Ik zat uiteraard na de proefrit bij de dealer.
En zoals gemeld was dit eind december 23.
Toen was er geen probleem voor de opgegeven configuratie (GT line MY24, grijs interieur, yachtblue exterieur) en de offerte werd daar zo opgesteld. Opgegeven levertijd vijf tot zeven maanden.
Op 27/12/23 werd de offerte online overgemaakt aan de beheerder van het voertuigenpark.
Begin januari werden deze offerte overgemaakt aan de verschillende leasemaatschappijen.
In de tweede helft van januari 24 heeft Alfabeth de offerte aanvaard onder de voordeligste leasevoorwaarden en doorgegeven aan de dealer in Antwerpen.
Oplevertijd bij Alfabeth voor de GT line rond de 18 weken.
De opgegeven levertijd klopt ook volgens de info die de dealer mij gaf.
In augustus 23 (toen ik het laatste onderhoud van de e-Niro liet uitvoeren waarbij de motor vervangen werd, was dit voor de EV6 nog tien tot elf maanden. In december, toen wij de proefrit deden, tussen de vijf en zeven maanden (wat dus overeen komt met juni).
Aalfabethheeft echter als lease verschillende uitvoeringen van de EV6 op voorraad maar niet de GT line. Daar is het rond de 18 weken na bevestiging bestelling.
Het verschil in oplevertijd zit 'm dus waarschijnlijk in de gekozen uitvoering.
Zelf heb ik geen haast. De lease van de e-Niro werd immers met een jaar verlengd (met een lagere VAA tot gevolg

) tot januari 2025. Alle tijd van de wereld dus.
Wie een MY24 bestelt kent op dat ogenblik de specs en de voorwaarden.
Dan moet je niet zitten hopen dat het bij de aflevering de specs en de voorwaarden van de EV9 noch deze van de MY25 zijn.
[
Voor 54% gewijzigd door
IvoB2 op 23-02-2024 12:58
]