Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:36
Zou die informatie niet in de handleiding staan? Meestal heb je een aparte handleiding voor het audiosysteem met daarin specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Anunnaki schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:45:
Actieradius van de RWD is volgens Kia 528km. Nu zie ik op Youtube een filmpje dat men 531km heeft gereden en dat de EV6 nog 4km kan rijden.

Meeste mensen roepen wat de fabrikant zegt haal je bij lange na niet.... Ga er maar vanuit dat je dan ongeveer 450km of minder kan rijden...met je lichten uit.

Maar ze rijden er toch 531km in het filmpje...confused.... Zelfs een paar bakkies koffie gezet, de waterkoker gebruikt en een magnetron gebruikt met V2L.

Kunnen we hieruit concluderen dat hij gewoon boven de 500km actieradius heeft bij normaal rijgedrag?
Welke uitspraak je ook doet; je zegt eigenlijk nooit iets dat klopt bij een EV. Het hangt allemaal af van de omstandigheden.

Ik zou je baseren op een bandbreedte zoals op EVDB:
  • Stad - Winter * 415 km
  • Snelweg - Winter * 300 km
  • Gecombineerd - Winter * 355 km
  • Stad - Zomer * 615 km
  • Snelweg - Zomer * 385 km
  • Gecombineerd - Zomer * 480 km
Bedenk daarnaast dat maximale range iets anders is dan range die je wil gebruiken. Je zal toch altijd wel minimaal 10% -20% reserve willen houden. Op lange trips laad je dan ook nog eens slechts tot 80% en kom je dus uit op "legs" die slechts 65% van je range zijn (met een range van 420km dus 273km).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik zou graag eens in de basis versie willen rijden. Vandaag proefgereden in gt line, maar daardoor lekker gemaakt met opties die ik toch niet ga krijgen.

Staat er ergens in Brabant een basis waarmee proef te rijden valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
king_dude schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:39:
Ik zou graag eens in de basis versie willen rijden. Vandaag proefgereden in gt line, maar daardoor lekker gemaakt met opties die ik toch niet ga krijgen.

Ben hier ook erg benieuwd naar. Ook hoe de (blijkbaar?) niet glimmende zwarte wielkastranden eruit zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
YouTube: Nowa Kia EV6 Plus /exterior&interior&multimedia/Glacier/premiera/Ele...

Een Poolse video die de Plus RWD van binnen en buiten laat zien. De meeste video's die je ziet gaan over de GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ik heb vanmiddag een proefrit gehad in een rode GT-Line RWD bij Kia Mossel Zwolle. Echt een fijne auto om in te rijden. Wel viel me nu pas op hoe groot en hoog de EV6 is. Zeker niet zo compact als ie soms op de foto's lijkt.

Heb er zelf nog geen in bestelling staan maar kreeg helaas wel te horen dat er een bestelling stop is ingelast vanuit Kia. Loopt nogal storm dus!

De standaard EV6 komt voorlopig nog niet naar de dealers, dat lijkt iets te worden voor begin volgend jaar. Echt harde informatie heb ik niet, wel gevraagd omdat ik ook interesse heb in de standaard.

[ Voor 21% gewijzigd door SgtCaffran op 06-10-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:49
Tja, Kia staat al maanden bovenaan de lijst met de meest verkochte auto's. Concurrentie krijgt het nu alleen nog maar zwaarder met de release van de EV6.

We gaan hem veel op de weg zien de komende jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nou de boot heeft zich weer gemeld hoor. Volgens mij mooi op schema momenteel.
https://www.vesselfinder....MO-9782089-MMSI-636018347

Maar ik ben ook maar een leek in dit soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-09 21:01
Voor iedereen die benieuwd is naar de standaard uitvoering:

YouTube: 신차의 반값?! "2900만원 신형 EV6 택시" 국내 최초로 직접 타봤습니다!!

Het is een vreselijk lang filmpje met een hele vermoeiende mijnheer maar je kan wel goed zien:
-mat zwarte bumpers en wielkast randen
-geen ambiance verlichting op dashboard
-mat zwarte afwerking op midden console en rondom de deurgrepen

Verder hangt ie vol met extra’s zoals “lederen” bekleding dus de stoelen blijft nog even een mysterie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:45
Aaah, ook nog met het middenconsole dat we hier liever zouden zien.
In meerdere video's zie je dat de zwartglansplastic middenconsole al bezaaid is met krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Loei123 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:40:
Aaah, ook nog met het middenconsole dat we hier liever zouden zien.
In meerdere video's zie je dat de zwartglansplastic middenconsole al bezaaid is met krassen.
Ja het is krasgevoelig maar je kunt het redelijk eenvoudig zelf wrappen denk ik. Voorlopig laat ik het zo en als ik het echt storend ga vinden kan er altijd nog een stukje folie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

king_dude schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:39:

Mijn buurman is verkoper bij Content in Tilburg. Staat een GT Line in de showroom en hebben een Plus als demo rondrijden. Die stond gisteren hier voor de deur. Naar zijn zeggen:
Basis? Nee die actieradius wil je niet 🤣
De rest is aan jullie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Deze kerel is er ook wel heppy mee:

YouTube: KIA EV6 / testride

Rood staat hem wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
JLC7 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:00:
[...]

Ben hier ook erg benieuwd naar. Ook hoe de (blijkbaar?) niet glimmende zwarte wielkastranden eruit zien
Ja lelijk! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

Mijn buurman is verkoper bij Content in Tilburg. Staat een GT Line in de showroom en hebben een Plus als demo rondrijden. Die stond gisteren hier voor de deur. Naar zijn zeggen:

[...]

Maar nog geen antwoord op de vraag: staat er ergens een basis (dus niet-plus/gtline) in Brabant of NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
assje schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:38:
[...]

...
Bedenk daarnaast dat maximale range iets anders is dan range die je wil gebruiken. Je zal toch altijd wel minimaal 10% -20% reserve willen houden. Op lange trips laad je dan ook nog eens slechts tot 80% en kom je dus uit op "legs" die slechts 65% van je range zijn (met een range van 420km dus 273km).
Ik denk dat dit, met de snellaadsnelheden boven de 80% van de EV6, ook verleden tijd is want ook daarboven blijft deze op best hoge snelheden laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Iemand al proefgereden in een GT-Line Yacht Blue? Ik wil de kleur graag in het echt zien op de uiteindelijke versie die ik ga kiezen.

Master_A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Amiet01 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:50:
Iemand al proefgereden in een GT-Line Yacht Blue? Ik wil de kleur graag in het echt zien op de uiteindelijke versie die ik ga kiezen.
In Apeldoorn staat er eentje bij van Mossel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ntd7oRPRGSJtTS-08h1JnXTE4-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7nTr5niTIGe1q77MoJvqhgT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nd5XzpuAB_TLZf9jnn-Rri6ErQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhtJA29KryqpNBPkstlIPdjv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuM8QaZg8XwvgoTD2DuSYnF0bJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7blN0sCcEMd6AOvyO3aaUPFg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Amiet01 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:50:
In hengelo (OV) staat/stond er ook 1 voor een klant.
Ook een interstellar gray staat/stond daar (weet dus niet of ze al uitgeleverd zijn of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:20:
[...]

In hengelo (OV) staat/stond er ook 1 voor een klant.
Ook een interstellar gray staat/stond daar (weet dus niet of ze al uitgeleverd zijn of niet)
Toevallig ook een zwarte gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:22:
[...]

Toevallig ook een zwarte gezien?
Jep, maar dat is de Demo auto (GT line).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Blijkbaar gaan bepaalde personen binnenkort hun EV6 ophalen.
Is er al wat meer bekend over:

Kia charge:
geldt dat nu voor iedereen met die een EV6 heeft besteld. En gaat dat per direct in?

Kia Uvo:
Gaat dat gelijk (lekker) werken?

Of wel, wellicht niet dat er gelijk al antwoord gegeven kan worden, maar volgens mij krijgen de eerste (in dit forum) de auto morgen of van het weekend dacht ik gelezen te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

king_dude schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Maar nog geen antwoord op de vraag: staat er ergens een basis (dus niet-plus/gtline) in Brabant of NL?
Heb even gevraagd of mijn buurman dat kan opzoeken. Nog geen antwoord.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Laatst online: 10:20
Mister I schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:07:
Heeft een van jullie toevallig al iets ontdekt over caravanspiegels voor de EV6?
De dealer weet het bij mij nog niet en kan online ook nog niks vinden helaas.

Als het goed is komt mijn auto eind oktober en wil hem vrij snel daarna gebruiken om de caravan op te halen en naar de stalling te brengen.
Niets specifieks gezien en ook niet geprobeerd, maar als ik de EV6 spiegels bekijk, dan denk ik dat mijn Milenco Aero caravanspiegels er op moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Niets specifieks gezien en ook niet geprobeerd, maar als ik de EV6 spiegels bekijk, dan denk ik dat mijn Milenco Aero caravanspiegels er op moeten passen.
Die heb ik ook.
Volgens mij is er wel ruimte om ze erop vast te zetten ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 12-09 21:01
The Eagle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Heb even gevraagd of mijn buurman dat kan opzoeken. Nog geen antwoord.
Ik heb, tijdens de experience, van mijn dealer begrepen dat eerst alleen de 77kW RWD modellen geleverd gaan worden en daarna pas de AWD modellen en 58kW modellen. Ik ga er dus even vanuit dat er nog nergens in NL een 58kW basis uitvoering staat en die dit jaar hoogstwaarschijnlijk dus ook niet gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Franciesco schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Mocht je gelegenheid hebben om het te proberen zou dat top zijn. Heb nu zelf een set spiegels speciaal voor Opel Astra station, die passen op geen enkele andere auto. Die auto heeft namelijk een heel bijzondere pasvorm qua spiegel helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind de rode kleur heel lastig te beoordelen vanaf mijn (overige gecalibreerde) scherm. Op de ene foto lijkt het net 'nagellak rood', wat ik persoonlijk niet mooi vind, maar op andere foto's lijkt het net wat dieper/donkerder rood met een zwarte gloed, wat ik erg mooi vind. Moet 'm gewoon een keertje in het echt zien om een goed oordeel te kunnen vellen :)
Mwah mooi is anders, maar ik heb er eigenlijk nooit aan gestoord bij mijn Niro destijds. Het valt me nu pas op omdat we het erover hebben eerlijk gezegd.
The Eagle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:04:
[...]

"Basis? Nee die actieradius wil je niet 🤣"

Beetje aparte opmerking als je het mij vraagt, komt nogal arrogant over. Zit vast meer commissie op de duurdere modellen ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
O-B-One schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Ik heb, tijdens de experience, van mijn dealer begrepen dat eerst alleen de 77kW RWD modellen geleverd gaan worden en daarna pas de AWD modellen en 58kW modellen. Ik ga er dus even vanuit dat er nog nergens in NL een 58kW basis uitvoering staat en die dit jaar hoogstwaarschijnlijk dus ook niet gaat komen.
Zeker wel! Mijn bestelde 58kWh is onderweg met gegarandeerd levering dit jaar. Zeer waarschijnlijk ergens in november voor de deur ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
Ik heb ook de 'basis' in bestelling. Dealer zegt dat ie eind november geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

O-B-One schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Dat is in lijn met mijn bron, die meende dat ze nog niet in NL leverbaar waren :)
Maar we zitten pas net in Q4. Dit jaar geleverd kan ook 31-12 zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 07-10-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Freekers schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:53:
[...]

Ik vind de rode kleur heel lastig te beoordelen vanaf mijn (overige gecalibreerde) scherm. Op de ene foto lijkt het net 'nagellak rood', wat ik persoonlijk niet mooi vind, maar op andere foto's lijkt het net wat dieper/donkerder rood met een zwarte gloed, wat ik erg mooi vind. Moet 'm gewoon een keertje in het echt zien om een goed oordeel te kunnen vellen :)

[...]

Mwah mooi is anders, maar ik heb er eigenlijk nooit aan gestoord bij mijn Niro destijds. Het valt me nu pas op omdat we het erover hebben eerlijk gezegd.

[...]

Beetje aparte opmerking als je het mij vraagt, komt nogal arrogant over. Zit vast meer commissie op de duurdere modellen ;)
Mwah, dat van die commissie valt wel mee denk ik. In het algemeen vangen dealers veel meer op onderhoud dan op verkoop.
Maar ergens had ie wel een punt. Basis heeft een wltp opgave actieradius 394km. Praktijk zal minder zijn, zeg 350, dus bij max 300 gereden uiterlijk laden. Kan voor sommige mensen prima zijn, zeker als je weinig rijdt en overal kunt laden - en je weet dat je er niet mee op vakantie naar zuid Frankrijk hoeft ;) Kortom: boodschappen auto. Maar ik zou er niet dagelijks 200km mee moeten rijden. Teveel om rekening mee te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
The Eagle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Mwah, dat van die commissie valt wel mee denk ik. In het algemeen vangen dealers veel meer op onderhoud dan op verkoop.
Maar ergens had ie wel een punt. Basis heeft een wltp opgave actieradius 394km. Praktijk zal minder zijn, zeg 350, dus bij max 300 gereden uiterlijk laden. Kan voor sommige mensen prima zijn, zeker als je weinig rijdt en overal kunt laden - en je weet dat je er niet mee op vakantie naar zuid Frankrijk hoeft ;) Kortom: boodschappen auto. Maar ik zou er niet dagelijks 200km mee moeten rijden. Teveel om rekening mee te houden.
Het.zijn maar een paar mensen die dagelijks 200 km rijden. Meesten rijden niet mer dan 100 km per dag en kunnen dan nog tussendoor laden in de buurt van hun werkplek. En Zuid-Frankrijk is prima te doen. Je moet alleen wat extra pauzes inlassen. Die kleine accu hoeft ook niet zo lang aan de snellader te hangen voordat die vol is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freezhost
Voor mij was die basis versie geen optie. Rij regelmatig mee dan 200km op een dag. Nu doe ik dat met een Nissan leaf maar moet ik bij de klant laden. En je weet nooit of die wel beschikbaar zijn. En zeker in Zeeland zijn weinig snelladers.

Maar dat is verleden tijd, ga zo mijn auto ophalen _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Freezhost op 08-10-2021 08:57 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:55:
Voor mij was die basis versie geen optie. Rij regelmatig mee dan 200km op een dag. Nu doe ik dat met een Nissan leaf maar moet ik bij de klant laden. En je weet nooit of die wel beschikbaar zijn. En zeker in Zeeland zijn weinig snelladers.

Deel alles wat je kunt zometeen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez

Succes en veel plezier.
Hoop dat je vanmiddag wat foto's kan posten!

En hopelijk soms als vraagbaak wil dienen aangezien ik/andere nog niet de auto hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39

Jij moet bijna wel de 1e in NL zijn die hem op kan halen! Veel plezier! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Dat is in lijn met mijn bron, die meende dat ze nog niet in NL leverbaar waren :)
Maar we zitten pas net in Q4. Dit jaar geleverd kan ook 31-12 zijn ;)
Werd ook gebeld door Kia voor de proefrit.

Hier gaven ze aan dat de AWD rond april 2022 in Nederland zou zijn. De GT zou eind 2022 worden.

We willen hem vergelijken met de Tesla MY, het advies was om dan in ieder geval te wachten op de AWD om het vergelijk beter te kunnen doen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:59:
Het ligt inderdaad helemaal aan je usecase (en budget), daarom vind ik het ook zo raar dat hij dat zo stellig roept :)
Persoonlijk denk ik dat de range van basis versie voldoet voor de meeste Nederlanderse particulieren en dat dat ook de reden is waarom hij juist nét onder 45k geprijsd is, zodat ze dus nog de subsidie kunnen meepakken. Voor de zakelijke lease rijder is dat wat minder interessant. Deze groep zal doorgaans inderdaad kilometers vreten, aangezien het een essentieel gereedschap voor je werk is (net zoals een hamer voor een timmerman), anders heb je geen zakelijke lease auto lijkt me :)

Zelf zijn wij de afgelopen 10 jaar welgeteld 1x met de auto naar Frankrijk gereden, dat is ook meteen de verste rit die we ooit hebben gemaakt. Voor de rest rijden we hooguit 2x per maand een stuk van 90km enkele reis en als we er een dagje op uit gaan is dat nooit verder dan 120km enkele reis. En bij terugkomst kan ik (gelukkig) op de oprit laden. M.a.w. voor ons voldoet de basis versie :)
Congrats! Dat gaat sneller als ik dacht, nog eerder dan de autoreviewers ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Leuke video voor mensen die benieuwd zijn naar de RDW en de acceleratie daarvan:
YouTube: Kia EV6 GT Line NIGHT DRIVE POV

Edit: Fatsoenlijk optrekken doet hij 0x. :-(

[ Voor 12% gewijzigd door Loei123 op 08-10-2021 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:52:
Leuke video voor mensen die benieuwd zijn naar de RDW en de acceleratie daarvan:
YouTube: Kia EV6 GT Line NIGHT DRIVE POV
Is nice ja en in NL.

Bij deze video kan je het verschil zien tussen AWD en RWD.
Tevens het verschil tussen de verschillende rijmodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 08:35
stimpyrulez schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Is nice ja en in NL.

Bij deze video kan je het verschil zien tussen AWD en RWD.
Tevens het verschil tussen de verschillende rijmodi

[YouTube: 기아 EV6 GT-라인 4WD 제로백 (2022 Kia EV6 GT-Line 4WD Acceleration) (0~150km/h)]
Tof om te zien!

Naar aanleiding van je filmpje was ik benieuwd naar de acceleratie >100 km/h voor de RWD. Die loopt rap door zag ik:

https://youtu.be/FXEdDL94wO8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Devian schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Werd ook gebeld door Kia voor de proefrit.

Hier gaven ze aan dat de AWD rond april 2022 in Nederland zou zijn. De GT zou eind 2022 worden.

We willen hem vergelijken met de Tesla MY, het advies was om dan in ieder geval te wachten op de AWD om het vergelijk beter te kunnen doen.
Ik kreeg gisteren door dat AWD (plus versie) medio december aankomt. Valt mij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacMiep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 10:29
KingOfNorway schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Het.zijn maar een paar mensen die dagelijks 200 km rijden. Meesten rijden niet mer dan 100 km per dag en kunnen dan nog tussendoor laden in de buurt van hun werkplek. En Zuid-Frankrijk is prima te doen. Je moet alleen wat extra pauzes inlassen. Die kleine accu hoeft ook niet zo lang aan de snellader te hangen voordat die vol is.
De omvang van de accu wordt (nu) nog meestal alleen 'gelinkt' aan hoeveel iemand per dag rijdt maar ik ben ook wel eens benieuwd hoe het zit als je de auto(accu) ook als opslag gaat gebruiken icm zonnepanelen? Zijn hier al mensen die daar iets mee (willen) doen?
De EV6 ondersteunt ook V2G en als je overdag de energie die je met je zonnepanelen opwekt gebruikt voor het opladen van je (grote) auto accu kun je deze vervolgens later (in de avond/nacht) weer gebruiken als energiebron. Heb je ook geen 'last' meer van het mogelijk afschaffen van de salderingsregeling. En dan is een grote accu opeens wel interessant ook al zou je die op basis van je dagelijkse km's in eerste instantie niet nodig hebben.
Maar hiervoor heb je wel (naast een eigen oprit) ook een lader nodig die bidirectioneel laden ondersteunt en daar zijn er op dit moment nog niet zo veel van voor thuisgebruik. Maar het hele concept lijkt mij wel heel interessant. Daarom was ik benieuwd wie hier ook al mee bezig is of zelfs al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 09:25
De EV6 ondersteunt V2L en dat is geen V2G. Het zal beslist komen, maar het is nu nog te vroeg.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Zelf denk ik ook dat V2G ondersteuning nog wel even zal duren. Maar dat de huidige EV6 dit in de toekomst (met software update oid) waarschijnlijk zal kunnen is zeker mooi.

De meerwaarde zal voorlopig erg beperkt zijn: de salderingsregeling wordt met de huidige plannen immers slechts in kleine stapjes afgebouwd vanaf 2023. En aangezien de salderingsregeling met het huidige demissionaire kabinet controversieel is verklaard én er heel veel discussie is over CO2 reductie, stimulering van duurzaamheid etc kan het ook zo maar zijn dat de salderingsregel nog langer blijft bestaan.
Sowieso acht ik de kans klein dat de ingangsdatum van de afbouw salderingsregeling in gaat per 2023: dat is nog maar ca 1 jaar van nu. Lijkt me niet haalbaar met alles wat er nog definitief aan gemaakt moet worden, zaken die de netbeheerders en energieleveranciers moeten wijzigen enz. Maar dit is uiteraard afwachten.

Wat ik me ook afvraag is in welke mate het gebruik van V2G de levensduur en/of maximale netto capaciteit van de accu gaat beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:50:
Zelf denk ik ook dat V2G ondersteuning nog wel even zal duren. Maar dat de huidige EV6 dit in de toekomst (met software update oid) waarschijnlijk zal kunnen is zeker mooi.
Ze gaan in Utrecht wel een project doen met de Ioniq 5.
Volgens mij gaan ze dit ook doen met V2G (wat ik er van begrijp).

https://www.wedrivesolar...._utrecht_v.2021.04.28.pdf

Dus als de Ioniq 5 het kan, dan zal de EV6 het ook moeten kunnen neem ik aan (en ja, na een software update).

Maar volgens mij heb je er dan wel een speciale laadpaal voor nodig.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni-Y2cShdxFaKakGSs-2rTwTAhU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cUyWRdy5TpibWrVhJX1K58do.png?f=user_large

Ennnn hij is veilig door het Suez kanaal zonder vast te komen zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Apart gezien het formaat van de EV6

Ik heb afgelopen dinsdag een proefrit gemaakt (2 weken geleden de Ioniq5) en hij rijdt fantastisch, maar ik vind het een veel te grote auto en - om eerlijk te zin - in het echt gewoon niet mooi, vooral van voren, opzij en achter ;) De Ioniq5 is me in het echt juist erg meegevallen. Ik wil niet eens in zo'n grote auto rijden.
Maar ik vrees dat die (Ioniq5) het ook niet gaat worden want eigenlijk net zo groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 08-10-2021 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolfust
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
Heb inmiddels de zappi laadbox hangen en ga proberen alleen zelf opgewekte stroom in de EV6 te stoppen. Als de zon weg is wil ik de accu weer een beetje leegtrekken door de wasdroger of i.d. op de auto aan te sluiten. Moet nog ff wachten op de EV6 maar hoop dat mijn idee gaat werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Rudolfust schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:32:
Heb inmiddels de zappi laadbox hangen en ga proberen alleen zelf opgewekte stroom in de EV6 te stoppen. Als de zon weg is wil ik de accu weer een beetje leegtrekken door de wasdroger of i.d. op de auto aan te sluiten. Moet nog ff wachten op de EV6 maar hoop dat mijn idee gaat werken.
Dat ben ik ook van plan, dus wil er gerust mee over nadenken en brainstormen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dat schijnt nog niet te kunnen? Behalve met een 230v verlengkabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
met een verlengsnoer lukt dat wel (niet vergeten los te koppelen als je wegrijd :P ) ik zet de wasmachine nu gewoon overdag aan en dan vloeit de zonnestroom er automatisch al in. de stroom die ik importeer is het "standby" verbruik van ons huis en als er iets teveel bewolking is. dus ik zou theoratisch een buffer van pakweg 8kWh moeten hebben om niets te importeren (meestal minder, maar soms heb je een dag rot weer), daar zou de ioniq 5 (in mijn geval) dan prima voor gebruikt kunnen worden.
ik heb van zappie begrepen dat het voor hun ook een software aanpassing zou moeten zijn als er V2G wordt vrijgegeven op de ioniq5/EV6/??? poort. dus in theorie kan het allemaal al wel, het zit alleen allemaal nog achter gesloten software deuren........

of het al opweegt tegen de salderingregeling, dat is nog de vraag, ben benieuwd wat er in 2023 gaat gebeuren met die regeling; we gaan het zien

[ Voor 18% gewijzigd door Tiggy80 op 08-10-2021 14:50 ]

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Mooie duidelijke vergelijk tussen de EV6 en Model Y

Wel bijzonder trouwens dat de model Y daar zoveel goedkoper is dan hier en de EV6 juist een stuk duurder.

[ Voor 25% gewijzigd door stimpyrulez op 08-10-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Freezhost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:55:Maar dat is verleden tijd, ga zo mijn auto ophalen _/-\o_
en en en??

je laat ons wel lang in spanning met de foto's :)
RWD GT Line zwart toch?

[ Voor 25% gewijzigd door JPoers83 op 08-10-2021 16:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:40
Net gebeld en ik mag hem de 20ste ophalen in Lelystad! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48

Arfman

Drome!

JPoers83 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

en en en??

je laat ons wel lang in spanning met de foto's :)
RWD GT Line zwart toch?
Joh die man is lekker aan het rijden met die EV6, gun hem z'n pleziertje :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik ben benieuwd of de Homey app werkt met de EV6.

https://homey.app/nl-nl/a...ndai_kia/Kia-and-Hyundai/

Dat maakt de Smart functies nog slimmer en kan ik de Kia laten werken met de HomePod bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Zag net op Insta dat er bij een dealer in Frankrijk een matte grijze stond geen GT-line. Ik dacht dat die voorlopig niet kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Lion-Art schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:47:
Zag net op Insta dat er bij een dealer in Frankrijk een matte grijze stond geen GT-line. Ik dacht dat die voorlopig niet kwamen.
Zelfde dat er op het kia forum ook Engelsen zijn die ergens in november hun AWD geleverd gaan krijgen... Staan blijkbaar al op de boot die onderweg is.

Wellicht dat het weer speciale varianten zijn voor bepaalde markten...

Maar blijft wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Dartlink schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:22:
[Afbeelding]

Ennnn hij is veilig door het Suez kanaal zonder vast te komen zitten :+
Prachtig hoe dit bij te houden is! :-) Hoe weet je dat dit de volgende lading is?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 10:10
Ook ik heb vandaag een testrit gemaakt in een zwarte GT line RWD. Omdat de auto als gezinsauto gaat dienen, is de grootte van de kofferbak van belang. Hieronder wat afmetingen om een indruk te krijgen. Het is overigens een prachtige auto!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdqCq7U1aqOZUKaUPK1frUoKk7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seFjbYjT0Wl1MwKYJADw3IfL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qysg2RBirSR_ECgmyka15RYPAN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMBpRL6fzolaK8QJa3PcZqAT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKe4l9Wxx9ukeontaIuTLXwdzoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xEvVth3440LsiOxf5mQixtd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQkafK_69z9n8rAUIjEJ-DPFtrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVSQydaDEQKpxTR2KjC3ByNb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHo43gRBjj9IsFHFWf5eIMRu9vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fd6SdUNc2j6SH1sG6R30Pb1s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT2xHCY_uu3XghzTh7Go3cpL4w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyXIot37mDundItSvMcF9ydL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lz7w0gv7PBxopcUU9wLwpoyzKEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HWrSv6vuEIyapDasgX5Ehpt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Freezhost
Nou ik heb de mijne opgehaald vanmorgen :D Ben er heel blij mee maar helaas niet veel tijd gehad om alles uit te proberen. Had wel gelijk m'n eerste storing, de 12 volt accu was leeg waardoor de auto niet meer wilde rijden. Als je de auto niet start loopt de 12 volt accu leeg, hier krijg je wel een melding van maar we hebben te lang zitten spelen met het systeem, eerst bij de dealer het hele menu doorgenomen en later ook thuis 8)7 Lekker dom natuurlijk maar even aan de laadpaal lost het probleem trouwens weer op, dan laad de 12 volt accu ook op. :)

En deze mooie foto kan ik jullie natuurlijk niet onthouden 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3PTfEvwqgtT06pPBJX3KDgQOLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuEoRCHiYCtpBy9BYB0Guahk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
Arfman schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Joh die man is lekker aan het rijden met die EV6, gun hem z'n pleziertje :+
Ja alles uitproberen en instellen is best een zwaar werk :+ Nu heeft helaas m'n vrouw hem mee dus daarom heb ik nu tijd om op tweakers te zitten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

@harm289 Dank voor de foto's met afmetingen

@Freezhost Gefeliciteerd met je prachtige wagen! Tof met dat dakje. En zonder stickers ziet ie er compleet anders uit imho haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:57:
Nou ik heb de mijne opgehaald vanmorgen :D Ben er heel blij mee maar helaas niet veel tijd gehad om alles uit te proberen. Had wel gelijk m'n eerste storing, de 12 volt accu was leeg waardoor de auto niet meer wilde rijden. Als je de auto niet start loopt de 12 volt accu leeg, hier krijg je wel een melding van maar we hebben te lang zitten spelen met het systeem, eerst bij de dealer het hele menu doorgenomen en later ook thuis 8)7 Lekker dom natuurlijk maar even aan de laadpaal lost het probleem trouwens weer op, dan laad de 12 volt accu ook op. :)

[Afbeelding]
Super gaaf! Ik krijg dezelfde.

Hoe trekt ie? Lekker snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:48

Arfman

Drome!

Freezhost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Ja alles uitproberen en instellen is best een zwaar werk :+ Nu heeft helaas m'n vrouw hem mee dus daarom heb ik nu tijd om op tweakers te zitten :o
Dikke bak hoor! Ik mag dinsdag m'n e-Niro ophalen maar deze had ik stiekem ook wel gaaf gevonden :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
@Freekers dankjewel, ja zonder stickers en op z'n locatie is toch weer anders.

@Loei123 Hij is snel maar niet overdreven, snel genoeg wat mij betreft. Maar ik ben al wel gewend elektrisch te rijden.

@Arfman Ook leuk en de e-Niro is ook een hele mooie auto. Heb ik ook een jaar in gereden en ik denk ongeveer net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 08:35
Freezhost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:57:

[Afbeelding]
Wat een pracht-auto heb je aan de haak geslagen. Ik heb, tot zelfs nu, getwijfeld tussen rood en zwart, maar wat een bakbeest is het in het zwart.

Even los van de kleur: ik ben geen auto-expert, maar is het niet vreemd dat een 12-volt accu na een x-uur spelen met de settings leegloopt? Je zou toch verwachten dat hier meldingen van komen of iets? Of wordt er verwacht dat je de auto start na x-uur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Ja hij geeft ook meldingen hoor maar als je hem alleen op contact zet dan maakt alles gebruik van de 12 volt accu. Waarschijnlijk was de accu niet echt vol, weinig mee gereden natuurlijk en vanaf de dealer was ook niet ver. Wel had ik een melding verwacht in de trant van de boordaccu is leeg sluit lader aan... Of nog beter met 95% accu kan er best wat energie gebruikt worden om de boordaccu op te laden. De Niro doet dat wel en heeft daar zelfs een reset knop voor. Dus dit ga ik melden bij Kia kunnen ze meenemen in een software update.

Ik wilde eerst geen zwart omdat ik dacht dat de lijnen van de auto dan niet mooi uitkomen maar in het echt is het zo anders dan op de foto's. Superblij mee :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Freezhost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:56:
Ja hij geeft ook meldingen hoor maar als je hem alleen op contact zet dan maakt alles gebruik van de 12 volt accu. Waarschijnlijk was de accu niet echt vol, weinig mee gereden natuurlijk en vanaf de dealer was ook niet ver. Wel had ik een melding verwacht in de trant van de boordaccu is leeg sluit lader aan... Of nog beter met 95% accu kan er best wat energie gebruikt worden om de boordaccu op te laden. De Niro doet dat wel en heeft daar zelfs een reset knop voor. Dus dit ga ik melden bij Kia kunnen ze meenemen in een software update.

Ik wilde eerst geen zwart omdat ik dacht dat de lijnen van de auto dan niet mooi uitkomen maar in het echt is het zo anders dan op de foto's. Superblij mee :*)
Woow, Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Wat is die EV6 toch mooi.
Qua accu inderdaad vreemd, mijn Optima geeft meermaals waarschuwing en na verloop komt de melding in beeld: Loadbalancing met betrekking tot 12V accu actief. En wordt deze bijgeladen met de tractie-accu.

Onze Zoë heeft een storing gehad in de radio waardoor deze ongemerkt aanbleef na het uitschakelen en zodoende de 12V leegtrok. Ipv een lege 12V accu zakte het niveau van de tractie-accu ook mee gauw een paar procent per nacht, zodoende kwamen er pas achter..

Puntje nog voor kia om de software-regeltjes die ze bij andere auto's hebben te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
@Freezhost Hoe is het meridian audio systeem eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjefkeNL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 14:49

vet. kan niet wachten. geniet ervan. heb exact dezelfde besteld. denk wel dat ik de ampera-e vast kan opzeggen. Hoop alleen dat ie verder komt dan de ampera-e. ik ben al een 60kw batterij gewend. maar ja er komt nu wel al de 3e accu in. Hoop ook op minder terugroep acties:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:31
Gister zelf proefritje gemaakt in de xc40 en ev6 gt line rwd

Beviel goed, lag goed op de weg en tov van mijn 535 vond ik de rwd eigenlijk wil prIma qua power, de 4wd zal een tik sneller zijn, maar denk dat ik simpelweg voor de rwd ga.
Bij mij leek de auto niet stil, maar dat kwam door de ‘simulatie’ geluid wat aanstond. Bij volgende proefrit maar kijken of dat uit kan 😇

De accu prestatie tijdens mijn proefrit lag op 16kwh/100, super netjes.

Ik zit nu te kijken voor de financiering (privé), koop, financiering, lease etc.

[ Voor 7% gewijzigd door refused81 op 10-10-2021 09:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Loei123 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:03:
@Freezhost Hoe is het meridian audio systeem eigenlijk?
Nog niet echt goed kunnen testen, maar ik vond het wel goed klinken. Maandag een ritje van 1,5 uur gepland dus heb ik mooi tijd om het e.e.a te testen. Maar ik ben zeker geen audiofiel dus al snel tevreden denk ik.

@SjefkeNL Geen idee hoever de Ampera komt maar 45% is het rijbereik nu 212km dat is het totale wat ik gewend was van de leaf 8)7

@refused81 Simulatie geluid kan uit, is grappig mar ik heb het zelf ook uitgezet. Lekker rustig is dat, wel geeft het meer rijbeleving als het aan staat en de verschillende geluiden zijn zeker goed gekozen.

[ Voor 16% gewijzigd door Freezhost op 09-10-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
@Freezhost Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed. Ik moet helaas nog een paar weekjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Anunnaki schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:39:
@Freezhost Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed. Ik moet helaas nog een paar weekjes wachten.
Thnx... succes met wachten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25

Wees maar blij dat ie aan de laadpaal ook de 12v accu gelijk meepakt, op het werk hebben we een nissan leaf die gewoon met een platte 12v accu stond, ondanks dat ie aan een laadpaal stond; daar laad de 12v alleen als er gereden wordt.... dus er is al vooruitgang geboekt. een heel eerlijk, wanneer ga je nu nog je auto zo lang aanhebben terwijl je niet rijd, alles is nu ingesteld.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Ik heb onlangs ook een testrit gedaan in een GT 77KW, echt heel gaaf. Het model lijkt wat op de ev400, de betrouwbaarheid van KIA lijkt me echter stukken beter dan die van Jaguar.

Wat ik opvallend vond waren alle bereikbare vloeistofreservoirs onder de motorkap, dat is wel praktisch. De GUI vond ik niet erg duidelijk en het inspreken van een adres lukte me ook niet in de paar minuten die ik daar voor had. Ik vond wel snel hoe ik dat 'motor' gezoem uit kan zetten.
Geventileerde stoelen, een verwarmd stuurwiel. lane keeping met sturen. trekhaak, Mogelijkheid tot aansluiten van een oventje in de achterbak voor het kamperen. Allemaal dikke plussen voor deze relatief goedkope EV.
Als ik een minpunt moet noemen, Ik vond de acceleratie wat tegenvallen (ik rijd nu in een plugin die het in 6 seconden doet) dus in gesprek over de snellere "GT" die in 2022 uit zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
FFW schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:45:
Ik vond de acceleratie wat tegenvallen (ik rijd nu in een plugin die het in 6 seconden doet) dus in gesprek over de snellere "GT" die in 2022 uit zou komen.
Eens dat de RWD niet echt hard trekt.
Mijn mercedes diesel gaat al sneller naar de 100.

De AWD gaat ook in minder dan 5 sec naar de 100.
Het is dan geen 3,5 sec., maar gok dat het voor de meeste mensen snel zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
@Freezhost

Kan je al iets roepen over:

- Kia charge: geldt dat nu voor iedereen met die een EV6 heeft besteld. En gaat dat per direct in?
- Kia Uvo: Gaat dat gelijk (lekker) werken?

En had je nog iets van zo'n koffie pakket erbij (had ooit in dit topic gezien dat je dat er bij kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik heb vandaag mij 2de proefrit gehad met mijn vrouw en kinderen.
Ze vonden het allemaal een mooie auto.

Verder nog effe naar wat dingen gekeken:
HUD:
was de vorige keer behoorlijk slecht te zien. Effe in de instellingen gekeken en de brightness volle bak gezet. Toen was deze prima zichtbaar ;)

Meridian speakers:
Beetje zitten spelen met de instellingen, maar kreeg er niet echt een dikke bass uit.
Had niet het gevoel dat er een sub achterin lag....
Van mij hoeft hij ook niet prominent aanwezig te zijn, maar had nu het gevoel dat hij er niet was.
Wellicht dat dit met een software update verholpen kan worden of zo.
Maar verder wel prima geluid.

Rijgeluid:
Effe zitten spelen met het 'fake' motor geluid.
Het stond standaard uit en dat ik ook dikke prima.
Maar moet ergens ook wel bekennen dat als het aanstaat dat je toch meer een gevoel krijgt dat je 'harder' gaat. Dit ligt natuurlijk geheel aan het geluid, maar het geeft wel een extra gevoel van snelheid vond ik.
Maar kan nu nog niet zeggen of ik het echt geweldig vond of niet.

vering:
Stukje gereden over wat minder 'glad' wegdek.
Tja, dat merk je wel iets meer dan met de Mercedes met luchtvering (en paar honderd kilo minder gewicht).
Maar het viel mij ook weer niet tegen. Ook het banden/rijgeluid viel toen super mee (was behoorlijk stil).

Dus ja, de tweede keer kijk je toch net iets anders naar dingen, maar heb niet iets gevonden dat me tegen stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacMiep
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-04 10:29
vanmorgen ook lekker proefgereden in Etten Leur, de GT-line. Wat een bak man👍 en hij lijkt in het echt idd groter dan op de foto.
Rijdt wel heerlijk, en lekker die power in de sport stand.
Ik ga zeker nog een proefrit maken want de tijd was veel te kort om alles te testen, zeker al die 10.000 knopjes en dito instellingen 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPqyTPvHOPPE1rElWBgxtn3oJ3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrQyJOjwcVJiVThdGOqyTliB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l4jD3pYhYGVf2RlTPxjwTXYG-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5Upx3bFUArQgW2asvV5ZEp3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQqWSrvBho1nxr-8rCu1iYutr1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pe2hMe2pWgMZ699LcHv2KZLX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVOtuHC_I6CXR9BSnM0LLAaIuk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veZRRFwen0X0V1kBZMOOglYU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Met wat kunst en vliegwerk zou het moeten kunnen, al gaat het dan niet via de ZAPPI

Zappi heeft natuurlijk al,load balancing in samenwerking met zonnepanelen. Mooiste zou zijn dat je bidirectional over de laadpoort kan doen. Enige optie is nu overdag je auto opladen en in de avond een verlengsnoer te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door jschoorl2 op 09-10-2021 16:40 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
We gingen vandaag voor een proefrit inde e-Niro, waar ik eigenlijk al op papier uit was dat dit onze volgende auto ging worden De DynamicPlus Line valt net on de 45k voor de subsidie aanvraag volgend jaar en heeft genoeg opties en range om prima als primaire auto gebruikt te worden.

Ik had er echt zin in, en verheugde me al op de komst ergens volgend jaar van deze auto. Helaas viel de proefrit voor ons enorm tegen om een aantal punten;
- ik ben niet super lang, maar met 1m90 kon ik geen fijne zitpositie vinden. De zitting van de stoel is erg kort en je zit vrij recht op en met alles in de uiterste standen zat ik voor mijn gevoel nog te hoog en het stuur te dicht op mijn benen
- enorm veel glanzend zwart plastic waarin alles reflecteert, bomen, auto's etc. Dat leidde mij wel af tijdens het rijden
- het oubollig design viel in het echt meer tegen dan ik dacht en zo waren er nog wat puntjes

Dan ook een proefrit in de EV6 gemaakt als extraatje. Uiteraard was het een GT-Line wat niet helemaal eerlijk is natuurlijk.

Het zitcomfort was al meteen stukken beter, en we voelden ons ook prettiger bij deze auto door de hele uitstraling en we zagen ons hier eerder 5 jaar in rijden dan de e-Niro die nu toch gedateerd aanvoelt.

Maar het probleem is dat ik dus onder de 45k wil blijven en iemand in Zuid-Korea vond het een goed idee om die uitvoering dan maar rood te maken... ik kon met alle opties die ik zou missen leven (tuurlijk jammer dat je enkele leuke features mist en het bereik kleiner is), maar waarom rood? Wit, zwart, grijs, alles was bijna beter geweest dan rood. :(

Maar een andere kleur kiezen kost me dan dus 4100 euro (800 van de lak en 3300 van de misgelopen subsidie). Dan zou je toch wel stom zijn als je dat doet.

Dus heel blij dat we een prachtige auto gevonden en gereden hebben, maar nu een enorme domper van die standaard kleur.

Verder kan ik ook niet echt interieurfoto's vinden van de 58 kWh versie. Dus dat is ook wel lastig natuurlijk beoordelen nadat je eerst in die fijne luxe stoelen hebt gezeten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter001
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-07 00:38
sevalo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:03:
Weet iemand of je de EV6 al bij dealers in België ziet? Ik heb geïnformeerd bij die in Gent, maar die sprak van November.
Ik kom net van de dealer in Aarschot. Ze verwachten een demomodel rond het weekend van 23 oktober. Volgens hem zou er één auto naar België komen die dan om de beurten naar alle dealers gaat en naargelang de te verwachten interesse dan enkele dagen blijft.

Hij sprak over (als je nu bestelt) een levertermijn van een jaar. Toen ik grote ogen trok was het ineens 8 à 6 maanden. Ik vrees dat ik naar iets anders zal moeten zoeken dan een EV6 want zo lang wachten is geen optie :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highvelocity
  • Laatst online: 13-09 09:43
Phusebox schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:35:
We gingen vandaag voor een proefrit inde e-Niro, waar ik eigenlijk al op papier uit was dat dit onze volgende auto ging worden De DynamicPlus Line valt net on de 45k voor de subsidie aanvraag volgend jaar en heeft genoeg opties en range om prima als primaire auto gebruikt te worden.

Ik had er echt zin in, en verheugde me al op de komst ergens volgend jaar van deze auto. Helaas viel de proefrit voor ons enorm tegen om een aantal punten;
- ik ben niet super lang, maar met 1m90 kon ik geen fijne zitpositie vinden. De zitting van de stoel is erg kort en je zit vrij recht op en met alles in de uiterste standen zat ik voor mijn gevoel nog te hoog en het stuur te dicht op mijn benen
- enorm veel glanzend zwart plastic waarin alles reflecteert, bomen, auto's etc. Dat leidde mij wel af tijdens het rijden
- het oubollig design viel in het echt meer tegen dan ik dacht en zo waren er nog wat puntjes

Dan ook een proefrit in de EV6 gemaakt als extraatje. Uiteraard was het een GT-Line wat niet helemaal eerlijk is natuurlijk.

Het zitcomfort was al meteen stukken beter, en we voelden ons ook prettiger bij deze auto door de hele uitstraling en we zagen ons hier eerder 5 jaar in rijden dan de e-Niro die nu toch gedateerd aanvoelt.

Maar het probleem is dat ik dus onder de 45k wil blijven en iemand in Zuid-Korea vond het een goed idee om die uitvoering dan maar rood te maken... ik kon met alle opties die ik zou missen leven (tuurlijk jammer dat je enkele leuke features mist en het bereik kleiner is), maar waarom rood? Wit, zwart, grijs, alles was bijna beter geweest dan rood. :(

Maar een andere kleur kiezen kost me dan dus 4100 euro (800 van de lak en 3300 van de misgelopen subsidie). Dan zou je toch wel stom zijn als je dat doet.

Dus heel blij dat we een prachtige auto gevonden en gereden hebben, maar nu een enorme domper van die standaard kleur.

Verder kan ik ook niet echt interieurfoto's vinden van de 58 kWh versie. Dus dat is ook wel lastig natuurlijk beoordelen nadat je eerst in die fijne luxe stoelen hebt gezeten.
Ieder zijn kleur.
Zwart lijkt mooi maar toont klein, zeker recht van voren, gt line komt niet tot zijn recht.
In het wit/ lichte kleur ziet d ev6 er zeker “dikker” uit.
Zelf een ev6 awd besteld in het rood…
Geen extra bijtelling en zwart en rood matchen prima😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Highvelocity schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Ieder zijn kleur.
Zwart lijkt mooi maar toont klein, zeker recht van voren, gt line komt niet tot zijn recht.
In het wit/ lichte kleur ziet d ev6 er zeker “dikker” uit.
Zelf een ev6 awd besteld in het rood…
Geen extra bijtelling en zwart en rood matchen prima😀
Ja goed een GT line zit er sowieso niet in ;) Wellicht oogt die beter in rood.

De kleur kan ik nog wel overheen komen... maar goed je kunt er niet in rijden en nergens interieur foto's te vinden van het goedkoopste model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highvelocity
  • Laatst online: 13-09 09:43
Phusebox schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Ja goed een GT line zit er sowieso niet in ;) Wellicht oogt die beter in rood.

De kleur kan ik nog wel overheen komen... maar goed je kunt er niet in rijden en nergens interieur foto's te vinden van het goedkoopste model.
Ook het interieur van de normale versie van de ev6 is nog altijd stukken mooier dan die van Volkswagen/tesla.
Blind bestellen, heb ik ook gedaan😀
Gezien de ervaringen vd test rijders onder ons, geen verkeerde keuze👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Highvelocity schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Ook het interieur van de normale versie van de ev6 is nog altijd stukken mooier dan die van Volkswagen/tesla.
Blind bestellen, heb ik ook gedaan😀
Gezien de ervaringen vd test rijders onder ons, geen verkeerde keuze👌
Haha, ja blind bestellen... kan ik dus niet. Blijft gek dat er nergens info is over de 58 kWh versie met basic interieur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@Phusebox
Mocht runway red je niet bevallen: wellicht wrappen in een kleur naar je smaak? Dat is, denk ik, goedkoper dan de €4k die je noemde als totale meerprijs van een optionele lak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO5e4PtBmH89vEgXQ41IcH5-8jE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y7E11o51Y9sDldFRQDAfQfZX.webp?f=user_large

Overigens: is de fiscale waarde of de consumentenprijs leidend voor de subsidie?

[ Voor 9% gewijzigd door Franciesco op 09-10-2021 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:52:
@Phusebox
Mocht runway red je niet bevallen: wellicht wrappen in een kleur naar je smaak? Dat is, denk ik, goedkoper dan de €4k die je noemde als totale meerprijs van een optionele lak.

[Afbeelding]

Overigens: is de fiscale waarde of de consumentenprijs leidend voor de subsidie?
Consumentenprijs ofwel cataloguswaarde.

Beetje een fail van KIA. 300 euro minder en het was wel gelukt, dan hadden ze er denk ik wel meer verkocht van dat model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
stimpyrulez schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:52:
@Freezhost

Kan je al iets roepen over:

- Kia charge: geldt dat nu voor iedereen met die een EV6 heeft besteld. En gaat dat per direct in?
- Kia Uvo: Gaat dat gelijk (lekker) werken?

En had je nog iets van zo'n koffie pakket erbij (had ooit in dit topic gezien dat je dat er bij kreeg).
@stimpyrulez Kia Charge: net even gekeken bij de registratie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBhwlIFIqv5bvomADLg7NNlFTfE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XrDasXb0BzMBUeY38Xj9v4bf.png?f=user_large
4 Deze actie geldt voor alle nieuwe Kia EV6-klanten die het voertuig vóór 31/12/2022 hebben besteld en zich vóór 31/12/2023 bij Kia Charge hebben geregistreerd. Bij het aanmaken van een Kia Charge-account wordt automatisch het IONITY Power-pakket voor 12 maanden toegevoegd zonder abonnementskosten. Het IONITY Power-pakket loopt op 12 maanden af en wordt niet automatisch verlengd. Deze aanbieding is eenmalig geldig voor elke nieuwe Kia EV6 en kan niet worden overgedragen aan andere voertuigen of eigenaren. Voor het overige gebruik gelden de normale voorwaarden van het gekozen Kia Charge-tarief.

5 Deze aanbieding geldt voor alle Kia EV6 (EV6, EV6 Plus of EV6 GT-Line) pre-reserveringen die vóór 31/12/2021 zijn besteld of voor alle EV6 GT pre-reserveringen die vóór 31/12/2022 hebben besteld en voor 31/12/2023 geregistreerd zijn bij Kia Charge. Bij het aanmaken van een Kia Charge-account worden automatisch het Kia Charge Advanced-pakket en het IONITY Power-pakket voor 12 maanden toegevoegd zonder abonnementskosten. Het IONITY Power-pakket loopt op 12 maanden af en wordt niet automatisch verlengd. Dit aanbod is eenmalig geldig voor elke pre-reservering klant voor de Kia EV6 en kan niet aan andere voertuigen of eigenaren worden overgedragen. Bij de keuze voor een ander tarief (Easy) wordt de vrijstelling van Kia Charge Advanced niet overgedragen. Voor het overige gebruik gelden de normale voorwaarden van het gekozen Kia Charge-tarief.
Link naar de tarieven

Niet heel erg aantrekkelijk wat de tarieven betreft, zeker omdat Ionity hier maar een aantal stations heeft.

UVO werkt wat goed, valt me zeker niet tegen. Je kan ook widgets toevoegen aan je startscherm met oa status en remote control. Remote controle omvat o.a. deuren vergrendelen/ontgrendelen, laadpoort openen/sluiten, climate control etc. Ook kun je alle instellingen van het bestuurdersprofiel inzien een aanpassen. Als je vergeet de deur op slot te doen krijg je een notificatie en vanuit die notificatie kun je direct je de vergrendelen. Verder uiteraard inzicht in status van de diverse systemen, ritten en verbruik.

Ik heb er inderdaad ook een Nespresso Vertuo bij gekregen met wat cups, die zijn nog op voorraad dus je hebt kans die nog steeds te krijgen. Leuke actie maar die apparaten zijn ook bij Nespresso maar 1 euro als voor een x bedrag cups koopt, de cups zijn daarentegen erg prijzig gemiddeld meer dan 50 cent per bakkie.

Vandaag nog wat ritjes gedaan en heb denk ik een bug gevonden. Je kunt namelijk niet het regeneratie niveau opslaan. Dat zou je per rijmodus moeten kunnen instellen maar die optie zit niet in het menu, via de UVO app blijft het scherm ook leeg. Gevolg is dat je na het starten iedere keer de regeneratie moet aanpassen. Niet heel erg want dat is zo gedaan maar als je er geen erg in hebt remt de auto dus niet zo hard als je verwacht bij het loslaten van het stroompedaal en dat kan even schrikken zijn. De optie is wel beschreven in de handleiding.

VESS overigens ook niet uit te schakelen maar dat kan een bewuste keuze zijn.

Hier overigens de link naar de handleiding van het navigatie/media systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joluv
  • Laatst online: 10-06-2022
Even een paar pagina s gelezen, in verhouding best veel opmerkingen dat men liever een AWD wil bestellen.
Bij mijn vorige werkgever had ik het geluk om in 11 jaar 3 nieuwe BMW te mogen rijden en het genot van een achterwiel aangedreven auto te mogen aanvaren. De slogan is niet voor niets BMW Macht Freude. Het is heerlijk om in bochten de auto te voelen duwen je leert echt auto rijden . Natuurlijk oppassen als het glad is maar de EV 6 heeft een snow modus als je de select toets van je rijmodus langer in houdt.
Natuurlijk trekt de EV6 RWD iets langzamer op maar na een maand stoplichtje sprinten is daar de lol wel van af en anders geven je medepassagiers dit wel aan.
Ga zelf een zwarte EV6 RWD rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Freezhost schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:59:
[...]

@stimpyrulez Kia Charge: net even gekeken bij de registratie

[Afbeelding]

[...]

Link naar de tarieven

Niet heel erg aantrekkelijk wat de tarieven betreft, zeker omdat Ionity hier maar een aantal stations heeft.

UVO werkt wat goed, valt me zeker niet tegen. Je kan ook widgets toevoegen aan je startscherm met oa status en remote control. Remote controle omvat o.a. deuren vergrendelen/ontgrendelen, laadpoort openen/sluiten, climate control etc. Ook kun je alle instellingen van het bestuurdersprofiel inzien een aanpassen. Als je vergeet de deur op slot te doen krijg je een notificatie en vanuit die notificatie kun je direct je de vergrendelen. Verder uiteraard inzicht in status van de diverse systemen, ritten en verbruik.

Ik heb er inderdaad ook een Nespresso Vertuo bij gekregen met wat cups, die zijn nog op voorraad dus je hebt kans die nog steeds te krijgen. Leuke actie maar die apparaten zijn ook bij Nespresso maar 1 euro als voor een x bedrag cups koopt, de cups zijn daarentegen erg prijzig gemiddeld meer dan 50 cent per bakkie.

Vandaag nog wat ritjes gedaan en heb denk ik een bug gevonden. Je kunt namelijk niet het regeneratie niveau opslaan. Dat zou je per rijmodus moeten kunnen instellen maar die optie zit niet in het menu, via de UVO app blijft het scherm ook leeg. Gevolg is dat je na het starten iedere keer de regeneratie moet aanpassen. Niet heel erg want dat is zo gedaan maar als je er geen erg in hebt remt de auto dus niet zo hard als je verwacht bij het loslaten van het stroompedaal en dat kan even schrikken zijn. De optie is wel beschreven in de handleiding.

VESS overigens ook niet uit te schakelen maar dat kan een bewuste keuze zijn.

Hier overigens de link naar de handleiding van het navigatie/media systeem
Wat me aan die Kia charge niet helemaal duidelijk is, is of Ionity Power ook met het Easy pakket gecombineerd kan worden. Weet jij dat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Franciesco
Niet zeker of er al foto’s van Interstellar grey gepost zijn hier. Zo niet, bij deze icm met de Plus uitvoering.
Mooie kleur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsU_3kITJ6QLSWNIIyLb6URou5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyaZ3r9w6aGZkBlWI50JX8bQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTPdvIVbSgMkmofqvN5n9xj2MmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y4RqziBsuUozoE0jWi7Stpo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Franciesco Ja dat is ook mogelijk bij Easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Top!
Want die Power optie lijkt me nog wel interessant voor buitenland vakanties. Het omslagpunt ligt namelijk op ca 310kWh op jaarbasis wat dus niet zo heel veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:16:
Niet zeker of er al foto’s van Interstellar grey gepost zijn hier. Zo niet, bij deze icm met de Plus uitvoering.
Mooie kleur!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:9~

Doet nog meer pijn als je al die mooie kleuren ziet en je kunt alleen rood kiezen (wat mijn smaak niet is) ... snif. :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:35:

Phusebox schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:55:
Consumentenprijs ofwel cataloguswaarde.

Beetje een fail van KIA. 300 euro minder en het was wel gelukt, dan hadden ze er denk ik wel meer verkocht van dat model.
Hmm, weet je dat zeker? Van wat ik begreep uit het SEPP topic is dat de Fiscalewaarde leidend is voor de subsidie aanvraag en dan zou je dus wél een ander kleurtje kunnen kiezen.

Pak bijvoorbeeld het kenteken van de zwarte GT line RWD waar @harm289 een testrit in gemaakt heeft. Deze heeft als kenteken N-950-GG. Als ik dat kenteken invoer bij de RDW en kijk naar de 'catalogusprijs', staat er dit:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/FeFuqila82.png/raw

Dit komt overeen met de fiscale waarde van de GT line RDW + metallic lak volgens de Kia prijslijst:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/GExICetO69.png/raw
55.805 + 795 = 56.600

In de consumentenadviesprijs zitten de rijklaarkosten reeds verwerkt, deze tellen echter niet mee voor de subsidie. Vandaar dat je moet kijken naar de fiscale waarde. Een basis EV6 met een kleurtje óf warmtepomp valt dus nét binnen de 45k subsidiegrens.

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/soQimINo66.png/raw
Bron: https://www.rvo.nl/subsid.../sepp/veelgestelde-vragen

Pagina: 1 ... 12 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic