• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11:29
Vrijdag ga ik proefrijden met een EV6. Wil een GT-line AWD, alleen kijken of het ook mogelijk is met andere velgen. Maat is mooi, maar het design heeft iets waar ik niet tegen kan (inderdaad heel erg aanstellerig van mij).

Begin december met de BMW i4 rijden. Het zal een van deze twee gaan worden en met de levertijden moet ik al rap gaan beslissen.

Nu enorm lastig om te kiezen. Beide prachtige auto's op een totaal andere wijze.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:32
RobbieHifi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:14:
Vrijdag ga ik proefrijden met een EV6. Wil een GT-line AWD, alleen kijken of het ook mogelijk is met andere velgen. Maat is mooi, maar het design heeft iets waar ik niet tegen kan (inderdaad heel erg aanstellerig van mij).

Begin december met de BMW i4 rijden. Het zal een van deze twee gaan worden en met de levertijden moet ik al rap gaan beslissen.

Nu enorm lastig om te kiezen. Beide prachtige auto's op een totaal andere wijze.
Krijg je dan wel een touch screen in de i4 of 600 euro korting :+

Maar ja, totaal verschillende auto's denk ik. Levertijden, beiden 6-12 maanden momenteel waarschijnlijk?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• RobbieHifi
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:34:
[...]

Krijg je dan wel een touch screen in de i4 of 600 euro korting :+

Maar ja, totaal verschillende auto's denk ik. Levertijden, beiden 6-12 maanden momenteel waarschijnlijk?
Geen idee hoe het met onderdelen zit in de i4. Daar nog een gesprek met de dealer over. Touch screen vind ik eigenlijk een nadeel van de KIA, iDrive werkt echt zo aangenaam.

Totaal andere auto's. Nouja totaal..... beide EV..

Voor de Kia spreken de hoeveelheid opties die er mee worden geleverd. Zelf vind ik de KIA lomp groot (heb de ruimte niet zo nodig) en de hoge is niet zo mijn ding. Bij de BMW is dat een voordeel, maarja daar doe ik concessies aan opties.
Hoewel kwa lease de auto's elkaar niet ontlopen (BMW is in de lease relatief goedkoper).

Daarom wil ik beide auto's echt rijden en erin zitten.

• Phusebox
RobbieHifi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:53:
[...]

Geen idee hoe het met onderdelen zit in de i4. Daar nog een gesprek met de dealer over. Touch screen vind ik eigenlijk een nadeel van de KIA, iDrive werkt echt zo aangenaam.

Totaal andere auto's. Nouja totaal..... beide EV..

Voor de Kia spreken de hoeveelheid opties die er mee worden geleverd. Zelf vind ik de KIA lomp groot (heb de ruimte niet zo nodig) en de hoge is niet zo mijn ding. Bij de BMW is dat een voordeel, maarja daar doe ik concessies aan opties.
Hoewel kwa lease de auto's elkaar niet ontlopen (BMW is in de lease relatief goedkoper).

Daarom wil ik beide auto's echt rijden en erin zitten.
No brainer dan als de BMW voor jou goedkoper is, ik kwam al snel 15k duurder uit voor de i4. (geen lease, particulier)

• RobbieHifi
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:04:
[...]

No brainer dan als de BMW voor jou goedkoper is, ik kwam al snel 15k duurder uit voor de i4. (geen lease, particulier)
BMW is in aanschaf 10-15 k duurder. In de lease per maand 20,- euro (verwaarloosbaar). Alleen bijtelling is hoger.

Kortgezegd Kia EV6 is echt een knappe auto en het hangt een beetje van het rijden af, wat mijn keuze gaat worden.

• Phusebox
RobbieHifi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:39:
[...]

BMW is in aanschaf 10-15 k duurder. In de lease per maand 20,- euro (verwaarloosbaar). Alleen bijtelling is hoger.

Kortgezegd Kia EV6 is echt een knappe auto en het hangt een beetje van het rijden af, wat mijn keuze gaat worden.
Ben benieuwd naar je keuze, maar kan me zelf niet voorstellen dat je de Kia kiest. Als ik kon kiezen wist ik het wel, zonder te rijden :D

• Electrocar
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 09:29
JPoers83 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:56:
[Afbeelding]

De mensen die in december nog een EV6 verwachten kunnen weer adem halen, de morning Lynn is door het Suezkanaal en is geen Everdwars tegengekomen.
Als bestemming staat volgens mij Tilbury in Engeland aankomst 2 dec.

• BDelamontagne
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 09:30
Electrocar schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:19:
[...]

Als bestemming staat volgens mij Tilbury in Engeland aankomst 2 dec.
Klopt, dag erna Rotterdam, 3 december :*)

• Milton1
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10:57
RobbieHifi schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:14:

Levertijden... heb i4 edrive40 besteld in Oktober. Levering: Oktober volgend jaar. Nu bestellen = levering einde Q1 2023.

Dit is wel in België, maar lees hetzelfde in Duitsland.

i4 besteld na zware teleurstelling in Q4 etron. Kia niet overwogen. FWIW.

• JPoers83
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 10:55
BDelamontagne schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:22:
[...]

Klopt, dag erna Rotterdam, 3 december :*)
En dan de 15e in België/Antwerpen.

• Phusebox
Milton1 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:32:
[...]

Levertijden... heb i4 edrive40 besteld in Oktober. Levering: Oktober volgend jaar. Nu bestellen = levering einde Q1 2023.

Dit is wel in België, maar lees hetzelfde in Duitsland.

i4 besteld na zware teleurstelling in Q4 etron. Kia niet overwogen. FWIW.
Het is eigenlijk echt van de zotte die levertijden... Hopelijk hersteld het weer een beetje naar normaal in 2023.

• EricEB
  • Registratie: november 2021
  • Nu online
Bij mij ging het ook tussen een EV6 of een BMW i4...

EV6 Plus, nog geen 53K en al zeer compleet en de i4 vanaf 60K, en zeg maar gerust kaal.
Dan bijtelling en levertijd... de EV6 had ik binnen 3 weken, de i4 in q3 '22

Tja, dan is de keus heel snel gemaakt....met een grijns rijd ik nu rond in de EV6....geen seconde spijt van....

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:13
[Afbeelding]

De mensen die in december nog een EV6 verwachten kunnen weer adem halen, de morning Lynn is door het Suezkanaal en is geen Everdwars tegengekomen.
Ik dacht dat de wagen op de Morning Laura zouden staan. Die overigens net voor het SUEZ kanaal nu ligt :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• RobbieHifi
EricEB schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:59:
Bij mij ging het ook tussen een EV6 of een BMW i4...

EV6 Plus, nog geen 53K en al zeer compleet en de i4 vanaf 60K, en zeg maar gerust kaal.
Dan bijtelling en levertijd... de EV6 had ik binnen 3 weken, de i4 in q3 '22

Tja, dan is de keus heel snel gemaakt....met een grijns rijd ik nu rond in de EV6....geen seconde spijt van....
Levertijd is ook wel een issue denk ik met de BMW i4.
De EV6 wordt dan een GT-line AWD. Dus die is wat prijziger en de i4 zal wat opties aan toegevoegd gaan worden en kost dan al rap 72k (dan nog niet het uitrustingsniveau van de Kia).

• JPoers83
Wicked-Game schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:06:
[...]

Ik dacht dat de wagen op de Morning Laura zouden staan. Die overigens net voor het SUEZ kanaal nu ligt :D
Ik dacht dat die niet naar rotterdam ging. Wel naar antwerpen. In iedergeval beide voor t eind van t jaar aankomen dus qua registratie ook positief

• pretorian_nl
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 20:33
Griffen83 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:37:
[...]

Wanneer heb jij de auto besteld?
September

Digital Media Junkie

• O-B-One
  • Laatst online: 01-12 14:57
harm289 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:54:
[...]

Er staat al een 58kW te koop in NL, al lijkt deze toch iets anders te zijn dan in de folder. (Pianolak, sfeerverlichting etc.) De accu capaciteit lijkt wel te kloppen, zie display op 1 van de foto's. 140km range bij 48% accu.

https://www.yourlease.nl/...12%2Focc16599234-d27d7a67
Klopt, dit is grijze import, dus geen NL specificatie en zit vol met extra’s t.o.v. NL specificatie. Dat is niet heel bijzonder want in landen buiten NL kun je gewoon losse opties bestellen en zit je niet vast aan uitrustingsniveaus zoals bij ons.

• JPoers83
Je hebt in september een GT-Line AWD besteld? In welke kleur?
En inmiddels in bezit?

• king_dude
  • Laatst online: 09:19
En de mijne!

• jefjef
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:59

jefjef

learning by doing

En ook de mijn in het groen!!!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
[Afbeelding]

Yes, daar zit mijn rode EV6 GT-Line ook bij ;-)

• Phusebox
Hoe weet je eigenlijk op welke boot hij staat? Of op basis van indicatie levertijd en dan gokken?

Vraag me af wanneer ze verkoopcijfers bekend gaan maken, dan krijg je een beetje een idee hoe lang de levertijd is. Ze produceren er 6000 per week ongeveer momenteel had ik ergens gelezen.

Ze gaan ook in de VS een productielijn opzetten voor EV's om die markt beter en sneller te kunnen bedienen.

Is er nog een update hoeveel er nu in Nederland zijn?

• Anunnaki
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10:33
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:36:
Hoe weet je eigenlijk op welke boot hij staat? Of op basis van indicatie levertijd en dan gokken?
Dealer gaf aan dat hij op 29-11 in NL aankomt. Dus in mijn geval dan de boot opzoeken en gokken. Denk dat die van mij via Belgie komt, 28-11 komt er 1 daar aan.

[Voor 4% gewijzigd door Anunnaki op 23-11-2021 19:44]

• alwinus
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:09

alwinus

Tweaked

YouTube: 2022 Genesis GV60 Performance AWD – First Drive – Boost Mode is just...

Zo had het infotainment gedeelte van de EV6 eruit moeten zien... 😑

• Anunnaki

• Phusebox
Jammer dat er zo'n lelijke auto omheen zit... :+ Anders had ik wel gewacht tot die in Europa komt.

• BDelamontagne
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:36:

Vraag me af wanneer ze verkoopcijfers bekend gaan maken, dan krijg je een beetje een idee hoe lang de levertijd is. Ze produceren er 6000 per week ongeveer momenteel had ik ergens gelezen.

Ze gaan ook in de VS een productielijn opzetten voor EV's om die markt beter en sneller te kunnen bedienen.

Is er nog een update hoeveel er nu in Nederland zijn?
Geen flauw idee of hij er daadwerkelijk op staat, maar met het betere giswerk (indicatie levertijd + tijd tussen lossen en afleveren) kom je een heel eind ;)

• alwinus
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:09

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:07:
[...]

Jammer dat er zo'n lelijke auto omheen zit... Anders had ik wel gewacht tot die in Europa komt.
Auto zelf vind ik wel mooi. Maar het interieur vind ik niet om aan te zien. Anyway gaat de Genesis wat betreft prijs boven de EV6 en de Ioniq 5 zitten.

• Anunnaki
Phusebox schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:07:
[...]

Jammer dat er zo'n lelijke auto omheen zit... :+ Anders had ik wel gewacht tot die in Europa komt.
Kan je beter wachten tot de Chinezen met hun high tech EV's komen.

• JPoers83
BDelamontagne schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:13:
[...]

Geen flauw idee of hij er daadwerkelijk op staat, maar met het betere giswerk (indicatie levertijd + tijd tussen lossen en afleveren) kom je een heel eind ;)
Precies, kwestie van elimineren, auto's komen ca in december aan. Je weet dat de boot van uit pyeongtaek vertrekt. Aankomst is Rotterdam of Antwerpen, bij eukor invoeren en voila daar staat een naam van een boot, Vesselfinder intoetsen en hoppa een bootje op het scherm waar die ongeveer is.

Kreeg vandaag ook door dat de mijne ook eindelijk op een boot is gezet en deze kant op komt. _/-\o_

• Franciesco
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 01-12 01:00
Een aantal dingen van het infotainment systeem zien er inderdaad een stuk mooier uit. De snelheidsmeter en powermeter vind ik dan weer niet zo mooi, oudbollig aandoen zelfs. Misschien dat het in het echt mooier is.
De schermen zijn geloof ik even groot als in de IONIQ 5 en EV6? Dat doet me stiekem hopen dat dit nieuwe systeem ook mogelijk is in de EV6.

Het exterieur van de GV60 vind ik niet verkeerd, maar het rijbereik is een stuk minder dan die van de EV6. Dit zou maar ca 400km zijn met de AWD versie. Dat vind ik toch wel mager en reden om hem niet serieus te overwegen.

• pretorian_nl
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 20:33
JPoers83 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:42:
[...]

Je hebt in september een GT-Line AWD besteld? In welke kleur?
En inmiddels in bezit?
zwart

Digital Media Junkie

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:23

Arfman

Drome!

Haha, zo jammer van die Fast & Furious achtige schermpjes aan de zijkant, wtf ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• KingOfNorway
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 11:20
Arfman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
[...]

Haha, zo jammer van die Fast & Furious achtige schermpjes aan de zijkant, wtf ..
Ik vermoed dat je die nog veel vaker zal.gaan zien in de toekomst. Veel meer merken willen de buitenspiegels vervangen met camera's.

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:31
KingOfNorway schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:55:
[...]

Ik vermoed dat je die nog veel vaker zal.gaan zien in de toekomst. Veel meer merken willen de buitenspiegels vervangen met camera's.
Ja, want aërodynamischer.
Ondertussen wel alleen maar veel te lompe auto's ontwerpen...

• Phusebox
KingOfNorway schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:55:
[...]

Vind het niet echt een positieve ontwikkeling. Elke keer als ik zo'n e-tron zie dan ziet het er toch een beetje uit als een auto met beperkingen...

Kwestie van wennen waarschijnlijk maar ik vind het vooralsnog echt een gek, en lelijk, gezicht.

• Anunnaki
Ioniq 5 heeft die camera spiegels ook, gaan we steeds meer zien inderdaad.

• ronaldmathies
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

ronaldmathies

J2Defender

Ik probeer die Navigation Updater te starten op OSX maar hij blijft heel lang hangen op het aanmeld proces, hebben anderen daar ook last van?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Ecodan 14, WTW Q350

• Franciesco
Loei123 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:01:
[...]

Ja, want aërodynamischer.
Ondertussen wel alleen maar veel te lompe auto's ontwerpen...
Inderdaad: als er wat meer aandacht zou zijn voor de algemene aerodynamica van de auto, dan kunnen er gewone gestroomlijnde spiegels op.
Heel veel range schelen die camera's op stokjes ook niet volgens mij.

Zoiets geldt trouwens ook voor de verzonken handgrepen: ik heb gelezen dat dit op bv de zeer goed gestroomlijnde Mercedes EQS slechts 500 meter scheelt op de WLTP range...

• xxander968
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Die camera stokjes maken een paar kilometer verschil in range bij de E tron, iets van 10km (bron: mijn vage geheugen, heb het ergens gelezen). De handvatten in de auto is denk ik eerder een kwestie van geluid elimineren. Turbulentie kan best veel herrie veroorzaken. Een motorhelm haalt makkelijk waarden boven de 80 decibel, niet van de motor maar puur van de rijwind. Als je dan een electromotor maakt zonder herrie worden details als handvatten ineens belangrijk.

• Franciesco
Die handvatten zitten veel lager dan je oren en ook nog ca op dezelfde plek (van voor- naar achterkant auto gezien) als je oren. Dat is heel anders dan spiegels die hoger zitten en bovendien vóór je zitten.

Al met al denk ik dat de handvatten weinig invloed hebben op het interieurgeluid van een auto.

• Bogey555
Wat ik vooral leuk vind aan de video is die boost mode vanuit personal view. Kan niet wachten tot ik dat kan doen met de GT... en die heeft nog meer vermogen :9 :)

• Phusebox
Bogey555 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:22:
[...]

Wat ik vooral leuk vind aan de video is die boost mode vanuit personal view. Kan niet wachten tot ik dat kan doen met de GT... en die heeft nog meer vermogen :9 :)
Las laatst een artikel dat de GT misschien nog wel meer vermogen krijgt dan ze nu zeggen, omdat er volgens de engineers nog rek in zat.

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:25:
[...]

Las laatst een artikel dat de GT misschien nog wel meer vermogen krijgt dan ze nu zeggen, omdat er volgens de engineers nog rek in zat.
Dat kan ik alleen maar toejuichen :P

• Franciesco

• Anunnaki
Update op kenteken:

• --HOOLIE--
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:16

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Hoe lang van te voren zouden ze op kenteken staan denk je??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Anunnaki
--HOOLIE-- schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:38:
[...]

Hoe lang van te voren zouden ze op kenteken staan denk je??
Kenteken is direct zodra ze van de boot worden gehaald. Kenteken op naam is bij uitlevering.

• BDelamontagne
Ik zie 58kWh langzaam groeien in aantallen! Wie weet komt de mijne wel eerder :D

• Anunnaki
BDelamontagne schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zie 58kWh langzaam groeien in aantallen! Wie weet komt de mijne wel eerder :D
Yup, ik gok dat die groep straks inderdaad nog flink gaat groeien. Koploper is nu de Plus versie. Ik denk dat dit met name leaserijders zijn, straks komen de kopers en die gaan waarschijnlijk iets vaker voor de basis versie.

• KingOfNorway
Ik ben blij dat de kleur rood niet zo populair is. Dan is mijn EV6 straks toch nog een beetje speciaal. 8) Ik ben verbaasd dat niet meer mensen voor groen hebben gekozen.

• BDelamontagne
KingOfNorway schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:12:
[...]

Ik ben blij dat de kleur rood niet zo populair is. Dan is mijn EV6 straks toch nog een beetje speciaal. 8) Ik ben verbaasd dat niet meer mensen voor groen hebben gekozen.
Ik heb persoonlijk vooral gepakt wat ik nog aan voorraad pakken kon voor 12% bijtelling. Had ik rustig een keuze kunnen maken dan had ik de kleur zwart zeker heroverwogen voor wellicht groen. Bijkomend voordeel voor de 58kWh in zwart is dat de wielkasten (niet meegespoten in zelfde lak) minder opvallen :+

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Anunnaki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:43:
[...]

Kenteken is direct zodra ze van de boot worden gehaald. Kenteken op naam is bij uitlevering.
Das kut...
Rij ik straks met een kenteken rond wat al 5 weken geleden is uitgegeven... :(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:34:
[...]

Das kut...
First world problems 8)

• Franciesco
@--HOOLIE-- Bedoel je dan dat je een lettertje/cijfertje ouder hebt?
Uiteindelijk gaat het om datum "eerste tenaamstelling", en dat is de meest recente datum.

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:21

PB-powell

Mr. Laziness

[...]

Das kut...
Liever dat dan per maand 60,- meer kwijt zijn aan netto bijtelling.
Vanuit mijn LM nogmaals de bevestiging gekregen dat volgens hun alle bestellingen dit jaar nog op kenteken worden gezet. Ze gaan nog bij de dealer navragen waarom die op week 9 als leverdatum is uitgekomen.
To be continued...

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Kayflay
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 08:51
Net weer even zelf gebeld met de dealer (want ja...ik ben nieuwsgierig), ze geven aan dat de AWD Plus in week 50 bij hen zou zijn (dus in lijn met de eerder meldingen) en dat hij via Antwerpen zou komen.
Dus toch niet degene die 3 december binnen komt in Rotterdam, misschien dan de Morning Pilot of de Morning Lynn...we gaan het meemaken

• revo37
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
Anunnaki schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:15:
Ioniq 5 heeft die camera spiegels ook, gaan we steeds meer zien inderdaad.
De versie in Nederland niet hoor. De luxe versie heeft wel een camera onder de spiegel zitten, die laat dan als je je richting aanwijzer aanzet je dode hoek zien.

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:47
Welke datum komt uiteindelijk als eerste registratie?

Als die op 20 december op kenteken wordt gezet en je haalt hem op 3 januari op waardoor kenteken op jouw naam wordt gezet.

Is het dan een 2021 of 2022 auto?

iRacing Profiel

• mrbubble456
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07:38
refused81 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:49:
Welke datum komt uiteindelijk als eerste registratie?

Als die op 20 december op kenteken wordt gezet en je haalt hem op 3 januari op waardoor kenteken op jouw naam wordt gezet.

Is het dan een 2021 of 2022 auto?
Dan is het een 2021 auto. Voor bijtellingsregels is het relevant in welk jaar de auto geregistreerd (toegelaten) wordt, niet wanneer iemand er daadwerkelijk in rijd.

Als je nu een auto van 2019 zou overnemen zouden de bijtellingsregels van 2019 gelden en niet die van 2021, ongeacht of de tenaamstelling gewijzigd wordt.

[Voor 15% gewijzigd door mrbubble456 op 24-11-2021 13:59]

• O-B-One
Anunnaki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:43:
[...]

Nee het kenteken wordt pas aangevraagd wanneer de auto afgeleverd gaat worden/binnen is bij de dealer. Registratie idd op dag van aflevering. Als kentekens meteen aan een auto gekoppeld worden zodra ze van de boot komen zouden voorraad auto’s verkocht worden met oude kentekens :-)

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

O-B-One schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:25:
[...]

Nee het kenteken wordt pas aangevraagd wanneer de auto afgeleverd gaat worden/binnen is bij de dealer. Registratie idd op dag van aflevering. Als kentekens meteen aan een auto gekoppeld worden zodra ze van de boot komen zouden voorraad auto’s verkocht worden met oude kentekens :-)
Dat klinkt inderdaad aannemelijker

• KingOfNorway
PB-powell schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:45:
[...]

Liever dat dan per maand 60,- meer kwijt zijn aan netto bijtelling.
Vanuit mijn LM nogmaals de bevestiging gekregen dat volgens hun alle bestellingen dit jaar nog op kenteken worden gezet. Ze gaan nog bij de dealer navragen waarom die op week 9 als leverdatum is uitgekomen.
To be continued...
Ik begreep van mijn dealer dat de LM het liefste de auto compleet uitgeleverd ziet worden. Sinds de meeste trekhaken pas in januari komen, kan daardoor de levering worden vertraagd. Ik weet niet of dat bij jou aan de orde is. Gelukkig heeft mijn dealer geregeld dat ze later de auto nog een keer komen ophalen om de trekhaak eronder te schroeven.

• KingOfNorway
revo37 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:49:
[...]

De versie in Nederland niet hoor. De luxe versie heeft wel een camera onder de spiegel zitten, die laat dan als je je richting aanwijzer aanzet je dode hoek zien.
Volgens mij is het wettelijk in Nederland nog niet toegestaan om een auto uit te leveren zonder buitenspiegels.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

Kakkerlakken bestrijder

Franciesco schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:37:
@--HOOLIE-- Bedoel je dan dat je een lettertje/cijfertje ouder hebt?
Uiteindelijk gaat het om datum "eerste tenaamstelling", en dat is de meest recente datum.
Ja, maar ik heb graag een "leuk" kenteken... >:)

• KingOfNorway
O-B-One schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:25:
[...]

Let er dan wel op, dat een auto wat langer dan verwacht in de haven kan staan. Mijn auto heeft ook meer dan een maand op de kade gestaan voordat die naar de dealer werd vervoerd. Dus maak goed afspraken met de LM!

• king_dude
  • Laatst online: 09:19
Ik zojuist bevestiging: 58kw interstellar grey 23-12 verwacht bij Content Den Bosch

#staatopeenboot

[Voor 10% gewijzigd door king_dude op 24-11-2021 14:50]

• KingOfNorway
BDelamontagne schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:23:
[...]

Ik heb persoonlijk vooral gepakt wat ik nog aan voorraad pakken kon voor 12% bijtelling. Had ik rustig een keuze kunnen maken dan had ik de kleur zwart zeker heroverwogen voor wellicht groen. Bijkomend voordeel voor de 58kWh in zwart is dat de wielkasten (niet meegespoten in zelfde lak) minder opvallen :+
Ik heb vooral gekeken naar wat de laagste bijtelling zou opleveren icm de grootste range. Vandaar rood, daar betaal je niet extra voor. Verder was het belangrijk voor mij dat hij dit jaar op kenteken zou komen. Sinds ik pas half september de bestelling heb geplaatst bij de LM, was dat ook niet helemaal evident.

• BDelamontagne
KingOfNorway schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:53:
[...]

Ik heb vooral gekeken naar wat de laagste bijtelling zou opleveren icm de grootste range. Vandaar rood, daar betaal je niet extra voor. Verder was het belangrijk voor mij dat hij dit jaar op kenteken zou komen. Sinds ik pas half september de bestelling heb geplaatst bij de LM, was dat ook niet helemaal evident.
Haha, dat is zeker begrijpelijk! Ik wilde eigenlijk ook zonder warmtepomp, want dat scheelt ook weer (minder bijtelling + terugbetaling normonderschrijding), maar dat wat helaas niet meer mogelijk met kenteken in 2021.

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:21

PB-powell

Mr. Laziness

KingOfNorway schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:47:
[...]

Ik begreep van mijn dealer dat de LM het liefste de auto compleet uitgeleverd ziet worden. Sinds de meeste trekhaken pas in januari komen, kan daardoor de levering worden vertraagd. Ik weet niet of dat bij jou aan de orde is. Gelukkig heeft mijn dealer geregeld dat ze later de auto nog een keer komen ophalen om de trekhaak eronder te schroeven.
Nope geen rare fratsen of toevoegingen laten doen aan de auto. Een gewone EV6 Plus met metallic lak. De LM heeft juist veel reclame gemaakt met deze dat ze ze nog dit jaar op kenteken zouden zetten. Zij vinden het dus, net als ik, vreemd dat de dealer met zo'n late uitlevering komt. Maar zowel gister als vandaag contact gehad met de sales-man die ook mijn offerte heeft behandeld en vooralsnog komt ie zijn afspraken na en hij houdt mij op de hoogte. Hij verwacht morgen met meer informatie te kunnen komen

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Dartlink
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
KingOfNorway schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:47:
[...]

Volgens mij is het wettelijk in Nederland nog niet toegestaan om een auto uit te leveren zonder buitenspiegels.
Zie regelmatig e-trons rijden met de kleine camera's aan de zijkant in plaats van spiegels :)

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:19:
[...]

Zie regelmatig e-trons rijden met de kleine camera's aan de zijkant in plaats van spiegels :)
Vind het net vuurwerkslachtoffers... :X
Duur geintje ook waarschijnlijk als ze dan je spiegels eraf rijden/slopen.

• KingOfNorway
TL;DR; Conclusie: Als je aan de snellader hangt, de verwarming / koeling van de auto uitzetten?

• Anunnaki
Kayflay schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:46:
Net weer even zelf gebeld met de dealer (want ja...ik ben nieuwsgierig), ze geven aan dat de AWD Plus in week 50 bij hen zou zijn (dus in lijn met de eerder meldingen) en dat hij via Antwerpen zou komen.
Dus toch niet degene die 3 december binnen komt in Rotterdam, misschien dan de Morning Pilot of de Morning Lynn...we gaan het meemaken
Yup die bedoel ik, denk dat die van jou dan ook op 28-11 aankomt. daar zit die van mij ook bij.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69560962

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69561022

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Bestelling van mijn GT-Line AWD in Snow White Pearl is zojuist voorzien van een voorlopige leverdatum.

Week 17, 2022. Eind april dus. Weet niet of het evt eerder kon, want heb de auto pas 23 mei nodig en daar is mogelijk ook rekening mee gehouden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• EricEB
  • Nu online
KingOfNorway schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:22:
[...]

TL;DR; Conclusie: Als je aan de snellader hangt, de verwarming / koeling van de auto uitzetten?
Volgens mijn service monteur moet de auto 'uit' staan...

Hij zei dat auto 'uit' moest tijdens het laden...waarop ik zei dat het wel raar is, ook koud en donker 's avonds. Je kan dan ook maar beperkt de status van het laden volgen, scherm gaat na x seconden uit....
Is niet anders zei hij....

• Peetman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:16

Peetman

Tjah....

Misschien wordt het tijd om een apart leveringen topic aan te maken. NOFI, maar gezien het aantal bestelde / nog uit te leveren auto's gaat nu een substantieel deel van het topic daarover en dat zal voorlopig niet afnemen.

• Phusebox
B-Bandit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:52:
Bestelling van mijn GT-Line AWD in Snow White Pearl is zojuist voorzien van een voorlopige leverdatum.

Week 17, 2022. Eind april dus. Weet niet of het evt eerder kon, want heb de auto pas 23 mei nodig en daar is mogelijk ook rekening mee gehouden.
En wanneer had jij besteld? Ah 20 november zie ik.

Grappig dat jij wel een leverdatum hebt, ik heb iets eerder besteld maar kon pas over een zestal weken ongeveer iets te horen krijgen over een mogelijke leverdatum.

Eerste indicatie was mei 2022.

[Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2021 16:00]

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Hmm, waar ik ook probeerde te laden vandaag (snelweg) ik kreeg het niet voor elkaar.
Communicatie fout met de auto melding bij Fastned stations en bij Shell recharge begon hij niet maar gaf direct "Finished loading aan"

*update*
Net bij de dealer geweest en die kan het probleem niet oplossen.
Nu gaan ze volgende week zelf snelladen met mijn auto en nemen ze meetapparatuur mee om ter plekke de fout te achterhalen.

De enige manier om mijn auto op te laden is met de meegeleverde stekker maar snelladen is uit den boze.
Best lastig bij een electrische auto :+

[Voor 44% gewijzigd door Iusedto op 24-11-2021 16:26]

FUMES et CARNES

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Bestelling is vanochtend pas geplaatst door de verkoper. Dus vandaag? Moest namelijk eerst het hele leasecircus doorheen.

Ik gaf hem ook al aan dat er geen touw valt vast te knopen aan die wisselende levertijden. Op het forum (deze) lees ik zoveel wisselends gaf ik hem aan. Volgens hem ligt dat er maar net aan of jouw auto al in productie was (want Kia produceert natuurlijk ook zonder concrete bestellingen) of dat hij besteld moet worden speciaal moet worden en dus achteraan sluit.

Geen idee of dat klopt, maar het viel mij nog mee.

Lees nu net dat je nog geen levertijd indicatie hebt. Vaag zeg.

[Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 24-11-2021 16:03]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Phusebox
B-Bandit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:03:
[...]

Bestelling is vanochtend pas geplaatst door de verkoper. Dus vandaag? Moest namelijk eerst het hele leasecircus doorheen.

Ik gaf hem ook al aan dat er geen touw valt vast te knopen aan die wisselende levertijden. Op het forum (deze) lees ik zoveel wisselends gaf ik hem aan. Volgens hem ligt dat er maar net aan of jouw auto al in productie was (want Kia produceert natuurlijk ook zonder concrete bestellingen) of dat hij besteld moet worden speciaal moet worden en dus achteraan sluit.

Geen idee of dat klopt, maar het viel mij nog mee.

Lees nu net dat je nog geen levertijd indicatie hebt. Vaag zeg.
Bij mij was het antwoord dat ze pas een week kunnen zeggen als de auto geproduceerd is. Dat zou betekenen dat die van jou al klaar staat ergens.

• Dartlink
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
EricEB schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:58:
[...]

Volgens mijn service monteur moet de auto 'uit' staan...

Hij zei dat auto 'uit' moest tijdens het laden...waarop ik zei dat het wel raar is, ook koud en donker 's avonds. Je kan dan ook maar beperkt de status van het laden volgen, scherm gaat na x seconden uit....
Is niet anders zei hij....
In het boekje staat enkel dat tijdens aankoppelen en afkoppelen de auto uit moet staan. Zou raar zijn dat het niet zou kunnen m.i. want als je aan het snelladen bent geeft de auto enkel een melding dat het langer kan duren voordat hij opgeladen is in verband met gebruik van airco.

Zie het al voor me, even bij 0 graden langs een donkere snelweg even een half uur buiten staan omdat je aan het snelladen bent :+

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:59:
[...]

En wanneer had jij besteld? Ah 20 november zie ik.

Grappig dat jij wel een leverdatum hebt, ik heb iets eerder besteld maar kon pas over een zestal weken ongeveer iets te horen krijgen over een mogelijke leverdatum.

Eerste indicatie was mei 2022.
Ik kreeg de 15e de bevestiging, dat werd ook week 17.

• Wesco
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Peetman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:58:
Misschien wordt het tijd om een apart leveringen topic aan te maken. NOFI, maar gezien het aantal bestelde / nog uit te leveren auto's gaat nu een substantieel deel van het topic daarover en dat zal voorlopig niet afnemen.
Dit lijkt mij ook een goed idee. Na een wat trage start van dit topic loopt het aantal posts de laatste weken hard op, en een flink deel daarvan zijn posts over bestellingen, leveringen en 'waar is de boot' enzo. Dat is denk ik minder interessant voor de mensen die al een EV6 hebben of die zich nog aan het oriënteren zijn, en dus meer interesse hebben in de auto zelf.

Als meer mensen dit een goed idee lijkt (bij de Ioniq 5 is het topic ook gesplitst) wil ik wel een apart Kia EV6 leveringen topic aanmaken, en een kruisverwijzing maken naar dit topic.

Opel Ampera-e (2020)

• Anunnaki
Peetman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:58:
Wesco schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:15:
[...]

Als meer mensen dit een goed idee lijkt (bij de Ioniq 5 is het topic ook gesplitst) wil ik wel een apart Kia EV6 leveringen topic aanmaken, en een kruisverwijzing maken naar dit topic.
Kan wel iets op dezelfde manier maken als de overige overzichten die ik in dit topic plaats?
invul formulier en een overzicht waar het netjes wordt weergegeven.

[Voor 23% gewijzigd door Anunnaki op 24-11-2021 16:18]

• Phusebox
The Killer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:12:
[...]

Ik kreeg de 15e de bevestiging, dat werd ook week 17.
Vaag toch... Lease heeft zeker voorrang ofzo.

• Reacher
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:04

Reacher

oldschool

Ik heb nogmaals getest met de connect app om te verwarmen ( op afroep, niet gescheduled). En dit werkte wederom zoals verwacht.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• Adjo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:33

Adjo

my first vectrex...

[...]

Dit lijkt mij ook een goed idee. Na een wat trage start van dit topic loopt het aantal posts de laatste weken hard op, en een flink deel daarvan zijn posts over bestellingen, leveringen en 'waar is de boot' enzo. Dat is denk ik minder interessant voor de mensen die al een EV6 hebben of die zich nog aan het oriënteren zijn, en dus meer interesse hebben in de auto zelf.
klopt ;)
[...]Als meer mensen dit een goed idee lijkt (bij de Ioniq 5 is het topic ook gesplitst) wil ik wel een apart Kia EV6 leveringen topic aanmaken, en een kruisverwijzing maken naar dit topic.
Fijn, dankjewel! :)

• O-B-One
Dartlink schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:08:
[...]

In het boekje staat enkel dat tijdens aankoppelen en afkoppelen de auto uit moet staan. Zou raar zijn dat het niet zou kunnen m.i. want als je aan het snelladen bent geeft de auto enkel een melding dat het langer kan duren voordat hij opgeladen is in verband met gebruik van airco.

Zie het al voor me, even bij 0 graden langs een donkere snelweg even een half uur buiten staan omdat je aan het snelladen bent :+
Buiten staan is een keuze :+ je kan ook in de auto gaan zitten terwijl die oplaad maar wel “uit” staat *O*

• Anunnaki
Even snel iets gemaakt.
Kan straks dan gebruikt worden in de aparte leveringen topic.

Formulier
Overzicht

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:10:
Even snel iets gemaakt.
Kan straks dan gebruikt worden in de aparte leveringen topic.

Formulier
Overzicht
Er staat anoniem formulier, maar zo anoniem is het niet als je alle gegevens post op een overzicht. Ik zie niet in wat de gebruikersnaam toevoegt, zou die weglaten uit het overzicht. Het is meer om een idee te krijgen van de levertijden.

Oh ja gegevens aanpassen gaat nu ook niet...

[Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 24-11-2021 17:21]

• grotegok
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06:45
KingOfNorway schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:12:
[...]

Rood is prachtig!

• grotegok
Reacher schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:55:
Ik heb nogmaals getest met de connect app om te verwarmen ( op afroep, niet gescheduled). En dit werkte wederom zoals verwacht.
Bij mij werkt het niet, alleen een warm stuur. Welke software versies heb je?

• grotegok
[...]

Das kut...
Lekker belangrijk. Ik rij dan nu al in een ouwe Kia EV6 aldus het kenteken....

• Anunnaki
Phusebox schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:20:
[...]

Er staat anoniem formulier, maar zo anoniem is het niet als je alle gegevens post op een overzicht. Ik zie niet in wat de gebruikersnaam toevoegt, zou die weglaten uit het overzicht. Het is meer om een idee te krijgen van de levertijden.

Oh ja gegevens aanpassen gaat nu ook niet...
Staan je privé gegevens er in? dan is het anoniem.

Naam toevoegen is makkelijk om achteraf eventueel wijzigingen aan te brengen.

En ik zal hem vrij geven voor aanpassen dan zal ik je verwachte leveringsdatum elke keer met een week verschuiven :+

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:44:
[...]

Staan je privé gegevens er in? dan is het anoniem.

Naam toevoegen is makkelijk om achteraf eventueel wijzigingen aan te brengen.

En ik zal hem vrij geven voor aanpassen dan zal ik je verwachte leveringsdatum elke keer met een week verschuiven :+
Leek mij handig als je het kon aanpassen... Maar je mag mijn entry eruit halen als je wil. Vul het wel in als ik meer concrete info heb.

• grotegok
grotegok schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:31:
[...]

Volgende week woensdag krijg ik de volgende update mbt de verwarming..... Die van vorige week heeft niet echt geholpen.
Geweest:
- Niks gevonden, geen update, nog nooit van gehoord want niemand heeft dit probleem gemeld.
Er is een hotline ticket aangemaakt.

Men gaf eerst aan dat het een gebruikersfout is.... Alleen ik heb e-niro gereden, met dezelfde app en daar werkt het perfect!

Ik kan natuurlijk een electrisch kacheltje op een timer zetten en in die handige 230v aansluiting doen......

• Phusebox
Ik moet wel zeggen dat ik het zorgwekkend vind hoe slecht Kia hier mee omgaat. Afschuiven op user error en dealers die van niks weten, terwijl in heel Europa op diverse forums en video's hierover gesproken wordt.

Na een maand had ik toch wel verwacht dat men hier een beetje van op de hoogte was, dat ze geen oplossing hebben ok, maar doen alsof de gebruiker fout is. :/

• Wesco
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Hij is er: Het KIA EV6 leveringen topic !

Dat is het topic voor bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6. Later zal ik de startpost nog wel wat uitbreiden, bv. met info over het volgen van de boten etc.

Andere posts over de Kia EV6 kunnen in dit topic.

Opel Ampera-e (2020)

Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee