Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:08
Dikkie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:47:
Vandaag mijn Glacier Edition Advanced op mogen halen.

Tijdens het uitleg-wat-elk-maar-dan-ook-elk-knopje-doet vertelde de verkoper dat binnen een aantal maanden wireless Carplay/AA wordt gereleased.

Eigenwijs als ik ben verbeterde ik hem door te zeggen dat dit alleen voor de MY25 modellen zou zijn vanwege de refresh en nieuw entertainment setup.

Maar hij bleef volharden dat er ook een update komt voor de huidige generatie entertainment. Het is puur software matig wat er aangepast moet worden. De hardware is er gewoon klaar voor.

We gaan het zien. Ik denk dat er alleen maar winnaars zijn als Kia het ook voor de huidige gen doet.
Horen we al zo onderhand 2 jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Tolga07 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:43:
[...]

Horen we al zo onderhand 2 jaar :)
.. net als veel zaken in dit topic ;). Seizoensgebonden invloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

doobieters schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:38:
[...]

Dat kan, maar iemand fatsoenlijk te woord staan lijkt me toch wel een vereiste voor een dealer.

Net overigens contact gehad met Kia in Rotterdam (Zeeuw & Zeeuw) en die zijn tot nu toe heel behulpzaam en vriendelijk :)
Das waar. Er zitten horken tussen. Z&Z is goed, daar komt die van mij ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:05
Dikkie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:47:
Vandaag mijn Glacier Edition Advanced op mogen halen.

Tijdens het uitleg-wat-elk-maar-dan-ook-elk-knopje-doet vertelde de verkoper dat binnen een aantal maanden wireless Carplay/AA wordt gereleased.

Eigenwijs als ik ben verbeterde ik hem door te zeggen dat dit alleen voor de MY25 modellen zou zijn vanwege de refresh en nieuw entertainment setup.

Maar hij bleef volharden dat er ook een update komt voor de huidige generatie entertainment. Het is puur software matig wat er aangepast moet worden. De hardware is er gewoon klaar voor.

We gaan het zien. Ik denk dat er alleen maar winnaars zijn als Kia het ook voor de huidige gen doet.
Het zou goed kunnen het zit trouwens al jaren in de stonic, maar das ook meteen de enige wagen die het heeft, hopelijk heeft hij gelijk split screen was ook toegevoegd als uodate maar ik vrees er voor...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
izzet3838 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:38:
[...]

Het zou goed kunnen het zit trouwens al jaren in de stonic, maar das ook meteen de enige wagen die het heeft, hopelijk heeft hij gelijk split screen was ook toegevoegd als uodate maar ik vrees er voor...
EV6 heeft splitscreen, of wat zeg je nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:12
Even navraag gedaan bij @kiaNederland over het toevoegen van de handmatig te activeren batterijverwarming zoals ook in de EV9 al mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrHNXWtFZ_xyxwlYPq9bFoG09uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnxI152JpSkj8H4cPVljsBnT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
petertenboer schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:35:
Even navraag gedaan bij @kiaNederland over het toevoegen van de handmatig te activeren batterijverwarming zoals ook in de EV9 al mogelijk is.

[Afbeelding]
Tjaaaa, ik kan niet echt waarde hechten aan het antwoord van een social media account op z’n specifieke vraag. Waarschijnlijk een social media account beheerder van 20 die het aan de eerste beste collega heeft gevraagd waarna ze even hebben gegoogled of het überhaupt op de huidige ev6 zit en jou dit hebben terug gekoppeld. Terwijl dergelijke beslissingen niet bij Kia Nederland liggen en Kia NL pas info krijgt als het in beton gegoten is.

Dus zie dit niet echt als insider info. Het is ook wel een heel niets zeggende reactie hè? Het zit niet in de huidige ev6 (joh), we hopen dat het wel in facelifts en nieuwe modellen zit (joh) (dat hopen we allemaal maar het belooft niks en ontkent niks)

[ Voor 14% gewijzigd door Polo132 op 23-02-2024 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 23:15
izzet3838 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:38:
[...]

Mijn dealer vertelde vandaag precies hetzelfde,dus ik denk dat het geen onzin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:19
DaMenaz schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:42:
Over een kleine 5K moet mijn EV6 voor de eerste beurt. Wil dan ook de klinken aankaarten die niet mooi meer in de carrosserie vallen. Wat bevelen jullie aan? Van tevoren al melding van maken bij de dealer of gewoon bij de beurt zelf aangeven dat ze niet goed zijn?

Valt me trouwens op dat er de laatste tijd best veel discussies in dit draadje lopen die beter passen in het bestellingen/leveringentopic: Het Kia EV6 leveringen topic
Afgelopen woensdag mijn ev6 voor een beurt weggebracht, met vooraf de melding over de deurgrepen. Vandaag door de dealer gebeld dat de deurgrepen binnen zijn en vervolgafspraak ingepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Polo132 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:46:
[...]

EV6 heeft splitscreen, of wat zeg je nou precies?
Initieel had android auto geen splitscreen/fullscreen

3/4 scherm was android auto de rest was zwart(of een kompas of klok ofzo), kia heeft met een update dit fullscreen gemaakt.

De ccnc lijkt een helemaal nieuw os maar ik heb er al mee gewerkt en dat is niet het geval, het is gewoon een update van het systeem van de ev6, je merkt ook dat settings enzo nog vaak op dezelfde plek zijn, dus de functies porten zou niet heel moeilijk moeten zijn, vraag is wel dat met de facelift op komst ze hier nog geld in gaan steken, maar als 2 dealers het zeggen zou het zeker kunnen.

Ik hoop dat het komt, en dat ze dan ook meteen de manuele precon porten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:27
dropie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:16:
[...]

Mijn dealer vertelde vandaag precies hetzelfde,dus ik denk dat het geen onzin is.
Pippi Langkous: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan".
Een uitspraak net zo waardevol als die van een doorsnee dealer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Polo132 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:06:
[...]

Tjaaaa, ik kan niet echt waarde hechten aan het antwoord van een social media account op z’n specifieke vraag. Waarschijnlijk een social media account beheerder van 20 die het aan de eerste beste collega heeft gevraagd waarna ze even hebben gegoogled of het überhaupt op de huidige ev6 zit en jou dit hebben terug gekoppeld. Terwijl dergelijke beslissingen niet bij Kia Nederland liggen en Kia NL pas info krijgt als het in beton gegoten is.

Dus zie dit niet echt als insider info. Het is ook wel een heel niets zeggende reactie hè? Het zit niet in de huidige ev6 (joh), we hopen dat het wel in facelifts en nieuwe modellen zit (joh) (dat hopen we allemaal maar het belooft niks en ontkent niks)
De waarde mag een ieder zelf bepalen.
Ik deel slechts een antwoord wat ik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
HansAuutB schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:35:
[...]

Pippi Langkous: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan".
Een uitspraak net zo waardevol als die van een doorsnee dealer.
waarom zou een dealer onzin verkopen,beetje vertrouwen misschien? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Vertrouwen moet je verdienen en dat is niet louter omdat je toevallig de ene dag product x verkoopt en de volgende dag product z.
In de showroom krijg je doorgaans een verkoper te spreken niet de dealer/zaakvoerder.

Wanneer ik toe ben aan een nieuwe wagen (om de 4/5 jaar) maak ik een selectie op basis van wat dan beschikbaar is binnen budget en doe een technische vergelijking op basis van de beschikbare informatie.
Vervolgens ga ik online zoveel mogelijk reviews opzoeken over deze lijst.
Dan kom ik tot een shortlist (waar ook persoonlijke smaak een rol speelt) en maak ik afspraken om te gaan proefrijden.
Dan passeer je uiteraard eerst langs de verkoper.
En de laatste jaren merk ik dan, spijtig genoeg, dat menig verkoper minder op de hoogte is van zijn eigen product dan een goed ingelezen kandidaat koper.

Toen vorig jaar de eerste "problemen" opdoken met de motor van de e-Niro heb ik daar bij een onderhoud ook de dealer op moeten wijzen die aanvankelijk uit de lucht kwam vallen (of toch deed alsof) en kon zo voorspellen hoe de verdere procedure zou verlopen (eerst binnenbrengen voor een dag evaluatie, dan binnenbrengen om na te zien door KIA technici, dan de ophanging van de motor vervangen om tenslotte toch een nieuwe motor te steken). :)
Wanneer ik de EV6 GT line ging proefrijden zat de auto parkeerfunctie volgens de verkoper niet op dat model. Ik heb het 'm dan, op basis van eerdere YT filmpjes, maar zelf gedemonstreerd. :+

Die ervaringen beperken zich trouwens niet alleen tot verkopers van auto's.
Je kan net hetzelfde ervaren met een verkoper van TV's, audio, keukentoestellen,.....

Tegenwoordig kan je je maar best eerst zelf uitgebreid informeren voor je een verkoopzaal binnenstapt en eenmaal binnen vooral je niet omver laten praten.

[ Voor 36% gewijzigd door IvoB2 op 24-02-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Wiliyama schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Heb je het over een auto met led verlichting of matrix verlichting. Misschien zit daar verschil in. Bij mij, matrix verlichting, is het in te stellen in de app.
O volgens mij heb ik Led dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:59:
Vertrouwen moet je verdienen en dat is niet louter omdat je toevallig de ene dag product x verkoopt en de volgende dag product z.
In de showroom krijg je doorgaans een verkoper te spreken niet de dealer/zaakvoerder.

Wanneer ik toe ben aan een nieuwe wagen (om de 4/5 jaar) maak ik een selectie op basis van wat dan beschikbaar is binnen budget en doe een technische vergelijking op basis van de beschikbare informatie.
Vervolgens ga ik online zoveel mogelijk reviews opzoeken over deze lijst.
Dan kom ik tot een shortlist (waar ook persoonlijke smaak een rol speelt) en maak ik afspraken om te gaan proefrijden.
Dan passeer je uiteraard eerst langs de verkoper.
En de laatste jaren merk ik dan, spijtig genoeg, dat menig verkoper minder op de hoogte is van zijn eigen product dan een goed ingelezen kandidaat koper.

Toen vorig jaar de eerste "problemen" opdoken met de motor van de e-Niro heb ik daar bij een onderhoud ook de dealer op moeten wijzen die aanvankelijk uit de lucht kwam vallen (of toch deed alsof) en kon zo voorspellen hoe de verdere procedure zou verlopen (eerst binnenbrengen voor een dag evaluatie, dan binnenbrengen om na te zien door KIA technici, dan de ophanging van de motor vervangen om tenslotte toch een nieuwe motor te steken). :)
Wanneer ik de EV6 GT line ging proefrijden zat de auto parkeerfunctie volgens de verkoper niet op dat model. Ik heb het 'm dan, op basis van eerdere YT filmpjes, maar zelf gedemonstreerd. :+

Die ervaringen beperken zich trouwens niet alleen tot verkopers van auto's.
Je kan net hetzelfde ervaren met een verkoper van TV's, audio, keukentoestellen,.....

Tegenwoordig kan je je maar best eerst zelf uitgebreid informeren voor je een verkoopzaal binnenstapt en eenmaal binnen vooral je niet omver laten praten.
Snap wel wat je bedoeld, maar er zijn ook nog wel goede verkopers te vinden, ik ben zelf in het verkoopproces geswitched van dealer voor deze reden(van van mossel naar di nitto in genk) kleinere garage met veeeeeel betere service, en de zaakvoerder loopt er ook gewoon rond, sterker nog mijn verkoper was mobility manager voor kia, als ik het nier vergeet zal ik het hem vragen...
2 maanden terug zei hij dat het enkel op de stonic zit en zelfs niet op de ev9 en dat hij ook niet begrijpt waarom.

Maar als 2 compleet verschillende verkopers het zeggen denk ik dat er wel een waarheid achter zal zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
ragged schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:09:
Vraagje. Kan je via de app ook zien met welke snelheid de auto laad?
Nee. Wel door de bestuurdersdeur even iets te openen. Dan verschijnen de gegevens in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Polo132 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:06:
[...]

De auto kan het zelf aanzetten, dus dan lijkt het me niet onmogelijk dat dat via een UI knopje op de infotainment niet ook moet kunnen.

Tenzij de infotainment geen commando's naar het systeem kan sturen die de voorverwarming aanstuurt, maar dat lijkt me ongeloofwaardig: we konden ook 'winter-mode' via de infotainment instellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:19
Het instellen van de 'winter-mode' is een aanpassing van een voorwaarde, ik verwacht niet dat je zo een 'opdracht' naar het BMS kunt sturen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:08
1Mark schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:53:
[...]

De auto kan het zelf aanzetten, dus dan lijkt het me niet onmogelijk dat dat via een UI knopje op de infotainment niet ook moet kunnen.

Tenzij de infotainment geen commando's naar het systeem kan sturen die de voorverwarming aanstuurt, maar dat lijkt me ongeloofwaardig: we konden ook 'winter-mode' via de infotainment instellen...
Sterker nog, als je de auto voorverwarmt via de app gaat de batterijverwarming ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
Tolga07 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:24:
Sterker nog, als je de auto voorverwarmt via de app gaat de batterijverwarming ook aan.
Soms. Deze winter zo'n 30 keer voorverwarmd via de app en batterijverwarming is daarbij 1 keer ingeschakeld.
'k Heb het even in de logs opgezocht, dat was 600 Wh op maandag 22/1 dus na 'n weekend stilstaan.

[ Voor 13% gewijzigd door ColdRain op 24-02-2024 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Wiliyama schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:54:
[...]

Huh.......? Uitgelijnd?? Bedoel je soms uitgebalanceerd?
Ja dat inderdaad, maar ook uitlijning die was ook niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:12
Bosmonster schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:12:
[...]

Das waar. Er zitten horken tussen. Z&Z is goed, daar komt die van mij ook vandaan.
Ik kwam dat spontaan binnengelopen.
Was even kijken bij Mg en vervolgens naar Z&Z Rotterdam.

Pfff wat een behandeling van een medewerker daar. Had geen ev6 binnen staan. Voor de deur een demo. Was te beroerd om wat uit te leggen. Hij zag er niet uit of die het druk had. Kort af.
Wilde een proefrit inplannen voor over 3 weken.
Misschien zijn dag niet.

Ging met een zuur gevoel weg. Gelukkig bij een andere z&z een goed gevoel en toch voor een ev6 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10 12:46
Je kan ook naar Kia dealer van Muijlwijk in Schelluinen gaan. Die kan ik je aanbevelen. Ik kom er al 30 jaar naar tevredenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Vandaag ook een thread tegemgekomen op reddit ivm verkopers die hebben beweerd dat wireless android auto naar de ev6 komt.
https://www.reddit.com/r/..._apple_carplay_coming_to/

Hier lijken me 2 opties:
-het komt echt
-(vermoedlijk) kia was niet zo duidelijk in hun communicatie en dit betreft enkel de ev9(die het met de november update trouwens heeft gekregen)

Ik hoop op het eerste maar optie 2 lijkt me sterker helaas.

Als kia wireless aa en manual precon zou toevoegen zou dit de ev6 echt af maken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
izzet3838 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:39:
Vandaag ook een thread tegemgekomen op reddit ivm verkopers die hebben beweerd dat wireless android auto naar de ev6 komt.
https://www.reddit.com/r/..._apple_carplay_coming_to/

Hier lijken me 2 opties:
-het komt echt
-(vermoedlijk) kia was niet zo duidelijk in hun communicatie en dit betreft enkel de ev9(die het met de november update trouwens heeft gekregen)

Ik hoop op het eerste maar optie 2 lijkt me sterker helaas.

Als kia wireless aa en manual precon zou toevoegen zou dit de ev6 echt af maken voor mij.
“Beginning next year” duurt nog wel even. En zoals iemand anders hier ook al aangaf, je hoorde dit letterlijk 1 jaar geleden ook al bij de dealers. Dus voor het volgend jaar uitkomt ben je al 3 jaar verder.

Oja en heeft de ev9 het niet sowieso al sinds november? Dus dat 2e sowieso niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Polo132 op 26-02-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Polo132 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:53:
[...]

“Beginning next year” duurt nog wel even. En zoals iemand anders hier ook al aangaf, je hoorde dit letterlijk 1 jaar geleden ook al bij de dealers. Dus voor het volgend jaar uitkomt ben je al 3 jaar verder.

Oja en heeft de ev9 het niet sowieso al sinds november? Dus dat 2e sowieso niet.
Zou kunnen inderdaad, als het zo is zou het wel echt fijn zijn, ook al is het pas over 6 maanden...

Thread is wel 3 mnd geleden, dus beginning next year is nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 26-02-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
izzet3838 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:30:
[...]

Zou kunnen inderdaad, als het zo is zou het wel echt fijn zijn, ook al is het pas over 6 maanden...

Thread is wel 3 mnd geleden, dus beginning next year is nu :)
Je kunt ook gewoon dit apparaatje kopen voor weinig.
Mooi weg te werken met dubbelzijdige tape en werkt perfect, ook voor meerdere telefoons.

Je krijgt nog 18% korting ook via het bedrijf waar ik de video op YouTube zag (in de link meegenomen).

https://carlinkitcarplay....-to-wireless?ref=SCHUSTER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Het zal wel weer aan mij liggen maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat is nu precies de big deal om je telefoon even te moeten inpluggen in een kabeltje? Hoe lang duurt dat? Nog geen seconde?
En zo'n extra kabeltje die gewoon altijd in de middenconsole van je auto ligt zal de zaak ook niet maken.
Toch :?

[ Voor 23% gewijzigd door IvoB2 op 26-02-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
petertenboer schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Je kunt ook gewoon dit apparaatje kopen voor weinig.
Mooi weg te werken met dubbelzijdige tape en werkt perfect, ook voor meerdere telefoons.

Je krijgt nog 18% korting ook via het bedrijf waar ik de video op YouTube zag (in de link meegenomen).

https://carlinkitcarplay....-to-wireless?ref=SCHUSTER
Heb er al een :)
Maar die hangt daar gewoon vast aan die usb poort, en je moet volgens mij iedere keer manueel starten?
In de kona start het bv sirect automatisch, maar goed het is geen groot probleem idd, ik zou liever de manuele precon zien, maar dit is mooi meegenomen als het effectief komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
IvoB2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:25:
Het zal wel weer aan mij liggen maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat is nu precies de big deal om je telefoon even te moeten inpluggen in een kabeltje? Hoe lang duurt dat? Nog geen seconde?
Klopt, helemaal met je eens.
Zo zijn er natuurlijk wel meer dingen die niet noodzakelijk zijn maar “Nice to have”.

Echter ik vind het erg gemakkelijk, omdat ik de telefoon vaak in mijn tas of in de binnenzak van mijn jas heb zitten, dat hij automatisch verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
En zo'n extra kabeltje die gewoon altijd in de middenconsole van je auto ligt zal de zaak ook niet maken.
Naar mijn ervaring werkt draadloos vaak beter, bij bedraad had ik vroeger(audi) altijd wel connectieproblemen, sinds ik zo'n wireless dongle heb bijna niet meer meegemaakt.

Daarnaast is het ook zo dat als ik bv even naar de bakker en terug rijdt ik de telefoon in men zak laat, maar het is dan toch fijn als men spotify en waze aangaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
izzet3838 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:30:
[...]

Heb er al een :)
Maar die hangt daar gewoon vast aan die usb poort, en je moet volgens mij iedere keer manueel starten?
In de kona start het bv sirect automatisch, maar goed het is geen groot probleem idd, ik zou liever de manuele precon zien, maar dit is mooi meegenomen als het effectief komt.
Ik hoef niets manueel te starten.
Binnen tien seconden up and running.

Alleen als je met zijn tweetjes instapt kan het zijn dat de je nog wilt wisselen van telefoon en dan kun je de telefoon kiezen met wie er verbinding gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
petertenboer schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Klopt, helemaal met je eens.
Zo zijn er natuurlijk wel meer dingen die niet noodzakelijk zijn maar “Nice to have”.

Echter ik vind het erg gemakkelijk, omdat ik de telefoon vaak in mijn tas of in de binnenzak van mijn jas heb zitten, dat hij automatisch verbinding maakt.
Ok, gewoon ander uitgangspunt.
Ik gebruik sowieso nooit een gsm in de auto en een draadloze oplaadfunctie heeft ie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Daarnaast is het ook zo dat als ik bv even naar de bakker en terug rijdt ik de telefoon in men zak laat, maar het is dan toch fijn als men spotify en waze aangaan.
Om naar de bakker te rijden heb je een auto nodig, laat staan Waze om er te geraken?
Ok, blijkbaar totaal verschillende leefwerelden.
Daarom dat ik het niet kan vatten. Ligt dus wel degelijk aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Om naar de bakker te rijden heb je een auto nodig, laat staan Waze om er te geraken?
Ok, blijkbaar totaal verschillende leefwerelden.
Daarom dat ik het niet kan vatten. Ligt dus wel degelijk aan mij.
Goh het is ongeveer 2 kilometer, als je dan een middagpauze hebt van 30-40 minuten of het regent neem ik de auto.

Nu zeg ik bakker maar dit kan ook de supermarkt ofzo zijn, dus plaatsen waarnaar de rit <15 minuten is.

Probleem is dat ze hier ook regelmatig flitsen nu let ik normaal wel op mijn snelheid maar heb toch voor de zekerheid graag waze aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Helemaal met je eens. Ik zie het probleem ook helemaal niet, maar ja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Highlander1962 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:03:
[...]

Helemaal met je eens. Ik zie het probleem ook helemaal niet, maar ja......
De data usb gebruik ik voor een usb stick met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:40
Bokes schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Idem

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:26
[...]

Jullie weten dat je telefoon een heeeele grote USB stick is die veel beter is in muziek afspelen als een USB stick ooit zal kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
[...]

Dat is hier niet nodig.
De draagbare telefoon wordt hier (indien gewenst) gewoon verbonden met de USB A-poort (vooralsnog in de e-Niro) en dan kan je via een shortcut (het sterretje in ons geval) gewoon Android auto opstarten en dan wordt zelfs Spotify (en mijn gratis Spotify account op de tablet, want beiden zijn gekoppeld) automatisch getoond in het splitscreen.

Ik ga ervan uit dat wat in een e-Niro MY19 al kan ook gewoon kan in een EV6 MY2024.

[ Voor 4% gewijzigd door IvoB2 op 26-02-2024 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
IvoB2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Dat is hier niet nodig.
De draagbare telefoon wordt hier (indien gewenst) gewoon verbonden met de USB A-poort (vooralsnog in de e-Niro) en dan kan je via een shortcut (het sterretje in ons geval) gewoon Android auto opstarten en dan wordt zelfs Spotify (en mijn gratis Spotify account op de tablet, want beiden zijn gekoppeld) automatisch getoond in het splitscreen.

Ik ga ervan uit dat wat in een e-Niro MY19 al kan ook gewoon kan in een EV6 MY2024.
Zo werkt het bij mij ook. Spotify draadloos werkt prima.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
Zaterdag avond teruggekomen van de wintersport. En zoals alle andere keren gewoon gebruik gemaakt van de Kia navigatie. Dit keer met de automatisch inplannen van de laadstops, ik had alleen Ionity laders geselecteerd dit ivm met een maand abonnement van Kia dat je 0,15ct per kWh korting krijgt. Ik moet zeggen dat het systeem super goed werkt en tijdens het rijden de laadstops aanpast aan het verbruik van de auto. Persoonlijk vind ik het systeem super goed werken en geen fouten kunnen ontdekken. Op de terugreis zag ik dat ie aan aantal keren een andere aanbieder van laadpalen en tussen stopte zoals, allegro en fastned. Waarom ie dat deed is mij een raadsel, ik denk dat de Ionity laders of buiten m’n bereik lagen of dat ze allemaal bezet waren. Uit eindelijk herstelde ie vanzelf weer naar Ionity. De laadsnelheden varieerde wel onderling. M’n beste snelheid was 239kwh. Op +/- 1060 km heb ik 6 keer moeten laden met een verbruik zo rond de 28kwh/100km, daarbij heb ik niet harder gereden dan 120kmpu op de cruisecontrol. Ik had wel een lerp van een dakkoffer, thule Atlantis 900, L 2,35 mtr B 0,90 mtr H 0,45 mtr en met vier personen erin en natuurlijk bagage. In totaal heen en terugreis z’n 483kwh verbruikt. Tijdens de rit heeft de vrouw me heerlijk voorzien van een verse bak koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:38
Sinds vandaag laadt mijn auto niet meer op, zowel AC als DC en met verschillende passen. Info in het display laat zien dat de sessie start, maar eindtijd en vermogen blijven leeg. Na verloop van tijd stopt de sessie. Kan dit het ICCU probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
Henry65 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:17:
Sinds vandaag laadt mijn auto niet meer op, zowel AC als DC en met verschillende passen. Info in het display laat zien dat de sessie start, maar eindtijd en vermogen blijven leeg. Na verloop van tijd stopt de sessie. Kan dit het ICCU probleem zijn?
Nee, DC gaat niet via de ICCU. Wat je zou kunnen proberen is de accu los te koppelen en 30 sec eraf te laten, misschien is het een bug. Het kan ook de laadpoort zelf zijn, daar zit alle communicatie in voor naar de AC/DC lader.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:42
@The Wizard bedoeld de 12v accu overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Joer schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:32:
Zaterdag avond teruggekomen van de wintersport. En zoals alle andere keren gewoon gebruik gemaakt van de Kia navigatie. Dit keer met de automatisch inplannen van de laadstops, ik had alleen Ionity laders geselecteerd dit ivm met een maand abonnement van Kia dat je 0,15ct per kWh korting krijgt. Ik moet zeggen dat het systeem super goed werkt en tijdens het rijden de laadstops aanpast aan het verbruik van de auto. Persoonlijk vind ik het systeem super goed werken en geen fouten kunnen ontdekken. Op de terugreis zag ik dat ie aan aantal keren een andere aanbieder van laadpalen en tussen stopte zoals, allegro en fastned. Waarom ie dat deed is mij een raadsel, ik denk dat de Ionity laders of buiten m’n bereik lagen of dat ze allemaal bezet waren. Uit eindelijk herstelde ie vanzelf weer naar Ionity. De laadsnelheden varieerde wel onderling. M’n beste snelheid was 239kwh. Op +/- 1060 km heb ik 6 keer moeten laden met een verbruik zo rond de 28kwh/100km, daarbij heb ik niet harder gereden dan 120kmpu op de cruisecontrol. Ik had wel een lerp van een dakkoffer, thule Atlantis 900, L 2,35 mtr B 0,90 mtr H 0,45 mtr en met vier personen erin en natuurlijk bagage. In totaal heen en terugreis z’n 483kwh verbruikt. Tijdens de rit heeft de vrouw me heerlijk voorzien van een verse bak koffie.
Iets klopt hier niet. 485 kW voor 1060 km is 48kw/100 km. 6 Keer laden. Gemiddeld elke 176km laden om het uur en 24 minuten. ??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 18:00
Wiliyama schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:58:
[...]

Iets klopt hier niet. 485 kW voor 1060 km is 48kw/100 km. 6 Keer laden. Gemiddeld elke 176km laden om het uur en 24 minuten. ??
1060km enkele reis denk ik.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ach, details... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcc111
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-09 12:39
Het probleem sinds gisteren: in de auto geen live-navigatie en dus ook geen live-info van laadpalen beschikbaar, geen verkeersinformatie en ook geen mogelijkheid om de navigatie met gesproken tekst te activeren. Ook geeft de connect-app een netwerkfoutmelding (code 515). Ik kan daardoor een aantal zaken in de auto vanaf de app niet activeren/uitschakelen.

Wel constateer ik dat de app toont dat de auto aan het laden is en telkens als ik het icoontje van het ontvangen van de voertuigstatus gebruik deze laadinformatie ook vernieuwd is. De app laat op dat moment boven in het scherm dan ook de juiste datum en het tijdstip zien waarop ik de informatie voor het laatst ververst heb.

In de auto het scherm inmiddels meerdere keren gereset hetgeen helaas geen oplossing biedt. Ik zie in het rechterscherm rechtsboven wel het icoontje dat de status van de verbinding aangeeft en dat ziet er "normaal en zoals gebruikelijk" uit.

Ik heb weleens vaker gehad dat de verbinding er eventjes niet is maar meestal was het euvel een paar uurtjes later al weer verdwenen en vaak las ik hier op dit forum dat op dat moment ik niet de enige was met het verbindingsprobleem. En het staat mij van die keren niet bij dat er op dat moment ook geen live-navigatie beschikbaar was.

Zijn er andere die dit probleem nu ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
bcc111 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:49:
Het probleem sinds gisteren: in de auto geen live-navigatie en dus ook geen live-info van laadpalen beschikbaar, geen verkeersinformatie en ook geen mogelijkheid om de navigatie met gesproken tekst te activeren. Ook geeft de connect-app een netwerkfoutmelding (code 515). Ik kan daardoor een aantal zaken in de auto vanaf de app niet activeren/uitschakelen.

Wel constateer ik dat de app toont dat de auto aan het laden is en telkens als ik het icoontje van het ontvangen van de voertuigstatus gebruik deze laadinformatie ook vernieuwd is. De app laat op dat moment boven in het scherm dan ook de juiste datum en het tijdstip zien waarop ik de informatie voor het laatst ververst heb.

In de auto het scherm inmiddels meerdere keren gereset hetgeen helaas geen oplossing biedt. Ik zie in het rechterscherm rechtsboven wel het icoontje dat de status van de verbinding aangeeft en dat ziet er "normaal en zoals gebruikelijk" uit.

Ik heb weleens vaker gehad dat de verbinding er eventjes niet is maar meestal was het euvel een paar uurtjes later al weer verdwenen en vaak las ik hier op dit forum dat op dat moment ik niet de enige was met het verbindingsprobleem. En het staat mij van die keren niet bij dat er op dat moment ook geen live-navigatie beschikbaar was.

Nee, geen problemen.
Paperclip reset als dat het niet oplost in de auto: Home screen - Kia Connect - Settings - Reconfigure

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dropie
Hierbij wat foto’s van de Kia EV6 die ik vrijdag heb opgehaald,moest eerst nog een beetje wennen aan alles maar dat gaat nu al een stuk beter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9x_bVWV8DCnad4Cdk785ygCj-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8hHl5vWItbatwbiPbPGfmee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlWsa_ptzCe5VzPwlyaVMHbLkPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksZaBTZDoHJKPgG7wC67N7SY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kT8TbfZnfb9Pha1IkhTxn7l7FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8r0DIMmFZUqLo0cNZMyelXJP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Wiliyama schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:58:
[...]

De aantal kWh’s, 485 kW is zowel heen als terug reis. En idd ongeveer 170/180 km laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Laatst online: 20:42
Vraag omtrent het pre-conditioneren van het accupakket bij lage temperaturen:
Hoe kan ik checken of ik de update gehad heb?
Ben vandaag voor een onderhoudsbeurt bij de dealer geweest en had ook aangegeven de update te doen, maar zie als ik klik op Settings > EV "Winter modus".
Zou dat niet "Batterij conditionering" moeten heten na de update, m.a.w. is de update wel uitgevoerd?

Ga vrijdag naar Oostenrijk dus had daarom graag de update gehad.
Ook al is het 10-12 graden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
bcc111 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:49:

Dit probleem heb ik ook eens gehad. Heb via Kia website gechat en kreeg snel antwoord. Het was volgens mij dat je het schuifknopje "Informatieservice" een keer uit en aan moest zetten. Is te vinden onder "Meer" en dan "Servicelijst" in de app. 99% zeker dat dat het was. Mocht mijn geheugen niet kloppen dan zou chat met Kia kunnen helpen. Veel succes,
Edit: ik lees nu een antwoord van een andere tweaker en die lijkt zo overtuigd te antwoorden, maak van mijn 99% maar 80% :)

[ Voor 3% gewijzigd door legofan op 27-02-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:38:
Vraag omtrent het pre-conditioneren van het accupakket bij lage temperaturen:
Hoe kan ik checken of ik de update gehad heb?
Ben vandaag voor een onderhoudsbeurt bij de dealer geweest en had ook aangegeven de update te doen, maar zie als ik klik op Settings > EV "Winter modus".
Zou dat niet "Batterij conditionering" moeten heten na de update, m.a.w. is de update wel uitgevoerd?

Ga vrijdag naar Oostenrijk dus had daarom graag de update gehad.
Ook al is het 10-12 graden :')
Nee dan hebben ze het niet correct gedaan. Veel dealers hebben er moeite mee. Zie dit topic https://www.kiaevforums.c...y-conditioning-mode.7670/ en stuur de attachment in opening post even naar je dealer op. (https://www.kiaevforums.c...oning-function-pdf.13381/)

[ Voor 7% gewijzigd door Polo132 op 27-02-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
legofan schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:21:
[...]

Dit probleem heb ik ook eens gehad. Heb via Kia website gechat en kreeg snel antwoord. Het was volgens mij dat je het schuifknopje "Informatieservice" een keer uit en aan moest zetten. Is te vinden onder "Meer" en dan "Servicelijst" in de app. 99% zeker dat dat het was. Mocht mijn geheugen niet kloppen dan zou chat met Kia kunnen helpen. Veel succes,
Edit: ik lees nu een antwoord van een andere tweaker en die lijkt zo overtuigd te antwoorden, maak van mijn 99% maar 80% :)
Dank ! Ik had dezelfde storing, maar dit met het schuifje helpt denk ik. Ik zie althans geen 'netwerk fout' meer in de app. Morgenochtend even kijken of de service ook weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Joer schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:19:
[...]

De aantal kWh’s, 485 kW is zowel heen als terug reis. En idd ongeveer 170/180 km laden.
Dat is dan een gemiddelde van 22,5 kWh/100km.

Met een volle auto en een dakkoffer is dat wel heel gunstig. Misschien moet ik ook een dakkoffer plaatsen en wat cementzakken in de auto gooien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:09
Beste vrienden,

Ik heb de laatste 2 a 3 weken het volgende probleem, we hebben iets van 10 palen staan op het parkeer terrein bij het werk. Maar ik krijg steeds mee problemen om mijn pas aan te bieden. Maakt niet uit, ik heb een ander type pas gebruikt, ik heb er wel 4 of 5 , maar daar ligt het niet aan want er wordt bij ons niet doorbelast. Ik denk eerder dat het aan mijn laadkabel ligt of de laadconnector in de auto.Ik bedoel dus dat de laad sessie niet start. Vanochtend maar weer na een aantal pogingen naar de volgende vrije paal gereden en toen deed hij het weer in een keer. Maar hoe kun je nou testen of het aan je laadpoort in de auto ligt of aan de kabel die misschien slecht wordt. Op het moment dat ik de kabel insteek gaat het kleine groene lampje branden op het dashbord, dat je gaat laden maar ik weet niet of dat ook al brand als je de laadpoort open doet , maar het lijkt wel of de auto niet communiceert met de laadpaal. Iemad dit probleem eerder gehad, het wordt de laatste weken echt vervelend. Iemand een suggestie of dit aan de laadpoort zou kunnen liggen of de kabel?.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
Phusebox schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 05:32:
[...]

Dat is dan een gemiddelde van 22,5 kWh/100km.

Met een volle auto en een dakkoffer is dat wel heel gunstig. Misschien moet ik ook een dakkoffer plaatsen en wat cementzakken in de auto gooien.
Das was niet mijn verbruik. Die zat op de teller echt rond de 28kwh/100km. De laadstops varieerde qua batterij level. De ene keer zat ie rond de 22% de andere keer rond de 40% afhankelijk hoever Ionity uit elkaar staan, althans dat vermoed ik. Als de batterij dan opgeladen was tot 80% had ik een bereik van ongeveer 250/280km.

Zag op de rekening dat de prijzen van Ionity in Duitsland geen 0,79ct maar 0,69 cut zijn geworden. Plus de 0,15ct korting via Kia Ionity abonnement betaalde ik uiteindelijk 0,54ct per kwh. Das goedkoper dan de meeste openbare laadpalen (11kwh) in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
marc4547 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 06:57:
Iemad dit probleem eerder gehad, het wordt de laatste weken echt vervelend. Iemand een suggestie of dit aan de laadpoort zou kunnen liggen of de kabel?.
Probeer het eerst met een andere laadkabel. De status van de laadpoort kan alleen de dealer controleren.
Net hetzelfde voorgehad bij de e-Niro (openbaar lukte meestal niet en aan de thuislaadpaal doorgaans wel).
Bij de dealer een reservekabel opgehaald en geprobeerd en dit gaf geen problemen. Hierop heeft de dealer "mijn" kabel uitgeprobeerd in andere voertuigen en gaf hetzelfde probleem. Dus duidelijk de kabel.
Duurde wel enkele maanden voor er een nieuwe kabel in garantie kon geleverd worden want blijkbaar hadden ze dat (toen) niet op voorraad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Polo132 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:28:
[...]

Nee dan hebben ze het niet correct gedaan. Veel dealers hebben er moeite mee. Zie dit topic https://www.kiaevforums.c...y-conditioning-mode.7670/ en stuur de attachment in opening post even naar je dealer op. (https://www.kiaevforums.c...oning-function-pdf.13381/)
Net even de dealer gebeld, ze hebben de update inderdaad niet gedaan (terwijl ik wel om had gevraagd).
Blijkbaar kost ie 130 euro en moet de leasemaatschappij dat eerst goedkeuren.
Prima, maar meld dat dan even zou ik zeggen...
Leasemaatschappij gebeld, die was erg verrast, wist niets van een update en vond het maar een rare actie van Kia, maar ze zouden niet moeilijk doen.
Morgen wordt de update alsnog gedaan als het goed is (MY22).

Snap niet waarom dit zo'n gedoe moet zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:42
ArmyOfQueens schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Net even de dealer gebeld, ze hebben de update inderdaad niet gedaan (terwijl ik wel om had gevraagd).
Leasemaatschappij gebeld, die was erg verrast, wist niets van een update en vond het maar een rare actie van Kia, maar ze zouden niet moeilijk doen.

Is al vaak voorbij gekomen in dit topic. Officieel is het geen update maar een upgrade voor de MY22 (Vanaf MY23 is het standaard, toch nog een beetje compensatie voor de met duizenden Euro's gestegen prijzen).

De ene dealer doet het gratis als een soort service, de andere rekent wel de officiële prijs van KIA. In jouw geval wel vreemd hoe het dan vervolgens wel (niet) wordt uitgevoerd.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 08:19
marc4547 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 06:57:
Beste vrienden,

Ik heb de laatste 2 a 3 weken het volgende probleem, we hebben iets van 10 palen staan op het parkeer terrein bij het werk. Maar ik krijg steeds mee problemen om mijn pas aan te bieden. Maakt niet uit, ik heb een ander type pas gebruikt, ik heb er wel 4 of 5 , maar daar ligt het niet aan want er wordt bij ons niet doorbelast. Ik denk eerder dat het aan mijn laadkabel ligt of de laadconnector in de auto.Ik bedoel dus dat de laad sessie niet start. Vanochtend maar weer na een aantal pogingen naar de volgende vrije paal gereden en toen deed hij het weer in een keer. Maar hoe kun je nou testen of het aan je laadpoort in de auto ligt of aan de kabel die misschien slecht wordt. Op het moment dat ik de kabel insteek gaat het kleine groene lampje branden op het dashbord, dat je gaat laden maar ik weet niet of dat ook al brand als je de laadpoort open doet , maar het lijkt wel of de auto niet communiceert met de laadpaal. Iemad dit probleem eerder gehad, het wordt de laatste weken echt vervelend. Iemand een suggestie of dit aan de laadpoort zou kunnen liggen of de kabel?.
Met tien laadpalen is er misschien een collega die geen problemen heeft, die je even zijn of haar kabel wilt lenen om te testen of je dan nog steeds problemen hebt? Dan kan je iig de kabel uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
ArmyOfQueens schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Ik had hetzelfde, de ene Kia dealer wilde het niet doen, behalve inderdaad met goedkeuring en €130 eigen bijdrage. Paar maanden later naar een andere Kia dealer gegaan, dichter bij kantoor. Die wilden het wel doen voor €30 eigen bijdrage.

Ze hebben hem dus ook geupdate, en de kosten alsnog achteraf naar de leasemaatschappij gestuurd, want dat accepteerden ze toch ineens. Ik snap het niet, maar ik heb gratis mijn update dus ik ben tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-10 07:56
Die voorverwarming loopt prima!

239kW gehaald op een HPC. Is ongeveer 60km voor de POI eindbestemming beginnen opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Uit nieuwsgierigheid, wat heeft die voorverwarming van de accu nu extra aan kWh verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-10 07:56
IvoB2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:53:
Uit nieuwsgierigheid, wat heeft die voorverwarming van de accu nu extra aan kWh verbruikt?
Genoeg, het was redelijk koud, bij aankomst stond gemiddeld verbruik op 27kWh per honderd terwijl ik 'm meestal op 20-21 kan houden. Nu was het ook wel een langere rit en heb wegens de temperatuur ook de verwarming in de wagen aangelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjdev
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-03 18:16
IvoB2 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:53:
Hij gebruikt ongeveer 4,6 kW tijdens het verwarmen (bij mijn EV6 met warmtepomp). Uitgaand van 30 minuten verwarmen zal dat dan 2,3 kWh zijn. Ik weet niet hoe ver van te voren de auto begint te voorverwarmen, wellicht dat dat ook van de temperatuur afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Joer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Das was niet mijn verbruik. Die zat op de teller echt rond de 28kwh/100km. De laadstops varieerde qua batterij level. De ene keer zat ie rond de 22% de andere keer rond de 40% afhankelijk hoever Ionity uit elkaar staan, althans dat vermoed ik. Als de batterij dan opgeladen was tot 80% had ik een bereik van ongeveer 250/280km.

Zag op de rekening dat de prijzen van Ionity in Duitsland geen 0,79ct maar 0,69 cut zijn geworden. Plus de 0,15ct korting via Kia Ionity abonnement betaalde ik uiteindelijk 0,54ct per kwh. Das goedkoper dan de meeste openbare laadpalen (11kwh) in Nederland.
Er is maar één echt gebruik en dat is:

tot. kW : (tot. aantal km :100) = kW/100km

en niet wat tellertjes in de auto of de app weergeven. Als we het échte gebruik aangeven kunnen we dat ook onderling reëel vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Joer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:49:
[...]

Reset de teller ook niet na laden? Dus wellicht dat dit slechts op een specifiek gedeelte van de route was en je totaal inderdaad rond 22/100 lag gemiddeld. Dat, of je zit er heel ver naast qua totaal verbruik of totaal gereden KMs. (Vermoed zelf dat laatste want zou 22 met dakkoffer en CC op 120 erg onrealistisch vinden, denk inderdaad dat het dichter rond die 28/100 ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Polo132 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Reset de teller ook niet na laden? Dus wellicht dat dit slechts op een specifiek gedeelte van de route was en je totaal inderdaad rond 22/100 lag gemiddeld. Dat, of je zit er heel ver naast qua totaal verbruik of totaal gereden KMs. (Vermoed zelf dat laatste want zou 22 met dakkoffer en CC op 120 erg onrealistisch vinden, denk inderdaad dat het dichter rond die 28/100 ligt)
Ik heb de tellers niet gereset. Wat de auto in de dashboard aangaf was zo rond de 28/100. De afstand tussen de laadstops lag z’n gemiddeld rond de 160/180km. De ene keer ook minder dan de 160km. Die 22/100 was het zeker niet. En ik kijk niet in de app voor het gemiddelde verbruik. Alleen wat m’n dashboard aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Dit was van een aantal ritten op die dag. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhwjaeW8Q-P4t_YEwp-O2O2Xe1Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uO0AjP5IUvqR055mtLW5u0Mk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
Joer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:00:
Dit was van een aantal ritten op die dag. [Afbeelding]
De Max steilheid was alleen tijdens inhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
gjdev schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Hij gebruikt ongeveer 4,6 kW tijdens het verwarmen (bij mijn EV6 met warmtepomp). Uitgaand van 30 minuten verwarmen zal dat dan 2,3 kWh zijn. Ik weet niet hoe ver van te voren de auto begint te voorverwarmen, wellicht dat dat ook van de temperatuur afhangt.
Klopt, is temperatuur afhankelijk. Er is geen verschil in de batterijverwarming in versies met of zonder WP, het is een apart (PTC heater) circuit wat onafhankelijk draait van de "normale" verwarming. Wel kan de WP de warmte uit de batterij gebruiken om het interieur te verwarmen.

Koelen is wel een ander verhaal, dat wordt gedeeld met het interieurkoeling, er is maar 1 airco compressor in de auto, zomers is het dus aan te raden om de climate control uit te zetten mocht je willen snelladen (lees: zo snel mogelijk laden). Geeft de auto trouwens ook aan.

Bij onder 0 duurt het wel minimaal 45 minuten wil ie een beetje op temperatuur zijn, altijd de stop instellen, ook al is het nog enkele uren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Gisteren de auto opgehaald en het lukt maar niet om in de auto de activatiecode in Kia Connect te activeren.
Ben ik eenmaal dan toch wel voorbij dat scherm geeft hij aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden en vervolgens loopt hij vast.

De dealer zei dat hij het gewoon moest doen, maar kon het ook niet direct oplossen en denkt dat het na een paar dagen wel zal lukken.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Of......heeft de Light Edition dit gewoon niet. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Highlander1962 op 28-02-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:42
Als KIA Connect in je menu staat, dan heb je het. Heb je al een KIA Account aangemaakt in de Connect App?

Anders kun je denk ik beter hier je vraag stellen: https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/

[ Voor 63% gewijzigd door DaMenaz op 28-02-2024 16:11 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
DaMenaz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:09:
Als KIA Connect in je menu staat, dan heb je het. Heb je al een KIA Account aangemaakt in de Connect App?

Anders kun je denk ik beter hier je vraag stellen: https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/
Ja, die had ik met mijn Niro. Geeft ook aan dat ik een auto toe moet voegen, via VIN of barcode, maar kom niet verder zonder te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 14:19
Highlander1962 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:37:
Gisteren de auto opgehaald en het lukt maar niet om in de auto de activatiecode in Kia Connect te activeren.
Ben ik eenmaal dan toch wel voorbij dat scherm geeft hij aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden en vervolgens loopt hij vast.

De dealer zei dat hij het gewoon moest doen, maar kon het ook niet direct oplossen en denkt dat het na een paar dagen wel zal lukken.

Heb ik ook gehad! Even met Kia gechat en toen bleek dat in het systeem verkeerd mailadres stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
Even een vraag waar ik niet zo snel een antwoord op kan vinden.

Hoe lang moet de accu voorverwarmt worden voor DC? Ongeveer…. Het was wel 6graden buiten!

Gisteren haalde ik “maar” 130kwh in na ongeveer 12 minuten voorverwarmen. Toch beetje jammer 😅. Melding dat die voorverwarmd wordt heb ik uiteraard ge zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
Ooh ja en nog terugkomend op de discussie van het wel of niet mogen of zelfs kunnen monteren van een dakkoffer als je dakraam hebt.

Kleine toevoeging: De dealer in Amsterdam beweerde dat het verzekeringsissue is. Wegens mogelijke schaden aan het glas of dakmechanisme…. Dakkoffer ‘kan’ er namelijk prima op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Highlander1962 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Ja, die had ik met mijn Niro. Geeft ook aan dat ik een auto toe moet voegen, via VIN of barcode, maar kom niet verder zonder te activeren.
Welk bouwjaar is de Niro? Als je het probeert met je “oude” mijnkia account gaat het niet werken.
Ik had zelf een Niro uit 2019 en heb dat account opgeheven en toen onder hetzelfde e-mail adres een Kia Connect account moeten aanmaken.

Daarna ging het vlekkeloos om daar de EV6 in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlLNxk5SduP5IaIM2TT4-QI106s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXPQdl9MJwJc6fJCTEvM5CM8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit geeft hij in de auto aan. Het gaat dus niet om de app zelf, maar de auto die niet wil.
In de KIA Connect app geeft hij aan dat ik eerst KIA Connect in de auto moet doen.

De Niro is van 2021.

[ Voor 14% gewijzigd door Highlander1962 op 28-02-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 08:19
Reset van head unit al geprobeerd? YouTube: How to reboot head unit on Kia EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Ja, ook geprobeerd. Zelfde melding.

Zou het modem in de auto (nu al) defect kunnen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bcc111
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-09 12:39
legofan schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:21:
[...]

@ legofan: je mag er 100% zeker van maken --> jouw bericht is voor mij de oplossing van het probleem geweest --> de app functioneert en in de auto weer live-navigatie etc.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
Alex86 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:30:

Hoe lang moet de accu voorverwarmt worden voor DC? Ongeveer…. Het was wel 6graden buiten!

Gisteren haalde ik “maar” 130kwh in na ongeveer 12 minuten voorverwarmen. Toch beetje jammer 😅. Melding dat die voorverwarmd wordt heb ik uiteraard ge zien.
Mijn EV6 heeft ongeveer een 20-30 minuten nodig.
En dan nog, als er een 2e auto aan de paal hangt haal je vast geen 240KW

[ Voor 0% gewijzigd door macfocus op 29-02-2024 08:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Alex86 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:30:

Een massieve blok van 400-500 kg kun je niet ' opwarmen met een verwarmingselement van 4,6 kW in 12 minuten. Dus jammer maar volkomen normaal en realistisch gezien niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
Ik vraag me eigenlijk al een hele tijd af. Hoe dat er dan uit zou moeten zien. Een elektrische verwarming voor het accupakket.

Is dat dan zoiets als een soort matje zoals een elektrische deken oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Ik zie toevallig ineens in de Kia Connect app dat er een oranje "Warning" staat bij de 12V battery, iemand al eens eerder gehad?
Hij heeft gister dus de hele dag bij de dealer gestaan voor onderhoud met een lage SOC (17% toen ik hem bracht volgens mij), kan dat er iets mee te maken hebben?
Dat er iets stroom heeft getrokken tijdens de onderhoudsbeurt en het korte ritje naar huis de de 12V niet genoeg bij heeft kunnen laden?

[ Voor 3% gewijzigd door ArmyOfQueens op 28-02-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Hoelang blijft de accu warm als hij is voor verwarmt? Ik moet morgen veel rijden en op terug weg ff dc laden. Alleen een paar km voor de snellader zal ik ff moeten stoppen ca. 30 min om iets af te geven. Ik kan natuurlijk eerder stoppen maar dan ben ik te laat daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
ArmyOfQueens schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:28:
Ik zie toevallig ineens in de Kia Connect app dat er een oranje "Warning" staat bij de 12V battery, iemand al eens eerder gehad?
Hij heeft gister dus de hele dag bij de dealer gestaan voor onderhoud met een lage SOC (17% toen ik hem bracht volgens mij), kan dat er iets mee te maken hebben?
Dat er iets stroom heeft getrokken tijdens de onderhoudsbeurt en het korte ritje naar huis de de 12V niet genoeg bij heeft kunnen laden?
Een truc schijnt te zijn de V2L adapter in te steken en aan te zetten? Dan zou die de 12V moeten opladen.

Elke keer dat ik hem terug kreeg van de dealer was de 12V ook zo goed als leeg.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:40
Heb ik ook gehad. Gaat vanzelf weg bij een wat langere rit.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:27
Dat heb ik al 3x gehad. Heb nu m'n 4e 12v.
1e slechte batch af fabriek.
2e lekstroom door een defect buiten de 12v.
3e voortdurende communicatie van buiten met de auto, waardoor auto steeds wakker gemaakt moest worden op stroom uit de 12v.
Inmiddels bijna 2 mnd geen probleem meer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
De Ideale Man schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:29:
Hoelang blijft de accu warm als hij is voor verwarmt? Ik moet morgen veel rijden en op terug weg ff dc laden. Alleen een paar km voor de snellader zal ik ff moeten stoppen ca. 30 min om iets af te geven. Ik kan natuurlijk eerder stoppen maar dan ben ik te laat daar.
Niet ideaal, maar zal wel loslopen. las het mer dan een paar km is, eventueel eerst een ander (meer dichtbij paal) selecteren. Dan is ie echt helemaal doorgewarmd, en als je die voorbij bent de andere paal vast instellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
murky123 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:45:
Ik vraag me eigenlijk al een hele tijd af. Hoe dat er dan uit zou moeten zien. Een elektrische verwarming voor het accupakket.

Er is een filmpje van hoe de verwarming van het accupakket in elkaar steekt van de EV6. Het zijn in elk geval buizen waar vloeistof doorheen stroomt, een soort vloerverwarming dus. Er zit trouwens een ontwerpfout in waardoor de cellen niet egaal verwarmd worden. Dit kun je zelf ook terug zien als je de temperatuur van de cellen in de gaten houdt tijdens het voorverwarmen: een deel van de cellen is 5-10 graden warmer dan het andere deel (zag ik ook terug in Carscanner tijdens het preconditioneren). Ik denk dat dit 'm was; vanaf 3 minuten gaat het over het koelsysteem:

[ Voor 14% gewijzigd door itsjohan op 29-02-2024 00:12 ]

• Wiliyama
murky123 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:45:

Nee de koelvloeistof wordt opgewarmd en die zorgt ook voor de verwarming en de koeling van de accu. Vandaar 16 of 18 liter. Natuurlijk loopt die koelvloeistof door buisjes en niet gewoon tussen de cellen door. 🤪

[ Voor 9% gewijzigd door Wiliyama op 29-02-2024 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
De Ideale Man schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:29:
Dat is niet te zeggen. Wat was de temperatuur van de accu voor de stop, buitentemperatuur, waait het....?? Net zo goed dat opwarmen van koelvloeistof en een massief blok niet zo snel gaat zal het afkoelen ook niet heel snel gaan. Is het heel erg om een paar minuten langer te laden? Meer zal het waarschijnlijk niet zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Wiliyama op 29-02-2024 01:23 ]

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Highlander1962 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:37:

Hoi Highlander1962, ik ga morgenmiddag de EV6 ophalen en ga bij de uitleg ervoor zorgen dat de mannen daar zorgen dat de app verbinding maakt.
Ik hoop, en ga er gewoon vanuit, dat deze uitvoering het ook heeft.
Een andere tip was nog om de E-Niro nog niet te verwijderen uit de app, pas nadat je de EV6 toegevoegd heb.

Ik hoop voor je dat het nu inmiddels wel al gelukt is.

KIA EV6 Light Edition 58kW

• murky123
Kia connect is ook gewoon beschikbaar voor de Light Edition.
bij mijn werkt het al vanaf de eerste dag dat ik het heb, probleemloos .

heb nu 3 apps.

Kia Connect
Kia Charge
MijnKia
Pagina: 1 ... 347 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic