Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:27:
[...]

Ik ken van Mossel niet anders. Ze sturen daar sterk op output, niet direct op belang van de klant.
Hier ook vooral negatieve ervaringen met van Mossel... :|

Gelukkig zit ik nu bij een hele fijne dealer met goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Gebruiken jullie een autohouder voor de telefoon?

Ik wil er eigenlijk 1 die niet helemaal in het zicht zit en aangezien geen wireless carplay mogelijk is en je voor carplay dus je telefoon ergens moet laten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
ruudje1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:50:

Ik wil er eigenlijk 1 die niet helemaal in het zicht zit en aangezien geen wireless carplay mogelijk is en je voor carplay dus je telefoon ergens moet laten helaas...
Ik denk dat er wel creatieve oplossingen komen/zijn voor de bagageruimte onder de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.peereboom
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09-2022
Ook voor mij is de EV-6 onderweg. Ik ben erg benieuwd hoe ik V2H (Vehicle to Home) zou kunnen inzetten. Zou graag overdag de zonnepanellen gebruiken om de auto op te laden, maar wellicht diezelfde stroom 's avonds gebruiken in het huis. Langzamerhand meer zelfvoorzienend.

Heeft er iemand al nagedacht hoe dat er qua infra uit zou moeten zien in de meterkast en aanluiting?

Benieuwd of er al producten op de markt zijn om dit simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
w.peereboom schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:58:
Ook voor mij is de EV-6 onderweg. Ik ben erg benieuwd hoe ik V2H (Vehicle to Home) zou kunnen inzetten. Zou graag overdag de zonnepanellen gebruiken om de auto op te laden, maar wellicht diezelfde stroom 's avonds gebruiken in het huis. Langzamerhand meer zelfvoorzienend.

Heeft er iemand al nagedacht hoe dat er qua infra uit zou moeten zien in de meterkast en aanluiting?

Dacht ergens te lezen dat iemand de EV6 exact voor dit doel aangeschaft had. Een accu was veel duurder om aan te schaffen dan de Kia en hij had meteen het voordeel dat hij een extra auto had voor noodgevallen e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Loei123 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat er wel creatieve oplossingen komen/zijn voor de bagageruimte onder de middenconsole.
Ja ik zat zelf te denken om tussen de usb aansluitingen onderin een magsafe houder te doen met m3 sticker, maar goed hoe sterk dat is en hoe lang het blijft plakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023

V2H wordt volgens mij nog niet ondersteund. Auto, laadpaal, meterkast en energiemaatschappij moeten hiervoor op één lijn zitten.

Daarnaast koop ik liever een losse accu (8.000) dan dat ik de accu in mijn auto (50.000) sneller laat degenereren door laden/ontladen. En is opgeslagen stroom ook beschikbaar als de auto ‘niet thuis’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki

Tijdje terug dit gepost:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69427930

Niet echt uit het zicht maar wel een goed oplossing dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudje1983
Anunnaki schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:05:
[...]

Tijdje terug dit gepost:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69427930

Niet echt uit het zicht maar wel een goed oplossing dacht ik.
Ja gezien inderdaad, maar waar laat ik dan die grote kop thee voor onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
king_dude schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:59:
Helaas. 58kw versie verlaat van wk47 naar wk52[Afbeelding]
Wat jammer. Ik ben last minute (gisteren) geswitched naar een Plus. De aanvraag ligt nu bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39

Ik heb een kabeltje onder de vloermatten weggewerkt en via de passagierskant omhoog. Telefoon houd ik in de bekerhouder. Maar in het opbergvak zou ook prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21

De auto heeft geen V2H/V2G toch? Wel V2L maar dat is wat anders dan je huis voeden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Adjo

my first vectrex...

--HOOLIE-- schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:07:
Hebben de gene die de auto al in bezit hebben, ook al het koffiezetapparaat erbij gekregen??
yes, ligt nog in de kofferbak... Heb net 2 maanden een Jura....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Adjo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:00:
[...]

Op zich bekend, zo staat het ook in handleiding:
- auto in P zetten (ronde knopje)
- auto uitzetten
- bij socket, eerst kabel aan paal, daarna aan auto
- laden activeren
Net geladen bij Ionity langs A27; dat ging probleemloos en zonder zombies... Duurde wel ietsje langer, van 24% naar 80% (45,5 kWh) in 24 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:05:
Als je particulier de auto wil verzekeren kan ik je vertellen dat afhankelijk van waar je woont en welke dekking je wenst dit nog wel lastig kan zijn.

Veel verzekeraars wilde niets zonder klasse 3 alarm. Tenzij je bereid was te zaken met de dekking tot 50.000 euro. Beetje afhankelijk van je model is het een trade-off tussen kosten maken voor alarm installatie of je dekking bijstellen.

Ik vond het iig weer een hele hoop gedoe.
klopt, ik had ook veel gedoe. Mijn eigen verzekeraar Promovendum wilde een klasse 3, punt uit. Anders moest ik op zoek naar een andere verzekeraar. Gedaan, eerst ANWB; bij aanvraag klasse 1 ingevuld, alles doorlopen en werd direct geaccepteerd ('groen'). Polis en aanhangsels per mail ontvangen. Staat er een aanvullende voorwaarde op het laatste blad van de polis dat ze een klasse 2 alarm vereisen en dat je dat als verz. nemer moet controleren en kunnen aantonen. Dus ANWB direct weer geroyeerd.
Daarna ASR geprobeerd. Daar geen aanvullende voorwaarden en een prima premie (via Independer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:44

Huh ? De telefoon leg je toch gewoon neer in platte vak op de armsteun? die ik wel tenminste (ook al laadt hij niet op in mijn Plus...), het kabeltje zie je niet naar beneden lopen naar de USB. Prima plek, schuift niet en zichtbaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:32:
[...]

Huh ? De telefoon leg je toch gewoon neer in platte vak op de armsteun? die ik wel tenminste (ook al laadt hij niet op in mijn Plus...), het kabeltje zie je niet naar beneden lopen naar de USB. Prima plek, schuift niet en zichtbaar...
Kun jij wat foto's posten van hoe je dat hebt aangelegd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
ruudje1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:07:
[...]

Ja gezien inderdaad, maar waar laat ik dan die grote kop thee voor onderweg ;)
8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmaT71YWT1jBxw69bo211k30KEE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koq1f6tdnq7VVlBuj96Wh6vd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.peereboom
Ihkvdb schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:03:
[...]

V2H wordt volgens mij nog niet ondersteund. Auto, laadpaal, meterkast en energiemaatschappij moeten hiervoor op één lijn zitten.

Daarnaast koop ik liever een losse accu (8.000) dan dat ik de accu in mijn auto (50.000) sneller laat degenereren door laden/ontladen. En is opgeslagen stroom ook beschikbaar als de auto ‘niet thuis’ is.
Heb je een goed punt over dat de accu er dan niet altijd is. Het gaat mij inderdaad om de technology van auto - laadpaal - meterkast. Hier zal inderdaad de energieleverancier ook toch nog wat mee van doen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
V2L geeft je maximaal 80% van de capaciteit van de accu ter beschikking. Maar blijkbaar kun je V2L ook gebruiken tijdens het rijden? Intern lijkt me wel, maar die externe poort toch niet hoop ik :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenska
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03-2023
ruudje1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:50:Ik wil er eigenlijk 1 die niet helemaal in het zicht zit en aangezien geen wireless carplay mogelijk is en je voor carplay dus je telefoon ergens moet laten helaas...
Ik heb deze aangekocht recent, gebruik hem momenteel nog in mijn Skoda Superb Combi 2018, maar zal ongetwijfeld ook wel goed werken in mijn bestelde Kia EV6.
Werkt heel vlot en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens de prijslijst heeft de Plus ook de relax stoelen voor, klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Ik heb contact opgenomen met https://www.indiegogo.com...-2/coming_soon/x/28047307 (Wireless Android Auto and CarPlay 2-in-1 Adapter) en ze gaan december in de verkoop voor 99,99 euro (50% korting als je je inschrijft). Ze versturen het dezelfde maand nog.

[ Voor 17% gewijzigd door marcovit op 17-11-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcovit schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:56:
Ik heb contact opgenomen met https://www.indiegogo.com...-2/coming_soon/x/28047307 (Wireless Android Auto and CarPlay 2-in-1 Adapter) en ze gaan december in de verkoop voor 99,99 euro. Ze versturen het dezelfde maand nog.
Wat ik me vooral afvraag bij dit soort dongles is: hoe snel start het op, hoe snel is er verbinding, hoe laggy is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Never mind

[ Voor 96% gewijzigd door KingOfNorway op 17-11-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-04-2024
marcovit schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:56:
Ik heb contact opgenomen met https://www.indiegogo.com...-2/coming_soon/x/28047307 (Wireless Android Auto and CarPlay 2-in-1 Adapter) en ze gaan december in de verkoop voor 99,99 euro (50% korting als je je inschrijft). Ze versturen het dezelfde maand nog.
Waar kan je het dan bestellen zie nergens een manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3mk0
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-06 20:21
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:54:
Volgens de prijslijst heeft de Plus ook de relax stoelen voor, klopt dat wel?

[YouTube: Convenient Seat Features|Kia How To|EV6]
Klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Lion-Art schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:16:
[...]

Waar kan je het dan bestellen zie nergens een manier.
Klopt, kan pas in december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:25
Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:05:
Als je particulier de auto wil verzekeren kan ik je vertellen dat afhankelijk van waar je woont en welke dekking je wenst dit nog wel lastig kan zijn.

Veel verzekeraars wilde niets zonder klasse 3 alarm. Tenzij je bereid was te zaken met de dekking tot 50.000 euro. Beetje afhankelijk van je model is het een trade-off tussen kosten maken voor alarm installatie of je dekking bijstellen.

Ik vond het iig weer een hele hoop gedoe.
Geen ervaring mee bij Inshared....
Kon direct mijn verzekering afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 18-09 08:25
vandaag gepoogd te snelladen bij Tesla (in Hengelo).
Alleen kreeg het niet aan de praat.

Telkens de melding dat ik van lader moest switchen.
Dit dus 2x gedaan en was er toen wel weer klaar mee.

Daarna naar ben ik naar fastnet bij Oldenzaal gereden om daar eens te proberen.
Viel me wel wat op.
Na het laden bij Tesla was mijn tijd (zou gebaseerd moeten zijn op GPS) in de auto helemaal van het padje.
Het was 16:00, maar stond ineens op 22uur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuYmaxKw8qVKAeh4fxrxNX3Bavk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67hiIoa8FMCemXTZSAGhfhja.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna nog effe geladen bij fastnet (maar 50Kw), maar dat haalde hij ook makkelijk.
Ging prima, had automatische herkenning aangezet en hoefde in de app alleen de juist paal aan te geven.
Wel effe keer leuk om te proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door stimpyrulez op 17-11-2021 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51

Bij mij heeft de dealer gezegd dat ze navraag bij KIA hadden gedaan omdat iemand ernaar gevraagd had en volgens hen zou de V2G/V2H niet geïmplementeerd zijn voor de Europese markt. Ze hadden geen idee of dat eventueel in de toekomst met een update kon opgelost worden. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w.peereboom
Bogey555 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:32:
[...]

Bij mij heeft de dealer gezegd dat ze navraag bij KIA hadden gedaan omdat iemand ernaar gevraagd had en volgens hen zou de V2G/V2H niet geïmplementeerd zijn voor de Europese markt. Ze hadden geen idee of dat eventueel in de toekomst met een update kon opgelost worden. :'(
We gaan het zien, dank voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S3mk0
Afgelopen week ook even langs de dealer geweest om een Nespresso apparaat op te halen, fijn apparaat moet ik zeggen.

Nu ik er toch was een aantal (bekende) vragen kunnen stellen.

- Laden: Gewoon tot 100% opladen volgens de verkoper.
- Laadkabel: Wanneer je kiest voor “always lock” kan de kabel schijnbaar enkel via de sleutel ontgrendeld worden alvorens je deze eruit kan halen (los van het noodknopje).
- Draadloos oplaadsysteem achteraf inbouwen: Dit is mogelijk, de verkoper wist mij te vertellen dat er op dat moment reeds een aanvraag werd uitgevoerd op een Plus model. Deze wordt geplaatst op dezelfde plek. Alles bij elkaar duurt het circa 3 weken na bestelling.
- Isolatie motorkap: Hiervan is niks bekend en hij verwacht niet dat het later nog geplaatst kon worden tenzij er heel veel vraag naar zou zijn in de toekomst.
- Verwarming: Ik heb gelukkig nog geen echte problemen hiermee wel merk ik dat wanneer de “Heat” knop niet aanstaat de verwarming niet aanslaat. Wat mij wel irriteert en ik weet niet of anderen dit ook al ervaren hebben, is dat wanneer de verwarming en specifiek de Heat knop aanstaat je tijdens het rijden (audio uit) lijkt alsof er een papiertje ofzo ergens vastzit in het luchtkanaal, heel vreemd. Heb dit gemeld maar Kia wist het ook niet en moest het maar in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53

Omzetten naar DC 48 of 60V en met een aangepaste zonnepaneelomvormer aan het net aansluiten.
Werkt leuk, wel matig rendement natuurlijk, DC>AC>DC>AC

Ik zal dit weekend een foto ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan- Willem
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-03-2022
Dartlink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:31:
Ha! Ik heb net voor de eerste keer een EV6 in het wild gespot. A1 afslag Markelo 8) was een plus in het wit. Erg tof om je eigen auto te zien van de achterkant.

Daarnaast ook eens regeneratief remmen in auto stand getest. Ik vond het niet wat. Auto gaat niet zelf naar stilstand. Dus kwam wel heel dichtbij de voorganger
Als u de regeneratie op maximaal zet met de flipper links aan het stuur komt de EV6 wel tot stilstand. Standaard bij vertrek staat hij op stand 3 en dan klopt het dan blijft de EV kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Adjo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:31:
[...]

klopt, ik had ook veel gedoe. Mijn eigen verzekeraar Promovendum wilde een klasse 3, punt uit. Anders moest ik op zoek naar een andere verzekeraar. Gedaan, eerst ANWB; bij aanvraag klasse 1 ingevuld, alles doorlopen en werd direct geaccepteerd ('groen'). Polis en aanhangsels per mail ontvangen. Staat er een aanvullende voorwaarde op het laatste blad van de polis dat ze een klasse 2 alarm vereisen en dat je dat als verz. nemer moet controleren en kunnen aantonen. Dus ANWB direct weer geroyeerd.
Daarna ASR geprobeerd. Daar geen aanvullende voorwaarden en een prima premie (via Independer.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1q-EFF1-2Je6Drv5Cm-adZCoPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jc1tmjX65usCH3lfZCKZQvVV.jpg?f=fotoalbum_large

FBTO ook een optie. Voordeel: binnen 3 jaar krijg je bij total loss de aanschafwaarde terug; als dat gebeurt, kan je weer een nieuw model kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

anc

Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:58:
[...]

Wat ik me vooral afvraag bij dit soort dongles is: hoe snel start het op, hoe snel is er verbinding, hoe laggy is het?
Ja diezelfde vraag had ik ook...
Zo'n apparaat moet voor 99,99% werken en nagenoeg geen lag geven. Ik ben er snel klaar mee als de verbinding niet werkt en na een herstart nog niet werkt. Als ik in de auto stap dan wil ik weg en niet moeten klooien om iets werkend te krijgen.

Bij diverse lees je gewoon de issues die ik niet wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan- Willem
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-03-2022
Robvef schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:12:
Ook ik zit hier al een tijdje mee te lezen en had ook al gemeld dat ik hem besteld had via Alphabet. (Kia Snel rijden via Zeeuw EV6 BEV 168kW/ 77.4KWH RWD GT-Line aut)

Was nog even spannend, want de dealer had afleverdatum 31-03-2022 afgegeven, maar dat is dus nu veranderd naar de gewenste afleverdatum van 31-12-2021. Kan ik nog profiteren van de lagere bijtellingsregeling

Hopelijk zijn tegen die tijd in ieder geval de verwarmingsproblemen opgelost. Die zombie modus ben ik ook erg benieuwd naar of het nu een gebruikersprobleem is, een softwareprobleem of misschien wel een combi
Tm 31 dec is de oude bijtelling van toepassing tw 40k 12% boven de 40k 22%. Vanaf 1 Jan over 35k 16% en daarboven 22%. Scheelde mij ca 70 euro per maand met kenteken op dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
Loei123 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:37:
[...]

Kun jij wat foto's posten van hoe je dat hebt aangelegd?
Ik heb niets aangelegd...gewoon telefoon op telefoonplek....kabeltje via stoel naar USBAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaqEwIrkYzh_03fHariAL5WguMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvjBSL9w9AwBjFsknloRcdgr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:40:
[...]

Ik heb niets aangelegd...gewoon telefoon op telefoonplek....kabeltje via stoel naar USB[Afbeelding]
Ah helder. Dat minuscule stukje kabel wat ik denk te zien is voor mij al genoeg reden tot ergernis. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Dartlink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:21:
Ook nog gehad over ons lijstje, maar daar wilden ze niks van weten en moesten we maar bij Kia Nederland aanbieden.
Ik vrees da KIA NL weer verwijst naar de dealer... |:(

Eergister mail naar KIA NL gestuurd:

In het bijzonder wil ik noemen:
* Remote airco via app krijg ik niet betrouwbaar aan de praat (allen stuurverwarming)
* Geplande airco werkt niet, ook niet aan de laadpaal
* Auto eenmaal in Zombie staat terecht gekomen: auto gaat niet meer in D of R. Blijft in neutraal. Oranje sleutel in linker scherm brand.
Kon in eerste instantie de auto niet uit krijgen. Uiteindelijk wel gelukt doordat de auto uit kon als je de voet van het rempedaal haalt.
* Naar de dealer geweest om de 5-11-21 update er op te zetten. Hoofdmonteur (Wensink Leeuwarden) vertelt dat zij alleen toegang hebben tot de versie van 21-7-21.
De eerste drie items wil ik graag onder jullie aandacht brengen.
Omdat de dealer mij vetrelt dat hij alleen toegang heeft tot de 21-7-21 software updates zou ik graag willen weten hoe het nu zit.
Hieronder een foto blijkt dat er al recenntere updates worden geinstalleerd.

Reaktie KIA NL
Dank voor het bericht en het delen van de feedback met de Kia-dealer.
De Kia-dealer zal deze informatie met ons delen zodat de fabrikant dit kan gebruiken als feedback voor software updates.
Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Nou nee dus, geheimzinnig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
  • Laatst online: 26-08 15:05
Jan- Willem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:39:
[...]

Tm 31 dec is de oude bijtelling van toepassing tw 40k 12% boven de 40k 22%. Vanaf 1 Jan over 35k 16% en daarboven 22%. Scheelde mij ca 70 euro per maand met kenteken op dit jaar.
Inderdaad dat is bij mij ook het geval, ruim 6000 euro over 48 maanden bij levering in 2022 tegenover 2000 euro over 48 maanden bij levering in 2021.

Daardoor kon ik geen kleur kiezen, maar rood is ook goed te doen ;-)

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.wijnholds
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 16:14
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:58:
[...]

Vraag even na bij Motrade , die hebben ze ook!

https://www.motrade.nl/nl...carplay-dongle/g-10000185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Ik heb een vraag:
ik rij graag in i-pedal mode (zwaarste regeneratie). Als ik het pedaal omhoog laat komen 'remt' de auto (regenereert). Ziet mijn achterligger dan remlichten? Of ziet hij mij ineens snel vaart minderen zonder visuele waarschuwing?

Hetzelfde geldt voor ACC. Ook hier kan de auto op de snelweg soms vrij abrupt vaart minderen. Zien mijn achterliggers dan mijn remlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Jan- Willem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:21:
[...]

Als u de regeneratie op maximaal zet met de flipper links aan het stuur komt de EV6 wel tot stilstand. Standaard bij vertrek staat hij op stand 3 en dan klopt het dan blijft de EV kruipen.
Dit is de auto stand, en niet de "normale" i-pedal of stand 3, 2, 1, 0 stand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
PsychoMania schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:02:
[...]

Ik vrees da KIA NL weer verwijst naar de dealer... |:(

Eergister mail naar KIA NL gestuurd:

In het bijzonder wil ik noemen:
* Remote airco via app krijg ik niet betrouwbaar aan de praat (allen stuurverwarming)
* Geplande airco werkt niet, ook niet aan de laadpaal
* Auto eenmaal in Zombie staat terecht gekomen: auto gaat niet meer in D of R. Blijft in neutraal. Oranje sleutel in linker scherm brand.
Kon in eerste instantie de auto niet uit krijgen. Uiteindelijk wel gelukt doordat de auto uit kon als je de voet van het rempedaal haalt.
* Naar de dealer geweest om de 5-11-21 update er op te zetten. Hoofdmonteur (Wensink Leeuwarden) vertelt dat zij alleen toegang hebben tot de versie van 21-7-21.
Omdat de dealer mij vetrelt dat hij alleen toegang heeft tot de 21-7-21 software updates zou ik graag willen weten hoe het nu zit.
Hieronder een foto blijkt dat er al recenntere updates worden geinstalleerd.

Reaktie KIA NL
Dank voor het bericht en het delen van de feedback met de Kia-dealer.
De Kia-dealer zal deze informatie met ons delen zodat de fabrikant dit kan gebruiken als feedback voor software updates.
Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

Nou nee dus, geheimzinnig :'(
Ik denk dat ik morgen even de stoute schoenen aandoe, en gewoon Kia NL even bel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
@Dartlink ik twijfel even of ik een EV6 eigenaar tegen moet spreken ;) , maar volgens mij kun je juist met i-pedal tot stilstand komen. Vergis ik me of jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Adjo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:08:
Ik heb een vraag:
ik rij graag in i-pedal mode (zwaarste regeneratie). Als ik het pedaal omhoog laat komen 'remt' de auto (regenereert). Ziet mijn achterligger dan remlichten? Of ziet hij mij ineens snel vaart minderen zonder visuele waarschuwing?

Hetzelfde geldt voor ACC. Ook hier kan de auto op de snelweg soms vrij abrupt vaart minderen. Zien mijn achterliggers dan mijn remlichten?
Volgens mij zit er een vertraging in van circa 1 seconde voordat de remlichten aan gaan. Goed te zien als je in het donker rijd en of je een enorm rode gloed achter je ziet. Ik had dezelfde vraag en even getest op een rustige 80 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Franciesco schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:16:
@Dartlink ik twijfel even of ik een EV6 eigenaar tegen moet spreken ;) , maar volgens mij kun je juist met i-pedal tot stilstand komen. Vergis ik me of jij?
Yes juist wel, maar je hebt i-Pedal wat je dus tot stilstand brengt. En de auto stand, welke dus op papier de regeneratie zelf regelt.

Maar er was iemand die hier de vraag had of dit ook de EV6 tot stilstand zou brengen als je de regeneratie in de auto stand hebt staan. (Dit is de rechter flipper lang vasthouden) :) De linker flipper brengt het naar i-Pedal. Dus ik heb de proef op de soms genomen, en kan je zeggen dat de auto stand dus niet je auto tot stilstand brengt. Dit doet enkel i-Pedal of ACC, of je eigen voet :D

[ Voor 11% gewijzigd door Dartlink op 17-11-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Dartlink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:16:
[...]

Volgens mij zit er een vertraging in van circa 1 seconde voordat de remlichten aan gaan. Goed te zien als je in het donker rijd en of je een enorm rode gloed achter je ziet. Ik had dezelfde vraag en even getest op een rustige 80 weg.
Ok, dan zijn we het eens! 😉
Jan-Willem bedoelde denk ik ook de i-pedal stand (hij had het niet over lang vasthouden van de flipper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Franciesco schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:22:
[...]

Ok, dan zijn we het eens! 😉
Jan-Willem bedoelde denk ik ook de i-pedal stand (hij had het niet over lang vasthouden van de flipper).
Stond ook specifiek auto stand bij :P Maargoed maakt niet uit, hoe meer info hoe beter! Liever een vraag teveel dan te weinig en dat iemand z'n auto in de kont van een andere auto parkeert :P

Moet zeggen dat ik als ik alleen in de auto zit vooral i-Pedal rijd, maar als ik met iemand anders rij ik hem al snel in level 2 zet. Het regenereren is vrij abrupt en als je daar niet op voorbereid bent is het enorm oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb een vraag:

Als kia hetzelfde systeem hanteert als op de Optima PHEV is het snelheidsafhankelijk qua vertraging. Bij rustig regenereren geen remlampen. Moet die voller aan de bak dan gaan de lampen aan. Met de caravan in het donker goed kunnen testen in de heuvels van frankrijk wanneer ze nu wel of niet aangingen, zonder het aanraken van het rempedaal maar met de cruisecontrol spelen tot ergenis van mijn vrouw oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB

In eerdere pors schreef ik dat mijn dealer ook aangaf dat er GEEN nieuwere software door hun beschikbaar is. De nieuwste (officiele) is van 21-7, dit zien ze door de navi in te zooomen op een dealer locatie, dat geeft dan een nieuw logo aan....
Nieuwere is niet mogelijk zelf te installeren zeiden ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Wat verzekering betreft is Bovag ook een optie: https://www.bovagautoverzekering.nl/beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

EricEB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:25:

In eerdere pors schreef ik dat mijn dealer ook aangaf dat er GEEN nieuwere software door hun beschikbaar is. De nieuwste (officiele) is van 21-7, dit zien ze door de navi in te zooomen op een dealer locatie, dat geeft dan een nieuw logo aan....
Ik moet morgen mijn EV6 ophalen bij louwman. Ik kan daar eens vragen welke software zij geinstalleerd hebben.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Dartlink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:25:
[...]

Moet zeggen dat ik als ik alleen in de auto zit vooral i-Pedal rijd, maar als ik met iemand anders rij ik hem al snel in level 2 zet. Het regenereren is vrij abrupt en als je daar niet op voorbereid bent is het enorm oncomfortabel.
Het is een kwestie van andere techniek aanleren met je rechtervoet; zo geleidelijk als je hem indrukt met gasgeven, zo subtiel moet je hem ook optillen. Als je dat onder de knie hebt (flauw), kun je heel comfortabel rijen met 1 voet (en je laadt ook nog eens wat accu bij ;-))

Maar ik vraag me dan alleen af, als je het zo geleidelijk doet, of het remlicht ook aangaat. Ik zal eens s'avonds een donkere weg opzoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door Adjo op 17-11-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Adjo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:30:
[...]

Het is een kwestie van andere techniek aanleren met je rechtervoet; zo geleidelijk als je hem indrukt met gasgeven, zo subtiel moet je hem ook optillen. Als je dat onder de knie hebt (flauw), kun je heel comfortabel rijen met 1 voet (en je laadt ook nog eens wat accu bij ;-))

Maar ik vraag me dan alleen af, als je het zo geleidelijk doet, of het remlicht ook aangaat. Ik zal eens s'avonds een donkere weg opzoeken...
Yes dat doe ik dan ook, maar als ik op ACC rij is de vertraging vrij abrupt jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3mk0
EricEB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:25:

Ik heb ook nog even gekeken gisteren echter zie ik wel de nieuwste Kia logo en heb de update van 21-07.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtZMMcgsS4zbDNqAIzsD6tq-DPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIyGzHGYTRbW6nRjOcJuRMkW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Als ik het pedaal omhoog laat komen 'remt' de auto (regenereert). Ziet mijn achterligger dan remlichten? Of ziet hij mij ineens snel vaart minderen zonder visuele waarschuwing?
Tijdje terug filmpje gezien dat ze aangeven dat je remlichten het doen vanaf lvl 3. Ff opzoeken of ik hem nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnBAX4cbX_PjRdnAy0kyEGdlPV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CrGbzFmBzJZfpQXzIfPq21Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Anunnaki schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:39:
[...]

Tijdje terug filmpje gezien dat ze aangeven dat je remlichten het doen vanaf lvl 3. Ff opzoeken of ik hem nog kan vinden.
Kan ik bevestigen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Dartlink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:34:
[...]

Yes dat doe ik dan ook, maar als ik op ACC rij is de vertraging vrij abrupt jammer genoeg :(
ja klopt, ACC is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Las net dat de Genesis GV60 blijkbaar wel het Nvidia systeem gebruikt en dus ook andere software. Dat is wel zuur eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldeae
  • Laatst online: 28-02-2023
Leuk en informatief filmpje over productie EV te vinden op:

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:49:
Las net dat de Genesis GV60 blijkbaar wel het Nvidia systeem gebruikt en dus ook andere software. Dat is wel zuur eigenlijk...
Dat zou jammer zijn, misschien over 5 jaar toch eens naar Genesis kijken dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Anunnaki schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:39:
[...]

Als je het nog kunt vinden, heel graag! Is voor meer topicvolgers informatief, kan ik me voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
[...]

Dat zou jammer zijn, misschien over 5 jaar toch eens naar Genesis kijken dan 8)
Komt volgend jaar naar Europa. Is mij te Chinees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:35
Robvef schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:04:
[...]

Inderdaad dat is bij mij ook het geval, ruim 6000 euro over 48 maanden bij levering in 2022 tegenover 2000 euro over 48 maanden bij levering in 2021.

Daardoor kon ik geen kleur kiezen, maar rood is ook goed te doen ;-)
Alles boven de 40k leidt niet tot extra bijtelling in 2022 tov 2021, dat is nu en straks altijd tegen 22%.
Het gaat altijd om een bruto bijtellingsverschil van 1.900 per jaar.
Dus wat dat betreft had je rustig een andere kleur kunnen kiezen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Nou ik vind hem best mooi en de Nio ook en het merendeel van onze spullen is van oorsprong Chinees ;)

Maar eerst nog even genieten van de EV6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
HansAuutB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:03:
[...]

Alles boven de 40k leidt niet tot extra bijtelling in 2022 tov 2021, dat is nu en straks altijd tegen 22%.
Het gaat altijd om een bruto bijtellingsverschil van 1.900 per jaar.
Dus wat dat betreft had je rustig een andere kleur kunnen kiezen.
Misschien lees ik je reactie verkeerd maar de regels veranderen wel degelijk.

De bijtellingsgrens voor EV's gaat naar 35K alles daarboven 22%. Tot 35K is het in 2022 16%. Dus ook daar 4% extra over de 35K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:30:
[...]

Ik moet morgen mijn EV6 ophalen bij louwman. Ik kan daar eens vragen welke software zij geinstalleerd hebben.
Moet.
Dat klinkt niet als dat je er blij mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:04:
Nou ik vind hem best mooi en de Nio ook en het merendeel van onze spullen is van oorsprong Chinees ;)

Maar eerst nog even genieten van de EV6
Mij iets te kitsch van binnen. En die virtuele achteruitkijkspiegels vind ik vreselijk. Dat is echt geen verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox Eens, die spiegels zijn drie keer niets... maar we dwalen wat af :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
bullytje schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:12:
[...]

Misschien lees ik je reactie verkeerd maar de regels veranderen wel degelijk.

De bijtellingsgrens voor EV's gaat naar 35K alles daarboven 22%. Tot 35K is het in 2022 16%. Dus ook daar 4% extra over de 35K.
Zeker, de regels veranderen, maar...
Maak maar eens een paar sommetjes met verschillende aanschafwaarden boven de 40k.
Altijd een bijtellingsverschil van 1.900 bruto.
En dat is ook logisch:
35k * (16-12)% = 1.400
(40-35)k * (22-12)% = 500
Samen 1.900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:21:
@Phusebox Eens, die spiegels zijn drie keer niets... maar we dwalen wat af
Je moet wat als je nog 6 maanden moet wachten op je EV6.

Gaat een lange winter (en voorjaar) worden zo :')
Opeens bevalt mijn BMW ook een stuk minder... Antieke techniek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

HansAuutB schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:12:
[...]

Moet.
Dat klinkt niet als dat je er blij mee bent.
Blij is een groot woord. Het is de verstandige keuze die gemaakt is. Ik zal mijn amg wel gaan missen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:29:
[...]

Blij is een groot woord. Het is de verstandige keuze die gemaakt is. Ik zal mijn amg wel gaan missen.
Dan had je beter de e-Niro kunnen nemen, dat was nog veel verstandiger geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Mooi dat Kia Benelux dit soort video's klakkeloos deelt... Hier laten ze o.a. zien dat je met een telefoon met NFC ook je auto open kan doen. Dat hebben we hier toch niet die optie of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Helaas niet nee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:34:
[YouTube: Walkaround 1|Kia How To|EV6]

Mooi dat Kia Benelux dit soort video's klakkeloos deelt... Hier laten ze o.a. zien dat je met een telefoon met NFC ook je auto open kan doen. Dat hebben we hier toch niet die optie of wel?
“Features may vary by region”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:34:
[YouTube: Walkaround 1|Kia How To|EV6]

Er bestaat wel een android app voor:

https://m.apkgit.com/app/...ey/com.kia.digitalcarkey1

Is echter niet via de NL playstore te downloaden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:25:
[...]

Je moet wat als je nog 6 maanden moet wachten op je EV6.

Gaat een lange winter (en voorjaar) worden zo :')
Opeens bevalt mijn BMW ook een stuk minder... Antieke techniek :+
Wat heb jij toch een zwaar leven.

Die BMW had je nooit moeten kopen. Wat een stuk rommel.
En over zes jaar kun je hetzelfde over je Kia zeggen als die ingehaald is door de ontwikkelingen in de ev techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 17-09 18:38

Vehicle to Home (V2H) kan niet zover ik weet, tenzij je een off-grid situatie hebt.

Content Tilburg zei expliciet dat Kia Vehicle to Grid (V2G) misschien gaat activeren, maar dat ze de auto zonder V2G verkopen. Het kan nu niet, maar wellicht in de toekomst. Zelf hoop ik dat het gaat werken. In Utrecht werkt Hyundai mee aan een proef met V2G. Oftewel, bepaal welk deel stroom je auto terug mag verkopen aan het net. De prijs zal dan hoger liggen dan normaal salderen, maar je hebt wel een partij nodig die dit voor je regelt.

Voor wat ik gelezen heb zou je met een normale laadpaal terug moeten kunnen leveren. De omvormer in de auto zal gebruikt worden. Het ligt vooral aan de sturing vanuit het net wanneer er teruggeleverd gaat worden. Dit zal één van de kleine beetjes die kunnen helpen het net te stabiliseren.

https://www.elaad.nl/news...yundai-en-we-drive-solar/

Alleen laden met eigen zonnestroom is niet zo moeilijk. Bij diverse laadpalen kun je met ct klemmen of een slimme meter zien wanneer er overproductie is en die inzetten voor laden van je auto.

[ Voor 5% gewijzigd door xxander968 op 17-11-2021 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 23:01
xxander968 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:07:

Alleen laden met eigen zonnestroom is niet zo moeilijk. Bij diverse laadpalen kun je met ct klemmen of een slimme meter zien wanneer er overproductie is en die inzetten voor laden van je auto.
Inderdaad zoals de Myenergi Zappi V2. Ik las Alleen dat deze op dit moment nog " moeite heeft" met de EV6.
Maar dat had hij in het begin ook met de E-Niro.

Iemand hier die dat kan bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
[...]

Het zelfde gevoel!
Lang wachten op de GT volgend jaar die ik besteld heb en dan ga ik zeker mijn AMG C63S Coupé missen😢 maar deze is nu vier jaar en zal dan plaatsmaken voor de EV6 GT (dus ook een verstandige keuze gezien brandstof verbruik met als bijkomende plus dat de EV6 zelfs nog iets meer koppel en pk’s heeft😉).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]
Ik zal mijn amg wel gaan missen.
Pilot41Day schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:24:
[...]
Lang wachten op de GT volgend jaar die ik besteld heb en dan ga ik zeker mijn AMG C63S Coupé missen😢
Ach je moet maar zo zien. Je hebt nu 1 besteld die het snelst laad van alle EV’s op dit moment.

Dus op dat gebied het beste van het beste. Kleine troost op het gemis van de AMG. 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:05:
[...]

En over zes jaar kun je hetzelfde over je Kia zeggen als die ingehaald is door de ontwikkelingen in de ev techniek.
Misschien is je sarcasme en/of humor meter stuk...

• Freezhost
asennamm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:15:
[...]

Inderdaad zoals de Myenergi Zappi V2. Ik las Alleen dat deze op dit moment nog " moeite heeft" met de EV6.
Maar dat had hij in het begin ook met de E-Niro.

Iemand hier die dat kan bevestigen of ontkrachten.
Hier een Zappi, overigens niet met de laatste software want ik heb (nog) geen hub. Vooralsnog geen problemen mee gehad, het duurt wel iets langer voordat hij start met laden dan bij de Leaf maar verder geen issues.

• Freezhost
asennamm schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:05:
[...]

Wij hebben hier nou een EV6 en een Nissan Leaf maar zodra ik de kans krijg koop ik er een Z4 bij puur voor fun en in dat opzicht snap ik zijn gemis wel. Daarnaast was het natuurlijk niet heel serieus bedoeld... :+

• Bogey555
xxander968 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:07:
[...]

Vehicle to Home (V2H) kan niet zover ik weet, tenzij je een off-grid situatie hebt.

Content Tilburg zei expliciet dat Kia Vehicle to Grid (V2G) misschien gaat activeren, maar dat ze de auto zonder V2G verkopen. Het kan nu niet, maar wellicht in de toekomst. Zelf hoop ik dat het gaat werken. In Utrecht werkt Hyundai mee aan een proef met V2G. Oftewel, bepaal welk deel stroom je auto terug mag verkopen aan het net. De prijs zal dan hoger liggen dan normaal salderen, maar je hebt wel een partij nodig die dit voor je regelt.

Voor wat ik gelezen heb zou je met een normale laadpaal terug moeten kunnen leveren. De omvormer in de auto zal gebruikt worden. Het ligt vooral aan de sturing vanuit het net wanneer er teruggeleverd gaat worden. Dit zal één van de kleine beetjes die kunnen helpen het net te stabiliseren.

https://www.elaad.nl/news...yundai-en-we-drive-solar/

Volgens de info die ik gekregen heb hier in België is die technologie voorlopig nog niet gehomologeerd. In Duitsland mogen Bi-directionele laadpalen wel al en ze proberen nu op basis daarvan hier ook een homologatie te krijgen. Maar een gewone laadpaal zou niet werken. De omvormer in de auto kan inderdaad 2 richtingen maar de laadpaal moet dat ook kunnen. Voorlopig heb ik hier voor zulke palen al bedragen richting de 7000 euro gehoord 8)7 Dat wordt nog wel even wachten tot de energieleveranciers zelf gaan over de brug komen. Als deze technologie niet aangeprezen of gesteund zal worden zitten we in de winterperiode in een black out. Hoe meer EV's hoe meer het net belast wordt. Hoe meer batterijen hoe minder... wachten op premies is denk ik hier aangewezen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
V2H of V2G zie ik ook niet echt als een oplossing. Volgens mij ben je beter af met een thuisaccu, die dan vervolgens je auto kan opladen en de rest van je huis van stroom voorzien op momenten dat er geen of te weinig opbrengst is van je zonnepanelen.

Maar zelfs met 30% subsidie waar men nu voorzichtig over spreekt is dat nog niet rendabel. 20-30 kWh heb je al snel nodig om een beetje zelfstandig te kunnen zijn als ik kijk naar de opbrengst in weken als die waar we nu in zitten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:54:
V2H of V2G zie ik ook niet echt als een oplossing. Volgens mij ben je beter af met een thuisaccu, die dan vervolgens je auto kan opladen en de rest van je huis van stroom voorzien op momenten dat er geen of te weinig opbrengst is van je zonnepanelen.

Maar zelfs met 30% subsidie waar men nu voorzichtig over spreekt is dat nog niet rendabel. 20-30 kWh heb je al snel nodig om een beetje zelfstandig te kunnen zijn als ik kijk naar de opbrengst in weken als die waar we nu in zitten :X
Inderdaad. Gisteren een specialist over de vloer gehad omdat we ons dak gaan vernieuwen en het dan direct ook vol zonnepanelen gaan leggen met een batterij en hij zei hetzelfde. De grootste batterijen zijn momenteel zo'n 20 kWh en die zouden in de winter maar voor 1% geladen geraken. Nog niet eens voldoende voor je huis dus de auto kan al helemaal niet.

• Bogey555
Waar wel een toekomst voor deze technologie is weggelegd volgens mij is om ervoor te zorgen dat het hele land niet in een black out gaat omdat er teveel stroom wordt gevraagd. Energieleveranciers kunnen dat nooit oplossen alleen. Als ze interessante voorstellen zouden doen aan mensen die hun batterijen ter beschikking willen zetten dan wordt het anders. BVB in de wintermaanden je auto opladen aan een paar cent als je de V2G of V2X gebruikt. In ruil voor die goedkope energie mogen zij dan gebruik maken van jouw batterij. Als de batterijen groot genoeg zijn is een compromis tussen energie voor thuis en voor de energieleverancier misschien wel mogelijk.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40
** Zoals eerder aangegeven: Niet op de man spelen, daar zijn andere oplossingen voor. **

[ Voor 81% gewijzigd door Taro op 18-11-2021 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Kunnen we het gewoon bij de EV6 discussie houden? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
Onnodige reactie. Laten we het weer over de EV6 hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 18-11-2021 18:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Voor wie vaak lege bananendozen vervoert ;)

• Bogey555

• henrov
Kijk, deze man weet wat belangrijk is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Weet iemand of deze mooiere en uitgebreidere navi van de Ioniq5 ook op de Ev6 beschikbaar is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJuMqXGfBnKC-hIZUZ_DfXpuOdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXuCrepK9e47yJkeB6UK6IJo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 131% gewijzigd door PieterSn op 18-11-2021 09:35 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic