Net gebeld met een andere dealer. Ellende kwa afspraak maken. Ze adviseerde me een snellader te testen. Dat werkt. Hij laadt wel zeer traag. Ik sta aan een 150kwh lader en t gaat niet sneller als 40kwh..
Dat zal vast temp gerelateerd zijn. Naar een 300/400 kW lader navigeren met de onboard (minimaal 30 min rijden) en dan nog een keer proberen.PeterMi schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:24:
Net gebeld met een andere dealer. Ellende kwa afspraak maken. Ze adviseerde me een snellader te testen. Dat werkt. Hij laadt wel zeer traag. Ik sta aan een 150kwh lader en t gaat niet sneller als 40kwh..
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
Waar in België betaalde je dat? Ik krijg van Kia Turnhout een prijsopgave van 'ongeveer 420 euro' voor de 90k beurt en het enige verschil met de 30k beurt zal het vervangen van de remvloeistof zijn?BelgNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:24:
Over de kosten voor een onderhoudsbeurt in België: in september betaalde ik voor de 30k-beurt €140,90 excl BTW, hiervan ging, volgens de factuur, €62 naar de werkuren, €44,4 naar de luchtfilter en €34,5 voor 'diagnose electronica'. Ik betaalde €170,49 incl BTW.
Ik vind 420 euro best wel fors voor een simpele inspectie, interieurfilter en remvloeistof. De vervangende auto zou er nog bij moeten komen.
Ik heb dezelfde melding en bij mij is de airco pomp defect. Al meer problemen gehad met koelen tijdens het snelladen (dat wordt dan vanzelf langzaam laden) nu eindelijk echt goed defect dus.PeterMi schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:19:
Even gecontroleerd. Laadschema is niet ingesteld
In de auto zie ik net onderstaande melding:
[Afbeelding]
Ik hoorde een ratelend geluid bij de airco pomp en kreeg deze melding.
Toen mijn ICCU defect was had ik een schildpad melding in beeld (niet de auto met uitroepteken).
Ik had deze melding niet, maar verder exact dezelfde klachten. Bij mij bleek het de ICCU, en ik heb de nieuwe variant gekregen. Zie mijn berichten van 1-2weken geleden.babobo1977 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:57:
[...]
Ik heb dezelfde melding en bij mij is de airco pomp defect. Al meer problemen gehad met koelen tijdens het snelladen (dat wordt dan vanzelf langzaam laden) nu eindelijk echt goed defect dus.
Ik hoorde een ratelend geluid bij de airco pomp en kreeg deze melding.
Toen mijn ICCU defect was had ik een schildpad melding in beeld (niet de auto met uitroepteken).
Zappi laadpaal bleek ook stuk en na vervangen relais weer werkzaam.
Vandaag bij de dealer geweest. Inderdaad de ICCU (goh wat een verrassing😉).Alexhuber schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:29:
Ik ben ook de ICCU sjaak (denk ik) . Vanmiddag klapte mijn laadpaal eruit en een van de drie hoofdzekeringen.
Ik rij nog wel maar kan alleen nog maar DC laden, niet meer AC.
Omdat ik nog kan rijden en snelladen ben ik pas in april aan de beurt bij de dealer
Volgens de dealer zit het nieuwe type ICCU er in.
Kreeg ook te horen dat er teveel roest op de remschijven zit en dat deze de volgende keer vervangen moeten worden. Typisch ev probleem, ze slijten niet maar roesten weg, aldus de dealer. Vervanging kost meer dan €800 😱
Andere hier bekend mee?
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic