Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58
Freezhost schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:28:
Na de het installeren van de updates door de dealer werkt het voorverwarmen terwijl de laadkabel is aangesloten perfect. _/-\o_ Wel viel gisterenmiddag naar de update iedere keer DAB weg maar dan kan ook aan DAB zelf liggen, volgende week maar even testen en als dat dan nog steeds het geval maar weer melden.

Mijn auto heeft nu de volgende softwareversies:

Softwareversie: CV_E.EUR.S5W_L.001.001.210719
Firmwareversie: CV_E.EURO.04.210719.MICOM
Navigatie-app: STD5W.EUR.KMC.210716.d0d178e
Kaartversie: EUR.14.41.42.585.501.2(D.I3/E.I3)
KMBD Software: 03.42

De meeste die de navigatie hebben bijgewerkt via de updater hebben dus een nieuwere versie.
Ik heb/had dezelfde software versies.
Maar ik kreeg vaak wel een error in de connect app.

Vooral als ik 's ochtends dan het voorverwarmen wil starten dan krijg ik de melding:
laadkabel losgekoppeld, Doeltermperatuur kan niet worden bereikt.
Controleer de aansluiting van uw oplaadkabel
Maar kabel zat er in alleen was de accu vol. Dus niet aan het laden.
Maar de sessie op de lader was ook nog gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Gaat voorverwarmen zonder laadkabel er overigens ooit komen of is dat sowieso niet gebruikelijk bij een EV?
Want kan me voorstellen dat de auto niet elke dag aan de kabel hangt en bij kantoor heb ik sowieso geen laadpunt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:39:
Gaat voorverwarmen zonder laadkabel er overigens ooit komen of is dat sowieso niet gebruikelijk bij een EV?
Want kan me voorstellen dat de auto niet elke dag aan de kabel hangt en bij kantoor heb ik sowieso geen laadpunt.
Dit werkt juist wel bij mij ;)
Gister nog gebruikt.
Hij gaat wel na een tijdje vanzelf weer uit (weet niet of dit aan de paal anders werkt).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:40:
[...]

Dit werkt juist wel bij mij ;)
Gister nog gebruikt.
Hij gaat wel na een tijdje vanzelf weer uit (weet niet of dit aan de paal anders werkt).
Ah top. Fijn om te weten. Tegen de tijd dat ik er in rij moet ik me waarschijnlijk meer zorgen maken over het op afstand koelen ipv verwarmen :+ (En dan bedoel ik de zomer, niet de opwarming van de aarde en het feit dat ik nog 40 jaar nodig heb om te beslissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-09 15:51
Schitterend :) vond de RWD ook al goed geveerd... benieuwd wat die adaptive vering in de GT gaat doen. Bij mijn Audi verandert die met de stand die ik selecteer van hard naar super hard .... niets voor onze Belgische wegen :X :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stimpyrulez schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:25:
[...]

@ZuinigeRijder kan je zo zien of de EV6 ook de hardware heeft voor wireless CP/AA?
Ik weet zo niet waar ik dat zou moeten vinden ;)
Zie deze post hoe je in de engineering mode moet komen voor de IONIQ 5. Password is 0652 voor de IONIQ 5.

Zie onderstaande foto, BCM89359 wordt getoond als hardware versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhyPpf_5kYtQ1_nlXPcNdrWd8Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNKeS84pf4nedQmGDDV7WKjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Vandaag AWD Plus steel grey ophalen: Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 18-09 13:44
EricEB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:36:
zojuist gebeld door dochter...auto doet het niet, krijg rare meldingen...
Ze stond aan de laadpaal, na ontkoppelen wilde weg rijden maar auto ging niet in P of R en kreeg meldingen op dashboard..

Ik vroeg haar alles uit te doen en uit te stappen en vergrendelen, daarna ontgrendelen en starten...en ja hoor, hij deed het weer.. vreemd...

Is dit nu het Zombie effect ?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verdikkeme.....een heel boze vrouw (mijn eigen..)aan de telefoon..
Ze staat stil op druk kruispunt en ja hoor, spontaan weer rode accu in scherm en de auto doet niets meer.. :(

Niets hielp...net als met doochter ook nu uitstappen, auto op slot en dan weer opnieuw instappen en starten...en ja hoor, hij doet het weer...dealer gebeld maar herkent melding niet

Inmiddels krijgt vertrouwen nu wel wat krasjes....
-verwarming doet het vaker niet dan wel
-al 2 x weigering met vreemde foutmeldingen..

Maandag gaat hij naar de dealer, zal er nadrukkelijk naar laten kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:23:
[...]

Ze staat stil op druk kruispunt en ja hoor, spontaan weer rode accu in scherm en de auto doet niets meer.. :(

Niets hielp...net als met doochter ook nu uitstappen, auto op slot en dan weer opnieuw instappen en starten...en ja hoor, hij doet het weer...dealer gebeld maar herkent melding niet

Oei dat is wel wat erger dan wanneer je de auto aanzet en hij doet het niet. Hopelijk zorgt de laatste update voor een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Jeetje, wat een verhalen.
Ik heb "Eefje" pas 1 dag en tot op heden geen probleem. Hoop dat het zo blijft :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

stimpyrulez schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:29:
[...]
......
Update duurde +/- 30min
Heb de 'snelle update' gekozen
Eerst de 'standaard update', maar het valideren duurde daar al heel lang.
Dus later de snelle update, en toen ging het ook wat sneller.
Maar het heeft bij mij van 15:48 tot 16:28 geduurd (effe de timestamps van de foto's bekeken).
Dus zeg maar ruim 30min

[Afbeelding]
Het kan altijd erger.
Kaartupdates van mijn Peugeot 308 duren gemiddeld 2-3 uur en de motor moet blijven draaien!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 21:08
[...]

Begrijp ik nu goed dat de auto tijdens het rijden uitgevallen is en blokkeert? Als dat het geval is zou ik hem nu meteen naar de dealer brengen en een vervangende auto vragen totdat het euvel gevonden, bekend en opgelost is want dit is levensgevaarlijk. Een druk kruispunt is al erg maar op de linkerbaan van de snelweg misschien nog wel gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 22:17
Adjo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:26:
[...]

Speakers (althans kwalitatief goede) hebben tijd nodig om goed te klinken. Na zo'n 80 uur afspelen is de klank beduidend beter dan net nieuw. Dus luister veel en uiteenlopende muziek (ook eens klassiek en jazz). Of zet de radio gewoon aan terwijl je de auto geparkeerd hebt (let wel op je 12V accu ;) )

Zelf ontdekte ik tijdens de proefrit ook een geluidsinstelling die volgens mij 'surround' heet. Dat gaf een veel beter geluid dan de standaard instelling.
Nooit geweten. Hoe werkt dat dan?
Maar fijn dat kwaliteit toeneemt.

Wel grappig, dat de surround tijdens mijn testrit niet om aan te horen was; klonk heel blikkerig.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:12
Weet iemand hoe ik i-pedal als default zet? Iedere keer springt ie terug op regen #3 nadat hij in R geweest was, terwijl ie in i-pedal modus moest zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
magikfly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:39:
Weet iemand hoe ik i-pedal als default zet? Iedere keer springt ie terug op regen #3 nadat hij in R geweest was, terwijl ie in i-pedal modus moest zijn
i-Pedal kan niet als default. Hij onthoud je vorige instelling, behalve i-Pedal, dan gaat ie altijd naar regen 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
HansAuutB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:38:
[...]

Nooit geweten. Hoe werkt dat dan?
Maar fijn dat kwaliteit toeneemt.

Wel grappig, dat de surround tijdens mijn testrit niet om aan te horen was; klonk heel blikkerig.
Hier staat een mooie uitleg. Komt er op neer dat het een paar nieuwe schoenen zijn die pas echt lekker zitten als je ze hebt ingelopen.
https://www.cambridgeaudio.com/row/en/blog/how-run-speakers
https://improvecaraudio.com/car-speakers-need-breaking-in/

[ Voor 5% gewijzigd door JerJon op 12-11-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:00
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:27:
De navigatie is weer up to date

Wat ik zie is dus extra keuzes bij kia connect (bijv. Sport info)

Volgens mij ook wat meer gebouwen (3d) op de kaart.

Verder zo snel nog niet wat gezien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er nu los van het algemene thema (zwart of wit) ook een optie om alleen de kaartkleur in te stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
O-B-One schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:37:
[...]

Begrijp ik nu goed dat de auto tijdens het rijden uitgevallen is en blokkeert? Als dat het geval is zou ik hem nu meteen naar de dealer brengen en een vervangende auto vragen totdat het euvel gevonden, bekend en opgelost is want dit is levensgevaarlijk. Een druk kruispunt is al erg maar op de linkerbaan van de snelweg misschien nog wel gevaarlijker.
Gelukkig niet...alleen bij stilstaan.
1 x na laden en niet weg kunnen rijden
1 x stilstaan bij stoplicht, per abuis 'motor' uit en weer aan en toen kwam rode accu en kon ze niets meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Iusedto schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:31:
Jeetje, wat een verhalen.
Ik heb "Eefje" pas 1 dag en tot op heden geen probleem. Hoop dat het zo blijft :)
Eefje ook... :)

Het is een nieuw model op een nieuw platform. Daar horen kinderziektes bij. Ik ga er vanuit dat Kia en Hyundai er alles aan gelegen is om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Dit platform is een grote investering en erg belangrijk voor hun toekomst. Dus ze zullen er alles aan doen om te zorgen dat er een positief beeld is over dit platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:47:
[...]

Is er nu los van het algemene thema (zwart of wit) ook een optie om alleen de kaartkleur in te stellen?
dit wilde ik nog effe checken ja, zal vanmiddag effe kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:12
Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:41:
[...]

i-Pedal kan niet als default. Hij onthoud je vorige instelling, behalve i-Pedal, dan gaat ie altijd naar regen 3.
Stom dat de Koreanen dat zo hebben geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:01
Wanneer is eigenlijk die "grote opening" van die Kia Navigation updater of is dat nog gissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:01
magikfly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:06:
[...]

Stom dat de Koreanen dat zo hebben geprogrammeerd.
Mee eens, ik heb hem nu op auto staan maar kan kun je i-Pedal niet eens gebruiken. Moet je eerst de auto stand weer uitzetten en dan i-Pedal aan. Bij vertrek ben je dan nog gewend aan i-Pedal maar die is dan ineens uit en dat kan best voor verrassingen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
KingOfNorway schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:04:
[...]

Eefje ook... :)

Het is een nieuw model op een nieuw platform. Daar horen kinderziektes bij. Ik ga er vanuit dat Kia en Hyundai er alles aan gelegen is om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Dit platform is een grote investering en erg belangrijk voor hun toekomst. Dus ze zullen er alles aan doen om te zorgen dat er een positief beeld is over dit platform.
Geen zorgen, ik heb al dik 2000 probleemloze km op de teller staan. Ik denk dat 9 van de 10 hier gemelde issues door het inleren (van de bestuurder) komt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KLB99 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:08:
[...]

Geen zorgen, ik heb al dik 2000 probleemloze km op de teller staan. Ik denk dat 9 van de 10 hier gemelde issues door het inleren (van de bestuurder) komt 😉
Of jij hebt gewoon dikke vette mazzel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:08:
[...]

Mee eens, ik heb hem nu op auto staan maar kan kun je i-Pedal niet eens gebruiken. Moet je eerst de auto stand weer uitzetten en dan i-Pedal aan. Bij vertrek ben je dan nog gewend aan i-Pedal maar die is dan ineens uit en dat kan best voor verrassingen zorgen.
Klopt het trouwens dat er een vertraging van ca. 1-2 sec zit op het i-Pedal, als je gas loslaat dat het even duurt voor die reageert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• someone4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 08:26
Deze vraag heb ik nog niet zien voorbij komen:

Is de EV6 eigenlijk uitgerust met een eigen sim-kaart, of moet je een eigen (data?) sim voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:27
Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:16:
[...]

Of jij hebt gewoon dikke vette mazzel :X
Ik heb vooralsnog ook weinig issues, anders dan de gemelde dingen in het board. Wat neerkomt op snelladen.

i-Pedal gaat bij mij direct dus geen enkele vertraging! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:27
someone4 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:29:

Is de EV6 eigenlijk uitgerust met een eigen sim-kaart, of moet je een eigen (data?) sim voorzien?
Eigen datasim! :) Geen eigen hoeven aan te leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
someone4 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:29:

Geen Eigen simkaart nodig, zie ook op de KIA Connect pagina FAQ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-60nxea32wi92c3kOAygYX_7RI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ew0OFFMysOQpmaSkotZ6TIe9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jov13
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Rij sinds 1 november een zwarte RDW GT line en heb 1.000km op de teller staan. In één woord “fantastische” auto. Het enige wat ik mis na mijn overstap vanuit een Mazda CX5 is de hoogte, maar dat is ook een beetje wennen.
Ik heb wel af en toe wat instellingsproblemen met de verwarming, maar zo te lezen hebben daar meer mensen een issue mee.
Al diverse duimpjes van jaloerse weggebruikers gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
Voor de geinteresseerden een verbruiksoverzicht van https://www.lachaineev.fr/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdeNlkPQ2JUknM-8bvnxGf7U34c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6e0wRVCnSLCBsqNSqM0B2pN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:15
[...]

EricEB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:36:
zojuist gebeld door dochter...auto doet het niet, krijg rare meldingen...
Ze stond aan de laadpaal, na ontkoppelen wilde weg rijden maar auto ging niet in P of R en kreeg meldingen op dashboard..

Ik vroeg haar alles uit te doen en uit te stappen en vergrendelen, daarna ontgrendelen en starten...en ja hoor, hij deed het weer.. vreemd...

Is dit nu het Zombie effect ?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is wel een echt serieus probleem voor op de lijst.
Formulier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Pilot41Day schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:54:
[...]

Gefeliciteerd met deze keuze, en ja nu gaat het lange wachten beginnen😉
De tijd maar doorkomen met veel lezen in dit forum en kijken naar YouTube filmpjes om het leed wat te verzachten.

Een voordeel van dit lange wachten (hoop ik) is dat tegen de tijd dat wij onze GT krijgen volgend jaar de meeste software bugs mogelijk verholpen zijn met een update.
Thanks... jij ook ;-) Lol idd als ik die kleine problemen hoor. Maar die "zombie" mode daar zou ik echt gek van worden. Had het tijdens de testrit al en stond 5min te prullen om terug verder te geraken. Gelukkig naast de weg maar zoals die andere kerel zijn vrouw gehad heeft in het midden van een druk kruispunt pfffffff dat wil je niet meemaken 8)7 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Pilot41Day schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:54:
[...]

Een voordeel van dit lange wachten (hoop ik) is dat tegen de tijd dat wij onze GT krijgen volgend jaar de meeste software bugs mogelijk verholpen zijn met een update.
Die van ons ook tegen die tijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeze
  • Laatst online: 30-11-2021
ik lees dat er meer mensen zijn die problemen met de kachel hebben . heeft bij mij 1 keer gewerkt en daarna krijg ik er geen warme lucht uit. iemand een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
peeze schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:52:
ik lees dat er meer mensen zijn die problemen met de kachel hebben . heeft bij mij 1 keer gewerkt en daarna krijg ik er geen warme lucht uit. iemand een oplossing hiervoor gevonden?
Een gaskacheltje in de Frunk plaatsen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeze
  • Laatst online: 30-11-2021
goh, leukste thuis zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLB99
  • Niet online
EricEB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:55:
[...]

Gelukkig niet...alleen bij stilstaan.
1 x na laden en niet weg kunnen rijden
1 x stilstaan bij stoplicht, per abuis 'motor' uit en weer aan en toen kwam rode accu en kon ze niets meer..
Vraag de dames maar eens of ze eerst de rem goed hebben ingedrukt voor het aanzetten. Ik weet het antwoord nu al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
Ik blijf de laadsnelheid echt bagger vinden bij fastned 300kw plus.

Fastned legt het issue bij de auto neer . Wordt ff ritje jia dealer.

Gemiddeld 70kw en soms gaat hij naar de 120 130.

Ik verwacht van deze bak minstens standaard 180kw plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLB99
  • Niet online
Problemtulip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:08:

https://zerauto.nl/fastne...-snel-kan-hij-echt-laden/

Komt overeen met wat ik zelf haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Las net op kiaevforums.com dat na deze update de navigatie ook OTA geüpdate kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:20:
Las net op kiaevforums.com dat na deze update de navigatie ook OTA geüpdate kan worden.
Vraag me af of ze dit incrementeel doen of een volledige update via wifi.
Even een 27gb update downloaden zal de kosten van de e-sim niet te goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Problemtulip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:08:

Weet je ook hoe koud de accu was?
Hoeveel heb je daarvoor gereden om bij de lader te komen?
Wat was de SOC bij het starten?

Ik stel die vragen want met de KIA of Hyundai doen ze, niet zoals tesla, de accu voorverwarmen. En met deze temps zal de accu koud zijn en dus houdt de BMS de hogere snelheden tegen. Nu weet ik niet welke temp de accu lekker vindt maar bij de e-Niro is dit bijv 25 graden celcius of iets hoger, vanaf dan laat de BMS alle remmen los.

Het mooiste is dus om met een zo leeg mogelijke accu bij de snellader aan te komen en dat deze tijdens het laden warm wordt en dan meer snelheid krijgt. Je kunt de temp meten met een bluetooth dongle en een app zoals carscanner (denk dat Björn die ook zo gaat gebruiken in z'n livestream)

Stream zou hier te vinden moeten zijn: YouTube: Kia EV6 range and charging test

[ Voor 5% gewijzigd door NiroNiro op 12-11-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcovit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:24:
[...]

Vraag me af of ze dit incrementeel doen of een volledige update via wifi.
Even een 27gb update downloaden zal de kosten van de e-sim niet te goede komen.
Grote kans dat de OTA update alleen regionaal is. Zo werkt het in ieder geval bij een aantal merken.
Wil je de volledige kaart van Europa updaten moet je zelf aan de slag met een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
korte reactie(s)..

De rem was WEL goed ingedrukt door mijn vrouw...maar toch een rode accu ( dus, verkeerde antwoord)
Verwarming perikelen...ik probeer bij te houden wanneer hij het NIET doet, het lijkt alsof hij NA het laden het sowieso niet warm wordt...

Vwb FastNed..., hij shiet redelijk snel naar 70 tot 100...dan na paar seconden lopt hij door...naar plm 200, prima !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inGVtXUvZ35RMAzDUXuW4Gk-GMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4JY44s8HJgeasFe9qiAQyTV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
dat is zeker netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NiroNiro schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:28:
[...]

Ik stel die vragen want met de KIA of Hyundai doen ze, niet zoals tesla, de accu voorverwarmen. En met deze temps zal de accu koud zijn en dus houdt de BMS de hogere snelheden tegen. Nu weet ik niet welke temp de accu lekker vindt maar bij de e-Niro is dit bijv 25 graden celcius of iets hoger, vanaf dan laat de BMS alle remmen los.
Dat verwarmen gebeurt in de modellen met warmtepomp toch juist wel bij de EV6 en Ioniq5?
In the Li-ion batteries used in BEVs, cycles of ‘charging’ and ‘discharging’ are repeated as lithium ions move back and forth between the positive and negative electrodes through liquid electrolytes. The reduction in the battery output happens in winter because electrolytes in a liquid state harden at lower temperatures. Hardened electrolytes cause the movement of lithium ions to slow down, which in turn increases the internal resistance of the battery, resulting in a decrease in the charge/discharge performance. For this reason, charging the battery in winter takes longer than charging at room temperature.

To solve the problem, a heater technology that forcibly raises the temperature of the battery has been utilized in the E-GMP. By instantly raising the temperature of the battery, electrolytes can be kept at room temperature, which enables smoother charging of the battery even at low temperatures. When you experience an E-GMP-powered EV in winter, you will discover that any inconvenience caused by delayed battery charging time has been further eliminated.
Van hier

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:39:
[...]

Dat verwarmen gebeurt in de modellen met warmtepomp toch juist wel bij de EV6 en Ioniq5?

[...]

Van hier
De warmtepomp heeft volgens mij niets te maken met het verwarmen van de accu. De warmtepomp is een efficiëntere manier om het interieur te verwarmen.

Verwarming van de accu zit in Nederland op alle uitvoeringen van de EV6. Bij de Ioniq 5 pas vanaf Connect+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:41:
[...]

De warmtepomp heeft volgens mij niets te maken met het verwarmen van de accu. De warmtepomp is een efficiëntere manier om het interieur te verwarmen.

Verwarming van de accu zit in Nederland op alle uitvoeringen van de EV6. Bij de Ioniq 5 pas vanaf Connect+.
Ik zie het inderdaad, ik had dat onterecht aan de warmtepomp gekoppeld. Weer wat geleerd, waarvoor dank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Bjorn Nyland is nu (live) bezig met de EV6 range en charging test
https://chargefinder.com/en/live/teslabjorn

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 12-11-2021 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
[...]

Maar wordt er ook actief verwarmd? Net als bij een Tesla dat je naar een snellader navigeert en dat de auto begint met voorverwarmen van de accu voor optimaal laadsnelheid? Bij de e-Niro is dat niet zo, hopelijk zit dat wel bij de ev6 ingebouwd want dat scheelt wel wat.

Je kunt anders een beetje meehelpen door onderweg naar de snellader te regenereren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
NiroNiro schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:08:
[...]

Maar wordt er ook actief verwarmd? Net als bij een Tesla dat je naar een snellader navigeert en dat de auto begint met voorverwarmen van de accu voor optimaal laadsnelheid? Bij de e-Niro is dat niet zo, hopelijk zit dat wel bij de ev6 ingebouwd want dat scheelt wel wat.

Je kunt anders een beetje meehelpen door onderweg naar de snellader te regenereren…
Nee, dat wordt nog niet gedaan. Maar de Genesis GV60 (ook op het E-GMP platform) doet dit wel dus wellicht zit het in een toekomstige update... of in de update die gisteren gereleased is maar dat weten we nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:02:
Bjorn Nyland is nu (live) bezig met de EV6 range en charging test

[YouTube: Kia EV6 range and charging test]
Leuk toeval, ik kom een paar keer per jaar in die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:10:
[...]

Nee, dat wordt nog niet gedaan. Maar de Genesis GV60 (ook op het E-GMP platform) doet dit wel dus wellicht zit het in een toekomstige update... of in de update die gisteren gereleased is maar dat weten we nog niet.
Dat zou een leuke toevoeging zijn! Ik zie dat he goed bezig bent geweest in de chat van de livestream 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Mij is verteld dat de warmtepomp juist ook bedoeld is om de accu te verwarmen....

Overigens is deze niet standaard op alle modellen, pas vanaf de Plus is deze aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:27:
[...]

Mij is verteld dat de warmtepomp juist ook bedoeld is om de accu te verwarmen....

Overigens is deze niet standaard op alle modellen, pas vanaf de Plus is deze aanwezig
Dat klopt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyuvkZtSYazM7DKWA03fnvBqTIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pns2XHaKtCbguGAzyLMfQFn8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Grappig..

Dan zit het dus in het woord... jij wijst 'Batterijverwarming' aan... en we hadden het over 'Warmtepomp'....en die staat onderaan bij de Plus....en niet bij de standaard.

Als het apparaat een hen het zelfde zijn....klopt het lijstje niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:33:
Grappig..

Dan zit het dus in het woord... jij wijst 'Batterijverwarming' aan... en we hadden het over 'Warmtepomp'....en die staat onderaan bij de Plus....en niet bij de standaard.

Als het apparaat een hen het zelfde zijn....klopt het lijstje niet.
Sorry ik had je post verkeerd gelezen, maar het is ook niet hetzelfde. Ik bedoelde dus dat batterijverwarming op alle uitvoeringen zit.

Warmtepomp haalt energie uit o.a. de lucht en zet het om in warmte, zoals een airco thuis die ook kan verwarmen. Dit in tegenstelling tot een traditionele elektrische kachel in een auto.

De batterijverwarming doet wat het zegt; de batterij verwarmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 12-11-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Er zit wel een connectie tussen de warmtepomp en de accu maar dat is naar mijn weten meer om de cabine te verwarmen. Restwarmte uit de accu wordt in dat geval dan gebruikt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:36:
[...]

Sorry ik had je post verkeerd gelezen, maar het is ook niet hetzelfde. Ik bedoelde dus dat batterijverwarming op alle uitvoeringen zit.

Warmtepomp haalt energie uit o.a. de lucht en zet het om in warmte, zoals een airco thuis die ook kan verwarmen. Dit in tegenstelling tot een traditionele elektrische kachel in een auto.

De batterijverwarming doet wat het zegt; de batterij verwarmen.
Warmtepomp is optioneel op de standaard uitvoering en gebruikt vooral de restwarmte van de motor en batterij om de cabine te verwarmen. Hierdoor wordt met name in de winter energie bespaard. Hij heeft geen functie bij het verwarmen van de batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:44:
[...]

Zie deze post hoe je in de engineering mode moet komen voor de IONIQ 5. Password is 0652 voor de IONIQ 5.

Zie onderstaande foto, BCM89359 wordt getoond als hardware versie.

[Afbeelding]
Blijkbaar is de hardware dus precies hetzelfde.
Dus ook de EV6 heeft de BCM89359
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZGdf1-1C7M6oiBPcyeacGy7u_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gpDvEt8iOuOW2qCRmrDOz8f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:47:
[...]

Nou, ik zat te kijken vanmiddag maar kon er helaas weinig over vinden.
Kon alleen kiezen (thema) tussen wit en zwart.

Zou verwachten dat je dan nog iets bij de navigatie kon kiezen qua kleuren, maar daar kan ik überhaupt niks vinden.
Ben dus wel benieuwd wat dat zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@stimpyrulez Dank voor het nakijken. In de algemene online manual is er een optie te zien waarbij kaartkleur in te stellen is. Die manual is niet EV6 specifiek, dus als het niet op diezelfde plek te vinden is, dan zal het wel niet mogelijk zijn in de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Franciesco schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:53:
@stimpyrulez Dank voor het nakijken. In de algemene online manual is er een optie te zien waarbij kaartkleur in te stellen is. Die manual is niet EV6 specifiek, dus als het niet op diezelfde plek te vinden is, dan zal het wel niet mogelijk zijn in de EV6.
Heb je linkje naar die pagina?
Ik kan het zo snel niet vinden namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik kan de optie niet vinden.
Dus zal wel niet gelden voor onze nav.
(of ik ben niet alleen kleurenblind 😜)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franciesco
Was een stukje livestream van Björn Nyland aan het kijken/luisteren. Toevallig werd er ook gevraagd of hij het Meridian sound system kon beoordelen. En hij is erg onder de indruk van de geluidskwaliteit.
Ter info: hij kent ook het Bose systeem uit de IONIQ 5, diverse Tesla systemen, Burmester van MB etc.
Björn rankt het Meridian systeem 9 out of 10.

Dacht ik deel dit even aangezien er hier wat discussie over geweest is.

Hearing is believing, dus zelf beoordelen is uiteraard het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
stimpyrulez schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:17:
[...]

Ik kan de optie niet vinden.
Dus zal wel niet gelden voor onze nav.
(of ik ben niet alleen kleurenblind 😜)
Ok, jammer maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Franciesco schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:22:
Was een stukje livestream van Björn Nyland aan het kijken/luisteren. Toevallig werd er ook gevraagd of hij het Meridian sound system kon beoordelen. En hij is erg onder de indruk van de geluidskwaliteit.
Ter info: hij kent ook het Bose systeem uit de IONIQ 5, diverse Tesla systemen, Burmester van MB etc.
Björn rankt het Meridian systeem 9 out of 10.

Dacht ik deel dit even aangezien er hier wat discussie over geweest is.

Hearing is believing, dus zelf beoordelen is uiteraard het beste.
Ja zag ik net ook, dat is goed om te horen. Beter dan bij de overige merken had hij het over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Ondanks het boekje bij de auto, digi handleiding en de online handleiding kan ik iets niet ontdekken...of lees er over heen natuurlijk..

een binnenkomend telefoontje...heeft een verschrikkelijk lelijke beltoon...kan dit gewijzigd worden...?
EN HOE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
sgsprutser schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:05:
[...]

Bij mij is het ook rechts achter. Wellicht handig om het ook even via de dealer te spelen. Hopen dat ze de importeur ook gaan informeren. Dan gaat er wat meer druk op zitten hoop ik. Bij aflevering zijn er wel all season banden onder gezet door de dealer. Misschien dat dit er nog mee te maken heeft.
Terugkomend op dit, mijn dealer in Utrecht (Kooijman) heeft het euvel bij mij opgelost. Helaas kon ik niet vragen wat de oplossing was want ik was aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12

Reacher

oldschool

De klachten vind ik inmiddels toch wel serieus iets om zorgen over te krijgen. Zeker als je stil valt op de openbare wegen

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

SFRtje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:12:
[...]

Terugkomend op dit, mijn dealer in Utrecht (Kooijman) heeft het euvel bij mij opgelost. Helaas kon ik niet vragen wat de oplossing was want ik was aan de telefoon.
Beetje slap excuus... dan hang je toch op een bel je later even terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Reacher schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:36:
De klachten vind ik inmiddels toch wel serieus iets om zorgen over te krijgen. Zeker als je stil valt op de openbare wegen
Wat ik eruit begrijp was dit een bijzonder geval. Ze had per ongeluk de auto uitgezet en bij het aanzetten ging het mis. Dit zal niet vaak gebeuren. Het is niet alsof een rijdende auto opeens stilvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLB99
  • Niet online
KingOfNorway schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:54:
[...]

Wat ik eruit begrijp was dit een bijzonder geval. Ze had per ongeluk de auto uitgezet en bij het aanzetten ging het mis. Dit zal niet vaak gebeuren. Het is niet alsof een rijdende auto opeens stilvalt.
Wat ik van de Zombie mode begrijp: Die zit achter het stuur en raakt van slag van 2 pedalen en 1 knop...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
KLB99 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:06:
[...]

Wat ik van de Zombie mode begrijp: Die zit achter het stuur en raakt van slag van 2 pedalen en 1 knop...
Dat is echt onzin. Al zou dat zo zijn, het mag nooit zo zijn dat het zo onduidelijk of ongebruiksvriendelijk is dat je als gebruiker geen idee hebt wat je moet doen om er uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLB99
  • Niet online
** Niet op de man spelen aub, graag respectvol met elkaar omgaan **

[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 12-11-2021 23:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
** Knip ivm quote. **

[ Voor 115% gewijzigd door Taro op 13-11-2021 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
** Knip ivm quote **

[ Voor 112% gewijzigd door Taro op 13-11-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Vlgs mij was mijn reactie respectvol tgv de beschimpte.
Begrijp de knip niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Vraag aan de rijders: wat zijn jullie ervaringen met de Kia connect app?
Ik ben vooral benieuwd naar het inplannen van laadsessies thuis. Als dat goed werkt kan ik nl een goedkope laadpaal kopen die deze functionaliteit niet in zich heeft (bv Webasto pure of EVHub). En zo wel gebruik maken van nachttarief en zelf 'load balancen'...

[ Voor 11% gewijzigd door Adjo op 13-11-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Zit je dan wellicht ook niet met het potentiële probleem dat de sessie in combinatie met laadpas komt te vervallen na verloop van tijd?

born to do porn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Wow. Een auto met bijna 600pk dat in mijn budget valt. Dan wil ik zelfs gaan denken aan een Kia als volgende auto 😁

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 08:32
Zijn er al rijders die de ruitenwisserloze achterruit wat meer hebben kunnen testen? Kun je nog door de achterruit kijken als het flink regent en je met lage snelheid rijd, bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bjorn Nyland heeft naar aanleiding van zijn bijna 10 uur lange stream gisteren de hypothese dat de auto prioriteit geeft aan gebruik van de warmtepomp, zowel bij verwarmen/koelen van het interieur als ook van de accu.

Tijdens een van zijn laadsessies werd de accu redelijk warm en moest extra gekoeld worden, op dat moment werd de temperatuur in de auto ook lager (warmtepomp kan niet koelen en verwarmen tegelijk uiteraard). Na een tijdje ging de temperatuur binnen weer omhoog en kwam er een vreemde geur vrij. Dat zou de elektrische (PTC) verwarming kunnen zijn, die voor het eerst gebruikt wordt en dus een bepaalde geur kan geven.

Nogmaals, dit is zijn theorie. Zou misschien ook deels kunnen verklaren waarom sommige mensen problemen hebben met de climate control, wellicht is die regeling softwarematig nog niet helemaal goed afgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk81
  • Laatst online: 02:01
Sinds 2 weken rijd ik een EV6 GT-line RWD. Heb al veel meegelezen en zal mijn eerste ervaringen delen. Allereerst ben ik erg blij met de auto. Stoelen goed (pas er goed in met 1.90 meter). Autonoom rijden heel ontspannen op de snelweg en met files. Auto is snel, maar nodigt ook vooral uit tot ontspannen rijden. De verbeteringen zitten in het beter inzichtelijk krijgen van laadpunten op de navigatie en de werking van de app.

Helaas ook gisteravond de auto in de bekende Zombie stand gekregen. Ik was 10 minuten uit de auto (contact af) en toen ik terugkwam helaas niet meer in D of R te krijgen. De pech hulp heeft de booster erop gezet, maar kreeg de auto ook niet aan de praat. Op het moment dat we de auto richting de sleepauto wilden duwen, lukte het ineens toch. Maandag maar even naar de dealer…

Jammer van de kinderziektes, maar als dit opgelost wordt, ben ik blij hier 4 jaar mee te kunnen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk81
  • Laatst online: 02:01
mrbubble456 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:46:
Zijn er al rijders die de ruitenwisserloze achterruit wat meer hebben kunnen testen? Kun je nog door de achterruit kijken als het flink regent en je met lage snelheid rijd, bijvoorbeeld binnen de bebouwde kom?
Heb er weinig problemen mee gehad. Meeste water loopt er vanaf en sowieso helpen de camera’s met manoeuvreren op lage snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
HansAuutB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 00:47:
[...]

Vlgs mij was mijn reactie respectvol tgv de beschimpte.
Begrijp de knip niet.
Klopt, maar er stond een quote in en zonder die quote heeft je reactie weinig toegevoegde waarde, vandaar. Zal de tekst wel iets verduidelijken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
mrbubble456 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:46:
Tijdens mijn proefrit afgelopen week constant regen en eigenlijk geen last gehad van slecht zicht door de achteruit. Niet opgevallen, dat is dus positief.

Iemand die de auto daadwerkelijk al heeft een vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

Peetman

Tjah....

Ik had nog een flesje rainclear liggen en daarmee de achterruit behandeld. Dan loopt alle regen er prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Vwb de achterruit..

Als de auto stil gestaan heeft (snachts..) en het heeft geregend rijd je weg met een zeer natte ruit. Vooral achteruit rijden is dan even minder zichtbaar, zeker savonds. Dan mis je een wisser wel degelijk !
Tijdens het rijden waait de regen best snel van de ruit af en mis je geen wisser.

De achterruitverwarming is erg langzaam....duurt lang voordat het zicht weer helder is.

Spreekwoord luidt...wie mooi wil zijn moet pijn lijden... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Luuk81 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:19:
Sinds 2 weken rijd ik een EV6 GT-line RWD. Heb al veel meegelezen en zal mijn eerste ervaringen delen. Allereerst ben ik erg blij met de auto. Stoelen goed (pas er goed in met 1.90 meter). Autonoom rijden heel ontspannen op de snelweg en met files. Auto is snel, maar nodigt ook vooral uit tot ontspannen rijden. De verbeteringen zitten in het beter inzichtelijk krijgen van laadpunten op de navigatie en de werking van de app.

Helaas ook gisteravond de auto in de bekende Zombie stand gekregen. Ik was 10 minuten uit de auto (contact af) en toen ik terugkwam helaas niet meer in D of R te krijgen. De pech hulp heeft de booster erop gezet, maar kreeg de auto ook niet aan de praat. Op het moment dat we de auto richting de sleepauto wilden duwen, lukte het ineens toch. Maandag maar even naar de dealer…

Jammer van de kinderziektes, maar als dit opgelost wordt, ben ik blij hier 4 jaar mee te kunnen gaan rijden.
Kun je ook iets zeggen over de Connect app en met name het inplannen van laadsessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Wordt er eigenlijk een log gemaakt van alles wat er met de auto gebeurt?
Zo ja, dan moet een analyse van dat wat leidt tot "zombie" toch mogelijk zijn, lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
HansAuutB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:
Zo ja, dan moet een analyse van dat wat leidt tot "zombie" toch mogelijk zijn, lijkt me.
Probleem is dat er dan dus niks gelogd is qua (fout)meldingen.
Bij de dealer konden ze niks vinden in mijn auto wat de oorzaak kon zijn.
Luuk81 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:19:
Maandag maar even naar de dealer…

Denk niet dat ze er veel mee kunnen doen.
Maar in iedergeval melden zodat er urgentie ontstaat om het snel te fixen.
Adjo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:28:
[...]

Kun je ook iets zeggen over de Connect app en met name het inplannen van laadsessies?
Dit werkt.
Je kan zeggen vanaf welke tijd hij mag starten.
Daarna kan je kiezen :
1) door laden tot dat de gewenste percentage is bereikt
2) laden tot een bepaalde eind tijd. (met de kans dat hij niet de gewenste percentage heeft behaald).

Heb dit sinds vanochtend in gesteld en wilde net bij laden, maar het laden starte niet.
Dus dat werkt goed.
Nu nog effe keer testen dat hij 's Avonds vanzelf start met laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperSpy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:14
Sinds 3 weken rijd ook ik een EV6 GT-Line RWD. Heb dit topic veel gelezen.
En misschien wordt het tijd dat ik ook mijn ervaring eens deel.

Ik ben erg blij met de auto.. comfort is goed en de auto is snel genoeg en grotere afstanden zijn prima te doen.
Maar helaas zitten er nog wel wat kinderziektes in, maar ik ga er vanuit dat veel wordt opgelost met de benodigde updates.

De issues die ik momenteel al een keer heb meegemaakt zijn:
- Zombie stand
- Geen geluid van de audio installatie
- App geeft error terug bij het op afstand inschakelen van de verwarming
- Airco springt soms aan.. waarbij het soms als de temperatuur op 21 graden staat het een koelcel is in de auto.
- Snelladen komt soms niet boven de 60 bij Fastned

En zo zijn er nog wel wat andere dingen, maar als nog ben ik erg tevreden.. de dealer helpt goed en het contact is prima. Sommige issues zijn gemeld en ik wacht op antwoord van de dealer.

Ik ga vandaag proberen de update te installeren om ook te kijken of sommige issues opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
HansAuutB schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:35:
IONIQ 5 heeft blijkbaar zelfde (zombie) probleem: https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=531&t=71523 zal dus wel gefixt worden in een van de volgende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Weet iemand wat voor type alarm systeem standaard is.

Op website van Kia staat een functionele beschrijving, maar niet hoe dit verzekering technisch gezien mag worden?

Is hier sprake van klasse 1 of 2 ? Klasse 3 staat expliciet op de optielijst.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

stimpyrulez schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:47:
[...]
Dit werkt.
Je kan zeggen vanaf welke tijd hij mag starten.
Daarna kan je kiezen :
1) door laden tot dat de gewenste percentage is bereikt
2) laden tot een bepaalde eind tijd. (met de kans dat hij niet de gewenste percentage heeft behaald).

Heb dit sinds vanochtend in gesteld en wilde net bij laden, maar het laden starte niet.
Dus dat werkt goed.
Nu nog effe keer testen dat hij 's Avonds vanzelf start met laden.
Dank! Ik ben echt benieuwd naar je ervaringen, want als het werkt, koop ik mooi een 'domme laadpaal' en laat ik de Kia app wel 'plannen' en daarmee indirect load balancen....

[ Voor 8% gewijzigd door Adjo op 13-11-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Reacher schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:05:
Weet iemand wat voor type alarm systeem standaard is.

Op website van Kia staat een functionele beschrijving, maar niet hoe dit verzekering technisch gezien mag worden?

Is hier sprake van klasse 1 of 2 ? Klasse 3 staat expliciet op de optielijst.
Klasse 1 is standaard. Hangt af van de verzekeringsmaatschappij en of de waarde van de auto of er nog een klasse 3 moet worden geinstalleerd. De verzekering die Kia aanbiedt eist pas een klasse 3 boven de 60.000 euro heeft men mij verteld.
Pagina: 1 ... 38 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic