Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:46
Het is wel een vingervlekken magneet, dus ik heb voor een paar cent een microvezel doekje van de action gehaald en die in het vakje gelegd.

Zon weerspiegeling heb ik weinig tot geen last van

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-09-2024
Mijn eerste post op Tweakers, ik kijk al een tijdje mee met alle gesprekken maar aangezien mij EV6 aanstaande is dacht ik, misschien heb ik ook wel wat toe te voegen binnenkort.

Morgen mag ik mijn EV6 Plus RWD Deep Forrest Green in ontvangst nemen. Veel zin in natuurlijk maar ook wel een beetje spannend met de winter in aantocht en een lange reis naar Noord Italië eind december wordt de echte vuurdoop.

Volgens ABRP moet ik het in 10 uur en 53 minuten kunnen halen, dat is inclusief vier keer 18 minuten laden. Dat is behoorlijk optimistisch denk ik, met de benzine auto deed ik er ook vaak al ruim 11 uur over (1044KM), maar we gaan het meemaken.

Als ik hier lees dat het snelladen toch wat minder snel gaat zal ik daar nog wel een uurtje bij op moeten tellen. Dat is dan sowieso veel sneller dan ik had durven verwachten toen ik besloot de overstap naar elektrisch te maken dus ik ben allang tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
Nog een review

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-09 18:04
Tempo_del_sole schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:41:
Mijn eerste post op Tweakers, ik kijk al een tijdje mee met alle gesprekken maar aangezien mij EV6 aanstaande is dacht ik, misschien heb ik ook wel wat toe te voegen binnenkort.

Morgen mag ik mijn EV6 Plus RWD Deep Forrest Green in ontvangst nemen. Veel zin in natuurlijk maar ook wel een beetje spannend met de winter in aantocht en een lange reis naar Noord Italië eind december wordt de echte vuurdoop.

Volgens ABRP moet ik het in 10 uur en 53 minuten kunnen halen, dat is inclusief vier keer 18 minuten laden. Dat is behoorlijk optimistisch denk ik, met de benzine auto deed ik er ook vaak al ruim 11 uur over (1044KM), maar we gaan het meemaken.

Als ik hier lees dat het snelladen toch wat minder snel gaat zal ik daar nog wel een uurtje bij op moeten tellen. Dat is dan sowieso veel sneller dan ik had durven verwachten toen ik besloot de overstap naar elektrisch te maken dus ik ben allang tevreden.
Welkom als "Tweaker"! :)

Leuk dat je morgen de EV6 in ontvangst gaat nemen. Ik hoop dat je wat foto's wilt posten, want ik denk dat best veel mensen graag real life foto's van Forest Green zouden willen zien.
Ik wens je alvast veel plezier morgen.

Over je reis naar Italie: welk verbruik had je ingesteld bij ABRP? Er is nog weinig echte gebruikersdata, dus het kan best zijn dat je dit handmatig moet corrigeren (zeker in de winter).
Geen haast hebben/relaxed zijn als het onverhoopt wat langer duurt is zeker een goed voornemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Franciesco schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:59:
[...]

Welkom als "Tweaker"! :)

Leuk dat je morgen de EV6 in ontvangst gaat nemen. Ik hoop dat je wat foto's wilt posten, want ik denk dat best veel mensen graag real life foto's van Forest Green zouden willen zien.
Ik wens je alvast veel plezier morgen.

Over je reis naar Italie: welk verbruik had je ingesteld bij ABRP? Er is nog weinig echte gebruikersdata, dus het kan best zijn dat je dit handmatig moet corrigeren (zeker in de winter).
Geen haast hebben/relaxed zijn als het onverhoopt wat langer duurt is zeker een goed voornemen.
Ik had geen enkele aanpassing gedaan en ik was niet ingelogd, als ik het op mijn telefoon doe (premium) en de app alles laat bepalen (weer etc) dan kom ik inderdaad op een realistischer 11 uur en 51 minuten. Ik houd jullie op de hoogte als het zo ver is, duurt nog even want we gaan pas de laatste week van december. Foto's van Deep Forrest Green zijn inderdaad schaars dus ik zal er een paar posten morgen.

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Vergelijk met zijn broertje.

YouTube: Hyundai Ioniq 5 vs Kia EV6: Electric DEATHMATCH!

Ze zijn wel goed ingelicht in de video. Hij rijdt de 585 pk versie. Jeah right, daar gaar de geloofwaardigheid.

[ Voor 30% gewijzigd door asennamm op 25-11-2021 16:51 ]

• EricEB
  • Laatst online: 22:02
Groen was ook een van mijn favorieten...erg mooie kleur !

Toevallig zag mijn zoon er een staan ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWn8Wui4SN6Y0Tm4-AgaGsHn5HA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ujkvGnsdI2NOJtlKqhwr9qfk.jpg?f=user_large

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18

Adjo

my first vectrex...

Dartlink schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:35:
Het is wel een vingervlekken magneet, dus ik heb voor een paar cent een microvezel doekje van de action gehaald en die in het vakje gelegd.

Zon weerspiegeling heb ik weinig tot geen last van
Hier ook vezeldoekje in de middenconsole. Ook de pianolakafwerking van de portieren, stuur en dashboard is een echte vingerafdrukmagneet. Nu in de winter, met laagstaande zon zie je de vingers extra goed. Het scherm blijft overigens wel goed zichtbaar.

Zijn er mensen die een screenprotector op maat kennen en gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Adjo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:25:
[...]

Zijn er mensen die een screenprotector op maat kennen en gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?
Zoiets? https://www.amazon.nl/YEE...ev6&qid=1637860175&sr=8-9

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

En dan eigenlijk uit 1 geheel. Lijkt mij mooier zitten. Dit komt vast weer van AliExpress gezien de levertijd 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
alwinus schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:45:
[...]

En dan eigenlijk uit 1 geheel. Lijkt mij mooier zitten. Dit komt vast weer van AliExpress gezien de levertijd 😉
1 geheel? Veel succes met dat erop krijgen zonder luchtbellen.

Ik ga tzt eens informeren bij een auto wrapper, of ze de glanzende delen kunnen wrappen aan de binnenkant, de schermen en ook de achterlichten want dat wordt één groot krasfestijn.

Misschien ook een chrome delete.

• marcovit
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:54:
[...]

Ik ga tzt eens informeren bij een auto wrapper, of ze de glanzende delen kunnen wrappen aan de binnenkant, de schermen en ook de achterlichten want dat wordt één groot krasfestijn.

Misschien ook een chrome delete.
Als je meer weet laat het ons dan even weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:41
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:54:
[...]
en ook de achterlichten want dat wordt één groot krasfestijn.
Gewoon niet door de wasstraat gaan. ;)

• Phusebox
Loei123 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:10:
[...]

Gewoon niet door de wasstraat gaan. ;)
Tot nu toe alle nieuwe EV6's die ik heb gezien zaten daar vol met krassen. Showroom, Demo, klanten auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:20:
[...]

Tot nu toe alle nieuwe EV6's die ik heb gezien zaten daar vol met krassen. Showroom, Demo, klanten auto's.
Bedoel je dan de rode ledbar ? Is mij nog niet opgevallen , ik zal morgen eens beter kijken.
Hij moet toch gewassen worden na enkele ritjes door de polder. Ik heb een two tone nu, bruin vanonder en blauw van boven 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Op dergelijke bladen rust doorgaans auteursrecht, dus ze op deze manier verspreiden is niet toegestaan.

En nog maar eens een "test": YouTube: Kia EV6 Review - The ultimate EV? | POV Test Drive

[ Voor 69% gewijzigd door Taro op 25-11-2021 20:02 ]

• marcovit
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:20:
[...]

Kwaliteit issue of mensen zijn er niet voorzichtig mee?

• Phusebox
marcovit schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:49:
[...]

Kwaliteit issue of mensen zijn er niet voorzichtig mee?
Lijkt zacht glossy plastic. Niet het materiaal waar normaal achterlampem van gemaakt zijn heb ik het idee.

• Phusebox
JT900 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:31:
[...]

Bedoel je dan de rode ledbar ? Is mij nog niet opgevallen , ik zal morgen eens beter kijken.
Hij moet toch gewassen worden na enkele ritjes door de polder. Ik heb een two tone nu, bruin vanonder en blauw van boven 😂
Ja led bar maar de bovenkant, zeg maar het opstaande randje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 20:48
Tip -> Snel autovisie kopen staat een vergelijkingstest in tussen Ev6,Polestar en Tesla3.
Ik, als Id.4-rijder, ben erg benieuwd naar de EV6. Even lezen wat hier op het forum zoal geschreven wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door densterdad2 op 25-11-2021 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Zo de Pulsar Plus (7m) met load balancing is besteld. Als ie binnen is eerst 3-4 maanden naar die doos staren en dan nog eens 2 maanden als ie aan de muur hangt :w

Update: ben toch geswitched naar de Zappi V2... Het leven van een eeuwige twijfelaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2021 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:13:
Zo de Pulsar Plus (7m) met load balancing is besteld. Als ie binnen is eerst 3-4 maanden naar die doos staren en dan nog eens 2 maanden als ie aan de muur hangt :w
Haha...bij mij net andersom...de EV6 staat op de oprit...maar de laadunit moet ik tot mei op wachten....
nou ja...ik kan tenminste naar de EV6 kijken :)

• JT900
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:50:
[...]

Ja led bar maar de bovenkant, zeg maar het opstaande randje.
Ik kon niet wachten , snel even gaan kijken in de garage en je hebt gelijk. Valt zo van op afstand niet echt op , deels omdat het een schuin opstaand kantje is volgens mij
Ik heb geprobeerd een foto te maken maar garage licht is nu nie echt het beste licht. Je ziet de fijne krasjes die heel veel weg hebben van de gekende swirls bij veel carwash gebruik en weinig carrosserie onderhoud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyK_TixqO2HAIHHBDteWyD7_xhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwYhOZBK95axG4h2UsZlQLN7.jpg?f=fotoalbum_large

• Phusebox
JT900 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:19:
[...]

Ik kon niet wachten , snel even gaan kijken in de garage en je hebt gelijk. Valt zo van op afstand niet echt op , deels omdat het een schuin opstaand kantje is volgens mij
Ik heb geprobeerd een foto te maken maar garage licht is nu nie echt het beste licht. Je ziet de fijne krasjes die heel veel weg hebben van de gekende swirls bij veel carwash gebruik en weinig carrosserie onderhoud
[Afbeelding]
Ja, en in fel kunstlicht valt het natuurlijk ook nog meer op. Maar het is inderdaad niet zo opvallend omdat het randje van je af staat zeg maar. Wel jammer dat het zo'n zacht kunststof is. Is wel iets wat ik wil wrappen dus.

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:22:
[...]

Ja, en in fel kunstlicht valt het natuurlijk ook nog meer op. Maar het is inderdaad niet zo opvallend omdat het randje van je af staat zeg maar. Wel jammer dat het zo'n zacht kunststof is. Is wel iets wat ik wil wrappen dus.
Misschien "gewoon" hoogglans zwart laten wrappen.
Want dit is wel jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door asennamm op 25-11-2021 20:24 ]

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:24:
[...]

Want dit is wel jammer.
Transparant glossy eroverheen denk ik gewoon, zoals in die video die ik laatst heb gepost.

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:27:
[...]

Transparant glossy eroverheen denk ik gewoon, zoals in die video die ik laatst heb gepost.
Als het zo zacht is als jij zegt zou het me niet verbazen dat bij aflevering al krassen aanwezig zijn.
Vandaag hoogglans zwart.

Maar ben benieuwd hoe het er bij aflevering uit ziet.
Iemand die zijn auto nog niet gewassen heeft die misschien kan aangeven of er wel of geen krassen op zitten?

• marcovit
asennamm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:24:
[...]

Want dit is wel jammer.
Glass coating?

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:30:
[...]

Als het zo zacht is als jij zegt zou het me niet verbazen dat bij aflevering al krassen aanwezig zijn.
Vandaag hoogglans zwart.

Maar ben benieuwd hoe het er bij aflevering uit ziet.
Iemand die zijn auto nog niet gewassen heeft die misschien kan aangeven of er wel of geen krassen op zitten?
Op die video zag je een transparante folie waar ze vervolgens met een hitte pistool overheen gaan en dan verdwijnen de krasjes. Denk dat de krasjes opgevuld worden ofzo door de lijm die zacht wordt? Geen idee, geen verstand van wrappen.

En in de showroom hadden ze deze krassen ook al dus denk inderdaad dat ze het allemaal hebben. De dealer gooit die dingen gewoon door de wasstraat.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 25-11-2021 20:33 ]

• marcovit
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:32:
[...]

Op die video zag je een transparante folie waar ze vervolgens met een hitte pistool overheen gaan en dan verdwijnen de krasjes. Denk dat de krasjes opgevuld worden ofzo door de lijm die zacht wordt? Geen idee, geen verstand van wrappen.

En in de showroom hadden ze deze krassen ook al dus denk inderdaad dat ze het allemaal hebben. De dealer gooit die dingen gewoon door de wasstraat.
Die moet je aanbrengen voordat je krassen krijgt, het is een soort van memory plastic.

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:32:
[...]

Krasstraat?!? Dat is een no no!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:34:
[...]

Krasstraat?!? Dat is een no no!
Ik geloof er niks van dat dealers die auto's met de hand wassen voor aflevering.

• Phusebox
marcovit schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:34:
[...]

Die moet je aanbrengen voordat je krassen krijgt, het is een soort van memory plastic.
Ik ga de video even terugzoeken.

• Phusebox
Phusebox schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:47:
Detailing video waarbij ze de glanzend zwarte delen wrappen. Is iets waar ik ook wel interesse in zal hebben. Kan elke auto wrapper dat zo'n beetje?

Verder, die kunststof strip, achteraan boven op de achterlichten, had ik al in de showroom gezien krast ontzettend snel. Hier gaan ze er met een hittepistool overheen. Zou dat echt werken zo?

Kan het niet verstaan helaas ;)

[YouTube: Oklejamy pierwszą w Polsce Kię EV6⚡⚡⚡]
Deze video 14:37

• asennamm
*weg* Ook het delen van zelf gescand materiaal dat onder auteursrecht valt, is niet toegestaan. *weg*

[ Voor 66% gewijzigd door deepbass909 op 25-11-2021 21:23 ]

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:36:
[...]

Ik geloof er niks van dat dealers die auto's met de hand wassen voor aflevering.
Daarom mogen ze bij een beurt mijn auto nooit wassen.

• marcovit
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:36:
[...]

Als er krassen opzitten mogen ze hem wel lekker even gaan oppoetsen.

• Phusebox
marcovit schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:41:
[...]

Als er krassen opzitten mogen ze hem wel lekker even gaan oppoetsen.
Die krassen krijg je niet eruit bij dat plastic. Dus tja.

Ben nog aan het twijfelen of ik de dealer moet vragen om mijn auto te zijner tijd maar ongepoetst af te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:42:
[...]

Dat lijkt me een "hun" probleem :P

[ Voor 20% gewijzigd door marcovit op 25-11-2021 20:53 ]

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:42:
[...]

Ben nog aan het twijfelen of ik de dealer moet vragen om mijn auto te zijner tijd maar ongepoetst af te leveren.
Dat is dus exact wat ik laat doen. Ze mogen niets aan de buiten en binnenkant van de auto doen - dat heb ik ze heel duidelijk gemaakt. Auto gaat na aflevering toch door naar detailer, en laatste wat die wil is een gratis krasstraat behandeling voordat hij zijn magie loslaat.

Die ledstrip laat ik door de dealer uitschakelen, en was van plan om alleen de kleine reflectors tussen bumper en carrosserie aan de zijkant te wrappen. Das komt dus nu de strip ook bij. Tevens gaan alle logo’s er af, en laat het dak ook doen. Verder ga ik nog wat kleine dingen aanpassen!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-09 18:04
Als dat zwart op de achterklep zo zacht/krasgevoelig is: geldt dat dan ook voor de andere zwarte exterieurdelen zoals de A-stijlen en de strip aan de zijkant die omhoog loopt richting de spoiler?

Lijkt me een aandachtspunt bij de aflevering die ik hopelijk ga onthouden voor t.z.t.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Ik voel toch echt eerdaags een Tweakers EV6 dag aankomen :)

Ergens afspreken, onze V2L inzetten voor koffie en andere zaken en gewoon even lekker bijpraten

[ Voor 45% gewijzigd door Iusedto op 25-11-2021 21:00 ]

FUMES et CARNES

• Phusebox
king_dude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:57:
[...]

Dat is dus exact wat ik laat doen. Ze mogen niets aan de buiten en binnenkant van de auto doen - dat heb ik ze heel duidelijk gemaakt. Auto gaat na aflevering toch door naar detailer, en laatste wat die wil is een gratis krasstraat behandeling voordat hij zijn magie loslaat.

Die ledstrip laat ik door de dealer uitschakelen, en was van plan om alleen de kleine reflectors tussen bumper en carrosserie aan de zijkant te wrappen. Das komt dus nu de strip ook bij. Tevens gaan alle logo’s er af, en laat het dak ook doen. Verder ga ik nog wat kleine dingen aanpassen!
Waar moet ik aan denken qua kosten voor zoiets, een detailer? Wat doe die precies?

En ledstrip uitschakelen? Dan heb je geen achterlichten?

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:22:
[...]

Gelukkig worden mijn auto's maar een keer per jaar gewassen door de garage als ze voor onderhoud gaan. Dus krassen door te veel wasstraat zal niet zo snel gebeuren. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:56

PB-powell

Mr. Laziness

Ik zag er vanavond eentje zowaar in het wild rijden, op de a28 richting Amersfoort. Op de oprit vanaf Zeist zat ie een paar auto’s voor me maar ging er bij Soest alweer af. Wel nog even nagekeken, hij begint steeds mooier te worden :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• marcovit
king_dude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:57:
[...]

Gekke vraag maar de led strip is toch je achter licht? De logo aan de voorkant zit vast met 2 pinnen, dacht wordt opnieuw spuiten van de motorkap.

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:01:
[...]

Waar moet ik aan denken qua kosten voor zoiets, een detailer? Wat doe die precies?

En ledstrip uitschakelen? Dan heb je geen achterlichten?
Controleren hoe dik de lak van auto is, zodat je weet welke strategie je moet hebben
Controleren op lakdefecten
Eerst goed reinigen, dan kleien, dan polijsten in 2 of 3 stappen, dan opbouwen bescherming voor minimaal 2 jaar. Kost ongeveer 1000 euro, maar dan dan hoeft ie niet meer door de wasstraat en kun je m zo afspoelen. Kost per week in die periode minder dan wasstraat als je het omrekent - en het resultaat is altijd mooier dan een volledige wrap.

Die led is een deel van het licht. Links en rechts doen ook nog mee. Dat kom ik niet aan

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 25-11-2021 21:17 ]

• marcovit
king_dude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:16:
[...]

Die led is een deel van het licht. Links en rechts doen ook nog mee. Dat kom ik niet aan
Telt die niet mee als je 3e rem licht of zit er nog een LED balk boven het raam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

Logo voorkant is inderdaad een dingetje. Moeten even kijken hoe aan te vliegen, maar hij moet er écht af. Heb daar wel idee voor. Je kunt bijv. gaatjes opvullen, of andere sticker maken met zelfde vorm en print als logo, maar dan bijna in kleur van lak laten vallen.

[ Voor 80% gewijzigd door king_dude op 25-11-2021 21:24 ]

• marcovit
king_dude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:20:
Logo voorkant is inderdaad een dingetje. Moeten even kijken hoe aan te vliegen, maar hij moet er écht af. Heb daar wel idee voor.
Als je een beter idee hebt dan opvullen en spuiten hoor ik het graag, ik zie het ook liever zonder logo's.

• marcovit
marcovit schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:18:
[...]

Telt die niet mee als je 3e rem licht of zit er nog een LED balk boven het raam?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J1qhuSnhXVUdcp1nWkGY1MGMNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLSUAeUNc4pxyn1hWGkb9x8Q.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets dus @king_dude, geen led strip.

• marcovit
king_dude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:20:
Heb daar wel idee voor. Je kunt bijv. gaatjes opvullen, of andere sticker maken met zelfde vorm en print als logo, maar dan bijna in kleur van lak laten vallen.
Je kunt het logo ook wrappen in de kleur van de lak of plastic dip.

[ Voor 6% gewijzigd door marcovit op 25-11-2021 21:31 ]

• king_dude
  • Niet online
marcovit schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:26:
[...]

Je kunt het logo ook wrappen in de kleur van lak.
Ja die bedoel ik! En mbt logo wrappen: dat komt er (naar mijn mening) altijd minder mooi uit door het reliëf van logo

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-09 15:21
king_dude schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:28:
[...]

Ja die bedoel ik! En mbt logo wrappen: dat komt er (naar mijn mening) altijd minder mooi uit door het reliëf van logo
Logo eerst vlakschuren en polijsten.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Lijkt net of je lampen kapot zijn, juist die balk maakt de achterkant heel mooi. Maar goed ieder zijn eigen mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
De krasgevoelige bovenkant van de led strip is geen glossy black maar donker rood. Lijkt wel donker rode plastiek met een laag blanke lak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4PnIW4wPhJZRVh8IRYRZ1mx57A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJQtNb1mzZFmHIaDIEuU30Yx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
Een groene:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xImftYrITGQ6X_1c7u1Rb8MtFZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvYbihryPP4OpJzoMNlpuVdR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
jefjef schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:16:
[...]

Nice! De jouwe? Base versie?
Nope! Die van mij staat klaar bij Wensink Leeuwarden, staalgrijs 58kwh.

Deze groene staat in Losser.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
marcokootstra schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 07:41:
[...]

Nope! Die van mij staat klaar bij Wensink Leeuwarden, staalgrijs 58kwh.

Deze groene staat in Losser.
Staat klaar?
Wat doe je dan nog achter een computer?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Wat ik me ook afvroeg.
Wanneer hat het remlicht branden bij regeneratief remmen

YouTube: #EV6 (+Eng sub) 회생제동시 브레이크등이 들어올까? Will the brake light turn on whe...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Vandaag weer op pad (zonder laadmogelijkheden)
Zou het net moeten redden met een volle accu maar spannend is het wel :)
Best lastig een EV6 die niet wil snel laden.

Dinsdag pas ruimte bij de dealer (Stern) en ze wilden niets weten van de oplossing die ik aandroeg (resetten lader controlle module)
Beetje vreemd, eerlijk gezegd

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
En nog een "horror fimpje" over krassen gesproken.....

YouTube: ASMR Car tapping & scratching | Kia EV6 😍 | edafoxx asmr car tapping

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Reacher

oldschool

Wat zetten mensen toch een partij stomme dingen op youtube. werkelijk.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:34:
[...]

Dat is fijn om te horen.
Ik heb Myenergi nog even een mail gestuurd met de vraag of zij met een update voor de EV6 komen.
Zodra ik antwoord heb laat ik dat hier weten.
Nog iets van gehoord? Twijfel om de Pulsar Plus toch maar weer te annuleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19
Ik heb mijn auto weer terug, probleem van de 12volt accu's staat op de lijst van Kia NL en wordt onderzocht. Als het goed is wordt ik vandaag nog gebeld door de dealer en dan zal ik even vragen wat er nog meer op die lijst staat. De problemen met (voor) verwarmen is er bijvoorbeeld één die er zeker op moet. Daarnaast krijg ik sinds kort ook meldingen dat het laden onderbroken is, nou zou dat kunnen doordat ik loadbalancing heb maar het gebeurd op tijden dat er verder niets aan staan, ik krijg de indruk dat de laatste update meer issues heeft dan de versie die ik had bij aflevering. Snelladen gebruik ik zelf alleen tijdens vakanties dus daar kan ik niets over zeggen.

Dan het positieve nieuws, ik heb de trekhaak er onder zitten _/-\o_ Het is een Westfalia A40V, lijkt een vrij makkelijk systeem maar ik heb het zelf nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:41:
[...]

Die update is toch niet noodzakelijk? Bij mij werkt de Zappi goed samen met de EV6

[ Voor 7% gewijzigd door Freezhost op 26-11-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Reacher schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:41:
Wat zetten mensen toch een partij stomme dingen op youtube. werkelijk.
Sommigen onzinnige dingen vind ik ook wel leuk, maar dat mensen dingen zoals dit kunnen doen... En ook nog gedeeld worden... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:49:
[...]

Die update is toch niet noodzakelijk? Bij mij werkt de Zappi goed samen met de EV6
De meerwaarde van de Zappi zou de Eco+ modus zijn, maar ik las dat er problemen waren met Kia/Hyundai dat de auto dan in slaapstand valt en niet wil laden.

Als Eco+ niet werkt kan ik 300 euro, en een hoop ruimte, besparen door de Pulsar Plus te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30

anc

[...]

Pulsar Plus werkt hier prima met de EV6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:57:
[...]

Pulsar Plus werkt hier prima met de EV6
Het gaat mij om het stukje laden via je eigen pv installatie, bij de Pulsar Plus kan dit pas vanaf 4,3 kW overschot, en dat ga ik vrijwel nooit hebben (maximale opbrengst is 5 kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:52:
[...]

De meerwaarde van de Zappi zou de Eco+ modus zijn, maar ik las dat er problemen waren met Kia/Hyundai dat de auto dan in slaapstand valt en niet wil laden.

Als Eco+ niet werkt kan ik 300 euro, en een hoop ruimte, besparen door de Pulsar Plus te houden.
Ik weet even niet wat de verschillende standen van de Zappi inhouden maar je wilt dus alleen alleen laden met je terug levering? Er is minimaal 1.5kW nodig om te kunnen laden maar je kan de Zappi ook zo instellen dat hij aanvult vanaf het net indien nodig. Zelf heb ik hem altijd op Fast staan, helaas deze maanden niet veel terug levering hier dus ik kan het niet voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:00:
[...]

Ik weet even niet wat de verschillende standen van de Zappi inhouden maar je wilt dus alleen alleen laden met je terug levering? Er is minimaal 1.5kW nodig om te kunnen laden maar je kan de Zappi ook zo instellen dat hij aanvult vanaf het net indien nodig. Zelf heb ik hem altijd op Fast staan, helaas deze maanden niet veel terug levering hier dus ik kan het niet voor testen.
Wil zo optimaal mogelijk laden, en in de winter gaat dat inderdaad vrijwel niet met eigen energie, maar in de zomer wel. Maar goed, discussie hoort in ander topic thuis, maar hier was meer de vraag of mensen problemen hadden met de EV6 en de Eco+ stand van de Zappi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
[...]

Nul reactie gehad.
Ik zal ze nog eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:58:
[...]

Het gaat mij om het stukje laden via je eigen pv installatie, bij de Pulsar Plus kan dit pas vanaf 4,3 kW overschot, en dat ga ik vrijwel nooit hebben (maximale opbrengst is 5 kW).
Sorry daar heb ik overheen gelezen en heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
Weet iemand of de EV6 basisversie sfeerverlichting heeft maar dan alleen in het wit, of helemaal geen sfeerverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:33:
Weet iemand of de EV6 basisversie sfeerverlichting heeft maar dan alleen in het wit, of helemaal geen sfeerverlichting?
Helemaal geen sfeerverlichting, maar is wel te bestellen via de accessoires in de webshop. Maar dan enkel in 1 kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:34:
[...]

Helemaal geen sfeerverlichting, maar is wel te bestellen via de accessoires in de webshop. Maar dan enkel in 1 kleur.
Geen accessoires beschikbaar toch? Maar ik zie het wel staan in de prijslijst. Althans, ik kon mijn EV6 niet met accessoires (behalve matten e.d.) kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:40:
[...]

Geen accessoires beschikbaar toch? Maar ik zie het wel staan in de prijslijst. Althans, ik kon mijn EV6 niet met accessoires (behalve matten e.d.) kiezen.
https://webshop.kia.nl/ev6/#filter=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Dat is toch alleen voetenzijde en een lichtje onder je deur toch? Ik heb het meer over dit:
https://i.imgur.com/sBLO6BK.png

Hier zie je witte ambient lighting bij de ventilatieroosters, bij middentunnel, onder middentunnel en onderin de deur. Op de plus en hoger uitvoeringen is dit in kleur dus niet iets 'generieks'

[ Voor 8% gewijzigd door Tolga07 op 26-11-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:48:
[...]

Dat is toch alleen voetenzijde en een lichtje onder je deur toch? Ik heb het meer over dit:
https://i.imgur.com/sBLO6BK.png

Hier zie je witte ambient lighting bij de ventilatieroosters, bij middentunnel, onder middentunnel en onderin de deur. Op de plus en hoger uitvoeringen is dit in kleur dus niet iets 'generieks'
Op de basis zit hier niks. Dus nee, dat heb je niet en kan je niet later kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:26

Bij deze dealer kan je met pepernoten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:30
Ambient lighting over de hele breedte van het dashboard is standaard vanaf de plus versie.. Tenminste zo staat het in de prijslijst die ik heb gekregen...

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:58:
[...]

Op de basis zit hier niks. Dus nee, dat heb je niet en kan je niet later kopen.
Dacht ik ook, maar het laat me twijfelen. Waarom zouden ze onderscheid maken tussen een witte sfeerverlichting en sfeerverlichting in meerdere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yilar schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:01:
Ambient lighting over de hele breedte van het dashboard is standaard vanaf de plus versie.. Tenminste zo staat het in de prijslijst die ik heb gekregen...
Er zit totaal geen ambient lighting in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:15:
[...]

Er zit totaal geen ambient lighting in de basis.
Daarom schreef ik ook: vanaf de plus versie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrcA8GxAWXQLA2orVloAJ4nM8fU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hE7fDEWN5o3EWb5HUuHjiQll.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Yilar op 26-11-2021 10:20 ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yilar schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:18:
[...]

Daarom schreef ik ook: vanaf de plus versie :)
Nou het was nog verwarrend, je schreef over de volledige breedte, dus heb ik dat doorgestreept. Anders denkt iemand dat het bijvoorbeeld wel in deuren of bij de voeten zit. Wat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Phusebox schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:19:
[...]

Nou het was nog verwarrend, je schreef over de volledige breedte, dus heb ik dat doorgestreept. Anders denkt iemand dat het bijvoorbeeld wel in deuren of bij de voeten zit. Wat niet zo is.
Maar vanaf de Plus uitvoering is dat wel het geval.. Dan heb je ambient (kleurtjes) op je dashboard en in je deuren etc zitten.. Volgens de prijslijst dan..

Ik heb zelf de GT-Line gereden en besteld - daar zit het in elk geval wel in.. Afgaand op de prijslijst (waar bij de GT-line niets over interieur lighting staat) ga ik er vanuit dat je dit bij de Plus uitvoering krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ja jongens, wrijf het nog maar even in dat de 58kWh geen sfeerverlichting heeft ;w

Misschien plak ik er zelf wel een Hue strip in met een geofence, als ik het een beetje netjes kan wegwerken, haha!

Kan natuurlijk niet met een geofence bedenk ik mij nu, klonk wel leuk....

[ Voor 16% gewijzigd door BDelamontagne op 26-11-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:25:
Ja jongens, wrijf het nog maar even in dat de 58kWh geen sfeerverlichting heeft ;w

Misschien plak ik er zelf wel een Hue strip in met een geofence, als ik het een beetje netjes kan wegwerken, haha!

Kan natuurlijk niet met een geofence bedenk ik mij nu, klonk wel leuk....
:(:)

Voor die paar duizend euro kun je vast wat led strips erin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Dan het positieve nieuws, ik heb de trekhaak er onder zitten _/-\o_ Het is een Westfalia A40V, lijkt een vrij makkelijk systeem maar ik heb het zelf nog niet bekeken.
Ik ben zeer benieuwd....gaat hij er makkelijk af en weer in ? Of moet je onder de bumper kijken om hem er in te steken.. ? Ik wacht nog op telefoontje dat alles voor mij binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Freezhost schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:49:

Kan je eens een foto posten van hoe het eruit ziet?

Lijkt mij dat het best een lange trekhaak is aangezien je daar ook het rem/mist licht hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
EricEB schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:45:
[...]

Ik ben zeer benieuwd....gaat hij er makkelijk af en weer in ? Of moet je onder de bumper kijken om hem er in te steken.. ? Ik wacht nog op telefoontje dat alles voor mij binnen is...
Heb dit systeem ook op mijn 5 serie gehad.
Was echt super simpel.

De vraag is wel met de EV6 hoever hij naar achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Kia EV6 road trip to Mo i Rana part 2 van Bjørn Nyland staat online :)

YouTube: Kia EV6 road trip to Mo i Rana part 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
Potver, net een proefrit gemaakt met een GT-Line RWD. En viel mij niets tegen.
Opvallend is dat initiele launch niet snel is, maar vanaf 30km/uur pikt het ding rap op.

Stoelen zijn ook wel wat te vlak en alles bedienen via het touchscreen staat wat tegen. Oja wat een ruimte, hebt GPS nodig om dingen te zoeken in een EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Heb je eigenlijk niet een soort van launch control in de EV6? Want idd intrappen vol en hij pakt ff wat later. Met een brandstof auto kan ik sneller van mn plek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 21:09
4WD nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:49
anc schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:56:
Heb je eigenlijk niet een soort van launch control in de EV6? Want idd intrappen vol en hij pakt ff wat later. Met een brandstof auto kan ik sneller van mn plek zijn.
Beter voor de bandjes?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

Vast maar het is heel soms leuk :)

Edit: nee als je hem een klein beetje laat rollen echt minimaal en je trapt hem dan vol in dan schiet je wel gelijk vooruit. Sta je volledig stil dan lijkt de auto even te moeten nadenken

[ Voor 34% gewijzigd door anc op 26-11-2021 12:01 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic