Ik rij denk ik 70% snelweg, maar het is niet anders dan andere jaren. En meestal rij ik ongeveer 110 km/u op cruise control. Ik denk dat ik in het begin in de zomer 16-17 kWh deed, wat nu dus in de zomer iets boven de 20 kWh was. Nu in de winter lijkt het verbruik 23-25 kWh te zijn, terwijl het 6-8 graden is buiten.MooDyBLueS schreef op donderdag 27 november 2025 @ 15:51:
@fishman Wat jij zegt heb je gelijk in, maar @Amiet01 heeft het over 20-21 kWh/100 km verbruik in de zomer. Ik heb ook een AWD 77 kWh 2022 en dat zijn waardes die ik nu haal, net als jij dus. In de zomer haal ik makkelijk 16-17 kWh/100 km. Dus ja, 310 km nu is echt erg laag. Die van mij gaf de laatste tijd steevast boven de 400 km aan.
Maar goed, als Amiet01 toevallig vrijwel alleen maar snelweg rijdt, waar het mag 130 km/u rijdt, een zware rechtervoet heeft en altijd in Sport (=AWD 24/7) rijdt, dan valt het wellicht te verklaren.
Ik weet dus alleen niet wat voor oorzaak het zou kunnen hebben dat het verbruik dus hoger lijkt te zijn. De dealer heeft ook niets kunnen vinden de laatste 2 keer dat ik het noemde.
Master_A