• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44
sgsprutser schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:14:
Ik heb een KIA EV6 Zwart RWD GT-Line besteld. Via de LM een athlon editie besteld. Hiervan konden ze garanderen dat deze dit jaar nog geleverd word. Ik had achteraf toch liever een AWD gehad. Zijn er mensen die nu nog een AWD bestellen met het idee deze dit jaar nog te krijgen?

Ik heb naar aanleiding van de discussie over de stoel bekleding ook nog even nader de stoelbekleding onderzocht voor een GT-line. In de lijst van uitvoering staat suede / vegan leder. Vervolgens ben ik op youtube en op de website van KIA gaan zoeken hoe het er dan precies uitziet. Ik heb het idee dat het grootste deel van de stoel vegan leder is, en kleine vlakken suede. Hebben jullie dat idee ook? Of verwachten jullie een complete zitting / ruglening suede?
Ja ik heb ook de RWD besteld maar ik twijfel nu ook of ik niet beter de AWD had kunnen kiezen.
Stoelen zijn inderdaad zoals ze te zien zijn op de foto hierboven.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
Net een mail van KIA, om een "EV6 experience" te boeken bij een dealer in de buurt. Is natuurlijk (?) geen proefrit, maar toch maar gereserveerd. Heb al in de Ioniq 5 een proefrit gedaan, en ga er een beetje van uit dat beide redelijk vergelijkbaar rijden. Voor ons is de keuze Ioniq 5 vs EV6 er op dit moment eentje van "looks" en "zitcomfort". Qua functionaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks (wil bij beide voor de long range AWD alle opties versie gaan).

Ben zeer benieuwd, 11 augustus gaan we het zien!

Whatever

• jaguarxj16
  • Laatst online: 19:55
Verschuifbare achterbank zit er bij de EV6 dacht ik niet op? Zou voor mij nog een dingetje zijn met vakantie en kleine kinderen

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:22
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar met zijn 2-en en no kids is dat geen issue, ook niet op de langere vakantietrips.

Verder, EV6 iets meer range, Ioniq wat ruimtelijker (geen "console" in het midden), KIA wat betere deal qua laadpas (?), wat ons betreft so far geen dealbreaker aan beide kanten.

Whatever

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:49
De leaseprijzen bij Kia zijn bekend: instappen vanaf 579 per maand :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Dat scheelt gewoon €100/mnd met de ioniq

19,2kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Waar haal je dat vandaan Motorfret? Lease zou je echt moeten kijken naar de grotere accu's. De instappers zijn er alleen voor de prijspromotie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
De (hyundai) dealer....

Ioniq 5 bij 48mnd/20.000km: 780,-
EV6: bij 48mnd/20.000km: 679,-
beiden in de basis uitvoering.

en waarom zou ik moeten kijken naar de grotere accu's? heb ik niet nodig.

[Voor 83% gewijzigd door Motorfret op 19-07-2021 13:33]

19,2kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 07:56
Blijkbaar wordt de WLTP afstand nog iets hoger

https://www.techradar.com...its-even-left-the-factory

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:22

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ahh kijk, een EV6 topic. Ik ben mij ook aan het oriënteren en dit zijn de laatste 4 die in mijn lease budget passen:
Mercedes EQA
Skoda Enyaq
Hyundai Ionic 5
Kia EV6

Voordeel EV6: super snel laden waardoor de 58kw variant ook aantrekkelijk wordt. Ik kan alleen niet zo goed vinden wat de standaard opties zijn van de EV6. Ben vooral benieuwd of die een AR display heeft met navigatie, parkeer sensoren en camera's en of het panorama dak open kan.

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-12-2022
HollovVpo1nt schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:24:
Ahh kijk, een EV6 topic. Ik ben mij ook aan het oriënteren en dit zijn de laatste 4 die in mijn lease budget passen:
Mercedes EQA
Skoda Enyaq
Hyundai Ionic 5
Kia EV6

Voordeel EV6: super snel laden waardoor de 58kw variant ook aantrekkelijk wordt. Ik kan alleen niet zo goed vinden wat de standaard opties zijn van de EV6. Ben vooral benieuwd of die een AR display heeft met navigatie, parkeer sensoren en camera's en of het panorama dak open kan.
Zoekfunctie gebruiken doet wonderen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Poeh dat wordt nog een lastige keuze. Ik denk dat de EV6 en Ioniq 5 een stuk toekomstbestendiger zijn dan de EQA en de Enyaq vanwege het sneller kunnen laden en standaard zijn ze ook een heel stuk rijker uitgerust. Ioniq 5 ga ik binnenkort maar eens aanschouwen in levende lijve, jammer dat het bij de EV6 nog niet kan :(.

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:25
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:00:
Poeh dat wordt nog een lastige keuze. Ik denk dat de EV6 en Ioniq 5 een stuk toekomstbestendiger zijn dan de EQA en de Enyaq vanwege het sneller kunnen laden en standaard zijn ze ook een heel stuk rijker uitgerust. Ioniq 5 ga ik binnenkort maar eens aanschouwen in levende lijve, jammer dat het bij de EV6 nog niet kan :(.
Gewoon de EV6 bestellen... net zoals ik en vele anderen..

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

grotegok schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Gewoon de EV6 bestellen... net zoals ik en vele anderen..
Ben in dubio over de 58 kWh variant of de 73 kWh variant. Scheelt 80 euro netto per maand.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:09

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De vraag is alleen of dat je zin hebt om vaker sneller te laden, of minder vaak langzamer te laden. Sowieso zou ik gaan voor de optie waarin je zo min mogelijk hoeft te snelladen (alleen verre vakanties). Op woon-werk verkeer wil ik echt niet hoeven uitwijken naar een snellader, maar wil ik met laden in de wijk makkelijk twee á drie dagen redden. Hoe snel je ook kunt laden, omrijden naar een snellader blijft omrijden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50
KeiFront schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:41:
Ben even aan het rondshoppen voor een nieuwe lease auto en de EV6 staat op dit moment met stip op 1 samen met de Polestar 2 (nadeel minder bereik, voordeel zeker nog dit jaar leverbaar), Tesla Model 3 valt af vanwege bouwkwaliteit. Ben meer op zoek naar een sedan liefst geen SUV dus de IONIQ 5 en andere alternatieven vallen op dit moment af.

Iemand al echte (geen render) foto's gevonden van een rode (Runway Red) EV6? In video's zie je enkel de blauwe, witte of de mat grijze (Moonscape). Als referentie vindt ik alleen foto's/video's van andere Kia's in Runway Red maar blijft toch moeilijk om dan de lijnen te vergelijken/beoordelen.

Ben aan het twijfelen tussen GT-Line AWD Runway Red of een GT-Line AWD Moonscape als beide dit jaar gegarandeerd leverbaar zijn.
Hier is er iig eentje rood:
YouTube: [고화질] 전달맨이 해냈다! 👏 스포츠카 못지 않은 전기차 주행과 회생 제동까지 🚗 궁금하면 지금 당장 GOGO! ㅣ #전...

Doe mij dit bruine interieur maar (1:13), KIA Nederland:
YouTube: KIA EV6. Impressive interior, speed and style. A real walk-around in...

En zonder KIA logo, ziet er ook strak uit:
YouTube: [KIA EV6편] 길에서 우연히 만나다. 도로주행영상. Ran into a KIA's new car EV6 on the ...

Ook leuk om te kijken:
YouTube: 기아 EV6 배터리구조, 공조장치 특징들을 살펴보겠습니다. ( 2022 Kia EV6)

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
Same here. Kia en Hyundai hebben een voorsprong mbt 800V laden en 'bang for the buck'.

Ik vind de Kia EV6 mooier dan de Ioniq 5, dus ik kijk met heel veel interesse naar de prijsstelling van de EV6.

Zou de eerste keer worden dat ik een nieuwe auto ga kopen (of private leasen), tot nu toe altijd 2de hands gekocht, maar de 2de hands markt voor dit soort auto's gaat nog jaren duren vrees ik.

Maar de Koreanen zitten er goed in. _/-\o_

• Xmoo
  • Laatst online: 23-03 12:43

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Langere tijd zitten te twijfelen tussen de EV6 GT-line RWD en Niro PHEV.
Toch maar voor shortlease (24maanden) Niro PHEV gekozen. Ik merk toch dat het opladen nog niet overal beschikbaar is en op de plekken waar het beschikbaar is, het al in gebruik is of buiten gebruik is. Voor nu en de aantal kms (50k) die ik jaarlijks maak, is de PHEV voor mij de juiste keuze.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Xmoo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:45:
Langere tijd zitten te twijfelen tussen de EV6 GT-line RWD en Niro PHEV.
Toch maar voor shortlease (24maanden) Niro PHEV gekozen. Ik merk toch dat het opladen nog niet overal beschikbaar is en op de plekken waar het beschikbaar is, het al in gebruik is of buiten gebruik is. Voor nu en de aantal kms (50k) die ik jaarlijks maak, is de PHEV voor mij de juiste keuze.
Jammer dat je dit denkt. Het is namelijk echt niet zo als je beschrijft. Had je ook geen eigen laadpaal?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 23-03 12:43

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Jammer dat je dit denkt. Het is namelijk echt niet zo als je beschrijft. Had je ook geen eigen laadpaal?
Eigen laadpaal is lastig omdat ik geen eigen oprit heb. Heb wel publieke laadpalen bij mij om de hoek staan maar ook die staan regelmatig vol.

Was laatst gaan hiken bij Rurberg, twee oplaad punten en beide defect.
Afgelopen weekend naar Thermaalbad Arcen. Twee of vier oplaad punten, allemaal in gebruik.
Vanochtend bij de datacenter, "weet niet of ze het vandaag doen" maar gelukkig deden ze het.
Binnenstad Eindhoven (waar ik woon) ook weinig oplaadpunten en ze zijn vaak in gebruik.
Dit zijn voorbeelden van afgelopen twee weken.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:18
Waarom heeft de duurdere GT-line en GT alleen maar saaie kleurenopties? Kan je ook een groene GT krijgen als je de dealer lief aankijkt?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik kan het bij de optielijst niet vinden, weet iemand of de EV6/EV6 Plus een automatische inparkeer functie heeft? Ik zie enkel bij de GT-line
- Intelligente parkeerassistentie achter (PCA)
- (Op afstand bedienbare) slimme parkeerassistentie
(RSPA)

Is dit hetzelfde als automatisch inparkeren?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:26

Peetman

Tjah....

Standaard/Plus heeft dat niet, je moet gewoon zelf parkeren.

Wel sensoren achter en voor en een camera achter (voor de plus in ieder geval, standard weet ik niet)

[Voor 22% gewijzigd door Peetman op 30-07-2021 07:05]

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05
Bedankt, ik heb gisterenavond nog een video gevonden hier komt de kleur (runway red) beter tot zijn recht YouTube: 기아 EV6 GT-Line 외관 둘러보기

En ja dat bruine interieur is veel mooier, hopelijk valt het zwart witte interieur beter mee als je het in het echt ziet.

[Voor 3% gewijzigd door KeiFront op 29-07-2021 10:24]

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:49
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Ben in dubio over de 58 kWh variant of de 73 kWh variant. Scheelt 80 euro netto per maand.
Ik zit met hetzelfde.
Inclusief heffingskorting scheelt het mij zelfs 110 in de maand. Buiten vakanties om ga ik nooit verder dan 400km dus dan is de 58kw voldoende, echter heeft die ook weer minder uitrusting...

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 15:33
Ik zou liefst de groene willen met bruin interieur, is deze zo in NL leverbaar? YouTube: KIA EV6. Impressive interior, speed and style. A real walk-around in...

Groen zit dan blijkbaar niet in alle versies en het bruine interieur kunnen we hier ook vergeten denk ik.

[Voor 25% gewijzigd door Luiaard op 30-07-2021 15:34]

Import van EVs

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:49
Hier ook erg fan van de groene versie, helemaal met het bruine leer inderdaad. :)

• xsive
Luiaard schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:08:
Ik zou liefst de groene willen met bruin interieur, is deze zo in NL leverbaar? YouTube: KIA EV6. Impressive interior, speed and style. A real walk-around in...

Groen zit dan blijkbaar niet in alle versies en het bruine interieur kunnen we hier ook vergeten denk ik.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar bruin interieur. Voor zover ik weet biedt NL alleen zwart, dit heeft ook in de kleine lettertjes op de site onder de versies gestaan. Vreemd genoeg kan ik het nu niet terugvinden. Fingers crossed. Als het tot een bestelling komt, ga ik het zeker aangeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 09-01 15:33
Ik ben niet van plan nu te bestellen, koop ook eigenlijk nooit nieuw, maar de laatste tijd eerder met 7-12 maanden erop - bv. demo auto van dealer. Onze e-Soul bevalt ontzettend goed, maar dit zou een goede opvolger kunnen zijn. Voor de range zou ik het volgens mij niet hoeven doen, maar snelladen, ruimte/comfort en trekgewicht zijn wel interessant. Hier in tegenstelling tot veel anderen geen auto van de zaak of leasing - daarentegen dan ook niks met bijtelling te maken.

Import van EVs

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 26-03 20:30
Ook veel interesse in de EV-6. Ik heb proefgereden in een Ioniq5 AWD en vond dat heerlijk rijden, met de kanttekening dat ik de stoelen niet heel fijn vond zitten. Wel voldoende ruim en lekker vlot. Het witte interieur vond ik iets te licht en onhandig en ik vind de Kia er op de foto's mooier uitzien dan de Hyundai. De 12e zie ik hem voor het eerst live. Ik heb ook proefgereden in een Model 3 SR, die ik erg fijn vond rijden en rijd vandaag met de Mach-E. Ik vond de ID4 er wat kinderachtig uitzien van binnen en vond de even dure Enyaq veel mooier, maar een aangeklede ID4 GTX met wat opties is even duur als een EV-6 GT en dat zal voor de Skoda ook wel gaan gelden.

Dit zijn de auto's die ik nu op mijn short-list heb staan : EV-6 GT-Line of GT, Model 3 LR of Performance (al voldeed de SR eigenlijk prima) en Ioniq5 Lounge AWD. Een Enyaq "GTX" zou ik ook serieus bekijken - al vind ik de oplaadsnelheden van de VW en Skoda nu al verouderd. Zijn er opties die ik mis? Een Model Y is me net te duur (ik moet de auto zelf betalen).

[Voor 3% gewijzigd door AnotherFruitcake op 02-08-2021 09:56]

• JLC7
  • Laatst online: 07-12-2022
AnotherFruitcake schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:55:
Ook veel interesse in de EV-6. Ik heb proefgereden in een Ioniq5 AWD en vond dat heerlijk rijden, met de kanttekening dat ik de stoelen niet heel fijn vond zitten. Wel voldoende ruim en lekker vlot. Het witte interieur vond ik iets te licht en onhandig en ik vind de Kia er op de foto's mooier uitzien dan de Hyundai. De 12e zie ik hem voor het eerst live. Ik heb ook proefgereden in een Model 3 SR, die ik erg fijn vond rijden en rijd vandaag met de Mach-E. Ik vond de ID4 er wat kinderachtig uitzien van binnen en vond de even dure Enyaq veel mooier, maar een aangeklede ID4 GTX met wat opties is even duur als een EV-6 GT en dat zal voor de Skoda ook wel gaan gelden.

Dit zijn de auto's die ik nu op mijn short-list heb staan : EV-6 GT-Line of GT, Model 3 LR of Performance (al voldeed de SR eigenlijk prima) en Ioniq5 Lounge AWD. Een Enyaq "GTX" zou ik ook serieus bekijken - al vind ik de oplaadsnelheden van de VW en Skoda nu al verouderd. Zijn er opties die ik mis? Een Model Y is me net te duur (ik moet de auto zelf betalen).
Deze vraag past misschien beter in het algemene elektrische auto topic.

Maar enige die mist op je lijst is denk ik die andere broer van de ID4; Audi Q4

• Franciesco
  • Laatst online: 23:06
Weet iemand of de EV6 uitgerust kan worden met Matrix koplampen die vergelijkbaar werken als die van b.v. de BMW, de diverse VAG merken etc? Dus inclusief grootlicht assistent die gedeeltes van de lichtbundel kan dimmen en meesturende koplampen?

Ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden, maar misschien heb ik er over heen gekeken.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Franciesco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:07:
Weet iemand of de EV6 uitgerust kan worden met Matrix koplampen die vergelijkbaar werken als die van b.v. de BMW, de diverse VAG merken etc? Dus inclusief grootlicht assistent die gedeeltes van de lichtbundel kan dimmen en meesturende koplampen?

Ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden, maar misschien heb ik er over heen gekeken.
Ja dat zit op de GT line. Staat in de prijslijst :)

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:25
Ik maak mij een beetje zorgen of mijn bestelde EV6 echt dit jaar geleverd gaat worden. Wat denken jullie?

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

grotegok schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:07:
Ik maak mij een beetje zorgen of mijn bestelde EV6 echt dit jaar geleverd gaat worden. Wat denken jullie?
Dealer heeft bij mij aangegeven dat ze eind september of oktober willen leveren.

Ik ga 19 augustus de EV6 bij de experience days van Kia in het echt bekijken. Ben heel benieuwd :D

• Franciesco
Mister I schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:44:
[...]
Ja dat zit op de GT line. Staat in de prijslijst :)
Staat ook ergens de functionaliteit van die matrix koplampen beschreven?

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Franciesco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Nee niet gevonden, maar zal redelijk standaard zijn verwacht ik rondom die functionaliteiten.

• KeiFront
Franciesco schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:55:
[...]

Ik weet niet hoe goed je Koreaans is maar vanaf 02:05 wordt hier het Intelligent koplampsysteem (IFLS) systeem uitgelegd. Meer informatie over de Matrix LED-koplampen vindt je hier helaas in het Noors gebruik even google translate.
grotegok schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:07:
Lease maatschappij gaf mij een datum van midden November (lease maatschappij heeft pas 2 weken geleden mijn auto besteld eerder was de indicatie Oktober). Kia/Hyundai heeft op dit moment geen probleem met chip tekorten een paar jaar geleden heeft Kia/Hyundai al de nadelen van just-in-time ervaren men heeft daar toen lessen uitgetrokken, dit is een van de redenen waarom men geen productie problemen ondervindt.

[Voor 36% gewijzigd door KeiFront op 02-08-2021 20:50]

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:18
Ik had even gebeld met de dealer. Of de GT-line en hoger ook in de kleuren van het basismodel kon. Dit kon niet. De duurdere versies hebben dus minder kleuropties en helaas blijven dan alleen de saaie kleuren over. Terwijl ik dat donkergroen zo mooi vond. Waarom is dit zo?

[Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 02-08-2021 21:18]

• Franciesco
KeiFront schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:43:
[...]

Ik weet niet hoe goed je Koreaans is maar vanaf 02:05 wordt hier het Intelligent koplampsysteem (IFLS) systeem uitgelegd. Meer informatie over de Matrix LED-koplampen vindt je hier helaas in het Noors gebruik even google translate.
Mijn Koreaans is wat roestig 😉
Maar dank voor de links. Uit de info van de Noorse website begrijp ik dat de matrix koplampen een wat eenvoudigere versie hebben van de grootlichtassistent als van de Duitse en Zweedse concurrentie. Maar desalniettemin lijkt het beter dan een simpele aan/uit grootlicht assistent.

• xsive
Grotbewoner schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:18:
Ik had even gebeld met de dealer. Of de GT-line en hoger ook in de kleuren van het basismodel kon. Dit kon niet. De duurdere versies hebben dus minder kleuropties en helaas blijven dan alleen de saaie kleuren over. Terwijl ik dat donkergroen zo mooi vond. Waarom is dit zo?
Dit lijken zowel Kia als Hyundai weer enkel in NL te doen. Bij Hyundai NL ben je bij de topversie "lounge" ook gebonden aan maar 5 kleuren als je het duo tone dark teal interieur wilt, icm 4 lakken overigens volgens de folder.
In Duitsland bouw je de IONIQ5 heel anders op, veel meer combinatie opties.
Mijn aanname is dat ze zo de productieseries voor de NL-samenstellingen consistent en efficiënt kunnen inplannen en dat ze dus toch van die topversies minder aantallen verwachten te verkopen.
Heb Hyundai hier 3 weken geleden over gemaild, maar je krijgt niet eens reactie. Kia beantwoordt zijn emails doorgaans wel snel.

EDIT: meende dat in BE ook meer mogelijk was dan in NL, las hieronder van niet. Ik meen wel dat geel überhaupt pas volgend jaar beschikbaar komt.

[Voor 11% gewijzigd door xsive op 03-08-2021 08:21]

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:33
Ik kon wat betreft de kleuren ook nie vrij kiezen in België. Ik wou hem in het Urban Yellow. Eens een keer een vrolijke kleur op de weg.
Maar dat kon niet op de GT-line.
Dan maar het Yacht blue genomen.

Gisteren de live experience via videocall gedaan. Vanachter de laptop werd de EV6 gepresenteerd en kon je vragen stellen. Het was 1 op 1 dus niet met 50 in de sessie. Werkte aardig en de dame was heel vriendelijk, zo vroeg ik naar de afmeting van de buitenspiegels omdat ik mijn optima sw phev maar nipt in de garage kreeg. Ze haalde er direct een meter bij en begon te meten. Ik krijg hem dus niet in de garage 🤦‍♂️.

Op levertijden werd vakkundig geantwoord met dat kunnen we op deze moment nog niet met zekerheid meegeven.

• xsive
AnotherFruitcake schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:55:

Polestar 2 al bekeken? De single motor long range is toch wel interessant.

Volgens autoreview.nl valt die auto veel minder hard terug in range als je constant 130 rijdt (IPV 100) dan bijvoorbeeld de IONIQ5.
Nu verwacht ik wel dat de EV6 minder luchtweerstand heeft dan de IONIQ5. De Polestar is daarnaast steeds beter geworden na de nodige sw updates. Wellicht dat de Koreanen ook nog efficiënter worden op die snelheid over tijd.

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:53
Leuke auto die EV6, net ook maar even de EV6 experience geboekt, tegelijk ook even navraag gedaan of het mogelijk was om dakdragers voor een eventuele dakkoffer te monteren. Bij de varianten zonder panoramadak zou dit als het goed is mogelijk zijn, bij de GT line dus niet. Helaas kon de verkoper niet vertellen wat de reden was... En of het echt een beperking was qua mogelijkheden op het dak, of omdat er toch een risico bestaat als je het panoramadak per ongeluk open doet...

Hebben andere mensen hier toevallig meer over gehoord?

• Freezhost
Nee, ik heb dit een tijd terug ook gevraagd en toen was het nog niet bekend. Zodra hij meer wist zou hij het laten weten. Maar als het echt niet kan op de GT line vind ik dat wel balen. Heb zelf de GT line besteld en dat zou betekenen dat ik geen kajak kan vervoeren op de EV6

• Franciesco
In het Ioniq 5 topic las ik dat iemand deze week de EV6 al kan gaan bekijken.
Weet iemand waar & wanneer de EV6 binnenkort al te zien is in Nederland?

• Freezhost

• Franciesco
Dank @Freezhost

• stimpyrulez
jeeedeee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:49:
Leuke auto die EV6, net ook maar even de EV6 experience geboekt, tegelijk ook even navraag gedaan of het mogelijk was om dakdragers voor een eventuele dakkoffer te monteren. Bij de varianten zonder panoramadak zou dit als het goed is mogelijk zijn, bij de GT line dus niet. Helaas kon de verkoper niet vertellen wat de reden was... En of het echt een beperking was qua mogelijkheden op het dak, of omdat er toch een risico bestaat als je het panoramadak per ongeluk open doet...

Hebben andere mensen hier toevallig meer over gehoord?
Ik heb nu een c klasse met open dak (incl. panorama dak) en daar kan het wel op.
Zit wel van die dak rails op. Ach ja, we zullen zien. Denk dat het dak het wel aan kan, alleen de vraag is dan hoe te bevestigen.

• KeiFront
Nog even video van Runway Red GT-Line (zonder sunroof) YouTube: 2022 KIA EV6 'GT-Line' AWD EXTERIOR/INTERIOR Walkaround 2022 기아 EV6 ...

Ben nu toch tevreden met mijn kleur keuze, morgen ook even naar de roadshow om EV6 in real life te zien.

• Franciesco
In het filmpje viel me op dat de rode carrosseriekleur ook in het interieur te zien is (rondom het raam van de deuren). Zou dit te maken hebben met pre-produktie modellen of zou het in de definitieve versie ook nog zo zijn?

Edit: omdat ik diverse EVs overweeg heb ik ook filmpjes van andere auto’s bekeken. Ook bij b.v. een ID4 en een Q4 e-tron is de carrosseriekleur aan de binnenkant rondom de ramen van de deuren te zien.

[Voor 31% gewijzigd door Franciesco op 04-08-2021 19:42]

• Freezhost
Iemand hem inmiddels al in het echt gezien? Wat is de eerste indruk? In het echt is het toch altijd weer anders dan van filmpjes en foto's. Zo zag ik laatst de Ioniq 5 en die vond ik best mooi terwijl ik bij de foto's en filmpjes dacht mwah niet echt mijn ding.

Mijn dealer heeft pas in september die Kia Experience gepland staan.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Freezhost schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:17:
Iemand hem inmiddels al in het echt gezien? Wat is de eerste indruk? In het echt is het toch altijd weer anders dan van filmpjes en foto's. Zo zag ik laatst de Ioniq 5 en die vond ik best mooi terwijl ik bij de foto's en filmpjes dacht mwah niet echt mijn ding.

Mijn dealer heeft pas in september die Kia Experience gepland staan.
Ik ga hem vanavond bekijken. Waar ik met name benieuwd naar ben:
- Hoe lelijk is die achterkant nou écht
- Hoe is de zithoogte (ik hou wel van een hoge zit)
- Hoe glossy is het interieur
- Hoe 'cockpit-achtig' voelt het interieur. Dat is mijn grote kritisch op de Ioniq 5. Van buiten strakke, stoere bak. Van binnen een fiat multipla.

In mijn hoofd heeft de EV6 grofweg het contour formaat van een I-Pace.

Zijn er dingen waar jullie benieuwd naar zijn? Dan let ik daar extra op.

[Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-08-2021 15:31]

• Franciesco
Leuk dat je vanavond gaat kijken HollovvVpo1nt! Ik ben benieuwd naar je indrukken.

Ik probeer binnenkort (volgende week?) ook te gaan kijken. Naast de algehele looks (persoonlijk uiteraard) ben ik ook benieuwd naar de kwaliteitsindruk die het interieur maakt. Ik rijd al behoorlijk wat jaren een BMW en ben, al zeg ik het zelf, daardoor best verwend met de afwerking, maar ook met b.v. het infotainment systeem etc. De responsetijd en bedieningsgemak van het infotainment systeem is dan ook iets waar ik naar probeer te kijken.

Mbt zithoogte hoop ik juist dat er meer een sedan/station/hatchback achtig gevoel is dan die van een SUV. Ook hoop ik dat de zitting kan kantelen (denk het wel?) voor meer steun van de bovenbenen.

Daarnaast is voor mijn prive gebruik het kofferbak belangrijk: ik wil daar fatsoenlijk een hondenbench in kwijt kunnen. Waarbij de hond het liefst ook nog enigzins naar buiten kan kijken. De afmetingen van het kofferbak heb ik al redelijk goed kunnen vinden in de diverse Youtube filmpjes, maar de hoogte en de schuin aflopend achterkant bepalen voor een belangrijk deel of een bench wel/niet goed past. Dat blijft op video erg lastig te beoordelen. Een lage (hooguit enkele centimeters) tildrempel lijkt de EV6 ook te hebben, maar ook dat wil ik graag ff checken.

• xsive
HollovVpo1nt schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Ik ga hem vanavond bekijken. Waar ik met name benieuwd naar ben:
- Hoe lelijk is die achterkant nou écht
- Hoe is de zithoogte (ik hou wel van een hoge zit)
- Hoe glossy is het interieur
- Hoe 'cockpit-achtig' voelt het interieur. Dat is mijn grote kritisch op de Ioniq 5. Van buiten strakke, stoere bak. Van binnen een fiat multipla.

In mijn hooft heeft de EV6 grofweg het contour formaat van een I-Pace.

Zijn er dingen waar jullie benieuwd naar zijn? Dan let ik daar extra op.
Ben er ook vanavond om 19u, nagenoeg dezelfde vragen 😁

De Hyundai is velen malen indrukwekkender in het echt dan op foto's/video's. Hopelijk geldt dat ook voor de EV6.

Ben vooral benieuwd of we in NL echt geen bruin vegan leder kunnen krijgen.

Hoe wezenlijk anders zijn de lampen op de EV6 plus t.o.v. de GT-Line. Het dynamische lijkt me zuiver een softwarematige instelling.

Hoop sowieso dat er zowel een gewone als een GT-line staat. Vrees voor alleen een GT-line. Over een paar uurtjes weten we het!

• xsive
Franciesco schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:54:
Leuk dat je vanavond gaat kijken HollovvVpo1nt! Ik ben benieuwd naar je indrukken.

Ik probeer binnenkort (volgende week?) ook te gaan kijken. Naast de algehele looks (persoonlijk uiteraard) ben ik ook benieuwd naar de kwaliteitsindruk die het interieur maakt. Ik rijd al behoorlijk wat jaren een BMW en ben, al zeg ik het zelf, daardoor best verwend met de afwerking, maar ook met b.v. het infotainment systeem etc. De responsetijd en bedieningsgemak van het infotainment systeem is dan ook iets waar ik naar probeer te kijken.

Mbt zithoogte hoop ik juist dat er meer een sedan/station/hatchback achtig gevoel is dan die van een SUV. Ook hoop ik dat de zitting kan kantelen (denk het wel?) voor meer steun van de bovenbenen.

Daarnaast is voor mijn prive gebruik het kofferbak belangrijk: ik wil daar fatsoenlijk een hondenbench in kwijt kunnen. Waarbij de hond het liefst ook nog enigzins naar buiten kan kijken. De afmetingen van het kofferbak heb ik al redelijk goed kunnen vinden in de diverse Youtube filmpjes, maar de hoogte en de schuin aflopend achterkant bepalen voor een belangrijk deel of een bench wel/niet goed past. Dat blijft op video erg lastig te beoordelen. Een lage (hooguit enkele centimeters) tildrempel lijkt de EV6 ook te hebben, maar ook dat wil ik graag ff checken.
Nothing beats i-Drive met wieltje. Daarom heb ik de i4 eveneens geshortlist. Die moet dan wel behoorlijk wat toeters en bellen missen van de EV6.

Heb helaas al genoeg video's gezien alsmede met het systeem van de IONIQ5 gespeeld dat ik al kan vertellen dat het qua vloeiendheid niet in de buurt komt van i-Drive.
Ik moet me zelfs al over het gebruikelijke KIA interface lettertype heenzetten, wat overigens veel beter is in de IONIQ5. Maar goed dat is subjectief.

In de EV6 zie je dat op het bedieningspaneel voor airco etc alles in hoofdletters is, dat ziet er nog wel strak uit. In de GUI is echter alleen de eerste letter van alle benamingen een hoofdletter gevolgd door kleine letters. Met het gebruikte font oogt het rommelig in mijn ogen.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

xsive schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

De Hyundai is velen malen indrukwekkender in het echt dan op foto's/video's. Hopelijk geldt dat ook voor de EV6.

Hoe wezenlijk anders zijn de lampen op de EV6 plus t.o.v. de GT-Line. Het dynamische lijkt me zuiver een softwarematige instelling.

Hoop sowieso dat er zowel een gewone als een GT-line staat. Vrees voor alleen een GT-line. Over een paar uurtjes weten we het!
Als het dat ene model is waar al een paar youtube filmpjes van te vinden zijn in een showroom in Nederland (witte), dan is het denk ik niet de GT-Line. Hooguit de Plus. Want, vanaf de GT-Line zijn de wielkassen in carroserie kleur. Zwarte zijshirts/wielkasten = standaard EV6/EV6 Plus. Ik hoop juist daarom dat het niet een GT-line is want die kan ik niet betalen :P

[Voor 3% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-08-2021 15:37]

• xsive
HollovVpo1nt schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Als het dat ene model is waar al een paar youtube filmpjes van te vinden zijn in een showroom in Nederland (witte), dan is het denk ik niet de GT-Line. Hooguit de Plus. Want, vanaf de GT-Line zijn de wielkassen in carroserie kleur. Zwarte zijshirts/wielkasten = standaard EV6/EV6 Plus. Ik hoop juist daarom dat het niet een GT-line is want die kan ik niet betalen :P
Paar pagina's terug zijn foto's gedeeld dat die off white versie niet meer in Breukelen stond bij KIA NL, maar een grijs matte GT-Line in de plaats.

Hoop dat ze ze allebei meebrengen. Interieur van de GT-Line is niet echt mijn ding. De extra features dan weer wel.

Als het een EV6 wordt, dan kies ik of een dual motor ev6 plus of een single motor GT-Line.

Hyundai overweeg ik ook nog, maar daar is mijn inziens alleen de lounge versie een serieuze optie en die red ik dan net niet met dual motor.

Ook heb ik dan nog de i4 en de Polestar 2, maar ook daar loop ik tegen zaken aan... De Audi Q4 inmiddels echt afgeschreven ook al wil ik hem dolgraag fantastisch vinden. ID4 GTX twijfel ik nog enigszins over maar die plastic glimbak touchknoppen binnenin gaat er vermoedelijk voor zorgen dat ik afknap.

Het is een luxeprobleem, maar ergens voelt het ook een grote puzzel van concessies.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik vraag mij af wat Kia dacht dat hun doelgroep was met de EV6, want de gemiddelde leeftijd van de mensen hier zullen ze denk ik van schrikken 🤣

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03 11:06

HFman

Waar een wil is..

xsive schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Kun je wat foto's delen ? :) we kunnen "pas" 23 augustus....

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

• KeiFront
Korte samenvatting van mijn ervaring.

Er stond een zwarte GT-Line AWD, helaas had dit preproductie model geen schuif-/kanteldak. Er waren hier en daar een paar kleine foutjes te zien in de afwerking niet verrassend voor een preproductie model. Bijvoorbeeld in de koffer en bijvoorbeeld de A-stijl was het duidelijk te zien dat het plastiek van preproductie-kwaliteit was.

Verkoper melde dat de afwerking van bijvoorbeeld de A-stijl hetzelfde zou zijn als de afwerking van de nieuwe Kia Sorento die in de toonzaal stond. De afwerking van de Sorento was zeer degelijk.

Negatieve puntjes:

- De frunk van de AWD is klein maar dat is te verwachten vanwege de extra elektro motor, net groot genoeg voor laadkabels. Gelukkig RWD model gekozen vanwege extra bereik.
- Zetelbekleding is oké, kwaliteit is goed maar kleur bevalt me persoonlijk niet, had liever echt leder gehad in een andere kleur. Kan ook zijn omdat de zetelbekleding die ik nu heb zeer mooi is en passagiers altijd complimenten geven over de bekleding ik weet het ik mag een Kia niet vergelijken met een Lexus ;).

Neutraal:

- Afwerking moeilijk te beoordelen op een preproductie model. Maar toch positief verrast.
- ‌De zwarte kleur toont de vormen en het lijnenspel van de auto niet voldoende had misschien ook wel te maken met het artificiële licht.
- De neus was korter dan verwacht.

Positieve punten

- Cockpit en bedieningselementen zijn overzichtelijk op het eerste zicht.
- Bestuurders ruimte, ik ben 190 cm groot en heb vooraan nog +-10 cm hoofdruimte over.
- Passegierruimte meer dan voldoende. En blijkbaar heeft het uiteindelijke productiemodel nog iets meer ruimte en nog extra USB-aansluitingen, etc.
- Kofferruimte meer dan voldoende duidelijk meer ruimte dan in een Mach-E of Polestar 2, etc.
- De achterkant valt in het echt veel beter mee dan verwacht.

Eind conclusie: best wel tevreden met mijn bestelling (GT-Line RWD).

Paar foto's:

[Voor 43% gewijzigd door KeiFront op 05-08-2021 21:00]

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Leuk!
Heb je ook nog met de infotainment kunnen spelen? Is het vloeiend? Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de camera's en hoe ze werken. Bij de Ioniq 5 zie je beelden als de knipperlichten aangezet worden. Ben wel benieuwd hoeveel de EV6 aan functies heeft overgenomen.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Volgens mij zijn wij elkaar net ontlopen, ik zat ook in de groep met de oudjes op de eerste foto :P

Mijn indruk:
- Algemene vorm: neus korter dan ik dacht.
- Achterkant: vind ik nog steeds een misser, heeft mij niet overtuigd.
- Bestuurderszit: Overzichtelijk en echt cockpit gevoel, precies wat ik miste bij de Ioniq 5.

Ik had gehoopt meer gewowd te worden door de auto, misschien was het de kleur, maar ik vond hem toch niet zo. Ik had hem ook wat groter/aanweziger verwacht. Wat dat batreft is de Ioniq 5 wel wat meer aanwezig. Ik weet het niet. Ben niet super overtuigd.
Mister I schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:06:
Leuk!
Heb je ook nog met de infotainment kunnen spelen? Is het vloeiend? Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de camera's en hoe ze werken. Bij de Ioniq 5 zie je beelden als de knipperlichten aangezet worden. Ben wel benieuwd hoeveel de EV6 aan functies heeft overgenomen.
Hebben we niet mee kunnen spelen. De GT-Line en erboven heeft ook zo'n dodehoek camera wanneer je richting aangeeft volgens de brochure.

[Voor 30% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-08-2021 21:10]

• KeiFront
Leuk!
Nee helaas niet.
HollovVpo1nt schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:09:
Volgens mij zijn wij elkaar net ontlopen, ik zat ook in de groep met de oudjes op de eerste foto :P

Mijn indruk:
- Algemene vorm: neus korter dan ik dacht.
- Achterkant: vind ik nog steeds een misser, heeft mij niet overtuigd.
- Bestuurderszit: Overzichtelijk en echt cockpit gevoel, precies wat ik miste bij de Ioniq 5.

Ik had gehoopt meer gewowd te worden door de auto, misschien was het de kleur, maar ik vond hem toch niet zo. Ik had hem ook wat groter/aanweziger verwacht. Wat dat batreft is de Ioniq 5 wel wat meer aanwezig. Ik weet het niet. Ben niet super overtuigd.
Ik begrijp je standpunt en de Ioniq 5 is zeker meer aanwezig maar de binnenkant van Ioniq 5 valt me dan weer hard tegen. Ik denk dat het voornamelijk door de zwarte kleur komt, zwart is nu eenmaal niet de ideale kleur om een auto op vormen te beoordelen. Ik ben er zeker van dat in mat grijs of wit de auto meer tot zijn recht komt.

De voorkant is voor mij wow, zijkant is mooi maar geen wow omdat bijvoorbeeld de dorpel etc niet geaccentueerd wordt nu is het meer een zwarte inkvlek ;), de achterkant is beter dan verwacht.

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46
Heeft de EV6 eigenlijk draadloos Apple CarPlay? Kon het niet terugvinden in de brochure.

Binnenkort maar eens kijken of ik er eentje in het echt kan bezichtigen, ben heel stiekem toch aan het kijken voor 2de elektrische auto (elektrisch rijden bevalt me enorm). EV6 staat op de shortlist, maar de achterkant vind ik op plaatjes ook niet mooi.

• xsive
Falch schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:56:
Heeft de EV6 eigenlijk draadloos Apple CarPlay? Kon het niet terugvinden in de brochure.

Binnenkort maar eens kijken of ik er eentje in het echt kan bezichtigen, ben heel stiekem toch aan het kijken voor 2de elektrische auto (elektrisch rijden bevalt me enorm). EV6 staat op de shortlist, maar de achterkant vind ik op plaatjes ook niet mooi.
Tot nu toe alleen bedraad

• xsive
Walk around video:
YouTube: Kia EV6 GT-Line Prototype Black Netherlands reveal Aug 5th 2021 walk...

Samenvatting bevindingen voor mij:
+ Stuur mooier in het echt en bediening op stuur voelt zeer goed aan (niet die touch ellende van VW)
+ Airco/Radio bediening in midden paneel top! Voelde precies aan zoals je het wilt
+ Fijn de tiptoetsen bij de hand voor stoelverwarming, stoelventilatie en stuurwielverwarming. (Gemis bij de IONIQ5)
+ Voorstoelen uiterst naar achteren, nog riant zitten achter (ben zelf 1.86m)
+ Stoelen zaten goed
+ Middenconsole alu-look stuk ziet kwalitatief beter uit in het echt
+/- Het is meer een auto met cockpit dan een spaceshuttle. De IONIQ5 is in dat opzicht specialer, maar de KIA praktischer/ergonomischer
+ Top dat ik hem volledig in zwart heb kunnen zien. Dit leek me initieel een goed idee. Nu weet ik zeker dat die lak het niet moet worden, omdat de lijnen van de auto er naar mijn mening niet goed uitkomen zo
- Middenconsole plastic glossy pianolakkerig niet mijn ding
- Dashboard kastje was nog Prototype kunststof, hopelijk in productiemodel beter inclusief bescherming binnenin
- Knipperlichtbehuizing achterop toch net zo kitsj als verwacht, had hoop dat het beter uit zou zien. Het is wel speciaal gedaan verder
- Witte deurpanelen van de GT-Line zie ik liever zwart zoals in de EV6 Plus
- Stoelbekleding van GT-Line niet voor mij, liever de vegan leather van de EV6 Plus
- Suède afwerking zoals op de stoelen, krijgt de GT-Line ook in de deurafwerking. Nog niet kunnen zien in prototype.
- hoogte tussen kofferbakbodem en uitrolbare bagage cover had hoger gemogen, ik denk dat er nog geen rugzak rechtop kan staan eronder. In IONIQ5 is dit overigens nog erger.
- niet weg van navigatie systeem, kwam erg basic over, stapte na afloop weer terug in mijn Peugeot 3008 (2018) en toch meer stylo
- interface was ook belabberd traag. Je verwacht inmiddels toch wel de soepelheid van een smartphone. Dit zou overigens softwarematig worden opgelost.
- Meridian Sound System viel tegen, kan ook aan prototype liggen

Foto's:

[Voor 18% gewijzigd door xsive op 06-08-2021 01:21]

• xsive
Leuk!
Die dodehoek camera's heb je bij de IONIQ5 alleen in de Lounge (of P45). Bij de EV6 vanaf de GT-Line.

Infotainment naar mijn mening dus niet vloeiend, zie lijstje plus en minpunten hierboven. Kan mogelijk door software update verbeterd worden.

• xsive
KeiFront schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Nee helaas niet.

[...]

Ik begrijp je standpunt en de Ioniq 5 is zeker meer aanwezig maar de binnenkant van Ioniq 5 valt me dan weer hard tegen. Ik denk dat het voornamelijk door de zwarte kleur komt, zwart is nu eenmaal niet de ideale kleur om een auto op vormen te beoordelen. Ik ben er zeker van dat in mat grijs of wit de auto meer tot zijn recht komt.

De voorkant is voor mij wow, zijkant is mooi maar geen wow omdat bijvoorbeeld de dorpel etc niet geaccentueerd wordt nu is het meer een zwarte inkvlek ;), de achterkant is beter dan verwacht.
Valt het interieur van de IONIQ5 je tegen op foto's/video's of ook in het echt?

Ik vond het in het echt veel beter (zelfs indrukwekkend) t.o.v. wat ik op foto's/video's zag.
Het draaiwieltje van de radio voelt wel wat goedkoop aan. De draaiwieltjes in de EV6 zijn zoals ze horen te zijn!

• KeiFront
xsive schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:54:
+ Top dat ik hem volledig in zwart heb kunnen zien. Dit leek me initieel een goed idee. Nu weet ik zeker dat die lak het niet moet worden, omdat de lijnen van de auto er naar mijn mening niet goed uitkomen zo
Ik denk dat we het alle 3 tot nu toe over eens zijn, zwart is geen mooie kleur voor deze auto.
- Witte deurpanelen van de GT-Line zie ik liever zwart zoals in de EV6 Plus
- Stoelbekleding van GT-Line niet voor mij, liever de vegan leather van de EV6 Plus
- Suède afwerking zoals op de stoelen, krijgt de GT-Line ook in de deurafwerking. Nog niet kunnen zien in prototype.
Klopt stoelbekleding viel me ook tegen en hoop dat de witte deurpanelen er uiteindelijk beter uit ziet of in het zwart worden uitgvoerd.
- niet weg van navigatie systeem, kwam erg basic over, stapte na afloop weer terug in mijn Peugeot 3008 (2018) en toch meer stylo
- interface was ook belabberd traag. Je verwacht inmiddels toch wel de soepelheid van een smartphone. Dit zou overigens softwarematig worden opgelost.
Zal vermoedelijk wel aan prototype status liggen in principe is het hetzelfde systeem als in de Ioniq 5. Helaas hebben wij het niet kunnen testen in de eerdere sessie.
- Meridian Sound System viel tegen, kan ook aan prototype liggen
Dit is een tegenvaller, helaas hebben we dit niet kunnen testen.
xsive schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 01:33:
[...]
Valt het interieur van de IONIQ5 je tegen op foto's/video's of ook in het echt?

Ik vond het in het echt veel beter (zelfs indrukwekkend) t.o.v. wat ik op foto's/video's zag.
Het draaiwieltje van de radio voelt wel wat goedkoop aan. De draaiwieltjes in de EV6 zijn zoals ze horen te zijn!
Ik heb de IONIQ 5 in het echt gezien, beetje te veel space shuttle gevoel het interieur sprak me gewoon niet aan.

Mijn lijstje was Polestar 2, Ioniq 5, Model 3, Mach-E, EV6. Het ging uiteindelijk nog tussen de Polestar 2 en EV6 en EV6 won op features, etc. Ik ben geen echte SUV fan, hatchback/crossover kan me gelukkig nog wel bekoren, als de BMW I4 dit jaar nog leverbaar was dan was dat de grote kanshebber geweest.

• xsive
[...]

Ik heb de IONIQ 5 in het echt gezien, beetje te veel space shuttle gevoel het interieur sprak me gewoon niet aan.

Mijn lijstje was Polestar 2, Ioniq 5, Model 3, Mach-E, EV6. Het ging uiteindelijk nog tussen de Polestar 2 en EV6 en EV6 won op features, etc. Ik ben geen echte SUV fan, hatchback/crossover kan me gelukkig nog wel bekoren, als de BMW I4 dit jaar nog leverbaar was dan was dat de grote kanshebber geweest.
Voor mij zal de levering sowieso pas Q1 worden, dus ik heb vanaf het begin met 16% gerekend.

Voor mij is de i4 dan ook still in the game. Niet dat je voor 65k een hele uitgebreide i4 hebt. Maar nu moet ik wel zeggen dat bijvoorbeeld M-pakketten aan mij toch niet besteed zijn bij een BMW, alleen een M-stuurtje, maar dat is een upgrade van ongeveer 235, valt mee dus. Toch mis je banale zaken als een simpele dodehoeksensor...

De Polestar vind ik echt een fantastische auto, maar hiervoor krijg ik maar een beperkt optiebudget van de leasemaatschappij. Ook vervliegt er al 1000 euro aan verplichte metallic lak.

Het beste wat ik ervan kan maken is een dual motor + metallic of een single motor long range met metallic en een pilot pack OF plus pack. Eigenlijk wil je ze allebei. Ik ben dan sowieso gevoeliger voor de pilot pack, maar dan mis je iig de warmtepomp. Anderzijds zou die warmtepomp maar 30-35km schelen...
Een Volvo / Polestar is mijn inziens ook net wat symphatieker dan een BMW. Maar de Beamer heeft toch wel significante voordelen anderzijds.

De IONIQ5 was voor mij het meest indrukwekkend en (denk ik) hoe elektrisch rijden moet zijn, hoewel ik de Lounge uitvoering (voor mij de enige echte versie, al is het alleen maar vanwege vóór- en achterlichten) alleen in RWD mag bestellen. Ook werd hij voor mij sinds afgelopen vrijdag 15 euro duurder per maand. Had ik maar eerder moeten bestellen, maar ik wilde perse de EV6 afwachten.
Vervolgens is hier de lak/interieur combi niet mogelijk die ik graag zou willen...
Als laatste zijn er toch wat significante ergonomische zaken die me al enigszins ergerden tijdens de proefritten en viel me ook daar de infotainment nog steeds tegen qua vloeiendheid alsmede de voor mij te simplistische look van de Navi kaarten.
Dan de rangetest (AWD) van autoreview.nl... bij 100km/h nagenoeg WLTP gehaald. Bij 130km/h nog maar 270km... De Polestar is in de basis minder zuinig, maar valt een stuk minder hard terug bij 130... Zekerheid dat een software update dit gaat verbeteren voor de IONIQ5 is er niet... Anderzijds laad je het snelst...

De EV6 dan gisteren.
Het kon zowaar wel eens the best of both worlds zijn.
Is het in vele opzichten ook. Toch blijf ik ook hier met eerdergenoemde (vorige post) twijfels achter.
EV6 Plus AWD? GT-Line RWD?
Interieur mooier van de Plus denk ik. Exterieur ben ik nog niet over uit waar mij voorkeur naar uit gaat. Ook mis je toch wel een aantal zeer gewenste features die er pas vanaf de GT-Line opzetten. De Plus is wel 10x beter uitgerust vergeleken met een IONIQ5 op een lager uitrustingsniveau dan de Lounge.

Qua looks wilde ik de Q4 (40), maar voor mij qua interieur, prestaties en afwerking absoluut Audi-onwaardig. Het rechtvaardigt zijn prijs gewoon echt niet.

Dan is er de ID4 GTX sinds vrijdag bijgekomen op mijn keuzelijst. Veel beter al dan de standaard ID4. Moet er misschien maar eens in gaan rijden. Toch vind ik het verder een weinig spannende auto op heel wat vlakken...

Giga luxeprobleem dus en toch voelt alles als een concessie... 8)7

[Voor 4% gewijzigd door xsive op 06-08-2021 08:28]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tja, mijn balans na de Kia gezien te hebben wat betreft auto's die binnen budget vallen:
Mustang Mach-E: Van buiten en van binnen mooi, maar actieradius te laag (SR versie)
Audi Q4 40: De versie die binnen mijn budget valt (standaard) is Audi onwaardig en kaal. Van buiten wel de mooiste EV vind ik.
Ioniq 5: Van buiten Knight Rider, van binnen Desperate Housewifes
EV6: Van binnen Knight Rider, van buiten net niet

Ook een luxeprobleem. De vraag is welk minpunt stoor je je het minste aan t.o.v. de pluspunten.

• Franciesco
Bedankt allen voor de eerste indrukken!

Wat zithoogte betreft: hadden jullie meer het gevoel in een SUV te zitten of was het juist meer sedan/hatchback?

Met betrekking tot het Meridian systeem: wat viel hier aan tegen? En waren er bepaalde equalizer instellingen gedaan die misschien van invloed waren?
Ik zou dit overigens altijd zelf willen beoordelen want in mijn beleving willen mensen over het algemeen b.v. veel te veel laag horen welke helemaal niet in de muziek zit. Ik ben zelf meer van de natuurgetrouwe weergave met de focus op het middengebied en een gedoseerde laagweergave. En hoop dat het Meridian systeem dat kan bieden. Ze zijn niet vor niets een merk wat actief is in de hifi wereld.
Sowieso zou je de geluidskwaliteit beter kunnen beoordelen tijdens het rijden. Achtergrond geluiden door bandenafrol etc. spelen immers bij een auto toch altijd een behoorlijke rol bij het afspelen van muziek.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Franciesco schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:17:

Wat zithoogte betreft: hadden jullie meer het gevoel in een SUV te zitten of was het juist meer sedan/hatchback?
Ik ben 1,75 en ik vond het niet echt een SUV.
Ik de Mach-E en in de Q4 zat ik voor mijn gevoel hoger.
Tegelijkertijd zit je ook niet zo laag als in een sedan. Ik rij nu in een Opel Astra station, en als ik met mijn been de deur uit 'hang', dan kan mijn schoen plat op de grond. Maar bij de EV6 bungelde m'n voetje in de lucht haha. Zat denk ik wel 10cm tussen.

• xsive

Met betrekking tot het Meridian systeem: wat viel hier aan tegen? En waren er bepaalde equalizer instellingen gedaan die misschien van invloed waren?
Ik zou dit overigens altijd zelf willen beoordelen want in mijn beleving willen mensen over het algemeen b.v. veel te veel laag horen welke helemaal niet in de muziek zit. Ik ben zelf meer van de natuurgetrouwe weergave met de focus op het middengebied en een gedoseerde laagweergave. En hoop dat het Meridian systeem dat kan bieden. Ze zijn niet vor niets een merk wat actief is in de hifi wereld.
Sowieso zou je de geluidskwaliteit beter kunnen beoordelen tijdens het rijden. Achtergrond geluiden door bandenafrol etc. spelen immers bij een auto toch altijd een behoorlijke rol bij het afspelen van muziek.
Ben zelf een audiofiel en hobby producer, dus heb ook het liefst mijn geluid zo neutraal mogelijk. Bass mooi "rond" met onderlaag die het geheel moet optillen. Clarity bovenin. Midden hoeft van mij niet zo scherp.

Er zat een simpele 3 bands equalizer in de prototype software.

Heb wat gespeeld ermee. Treble ging al gauw naar +10.
Middentonen kreeg ik niet echt lekker.

Bass nagenoeg op neutraal. Miste vooral wat sublaag die het geheel optilt. Deuren dicht gehad.

Maximaal volume was ook niet om over naar huis te schrijven.

Slechte bron: SlamFM en 538 via DAB. Wat is dat 96kbps?

Verder blijft het een prototype dus zegt mogelijk niets over de uiteindelijke geluidskwaliteit. Voor hetzelfde geld zaten er enkel speaker covers in dit voertuig van meridian.

De Bose 7.1 (6.1?) In de IONIQ5 kon mij een stuk meer bekoren. Maar dat was geen prototype.

• xsive

Hij zat voor mijn gevoel lager dan de polestar 2, wat mogelijk niet eens kan, omdat het dak lager is van de polestar 2. Anyway ik had de stoel wat omhoog gezet, al was het maar zodat de achterpassagiers dan wel hun schoenen onder de stoel kregen.
Ik zat toen in een goede positie achter het stuur, maar vrij dicht tegen het plafond. (1.86m lang)

• Franciesco
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Ik ben 1,75 en ik vond het niet echt een SUV.
Ik de Mach-E en in de Q4 zat ik voor mijn gevoel hoger.
Tegelijkertijd zit je ook niet zo laag als in een sedan. Ik rij nu in een Opel Astra station, en als ik met mijn been de deur uit 'hang', dan kan mijn schoen plat op de grond. Maar bij de EV6 bungelde m'n voetje in de lucht haha. Zat denk ik wel 10cm tussen.
Ok, klinkt alsof het tussen een SUV en hatchback in zit. Fijn, want zo'n hoge zit hoeft van mij helemaal niet.

• Franciesco
xsive schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Ben zelf een audiofiel en hobby producer, dus heb ook het liefst mijn geluid zo neutraal mogelijk. Bass mooi "rond" met onderlaag die het geheel moet optillen. Clarity bovenin. Midden hoeft van mij niet zo scherp.

Er zat een simpele 3 bands equalizer in de prototype software.

Heb wat gespeeld ermee. Treble ging al gauw naar +10.
Middentonen kreeg ik niet echt lekker.

Bass nagenoeg op neutraal. Miste vooral wat sublaag die het geheel optilt. Deuren dicht gehad.

Maximaal volume was ook niet om over naar huis te schrijven.

Slechte bron: SlamFM en 538 via DAB. Wat is dat 96kbps?

Verder blijft het een prototype dus zegt mogelijk niets over de uiteindelijke geluidskwaliteit. Voor hetzelfde geld zaten er enkel speaker covers in dit voertuig van meridian.

De Bose 7.1 (6.1?) In de IONIQ5 kon mij een stuk meer bekoren. Maar dat was geen prototype.
Ok, duidelijk! Ik kan me haast niet voorstellen dat het Meridian systeem aleen de beschikking krijgt over een simpele 3 bands equaliser. Wie weet heb je gelijk dat het geen echt Meridian systeem was en/of dat het e.e.a. in de produktiemodellen anders gaat zijn. In sommige Youttube filmpjes heb ik gezien dat er een versterker onderin het kofferbak ligt (nog onder het vak die onder de vloer zit). Heb je dat gezien?
De bitrate van de diverse DAB+ radiozenders verschilt wat onderling. SlamFM gebruikt 96kbps en radio538. 80kbps

https://www.radiodigi.nl/landelijke-stations.html

Laten we hopen dat het bij een produktie EV6 en bij gebruik van een goede bron wel goed klinkt.

• xsive
Franciesco schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:30:
[...]

Ok, duidelijk! Ik kan me haast niet voorstellen dat het Meridian systeem aleen de beschikking krijgt over een simpele 3 bands equaliser. Wie weet heb je gelijk dat het geen echt Meridian systeem was en/of dat het e.e.a. in de produktiemodellen anders gaat zijn. In sommige Youttube filmpjes heb ik gezien dat er een versterker onderin het kofferbak ligt (nog onder het vak die onder de vloer zit). Heb je dat gezien?
De bitrate van de diverse DAB+ radiozenders verschilt wat onderling. SlamFM gebruikt 96kbps en radio538. 80kbps

https://www.radiodigi.nl/landelijke-stations.html

Laten we hopen dat het bij een produktie EV6 en bij gebruik van een goede bron wel goed klinkt.
Heb de versterker niet gezien, geen aandacht besteed onder de afdekplaat achter. Weet idd waar die zit van een YouTube filmpje. Ik ga maandag nog een keer (moest die dag toch al in Heerlen zijn voor het werk), zal dan even kijken of ik erbij kan :*)
Tweede keer zie je toch weer andere zaken!

• stimpyrulez
Ik ga 3 Sept kijken in Zwolle.
Helaas kan het niet eerder en ook het dichtst in de buurt van Twente.
Wel vreemd dat er niks in Hengelo, Almelo of Enschede gedaan wordt.

Maar ben ook benieuwd hoe hij in het echt is.
Hopelijk hebben ze dan ook een mat grijse variant staan.

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03 11:06

HFman

Waar een wil is..

stimpyrulez schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:13:
Ik ga 3 Sept kijken in Zwolle.
Helaas kan het niet eerder en ook het dichtst in de buurt van Twente.
Wel vreemd dat er niks in Hengelo, Almelo of Enschede gedaan wordt.

Maar ben ook benieuwd hoe hij in het echt is.
Hopelijk hebben ze dan ook een mat grijse variant staan.
Dacht dat "deze" die nu op de foto's rond ging ? of zijn er meer demo/proto auto's ?

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

• Franciesco
xsive schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Heb de versterker niet gezien, geen aandacht besteed onder de afdekplaat achter. Weet idd waar die zit van een YouTube filmpje. Ik ga maandag nog een keer (moest die dag toch al in Heerlen zijn voor het werk), zal dan even kijken of ik erbij kan :*)
Tweede keer zie je toch weer andere zaken!
As maandag ga ik de auto ook in Heerlen te bekijken. Want toevallig ben ik die dag ook voor mijn werk daar. :)

• xsive
HFman schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:24:
[...]

Dacht dat "deze" die nu op de foto's rond ging ? of zijn er meer demo/proto auto's ?
Gisteren gevraagd, alleen die zwarte GT-Line (zie vorige pagina) zou door het land gaan voor de roadshow.

Deze software ziet er trouwens al een stuk beter uit dan het prototype van de roadshow:
YouTube: 2022 KIA EV6 'GT-Line' EXTERIOR/INTERIOR Walkaround 2022 기아 EV6 'GT라...

Het zoomen op de kaart is nog steeds bedroevend

• KeiFront
xsive schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:24:
[...]
Voor mij is de i4 dan ook still in the game. Niet dat je voor 65k een hele uitgebreide i4 hebt. Maar nu moet ik wel zeggen dat bijvoorbeeld M-pakketten aan mij toch niet besteed zijn bij een BMW, alleen een M-stuurtje, maar dat is een upgrade van ongeveer 235, valt mee dus. Toch mis je banale zaken als een simpele dodehoeksensor...
Ik zit met de EV6 GT-line RWD nog een stukje onder mijn leasebudget. Maar de opties maken de I4 duur voornamelijk in de bijtelling. Zit dan net op kantelpunt om toch privé gaan te rijden, kans is toch al zeer groot dat ik binnen 4-5 jaar privé zal gaan rijden aangezien alles dan 22% bijtelling is.
Franciesco schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:16:
[...]
Ok, klinkt alsof het tussen een SUV en hatchback in zit. Fijn, want zo'n hoge zit hoeft van mij helemaal niet.
Ja zit er een beetje tussenin, ik ben ook geen SUV-fan ik zit liever zo laag mogelijk.
Franciesco schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:30:
[...]
Ok, duidelijk! Ik kan me haast niet voorstellen dat het Meridian systeem aleen de beschikking krijgt over een simpele 3 bands equaliser. Wie weet heb je gelijk dat het geen echt Meridian systeem was en/of dat het e.e.a. in de produktiemodellen anders gaat zijn. In sommige Youttube filmpjes heb ik gezien dat er een versterker onderin het kofferbak ligt (nog onder het vak die onder de vloer zit).
Ik heb geen subwoofer gezien onder de afdekplaat lag enkel een ehbo kistje. Ik kan me ook geen video herinneren waarin ik een subwoofer heb gezien.

• stimpyrulez
KeiFront schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:46:

Ik heb geen subwoofer gezien onder de afdekplaat lag enkel een ehbo kistje. Ik kan me ook geen video herinneren waarin ik een subwoofer heb gezien.
In deze van tesla Bjorn

• xsive
Zit idd nog 1 level lager dan de dubbele bodem. Ik ga er maandag naar kijken of ik er bij kan.

• Franciesco
Een nieuw Youtube filmpje die ik wel interessant vond om te kijken omdat er ook een stuk getoond wordt waarbij de auto buiten staat en rijdt. Geeft toch weer een iets ander beeld dan opgenomen in een showroom.
Vanaf ca 5:30:

https://youtu.be/qiA1Q5dHohM

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ugh ik had bijna de knoop doorgehakt en een Mach-E gekozen maar die mat grijze EV6 zegt dan ehhh terug komen jij. Mooie wagen. Alleen lastig in het onderhoud/ wassen.

• xsive
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:12:
Ugh ik had bijna de knoop doorgehakt en een Mach-E gekozen maar die mat grijze EV6 zegt dan ehhh terug komen jij. Mooie wagen. Alleen lastig in het onderhoud/ wassen.
Ja werd nog eens onderstreept donderdagavond bij de presentatie dat de KIA met matte lak echt niet door de carwash mag.

Hyundai Nieuwegein: "oh, wij douwen de IONIQ5 Gravity Gold Matte gewoon hier bij ons door de carwash. We moeten nog wel wat ervaring opdoen met matte lakken verder, maar het valt tot nu toe mee"

• stimpyrulez
xsive schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Ja werd nog eens onderstreept donderdagavond bij de presentatie dat de KIA met matte lak echt niet door de carwash mag.
Ik zit er aan te denken om die van mij straks wel van een beschermlaag te voorzien (N-XTC).
kost wel wat, maar als dat wat oplevert heb ik het er wel voor over.
Verder was ik de auto nu ook vaak met de hand (gewoon omdat ik het leuk vind). Dus dat zal straks niet een extra 'straf' worden.
Wel weer andere auto shampoo en zo kopen denk ik dan.

Ach ja, we zullen zien.
Dit zal de eerste nieuwe auto zijn die ik (zakelijk) koop. Dan graag ook in de kleur die ik mooi vind ;)

• xsive
KeiFront schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Ik zit met de EV6 GT-line RWD nog een stukje onder mijn leasebudget. Maar de opties maken de I4 duur voornamelijk in de bijtelling. Zit dan net op kantelpunt om toch privé gaan te rijden, kans is toch al zeer groot dat ik binnen 4-5 jaar privé zal gaan rijden aangezien alles dan 22% bijtelling is.

[...]

Ja zit er een beetje tussenin, ik ben ook geen SUV-fan ik zit liever zo laag mogelijk.

[...]

Vanavond in Heerlen incl foto van versterker/sub.
Geluid opnieuw getest met andere bron, was nu wel onder de indruk!

• Franciesco
Gisteren ben ik ook in Heerlen geweest om de EV6 te bekijken.

Al is zwart niet mijn favoriete lakkleur, ik vond het een mooie auto om te zien. Gelukkig is de auto qua hoogte de crossover waarop ik gehoopt had. Ik ben namelijk niet zo'n fan van hoge auto's: de EV6 zit (zoals andere al aangegeven hebben) optisch tussen een sedan/hatchback en SUV in.
Wat me opviel aan de buitenkant was dat er lellen van wielen onder zitten. Iets wat je tegenwoordig vaak zit. Het misstaat zeker niet hoor, maar de wielen (velg+band) zijn echt een stuk groter dan b.v. bij een BMW 3-serie.

Omdat de kofferbak voor mij belangrijk is, heb ik deze uitgebreid bekeken. En lijkt voor mijn doel (o.a. hondenbech) geschikt. Fijn is dat de hoek van de achterbankleuning instelbaar is zodat een schuine bench optimaal tegen de leuning gezet kan worden. De kofferbak is met 104cm lekker breed en er zit over vrijwel de volledige breedte én diepte een vak waarin allerlei losse spullen opgeborgen kunnen worden. De zijkanten van de kofferbak en ook de binnenkant van de kofferklep waren trouwens van hard en glimmend zwart plastic. Ik mag hopen dat dat pre-produktie materiaal is, want dat zag er echt niet uit. De verkoper wist me hierover geen uitsluitsel te geven (het was hem ook niet opgevallen). Een snel vergelijk met een Kia Niro leerde iig dat het kunststof daarin wel van fatsoenlijke kwaliteit is. Dus er is hoop.

Het interieur was ruim maar wel redelijk donker. Dit zal voor een deel gekomen zijn doordat de auto binnen stond (buiten was het door een fikse regenbui ook niet licht) en de uitvoering had een donkere hemel en geen open dak. Gelukkig zit dat open dak in het produktie GT-line model wel en ik verwacht dat het interieur dan veel lichter aan doet.
De stoelen voorin zaten mij (181cm en slank postuur) prima: fijn is dat de hoek van de zitting in te stellen is en er leek zo als eerste indruk veel zijdelingse steun. De suede stof van de GT-line helpt daarin ook: die is stroef waardoor je steviger zit dan op leer. Het stuur voelde goed, was een mooi formaat en redelijk dik (denk vergelijkbaar met het BMW sport stuurwiel, het M-stuur is duidelijk dikker). De knoppen op het stuur voelde prettig aan.
Het dashboard geeft een cockpit gevoel en is hiermee duidelijk anders dan b.v. een Tesla Model 3 (die ik zakelijk rijd). Ik houd wel van zo'n cockpit achtig dashboard. De 2 schermen in het dashboard kwamen in het echt trouwens qua formaat groter op mij over dat vooraf gedacht. Het scherm achter het stuur biedt veel informatie en ziet er prima uit. Ik heb beperkt met de user interface van het navi scherm gespeeld, en dit werkte redelijk soepel. De GUI van het navigatiescherm is OK. maar ziet er niet heel strak en modern uit vind ik, ik denk vooral vanwege de kleurstelling van o.a. de iconen. Het haalt het zeker niet bij BMWs i-Drive, maar er lijkt best mee te leven. Hier wil ik later (in het echte produktiemodel) nog wel eens wat meer mee spelen.

De knoppen en materialen in de auto zagen en voelde over het algemeen prima. Wel behoorlijk wat piano lak kunststof sierpanelen wat niet echt mijn favoriet is. Wat dat betreft zou ik graag wat extra keuze in materialen en kleuren willen hebben.

Over afwerking gesproken: wat ik netjes vind is dat de deurvakken aan de binnenkant bekleed zijn met stof. Dat is zelfs bij de Duitse merken lang niet altijd het geval en helpt tegen rammelende/trillende spullen. Het vak onder de middenconsole is lekker groot: mijn kleine laptoptas (voor 13 inch laptop) paste er in. Ook handig voor de dames die een handtas bij zich hebben. :)

De ruimte achterin is voor mij niet heel belangrijk, maar je kan er goed zitten: veel beenruimte en de hoofdruimte is voldoende, maar ik schat dat je vanaf ca 185cm lengte met je kruin tegen het dak aan zit. De vloer achterin is helemaal vlak: een duidelijk voordeel van een volledig als EV ontworpen model. Wel zit je door de hoge vloer met iets opgetrokken benen. Dit leek overigens minder erg dan in de Model 3.

Persoonlijke conclusie: als verwende BMW rijder valt er hier en daar valt best wat op aan te merken, maar de eerste indruk is zeker positief. De EV6 blijft dan ook op mijn shortlist staan, en ik kijk uit naar het echte produktiemodel en een proefrit.

• xsive
Franciesco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:03:
Gisteren ben ik ook in Heerlen geweest om de EV6 te bekijken.

Al is zwart niet mijn favoriete lakkleur, ik vond het een mooie auto om te zien. Gelukkig is de auto qua hoogte de crossover waarop ik gehoopt had. Ik ben namelijk niet zo'n fan van hoge auto's: de EV6 zit (zoals andere al aangegeven hebben) optisch tussen een sedan/hatchback en SUV in.
Wat me opviel aan de buitenkant was dat er lellen van wielen onder zitten. Iets wat je tegenwoordig vaak zit. Het misstaat zeker niet hoor, maar de wielen (velg+band) zijn echt een stuk groter dan b.v. bij een BMW 3-serie.

Omdat de kofferbak voor mij belangrijk is, heb ik deze uitgebreid bekeken. En lijkt voor mijn doel (o.a. hondenbech) geschikt. Fijn is dat de hoek van de achterbankleuning instelbaar is zodat een schuine bench optimaal tegen de leuning gezet kan worden. De kofferbak is met 104cm lekker breed en er zit over vrijwel de volledige breedte én diepte een vak waarin allerlei losse spullen opgeborgen kunnen worden. De zijkanten van de kofferbak en ook de binnenkant van de kofferklep waren trouwens van hard en glimmend zwart plastic. Ik mag hopen dat dat pre-produktie materiaal is, want dat zag er echt niet uit. De verkoper wist me hierover geen uitsluitsel te geven (het was hem ook niet opgevallen). Een snel vergelijk met een Kia Niro leerde iig dat het kunststof daarin wel van fatsoenlijke kwaliteit is. Dus er is hoop.

Het interieur was ruim maar wel redelijk donker. Dit zal voor een deel gekomen zijn doordat de auto binnen stond (buiten was het door een fikse regenbui ook niet licht) en de uitvoering had een donkere hemel en geen open dak. Gelukkig zit dat open dak in het produktie GT-line model wel en ik verwacht dat het interieur dan veel lichter aan doet.
De stoelen voorin zaten mij (181cm en slank postuur) prima: fijn is dat de hoek van de zitting in te stellen is en er leek zo als eerste indruk veel zijdelingse steun. De suede stof van de GT-line helpt daarin ook: die is stroef waardoor je steviger zit dan op leer. Het stuur voelde goed, was een mooi formaat en redelijk dik (denk vergelijkbaar met het BMW sport stuurwiel, het M-stuur is duidelijk dikker). De knoppen op het stuur voelde prettig aan.
Het dashboard geeft een cockpit gevoel en is hiermee duidelijk anders dan b.v. een Tesla Model 3 (die ik zakelijk rijd). Ik houd wel van zo'n cockpit achtig dashboard. De 2 schermen in het dashboard kwamen in het echt trouwens qua formaat groter op mij over dat vooraf gedacht. Het scherm achter het stuur biedt veel informatie en ziet er prima uit. Ik heb beperkt met de user interface van het navi scherm gespeeld, en dit werkte redelijk soepel. De GUI van het navigatiescherm is OK. maar ziet er niet heel strak en modern uit vind ik, ik denk vooral vanwege de kleurstelling van o.a. de iconen. Het haalt het zeker niet bij BMWs i-Drive, maar er lijkt best mee te leven. Hier wil ik later (in het echte produktiemodel) nog wel eens wat meer mee spelen.

De knoppen en materialen in de auto zagen en voelde over het algemeen prima. Wel behoorlijk wat piano lak kunststof sierpanelen wat niet echt mijn favoriet is. Wat dat betreft zou ik graag wat extra keuze in materialen en kleuren willen hebben.

Over afwerking gesproken: wat ik netjes vind is dat de deurvakken aan de binnenkant bekleed zijn met stof. Dat is zelfs bij de Duitse merken lang niet altijd het geval en helpt tegen rammelende/trillende spullen. Het vak onder de middenconsole is lekker groot: mijn kleine laptoptas (voor 13 inch laptop) paste er in. Ook handig voor de dames die een handtas bij zich hebben. :)

De ruimte achterin is voor mij niet heel belangrijk, maar je kan er goed zitten: veel beenruimte en de hoofdruimte is voldoende, maar ik schat dat je vanaf ca 185cm lengte met je kruin tegen het dak aan zit. De vloer achterin is helemaal vlak: een duidelijk voordeel van een volledig als EV ontworpen model. Wel zit je door de hoge vloer met iets opgetrokken benen. Dit leek overigens minder erg dan in de Model 3.

Persoonlijke conclusie: als verwende BMW rijder valt er hier en daar valt best wat op aan te merken, maar de eerste indruk is zeker positief. De EV6 blijft dan ook op mijn shortlist staan, en ik kijk uit naar het echte produktiemodel en een proefrit.
Ik had de indruk dat ze de software hadden geüpdatet t.o.v. afgelopen donderdag in Valkenswaard, die was duidelijk beperkter en hakkelig.
Het was echt wel goed te noemen gisteravond in Heerlen.

Over de kunststoffen in o.a. de achterbak waar jij naar referereert, werd in Valkenswaard expliciet verteld dat dit echt aan het prototype lag, idem voor de binnenkant van het dashboardkastje. Het is ook consistent dezelfde prototyping kunststof, dus dat lijkt me helemaal goed te komen!

Vwb de wielen:
Die 20 inch wielen waar deze zwarte GT-Line AWD van de roadshow mee komt, krijg je ook pas vanaf de GT-Line AWD. Alle versies daaronder hebben de 19 inch wielen (ik noem ze "klavertje 5"). Persoonlijk denk ik dat die velg beter in balans is op de EV6. Vind de 20 inchers ook iets te agressief gelijnd, maar dat is zeer subjectief natuurlijk.

Grappig is dat hoe gaaf ik een donkere kleur als zwart/donkergrijs via de configurator vind op de auto, zo hard viel het me tegen in real life. Alsof de lijnen van de auto niet goed uitkomen. Zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is!

Hij staat bij mij ook nog steeds op de shortlist, weliswaar de AWD EV6 plus omdat er voor mij aspecten aan de GT-Line zitten die ik persoonlijk minder vind zoals de bekleding. Ik moet dan wel behoorlijk wat gave features missen. Ook kan ik de GT-Line alleen RWD nemen op mijn keuzelijst.

Wat nog echt aan mijn geweten vreet is "too bad it's a KIA", maar het is een zeer indrukwekkende auto, kan niet anders zeggen.

Update: de donkere hemel zit alleen in de GT-Line. De GT-Line heeft dan wel weer een schuif-kantel dak dat open kan. Het prototype van de roadshow mist het dakje. Wellicht dat het voor een hoop verlichting zorgt voor je 8)

• Franciesco
Fijn om te lezen dat dat glimmende zwarte plastic pre produktiemateriaal is.

Als ik voor een EV6 ga, dan zal het de GT-line zijn: er zitten in die versie zoveel dingen die ik graag wil (oa het schuif-/kanteldak, de matrix koplampen, 360 graden camera en head-up display) dat het voor mij een no-brainer is.

De 20 inch velgen vind ik wat styling betreft mooi,alleen vind ik het jammer dat de banden dan ook meteen erg breed zijn (255 tov 235 voor de 19 inch). De extra breedte zorgt voor een wat lagere actieradius (ik heb van de 20 inch versie nog geen definitieve WLTP gezien) en ook theoretisch voor meer lawaai.
Wellicht zijn de 20 inch velgen ook met smallere banden te combineren? Iemand een idee van de J-waarde van die velgen?
De 19 inch velgen wil ik nog wel eens in het echt zien: misschien passen die ook prima.

• xsive
Franciesco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:04:
Fijn om te lezen dat dat glimmende zwarte plastic pre produktiemateriaal is.

Als ik voor een EV6 ga, dan zal het de GT-line zijn: er zitten in die versie zoveel dingen die ik graag wil (oa het schuif-/kanteldak, de matrix koplampen, 360 graden camera en head-up display) dat het voor mij een no-brainer is.

De 20 inch velgen vind ik wat styling betreft mooi,alleen vind ik het jammer dat de banden dan ook meteen erg breed zijn (255 tov 235 voor de 19 inch). De extra breedte zorgt voor een wat lagere actieradius (ik heb van de 20 inch versie nog geen definitieve WLTP gezien) en ook theoretisch voor meer lawaai.
Wellicht zijn de 20 inch velgen ook met smallere banden te combineren? Iemand een idee van de J-waarde van die velgen?
De 19 inch velgen wil ik nog wel eens in het echt zien: misschien passen die ook prima.
Ja ik had de eerstgenoemde zaken liever wel dan niet, maar het zijn geen showstoppers voor mij. Zo gebruik ik mijn huidige 360 graden camera amper en vooral de piepers en de achteruitrijcamera. Die zitten dus ook al op de EV6 plus. Wat ik vooral jammer vind om te missen zijn de blind spot camera's, dat heb ik ervaren in de IONIQ5, echt top. Maar dan draai ik mijn nek waarschijnlijk helemaal nooit meer, krijg ik straks nog een stijve nek 8)7
Heerlijk Hollands naar je voordeel relativeren...

Anyway die banden:
Bij de IONIQ5 scheelt het iets van 20km range uit mijn hoofd.

Ik heb de IONIQ5 met zowel 20 inch (255 breed) als 19 inch (235 breed) gereden.

Hoewel ik meer comfort had verwacht met de 19 inch is het tegendeel waar: de IONIQ5 is veel stabieler met de 20 inch en de vering is zo goed, dat het comfort nog steeds hetzelfde is. Ik schat dus dat we dit in lijn mogen verwachten bij de EV6.

Als ik de IONIQ5 bestel, ga ik lig zeker voor 20 inch.

Bij de Polestar 2 bijvoorbeeld gaat de gestelde theorie wel degelijk op: veel comfortabeler met 19 inch dan met 20 inch. Beiden gereden in Beesd.

• Franciesco
De 360 graden camera heb ik nu ook op mijn prive auto, en ik vind dat toch wel fijn als je b.v. langs stoepranden wilt parkeren. Je kunt dan namelijk beter zien of je nog wat van de stoeprand af staat zodat de velgen er niet tegen aan schuren.
Maar zoals alles met auto's: allemaal persoonlijke voorkeuren, en ook geen absolute showstopper voor mij. Maar zou het wel graag willen hebben. :)

Wat opties betreft sluit de EV6 ook beter bij mijn wensen dan b.v. de Tesla Model Y. Die laatste lijkt me ook wel een fijne en ruime auto. Het is alleen zo jammer dat diverse opties die ik nu heb en graag wil behouden niet mogelijk zijn met de Model Y (zoals schuif-/kanteldak, HUD, matrix koplampen). Desalniettemin staat de Y ook op mijn lijstje.

Interessante ervaringen met de IONIQ 5! Heb je in de IONIQ 5 verschil in afrolgeluiden waargenomen tussen de 235 en 255 brede banden?

In onderstaande filmpje kun je trouwens een goede indruk krijgen van de real-life looks van de EV6 met de 19 inch velgen. Ziet er ook zeker niet verkeerd uit.

https://www.youtube.com/w...sdg&ab_channel=KindelAuto

• xsive
Franciesco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:13:
De 360 graden camera heb ik nu ook op mijn prive auto, en ik vind dat toch wel fijn als je b.v. langs stoepranden wilt parkeren. Je kunt dan namelijk beter zien of je nog wat van de stoeprand af staat zodat de velgen er niet tegen aan schuren.
Maar zoals alles met auto's: allemaal persoonlijke voorkeuren, en ook geen absolute showstopper voor mij. Maar zou het wel graag willen hebben. :)

Wat opties betreft sluit de EV6 ook beter bij mijn wensen dan b.v. de Tesla Model Y. Die laatste lijkt me ook wel een fijne en ruime auto. Het is alleen zo jammer dat diverse opties die ik nu heb en graag wil behouden niet mogelijk zijn met de Model Y (zoals schuif-/kanteldak, HUD, matrix koplampen). Desalniettemin staat de Y ook op mijn lijstje.

Interessante ervaringen met de IONIQ 5! Heb je in de IONIQ 5 verschil in afrolgeluiden waargenomen tussen de 235 en 255 brede banden?

In onderstaande filmpje kun je trouwens een goede indruk krijgen van de real-life looks van de EV6 met de 19 inch velgen. Ziet er ook zeker niet verkeerd uit.

https://www.youtube.com/w...sdg&ab_channel=KindelAuto
Klinkt idd perfect voor je. Bij mijn 3008 gaan automatisch de buitenspiegels naar beneden zodra ik hem in zijn achteruit zet, zodat ik perfect zie hoe ik t.o.v. de stoeprand zit. De 360 camera misschien 1x benut op 3,5 jaar tijd en dan heb ik dus ook niet echt kunnen leren erop te vertrouwen. Weet niet of de EV6 ook automatisch de spiegels naar beneden richt in zijn achteruit...

Ik ervaarde geen duidelijk verschil tussen in afrolgeluid. De IONIQ5 is sowieso mijn inziens extreem goed geïsoleerd.

• Franciesco
Dat van die naar beneden draaiende rechter buitenspiegel ken (en heb) ik ook. En is ook zeker handig, maar heb je niks aan als je vooruit inparkeert in bepaalde vakken op b.v. een parkeerterrein bij de supermarkt. Een top view/bird view is dan een handige aanvulling.

Fijn dat je geen verschil in afrolgeluiden hebt gehoord tussen 235 en 255 breed.

Heb jij trouwens enig idee wanneer de rijimpressies op Youtube gaan verschijnen? Ik had ze zo langzamerhand toch wel verwacht...

• xsive
Franciesco schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:50:
Dat van die naar beneden draaiende rechter buitenspiegel ken (en heb) ik ook. En is ook zeker handig, maar heb je niks aan als je vooruit inparkeert in bepaalde vakken op b.v. een parkeerterrein bij de supermarkt. Een top view/bird view is dan een handige aanvulling.

Fijn dat je geen verschil in afrolgeluiden hebt gehoord tussen 235 en 255 breed.

Heb jij trouwens enig idee wanneer de rijimpressies op Youtube gaan verschijnen? Ik had ze zo langzamerhand toch wel verwacht...
Dat is waar.

Ik mag hopen dat de eerste rijimpressies snel volgen. Mijn vermoeden is dan dat de eerste uit Korea zullen komen.
Ik raad Asian Petrolhead YouTube kanaal aan (Engelstalig). Die was ook zeer snel met de IONIQ5.

Zou me verbazen als hij niet net zo goed (zo niet beter) rijdt dan de IONIQ5 waar ik zeer over te spreken ben op wat kleine ergonomische missers na, waar de EV6 geen last van heeft gezien dedicated knoppen en curved display.

Deze is ook top voor de kleurtjes:
YouTube: The New 2022 KIA EV6 "3COLOR" EXTERIOR Walkaround.

Zwarte GT Line met 19 inch:
YouTube: YouTube

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb vanmiddag de bevestiging vanuit de dealer gekregen dat de geplande afleverdatum op 22 oktober staat :) :) :)
Pagina: 1 2 3 ... 272 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee