Nu het officieel mogelijk gemaakt wordt, zal het geen invloed hebben op de garantie. Uitleg is helder, dus geen anxiety van mijn kant...
Heb al eerder niet officiele nav update gedaan in mijn sorento die ik hiervoor had. Daar moest je destijds nog €60 per jaar voor een update betalen...

Inmiddels enige update anxiety ondervonden. Gisteravond update 211106 over de USB gedaan. Leek allemaal goed t zijn verlopen, behalve dat ik zag dat na de update de oude software versies nog vermeld werden.
Vervolgens raakt het rechter scherm bricked. Zwart, kan niks meer.
Linker scherm ok, kan nog gewoon rijden, echter geen nav funkties, media funkties en camera funkties meer.
Ik denk: "maandag maar ff bij de dealer opnieuw laten installeren."
Vanmorgen wil ik met mijn zoon een spin maken.
Zombie
Kon de wagen ook niet meer uit krijgen.
Dealer gebelt en na overleg KIA pechhulp ingschakeld.
Monteur kreeg bij toeval de wagen uit. Blijkt dat je de rem niet moet intrappen als de wagen al in de P stand staat...
Maar nog steeds niet in D of R. Uiteindelijk sleepoog er op om hem af te slepen. Wil de monteur de wagen er op takelen, gaat hij ineens wel in D.
Wagen zelf naar d dealer gereden. Heb een E-Niro in bruikleen nu. Maandag gaan ze verder kijken.
Verkoper was zeer verbaasd dat KIA Nav updates nu vrijgeeft aan de klanten om zelf te doen...