Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28
Leuk!
Welke configuratie heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Franciesco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:19:
Leuk!
Welke configuratie heb je besteld?
GT-line rwd mat grijs + trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bij de Kia dealer in Naarden zijn er trouwens nog twee plekken over die je kan gebruiken om een EV6 te bestellen met gegarandeerde levering dit jaar begreep ik van ze.
Wel even mijn naam (Mattijs) vermelden ;) en vragen naar Oscar bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:22
Wat zal de levertijd ongeveer zijn als je deze auto pas over ongeveer twee maanden zou bestellen? Lijkt mij dat dat dan 2022 wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ja dat gaf hij mij wel aan. Alle dealers hadden wat plekken gekregen voor gegarandeerde levering in 2021. Als die plekken op zijn dan wordt het sowieso 2022 begreep ik van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Stern heeft vandaag een filmpje gemaakt vooraf aan de roadshow, goed gedaan denk ik:
Ben inmiddels in Valkenswaard en Heerlen wezen kijken, voor diegenen die niet kunnen gaan (en anders ook leuk):

YouTube: UNIEK: De presentatie van de Kia EV6 bij Stern!

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
Mister I schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:29:
Bij de Kia dealer in Naarden zijn er trouwens nog twee plekken over die je kan gebruiken om een EV6 te bestellen met gegarandeerde levering dit jaar begreep ik van ze.
Wel even mijn naam (Mattijs) vermelden ;) en vragen naar Oscar bij de dealer.
Daar heb ik hem ook besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Mister I schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:16:
Ik heb vanmiddag de bevestiging vanuit de dealer gekregen dat de geplande afleverdatum op 22 oktober staat :) :) :)
Wanneer heb je hem besteld? Ik heb nog geen datum binnen …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

djwb schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? Ik heb nog geen datum binnen …
5 juli.
Was er gisteren en heb er wel even specifiek naar gevraagd.
Ze verwachten er twee op 22 oktober in Naarden.

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Nice dan ga ik ook eens bellen ik heb hem 3 mei besteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Nieuw filmpje (van bijna 19 minuten) over de EV6.

https://www.youtube.com/w...gnhCxc&ab_channel=CarNews

Wat me hierin opviel is dat de deurbekleding van deze GT-line anders is dan die van het pre-produktie model: de deuren zijn volledig zwart i.p.v. met het witte paneel. Als ik me niet vergis was er ook iemand in dit topic die aangegeven had dat dit nog wel eens zou kunnen veranderen. Dat lijkt dus inderdaad het geval! De volledig zwarte deur vind ik mooier, dus ben blij dat dat aangepast is.
Sowieso lijkt me de lichte kleur minder wit: meer grijs of beige achtig dan die van het pre-produktiemodel. Maar wellicht komt dat door een andere/niet helemaal correcte kleurbalans van het filmpje.
Ook lijkt het materiaal aan de zijkant van de kofferbak nu produktiewaardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4clkYpSTSTh5V29lRsNgjyrsbf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0BDxIrbuYhdSocyoz0hizkE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23mP2MJGDSD0b0AfwqNekjfYljE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXRZSXq8cuff81Ga8vuG8x4E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuSNxVVARFdGBb92P5iRZqsaqL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eOZkwBZid9Zg4ncKdBHUayK.jpg?f=fotoalbum_large

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 10:23
Als ik de foto zo zie is het grijs. Linksboven staat een bord op de achtergrond welke wel wit is. (boven het stuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:16:
Ik heb vanmiddag de bevestiging vanuit de dealer gekregen dat de geplande afleverdatum op 22 oktober staat :) :) :)
Nou enthousiasme is weer wat minder.
Werd zojuist gebeld dat ze vanuit KIA hebben gehoord dat de bestelling van de auto's met de kleur mat grijs op zijn vroegst januari 2022 geleverd kunnen worden. :'(

Heb de bestelling omgezet naar rood en die moet als het goed is wel eind oktober leverbaar zijn begreep ik. :) Kan de auto in ieder geval weer door de wasstraat. Ze brengen dan wel ook de lakbescherming aan bij de kleur rood.
Zat al erg te twijfelen of ik rood of mat grijs wilde, maar goed dit was wel doorslaggevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Mooi rood is niet lelijk! :+

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:03
Mister I schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Nou enthousiasme is weer wat minder.
Werd zojuist gebeld dat ze vanuit KIA hebben gehoord dat de bestelling van de auto's met de kleur mat grijs op zijn vroegst januari 2022 geleverd kunnen worden. :'(

Heb de bestelling omgezet naar rood en die moet als het goed is wel eind oktober leverbaar zijn begreep ik. :) Kan de auto in ieder geval weer door de wasstraat. Ze brengen dan wel ook de lakbescherming aan bij de kleur rood.
Zat al erg te twijfelen of ik rood of mat grijs wilde, maar goed dit was wel doorslaggevend.
Mmm, das kak.
Wanneer had je dan besteld?
Heb eind april besteld en hoop dat ik hem mat grijs dit jaar nog krijg...
Anders morgen zelf maar effe de dealer bellen.
Hoop alleen dat als je van kleur switcht, je niet later de bestelling krijgt..

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

stimpyrulez schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Mmm, das kak.
Wanneer had je dan besteld?
Heb eind april besteld en hoop dat ik hem mat grijs dit jaar nog krijg...
Anders morgen zelf maar effe de dealer bellen.
Hoop alleen dat als je van kleur switcht, je niet later de bestelling krijgt..
5 juli besteld. Kleur switchen blijf je dezelfde plek houden begreep ik van de dealer.
Ik wacht het maar af, meer kan je toch niet doen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Eerste rijimpressie van de EV6 op Youtube. Helaas wel in het Frans. Automatische vertaling naar b.v. Engels is mogelijk.

YouTube: Essai Kia EV6 : elle n’a pas à rougir face à Tesla

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
Heb ook mat besteld en ben nog niet gebeld maar dat kan nog. Levering stond gepland voor de 2e week van oktober.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56
Franciesco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:59:
Eerste rijimpressie van de EV6 op Youtube. Helaas wel in het Frans. Automatische vertaling naar b.v. Engels is mogelijk.

Gelukkig ken ik Frans en Frans kent mij, blijkbaar is dit ook nog een preproductie model (zelfde auto als de review van CarNews zie hierboven) de gebruikte materialen zijn nog niet definitief. Deze GT-Line heeft ook geen schuif-/kanteldak. Verbruik in de stad is ok, draaicirkel is groter dan een ID3, de auto is responsief qua acceleratie, top snelheid 192-193 km/h. Voor de rest korte review omdat hij de auto maar een halve dag had.

Mijn GT-Line RWD heeft als voorlopige datum tweede week van November.

Voor de geïnteresseerden de Koreanse catalogus: https://www.kia.com/conte...6/catalog/catalog_ev6.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door KeiFront op 12-08-2021 19:31 ]

• Franciesco
Dank voor de vertaling @KeiFront Dit was ook zo’n beetje het verhaal wat ik dacht te begrijpen van de jiet zo optimale Engelse vertaling.

Wel bijzonder dat het filmpje van mijn eerdere post vandaag deuren laat zien zonder de witte panelen, en dat in de Koreaanse brochure die witte panelen bij de GT-line wel weer te zien zijn. Of zou dit een verschil zijn tussen de Koreaanse en Europese versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:21
Handleiding is hier te vinden. http://ev6.synology.me

• stimpyrulez
Franciesco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:59:

Er staat ook een verslag blijkbaar op zijn site.
Hier een vertaling met Google translate

• stimpyrulez
Wederom effe vertaald ;)

Mmm blijkbaar werkt dat alleen op de eerste pagina... 😬

[ Voor 8% gewijzigd door stimpyrulez op 12-08-2021 21:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 14:55
Na een bezoek aan de EV6 experience de knoop doorgehakt en de GT-line AWD besteld. Dealer gaf aan dat de AWD versies vrijwel zeker niet meer dit jaar zullen worden geleverd.

Soit, geen haast want momenteel een private lease Niro die pas ergens in juli 2022 afloopt.

Aan de andere kant...wel haast. Ik wil dat ding hebben, en wel nu :)

Whatever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Voor de langere mensen onder ons, ik was afgelopen woensdag naar de EV6 Experience in Waddinxveen geweest.
Ik kan met mijn 2.02m prima achter mezelf zitten. Pas als iemand de stoel helemaal achteruit zet wordt het krap (lees nogsteeds meer ruimte dan een gemiddelde middenklasser).

Ookal is de bestelling al in juli geplaatst (levering naar verwachting eind november) was het toch fijn om dit even bevestigd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Nog een rijimpressie: dit keer een door Auto Motor Sport (alleen een geschreven versie tot nu toe).
Ze zijn positief. En opvallend: ze merken op dat het zelfs op hoge snelheid het windgeruis en bandengeluid beperkt blijft. In de Franse review vonden ze dat juist niet terwijl het (afgaande op de foto's) dezelfde auto betreft.

https://www.auto-motor-un...ne-elektro-suv-suedkorea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonkmen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Zijn er trouwens nog mensen die hebben gevraagd bij zo'n demo hoe het zat met een dakkoffer?
Is daar nu al meer duidelijkheid over?

Heb trouwens laatst een stuk van de ANWB gelezen over een trekhaak koffer. Moet ook wel goed zijn (zeker voor verbruik).
En trekhaak gaat er bij mij toch onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Nee, niet gevraagd. Bij de dealer waar ik geweest ben leken ze ook nog niet zo heel veel van het model af te weten, dus of ze het geweten hadden? De verkoper vertelde mij dat ze zelf nog op training moesten…
Misschien een mailtje sturen naar Kia Nederland?

Overigens vond ik de Kia Experience netjes geregeld: voelde me welkom en er was goed voor hapjes en drankjes gezorgd. Daarnaast krijg je na afloop een bedank mailtje met een cadeautje en een mogelijkheid om via live video een 1 op 1 gesprek te krijgen met een internationale expert. Bij deze laatste optie zou je misschien ook info kunnen vragen mbt dakkoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:40:
Daarnaast krijg je na afloop een bedank mailtje met een cadeautje en een mogelijkheid om via live video een 1 op 1 gesprek te krijgen met een internationale expert. Bij deze laatste optie zou je misschien ook info kunnen vragen mbt dakkoffer.
In mijn geval dus nog effe wachten tot 3 Sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kayflay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:02:
Voor de langere mensen onder ons, ik was afgelopen woensdag naar de EV6 Experience in Waddinxveen geweest.
Ik kan met mijn 2.02m prima achter mezelf zitten. Pas als iemand de stoel helemaal achteruit zet wordt het krap (lees nogsteeds meer ruimte dan een gemiddelde middenklasser).
Ik ben 1,95m en vond het echt vies tegenvallen. Achterin zat ik met mijn hoofd tegen het dak. Qua benen zit je wel okay, al is het wel irritant dat je voeten niet onder de stoel voor je kan.

Achter het stuur is het "okay". Het stuur kan niet ver genoeg uitgetrokken worden, waardoor je de stoel meer omhoog en naar voren moet zetten dan ik zou willen. En als het stuur op die stand dan goed staat, bedekt het grote delen van het instrumentenpaneel op het scherm achter het stuur.

Daarnaast gaat de achterklep niet hoog genoeg omhoog. Levensgevaarlijk voor iedereen langer dan 1,75m denk ik. Daar is niet de vraag of je je hoofd stoot, maar wanneer.

Stoelen verder wel prima en uitrusting oké. Maar qua zitten had ik bij de Enyaq een heel veel beter gevoel dan de EV6. Heel jammer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Dat je met een lengte van 1,95m achterin met het hoofd tegen het dak zit verbaasd mij niet. Zelf ben ik 1,81m en had ik nog enkele centimeters hoofdruimte over. Zit je zelf vaak achterin of heb je lange kinderen dat dit belangrijk is?

Ik heb trouwens met mijn lengte niet gemerkt dat ik niet kon staan onder de achterklep. Maar anders: dat is bij diverse auto’s ook niet altijd mogelijk, dus om dat nou “levensgevaarlijk” te noemen? Onhandig als je lang bent, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XH0gna9NBCb3MjLyX-N4n7cSu7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eJYCPk5q2WktIEKqr5UWZLU6.png?f=fotoalbum_large

Gabber Piet was er ook

[ Voor 3% gewijzigd door xsive op 14-08-2021 01:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Franciesco schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:52:
Dat je met een lengte van 1,95m achterin met het hoofd tegen het dak zit verbaasd mij niet. Zelf ben ik 1,81m en had ik nog enkele centimeters hoofdruimte over. Zit je zelf vaak achterin of heb je lange kinderen dat dit belangrijk is?

Ik heb trouwens met mijn lengte niet gemerkt dat ik niet kon staan onder de achterklep. Maar anders: dat is bij diverse auto’s ook niet altijd mogelijk, dus om dat nou “levensgevaarlijk” te noemen? Onhandig als je lang bent, dat wel.
Dat achterin geloof ik wel. Het is meer de ergonomie voorin die voor mij het probleem is.

De achterklep kan vaak afgesteld worden, zodat hij nog iets verder omhoog of omlaag kan zodat je daar geen last van hebt. Die knopjes had dit model in ieder geval niet. Misschien dat het in productie anders is.

Het probleem is dat het een hele lange laadklep is, dus je moet er wel echt onder met je hoofd en er zitten scherpe punten precies waar je omhoog komt en naar beneden duikt. Ik zat er gisteren al bijna tegenaan, dit is voor mij de eerste keer dat het zo krap was. Alles tot 180cm zal er geen last van hebben, maar als je buiten de Koreaanse 95e percentiel komt gaat het wel zoeken zijn naar de juiste afstelling.

Dat de stoel in het zitvlak niet in lengte versteld kan worden helpt daarin ook niet mee. Ik hoopte nou net dat ik positief verrast zou worden bij deze auto, maar dat viel vies tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 09:45
Afgelopen donderdag bij de presentatie van de EV6 in Rotterdam geweest en ik vond de auto imposant, terwijl er volgens mij mooiere kleuren dan zwart zijn voor de auto. Sowieso vond ik het zwarte interieur aantrekkelijker dan het witte in de Ioniq 5.

De kofferbak is klein vergeleken met mijn huidige auto, en dat is nog wel een dingetje met mijn grote honden (landseer/leonberger), maar in zijn klasse toereikend. Met mijn 1,80 kon ik al heel snel een fijne zitpositie vinden, maar er stonden zoveel mensen te dringen dat je niet veel langer dan 3 minuten kon zitten, dus een lange proefrit moet uitwijzen of ik ook na een uur nog lekker zit. In de Ioniq 5 en Mach-E viel dat tegen, terwijl de Model 3 geen problemen opleverde. De voetenruimte op de achterbank was vergelijkbaar met deze in mijn S-Max (wel meer ruimte in de breedte biedt).

Als het een lease-auto zou worden, had ik deze on-the-spot besteld. Helaas moet ik de auto zelf betalen, dus zal ik moeten wachten tot de EV6 beschikbaar is voor een proefrit voor ik een keuze maak tussen de beschikbare opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
Nieuwe video review wel in het Pools: YouTube: Kia EV6 GT-Line AWD 325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
En een Duitse variant (alleen geen snelweg helaas) van een proefrit met dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

AnotherFruitcake schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:26:
Afgelopen donderdag bij de presentatie van de EV6 in Rotterdam geweest en ik vond de auto imposant, terwijl er volgens mij mooiere kleuren dan zwart zijn voor de auto. Sowieso vond ik het zwarte interieur aantrekkelijker dan het witte in de Ioniq 5.

De kofferbak is klein vergeleken met mijn huidige auto, en dat is nog wel een dingetje met mijn grote honden (landseer/leonberger), maar in zijn klasse toereikend. Met mijn 1,80 kon ik al heel snel een fijne zitpositie vinden, maar er stonden zoveel mensen te dringen dat je niet veel langer dan 3 minuten kon zitten, dus een lange proefrit moet uitwijzen of ik ook na een uur nog lekker zit. In de Ioniq 5 en Mach-E viel dat tegen, terwijl de Model 3 geen problemen opleverde. De voetenruimte op de achterbank was vergelijkbaar met deze in mijn S-Max (wel meer ruimte in de breedte biedt).

Als het een lease-auto zou worden, had ik deze on-the-spot besteld. Helaas moet ik de auto zelf betalen, dus zal ik moeten wachten tot de EV6 beschikbaar is voor een proefrit voor ik een keuze maak tussen de beschikbare opties.
Leuk om je indruk te lezen!

Je weet dat je ook gewoon een zwart interieur kunt kiezen in de IONIQ5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 09:45
Ja, ik heb foto's gezien van het donkere interieur, nu je het zegt, maar prefereer de traditionelere opzet van Kia met de middenconsole. De openheid van de Hyundai deed me denken aan de vrije opzet in mijn Multipla en laten we eerlijk wezen, dat is toch een periode in ieders leven die niet voor herhaling vatbaar is ;P (grapje, de Multipla was een genot, met mijn zoontjes voorin naast me op hun kinderzitjes). Dank voor je reactie, xsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Hooglander1 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Ik ben 1,95m en vond het echt vies tegenvallen. Achterin zat ik met mijn hoofd tegen het dak. Qua benen zit je wel okay, al is het wel irritant dat je voeten niet onder de stoel voor je kan.

Achter het stuur is het "okay". Het stuur kan niet ver genoeg uitgetrokken worden, waardoor je de stoel meer omhoog en naar voren moet zetten dan ik zou willen. En als het stuur op die stand dan goed staat, bedekt het grote delen van het instrumentenpaneel op het scherm achter het stuur.

Daarnaast gaat de achterklep niet hoog genoeg omhoog. Levensgevaarlijk voor iedereen langer dan 1,75m denk ik. Daar is niet de vraag of je je hoofd stoot, maar wanneer.

Stoelen verder wel prima en uitrusting oké. Maar qua zitten had ik bij de Enyaq een heel veel beter gevoel dan de EV6. Heel jammer.
Als ik vragen mag, had je de rugleuning van de achterbank dan rechtop staan? Want helemaal recht betekende ook bij mij dat ik dan klem zat.Iets naar achter en het paste prima. Maar achterin vind ik ook voor mij niet echt relevant (want kleine kinderen).
Qua achterklep, de enige achterklep waar ik niet mijn hoofd aan kon stoten was van de GMC Yukon waar ik ooit in gereden heb :P dus misschien dat ik me er daarom niet aan stoor.
Voor wat betreft het stuur, ik weet niet beter dan dat ze (voor mij) niet ver genoeg naar achter kunnen. Ook in de Mach-E en de Enyaq vond ik het een beetje schipperen.

Heerlijk hoe iedereen dit anders ervaart 8)7, bewijst maar weer dat het voor iedereen verstandig is om zelf te ervaren en niet blind te varen op de ervaringen van andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kayflay schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Als ik vragen mag, had je de rugleuning van de achterbank dan rechtop staan? Want helemaal recht betekende ook bij mij dat ik dan klem zat.Iets naar achter en het paste prima. Maar achterin vind ik ook voor mij niet echt relevant (want kleine kinderen).
Qua achterklep, de enige achterklep waar ik niet mijn hoofd aan kon stoten was van de GMC Yukon waar ik ooit in gereden heb :P dus misschien dat ik me er daarom niet aan stoor.
Voor wat betreft het stuur, ik weet niet beter dan dat ze (voor mij) niet ver genoeg naar achter kunnen. Ook in de Mach-E en de Enyaq vond ik het een beetje schipperen.

Heerlijk hoe iedereen dit anders ervaart 8)7, bewijst maar weer dat het voor iedereen verstandig is om zelf te ervaren en niet blind te varen op de ervaringen van andere.
Rechtop had ik zelfs iets meer ruimte had ik het idee. Achterover zat je meer met de helling van het dak of zo wat dat in de weg zat. Wel kan je dan ietsje onderuit zitten en dat was wel oké hoor. Ik hoef ook niet vaak achterin te zitten.

En de rest van de ergonomie punten zijn inderdaad bekende punten bij auto's. Ik ben geen lange Jan of zo, ik ben zowel breed als lang en daar houden maar weinig automakers rekening mee. Dat is volledig begrijpelijk, maar dan is stap 1 van een auto kopen bij mij altijd: "pas ik?"

En de EV6 zou prima passen, als ik hem voor 15k 2e hands zou kopen zou het prima zijn. Maar niet als ik hem privé nieuw zou aanschaffen, dan ga ik er op achteruit t.o.v. mijn Lexus en dat vind ik dan weer niet oké.

Ik zoek gewoon nog ff verder, eens de model 3 "passen", die is vast gemaakt voor grotere Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Zo is dat: zitcomfort is heel persoonlijk en kun je alleen zelf testen. Als je lang bent zoals Hooglander1 (leuke nickname in deze context), dan kan ik me voorstellen dat je een auto gaat "passen".
En zelfs mijn mijn heel gemiddelde lengte zit ik ook lang niet lekker in iedere autostoel.

De Model 3 heeft helaas ook geen uitschuifbare zittingen, maar het is interessant om deze uit te proberen.
Achterin heb je met 1,96m in een Model 3 weinig te zoeken vrees ik: je zult met het hoofd tegen het dak zitten. Plus met flink opgetrokken benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Franciesco schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:09:
Zo is dat: zitcomfort is heel persoonlijk en kun je alleen zelf testen. Als je lang bent zoals Hooglander1 (leuke nickname in deze context), dan kan ik me voorstellen dat je een auto gaat "passen".
En zelfs mijn mijn heel gemiddelde lengte zit ik ook lang niet lekker in iedere autostoel.

De Model 3 heeft helaas ook geen uitschuifbare zittingen, maar het is interessant om deze uit te proberen.
Achterin heb je met 1,96m in een Model 3 weinig te zoeken vrees ik: je zult met het hoofd tegen het dak zitten. Plus met flink opgetrokken benen.
Polestar 2 kun je dan ook zeker overslaan achterin, daar zit ik met 1.86m al tegen het dak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ben wel benieuwd naar de eerste NL reviews.
Je zou verwachten dat ze met dezelfde prototype opstap zouden mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ja, dat denk ik ook aangezien tot nu toe alle reviews met dezelfde auto zijn. In een de foto's zag ik trouwens de datum in het scherm staan: 1 augustus. Duurt dus best lang voordat zoiets gepubliceerd wordt.

Hopelijk ook snel wat meer Youtube rijimpressies van b.v. Autoweek en Autogefuhl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stimpyrulez
Nog een review.
Alleen deze gaat ook meer in op de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Tot nu toe zijn de reviewers behoorlijk eensgezind. Voornaamste kritiek is de wat stevige vering/demping. Welke misschien nog opgelost wordt door een iets andere onderstelafstemming bij het produktiemodel.

En anders: 19 inch nemen ipv de standaard 20 inch die bij de AWD GT-line geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:52
Wat zijn voor jullie de overwegingen tussen RWD en AWD?

Minpunt: Bij de AWD is het bereik iets kleiner en mis je volgens mij de frunk?
Pluspunt: Als je de AWD rijdt kan je makkelijker zonder winterbanden rijden dan met de RWD versie (komend

Kwa weggedrag heb ik geen idee. Heb zelf nog nooit een AWD/4WD gereden. Iemand hier ervaringen mee? Lees online wel dat een AWD vaak iets stijver rijdt omdat je strakker op de weg ligt. Van mijn BMW vind ik de RWD natuurlijk heerlijk in de bochten, maar geen idee hoe dit bij een elektrische auto is (en of dit uberhaupt wat uitmaakt).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
@B-Bandit
Mijn interesse (nog geen beslissing genomen) gaat uit naar de AWD versie, voornamelijk omdat ik de prestaties van de RWD versie wat aan de magere kant vind. Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Ik ben nu ook behoorlijk wat vermogen gewend (258pk) en wil wat prestaties betreft graag minimaal gelijkwaardig.

Het verschil in bereik tussen de RWD en AWD versie valt nog best mee: 506km i.p.v. 528km. Neem je de GT-line in AWD uitvoering, dan wordt het wel nog een stukje minder door de standaard geleverde brede 20 inch banden (ik geloof 482km). Maar deze wielen kun je volgens mij ook wisselen voor de 19 inch variant.

In winterse omstandigheden heb je met AWD en zomerbanden wat meer tractie dan RWD met zomerbanden. Maar AWD helpt je natuurlijk niet bij remacties en winterbanden wel. Dat vergeten sommige nog wel eens.
Overigens vind ik zelf winterbanden in Nederland nauwelijks zinvol: in >95% van de gevallen rijd je met zomerbanden in Nederland veiliger dan met winterbanden. Die 7 graden grens die je vaak hoort wordt heel vaak ontkracht tijdens winterbandentests. Ligt/valt er een keer sneeuw/ijs/ijzel dan heb je uiteraard met winterbanden wel en groot voordeel. Ik laat de (prive) auto in dat soort gevallen gewoon staan, maar dat kan natuurlijk niet iedereen.

Zelf rijd ik al een tijd BMW en heb zowel RWD als AWD (x-Drive) gehad. RWD is iets speelser, maar persoonlijk vind ik dat niet zo interessant. Ik heb liever de zekerheid en extra tractie van AWD.

Overigens heeft de EV6 in AWD uitvoering ook een frunk. Deze is alleen een stuk kleiner dan wanneer je RWD hebt (20 liter versus 52 liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Bereik van een AWD vs RWD vind ik persoonlijk geen probleem. Aangezien je super snel (kan) bijladen.
Dus die paar Km die je mist, laad je er in een paar minuten bij.

Ik heb ook voor AWD gekozen aangezien je meer tractie hebt en ik er dus een caravan mee wil gaan trekken (denk niet dat ik er mee naar het buitenland zou gaan, maar in NL zou je een aardig eind kunnen komen).
Tevens heb je in de winter ook betere grip dan alleen RWD.

Dat de frunk 30L minder is, vind ik ook niet zo'n probleem. Weet ook niet hoeveel je zo'n frunk gaat gebruiken.
Heb het nu niet en om daar telkens de kabels te moeten pakken terwijl je ze aan het achterkant erin moet stoppen lijkt me ook niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 19-06 14:49
Toch zeggen meeste reviews niets over verbruik (behalve die van Bloch) maar zie je op het scherm steevast 20+ staan. En dat in zomerse omstandigheden. Bloch geeft ook aan dat CW 0,28 is. Allemaal toch wel aan de hoge kant, valt me eerlijk gezegd tegen. Had verwacht dat het beter dan de Ioniq 5 zou zijn, maar dat lijkt nauwelijks het geval. Benieuwd naar Bjorn Nylands of Kris Rifa's test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Die eerste rijimpressies zeggen denk ik heel weinig over het rijbereik: hele wisselende snelheden waarbij ook vaak gekeken wordt hoe snel/sportief etc een model is. Dat geldt trouwens voor de meeste rijtesten denk ik, tenzij ze gedaan worden zoals (inderdaad) Bjorn Nyland e.a.

Ik verwacht ook minimaal hetzelfde werkelijke bereik als met de IONIQ 5, maar denk dat het iets gunstiger uitpakt. Met name op wat hogere snelheid zoals de 120km/h test. Hopelijk blijkt dat geen wishfull thinking te zijn! :)

Ja, de Cw is 0,28 volgens die ene test, maar dat zegt niet alles want voor het berekenen van de luchtweerstand moet je o.a. ook het frontaal oppervlak weten. En die zal denk ik voor de EV6 door o.a. de lagere koets kleiner zijn dan die van de IONIQ 5. Ik heb hier overigens nog geen getallen van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Franciesco schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:07:
@B-Bandit
Mijn interesse (nog geen beslissing genomen) gaat uit naar de AWD versie, voornamelijk omdat ik de prestaties van de RWD versie wat aan de magere kant vind. Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Ik ben nu ook behoorlijk wat vermogen gewend (258pk) en wil wat prestaties betreft graag minimaal gelijkwaardig.

Het verschil in bereik tussen de RWD en AWD versie valt nog best mee: 506km i.p.v. 528km. Neem je de GT-line in AWD uitvoering, dan wordt het wel nog een stukje minder door de standaard geleverde brede 20 inch banden (ik geloof 482km). Maar deze wielen kun je volgens mij ook wisselen voor de 19 inch variant.

In winterse omstandigheden heb je met AWD en zomerbanden wat meer tractie dan RWD met zomerbanden. Maar AWD helpt je natuurlijk niet bij remacties en winterbanden wel. Dat vergeten sommige nog wel eens.
Overigens vind ik zelf winterbanden in Nederland nauwelijks zinvol: in >95% van de gevallen rijd je met zomerbanden in Nederland veiliger dan met winterbanden. Die 7 graden grens die je vaak hoort wordt heel vaak ontkracht tijdens winterbandentests. Ligt/valt er een keer sneeuw/ijs/ijzel dan heb je uiteraard met winterbanden wel en groot voordeel. Ik laat de (prive) auto in dat soort gevallen gewoon staan, maar dat kan natuurlijk niet iedereen.

Zelf rijd ik al een tijd BMW en heb zowel RWD als AWD (x-Drive) gehad. RWD is iets speelser, maar persoonlijk vind ik dat niet zo interessant. Ik heb liever de zekerheid en extra tractie van AWD.

Overigens heeft de EV6 in AWD uitvoering ook een frunk. Deze is alleen een stuk kleiner dan wanneer je RWD hebt (20 liter versus 52 liter).
Het is geen permanente AWD, alleen als je hard genoeg accelereert koppelt hij de front motor bij. Eigenlijk is dat ideaal voor het verbruik en toch de power als het moet.

Anderzijds ga je denk ik niet de voordelen hebben van een permanent AWD systeem zoals in de Polestar 2. Maar mogelijk is het (of wordt het) mogelijk om de EV6 ook permanent in AWD te zetten.

Vermoedelijk is dat standje SNOW trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door xsive op 17-08-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Franciesco schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:33:
Die eerste rijimpressies zeggen denk ik heel weinig over het rijbereik: hele wisselende snelheden waarbij ook vaak gekeken wordt hoe snel/sportief etc een model is. Dat geldt trouwens voor de meeste rijtesten denk ik, tenzij ze gedaan worden zoals (inderdaad) Bjorn Nyland e.a.

Ik verwacht ook minimaal hetzelfde werkelijke bereik als met de IONIQ 5, maar denk dat het iets gunstiger uitpakt. Met name op wat hogere snelheid zoals de 120km/h test. Hopelijk blijkt dat geen wishfull thinking te zijn! :)

Ja, de Cw is 0,28 volgens die ene test, maar dat zegt niet alles want voor het berekenen van de luchtweerstand moet je o.a. ook het frontaal oppervlak weten. En die zal denk ik voor de EV6 door o.a. de lagere koets kleiner zijn dan die van de IONIQ 5. Ik heb hier overigens nog geen getallen van gezien.
Het zal mede door de iets grotere accu capaciteit komen van de EV6 (77/78) en de IONIQ5 (73/74).

Bij autoreview.nl test viel me op dat de IONIQ (AWD) harder terugvalt in range bij 130km/h dan bijvoorbeeld de Polestar 2 AWD. Bij 100km/h zit hij vrijwel spot-on op zijn WLTP. De testmethodiek/-omstandigheden van autoreview is me overigens niet helemaal duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door xsive op 17-08-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
xsive schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Het is geen permanente AWD, alleen als je hard genoeg accelereert koppelt hij de front motor bij. Eigenlijk is dat ideaal voor het verbruik en toch de power als het moet.

Anderzijds ga je denk ik niet de voordelen hebben van een permanent AWD systeem zoals in de Polestar 2. Maar mogelijk is het (of wordt het) mogelijk om de EV6 ook permanent in AWD te zetten.

Vermoedelijk is dat standje SNOW trouwens.
Ja, dat heb ik ook gelezen. In de SPORT modus staat de koppeling voor AWD wel altijd ingeschakeld dacht ik gezien te hebben in dat Duitse filmpje. Het zou me niet verbazen als dat in SNOW mode ook zo is. Maar daar is het inderdaad nog geen permanente AWD mee.
De handleiding van de IONIQ 5 (EV6 nog niet gevonden) geeft hier helaas geen duidelijke info over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeiFront

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Bjørn is wel tevreden over de vering. Vind het soms op luchtvering lijken.
Klinkt hoopvol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Net ook het filmpje bekeken. Ik had niet verwacht dat Bjørn nu ook al met de auto zou kunnen rijden. Leuke verassing! 8)

En inderdaad: hij is erg positief over de wegligging en de vering.
Hopelijk kan hij ook al redelijk snel een echt produktie exemplaar testen. Met name zijn range en performance/noise testen vind ik altijd erg interessant om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:19:

Hopelijk kan hij ook al redelijk snel een echt produktie exemplaar testen.
Hopelijk kan ik/wij snel de productie versie testen ;)
Heb gisteren mijn dealer gebeld of hij al meer wist over de leverdatum (en hopelijk kan hij dan meer vertellen of mat grijs wel dit jaar leverbaar is).
Alleen had hij het druk en zou vandaag terug bellen (blijkbaar niet gelukt).

Dus morgen nog maar een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Haha, daar heb je zeker gelijk in @stimpyrulez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18
Even een post van iemand quoten, dit kan voor mensen met een Kia EV6 ook verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Kon deze niet lekker vertalen op de telefoon (op vakantie), maar op de PC werkt dat stukken beter.
waarschijnlijk kan je ook je (android) telefoon gebruiken als key.
Kan opzich wel handig zijn.

https://translate.google....me/topics/chapter1_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:25
Hooglander1 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Rechtop had ik zelfs iets meer ruimte had ik het idee. Achterover zat je meer met de helling van het dak of zo wat dat in de weg zat. Wel kan je dan ietsje onderuit zitten en dat was wel oké hoor. Ik hoef ook niet vaak achterin te zitten.

En de rest van de ergonomie punten zijn inderdaad bekende punten bij auto's. Ik ben geen lange Jan of zo, ik ben zowel breed als lang en daar houden maar weinig automakers rekening mee. Dat is volledig begrijpelijk, maar dan is stap 1 van een auto kopen bij mij altijd: "pas ik?"

En de EV6 zou prima passen, als ik hem voor 15k 2e hands zou kopen zou het prima zijn. Maar niet als ik hem privé nieuw zou aanschaffen, dan ga ik er op achteruit t.o.v. mijn Lexus en dat vind ik dan weer niet oké.

Ik zoek gewoon nog ff verder, eens de model 3 "passen", die is vast gemaakt voor grotere Amerikanen.
Ik ben 1,94m met (relatief) lange benen, en ik vind de model 3 op lange(re) ritten te weinig ondersteuning bieden. Het nadeel daarvan is dat ik dat pas merk(te) bij een lange rit. Misschien iets om mee te nemen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Suicyder schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:51:
[...]

Even een post van iemand quoten, dit kan voor mensen met een Kia EV6 ook verschil maken.
Dank voor de links.
Ik zie dat in Frankrijk de Ionity tarieven ook per kWh gaan en niet per minuut?

Snelle rekensom: omslagpunt om het Ionity Power abonnement te nemen ligt bij 312kWh/jaar:
Met abonnement: 12x€13=€156 + (312x€0,29)= €246,48
Zonder abonnement: 312x€0,79=€246,48

Eén vakantie per jaar naar zuid Frankrijk kan dan al bijna genoeg zijn om de abonnementskosten er uit te halen.

Uitgangspunten fictieve vakantie:
  • Vakantieadres: Lyon (Frankrijk)
  • Auto: Kia EV6 AWD, geschat verbruik volgens ABRP 23kWh/100km
  • Vertrek SoC (heen en terugreis): 100%
  • Aankomst SoC heenreis Lyon: 30%
  • Aankomst SoC terugreis thuis: 10%
  • Onderweg zoveel mogelijk laden bij Ionity
Resultaat:
155,3 kWh onderweg geladen bij Ionity tbv heenreis
139,5 kWh onderweg geladen bij Ionity tbv terugreis
Totaal: 294,8 kWh geladen bij Ionity

Prijs zonder abonnement: €232,89
Prijs met abonnement (incl abonnementskosten): €241,49
P.S.: de prijzen die ABRP aangeeft heb ik genegeerd want ik snap niet zo goed waar dit op gebaseerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKjd361Ulfqk8u4y7eHjcXo7dfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n8U0SPieSZFTMlPm680sGfrH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRrrqGOpmyCBqYUlz1dcMC3ojNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S4oVRWBqKAfOw2qb7q9vyGrI.jpg?f=user_large

Edit: typefout bij prijs zonder abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Kregen we niet 1 jaar gratis toegang tot Kia charge en ionity , bij een prereservatie 🤔

Kan mij precies zoiets voor de geest halen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:57
Franciesco schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Prijs zonder abonnement: €332,89
Prijs met abonnement (incl abonnementskosten): €241,49
P.S.: de prijzen die ABRP aangeeft heb ik genegeerd want ik snap niet zo goed waar dit op gebaseerd
Nog even en we moeten benzine of diesel gaan rijden om goedkoop met de auto op vakantie te kunnen.

In die 3 jaar dat ik een elektrische auto heb zijn de prijzen flink gestegen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
JT900 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:43:
Kregen we niet 1 jaar gratis toegang tot Kia charge en ionity , bij een prereservatie 🤔

Kan mij precies zoiets voor de geest halen 😅
Dat had ik ook begrepen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Alleen bij een prereservatie? En dus niet als je bv in oktober een bestelling doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:02:
Alleen bij een prereservatie? En dus niet als je bv in oktober een bestelling doet?
Volgens mij wel ja.
Als je bij die eerste 1500 auto's zat die dit jaar zeker geleverd gingen worden.
(zo had ik het begrepen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Ok!
En die eerste 1500 lijken ook een Nespresso set te krijgen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IX3b6Ajr3hDNK-N-lNZcXMxWIus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icP5pOE9jGOgd3YfIq4TU6bS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:21:
Ok!
En die eerste 1500 lijken ook een Nespresso set te krijgen. :)

[Afbeelding]
dat is dan weer nieuw voor mij ;)

Maar zou niet hierom de EV6 gaan aanschaffen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Autoweek is ook tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Heb de rijtest toevallig net bekeken. Roy is erg enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Helaas hoor ik hem niet over de geluidsisolatie.
Maar daar was Bjorn volgens mij ook wel weer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39

Pinobigbird

doesn't share food!

Ook in deze rijimpressie hoor je regelmatig waarschuwingspiepjes op de achtergrond. Lijkt wat storend als dat zo veel voorkomt. Zou dat de lane assist o.i.d. zijn?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Pinobigbird schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:06:
Ook in deze rijimpressie hoor je regelmatig waarschuwingspiepjes op de achtergrond. Lijkt wat storend als dat zo veel voorkomt. Zou dat de lane assist o.i.d. zijn?
Kan, of collission assist (of hoe heet zo iets).
Die kijkt of er voor je niks is waar je tegen aan kan/gaat botsen.

Mijn mercedes piept nu soms ook en ik weet niet eens waarvoor.
En heb bepaalde plekken (met bijv. vluchtheuvel in het midden) dat hij daar altijd piept.

Veel van die systemen kan je volgens mij wel uitzetten of fine tunen.
Je kan de geluiden ook later zetten of zachter (zie de link hieronder).
Bijv.: Forward Collision-Avoidance Assist settings

[ Voor 4% gewijzigd door stimpyrulez op 18-08-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
blijkbaar NL release dag van video's of zo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Franciesco schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:02:
Volgens mij in België bij elke prereservatie
Maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
stimpyrulez schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Kon deze niet lekker vertalen op de telefoon (op vakantie), maar op de PC werkt dat stukken beter.
waarschijnlijk kan je ook je (android) telefoon gebruiken als key.
Kan opzich wel handig zijn.

https://translate.google....me/topics/chapter1_1.html
De engelse handleiding werkt nog iets beter :*)

http://ev6.synology.me/en/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ah, nu heb ik ook eindelijk de maximale kogeldruk gevonden! Die is 100kg, een mooie waarde.
Dank @KeiFront :)

Wat ik wel vreemd vind: in de handleiding staan ook de J waardes van de velgen genoemd.
Voor 19 inch is deze 7,5 —> max bandbreedte 235mm, en dat wordt ook standaard toepast door Kia.
Echter voor de 20 inch velgen is de J waarde 8 —> max bandbreedte 245mm terwijl Kia hier 255mm banden omheen legt. Raar…
De reden waarom ik de J waardes wilde weten is omdat ik me afvroeg of er ook smallere banden op de 20 inch velgen zouden kunnen. Dit in verband met een lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Klopt, die kreeg ik ook op mijn post in een ander forum.
Maar die is ook wel handig ja.

• stimpyrulez
Net de Kia dealer gesproken....
  • 4WD: is vertraagd. Ze kunnen niet garanderen dat het dit jaar geleverd gaat worden
  • Mat grijs: blijkbaar is de kwaliteit van de lak nog niet goed genoeg. En gaat dus ook later geleverd worden.
Voor mij mooi ruk.
Heb dus een 4WD GT-line besteld in mat grijs.
Dus ze kunnen niet garanderen dat ze hem dit jaar kunnen gaan leveren.

Kan nog wel kiezen om de boel om te gooien.
Dus 2WD met andere kleur....

Dus ja.. in dubio wat ik ga doen...

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

stimpyrulez schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:24:
  • 4WD: is vertraagd. Ze kunnen niet garanderen dat het dit jaar geleverd gaat worden
  • Mat grijs: blijkbaar is de kwaliteit van de lak nog niet goed genoeg. En gaat dus ook later geleverd worden.
Voor mij mooi ruk.

Lastig he, voor mij was het alleen de kleurkeuze (had al 2WD), maar toch ergens jammer. Wel blij met de keuze voor rood nu. Vond dat dan de mooiste kleur in de beperkte keuzelijst rondom de GT-Line qua kleuren.
En op de filmpjes lijkt het ook wel een mooie heldere kleur rood te zijn.
Wel dan met lakbescherming gekozen.

Voordeel van de GT-Line is dan wel het bereik en een wat grotere frunk. Vind zelf de velgen van de GT-Line 2WD wel minder mooi dan die van de 4WD.

• Franciesco
Balen @stimpyrulez ! :-(

Speelt bijtelling nog een rol voor jou of is het een prive aanschaf? Indien bijtelling, dan kan ik me voorstellen dat de onzekerheid over levering 2021 je nog een extra duwtje geeft richting RWD en een ander kleurtje.

• stimpyrulez
Franciesco schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:37:
Balen @stimpyrulez ! :-(

Speelt bijtelling nog een rol voor jou of is het een prive aanschaf? Indien bijtelling, dan kan ik me voorstellen dat de onzekerheid over levering 2021 je nog een extra duwtje geeft richting RWD en een ander kleurtje.
Tja... bijtelling zou een rol kunnen spelen.
Koop hem zakelijk (ben ZZP'er).
Denk wel dat ik de luxe heb dat ik de € 63,- per maand extra bijtelling in 2022 ook niet ga missen.

Andere kleur zou ik jammer vinden, maar valt wel mee te leven (zou denk ik dan voor de blauwe variant gaan, was ook eerst eigenlijk mijn keuze totdat ik zag dat de mat grijze ook kan).

de RWD vs AWD.. tja...
kan op zich ook meegeleefd worden.
Wil er wel een caravan mee trekken, dus zou AWD dan wel een betere optie vinden.
Maar bij huidige RWD mercedes doet het nu ook.
Maar voorkeur is wel de AWD.
RWD is daar in tegen weer goedkoper in aanschaf en minder bijtelling.

Nadeel is dan wel dat de levertijd onbekend is..
Kan (zou kunnen) nog eind van het jaar worden, maar dikke kans dat het volgend jaar wordt. En wanneer dan volgend jaar?
Jan/Feb of nog later....

Tevens heeft mijn huidige mercedes ook binnenkort wel een onderhoudsbeurt nodig.
En zou deze kosten dus liever voor iemand anders zien.

Dus ja... ik ga effe nadenken wat ik ga doen...

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:29
Voor mij mooi ruk.

Dat is zuur zeg. Ik had in eerste instantie een reservering voor exact dezelfde config (Juni). Dealer gaf aan dat hij 100% zeker geleverd kon worden dit jaar, toen weer niet, toen weer wel. Niemand wilde garantie op papier geven, dat hij dit jaar op kenteken zou komen, dus uiteindelijk toch maar een andere auto besteld.

• Franciesco
stimpyrulez schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Tja... bijtelling zou een rol kunnen spelen.
Koop hem zakelijk (ben ZZP'er).
Denk wel dat ik de luxe heb dat ik de € 63,- per maand extra bijtelling in 2022 ook niet ga missen.

Andere kleur zou ik jammer vinden, maar valt wel mee te leven (zou denk ik dan voor de blauwe variant gaan, was ook eerst eigenlijk mijn keuze totdat ik zag dat de mat grijze ook kan).

de RWD vs AWD.. tja...
kan op zich ook meegeleefd worden.
Wil er wel een caravan mee trekken, dus zou AWD dan wel een betere optie vinden.
Maar bij huidige RWD mercedes doet het nu ook.
Maar voorkeur is wel de AWD.
RWD is daar in tegen weer goedkoper in aanschaf en minder bijtelling.

Nadeel is dan wel dat de levertijd onbekend is..
Kan (zou kunnen) nog eind van het jaar worden, maar dikke kans dat het volgend jaar wordt. En wanneer dan volgend jaar?
Jan/Feb of nog later....

Tevens heeft mijn huidige mercedes ook binnenkort wel een onderhoudsbeurt nodig.
En zou deze kosten dus liever voor iemand anders zien.

Dus ja... ik ga effe nadenken wat ik ga doen...
Lastige luxeproblemen! 8)7

Blauw is tot nu toe mijn favoriete kleur voor de EV6.
RWD met caravan gaat ongetwijfeld goed. Ik heb zelf o.a. een 5-serie met RWD gehad en de caravan daarmee getrokken. En ook op b.v. een kletsnat grasveld kon ik zonder enig tractieprobleem met de caravan rijden.
Bij de EV6 heb je natuurlijk wel wat minder vermogen met alleen RWD, maar 229pk/350nm is ook nog steeds mooi.
Wat voor caravan heb je als ik vragen mag?

Caravantrekken is voor mij één van de redenen waaom ik dus echt niet alleen FWD wil: minimaal RWD en eventueel AWD.

• stimpyrulez
sbin schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Dat is zuur zeg. Ik had in eerste instantie een reservering voor exact dezelfde config (Juni). Dealer gaf aan dat hij 100% zeker geleverd kon worden dit jaar, toen weer niet, toen weer wel. Niemand wilde garantie op papier geven, dat hij dit jaar op kenteken zou komen, dus uiteindelijk toch maar een andere auto besteld.
Welke heb je besteld dan?
Ik had eerder een model y in bestelling staan (1,5 jaar) en dat duurde mij ook te lang.
Maar ja, die wordt nu ineens wel leverbaar....

• stimpyrulez
Franciesco schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

Lastige luxeproblemen! 8)7

Blauw is tot nu toe mijn favoriete kleur voor de EV6.
RWD met caravan gaat ongetwijfeld goed. Ik heb zelf o.a. een 5-serie met RWD gehad en de caravan daarmee getrokken. En ook op b.v. een kletsnat grasveld kon ik zonder enig tractieprobleem met de caravan rijden.
Bij de EV6 heb je natuurlijk wel wat minder vermogen met alleen RWD, maar 229pk/350nm is ook nog steeds mooi.
Wat voor caravan heb je als ik vragen mag?

Caravantrekken is voor mij één van de redenen waaom ik dus echt niet alleen FWD wil: minimaal RWD en eventueel AWD.
Ben net wederom gebeld door de dealer.
AWD is wellicht nog wel leverbaar dit jaar, maar mat grijs zeker niet.

Dus denk dat ik ga switchen naar blauw.

Heb ook een 5serie gehad met RWD en caravan en nu mecerdes c klasse en dat gaat opzich ook prima hoor (beter dan FWD, maar dat werkt ook).
Dus ja... luxe problemen.

Caravan is een Weinsberg die max. 1500Kg mag wegen.
Dus dat moet wel goed komen.

De vraag is alleen hoe snel de accu leeg gaat ;)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:57
Voor mij mooi ruk.

Mat grijs is mooi, maar een matte lak is echt extreem moeilijk mooi te houden! Iets te hard een vliegje weg poetsen en je hebt al een glans plekje wat je niet meer weg krijgt,regelmatig wassen met speciale shampoo is een must en vooral niet door de wasstraat gaan.

Een krasje op een normale lak is in veel gevallen makkelijk weg te polijsten maar bij matte lak is er helemaal niets aan te doen.

Persoonlijk zou ik dus een metallic lak kiezen en een matte wrap nemen.

• Franciesco
stimpyrulez schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ben net wederom gebeld door de dealer.
AWD is wellicht nog wel leverbaar dit jaar, maar mat grijs zeker niet.

Dus denk dat ik ga switchen naar blauw.

Heb ook een 5serie gehad met RWD en caravan en nu mecerdes c klasse en dat gaat opzich ook prima hoor (beter dan FWD, maar dat werkt ook).
Dus ja... luxe problemen.

Caravan is een Weinsberg die max. 1500Kg mag wegen.
Dus dat moet wel goed komen.

De vraag is alleen hoe snel de accu leeg gaat ;)
Fijn dat je dan waarschijnlijk toch AWD kunt houden. En dan lijkt het er op dat je dezelfde uitvoering zult nemen als waar mijn interesse ligt: AWD GT-line in het blauw + trekhaak :)

Ik ben ook erg benieuwd naar het bereik met caravan. Op caravantrekker.nl kun je een berekening maken waarbij afhankelijk van auto en caravan de afname in rijbereik getoond wordt. Zal niet exact gaan kloppen, maar geeft een idee.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:29
stimpyrulez schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Welke heb je besteld dan?
Ik had eerder een model y in bestelling staan (1,5 jaar) en dat duurde mij ook te lang.
Maar ja, die wordt nu ineens wel leverbaar....
Audi Q4.. En vooralsnog wordt hij volgens bestelling en ongeveer zoals gepland geleverd. Want ook daar een drama van chiptekorten en ontbrekende onderdelen/niet gehaalde levertijden. Het is dus overal kommer en kwel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

AWD GT-line in het blauw + trekhaak :)
Jep, denk dat die het gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik ben gisteren bij experience in Utrecht geweest.
Voor het eerst nu de auto in het echt gezien. Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt voor de EV6 :D
Wat een mooie auto!!

infotainment draaide behoorlijk soepel moet ik zeggen. Zeker de animaties en overgangen gingen gewoon vlot. Je merkte af en toe een kleine vertraging op het touchscreen, maar dat werd nog verder verbeterd begreep ik vanuit de dealer.

Paar kleine minpuntjes:
De hoofdruimte achter is inderdaad wat kleiner dan ik had gehoopt, maar past precies zullen we maar zeggen. Ik ben zelf 1.85 meter en als ik goed recht op zat dan raakte mijn haren het dak achterin. Qua beenruimte meer dan voldoende ruimte. Maar je zit inderdaad wel wat hoger met je benen.

De kofferbak had ik zelf iets groter in mijn hoofd naar aanleiding van de foto's en filmpjes. Hij is voldoende groot, maar kom zelf van een Opel Astra station en dan lever je wat in.

Verder eigenlijk geen minpunten gevonden. Een heel mooie auto!

De dealer vertelde inderdaad over de leveringsproblemen met de kleur matgrijs. De andere kleuren hebben geen problemen en hij gaf ook aan dat als je nu de AWD versie Plus of GT-Line zou bestellen dat ze verwachten dat deze in november uitgeleverd zou worden. Dus grote kans dat alle huidige bestellingen dit jaar zonder problemen worden uitgeleverd (op mat grijs na dus).

De dealers hebben zelf ook nog iets van een experience day in september waar ze een test dag met het definitieve model krijgen en vergelijken met de directe concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Leuk Mister I!
Stond in Utrecht ook weer de zwarte GT-line?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Franciesco schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:48:
Leuk Mister I!
Stond in Utrecht ook weer de zwarte GT-line?
Ja klopt. Hij is vandaag weer onderweg naar Groningen.
Er is 1 model überhaupt beschikbaar en die laten ze door het hele land gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Nog een video op Youtube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
Mooi balen dat de de matte lak is uitgesteld, heb zelf nog niets gehoord van de dealer maar ik ga er vanuit dat het dan niet meer dit jaar wordt. Heb ik de keuze voor een andere kleur of er helemaal vanaf zien.... :?
Pagina: 1 ... 4 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic