• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
inderdaad, daarom ook half nederland afgebeld om garage te vinden die in Juli het nog verhelpen kan, en dat is gelukt gelukkig, 20 Juli auto wegbrengen en dan zien wanneer het gefixt is. Heb de auto gelukkig een aantal dagen niet nodig.

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-07 15:08
Hier gaat de EV6 GT-Line er binnenkort uit. Na 4,5 jaar en 140k km heb ik er veel plezier aan gehad. Een nieuwe baan en bijna einde looptijd contract.

Kan ik hier nog iemand blij maken met een v2l en/of granny adapter, ongebruikt/nieuw in verpakking voor een mooi prijsje?

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
anc schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Ga ik controleren! Volgende week staat ie bij de garage en wil ik hierop terugkomen, want naar mijn idee... dat ze het ook constateren bij een andere EV6 die ze hebben staan betekent wat mij betreft niet dat het afgedaan kan worden als dit is een feature en niet een bug.
@anc, wat zei de garage hierop? Het is al even geleden, maar ik zie niet zo snel of je hier nog op teruggekomen was.

Bij mij speelt hetzelfde namelijk en kon niet vinden waar het aan lag, maar ik kan het ook reproduceren op een schuine weg. Hoeft maar heel klein beetje schuin te staan, een iets schuine parkeerplek of berm is genoeg.

• Warp9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-07 15:30
Ik probeer de juli-softwareupdate handmatig uit te voeren op onze facelift EV6. De USB-stick is al meerdere uren aangesloten geweest in de auto. Het display geeft tot nu toe alleen aan: Update is bezig en Software-installatie van infotainmentsysteem wordt voorbereid.

Zijn er soortgelijke ervaringen en hoe lang duurden die?

• Thomaaz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:56
Warp9 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:36:
Ik probeer de juli-softwareupdate handmatig uit te voeren op onze facelift EV6. De USB-stick is al meerdere uren aangesloten geweest in de auto. Het display geeft tot nu toe alleen aan: Update is bezig en Software-installatie van infotainmentsysteem wordt voorbereid.

Mijn ervaring is rond de 50 a 60 minuten, iedere update vanaf usb, ook de laatste. Ik heb wel een pre facelift.

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:06
Van de week opeens een behoorlijk trillend stuur. tussen de 95 en 1105 echt niet grappig, daaromheen licht merkbaar.
Even snel de banden gecheckt, niet geraakt of zo, ook geen lege band.
Garage laten kijken.
75 gram onbalans in één voorwiel. De andere zat rond de 25 of zo.
Opnieuw gebalanceerd.
Nou is het nog veel erger. Maar ook variabel.
Soms doet ie het amper, soms heel erg.
Kan per bocht ook verschillen.

Ik heb wel eens gelezen dat er schuim in de banden zou zitten en dat loslaat?
Banden zijn nog origineel op de vooras. 90K km gereden, wel zomer en winterbanden, dus zeg 45K gereden op deze banden.

Zaterdag mag de Kwik-fit het oplossen. Iemand hier ervaring mee, is de conclusie correct?

Het is lease, dus het zal verder wel, maar ben wel benieuwd.

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:58
macfocus schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:08:
Van de week opeens een behoorlijk trillend stuur. tussen de 95 en 1105 echt niet grappig, daaromheen licht merkbaar.
Even snel de banden gecheckt, niet geraakt of zo, ook geen lege band.
Garage laten kijken.
75 gram onbalans in één voorwiel. De andere zat rond de 25 of zo.
Opnieuw gebalanceerd.
Nou is het nog veel erger. Maar ook variabel.
Soms doet ie het amper, soms heel erg.
Kan per bocht ook verschillen.

Ik heb wel eens gelezen dat er schuim in de banden zou zitten en dat loslaat?
Banden zijn nog origineel op de vooras. 90K km gereden, wel zomer en winterbanden, dus zeg 45K gereden op deze banden.

Zaterdag mag de Kwik-fit het oplossen. Iemand hier ervaring mee, is de conclusie correct?

Het is lease, dus het zal verder wel, maar ben wel benieuwd.
Kunnen ook nog cuppende banden zijn of, en dat zou je moeten horen, lagers die kapot dreigen te gaan.

• petertenboer
Warp9 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:36:

Bij de meest actuele update die ik twee weken geleden heb doorgevoerd duurde het 40 minuten. Kan in de USB stick zitten gaf een mede forumlid onlangs aan.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Centurion schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:49:
[...]

Ja achteraf gezien vind ik het ook wel wat discutabel. Ik heb eerlijk gezegd totaal niet stilgestaan bij de koeling van de accu in samenhang met de airco in de cabine.

Hoe dan ook, ik wacht het maar even af nu en ga er van uit dat de dealer alles weer in orde maakt zodra de auto weer in NL is.
Maar dat je airco slecht werkte (waarschijnlijk moest hij gewoon bijgevuld worden) had je zelf eind mei toch al ervaren? Hoe heeft de dealer dat afgedaan \ opgelost?

Als hij echt laag op koelmiddel zat kan het ook zomaar zijn dat daardoor juist je compressor is overleden.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13

anc

floduR schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:45:
[...]

@anc, wat zei de garage hierop? Het is al even geleden, maar ik zie niet zo snel of je hier nog op teruggekomen was.

Bij mij speelt hetzelfde namelijk en kon niet vinden waar het aan lag, maar ik kan het ook reproduceren op een schuine weg. Hoeft maar heel klein beetje schuin te staan, een iets schuine parkeerplek of berm is genoeg.
Nog geen update gehad, 2 weken geleden nog navraag gedaan en het ligt nog bij KIA NL.
Ze konden het ook reproduceren op een nieuwe die ze hadden staan met nog geen 4k km op de teller. Kans dat er dan iets mee gedaan gaat worden is wel een stuk kleiner geworden.

Begin augustus heb ik een afspraak staan voor iets anders, dan vraag ik er weer naar. Krijg ik een update dan laat ik dat hier weten.

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:40
Vrienden,

Ik las op FB op een amerikaanse site dat er een 15 tal Ioniqs en iets van 8 EV6 en een fout in het accupakket hebben, heeft iemand hier iets van gehoord? En betreft dit alleen in de VS geleverde auto's? Ik klaag nooit, heb nooit geen problemen, nu al mijn 2e EV6 maar was benieuwd of ze dan kunnen traceren waar die specifieke auto's zijn. Tenslotte kan Kia altijd zien waar een auto met een X Vin nummer zich bevind?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 11:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vanmorgen wilde ik wegrijden, maar stond hij nog op de handrem. Hoe kan dat nou als hij in zijn drive staat 8)7. Hij kwam er ook wel doorheen door flink wat "gas" te geven, dus hij stond ook echt in drive. Even naar park en toen weer naar drive verhielp het probleem. Heel gek.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:34
Brandde het handrem lampje ook? Zo nee, je blokken willen ook wel eens plakken, zeker als het geregend heeft.. Kans is klein de laatste tijd, maar je weet het niet :D

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 19:02
De wasstraat werkt enorm goed om de volgende dag je blokken vast te hebben geplakt aan de remschijven.

• mediumdry
ik heb een abonnement op de wasstraat omdat mijn parkeerplaats bij het apartement onder een boom is (leuk voor schaduw, maar verder een ramp) en haal de wagen dus een paar keer per week door de wasstraat, maar nog nooit vastgeplakte remmen meegemaakt..

• anc

anc

.oisyn schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:13:
Vanmorgen wilde ik wegrijden, maar stond hij nog op de handrem. Hoe kan dat nou als hij in zijn drive staat 8)7. Hij kwam er ook wel doorheen door flink wat "gas" te geven, dus hij stond ook echt in drive. Even naar park en toen weer naar drive verhielp het probleem. Heel gek.
Had je je gordel nog niet vast voordat je in drive ging?
Soms wilt hij dan in een veiligheidsstand komen oid.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:22
Om de remmen te doen kleven, moet er water van onderaf op de schijven/blokken spatten. @mediumdry ik verwacht niet dat je elke keer de bodem ook laat wassen....daar zal weinig vogelsh*t of ander spul dat uit bomen valt zitten.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vanisher schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:49:
Brandde het handrem lampje ook?
Toen ik daarnet in de auto zat zag ik dat lampje ook ineens, maar niet op gelet toen ik er vanmorgen lats van had.

De auto is van de week nog gewassen, dus ik denk niet dat het aan klevende blokken ligt :)
anc schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:39:
[...]

Had je je gordel nog niet vast voordat je in drive ging?
Soms wilt hij dan in een veiligheidsstand komen oid.
Dat klopt idd! Mijn vrouw stond ook achter de auto, die had net de achterklep dichtgedaan. Maar wat ik dan wel raar vind is dat hij het dan dus wel doet. Toen ik gas gaf ging hij daadwerkelijk proberen vooruit te komen, en ik kon ook door de rem heenrijden.

Als het een softwarematige blokkade is, waarom dan niet voorkomen dat ik uberhaupt gas geef 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• anc

anc

.oisyn schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:57:
[...]

Toen ik daarnet in de auto zat zag ik dat lampje ook ineens, maar niet op gelet toen ik er vanmorgen lats van had.

De auto is van de week nog gewassen, dus ik denk niet dat het aan klevende blokken ligt :)

[...]

Dat klopt idd! Mijn vrouw stond ook achter de auto, die had net de achterklep dichtgedaan. Maar wat ik dan wel raar vind is dat hij het dan dus wel doet. Toen ik gas gaf ging hij daadwerkelijk proberen vooruit te komen, en ik kon ook door de rem heenrijden.

Als het een softwarematige blokkade is, waarom dan niet voorkomen dat ik uberhaupt gas geef 8)7
Dat is het dan. Soms als je dan je gordel erin klikt dan mag je wel normaal wegrijden, maar als je gordel er al wel in zit dan heb je dat moment niet meer dan moet je terug naar park en weer naar drive om weg te kunnen rijden.
Haastige spoed is zelden goed :P

• mediumdry
@Peter-036 het is het uitgebreidste programma, dus daar zitten ook velgen/onderkant bij. Ik heb denk ik mazzel :)

• wnn376694
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-07 10:10
Net terug van een mooie maar warme trip in de Italiaanse Alpen met mijn '22er EV6 GT line AWD 77 kW, 67k. Wat mij al eerder opviel tijdens een actieve bergrit is dat na veel regeneratief remmen mbv de flippers, een ratelend geluid hoorbaar is afkomstig uit het vooronder wat toe- en afneemt gelijk aan de snelheid. De drivemode is niet van invloed. Het geluid lijkt op het ratelen van tandwielen. Na een nachtje afkoelen en weer de bergen in komt het geluid vrij snel terug maar bij een "normale" snelweg rit en het normale gebruik in Nederland is er niets hoorbaar. M.i. heeft het met de hitte te maken die vrijkomt bij het remmen maar wellicht dat een van jullie dit geluid herkend. Om nu naar de dealer te gaan met een vage klacht die in Nederland niet reproduceerbaar is vind ik ook weer zo wat.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58
Is dat niet de bodemplaat? Die ratelt bij mij op de snelweg als ik geen wind mee heb.

het geluid zit grofweg bij mijn linkervoet.

[ Voor 20% gewijzigd door 1Mark op 19-07-2026 17:46 ]

• wnn376694
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-07 10:10
1Mark schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:45:
Is dat niet de bodemplaat? Die ratelt bij mij op de snelweg als ik geen wind mee heb.

het geluid zit grofweg bij mijn linkervoet.
Nee, zeker niet. Heeft duidelijk te maken met het "toerental".

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:09
wnn376694 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:50:
[...]

Nee, zeker niet. Heeft duidelijk te maken met het "toerental".
Long shot.... ofschoon de reduction gear geen veel voorkomend probleem is bij de EV6 (itt de e-Niro waar het vaak voorkomt) zijn er gevallen bekend. Als je regeneratief remt in de bergen, komt er gedurende lange tijd veel kracht te staan op de 'versnellingsbak' in omgekeerde richting. Dit zou in elk geval mijn eerste hypothese zijn.

Terzijde: waarom gebruik je in godsnaam de flippers? Gewoon level 3 regeneratie aanzetten en je stroompedaal gebruiken als regelaar. Levert net zoveel op en je hoeft geen kunst- en vliegwerk uit te halen om in bochten bij de flipper te kunnen, dus wel zo veilig.

• macfocus
petertenboer schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:17:
[...]

Kunnen ook nog cuppende banden zijn of, en dat zou je moeten horen, lagers die kapot dreigen te gaan.
Nou het is inmiddels duidelijk.

Eerst even snel tussendoor geweest bij de lokale Bosch Carr service. Gepoogd te balanceren. Moest een bezopen grote hoeveelheid lood op (75gr!).

Hielp niet. Trillen zat nu op andere snelheden en was er soms wel, soms niet.

Zaterdag bij de kwikfit geweest (want lease).

Wederom gepoogd te balanceren en geconstateerd dat de banden idd gecupped zijn. Als het niet werkt wordt het nieuwe banden.

Quote: “ verkeerd gebalanceerd in april bij het plaatsen van de zomerbanden”.

Daar is toen wel meer misgegaan, want ze hadden ze verkeerd om geplaatst (rijrichting). Dat hadden ze wel gezien voor ik toen wegreed.

Anyway, vandaag moest ik 260 km rijden. Dat was dus geen feestje. Tussen de 95 en 113 valt er eigenlijk niet mee te rijden.

Morgen maar ff bellen voor een setje nieuwe voorbanden met spoed.

Moet dinsdag weer een lange rit maken.

Kost mij geen geld, maar de tijd die het kost…

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:40
Goedemorgen vrienden,

Ik was gisteren na vorige week vermeld te hebben dat ik nooit iets heb met mijn Kia's ( dit is de 2e EV6) het haasje met de 12 volt accu. Ik was in het bosplan bij de geitenboerderij en na 2 uur terugkomen , krijg ik 12 volt battery low en ik kijk op mijn voltmeter en had nog 7 volt over. Dus kreeg hem niet aan de gang, we waren met 2 auto's dus iemand een paar startkabels gehaald en toen deed hij het meteen. Er vanuit gaande dat de 12 volt accu overleden is. De auto is van september 2023 en ik heb ik gisteravond een Varta AGM D52 besteld. Dat wordt aangewezen als de passende en kost maar 127 euro. Die accu's van Kia zijn veel duurder en ik heb meer vertrouwen in een Varta AGM, AGM wordt overal aangeraden voor EV's . Dus ik hoop die vandaag binnen te krijgen en anders morgen. Rij zolang even in de auto van mijn dochter want die is op vakantie.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• macfocus
marc4547 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 07:01:
Goedemorgen vrienden,
Ik was in het bosplan bij de geitenboerderij
Volkomen off-topic, maar het is verrekte lang geleden dat ik iemand “het bosplan” heb horen zeggen of schrijven. Je was in het Amsterdamse Bos bij Amstelveen. Idd ook “Bosplan” geheten omdat het een gepland bos is, opgezet als project waar werklozen nuttig konden worden ingezet.
Ben er opgegroeid.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-07 20:55
Elhovo schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:04:
[...]

Long shot.... ofschoon de reduction gear geen veel voorkomend probleem is bij de EV6 (itt de e-Niro waar het vaak voorkomt) zijn er gevallen bekend. Als je regeneratief remt in de bergen, komt er gedurende lange tijd veel kracht te staan op de 'versnellingsbak' in omgekeerde richting. Dit zou in elk geval mijn eerste hypothese zijn.

Terzijde: waarom gebruik je in godsnaam de flippers? Gewoon level 3 regeneratie aanzetten en je stroompedaal gebruiken als regelaar. Levert net zoveel op en je hoeft geen kunst- en vliegwerk uit te halen om in bochten bij de flipper te kunnen, dus wel zo veilig.
Oeps verkeerd gelezen

[ Voor 8% gewijzigd door bruneelm op 20-07-2026 09:18 ]

• petertenboer
macfocus schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:08:
[...]

Eerst even snel tussendoor geweest bij de lokale Bosch Carr service. Gepoogd te balanceren. Moest een bezopen grote hoeveelheid lood op (75gr!).

Wederom gepoogd te balanceren en geconstateerd dat de banden idd gecupped zijn. Als het niet werkt wordt het nieuwe banden.

Daar is toen wel meer misgegaan, want ze hadden ze verkeerd om geplaatst (rijrichting). Dat hadden ze wel gezien voor ik toen wegreed.

Anyway, vandaag moest ik 260 km rijden. Dat was dus geen feestje. Tussen de 95 en 113 valt er eigenlijk niet mee te rijden.

Zelf heb ik ook cuppende banden, vandaar dat ik daar bij jou ook aan dacht toen ik je verhaalbaar. Krijg zelf over twee weken nieuwe achterbanden en hoop dat het daarmee opgelost is. Maar het is inderdaad zeer ergelijk om mee rond te blijven rijden. Succes!

• petertenboer
De App is wel verbeterd met de nieuwe versie die ik vandaag op de IPhone heb geïnstalleerd. Nu in één oogopslag kilometers beschikbaar, percentage batterij en totale kilometerstand. Daarnaast de knoppen voor snelle acties op het beginscherm.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:30
Onder het motto niets bijzonders maar omdat het kan.

Kom er na 3 jaar en derde vakantie rit ergens achter.

Bij adaptieve cruise control en lane assist aan krijg je als je handen te licht of ta lang van het stuur hebt een waarschuwing melding.
Ik maar licht knijpen boven of onder het stuur.
Blijkt dat bovenop of onder (aan bovenkant) je het stuur ook kunt aaien (links, rechts) om de melding weg te krijgen.

Licht gevoelig stuurtje.

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08
d-vine schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:12:
Onder het motto niets bijzonders maar omdat het kan.

Kom er na 3 jaar en derde vakantie rit ergens achter.

Bij adaptieve cruise control en lane assist aan krijg je als je handen te licht of ta lang van het stuur hebt een waarschuwing melding.
Ik maar licht knijpen boven of onder het stuur.
Blijkt dat bovenop of onder (aan bovenkant) je het stuur ook kunt aaien (links, rechts) om de melding weg te krijgen.

Licht gevoelig stuurtje.
Aaien? Volgens vereist de pre-facelift een stuurbeweging om te registreren of je nog je stuur vast hebt en registreert de facelift versie daadwerkelijk aanraking.
Ik heb regelmatig een signaal dat ik m'n stuur moet vasthouden terwijl ik dat al doe. Misschien stuur ik te rustig of te weinig in mijn pre-facelift.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35

GerkeP

Vragen mag altijd........

macfocus schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:08:
[...]

Cuppende banden komt eigenlijk altijd door een te lage bandenspanning ;-)
Maar Kwik-Fit kom ik nooit weer, dat is goedkoop personeel, en weinig kennis, het moet allemaal snel..............

Gelukkig mag ik tegenwoordig van de Leasemaatschappij gewoon naar de Kia dealer (ik heb jaren ruzie gemaakt met de LM en ik geloof dat ze nu wel begrijpen dat het via de dealer uiteindelijk goedkoper is met zeikende klanten zoals ik 😁)

GerkeP

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 16:26
petertenboer schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:31:
De App is wel verbeterd met de nieuwe versie die ik vandaag op de IPhone heb geïnstalleerd. Nu in één oogopslag kilometers beschikbaar, percentage batterij en totale kilometerstand. Daarnaast de knoppen voor snelle acties op het beginscherm.
Op Android zie ik inderdaad kilometers beschikbaar en batterij percentage. De totale km stand zie ik echter helemaal niet meer.
edit:
oorzaak gevonden. Zodra gepland opladen ingeschakeld is (wat ik dus heb i.v.m. thuis opladen in de nacht) dan is de kilometerstand niet zichtbaar. Zodra je dit uit zet is de stand wel zichtbaar. Niet handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Edje040 op 21-07-2026 14:11 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44

The Wizard

Moderator Mobile
GerkeP schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:26:
[...]

Maar Kwik-Fit kom ik nooit weer, dat is goedkoop personeel, en weinig kennis, het moet allemaal snel..............

Gelukkig mag ik tegenwoordig van de Leasemaatschappij gewoon naar de Kia dealer (ik heb jaren ruzie gemaakt met de LM en ik geloof dat ze nu wel begrijpen dat het via de dealer uiteindelijk goedkoper is met zeikende klanten zoals ik 😁)
Heb ook last van gecupte banden maar de bandenspanning is hier altijd goed op spanning.
roel-online schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:43:
[...]

Aaien? Volgens vereist de pre-facelift een stuurbeweging om te registreren of je nog je stuur vast hebt en registreert de facelift versie daadwerkelijk aanraking.
Ik heb regelmatig een signaal dat ik m'n stuur moet vasthouden terwijl ik dat al doe. Misschien stuur ik te rustig of te weinig in mijn pre-facelift.
Idd, de pre facelift heeft een krachtsensor, echt een irritant systeem maar je went aan al die meldingen 😋

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• petertenboer
Edje040 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:00:
[...]

Op Android zie ik inderdaad kilometers beschikbaar en batterij percentage. De totale km stand zie ik echter helemaal niet meer.
edit:
oorzaak gevonden. Zodra gepland opladen ingeschakeld is (wat ik dus heb i.v.m. thuis opladen in de nacht) dan is de kilometerstand niet zichtbaar. Zodra je dit uit zet is de stand wel zichtbaar. Niet handig.
Klopt wat je zegt.

Ik zie nu ook, terwijl de auto aan het laden is, de resterende laadtijd i.p.v. totaal gereden kilometers. Zodra laden is gestopt komt de totale kilometerstand weer tevoorschijn.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uhm, hallo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-PZpx7mekVX5D_B5MOkUYrbdxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqhSG2RsvEDhCg3gzBaynhUS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdcZ_uykKyWopz-8aP-RBYpuq00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1CM9wmqDmlOkvYR15EMQYKd.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom besluit ie om 17:21 ineens te gaan laden, terwijl het schema duideljk tot 17:00 zegt?

Had 'm maar handmatig uitgedrukt, om vervolgens een minuut later alsnog weer automatisch te gaan laden.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 21-07-2026 17:29 ]

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:08
[...]

Op de E-Niro had ik in het begin ook een aantal keren gecupte banden tot ik op advies van Profile overstapte van Michelins naar Pirelli’s. Daarna geen last meer van gehad. Het hoeft dus niet samen te hangen met de bandenspanning

Tot nu toe op de EV6 ook nog geen last van cupping

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:12
.oisyn schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:28:
Uhm, hallo?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom besluit ie om 17:21 ineens te gaan laden, terwijl het schema duideljk tot 17:00 zegt?

Had 'm maar handmatig uitgedrukt, om vervolgens een minuut later alsnog weer automatisch te gaan laden.
Ik herken dit niet. Gebruik je het vaker? Ik slechts een paar keer getest maar altijd netjes het laden gestopt volgend de planning.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Bo0bz vandaag voor het eerst. Maar andersom heb ik ook wel gehad: dat hij gewoon niet laadt terwijl hij aangesloten was, onder het maximum niveau en binnen het tijdsslot.

• Edje040
petertenboer schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:32:
[...]

Klopt wat je zegt.

Ik zie nu ook, terwijl de auto aan het laden is, de resterende laadtijd i.p.v. totaal gereden kilometers. Zodra laden is gestopt komt de totale kilometerstand weer tevoorschijn.
Bij mij is het zelfs niet te zien als gepland opladen is aangevinkt. Dus ook als de auto niet aan de lader zie ik het niet. Alleen als ik het automatisch opladen helemaal uitzet zie ik de km-stand.

• Bo0bz
Wat is de nieuwe app en de widgets lelijk geworden zeg :'( het lijkt wel alsof ze hebben zitten rommelen met pictogrammen/iconen die je zo in Microsoft PowerPoint kunt kiezen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRqFL5zFskNY3Yu6FN6q6Fpv3ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuagJ6pEC494e3jTHofZqegi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie geen nieuwe functionaliteiten alleen een design aanpassing. Of mis ik iets?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• d-vine
The Wizard schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 16:11:
[...]

Idd, de pre facelift heeft een krachtsensor, echt een irritant systeem maar je went aan al die meldingen 😋
Dat is dus het mooie dat je die krachtsensor kunt "bevredigen" met aaien/ wrijven over het stuur. Ik vond het wel weer humor.
Krijg je als je op vakantie bent en uren in deze heerlijke reisauto zit, ga je dingen proberen ;)

• macfocus
Henry65 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:49:
[...]

Op de E-Niro had ik in het begin ook een aantal keren gecupte banden tot ik op advies van Profile overstapte van Michelins naar Pirelli’s. Daarna geen last meer van gehad. Het hoeft dus niet samen te hangen met de bandenspanning

Tot nu toe op de EV6 ook nog geen last van cupping
Nog even over mijn banden.
Uiteindelijk bleek ik gewoon gelijk te hebben.
Dat klote schuim in de band had losgelaten.
Welke oet*l dat bedenkt.... en vooral goedkeurt.

Maar goed.
De banden waren de ook gecupt.
Anyway, ik heb nu er nieuwe voorbanden onderzitten er 4 Pirelli Cinturato's eronder zitten. Hij rijd weer zoals het hoort.

En Kwikfit...
Ja, privé komt ik er echt niet.

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42

Mooijekind

Manager Product Content
d-vine schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:40:
[...]

Dat is dus het mooie dat je die krachtsensor kunt "bevredigen" met aaien/ wrijven over het stuur. Ik vond het wel weer humor.
Krijg je als je op vakantie bent en uren in deze heerlijke reisauto zit, ga je dingen proberen ;)
Nice, 10.000km gereden en nooit geweten dat dit kon bij de pre-face. Werkt voor mij fijner dan knijpen in je stuur.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
d-vine schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 09:40:
[...]

Ik heb al heel wat zitten wrijven op het stuur, vrouwlief was gewoon jaloers, maar toen deed ie niks :P. Zal morgen eens kijken.

• d-vine
The Wizard schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Ik heb al heel wat zitten wrijven op het stuur, vrouwlief was gewoon jaloers, maar toen deed ie niks :P. Zal morgen eens kijken.
Werkte aan de boven kant van het stuur en dan van links naar rechts of andersom.
Onderste delen (boven/ binnenkant) deed het ook.

Misschien is de auto net een vrouw waarbij je precies de juiste handeling moet weten. Oefening baart kunst

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
d-vine schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:12:
[...]

Werkte aan de boven kant van het stuur en dan van links naar rechts of andersom.

Misschien is de auto net een vrouw waarbij je precies de juiste handeling moet weten. Oefening baart kunst
Zal morgen eens op zoek naar de g-spot van mijn auto :*)

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
E-spot is meer passend 😂

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:09
volgens mij werkt dat wrijven zo: je gaat met je hand over het stuur, onwillekeurig zorg je tijdens het wrijven dat het stuur een beetje naar links of naar rechts beweegt en de auto is weer bevredigd tevreden.

Ik geloof niet dat er iets van een touch sensor zit in het stuur van de MY22-MY24 modellen

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 12:10
Nog een tip om de stuur-vasthou-sensor voor de gek te houden: een knietje werkt ook fenomenaal.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Uhm, hallo?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft het ooit wel gewerkt dan? Ik heb die hoop allang opgegeven en regel het met domotica of handmatig.

Ik stoor me zo enorm aan die slechte vertalingen bij heel veel apps tegenwoordig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmyP3J5wbD30ZQOOoxjtjPsZcVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8S2dKRFnwQbzijiaWHIdrSS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yZacMCIdqG8HvynsYSuPRj0sDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyrMMz28TY0mYOxBAxAMzphR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 23-07-2026 05:34 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-07 11:19
Nog nooit geladen via de app van Kia. Mijn laadpaal doet dit automatisch (bij zon overschot) of ik stel zelf de tijd in.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:21
Uhm, hallo?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je bij tijdstip wel "Alleen daluurtarieven" ingesteld?

Is jouw scherm van een Iphone?
Mijn Android-scherm ziet er anders uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZsaXfWYwXAKTnGMaEeCuG1qizM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QqxVjMmWXaMJcK4CWgoJs9ER.png?f=fotoalbum_large

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Bogey555
  • Laatst online: 27-07 20:30
[...]

Ik heb op mijn laatste auto's altijd "cuppende" banden gehad en vooral bij bvb in- of uitparkeren. Mijn banden hebben meestal teveel druk. Dit is gewoon normaal gedrag voor bredere banden.

• GerkeP

GerkeP

Bogey555 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:09:
[...]

Ik heb op mijn laatste auto's altijd "cuppende" banden gehad en vooral bij bvb in- of uitparkeren. Mijn banden hebben meestal teveel druk. Dit is gewoon normaal gedrag voor bredere banden.
De belangrijkste oorzaken zijn versleten schokdempers, een onjuiste wieluitlijning, een verkeerde bandenspanning, ongebalanceerde wielen of langdurige stilstand van de auto

Maar goed, de laatste auto waar ik cuppende banden had was de e-Niro, en dat was opgelost door de banden van 2.4 naar 2.6 te zetten.
Bij de EV6 heb ik standaard 2.7 en na ruim 100K geen last van cuppende banden (en ja ballanceren en uitlijnen gebeurt bij de dealer en niet bij Kwikfit of Euromaster (daar moest ik bij elke bandenwissel 3 of 4 keer terug)

GerkeP

• macfocus
Bogey555 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:09:
[...]

Als je banden teveel druk hebben moet je de druk gewoon verlagen. Zoals je zelf al zegt ze hebben TEveel druk…

• Peter-036
macfocus schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:55:

Als je banden teveel druk hebben moet je de druk gewoon verlagen. Zoals je zelf al zegt ze hebben TEveel druk…
Waarbij opgemerkt zij dat autofabrikanten de 'geadviseerde bandenspanning' op een niveau zetten dat een compromis is tussen wegligging, comfort en slijtage. 10 tot 15% hoger verlaagt de slijtage, en verbetert de wegligging.....meestal. Daarbij merk ik zelf niets van verminderd comfort.

• Bogey555
macfocus schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:55:
[...]

Als ik de banden op de GT naar de waarden zet die KIA vooropstelt dan vind ik die net iets te zacht. Zoals Peter-036 aanhaalt 10% hoger is beter voor de slijtage en ik vind het persoonlijk beter rijden. In elk geval zal het zeker geen "cuppen" uitlokken. Dit is enkel door de massieve wrijving van de bredere banden met het wegdek. Vandaar enkel tegen lage snelheden heb je daar last van. bvb bij in- en uitparkeren.

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
Nog even terugkomend op de 'handen aan het stuur' melding: ik vind dit juist zeer positief, voor mij betekent dit dat de EV6 en de Ioniq 6 (die van mij...) kaarsrecht over de weg gaan ipv al zwabberend van links naar rechts met een stuur dat maar heen en weer gaat.

Ik geef 'em gewoon een tikje en dan is ie weer even stil 😀

🤘

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
d-vine schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:12:
[...]

Nou, vandaag 300 km gereden, ben nu achter dat mijn auto een mannetje is, hij moet niks hebben van aaien/wrijven, maar een rukje vind ie niet erg. :P

Werkt dus idd niet op een pre-facelift, het is gewoon de handeling zelf dat je soms het stuur iets beweegt.

• macfocus
Peter-036 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 13:14:
[...]

Waarbij opgemerkt zij dat autofabrikanten de 'geadviseerde bandenspanning' op een niveau zetten dat een compromis is tussen wegligging, comfort en slijtage. 10 tot 15% hoger verlaagt de slijtage, en verbetert de wegligging.....meestal. Daarbij merk ik zelf niets van verminderd comfort.
Maar je zegt wel dat je last hebt van cuppende banden....
Dus je speelt met je banden spanning en creëert een probleem.
Althans zo doet het voorkomen.

Maar goed, jouw auto.

• Peter-036
macfocus schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:17:

Maar goed, jouw auto.
Nee! Ik heb geen last van cuppende banden! dat was iemand anders.

• mediumdry
ik had een tijdje terug een foutcode uitgelezen met CarScanner (B18AC(07) ), en die had te maken met het magnetische 3 weg klepje voor de batterijkoeling (en dus ook iets te maken met de airco). Kan gefixt worden allemaal, maar dat klepje blijkt €1385 te kosten! Het moet gefixt worden en wordt gedeeltelijk onder garantie gedaan, maar die prijs is niet echt normaal voor een klepje. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Is dat een normale prijs voor zo'n onderdeel? De uren werk komen er nog bij, dit is puur de prijs van het onderdeel.

Moet gedaan worden, want ik vertrek over iets meer dan een week op vakantie naar frankrijk en spanje, maar ik moest toch ff 2 keer slikken toen ik de prijs zag.

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:04:
[...]

Nou, vandaag 300 km gereden, ben nu achter dat mijn auto een mannetje is, hij moet niks hebben van aaien/wrijven, maar een rukje vind ie niet erg. :P

Werkt dus idd niet op een pre-facelift, het is gewoon de handeling zelf dat je soms het stuur iets beweegt.
Bij mij werkt het inderdaad wel op de pre facelift. Bovenkant van het stuur.

GerkeP

• king_dude
  • Niet online
Elhovo schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:18:
volgens mij werkt dat wrijven zo: je gaat met je hand over het stuur, onwillekeurig zorg je tijdens het wrijven dat het stuur een beetje naar links of naar rechts beweegt en de auto is weer bevredigd tevreden.

Ik geloof niet dat er iets van een touch sensor zit in het stuur van de MY22-MY24 modellen
Klopt als een bus.

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-07 22:08
mediumdry schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:05:
ik had een tijdje terug een foutcode uitgelezen met CarScanner (B18AC(07) ), en die had te maken met het magnetische 3 weg klepje voor de batterijkoeling (en dus ook iets te maken met de airco). Kan gefixt worden allemaal, maar dat klepje blijkt €1385 te kosten! Het moet gefixt worden en wordt gedeeltelijk onder garantie gedaan, maar die prijs is niet echt normaal voor een klepje. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Is dat een normale prijs voor zo'n onderdeel? De uren werk komen er nog bij, dit is puur de prijs van het onderdeel.

Moet gedaan worden, want ik vertrek over iets meer dan een week op vakantie naar frankrijk en spanje, maar ik moest toch ff 2 keer slikken toen ik de prijs zag.
Bij mij is het al na 2 maanden vervangen, nadat hij nieuw was. Ik wist niet dat het zo duur was.

Wat me opvalt is dat alle onderdelen hartstikke duur zijn. Alle onderdelen vervangen, lijkt even duur te zijn als minimaal 4 compleet nieuwe auto’s. Ik ben bang dat dit een verdienmodel is. Als er iets kapot gaat buiten garantie, dan ben je flink de Sjaak.

• Bogey555
macfocus schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:17:
[...]

Maar goed, jouw auto.
Ik was diegene met "cuppende" banden. Maar ik rijd ook met een GT dus die banden zijn een stuk breder. Als ik de wagen kocht stond de bandenspanning "correct"zoals de fabrikant voorschreef en dan gebeurde dat ook. Vandaar dat ik zei dat het cuppen van banden niets te maken heeft met de bandenspanning maar met de breedte van de banden. Je leest dit heel veel op allerlei forums. Vanaf een bepaalde breedte van band krijg je dat. Maar enkel bij heel traag rijden en wanneer je stuurbewegingen maakt. Het heeft iets te zien met de rubber die over de grond lijkt te kruipen met een soort van sprongetjes. Voelt heel vreemd aan de eerste keer maar is totaal ongevaarlijk en iets helemaal anders dan trillingen in je stuur bij hogere snelheden. Voor deze auto had ik een A5 met 265 breedte van banden en die had net hetzelfde. Ik veronderstel dat de RWD en AWD modellen met 19 en 20 inch daar minder last van hebben.

• Bo0bz
Is er een simpele manier om gedurende een lange trip automatisch laadsessies, verbuik, afstand en dergelijke bij te houden? Ik mis eigenlijk een soort laadhistorie optie in de app of mis ik een optie?

Ik zie alleen bij EV-Energieverbuik totaalstroom verbruik van de afgelopen 30 dagen staan en een verbruik per dag.

[ Voor 22% gewijzigd door Bo0bz op 24-07-2026 10:08 ]

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-07 16:46
Bogey555 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:55:
[...]

Ik was diegene met "cuppende" banden. Maar ik rijd ook met een GT dus die banden zijn een stuk breder. Als ik de wagen kocht stond de bandenspanning "correct"zoals de fabrikant voorschreef en dan gebeurde dat ook. Vandaar dat ik zei dat het cuppen van banden niets te maken heeft met de bandenspanning maar met de breedte van de banden. Je leest dit heel veel op allerlei forums. Vanaf een bepaalde breedte van band krijg je dat. Maar enkel bij heel traag rijden en wanneer je stuurbewegingen maakt. Het heeft iets te zien met de rubber die over de grond lijkt te kruipen met een soort van sprongetjes. Voelt heel vreemd aan de eerste keer maar is totaal ongevaarlijk en iets helemaal anders dan trillingen in je stuur bij hogere snelheden. Voor deze auto had ik een A5 met 265 breedte van banden en die had net hetzelfde. Ik veronderstel dat de RWD en AWD modellen met 19 en 20 inch daar minder last van hebben.
Volgens mij zijn de 20 inch banden ook 255 breed.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 14:55
Centurion schreef op maandag 6 juli 2026 @ 21:44:
Eerste vakantie met de EV6 was helaas vrij dramatisch.

De airco hield er twee dagen voor de vakantie mee op. De dealer heeft nog snel gekeken (erg netjes van ze), maar het bleek de compressor te zijn, deze konden ze niet meer op tijd vervangen.

Dus met meer van 35 graden Celsius naar het vakantieadres gereden, was absoluut geen pretje, maar goed, ramen open dan maar.

Op de terugreis hield de auto opeens op met snelladen. Nieuwe sessie proberen te starten, wilde niet meer starten. Toen bleef de auto zonder aangesloten stekker aangeven dat de stekker verwijderd moest worden om te kunnen rijden. Als de stekker er wel in zat, kwam er een foutmelding over het elektrisch systeem. Auto is uiteindelijk afgesleept naar de dichtsbijzijnde Kia dealer en staat nu in Zuid-Duitsland te wachten op vervoer naar de dealer hier. Gaat naar verwachting twee tot drie weken duren voordat hij uberhaupt in Nederland is.

Kort voor dit gebeurde hoorden we op de snelweg een vrij harde knal, klonk alsof er iets tegen de onderkant van de auto klapte, maar op de weg niets gezien.

Dealer geeft aan niets te kunnen doen qua vervangend vervoer.

Hoop dat dit geen voorbode is voor de rest van het bezit van de EV6.
Update;

Auto werd eergisteren afgeleverd bij de dealer. Die hebben er binnen twee dagen een nieuwe AC-compressor ingezet en vastgesteld dat de VCMS de oorzaak was van het probleem zoals hierboven omschreven + vervangen. Erg netjes dat ze dit zo snel gedaan hebben.

Was dus toch niet de ICCU.

-

• Bo0bz
Sinds de nieuwe update is het theme veranderd van het infotainment scherm. Ik vind het een achteruitgang. Kan ik dit ergens aanpassen? Ik lees alleen thema's voor de EV3 en EV9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAHADI9t6-9Gj4Y7W97OLuJJSZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0ozwlWgMMWEm6vbW7meq5Bd.jpg?f=fotoalbum_large

• onigiri
  • Niet online
De app geeft bij mij vrijwel nooit de juiste positie aan, maar de vorige locatie. Ook nu geeft die aan dat de auto op het werk is, terwijl die voor de deur staat. Batterij is 44%, refresh lost het niet op.

Is dit een algemeen probleem of ben ik de enige die dit heeft en is dit iets om mee naar de dealer te gaan?

• Bo0bz
onigiri schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:04:
De app geeft bij mij vrijwel nooit de juiste positie aan, maar de vorige locatie. Ook nu geeft die aan dat de auto op het werk is, terwijl die voor de deur staat. Batterij is 44%, refresh lost het niet op.

Is dit een algemeen probleem of ben ik de enige die dit heeft en is dit iets om mee naar de dealer te gaan?
Ik herken dit niet maar heb het wel eerder in dit topic gelezen.

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

Geeft hier nog altijd de laatste locatie van stilstand aan.
Locatie tijdens verplaatsingen heeft ie nooit aangegeven.
edit:
nu merk ik pas dat de lay out van de Kia app gewijzigd is. Maar ook hierin wordt de laatste locatie nog altijd aangegeven (plus de afstand van de locatie waar je je bevindt tot de standplaats EV).

[ Voor 16% gewijzigd door IvoB2 op 25-07-2026 11:12 ]

Wonend in Vlaanderen (BE)

• macfocus

Doet ie hier al jaren. Kan er niet echt wakker van liggen. Ik weet meestal waar ie staat.

• Harrie van Til
  • Laatst online: 08:02

Harrie van Til

Doe maar blauw

IvoB2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:09:
[...]

Geeft hier nog altijd de laatste locatie van stilstand aan.
Locatie tijdens verplaatsingen heeft ie nooit aangegeven.
edit:
nu merk ik pas dat de lay out van de Kia app gewijzigd is. Maar ook hierin wordt de laatste locatie nog altijd aangegeven (plus de afstand van de locatie waar je je bevindt tot de standplaats EV).
Klopt. Maar even op het auto-icoontje drukken en de huidige locatie wordt getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w527jDh-Ne6X6oWqQGl2Ypz-n1Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3iHGNvdSaI3vPE1l3xhX2y4G.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Harrie van Til op 25-07-2026 11:37 ]

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

• IvoB2
  • Niet online
Ik neem aan ook nog maar altijd de laatste locatie bij stilstand (parkeren)?
Dat scherm dat je toont zie ik overigens niet.
Wanneer ik de KIA app nu opstart komt ik direct in een scherm waar de EV6 getoond wordt ("Home"), ook nog eens in dezelfde koetswerkkleur maar dat kan toeval zijn met daarboven het SoC percentage, de range, de laadnsleheid en CA. de resterende laadsnelheid.
En blijkbaar is dat de actuele toestand en moet je niet meer zoals voorheen een swipen om de app wakker te maken en de actuele toestand te tonen?
edit: moet blijkbaar nog steeds.

De actuele locatie zie ik gewoon door onderaan op dit startscherm op het tweede icoon van links te klikken: "kaart".

[ Voor 82% gewijzigd door IvoB2 op 25-07-2026 11:52 ]

• onigiri
  • Niet online
Harrie van Til schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:34:
[...]

Klopt. Maar even op het auto-icoontje drukken en de huidige locatie wordt getoond.

[Afbeelding]
je vraagt je soms af waarom ze dan niet direct de juiste laten zien maar je eerst actief moet refreshen in het juiste scherm van de app (refresh in het main scherm update de positie niet).

is niet een groot probleem, mijn telefoon weet het meestal wel direct

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Heeft iemand hier de Variocage double S hondenbench?
Volgens de website van Mimsafe moet hij in de EV6 passen. Maar praktijk ervaring is natuurlijk altijd prettig om te lezen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik had deze week even een EV2 als leen auto (mijn God wat zijn al die moderne ‘u let niet op’ en ‘u rijdt 1mm/u te snel’ ping pongeltjes irritant) en wireless CarPlay beviel zo goed dat ik een dongle besteld heb. Enorme quality of life improvement behalve dat mijn telefoon niet meer geladen wordt en mijn iPhone loopt toch best rap leeg met TomTom en muziek gelijktijdig. De draadloze lader maar eens gebruikt en spontaan snap ik de klachten. Telefoon liep alsnog leeg ondanks melding dat hij aan t laden was én hij werd bloedheet.

Ik overweeg nu deze oplossing want om nu alsnog een laadkabel aan te sluiten voelt een beetje knudde ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• IvoB2
  • Niet online
Ben je zeker dat dat oververhitten niet aan je smartphone ligt ipv de Kia draadloze charger?
Zo ja, kom je nog van de regen in de drup.

Ik begrijp ook je link niet. Dat gaat over een draadloze oplader voor een Kia EV6 MY 2022-2024? Dat zit hier gewoon standaard in onze EV6 (en android phones laden er probleemloos op zonder overmatig te verhitten).

• Phusebox
  • Nu online
IvoB2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:29:
Ben je zeker dat dat oververhitten niet aan je smartphone ligt ipv de Kia draadloze charger?

Ik begrijp ook je link niet. Dat gaat over een draadloze oplader voor een Kia EV6 MY 2022-2024? Dat zit hier gewoon standaard in onze EV6 (en android phones laden er probleemloos op zonder overmatig te verhitten).
Nee hoor, ik heb de Plus en de lader af fabriek laten installeren en dan krijg je blijkbaar de tergend trage variant voor maar 150 euro of wat het ook was toen. En zelfs met die trage variant raakt ie oververhit.

De lader op mijn ebike is zeker 2x zo snel en nooit last van oververhitting ook niet met navigeren.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

IvoB2 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:29:

Daar ben ik zeker van, kijk voor de lol maar eens op Reddit. Kia heeft een Qi1 (max 5W en das schijnbaar niet snel genoeg voor mijn iPhone 14 Pro want hij blijft leeglopen) charger ingebouwd die enorm snel oververhit. Degene die ik link is Qi2 met MagSafe dus én je telefoon ligt automatisch goed en je kan met 15W laden. Ook heeft deze een ventilator ingebouwd om je telefoon ‘koel’ te houden.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Edje040
Bo0bz schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:47:
Sinds de nieuwe update is het theme veranderd van het infotainment scherm. Ik vind het een achteruitgang. Kan ik dit ergens aanpassen? Ik lees alleen thema's voor de EV3 en EV9.

[Afbeelding]
Is helaas niet aan te passen. Ik ben ook op zoek geweest om het aan te passen...alleen die kleur al... :r

• Phusebox
  • Nu online
Edje040 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:08:
[...]

Is helaas niet aan te passen. Ik ben ook op zoek geweest om het aan te passen...alleen die kleur al... :r
Je kunt nu themes kopen, dus maken ze het basis thema zo lelijk dat je wel moet.

Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met mijn oude EV6. 😉

• Bo0bz
@Phusebox behalve dat dit niet kan op de EV6 8)7

• Phusebox
  • Nu online
Bo0bz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:19:
@Phusebox behalve dat dit niet kan op de EV6 8)7
Oh echt, ook niet op het nieuwe Infotainment systeem? Dat moet toch identiek zijn aan de 3, 5 en 9?

• Edje040
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:12:
[...]

Je kunt nu themes kopen, dus maken ze het basis thema zo lelijk dat je wel moet.

Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met mijn oude EV6. 😉
Niet voor de EV6 MY2025. Althans niet in de store.

• Bram_GT
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 19:04
Edje040 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:08:
[...]

Indien het de kleur is die je dwars zit dan is er een uitweg.
Na één van de laatste updates verscheen er bij mij ook plots een kleur die ik voorheen nog nooit gezien had, pas een dag later kwam ik erachter wat de reden was.

Wanneer je in de settings grafische stijl 'Gebaseerd op rijmodus' kiest dan heeft elke rijmodus een daaraan gelinkte kleur: groen voor ECO, geel voor NORMAL en rood voor SPORT. Voor SNOW ben ik al vergeten of daar ook een kleur aan gelinkt was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8z9sJ0smE5xrbu3M136KFpYFfc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2jBztjoOsR2g3ThbED8M1kwF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fcFo_B78Sx4UGmiH7Vf0eZaXpw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jFn81Vg87msIp5JzS7xVHzqP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PsofedZEba7wvWcxaWFQ2whhhE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3oeWrbul34LClafFoXthFYCs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fAwU1bzBF3rp8a7Nt8t-RCUkn4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4bFEnRy8eynZXfXhYe1DQYPz.png?f=user_large

• FNight
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-07 06:28
Aankomende week gaat onze EV6 77kwh RWD voor zijn 60.000km beurt. We hebben 400km na nieuwlevering van de auto Vredestein Quatrac EV laten plaatsen, die we tot dusver gereden hebben. Momenteel heeft de auto nog 2.5 en 2.6mm achter, wat betekent dat er na deze zomer nieuwe all-seasons op mogen waarbij ik de dan 65.000km netjes vind voor deze banden!

Op het forum lees ik hier diverse merken voorbij komen, waaronder de Michelin en Continental. Ik ben benieuwd of een aantal van jullie na meerdere seizoenen misschien tot andere inzichten is gekomen m.b.t. bandenkeuze, waarbij wat mij betreft geluid+zuinigheid de belangrijkste eigenschappen zijn.

En heeft iemand tijdens regulier onderhoud al eens laten checken wat de status is van de accu/SoH? Ben benieuwd of dat niet iets gebruikelijks is om me te laten weten in een ronde onderhoud. (Als tweede auto hebben we een E2008, daar wil ik het niet weten want dan moet ik huilen)

• mediumdry
FNight schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:31:
En heeft iemand tijdens regulier onderhoud al eens laten checken wat de status is van de accu/SoH?
Niet tijdens gewoon onderhoud, maar ik heb vrij recent een EV6 uit 2022 (58kWh RWD Air) gekocht en heb een aviloo test gedaan (apparaatje aan de obd poort hangen en van 100% tot onder 10% SoC rijden) en kwam op 93% SoH bij een kilometerstand van 188.611. Ik vind dat redelijk netjes en heb over de afgelopen 6000+ kilometer (voornamelijk snelweg kms) die ik er mee gereden heb een verbruik volgens de boordcomputer van 13,8kWh/100km (ja, ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden). Tot 80% laden en de auto geeft een range van 320km aan ongeveer.

Volgende week op vakantie en verwacht ongeveer 4000km te rijden, maar ben tot nu toe erg tevreden met electrisch rijden en laden en vind ook het verval van de batterij erg meevallen.

• FNight
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-07 06:28
mediumdry schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Niet tijdens gewoon onderhoud, maar ik heb vrij recent een EV6 uit 2022 (58kWh RWD Air) gekocht en heb een aviloo test gedaan (apparaatje aan de obd poort hangen en van 100% tot onder 10% SoC rijden) en kwam op 93% SoH bij een kilometerstand van 188.611. Ik vind dat redelijk netjes en heb over de afgelopen 6000+ kilometer (voornamelijk snelweg kms) die ik er mee gereden heb een verbruik volgens de boordcomputer van 13,8kWh/100km (ja, ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden). Tot 80% laden en de auto geeft een range van 320km aan ongeveer.

Volgende week op vakantie en verwacht ongeveer 4000km te rijden, maar ben tot nu toe erg tevreden met electrisch rijden en laden en vind ook het verval van de batterij erg meevallen.
Zo dat is een bijzonder net verbruik! Ik ga er vanuit dat het dan over de afgelopen (warmere) periode is geweest.

Wij zitten overall op 19,2 kWh/100km, in deze tijd van het jaar is dat ca. 16,5 kWh/100km. Doorgaans rij ik 110km/u overdag en en sporadisch 's avonds 140km/u, maar het verbruik wat jij aangeeft is ondoenlijk voor mij.

• Phusebox
  • Nu online
Ik rij hier max 96 omdat overal werkzaamheden zijn en zit ook rond de 16 qua gemiddeld verbruik. 🫠

• mediumdry
ik heb de EV6 sinds 21 april, dus dat was heel kort nog koud en daarna inderdaad in lekker warm weer. Ik plan meestal ruim om ergens heen te gaan, dus heb de tijd en ben een fan van de adaptive cruise control en lane keep assistent. Het is tot nog toe bijna alleen in Nederland en overdag, dus 100km max en meestal zet ik de cruise control op 96 en ik vind het niet erg om een tijdje achter een vrachtwagen te hangen, want ik heb altijd de tijd. De paar keer dat ik haast heb rijd ik meestal ook niet echt sneller en ik vind de auto rumoerig worden boven de 110. Ik heb ook een deel van 5% ongeveer van binnenwegen omdat dat de snelste manier is om naar de snelweg te komen voor een aantal van m'n ritten. Dat is een 60km weg die vrij rustig is, dus dat brengt het verbruik ook fijn omlaag. Daarnaast altijd eco stand en regen level 3.

Ik ben benieuwd wat het verbruik in de vakantie zal zijn, ben van plan ongeveer 110 te rijden op de franse snelweg om tijd en verbruik in balans te houden.

• Phusebox
  • Nu online
mediumdry schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:19:
ik heb de EV6 sinds 21 april, dus dat was heel kort nog koud en daarna inderdaad in lekker warm weer. Ik plan meestal ruim om ergens heen te gaan, dus heb de tijd en ben een fan van de adaptive cruise control en lane keep assistent. Het is tot nog toe bijna alleen in Nederland en overdag, dus 100km max en meestal zet ik de cruise control op 96 en ik vind het niet erg om een tijdje achter een vrachtwagen te hangen, want ik heb altijd de tijd. De paar keer dat ik haast heb rijd ik meestal ook niet echt sneller en ik vind de auto rumoerig worden boven de 110. Ik heb ook een deel van 5% ongeveer van binnenwegen omdat dat de snelste manier is om naar de snelweg te komen voor een aantal van m'n ritten. Dat is een 60km weg die vrij rustig is, dus dat brengt het verbruik ook fijn omlaag. Daarnaast altijd eco stand en regen level 3.

Ik ben benieuwd wat het verbruik in de vakantie zal zijn, ben van plan ongeveer 110 te rijden op de franse snelweg om tijd en verbruik in balans te houden.
130 rijden en vaker laden is sneller.

• IvoB2
  • Niet online
FNight schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Zo dat is een bijzonder net verbruik! Ik ga er vanuit dat het dan over de afgelopen (warmere) periode is geweest.

Wij zitten overall op 19,2 kWh/100km, in deze tijd van het jaar is dat ca. 16,5 kWh/100km. Doorgaans rij ik 110km/u overdag en en sporadisch 's avonds 140km/u, maar het verbruik wat jij aangeeft is ondoenlijk voor mij.
Maar is dat het echte verbruik (afgerekend aan de laadpaal) of het getoonde verbruik op de GOM (intern verbruik berekend over de laatste ritten).
Op de GOM zit ik in de zomer tussen de 12 en 17 kWh/100 km en in de winter op 18-19.
(Ik hou doorgaans snelheden aan van 30/50/70/90/120 met per uitzondering eens 130 op stukken in FR).
Maar op de MID teller zit dat eerder gemiddeld jaarrond rond de 20.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 27-07-2026 11:23 ]

• mediumdry
Phusebox schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:20:
130 rijden en vaker laden is sneller.
maar verbruikt meer energie, vandaar mijn plan om 110 te rijden voor de balans. Sneller dan ik normaal rijd, maar niet zo snel dat het verbuik omhoog schiet en het oncomfortabel luidruchtig wordt in de auto.

En ik gebruik de info van de auto, niet om het precieze verbruik te meten (ik kan alle chargesessies bij elkaar leggen om dat te checken), maar meer om trend in verbruik te zien (wat is de invloed van snelheid, weer, wegdek, rijstijl, etc.). Kortom, het getal zelf is niet zo belangrijk op zich voor mij.

[ Voor 30% gewijzigd door mediumdry op 27-07-2026 11:25 ]

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:08
mediumdry schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:22:
[...]

maar verbruikt meer energie, vandaar mijn plan om 110 te rijden voor de balans. Sneller dan ik normaal rijd, maar niet zo snel dat het verbuik omhoog schiet en het oncomfortabel luidruchtig wordt in de auto.
Ik rij ook altijd 110 op de teller, maar als ik 's avond 130 rij is het niet oncomfortabel luidruchtig. Hoe ervaar je dit (windgeruis, banden o.i.d.)?

• mediumdry
@Henry65 Inderdaad, windgeruis en banden/wegdek. Ik merk tot 110 niet zo veel van het geluid, maar bij 130 vind ik het geluid zo worden dat ik de radio harder moet zetten. Het is meer een comfortkwestie. Het is niet dat het onacceptabel is, maar meer dat het me minder ontspannen in de auto laat zitten.

Voor de lol ook wel een paar stukken 150+ in Duitsland gereden en dat was prima, maar het maakt in mijn beleving wel herrie :)
Pagina: 1 ... 471 472 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic