• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:32
bokkie72 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 14:17:
[...]

Vanochtend bij mijn wagen gecontroleerd: rond de genoemde rand a/d onderzijde van de motorklep liep een donkere streep. Bleek vuil te zijn. Er lijkt daar viezigheid op te hopen, tenminste bij mijn wagen., Heb mij voorgenomen om het daar regelmatig schoon te maken en hopelijk zo roest te voorkomen.
Interessant, gebruik jij de frunk vaak?
Ik zal bij mij ook eens checken, maar ik gebruik de frunk meermaals per week, dus wellicht dat dat helpt...

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• PeterMi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:08

PeterMi

Zubadan econdan PUHZ 80YY

Ik heb t ook snel even gecontroleerd en krijg ook al blaasjes op de motorkap op de rand precies waar de koplamp eindigt... 100dkm gelopen. Bj 2021.

Rand was netjes schoon bij mij zowel binnen als buiten.

[ Voor 25% gewijzigd door PeterMi op 02-05-2026 19:08 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ook blaasjes vorming onder de motorkap, ze zijn wel massief, lijkt wel of er iets mis is gegaan bij de fabricage waarbij het metal niet goed afgewerkt is. Hier geen beschadigingen rond die blaasjes, zit ook echt rond de vouw, precies zelfde als de foto’s/filmpjes die hier staan. Zal later nog even wat foto’s maken.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
Mooi voorbeeld bij mij van de schijn garantie van Kia:

- loszittende stoel ca. 2 jaar geleden verholpen. Zit nu weer los, garage zegt "we gaan het voorleggen maar de kans is klein dat Kia deze reparatie vergoed". Dus eenzelfde probleem mag je maar 1x herstellen en daarna heb je geen garantie meer blijkbaar?

- idem voor krakend geluid bij grote stuuruitslag, moest besproken worden.

Toch te triest voor woorden. Dan breng je de auto voor onderhoud, meld je die problemen al 3 maanden geleden en dan moet je wachten tot Kia het wel of niet goedkeurt en als dan mag je weer een nieuwe afspraak maken met alle tijd en moeite die dat kost.

Een leen EV6 gehad, twee jaar jonger, maar bleek wel maar weer eens dat mijn EV6 toch echt een probleem auto is. Die leenauto had een veel hoger verbruik gemiddeld sinds de laatste reset ca. 3000km geleden. Maar het bereik was 40km groter dan onze auto. Gemiddeld verbruik bij ons 16,7 en bij de leenauto 20,3.

Ook werkte bij de leenauto de verwarming gewoon zonder heat aan te zetten (die bleef uit tenzij je de temperatuur echt flink opendraaide). Instellingen vergeleken en zat geen verschil in.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 466 467 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic