Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Tolga07 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:42:
Waar ik me vooral aan irriteer is dat de ruitenwissers nog een lange tijd doorgaan met vegen terwijl dit niet meer nodig is, hierdoor zet ik het maar altijd zelf uit.
Haha ja dat ook idd. Rijd je door een tunnel en hij blijft maar doorrazen op de inmiddels droge voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09 23:21
Gisteren een dagje proefgereden in de EV6,het was een GTline 325 pk, auto rijdt fantastisch het nog wel wat wennen om alles te vinden in het menu, heb nu een Volkswagen ID4 voor een paar dagen en die is iets comfortabeler en wat ruimer, maar vind die KIA meer een rijdersauto dan de ID4,beide auto's zijn gewoon goed de Kia is wel iets zuiniger maar is ook iets lichter dan de ID4,wat ik wel mis bij de ID4 is de verschillende modussen die je op de KIA wel hebt qua regeneratie. De afwerking vind ik vergelijkbaar, alleen komt de KIA wat luxer over door het mooiere dashboard wat bij de ID4 wat minimalistisch is.n En de KIA met 325 pk is gewoon geweldig, hebben even de acceleratie gemeten van 0-100 en van 80-120,dat zijn indrukwekkende cijfers, eerste gaat in 5 seconden en van 80-120 in dikke 3 seconden. Helaas is de versie die ik besteld heb maar 170pk maar voor verkeersovertredingen is dit misschien ook wel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
dropie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:36:
Gisteren een dagje proefgereden in de EV6,het was een GTline 325 pk, auto rijdt fantastisch het nog wel wat wennen om alles te vinden in het menu, heb nu een Volkswagen ID4 voor een paar dagen en die is iets comfortabeler en wat ruimer, maar vind die KIA meer een rijdersauto dan de ID4,beide auto's zijn gewoon goed de Kia is wel iets zuiniger maar is ook iets lichter dan de ID4,wat ik wel mis bij de ID4 is de verschillende modussen die je op de KIA wel hebt qua regeneratie. De afwerking vind ik vergelijkbaar, alleen komt de KIA wat luxer over door het mooiere dashboard wat bij de ID4 wat minimalistisch is.n En de KIA met 325 pk is gewoon geweldig, hebben even de acceleratie gemeten van 0-100 en van 80-120,dat zijn indrukwekkende cijfers, eerste gaat in 5 seconden en van 80-120 in dikke 3 seconden. Helaas is de versie die ik besteld heb maar 170pk maar voor verkeersovertredingen is dit misschien ook wel beter.
Ach, 170pk is meer dan zat. Meer heb je gewoon helemaal niet nodig in een land als Nederland met veel verkeer en waar het overal druk is.
Heb zelf na een proefrit ook een 170pk versie genomen. Rijdt heerlijk ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die 170pk trekt de meeste sportwagens er ook nog steeds uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-01 16:15
Atlas schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:34:
[...]

Wacht je EV6 nou gewoon af en ga lekker van die auto genieten ipv alles nu dood te analyseren :)
De EV6 is de beste auto die ik ooit heb gehad qua comfort en algehele auto. Ja ik had het gezeik met een wegvallende CarPlay vanwege een gare connector (wat echt fucking irritant was...) maarja, dat is ook netjes opgelost.
Ik stap elke dag nog met een glimlach op mijn gezicht die auto in en rij er heerlijk in :)
Hoi,

Ik heb zelf ook al sinds ik de auto heb (december 2022) problemen met het wegvallen van de Apple Carplay. 2 weken geleden nog aangegeven tijdens de 30k beurt en men wist geen oplossing bij de Zeeuw&Zeeuw. Wat hebben ze bij jou gedaan o mdit probleem op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:39
PvdHeijden schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:07:
[...]

Hoi,

Ik heb zelf ook al sinds ik de auto heb (december 2022) problemen met het wegvallen van de Apple Carplay. 2 weken geleden nog aangegeven tijdens de 30k beurt en men wist geen oplossing bij de Zeeuw&Zeeuw. Wat hebben ze bij jou gedaan o mdit probleem op te lossen?
Denk dat je het in deze oplossing moet zoeken, of de garage laten doen.
Leren zij ook weer van:https://youtu.be/326U3NhwMnM?si=1jDdLRzEzNZleone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:37
Bosmonster schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:07:
Die 170pk trekt de meeste sportwagens er ook nog steeds uit hoor!
Huh, dat red ik met de 230pk versie niet eens...
Hoe moet de 170pk versie dat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Loei123 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:45:
[...]

Huh, dat red ik met de 230pk versie niet eens...
Hoe moet de 170pk versie dat doen?
Rechter pedaal intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Met 8.6 seconden naar 100 wens ik je heel veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Loei123 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:20:
Met 8.6 seconden naar 100 wens ik je heel veel succes...
Mijn 28 kWh 120 pk Ioniq doet daar 9.9 seconden over. De EV6 is heel wat zwaarder en minder gestroomlijnd maar de RWD zou het moeten lukken in 7.3 seconden. Allemaal in min-of-meer ideale omstandigheden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
ColdRain schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:37:
[...]

Mijn 28 kWh 120 pk Ioniq doet daar 9.9 seconden over. De EV6 is heel wat zwaarder en minder gestroomlijnd maar de RWD zou het moeten lukken in 7.3 seconden. Allemaal in min-of-meer ideale omstandigheden uiteraard.
Er werd gesproken over de 170pk versie, die doet geen 7.3 seconden.

En dan nog, een golf 5 gti (dat is geen sportwagen en inmiddels 20 jaar oud) doet het in minder dan 7.3. ;)

Nee, sportwagens, hot hatches en dat soort auto's maak je geen kans tegen tenzij je een AWD of GT hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highlander1962
Loei123 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:51:
[...]

Er werd gesproken over de 170pk versie, die doet geen 7.3 seconden.

En dan nog, een golf 5 gti (dat is geen sportwagen en inmiddels 20 jaar oud) doet het in minder dan 7.3. ;)

Nee, sportwagens, hot hatches en dat soort auto's maak je geen kans tegen tenzij je een AWD of GT hebt.
Ik denk dan.....lekker boeiend dat je het van een sportwagen eventueel niet zou winnen.

Persoonlijk vind ik meer dan 200pk in welke auto dan ook al achterlijk. Nergens voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Highlander1962 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:19:
[...]

Ik denk dan.....lekker boeiend dat je het van een sportwagen eventueel niet zou winnen.

Persoonlijk vind ik meer dan 200pk in welke auto dan ook al achterlijk. Nergens voor nodig.
Soms willen mensen dingen compenseren die ze te kort komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

PvdHeijden schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:07:
[...]

Hoi,

Bij mij was het de USB poort en de kabel (is 1 bestel artikel) naar de MCU toe.
Dit is echt letterlijk 5 minuten werk. Laat je niet afschepen met dat het 2 uur duurt, het enige wat ze moeten doen is de 2 pinnetjes onderaan de midden console eruit halen, dan kan die kap er af en kunnen ze bij de USB poorten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:20
Is er een Apple Watch app?
In de usa schijnt deze er te zijn.

Is wel makkelijk met afsluiten en wat andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Simon59 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:53:
Vraagje. Ik heb ook de app Car Scanner met z’n Vgate OBD2 adapter. Kan je dat ding altijd in je auto laten zitten? Kan dat kwaad? Gebruikt dat stroom? Andere tips?
Alvast bedankt.
Zoek even op vgate in mijn berichten. Ergens 1,5 jaar geleden zie je een oplossing voor je vraagstuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Highlander1962 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:19:
[...]

Helemaal met je eens hoor, maar er werden hier onwaarheden verkondigd, die wou ik corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Loei123 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:17:
[...]

Helemaal met je eens hoor, maar er werden hier onwaarheden verkondigd, die wou ik corrigeren.
Je bedoelt je begon over 0-100 tijden zonder dat iemand het daar over had. Performance - zeker in een EV vs verbranding - is meer dan een sprint vanuit stilstand. Iets waar voor zover ik weet alleen de GT op getuned is.

Waar ik op doelde was throttle response en acceleratie tijdens het rijden, in real world scenario's, zoals inhalen. Geen kickdown of toerentallen die op moeten bouwen. Je bent al weg, ja zelfs met "maar 170 PK".

Lang verhaal kort: je hebt helemaal gelijk 0-100. Wat ik echter bedoelde was de EV6 voelt veel vlotter -zelfs met 170PK - dan een gelijkwaardig bedeelde benzine wagen.

Nog even iets heel anders:
Heb de Carlinkit 4.0 besteld naar aanleiding van deze post: BlaTieBla in "Het grote Kia EV6 topic"

Iemand ervaringen met deze laatste versie toevallig?

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 30-12-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bosmonster schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:17:
[...]

Je bedoelt je begon over 0-100 tijden zonder dat iemand het daar over had. Performance - zeker in een EV vs verbranding - is meer dan een sprint vanuit stilstand. Iets waar voor zover ik weet alleen de GT op getuned is.

Waar ik op doelde was throttle response en acceleratie tijdens het rijden, in real world scenario's, zoals inhalen. Geen kickdown of toerentallen die op moeten bouwen. Je bent al weg, ja zelfs met "maar 170 PK".

Lang verhaal kort: je hebt helemaal gelijk 0-100. Wat ik echter bedoelde was de EV6 voelt veel vlotter -zelfs met 170PK - dan een gelijkwaardig bedeelde benzine wagen.

Heb de Carlinkit 4.0 besteld naar aanleiding van deze post: BlaTieBla in "Het grote Kia EV6 topic"

Een gelijkwaardig bedeelde brandstof auto mag je geen sportwagen noemen.

Qua throttle response ben ik het met je eens, maar alleen als je al rijdt.
Vanuit stilstand valt het mij nog wel eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:42:
Hier na 48.000km een defecte ICCU.
DC laden werkt wel, AC niet.
Kia NL heeft geen voorraad en het is nog onbekend wanneer mijn EV6 gerepareerd kan worden :-(

Ook keyless sluiten werkt sinds een half jaar niet meer. Blijkt een bekend issue en hier staat nu ook een reparatiekit voor in bestelling. Kunnen ze dan mooi tegelijk met de ICCU fixen.
21 dec diagnose dat de ICCU inderdaad defect is, goh!
Kia NL heeft geen voorraad, nu op 14 feb afspraak voor vervanging. Voorlopig maar snelladen…

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Speedfight schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:09:
[...]

Kia NL heeft geen voorraad, nu op 14 feb afspraak voor vervanging. Voorlopig maar snelladen…
Je kan gewoon blijven rijden en snelladen gebruiken? Dacht dat de V12 ook vaak sneuvelde indien er werd door gereden met een defecte ICCCu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Polo132 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:12:
[...]

Je kan gewoon blijven rijden en snelladen gebruiken? Dacht dat de V12 ook vaak sneuvelde indien er werd door gereden met een defecte ICCCu
Daar was ik ook bang voor, maar die laad vooralsnog nog wel netjes bij.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
@Speedfight, Krijg je de kosten vergoed door KIA of wat? Dat zijn redelijk wat extra kosten die je moet maken doordat ze een ondeugdelijk product afleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 30-12-2023 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Card Nox schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:37:
@Speedfight, Krijg je de kosten vergoed door KIA of wat? Dat zijn redelijk wat extra kosten die je moet maken doordat ze een ondeugdelijk product afleveren.
Het is een lease auto, en ik leg het voor aan mijn werkgever en lease maatschappij en die moeten het maar met elkaar oplossen. Als particulier had ik er zeker anders in gestaan…

Het snelladen is voor mij vooral nadelig dat ik er een paar keer per week een half uurtje voor vrij moet maken, maar er zit er eentje vlak bij in het dorp en combineer het dan met een wandeling.
Zie het maar als positief dat ik dan ook nog wat beweeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
[...]

Werkt prima.
Icoontjes en beeld allemaal net iets kleiner dan bij bekabeld Android.
Max 2 telefoons zijn te koppelen.

Soms wat instabiele verbinding, maar dat zou ook een/het usb-probleem van de EV6 zelf kunnen zijn, hoewel dealer beweert dat mijn versie dat probleem al niet meer zou hebben.

Overigens is de 4.0 vlgs mij niet de laatste versie.

[ Voor 4% gewijzigd door HansAuutB op 30-12-2023 15:27 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
@Speedfight, er maar iets positiefs van proberen te maken ja.

Ik heb een private lease en betaal zelf de laadkosten, ik zou hier dan toch werk van maken maar ik snap jou situatie helemaal, had ik ook zo aangepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Verwijderd omdat normale berichten op dit forum blijkbaar uitnodigen tot reacties die niet passen bij de posting

[ Voor 90% gewijzigd door oa_ar15 op 01-01-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:39
[...]

Laatste versie is de carlinkit 5.0 versie. Deze is geschikt om naast Apple CarPlay ook Android auto zonder conversie (dit doet de 4.0 wel) rechtstreeks op je Kia Systeem te zenden. Ik heb hem hier besteld, dan kost de 5.0 omgerekend net € 51,- met de kortingscode Schuster.

https://youtu.be/FPWQjtVCU5o?si=2p_fpxbm7eiJWTAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFC4mtExnXKWIEivJ09lARGnQYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ieaLaUk6rILRnrelebtBBWBX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 198% gewijzigd door Polo132 op 30-12-2023 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

petertenboer schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:15:
[...]

Laatste versie is de carlinkit 5.0 versie. Deze is geschikt om naast Apple CarPlay ook Android auto zonder conversie (dit doet de 4.0 wel) rechtstreeks op je Kia Systeem te zenden. Ik heb hem hier besteld, dan kost de 5.0 omgerekend net € 51,- met de kortingscode Schuster.

https://youtu.be/FPWQjtVCU5o?si=2p_fpxbm7eiJWTAF
Ah njah maakt niet zoveel uit. Op die website uit de post stond alleen 3.0/4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Bosmonster schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:10:
[...]

Ah njah maakt niet zoveel uit. Op die website uit de post stond alleen 3.0/4.0.
Ik zou de 4 retourneren en voor de 5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 11:34
oa_ar15 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:54:
Hoewel het nog weinig op winterweer lijkt, toch de winterbanden eronder gezet. Misschien helpt het.
Omdat hier wat weinig plaatjes worden gepost een fotootje van het resultaat..... ;-)
De banden zijn overigens Bridgestone Blizzak LM005 in 235/55 R19

[Afbeelding]
Mensen plaatsen denk ik weinig plaatjes omdat ze bang zijn gevonden te worden in het echt. Je kenteken blurren helpt hierbij niet. De witte seat die je eerder had heb ik namelijk ook kunnen zien nadat ik je adres gevonden had. Dat koste 1 minuut.

Maar on topic, het ev6 blauw komt op de foto heel anders over. Yacht blue is het neem ik aan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oa_ar15
Zo'n wijsneus als jij vindt die kleur toch ook zo dan?
xxander968 schreef op zondag 31 december 2023 @ 01:22:
[...]

Mensen plaatsen denk ik weinig plaatjes omdat ze bang zijn gevonden te worden in het echt. Je kenteken blurren helpt hierbij niet. De witte seat die je eerder had heb ik namelijk ook kunnen zien nadat ik je adres gevonden had. Dat koste 1 minuut.

Maar on topic, het ev6 blauw komt op de foto heel anders over. Yacht blue is het neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-09 21:46
Heeft er iemand een alternatief op de originele v2d adapter.
De adapter wordt niet bij de goedkopere types geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Kan je gewoon bij KIA los kopen (wanneer je er het geld voor over hebt want rond de 500 € ) en op het www massa's goedkopere alternatieven te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Dank voor je bericht, misschien heeft iemand ervaring met een goedkopere alternatief. Die wel/niet goed werkt.
IvoB2 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:46:
Kan je gewoon bij KIA los kopen (wanneer je er het geld voor over hebt want rond de 500 € ) en op het www massa's goedkopere alternatieven te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:20
Hieperdepiep schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:53:
Dank voor je bericht, misschien heeft iemand ervaring met een goedkopere alternatief. Die wel/niet goed werkt.

[...]
Maar op de goedkopere edities zit het er ook niet op.
Kan je zo een stekker kopen maar gaat niet werken.

Kennelijk klopt mijn info niet. Excuus

[ Voor 5% gewijzigd door carcept2009 op 31-12-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Dat vermoed ik ook want anders zou de stekkeraansluiting onder de achterbank ook gewoon AC stroom leveren vanuit de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
oa_ar15 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:00:

[...]
Hele normale reactie op een tech site als Tweakers, en nog waarschuwend ook. Er zit niks onvriendelijks in de reactie, in tegenstelling tot jouw waardeloze reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
oa_ar15 schreef op zondag 31 december 2023 @ 09:00:

[...]
Dat is toch wel jammer zo’n reactie omdat het wel waar is wat hij zegt.
Maar veel plezier met je auto in Almere ( het koste mij inderdaad 1 minuut )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oa_ar15
Dit forum is duidelijk niet voor mij. Ik ben geïnteresseerd in informatie over de Kia EV6 en het gebruik ervan en dit forum leek een prima plek om die te wisselen met andere gebruikers van deze auto. Het blijkt echter dat dit vooral een plek is voor betweters en klagers waarvan de inbreng beperkt blijft tot reageren op anderen en onderwerpen inbrengen die niets met de auto te maken hebben..

Oja, het zonder toestemming delen van persoonsgegevens is gewoon strafbaar, ook als die gegevens op zichzelf openbaar te vinden zijn. Maar dat is een ander topic.

Fijne jaarwisseling
GHorsie schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:08:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
oa_ar15 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:23:
Dit forum is duidelijk niet voor mij. Ik ben geïnteresseerd in informatie over de Kia EV6 en het gebruik ervan en dit forum leek een prima plek om die te wisselen met andere gebruikers van deze auto. Het blijkt echter dat dit vooral een plek is voor betweters en klagers waarvan de inbreng beperkt blijft tot reageren op anderen en onderwerpen inbrengen die niets met de auto te maken hebben..
[...]
Ik denk dat dit ook wel het geval is al zullen er altijd meer mensen zijn die klagen. Het punt was alleen dat iemand een waarschuwing/uitleg geeft en daarna vriendelijk vraagt welke kleur je auto is. De reactie daarop is wat vreemd.
Je had ook kunnen reageren met: “Oh dat wist ik niet wel jammer dat daardoor minder afbeeldingen gedeeld worden. De kleur is overigens…”

Maar fijne jaarwisseling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
carcept2009 schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:08:
[...]

Jawel dat werkt gewoon, @Hieperdepiep. Zijn meerdere Posts van op dit forum en andere topics. Ook op de Kia website bij de V2D connector staat bijvoorbeeld de 58kwh Air vermeld onder toepasbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Hierbij ook een link naar een adapter https://evcables.com/nl-n...le?variant=42719133925626. En forum post https://www.kiaownersclub...-load-on-air-model.67547/.

Zelf geen ervaring met de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
carcept2009 schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:08:
[...]

Volgens de dealer zou het er wel op moeten zitten, op alle modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Polo132 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:58:
[...]

Jawel dat werkt gewoon, @Hieperdepiep. Zijn meerdere Posts van op dit forum en andere topics. Ook op de Kia website bij de V2D connector staat bijvoorbeeld de 58kwh Air vermeld onder toepasbaarheid.
Het zou om een light gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik zou zeggen, hou Marktplaats even in de gaten. Ik heb er daar pas eentje overgenomen van iemand die 'm meegeleverd had gekregen en 'm niet ging gebruiken. Mooie prijs ook nog.
Kia vraagt er 389 of 399 voor, ik heb er minder dan de helft voor betaald. Toen ik ging zoeken, stonden er 3, variërend van 125 tot 250 euro. Dus met een beetje geluk...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Werkt ook gewoon. Inderdaad op alle modellen enige verschil is of je de adapter mee geleverd krijgt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Bra-Jo schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:25:
Ik zou zeggen, hou Marktplaats even in de gaten. Ik heb er daar pas eentje overgenomen van iemand die 'm meegeleverd had gekregen en 'm niet ging gebruiken. Mooie prijs ook nog.
Kia vraagt er 389 of 399 voor, ik heb er minder dan de helft voor betaald. Toen ik ging zoeken, stonden er 3, variërend van 125 tot 250 euro. Dus met een beetje geluk...
Mag ik vragen op welke term u gezocht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-09 22:53
Polo132 schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:30:
[...]

Werkt ook gewoon. Inderdaad op alle modellen enige verschil is of je de adapter mee geleverd krijgt of niet.
V2D is toch die stekker die in je auto zit (met dat wat vreemde aansluit patroon (geen Schuko)?
De links die ik nu voorbij zie komen is een V2L via je charging poort?

Halen we hier 2 dingen door elkaar of snap ik het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
Ik ben er wel al achter dat ik geen “stopcontact onder de zitting heb” het gaat dus om de verloopstekker op de oplaadpoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Wakkie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:09:
Vraag mbt muziek op USB (niet gevonden in forum). Ik gebruik een USB stick om muziek af te spelen. De muzieknummers heb ik allen voorzien met het bijbehorende hoesje. Dit hoesje wordt echter in een rondje weergegeven terwijl deze vierkant zijn (Op de achtergrond wordt dit hoesje "wazig" weergegeven). Is dit gebruikelijk of doe ik iets fout. Ligt het misschien aan de afmeting van het hoesje? (ik heb ze in 600x600 gemaakt, resolutie 72x72). In de instelling(en) en handleiding vind ik niets terug. In mijn vorige auto werd het hoesje volledig weergegeven waarbij ik moet aantekenen dat de muziek op een SD kaartje stond. (je vergelijkt altijd hè...). Of dit verschil maakt?
Hoi @Wakkie , ik gebruik zelf ook verschillende USB stickies met muziek en rijd momenteel nog in een E-NIRO. Ik heb hetzelfde gedaan als jij en geeft ongeveer hetzelfde beeld (resultaat) in het scherm.
Een klein verschil is dat mij aan de rechterkant het plaatje in het geheel is te zien terwijl op de achtergrond wazig wordt weergegeven.
Maar vraag in deze wat de EV6 maximaal aan kan. Tot nu toe gebruik ik 64Mb sticks, terwijl er ook 256Mb varianten te koop zijn alleen weet ik niet of het systeem van de EV6 dit "slikt".
Ik maak wel een keertje een foto hoe het er bij mij uitziet. Gaat vandaag niet meer lukken gezien zoonlief de auto mee heeft.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
macfocus schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:09:
[...]

V2D is toch die stekker die in je auto zit (met dat wat vreemde aansluit patroon (geen Schuko)?
De links die ik nu voorbij zie komen is een V2L via je charging poort?

Halen we hier 2 dingen door elkaar of snap ik het niet?
Jij hebt gelijk. Wij praten hier over een V2L adapter voor de charging port. Verkeerde term gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-09 22:53
Polo132 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:57:
[...]

Jij hebt gelijk. Wij praten hier over een V2L adapter voor de charging port. Verkeerde term gebruikt!
Check, ik dacht al.
Maar klopt het dan dat de V2D alleen in de wat uitgebreidere modellen zit (vanaf de "Plus" meen ik?)

En V2L kan dus altijd, mits je de kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:04
@Michel_1970 ik heb een stick van 16GB en 64GB gebruikt, maakt geen verschil vwb het beeld, klein rond beeld met afbeelding hoesje en groot wazige afbeelding op achtergrond aan de rechterzijde. Een foto -bij gelegenheid- hoe het er bij jou uitziet zou ik op prijs stellen.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Wakkie schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:12:
@Michel_1970 ik heb een stick van 16GB en 64GB gebruikt, maakt geen verschil vwb het beeld, klein rond beeld met afbeelding hoesje en groot wazige afbeelding op achtergrond aan de rechterzijde. Een foto -bij gelegenheid- hoe het er bij jou uitziet zou ik op prijs stellen.
@Wakkie die gaat er zeker komen. Wat ik vergeten ben erbij te vertellen is dat in mijn geval (stickies en de E_NIRO) is dat een aantal sticks haperen (loaden van nummers, er valt dan een stilte en daarna gaat de muziek weer verder) en een paar stickies worden geweigerd door het systeem en gaan random door alle nummers heen (echt in een sneltrein vaart, net of dat je boek doorbladerd).

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Michel_1970 schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:18:
[...]

@Wakkie die gaat er zeker komen. Wat ik vergeten ben erbij te vertellen is dat in mijn geval (stickies en de E_NIRO) is dat een aantal sticks haperen (loaden van nummers, er valt dan een stilte en daarna gaat de muziek weer verder) en een paar stickies worden geweigerd door het systeem en gaan random door alle nummers heen (echt in een sneltrein vaart, net of dat je boek doorbladerd).
Dat heb ik in mijn EV6 nog niet meegemaakt. Wel komt het eens voor dat een verkeerde hoes te zien is bij een nummer. Toch staat het goede hoesje erop. Ik denk dat Kia hier weinig aandacht aan geschonken heeft met de redenatie dat men meestal muziek via de mobiele telefoon afspeelt (aanname van mijn kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Polo132 schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:58:
[...]

Dan kan je bij alle versies van de EV6 gewoon het interne stopcontact gebruiken om 3,6 kW te leveren?
edit: daar lijkt dan weer wel een verschil op te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 31-12-2023 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
macfocus schreef op zondag 31 december 2023 @ 15:09:
[...]

Check, ik dacht al.
Maar klopt het dan dat de V2D alleen in de wat uitgebreidere modellen zit (vanaf de "Plus" meen ik?)

En V2L kan dus altijd, mits je de kabel hebt.
Klopt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
Michel_1970 schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:47:
[...]

Hoi @Wakkie , ik gebruik zelf ook verschillende USB stickies met muziek en rijd momenteel nog in een E-NIRO. Ik heb hetzelfde gedaan als jij en geeft ongeveer hetzelfde beeld (resultaat) in het scherm.
Een klein verschil is dat mij aan de rechterkant het plaatje in het geheel is te zien terwijl op de achtergrond wazig wordt weergegeven.
Maar vraag in deze wat de EV6 maximaal aan kan. Tot nu toe gebruik ik 64Mb sticks, terwijl er ook 256Mb varianten te koop zijn alleen weet ik niet of het systeem van de EV6 dit "slikt".
Ik maak wel een keertje een foto hoe het er bij mij uitziet. Gaat vandaag niet meer lukken gezien zoonlief de auto mee heeft.
Ik heb een 1 TB harddisk van WD via USB (poort linksonderin) aangesloten en dat werkt al 2 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Vraagje i.v.m. meegeleverde kabels en V2L adapter.

Ik heb dit recent gevraagd aan de dealer en ik kreeg geen duidelijk antwoord.

Bij de bestelling van mijn GT-line in april 2022 (ja ik wacht nog steeds op de levering van mijn wagen) werd er gezegd dat er een Type 2 kabel (Type 2 aan beide kanten) + een V2L adapter wordt meegeleverd. De Type 2 voor op een 220V stopcontact was een te betalen accessoire.

Ondertussen heb ik een laadpaal laten plaatsen, zonder vaste kabel om praktische en esthetische redenen. De installateur vroeg of mijn meegeleverde kabel lang genoeg was, anders ging hij er 1 voorzien. Dus vroeg ik nogmaals aan de dealer welke kabels er werden bijgeleverd en hoe lang deze waren.

De 220V kabel is een accessoire, te betalen
De type 2 kabel zit erbij, lengte geen flauw idee ...
De V2L adapter, daar had hij geen idee van of deze er nog bij zat.

Ik vond dit nogal vreemd, op instagram/facebook worden wekelijks meerdere EV6's afgeleverd. Uiteraard ook GT-line, die hebben dan toch ook een type 2 kabel en al dan niet een V2L adapter. ... of weet je dat als verkoper niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
Gizmoke schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:56:
Vraagje i.v.m. meegeleverde kabels en V2L adapter.

Ik heb dit recent gevraagd aan de dealer en ik kreeg geen duidelijk antwoord.

Bij de bestelling van mijn GT-line in april 2022 (ja ik wacht nog steeds op de levering van mijn wagen) werd er gezegd dat er een Type 2 kabel (Type 2 aan beide kanten) + een V2L adapter wordt meegeleverd. De Type 2 voor op een 220V stopcontact was een te betalen accessoire.

Ondertussen heb ik een laadpaal laten plaatsen, zonder vaste kabel om praktische en esthetische redenen. De installateur vroeg of mijn meegeleverde kabel lang genoeg was, anders ging hij er 1 voorzien. Dus vroeg ik nogmaals aan de dealer welke kabels er werden bijgeleverd en hoe lang deze waren.

De 220V kabel is een accessoire, te betalen
De type 2 kabel zit erbij, lengte geen flauw idee ...
De V2L adapter, daar had hij geen idee van of deze er nog bij zat.

Ik vond dit nogal vreemd, op instagram/facebook worden wekelijks meerdere EV6's afgeleverd. Uiteraard ook GT-line, die hebben dan toch ook een type 2 kabel en al dan niet een V2L adapter. ... of weet je dat als verkoper niet?
220V klopt, is een extra die je moet bij bestellen. (Eerder was dit inbegrepen)
Type 2 is 5 meter.
V2L adapter zit standaard bij de GT line.

Ja dat zou je dealer allemaal wel moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
April 2022 besteld.
En nu nog te leveren???

Trouwens voor die gratis grannylader was meen ik het bestelmoment bepalend en vlgs mij zou je er dan wel recht op hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door HansAuutB op 31-12-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hieperdepiep schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:56:
[...]

Mag ik vragen op welke term u gezocht heeft?
Zeg maar Je hoor :)

Ik heb m toen gevonden onder V2d adapter EV6.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
HansAuutB schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:44:
April 2022 besteld.
En nu nog te leveren???

Trouwens voor die gratis grannylader was meen ik het bestelmoment bepalend en vlgs mij zou je er dan wel recht op hebben.
Daar staat niets van op bestelbon en dus heel vervelend of ik daar nu recht op heb of niet. Maar als die er vanuit fabriek bijzit zie ik hen deze er nog uithalen.

En inderdaad april 2022 besteld.
Hij is geproduceerd op vrijdag de 13e oktober en staat sinds paar weken in Antwerpen. Maar ze denken aan levering ergens februari/maart. Zodra hij bij hen binnenkomt gingen ze iets laten weten.

Geplande aflevering op de bestelbon was september 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Gizmoke schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:10:
[...]

Daar staat niets van op bestelbon en dus heel vervelend of ik daar nu recht op heb of niet. Maar als die er vanuit fabriek bijzit zie ik hen deze er nog uithalen.

Hij is geproduceerd op vrijdag de 13e oktober en staat sinds paar weken in Antwerpen. Maar ze denken aan levering ergens februari/maart. Zodra hij bij hen binnenkomt gingen ze iets laten weten.

Dan zou je er recht op hebben, bestelling voor juli 2022 zat hij nog in de prijslijst. Ik zou dat aankaarten bij de dealer als je die graag wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-09 14:53
GHorsie schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:08:
[...]

Ergens wel, maar het siert je niet om het ‘voorwerk’ voor de rest te doen en om de woonplaats op het internet te plempen. Volgens mij was de hint duidelijk toen het ging over de Seat. Mocht de initiële poster toen zijn post hebben verwijderd, heb jij nog de woonplaats erop staan. Zou netjes zijn om dat gewoon weg te halen want het voegt niks toe voor dit forum/EV6 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Polo132 schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:08:
[...]

220V klopt, is een extra die je moet bij bestellen. (Eerder was dit inbegrepen)
Type 2 is 5 meter.
V2L adapter zit standaard bij de GT line.

Ja dat zou je dealer allemaal wel moeten weten.
Klopt, recentelijk mijn GT-line in ontvangst mogen nemen incl. een type2 kabel van 5 meter en een V2L adapter. Of dit voor België van toepassing is weet ik niet en inderdaad de dealer moet dit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Wakkie schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:26:
[...]

Klopt, recentelijk mijn GT-line in ontvangst mogen nemen incl. een type2 kabel van 5 meter en een V2L adapter. Of dit voor België van toepassing is weet ik niet en inderdaad de dealer moet dit weten.
Dit zou in België ook moeten zijn, maar op de dealer kan ik niet vertrouwen en heb in het leveringentopic ook al dezelfde zaken gelezen i.v.m. het ontbreken van kennis i.v.m. de wagen en andere. Ook de aflevering is niet wat het moet zijn. Ofwel weet de klant al meer over de wagen dan de verkoper ofwel kan hij niet antwoorden op vragen.

Als ik een vraag stel wordt er steeds rond de pot gedraaid en ontwijkend geantwoord. Pas na een 2e of 3e keer vragen krijg ik dan antwoord. Ik begin het zeer vervelend te vinden. Maar toen ik in oktober wou annuleren, dan waren ze snel, ik kon niet kosteloos annuleren omdat de wagen te laat was, want ze hadden me op de hoogte gehouden van de vertraging. Hoeveel maanden deze zou bedragen ... geen idee ...

Ook zijn antwoorden op dezelfde vraag op verschillende momenten anders. Zie onderstaande voorbeelden.

Moment 1: Zitten er op GT-line ook GT-Line matten? Antwoord: Nee wij leggen er gewone in.
Moment 2: enkele weken later: Ik zit in een GT-line en er liggen GT-line matten in. Ik stel de vraag nog eens. Ja een GT-line wordt vanaf de fabriek met GT-line matten geleverd. Wij leggen ze er zelf niet in.

Moment 1: Kan de wagen zonder nummerplaathouder vooraan geleverd worden? Ik wil er geen gaten in. Antwoord: Nee, deze zit er al op van in de fabriek.
Moment 2: enkele weken zelfde vraag Antwoord: geen probleem, ik zet het op de bestelbon dat we de plaathouder vooraan niet moeten plaatsen maar gewoon los meegeven.

Hoe tegenstrijdig kunnen antwoorden zijn? En dit door dezelfde persoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizmoke op 31-12-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Wakkie schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:26:
[...]

Idem.
Staat gewoon duidelijk omschreven in de brochure.
Op het ogenblik dat ik de offerte onderteken download ik de brochure en optielijsten (in België omschreven op de pdf "pricelist" en hou deze bij tot aflevering voertuig. Makkelijk en duidelijk toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dH6XTwWcu8Qw7Y6J_wOoMn-exuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wdx83jIoCQSpqY4UcjcPj2ot.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de wachttijd tot aflevering vind ik eigenlijk bizar.
Bij een onderhoud van de e-Niro in augusts ll. werd de wachttijd nog geschat op 10 maanden.
Bij ondertekening van de offerte eind december was de wachttijd al teruggelopen tussen de 5 en 7 maanden.
Wanneer ik 2 jaar moet wachten op aflevering mogen ze hem houden. Kan geen probleem zijn wanneer er zo'n wachttijden zijn want dan is de volgende er blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 01-01-2024 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
IvoB2 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 01:38:
[...]

Idem.
Staat gewoon duidelijk omschreven in de brochure.
Op het ogenblik dat ik de offerte onderteken download ik de brochure en optielijsten (in België omschreven op de pdf "pricelist" en hou deze bij tot aflevering voertuig. Makkelijk en duidelijk toch?

[Afbeelding]

Ook de wachttijd tot aflevering vind ik eigenlijk bizar.
Bij een onderhoud van de e-Niro in augusts ll. werd de wachttijd nog geschat op 10 maanden.
Bij ondertekening van de offerte eind december was de wachttijd al teruggelopen tussen de 5 en 7 maanden.
Wanneer ik 2 jaar moet wachten op aflevering mogen ze hem houden. Kan geen probleem zijn wanneer er zo'n wachttijden zijn want dan is de volgende er blij mee.
Ik heb de brochure en prijslijst liggen voor me, ik hou deze altijd bij.

Prijzen & specificaties vanaf 01/04/2022 en alle prijzen, opties, standaarduitristing worden vermeld, maar over geen enkele kabel, zelfs niet de V2L adapter wordt een woord gerept. Zie bijlage.

Kijk ik naar de PDF van 2022 uit Nederland, dan staat dit er letterlijk in. Kijk ik naar de meeste recente van september 2023 van belgië, daar staat het ook in.

De dealer zegt dat de late levertijd komt door de matte kleur, maar dat is een leugen, mijn buur heeft vorige week zijn zwarte in ontvangst genomen en deze is besteld begin mei 2022, de mijne is besteld op 30/04/22, dus zelfde periode. Ondertussen staat deze dus ook al weken in Antwerpen ... maar nu zijn er transportproblemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwhmYx7FnRvFjNicybA9YnVOLdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rM1KJlQJw410e53Ao8w34tK4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4UCqRtaiizG2zOv0mMs8a7YYQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7eHU9mZgWK1RJLQ8SCRT0itF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-EQx_11GUL8vxCkO7uL4MF6g7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPPXI4vZVXpslqi7T2GptF0W.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 30% gewijzigd door Gizmoke op 01-01-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 08:54
Bij mij zat hij er affabriek ook al niet meer bij (besteld dec 21, geleverd mei 23). Maar dat is in tweede instantie opgelost. Had wel als voordeel dat het dec 21 nog in de brochure stond.

DaMenaz in "Het grote Kia EV6 topic"

Nog nooit gebruikt overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door DaMenaz op 01-01-2024 11:10 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
DaMenaz schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:09:
Bij mij zat hij er affabriek ook al niet meer bij (besteld dec 21, geleverd mei 23). Maar dat is in tweede instantie opgelost. Had wel als voordeel dat het dec 21 nog in de brochure stond.

DaMenaz in "Het grote Kia EV6 topic"

Nog nooit gebruikt overigens.
Ik heb deze ook niet echt nodig, ga die ook nooit gebruiken, maar waarom krijg ik steeds tegenstrijdige of soms foute informatie van de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
macfocus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:55:
[...]

Ik heb dit (of iets wat er verdomd veel op lijkt) in mijn Ceed.
Ik denk eigenlijk dat het aan de telefoon ligt . Meestal wekenlang geen probleem, soms een week drama.
Telefoon woont in de kontzak, dus stof in de connector oid zou me niet verbazen.
Het probleem blijft bij mij terug komen. Soms heel veel achter elkaar. Echt vervelend. Volgens mij ligt het aan de auto maar ik hoor verder niemand hierover klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Gizmoke schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Ik heb de brochure en prijslijst liggen voor me, ik hou deze altijd bij.

Prijzen & specificaties vanaf 01/04/2022 en alle prijzen, opties, standaarduitristing worden vermeld, maar over geen enkele kabel, zelfs niet de V2L adapter wordt een woord gerept. Zie bijlage.

Kijk ik naar de PDF van 2022 uit Nederland, dan staat dit er letterlijk in. Kijk ik naar de meeste recente van september 2023 van belgië, daar staat het ook in.

De dealer zegt dat de late levertijd komt door de matte kleur, maar dat is een leugen, mijn buur heeft vorige week zijn zwarte in ontvangst genomen en deze is besteld begin mei 2022, de mijne is besteld op 30/04/22, dus zelfde periode. Ondertussen staat deze dus ook al weken in Antwerpen ... maar nu zijn er transportproblemen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mocht je een Earth of een GT-line besteld hebben.

*In je "oude" prijslijst komt de V2L/V2V adapter gewoon voor, zoals ook in de nieuwe prijslijst MY24.
*Je laadkabel type 2 mode3 (3 fasen kabel) zal ook gewoon geleverd moeten worden ondanks dat deze er in je oude prijslijst niet opstond. Er wordt ook geen ICE geleverd zonder vulverbinding naar de brandstoftank.
* De granny lader, voor een 230V WCD naar auto type 2, staat op beide prijslijsten niet en heb je dus geen recht op.

Qua levertijd het volgende.
Elk land heeft een bepaald aantal auto's gereserveerd voor een kalenderjaar. België had er in 2022 rond de 500 dacht ik en Nederland rond de 3000. Daarom de verschillen in levertijd België en Nederland.
Tevens mogen dealers maar een max aantal voertuigen per kalendermaand afleveren! Afspraken importeur/dealers.
Daarbij zijn er inderdaad transportproblemen vanuit de havens.
Dat alles bepaald jou levertijd.

En ja....dealers, soms heb je er echt één die weet hoe het moet, maar die zijn zeldzaam aan het worden!.. ;)

Hoop dat je auto snel geleverd wordt, het is het wachten meer dan waard.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
De Ideale Man schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Het probleem blijft bij mij terug komen. Soms heel veel achter elkaar. Echt vervelend. Volgens mij ligt het aan de auto maar ik hoor verder niemand hierover klagen.
Bij mij was het een tijd weg, maar helaas is het weer terug.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaffarra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 14:58
Ik heb een maand geleden een 2022MY EV6 overgenomen van een collega en heb al de nodige issues ervaren met 12v accu maar nu ook met de HUD. De HUD licht soms fel op bij het rijden in het donker. Probleem wordt in dit forum ook besproken https://www.kiaevforums.com/threads/hud-white-out.614/ . Hebben jullie dit probleem ook ervaren en wat is de oplossing ? Regensensor laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
gaffarra schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:57:
Ik heb een maand geleden een 2022MY EV6 overgenomen van een collega en heb al de nodige issues ervaren met 12v accu maar nu ook met de HUD. De HUD licht soms fel op bij het rijden in het donker. Probleem wordt in dit forum ook besproken https://www.kiaevforums.com/threads/hud-white-out.614/ . Hebben jullie dit probleem ook ervaren en wat is de oplossing ? Regensensor laten vervangen?
Had ik afgelopen vrijdag ook.
Was donker en ineens (na een uur rijden of zo) werd de hud super fel. Daarna ging hij gelijk weer naar de oude stand.
Maar had toen al wel zo'n fel wit blok in mijn zicht.

Daarna heb ik het nog niet weer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Gizmoke schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:10:
[...]

Betreft dit België?
Zulke bijzondere (af)levertijden kent NL toch niet (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Solarman schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:56:
[...]
Er wordt ook geen ICE geleverd zonder vulverbinding naar de brandstoftank.
Nou de VAG groep ziet dat toch al anders hoor. :)
Bij de EV6 zit (toch voor 2024 en voor de GT-line) de V2L adpater en laadpaalkabel er idd standaard bij maar bij VAG (toch al zeker Skoda en VW) was dat (in België) een te betalen optie. :)

Waarschijnlijke dezelfde denkwijze en evolutie als bij andere elektrische toestellen waar je niet altijd meer een lader bijgeleverd krijgt want "je hebt 'm toch al van een vorig toestel".

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 01-01-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
HansAuutB schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Betreft dit België?
Ja België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
IvoB2 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:13:
[...]

Nou de VAG groep ziet dat toch al anders hoor. :)
Bij de EV6 zit (toch voor 2024 en voor de GT-line) de V2L adpater en laadpaalkabel er idd standaard bij maar bij VAG (toch al zeker Skoda en VW) was dat (in België) een te betalen optie. :)

Waarschijnlijke dezelfde denkwijze en evolutie als bij andere elektrische toestellen waar je niet altijd meer een lader bijgeleverd krijgt want "je hebt 'm toch al van een vorig toestel".
Klopt, is niet logisch maar mijn schoonbroer heeft deze achteraf moeten bijkopen op zijn skoda enyaq 60, deze moest in het begin steeds gaan laden aan snellader waar een vaste kabel aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
HansAuutB schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Betreft dit België?
Zal wel iets misgegaan zijn dan want ik plaatste in België een bestelling eind december 23 en dan was de te verwachten levertijd (voor een GT-line yachtblue) tussen de 5 en 7 maanden.
Ik heb evenwel nog geen schriftelijke bevestiging gekregen. Time will tell maar twee jaar gaan we heus niet wachten. :) De huidige lease werd met één jaar verlengd (van 4 naar 5 jaar) en kan sowieso niet meer verlengd worden na eind 2024.
Is wel via lease dus ik weet of het hier om een private bestelling gaat waar je steeds achteruit geschoven wordt omdat lease voorrang krijgt. :?
Maar zo doe je idd geen zaken.

[ Voor 38% gewijzigd door IvoB2 op 01-01-2024 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik had hem in 4 maanden, waar 2 maanden was beloofd voor een Editions, private aanschaf.

Ik lees hier levertijden van meer dan een jaar en dat zou ik echt niet acceptabel vinden. Dan had ik een andere auto gekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mag ik iedereen die over levertijden etc. post er aan herinneren dat hier een apart topic voor is?

Het Kia EV6 leveringen topic

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arends1989
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-10-2024
Speedfight schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:09:
[...]

Wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten tot ze het defecte onderdeel vervangen. Mijn auto werd vorige week woensdag gediagnosticeerd en een dag later werd de nieuwe ICCU al geplaatst omdat het onderdeel op voorraad was.

Geen idee waar dit onderdeel dan vandaan is gekomen als jij er nog op moet wachten :|

Fijn dat snelladen iig nog werkt. Dat was bij mij ook het geval en een redelijke tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Arends1989 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten tot ze het defecte onderdeel vervangen. Mijn auto werd vorige week woensdag gediagnosticeerd en een dag later werd de nieuwe ICCU al geplaatst omdat het onderdeel op voorraad was.

Geen idee waar dit onderdeel dan vandaan is gekomen als jij er nog op moet wachten :|

Fijn dat snelladen iig nog werkt. Dat was bij mij ook het geval en een redelijke tussenoplossing.
Dat is een stuk sneller! Content Auto Groep Den Bosch is het in mijn geval, onderdeel zou nog uit Korea moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdHeijden
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-01 16:15
petertenboer schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:28:
[...]

Denk dat je het in deze oplossing moet zoeken, of de garage laten doen.
Leren zij ook weer van:https://youtu.be/326U3NhwMnM?si=1jDdLRzEzNZleone
Bedankt, ik zal het eens melden aan de garage!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
De Ideale Man schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Dat had ik dus ook tot vorige maand… heb het na laten kijken in de garage en in de usb unit zat een stekkertje niet helemaal goed… schijnt een vaker voorkomend issue te zijn. Zou even kijken of een andere mobiel het wel goed doet en anders na laten kijken bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
DennisD1973 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Dat had ik dus ook tot vorige maand… heb het na laten kijken in de garage en in de usb unit zat een stekkertje niet helemaal goed… schijnt een vaker voorkomend issue te zijn. Zou even kijken of een andere mobiel het wel goed doet en anders na laten kijken bij de dealer.
Bedankt voor jouw reactie. d:)b
Viel deze reparatie onder garantie?

Bij een andere telefoon heb ik het ook.
Ik zal eens een afspraak maken zodat ze hier naar kunnen kijken.
Hopelijk hoef ik geen 6 maanden te wachten. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:35
De Ideale Man schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor jouw reactie. d:)b
Viel deze reparatie onder garantie?

Bij een andere telefoon heb ik het ook.
Ik zal eens een afspraak maken zodat ze hier naar kunnen kijken.
Hopelijk hoef ik geen 6 maanden te wachten. |:(
Ja, ik kreeg er niets voor gerekend... was echt iets niet goed in de aansluiting, dus geheel voor rekening van KIA.

Ik had problemen met verschillende telefoons/kabels etc continu drops op onvoorspelbare momenten. Op vakantie had ik een XCeed en die was 100% stabiel geen enkele drop in 2 weken, dus moest wel aan de EV6 liggen. ZOu een afspraak maken om er naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Br
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-09 11:57
Hoe is de kwaliteit van het interieur van de EV6 na pakweg 1 a 2 jaar. Zijn er kraakjes?
Storende geluiden? Beschadigingen zetels ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Hans Br schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:05:
Hoe is de kwaliteit van het interieur van de EV6 na pakweg 1 a 2 jaar. Zijn er kraakjes?
Ik had onlangs een reparatie van een kleine parkeerschade. Toen is de auto van binnen en buiten gecleand. Zag er weer helemaal als nieuw uit (komt uit april 2022) Geen krasjes op de lak en binnen ook niet.

Enige storende geluidje is ergens een klepje dat heel licht rinkelt als je met heel harde tegenwind rijdt.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08:26
Bij mij kraakt de bestuurdersstoel af en toe. Deze heeft ook wat slijtage, maar niet meer dan normaal.
Verder rammelt vooral de middenconsole en de riemen achterin blijft een puntje (als je die een keer vergeet goed te hangen moet je weer stoppen omdat je ander gek wordt van het getik). Ook zaken als de laadkabel in de kofferbak rammelt bij mij. Het is allemaal erg gehorig.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Wakkie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:09:
Vraag mbt muziek op USB (niet gevonden in forum). Ik gebruik een USB stick om muziek af te spelen. De muzieknummers heb ik allen voorzien met het bijbehorende hoesje. Dit hoesje wordt echter in een rondje weergegeven terwijl deze vierkant zijn (Op de achtergrond wordt dit hoesje "wazig" weergegeven). Is dit gebruikelijk of doe ik iets fout. Ligt het misschien aan de afmeting van het hoesje? (ik heb ze in 600x600 gemaakt, resolutie 72x72). In de instelling(en) en handleiding vind ik niets terug. In mijn vorige auto werd het hoesje volledig weergegeven waarbij ik moet aantekenen dat de muziek op een SD kaartje stond. (je vergelijkt altijd hè...). Of dit verschil maakt?
Dit is gebruikelijk. UI keuze van KIA.
Zie je wel vaker terug in als design keuze, alles in rondjes of afgeronde hoeken .
Zelf luister ik ook naar gekochte muziek op stick en het is inderdaad jammer dat je maar een fractie van de hoes te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
IvoB2 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:22:
[...]

Zal wel iets misgegaan zijn dan want ik plaatste in België een bestelling eind december 23 en dan was de te verwachten levertijd (voor een GT-line yachtblue) tussen de 5 en 7 maanden.
Ik heb evenwel nog geen schriftelijke bevestiging gekregen. Time will tell maar twee jaar gaan we heus niet wachten. :) De huidige lease werd met één jaar verlengd (van 4 naar 5 jaar) en kan sowieso niet meer verlengd worden na eind 2024.
Is wel via lease dus ik weet of het hier om een private bestelling gaat waar je steeds achteruit geschoven wordt omdat lease voorrang krijgt. :?
Maar zo doe je idd geen zaken.
Is België en privé, annuleren wou ik in september al doen toen ik er al met moest rijden, maar kon niet kosteloos aangezien ze me op de hoogte gebracht hadden van de vertraging ...

Op de fb/instagram pagina zijn het wel extreem veel afgeleverde wagens voor bedrijven, dus lease.

Maar heb dealer gecontacteerd en kreeg weer een nietszeggend antwoord, maar staat in topic over leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Ik denk dat leeftijd in dit geval minder belangrijk is dan het aantal km.
De stoelen zullen na 100.000 km in twee jaar meer slijtage vertonen dan na 40.000 km in vier jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 10:09
Waar in het menu kan ik het geluid uitzetten voor de waarschuwing van de camera’s (flitsers) het dempt ook mijn audio.
Een geluidje dat je de camera nadert.
Een geluidje als je nog te hard rijd naar de camera toe.
Een geluidje dat je de camera voorbij bent.

Ik vind het iet wat veel van het goede. Ergste is dat mijn audio ook dempt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Highlander1962 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat leeftijd in dit geval minder belangrijk is dan het aantal km.
De stoelen zullen na 100.000 km in twee jaar meer slijtage vertonen dan na 40.000 km in vier jaar.
Recent een testrit gehad met een ev6 earth, dis wagen ingestapt android auto verbonden en weggereden, een uurtje later bij het parkeren merkte ik dat de km stand op 45k stond en ik was aangenaam verrast.

Je verwacht namelijk dat zo'n demowagens bijna nieuw zijn maar dat was nu dus niet het geval, ik kon nergens aan de wagen opmerken dat deze al zoveel gebruikt was, wel had ik muziek aan dus ratelende dingen kon ik niet horen.

Los daarvan vond ik de kwaliteit van de gebruikte plastics wel wat tegenvallen, dat is bv veel beter in de ioniq 5, maar die was helaas te duur...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Laatst online: 08:54
murky123 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:54:
Waar in het menu kan ik het geluid uitzetten voor de waarschuwing van de camera’s (flitsers) het dempt ook mijn audio.
Een geluidje dat je de camera nadert.
Een geluidje als je nog te hard rijd naar de camera toe.
Een geluidje dat je de camera voorbij bent.

Ik vind het iet wat veel van het goede. Ergste is dat mijn audio ook dempt.
http://webmanual.kia.com/.../EU/Dutch/navigation.html (onder: waarschuwing)

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 331 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic