Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:03
Freezhost schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:01:
Mooi balen dat de de matte lak is uitgesteld, heb zelf nog niets gehoord van de dealer maar ik ga er vanuit dat het dan niet meer dit jaar wordt. Heb ik de keuze voor een andere kleur of er helemaal vanaf zien.... :?
Beide volgens mij
Je mag er vanaf zien of andere kleur.
Ik ga morgen effe naar de dealer.

GA dan denk ik voor blauw (maar mijn vrouw wil liever rood.. 😬)

Wil dan wel laten opnemen dat ik de zekerheid heb dat hij dit jaar komt (zo niet, dat ik er onderuit kan).
Had ik nu er ook al instaan, maar dan wil ik wel ergens eind oktober/begin november weten of hij komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:08
Die kleur is wel een dingetje, ik vind blauw en rood allebei te opvallend en zwart doet afbreuk aan aan de auto dus dan blijft wit over... en we hebben al een witte auto en het is niet de bedoeling die te verkopen.

Na mijn vakantie maar is informeren bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:20
Freezhost schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:08:
Die kleur is wel een dingetje, ik vind blauw en rood allebei te opvallend en zwart doet afbreuk aan aan de auto dus dan blijft wit over... en we hebben al een witte auto en het is niet de bedoeling die te verkopen.

Na mijn vakantie maar is informeren bij de dealer
Twee witte vind ik niets. Wij hebben nu ook 2 witte en dat staat toch niet echt omdat het net andere tint is. Maar kan ook aan mij liggen :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
@Freezhost hier was de keuze juist andersom. Heb witte autos gehad en bewust aan een andere kleur toe. 2jaar geleden onze witte zoe ingeruild op een blauwe.

En nu gaat de donkerblauwe Optima Phev eruit voor een blauwe ev6 gt-line awd.
18 mei besteld en hoop m snel te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb van mijn dealer ook een uitnodiging ontvangen voor de auto live te bewonderen in Brussel. Ik ben eens benieuwd welke daar gaat staan want als ik mij niet vergis overlappen sommige data met de live experience in Nederland.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb mijn EV6 GT-line RWD in yath blue ook eind mei besteld dus ik hoop hem toch ook eind oktober te kunnen ontvangen 🤞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
JT900 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:46:

Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb mijn EV6 GT-line RWD in yath blue ook eind mei besteld dus ik hoop hem toch ook eind oktober te kunnen ontvangen 🤞
Kom net ook van de dealer.
Begreep dat er waarschijnlijk al een boot onderweg is met de RWD auto's.
Dus dikke kans dat je hem in oktober krijgt (hij had het ook over oktober).

Heb net de 'mat grijs' gewijzigd naar 'runaway red' (had eerst ook blauw in gedachten, maar toch geswitched naar rood).
Wel de AWD versie behouden en ze verwachten die dan in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
JT900 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:46:
Ik heb van mijn dealer ook een uitnodiging ontvangen voor de auto live te bewonderen in Brussel. Ik ben eens benieuwd welke daar gaat staan want als ik mij niet vergis overlappen sommige data met de live experience in Nederland.

Leuk! Ben benieuwd naar de uitvoering die in Brussel staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:21
stimpyrulez schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Begreep dat er waarschijnlijk al een boot onderweg is met de RWD auto's.
Klopt. Deze https://pasteboard.co/KgXH55Z.png

[ Voor 36% gewijzigd door magikfly op 21-08-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Amaai aankomst 22/09 , ik wist nie dat ze er zo lang over deden.

Hopelijk zitten daar ook enkele Belgische EV6 bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magikfly
JT900 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:58:
Amaai aankomst 22/09 , ik wist nie dat ze er zo lang over deden.

Hopelijk zitten daar ook enkele Belgische EV6 bij
KIA gebruikt een andere logistieke partner voor BE, Glovis. Normaliter gaat dezelfde boot dan verder naar Bremerhaven, DE. Je zit dus op het logistieke pad van Duitsland. NL zit op het logistieke pad van het VK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Ahzo bedankt voor de verduidelijking. 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 15:29
stimpyrulez schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Tja... bijtelling zou een rol kunnen spelen.
Koop hem zakelijk (ben ZZP'er).
Denk wel dat ik de luxe heb dat ik de € 63,- per maand extra bijtelling in 2022 ook niet ga missen.

Andere kleur zou ik jammer vinden, maar valt wel mee te leven (zou denk ik dan voor de blauwe variant gaan, was ook eerst eigenlijk mijn keuze totdat ik zag dat de mat grijze ook kan).

de RWD vs AWD.. tja...
kan op zich ook meegeleefd worden.
Wil er wel een caravan mee trekken, dus zou AWD dan wel een betere optie vinden.
Maar bij huidige RWD mercedes doet het nu ook.
Maar voorkeur is wel de AWD.
RWD is daar in tegen weer goedkoper in aanschaf en minder bijtelling.

Nadeel is dan wel dat de levertijd onbekend is..
Kan (zou kunnen) nog eind van het jaar worden, maar dikke kans dat het volgend jaar wordt. En wanneer dan volgend jaar?
Jan/Feb of nog later....

Tevens heeft mijn huidige mercedes ook binnenkort wel een onderhoudsbeurt nodig.
En zou deze kosten dus liever voor iemand anders zien.

Dus ja... ik ga effe nadenken wat ik ga doen...
Verwacht je dat je ver naar het buitenland gaat met je EV6 + Caravan? Wordt nog een flinke uitdaging met de huidige opstelling van de stalls. In NL zou ik het wel tof vinden om met een EV de caravan te trekken maar dan heb je nauwelijks voordeel van AWD, zowel de qua vermogen heb je dat niet nodig, maar ook de qua tractie heb je dat niet nodig, RWD is ideaal wat dat betreft. Ik durf wel te stellen dat wanneer de RWD het niet redt dat je het met de 4WD ook niet redt.

Onze caravan woog(net verkocht) daadwerkelijk 1550kg beladen, eerst met de Golf 7 110pk ging dat prima, later met de passat met 180pk ging dat nog iets beter, dus een EV met >200pk is sowieso afdoende

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
magikfly schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

KIA gebruikt een andere logistieke partner voor BE, Glovis. Normaliter gaat dezelfde boot dan verder naar Bremerhaven, DE. Je zit dus op het logistieke pad van Duitsland. NL zit op het logistieke pad van het VK
Ik ben eens aan het zoeken geweest bij Glovis om het juiste schip te vinden maar dat is niet evident. Ik heb geprobeerd om enkele planningen te ontleden en dan kom ik bij de Glovis Safety uit die zowel Antwerpen als Bremerhaven op de planning heeft staan en vertrokken vanuit Pyeongtaek. Zou aankomen in Antwerpen op 21/09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
JT900 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Ik ben eens aan het zoeken geweest bij Glovis om het juiste schip te vinden maar dat is niet evident. Ik heb geprobeerd om enkele planningen te ontleden en dan kom ik bij de Glovis Safety uit die zowel Antwerpen als Bremerhaven op de planning heeft staan en vertrokken vanuit Pyeongtaek. Zou aankomen in Antwerpen op 21/09
Mooi, nu alleen nog bellen met de dealer en vragen of er al een VIN nummer aan je order hangt. Indien zo is de kans groot dat ie op dat schip staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Appie Heijn schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Verwacht je dat je ver naar het buitenland gaat met je EV6 + Caravan? Wordt nog een flinke uitdaging met de huidige opstelling van de stalls. In NL zou ik het wel tof vinden om met een EV de caravan te trekken maar dan heb je nauwelijks voordeel van AWD, zowel de qua vermogen heb je dat niet nodig, maar ook de qua tractie heb je dat niet nodig, RWD is ideaal wat dat betreft. Ik durf wel te stellen dat wanneer de RWD het niet redt dat je het met de 4WD ook niet redt.
Hoorde gister een verhaal van een kameraad dat hij iemand kende met een e-tron en die was er mee naar Frankrijk geweest (incl. caravan).
Die zei dat het prima ging.
Wel elke 200Km laden (zeg maar om de 2 uur), maar op zich zou dat prima kunnen.
Tuurlijk doe je er dan wel langer over, maar ja, als je dat accepteert is dat prima.
Ben dit jaar met de auto geweest naar Zwitserland en en meestal hadden we ook om de 2 uur effe pauze (aangezien de kids wel naar de WC moesten).

Tevens heb ik nu een RWD mercedes met 215PK.
En ja hoor, dat rijdt prima (beter dan bij alleen FWD). Maar als ik voor 2500 extra voor AWD kan kiezen, dan heb ik dat toch liever.
Je hebt nog wat extra PK's en uiteindelijk meer tractie met zoveel PK's.
Tevens heb je met glad wegdek/veel regen betere grip.

Tja.. beetje hetzelfde als kiezen voor een 1.6 of 2 liter motor.
Heb je het vaak nodig nee.... Maar wel lekker als je het hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
stimpyrulez schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:15:
[...]
Tevens heb ik nu een RWD mercedes met 215PK.
En ja hoor, dat rijdt prima (beter dan bij alleen FWD). Maar als ik voor 2500 extra voor AWD kan kiezen, dan heb ik dat toch liever.
Je hebt nog wat extra PK's en uiteindelijk meer tractie met zoveel PK's.
Tevens heb je met glad wegdek/veel regen betere grip.

Tja.. beetje hetzelfde als kiezen voor een 1.6 of 2 liter motor.
Heb je het vaak nodig nee.... Maar wel lekker als je het hebt ;)
Zo kijk ik er ook tegenaan. Wat extra vermogen en tractie is altijd fijn. Nodig is het niet nee, maar dat geldt voor zoveel dingen.

Ook ik ben van plan om t.z.t. met de EV en caravan op vakantie naar het buitenland te gaan. Mijn caravan weegt max 1300kg (in de praktijk minder) en is voor caravan begrippen een gestroomlijnd model (Eriba Touring). Wat de actieradius zal zijn blijft voor nu gissen, maar ik gok op een kleine 200km bij 10-80% SoC als de WLTP ca 500km is.
Op het moment dat ik een EV heb (welke dat ook gaat worden) ga ik een keertje proefrijden in Nederland om de vebruikswaarde beter te kunnen inschatten. Die gemeten verbruikswaarde kan dan in ABRP gebruikt worden om de route met laadstops te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Op het moment dat ik een EV heb (welke dat ook gaat worden) ga ik een keertje proefrijden in Nederland om de vebruikswaarde beter te kunnen inschatten. Die gemeten verbruikswaarde kan dan in ABRP gebruikt worden om de route met laadstops te plannen.
Dat was dus ook mijn idee.
Mijn caravan is wat minder gestroomlijnd dan die van jou, maar ja... ooit onderstaand artikel gelezen.
Zelfs met die auto's (met minder WLTP bereik) komen ze gemiddeld al een aardig eind in een land met behoorlijk wat bergen/heuvels erin.

https://elbil.no/the-very...ctric-cars-with-caravans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Interessante test!
De snelheid in Noorwegen ligt vaak wel redelijk laag. Dat scheelt het e.e.a.
Zelf rijd ik op de snelweg met caravan overigens ook niet heel snel: meestal 90-95km/h. Heb geen haast en dan blijft het benzinevebruik ook binnen de perken. Datzelfde zal gelden voor het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:48
Hoe zie je dat voor je dan? Elke 200 km je caravan afkoppelen en passen/meten om te kunnen laden? Bij 9 van de 10 stalls moet je rechtuit er voor gaan staan. Ik zou daar geen lekker vakantie gevoel aan overhouden iig. Wil ooit ook weer terug naar een caravan, maar met een BEV ben ik er persoonlijk nog niet klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Inderdaad: afkoppelen zal helaas vaak nodig zijn. Nu ga ik vrijwel altijd buiten het hoogseizoen op vakantie. Dus het kan zijn dat je dan soms het geluk hebt parallel te kunnen parkeren. Zo lang je in de buurt blijft en de boel kan verplaatsen als er dan toch iemand anders aan komt lijkt me dat een optie.
Ook zijn er soms dedicated laadplekken voor combinaties en hopelijk komen die er meer met de toename van EVs.

Maar natuurlijk: of caravannen met EV gaat bevallen is afwachten en weet je pas als je het een paar keer geprobeerd hebt. Eigenlijk was dat voor mij niet zo heel veel anders dan toen ik begon met caravannen. Van te voren vroeg ik me toen ook af of ik het rijden met caravan wel prettig zou gaan vinden omdat het trager gaat en als bestuurder ook meer energie kost. Maar is goed gekomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Jep afkoppelen zal wel een 'dingetje' zijn.
Aan de andere kant is dat natuurlijk ook snel gedaan.

Maar of ik echt met de caravan naar het buitenland ga... tja.. dat weet ik nog niet (huur anders wel een benzine auto).
Eerst maar eens kijken hoe het gaat in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
First things first: eerst maar eens een EV bestellen en ontvangen! :)

Gelukkig heb ik wel een mover onder de caravan wat het verplaatsen na afkoppelen vergemakkelijkt. Maar niet hoeven afkoppelen is natuurlijk nog veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Laatst online: 19-06 13:49
Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum. Leuk om allemaal te lezen!
Wij hebben besloten om een EV6 GT-Line aan te schaffen, maar zitten (zoals meer mensen) te twijfelen over de kleur. Jammer dat deze luxere versie minder kleuren heeft.
Weet iemand een filmpje waarin de blauwe te zien is. Ik ben wel benieuwd hoe deze er uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Laatst online: 17-06 22:56
Martindelamar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:48:
Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum. Leuk om allemaal te lezen!
Wij hebben besloten om een EV6 GT-Line aan te schaffen, maar zitten (zoals meer mensen) te twijfelen over de kleur. Jammer dat deze luxere versie minder kleuren heeft.
Weet iemand een filmpje waarin de blauwe te zien is. Ik ben wel benieuwd hoe deze er uitziet.
hier: YouTube: KIA EV6. Impressive interior, speed and style. A real walk-around in...
en hier: YouTube: Kia EV6 is finally here – the new EV from Kia | better than Hyundai ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Hier voorbeeld van de rode
Mede (mijn vrouw en dochters vonden rood mooier) daarom ook voor de rode gekozen (wilde eerst ook blauw).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
wederom een nieuwe NL review van het prototype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Kwam deze (Chinese koreaanse) film ook nog tegen.
Mijn Chinees koreaans is bijzonder slecht, maar de beelden verduidelijken soms afdoende (blijkbaar werken de subs in koreaans nu, dus kan je het vertalen).

Bijv rond 32:26 zie je dat er een soort dashcam functie is.
Weet niet of dit dan alleen voor de Chinese koreaanse markt is?

Rond 17:56 iets over de adaptieve verlichting.

[ Voor 19% gewijzigd door stimpyrulez op 24-08-2021 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Laatst online: 19-06 13:49
Dank voor de reacties mbt de kleur blauw. Het geeft een aardige indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
stimpyrulez schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:53:
Kwam deze (Chinese koreaanse) film ook nog tegen.
Mijn Chinees koreaans is bijzonder slecht, maar de beelden verduidelijken soms afdoende (blijkbaar werken de subs in koreaans nu, dus kan je het vertalen).

Bijv rond 32:26 zie je dat er een soort dashcam functie is.
Weet niet of dit dan alleen voor de Chinese koreaanse markt is?

Rond 17:56 iets over de adaptieve verlichting.

[YouTube: EV6 유저를 위한 [사용가이드]]
Interessante video! Al zijn sommige zaken ondanks de automatische Engelse ondertiteling wat lastig te begrijpen.

P.S.: handig dat je in kunt stellen wat de default van het knoppencluster moet zijn (navigatie of climate control). En dat hij dan automatisch terug gaat naar die default instelling als je de andere optie even gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
wat mij vooral opvielen waren:

- NFC/met de telefoon je deuren openen
- automatisch openen van de achterklep
- de dashcam functie

Vraag me wel af in hoeverre sommige opties alleen in bepaalde regio's worden opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Met name die dashcam functie en het automatisch openen van de achterklep zou ik graag willen hebben. Dus hopelijk komt dat ook in het Nederlandse model.

Ik moest trouwens even grinniken bij de spraakcontrole demo: die beer die dan in het scherm verschijnt is denk ik ook typisch iets Koreaans (of Aziatisch). Ik kan me niet zo goed voorstellen dat die getoond wordt in Europa: vinden "wij" niet serieus/professioneel genoeg. :)

De fijnstof optie zou in bepaalde delen van Europa ook nog wel eens handig kunnen (gaan) zijn. Maar ook die verwacht ik niet in het Europese model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

Net met de dealer gesproken omdat deze auto op mijn shortlist staat als nieuwe leaseauto. Het lastige is dat hij pas midden september een proefrit toe kan zeggen. Dus dan zit ik al weer in de stress voor levering etc. Wel gaf hij aan dat er nog voldoende slots waren om modellen / kleuren uit te kiezen. Daarnaast heeft de leasemaatschappij al preventief slots gekocht. Dus dat mag het probleem ook niet zijn.

Een van jullie al een proefrit gemaakt?

Heeft geen signature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
dommerick schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:49:
Een van jullie al een proefrit gemaakt?
Dat kan nog niet aangezien de eerste EV6 moet nog aankomen (er zijn alleen prototypes).
Dus de rest kan ook pas per half september een proefrit maken.

Wel kan je naar zo'n Kia EV6 Experience.
Daar kan je de EV6 wel in real life zien (ook prototype).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 14:55
stimpyrulez schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:15:
wat mij vooral opvielen waren:

- NFC/met de telefoon je deuren openen
- automatisch openen van de achterklep
- de dashcam functie

Vraag me wel af in hoeverre sommige opties alleen in bepaalde regio's worden opgeleverd.
In de engelstalige handleiding vind ik niets over dashcam of openen met NFC. Het automatisch openen van de achterklep staat er wel in, dat heet smart tailgate. In de Nederlandse prijslist staat "Slimme automatische achterklep" genoemd vanaf de plus uitvoering, ik vermoed dat dat er dus wel op zit (mits plus uitvoering of hoger)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
@stimpyrulez

De automatisch openende achterklep zit nu ook op mijn optima en werkt vaak goed. Al komt t soms voor dat je prr ongeluk de achterklep opent. Met een karretje erachter geleid het staal de aanwezigheid en sta je iets erin te gooien hoor je dat ding ineens piepen.

Kreeg vandaag belletje van de dealer dat er mogelijk kans bestaat dat de 4wd voor dit jaar vertraging oplopen... weet iemand hier meer van?
Wil liever niet naar 2wd toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 14:55
JPoers83 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:38:
@stimpyrulez

Kreeg vandaag belletje van de dealer dat er mogelijk kans bestaat dat de 4wd voor dit jaar vertraging oplopen... weet iemand hier meer van?
Wil liever niet naar 2wd toe.
Niet echt meer info, maar ik heb pas recent de AWD besteld, en de dealer gaf aan dat deze vrijwel zeker niet meer dit jaar geleverd zou worden. Of dat afhankelijk is van besteldatum of dat alle AWD's pas later komen weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 24-08-2021 14:48 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ben afgelopen weekend bij de dealer geweest in Hengelo (van kleur gewisseld).
Daar hadden ze er nog wel vertrouwen in dat ze dit jaar zouden komen (de AWD's).

Ik had een AWD met mat grijs, maar die had helemaal nog geen toekomstige productie datum (ergens begin juli stond ie op).
Terwijl andere AWD's we een toekomstige productie datum hadden (ergens in Oktober of zo).
Dus de dealer achte de kans aardig groot dat hij dit jaar nog zou komen, alleen dan wel eerder eind november/ergens in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
18 mei is de bestelling geplaatst. Heb een blauwe gt line awd laten bestellen. Bewust geen mat grijs ivm de destijds al bekende vertragingen. Ik wacht het nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
AWD modellen worden vanaf deze week pas geleverd in Korea. Ze zullen dus geen deel uitmaken van de eerste zending vanuit KR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb begin mei mat grijs besteld maar nog geen telefoontje van de dealer gehad. Bestelling is onder voorbehoud van levering dit jaar geplaatst, zou het mogelijk zijn dat in december mat grijs nog geleverd wordt?

Ben nu op vakantie maar ga sowieso even informeren volgende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
Dealer meldt mij, 4 nov wordt hij geleverd (eerste batch) en hij heeft al een serienummer en is dus geproduceerd.
EV6 plus, RWD, Runway Red

[ Voor 5% gewijzigd door grotegok op 24-08-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@grotegok wanneer heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 19-06 21:53
Dat is toevallig @grotegok ik heb precies dezelfde in bestelling staan en die komt ook op 4 november bij de dealer binnen. Goede keuze al zeg ik het zelf! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
O-B-One schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:58:
Dat is toevallig @grotegok ik heb precies dezelfde in bestelling staan en die komt ook op 4 november bij de dealer binnen. Goede keuze al zeg ik het zelf! ;-)
Leuk! Welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Kooijman in Utrecht. (Besteld rond 6 Augustus) Tijdens de Experience begreep ik van hem dat eerst de RWD plus en GT line modellen uitgeleverd gaan worden door de fabriek en daarna pas de AWD en 58kW modellen. Mijn geluk dus bij een relatief late bestelling *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik ben bijna helemaal overtuigd dat ik de Kia EV6 77kwh GT-Line zal gaan kopen nadat ik een proefrit heb gemaakt. Ik zag in één van de Koreaanse filmpjes dat ze ook beige (lederen?) stoelen hadden. Ik heb die alleen niet gezien in de configurator. Komt deze wel naar Nederland?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Amiet01 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:14:
Ik ben bijna helemaal overtuigd dat ik de Kia EV6 77kwh GT-Line zal gaan kopen nadat ik een proefrit heb gemaakt. Ik zag in één van de Koreaanse filmpjes dat ze ook beige (lederen?) stoelen hadden. Ik heb die alleen niet gezien in de configurator. Komt deze wel naar Nederland?
Vooralsnog geen cognac stoelen in Europa voor de EV6 (Plus).
De GT-Line heeft sowieso alleen maar die Alcantara / suede achtige stoelen met zwart/wit.

Waar heb jij die proefrit kunnen maken?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

xsive schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Vooralsnog geen cognac stoelen in Europa voor de EV6 (Plus).
De GT-Line heeft sowieso alleen maar die Alcantara / suede achtige stoelen met zwart/wit.

Waar heb jij die proefrit kunnen maken?
Ooh het staat er een beetje vreemd bij. Ik bedoel dat ik de knoop ga doorhakken, zodra ik een proefrit heb kunnen maken in september. Volgende week naar de experience in Utrecht :-)

Master_A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
Voor de liefhebbers is er op Youtube nog een uitgebreide video van Car Maniac (Duits) verschenen. Opnieuw erg positief, ook over het weggedrag. Het betreft dezelfde pre-produktie auto als in andere rijimpressies.
Ook wat meer info over verbruik en een snellaadtest. Bij de laadtest werd opgemerkt dat de batterij niet warm was. Waarschijnlijk (?) werd daarom de max 240kW niet gehaald. Desalniettemin een mooi resultaat, zie de laadcurve.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-opALGcuYPoJWsGGSx0_VSXGns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1tT196LsVmArybzOJEcFqFF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 19-06 14:49
Stort wel echt enorm in na 80%. Dat was in de eerdere laadcurvetests anders meen ik te herinneren, waardoor het zelfs tot bijna het eind 20kW bleef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@The__Virus : dat gedeelte van de grafiek en tabel kloppen denk ik niet en/of zijn niet representatief omdat ze volgens mij niet veel verder dan 84% geladen hebben. Onderstaande afbeelding zie je als laatst bij 84% @ 108,9kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sOmk_ORdCJjmhqAgPRIf6XMHPc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koac4EfuEUUqKq6THyR67MD4.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Franciesco op 25-08-2021 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 11:27
De eV6 ondersteund VDL, 3.6kwh. Ioniq 5 ook V2G (hier loopt een proef mee in Utrecht).

Zou wel heel gaaf zijn als de EV6 ook V2G / V2H voor thuisgebruik zou gaan ondersteunen en je hem als powerwall kunt gaan inzetten. Iemand hier al wat van gehoord? Volgens mij ondersteund de zappi v2 dit van mij ook nog niet al hebben ze eerder aangegeven hier al wel mee bezig te zijn.

Misschien ook reden om voor de wat grotere batterij te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door jschoorl2 op 25-08-2021 19:50 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Dyyon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 13:45
Zijn er mensen die recent een bestelling hebben geplaatst voor een EV6 Plus 77.4 kwH en weten wat ongeveer de levertijden zullen zijn? Bij ons in de buurt geven ze aan nog een paar plekken in November te hebben.
Ik las ook ergens dat de grijze variant vertraging zou hebben? enig idee hoe het met andere kleuren zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

Toevallig gisteren via de leasemaatschappij een reservering geplaatst voor deze auto. Uiteraard nog wel afhankelijk van de proefrit die pas in september plaats kan vinden. Wat hij aangaf was dat er naar verwachting nog voldoende geleverd ging worden, maar de grijze variant heeft inderdaad vertraging. Dus die was niet meer mogelijk.

Voor de helderheid het betreft hier de 77.4 Kwh GT-Line in de blauwe kleur.

[ Voor 10% gewijzigd door dommerick op 26-08-2021 13:57 ]

Heeft geen signature.

• Franciesco
jschoorl2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:41:
De eV6 ondersteund VDL, 3.6kwh. Ioniq 5 ook V2G (hier loopt een proef mee in Utrecht).

Zou wel heel gaaf zijn als de EV6 ook V2G / V2H voor thuisgebruik zou gaan ondersteunen en je hem als powerwall kunt gaan inzetten. Iemand hier al wat van gehoord? Volgens mij ondersteund de zappi v2 dit van mij ook nog niet al hebben ze eerder aangegeven hier al wel mee bezig te zijn.

Misschien ook reden om voor de wat grotere batterij te gaan.
Als V2G met een Ioniq 5 kan werken, dan kan dit vast ook met een EV6. De techniek van die 2 auto's is immers hetzelfde. En als V2L kan (met zowel de EV6 als Ioniq 5), waarom (gezien vanuit de auto) kan V2G dan niet? Of zie ik dit verkeerd?

Op de web-site van Zappi staat inderdaad dat V2G niet ondersteund wordt. De uitleg die er bij staat lijkt me wat gedateerd. Misschien eens vragen of dit binnenkort gaat veranderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fC6q4H3MZtmHvVMASouAz_LV3bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELWB83qV3r7cZ0JHFgMtQNew.jpg?f=fotoalbum_large

• stimpyrulez
Heb sowieso vanochtend effe gegoogled naar V2G/V2H/V2x en laadpalen.
Maar er is amper wat beschikbaar die het ondersteunen.

zag er wel 1, maar die kost ook gelijk 8K.
Ben bang dat het lang duurt voor je dat hebt terugverdiend.

• Franciesco
Dat is inderdaad kostbaar. Waarschijnlijk mede omdat het een DC lader is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
Franciesco schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

Op de web-site van Zappi staat inderdaad dat V2G niet ondersteund wordt. De uitleg die er bij staat lijkt me wat gedateerd. Misschien eens vragen of dit binnenkort gaat veranderen?

[Afbeelding]
De zappi ondersteund wel bijvoorbeeld een powerwall. Ik heb de vraag bij MyEnergi gesteld. Post hier wel het antwoord.

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Dyyon schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:08:
Zijn er mensen die recent een bestelling hebben geplaatst voor een EV6 Plus 77.4 kwH en weten wat ongeveer de levertijden zullen zijn? Bij ons in de buurt geven ze aan nog een paar plekken in November te hebben.
Ik las ook ergens dat de grijze variant vertraging zou hebben? enig idee hoe het met andere kleuren zit?
Hier 77 kwH plus AWD besteld en dealer betwijfelde (n.a.v. brief KIA) of levering dit jaar nog zou lukken omdat KIA aangeeft eerst RWD te leveren (besteld in mei, dus dat is niet heel recent...). AWD en/of mat grijs levert vertraging op volgens KIA. Concrete data werden niet genoemd. Er wordt wel aangeboden om de bestelling om te zetten (naar RWD en/of andere kleur) om zekerder te zijn van levering in 2021.

• xsive

xsive

ii

T42 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Hier 77 kwH plus AWD besteld en dealer betwijfelde (n.a.v. brief KIA) of levering dit jaar nog zou lukken omdat KIA aangeeft eerst RWD te leveren (besteld in mei, dus dat is niet heel recent...). AWD en/of mat grijs levert vertraging op volgens KIA. Concrete data werden niet genoemd. Er wordt wel aangeboden om de bestelling om te zetten (naar RWD en/of andere kleur) om zekerder te zijn van levering in 2021.
Weet iemand of KIA net als Hyundai leverproblemen heeft met de gemotoriseerde deurgrepen? Bij de IONIQ5 hoef je er niet meer op te rekenen voorlopig. Wordt ook niet achteraf ingebouwd of gecompenseerd. Vond het wel netjes dat Hyundai me er op voorhand op wees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
xsive schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

Weet iemand of KIA net als Hyundai leverproblemen heeft met de gemotoriseerde deurgrepen? Bij de IONIQ5 hoef je er niet meer op te rekenen voorlopig. Wordt ook niet achteraf ingebouwd of gecompenseerd. Vond het wel netjes dat Hyundai me er op voorhand op wees.
Vraag me af of ze dat zo maar kunnen roepen.
Ik koop een auto met bepaalde specificatie en opties.
En als ze er opeens niet opzitten, dan leveren ze dus niet wat ik heb besteld..

En als het niet automatisch gaat, dan lijkt het me een zeer onhandige deur hendel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ook een rijtest met de EV6 van 'Asian Petrolhead'.
Ook hij is zeer tevreden (en volgens mij is dat geen prototype).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 11:11
God wat een levensfase ben ik ook in beland. Dat een van de vragen die bij mij opkomt is hoeveel kinderzitjes passen er op de achterbank |:( Werd daar van de week toch mee geconfronteerd in mijn huidige BMW 4 serie waar met 2 stoeltjes er zelf niemand meer tussen past. Effectief een 4-zitter geworden. In de rijtest van Asian Petrolhead ziet het er allemaal wel ruim uit achterin, maar ik zie nog geen isofix bevestigingspunten in zijn model.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
B-Bandit schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:07:
God wat een levensfase ben ik ook in beland. Dat een van de vragen die bij mij opkomt is hoeveel kinderzitjes passen er op de achterbank |:( Werd daar van de week toch mee geconfronteerd in mijn huidige BMW 4 serie waar met 2 stoeltjes er zelf niemand meer tussen past. Effectief een 4-zitter geworden. In de rijtest van Asian Petrolhead ziet het er allemaal wel ruim uit achterin, maar ik zie nog geen isofix bevestigingspunten in zijn model.
Met ISO zal het bij twee wel ophouden. Dat is bijna in elke auto het geval.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Inspired schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Met ISO zal het bij twee wel ophouden. Dat is bijna in elke auto het geval.
Ja klopt, dat had ik overigens in de specificaties al teruggevonden. Er zijn 2 bevestigingspunten. Maar de positionering is dus ook relevant. Bij mijn 4 serie Gran Coupe kan er dus niemand meer in het midden zitten als ik 2 zitjes installeer. Dat is niet altijd het geval. Maar goed, of het echt een tiebreaker wordt, weet ik nog niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jschoorl2
B-Bandit schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Ja klopt, dat had ik overigens in de specificaties al teruggevonden. Er zijn 2 bevestigingspunten. Maar de positionering is dus ook relevant. Bij mijn 4 serie Gran Coupe kan er dus niemand meer in het midden zitten als ik 2 zitjes installeer. Dat is niet altijd het geval. Maar goed, of het echt een tiebreaker wordt, weet ik nog niet.
Isofix 20:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
Dank! Zo te zien kan een kind er nog tussenin zitten, zij het krapjes. Wel een nadeel dat die isofix zo slecht bereikbaar is. Maar goed, die doe je in principe 1 malig en daarna laat je hem zitten. Mooi, ook weer een zorgpunt minder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JT900
Net terug van de EV6 experience in Brussel.
Er stond 1 mat grijze GT line AWD en 1 rode GT line RWD.

De wagens waren voor 95% gelijk aan het productiemodel. Het interieur was 100% gelijk.

Ik ben toch met een klein hartje gaan kijken , was de investering wel de goede? En ik ben met een 200% goed gevoel terug naar huis gereden. Mooie wagen , interieur echt ruim. Ik vond alleen dat ik met mijn 1m94 precies nog al wat hoog zat achter het stuur zelfs met de stoel op zen laagste.Zal een gewoonte moeten worden.
Achterin ruim zelfs achter mezelf en ik kom niet tegen de dakhemel.
Wat kunnen spelen met het infotainment, ging vlot. Niets op aan te merken.

Wat wel slordig oogt is de binnenkant van de motorkap bij de RWD. Daar is geen geluidsisolatie geplaatst ( toch niet op de demo wagen, komt misschien wel in de officiële productie). De AWD had de geluidsisolatie dan wel. Ik snap de logica erachter, awd extra motor van voor dus iets meer lawaai. Maar zonder isolatie ziet het er niet uit vind ik.
Je rijdt niet met je motorkap open , maar dan denk ik ,voor dat geld werk het ordelijk af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zeFIP5BxIQyv0QoK54rQINAXM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RbnTyySvrbQENpMYrbUCWb7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHyXJRkDKpgjQhRxi_H-e6PNuTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTL3gTbVGUECxEjOJoBUsZvd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XNo-r_GmL9RdnINj4mkCt9eF54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNSFCaqXaR2mVejpKtMh7a3T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPfepglXkxCLY3BC7qggScTPzT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMWwWEisZGgzg45CQlTaAcTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier je zie wat ik bedoel met niet ordelijk afgewerkt , door de gaten is de lak gespoten dus er zijn plekken zonder kleur en met kleur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuTiCzn4NMF21PTAj2P_xtlQ1N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FLR7u4j3WR00HiRYkYHzaMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IJkcKAvsluwAAl19oXBIwAK3Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9s7xBsZsNS7AVWozsQgh2vjc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 19-06 14:49
Ben benieuwd naar die rode kleur. Op sommige foto's is het chique donker, andere neigt het weer naar oranje. Zelfs op de foto's hierboven zie je continu net een andere kleur. die van de achterklep neigt erg naar oranje, de andere meer naar mooi donker. Ook lastig natuurlijk naar wat voor scherm je kijkt. Moet die kleur eens in het echt zien. Maar @JT900, hoe zou jij het beoordelen? Meer richting wat feller en oranje of wat donkerder en chiquer?

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 28-08-2021 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
The__Virus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:41:
Ben benieuwd naar die rode kleur. Op sommige foto's is het chique donker, andere neigt het weer naar oranje. Zelfs op de foto's hierboven zie je continu net een andere kleur. die van de achterklep neigt erg naar oranje, de andere meer naar mooi donker. Ook lastig natuurlijk naar wat voor scherm je kijkt. Moet die kleur eens in het echt zien. Maar @JT900, hoe zou jij het beoordelen? Meer richting wat feller en oranje of wat donkerder en chiquer?
Voor mij persoonlijk helemaal geen oranje. Maar iets donkerder rood en zeker niet flashy.
Er kwam op een moment zelfs even de gedachte , ik had hem beter in het rood besteld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:20
Onder de motorklep bij die rode zou het zo een old skool ICE kunnen zijn.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Runaway red kun je ook op andere Kia modellen krijgen. Dus eventueel kun je een dergelijk model opzoeken.
Het is niet zo donker als bordeaux rood, maar ook niet oranje.

In mijn herinnering, zoals ik laatst een Niro in runaway red gezien heb, geeft onderstaande foto denk ik een redelijk waarheidsgetrouwe indruk. Ik zag de kleur overigens in de showroom en niet buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ovTKWsnw3QKjYNxj3LaiqDxpnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVNoQL7VAsqmZMbE0PrSR0Vd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Laatst online: 17-06 22:56
JT900 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:35:

Wat wel slordig oogt is de binnenkant van de motorkap bij de RWD. Daar is geen geluidsisolatie geplaatst ( toch niet op de demo wagen, komt misschien wel in de officiële productie). De AWD had de geluidsisolatie dan wel. Ik snap de logica erachter, awd extra motor van voor dus iets meer lawaai. Maar zonder isolatie ziet het er niet uit vind ik.
Ik vermoed dat de motorkappen zelf identiek zijn. Mogelijk komt de geluidsisolatie wel los op de markt.

Los daarvan had het bij de RWD er ook wel op mogen zitten. Ik ben ook benieuwd naar de overige isolatie, oa in de wielkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
Mijn tip is om op YouTube een test van de Sorento hybrid 2021 te zoeken. Alle Amerikaanse autojournalisten hebben een runway red pers auto getest. Dan kun je de kleur bij verschillende weer soorten zien.

Dat of even naar de Kia dealer gaan en een kleurstaal aan de verkoper vragen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF2VHx58Xq0pZSe9e-HEkPLGCQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzaWB0WBNZBAHVv3cCx1y7xc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6EOee6kayBtiC8io_t9MbSdIaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0gXasxyp5JLPkPC73uNS9g1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdAxy8fL_ZYqg_w4TJcXsS29OC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGF3rk05P0uDAfnik3RItXHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-zhbhTMTp6BVnLFdUBeQfh7Ug8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoymJPy7kPyrJuYP8P6Dtpu9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de kleurstalen die ik in mei op de foto kon zetten.

Misschien geeft dat ook nog een redelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
JT900 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:35:

Je rijdt niet met je motorkap open , maar dan denk ik ,voor dat geld werk het ordelijk af.
In KR heeft men ook lopen mopperen totdat Kia het isolatiestuk gratis begon te verschaffen. In de auto's die sindsdien van de band afrollen staat het er nu standaard op.

Wat vond je van het interieur? Veel plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
magikfly schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

In KR heeft men ook lopen mopperen totdat Kia het isolatiestuk gratis begon te verschaffen. In de auto's die sindsdien van de band afrollen staat het er nu standaard op.

Wat vond je van het interieur? Veel plastic?
Ik vond de versnellingsknop er wat cheap uitzien. Ik heb er niet aan durven draaien dus geen idee hoe hij aanvoelt bij het kiezen van de versnelling.
Bestuurderszetel voelde goed , de 2 infoschermen tonen groter vind ik dan ze zijn , beeldkwaliteit niks op aan te merken.
De achterbank zat vrij zacht, de leuning is inderdaad in hoek te verstellen, de hendels voor dit doen voelen stevig aan.
Ik had zeker nie het gevoel dat ik in een plastiek interieur te recht kwam. Maar in een degelijk afgewerkt interieur.
Het enigste minpunt maar dan heb ik het over de kofferruimte, is dat de uittrekbare hoedenplank geen geleiders volgt. Dus je trekt als het ware een lap stof uit en je haakt deze vast en dan is de kofferruimte afgeschermd.
Wat dan wel weer handig is , onder de koffer is er ruimte voorzien om deze hoedenplank op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JT900 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Ik vond de versnellingsknop er wat cheap uitzien. Ik heb er niet aan durven draaien dus geen idee hoe hij aanvoelt bij het kiezen van de versnelling.
Bestuurderszetel voelde goed , de 2 infoschermen tonen groter vind ik dan ze zijn , beeldkwaliteit niks op aan te merken.
De achterbank zat vrij zacht, de leuning is inderdaad in hoek te verstellen, de hendels voor dit doen voelen stevig aan.
Ik had zeker nie het gevoel dat ik in een plastiek interieur te recht kwam. Maar in een degelijk afgewerkt interieur.
Het enigste minpunt maar dan heb ik het over de kofferruimte, is dat de uittrekbare hoedenplank geen geleiders volgt. Dus je trekt als het ware een lap stof uit en je haakt deze vast en dan is de kofferruimte afgeschermd.
Wat dan wel weer handig is , onder de koffer is er ruimte voorzien om deze hoedenplank op te bergen.
De versnellingsknop voelde voor mij degelijk aan bij de EV6 experience in NL.
Hij veert als het ware terug, dat voelde soepel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Hoop dat we ook dat NFC deur unlock met telefoon krijgen hier! Jammer dat alle teksten in het Koreaans zijn. Dat remote/automatisch parkeren ziet er ook echt vet uit zeg! Lijkt me alleen jammer dat je de knop de hele tijd ingedrukt moet houden als je in de auto zit. In geval van "nood" zou je gewoon natuurlijk op de rem kunnen trappen denk ik dan maar...

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Amiet01 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Hoop dat we ook dat NFC deur unlock met telefoon krijgen hier!
er is wel een app in de google play store (er komt een vertalen knopje bij mij in chrome)

Hier bij staat ook dat EV6 het zou ondersteunen:
[Ondersteunde automodellen]
3e generatie K5, 4e generatie Sorento, 4e generatie Carnival, K8, De nieuwe Kia K9, EV6, De geheel nieuwe Sportage Kia Digital Key optie geselecteerd voertuig
de vraag is alleen of dat ook voor de Europese variant gaat gelden.
Of ook alleen voor Korea.

De app valt in ieder geval (nog) niet te downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
Amiet01 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Hoop dat we ook dat NFC deur unlock met telefoon krijgen hier! Jammer dat alle teksten in het Koreaans zijn. Dat remote/automatisch parkeren ziet er ook echt vet uit zeg! Lijkt me alleen jammer dat je de knop de hele tijd ingedrukt moet houden als je in de auto zit. In geval van "nood" zou je gewoon natuurlijk op de rem kunnen trappen denk ik dan maar...
Ik heb de functie niet op mijn EV6 Plus maar als ik al die filmpjes op YouTube zie dan ga ik het automatisch inparkeren ook niet missen. Wat gaat dat traaaaaaag…. En drie keer steken om hem achteruit in een vak te zetten? Hoe moeilijk kan het zijn met al die sensoren _O- ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik kreeg net per mail de volgende link doorgestuurd over de Kia Connect App:
Klik

Master_A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Vanmiddag gebeld door Van Mossel, ik stond op de reservelijst voor een expierence day en ik mag aanstaande vrijdag aansluiten in Zwolle *O*

Ben vooral benieuwd naar de stoelen en de ergonomie ervan. En de kofferbak inhoud, lastig in te schatten op een video mijns inziens.

Daarnaast nog wel enige twijfel vanwege full electric, ik kan thuis niet opladen (appartement) en ben aangewezen op publieke laadpalen, of wanneer we weer naar kantoor kunnen op het werk :)

Ben benieuwd, interieur en spec lijst vind ik echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Dartlink schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:09:
Vanmiddag gebeld door Van Mossel, ik stond op de reservelijst voor een expierence day en ik mag aanstaande vrijdag aansluiten in Zwolle *O*

Ben vooral benieuwd naar de stoelen en de ergonomie ervan. En de kofferbak inhoud, lastig in te schatten op een video mijns inziens.

Daarnaast nog wel enige twijfel vanwege full electric, ik kan thuis niet opladen (appartement) en ben aangewezen op publieke laadpalen, of wanneer we weer naar kantoor kunnen op het werk :)

Ben benieuwd, interieur en spec lijst vind ik echt geweldig!
Kofferbak is qua diepte prima, qua hoogte had ik iets meer verwacht, met name de hoogte tot de bagageafdekkking (die je er uit kunt nemen) is niet voldoende om bijvoorbeeld een rugzak rechtop onder te kunnen zetten. Desondanks is het nog steeds een nette kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
Oké goed te horen dat de knop dan toch stevig aanvoelt. Ik had schrik om hem effectief te gebruiken die knop.

Ik ben vandaag ook in Roosendaal geweest voor de Live Experience. Aan de zwarte EV6 die gebruikt werd was wel nog duidelijk te zien dat het een preproductie was. Dat was bij de gebruikte auto's in Brussel veel minder. Die gaven de indruk productieklaar te zijn. Dat werd ook bevestigd door de man van Kia , dat de EV6'en die gebruikt werden voor het interieur 100% klaar waren en exterieur 95%.

En zwart maakt de EV6 precies naar mijn gevoel er kleiner uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
@JT900 was vanmiddag ook in roosendaal.
Op de zwarte versie inderdaad minder te zien.

Sprak later nog een medewerker deze auto was op basis van een aangepast ioniq 5 onderstel, (handmatig ingekort) en passend gemaakt voor een ev6 uiterlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhhctPqzprKYNswX8FQs7NDuCV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8icPPxgvdR8AEl8BRy9Qzvq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmwCfOaYMupmQ-JR9RJPC0iOlP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTAo6Hu9jceKcLTNp8YGCf5l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JPoers83 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:06:
@JT900 was vanmiddag ook in roosendaal.
Op de zwarte versie inderdaad minder te zien.

Sprak later nog een medewerker deze auto was op basis van een aangepast ioniq 5 onderstel, (handmatig ingekort) en passend gemaakt voor een ev6 uiterlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Handmatig ingekort?

De wielbasis is variabel van het EMP onderstel. Bij de IONIQ5 is er gekozen voor 3m wielbasis, bij de EV6 voor 2.9m. Toch is de totale auto in zijn geheel langer. Dat komt omdat bij de IONIQ5 er na de achterwielen bijna niks meer komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
@xsive ontwerptechnisch heb je gelijk.
Echter bedoelde deze versie. Dit was een prototype als je m opstarte kwam er ook het ioniq 5 logo in beeld. Het onderstel heeft letterlijk onder een ioniq 5 carrosserie gezeten.

P.s. het platform heet e-gmp. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

nog een leuke App voor de EV6 om even mee te spelen:

https://play.google.com/s....kia.ev6mrxperience&hl=nl

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik twijfel tussen de Steel Gray en Interstellar Gray kleur, omdat de matgrijze kleur vertraagd is. Ik kan geen goede real life foto's van de Interstellar Gray EV6 vinden. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
lrnt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
Ik twijfel tussen de Steel Gray en Interstellar Gray kleur, omdat de matgrijze kleur vertraagd is. Ik kan geen goede real life foto's van de Interstellar Gray EV6 vinden. Iemand?
Ik had het zelfde probleem, maar een tripje naar de dealer heeft veel geholpen. Natuurlijk geen EV6 in Interstellar maar wel de kleur in het echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gFQnvpxZvVyeVZ-Mjen3X2S83A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1C9VEzHhBCaqsUNevMXffmf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNyd7kmeJdPfGkASlh8olEdtQ6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IDAdU0Gn94hs9ULGkH4MfZE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 14:36
Gisteren bij de EV6 experience geweest in Arnhem.
Mooie auto, ziet er in het echt beter uit dan op de plaatjes :)
In het vergelijk tussen enyaq, Ioniq 5 en de EV6 viel wel op dat de achterbank erg laag is: je hebt nauwelijks tot geen ondersteuning van de bovenbenen, wat niet handig is voor onze zoon.
Voor de rest eigenlijk geen dingen die me tegenstonden oid.

Wat ook opviel: tijdens het wachten op mijn "zitmoment" aan de praat geraakt met twee andere stellen.
Beiden hadden ook de Ioniq bekeken en beide vonden (net zoals ik en m'n vrouw) het witte interieur van de ioniq niet mooi.
Zelf heb ik de ioniq al met het zwarte interieur mogen zien en dat vind ik zelf er veel rustiger en beter uitzien.
Toen ik dit aan hen vertelde, gingen ze beiden toch maar eens op zoek naar een ioniq met zwart interieur.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

lrnt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
https://youtube.com/shorts/OBZwYe3Fjlc?feature=share

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AnwlYLbNt9G_2CpWzHHBQ4-fco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Df2Qj6biNmwSV42RGzoOcRLf.png?f=fotoalbum_large

Ook nog dit filmpje waar je bij 3:26 ziet dat het geen zwart is. Lijkt heel donkerblauw :?
YouTube: [시승기] 하반기 전기차 시장을 폭격, 기아 EV6 시승기

[ Voor 13% gewijzigd door xsive op 01-09-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
@xsive volgens mij is de laatste gewoon een yacht blue versie. Die is ook minder afgeplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

Voor wie een indruk wil hebben hoe de auto er van onderen uit ziet...

YouTube: 현대/기아의 E-GMP 혁신의 플랫폼인가? EV6 라이브 하체 후리기Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQakOJDiFP0ohUsD01RyK1kw2IY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GaUmpi8uRhz9UB5EKRq0m1eb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door HFman op 01-09-2021 22:35 ]

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

• Freezhost
Zojuist van de dealer vernomen dat mijn auto op half november staat. Ik heb een GT line RWD mat grijs besteld. Er was bij hem niets bekend over uitstel van de mat grijze variant en hij heeft er meerdere in bestelling staan.

Update: helaas, ben zojuist gebeld er zit toch vertraging op, hij was vanwege de vakantie nog niet op de hoogte :'( Mat grijs is nog niet door de kwaliteitscontrole maar het is nog niet zeker dat hij helemaal niet wordt geleverd dit jaar. Ik wacht nu even af totdat er meer bekend is en anders wissel ik van kleur. Ze hebben daarvoor extra productie slots gereserveerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Freezhost op 02-09-2021 11:01 ]

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Freezhost schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:11:
Zojuist van de dealer vernomen dat mijn auto op half november staat. Ik heb een GT line RWD mat grijs besteld. Er was bij hem niets bekend over uitstel van de mat grijze variant en hij heeft er meerdere in bestelling staan.
Op welke datum?

Ik mag over 4 weken een auto uitzoeken, ik ben dan benieuwd of er nog een kans is op levertijd dit jaar.
Pagina: 1 ... 5 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic