Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
PieterSn schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:33:
Weet iemand of deze mooiere en uitgebreidere navi van de Ioniq5 ook op de Ev6 beschikbaar is?

[Afbeelding]
zit volgens mij de laatste update die voor de Ioniq 5 beschikbaar is (en ook wel met wat moeite voor de EV6).
Iemand heeft dat al gepost in dit topic, maar hierbij nogmaals linkje naar het forum waar het beschreven staat:
https://www.goingelectric...2f33d21b59db20d5#p1722322

werkt top kan ik melden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
If you want Kcooler kcarr then EV6. Juist :) _/-\o_

• stimpyrulez
JPoers83 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:45:
[...]

If you want Kcooler kcarr then EV6. Juist :) _/-\o_
Dat was voor mij ook een soort van de keuze. Moet zeggen dat ik dan eerder voor het interieur ga dan voor de buitenkant.

Maar hoevaak heb je de ruimte nodig...
Paar keer per jaar, dus dan kan je ook een dakkoffer/trekhaak koffer huren.

Anders was ik ook wel voor de model y gegaan in plaats van ioniq 5. (maar dat was dan mijn keuze)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Voor mij is het sowieso een vooruitgang qua ruimte. De mensen die af en toe achterin meerijden zullen me ook dankbaar zijn :D

En ik word zelf ook wat ouder hè, een wat hogere zit/instap is ook fijn dan. Zonder me meteen een bejaarde te voelen zoals ik in de e-Niro had... no offence 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2021 10:21 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 15:51
Ik vind zowel de binnenkant als de buitenkant van de EV6 mooier ... maar dat is natuurlijk smaak.
Een Tesla waar je het handschoenkastje moet openen via je screen daar zou ik gek van worden.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Het blijft een leuke test en het resultaat valt mij zeker niet tegen. Ik had een paar dozen minder verwacht dan IONIQ 5, en dat blijkt het ook te zijn.

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:24
Altijd fijn om te weten hoeveel lege bananen dozen mijn auto kan vervoeren :+

FUMES et CARNES

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SanEV
  • Laatst online: 09-01-2024
Nou, heb nu precies een week de plus, en vanochtend moest ik er dan ook aan geloven, de zombie mode! Bij mij ook na het laden, had in de nacht staan laden, overigens stond de auto gewoon op P en uit toen ik ben gaan laden. En inderdaad gaat de stand dan niet van de N af. Ik hoorde wel licht iets alsof er wel een poging gedaan werd om naar D en naar R te gaan. In eerste instantie geen andere meldingen, maar na een paar keer tips van het forum uit te proberen (uit, sluiten en even weg) en ook lang de powerknop inhouden (wat allemaal niet mocht baten) ging de wagen wel ineens raar doen. Als eerste ineens een melding '12V accuvoltage laag' dat is ook eerder genoemd, dus staat zeker aan de basis van het zombie debakel. Vervolgens gingen de schermen knipperen alsof die inderdaad door de 12V gevoed werden en uiteindelijk viel alles uit. Achterlichten en remlicht blijven aan en verder doet niets het meer. Deuren kunnen zelfs niet dicht, werkelijk niets reageert meer.

Dealer gebeld, die wist alleen maar het sluiten en weggaan te melden waarop ik zei dat dit al menig keer geprobeerd was. KIA gebeld, wisten ook niets, enige overblijvende oplossing maar aangeroepen en dat is de hulpdienst, komen over ongeveer 1,5 uur.

Zowel bij dealer (Wolters Ijsselstein) als KIA aangegeven dat dit wel een erg wijdverspreid probleem blijkt aangezien ik het (hier) al erg veel was tegengekomen online en dat het me wel erg verbaasde dat er blijkbaar zo weinig aandacht voor is. Je mag toch verwachten dat er (ook al is het alleen hiervoor en tijdelijk) een soort hulpdienst (telefonisch) wordt opgezet om meerdere procedures met klanten door te lopen om ze in ieder geval op weg te helpen. Je kunt mij niet wijs maken dat ze dit niet zelf kunnen reproduceren en testen en vervolgens procedures schrijven voor de verschillende soorten zombie varianten.

Maar ja, even wachten dus en als ik toch naar de dealer ga, gelijk maar laten checken of ik de laatste NAV versie heb, die van de IONIQ ziet er wel mooi uit!

Oh ja, doordat de remlicht aan is gebleven heb ik nu wel kunnen ontdekken dat er aan de rechter kant van de ledreeks iets voor blijkt te zitten, kabel of zo, waardoor het van enige afstand lijkt of er gewoon wat ledjes kapot zijn of i.i.g. uit blijven. Kan ik ook gelijk laten fixen. Kunnen jullie ook checken voor als het wellicht een vaker voorkomend euvel is.

Groeten allemaal!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Hier ben ik blij mee, was vorige week nog aan het vloeken toen ik maar 3 kratten bier in de Polo kreeg, was wel zonder de bank in te klappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
SanEV schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:03:
Nou, heb nu precies een week de plus, en vanochtend moest ik er dan ook aan geloven, de zombie mode! Bij mij ook na het laden, had in de nacht staan laden, overigens stond de auto gewoon op P en uit toen ik ben gaan laden. En inderdaad gaat de stand dan niet van de N af. Ik hoorde wel licht iets alsof er wel een poging gedaan werd om naar D en naar R te gaan. In eerste instantie geen andere meldingen, maar na een paar keer tips van het forum uit te proberen (uit, sluiten en even weg) en ook lang de powerknop inhouden (wat allemaal niet mocht baten) ging de wagen wel ineens raar doen. Als eerste ineens een melding '12V accuvoltage laag' dat is ook eerder genoemd, dus staat zeker aan de basis van het zombie debakel. Vervolgens gingen de schermen knipperen alsof die inderdaad door de 12V gevoed werden en uiteindelijk viel alles uit. Achterlichten en remlicht blijven aan en verder doet niets het meer. Deuren kunnen zelfs niet dicht, werkelijk niets reageert meer.

Dealer gebeld, die wist alleen maar het sluiten en weggaan te melden waarop ik zei dat dit al menig keer geprobeerd was. KIA gebeld, wisten ook niets, enige overblijvende oplossing maar aangeroepen en dat is de hulpdienst, komen over ongeveer 1,5 uur.

Zowel bij dealer (Wolters Ijsselstein) als KIA aangegeven dat dit wel een erg wijdverspreid probleem blijkt aangezien ik het (hier) al erg veel was tegengekomen online en dat het me wel erg verbaasde dat er blijkbaar zo weinig aandacht voor is. Je mag toch verwachten dat er (ook al is het alleen hiervoor en tijdelijk) een soort hulpdienst (telefonisch) wordt opgezet om meerdere procedures met klanten door te lopen om ze in ieder geval op weg te helpen. Je kunt mij niet wijs maken dat ze dit niet zelf kunnen reproduceren en testen en vervolgens procedures schrijven voor de verschillende soorten zombie varianten.

Maar ja, even wachten dus en als ik toch naar de dealer ga, gelijk maar laten checken of ik de laatste NAV versie heb, die van de IONIQ ziet er wel mooi uit!

Oh ja, doordat de remlicht aan is gebleven heb ik nu wel kunnen ontdekken dat er aan de rechter kant van de ledreeks iets voor blijkt te zitten, kabel of zo, waardoor het van enige afstand lijkt of er gewoon wat ledjes kapot zijn of i.i.g. uit blijven. Kan ik ook gelijk laten fixen. Kunnen jullie ook checken voor als het wellicht een vaker voorkomend euvel is.

Groeten allemaal!
Wat ik niet snap is dat de dealer niet naar je toe komt.
Bij Kia Hengelo zeiden ze laatst tegen mij dat als het weer zou optreden, dat ik moest bellen en dan kwamen ze met 'uitleesapparatuur' naar mij toe, omdat ze dan een auto hebben die het heeft (vaak is het euvel weg als hij bij de dealer komt).

Dus snap niet dat dit 'algemeen bekend' zou zijn bij alle dealers.
Het is nu zo'n 'groot' probleem (treed regelmatig op) dat je toch snel wil handelen zodat je meer data hebt om het te verhelpen.

• Phusebox
Ook gek dat het blijkbaar alleen in Nederland zo veel voorkomt? Elders hoor je er weinig over.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:22
Aan de hand van de hoeveelheid meldingen op dit forum (waar maar een heeel heeel klein gedeelte zit van alle nieuwe ev6 eigenaren) typeer ik dit ‘zombie’ probleem als enorm grootschalig (en dus kritisch).

En dan heb ik het nog geen eens over de verwarming issues.

Slechte zaak

[ Voor 15% gewijzigd door refused81 op 18-11-2021 11:25 ]

iRacing Profiel

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

anc

Waarbij ik gisteren nog vrolijk meldde dat mijn verwarming het nu wel doet had ik savonds weer een ijskoude rit en vanochtend ook weer. Verwarming doet helemaal niks. Ook niet maximaal aanzetten zoals ze gisteren bij de garage hadden gedaan... Gelukkig doen de stoel en stuur verwarming het dus ik hoef niet helemaal te koukleumen :P

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:58
refused81 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:22:
Aan de hand van de hoeveelheid meldingen op dit forum (waar maar een heeel heeel klein gedeelte zit van alle nieuwe ev6 eigenaren) typeer ik dit ‘zombie’ probleem als enorm grootschalig (en dus kritisch).

En dan heb ik het nog geen eens over de verwarming issues.

Slechte zaak
Ben ik met je eens.. Ik haal de EV6 volgende week vrijdag op en moet maandagochtend vroeg aan de andere kant van het land zijn. Die afspraak missen zou echt problematisch zijn. Ik word nu bijna angstig van het idee dat juist die ochtend hij in zombie-stand schiet.

Ik denk dat ik alvast maar back-up vervoer regel voor die dag zelfs..

[ Voor 5% gewijzigd door dosh op 18-11-2021 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Zombiemodus:
- Kan het zijn dat de auto de sleutel niet herkent? En daarom ook nergens op reageert? Al eens geprobeerd met de sleutel dichter bij de stuurkolom, waar meestal de zender/ontvanger zit?
- Andere optie: denkt de auto dat de laadklep nog open staan? Open/dicht doen proberen?

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:29:
Zombiemodus:
- Kan het zijn dat de auto de sleutel niet herkent? En daarom ook nergens op reageert? Al eens geprobeerd met de sleutel dichter bij de stuurkolom, waar meestal de zender/ontvanger zit?
- Andere optie: denkt de auto dat de laadklep nog open staan? Open/dicht doen proberen?
Denk juist dat hier wel enkele meldingen van zou moeten verschijnen als dit het zou zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Ik volg ook diverse EV6 groepen op Facebook, zowel Nederlandstalig als internationaal en daar heb ik nog geen meldingen gezien van het Zombie probleem. Ik denk dus dat ik maar stop met volgen van dit forum. Dat lijkt vooral het probleem te veroorzaken. 8)7

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:31:
[...]

Denk juist dat hier wel enkele meldingen van zou moeten verschijnen als dit het zou zijn.
Maar wellicht is het zo'n vaag probleem juist omdat je de melding mist waardoor die niet in ready gaat.
Even de laadklep openen/sluiten, of open zetten en dan proberen aan te zetten. Kijken wat ie doet.

Openen jullie de laadklep wel eens met de app om op te laden? Zou ook een oorzaak kunnen zijn.

• Bogey555
Het lijkt precies of de 12V batterij op de een of andere manier teveel ontladen wordt tijdens het laden van de batterijen waardoor de auto allerlei vreemde dingen begint te doen.

Ik heb dat in het verleden wel eens gehad met mijn dieseltje. Batterijspanning te laag en alles ging in alarm met de meest vreemde boodschappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
De ideeën van @Phusebox lijken me zeker het proberen waard. Kleine moeite en wie weet helpt het om de oorzaak concreter te krijgen en/of een tijdelijke workaround te hebben.

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
Zelf heb ik de zombie modus ook gehad maar dat was puur een kwestie van te lang spelen met alleen 12 volt/contact uit. Los van het feit dat dit beter zou kunnen qua meldingen etc. vind ik dat veel minder heftig dan dat je dit probleem spontaan hebt na het laden. Mogelijk dat er in de tweede lichting auto's toch een probleem zit waardoor de 12v zichzelf ontlaad. Een andere optie is dat er zoveel verkeer tussen de auto en de app geweest en dus de Kia Connect de boosdoener is? Maar dan zou met de stekker er in de 12 volt weer geladen moeten worden vanuit de hoofdaccu dus dat kan ook haast niet.

Wat je kan proberen is om met de sleutel zelf de aan/uit knop te bedienen, de ontvanger zit volgens mij in de knop verwerkt. Eventueel zonder rem de aan/uit knop bedienen, en daarna weer met rem de aan/uit knop bedienen.

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:29:
Zombiemodus:
Nee, dit is niet het probleem.
De afsleper bij mij belde met de dealer en de oranje sleutel was niet dat de sleutel niet herkend werd.
Ook gepoogd overal de sleutel te houden en werkte allemaal niet
Dat kan (zo kon ik bij mijn sleepoog).
Dus 'alles' werkt, behalve het selecteren van de juiste versnelling.

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:24
De zombie modus heb ik wel gehad in mijn Ioniq en toen bleek het probleem de 12V te zijn.
Dealer kwam langs en heeft hem even opgeladen zodat de auto weer kon starten en daarna naar de garage gereden en een nieuwe 12 V er in.
Daarna nooit meer problemen gehad.

Misschien is dit bij de EV6 ook het geval

FUMES et CARNES

• KingOfNorway
Iusedto schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:54:
De zombie modus heb ik wel gehad in mijn Ioniq en toen bleek het probleem de 12V te zijn.
Dealer kwam langs en heeft hem even opgeladen zodat de auto weer kon starten en daarna naar de garage gereden en een nieuwe 12 V er in.
Daarna nooit meer problemen gehad.

Misschien is dit bij de EV6 ook het geval
Ik lees wel dat er diverse problemen zijn met de 12V accu die tijdens het transport zijn ontstaan. Ik lees zelfs dat er waarschijnlijk een terugroep actie voor gaat komen.

• SanEV
KingOfNorway schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
[...]

Ik lees wel dat er diverse problemen zijn met de 12V accu die tijdens het transport zijn ontstaan. Ik lees zelfs dat er waarschijnlijk een terugroep actie voor gaat komen.
Ik ben inmiddels geholpen en bij mij was het dus inderdaad ook de 12V accu die volledig leeg was zoals ik al vermoedde. De hulpdienst heeft deze wat spanning gegeven en alles kwam weer 'online'. Gelijk naar de dealer gereden waar ik nu zit.
Lijkt me dus in ieder geval duidelijk dat de hoofdoorzaak een lege 12V accu is, nu nog achterhalen waarom. Is er een zeer slechte serie meegeleverd of is er iets anders in de auto dat dit tot gevolg heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Dat is wat ik dus ook dacht. Het lijkt volledig op een 12V probleem. Bij mijn diesel was het probleem na het vervangen van de batterij ook van de baan. Het was een nieuwe wagen maar tijdens stilstand op de parking van mijn werk zakte de batterij blijkbaar tot een bepaald niveau dat als alarmerend voor de elektronica werd gezien. Het gevolg was allerlei rare meldingen en dingen die het niet deden om de accu van nog dieper ontladen te vrijwaren. Misschien idd een slechte reeks batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
SanEV schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:11:
[...]

Ik ben inmiddels geholpen en bij mij was het dus inderdaad ook de 12V accu die volledig leeg was zoals ik al vermoedde. De hulpdienst heeft deze wat spanning gegeven en alles kwam weer 'online'. Gelijk naar de dealer gereden waar ik nu zit.
Lijkt me dus in ieder geval duidelijk dat de hoofdoorzaak een lege 12V accu is, nu nog achterhalen waarom. Is er een zeer slechte serie meegeleverd of is er iets anders in de auto dat dit tot gevolg heeft...
Ik zou wel meteen een nieuwe accu eisen, om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Bij mij vertoonde de 12V accu sporen van lekkage ("bloemkool" vorming op de accu-polen). Na 5-6 jaar kan dat maar niet na een paar dagen. De afsleper (die voor niks kwam want is was net op tijd uit de zombie modus door uit te schakelen zonder voet op de rem) gaf aan dat dit een probleem wordt. Naar dealer geweest. Er zijn foto's gemaakt en ik krijg terugkoppeling over het vervolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:42
Freezhost schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:51:
Zelf heb ik de zombie modus ook gehad maar dat was puur een kwestie van te lang spelen met alleen 12 volt/contact uit.
In mijn huidige auto kan ik wel een dag lang spelen met instellingen, lampen en audio zonder dat de accu problemen oplevert.
Zou de capaciteit van de accu in de EV6 dan slechts heel mager zijn?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanEV
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:17:
[...]

Ik zou wel meteen een nieuwe accu eisen, om uit te sluiten dat het daar aan ligt.
Ze zijn net naar mij toegekomen en hebben aangegeven dat ze de - (min)pool (incl. kabel?) goed hebben schoongemaakt. Ik heb aangegeven dat dit mij nu niet echt het vertrouwen geeft dat het probleem verholpen is. Verder heb ik aangegeven dat ik inderdaad wel het liefste gewoon een nieuwe accu heb en dat dit ook de enige oplossing blijkt volgens alles wat ik heb gelezen dat het probleem naar alle waarschijnlijkheid verhelpt.
Mochten ze nu geen nieuwe accu plaatsen en ik strand daardoor ergens, ook al is het honderden km's verder dan heb ik aangegeven hen te bellen en dat ze dan direct met een nieuwe accu die kant op kunnen.

De dame is nu terug naar de monteur voor overleg...

• koen.zwrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
HansAuutB schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:45:
[...]

In mijn huidige auto kan ik wel een dag lang spelen met instellingen, lampen en audio zonder dat de accu problemen oplevert.
Zou de capaciteit van de accu in de EV6 dan slechts heel mager zijn?
Bij Mijn huidige Kona heb/had ik dat ook. Hij meld het ook wanneer je al 1 min op de 12v 'werkt', waarom zou je ook op 12v werken, terwijl je gewoon de accu van de auto kan gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door koen.zwrt op 18-11-2021 13:06 ]

• Anunnaki
Iemand die misschien al een bevestiging heeft gehad dat die van hem via Belgie komt?

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

Ik heb vanmorgen het met Louwman gehad over Zombie modus en de verwarming issues.

Zombie modus kennen ze, maar hadden ze zelf nog niet aan de hand gehad. Het idee leeft bij Louwman dat het te maken heeft met een te lage spanning in de 12v. Reden zou kunnen zijn dat er te veel tijd in de auto wordt doorgebracht en de beschikbare functies worden gevoed door de 12v accu. Die kennelijk ook niet heel krachtig is.

Wel werd aangegeven dat de grote accu de 12v kan bij laden en dit ook doet maar niet 'instant'.

De verwarmingsproblemen heb ik ook aangekaart en waren ze niet bekend mee.

In de 100 KM die ik niet heb gereden deed de verwarming het overigens prima. Maar dat hoeft niks te betekenen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:05

PB-powell

Mr. Laziness

PB-powell schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:55:
Afgelopen week via de LeaseMij bericht gekregen dat de EV6 Plus besteld is, ze garanderen nog dit jaar op kenteken maar door drukte bij de dealer pas levering in week 9. Afwachten maar.
:( :( :( Net door de dealer gebeld en zij geven aan levering rond week 9, blij dat de auto toch vrij vlot beschikbaar is. Maar dus wel met 16% bijtelling ipv 12 terwijl de LeaseMij beloofd had dit jaar de auto op kentenen te hebben.

Overigens las ik wat mensen met slechte ervaringen rond Van Mossel, die van mij wordt in Apeldoorn bij hun afgeleverd. Eens kijken of de verhalen van hun kloppen :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
PB-powell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:38:
[...]

:( :( :( Net door de dealer gebeld en zij geven aan levering rond week 9, blij dat de auto toch vrij vlot beschikbaar is. Maar dus wel met 16% bijtelling ipv 12 terwijl de LeaseMij beloofd had dit jaar de auto op kentenen te hebben.

Overigens las ik wat mensen met slechte ervaringen rond Van Mossel, die van mij wordt in Apeldoorn bij hun afgeleverd. Eens kijken of de verhalen van hun kloppen :+
Er stond toch nog een witte plus in Werkhoven? Kan je niet aan de lm vragen van dealer te wisselen anders??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
De Morning-Lynn heeft al 10 dagen geen locatie doorgegeven volgens de meeste websites, maar even doorzoeken en ze is weer boven water! Bijna in Jeddah, next stop -> Rotterdam!

https://www.shiplocation....NN/MARINE-TRAFFIC/9383429

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Veridis_quo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:44:
[...]

Er stond toch nog een witte plus in Werkhoven? Kan je niet aan de lm vragen van dealer te wisselen anders??
Ik heb net contact gezocht met de LM, maar uiteraard niet direct antwoord. Ik weet ook niet of ik de witte wil, moet er wel 4 jaar naar kijken en de witte vind ik met de rode persoonlijk het minst mooi :$

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
[...]

Je geeft hetzelfde aan als je eerdere bericht, daarin werd ook gesproken over levering week 9 maar wel eerder op kenteken.
Is dit nu niet meer het geval dan?

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Loei123 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:03:
[...]

Je geeft hetzelfde aan als je eerdere bericht, daarin werd ook gesproken over levering week 9 maar wel eerder op kenteken.
Is dit nu niet meer het geval dan?
Ik kon via de LM nog snel een EV6 bestellen die dit jaar, volgens hun, op kenteken zou worden gezet (beloofd!!). Nu is alles besteld en een dealer aangewezen die aangeeft dat de auto rond week 9 komt. Oftewel, de LM komt hun belofte niet na. Zij deden het voorkomen dat ze een voorraad hadden klaar staan/besteld die dit jaar geleverd kon worden.
Ik ben blij dat er snel een auto geregeld is, mijn huidige A3 diesel gaat er uiterlijk 14 maart uit, maar op deze manier kost het mij wel ~75,- per maand netto meer dan eerder beloofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
PB-powell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:52:
[...]

Ik heb net contact gezocht met de LM, maar uiteraard niet direct antwoord. Ik weet ook niet of ik de witte wil, moet er wel 4 jaar naar kijken en de witte vind ik met de rode persoonlijk het minst mooi :$
Nee joh, de witte is het mooist. Die neem ik namelijk hahaha. Smaken verschillen 8)

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Franciesco schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:41:
De ideeën van @Phusebox lijken me zeker het proberen waard. Kleine moeite en wie weet helpt het om de oorzaak concreter te krijgen en/of een tijdelijke workaround te hebben.
Bij mijn tesla m3 had als workarround eerste de achterste deur openmaken anders ging de oplaad poort niet vN het slot af...

• KingOfNorway
Anunnaki schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:20:
[...]

Nee joh, de witte is het mooist. Die neem ik namelijk hahaha. Smaken verschillen 8)
Je zit toch in de auto? Wat boeit de kleur van de buitenkant nou? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
PB-powell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:15:
[...]

Ik kon via de LM nog snel een EV6 bestellen die dit jaar, volgens hun, op kenteken zou worden gezet (beloofd!!). Nu is alles besteld en een dealer aangewezen die aangeeft dat de auto rond week 9 komt. Oftewel, de LM komt hun belofte niet na. Zij deden het voorkomen dat ze een voorraad hadden klaar staan/besteld die dit jaar geleverd kon worden.
Ik ben blij dat er snel een auto geregeld is, mijn huidige A3 diesel gaat er uiterlijk 14 maart uit, maar op deze manier kost het mij wel ~75,- per maand netto meer dan eerder beloofd.
Heb je deze belofte op papier (zwart op wit) indien ja dan is het een probleem voor de Leaseme indien nee dan was het helaas je eigen fout.

Ik heb vandaag telefoontje gekregen kan volgende week auto ophalen (GT-Line RWD) (komt praktisch niet goed uit dus ga de auto een weekje later pas ophalen). Wel nog zonder trekhaak deze is nog niet geleverd hiervoor moet ik helaas achteraf nog terug naar de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door KeiFront op 18-11-2021 15:44 ]

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Het kan volgens mij ook niet aan de laadklep liggen die zombie - mode. Want je moet kunnen wegrijden met een open klep volgens de handleiding. Auto sluit deze van zelf dan.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

KeiFront schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:43:
[...]

Heb je deze belofte op papier (zwart op wit) indien ja dan is het een probleem voor de Leaseme indien nee dan was het helaas je eigen fout.

Ik heb vandaag telefoontje gekregen kan volgende week auto ophalen (GT-Line RWD) (komt praktisch niet goed uit dus ga de auto een weekje later pas ophalen). Wel nog zonder trekhaak deze is nog niet geleverd hiervoor moet ik helaas achteraf nog terug naar de dealer.
Niet op zwart-wit helaas, wel telefonisch toegezegd en ook mijn manager is dit telefonisch beloofd. Dus ergens gaat er wel een oplossing komen, en dat kan prima zijn dat dit de laatste auto is die ik bij hun rijdt })

Edit: ze hebben overigens een aantal weken op hun site ruimschoots reclame gevoerd voor allerhande 12% auto's die ze dit jaar nog zouden kunnen leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door PB-powell op 18-11-2021 15:54 ]

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

Bij Louwman stond nog een interstellar grey zonder kenteken platen. Geen idee of die al verkocht is.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• rlem67
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:15:
[...]

Welke LM is dat, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

rlem67 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:12:
[...]

Welke LM is dat, als ik vragen mag?
Wij zitten bij Leaseplan

geen idee of het heel relevant is voor de discussie, anders mag het worden weggehaald

[ Voor 3% gewijzigd door PB-powell op 18-11-2021 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darksprout
  • Laatst online: 16-02-2024
[...]

Mine is coming to Apeldoorn in January also. Looking forward to it, although might want a new battery and some firmware first! 🤦‍♂️

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

anc

Vraagje aan de huidige ev6 bezitters. Zijn die zwarte (rubberen?) randen op het dak bij de deuren bij jullie ook in te drukken? Voelt raar zacht... Ben benieuwd of dit met dakdragers een dingetje kan worden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Mooi bericht van wassink voor eind december kan ik hem komen ophalen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Veridis_quo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:44:
[...]

Die staat al gereserveerd voor mij, sorry.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Dag Allen,

Net als velen heb ik dit Topic met veel plezier gelezen en gevolgd. Het is bijna verslavend. Leuk en dank allen.

Ik heb einde augustus de EV6 al besteld en wel in de moeilijkste combinatie: AWD GT-Line en Moonscape grijs. Een bewuste keuze want dat vind ik ronduit de mooiste combinatie.

Eigenlijk ben ik niet zo'n grote autoliefhebber maar dit model raakt een snaar. Het zal de combinatie tussen design, techniek en filosofie zijn. En zeker het voor het eerst elektrisch rijden.

Ik rijd al ruim 20 jaar KIA en had in juli al het blinde vertrouwen dat dit een topper zou worden. Heeeel veel in nagezocht.

Als dank voor de vroege bestelling liet Kooyman mij een kleine dag testen (ruim na bestelling uiteraard) met de EV6 GT-Line en de hele familie was om.

Zojuist even bij de dealer geweest en het wordt zeer waarschijnlijk levering in maart 2022. Het is niet anders. Ik ben vooral nieuwsgierig naar de matte moonscape.

Nu ik me eindelijk heb aangemeld ga ik me zeker af en toe laten horen en zeker over V2G want dat heeft mijn extra interesse.

Thanks zover allen (en @Phusebox wat ben ik blij dat je beslist heb ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Adjo

my first vectrex...

henrov schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:44:
[...]

Die staat al gereserveerd voor mij, sorry.
ah, gelukt dus (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39
Vandaag ook op de terugweg uit Almere -> Twente ook na circa 45 minuten de airco die aanspringt en niet meer uit wil :( Hopelijk snel op te lossen.

Vandaag geen tijd gehad om Kia NL te bellen, misschien morgen :)

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
KingOfNorway schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:47:
[...]

De eerste 1500 mensen die een EV6 bestelden zouden daar een zo'n Nespresso koffie apparaat bij krijgen. Wel een zeer basis model. Je moet er even specifiek om vragen, KIA Nederland stuurt ze dan op.
Moet je dan Kia Nederland mailen of kan de dealer dit regelen? Mijn dealer geeft aan dat mijn auto (die op 29-11 geleverd wordt) niet binnen de eerste 1500 bestellingen valt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingOfNorway
Welkom. Ik ben ook niet zo'n auto liefhebber. Het is eigenlijk bij toeval dat ik de Kia dealer binnenliep in Augustus en dat die zei dat als ik op zoek was naar een EV ik dan op deze moest wachten. Ik kwam net bij de Skoda dealer vandaan en het duizelde mij van alle opties en keuzes die ik moest maken. Net als het snel oplopende prijskaartje. De dealer legde mij uit dat ze daar bij Kia niet aan deden. Je krijgt gewoon een complete auto voor een goede prijs.

Dus gelijk mijn werkgever gebeld en hem mijn rode Plus laten bestellen. Nog geen proefrit gemaakt, dus ik hoop dat ik volgende week aan mijn proefrit van vijf jaar kan beginnen. Ik had wat haast, want ik wilde perse hem nog dit jaar op kenteken. Zo'n EV is wel een behoorlijke upgrade van wat ik nu rij (C3 diesel).
Rethink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:58:
Dag Allen,

Net als velen heb ik dit Topic met veel plezier gelezen en gevolgd. Het is bijna verslavend. Leuk en dank allen.

Ik heb einde augustus de EV6 al besteld en wel in de moeilijkste combinatie: AWD GT-Line en Moonscape grijs. Een bewuste keuze want dat vind ik ronduit de mooiste combinatie.

Eigenlijk ben ik niet zo'n grote autoliefhebber maar dit model raakt een snaar. Het zal de combinatie tussen design, techniek en filosofie zijn. En zeker het voor het eerst elektrisch rijden.

Ik rijd al ruim 20 jaar KIA en had in juli al het blinde vertrouwen dat dit een topper zou worden. Heeeel veel in nagezocht.

Als dank voor de vroege bestelling liet Kooyman mij een kleine dag testen (ruim na bestelling uiteraard) met de EV6 GT-Line en de hele familie was om.

Zojuist even bij de dealer geweest en het wordt zeer waarschijnlijk levering in maart 2022. Het is niet anders. Ik ben vooral nieuwsgierig naar de matte moonscape.

Nu ik me eindelijk heb aangemeld ga ik me zeker af en toe laten horen en zeker over V2G want dat heeft mijn extra interesse.

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:10:
Vandaag ook op de terugweg uit Almere -> Twente ook na circa 45 minuten de airco die aanspringt en niet meer uit wil :( Hopelijk snel op te lossen.

Vandaag geen tijd gehad om Kia NL te bellen, misschien morgen :)
Ergens anders gelezen dat het misschien met de app te maken heeft. In combinatie met de pre heat problemen.

Te proberen valt, via de app de verwarming of airco uitzetten. Auto afsluiten en dan opnieuw open doen.

Ik blijf het maar vaag vinden al die software issues op een auto die al maanden getest is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat betreft het probleem rondom de 12 volt accu. Via de nodige online research een soortgelijk probleem gevonden bij een Ioniq. Lijkt erg op wat eerder is gepost. Hierbij de engelstalige probleem/oplossing.

//////
Visit to the dealer - appears that the LDC (this is the DC to DC converter that steps down the 12 volt from the high voltage battery) current sensor has failed, inside the EPCU (electric power control unit). So they had to replace the whole EPCU under warranty to repair it.

Symptom was - after being plugged in all night, the 12V battery would be depleted / throw alarms when trying to drive it in the morning.
/////

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
ruudje1983 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:11:
[...]

Moet je dan Kia Nederland mailen of kan de dealer dit regelen? Mijn dealer geeft aan dat mijn auto (die op 29-11 geleverd wordt) niet binnen de eerste 1500 bestellingen valt...
Bij mij heeft de dealer dit geregeld. Die hadden een hele ruimte vol staan met die dozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:16:
[...]

Ergens anders gelezen dat het misschien met de app te maken heeft. In combinatie met de pre heat problemen.

Te proberen valt, via de app de verwarming of airco uitzetten. Auto afsluiten en dan opnieuw open doen.

Ik blijf het maar vaag vinden al die software issues op een auto die al maanden getest is.
Ik zat voornamelijk op de snelweg (A1) en toen ik wegreed stond pre-heat van de app ook uit (want ook dat werkt niet :P). Dus betwijfel of dat nu de reden was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
Rethink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:58:
Dag Allen,

Gefeliciteerd met de aankoop van de EV6 in de kleur matte Moonscape.

Ik heb zelf de GT besteld in dezelfde kleur, ook ik vond dit een gewaagde kleur (na al de reacties hierop gelezen te hebben) maar toch uiteindelijk gekozen voor deze kleur (vind deze de mooiste kleur voor de GT).

Voor een goede bescherming zou ik je aanraden om voor een glasscoating te gaan, ik heb dit bij mijn huidige auto ook gedaan en nu na vier jaar nog geen moment spijt van gehad!

Niet goedkoop maar het geld zeker waard.

Ik ben benieuwd naar je auto als je deze in het voorjaar van 2022 krijgt en indien mogelijk graag dan wat foto’s😉

Ik moet nog wachten tot Q4 2022 helaas😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb net bericht van de Leasemaatschappij en de verwachte leverdatum voor mijn EV6 Plus runway red is week 28. Zelf had ik verwacht dat het maart april zou zijn.Kleine tegenvaller.

Hopelijk dat in de tussen tijd de productie opgeschroeft kan worden en er ook een extra bootje vaart.

Was des tijds met de Outlander PHEV wel het geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rethink
Pilot41Day schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:28:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop van de EV6 in de kleur matte Moonscape.

Ik heb zelf de GT besteld in dezelfde kleur, ook ik vond dit een gewaagde kleur (na al de reacties hierop gelezen te hebben) maar toch uiteindelijk gekozen voor deze kleur (vind deze de mooiste kleur voor de GT).

Voor een goede bescherming zou ik je aanraden om voor een glasscoating te gaan, ik heb dit bij mijn huidige auto ook gedaan en nu na vier jaar nog geen moment spijt van gehad!

Niet goedkoop maar het geld zeker waard.

Ik ben benieuwd naar je auto als je deze in het voorjaar van 2022 krijgt en indien mogelijk graag dan wat foto’s😉

Ik moet nog wachten tot Q4 2022 helaas😢
Ja die glascoating heb ik al het nodige over gelezen op dit Topic. Ik had er nog nooit van Gehoord. Eerste gedachte "kan dat op een matte kleur?" Het is het bestuderen zeker waard.

Zeker komen er foto's en ik rijd (als fotograaf) veel door Nederland dus wie weet een "meet and greet" :-)

GT is wel vet maar mij net iets teveel meerprijs.

• Rethink
Overigens: ik snap niks van die al geleverde AWD in Nederland. Is er niemand anders hier op het Topic met een geleverde AWD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Hier AWD Plus geleverd

• Rethink
Aha, maar daarmee ben je de enige denk ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53
Anunnaki schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:20:
[...]

Nee joh, de rode is het mooist! Ik rij daar al even in.

• Phusebox
JerJon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:44:
Ik heb net bericht van de Leasemaatschappij en de verwachte leverdatum voor mijn EV6 Plus runway red is week 28. Zelf had ik verwacht dat het maart april zou zijn.Kleine tegenvaller.

Hopelijk dat in de tussen tijd de productie opgeschroeft kan worden en er ook een extra bootje vaart.

Was des tijds met de Outlander PHEV wel het geval
Ai wat was eerst de verwachte levertijd? Week 28 is half juli. Dan moet ik ook nog een auto gaan huren een paar maanden. Heb ook nog later besteld.

• JPoers83
Rethink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
Aha, maar daarmee ben je de enige denk ik?
de enige in wat?

Hier nog geen geleverde AWD, bestelling 18 mei - Yacht blue GT line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:00:
[...]

Ai wat was eerst de verwachte levertijd? Week 28 is half juli. Dan moet ik ook nog een auto gaan huren een paar maanden. Heb ook nog later besteld.
Te lang lopen te twijfelen 😂

iRacing Profiel

• Phusebox
refused81 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:00:
[...]

Te lang lopen te twijfelen 😂
Jep... Maar hopelijk meer kans dat er minder kinderziektes in zitten.

• refused81
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:07:
[...]

Je bedoeld een auto die überhaupt rijdt 😂🤭
En met beetje geluk inclusief verwarming 😎🤡

[ Voor 9% gewijzigd door refused81 op 18-11-2021 18:28 ]

iRacing Profiel

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:07:
[...]

Dan moet je het uitlopende model hebben. E-niro is echt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Rethink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:46:
Overigens: ik snap niks van die al geleverde AWD in Nederland. Is er niemand anders hier op het Topic met een geleverde AWD?
@stimpyrulez rijd ook een AWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
KingOfNorway schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:24:
[...]

Je zit toch in de auto? Wat boeit de kleur van de buitenkant nou? :+
Niets, maar die 10 sec dat je naar de auto loopt moeten de mooiste seconden zijn van de dag….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:29:
[...]

Niets, maar die 10 sec dat je naar de auto loopt moeten de mooiste seconden zijn van de dag….
Zijn er bij mij maar 2... Maar ik kan op de bewakingscamera kijken naar de auto. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
[...]

Eens! Ik loop er met een glimlach naar toe.
Ook leuk is al die mensen die teruglopen en nog een keer te kijken.... (tot het nieuwe eraf is...)

Meekijken mag, ik rij dagelijks op de A1 naar Amsterdam...

[ Voor 7% gewijzigd door grotegok op 18-11-2021 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:27:
[...]

Dan moet je het uitlopende model hebben. E-niro is echt perfect!
Ja maar die ziet er niet uit... Vind ik.

Dan maar in de kou stilstaan. Wie mooi wil zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 18-11-2021 18:34 ]

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Freezhost schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:41:
[...]

Hier een Zappi, overigens niet met de laatste software want ik heb (nog) geen hub. Vooralsnog geen problemen mee gehad, het duurt wel iets langer voordat hij start met laden dan bij de Leaf maar verder geen issues.
Dat is fijn om te horen.
Ik heb Myenergi nog even een mail gestuurd met de vraag of zij met een update voor de EV6 komen.
Zodra ik antwoord heb laat ik dat hier weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:34:
[...]

Bizar lelijk zelfs. Eens. Ik had een witte maar die heb ik doorgeschoven..

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 15:05
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:34:
[...]

Dan maar in de kou stilstaan. Wie mooi wil zijn...
Dat had ik dus ook, liever wat meer per maand kwijt zijn, dan in een e-Niro rijden (was financieel wel veel aantrekkelijker :P )

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
Dumpt zsm een bmw 118

iRacing Profiel

• Phusebox
Smaken verschillen hè.

• refused81
Nee, maar goed om te zien dat je de goede kant qua smaak op draait 👍

iRacing Profiel

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
-Verwijderd-

[ Voor 94% gewijzigd door marcovit op 18-11-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• volverwachting
  • Laatst online: 22:14
Rethink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:46:
Eind juli een GT Line Yacht blue AWD besteld, nog geen chassisnummer

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Vandaag bericht gehad van dealer Wensink over aflevering van mijn EV6 volgende week. Uiteraard heb ik gevraagd of de issues die rondgaan bij hen bekend zijn en ik deze graag opgelost zie voor de levering. (De dealer wilt toch ook niet dat hij na twee dagen alweer de auto terug heeft?) Dealer gaf aan al meer dan 10 EV6 te hebben geleverd de afgelopen twee weken en dat deze altijd met de laatst beschikbare updates worden afgeleverd. Ook gaf hij aan dat er nog niemand terug is gekomen met problemen of klachten/vragen zoals op dit forum rondgaan en hier: https://view.monday.com/1...2b00329c597f09fe3c?r=use1 zijn vastgelegd... Bijzonder..

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:33:
[...]

Zijn er bij mij maar 2... Maar ik kan op de bewakingscamera kijken naar de auto. :P
Ik loop op mijn handen en achterste voren. Probeer eens, dan zijn het er meer dan 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 19:42
[...]

Laat je partner het niet horen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

De users manual is echt overzichtelijk gemaakt!
http://webmanual.kia.com/...NT/KOR/English/index.html

• refused81
Papa73 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:29:
Vandaag bericht gehad van dealer Wensink over aflevering van mijn EV6 volgende week. Uiteraard heb ik gevraagd of de issues die rondgaan bij hen bekend zijn en ik deze graag opgelost zie voor de levering. (De dealer wilt toch ook niet dat hij na twee dagen alweer de auto terug heeft?) Dealer gaf aan al meer dan 10 EV6 te hebben geleverd de afgelopen twee weken en dat deze altijd met de laatst beschikbare updates worden afgeleverd. Ook gaf hij aan dat er nog niemand terug is gekomen met problemen of klachten/vragen zoals op dit forum rondgaan en hier: https://view.monday.com/1...2b00329c597f09fe3c?r=use1 zijn vastgelegd... Bijzonder..
Oftewel het is allemaal jouw schuld, bedankt voor de 50k+ euro en niet verder zeuren ?

iRacing Profiel

• Phusebox
Welke laadpaal gebruiken jullie icm de EV6? Ik weet dat er een apart topic is, maar ook dat niet alle laadpalen even goed met alle auto's overweh kunnen.

Ik had een goede prijs voor de Wallbox Pulsar Plus maar ik denk ik dat ik de vaste kabel onhandig ga vinden en deze kan niet terugschakelen naar 1 fase laden ivm overschot zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
volverwachting schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:20:
[...]

Eind juli een GT Line Yacht blue AWD besteld, nog geen chassisnummer
Goede smaak 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

grotegok schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:33:
[...]

Ook leuk is al die mensen die teruglopen en nog een keer te kijken.... (tot het nieuwe eraf is...)

De auto staat bij ons voor (onder) het keukenkraam (we wonen op de 1e), dus ik kijk er langer en vaker naar dan als ik er naar toe loop :+
En technisch gezien rijden we dan dezelfde kant op, gok alleen op een ander stuk op de A1. Ik ga er bij Amersfoort af richting Utrecht :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:48:
Welke laadpaal gebruiken jullie icm de EV6? Ik weet dat er een apart topic is, maar ook dat niet alle laadpalen even goed met alle auto's overweh kunnen.

Ik had een goede prijs voor de Wallbox Pulsar Plus maar ik denk ik dat ik de vaste kabel onhandig ga vinden en deze kan niet terugschakelen naar 1 fase laden ivm overschot zonnepanelen.
Alfen eve single pro-line met loadbalancing.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Als je googelt op Kia owners manual app apk
Dan kan je dus een app voor je android toestel downloaden met veel info en ook meteen een hulp in je auto!

• Phusebox
grotegok schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:02:
[...]

Alfen eve single pro-line met loadbalancing.
Die is me helaas te duur. Mooi ding wel en top kwaliteit van wat ik gelezen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
refused81 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:27:
[...]

Je bedoeld een auto die überhaupt rijdt 😂🤭
En met beetje geluk inclusief verwarming 😎🤡
In juli heb je gelukkig geen verwarming nodig 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
grotegok schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:33:
[...]

Ah, dan heb ik je daar in het wild zien rijden!
Pagina: 1 ... 44 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic