Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:26
Hopelijk komt de feature waarbij Google Maps je SoC weet ook naar Kia/Hyundai:

https://blog.google/produ...-auto-new-features-ces24/

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
HansAuutB schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:26:
[...]

Wat let je?
Schrijf de tekst(en) en lever aan.
Lekker makkelijk antwoord ‘maak van jou idee niet mijn probleem’. Constructief ook, dankjewel.

Volgens mij zijn we een community van en voor ev6 rijders die elkaar willen helpen.

#endoor
Wie wilt schrijven over welk onderwerp wat vaak terugkomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02
Phusebox schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 05:38:
Hopelijk komt de feature waarbij Google Maps je SoC weet ook naar Kia/Hyundai:

https://blog.google/produ...-auto-new-features-ces24/
Zeker leuk als nice2have.
Zit meer te springen om een handmatige 'verwarm je batterij' knop of dat deze functie ook met google maps geactiveerd kan worden (naar keuze) bij navigeren naar een HPC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17

The Wizard

Moderator Mobile
king_dude schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:08:

(En ja: deze wordt niet meer bijgeladen wanneer de grote accu onder de 20% is..)
En als jij nog even goed leest dan zie je dat de 12V wel wordt opgeladen onder de 20%, ik post notabene het bewijs. Mits je nog op de oude ICCU versie zit tenminste, met de laatste update ga ik nog testen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gisteren was voor het eerst dat de auto met temperaturen "dik" onder nul te maken kreeg, -7 nog niet eerder gehad. Resultaat: 29% verbruikt in 24 uur waarin 72 km gereden is. Maar één keer de auto voorverwarmt (10 minuten).

:X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWWMgnsMPdsGZlja12dqUugSU-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vf60fT8pkCAdFbCJwotWGnMm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 10-01-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:41:
Gisteren was voor het eerst dat de auto met temperaturen "dik" onder nul te maken kreeg, -7 nog niet eerder gehad. Resultaat: 29% verbruikt in 24 uur waarin 72 km gereden is. Maar 1x de auto voorverwarmt (10 minuten).

:X
Dat is niet goed, ik merk juist dat het allemaal meevalt. Verwarm elke dag voor weg gaan en naar huis gaan 2x voor. Verbruik is nihil gestegen.

Ik zou naar de garage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
grotegok schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:57:
[...]

Dat is niet goed, ik merk juist dat het allemaal meevalt. Verwarm elke dag voor weg gaan en naar huis gaan 2x voor. Verbruik is nihil gestegen.

Bij mij valt het ook niet mee hoor. Als ik de auto voorverwarm in dit weer staat de verbruiksmeter op 30+kwH als ik in stap, rij korte ritjes voornamelijk dus daalt ook nauwelijks, denk tot ongeveer 26kwh. Moet volgende week van Gro naar Apeldoorn en terug, totaal 275KM, dat ga ik helaas niet halen vanaf 100% zonder te laden. Op die langere ritten is het verbruik natuurlijk een stuk lager tov de korte ritten met voorverwarmen. Denk dat ik met dit weer max 250 haal met de 58kwh en in de zomer is dat wel 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
grotegok schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:57:
[...]

Hoe lang volg je dit topic?
Daar is hij al een paar keer geweest namelijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

izzet3838 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:10:
[...]
....

Zelfde geldt voor preconditioning vd batterij, dat kun je alleen starten als die <23% heeft, hoe onnozel is dat, waarom zou ik gaan laden als ik nog +150km range heb....
Omdat sommige rijders ( waaronder ik ) al onder de 70km zitten bij 23%...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:16
king_dude schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:47:
[...]

Lekker makkelijk antwoord ‘maak van jou idee niet mijn probleem’. Constructief ook, dankjewel.

Volgens mij zijn we een community van en voor ev6 rijders die elkaar willen helpen.

#endoor
Wie wilt schrijven over welk onderwerp wat vaak terugkomt?
Overigens is het mogelijk om mede-auteurs toe te voegen aan een startpost. Die optie zit in de forumsoftware onder de knop "wijzig".

Zelf heb ik ooit "Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic" gestart en daar een aantal mede-auteurs aan toegevoegd. Die hebben dan dezelfde rechten.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Levertraan schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Hier werkt de verwarming enkel als ik de stand auto gebruik. (Onderste knop, Rechts van de linkerdraaiknop)
Is ook niet echt zoals het hoort denk ik..

Voorverwarmen doet het bij mij ook niet...bij jou wel??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopke
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-12-2024
--HOOLIE-- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:48:
[...]

Is ook niet echt zoals het hoort denk ik..

Voorverwarmen doet het bij mij ook niet...bij jou wel??
Bij mij nu ook niet! Voor het eerst trouwens dat dit het bij mij niet doet. Misschien weer een storing bij Kia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik verwarm altijd voor via de app. Weet nooit exact hoe laat ik ga rijden. Dat werkte vanochtend prima.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopke
DaMenaz schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:22:
Ik verwarm altijd voor via de app. Weet nooit exact hoe laat ik ga rijden. Dat werkte vanochtend prima.
Ja ik ook, via Remote en dan airco aan. Alleen hij was niet warm en de ramen waren ook nog bevroren :? Normaal doet hij dit inderdaad altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Kopke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Ja ik ook, via Remote en dan airco aan. Alleen hij was niet warm en de ramen waren ook nog bevroren :? Normaal doet hij dit inderdaad altijd prima.
Hierom 7:15 gestart, 7:30 weggereden in een warme wagen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Paar keer gebruikt de afgelopen koude dagen en werkt prima. Hij staat flink te blazen als ik de deur open doe.

Daarnaast merk ik ook serieus verschil in verbruik. Reed gister even een rondje om die wireless carplay ding te testen zonder opwarmen in de vrieskou en dat kostte me 5% batterij voor een rondje in de buurt van 10 min.

Rijden met een "bevroren" batterij is slecht idee heb ik al gemerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Kopke schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Werkt bij mij al 2 jaar niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

--HOOLIE-- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:50:
[...]

Werkt bij mij al 2 jaar niet.. :(
Zegt ie wel dat ie het commando heeft ontvangen in de app? ("[Success] Climate Control Activated") En heb je de temperatuur daar ingesteld?

En/of doet ie het wel met bijvoorbeeld de stuur- of stoelverwarming of andere opties? Die kun je ook op afstand aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Bosmonster schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:58:
[...]

Zegt ie wel dat ie het commando heeft ontvangen in de app? ("[Success] Climate Control Activated") En heb je de temperatuur daar ingesteld?

En/of doet ie het wel met bijvoorbeeld de stuur- of stoelverwarming of andere opties? Die kun je ook op afstand aanzetten.
Jahoor, die meldingen komen gewoon aan.
Heb het ook getest terwijl ik in de auto zat. Pomp slaat aan....en 2 sec later weer af..

Binnenkort 60k beurt en dan met de hele waslijst en alle klachtenmails die ik verstuurd heb naar de leasemaatschappij langs de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopke
--HOOLIE-- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Jahoor, die meldingen komen gewoon aan.
Heb het ook getest terwijl ik in de auto zat. Pomp slaat aan....en 2 sec later weer af..

Binnenkort 60k beurt en dan met de hele waslijst en alle klachtenmails die ik verstuurd heb naar de leasemaatschappij langs de dealer...
Ja dat was bij mij vanmorgen ook het geval..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-10 06:19
stimpyrulez schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:20:
[...]

Euhh om accu te besparen (grote en 12V accu).
Uit is naar mijn wetens altijd beter dan aan... (bij lage accu stand).

Maar een 12V accu zou toch gewoon een X aantal uur de auto moeten kunnen laten draaien?
Had een BMW IX3 naast mij staan en die had al die tijd gewoon de auto aan met alles aan (niet in rij stand) en had nergens last van.

Jumpstarter zit ik nu ook te overwegen.
Maar ja.. blijf het bijzonder vinden dat ik het overweeg.
Zelfde als sleutel 13 in de auto.. beetje jammer dat het moet...
Zou het niet makkelijk zijn om voor 5 a7 euro zo'n ding te bestellen bij Ome Alie? Ik heb hem er al een 3/4 jaar in en kan op die manier dus altijd kijken of de 12 volt accu wordt bijgeladen. Ik heb hem in het rechter aansteker gat zitten in de console en kan precies zien of er wel of niet geladen wordt. Ik heb overigens nog nooit problemen gehad met de auto. Behalve de versterker maar verder niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMK6muPAS2xveUmHJz0gB5SpcG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kdr9BV97L3zEajXsW3l4sSVc.jpg?f=user_large
[...]

[ Voor 14% gewijzigd door marc4547 op 10-01-2024 12:20 ]

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-09 16:16

Amiet01

Master_A

Na bijna anderhalf jaar met de EV6, ben ik nu toch aan het rondkijken naar het (laten) vervangen van de subwoofer. Ik vind het geluid echt ondermaats (al helemaal als ik het vergelijk met een Golf GTE sound system).

Nu wil ik zo min mogelijk sleutelen en veranderen aan de auto, dus vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de sub te vervangen zonder een nieuwe of extra versterker te installeren. Dus gewoon een nieuwe subwoofer die beter is installeren ipv de stock woofer. Of heeft het alleen zin om een actieve subwoofer te installeren die je afzonderlijk kunt instellen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 12:52
Amiet01 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:33:
Na bijna anderhalf jaar met de EV6, ben ik nu toch aan het rondkijken naar het (laten) vervangen van de subwoofer. Ik vind het geluid echt ondermaats (al helemaal als ik het vergelijk met een Golf GTE sound system).
Met het vervangen heb ik geen ervaring, maar voor de zekerheid: heb je al wel de laatste update uitgevoerd? Daarin zit een update voor het audiosysteem, en van wat ik heb gelezen heeft dat een positief effect op de beleving. (Zelf nog niet geüpdatet omdat ik het momenteel ook al prima vind klinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:41
--HOOLIE-- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:47:
[...]

Omdat sommige rijders ( waaronder ik ) al onder de 70km zitten bij 23%...
Andere variabele instellen op de modellen met kleine accu, ie toch geen rocket science...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838

Nu wil ik zo min mogelijk sleutelen en veranderen aan de auto, dus vroeg mij af of er een mogelijkheid is om de sub te vervangen zonder een nieuwe of extra versterker te installeren. Dus gewoon een nieuwe subwoofer die beter is installeren ipv de stock woofer. Of heeft het alleen zin om een actieve subwoofer te installeren die je afzonderlijk kunt instellen?
Heb je de standaard audio of het meridian system, indien je meridian hebt kun je evt op youtube kijken, er zijn videos waarbij ze hem veel beter afstellen met de app.

Volgens reddit zou de laatste update ook helpen alleen denk ik dat die nog niet uitgerold is in de eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Diverse mensen hebben zelf de subwoofer vervangen waaronder ik zelf, even zoeken in dit topic.
Je koopt een actieve subwoofer die je aansluit op de 12V (gaat uit na afsluiten/uitschakelen auto) en een stekkertje zodat je die kunt inpluggen ipv de originele subwoofer. Dan kun je vrij eenvoudig alles weer terug origineel maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

izzet3838 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Andere variabele instellen op de modellen met kleine accu, ie toch geen rocket science...
Hij heeft alleen de grote accu, daar doelt hij op.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

izzet3838 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Denk je nou serieus dat ik niet al alles heb geprobeerd in ruim 2 jaar???
En het gaat hier om een 77Kw...
Misschien moet je geen aannames meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

izzet3838 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Heb je de standaard audio of het meridian system, indien je meridian hebt kun je evt op youtube kijken, er zijn videos waarbij ze hem veel beter afstellen met de app.

Volgens reddit zou de laatste update ook helpen alleen denk ik dat die nog niet uitgerold is in de eu?
Heb het Meridian systeem, welke app hebben we het dan over? Ik heb daar namelijk nog niets over gezien. De laatste update die ik heb in de auto is CV_E.EUR.S5W_L.001.001.230919. Ik mag hopen dat dit de laatste versie is? Overigens heeft mijn auto nog steeds niet de battery pre-heating functie, terwijl ze bij de dealer vóór de zomer al een software update hadden gedaan...

Hoort er trouwens uit de speakers bij de passagiers achterin niet ook gewoon normaal geluid uit te komen? Dus dan bedoel ik hoge, mid en bass tonen? Bij mij lijken de hoge tonen alleen van voren te komen en niet achterin. Wellicht dat er iets mis is...?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Phusebox schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:58:
[...]

Diverse mensen hebben zelf de subwoofer vervangen waaronder ik zelf, even zoeken in dit topic.
Je koopt een actieve subwoofer die je aansluit op de 12V (gaat uit na afsluiten/uitschakelen auto) en een stekkertje zodat je die kunt inpluggen ipv de originele subwoofer. Dan kun je vrij eenvoudig alles weer terug origineel maken.
Waar haal je die 12V aansluiting dan vandaan? Lijkt mij dat je dan een kabel moet gaan trekken?

Ik heb inderdaad eea gelezen in het topic, kan het nu alleen niet meer terugvinden. Was er een beschrijving in dit topic?

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
--HOOLIE-- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Denk je nou serieus dat ik niet al alles heb geprobeerd in ruim 2 jaar???
En het gaat hier om een 77Kw...
Misschien moet je geen aannames meer doen...
Heb wat opgezocht, had niet door dat je problemen had met je wagen, mijn excuses daarvoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-09 14:37
Amiet01 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Heb het Meridian systeem, welke app hebben we het dan over? Ik heb daar namelijk nog niets over gezien. De laatste update die ik heb in de auto is CV_E.EUR.S5W_L.001.001.230919. Ik mag hopen dat dit de laatste versie is? Overigens heeft mijn auto nog steeds niet de battery pre-heating functie, terwijl ze bij de dealer vóór de zomer al een software update hadden gedaan...

Hoort er trouwens uit de speakers bij de passagiers achterin niet ook gewoon normaal geluid uit te komen? Dus dan bedoel ik hoge, mid en bass tonen? Bij mij lijken de hoge tonen alleen van voren te komen en niet achterin. Wellicht dat er iets mis is...?
De meningen over het geluid in de EV6 verschillen nogal. De ene vind het top de andere brak. Ik zit ook bij de 2de categorie. Er is idd een update geweest enkel maanden terug maar die heeft voor mijn beleving niets uitgehaald. Enkel het volume moet nu minder ver open.

Ik zou ook een andere sub willen plaatsen omdat diegene die er nu inzit serieus dicht geknepen wordt. Er is een pak info daaromtrent te vinden. Het is een relatief simpele klus, ik ben er echter nog niet toe gekomen. Er zijn al minstens 2 personen op dit forum die het al wel hebben gedaan.

Hier is een link met een stappenplan: https://www.kiaevforums.c...ommendations.1555/page-18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:29:
[...]

En als jij nog even goed leest dan zie je dat de 12V wel wordt opgeladen onder de 20%, ik post notabene het bewijs. Mits je nog op de oude ICCU versie zit tenminste, met de laatste update ga ik nog testen.
Ik zit idd nog op de oude iccu versie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Loei123 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Hoe lang volg je dit topic?
Daar is hij al een paar keer geweest namelijk. :9
Dat weet ik, alleen zonder resultaat blijkt. Adviseer naar een andere dealer te gaan. Er zijn suggesties aangedragen, al even gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bogey555 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:35:
[...]

De meningen over het geluid in de EV6 verschillen nogal. De ene vind het top de andere brak. Ik zit ook bij de 2de categorie. Er is idd een update geweest enkel maanden terug maar die heeft voor mijn beleving niets uitgehaald. Enkel het volume moet nu minder ver open.

Ik zou ook een andere sub willen plaatsen omdat diegene die er nu inzit serieus dicht geknepen wordt. Er is een pak info daaromtrent te vinden. Het is een relatief simpele klus, ik ben er echter nog niet toe gekomen. Er zijn al minstens 2 personen op dit forum die het al wel hebben gedaan.

Hier is een link met een stappenplan: https://www.kiaevforums.c...ommendations.1555/page-18
Helpt dit ook bij het standaard audiosysteem of is dit enkel voor de versies met meridian?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
izzet3838 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Helpt dit ook bij het standaard audiosysteem of is dit enkel voor de versies met meridian?
Dat is een goeie vraag want ik heb enkel het Meridian systeem om te bekijken. Ik veronderstel dat de non Meridians geen sub hebben in de koffer dus dan wordt het aansluiten een pak moeilijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bogey555 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:35:
[...]

In de EV6 waar ik een proefrit in had (oudere denk ik) was het geluid echt zeer matig. In de MY24 die ik uiteindelijk kreeg was het zeer acceptabel voor het standaard systeem.

Zat echt een flink verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

izzet3838 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Het standaard audiosysteem heeft geen subwoofer, echter wordt daar het vermogen naar de achterpassagiers ook gedempt ten opzichte van de eerste rij.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bosmonster schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:15:
[...]

In de EV6 waar ik een proefrit in had (oudere denk ik) was het geluid echt zeer matig. In de MY24 die ik uiteindelijk kreeg was het zeer acceptabel voor het standaard systeem.

De laatste firmwareupdate bevatte ook een update voor het Meridiansysteem.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:34
Ik lees regelmatig dat men niet tevreden is over het geluid, dat kan. ik vind het ook niet echt top, wel acceptabel.
In mijn Ceed SW was het beter.

ik krijg wel de indruk dat men zich te veel focust op een "subwoofer" met een subwoofer gaat je geluid niet beter klinken, maar levert meer bass.

mooier/beter geluid bereik je eerder door de standaard speakers te vervangen voor betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
murky123 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:24:
Ik lees regelmatig dat men niet tevreden is over het geluid, dat kan. ik vind het ook niet echt top, wel acceptabel.

ik krijg wel de indruk dat men zich te veel focust op een "subwoofer" met een subwoofer gaat je geluid niet beter klinken, maar levert meer bass.

mooier/beter geluid bereik je eerder door de standaard speakers te vervangen voor betere.
Daar ben ik het voor een deel mee eens. Maar de subwoofer draagt wel enorm bij in de ondersteuning en de beleving van de muziek. Vandaar dat iedereen waarvan ik de verhalen al gelezen heb die de subwoofer vervangen hebben geweldig enthousiast is en spreekt van een enorme upgrade van de audiobeleving.
Het klopt wel dat mensen die daarbij ook nog eens gegaan zijn voor betere tweeters nog spreken van een nog stukken betere audio beleving.
In al mijn vorige wagens stak ik daar enorm veel tijd in om die audio beleving te verbeteren maar bij de EV6 heb ik die tijd nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Bosmonster schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Ja er zit idd verschil. Maar naar mijn gevoel is het nog steeds ondermaats. Zeker voor een bedrijf als Meridian.
Maar dat is inderdaad puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final_Aeon
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 11:39
Vandaag eerste echte issue gehad.
Auto is ook maar pas nieuw van NOV '23 (wel 4300km op de teller)

Denk in turtle mode, want oranje icoontje kwam erop, maar verdween ook na 1min.
Ik kon echter enkel wisselen tussen N en P.
Het wieltje wou maar niet naar R of D...

Meer nog: druk op de POWER knop deed ook niets. En via de sleutel ook geen respons.
Na een minuut niets doen, kreeg ik de auto toch uitgeschakeld.
Was ineens ook op slot, dus mensen van de parking garage kregen ineens de full force van het alarm te horen (dacht even uit te stappen en weg te wandelen, zoals vaak ook werd gezegd worden op dit forum).

15 min aan de lijn hangen wachten voor garage, werd niets.
Daarnaa nog 10 min aan de lijn voor KIA assistance. Ook geen respons.
Ondertussen was de auto dus dik 20min uit.
Bij het starten deed hij het weer normaal.

Ik wacht in principe altijd mooi op het READY symbooltje, voor ik aan de knop draai. Echter druk ik sinds kort al vrij vlug de lane assist knop, om deze uit te schakelen. Mogelijk is EENDER WAT te vlug indrukken reden genoeg om in turtle mode te gaan?

Ik zal in het vervolg mijn handen van ALLE knoppen afhouden, tot het READY symbool, en hoop dat het maar hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
murky123 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:24:

Zonder goed laag is je geluid simpelweg niet compleet, wat je hier zegt is dus maar deels waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-10 12:58
The Wizard schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:29:
[...]

Ik heb nog oude ICCU versie, het wordt pas over 2 weken tijdens eerste beurt "bijgewerkt".
Vanochtend na auto instappen en aanzetten meteen en melding "Start accu wordt niet meer opgeladen vanwege te lage batterij precentage..." of iets dergelijks. Heb hem niet meteen gezien en kon niet volledig aflezen.
Soms parkeer ik auto met accu <20% en laad ik hem weer volgende dag op mijn werk, maar heb in 1 jaar nog nooit zo'n melding gezien.
Auto stond sinds zondag met nog 19% geparkeerd.
Trouwens, na 3 dagen stilstaan accu is geen procent kwijt, zelfs met zulke temperaturen.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
Canby schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Ik heb nog oude ICCU versie, het wordt pas over 2 weken tijdens eerste beurt "bijgewerkt".
Vanochtend na auto instappen en aanzetten meteen en melding "Start accu wordt niet meer opgeladen vanwege te lage batterij precentage..." of iets dergelijks. Heb hem niet meteen gezien en kon niet volledig aflezen.
Soms parkeer ik auto met accu <20% en laad ik hem weer volgende dag op mijn werk, maar heb in 1 jaar nog nooit zo'n melding gezien.
Auto stond sinds zondag met nog 19% geparkeerd.
Trouwens, na 3 dagen stilstaan accu is geen procent kwijt, zelfs met zulke temperaturen.
Ook op de nieuwste ICCU laadt de 12V niet op als de auto geparkeerd staat met <20%. Volgens EVOddessy staat er een update klaar binnen de Hyundai group om dit bij te stellen naar <10SoC maar die is nog niet uitgerold naar de EV6. Wel al naar de ioniq.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh2GFdvvCIGC4-jIPE4o6ASzzNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qOYeK3gpB8WVZx5geZOoUyG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Polo132 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:03:
[...]

Ook op de nieuwste ICCU laadt de 12V niet op als de auto geparkeerd staat met <20%. Volgens EVOddessy staat er een update klaar binnen de Hyundai group om dit bij te stellen naar <10SoC maar die is nog niet uitgerold naar de EV6. Wel al naar de ioniq.

[Afbeelding]
Wat is dan nu waarheid?
(Grootste gedeelte van mensen hier zijn denk ik sowieso nog niet updated)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Final_Aeon schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:24:

Meer nog: druk op de POWER knop deed ook niets. En via de sleutel ook geen respons.
Was ineens ook op slot, dus mensen van de parking garage kregen ineens de full force van het alarm te horen (dacht even uit te stappen en weg te wandelen, zoals vaak ook werd gezegd worden op dit forum).

Ik wacht in principe altijd mooi op het READY symbooltje, voor ik aan de knop draai. Echter druk ik sinds kort al vrij vlug de lane assist knop, om deze uit te schakelen. Mogelijk is EENDER WAT te vlug indrukken reden genoeg om in turtle mode te gaan?

Ik zal in het vervolg mijn handen van ALLE knoppen afhouden, tot het READY symbool, en hoop dat het maar hierbij blijft.
Dan hoef je niet lang te wachten. Ready staat linksonder binnen een seconde op het scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 21:17

The Wizard

Moderator Mobile
king_dude schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:13:
[...]

Wat is dan nu waarheid?
(Grootste gedeelte van mensen hier zijn denk ik sowieso nog niet updated)
Geparkeerd is dik gedrukt, dat heb ik idd niet getest, alleen tijdens het rijden. Best goed mogelijk dat bij stilstand de ICCU zich anders gedraagt.

Ik heb nu een theorie over het wel of niet preconditioneren van de accu wanneer je de verwarming start via de app.
Afgelopen dagen in een hotel gezeten, de hele nacht aan de laadpaal (ja, er waren meer dan voldoende plekken beschikbaar ;) ). Gisterochtend 1x voorverwarmd en vanochtend 2x. Geladen to 100%. Beide keren was de accu niet verwarmd, zie screenshot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGV0bYFGSmpZVfjPF-kgjIVsN_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYLgEodUHgiB53kDMx8lb8s2.jpg?f=fotoalbum_large

Daar snap ik niks van, aangezien ik thuis bijna altijd voorverwarm wanneer het koud is, en dan is de accu een stukje warmer (10/12 graden) bij vertrek, dus voorverwarmd.

Nou kan je de regen (laadvermogen) en power (maximaal uit te geven vermogen) aflezen.
Bij een volle accu is de regen capaciteit minimaal, denk in 10 tot 20 kW, power vermogen ligt bij een accu temp van -2/-3 nog steeds ver boven de 200 kW, dus leveren is geen probleem. Omdat de accu vol is, wordt er toch niet geregenereerd, daarom gaat de auto niet de accu voorverwarmen, itt als ie met bijv. 80% op de parkeerplaats staat, dan wil je graag een beetje regen hebben. Nou heb ik niet getest met laden tot 80 of 90% en dan voorverwarmen, ik neem aan dat ie dan wel de accu gaat voorverwarmen.

Kia heeft toch wel een beetje nagedacht over bepaalde zaken ;) .

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Reacher

oldschool

Mijn ervaring met het veranderen van dealer voor onderhoud is ook een ' ervaring ' geworden.

Ik leg uit dat ik zeer ontevreden over de verkopende dealer en dat ik voor onderhoud en what may come een andere dealer zoek, graag ook dichterbij. Deze Kia dealer zit op 5 minuten afstand. Prima, ze hadden mij al eens eerder geholpen, dus ik dacht dat komt wel goed....

Aangegeven dat ik geen andere auto nodig heb en dat wij het wel redden met de andere auto. Dinsdag zou het onderhoud plaats vinden, maar als ik de auto op maandag al kon brengen zou dat heel fijn, konden ze misschien er nog eerder aan beginnen... right.. Maandag 08:05 de auto daar, woensdag 16 uur maar eens bellen.. misschien konden ze mij niet bereiken..

"Uw auto.. neeee, misschien donderdag". Als ik aangeef dat het echt niet op die ene dag aankomt en ik je eigenlijk 3 dagen geef en je dan doodleuk ' fuck you ' zegt... Ze maken gewoon misbruik van het feit dat ik voor de garantie hoe dan ook bij een Kia dealer moet zijn.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:16
Final_Aeon schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:24:

Heb ik me ook voorgenomen, nergens aankomen voordat het READY symbool verschijnt.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marc4547

Hallo Ik heb de plaatjes al eens neergezet maar hier nogmaals, plankje hout gezaagd, Kenwood SW-11 gekocht voor 110 euro en een contra stekertje besteld bij KIa voor 13 euro wat op de originele plug in de meridian Sub past om de oude weer terug te kunnen zetten. Stroom afgetapt bij de aansteker links en wat met de Kenwood prettig is is dat je de bas d.m.v. een afstandsbediening gemakkelijk kunt regelen. ( die afstandsbediening heb ik op de console geplakt. Heb hem er al 10 maanden in. Ik ben er dik tevreden over.
Ik woon heel dicht bij Schiphol dus ben altijd bereid een tipje te geven als je het lastig vind.... Succes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyVvmZDyAawe7CtNyNYm4_APMFs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jlg41fbvpzcnSJciCk6qg0FU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znaazE5682ZtODbYLlntFXuYyLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/au2cTJNDAGVkiQ2TZ1qSxhe3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9bumAweymolqL5N03fEoT9_xYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IWp1OnONlMAUBGRKrculQoRC.jpg?f=user_large

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Ik heb nu een theorie over het wel of niet preconditioneren van de accu wanneer je de verwarming start via de app.

Omdat de accu vol is, wordt er toch niet geregenereerd, daarom gaat de auto niet de accu voorverwarmen,
Ik heb geen laadpaal thuis, en auto doet altijd accu conditioneren wanneer ik de eerste keer voorverwarm wanneer het zo koud is. Ik vraag mij af of regen de oorzaak is, en niet gewoon ‘aan een laadpaal=geen accuverwarming bij voorverwarmen cabine’.

Wie o wie kan het dubbelchecken? Dus: nacht aan laadpaal én 100% soc én koud klimaat + voorverwarmen = conditioneren accu uitgevoerd?

[ Voor 9% gewijzigd door king_dude op 11-01-2024 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19:55
Hoor hier veel over niet goed klinkende audio,speakers vervangen door duurdere en betere speakers maakt een wereld van verschil,reed vroeger veel Peugeot en de speakers heb ik in heel wat auto’s opnieuw gebruikt,standaard zaten er soort van papier luidsprekers in,ik vind het geluid van de EV6 ook niet denderend,heb ook nog een Polo van 2018,staan en daar komt een veel beter geluid uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Highlander1962 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Bij mij was het uitzetten, uitstappen, vergrendelen, ontgrendelen, starten en wachten op ready.
Toen deed hij het zonder problemen. Was een tip van een collega.
Mijn vrouw heeft dit regelmatig. Minimaal eens per week.
Niet de auto uitzetten oid. (Dan gaat het juist mis).
Auto in P zetten (via de draaiknop) , voet op rem en opnieuw op de startknop drukken. Ready.

Ze geeft zelf ook te dat dit veroorzaakt wordt door te snel willen zijn. Ikzelf heb hier nooit last van:
ik stap in, ram op de start-knop, gordel om, voet op rem, nogmaals startknop en gaan.
Niet nodig te wachten tot er Ready in groen op de main display verschijnt, het woordje ready linksonder is genoeg en dat verschijnt vrijwel binnen een seconde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
Wakkie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Zou je moeten uitproberen. Ik denk niet dat het veel verschil maakt, behoudens de acceleratie.
Ik rij op ECO omdat ik dat simpelweg comfortabeler vind. Ik word nerveus van het gedrag van de auto in sportstand. Veel te abrupt. Daarnaast betekenen minder hard accelereren en minder hard remmen met name op de snelweg minder files en een betere doorstroming. Hoe gezapiger de ac/decelleratie hoe comfortabeler. (vind ik dan).
Gek genoeg rij ik op de snelweg wel steeds consequent 19 km/u harder dan de max snelheid.

Het schijnt wel dat de klimaatbeheersing minder doet in de ECO stand maar ik heb geen enkele klacht hieromtrent. Ik meen me te herinneren dat ik de klima losgekoppeld heb van de rijstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Adagi12 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:44:
[...]

Ik heb een ottocast gekocht met een haakse usb connector kabel ( op het net besteld is van samsung )de ottocast weg gewerkt achter het middenconsole en nu lekker alles draadloos, alle apps die in de playstore te vinden zijn kun je instaleren dus nu lekker in de file tv kijken, youtube concerten enz.enz. en carplay / android auto draadloos
Meld in het vervolg even in welke file je TV kijkt, dan mijd ik die snelweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
marc4547 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Hallo Ik heb de plaatjes al eens neergezet maar hier nogmaals, plankje hout gezaagd, Kenwood SW-11 gekocht voor 110 euro en een contra stekertje besteld bij KIa voor 13 euro wat op de originele plug in de meridian Sub past om de oude weer terug te kunnen zetten. Stroom afgetapt bij de aansteker links en wat met de Kenwood prettig is is dat je de bas d.m.v. een afstandsbediening gemakkelijk kunt regelen. ( die afstandsbediening heb ik op de console geplakt. Heb hem er al 10 maanden in. Ik ben er dik tevreden over.
Ik woon heel dicht bij Schiphol dus ben altijd bereid een tipje te geven als je het lastig vind.... Succes
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan een beheerder een link naar deze post toevoegen in de TS, we weten volgens mij allemaal dat iets vinden met de zoekfunctie niet te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
dropie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:03:
Hoor hier veel over niet goed klinkende audio,speakers vervangen door duurdere en betere speakers maakt een wereld van verschil,reed vroeger veel Peugeot en de speakers heb ik in heel wat auto’s opnieuw gebruikt,standaard zaten er soort van papier luidsprekers in,ik vind het geluid van de EV6 ook niet denderend,heb ook nog een Polo van 2018,staan en daar komt een veel beter geluid uit.
Ja inderdaad maar het ligt bij de EV6 aan veel meer dan dat. De luidsprekers in de voordeuren zijn niet slecht maar de tweeters zijn ondermaats. Het grootste probleem... en dan spreek ik alleen over Meridian systemen is dat er door testen op andere fora reeds bewezen is dat zowel de achterste luidsprekers als de "sub" serieus geknepen worden. Het aantal db dat geknepen wordt is veel te veel. Vandaar dat het vervangen van de subwoofer door een actieve subwoofer zoveel verschil maakt. De versterker van die actieve sub kan de geknepen db's terug ophalen. Meridian is geen slecht bedrijf dus ik ga van de veronderstelling uit dat de speakers van een redelijke kwaliteit zijn. Blijkbaar is de software in de headunit van KIA de grote boosdoener maar dat is ook maar alleen van horen zeggen. Bewijzen heb ik daar niet van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Reacher

oldschool

Binnenkort kun je wellicht een audio upgrade kopen in de store en dan krijg je wel het volledige potentieel van de installatie tot je beschikking....

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 12:52
Reacher schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:04:
Binnenkort kun je wellicht een audio upgrade kopen in de store en dan krijg je wel het volledige potentieel van de installatie tot je beschikking....
En dan betalen per dB per maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Vraagje aan de ev6 gebruikers,
Kun je de stoelverwarming/stuurverwarming ook (gepland) bedienen via de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polo132
izzet3838 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:38:
Vraagje aan de ev6 gebruikers,
Kun je de stoelverwarming/stuurverwarming ook (gepland) bedienen via de app
Stuur wel. Stoelen alleen als je de geventileerde stoelen hebt en in de auto instelt dat deze automatisch worden gestuurd door je algemene AC instellingen. Dan heb je dus geen expliciete optie in de app, maar als je de verwarming via de app inschakelt schakelt de stoel verwarming automatisch ook in.

Handmatig via app is dat, gepland weet ik niet mbt stuur / stoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Polo132 op 11-01-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49
Ik mag via mn werk een nieuwe auto uitzoeken, de EV6 (Light 58kWh uitvoering) is 1 van de opties. Ik vind het een erg mooie wagen maar ik ondek dat er wat problemen zijn met dat je hem kan bricken (Zombie modus). Ik lees echt verschillende verhalen, de een heeft het nooit maar iemand anders 3x in 6 weken. Dit lijkt me echt wel een dealbreaker, maar hoe kijken jullie er tegen aan? Gebeurd dit echt 1 op de 1000 of is het gewoon 100% zeker dat je het gaat krijgen ooit een keer en nemen jullie dat gewoon voor lief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Gigapower schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:34:
Ik mag via mn werk een nieuwe auto uitzoeken, de EV6 (Light 58kWk uitvoering) is 1 van de opties. Ik vind het een erg mooie wagen maar ik ondek dat er wat problemen zijn met dat je hem kan bricken (Zombie modus). Ik lees echt verschillende verhalen, de een heeft het nooit maar iemand anders 3x in 6 weken. Dit lijkt me echt wel een dealbreaker, maar hoe kijken jullie er tegen aan? Gebeurd dit echt 1 op de 1000 of is het gewoon zeker dat je het gaat krijgen ooit een keer en nemen jullie dat gewoon voor lief?
Ik zou me er niet druk om maken, je leest erover omdat mensen melden dat ze er last van hebben.
Als iedereen hier een bericht zou plaatsen wanneer ze het niet hebben had je een ander beeld gehad waarschijnlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Polo132 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Stuur wel. Stoelen alleen als je de geventileerde stoelen hebt en in de auto instelt dat deze automatisch worden gestuurd door je algemene AC instellingen. Dan heb je dus geen expliciete optie in de app, maar als je de verwarming via de app inschakelt schakelt de stoel verwarming automatisch ook in.

Handmatig via app is dat, gepland weet ik niet mbt stuur / stoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-k0UrTqffqVs7EAFGm4Xp7xPJtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1wfgF0fvOV5vn5w97yRRWz1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de opties om precies te zijn verder nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik mag via mn werk een nieuwe auto uitzoeken, de EV6 (Light 58kWk uitvoering) is 1 van de opties. Ik vind het een erg mooie wagen maar ik ondek dat er wat problemen zijn met dat je hem kan bricken (Zombie modus). Ik lees echt verschillende verhalen, de een heeft het nooit maar iemand anders 3x in 6 weken. Dit lijkt me echt wel een dealbreaker, maar hoe kijken jullie er tegen aan? Gebeurd dit echt 1 op de 1000 of is het gewoon 100% zeker dat je het gaat krijgen ooit een keer en nemen jullie dat gewoon voor lief?
Je zoekt zekerheid die niet gegeven gaat worden. Er komt toch geen eensluidend antwoord, maar alleen maar meer "verschillende verhalen".

Mijn wagen is al ruim 20K probleemloos, als dat je helpt in je beslissing.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bosmonster schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Dit helpt zeker, bij mijn polestar 2 kon dit namelijk niet daar kon ik enkel de climate starten en had dan geen extra opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:28
Ik mag via mn werk een nieuwe auto uitzoeken, de EV6 (Light 58kWk uitvoering) is 1 van de opties. Ik vind het een erg mooie wagen maar ik ondek dat er wat problemen zijn met dat je hem kan bricken (Zombie modus). Ik lees echt verschillende verhalen, de een heeft het nooit maar iemand anders 3x in 6 weken. Dit lijkt me echt wel een dealbreaker, maar hoe kijken jullie er tegen aan? Gebeurd dit echt 1 op de 1000 of is het gewoon 100% zeker dat je het gaat krijgen ooit een keer en nemen jullie dat gewoon voor lief?
Ik zou me eerder zorgen maken over de ICCU. Maar ik heb ook een 58 kWh en ik rij hem al 50K probleemloos. Ikzelf heb het idee dat gros van alle problemen zich niet voordoet bij een 58 kWh. (wel even afkloppen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Dat valt heel goed mee. Alhoewel dat de echte zombie mode nog bestaat komt die alleen voor in uitzonderlijke omstandigheden. Je moet het forum maar eens doorzoeken. Wat veel voorvalt is dat mensen te snel willen zijn en niet wachten tot de wagen ready aangeeft. Dit is normaal vrij simpel te verhelpen door te volgen wat er op je scherm staat en vooral iets geduldiger zijn. Ik heb de wagen nu meer dan iets meer dan een jaar en heb 1 maal een echte zombiemode gehad waarbij de minpool van de accu afhalen het enige was dat ik kon doen. Dit was na het voortijdig afbreken van het remote afkoelen van de wagen op de parking. Ik ben niet de enige die dit heeft meegemaakt. Eerst het afkoelen/voorverwarmen stoppen met de app voor het instappen zorgt ervoor dat dit niet meer voorvalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tolga07 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Ik zou me eerder zorgen maken over de ICCU. Maar ik heb ook een 58 kWh en ik rij hem al 50K probleemloos. Ikzelf heb het idee dat gros van alle problemen zich niet voordoet bij een 58 kWh. (wel even afkloppen)
Gewoon doen. Het is een geweldige machine. Groot, ruim, goed sturend, 800v accu. Daarnaast hoor je hier op dit forum misschien 3% van alle ev6 rijders.

Ik zit nu op 98.000 in 2 jaar, en de voorvallen zijn op één hand te tellen geweest.

Echt.. doen hoor! 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
king_dude schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Gewoon doen. Het is een geweldige machine. Groot, ruim, goed sturend, 800v accu. Daarnaast hoor je hier op dit forum misschien 3% van alle ev6 rijders.
Dat, en het constant herhalen van zaken door mensen.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Loei123 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:36:
[...]
Ik zou me er niet druk om maken, je leest erover omdat mensen melden dat ze er last van hebben.
Als iedereen hier een bericht zou plaatsen wanneer ze het niet hebben had je een ander beeld gehad waarschijnlijk. ;)
Gewoon eigen voorkeur volgen en verder gewoon afwachten en zien hoe het bij jezelf afloopt.
En vooral posten wanneer het verhaal voor jou positief is. :)
Indien je nu nog een auto moet bestellen gaan er weer maanden overheen voor je 'm effectief geleverd krijgt en zijn een deel van die problemen waarschijnlijk ook gekend bij KIA en wordt een oplossing aangereikt als het probleem uit het verleden al niet van de baan is.
En wanneer het een bedrijfslease is zou ik er nog minder van wakker liggen want de eventuele problemen zijn dan voor rekening van de werkgever/leaseMij/dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
Ik mag via mn werk een nieuwe auto uitzoeken, de EV6 (Light 58kWh uitvoering) is 1 van de opties. Ik vind het een erg mooie wagen maar ik ondek dat er wat problemen zijn met dat je hem kan bricken (Zombie modus). Ik lees echt verschillende verhalen, de een heeft het nooit maar iemand anders 3x in 6 weken. Dit lijkt me echt wel een dealbreaker, maar hoe kijken jullie er tegen aan? Gebeurd dit echt 1 op de 1000 of is het gewoon 100% zeker dat je het gaat krijgen ooit een keer en nemen jullie dat gewoon voor lief?
Nog nooit last van gehad , heb hem nu 1 jaar en 2 maanden en 33K kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Je leest overal wel horrorverhalen, erg voor de mensen die het meemaken maar ga je kijken in het Tesla forum kom je ook verhalen tegen van koplampen die kapot gaan en sensoren die het begeven(en ben er zeker van dat dat bij andere wagens ook wel zal zijn).

Als je kunt leven met de uitrusting/actieradius zou ik het doen, hou er wel rekening mee dat de actieradius veel minder zal zijn in de winter, een aantal hier zal het wel kunnen bevestigen denk ik maar met dit weer ga je denk ik rond de 250km zitten(indien je thuis kan laden in princiepe geen probleem).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:16
Wat je in dit topic leest, is hoogstwaarschijnlijk niet representatief. Vergeet niet dat je in dit topic ruwweg drie groepen mensen tegenkomt:
1. De mensen die een EV6 overwegen of hebben besteld
2. De mensen die problemen hebben met hun EV6
3. De mensen die heel tevreden zijn over hun EV6.

Groep 1 post voornamelijk vragen. Groep 2 post voornamelijk klachten. Groep 3 post voornamelijk reacties op groepen 1 en 2. Wat je weinig zult lezen, zijn spontane posts dat mensen tevreden zijn met hun EV6. Dat geeft dus een heel erg vertekend beeld dat het alleen maar kommer en kwel is met de EV6 (maar lees topics van willekeurig welk merk en je ziet hetzelfde verschijnsel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:20
DaMenaz schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Je zoekt zekerheid die niet gegeven gaat worden. Er komt toch geen eensluidend antwoord, maar alleen maar meer "verschillende verhalen".

Mijn wagen is al ruim 20K probleemloos, als dat je helpt in je beslissing.
En in aanvulling daarop; "het interesseert me niet"
Ik vind hem geniaal mooi en ruim zat voor wat wij er mee willen.
Denk ik daar anders over als het elke week gebeurt? Vast wel, maar "Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest"

Ergo gewoon bestellen dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

marc4547 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:57:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor het opnieuw delen! Hoe bevalt de Kenwood je? Ik zag dus op andere fora dat er over Rockville wordt gesproken. Wil gewoon in één keer de juiste kopen en geen omkijken meer aan hebben nadat ik de woofer heb geïnstalleerd. Misschien een domme vraag, maar waar is dat houten plankje eigenlijk voor?

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
61k sinds dec '21, geen enkel probleem of klacht (met uitzondering van kromme deurklinken die zonder gedoe vervangen werden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Heb nu zelf de allernieuwste software geïnstalleerd en bij de dealer zeiden ze dat er geen melding werd gemaakt dat er een update nodig is.

Toch zie ik nog steeds geen accu preconditioning instellingen in het menu. Enig idee hoe dit kan?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Heb je de procedure via de Navi doorlopen?
(Op de route een snellaadpaal kiezen, +20% Soc, dertig min. voor gom schat dat je de laadpaal gaat bereiken,......)
Het is, wanneer ik de uitleg goed begrijp, geen knop waar je de accu preconditioning manueel kan inschakelen naar believen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
henrov schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Mijn vrouw heeft dit regelmatig. Minimaal eens per week.
Niet de auto uitzetten oid. (Dan gaat het juist mis).
Auto in P zetten (via de draaiknop) , voet op rem en opnieuw op de startknop drukken. Ready.

Ze geeft zelf ook te dat dit veroorzaakt wordt door te snel willen zijn. Ikzelf heb hier nooit last van:
ik stap in, ram op de start-knop, gordel om, voet op rem, nogmaals startknop en gaan.
Niet nodig te wachten tot er Ready in groen op de main display verschijnt, het woordje ready linksonder is genoeg en dat verschijnt vrijwel binnen een seconde.
Waarom druk je 2x op de startknop? Is niet nodig. Gewoon gordel om druk op de rem en startknop en zet hem in drive.
Ready gaat zo snel dat het mij niet lukt om van de startknop naar de draaiknop te draaien voordat Ready er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Bosmonster schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Je kunt de app ook in het Nederlands zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Amiet01 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:46:
Heb nu zelf de allernieuwste software geïnstalleerd en bij de dealer zeiden ze dat er geen melding werd gemaakt dat er een update nodig is.

Toch zie ik nog steeds geen accu preconditioning instellingen in het menu. Enig idee hoe dit kan?
Waar heb je gekeken? EV settings > Winter mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Polo132 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Waar heb je gekeken? EV settings > Winter mode?
Ja inderdaad daar.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
IvoB2 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:20:
Heb je de procedure via de Navi doorlopen?
(Op de route een snellaadpaal kiezen, +20% Soc, dertig min. voor gom schat dat je de laadpaal gaat bereiken,......)
Het is, wanneer ik de uitleg goed begrijp, geen knop waar je de accu preconditioning manueel kan inschakelen naar believen.
Kleine correctie: + 24% soc. Dan precon tot 20%, dan stopt het. Met deze vrieskou is het advies om om bij 35% al te gaan preconnen. De tijd can 35 naar 20 heb je goeddeels wel nodig

[ Voor 4% gewijzigd door king_dude op 11-01-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Amiet01 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:46:

Kan het zijn dat het geen update is maar een upgrade?
Zie hier: https://nieuws.kia.nl/kia...og-sneller-bij-koud-weer/

Dus waarschijnlijk moet de dealer iets expliciet gaan installeren en niet kijken of er een update nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
GHorsie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Kan het zijn dat het geen update is maar een upgrade?
Zie hier: https://nieuws.kia.nl/kia...og-sneller-bij-koud-weer/

Dus waarschijnlijk moet de dealer iets expliciet gaan installeren en niet kijken of er een update nodig is?
Zoek even op het forum. Hier is genoeg over te vinden. Zoekterm precon update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:58:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk je ICCU defect, ik had exact dezelfde meldingen en heb zelf inmiddels de derde ICCU erin.

Veel succes gewenst!
Geheel correcte analyse @Loei123, de ICCU is defect. Mijn auto heeft overigens afgelopen november de software update gehad die dit had moeten voorkomen…

Maar helaas… ook dit onderdeel staat in backorder.

Update 21/1 over backorder status: het heeft een week geduurd vanaf moment van afslepen voordat ik hem met een nieuwe ICCU weer op kon halen.

[ Voor 13% gewijzigd door ruud76 op 21-01-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ruud76 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:41:
[...]

Geheel correcte analyse @Loei123, de ICCU is defect. Mijn auto heeft overigens afgelopen november de software update gehad die dit had moeten voorkomen…

Heb het vaker al hier gezegd, die update is een lapmiddel, geen oplossing. Een oplossing lijkt er ook nog niet te zijn aangezien gloednieuwe exemplaren nog steeds hetzelfde issue hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 05:38:
[...]

Heb het vaker al hier gezegd, die update is een lapmiddel, geen oplossing. Een oplossing lijkt er ook nog niet te zijn aangezien gloednieuwe exemplaren nog steeds hetzelfde issue hebben.
Dat is wel zorgelijk, want dat betekend dat het gewoon wachten is tot het weer mis gaat.

Het hoeft maar 1x op vakantie in het buitenland te gebeuren en dan zou ik er in 1 keer klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 06:58:
[...]

Dat is wel zorgelijk, want dat betekend dat het gewoon wachten is tot het weer mis gaat.

Het hoeft maar 1x op vakantie in het buitenland te gebeuren en dan zou ik er in 1 keer klaar mee zijn.
Wij hebben geluk gehad, de dag na terugkomst van vakantie ging ie stuk.

Ik had zelfs voor de vakantie een extra verzekering afgesloten met langer, en beter, vervangend vervoer voor deze dreiging.

Onlangs was er nog iemand hier in NL waarbij de ICCU al binnen 1000 km stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Amiet01 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:08:
[...]

Thanks voor het opnieuw delen! Hoe bevalt de Kenwood je? Ik zag dus op andere fora dat er over Rockville wordt gesproken. Wil gewoon in één keer de juiste kopen en geen omkijken meer aan hebben nadat ik de woofer heb geïnstalleerd. Misschien een domme vraag, maar waar is dat houten plankje eigenlijk voor?
Domme vragen bestaan niet. De 4 bevestiging schroeven van de origine Sub van Meridian leunen op 4 uitsparinkjes, waar normaal bijvoorbeeld een reserve wiel zou kunnen liggen. Ik heb een 18 mm stukje hout gezaagd om de Sub op vast te maken en ook gaatjes door het hout op sommige punten gemaakt om er Tay reps doorheen te kunnen steken om de bedrading netjes te kunnen vastmaken. Daarna heb ik wel 4 nieuwe M6 boutjes gekocht want de originele boutjes van de Meridian Sub zijn te kort. Maar er zit draad getapt in die 4 steuntjes waar de Sub nu op leunt en heb daar dus mijn plankje op vastgemaakt. Een van de belangrijkste redenen waarom ik voor de Kenwood heb gekozen is het exacte formaat en de bedrade afstands bediening. De hoeveelheid bas is bij somige liedjes toch anders. En dat kun je hiermee prima regelen. De flat kabel van de afstandsbediening is prima en simpel onder de achterbank door naar achteren te leggen. Er zit een RJ-45 connector aan en die plug je dus daarna in de Sub. Succes! Je mag best even komen kijken hoor of vooraf even luisteren voor je wat aanschaft, dan weet je wat je koopt. Ik werk in een Ziekenhuis in L'dorp en woon heel dicht bij schiphol. Kijk maar .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:34
Je komt overal horror verhalen tegen, de duurte auto's van de duurste merken. het komt overal voor.
Tuurlijk wil je dat als je ergens een hoop geld aan uitgeeft, dat alles perfect is. je hebt maar 1 garantie en dat is dat dat nu juist niet het geval is .

check hier maar eens , voorbeeldje
YouTube: $400k and it’s so bad..

en zo kan je wel van elk merk genoeg vinden.

zelf rijd ik al jaren KIA, ik heb nu een EV6 light edition (58kwh) en een picanto uit 2019, daarvoor meerdere Ceed SW , Rio . ben ooit zelfs begonnen met een KIA pride. Ik heb de afgelopen 10/15 jaar altijd KIA's in bezit gehad en als klant de hele transitie mee gemaakt naar het merk wat het nu is.
tuurlijk zijn er wel issues. maar zoals gezegd, heb je dat bij elk merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:13
Tolga07 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Ja dit kan ik beamen, heb zelf een 58kWh met 63k op de teller, nooit zombies modus gehad of andere problemen die hier wel eens worden benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Poulske schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Ja dit kan ik beamen, heb zelf een 58kWh met 63k op de teller, nooit zombies modus gehad of andere problemen die hier wel eens worden benoemd.
Hier nog een. 77 kWh Plus, 1,5 jaar 45k.
Nooit een probleem gehad. Lekker voorverwarmen en weg rijden. Wel een rustige rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
ruud76 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:41:
[...]

Gisteren langs de dealer geweest, over komende eerste beurt (afspraak over 2,5 weken) besproken. Werd verteld dat er 2 updates voor ICCU en 1 voor I-Pedal open staan. Auto is sinds 07-01-2023 in bezit. Toen waren alle beschikbare updates geïnstalleerd.
Heeft iemand ook 2 voor ICCU gehad? Of is het iets net nieuw uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:28
Poulske schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:21:
[...]

Hier met 58kWh, en al bijna 100k probleemloos. In het begin volgens mij één keer iets van zombie mode gehad, maar opgelost door uitstappen weglopen en opnieuw proberen. Nu is het instappen, voet op rem, powerknop in drukken, gordel aan. Als dat is gedaan staat Ready altijd aan en nog nooit gehad dat ik 'm dan niet in D kon zetten.

Vandaag viel het wel heel op, dat met 1 of 2 graden boven nul het stroom verbruik direct weer een stuk beter is. Verschil tussen range bij vertrek en aankomst was kleiner dan werkelijk gereden kilometers. Was me deze week nog niet eerder gelukt. Eerder 30km meer dan werkelijk gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Canby schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Gisteren langs de dealer geweest, over komende eerste beurt (afspraak over 2,5 weken) besproken. Werd verteld dat er 2 updates voor ICCU en 1 voor I-Pedal open staan. Auto is sinds 07-01-2023 in bezit. Toen waren alle beschikbare updates geïnstalleerd.
Heeft iemand ook 2 voor ICCU gehad? Of is het iets net nieuw uitgekomen?
Zijn dat geen updates die OTA komen dan? Ben nog nieuw met de updates voor deze wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Bosmonster schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Zijn dat geen updates die OTA komen dan? Ben nog nieuw met de updates voor deze wagen.
OTA worden alleen maar navi en infotainment bijgewerkt.

Pagina: 1 ... 334 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic