Dank, ik lees 't nu ook, alleen zonder symbooltje op die pagina:Bo0bz schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:44:
@blb4 Ik heb het ook wel eens gehad. Inderdaad iets mis met het e-call systeem. Ging bij mij na een tijdje vanzelf weer weg en nooit meer gezien. Misschien even geen verbinding?
WARNING
LED illumination in red (system malfunction)
If red LED illuminates in normal driving conditions, this can indicate malfunction of the Pan- European eCall system. Please, have the Pan-European eCall system checked at an authorized Kia dealership immediately. Otherwise correct operation of the Pan-European eCall system device, installed in your car is not guaranteed.
Update 1: ook in 't Nederlands gevonden, ook zonder weergave symbool op dashboard:
Led brandt rood (systeemdefect)
Als de rode led brandt bij normale rijomstandigheden, kan dit duiden op een storing in het pan-Europese eCall-systeem. Laat het pan-Europese eCall-systeem onmiddellijk nakijken door een officiële Kia-dealer/servicepartner. Anders hebt u niet de garantie dat het apparaat met het pan-Europese eCall-systeem in uw auto goed functioneert.
Update 2: oké, toch nog ergens 't symbooltje gevonden:
https://ownersmanual.kia....topics/t00348.html#t00348
[ Voor 37% gewijzigd door blb4 op 15-01-2026 19:59 ]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23