Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-06 13:57
Freezhost schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:40:
Ik twijfel nu ook een beetje, die snelwegassistentie is inderdaad wel ideaal en een HUD kan ook handig zijn. Maar wat ik mij vooral afvraag, hoe ziet het interieur er uit in de verschillende uitvoeringen. Zijn daar al ergens foto's van opgedoken?

In de Plus zit vegan lederen bekleding ten opzichte van stof/vegan leder combinatie, nu zie ik op de website dat in de EV6 het interieur wit is maar is dat ook in de Plus variant het geval? Als ik de GT-Line selecteer wordt het zwart en dat ziet er toch een stuk beter uit maar die heeft volgens de prijslijst suède/vegan leder combinatie

Is er iemand die dit weet?
Wat ik net effe heb gedaan is op de KIA site gekeken en dan op de stoel klikken (zodat je het interieur ziet).

Als ik dan switch tussen EV6 (lichte bekleding) naar GT line dan wordt het een soort van donker/lichte bekleding.
Alleen de EV6 Plus staat hier dus niet tussen.

Zie wel dat er in de prijslijst bij de PLUS staat: Vegan lederen bekleding
Maar welke kleur dat is... dat staat er dus niet bij.

• Freezhost
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-06 14:17
Ja precies, zo kwam ik er dus achter het verschil tussen de EV6 en de GT line. Ik vind die van de GT Line mooier vandaar dat ik graag wil weten wat er in de EV6 Plus zit. Ik ga wel even informeren bij de dealer, GT Line scheelt maar 4K dus ik ga er even uit dat het qua financiering ook wel moet lukken.

Vooral dat stuur vind ik niet mooi met dat wit en je ziet er alles op.

• Zandje06
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 23:45
Dealer die ik gesproken heb vertelde dat witte interieur niet klopte. Alle interieuren zijn donker

• Freezhost
Dat zou mooi zijn, het is misschien een kwestie van smaak maar ik vind wit ook niet praktisch. Nu moet ik voor maandag een knop doorhakken en dan even bepalen welke uitvoering. :)

• siteoptimo
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 31-05 17:19
Ter info, ik heb zowel het kijken naar de ev6 als de ioniq 5 opzij gezet, omdat ik dringender een auto nodig heb dan eind dit jaar/begin volgend jaar. Ik heb besloten om een tweedehands Tesla 3 te kopen. Je vindt ze nog redelijk eenvoudig aan begin de 40k qua prijs, met een wplt range tot 600km, garantie en weinig kilometers. Mocht er iemand in dezelfde situatie zijn, doe je voordeel.

• stimpyrulez
siteoptimo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:27:
Ter info, ik heb zowel het kijken naar de ev6 als de ioniq 5 opzij gezet, omdat ik dringender een auto nodig heb dan eind dit jaar/begin volgend jaar. Ik heb besloten om een tweedehands Tesla 3 te kopen. Je vindt ze nog redelijk eenvoudig aan begin de 40k qua prijs, met een wplt range tot 600km, garantie en weinig kilometers. Mocht er iemand in dezelfde situatie zijn, doe je voordeel.
Die optie heb ik ook nog gehad (voordat ik na de EV6 keek).
Maar daarmee mag je niks trekken (wat ik wel wil).

Dan zou ik meer afhankelijk worden van andere dat ik een auto kan lenen als ik de caravan van/naar de stalling wil brengen.

Verder prima auto volgens mij.
Maar vond ze nog behoorlijk prijzig voor een auto van 1 a 2 jaar oud (dan heb je gunstige bijtelling).
Grote voordeel is wel de range (en het laadnetwerk).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freezhost
Tesla Model 3 heb ik ook overwogen. Rijden is super maar qua uiterlijk niet echt mijn ding, en ik mis bijvoorbeeld het scherm achter het stuur, kan daar niet echt aan wennen. Daarnaast zijn er toch wel issues met de kwaliteit maar het is zeker het overwegen waard.

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:32
stimpyrulez schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Ja dat is nog steeds wel een grote pre voor een M3. Zo lang je in NL blijft is een BEV geen enkel issue, zeker niet als je thuis kan laden, maar vakanties zijn wel een uitdaging met niet-Teslas. Mijn ervaring met Franse laadpalen zijn iig dramatisch, maar dat was voordat de Ionity stations er waren langs de snelweg. En ach.. ik ga geen auto leasen voor die ene keer per jaar dat je naar Frankrijk/Italie afreist, dan huur/regel ik wel iets anders als ik me er dan nog druk om maak.

Bestelling voor de EV6 gaat er iig uit, nu kijken of hij dit jaar geleverd kan worden.

• T42
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 13-06 16:47
Mogelijk ga ik dit weekend de EV6 bestellen (n.a.v. voorbestelling). Ben geen ervaren (nieuwe) autokoper maar is het met dergelijke EV's ook een onderhandeling of zijn het gewoon folder- /internetprijzen?

• stimpyrulez
T42 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:31:
Mogelijk ga ik dit weekend de EV6 bestellen (n.a.v. voorbestelling). Ben geen ervaren (nieuwe) autokoper maar is het met dergelijke EV's ook een onderhandeling of zijn het gewoon folder- /internetprijzen?
Ik ben ook geen ervaren autokoper (vooral geen nieuwe).
Heb wel gevraagd, maar ze konden niks zeiden ze (vaste prijzen).
Heb dus gezegd dat ze straks maar schappelijk moeten zijn als ze de trekhaak er onder moeten zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-06 15:26
Ik ben afgehaakt. Ze konden niet garanderen dat mijn reservering dit jaar geleverd werd. Daarnaast kon ik de auto niet bezichtigen of het interieur proberen en blind kopen gaat mij iets te ver.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 22:52
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:05:
Ik ben afgehaakt. Ze konden niet garanderen dat mijn reservering dit jaar geleverd werd. Daarnaast kon ik de auto niet bezichtigen of het interieur proberen en blind kopen gaat mij iets te ver.
Idem hier. Ik heb gekozen voor 1 jaar EVNiro private lease 1jr via consumentenbond en kijk tzt dan een keer rustig in de showroom naar de kia :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezhost
Ik ben er ook nog niet uit of ik ga bestellen zonder iets gezien te hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:32
Voor mij is het bestellen zonder gezien te hebben geen issue, maar ik wil wel de garantie van levering in 2021. Als ze dat niet kunnen geven, dan houdt het voor mij ook op. Ik wacht nog even af dus,,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
Voor mij was het ook geen issue dat ongezien bestellen.
Tevens waren er al wel review video's die het al grotendeels laat zien hoe het eruit ziet.

En ze konden dus toen wel de garantie geven dat hij dit jaar geleverd gaat worden.

Trouwens, 'Tesla Bjorn' heeft ook een video gemaakt van de auto.
Hij is altijd wel lekker kritisch al zeg ik hetzelf.

Blijkbaar vind hij de hoofdruimte achter in wel aan de minimale kant, maar dat vind ik dan weer niet gelijk een issue.
Heb 2 kleine kinderen die voorlopig nog niet zo groot zullen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freezhost
Ja dat lage dak is bij de Polestar 2 ook, dat zijn dingen die ik eigenlijk wel even in de showroom wil testen. Nu daadwerkelijk bestellen betekend in mijn geval ook binnen drie maanden de MIA/VAMIL aanvragen en als dan toch blijkt dat hij niet meer dit jaar geleverd kan worden heb ik toch wel pech.

Edit:
Zojuist de dealer gesproken, er kwam net een update binnen. Het is vanaf nu mogelijk de auto onder voorbehoud te bestellen. Je kan er dan onder bepaalde voorwaarden toch nog vanaf zien.

Edit:
Besteld onder voorbehoud: GT-line RWD in de mat zilver _/-\o_

[Voor 30% gewijzigd door Freezhost op 18-05-2021 17:40. Reden: besteld]

• granturismo5
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 15:00
stimpyrulez schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:33:
Voor mij was het ook geen issue dat ongezien bestellen.
Tevens waren er al wel review video's die het al grotendeels laat zien hoe het eruit ziet.

En ze konden dus toen wel de garantie geven dat hij dit jaar geleverd gaat worden.

Trouwens, 'Tesla Bjorn' heeft ook een video gemaakt van de auto.
Hij is altijd wel lekker kritisch al zeg ik hetzelf.

Blijkbaar vind hij de hoofdruimte achter in wel aan de minimale kant, maar dat vind ik dan weer niet gelijk een issue.
Heb 2 kleine kinderen die voorlopig nog niet zo groot zullen zijn.

[YouTube: Kia EV6 interior review]
Ik heb het ook gezien. Vond materiaal gebruik toch wel beetje tegenvallen. Hoofdruimte en ruimte onder stoelen is voor mij niet zo'n issue met twee kleine kinderen. Hoop dat het materiaalgebruik in een werkelijke productie auto wel stuk beter is. Iemand ervaring met een andere Kia? E-niro oid?

Heb helaas wat problemen met bestellen door vaste dealer keuze die opeens geen garantie wil geven terwijl de dealer om de hoek dat wel wilt doen voor levering in 2021.....

• stimpyrulez
granturismo5 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Heb helaas wat problemen met bestellen door vaste dealer keuze die opeens geen garantie wil geven terwijl de dealer om de hoek dat wel wilt doen voor levering in 2021.....
Als je een reserveringsnummer hebt (dus 100 euro aanbetaald) dan heb je volgens mij die garantie wel.
Weet alleen niet hoe hard de EV6 verkopen in NL gaan.
Volgens mij waren er 1500 of zo iets beschikbaar voor dit jaar.
Maar ja, als die allemaal nog niet weg zijn dan neem ik aan dat ze de garantie kunnen geven.

En als je vaste dat niet wil doen en de andere wel (om de hoek), dan was mijn keuze wel snel gemaakt.

• Freezhost
Ik heb begrepen uit sommige reviews dat het gebruikte materiaal op het dashboard afwijkt van de productie versie. Nu is dat nog hard maar uiteindelijk wordt er zachter materiaal gebruikt. Ik heb een jaar in de e-Niro gereden en dat qua kwaliteit zeker niet slecht. Volgens mijn dealer zijn die twee overigens niet vergelijkbaar en zit de EV6 10 trappen hoger dan de e-Niro.

Qua levering is erg vanuit Kia vandaan nog niet echt duidelijkheid, levering staat nu op oktober maar dat kan alle kanten nog op. Officieel staan ze in september in de showroom.

Als die van mij niet dit jaar geleverd wordt dan kan ik er nog vanaf.

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

Peetman

Tjah....

granturismo5 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Ik heb het ook gezien. Vond materiaal gebruik toch wel beetje tegenvallen. Hoofdruimte en ruimte onder stoelen is voor mij niet zo'n issue met twee kleine kinderen. Hoop dat het materiaalgebruik in een werkelijke productie auto wel stuk beter is. Iemand ervaring met een andere Kia? E-niro oid?
Wij rijden nu in een Sportage Dynamicline uitvoering uit 2017, ook daar is wel hier en daar wat hardplastic. Wel minder dan bij de Tucson die we destijds ook hebben bekeken.
Daarvoor een Kia Ceed SW uit 2015 ook dynamicline, die had wat mooiere afwerking naar onze mening. Ik kan er zelf niet heel erg wakker van liggen. Zie dat Bjorn het over de flimsy laadhaken heeft, die zijn bij ons nu volgens mij ook van plastic, maar ik heb ze nooit gebruikt.
Als we de EV6 in september krijgen afgeleverd (fingers crossed), dan kan ik het uitgebreider reviewen.

• funkylicious
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:53
Freezhost schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:08:
Ja dat lage dak is bij de Polestar 2 ook, dat zijn dingen die ik eigenlijk wel even in de showroom wil testen. Nu daadwerkelijk bestellen betekend in mijn geval ook binnen drie maanden de MIA/VAMIL aanvragen en als dan toch blijkt dat hij niet meer dit jaar geleverd kan worden heb ik toch wel pech.
Hoe bedoel je pech als de auto dit jaar niet meer geleverd kan worden? Wat betreft MIA/VAMIL valt de investering gewoon onder de milieulijst 2021 en maakt het niet uit indien de auto in 2022 wordt geleverd.

• Freezhost
Voor mij is het alleen interessant met 12% bijtelling, bij levering volgende jaar gaat de koop niet door. Ik kan de MIA dus pas aanvragen als ik zeker weet dat hij dit jaar wordt geleverd.

• stimpyrulez
Freezhost schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:15:
Voor mij is het alleen interessant met 12% bijtelling, bij levering volgende jaar gaat de koop niet door. Ik kan de MIA dus pas aanvragen als ik zeker weet dat hij dit jaar wordt geleverd.
Volgens mij kan je het nu al aanvragen hoor.
Alleen als de koop niet doorgaat, moet je dat weer terug draaien (denk ik).

• Freezhost
Klopt maar die rompslomp heb ik liever niet :)

Dealer gaat overigens wel uit van levering dit jaar dus het grote wachten is begonnen 8)

• stimpyrulez
Freezhost schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:18:
Klopt maar die rompslomp heb ik liever niet :)

Dealer gaat overigens wel uit van levering dit jaar dus het grote wachten is begonnen 8)
en blijkbaar binnen 3 maand na tekenen offerte de MIA/vamil aanvragen (thx voor deze reminder ;) )

• Freezhost
Ja binnen 3 maanden na tekenen koopovereenkomst, je kan je dealer natuurlijk ook vragen een nieuwe koopovereenkomst te printen zodra je zeker weet dat je de EV6 wil hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• granturismo5
stimpyrulez schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:44:
[...]

Als je een reserveringsnummer hebt (dus 100 euro aanbetaald) dan heb je volgens mij die garantie wel.
Weet alleen niet hoe hard de EV6 verkopen in NL gaan.
Volgens mij waren er 1500 of zo iets beschikbaar voor dit jaar.
Maar ja, als die allemaal nog niet weg zijn dan neem ik aan dat ze de garantie kunnen geven.

En als je vaste dat niet wil doen en de andere wel (om de hoek), dan was mijn keuze wel snel gemaakt.
Punt is dat er waarschijnlijk geen keuze is, het is verplicht vanuit de werkgever.

• Freezhost
@granturismo5 En bestellen onder voorbehoud? Is dat geen optie?

• ggjsteen
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-05 17:19
stimpyrulez schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Die optie heb ik ook nog gehad (voordat ik na de EV6 keek).
Maar daarmee mag je niks trekken (wat ik wel wil).

Dan zou ik meer afhankelijk worden van andere dat ik een auto kan lenen als ik de caravan van/naar de stalling wil brengen.

Verder prima auto volgens mij.
Maar vond ze nog behoorlijk prijzig voor een auto van 1 a 2 jaar oud (dan heb je gunstige bijtelling).
Max trekgewicht voor Tesla Model 3 = 1000kg. Let op dat je er een koopt met trekhaak.

• stimpyrulez
ggjsteen schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Max trekgewicht voor Tesla Model 3 = 1000kg. Let op dat je er een koopt met trekhaak.
Maar ja, mijn caravan mag max 1500Kg wegen.
Dus daarom was de model 3 ook afgevallen en keek ik naar de model y.

Maar nu dus voor de EV6 gegaan die 1600Kg mag trekken.

• stimpyrulez
Wel bijzonder.

De EV6 is nu ook in USA gepresenteerd in en daar hebben ze deze gegevens vrij gegeven.

Alleen lijkt het erop dat de gegevens over de laadruimte in eens anders zijn.

102 cu.-ft. of passenger room

flat floor design yields 27.7 cu.-ft. of cargo room behind second row
784 liter (i.p.v. 520 liter)

53.5 cu.-ft. of space with the second-row seats folded down
is dus 1514 liter (i.p.v. 1300 liter)

• Peetman

Peetman

Tjah....

stimpyrulez schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:24:
Wel bijzonder.

De EV6 is nu ook in USA gepresenteerd in en daar hebben ze deze gegevens vrij gegeven.

Alleen lijkt het erop dat de gegevens over de laadruimte in eens anders zijn.

102 cu.-ft. of passenger room

flat floor design yields 27.7 cu.-ft. of cargo room behind second row
784 liter (i.p.v. 520 liter)

53.5 cu.-ft. of space with the second-row seats folded down
is dus 1514 liter (i.p.v. 1300 liter)
Dat moet toch wel een rekenfout zijn, anders is het een mooie meevaller, maar geloof er niks van. Onze sportage heeft op papier 502 liter. Achterbak van EV6 zou 10 cm langer zijn (meting uit video Bjorn Nyland), maar op het oog minder hoog. Die 10 cm kan dan toch nooit 280 liter extra opleveren.

• Freezhost
Mogelijk is de achterbank lager geplaatst? Uit reviews heb ik begrepen dat ze dat nog gingen proberen om meer hoofdruimte te krijgen, krijg je automatisch ook meer laadruimte.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:09
Misschien hanteren ze in de VS ook wel een andere definitie van die ruimtes. Kofferruimte is in Europa tot ruithoogte, als ik me niet vergis (of achterbankhoogte of hoedenplankhoogte). Misschien in de VS tot het dak?
Verklaart nog niet waarom het totaal ook groter is, dat is in EU tot het dak.

iRacing Profiel

• stimpyrulez
Wild Chocolate schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:19:
Misschien hanteren ze in de VS ook wel een andere definitie van die ruimtes. Kofferruimte is in Europa tot ruithoogte, als ik me niet vergis (of achterbankhoogte of hoedenplankhoogte). Misschien in de VS tot het dak?
Dit zou goed kunnen ja.
Kan me ook niet voorstellen dat ze in eens ergens zoveel ruimte kunnen creëren in een 'bestaande' auto

Acties:
  • 0Henk 'm!

• granturismo5
Wild Chocolate schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:19:
Ik meen dat er geen 'officiële' regels voor zijn, hoor raar dat ook mag klinken. En in alle eerlijkheid is liters ook niet heiligmakend. Kijk alle bananbox video's van Bjorn er maar op na. Een vierkante ruimte met minder liters is vaak nuttiger dan een paar liter onder de vloer bv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• granturismo5
Freezhost schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:35:
@granturismo5 En bestellen onder voorbehoud? Is dat geen optie?
Hoe bedoel je dat precies? Overigens lijkt het erop dat de voorkeursdealer na wat druk (en referentie naar dit forum waarin ook andere orders staan met garantie op 2021) toch mee te willen gaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezhost
Als het goed is heeft de dealer een nieuwsbericht gehad van Kia Nederland dat het mogelijk is om een bestelling te plaatsen onder voorbehoud. Je hebt dan nog de mogelijkheid om er vanaf te zien en de dealer heeft de mogelijkheid om die auto dan aan iemand anders te verkopen. Dit omdat er veel vragen waren omtrent het bestellen zonder dat de koper de auto heeft kunnen bekijken en een proefrit heeft kunnen maken.

Mijn verwachte leverdatum staat momenteel op 4-10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:29:

Mijn verwachte leverdatum staat momenteel op 4-10
Mag ik vragen hoe je dit weet?
De dealer gebeld/gemaild of zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezhost
Dat is wat de dealer aangaf na het invoeren van de bestelling. De showroom auto's staan ook op die datum, het kan nog alle kanten op. Het zou zelfs september kunnen worden maar zodra de productie wordt opgestart krijgen we meer duidelijkheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 14-06 19:28
Vandaag ook de EV6 RWD GT-line besteld bij de dealer met prereservatie.
Nu aftellen en hopen dat Kia wat chips op voorraad heeft 😅, want volgens de dealer gaat het snel met de bestellingen.....

• Freezhost
Gefeliciteerd! Heeft de dealer nog iets gezegd over de verwachte leverdatum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 14-06 19:28
De leverdatum staat op 29 oktober. De dealer verwacht de auto samen met hun 2 demo's, ik ben benieuwd.

[Voor 9% gewijzigd door JT900 op 28-05-2021 07:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
Van het weekend nog gebeld door de Kia Dealer.

Ging over de lak keuze: mat grijs.

Ik had het er al over gehad toen ik er was en gevraagd hoe je die moet 'onderhouden'.
Nu hadden ze blijkbaar daar meer info over en je kon dus nog beslissen om de kleurkeuze aan te passen.

Nadeel t.o.v. normale lak is:
  • wordt geadviseerd niet door de wasstraat te gaan
  • krasjes zie je blijkbaar sneller
  • moet speciale shampoo/wax gebruiken
Persoonlijk wist ik al wel dat er wat extra 'werk' zit aan een matte lak. Dus ja, ik heb de kleur keuze zo gelaten.

Had nog gevraagd naar de 'leverdatum'.
Hij gaf aan dat deze een beetje schommelde tussen ergens in september en 4 oktober.
Dus ja, ik zie het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezhost
Ik ben vandaag ook gebeld over de matte lak maar heb het ook zo gelaten. De auto was ik eigenlijk sowieso met de hand en dat vind ik niet eens vervelend om te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stimpyrulez
Freezhost schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:02:
Ik ben vandaag ook gebeld over de matte lak maar heb het ook zo gelaten. De auto was ik eigenlijk sowieso met de hand en dat vind ik niet eens vervelend om te doen.
Ik ben ook zo'n handwasser :)
Alleen effe goed was spul aanschaffen dan.
Maar dat kan nog wel.

Vraag me wel af of ze dan wel de 'lak bescherming' kunnen uitvoeren op de auto (á 229 euro).

[Voor 11% gewijzigd door stimpyrulez op 31-05-2021 19:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freezhost
Het is aannemelijk dat die lakbescherming inderdaad niet kan bij de matte lak. Gelukkig kun je heel goed zelf een lakbescherming aanbrengen die wel geschikt is voor matte lak of laten doen natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freezhost
De configurator staat inmiddels online https://www.kia.com/nl/ki...ine-showroom/#/trims/ev6/

• hharolds
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14-06 15:57
Is er al nieuws over de hoofdruimte achterin?
Zag in review dat ze daar nog naar zouden kijken omdat het nu wel erg krap leek met 1.90m

Wanneer komen de rijtesten?
Ik zie er nog niet veel online ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
In deze review is volgens mij de beste man 1,87m (6ft 2).

Rond de 8min zit hij achterin en blijkbaar vind hij de hoofdruimte mee vallen.

Rij testen zijn er nog niet nee.
Ben ook benieuwd als deze uitkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stimpyrulez
Wel handige link met zeer uitgebreide lijst met alle opties die op de verschillende types zitten:

https://www.kia.com/uk/new-cars/ev6/specification/

• Peetman

Peetman

Tjah....

stimpyrulez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:33:
Wel handige link met zeer uitgebreide lijst met alle opties die op de verschillende types zitten:

https://www.kia.com/uk/new-cars/ev6/specification/
Je ziet alleen dat ze daar niet de Plus lijn kennen, maar 2 verschillende GT-Lines. Volgens mij verschillen de opties per lijn sowieso per land op sommige punten.

• stimpyrulez
Volgens mij is het 'UK naar NL':

'GT-line' de 'Plus'

en de

'GT-Line S' de 'GT line'

• Peetman

Peetman

Tjah....

Ook daar zitten verschillen in. Aantal voorbeelden:

Plus in NLGT-Line UK
Automatische deurhendelsHandmatige deurhendels
'Gewone' LED koplampenAdaptieve verlichting
Warmtepomp standaardWarmtepomp optioneel

• stimpyrulez
Peetman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:51:
Ook daar zitten verschillen in. Aantal voorbeelden:

[/table]
Klopt, blijkbaar hebben ze daar de plus variant niet of zo.

de 'GT line S' is volgens mij de GT line AWD hier.
Maar toch ook wel weer met andere specs.

Maar ja, in iedergeval wel een lijstje die mooi opsomt wat erop 'kan' zitten ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True