Hoi,
Ik rij nu een dik halfjaar in een EV6 uit 2022 (Air uitvoering). Opzich "redelijk" tevreden over de auto, hier en daar wat kwaaltjes die de dealer hopelijk gaat oplossen. Ik ben niet de 1e bestuurder en krijg het idee dat de vorige bestuurder het niet boeide. Het is dat ik de auto lease; dus de dealer gaat dit maar uitvechten bij de LM.
- Bodemplaat ratelt (bekende kwaal)
- Vastlopende startscherm bij inschakelen auto (ik kom dus niet verder dan die waarschuwing "let op de weg" op het startscherm). Drukken op de knop bevestigen doet niks. herstart van de auto lost het meestal op/
- Sensoren/radar voor en achter werken meer niet dan wel (vooral bij parkeren foutmeldingen).
- Bonken bij sturen over drempels.
Waar ik de laatste tijd wel wat meer moeite mee heb is dat de auto ineens van 11KW ineens op half vermogen gaat laden (5,7KW). Dan stop ik de laadsessie (kabel eruit) en start ik de sessie opnieuw, en gaat de auto weer verder op 11KW. Krijg niet het idee dat de laadpaal mij afknijpt (netcongestie), want opnieuw inpluggen lost het op en ik laad meestal overdag (rond 13:00) of diep in de nacht. Ervan uitgaande dat de auto binnen drie uurtjes weer op 80% zou zitten is het dan wel een teleurstelling als er in 4 uur tijd maar 22kwh bijgeladen is.
Iemand ervaring dat het AC-laden soms niet lekker gaat? of is dit een signaal dat er meer mis is?