Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:35
Joer schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:43:
[...]

Misschien de de stekkers omdraaien?
Kan niet. Vaste kabel aan wallbox. Heb al meerder keren geladen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wakkie op 24-12-2023 13:28 ]

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wakkie schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:26:
[...]

Kan niet. Vaste kabel aan wallbox. Heb al meerder keren geladen.
Zit er niet iets in één van de pengaten van de vaste stekker? Of in de stekkerdoos van de auto?
Eventueel een foto van de stekker.

[ Voor 11% gewijzigd door Solarman op 24-12-2023 14:22 ]

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Robert1962 schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:45:
Even totaal iets anders nu. Iemand ervaring met OTA bij KIA EV6? Ik heb bewust nu even de update van navigatie van november 2023 niet gedaan. En nog steeds niks! Alles staat aan voor wat betreft OTA ook de vorige laatste updates zijn uitgevoerd (ook in KIA connect app) Als ik dan kijk naar Tesla die hebben dat toch veel beter voor elkaar hoor. Kia moet nog grote stappen maken op dit gebied vind ik. Dit jaar nog niet 1 update gehad via OTA! Terwijl ze beloven dat we er 2 gratis zouden krijgen nou mooi niet dus. Kortom KIA engineers. Zet jullie beste beentje eens voor en kom op met regelmatigere updates. Er valt nog genoeg te verbeteren naar mijn idee. Als zijn het kleine dingen. Hoe denken jullie daarover en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik zou als ik jou was OTA wel aan laten staan, volgens mij worden er ook kleine updates automatisch gedaan.
Voor de grote zou ik daar nog even niet op gokken,mijn ervaring is dat KIA daar nog niet echt snel mee is.
Gewoon zelf blijven doen voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-06 12:31
Solarman schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:21:
[...]

Ik zou als ik jou was OTA wel aan laten staan, volgens mij worden er ook kleine updates automatisch gedaan.
Voor de grote zou ik daar nog even niet op gokken,mijn ervaring is dat KIA daar nog niet echt snel mee is.
Gewoon zelf blijven doen voorlopig.
Dat lijkt er wel op. Ik had de laatste navigatie update met usb-stick gedaan. Daar zaten een paar vertaalfouten in: bv "vergelijkbare tijd, 2 km verlagen". Dat is nu ineens "vergelijkbare tijd, 2km korter". Dat lijkt inderdaad op een OTA-update(tje).

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
Solarman schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:18:
[...]

Zit er niet iets in één van de pengaten van de vaste stekker? Of in de stekkerdoos van de auto?
Eventueel een foto van de stekker.
Wat er aan de hand is geweest, weet ik niet, maar de stekker zonder probleem weer in kunnen steken. Laad op dit moment 10,7 kilowatt. Wel nog een vraag (antwoord vind ik niet in de handleiding):
In de laadklep is een toets om de klep te sluiten, maar daaronder zit nog een toets waarop staat Hold. Wat is hier de functie van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-05 19:28
Wakkie schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:14:
[...]

Wat er aan de hand is geweest, weet ik niet, maar de stekker zonder probleem weer in kunnen steken. Laad op dit moment 10,7 kilowatt. Wel nog een vraag (antwoord vind ik niet in de handleiding):
In de laadklep is een toets om de klep te sluiten, maar daaronder zit nog een toets waarop staat Hold. Wat is hier de functie van.
Als je de auto aan de lader hangt terwijl je een laad schema hebt ingesteld, kan je die knop gebruiken om het schema te negeren en het laden direct te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Polo132 schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:16:
[...]

Als je de auto aan de lader hangt terwijl je een laad schema hebt ingesteld, kan je die knop gebruiken om het schema te negeren en het laden direct te starten.
En was hij niet gewoon vergrendeld? Ik zou die setting lekker op alleen vergrendelen tijdens het laden zetten, onder je EV instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
Weer wat bijgeleerd. Ik meen dat ik de vergrendeling alleen bij laden heb ingesteld, maar zal het nog eens controleren. Bedankt voor je antwoord @Polo132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46

Bosmonster

*zucht*

macfocus schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:33:
[...]

Had ik de keuze gehad èn die keuze niet zo bezopen veel duurder was per maand, dan had ik absoluut ook een Forest Green genomen.

Veel plezier ermee!
Zelfde, helaas met de Editions alleen keuze uit zwart, wit of antraciet. De groene had anders mijn voorkeur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
JanAllElectric schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:12:
[...]

Dat lijkt er wel op. Ik had de laatste navigatie update met usb-stick gedaan. Daar zaten een paar vertaalfouten in: bv "vergelijkbare tijd, 2 km verlagen". Dat is nu ineens "vergelijkbare tijd, 2km korter". Dat lijkt inderdaad op een OTA-update(tje).
Nou jullie geloven het misschien niet maar vanmiddag zag ik toevallig in de auto nadat ik die had opgeladen dat er toch een OTA bechikbaar is voor de navigatie. Ik moet dan update voltooien indrukken en dan duurt het ongeveer 20 minuten geeft het systeem aan. Neem aan dat je dan in de auto moet blijven zitten. Dank voor jullie reactie trouwens ben altijd benieuwd hoe de ervaring van de anderen hiermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-06 19:30
Bosmonster schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:31:
[...]

Zelfde, helaas met de Editions alleen keuze uit zwart, wit of antraciet. De groene had anders mijn voorkeur gehad.
Lease maatschappij biedt alle kleuren behalve de groene (wordt daar en beetje moe van), en daarbovenop heb ik een “deal” auto van de Lm, die waren idd alleen wit, zwart, interstellar grey of Gravity blue.
Zwart en gravity blue vind ik niks op deze auto, gravity is mooi, maar grijs (en ik heb mezelf ooit beloofd nooit meer een grijze auto te nemen) dus een witte.
Daar blijf ik dan mee zitten schijnt het, maar dat is een probleem voor de LM 😇

Ander kleur kostte effectief netto 40,- p/m vond ik behoorlijk te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
macfocus schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:50:
[...]

Lease maatschappij biedt alle kleuren behalve de groene (wordt daar en beetje moe van), en daarbovenop heb ik een “deal” auto van de Lm, die waren idd alleen wit, zwart, interstellar grey of Gravity blue.
Zwart en gravity blue vind ik niks op deze auto, gravity is mooi, maar grijs (en ik heb mezelf ooit beloofd nooit meer een grijze auto te nemen) dus een witte.
Daar blijf ik dan mee zitten schijnt het, maar dat is een probleem voor de LM 😇

Ander kleur kostte effectief netto 40,- p/m vond ik behoorlijk te gortig.
Deep forrest Green, of überhaubt groen, komt niet meer in de huidige brochure voor en zal dus niet meer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 09:06
Goedemorgen,
Ik zie vaak op YouTube filmpjes dat de makers via de smartphone een app hebben die de gegevens aangeeft van de batterijtemparatuur etc.Weet iemand misschien wat voor app dit is? Ik kon in de reacties bij de filmpjes niet iets terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:15
dropie schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:55:
Goedemorgen,
Ik zie vaak op YouTube filmpjes dat de makers via de smartphone een app hebben die de gegevens aangeeft van de batterijtemparatuur etc.Weet iemand misschien wat voor app dit is? Ik kon in de reacties bij de filmpjes niet iets terugvinden.
Zelf gebruik ik carscanner op mijn IPhone. Een klein bedrag betalen en je hebt een levenslange licentie waarmee je echt nagenoeg alles kan uitlezen en sinds kort (beta) ook instellingen aan de auto kunt aanpassen.

https://www.carscanner.info/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-06 08:46
@Dropie Kijk vóór je een dongle aanschaft (als je dat gaat doen) wel goed welke er goed werkt met Car Scanner, niet elke dongle doet dat (even) goed. Die info kun je wel op de pagina van de app in de store vinden.
Edit:
Ik gebruik car scanner ook, maar met een Android.

[ Voor 11% gewijzigd door Peter-036 op 25-12-2023 11:55 . Reden: verkeerde gebruiker getagd, gecorrigeerd. ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Solarman schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:36:
[...]
Deep forrest Green, of überhaubt groen, komt niet meer in de huidige brochure voor en zal dus niet meer leverbaar zijn.
Correct.
Ik dacht al dat het een voor Nederland voorbehouden kleurtje was want in de Belgische brochure voor 2024 staat dat er niet in en de standaardkleur zonder opleg is Yacht blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02-06 08:55
Wat betekent het als ik weg rij en ik een bonk hoor achter. Net of de remmen even vastzitten en losgetrokken worden.
Hoe voorkom je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@Highlander1962 Door de parkerrem 'los' te zetten voor je de auto parkeert.
Dat moet je 'bewust doen omdat de auto de parkeerrem inschakelt wanneer je 'm in 'P' zet.
Die 'bonk'die je hoort zijn de achterremmen die zijn gaan kleven op vochtige/natte remschijven.
Je kunt ze ook 'droogremmen' net voor je de auto parkeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
Peter-036 schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:20:
@Dropje Kijk vóór je een dongle aanschaft (als je dat gaat doen) wel goed welke er goed werkt met Car Scanner, niet elke dongle doet dat (even) goed. Die info kun je wel op de pagina van de app in de store vinden.
Edit:
Ik gebruik car scanner ook, maar met een Android.
Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Peter-036 schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:27:
Dat moet je 'bewust doen omdat de auto de parkeerrem inschakelt wanneer je 'm in 'P' zet.
Die 'bonk'die je hoort zijn de achterremmen die zijn gaan kleven op vochtige/natte remschijven.
Oké, bedankt voor deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Peter-036 schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:27:
En aan de andere kant zijn er mensen die zeggen dat de parkeerrem niet gebruiken ook niet goed is, zeker op een (lichte) helling want dan hangt je auto op een of andere blokkeerpen van de motor... die dan weer kan slijten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Phusebox schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:09:
... want dan hangt je auto op een of andere blokkeerpen van de motor...
Is dat in de P stand niet altijd zo? Linksonder van 't stuur heb je nog 'n extra P knop, is dat niet de mechanische parkeerrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ColdRain schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:16:
[...]

Is dat in de P stand niet altijd zo? Linksonder van 't stuur heb je nog 'n extra P knop, is dat niet de mechanische parkeerrem?
Maar als je de parkeerrem gebruikt hangt de auto dus niet op die pen maar op de parkeerrem waar die voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Phusebox schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:18:
[...]

Maar als je de parkeerrem gebruikt hangt de auto dus niet op die pen maar op de parkeerrem waar die voor bedoeld is.
Zo heb ik 't ook begrepen uit de handleiding (en ervaring met vorige auto's). De gewone P is meestal ruim voldoende, zeker in onze 'lage landen'. Maar op 'n helling is het wellicht onvoldoende, of zelfs niet aan te raden wegens stress op die motor-pen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arends1989
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-10-2024
Goedenavond!

Volgde dit topic al een maand of twee terwijl ik in afwachting was van onze EV6 Plus. Afgelopen dinsdagochtend de auto opgehaald.

Auto rijdt geweldig, maar vertoont nu al klachten als het op laden aankomt.

- Dinsdag Volledig opgeladen afgeleverd
- Woensdag in een openbare parkeergarage bijgeladen (gewoon omdat het kan)
- Vrijdag bij Fastned volgeladen (ook het snelladen eens proberen)
- Vandaag groot stuk gereden, opbestemming een uurtje geladen en bij thuiskomst met 11% SOC aan de openbare laadpaal in de wijk gekoppeld.

Bij 48% een melding dat het laden was gestopt. Check voertuigstatus. Naar de paal gelopen en de sessie opnieuw gestart, na 10sec stopt de boel er alweer mee.

Andere paal in het dorp dezelfde klacht, dus niet gerelateerd aan de paal om de hoek.

Zojuist de auto weer helemaal volgeladen bij Fastned in de buurt, maar de klacht blijft.

Heb in de instellingen de laadsnelheid al verminderd naar 60% maar dat biedt geen oplossing.

Tijdens al het proberen ook nog een melding dat er een fout met elektisch systeem is, die krijg ik niet van het dashboard en los van het niet laden op AC, zijn er geen klachten en werkt alles naar wens.

Voel de bui al hangen en gok dat ik woensdag de dealer alweer mag opbellen..

Moet ik me zorgen maken? Doe ik als leek iets verkeerd?

Bij voorbaat dank voor jullie tips/suggesties/hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arends1989 schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:35:
Goedenavond!

Volgde dit topic al een maand of twee terwijl ik in afwachting was van onze EV6 Plus. Afgelopen dinsdagochtend de auto opgehaald.

- Vandaag groot stuk gereden, opbestemming een uurtje geladen en bij thuiskomst met 11% SOC aan de openbare laadpaal in de wijk gekoppeld.

Bij 48% een melding dat het laden was gestopt. Check voertuigstatus. Naar de paal gelopen en de sessie opnieuw gestart, na 10sec stopt de boel er alweer mee.

Andere paal in het dorp dezelfde klacht, dus niet gerelateerd aan de paal om de hoek.

Zojuist de auto weer helemaal volgeladen bij Fastned in de buurt, maar de klacht blijft.

Heb in de instellingen de laadsnelheid al verminderd naar 60% maar dat biedt geen oplossing.

Tijdens al het proberen ook nog een melding dat er een fout met elektisch systeem is, die krijg ik niet van het dashboard en los van het niet laden op AC, zijn er geen klachten en werkt alles naar wens.

Als hij wel doet snelladen en niet AC laden, en je hebt een melding met check elektrisch systeem dan is de kans aanwezig dat je ICCU stuk is.

Enorm zuur en erg snel, maar de symptomen wijzen er wel op.

PS. Snelladen tot 100% wordt over het algemeen afgeraden als het niet noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arends1989
Bedankt voor reactie @Phusebox !

Hier vreesde ik al voor. Zeker doordat ik al het nodige heb meegelezen.

Woensdag direct de dealer bellen en vragen hoe we dit gaan oplossen. Er staat 460km op de teller..

Gelukkig kom ik niet zonder auto te zitten doordat er vervangend vervoer in het leasecontract zit, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-05 11:11
Arends1989 schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:35:
Goedenavond!

Medio nov (na 40k km) op de snelweg melding gekregen electrisch systeem fout. Na een paar km kon ik net bij de afrit maar 30km. Nog net de tankstation kunnen bereiken. Daarna afgesleept en na drie weken een nieuwe ICCU. Het is een veel voorkomend probleem.

Hij doet het nu weer zonder problemen.

Hou er dus rekening mee dat de auto naar een beveiligde schildpad modus kan gaan. Ik zou hem naar de dealer laten afslepen. Volgens mij mag je er niet mee rijden met die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 23:35
Arends1989 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 00:37:
Bedankt voor reactie @Phusebox !

Hier vreesde ik al voor. Zeker doordat ik al het nodige heb meegelezen.

Woensdag direct de dealer bellen en vragen hoe we dit gaan oplossen. Er staat 460km op de teller..

Gelukkig kom ik niet zonder auto te zitten doordat er vervangend vervoer in het leasecontract zit, maar toch.
Hmm, ik had ondertussen wel verwacht dat nieuwe auto’s dit probleem niet meer zouden hebben gezien de vele vervangingen en software updates.

Ik moet nog een aantal maanden wachten maar dit zijn niet de berichten die ik wil lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 22:04
petertenboer schreef op maandag 25 december 2023 @ 09:15:
[...]

Zelf gebruik ik carscanner op mijn IPhone. Een klein bedrag betalen en je hebt een levenslange licentie waarmee je echt nagenoeg alles kan uitlezen en sinds kort (beta) ook instellingen aan de auto kunt aanpassen.

https://www.carscanner.info/
Over wat voor instellingen heb je het dan? Ik heb ook een zo'n ding maar gebruik hem eigenlijk nooit..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
furian88 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 02:43:
[...]

Over wat voor instellingen heb je het dan? Ik heb ook een zo'n ding maar gebruik hem eigenlijk nooit..
https://www.carscanner.info/coding/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GHorsie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 02:04:
[...]

Hmm, ik had ondertussen wel verwacht dat nieuwe auto’s dit probleem niet meer zouden hebben gezien de vele vervangingen en software updates.

Ik moet nog een aantal maanden wachten maar dit zijn niet de berichten die ik wil lezen :X
De software update was een lapmiddel, dat heeft zelfs de dealer tegen mij gezegd.

Ik dacht echter wel dat de nieuwe ICCUs verbeterd waren maar blijkbaar niet dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 09:36
Gister op een donkere snelweg gereden met regen. We voelden ons helemaal niet prettig. Zeer beperkte lichtopbrengst. Andere auto’s om ons heen verlichtten de weg veel beter.
Het viel me laatst al op een donker bosweg dat ik het asfalt lastig kon zien, maar dat het zo beroerd zou zijn op de snelweg had ik niet gedacht. Zelfs zo slecht dat de Lane assistent de strepen ook niet meer kon zien. Ik hoop dat afstelling nog iets kan uithalen, maar het draaiwieltje bood weinig soelaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:09
Dit zijn de tien minst betrouwbare elektrische auto's volgens Brits onderzoek

https://www.tubantia.nl/a...brits-onderzoek~aa5cff12/

Een bevestiging voor velen, helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door HansAuutB op 26-12-2023 11:41 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 09:36
“ 14 procent van de eigenaren kreeg een rekening voorgeschoteld tussen de 800 en 1600 euro”. 7 jaar garantie toch? 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:46
Zoiets is niet eenvoudig te testen. Mensen vragen naar hun ervaring is sowieso geen goede basis of onthoud iedereen altijd alles?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Ik ben nog steeds de mening toegedaan dat de EV6 voor het gros van de rijders een heerlijke auto is om in te rijden. Ja, zeker bij de eerste lichting, waren er problemen. Maar het belangrijkste is hoe de dealer, importeur en KIA als fabrikant met deze problemen omgaan.

In het volgende filmpje heeft zowel Kia Oostenrijk als KIA wereldwijd een behoorlijk misser begaan. Dit filmpje gaat nu redelijk viraal en dat had voorkomen kunnen worden. Heb persoonlijk erg veel compassie met deze man gezien de problemen en hoe hij in de steek is gelaten.

https://youtu.be/i8a2hmEe0_c?si=ck862fdgInEAPdLc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:09
Floppie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:06:
[...]

“ 14 procent van de eigenaren kreeg een rekening voorgeschoteld tussen de 800 en 1600 euro”. 7 jaar garantie toch? 🙄
Bij mij tot nu toe alles onder garantie en met goed vervangend vervoer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Phusebox schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:09:

En aan de andere kant zijn er mensen die zeggen dat de parkeerrem niet gebruiken ook niet goed is, zeker op een (lichte) helling want dan hangt je auto op een of andere blokkeerpen van de motor... die dan weer kan slijten.
Maar de parkeerrem schakelt automatisch mee in bij selecteren van de 'P' stand, om te voorkomen dat de parkeerrem gaat 'kleven' KUN je die uitschakelen voor je het contact uischakelt.
Of, en wanneer, je dat doet is een keuze.
Die 'blokkeerpen' in de bak zal ongetwijfeld op z'n taak berekend zijn, alleen bij een flinke helling kan het zijn dat die pen moeilijker loskomt als je weer wilt vertrekken, maar dat was bij automaten altijd al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:42
Gisterenavond voor de eerste keer OTA in mijn EV6. Onderweg gestart en was na een paar minuten voltooid.
Toch een soort van blij verrast dat het werkt, ondanks dat ik die functie van mijn vorige BMW en huidige Tesla wel ken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6KOVbWXft9YBq_qcWrEzJUOZ20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Slui8okbrDKuPSpevut0R1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Franciesco schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:57:
Gisterenavond voor de eerste keer OTA in mijn EV6. Onderweg gestart en was na een paar minuten voltooid.
Toch een soort van blij verrast dat het werkt, ondanks dat ik die functie van mijn vorige BMW en huidige Tesla wel ken :)

[Afbeelding]
Kreeg hem gister ook, maar kon hem even niet installeren… jammer dat je hem niet handmatig kunt triggeren. De instellingen zeggen nu dat er geen update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:40
Het "plakken" van de rem als de wagen geparkeerd staat.
Dat is van alledag, ik had het ook op mijn vorige wagen.

Hoe zetten jullie de wagen weg? Met een druk op de P knop?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo begrijp waarom de knop linksonder het dashboard voor de rem is.
Ik gebruik die nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik heb de "P" knop nog nooit gebruikt.
Ik rij voorlopig nog in een e-Niro en daar heb je idd het voordeel dat de knop voor de elektrische parkeerrem gewoon op de middenconsole staat. Die gebruik ik dan ook altijd. Auto staat altijd buiten en nooit last gehad van een "plakkende rem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
IvoB2 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:07:
Ik heb de "P" knop nog nooit gebruikt.
Ik rij voorlopig nog in een e-Niro en daar heb je idd het voordeel dat de knop voor de elektrische parkeerrem gewoon op de middenconsole staat. Die gebruik ik dan ook altijd. Auto staat altijd buiten en nooit last gehad van een "plakkende rem".
waarschijnlijk zet je de wagen niet lang genoeg weg. ik heb het pas na een dag of 2 als de wagen buiten heeft gestaan.en niet van zijn plek is geweest.

de elektrische parkeerrem waar jij overspreekt , die had ik ook op mijn middenconsole (ceed sw) en ook daar was het plakken van de remmen aanwezig.

het heeft niet zo zeer te maken op welke manier en met welke knop de actie word uitgevoerd.
het komt omdat een metaal deel op een ander metaal deel , rem klauw op remschijf vast staat in weer en wind en dat het na verloop van tijd dan een beetje "plakt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
murky123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:16:
[...]
het heeft niet zo zeer te maken op welke manier en met welke knop de actie word uitgevoerd.
Ja dat de locatie van de knop de werking van de rem niet beïnvloed weet ik ook wel.
Het was eerder een opmerking dat dit, voor mij, idd een meer logische plaats voor een handrem is dan ergens links onder uit het zicht. Tijdens de testrit met de EV6 heb ik me er ook gek naar gezocht. :X
Vraag me trouwens ook nog altijd af welke logische gedachtengang er schuilt achter het feit dat men in de EV6 besloten heeft de knoppenclusters op het stuur om te keren in vergelijking met andere modellen uit de Hyundai groep?

De EV staat hier overigens soms dagenlang te niksen. :)
Ik ken het "fenomeen" overigens wel van vorige ICE voertuigen. Volgens mij niets om wakker van te liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 26-12-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
1 keer zombie met de EV6 (mei '23) en met de Ioniq (oktober '18) een kapotte GDU (3 weken out van eind december '19 tot half januari '20) en een 12V accu probleem. Dus ja, ik heb er 2 uit die ('probleem') lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:09
ColdRain schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:18:
[...]

1 keer zombie met de EV6 (mei '23) en met de Ioniq (oktober '18) een kapotte GDU (3 weken out van eind december '19 tot half januari '20) en een 12V accu probleem. Dus ja, ik heb er 2 uit die ('probleem') lijst.
Heb zelf inmiddels de derde ICCU er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Loei123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:24:
[...]

Heb zelf inmiddels de derde ICCU er in zitten.
Dat is toch niet normaal dat dit onderdeel zo vaak kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
De handbrake werkt (bij het uitzetten/p zetten) alleen automatisch (bij de EV6) als je de Auto Hold functie aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:28
Floppie schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 09:40:
Gister op een donkere snelweg gereden met regen. We voelden ons helemaal niet prettig. Zeer beperkte lichtopbrengst. Andere auto’s om ons heen verlichtten de weg veel beter.
Het viel me laatst al op een donker bosweg dat ik het asfalt lastig kon zien, maar dat het zo beroerd zou zijn op de snelweg had ik niet gedacht. Zelfs zo slecht dat de Lane assistent de strepen ook niet meer kon zien. Ik hoop dat afstelling nog iets kan uithalen, maar het draaiwieltje bood weinig soelaas
Helemaal mee eens. De lichtopbrengst is zwaar onvoldoende.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Als ik het allemaal zo lees kan ik beter binnen loopafstand van mijn huis blijven. :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
king_dude schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:24:
De handbrake werkt (bij het uitzetten/p zetten) alleen automatisch (bij de EV6) als je de Auto Hold functie aan hebt.
Nee hoor. Ik gebruik nooit auto hold en als ik hem in P zet staat ie automatisch op de handrem. Volgens mij is dit wel pas bij de update van afgelopen zomer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11
Highlander1962 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 18:11:
Als ik het allemaal zo lees kan ik beter binnen loopafstand van mijn huis blijven. :X :X
Besef je wel dat de bezoekers van dit topic in ruwweg twee groepen uiteenvallen;
- mensen die er een in bestelling hebben staan
- mensen die wat te klagen hebben

Mensen die tevreden zijn, zul je hier relatief weinig zien posten, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
anboni schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:34:
[...]
Mensen die tevreden zijn, zul je hier relatief weinig zien posten, waarschijnlijk.
Tiens, is dat dan een eigenschap van EV6 rijders? :)
Ik zat jarenlang in het e-Niro topic (en nu nog af en toe) en daar had je zowel positieve als negatiever verhalen maar zoals ik het mij herinner vooral positieve verhalen of verhalen over problemen met een positieve afloop.
Ook mijn deel issues gehad met de e-Niro maar allemaal mooi opgelost onder garantie. Ik ga er gewoon vanuit dat niets perfect is en al zeker geen enkele auto (die ik mij kan veroorloven).

En zelfs van voorkomende problemen kan je iets opsteken.
Door hier kort te volgen al opgestoken dat ik zeker een 10 in de frunk moet leggen. Daar was ik uit mezelf nooit opgekomen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door IvoB2 op 26-12-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
IvoB2 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:43:
[...]

Ik zat jarenlang in het e-Niro topic (en nu nog af en toe) en daar had je zowel positieve als negatiever verhalen maar zoals ik het mij herinner vooral positieve verhalen of verhalen over problemen met een positieve afloop.
Ook mijn deel issues gehad met de e-Niro maar allemaal mooi opgelost onder garantie. Ik ga er gewoon vanuit dat niets perfect is en al zeker geen enkele auto (die ik mij kan veroorloven).

En zelfs van voorkomende problemen kan je iets opsteken.
Door hier kort te volgen al opgestoken dat ik zeker een 10 in de frunk moet leggen. Daar was ik uit mezelf nooit opgekomen. :)
het is wel een soort gangbaar fenomeen, ik zie dat wel op meerdere fora waar ik zit. voor mijn hobby bijvoorbeeld. dan lees ik ook veel geklaag over een bepaald merk , Over het algemeen zullen mensen met een "negatieve"ervaring eerder geneigd zijn om hun beleving te posten dan tevreden mensen.

edit: zeer tevreden EV6 gebruiker hier, nul issues , maar ik heb em nog niet heel lang.

[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 26-12-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
IvoB2 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:43:
[...]

Zo werkt het bij mij iig ;) toen ik m'n Tesla in bestelling had staan, zat ik de betreffende topics iedere paar minuten te F5en. Toen de Tesla er eenmaal was, ben ik misschien nog een paar keer in dat topic geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
ondanks dat ik een zeer tevreden rijder ben van de ev6, zijn de opmerkingen die ik heb:

1: de locatie van de USB aansluiting voor de carplay/android auto, snap ik echt niet. waarom niet gewoon in de middenconsole.

2: weinig licht opbrengst van de koplampen ( niet matrix ) ik ben gewoon meer gewend.

3: 2 knoppen voor handrem, 1 linksonder in het dashboard en 1 in het midden van de draaischijf, kan aan mij liggen, vind het wat ingewikkeld.

dat is het wel eigenlijk. ik heb ook nog geen pech met de wagen gehad.

edit: en met een plaatje #teweinigplaatjeshier :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLNSSJkR550nSCFZ4FAsqF0xS8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J7aWjWJ8YMT8cpfdRd8YIz97.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door murky123 op 26-12-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
murky123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:03:
ondanks dat ik een zeer tevreden rijder ben van de ev6, zijn de opmerkingen die ik heb:

1: de locatie van de USB aansluiting voor de carplay/android auto, snap ik echt niet. waarom niet gewoon in de middenconsole.

2: weinig licht opbrengst van de koplampen ( niet matrix ) ik ben gewoon meer gewend.

3: 2 knoppen voor handrem, 1 linksonder in het dashboard en 1 in het midden van de draaischijf, kan aan mij liggen, vind het wat ingewikkeld.

3: dat is het hem juist met de update van afgelopen zomer. Toen was P op middenconsole gewoon parkeer modus zonder handrem te activeren (weet dan niet wat het verschil zou moeten zijn met N modus). Op begeven moment hebben ze dit gewijzigd in dat P ook de handrem activeert, ik heb een model uit zomer 23 en die heeft ook geen handrem knop meer linksonder het dashboard.

En nog even toevoeging: ik geef de auto een dikke 9! Gigantische beenruimte op elke plek, heerlijke stoelen, en gigantische kofferbak. Daarbij rijdt zelfs de 58kwh fantastisch. Vind de hulp systemen ook geweldig.

Het enige wat ik als min punt ervaar is de AC, die blijft inderdaad niet lekker op temperatuur en blaast op begeven moment koud lucht, het is moeilijk om de auto op een stabiel comfortabel niveau te krijgen. Enige moment dat dat me gelukt is was toen de buiten temperatuur onder 0 was.

Verder lees je problemen over de ICCU en 12V maar daar heb ik nog niks mee te maken gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door Polo132 op 26-12-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Polo132 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:07:
[...]

3: ik heb een model uit zomer 23 en die heeft ook geen handrem knop meer linksonder het dashboard.
huh ? ik heb een MY24 van nog geen 2 weken oud maar ik heb die knop in het dashboard wel, jij niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Het helpt sowieso om niet dagelijk te lezen. Meeste issues en vragen komen met de regelmaat van de klok opnieuw voorbij door mensen die niet terug willen/kunnen lezen/zoeken en dan lees je vaak dezelfde vraag met daarop tig antwoorden en meningen. Dan lijkt het al snel veel.

Zelf nu 20K op de klok. Nog geen dealer teruggezien. Issues? Nee. Puntjes van aandacht: Ja, de klinken lopen niet meer mooi in lijn met de auto. Ze zijn niet krom. Verbeterpuntem: ja, de lichtopbrengst. Maar daar kan de dealer zo niks aan doen. Is een constatering.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
En ik durf ook wel te zegen dat ik inmiddels zeer bekend met met de kwaliteit van KIA en haar producten, de EV6 is inmiddels al KIA auto nummer 9 die ik door de jaren heen in mijn bezit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
murky123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:09:
[...]

huh ? ik heb een MY24 van nog geen 2 weken oud maar ik heb die knop in het dashboard wel, jij niet?
Ik ga morgen eens dubbel checken maar ik heb veel YT filmpjes gekeken voor m’n levering en toen was ik al verward dat ie en een P stand had en een P knop bij het dashboard, en toen bewust het verschil wilde op zoeken maar zag dat ie de knop niet had…. Maar begin nu toch te twijfelen 8)7 kijk morgen, hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus

edit: en met een plaatje #teweinigplaatjeshier :)
[Afbeelding]
Thanks voor de foto.
Kan ik weer ff kwijlen, want ik krijg zo te zien dezelfde.
Een ”Plus”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
macfocus schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:36:
[...]

Thanks voor de foto.
Kan ik weer ff kwijlen, want ik krijg zo te zien dezelfde.
Een ”Plus”?
Een Light Edition. Zat voor mij net onder de SEPP grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
murky123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:51:
[...]

Ah, particulier gekocht dus, snap ik de keuze.
Anyway, hier ook een witte in bestelling staan.

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

murky123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:51:
[...]

Mijn Light Edition nu 3 weken ongeveer en echt superblij mee. Ga regelmatig gewoon een stukje rijden voor de lol.

Enige echte dingetjes die ik heb zijn een sensortje in de achterbank (maar niet direct last van) en de regensenor die niet altijd doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:46
Nog even een lame-ass vraag. Ik heb een goede maand terug een EV6 Light Edition als PL afgesloten bij KIA, auto wordt ergens in maart 2024 verwacht. Nu moet ik nog de SEPP aanvragen, heb maakt niet uit of ik dat nu doe of as in 2024 right? Bedrag is hetzelfde etc? Kan in ieder geval niets vinden maar dacht ik check het even voordat het een kostelijk foutje gaat zijn.

EDIT: Aangevraagd 🤞

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 27-12-2023 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Card Nox schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:53:
Nog even een lame-ass vraag. Ik heb een goede maand terug een EV6 Light Edition als PL afgesloten bij KIA, auto wordt ergens in maart 2024 verwacht. Nu moet ik nog de SEPP aanvragen, heb maakt niet uit of ik dat nu doe of as in 2024 right? Bedrag is hetzelfde etc? Kan in ieder geval niets vinden maar dacht ik check het even voordat het een kostelijk foutje gaat zijn.

EDIT: Aangevraagd 🤞
Je geeft aan in november 2023 een leaseovereenkomst te zijn aangegaan voor private lease.
Je moet dan uiterlijk 29-12-2023 12.00 uur je SEPP aanvraag doen, je hebt namelijk de leaseovereenkomst in 2023 ondertekend. Dat de auto dan later geleverd wordt is geen probleem.
Ga je de SEPP pas in 2024 aanvragen voldoe je niet meer aan de voorwaarden. Dan moet namelijk de leaseovereenkomst op of na 1-1-2024 zijn aangegaan.

SEPP informatie.

EDIT: Zag je EDIT niet 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:38
[...]

Besef je wel dat de bezoekers van dit topic in ruwweg twee groepen uiteenvallen;

Nou ik ben sinds nov 2022 zeer tevreden over de auto , heb alleen preventief een nieuwe versterker van de audio gehad , maar heb nog nooit zo'n heerlijke auto gehad, ( is inmiddels mijn 21e auto) geen enkel probleem,
Stap er iedere dag met veel plezier in en heb inmiddels 32K op de teller. Super auto. Geen klachten over accu altijd 14,3volt , bereik zomers 515 in de winter 450 , en geen klachten over temperatuur kachel etc . Mag ook wel eens gezegd worden i.p.v. alleen maar negatieve zaken en klachten.......!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Leuk dat jij ook een "normale" range haalt met de EV6.

Op dat vlak blijkt ie het bij een vergelijkende straattest ook niet zo slecht te doen:

YouTube: Electric range battle - Tesla vs Polestar vs Kia vs Ford vs Skoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
Bosmonster schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:51:
[...]

Mijn Light Edition nu 3 weken ongeveer en echt superblij mee. Ga regelmatig gewoon een stukje rijden voor de lol.

Enige echte dingetjes die ik heb zijn een sensortje in de achterbank (maar niet direct last van) en de regensenor die niet altijd doet wat ie moet doen.
Ik heb ook een light edition besteld, kun je ook zien laten op een foto, of uitleggen hoe de verlichting in de auto eruit ziet? Er zit geen ambient light op maar waar zit dan wel qua verlichting in de auto en op het dashboard rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Polo132 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:15:
[...]

Ik ga morgen eens dubbel checken maar ik heb veel YT filmpjes gekeken voor m’n levering en toen was ik al verward dat ie en een P stand had en een P knop bij het dashboard, en toen bewust het verschil wilde op zoeken maar zag dat ie de knop niet had…. Maar begin nu toch te twijfelen 8)7 kijk morgen, hou je op de hoogte!
Dan heb je denk ik ook nooit een brandstofauto met automaat gereden? Want die hebben ook een P-stand in de automaat en daarnaast een handrem. Voor EV’s is dat niet anders. Zelfs een Tesla, die over het algemeen niet traditioneel denkt, heeft een P-stand en een handrem. Al zitten deze 2 functies achter dezelfde knop (iig bij Model 3 pre-Highland).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arends1989
Vanochtend kon ik meteen om half 9 langskomen voor diagnose waarom de EV6 niet wilt AC laden. De diagnose van @Phusebox was correct, want de ICCU heeft het na 350 hele kilometers al begeven.

Bij de dealer waren ze ook wel verrast. Er was geen ontkenning dat ze dit vaker zien, maar zo snel.

Gelukkig blijkt het onderdeel op voorraad te zijn en eind van de middag te worden bezorgd. Morgenochtend krijg ik een telefoontje hoe laat ze hem tussen de overvolle agenda hebben gewurmd om het direct te vervangen.

Balen dat het stuk is, maar verrast hoe snel ze het kunnen vervangen. Niets dan lof voor KIA Braber in Ede. Vriendelijk en servicegericht personeel tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arends1989 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:16:
Vanochtend kon ik meteen om half 9 langskomen voor diagnose waarom de EV6 niet wilt AC laden. De diagnose van @Phusebox was correct, want de ICCU heeft het na 350 hele kilometers al begeven.

Bij de dealer waren ze ook wel verrast. Er was geen ontkenning dat ze dit vaker zien, maar zo snel.

Gelukkig blijkt het onderdeel op voorraad te zijn en eind van de middag te worden bezorgd. Morgenochtend krijg ik een telefoontje hoe laat ze hem tussen de overvolle agenda hebben gewurmd om het direct te vervangen.

Balen dat het stuk is, maar verrast hoe snel ze het kunnen vervangen. Niets dan lof voor KIA Braber in Ede. Vriendelijk en servicegericht personeel tot zover :)
Ongelooflijk maar fijn dat het snel is opgelost.

Wel pijnlijk dus om te lezen dat ze het probleem nog steeds niet boven water hebben bij dit onderdeel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Kun je die niet op een willekeurige poort gebruiken? Uit m'n hoofd zitten er twee USB-poorten onderaan het dashboard (recht onder het scherm, net boven de grond) en twee aan de onderkant van de middenconsole, voor op het opbergvak; die laatste twee zijn toch wel prima om snel aan te kunnen sluiten? Of werkt dat niet?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Bra-Jo schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:23:
[...]

Kun je die niet op een willekeurige poort gebruiken? Uit m'n hoofd zitten er twee USB-poorten onderaan het dashboard (recht onder het scherm, net boven de grond) en twee aan de onderkant van de middenconsole, voor op het opbergvak; die laatste twee zijn toch wel prima om snel aan te kunnen sluiten? Of werkt dat niet?
Alleen de USB-A is een datapoort. Alle USB-C’s geven alleen prik.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:19:
[...]

Wel pijnlijk dus om te lezen dat ze het probleem nog steeds niet boven water hebben bij dit onderdeel....
Dit kan ook toevallig een bad luck dingetje zijn, iets wat heel snel kapot gaat (lees: binnen enkele maanden) is bijna altijd al defect bij fabricage.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dropie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:26:
[...]

Ik heb ook een light edition besteld, kun je ook zien laten op een foto, of uitleggen hoe de verlichting in de auto eruit ziet? Er zit geen ambient light op maar waar zit dan wel qua verlichting in de auto en op het dashboard rechts?
Uit mn hoofd is er simpelweg geen verlichting buiten de verlichting van de schermen en de knoppen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Er zitten hier ook mensen die graag anderen willen helpen, een beetje nerd zijn en er zelf één hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
king_dude schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:58:
[...]

Er zitten hier ook mensen die graag anderen willen helpen, een beetje nerd zijn en er zelf één hebben.
Uiteraard, ik chargeer natuurlijk wel een beetje. Punt blijft wel dat de meeste 'spontane' posts in een van die twee categorieen zullen zitten. De groep waar jij op doelt, zal meestal vooral reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 30-05 00:27
Phusebox schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:19:
[...]

Misschien hebben ze het wel opgelost bij de nieuwe iccu maar is het veel goedkoper om de oude voorraad op te maken en alleen die stuk gaan te vervangen. Dat kan miljoenen verschil maken. Het zou zo maar kunnen. Wie weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
murky123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:09:
[...]

Knop zit er hier ook gewoon in hoor, maar had hem blijkbaar over het hoofd gezien! :+ En parkeerrem schakel automatisch in bij P ook met auto hold off. Haal je dan handmatig de parkeerrem er af met knop op dashboard blijft ie in P staan. Verschil tov N is dat ie wel op motorpen staat dus niet vrij kan rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
Wiliyama schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:03:
[...]

Misschien hebben ze het wel opgelost bij de nieuwe iccu maar is het veel goedkoper om de oude voorraad op te maken en alleen die stuk gaan te vervangen. Dat kan miljoenen verschil maken. Het zou zo maar kunnen. Wie weet?
In de VS is halverwege dit jaar een grote terugroepactie geweest voor dit onderdeel, wat ik begrepen had waren alle EV6'en tot die datum voorzien van een ICCU die niet goed functioneerde, men had het ook over een software-update die het probleem kon oplossen en natuurlijk vervanging van het onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonp
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-02-2024
Phusebox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Na wat problemen in het begin heb ik nu nul problemen met de AA Wireless. Zaterdag nog een paar uur gereden zonder een enkele hickup. Je kunt een aantal zaken instellen dus mocht iemand wel problemen hebben met AAWireless wil ik mijn settings wel delen.

Gebruik wel geen TomTom maar gewoon Google Maps icm Spotify of YouTube Music.
Hi Pusebox. Ik zou graag willen weten over welke instellingen je het hebt? Werken die ook bij Carplay (bekabeld of via Carlinkit 5.0)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Edit. Niet relevant. Betreft niet een headunit update (wat ik dacht).

[ Voor 90% gewijzigd door king_dude op 28-12-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 23:35
Polo132 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:20:
[...]

Knop zit er hier ook gewoon in hoor, maar had hem blijkbaar over het hoofd gezien! :+ En parkeerrem schakel automatisch in bij P ook met auto hold off. Haal je dan handmatig de parkeerrem er af met knop op dashboard blijft ie in P staan. Verschil tov N is dat ie wel op motorpen staat dus niet vrij kan rollen.
Dit is inderdaad een wijziging geweest. Zie ook de tsb: https://technicallyjeff.c...dal-Operation-SA533-2.pdf

• Robert1962
  • Nu online
Bosmonster schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:00:
[...]

Kreeg hem gister ook, maar kon hem even niet installeren… jammer dat je hem niet handmatig kunt triggeren. De instellingen zeggen nu dat er geen update is.
Nog even een vraag; kun je update ook doen als de auto rijdt of gaat dit alleen als deze stilstaat. Begrijp uit bovenstaande post dat het is uitgevoerd tijdens rijden? Ik weet niet hoe dat moet. Dus of nu op update voltooien moet drukken als je de auto uitstapt of tijdens het rijden. De melding komt alleen als ik mijn auto uitzet.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 17:36

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Robert1962 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:00:
[...]

Nog even een vraag; kun je update ook doen als de auto rijdt of gaat dit alleen als deze stilstaat. Begrijp uit bovenstaande post dat het is uitgevoerd tijdens rijden? Ik weet niet hoe dat moet. Dus of nu op update voltooien moet drukken als je de auto uitstapt of tijdens het rijden. De melding komt alleen als ik mijn auto uitzet.
Als je de auto uitzet op UPDATE VOLTOOIEN drukken, dan gebeurd dat op de achtergrond.
Je krijgt ook een melding in de app als de update klaar is..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• Robert1962
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:08:
[...]

Als je de auto uitzet op UPDATE VOLTOOIEN drukken, dan gebeurd dat op de achtergrond.
Je krijgt ook een melding in de app als de update klaar is..
Dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Robert1962 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:00:
[...]

De OTA update heb ik onlangs tijdens het rijden uitgevoerd. Het scherm met de snelheidsmeter etc blijft het normaal doen, alleen het infotainmentscherm herstart op een bepaald moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppheijnen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-05 23:42
De meeste update voer ik uit als ik auto uitzet, geen omkijken naar en bericht wanneer klaar is, super relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:04
Gekke vraag, afgelopen week heb ik de OTA update uitgevoerd. Maar sindsdien heb ik het gevoel dat de automatische stand van de ruitenwisser een stuk gevoeliger is geworden. Als het een beetje miezert gaat hij direct op de hoogste snelheid aan de slag. Voorheen was deze juist traag van begrip, maar dit is ook niet fijn.

Iemand die dit gevoel ook ervaart na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Poulske schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:19:
Gekke vraag, afgelopen week heb ik de OTA update uitgevoerd. Maar sindsdien heb ik het gevoel dat de automatische stand van de ruitenwisser een stuk gevoeliger is geworden. Als het een beetje miezert gaat hij direct op de hoogste snelheid aan de slag. Voorheen was deze juist traag van begrip, maar dit is ook niet fijn.

Iemand die dit gevoel ook ervaart na de update?
Nee. Even voor de zekerheid: je hebt op de hendel ooo nog een schuifbalk, hendel voor activeringsmodus en balkje voor snelheid/gevoeligheid. Staat de snelheid nog wel op auto? Is een extra schuifbalkje op de hendel

[ Voor 3% gewijzigd door Polo132 op 29-12-2023 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:04
Polo132 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:37:
[...]

Nee. Even voor de zekerheid: je hebt op de hendel ooo nog een schuifbalk, hendel voor activeringsmodus en balkje voor snelheid/gevoeligheid. Staat de snelheid nog wel op auto? Is een extra schuifbalkje op de hendel
Ja, de wisser staat op auto, en het schuifbalkje in de hendel staat op de laagste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mijn regensensor is ook onlogisch. Soms doet ie niks terwijl het hoost. En soms gaat ie helemaal los bij miezer.

Daarnaast ben ik gewend dat als ik stilsta (van mijn Skoda), dat de ruitenwissers even rustig aan doen. De EV6 blijft gewoon als een idioot door vegen waar ik serieus nerveus van word.

Ben gestopt met de auto stand gebruiken en doe het weer handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:54
Waar ik me vooral aan irriteer is dat de ruitenwissers nog een lange tijd doorgaan met vegen terwijl dit niet meer nodig is, hierdoor zet ik het maar altijd zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

The Wizard

Moderator Mobile
Polo132 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:37:
[...]

Tip; even de plek van de regensensor goed ontvetten/schoonmaken. Dat kan behoorlijk schelen. Ook even kijken of rondom de regensensor geen luchtbellen te zien zijn, moet egaal zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 03-05 21:10
Vraagje. Ik heb ook de app Car Scanner met z’n Vgate OBD2 adapter. Kan je dat ding altijd in je auto laten zitten? Kan dat kwaad? Gebruikt dat stroom? Andere tips?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Vraag mbt muziek op USB (niet gevonden in forum). Ik gebruik een USB stick om muziek af te spelen. De muzieknummers heb ik allen voorzien met het bijbehorende hoesje. Dit hoesje wordt echter in een rondje weergegeven terwijl deze vierkant zijn (Op de achtergrond wordt dit hoesje "wazig" weergegeven). Is dit gebruikelijk of doe ik iets fout. Ligt het misschien aan de afmeting van het hoesje? (ik heb ze in 600x600 gemaakt, resolutie 72x72). In de instelling(en) en handleiding vind ik niets terug. In mijn vorige auto werd het hoesje volledig weergegeven waarbij ik moet aantekenen dat de muziek op een SD kaartje stond. (je vergelijkt altijd hè...). Of dit verschil maakt?

Pagina: 1 ... 330 ... 435 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic