Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud010
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Boel-Shit schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:15:
[...]

Grappig, sinds 2 jaar verplicht op nieuwe auto’s, ik vraag me af wat de reden daar van kan zijn.

Verder werkt lane assist prima zolang je het stuurt vast hebt, beetje druk erop en de lane assist annuleert wat ie van plan is.
Mijn ervaring is precies hetzelfde! Vaker 'gemak' dan last van.
Ik wil niet generaliseren maar het zijn bij mij vaak dames die denken dat ze het beter kunnen dan de hulpsystemen :) en ze dus meteen uitzetten of ze niet gebruiken (cruise control).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Hangt er erg vanaf waar je rijdt denk ik. Ik rijd bijvoorbeeld vaak op een smalle dijkweg waar je juist over de lijn moet van het fietspad. Na een paar keer een ruk aan je stuur richting een tegenligger die aan komt razen of een fietser die je wilt passeren ben je er snel klaar mee kan ik je vertellen.

Gemak daarentegen heb ik er nooit van. Dus gaat direct uit als ik in de auto stap. Helaas in EU niet permanent uit te zetten.

Levensgevaarlijk. Blijf gewoon van mn stuur af tenzij ik daar expliciet om vraag, bijvoorbeeld op de snelweg met CC.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 30-01-2024 06:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 15:23
Normaal overdrijf ik altijd... maar in 40.000 km heb ik pas 1x gehad dat de auto een onverwachte stuurbeweging maakte.

Als je zelf gewoon oplet, en het stuur vasthoudt, is er dan ook niks aan de hand. De kracht waarmee de auto stuurt is zo klein dat het voelt als een kleine windvlaag, en niet iemand die aan je stuur trekt. En dat is ook waar het voor bedoelt is, iemand die slaapt (letterlijk of figuurlijk) een zetje nemen om in te grijpen.

De spitsstrooklijnen waar ik dagelijks overheen ga merk ik niet eens meer omdat mijn hersens daar inmiddels op getraind zijn.

Het is een hulpmiddel, geen reden om zelf niet op te letten. En ja soms geeft ie dan een kleine beweging daar waar het niet hoort, maar dat heb je meer te danken aan de belachelijke belijningen in Nederland dan wat anders. En na 3x moet je dat ook wel weten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik rij graag zonder kunstmatige windvlagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Bosmonster schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 06:38:
Ik rij graag zonder kunstmatige windvlagen.
Dat mag, en dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10 06:38
Hebben jullie ook dat als je over de A9 rijd ter hoogte van Amstelveen waar ze zo aan het verbouwen zijn zeg maar bij Poelgeest BMW dat de CC op een gegeven moment inhoud tot je zo'n beetje bij het Amstelveen ziekenhuis bent en dan trekt hij hem weer bij naar de ingestelde snelheid. Ook de andere kant op zeg maar richting Schiphol zo'n beetje tegenover Poelgeest BMW houd hij ook in en dan daarna trekt hij hem weer bij.?
Meer mensen die daar wel eens op de CC rijden en dat hebben?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 18:49
Peter-036 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:51:
[...]

Niet zolang je als bestuurder wakker genoeg blijft, en da's wel de bedoeling..............toch?
Ja hoor, maar dan nog blijft het een laag extra veiligheid in mijn ervaring.

Inderdaad niet voor niets verplicht nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-10 11:17
marc4547 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 06:56:
Hebben jullie ook dat als je over de A9 rijd ter hoogte van Amstelveen waar ze zo aan het verbouwen zijn zeg maar bij Poelgeest BMW dat de CC op een gegeven moment inhoud tot je zo'n beetje bij het Amstelveen ziekenhuis bent en dan trekt hij hem weer bij naar de ingestelde snelheid. Ook de andere kant op zeg maar richting Schiphol zo'n beetje tegenover Poelgeest BMW houd hij ook in en dan daarna trekt hij hem weer bij.?
Op meerdere plekken (op A1 bij Laren ook, bijvoorbeeld) gehad. Het lijkt me een soort "zendmast frequentie" die radar in de war brengt.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Niet op die plek, maar ik krijg vaak bij het begin (of einde, zo je wil) van de A28 vanaf het Julianaplein in Groningen bij de oprit na de Van Ketwich Verschuurbrug dat de ACC inhoud zonder aanwijsbare oorzaak, en op het dashboard verschijnt dan de melding 'rij voorzichtig'.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Loei123 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:18:
[...]

Ja hoor, maar dan nog blijft het een laag extra veiligheid in mijn ervaring.

Inderdaad niet voor niets verplicht nu.
Voel me niet veiliger in een auto die me met regelmaat richting een fietser, voetganger of tegenligger wil sturen eerlijk gezegd.

Misschien is het beter als ze dit pas aanzetten boven de 80km/u ofzo zodat je dit soort situaties voorkomt in stadrijden of land- of dijkwegen. Het is een snelwegfeature als je mij vraagt die niet geschikt is voor alternatieve verkeersomstandigheden, waar we er veel van hebben in Nederland.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 30-01-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bosmonster schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:25:
[...]

Voel me niet veiliger in een auto die me met regelmaat richting een fietser, voetganger of tegenligger wil sturen eerlijk gezegd.

Misschien is het beter als ze dit pas aanzetten boven de 80km/u ofzo zodat je dit soort situaties voorkomt in stadrijden of land- of dijkwegen. Het is een snelwegfeature als je mij vraagt die niet geschikt is voor alternatieve verkeersomstandigheden, waar we er veel van hebben in Nederland.
Gaat het normaal sowieso niet pas aan als HDA ook aan gaat? Tenzij je het handmatig aanzet. In de Plus is dat in ieder geval wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Gaat het normaal sowieso niet pas aan als HDA ook aan gaat? Tenzij je het handmatig aanzet. In de Plus is dat in ieder geval wel het geval.
Nee dat is lane following assist. Lane keeping assist schakelt standaard in bij starten auto (wettelijk verplicht in EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Polo132 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Nee dat is lane following assist. Lane keeping assist schakelt standaard in bij starten auto (wettelijk verplicht in EU).
Oh die heb ik nog nooit wat voelen doen eigenlijk, ook al piept ie dat je (bijna) over de streep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
TGEN schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:49:
[...]

Niet op die plek, maar ik krijg vaak bij het begin (of einde, zo je wil) van de A28 vanaf het Julianaplein in Groningen bij de oprit na de Van Ketwich Verschuurbrug dat de ACC inhoud zonder aanwijsbare oorzaak, en op het dashboard verschijnt dan de melding 'rij voorzichtig'.
Heeft volgens mij met de helling te maken daar. Merk het op meer plekken met helling dat je inderdaad die precieze melding van de ACC krijgt. Maar staat ook in de handleiding dat ie daar niet goed op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Polo132 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:50:
[...]

Heeft volgens mij met de helling te maken daar. Merk het op meer plekken met helling dat je inderdaad die precieze melding van de ACC krijgt. Maar staat ook in de handleiding dat ie daar niet goed op gaat.
Sorry, ik bedoelde niet de oprit zelf maar de A28... er is daar geen noemenswaardige helling, niet meer dan op andere plekken waar de ACC geen problemen heeft :P.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Das de lane follow assist met ACC denk ik, die zet je zelf aan en is best ok (als je van heel chill rijden houdt).

Lane keep assist staat standaard aan, maar kun je uitzetten door paar seconden op de knop op het stuur te drukken. Na een paar keer een hartverzakking zet ik die nu uit bij starten, maar misschien dat er een software update is geweest die hem inmiddels minder heftig maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Bosmonster schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Das de lane follow assist met ACC denk ik, die zet je zelf aan en is best ok (als je van heel chill rijden houdt).

Lane keep assist staat standaard aan, maar kun je uitzetten door paar seconden op de knop op het stuur te drukken. Na een paar keer een hartverzakking zet ik die nu uit bij starten, maar misschien dat er een software update is geweest die hem inmiddels minder heftig maakt?
Dat is inderdaad het eerste wat ik uitzet voordat ik wegrijd..
En dan nog krijg ik regelmatig een rukje aan het stuur waar dat compleet niet nodig is..( in een bocht waar ook een lantaarnpaal staat bijvoorbeeld..uitermate irrirant! )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:50:
[...]

Oh die heb ik nog nooit wat voelen doen eigenlijk, ook al piept ie dat je (bijna) over de streep gaat.
Dat piepen is soms wel irritant.

Al een paar me te pletter geschrokken door alle toeters en bellen waarvan ik dacht.....wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Bosmonster schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:25:
[...]

Misschien moet je dan je auto wassen want wat jij noemt ervaar ik totaal niet.
De auto remt bij elke langzamere verkeersdeelnemer af in mijn geval, en richting andere verkeersdeelnemers is mij letterlijk nog nooit overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:42
Moet je voor de grap het Tesla topic er eens op naslaan op dit onderwerp.
Is geen Kia specifiek probleem…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
macfocus schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Moet je voor de grap het Tesla topic er eens op naslaan op dit onderwerp.
Is geen Kia specifiek probleem…
Reageert de auto misschien op de snelheidsborden langs de weg? Of word je met de CC aan dat de auto dan inhoud omdat je te dicht komt bij de voorganger komt? Als je dan wisselt naar een andere baan gaat de auto direct harder rijder.
Bij een opbreking zet ik mijn CC altijd uit anders blijf je wiebelen in snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Overstag op 30-01-2024 12:02 ]

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Loei123 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:29:
[...]

Misschien moet je dan je auto wassen want wat jij noemt ervaar ik totaal niet.
De auto remt bij elke langzamere verkeersdeelnemer af in mijn geval, en richting andere verkeersdeelnemers is mij letterlijk nog nooit overkomen.
Zoals aangegeven gaat dit voornamelijk om wegen waar je de strepen juist over moet, zoals met fietsstroken. Daar raakt het systeem serieus van in de war.

Bij een tegenligger stuur je rechts de streep over en stuurt ie je dus terug naar je tegenligger. Bij inhalen ga je vaak over de andere streep en stuurt ie je terug naar bijvoorbeeld de fietser of scooter. Eng en onnodig.

Dit soort wegen bijvoorveeld: https://maps.app.goo.gl/ynPC3LA7ZPK8RJid8?g_st=ic

Maar ook in druk verkeer in de stad met veel fietsers vertrouw ik het systeem niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 30-01-2024 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03:04
Rukken aan het stuur, toeters en bellen waar je je te pletter van schrikt tijdens het rijden. Heb echt het idee dat ik een andere auto heb. :)

Ik merk zelf trouwens het volgende. Ik zit op de laagste stand van de stoel (met geheugenfunctie). Vrouwlief zit in haar profiel wat hoger. Als ik dan na een profielwissel de stoel weer op mijn stand heb, dan gaat hij net niet helemaal tot de laagste stand, Ik moet dan altijd nog even de bediening aan de zijkant van de stoel omlaag duwen voor het laatste stukje zakken. Hebben alle EV6'en met stoelgeheugen dit?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:11:
Rukken aan het stuur, toeters en bellen waar je je te pletter van schrikt tijdens het rijden. Heb echt het idee dat ik een andere auto heb. :)

Ik merk zelf trouwens het volgende. Ik zit op de laagste stand van de stoel (met geheugenfunctie). Vrouwlief zit in haar profiel wat hoger. Als ik dan na een profielwissel de stoel weer op mijn stand heb, dan gaat hij net niet helemaal tot de laagste stand, Ik moet dan altijd nog even de bediening aan de zijkant van de stoel omlaag duwen voor het laatste stukje zakken. Hebben alle EV6'en met stoelgeheugen dit?
Die van mij in ieder geval wel :+
Ook is de stand niet altijd exact hetzelfde. Maar goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Die van mij in ieder geval wel :+
Ook is de stand niet altijd exact hetzelfde. Maar goed genoeg.
Heel soms gooit hij wat instellingen van profielen door elkaar idd. Zit je ineens met de sfeerverlichtingskleur van de ander bijvoorbeeld,

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DaMenaz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Heel soms gooit hij wat instellingen van profielen door elkaar idd. Zit je ineens met de sfeerverlichtingskleur van de ander bijvoorbeeld,
Heb die kleur op dag 1 ingesteld en nooit meer aangepast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:09
DaMenaz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Dit heb ik ook. Dan gaat ineens de stoel bij mijn profiel naar de stand van mijn vrouw en lijkt hij alle geheugen van de stoelinstellingen van het andere profiel overgenomen te hebben. Kan ik hem weer helemaal opnieuw gaan instellen naar mijn behoeften. Is echt heel irritant.

Ik had aanvankelijk het idee dat het gebeurde als mijn vrouw op afstand vanuit haar Kia Connect App keek waar de auto was, want als ik dan instap in de auto staat haar profiel ook ineens als de laatst gebruikte. als ik dan naar mijn profiel ging waren mijn instellingen altijd fucked. Dat heb ik soort van opgelost door in Home Assistant het zo te maken dat wanneer ik van kantoor naar huis begin te rijden, zij een melding krijgt op d'r telefoon met een verwachtte ETA op basis van de verkeersdrukte. :+ Dan is alles opgelost, want het enige wat zij wil weten is wanneer ze met eten kan beginnen, en ik vergeet vaak te appen zodra ik vertrek haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Overigens had ik hetzelfde afgelopen weekend ook in onze SEAT Leon. Daar rijd ik niet zo vaak in en toen ik na lange tijd instapte met mijn sleutel, wist hij ook niet meer mijn stoelstand. Was de eerste keer. Overigens zou het zoveel schelen als bij KIA de profielen ook aan de sleutel gekoppeld waren. In de Leon is het instappen met de juiste sleutel en alles staat op jouw stand. Bij KIA kun je eerst een half uur wachten tot het system klaar is met wisselen van profiel. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bosmonster schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Zoals aangegeven gaat dit voornamelijk om wegen waar je de strepen juist over moet, zoals met fietsstroken. Daar raakt het systeem serieus van in de war.

Bij een tegenligger stuur je rechts de streep over en stuurt ie je dus terug naar je tegenligger. Bij inhalen ga je vaak over de andere streep en stuurt ie je terug naar bijvoorbeeld de fietser of scooter. Eng en onnodig.

Dit soort wegen bijvoorveeld: https://maps.app.goo.gl/ynPC3LA7ZPK8RJid8?g_st=ic

Maar ook in druk verkeer in de stad met veel fietsers vertrouw ik het systeem niet.
Wat je zegt herken ik en hier kun je prima zelf rekening mee houden.
Ik blijf het een extra beveiliging vinden voor situaties waarin je zelf minder bekend bent of onbedoeld wordt afgeleid en de auto je in de juiste baan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 21:23
TGEN schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:49:
[...]

Dat ervaar ik ook vaak, maar dan op de Belgische A12 bij Zandvliet net voor de NL grens. Daar gaat hij altijd plots inhouden, wat best irritant is als er weggebruikers achter je zitten die niet verwachten dat je opeens op de rem gaat. Als ik dan zelf gas bij geef, krijg ik inderdaad de melding 'Rij voorzichtig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Hebben jullie de Intelligent Speed Limit Assist of de Navigation-based Smart Cruise
Control aanstaan?

De eerste past de snelheid aan n.a.v. de borden (als je de snelheid eerst exact hebt ingesteld op de ter plaatste geldende snelheid). De tweede werkt op bepaalde weggedeelten (meestal snelweg) en wijzigt de ingestelde snelheid van het Smart Cruise Control-systeem automatisch op basis van informatie van
de navigatie over snelheidslimieten.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
king_dude schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Mogen wij een foto zien hoe dit zichtbaar is?
@Phusebox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zie weinig daglicht met de auto... maar had gelezen dat het waarschijnlijk onderliggende schroeven zijn. Heb zondag wel al een deel weggepoetst gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9yiPmg3Wvi0Sku0v0qsphSYFms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmqs0CbDEvtnv98fFzHGwl4R.jpg?f=fotoalbum_large

Aan beide kanten. Met flits minder goed te zien en had al deels weg gekregen.

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 30-01-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Fijn! Dan kunnen we het herkennen als het voorkomt. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:18:
Fijn! Dan kunnen we het herkennen als het voorkomt. Dankjewel!
Ik ben niet de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Joer schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:56:
Kwam dit tegen op FB, slechte zaak:

The material choice Kia used for the silver trim is going to be an issue. I'm getting a ton of corrosion all the way around. This has 8000 miles and is around 9 months old. The larger pieces on the rear were heavily oxidized. I have washed it every week in the winter and I ceramic coated the car when new.

I tried to remove it with cleaner wax, then rubbing compound. I spent an hour with a clay bar and I was able to remove most of it, but it's not going to age well.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
… maar je bent wel een recent geconstateerd geval, welke zelf vraagt of er meerdere zijn. Een foto verduideijkt dit naar ons, en zo kunnen we beter antwoord geven op je vraag want dat wilde je ermee bereiken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:51:
… maar je bent wel een recent geconstateerd geval, welke zelf vraagt of er meerdere zijn. Een foto verduideijkt dit naar ons, en zo kunnen we beter antwoord geven op je vraag want dat wilde je ermee bereiken toch?
Wilde gewoon aanhalen dat het al vaker voorgekomen is.

Maar weer eens informeren bij de dealer...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Yep, 100.000 gepasseerd. Go EV6!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6Xk9Bkw3LXS3gKv82btA_NdZa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kslBSlnQC2cp272ovoMVAun4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ja klopt als ik heen en terug kom uit Haarlem. Het is volgens mij 300m. Het lijkt of de weg verlegd is en dit nog niet in de navigatie is verwerkt waardoor hij misschien denkt dat hij op een rijbaan rijdt waar de snelheid 50km/h is dat automatisch gaat afremmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
De Ideale Man schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:04:
[...]

Ja klopt als ik heen en terug kom uit Haarlem. Het is volgens mij 300m. Het lijkt of de weg verlegd is en dit nog niet in de navigatie is verwerkt waardoor hij misschien denkt dat hij op een rijbaan rijdt waar de snelheid 50km/h is dat automatisch gaat afremmen?
Dan zouden jullie dit toch allemaal vrij duidelijk moeten zien in het feit dat de ingestelde snelheid op NAV mode verspringt naar 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hoe heb jij sportmodus aan staan zonde de rode tellers daarbij ingeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Ik heb het thema losgekoppeld van de stand. Dit thema is voor mij het meest rustig, en daarnaast hoef ik de wereld niet te laten zien dat ik switch van stand als ik voor het stoplicht sta 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Dit is een moment net na een filemoment. De scc gaat dan mooi mee met de meute zonder gat te vallen in de sportstand. Met name als het al +30km snelheid is.

Wel speel ik dan actief met de afstand. Hoe sneller het gemiddeld gaat, hoe groter de afstand. Gaat prima!

[ Voor 4% gewijzigd door king_dude op 31-01-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 11:32
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Dat is inderdaad het eerste wat ik uitzet voordat ik wegrijd..
En dan nog krijg ik regelmatig een rukje aan het stuur waar dat compleet niet nodig is..( in een bocht waar ook een lantaarnpaal staat bijvoorbeeld..uitermate irrirant! )
Ik heb het idee dat het veel minder voorkomt als ik de Kia navigatie heb ingeschakeld en de auto weet dat er een bocht aan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Bosmonster schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:03:
[...]

Het systeem werkt dus perfect en wil de auto tussen de lijnen houden. Het hoort op dit soort wegen niet ingeschakeld te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Wiliyama op 01-02-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Wiliyama schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:17:
Het systeem werkt dus perfect. Het hoort op dit soort wegen niet ingeschakeld te zijn.
Als (àls) dat zo is, dan hoort een perfect systeem (uw woorden) dat zélf te doen. Op basis van navigatie info, (verkeers-)borden, live updates, het maakt niet uit (toch zéker niet voor een perfect systeem). Dat systeem doet dat niet. Dus is het verre van perfect.
Dat systeem zit vol imperfecties, hiaten, fouten, blunders, ... Dat IS gewoon zo, en wordt dagelijks in de praktijk aangetoond.
Dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Als je er rekening mee houdt.
Maar pretendeer aub niet dat het perfect is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
ColdRain schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:15:
[...]

Als (àls) dat zo is, dan hoort een perfect systeem (uw woorden) dat zélf te doen. Op basis van navigatie info, (verkeers-)borden, live updates, het maakt niet uit (toch zéker niet voor een perfect systeem). Dat systeem doet dat niet. Dus is het verre van perfect.
Dat systeem zit vol imperfecties, hiaten, fouten, blunders, ... Dat IS gewoon zo, en wordt dagelijks in de praktijk aangetoond.
Relax, het is inderdaad maar een hulp systeem en het heeft mij al verschillende malen geholpen 👍👍

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Simon59 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:19:
[...]

Relax, het is inderdaad maar een hulp systeem en het heeft mij al verschillende malen geholpen 👍👍
Idd, het zijn allemaal hulpmiddelen, zelfs de meest geavanceerde varianten kunnen niet omgaan met die achterlijke 60 km/u strepen. Maar de systemen in de Kia zijn zeker niet slecht, beter dan die van een ander merk (Renault/Toyota). De systemen maken een stuk minder fouten dan de gemiddelde weggebruiker op de weg...

Bij mij hebben de systemen al zeker enkele ongelukken verkomen, ik rij veel en wil echt niet zonder die systemen, zolang je maar weet wat de tekortkomingen zijn. En het systeem zal echt niet abrupt sturen, alle ingrepen van het systeem kan ik nog met 2 vingers corrigeren.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Simon59 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:19:
[...]

Misschien is mijn rijstijl anders, maar binnen de lijntjes blijven is nooit een probleem geweest. Als we daar al hulpsystemen voor nodig hebben tegenwoordig 😂

Maar goed, zie wel eens mensen over de weg zwabberen met een telefoon in de hand of andere afleiding, dan begrijp ik dat het voor sommigen wel een verbetering is.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2024 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 11:25
Wiliyama schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Ik heb het idee dat het veel minder voorkomt als ik de Kia navigatie heb ingeschakeld en de auto weet dat er een bocht aan komt.
Dat viel mij deze week ook op. Normaal rijd ik altijd met Google Maps, nu eens een keer op de Kia Navigatie. De lane keeping werkt dan duidelijk zelfverzekerder. Bochten in de snelweg waar hij normaal halverwege loslaat (zonder waarschuwing 8)7) bleef hij gewoon meesturen en ook rechtuit voor mijn gevoel minder gezwabber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
[...]

Ben je geïrriteerd ofzo. Rustig aan joh. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Dat het niet perfect ben ik wel met je eens, maar hiaten, fouten blunders?
Hoe komt dat dagelijks in jouw ritjes naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 10:55
Het is best wel interessant om lekker alles hier mee te lezen!

Mijn zwarte EV6 (Plus Adv. 77) komt eindelijk in 2 weken. Ben heel benieuwd naar alle verhalen hierboven in praktijk.

Heb afgelopen jaren in veel verschillenden auto's gemiddeld per jaar 30k gereden en nog nooit 1 KIA en maar enkele keer even soort van kleinelektrisch! (Twizzy en Zoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:29
Loei123 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:51:

Dat het niet perfect ben ik wel met je eens, maar hiaten, fouten blunders?
Hoe komt dat dagelijks in jouw ritjes naar voren?
Niet! Ik gebruik ze niet,overigens is dat in mijn Ioniq 5, maar die verschilt op deze punten niet noemenswaardig.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Peter-036 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:42:
[...]

Niet! Ik gebruik ze niet,overigens is dat in mijn Ioniq 5, maar die verschilt op deze punten niet noemenswaardig.
Ja dan zeg je wat een ionity 5, pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 23:11
Nu ben ik benieuwd naar je ervaring, zijn er dingen stuk gegaan/vervangen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

Het systeem is bedoelt om de auto tussen 2 lijnen te houden. Niet meer en niet minder. Dat werkt perfect als je geen condens voor de camera hebt, als er 2 duidelijk zichtbare lijnen aanwezig zijn. Het is een ondersteuning. De bestuurder blijft verantwoordelijk. Dus als je dat gaat toepassen op een weg waar fietsers op de eerste plaats komen en auto's een smalle midden strook hebben dan moet je het niet gebruiken. Al die imperfecties waar jij het over hebt heeft niets te maken met mijn reactie. Fijne relaxte dag verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
The Wizard schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 05:43:
[...]

Idd, het zijn allemaal hulpmiddelen, zelfs de meest geavanceerde varianten kunnen niet omgaan met die achterlijke 60 km/u strepen. Maar de systemen in de Kia zijn zeker niet slecht, beter dan die van een ander merk (Renault/Toyota). De systemen maken een stuk minder fouten dan de gemiddelde weggebruiker op de weg...

Bij mij hebben de systemen al zeker enkele ongelukken verkomen, ik rij veel en wil echt niet zonder die systemen, zolang je maar weet wat de tekortkomingen zijn.
Ik wil het zelfs geen tekortkoming van het hulpsysteem noemen. Meer het probleem als mensen het toepassen in situaties waarvoor het niet geschikt is of niet kan werken. Zoals bijvoorbeeld slecht zichtbare strepen, als geen 2 strepen aanwezig zijn, als het raam voor de camera beslagen is op wegen met smalle autostrook in het midden en rode fietsstroken rechts en links hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mensen zitten nog steeds door elkaar te praten over twee verschillende systemen.

Het gaat om Lane KEEPING assist, wat standaard aanstaat.

Niet om Lane FOLLOWING assist, wat standaard uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

X

[ Voor 100% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:27:
[...]

Nu ben ik benieuwd naar je ervaring, zijn er dingen stuk gegaan/vervangen?
Die moet je ffe teruglezen haha.
Koplampen
Sierstrips stuur
Usb stekker gaat vervangen worden
12v Accu is vervangen
Banden zijn bij 90k vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Wiliyama schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Het systeem is bedoelt om de auto tussen 2 lijnen te houden. Niet meer en niet minder. Dat werkt perfect als je geen condens voor de camera hebt, als er 2 duidelijk zichtbare lijnen aanwezig zijn. Het is een ondersteuning. De bestuurder blijft verantwoordelijk. Dus als je dat gaat toepassen op een weg waar fietsers op de eerste plaats komen en auto's een smalle midden strook hebben dan moet je het niet gebruiken. Al die imperfecties waar jij het over hebt heeft niets te maken met mijn reactie. Fijne relaxte dag verder.
Het is wel een probleem, want die functie die in bepaalde gevallen dus gevaarlijk kan zijn, staat verplicht standaard AAN.

Prima dat het erop zit, maar de auto is dus vanwege wettelijke verplichtingen inherent onveilig in bepaalde situaties. En dat is best apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
macfocus schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:13:
[...]

Het is wel een probleem, want die functie die in bepaalde gevallen dus gevaarlijk kan zijn, staat verplicht standaard AAN.

Prima dat het erop zit, maar de auto is dus vanwege wettelijke verplichtingen inherent onveilig in bepaalde situaties. En dat is best apart.
Het is een verplichting van de eu, ik rij regelmatig met cerschillemde recente wagems, als je je stuur vast hebt zou het in principe nooit voor groot gevaar moeten zorgen, je kunt normaal altijd makkelijk tegensturen, dat het voor sommigen niet fijn is snap ik.

Maar de eu bekijkt het eerder als levens redden, indien je op de autostrade in slaap valt ben je waarschijnlijk dood, dat je dan aan je stuur moet trekken bij een fietsweg nemen ze erbij.

Ik zeg niet dat ik het een goed systeem gind maar we moeten er mee leren leven.

Als we pas echt gaan klagen dan vind ik dat we moeten klagen over de snelheidswaarschuwing die verplicht is op nieuwe modellen, ik reed recent een kona met dat systeem en als je 51 gaat war je 50 mag begint die te piepen en je moet het iedere keer afzetten, dit zit gelukkig niet op de ev6 maar dat gaat na de facelift veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
izzet3838 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:40:
[...]

Maar de eu bekijkt het eerder als levens redden, indien je op de autostrade in slaap valt ben je waarschijnlijk dood, dat je dan aan je stuur moet trekken bij een fietsweg nemen ze erbij.
Vooropgesteld dat ik het met je eens ben.
Ben heel benieuwd wat een rechter ervan zou vinden als ik een fietser platrijdt vanwege een door de EU verplichte feature…..

En ik ben heel blij dat ik a.s . Woensdag mijn niet gefacelifte EV6 geleverd krijg.
De komende 5 jaar geen gedoe met nog meer piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

Als we pas echt gaan klagen dan vind ik dat we moeten klagen over de snelheidswaarschuwing die verplicht is op nieuwe modellen, ik reed recent een kona met dat systeem en als je 51 gaat war je 50 mag begint die te piepen en je moet het iedere keer afzetten, dit zit gelukkig niet op de ev6 maar dat gaat na de facelift veranderen...
Dan zal er een levendige mod community gaan ontstaan denk ik. Valt me tegen dat dat er nu nog niet is. Die software moet toch aan te passen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
[...]

Het is een verplichting van de eu, ik rij regelmatig met cerschillemde recente wagems, als je je stuur vast hebt zou het in principe nooit voor groot gevaar moeten zorgen, je kunt normaal altijd makkelijk tegensturen, dat het voor sommigen niet fijn is snap ik.

Ik zeg niet dat ik het een goed systeem gind maar we moeten er mee leren leven.

Mijn Lane Keeping Assist, die automatisch aangaat, geeft bij mij alleen maar piepjes en stuurtrillingen als ik te dicht bij de lijn kom of als ik erover ga, maar hij corrigeert niet.
Mijn Lane Following Assist, als die aanstaat, moet je zelf inschakelen, die corrigeert wel.
De Lane Keeping Assist kan je uitzetten door de Lane Following Assist knop enkele seconden ingedrukt te houden. (Het uitstaan is wel zo handig als je op een landweg rijdt, al dat gepiep)

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polo132
Overstag schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Mijn Lane Keeping Assist, die automatisch aangaat, geeft bij mij alleen maar piepjes en stuurtrillingen als ik te dicht bij de lijn kom of als ik erover ga, maar hij corrigeert niet.
Mijn Lane Following Assist, als die aanstaat, moet je zelf inschakelen, die corrigeert wel.
De Lane Keeping Assist kan je uitzetten door de Lane Following Assist knop enkele seconden ingedrukt te houden. (Het uitstaan is wel zo handig als je op een landweg rijdt, al dat gepiep)
De LKA stuurt wel, maar zoooo zacht dat als je je handen aan het stuur hebt inderdaad niet door hebt dat hij daadwerkelijk bij stuurt. Haal je handen maar eens van het stuur terwijl je heel licht op de rij lijn afrijdt (uiteraard alleen waar het veilig is om dit te testen). Dan zie je dat ie wel degelijk bij stuurt. Sterker nog: het geluidssignaal komt pas na de stuur correctie, op het moment dat je het geluid hoort heb je dus al door de kracht van de LKA correctie heen gestuurd.

Ik snap ook niet helemaal de reacties in dit topic die pretenderen dat het gevaarlijk is of je er fietsers dood mee zou rijden. Hij is dus daadwerkelijk zo licht dat je je handen van het stuur moet hebben om er zeker van te zijn dat ie überhaupt bij stuurt! _O-

Hopelijk hiermee ook de discussie over LKA afgesloten, gaat nu wel beetje off topic niet EV6 specifiek.

[ Voor 6% gewijzigd door Polo132 op 01-02-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bosmonster schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:03:
[...]

Dan zal er een levendige mod community gaan ontstaan denk ik. Valt me tegen dat dat er nu nog niet is. Die software moet toch aan te passen zijn.
De software zit er vaak idd al in, mijn polestar had het bv al maar dit stond standaard UIT, de eu heeft verplicht dat dit op nieuwe wagens bij iedere rit AAN moet staan, de leveranciers zouden dit idd op bestaande wagens kunnen doen via ota maar waarom zouden ze, de klant kan dit meestal indien gewenst toch aanzetten...

Het is verplicht op auto's die nu op de markt komen, dus leveranciers worden niet verplicht om bestaande modellen aan te passen(bij een auto als de ev6 gaat dat weinig uitmaken, maar het kan een probleem zijn voor auto's die standaard minder tech hebben.

Bij bmw kun je het systeem afzetten door de knop van de acc(op het stuur) ingedrukt te houden, bij Telsa kan dit door gwn te tikken op het snelheidsbordje.

Bij Hyundai en dus waarschijnlijk ook op de toekomstige ev6 en misschien ev9? is de snelste manier 3 stappen helaas YouTube: Fastest way to switch off intelligent speed limit assist warning on ...

Ze moeten hier echt een betere shortcut voor uitbrengen, bv dat de ster op het stuur dit systeem direct afzet ofzo, maar dat gaat helaas nooit gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:57
Als het goed is heeft de auto achterin een 12v aansluiting zitten.
Heeft deze aansluiting continue spanning?

Dus ook met contact uit?

Iemand anders voor elkaar elkaar gekregen om er continue spanning op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hieperdepiep schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:01:
Als het goed is heeft de auto achterin een 12v aansluiting zitten.
Heeft deze aansluiting continue spanning?

Dus ook met contact uit?
Nee, gaat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Maar goed ook gezien alle 12v issues 8)7
Maar ff serieys kan wel handig zijn voor de koelbox, maar ik doe er altijd een fles bevroren water bij dus blijft goed koud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Is er een andere mogelijkheid dat hij aan blijft?

Ik heb ook iets gehoord over een kamper modus.

Kan de auto in die modus wel op slot gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
izzet3838 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 05:24:
[...]

Maar goed ook gezien alle 12v issues 8)7
Maar ff serieys kan wel handig zijn voor de koelbox, maar ik doe er altijd een fles bevroren water bij dus blijft goed koud...
Heb je n compressor koelbox, deze wil ik graag door laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hieperdepiep schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:15:
[...]

In kampeermodus en dan gebruik ik liever een 230V koelbox. Heb ik afgelopen zomer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Met een compressor-koelbox (eigenlijk mini-koelkast) heb ik afgelopen zomer geen problemen ervaren op de momenten dat de auto 'uit' stond; deze was voldoende geïsoleerd om die korte periodes te overbruggen (langste was ~3 kwartier op de boot van Puttgarden naar Rødby).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV6 LE SW
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-05-2024
Zijn er mensen die een elektrische koelbox hebben gevonden die in het grote vak onder in de middenconsole past? Dát lijkt me handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV6 LE SW
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-05-2024
Bij bestellen van auto in oktober aangegeven dat ik graag als accessoire draadloze telefoon oplader wilde. Nu geeft dealer aan dat deze niet meer bestelbaar is. Er zouden teveel problemen zijn met oplaadmodules die los kwamen en dan in de middenconsole vallen. Raar verhaal dat een dealer niet in staat zou zijn zoiets goed te bevestigen. Iemand hier iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
EV6 LE SW schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:16:
Zijn er mensen die een elektrische koelbox hebben gevonden die in het grote vak onder in de middenconsole past? Dát lijkt me handig!
De vergissing die je hier maakt is het vak onder de middenconsole "groot" noemen.

Elke keer als wij op vakantie gaan verkijken we ons op dat vak en willen we er dingen in proppen die niet passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Onze auto-koelkast is bijna net zo diep als de kofferbak, dus geen idee ;). De inhoud daarvan is overigens wel heel nuttig!

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:32:
[...]

De vergissing die je hier maakt is het vak onder de middenconsole "groot" noemen.

Elke keer als wij op vakantie gaan verkijken we ons op dat vak en willen we er dingen in proppen die niet passen. ;)
Het is inderdaad prima voor een tas o.i.d. maar een koelbox ga je daar niet in krijgen. Ook al niet omdat je er niet iets recht in kunt zetten, maar altijd van opzij. Bij mij ligt er nooit iets in trouwens. Hoogstens op een lange vakantierit.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-07 14:31
Voor de liefhebbers, productiefilmpje 🎬 van de EV6. Wellicht kennen velen het al maar mss voor alle nieuwe eigenaren (in spé) leuk om te zien.

YouTube: Kia EV6 - Production Process

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Hieperdepiep schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:15:
[...]

Niet doen. Binnen kortste keren is je 12 Volt accu leeg en start de auto niet meer.
Nadeel van de Campingmodus is dat veel andere systemen ook ingeschakeld worden, verbruikt veel stroom en niet alle dashboard verlichting is uit te schakelen.
Steek de V2L adapter in de laadpoort. Druk op het knopje en ook je binnen stopcontact (als je dat hebt) heeft continu spanning. Ook kun je dan op de gewone manier je auto afsluiten. Dus gewoon koelbox op 230V aansluiten zoals phusebox opmerkte.

[ Voor 7% gewijzigd door Wiliyama op 02-02-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Hieperdepiep schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:13:
Is er een andere mogelijkheid dat hij aan blijft?

Ik heb ook iets gehoord over een kamper modus.

Kan de auto in die modus wel op slot gezet worden?
Alleen door raam te openen, auto verlaten. Sleutel meenemen, dan via open raam auto afsluiten dmv knop aan binnenkant. Dan raam sluiten dmv knop aan binnenkant, en natuurlijk je arm op tijd terugtrekken.
YouTube: Kia EV6 Utility mode.How to lock the car with Utility mode on.Method...

[ Voor 20% gewijzigd door Wiliyama op 02-02-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Bij mij staat een normale compressor koelkast in de zomermaanden standaard achter de bijrijdersstoel. Continue aangesloten op 230 V. Onder het rijden bereikbaar. Dat gaat wel ten koste van een passagiersplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
EV6 LE SW schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:22:
Bij bestellen van auto in oktober aangegeven dat ik graag als accessoire draadloze telefoon oplader wilde. Nu geeft dealer aan dat deze niet meer bestelbaar is. Er zouden teveel problemen zijn met oplaadmodules die los kwamen en dan in de middenconsole vallen. Raar verhaal dat een dealer niet in staat zou zijn zoiets goed te bevestigen. Iemand hier iets over bekend?
Ik heb ook de draadloze oplader laten installeren, maar deze kwam niet aan de oplaadpower van de GT line. Hij loopt langzaam leeg bij gebruik AA en hij wordt snel warm waardoor hij na een poosje niet meer oplaad.

Verder is hij in 2 jaar al 2 keer los geraakt. Heb hem nog laten vastmaken, maar ik denk dat ik dat de volgende keer niet meer doe. Eventueel vast draadje maken zodat ik hem hem er makkelijk in kan steken (er zijn een paar leden die dat hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 08:46
draadloze opladers... meh...

in de picanto GT-line van moedersdevrouw, telefoon word erg heet ( vind ik )
in mijn vorige CEED GT-line , telefoon word erg heet ( vind ik )

met een hoesje om de telefoon werk het vaak ook weer niet

draadloos / magsafe enzv. geen fan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-10 09:42
Ligt het aan mijn ogen of is die headup display van de EV6 niet écht scherp...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
Tomski schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:21:
Wanneer ben je thuis? Dan komen wij het testen......🤔 Mijn vriend is opticien. Die wil wel mee meekomen...😉
Misschien nog handiger, hoe ervaren mensen uit je kennissenkring het?

[ Voor 11% gewijzigd door Wiliyama op 02-02-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Brush
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-02-2024
Volgens mij kun je de positie van het heads-up display afstellen in het voertuig menu. Display is erg prettig alleen de reflectie in de voorruit bij volledige duisternis vind ik hinderlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Charles Brush op 02-02-2024 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Charles Brush schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:17:
Volgens mij kun je de focus van het heads-up display afstellen ergens diep verstopt in de menu structuur. Display is erg prettig alleen de reflectie in de voorruit bij volledige duisternis vind ik hinderlijk.
Dit heb ik zelf opgelost door de helderheid naar beneden te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
Wiliyama schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Wanneer ben je thuis? Dan komen wij het testen......🤔 Mijn vriend is opticien. Die wil wel mee meekomen...😉
Misschien nog handiger, hoe ervaren mensen uit je kennissenkring het?
Ik heb nog niemand anders achter het stuurwiel toegelaten >:)

toptipje, maar ik vermoed dat het wel aan mijn multibokaal zal liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Tomski schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:14:
[...]

Ik heb nog niemand anders achter het stuurwiel toegelaten >:)

toptipje, maar ik vermoed dat het wel aan mijn multibokaal zal liggen.
Ik heb er zelf ook last van, geen oog problemen.
Het is net als je in de bioscoop zit en je ogen moeten aanpassen aan 3d beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Binnenkant van de ruit schoonmaken?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
Loei123 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:21:
[...]

Ik heb er zelf ook last van, geen oog problemen.
Het is net als je in de bioscoop zit en je ogen moeten aanpassen aan 3d beeld.
dat is nou es een EXACTE beschrijving. Zo voelt het idd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski
DaMenaz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:35:
Binnenkant van de ruit schoonmaken?
De auto is 48u geleden pas afgeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 20:03
Tomski schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:21:
Het is, vind ik zelf, idd net niet scherp genoeg en ook ik heb de helderheid omlaag gezet zodat er ‘s avonds geen vervelende schittering is. In het begin ook nog een paar keer op de rem getrapt omdat ik dacht dat er eoa fietser ineens voor de auto reed omdat dat snelheidsbord fel wit was en ik een koplamp dacht te zien… haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:50
Tomski schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:36:
[...]

De auto is 48u geleden pas afgeleverd :(
Juist dan schoonmaken. Heb niet de illusie dat een nieuwe auto perse schoon is.
Daarnaast stoot het interieur nog een bepaalde gas uit dat de ramen van de binnenkant vettig maakt, dit kan enkele weken/maanden duren. Zelf ook "last" van gehad met mijn eNiro.

EDIT: hier benoemd AMMO NYC het kort:
YouTube: Ferrari Daytona SP3 First Wash: 24 Hours To Detail $2,400,000 Super...

[ Voor 24% gewijzigd door Card Nox op 05-02-2024 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:47
Beste forumgenoten,

Als jullie nu voor de keuze stonden, zouden jullie de ev6 dan opnieuw kiezen of een andere ev? Waarom juist wel of niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Ideale Man
aanhetwerk schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:22:
Beste forumgenoten,

Als jullie nu voor de keuze stonden, zouden jullie de ev6 dan opnieuw kiezen of een andere ev? Waarom juist wel of niet?
Ik zou hem zo weer kiezen. Top auto!
Geen vervelende klachten. Alleen maar plezier (geen 1 auto is perfect)
Pagina: 1 ... 339 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic