• TWJT78
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04-2022
2 weken terug een EV6 Plus besteld, uit voorraad. Volgens mij een vd laatste van NL op dit moment. Deze staat nu op de boot vanuit Korea, levering dit jaar nog. :-) Dus lekker 12% bijtelling.

Helaas kon ik geen kleur meer kiezen: als je dus een Deep Forest Green ziet rijden volgend jaar ben ik het…

Voor anderen wiens auto nog op de boot staat: check deze website:
https://m.eclipsocean.com.../otsdPortSchedule.do#none

(kies vertrekhaven Pyeongtaek, en aankomsthaven Rotterdam)
Huidige planning is aankomst op 3 dec 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

anc

Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:48:
Welke laadpaal gebruiken jullie icm de EV6? Ik weet dat er een apart topic is, maar ook dat niet alle laadpalen even goed met alle auto's overweh kunnen.

Ik had een goede prijs voor de Wallbox Pulsar Plus maar ik denk ik dat ik de vaste kabel onhandig ga vinden en deze kan niet terugschakelen naar 1 fase laden ivm overschot zonnepanelen.
Ik ben voor de Wallbox Pulsar Plus + power boost gegaan met vaste stekker. Heb echt geen zin om de kabel uit de auto te vissen en weer moeten opruimen in de vroege ochtend. Aan de andere kant, geen vaste kabel zou er netter uit zien aan de muur. Ieder z'n eigen ding, ik hou van gemak.

Maar dit is idd meer iets voor het andere topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:55
Welke laadpaal gebruiken jullie icm de EV6? Ik weet dat er een apart topic is, maar ook dat niet alle laadpalen even goed met alle auto's overweh kunnen.
Alfen Eve Single Pro-line met load balancing en socket. Geen vaste kabel.

Twijfel nog wel of ik niet switch naar vaste kabel maar vind het maar lelijk zo’n kabel er los aan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
@anc Snap ik, maar met deze twee genoemde laadpalen zijn er dus geen problemen denk ik dan. Dus dan kan ik die in ieder geval overwegen. Al valt de Alfen af vanwege de prijs en vind ik een vaste kabel inderdaad te rommelig ogen. :) Sorry terug naar de orde van de dag...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Rethink schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:46:
Overigens: ik snap niks van die al geleverde AWD in Nederland. Is er niemand anders hier op het Topic met een geleverde AWD?
Jep AWD GT line

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:56
TWJT78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:05:

Maar aankomst kan ook in Antwerpen zijn, toch?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• stimpyrulez
Anunnaki schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:08:
[...]

Alfen Eve Single Pro-line met load balancing en socket. Geen vaste kabel.

Twijfel nog wel of ik niet switch naar vaste kabel maar vind het maar lelijk zo’n kabel er los aan hangen.
Ik heb ook een Alfen met 8m vaste kabel.
Geen spijt van.
Ook extra houder zodat ik hem aan de goede kant van de auto kan ophangen.

En ja, mooi is anders. Maar wel functioneel.

En mensen hebben meer oog voor de auto dan de kabel 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:16
TWJT78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:05:
2 weken terug een EV6 Plus besteld, uit voorraad. Volgens mij een vd laatste van NL op dit moment. Deze staat nu op de boot vanuit Korea, levering dit jaar nog. :-) Dus lekker 12% bijtelling.

Helaas kon ik geen kleur meer kiezen: als je dus een Deep Forest Green ziet rijden volgend jaar ben ik het…

Die 12% met een kenteken op dit jaar moet wel lukken maar of je dit jaar nog rijd betwijfel ik. A.s. Zaterdag staat mijn auto ondertussen al weer 5 weken op de kade en met een beetje geluk bezorgt KIA NL deze volgende week bij mijn dealer. Ze kunnen het namelijk niet aan met de leveringen….!? Maar ik duim wel voor je :+ :)

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
O-B-One schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:44:
[...]

Die 12% met een kenteken op dit jaar moet wel lukken maar of je dit jaar nog rijd betwijfel ik. A.s. Zaterdag staat mijn auto ondertussen al weer 5 weken op de kade en met een beetje geluk bezorgt KIA NL deze volgende week bij mijn dealer. Ze kunnen het namelijk niet aan met de leveringen….!? Maar ik duim wel voor je :+ :)
Ik heb vandaag de toezegging gekregen dat mijn auto begin volgende week van de kade wordt gehaald en naar de dealer wordt gebracht. Dealer acht het hoogst waarschijnlijk dat ik mijn EV6 voor het einde van deze maand rij. Dat is wat de leasemaatschappij mij heeft toegezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 15:16
KingOfNorway schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:48:
[...]

Ik heb vandaag de toezegging gekregen dat mijn auto begin volgende week van de kade wordt gehaald en naar de dealer wordt gebracht. Dealer acht het hoogst waarschijnlijk dat ik mijn EV6 voor het einde van deze maand rij. Dat is wat de leasemaatschappij mij heeft toegezegd.
Zou het aan de auto’s liggen? Jij ook een rode plus in bestelling en rijdt nu Citroën DS/C 3 toch? Ik hoop dat die van jou en mij samen op de trailer staan maandag *O*

• KingOfNorway
O-B-One schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:53:
[...]

Zou het aan de auto’s liggen? Jij ook een rode plus in bestelling en rijdt nu Citroën DS/C 3 toch? Ik hoop dat die van jou en mij samen op de trailer staan maandag *O*
Klopt helemaal. Rij een Groen/Grijze C3.

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:55
KingOfNorway schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:48:
[...]

Hier ook het zelfde bericht gekregen dat die volgende week binnenkomt bij de dealer.
Dus ben benieuwd wanneer die uitgeleverd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
stimpyrulez schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:42:
[...]

Ik heb ook een Alfen met 8m vaste kabel.
Geen spijt van.
Ook extra houder zodat ik hem aan de goede kant van de auto kan ophangen.

En ja, mooi is anders. Maar wel functioneel.

En mensen hebben meer oog voor de auto dan de kabel 😉
Alleen ik heb een oprit en wandbox, auto is overdag weg en zien ze alleen de kabel ipv de auto. Wie mooi wilt zijn moet…..kabel wegwerken 😅

Persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt of je een 8m kabel ‘s ochtends moet ophangen en of je de kabel in je kofferbak gooit. En kabel stuk dan vervang je hem makkelijker.

Maar ja ieder zijn ding, ik denk ook wel dat er meer zijn met vaste kabel dan los. Met het oog op gemak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Duitse video met o.a. vergelijking qua bereik en laden tussen Tesla Model Y en EV6.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik gebruik de gewone pulsar. Deze had ik nog van mijn Kia optima phev.
Deze werkt perfect. Ik heb een vaste kabel en de pulsar hangt in de garage.
Is gemakkelijk uitstappen laadpoort openen van binnen uit en de stekker in pluggen en laden maar.
Ik heb nog geluk om in België te beschikken over de terug draaiende teller. Dus ik moet geen rekening houden met load balancing.
Als die digitale meter er komt dan zal er iets anders moeten komen vrees. Want de gewone pulsar is vrij basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:58
Deze beste man lijkt dus weer erg positief te zijn met de manier van aangeven dat je moet laden voordat je je eindbestemming bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39
Papa73 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:29:
Vandaag bericht gehad van dealer Wensink over aflevering van mijn EV6 volgende week. Uiteraard heb ik gevraagd of de issues die rondgaan bij hen bekend zijn en ik deze graag opgelost zie voor de levering. (De dealer wilt toch ook niet dat hij na twee dagen alweer de auto terug heeft?) Dealer gaf aan al meer dan 10 EV6 te hebben geleverd de afgelopen twee weken en dat deze altijd met de laatst beschikbare updates worden afgeleverd. Ook gaf hij aan dat er nog niemand terug is gekomen met problemen of klachten/vragen zoals op dit forum rondgaan en hier: https://view.monday.com/1...2b00329c597f09fe3c?r=use1 zijn vastgelegd... Bijzonder..
Geen idee welke Wensink vestiging en verkopen. Maar een verkoper uit Lelystad is dit wel degelijk bekend :) Maar die stuurt mij door naar Hengelo (Van Mossel) omdat dit voor mij dichterbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Adjo

my first vectrex...

Ik had een goede prijs voor de Wallbox Pulsar Plus maar ik denk ik dat ik de vaste kabel onhandig ga vinden en deze kan niet terugschakelen naar 1 fase laden ivm overschot zonnepanelen.
Ik heb gekozen voor de goedkope optie: een EVHub 11kWh voor 469,-. Met de Kia Connect app kun je het laden ook inplannen en zo zelf 'loadbalancen' door 's nachts te laden (tegen daltarief). En 5 m vaste kabel. is misschien niet mooi (maar dat is de kast an sich ook niet) maar wel heel praktisch...

[ Voor 7% gewijzigd door Adjo op 19-11-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Adjo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:52:
[...]

Ik heb gekozen voor de goedkope optie: een EVHub 11kWh voor 469,-. Met de Kia Connect app kun je het laden ook inplannen en zo zelf 'loadbalancen' door 's nachts te laden (tegen daltarief). En 5 m vaste kabel. is misschien niet mooi (maar dat is de kast an sich ook niet) maar wel heel praktisch...
Is zeker een 'low budget' alternatief. (slim bedacht)
Nadeel is alleen wat ik nu mer dat het 'Met de Kia Connect app kun je het laden ook inplannen ...' helaas nog niet goed werkt (gaat denk ik wel weer gefixt worden).

Maar als dit goed werkt is het zeker een goed alternatief.

Heb bijv. laatst mijn auto geladen (77kWh accu) van 20% naar 100%.
Dit duurder +/- 5,5 uur met een 11kWh lader met load balancing.
Zag wel een keer dat hij onder de 10kWh hing, maar meestal rond de 10,7kWh.

Dus dat kan je prima plannen vanaf bijv. 23uur. Dan heb je je accu weer vol in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Nu online

anc

stimpyrulez schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:05:
[...]

Is zeker een 'low budget' alternatief. (slim bedacht)
Nadeel is alleen wat ik nu mer dat het 'Met de Kia Connect app kun je het laden ook inplannen ...' helaas nog niet goed werkt (gaat denk ik wel weer gefixt worden).

Maar als dit goed werkt is het zeker een goed alternatief.

Heb bijv. laatst mijn auto geladen (77kWh accu) van 20% naar 100%.
Dit duurder +/- 5,5 uur met een 11kWh lader met load balancing.
Zag wel een keer dat hij onder de 10kWh hing, maar meestal rond de 10,7kWh.

Dus dat kan je prima plannen vanaf bijv. 23uur. Dan heb je je accu weer vol in de ochtend.
Dit dus, bij mij 10.6kWh zonder dip. Dikke prima.
Ik heb in de Pulsar plus ingesteld dat hij alleen maar laadt in de nacht (tussen 23-7). Ik wil eigenlijk nog instellen dat weekend ook daltarief is maar heb nog niet een multischema voor elkaar gekregen.
Het overdag laden in het weekend zou ik overigens ook alleen met vakanties gebruiken om hem dan echt af te toppen voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Adjo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:52:
[...]

Dat is zeker een mooi en goedkopere optie, helaas kan ik niet zonder load balancing en gaat dit bij mij niet werken om hem alleen 's nachts te laten laden via de Kia Connect app. Ik moet de optie load balancing hebben. Heb nog een jacuzzi hier staan en als ze samen tegelijk stroom gaan vragen leg ik waarschijnlijk de hele buurt plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Nu online

anc

Anunnaki schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:00:
[...]

Dat is zeker een mooi en goedkopere optie, helaas kan ik niet zonder load balancing en gaat dit bij mij niet werken om hem alleen 's nachts te laten laden via de Kia Connect app. Ik moet de optie load balancing hebben. Heb nog een jacuzzi hier staan en als ze samen tegelijk stroom gaan vragen leg ik waarschijnlijk de hele buurt plat.
Klapt toch alleen jouw aardlek eruit?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik krijg net bevestiging dat mijn GT AWD voglende week afgeleverd gaat worden, complimenten voor Kia dat ze hem nog in 2021 hebben gekregen. Ben benieuwd hoe die rijdt.

Digital Media Junkie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Japie.b
  • Laatst online: 22-01 23:50
Mijn auto (plus) staat om 11:00 klaar bij de dealer. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

pretorian_nl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:16:
Ik krijg net bevestiging dat mijn GT AWD voglende week afgeleverd gaat worden, complimenten voor Kia dat ze hem nog in 2021 hebben gekregen. Ben benieuwd hoe die rijdt.
JALOERS!!!!

Mij werd verzekerd dat er dit jaar geen AWD geleverd zou worden, vandaar voor een RWD gegaan... :-(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
pretorian_nl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:16:
Wanneer heb jij de auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:00:
[...]

Ai wat was eerst de verwachte levertijd? Week 28 is half juli. Dan moet ik ook nog een auto gaan huren een paar maanden. Heb ook nog later besteld.
Het valt mee (voor jou). Ik ben net gebeld door de dealer met de vraag of het klopte dat de auto niet eerder geleverd "mag" worden dan 17-7-2022. :(

Blijkbaar heeft de leasemaatschappij dat doorgegeven ivm de looptijd van mijn huidige lease auto (nog geen ton op de teller maar waarvan in juli 2022 idd de 4 jaar van het leasecontract voorbij zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Nu online

anc

Iemand ervaring met snelladen langs de weg? Ben erg benieuwd hoe je stopt met laden. Alleen op de paal of moet je dat ook in het scherm in de auto aangeven? Zo ja waar zit dat?
Ik heb de documentatie erbij gezocht maar kon er niets over terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
anc schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:44:
Iemand ervaring met snelladen langs de weg? Ben erg benieuwd hoe je stopt met laden. Alleen op de paal of moet je dat ook in het scherm in de auto aangeven? Zo ja waar zit dat?
Ik heb de documentatie erbij gezocht maar kon er niets over terugvinden.
Alleen op de paal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 13:44
@grotegok Ik ben toch wel echt benieuwd hoe je deze software versie er op hebt gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
EricEB schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:01:
[...]

@grotegok Ik ben toch wel echt benieuwd hoe je deze software versie er op hebt gekregen...
Via deze link vlgs mij:
November 2021 Update: Software & Map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:15:
[...]

Scheelt 1.5 sec tot 100km.... :-(
Zelf vind ik het verschil nog wel meevallen gezien het grote verschil ik koppel.
Want koppel is acceleratie en vermogen is topsnelheid/acceleratie op hogere snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

asennamm schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:25:
[...]

Zelf vind ik het verschil nog wel meevallen gezien het grote verschil ik koppel.
Want koppel is acceleratie en vermogen is topsnelheid/acceleratie op hogere snelheden.
Eensch!
Maar toch had ik liever de AWD gehad.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 21:52
Wie weet hoe de hoedenplank af gehaald kan worden? De stang lijkt muurvast te zitten en zie geen quick-release mechanisme ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
magikfly schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:40:
Wie weet hoe de hoedenplank af gehaald kan worden? De stang lijkt muurvast te zitten en zie geen quick-release mechanisme ergens.
Rechterkant onderaan meen ik dat er sowieso een knopje zat? Maar dat weten de eigenaren vast beter.

Staat het niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Probleem met stembediening wat ik had lift er blijkbaar aan dat alles via de servers van Kia moet en die dus blijkbaar vaak overbelast zijn, of de data verbinding werkt niet. Dat is toch ook wel slordig. Hopelijk snel meer en betere servers.

Live verkeersinformatie werkt dat wel bij jullie? Lees ik ook veel problemen mee. Zelfde oorzaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Op de stang waar de hoedenplank in oprolt zitten op het uiteinde 2 zwarte plastieken doppen. Deze kan je indrukken/inschuiven ( soms moet je wel wat kracht zetten ,want een veer drukt ze terug naar buiten ).
Langs 1 kant indrukken is voldoende en dan hef de opgerolde hoedenplank langs boven er uit.

Je kan hem opbergen onder de laadvloer van de koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

--HOOLIE-- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:15:
[...]

Scheelt 1.5 sec tot 100km.... :-(
Hmm 1e filmpje zag ik nou niet direct (exact) de tijd. Bij review van carwow deed hij met de AWD het in 4.8 sec naar 100 vanuit stilstand. Alhoewel pre-productie 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Net uitgebreid contact gehad met mijn dealer over de NAVI software...

De 001.001.210719 is de laatste originele EV6 software. Er is nog geen nieuwe via Kia/dealer beschikbaar.
Ze gaven een waarschuwing, er gaan idd al beta-versies rond op het www. Maar als gebruikelijk, geen garantie en kans op 'schade'....er was al een gevalletje bekend waar het fout was gegaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:29:
[...]

Eensch!
Ik ook, maar als je het zelf moet betalen houdt het een keertje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Aha, maar dat betekent dat het indianenverhaal dat de AWD's pas in 2022 komen niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Rethink schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:22:
[...]

Aha, maar dat betekent dat het indianenverhaal dat de AWD's pas in 2022 komen niet waar is.
klopt, maar de dealer was bij mij ook verbaasd dat hij zo snel geleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
heb ook beelden gezien dat de AWD binnen +/- 4,8 sec naar de 100 ging.
Zal ook een beetje aan de batterij / weg liggen

Maar ik merk zeker een merkbaar verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 19-11-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 21:52
JT900 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:53:
Op de stang waar de hoedenplank in oprolt zitten op het uiteinde 2 zwarte plastieken doppen. Deze kan je indrukken/inschuiven ( soms moet je wel wat kracht zetten ,want een veer drukt ze terug naar buiten ).
Langs 1 kant indrukken is voldoende en dan hef de opgerolde hoedenplank langs boven er uit.

Top! Ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
JT900 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:53:
Dat vind ik inderdaad wel een top oplossing. De hoedenplank van mijn huidige auto ligt nu ergens op zolder in de weg, want de hond zit/ligt meestal in de kofferruimte. Die keren dat je hem dan wel nodig hebt, heb je hem dus niet bij je. Met deze oplossing dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Is er iemand waarbij onderstaande is gelukt?
Mij lukt het niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lul2PbPpLwJHxr8QIcBnE-eHjI4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gyqd2Ht492jUzWUWBevj75a9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
PieterSn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:38:
Mij lukt het niet

[Afbeelding]
Zover ik het heb gelezen werkt dit doormiddel van communicatie tussen Apple carPlay en de app van je EV.
In dit geval dus via de Kia Connect/UVO. Als de fabrikant dit niet ondersteund heb je er (nog) niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
PieterSn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:38:
Mij lukt het niet

[Afbeelding]
bespaar je de moeite en gebruik abrp...

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Nieuwe van Bjorn.

YouTube: Kia EV6 AWD GT-Line range test

[ Voor 11% gewijzigd door Lion-Art op 19-11-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Range in de winter op snelweg snelheid valt toch wel wat tegen... Maar goed, was wel te verwachten dat het geen uitzonderlijke range ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

400 kilometer haalde hij toch? Met behoorlijk koud weer (<5 graden als ik het goed hoorde, die filmpjes duren mij allemaal veel te lang :P). Niet heel verkeerd, dacht dat hij uiteindelijk op 20kWh/100KM zat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:57
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:29:
[...]

Eensch!
Zou dit later om te bouwen zijn? De voorzieningen zijn in het model aanwezig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:56
Arfman schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:52:
400 kilometer haalde hij toch? Met behoorlijk koud weer (<5 graden als ik het goed hoorde, die filmpjes duren mij allemaal veel te lang :P). Niet heel verkeerd, dacht dat hij uiteindelijk op 20kWh/100KM zat.
Klopt, kort samengevat:

402 km met 90 kmh (18 kWh/100km)
274 km met 120 kmh (27,4 Kwh/100km)

Vind ik helemaal niet slecht bij een buitentemperatuur van 1 graden Celsius..

En dan ook nog eens met een AWD

[ Voor 3% gewijzigd door dosh op 19-11-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:57
Bron zeker: https://ev-database.nl/auto/1481/Kia-EV6-Long-Range-2WD 👍
Edit: AWD: https://ev-database.nl/auto/1482/Kia-EV6-Long-Range-AWD

[ Voor 32% gewijzigd door cruysen op 19-11-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Arfman schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:52:
Inclusief redelijk grove winterbanden ook niet ideaal voor een rangetest.
Aan de andere kant een gunstiger verbruik in de praktijk dan de gemiddelde peutverstoker krijgt opgegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Misschien 'leuk' om verbruik van huidige rijders een te vergelijken ?

Ik rijd een Plus 77kw RWD...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81WMDZTHdkNjRw2JbTccy0nuTDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoZKJzTrV8yD806Cu5SIESlU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk81
  • Nu online
Helaas ging vandaag de auto weer in de Zombie modus.. Door het loskoppelen van de accu kon ik weer op pad, maar heb de auto nu bij de dealer gebracht om het probleem op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Kia heeft met een EV6 een soort 'Cannonball Run' gedaan, maar dan net even wat anders. In plaats van dat het zo snel mogelijk van New York naar Los Angeles reed, probeerde het gedurende de trip zo kort mogelijk stil te staan bij een laadpaal. Met ruim 4.635 is het nogal een eind rijden en de EV6 heeft om dat stuk af te leggen in totaal slechts 7 uur, 10 minuten en 1 seconde aan een laadpaal gehangen. Daarmee is het oude record dat hiervoor stond uit de boeken gereden.

Dat record was in handen van Tesla, dat dezelfde reis maakte met een totale laadtijd van 12 uur, 48 minuten en 19 seconden. De EV6 was dus dik vijf uur 'sneller'. Stond in de Autoweek, leuk om te lezen.👍🏼 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Adjo

my first vectrex...

EricEB schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:04:

[Afbeelding]
Rij ook Plus RWD, heb er nog geen 1.000 km opzitten, gemiddelde is 16,9 kWh/100km. Ik zag gisteravond (toen ik 130 mocht) dat het verbruik op die snelheid zo'n 24kWh is, bij stadsverkeer en N-wegen zit ik rond of onder de 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Ik zag zojuist een zwarte rijden in Vriezenveen. Geen idee welke uitvoering.

Wie was dit? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Nu online

anc

Hebben de huidige EV6 eigenaren de winter mode al aanstaan? Ik wandelde door de instellingen heen en zag die optie. Even de handleiding erbij en gelukkig lekker duidelijk wanneer ze adviseren om dat aan te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

Reacher

oldschool

Twee ritjes gehad nu.

Rijdt prima. Kan niet anders zeggen. Acc is erg prettig. Geen problemen met de verwarming gehad. Geen zombie gehad.

Via de app op verwarmen gezet, de auto maakte iig lawaai toen ik aan kwam lopen, maar er zat te weinig tijd tussen om ook daadwerkelijk te beoordelen of de verwarming dan ook werkt. Auto hing niet aan de laadkabel!

Audio op dab+ vind ik prima.
Audio via carplay ook prima.
Audio via Bluetooth (soundcloud) klinkt waardeloos. Verschillende standaard modi getest van het audio systeem, maar ik ben er niet over te spreken. Voor de rest geen tijd meer aan kunnen besteden.

Gesproken instructies voor navigatie werkt uit de kunst. Het lukt mij echter niet om te bellen via gesproken instructies.

Ik realiseer mij nu ook pas hoe fors de auto is. Dat is wel even wennen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
anc schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:05:
Hebben de huidige EV6 eigenaren de winter mode al aanstaan? Ik wandelde door de instellingen heen en zag die optie. Even de handleiding erbij en gelukkig lekker duidelijk wanneer ze adviseren om dat aan te zetten :)
Niet in de zomer in ieder geval. :+

Maar volgens mij is het om de batterij te verwarmen als het echt heel koud is, -10 graden ofzo...

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Edit: niet relevant, verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door king_dude op 19-11-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53
EricEB schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:00:
[...]

Net uitgebreid contact gehad met mijn dealer over de NAVI software...

De 001.001.210719 is de laatste originele EV6 software. Er is nog geen nieuwe via Kia/dealer beschikbaar.
Ze gaven een waarschuwing, er gaan idd al beta-versies rond op het www. Maar als gebruikelijk, geen garantie en kans op 'schade'....er was al een gevalletje bekend waar het fout was gegaan...
Onjuist, jouw Kia dealer is kennelijk niet nog niet op de hoogte m.b.t. de updates die staan op de officiële KIA website.

https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

[ Voor 3% gewijzigd door grotegok op 19-11-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Adjo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:15:
[...]

Rij ook Plus RWD, heb er nog geen 1.000 km opzitten, gemiddelde is 16,9 kWh/100km. Ik zag gisteravond (toen ik 130 mocht) dat het verbruik op die snelheid zo'n 24kWh is, bij stadsverkeer en N-wegen zit ik rond of onder de 16.
Ik was het niet. Ik verwacht pas op 18 december met mijn rode EV IN Vriezenveen te komen. Hebben ze laders bij het Odeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tesla Model 3 vs EV6. Exact de keuze waar ik voor stond. Spoiler: Volgens deze dames heb ik de foute gemaakt ;)

Wel grappig dat twee vrouwen liever voor de Tesla kiezen en mijn vrouw duidelijk de voorkeur gaf aan de EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:07:
[...]

Ik was het niet. Ik verwacht pas op 18 december met mijn rode EV IN Vriezenveen te komen. Hebben ze laders bij het Odeon?
Ik hoop vanaf de eerste week van december er één te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
EricEB schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 14:29
Na installatie, kan je niet kiezen voor een KIA EV6 model. om de update binnen te halen. Wat doe ik dan verkeerd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 07-09 15:36
Even morgen afwachten of het doorgaat, maar als het meezit zou ik in mei een EV6 kunnen hebben. Fingers crossed of die er nog is die ik op het oog heb.

Edit: hij is er nog, nog even proberen af te stemmen wat ik moet aanbetalen, levering zou in juni pas zijn en ik wil gerust wat aanbetalen zodat zij zeker zijn, alleen geen 15% wat ze voorstelden, dat vind ik veel geld om een half jaar lang geen beschikking over te hebben. Zit nog even op de wip tussen deze of op kortere termijn een Ioniq 5 (of allebei :D)

[ Voor 54% gewijzigd door Luiaard op 20-11-2021 15:50 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
luck schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:46:
[...]

Na installatie, kan je niet kiezen voor een KIA EV6 model. om de update binnen te halen. Wat doe ik dan verkeerd?
De update is niet niet OTA beschikbaar of OTA werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:19:
Tesla Model 3 vs EV6. Exact de keuze waar ik voor stond. Spoiler: Volgens deze dames heb ik de foute gemaakt ;)

Wel grappig dat twee vrouwen liever voor de Tesla kiezen en mijn vrouw duidelijk de voorkeur gaf aan de EV6.

[YouTube: Kia EV6 vs Tesla Model 3 in-depth review and comparison / Electrifying]
Mijn vrouw had ook zoiets van via een iPad de verwarming hoger of lager zetten, mij niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:29:
[...]

Ik hoop vanaf de eerste week van december er één te rijden.
Ik voel een meetup in Vriezenveen aankomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
[...]

Bizar, is inderdaad nu niet meer kiesbaar. Bij mij toen nog wel, ik heb de files nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

[YouTube: Kia EV6 vs Tesla Model 3 in-depth review and comparison / Electrifying]
Ik ben het met deze dames eens, jouw vrouw slaat de plank mis 🤡

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 16:56
grotegok schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:06:
[...]

Onjuist, jouw Kia dealer is kennelijk niet nog niet op de hoogte m.b.t. de updates die staan op de officiële KIA website.

In de achterliggende lijst wordt de EV6 nog niet genoemd.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/382/pop2

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
KingOfNorway schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:17:
[...]

Ik voel een meetup in Vriezenveen aankomen 8)
Mijn woonregio is Zwolle, dus ook niet zo ver weg van Vriezenveen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm

Alleen al alles moeten bedienen via een schermpje is (voor mij) genoeg reden om die Model 3 te laten staan.

En er zijn geen foute keuzes, alleen andere........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
In Engeland worden de Tesla's juist ingeruild op een EV6 (volgens deze man op 23:10....)

YouTube: Kia EV6 - Time to trade in the Telsa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Ev6 heeft gen5W software
Genesis heeft gen 6 software (Nvidia ccOS)
Filmpje van mogelijkheden :
YouTube: 2021 GENESIS Infotainment System Features & How to use Explained

Review : https://www.carscoops.com...-the-ioniq-5-and-kia-ev6/

Heeft gezichtsherkenning om te openen. Nou maar hopen dat ie dan geen zombie mode heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
asennamm schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:59:
In Engeland worden de Tesla's juist ingeruild op een EV6 (volgens deze man op 23:10....)

YouTube: Kia EV6 - Time to trade in the Telsa ?
Lekker objectief “volgens een man”, check de 2ehands markt, niemand die zijn ev weg doet. En dat is een goed teken, tesla of kia 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ihkvdb schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:03:
Heeft gezichtsherkenning om te openen. Nou maar hopen dat ie dan geen zombie mode heeft!
Hoe moeten zombies dan wegrijden?

Maar goed ik baal er wel van dat de EV6 niet de nieuwste hard en software heeft wat dat betreft. Als je klachten ziet of leest gaat het vaak over de software.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 19-11-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Klopt, in de NL versie kan je die nog niet kiezen.

Even verder terug zoeken in dit topic.
Je kan via de hyundai site downloaden en moet dan via vpn het connectie maken.

Dan kan je wel ev6 kiezen.

Heb het een paar dagen geleden nog een keer gedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 03:57

Nobby

Nuts!

* Nobby heeft afgelopen week de EV6 GT-Line AWD in blauw besteld. Deze is blijkbaar al onderweg?. en waarschijnlijk levering eind midden Februari.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
Nobby schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:13:
* Nobby heeft afgelopen week de EV6 GT-Line AWD in blauw besteld. Deze is blijkbaar al onderweg?. en waarschijnlijk levering eind midden Februari.
Echt koffiedik kijken al die leveringen. Vandaag ook definitief onze GT-Line AWD besteld in het wit. Komende week maar even de leverdatum afwachten, ben zeer benieuwd. Ons oude leasecontract loopt eind mei af, fingers crossed.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb nog geen leverdatum gehoord. Hoe lang duurt het normaal dat je daar iets over hoort of dat er een indicatie beschikbaar is? Enkel bij bestellen een indicatie gehad van mei 2022... Maar verwacht dat het wel langer gaat duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:14:
Ik heb nog geen leverdatum gehoord. Hoe lang duurt het normaal dat je daar iets over hoort of dat er een indicatie beschikbaar is? Enkel bij bestellen een indicatie gehad van mei 2022... Maar verwacht dat het wel langer gaat duren.
Zelf even contact opnemen met dealer. Heb ook een AWD GT-Line. Hoorde eerst maart en later eind januari. Maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 17-09 23:23
Ik vind online wel info die zegt dat vanaf 2022 alle Kia, Hyundai en Genesis modellen worden voorzien van Nvidia Drive, maar niet dat 'oudere' modellen, zoals de EV6, ook deze software krijgen. Weten jullie hier meer van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:26:
Ik vind online wel info die zegt dat vanaf 2022 alle Kia, Hyundai en Genesis modellen worden voorzien van Nvidia Drive, maar niet dat 'oudere' modellen, zoals de EV6, ook deze software krijgen. Weten jullie hier meer van?
Pas bij een facelift. Enkel voor nieuwe modellen vanaf 2022. Ook al is de EV6 officieel MY22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok

[Afbeelding]
Heb je iemand achterin zitten of heb je net als ik de 'middengordel' vastgeklikt omdat de auto anders gaat piepen dat bij 1 passagier rechts of links achterin er ook iemand in het midden zit en zijn/haar gordel niet om heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
grotegok schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:35:
[...]

Heb je iemand achterin zitten of heb je net als ik de 'middengordel' vastgeklikt omdat de auto anders gaat piepen dat bij 1 passagier rechts of links achterin er ook iemand in het midden zit en zijn/haar gordel niet om heeft?
Yes, heb ik ook.
Als mijn 2 dochters achterin zitten, dan gaat hij piepen ja.

Gelukkig kwam mijn dochter van 9 bij ons met het briljante idee om de gordel dan maar dicht te doen.

Komt ook op mijn lijstje met puntjes voor de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Nog een paar testen "auf Deutsch".

YouTube: KIA EV6 gegen Tesla Model Y: Vergleichstest
Test tegen de Tesla model Y. Conclusie is dat ze beide even goed zijn en het op je voorkeur qua smaak aankomt.

YouTube: NEUER KIA EV6 2021 | BESSER als Skoda Enyaq? REVIEW und FAHRBERICHT ...
Rijtest van de 77 kWh 2wd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
En Bjorn zonder ondertiteling......

YouTube: Kia EV6 AWD GT-Line วิ่งได้ไกลแค่ไหน? :? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door asennamm op 20-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
AnotherFruitcake schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:26:
Nvidia is niet alleen software, maar ook hardware. De hardware zit nu sowieso niet in de EV6, dus kan alleen in de nieuwe toekomstige modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
stimpyrulez schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:07:
[...]

Klopt, in de NL versie kan je die nog niet kiezen.

Even verder terug zoeken in dit topic.
Je kan via de hyundai site downloaden en moet dan via vpn het connectie maken.

Dan kan je wel ev6 kiezen.

Heb het een paar dagen geleden nog een keer gedeeld.
Ik heb het weldegelijk via de NL site het binnengehaald, zonder VPN. Stond kennelijk heel even 'open'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:01:
[...]

Nvidia is niet alleen software, maar ook hardware. De hardware zit nu sowieso niet in de EV6, dus kan alleen in de nieuwe toekomstige modellen.
Hopelijk gaat iemand tegen die tijd uitvogelen hoe je hem zelf kan ombouwen :)

Wishful thinking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNPlUsjSTEJekYlZ8eBa5J9qxh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xENrTyielh5fpOHrcTn3CbMl.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 45 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic