Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ik ook, moest effe andere beugel ophangen voor mijn laadkabel.
Effe de klopboor in de stopcontact onder de achterbank gedrukt ;)

Ging mooi d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPp5a2CMdJxoZFkpLOKB71a-Vmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gFeegxQZYTdSsIPrn8PMrt9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door stimpyrulez op 16-11-2021 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:39
stimpyrulez schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:07:
[...]

Dit is ACC op Navigatie.

Moet zeggen dat ik het vanochtend in die bocht niet heb geprobeerd.
wel bij vanaf hengelo richting almelo (A35 ) vlak voor afslag borne west (of wellicht doel je deze?).
Daar ging bij mij laatst ook automatisch de snelheid van 120 naar +/- 110.
Of wel, dan gebruikt de ACC de navigatie kaart om te weten of er een scherpe bocht aankomt.
Ja die ja, vanuit Hengelo-West richting A1/Almelo. Die scherpe bocht. Gaat bij mij ook altijd uit zichzelf omlaag richting 100/110.

Leuk detail: het overzichtsscherm in je cluster voor je verandert dan ook een beetje de bocht naar links of rechts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:09:
[...]

Ik ook, moest effe andere beugel ophangen voor mijn laadkabel.
Effe de klopboor in de stopcontact onder de achterbank gedrukt ;)

Ging mooi d:)b
Haha ja ik ook met een föhn om die rare dealer sticker weg te halen! :) Ging ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
de meester01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:06:
[...]

Staat gewoon op de website van KIA onder 'EV6' :+

[Afbeelding]
Alleen staat in de prijslijst dan weer SCC en niet N-SCC.
Beetje slordig allemaal van KIA.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:35
Dartlink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:
[...]

Wat is ACC op Navigatie?

Mijn cruise control gaat soms langzamer rijden als ik op de snelweg rij met daarin een scherpe bocht. @stimpyrulez kan dat vast bevestigen (A35 -> A1 bij Borne-west)
ACC op navigatie bij de Enyaq is dat auto remt bij naderen van rotondes en afslagen (naar ik begrijp).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 17-09 18:38
V2L lijkt me prachtig. In de frunk een frietpan die aangesloten is op de auto. 52 liter dus dat kan zo’n mooie dubbele pan in. Snacks en friet tegelijk bakken. Kan de dealer af en toe toch nog de olie verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:18:
[...]

ACC op navigatie bij de Enyaq is dat auto remt bij naderen van rotondes en afslagen (naar ik begrijp).
Ah nee, dat doet de EV6 niet voor zover ik heb gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:18:
[...]

ACC in de bebouwde kom is sowieso meestal niet echt handig, vind ik. Gebruik het alleen op snelwegen, autowegen en 80km wegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 16-11-2021 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:20:
[...]

ACC in de bebouwde kom is sowieso meestal niet echt handig, vind ik. Gebruik het alleen op snelwegen, autowegen en 80km wegen.
Eens. Reed laatst binnen bebouwde kom 50KM/h op ACC, maar stond nog ingesteld op 80KM/h want ik kwam van buiten de bebouwde kom. Auto voor me ging de rotonde op en ik werd ineens heel druk :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

ACC is niet handig idd binnen de bebouwde kom, maar in de Audi Q4 en Skoda Enyaq wordt de navigatie informatie dus gebruikt om steeds meer regeneration te gebruiken naarmate je een rotonde nadert wanneer je de regen instelling op "auto" hebt staan. Vond het tijdens proefrit in de Q4 best wel nice. Ook afstand tot voorligger werd gebruikt.

Mede door het prijsverschil valt de Q4 toch af voor mij en ga ik voor een Yacht Blue GT-Line AWD :-)

Master_A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 18-09 13:44
Heb het gister uitgeprobeerd...

ACC aan, alle herkenning aan tav belijning en dan handen los van stuur...

biuzar, je gaat exact 10 seconden autonoom rijden, auto mindert vaart voor de bocht en gaat zelf de bocht in met plm 65 km/h...daarna weer versnellen, heel vreemde gewaarwording, ruim na de bocht waren de 10 seconden 'voorbij' en moest ik weer stuur vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
de meester01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:06:
[...]

Staat gewoon op de website van KIA onder 'EV6' :+

[Afbeelding]
Bij de Enyaq gaat het verder. Ook remmen voor rotondes en afslagen.

Andere vraag nog. Kun je in de navigatie ingeven dat je met aanhanger rijdt, waardoor rij-beperkingen en verwachte reistijd daarop worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:41:

biuzar, je gaat exact 10 seconden autonoom rijden, auto mindert vaart voor de bocht en gaat zelf de bocht in met plm 65 km/h...daarna weer versnellen, heel vreemde gewaarwording, ruim na de bocht waren de 10 seconden 'voorbij' en moest ik weer stuur vasthouden
Nu nog een keer in de file ;)
Niet remmen maar wachten tot de ACC hem vanzelf stil zet.

Was voor mij met mijn vorige auto echt super 'eng'. Je moet vertrouwen hebben in de techniek dat dit goed gaat (en dat gaat het ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ik rij zoveel mogelijk met ACC (of gewoon CC).
ik kan op een 50 weg prima met ACC rijden en 80 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:13:
[...]

Was voor mij met mijn vorige auto echt super 'eng'. Je moet vertrouwen hebben in de techniek dat dit goed gaat (en dat gaat het ;) )
Speaking of file, vorige week dus ook file moeten rijden. En inderdaad volledig automatisch stoppen en wegrijden. Ideaal! Geen knopjes meer die je moet indrukken enzo. Volgens mij enkel als HDA aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
EricEB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:41:

That’s pretty cool! Nice that someone had the confidence to try it and let us know it worked 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Dit heb ik gedaan...ik kende het al van mijn Passat, gewoon vertrouwen hebben...

wel 2 verschillen:
de Passat ging na stilstaan niet vanzelf weer doorrijden (bijv achter auto staan voor stoplicht), de EV deed dit wel
De Passat was bij een rotonde snel de voorganger kwijt, ging dan versnellen naar oude tempo...maar dan wordt het spannnend in een bocht....snel uitzetten dan. De EV hield langer de voorganger 'in de gaten' en durfde ik te volgen zonder iets te doen, maar na 3/4 rotonde moest ik toch ingrijpen...

Dat de EV de voorganger langer blijft zien merk je ook op de snelweg
stel de ACC staat op 110, je voorganger rijdt 95, dan gaat de EV afhankelijk va ingestelde snelheid, ook 95 rijden. Tot zover niks nieuws.
Ga je knippelicht naar links aan doen zal hij 'tussen lijntjes rijden' vrijgeven en automatisch versnellen. Maar dan gebeurt er iets geks, zodra je op de linkerbaan bent en versnelt om in te halen dan ineens ziet hij de auto die je inhaalt nog een keer en remt hij even kort af, dit duurt plm 1-2 seconden en dan geeft hij alsnog gas om verder in te halen.
ik heb dit nu meermaals uitgeprobeerd, iedere keer hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:57
Amiet01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:35:
ACC is niet handig idd binnen de bebouwde kom, maar in de Audi Q4 en Skoda Enyaq wordt de navigatie informatie dus gebruikt om steeds meer regeneration te gebruiken naarmate je een rotonde nadert wanneer je de regen instelling op "auto" hebt staan. Vond het tijdens proefrit in de Q4 best wel nice. Ook afstand tot voorligger werd gebruikt.

Mede door het prijsverschil valt de Q4 toch af voor mij en ga ik voor een Yacht Blue GT-Line AWD :-)
Voor zover ik begrepen heb kan zoiets ook met de smart regeneration optie in de EV6:
Smart regeneration system
The Smart Regeneration System controls the regenerative braking automatically according to the road gradient and driving condition of the vehicle in front.

The system minimizes the unnecessary operation of the brake and acceleration pedal, improving the electric efficiency and assisting the driver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_iaYqt-BGmumUpXUmd5Qwyw_sA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZIV35S0RPbjYjii4dJXSmqTG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:54
xxander968 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:18:
V2L lijkt me prachtig. In de frunk een frietpan die aangesloten is op de auto. 52 liter dus dat kan zo’n mooie dubbele pan in. Snacks en friet tegelijk bakken. Kan de dealer af en toe toch nog de olie verversen.
Ook handig voor stilstaande files :D _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Adjo

my first vectrex...

henrov schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:55:
Ik zit er zelf over te denken om mijn bestelling voor een EV6 58KwH af te zeggen/ om te buigen.
De vertraging van september naar 'heel misschien nog dit jaar' stelt mij voor een aantal praktische problemen. Allemaal wel oplosbaar maar desalniettemin vervelend en kostbaar.
Daarnaast realiseer ik mede dankzij dit forum dat het uitrustingsniveau van de Basis heel wat lager is dan die van de Plus terwijl ik wel lekker ben gemaakt met het uitrustingsniveau van de GT-Line. Ik was in de waan dat alleen de accu en vermogen kleiner waren.

Het verschil tussen een basis na 1-1 en een plus voor 1-1 is financieel/relatief zo klein dat ik nu al weet dat ik ga balen van het lagere uitrustingsniveau. Ik heb mijn contactpersoon gevraagd een Plus te regelen vóór 27-1 en anders denk ik dat ik overstap naar een ID.4 of Enyaq. Heel erg veel minder mooi en sexy.
Maar wrschnlk wel meer bang for my buck.

Weet iemand toevallig nog ergens een plus op voorraad te staan?
Ik heb vanmorgen mijn Plus opgehaald en even voor je geïnformeerd; hij heeft nog 1 Plus staan die direct leverbaar is, deze witte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_mswU71C6-gBGhAy6PwMrbY0xc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4la0MwdyxMOZVzfpKyMYCTA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9ExVgLTcB9VfQsxrj8rYOxzf80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1C1pE0vaZzRbbCePY3kxkuH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Adjo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb vanmorgen mijn Plus opgehaald en even voor je geïnformeerd; hij heeft nog 1 Plus staan die direct leverbaar is, deze witte
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke dealer is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Kia Werkhoven in Houten, vraag even naar Adrie v/d Pol

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Hierbij mijn nieuwe Plus RWD. Vanmorgen opgehaald en eerste 50 km gezoefd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bqv2wvsQGuiuJojbUrBTAHtPkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wD6NgIbkHOnK7KIYeqUN8Cj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClP4MUpKDGuQ35eEoOTsX-Vbv-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZ2joZ4zB4VgmwgYO745kvaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c2WR6oeYLS4zFRT4Ay4tXKytZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9120E8iBi2kXKRwFaSeWi4d5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
[...]

Ik hoor graag van iemand of de EV6 dat ook kan. Want ik weet niet of ik het aandurf dat als eerste te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:39:
Ik heb via Athlon een optie op een Kia EV6 GT-Line RWD 77Kwh.
Deze zou op 18 juni bij Kia in bestelling zijn gezet.
De auto zou inmiddels al geproduceerd zijn en "in december" in Nederland aankomen.
Durft iemand te voorspellen op welke boot deze auto staat?
Inmiddels akkoord gegeven op de offerte aan Athlon. Ik heb Kia Wolters (IJsselstein) doorgegeven als voorkeursdealer.
Ze gaven aan dat transport vanuit haven (Rotterdam) naar hen 10 dagen doorlooptijd heeft. Als alles meezit zou het betekenen dat ik er voor de kerst in kan rijden.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
Adjo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:42:
Hierbij mijn nieuwe Plus RWD. Vanmorgen opgehaald en eerste 50 km gezoefd...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi. Veel plezier ermee.
Is dit zwart of grey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:54:
[...]

Is dit zwart of grey?
Interstellar Grey kan ik zeggen na alle kleuren uitvoerig te hebben bekeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:50:
[...]

Ik hoor graag van iemand of de EV6 dat ook kan. Want ik weet niet of ik het aandurf dat als eerste te proberen.
Dartlink schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:14:
[...]

Speaking of file, vorige week dus ook file moeten rijden. En inderdaad volledig automatisch stoppen en wegrijden. Ideaal! Geen knopjes meer die je moet indrukken enzo. Volgens mij enkel als HDA aanstaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 16-11-2021 14:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAOs7pq75PFQ4eZQGy5vZtCGI2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dx1U8ILysHFYBAbW77aaWT57.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben sinds een paar dagen de berijder van een EV6 77.4 kWh RWD GT-Line Aurora Black Pearl (lease-auto, 1 maand geleden "uit voorraad" besteld na een aantal dealers te hebben gebeld) en heb alles op dit forum gevolgd. Ik kon jullie deze foto niet onthouden, wat een fraaie auto!

Mijn ervaringen na 1.200 km:

Positief
- Wat een upgrade t.o.v. de e-Niro die ik hiervoor reed!
- De EV6 is erg breed en parkeren is niet altijd mogelijk zonder vrees voor deukjes van andermans portieren
- Met een lengte van 198 cm een prima zicht in dode hoek linksachter
- Nog voldoende ruimte voor een achterpassagier van 180 cm achter de bestuurder van 198 cm
- Met bestuurder en/of passagier van ca 180 cm echt een zeer riante voetenruimte voor achterpassagiers
- De rij ondersteuning is heel erg goed uitgewerkt, nog beter dan bij de e-Niro. De EV6 doet heel veel zelf en met af en toe een beetje "gas" bij blijf je prima in het spoor van je voorganger zonder dat irritante weggebruikers hun auto in het gat voor je proppen. Het automatische rijbaan wisselen vooral bij rustig verkeer gebruiken en het werkt prima.
- HUD geeft alle info die je wenst en je kijkt nauwelijks naar het gewone dashboard
- Koplampen geven prima licht, wel wat minder dan bij een BMW 3-serie High-Executive (uit 2020)
- Suede op de stoelen zit voortreffelijk, de stoelen geven goede steun en zijn voldoende instelbaar
- Mijn harddisk met muziek wordt moeiteloos via de USB aansluiting afgespeeld (net als in de e-Niro) en door de grote opbergbak net voor de USB aansluiting slingert de disk niet rond
- De mogelijkheid om verschillende gebruikersprofielen vast te leggen met niet alleen de stoelsettings maar ook alle andere instellingen
- Het geluid van het Meridian systeem is na een paar keer aanpassen van de instellingen OK maar van veel minder kwaliteit dan de HK audio van een BMW 3-serie
- Je hebt veel bekijks van buren en mede weggebruikers

Nog wennen
- Stuurbewegingen bij lane assist

Negatief
- Met een lengte van ca 180 cm nauwelijks zicht in dode hoek linksachter omdat de stoel verder naar voren staat dan bij een langere bestuurder (198 cm). Daardoor bijna gecrasht bij te snel 2 rijbanen naar links opschuiven op de snelweg. Dat was dus een goede waarschuwing, mijn eerste bijna crash door eigen schuld in 35 jaar autorijden. Update: stoel iets naar achteren gezet met minder verbinding met stuur en pedalen. Zicht één baan naast me is nu redelijk, twee banen naast me is er geen goed zicht op bijv. knipperlicht van auto die besluit naar rechts te gaan terwijl ik naar links wil (ritsstroken). Daar valt mee te leven.
- Geen apart vak voor een bril

Nog geen van jullie problemen ervaren gelukkig.

[ Voor 29% gewijzigd door legofan op 21-11-2021 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
[...]

Ja dit doet hij zeker onder normale omstandigheden, dus als je al in de file rijdt, als het verkeer voor je ookaf moet remmen voor een file of in stadsverkeer bij stoplichten.

Maar als je met 100+ aan komt rijden op een stilstaande file of met 80 op een rood stoplicht zou ik dit absoluut niet proberen.

Ik heb al een paar keer gehad met een wat groter snelheidsverschil dat de auto wel zelf afremde maar ook een botsingswaarschuwing af gaf. Nu zit de Kia voor mijn gevoel altijd wat aan de veilige kant met waarschuwingen, maar geen reden om het uit te proberen wat mij betreft.

Waar precies de grens licht dat is aan jezelf en wat je nog comfortabel/veilig acht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

HansAuutB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:54:
[...]

Is dit zwart of grey?
Interstellar Grey, oftewel antraciet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
legofan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:18:
[Afbeelding]

Ik ben sinds een paar dagen de berijder van een EV6 77.4 kWh RWD GT-Line Aurora Black Pearl (lease-auto, 1 maand geleden "uit voorraad" besteld na een aantal dealers te hebben gebeld) en heb alles op dit forum gevolgd. Ik kon jullie deze foto niet onthouden, wat een fraaie auto!
Mijn ervaringen na 500 km:
Positief
- Wat een upgrade t.o.v. de e-Niro die ik hiervoor reed!
- Met een lengte van 198 cm een prima zicht in dode hoek linksachter
- Nog voldoende ruimte voor een achterpassagier van 180 cm achter de bestuurder van 198 cm
- Met bestuurder en/of passagier van ca 180 cm echt een zeer riante voetenruimte voor achterpassagiers
- Alle rij ondersteuning is heel erg goed uitgewerkt, nog beter dan bij de e-Niro
- HUD geeft alle info die je wenst
- Koplampen geven prima licht, wel wat minder dan bij een BMW 3-serie High-Executive (uit 2020)
- Suede op de stoelen zit voortreffelijk

Nog wennen
- Stuurbewegingen bij lane assist

Negatief
- Met een lengte van ca 180 cm nauwelijks zicht in dode hoek linksachter omdat de stoel verder naar voren staat dan bij een langere bestuurder (198 cm). Daardoor bijna gecrasht bij te snel 2 rijbanen naar links opschuiven op de snelweg. Dat was dus een goede waarschuwing, mijn eerste bijna crash door eigen schuld in 35 jaar autorijden.

Nog geen van jullie problemen ervaren gelukkig. Het geluid van het Meridian systeem heeft me ook nog niet overtuigd.
Super!
Ik kijg hem precies zo, gefeliciteerd!

Maar ik begin nu wel een beetje pissig te worden dat mijn auto nog steeds begin december als datum heeft... Kia Nederland zou kijken of het eerder kon door ergens anders een auto weg te halen, iets zegt mij dat ze er totaal geen moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

zie mijn eerdere reactie van vandaag om 13.29 uur....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• EricEB
Mooi hoor ( gefeliciteerd en veel fun ermee natuurlijk..) al dat grijs en zwart !

Ik wilde eerst een witte maar ben overstag gegaan na het zien van de kleur Glacier...steekt juist het zwarte van de bumpers, dorpels en ramen mooi af !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBo7oHJyvpDOgiHGZzkLfQzNPQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9SXhBhj3f4VnW2qxsfPqVjP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEQ9gTXrQj1WkP7J9jHxYLnKgqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1WAAt0BIcgGblgbO4P9D7PA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdBRcmLEW--RsUCome_3Z3mAu5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuC9gYxCtql4naOSat0fVnLi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-05-2023
EricEB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:03:
[...]

zie mijn eerdere reactie van vandaag om 13.29 uur....
Oei die Glacier is toch erg mooi! Ik krijg de witte (de glacier was niet op tijd uit voorraad leverbaar in mijn geval ..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Ha! Ik heb net voor de eerste keer een EV6 in het wild gespot. A1 afslag Markelo 8) was een plus in het wit. Erg tof om je eigen auto te zien van de achterkant.

Daarnaast ook eens regeneratief remmen in auto stand getest. Ik vond het niet wat. Auto gaat niet zelf naar stilstand. Dus kwam wel heel dichtbij de voorganger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

EricEB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:07:
Mooi hoor ( gefeliciteerd en veel fun ermee natuurlijk..) al dat grijs en zwart !

Ik wilde eerst een witte maar ben overstag gegaan na het zien van de kleur Glacier...steekt juist het zwarte van de bumpers, dorpels en ramen mooi af !

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De kleur is mooi en de zwarte elementen (spiegels, A stijlen) ook, daardoor lijkt het dak te 'zweven'. Ik heb zelf alleen moeite met de zwarte wielkasten. Was voor mij reden om een donkere kleur te nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Na het afbestellen van de Seat Taracco alsnog na 2 proefritten voor een Kia EV6 gegaan, een zwarte GT-Line. Zojuist van de garage de bevestiging dat deze op 29-11 geleverd gaat worden :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook gaaf al zie ik niet veel verschil met wit op de foto. Dacht dat deze meer creme was.

Maar ja mijn vrouw wilde absoluut geen wit/rood/blauw... Misschien houd ze niet van onze vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yup hele mooie kleur. Ik moest voor wit gaan, Glacier is niet in de GT-Line mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Adjo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:48:
[...]
Ik heb zelf alleen moeite met de zwarte wielkasten. Was voor mij reden om een donkere kleur te nemen.
Had/heb ik zelf ook een beetje. Eens kijken of die ooit makkelijk te wrappen zijn, los van de rest van de auto. Of spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:53
anc schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:26:
[...]

jij bent gemeen! >:)

Ik zat net trouwens iets te klooien met de verwarming. Gewoon algemeen aanzetten of vooraf verwarmen deed het niet. Maar als ik driver only en airco erbij aanzet dan verwarmt hij wel, niet heel erg veel maar toch wat.
Volgende week woensdag krijg ik de volgende update mbt de verwarming..... Die van vorige week heeft niet echt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

grotegok schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:31:
[...]

Volgende week woensdag krijg ik de volgende update mbt de verwarming..... Die van vorige week heeft niet echt geholpen.
Ik heb vandaag zo'n 120 km aan kortere ritten gedaan, eigenlijk geen issues gehad met verwarming. Ik zet heat aan en airco uit en dan zo'n 21 C, dat gaat prima. Morgen een langere rit en voor het eerst (in m'n leven) laden. Ik ga voor een Ionity snellader met de Kia card. Heb duidelijk instructies van de dealer, waarmee ik niet in zombie mode terecht zou moeten kunnen komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:08
Heb ik vandaag mijn tweede “wilde” EV6 gespot. Gewoon bij ons op de parkeerplaats! *O*

Toevallig een mede tweaker die zijn of haar Interstellar Grey Plus op het terrein van Sugar City had geparkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Adjo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:36:
[...]

Kia Werkhoven in Houten, vraag even naar Adrie v/d Pol
Adrie van der Poel? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

🤣 bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023

[ Voor 5% gewijzigd door Ihkvdb op 16-11-2021 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31

anc

[...]

Ik heb morgen een afspraak bij de garage staan voor de verwarming. Gaan ze het een en ander uitlezen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01
Adjo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:39:
[...]
Heb duidelijk instructies van de dealer, waarmee ik niet in zombie mode terecht zou moeten kunnen komen....
Zou je die ajb willen delen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Yes! Wagenparkbeheer heeft opdracht gegeven aan de LM voor de bestelling van mijn EV6 58kWh in Deep Forest met warmtepomp. En nu wachten.. als het goed is voor het eind van jaar. Ben ik eindelijk van mijn zeer gehorige kadjar af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Klopt het dat de auto niet onthoud welk scherm je in splitscreen als 2e wilt?
Dus bij navigatie op grote linkerdeel, standaard op het rechterdeel de radio.

Als dit wel kan, hoe stel ik dit dan in? Momenteel pas ik dit elke rit aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

lackaday schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:34:
[...]

Zou je die ajb willen delen?
Op zich bekend, zo staat het ook in handleiding:
- auto in P zetten (ronde knopje)
- auto uitzetten
- bij socket, eerst kabel aan paal, daarna aan auto
- laden activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2011
Bestaat het instructieboekje van de EV6 ook in een digitale (pdf) versie? Zo ja, weet iemand waar ik deze kan vinden en downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:08
bello2011 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:05:
Bestaat het instructieboekje van de EV6 ook in een digitale (pdf) versie? Zo ja, weet iemand waar ik deze kan vinden en downloaden.
Deze handleiding gebruik ik

https://ev6.synology.me/en/index.html

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bello2011 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:05:
Je hebt deze:

Maar weet niet of die bijgewerkt wordt want blijkbaar zijn er met de laatste update al zaken gewijzigd qua menu's.

PDF hebben we nog niet gezien. Misschien eens kijken of ze dit wel voor andere modellen aanbieden, dan weet je of het überhaupt gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2011
[quote]Phusebox schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:13:
[...]

Je hebt deze:

Dank je. Ik zou een NL versie ook wel prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Las net dit op een ander forum over de verwarming:
I went to my kia dealer and they told me to have the a/c and heat buttons "on" to get heat from the system.
It seems to work untill you switch off the a/c. The it starts to blow cold air even with heat button active. If you turn a/c again with heat button active you won't get any more heat until you stop the car, switch it off, get out and lock it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Allemaal vreemd, hier gewoon heat aan, AC uit. En gewoon lekker warm. Niets geen geklooi met combinatie van knopjes die aan zouden moeten staan. Gewoon auto op stand 2, driver only en een temperatuur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Bij mij nog steeds standaard heat aan als ik de auto aan zet. Met auto climate aan op 21 graden, wordt het nog steeds “heel heet” in de auto. Veel warmer als 21graden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tommy2d87
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 12:23
Zojuist gebeld door mijn dealer dat mijn Yacht Blue RWD GT-Line binnen is en dat ik hem volgende week kan komen halen. Wellicht dat ik dan ook eindelijk kan bijdragen aan dit draadje in plaats van alleen maar lezen wat jullie al allemaal uitgezocht hebben over deze pracht-bak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben eens benieuwd hoeveel vertraging mijn bestelling gaat oplopen. Verwacht wel de nodige vertraging met de marktintroductie in andere landen zoals de VS.

Eens zien of ik de auto voor september heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EricEB
[...]

zie mijn eerdere posts mbt (mijn) verwarming / airco...

Temp stond tussen 22 en 27 en toch ijskoude lucht....na eerste inspectie bleek dit al bij meer rijders te zijn gemeld en bekend bij Kia NL.
Eea is NIET met software te herstellen. Bij mijn auto is een onderdeel vervangen (regelunit), vandaag opgehaald en alles werkt nu perfekt. Ik moet het een week in de gaten houden maar men (Kia NL en dealer) vermoedt dat dit de oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:50

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

tommy2d87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:25:
Zojuist gebeld door mijn dealer dat mijn Yacht Blue RWD GT-Line binnen is en dat ik hem volgende week kan komen halen. Wellicht dat ik dan ook eindelijk kan bijdragen aan dit draadje in plaats van alleen maar lezen wat jullie al allemaal uitgezocht hebben over deze pracht-bak :).
Dat is nog eens commitment: je klanten om 21.15 's avonds bellen dat hun auto er is oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

EricEB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:52:
[...]

Temp stond tussen 22 en 27 en toch ijskoude lucht....na eerste inspectie bleek dit al bij meer rijders te zijn gemeld en bekend bij Kia NL.
Eea is NIET met software te herstellen. Bij mijn auto is een onderdeel vervangen (regelunit), vandaag opgehaald en alles werkt nu perfekt. Ik moet het een week in de gaten houden maar men (Kia NL en dealer) vermoedt dat dit de oplossing is.
Vandaag heb ik een afspraak bij de garage om de verwarming na te laten kijken. Zal ze dit gelijk meegeven. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een andere versie van de online handleiding.
http://webmanual.kia.com/...NT/KOR/English/index.html

Hierin staat wel duidelijk dat de software OTA bijgewerkt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
Dat is de handleiding voor de GEN5W navigatie, dus geen OTA voor de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:38:
Dat is de handleiding voor de GEN5W navigatie, dus geen OTA voor de auto zelf.
Ah ok. Lekker duidelijk:

"Latest map and software are provided through wireless update. New software is automatically downloaded when the vehicle is on. After installation of the software is complete, you can view the update details from the notification window."

Maar ik snap wat je bedoelt.

Hebben ze trouwens met de vorige update ook de moeite genomen de plaatjes van de Ioniq 5 te vervangen door de EV6? :X

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Phusebox Ik heb nergens de Ioniq 5 gezien, mogelijk was dat in de beta software het geval?

Ik heb volgende week een afspraak voor het monteren van de trekhaak :)

[ Voor 28% gewijzigd door Freezhost op 17-11-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:01:
@Phusebox Ik heb nergens de Ioniq 5 gezien, mogelijk was dat in de beta software het geval?

Ik heb volgende week een afspraak voor het monteren van de trekhaak :)
Op het EV scherm sowieso, staat zelfs in de online manual zo 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeWzfb1YtpD4IQTqIhk8_bCPmaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8p86cgd73tKNnRJTfmlw8hnW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:09:
[...]

Op het EV scherm sowieso, staat zelfs in de online manual zo 8)7

[Afbeelding]
Ik vind dat best wel slordig. Niet persé dat het meer op een Ioniq 5 lijkt. Zou ook een Niro kunnen zijn bv. Maar een generiek plaatje...je wil toch je 'eigen' auto zien. Bij andere merken zie je ook je eigen model. En net zo als met de 360 camera...dan zie je wel de EV6 maar altijd een witte...kan dat nou niet beter?

Absoluut geen halszaken maar geeft naar mijn idee net wat meer beleving. En dat ze oog hebben voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Aan die kleur van de auto bij 360 graden wordt aan gewerkt als ik mijn dealer moet geloven, dus dan heb ik hoop dat ze op andere plekken dit ook nog wel gaan verbeteren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Hier ook een blije bijna EV6 rijder. na een tweetal weken hier op het forum te volgen heb ik vandaag het bericht gekregen dat de wagen ingeschreven is en de nrplaat vrijdag bij de dealer is. Als alles goed gaat heb ik een weekend kamperen gewonnen in de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:46
alwinus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:35:
[...]

Ik vind dat best wel slordig. Niet persé dat het meer op een Ioniq 5 lijkt. Zou ook een Niro kunnen zijn bv. Maar een generiek plaatje...je wil toch je 'eigen' auto zien. Bij andere merken zie je ook je eigen model. En net zo als met de 360 camera...dan zie je wel de EV6 maar altijd een witte...kan dat nou niet beter?

Absoluut geen halszaken maar geeft naar mijn idee net wat meer beleving. En dat ze oog hebben voor details.
Helemaal mee eens, idem voor de kleur van de auto in 360 view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

tommy2d87 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:25:
Gefeliciteerd! En goed om te weten dat het moment van leveren bij dealer tot ophalen voor jou ongeveer een week is. Ik heb te horen gekregen dat m'n witte GT-Line 29 november aankomt bij dealer, en enige wat zeggen is: levering 'medio' december.

Een en ander zal vast ook afhangen van drukte bij een specifieke dealer, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Hebben de gene die de auto al in bezit hebben, ook al het koffiezetapparaat erbij gekregen??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
--HOOLIE-- schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:07:
Hebben de gene die de auto al in bezit hebben, ook al het koffiezetapparaat erbij gekregen??
Si

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

Wat is dat verhaal rondom dat koffiezetapparaat ? Want daar heb ik de dealer bij mij nooit iets over horen zeggen?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:45:
Wat is dat verhaal rondom dat koffiezetapparaat ? Want daar heb ik de dealer bij mij nooit iets over horen zeggen?
De eerste 1500 mensen die een EV6 bestelden zouden daar een zo'n Nespresso koffie apparaat bij krijgen. Wel een zeer basis model. Je moet er even specifiek om vragen, KIA Nederland stuurt ze dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
--HOOLIE-- schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:07:
Jep, 2 dagen na het afhalen van de auto werd ik gebeld dat er nog een koffiezetapparaat stond voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Bakkie voor onderweg apparaat.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:14
EricEB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:52:
[...]

Hopelijk is dat bij mij ook het issue.. Morgen gaat voor de 2e keer de KIA naar de garage om te kijken naar het verwarming probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Ik heb en hoef er geen koffiezetapparaat bij :) (Was alleen voor de eerste x pre-orders toch?)

Zojuist ben ik bij de garage geweest voor de verwarming. Ze hebben hem uitgelezen en geen foutcodes gevonden. Echter hebben ze geconstateerd als de verwarming op 27-28 gezet + blower op 8 dat het dan wel werkt.
Daarna op de terugweg naar huis heb ik hem op 22 graden gezet en het werkte gewoon...
Alsof er een batterijlipje weggehaald is en hij het nu doet. Ik ga het de komende dagen ervaren.

Er staat al wel een afspraak ingepland medio december om de kleinere puntjes op te pakken, dat waarschijnlijk dan met een software update gefixt zal zijn. Opvallend genoeg zijn er op dit moment geen nieuwe updates beschikbaar, terwijl 1 iemand hier in het forum al wel een nieuwere versie gekregen heeft dan ik heb. Waarschijnlijk is die niet officieel nog beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:58
Mijn verwachte leverdatum is nu definitief: 26-11 kan ik 'em halen eind van de middag! Helaas weinig tijd die weken erop om ermee te spelen, maar kan er in ieder geval naar kijken.

Kijk er naar uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Laatst online: 28-04-2024
Altijd fun als je de materialen heb staan om iets leuks te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9uW7ZoT8sXauOAQbXcdhwPc-as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eElQvFyzhFW5KLx3sg6EvaI5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Lion-Art schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:16:
Altijd fun als je de materialen heb staan om iets leuks te maken.

[Afbeelding]
mooi logo, maar wat mag ik meer zien? hoe wat en waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lion-Art
JPoers83 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:23:
[...]

mooi logo, maar wat mag ik meer zien? hoe wat en waar?
Was net wat dingen met de lasersnijder aan het maken, en ik heb nog wat geborsteld kunststof materiaal liggen. Dit heeft ook aan de achterkant een 3m kleef laag.
Dus ik dacht laat ik het nieuwe Kia logo een maken.

Materiaal is een 1mm dik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oM6HXl96d2uMfxnirb_dfsOze0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hP1zr3Sj6jU0mC7QPL0WKs89.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Helaas. 58kw versie verlaat van wk47 naar wk52Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL37TYqsotO-vdj9RChWEBLwkqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZPwBxtRp5Uu9kDnFkUaZ59f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
Lion-Art schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:40:
[...]

Was net wat dingen met de lasersnijder aan het maken, en ik heb nog wat geborsteld kunststof materiaal liggen. Dit heeft ook aan de achterkant een 3m kleef laag.
Dus ik dacht laat ik het nieuwe Kia logo een maken.

Materiaal is een 1mm dik.

[Afbeelding]
Ow zo, het is nog los, ik dacht je hebt het al ergens opgeplakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
king_dude schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:59:
Helaas. 58kw versie verlaat van wk47 naar wk52[Afbeelding]
Welke dealer/LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lion-Art
JPoers83 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:13:
[...]

Ow zo, het is nog los, ik dacht je hebt het al ergens opgeplakt :)
Had het op een andere machine geplakt, niks met een auto te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfust
  • Laatst online: 04-02-2022
Nespresso apparaat is de allernieuwste Vertuo plus. Die is met nieuwe cupjes, die je alleen nog maar bij Nespresso (duur) kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Als je particulier de auto wil verzekeren kan ik je vertellen dat afhankelijk van waar je woont en welke dekking je wenst dit nog wel lastig kan zijn.

Veel verzekeraars wilde niets zonder klasse 3 alarm. Tenzij je bereid was te zaken met de dekking tot 50.000 euro. Beetje afhankelijk van je model is het een trade-off tussen kosten maken voor alarm installatie of je dekking bijstellen.

Ik vond het iig weer een hele hoop gedoe.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:05:
Als je particulier de auto wil verzekeren kan ik je vertellen dat afhankelijk van waar je woont en welke dekking je wenst dit nog wel lastig kan zijn.

Veel verzekeraars wilde niets zonder klasse 3 alarm. Tenzij je bereid was te zaken met de dekking tot 50.000 euro. Beetje afhankelijk van je model is het een trade-off tussen kosten maken voor alarm installatie of je dekking bijstellen.

Ik vond het iig weer een hele hoop gedoe.
En het alarm klasse 3 systeem is nog niet via Kia te koop. Wel raar dat in andere landen dit standaard is en hier weer niet, zeker als verzekeraars er blijkbaar moeilijk over doen.

Bij Kia Zelf verzekeren, dan kunnen ze het moeilijk weigeren :) Maar die zullen wel duur zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Zojuist terug van Van Mossel in Hengelo voor mijn achterbank die niet plat kon. Deed het "opeens" weer, maar ik rook wel wat WD40 in de auto. Achja het werkt, ik ben blij.

Maandag de 29e mag mijn EV6 even een dagje logeren bij ze, voor o.a. het snelladen dat traag is en spontaan koude lucht terwijl de verwarming gewoon aan staat.

Ook nog gehad over ons lijstje, maar daar wilden ze niks van weten en moesten we maar bij Kia Nederland aanbieden.

Zombie mode nog over gehad met ze (niet die term gebruikt), maar was volgens hen ofwel een gebruikersfout, of een of ander boutje die verkeerd gemonteerd was en waardoor de accu leegliep. Was nog in onderzoek en kwam hoogstwaarschijnlijk een terugroep actie van.

Ze gaven wel eerlijk toe dat het allemaal nieuw was en ze er ook nog niet heel veel van wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:21:

Ook nog gehad over ons lijstje, maar daar wilden ze niks van weten en moesten we maar bij Kia Nederland aanbieden.
Best triest zo'n reactie. Zijn nog blijven hangen in de jaren '90 daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 11:59
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:16:
[...]

En het alarm klasse 3 systeem is nog niet via Kia te koop. Wel raar dat in andere landen dit standaard is en hier weer niet, zeker als verzekeraars er blijkbaar moeilijk over doen.

Bij Kia Zelf verzekeren, dan kunnen ze het moeilijk weigeren :) Maar die zullen wel duur zijn.
Die optie is er wel. Te bestellen als optie. zie op pagina 26 in deze accessoires lijst. Onderdeelnummer ZKCVC046273. Zie https://dedigitaleshowroom.nedlinx.nl/EV6/

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:25:
[...]

Mjah, zo ken ik ze ook niet uit mijn Ceed tijd die ik ook via hen in onderhoud had. In plaats van dat ze een mailadres doorgeven ofzo, nee enkel het algemene telefoonnummer van ze (0888 - 542 542)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bitwizz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:26:
[...]

Die optie is er wel. Te bestellen als optie. zie op pagina 26 in deze accessoires lijst. Onderdeelnummer ZKCVC046273. Zie https://dedigitaleshowroom.nedlinx.nl/EV6/
De optie is er wel, maar de website van Kia en de dealer zeggen: nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:25:
[...]

Ik ken van Mossel niet anders. Ze sturen daar sterk op output, niet direct op belang van de klant.

born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Content Den Bosch / Leaseplan
(Versie met warmtepomp)
Pagina: 1 ... 42 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic