mag je in ieder geval kwaliteit verwachten. Daar is denk ik iedereen het wel over eens.
Klopt zeker. Zoek er eentje waar je ook een trailer achter kan hangen dus minstens 1500Kg trek gewicht. F150 gaat natuurlijk helemaal richting de ranch modus. 90K dollar is ook 60K euro bruto ex de import heffingen.

Verder dat er 14 speakers in zitten ook gevonden maar bijvoorbeeld hoeveel watt? Dat soort basis mist. Tijd eens onze britse vrienden te mailen en de vraag eens te stellen. Lijkt me dat je toch ook graag achter je product wilt staan.
Pagina: 1 ... 11 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic