sn0x0r schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Ik snap je eerlijk gezegd wel hoor. Ik ben super tevreden met de auto als auto, maar met name het infotainment systeem vind ik wel een klein beetje sub-par. Vooral vind ik hem niet erg snappy reageren haha. Het premium audio systeem vind ik ook niet erg premium, maar ik heb de auto ook niet voor de audio installatie natuurlijk.
De Android auto perikelen ga ik opnieuw aan de kaak stellen zodra de auto voor een grote gebeurt gaat, maar voor nu heb ik dat lekker laten gaan, ik rij op de Kia Navi + Google Maps, waarbij de telefoon in de lader ligt, beetje bluetooth muziek en klaar, ik mis AA in die zin niet echt.
Ook bij mij beginnen de deurklinken langzaam een beetje krom te staan, maar nog niet genoeg om er iets van te vinden. Overigens heb ik een zakelijke lease-bak, dus het niet alsof ik mij daar echt druk om zou maken.
Wat ik vooral jammer vind is dat de auto inderdaad soms een beetje als een publieke beta voelt (maar echt niet super negatief ofzo, in ieder geval niet voor mij), maar tegelijkertijd had Kia al 2 EV's in zijn modellen gamma voor de EV6 (de e-Niro en Soul). En de e-Niro staat volgens mij best hoog aangeschreven (net als zijn EV zusje de Hyundai Kona).
Als ik kijk naar prijs, vind ik het wel een beetje tegenvallen. Dik 60k voor een auto die verre van probleemloos is. Ik heb al 2x de auto niet kunnen starten terwijl hij op mijn parkeerplaats staat en de dag ervoor nog gebruikt heb. En daarin ben ik zeker niet de enige als ik de reacties hier volg. Range boeit mij niet, want lease, en ik hoef nooit echt grote afstanden te rijden. Maar dat dan aangevuld met het infotainment systeem dat ik gewoon niet echt goed vind, blijft simpelweg jammer.
Ik ben dan ook heel benieuwd wat de model refresh gaat brengen en op welke punten de auto aangepast wordt (of het beter gaat zijn laat ik in het midden, beter is vooral een perspectief kwestie voor de kijker en niet universeel haha).
Denk dat veel ook gewoon afhangt met wat je hiervoor had, ik had een Audi met het nieuwe infotainment dat was rampzalig, daarna een polestar gehad daar vond ik het heet simpel maar wel heel goed werken, nav de testritten die ik had is dat van de ev6 ergens tussenin, er zijn veel verbeterpunten die ik kan opnoemen of die dingen eigenlijk net anders hadden gemogen, maar als iemand die heel de markt heeft vergeleken is het in zijn klasse toch een van de beste wagens, dit waren de wagens die ik heb bekeken:
VAG MEB's: rampzalige software, slechte bediening, traag opladen, weinig vermogen(een deel wordt nu opgelost met de recente facelifts)
Model Y: de ondertussen bekende Tesla klachten...
bmw ix1: dure opties, weinig range, traag opladen, "weinig ruimte"
Volvo c40: Weinig ruimte(geen dedicated ev platform), 2015 interior
Mustang mach-e base(weinig range)
De enige die me eigenlijk interessant leken waren de volvo, ford en kia.
Als je het zo bekijkt leek de ev6 me onlangs al de klachten niet zo erg, los daarvan is het een leasebak dus als de hendels scheef gaan staan maakt me dat weinig uit, wat uiteraard niet zou mogen op zon dure auto.
de ford leek me ook leuk maar heb helaas thuis geen lader en moet op het werk laden en voor de rust superchargers, puur omwille van de range en laadsnelheid was de ev6 dus interessanter, los daarvan hoor ik ook veel klachteb over de mach e.
Wilde graag een ioniq 5 of 6 maar die kwamen beide te duur uit helaas.
[
Voor 3% gewijzigd door
izzet3838 op 05-01-2024 09:32
]