Laagje roest op de remschijven denk ik. Even eraf remmen en het is weg.Bogey555 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:05:
Ik moet zeggen dat ik van die krakende voorwielophanging bij de GT geen last gehad heb. Die zal sowieso anders geweest zijn. Maar soms als je vertrekt of ook bij het rijden van de wagen met afstandsbediening dan kraakt/piept het verschrikkelijk. Mij leek het dat de remmen bleven pakken en enorm kraakten. Het is zo luid binnenin dat je denkt dat de hele straat het gehoord heeft
Er was een service actie om andere schroeven toe te passen, maar na een maand of anderhalf klapperde de plaat weer.Atlas schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:21:
Over 2 weken mag die van mij weer naar de garage. 1 van de punten waar ik last van had was het een klapperend geluid. Met dank van hier leek dat een los zittende bodemplaat. Sinds 4 dagen heb ik er geen last meer van... Of dat ding zit nu zo vol met bladeren dat hij niet meer kan klapperen, of hij is nu wel vastgerot
Ben benieuwd wat ze kunnen vinden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik merk dat het oprolsysteem van de gordels niet meer werkt zoals in het begin. Zeker op de achterbank met kinderstoeltjes rollen de gordels moeilijk op. Hierdoor sluit de gordel niet meer goed aan en dat lijkt me niet veilig. Ook regelmatig een gordel tussen de deur gehad.... Er zit geen draai in de gordel lijkt het. Iemand ook deze ervaring?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ja heb ik ook. Toevallig vorige maand de 1e apk keuring gehad bij de dealer en ze hebben het niet afgekeurd en ook geen opmerking over gemaakt. De gordels rollen nog wel op als ze via het kinderstoeltje lopen maar als ik ze daar uit haal, dan het laatste stukje niet meer goed.Bo0bz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:33:
Ik merk dat het oprolsysteem van de gordels niet meer werkt zoals in het begin. Zeker op de achterbank met kinderstoeltjes rollen de gordels moeilijk op. Hierdoor sluit de gordel niet meer goed aan en dat lijkt me niet veilig. Ook regelmatig een gordel tussen de deur gehad.... Er zit geen draai in de gordel lijkt het. Iemand ook deze ervaring?
Heb ik ook gehad maar bij mij hebben ze er rubber/kit bij geplakt en nu gaat het al 3/4 jaar goed.Phusebox schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:23:
[...]
Er was een service actie om andere schroeven toe te passen, maar na een maand of anderhalf klapperde de plaat weer.
Hadden ze eerst gedaan, voor de schroeven...harm289 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:59:
[...]
Heb ik ook gehad maar bij mij hebben ze er rubber/kit bij geplakt en nu gaat het al 3/4 jaar goed.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het leek me echt niet dat te zijn. De auto had het altijd ook als hij nieuw was. Enkel als je hem deed "kruipen".1Mark schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:13:
[...]
Laagje roest op de remschijven denk ik. Even eraf remmen en het is weg.
Dus identiek als laten rijden met de afstandsbediening. Wat een pokke herrie. Een kreunend, krakend, piepend geluid. Maar de GT heeft andere schijven dus misschien ligt het wel aan de wrijving van die schijven. Alhoewel ik zou denken dat op die snelheid de schijven niet gebruikt worden. In de garage zeiden ze WAD works as designed... maar lijkt me eerder WASD works as shitty designed
Anyway ik ben eens curieus of de nieuwe dit ook heeft.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic