Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-08 11:52
Anderen die ook problemen hebben met het instellen van de bestuurdersstoel? Sinds enige tijd functioneert de (elektrische) bediening van de rugleuning niet meer goed. Naar achteren gaat wel, maar naar voren niet.

Als ik dan toch een afspraak maak bij de garage om dit te verhelpen, moet ik dan wel/niet de batterijverwarming upgrade laten uitvoeren? Kosten toch zo'n EUR 130? Ik kom nauwelijks bij snelladders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
Toch wel opmerkelijk: pagina 446 bevat een waarschuwing over CO-vergiftiging als je de motor laat draaien...
Laat de motor niet gedurende langere
tijd draaien in een slecht geventi-
leerde ruimte. Hierdoor kunt u kool-
monoxidevergiftiging oplopen, met
ernstig letsel of de dood tot gevolg.
Best knap hoor, CO maken met een elektromotor 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:58
HappyDriver schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:53:
Anderen die ook problemen hebben met het instellen van de bestuurdersstoel? Sinds enige tijd functioneert de (elektrische) bediening van de rugleuning niet meer goed. Naar achteren gaat wel, maar naar voren niet.

Als ik dan toch een afspraak maak bij de garage om dit te verhelpen, moet ik dan wel/niet de batterijverwarming upgrade laten uitvoeren? Kosten toch zo'n EUR 130? Ik kom nauwelijks bij snelladders.
Ik kom wel bij snelladers en heb de batterijverwarming update alleen gebruik ik deze niet omdat ik te lui ben de Kia navigatie te gebruiken om deze functie te activeren.
Mis ik het? Nee, misschien wel wat minuten langer wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21
[b]HappyDriver schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:53:
Bij mij werkt de update nog steeds niet en deze zou ik toch wel graag willen hebben.

Mijn ervaring is dat je met deze temperaturen (<10) eigenlijk niet (ver) boven de 100kw komt tijdens je totale laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
Polo132 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:12:
Iemand enig idee wat snow mode doet op de RWD versies? En gebruiken jullie het bij deze weersomstandigheden? En dan op de snelweg weer uit of lekker aanlaten?

Edit of doen jullie nog wat anders om het rijden op deze wegen veiliger te maken? Bijv regen op 0?
Sorry maar waar zit dat snow mode? op de middenconsole?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
marc4547 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:18:
[...]

Sorry maar waar zit dat snow mode? op de middenconsole?
De knop Mode op je stuur ingedrukt houden. Staat ook onder in beeld als je van Drive Mode wisselt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:46:
[...]

Bij mij werkt de update nog steeds niet en deze zou ik toch wel graag willen hebben.

Mijn ervaring is dat je met deze temperaturen (<10) eigenlijk niet (ver) boven de 100kw komt tijdens je totale laadsessie.
Je komt idd niet veel verder dan 56kW ipv 180/220 tussen 20% en 80% bij deze koude temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:33:
[...]

Mijn zomerbanden heb ik altijd op 3.1, voor en achter.
Ik rij nu nog zomerband. Dan is dat veel te hard als het kouder/glad is. Minder grip ervaar ik dan.

Mijn Ecsta’s (vorige set) heb ik naar de 90k gereden met een spanning van 2,5/2,4 koud. Dir beviel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Michel_1970 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:01:
[...]

Gaat dit dan het voorkantje worden??????[Afbeelding]
Oei... ik heb medelijden met iedereen die deze variant krijgt uitgeserveerd ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:35
[...]

Hoop het niet. Lijkt wel een Pokémon.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Wat een gedrocht. De huidige is al niet moeders mooist, mijn mening, maar dit vind ik echt ronduit Fiat Multipla niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Robert1962 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:43:
[...]

Helaas nog niks. Vorige ook niet ik heb tot nu toe alles handmatig gedaan. De laatste update nog niet omdat die naar mijn idee niks toevoegt. Ik ben benieuwd of er nog een ota komt hiervan. Dat werkt natuurlijk niet echt lekker bij KIA. Niet zoals bij Tesla. Daar is nog een hoop werk te doen voor KIA. Dat moet veel sneller en vaker naar mijn idee :(
De laatste update is juist een hele fijne, in ieder geval als je een Meridian audio set hebt, het geluid is veel beter geworden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 20:45

Kapotte stoel schakelaar. Heb ik ook al gehad en ik moet nu al de derde :+

Workaround voor mij was naar achteren en snel weer naar voor schakelen. Mocht ik tijdens het rijden wat aan willen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Laatst online: 29-08 11:52
Dartlink schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:12:
[...]

Kapotte stoel schakelaar. Heb ik ook al gehad en ik moet nu al de derde :+

Workaround voor mij was naar achteren en snel weer naar voor schakelen. Mocht ik tijdens het rijden wat aan willen passen.
Exact hetzelfde probleem en workaround _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Ik ben aan het wachten op levering van mijn EV6 Light Edition model 2024. Verwachte leverdatum (week) 18 van 2024.
Even geduld dus........

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
Vanaf 8 dec moet je in Amsterdam 30km rijden , de andere steden zullen wel volgen ( de grote steden) zou je dan je max snelheod op 30 kunnen zetten om het niet te vergeten?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:18
marc4547 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:58:
Vanaf 8 dec moet je in Amsterdam 30km rijden , de andere steden zullen wel volgen ( de grote steden) zou je dan je max snelheod op 30 kunnen zetten om het niet te vergeten?
Ja? Gewoon de limit op 30 zetten? (Cruise control knop ingedrukt houden tot hij op limit springt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

marc4547 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:58:
Wat bedoel je precies met 'je max snelheid op 30'? Dat de auto never nooit niet harder dan 30 wil, ook buiten de Amsterdamse bebouwde kom? Of wil je op de cruise control rijden in een 30-zone? Lijkt mij geen veilig idee.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
TGEN schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:08:
[...]

Wat bedoel je precies met 'je max snelheid op 30'? Dat de auto never nooit niet harder dan 30 wil, ook buiten de Amsterdamse bebouwde kom? Of wil je op de cruise control rijden in een 30-zone? Lijkt mij geen veilig idee.
Je kan de cruise control ook instellen als begrenzer, dan gaat de auto niet harder dan de ingestelde snelheid (tenzij vol gas gegeven wordt) heet "Manual Speed Limit Assist operation" in de handleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Bij mij hebben ze de upgrade gratis gedaan met andere updates. Als ik nu niet voorverwarm en sta bij een snellader sta ik lekker te laden met 45kwh.... Zelfs bij een graad of 12 kwam ik niet boven 65kwh uit. Vandaar de upgrade. Ik hoef niet vaak aan de snellader maar als het moet wil ik er vaak maar even staan. Laad ik thuis wel verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
alwinus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:51:
Bij mij hebben ze de upgrade gratis gedaan met andere updates. Als ik nu niet voorverwarm en sta bij een snellader sta ik lekker te laden met 45kwhW.... Zelfs bij een graad of 12 kwam ik niet boven 65kwhW uit. Vandaar de upgrade. Ik hoef niet vaak aan de snellader maar als het moet wil ik er vaak maar even staan. Laad ik thuis wel verder.
Om verwarring te voorkomen kun je beter de juiste eenheden gebruiken. En laadsnelheid is een vermogen, dus kW (met hoofdletter W). De capaciteit van je accu (hoeveelheid energie) druk je uit in kWh.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 07:23
alwinus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:51:
[...]

Bij mij hebben ze de upgrade gratis gedaan met andere updates. Als ik nu niet voorverwarm en sta bij een snellader sta ik lekker te laden met 45kwh.... Zelfs bij een graad of 12 kwam ik niet boven 65kwh uit. Vandaar de upgrade. Ik hoef niet vaak aan de snellader maar als het moet wil ik er vaak maar even staan. Laad ik thuis wel verder.
Daar wilde mijn dealer helaas niet aan, ze gaven aan dat de upgrade €99,- moet kosten (dus @HappyDriver loont wel om rond kijken of het ergens voordelige kan of wellicht zelfs gratis). Nu sta ik eigenlijk nooit bij de snellader dus uiteindelijk besloten niet te "upgraden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Net de EV6 weer opgehaald van het schadebedrijf. Ziet er weer top uit.

In elk geval is een deel van de auto nu voorzien van goede lak. :+

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:32
Phusebox schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:23:
[...]

De knop Mode op je stuur ingedrukt houden. Staat ook onder in beeld als je van Drive Mode wisselt.
Niet de knop MODE indrukken maar de knop 'DRIVE MODE' minimaal 1 seconden indrukken dan verschijnt linksonder in het display het woord 'SNOW'.
Uitschakelen door 1x kort op de 'DRIVE MODE' knop drukken. De drive mode keert terug naar de vorige stand. De regeneratie gaat niet terug naar de vorige stand.

[ Voor 27% gewijzigd door Wiliyama op 07-12-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Update navigatie via uitschakelen auto werkt ook zonder problemen. Krijg netjes een melding dat het klaar is.
Ben wel blij dat het geluid beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Auto regenereren is ook niet beschikbaar in SNOW merkte ik.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 12:19
DaMenaz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:23:
Auto regenereren is ook niet beschikbaar in SNOW merkte ik.
Alleen level 1 is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
[...]

Ik ben geen fan van hoe deze render eruit ziet, maar misschien is de uiteindelijke real-life versie mooier. Tot nu toe ben ik er niet rouwig om dat ik een '23 model in de bestelling heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blijkbaar kan het bij VW wel... het bedrijf met, op een gegeven moment, de slechtste software van alle EV's.

Zou toch mooi zijn als Kia/Hyundai ook zoiets zou kunnen uitbrengen...

nieuws: Volkswagen brengt software-update uit waardoor EV als thuisaccu kan f...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
Phusebox schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:24:
Blijkbaar kan het bij VW wel... het bedrijf met, op een gegeven moment, de slechtste software van alle EV's.

nieuws: Volkswagen brengt software-update uit waardoor EV als thuisaccu kan f...
Leuke linktip, maareh:
Dit is de meest nutteloze update van VW ever.
Dat systeem van Hager Energy heeft niemand. Prijzen zijn bij de schaarse verkopers alleen op aanvraag. Reken dus maar op minimaal € 5k, maar ik verwacht nog veel meer.
En daarmee kun je dan maar max 10.000 kWh terugleveren, waardoor de business case al bij voorbaat dik negatief is.
Wie koopt zoiets? :?

Ik mag hopen dat wanneer Kia of Hyundai met zoiets komen dat het wel iets bruikbaarders wordt dan deze prut-update van VW.

[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 07-12-2023 19:40 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 22:08

Bij VW ondersteunen ze dus alleen het opladen van 1 specifieke thuisaccu. Dan heb je dus een thuisaccu die af en toe niet volstaat qua opslagcapaciteit en die kun je dan bijladen vanuit de auto. Je auto is dan een buffer bovenop je buffer. Dit ruikt eerder naar een beperkte live proeftuin dan een feature echt uitrollen. Waarschijnlijk willen ze ervaring opdoen in de echte wereld met zeer beperkte impact. Het kan een opmaat zijn naar meer, mits het voor de autofabrikant niet te negatief uitvalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ppheijnen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-08 22:40
Beetje nutteloos dat je met 77 kWh accu een kleinere thuisaccu gaat laden. Het hele idee was om de batterij van de auto zelf als accu in te zetten.

Lijkt mij vooral sponsoring van thuisaccu terwijl je net de EV als accu wil grbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama

Wat een totaal waardeloze update. Is dus eigenlijk gewoon een V2D koppeling. Dus de auto laad een externe accu op die gekoppeld is aan de zonnepaneel installatie. Ja effe software veranderen. Beter niet vragen wat het grapje kost.
Is heel iets anders dan V2G systeem. Daar komt veel meer bij kijken. Vooral ook op het gebied van veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
ppheijnen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:57:
Beetje nutteloos dat je met 77 kWh accu een kleinere thuisaccu gaat laden. Het hele idee was om de batterij van de auto zelf als accu in te zetten.

Lijkt mij vooral sponsoring van thuisaccu terwijl je net de EV als accu wil grbruiken
De VW software was blijkbaar al waardeloos en nu komen ze met de volgende waardeloze update....😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:36
ppheijnen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:57:
vooral dit ja... beetje zonde.

Snap wel dat DC naar DC makkelijker is..., maar hier schiet je eigenlijk niet veel/niks mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
Weet iemand hoe de noodrem assistentie werkt?
Puur op de weerstand van de elektromotoren (op zijn max), is het ingreep van het hydraulische remsysteem of is de combinatie van die twee?

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
Optrekken ( torque ) gaat aanzienlijk minder fel en het regeneratief remsysteem gaat terug naar stand 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Canby schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:10:
Weet iemand hoe de noodrem assistentie werkt?
Puur op de weerstand van de elektromotoren (op zijn max), is het ingreep van het hydraulische remsysteem of is de combinatie van die twee?
Ik vermoed alleen het hydraulisch remsysteem.
Door de ABS blokkeren steeds de wielen een beetje waarbij de motor ook stilstaat, en deze tussendoor nog maar een enkele omwenteling heeft.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
stimpyrulez schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:23:
[...]

vooral dit ja... beetje zonde.

Snap wel dat DC naar DC makkelijker is..., maar hier schiet je eigenlijk niet veel/niks mee op
Eens maar van DC is weer heel makkelijk ACgridtie te maken. Had ik maar DC uit de EV6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 27-09 18:49
grotegok schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:08:
[...]

Eens maar van DC is weer heel makkelijk ACgridtie te maken. Had ik maar DC uit de EV6...
Ach, een goede aftakklem op de juiste plaats en voilà :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
DigitalHombre schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:00:
[...]

Ach, een goede aftakklem op de juiste plaats en voilà :+
Dat klopt, met 800VDC geen spielerei in mijn beleving. Lijkt op de wasknijper methode in Africa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Laatst online: 25-10-2024
[...]

Ik heb de nieuwe Kia reclame gezien.
Niro en de EV6 naast elkaar. En inderdaad de EV6 gaat er zo uitzien volgens die reclame. :-(
Hij is breder maar lijkt hierdoor wel op de oude Opel GT.

Ben blij dat ik hem al heb.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Overstag schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:59:
[...]

Ik heb de nieuwe Kia reclame gezien.
Niro en de EV6 naast elkaar. En inderdaad de EV6 gaat er zo uitzien volgens die reclame. :-(
Hij is breder maar lijkt hierdoor wel op de oude Opel GT.

Ben blij dat ik hem al heb.
Je hebt iets gezien in een reclame wat nog top geheim moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
Phusebox schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:09:
[...]

De reclame is gezien op de TV, via streamen.
We zaten te switchen en we kwamen hem tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Overstag schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:18:
[...]

Denk dat je de EV3, 4 of 5 hebt gezien in die reclame. Concept auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:09:
[...]

Waarom niet............... 8)
Kijk hier maar eens naar de BMW 4 facelift.
Onderdelen te koop terwijl de auto niet eens onthuld is.... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:19:
[...]

Denk dat je de EV3, 4 of 5 hebt gezien in die reclame. Concept auto's.
Toch even benieuwd phuse, waarom zou dit niet een ev6 geweest kunnen zijn? Wie heeft de link? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:18:
[...]

Toch even benieuwd phuse, waarom zou dit niet een ev6 geweest kunnen zijn? Wie heeft de link? :)
Lijkt me sterk dat Kia in Nederland een reclame uitzend waarin de EV6 van modeljaar 2025 te zien is die nog nergens officieel is voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

Reacher

oldschool

Weet niet of het door de software update komt, maar profiel wisselen werkt helemaal niet meer bij ons. Geen van de instellingen worden toegepast.

Erg irritant omdat we nu steeds de stoelen moeten aanpassen. En ik zwijg nog maar ff over de kerstmuziek radiozenders…

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:54:
Weet niet of het door de software update komt, maar profiel wisselen werkt helemaal niet meer bij ons. Geen van de instellingen worden toegepast.

Erg irritant omdat we nu steeds de stoelen moeten aanpassen. En ik zwijg nog maar ff over de kerstmuziek radiozenders…
Infotainment al gereset?
Het is retetraag, maar het werkt nog wel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Hallo allemaal. Zie onderstaande foto. Welke naam heeft zo'n lampje? Die van mij gaan namelijk niet meer uit... Maar kan niets hierover vinden via Google.
Ze blijven ook branden tijdens het rijden. Af en toe worden ze iets minder vel en soms zelf knipperen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yneP5Qg0eREmrxBo-s7fHNkX7TY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4C3laO2fGU17tRoAQ5cjihA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door FlyingGameGuy op 09-12-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
FlyingGameGuy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:07:
Hallo allemaal. Zie onderstaande foto. Welke naam heeft zo'n lampje? Die van mij gaan namelijk niet meer uit... Maar kan niets hierover vinden via Google.
Ze blijven ook branden tijdens het rijden. Af en toe worden ze iets minder vel en soms zelf knipperen.
[Afbeelding]
Er zijn hier een aantal casussen in dit topic. Weet alleen even niet wat de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

Reacher

oldschool

Phusebox schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:55:
[...]

Infotainment al gereset?
Het is retetraag, maar het werkt nog wel hier.
Morgen even proberen. Niet aan gedacht.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Overstag schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:18:
[...]

Welke zender kwam de reclame voorbij? Was je nederlands aan het streamen? De zinsnede wijst op een obscuur kanaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Dartlink schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:26:
[...]

Er zijn hier een aantal casussen in dit topic. Weet alleen even niet wat de oplossing was.
Bedankt voor je reactie.
Zojuist nog even de auto gecontroleerd en de lampjes zijn inmiddels uit.
Via de beveiligingscamera gezien dat ze ongeveer één uur aan hebben gestaan.
Maar even in de gaten houden, lijkt op een storm in een glas water :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overstag
king_dude schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:18:
[...]

Welke zender kwam de reclame voorbij? Was je nederlands aan het streamen? De zinsnede wijst op een obscuur kanaal?
Ik zit in Bonaire. De familie wilde voetbal zien en was aan het zappen tussen de NOS, ESPN en Ziggo. Toen popte ineens de reclame van Kia op, net tegen het einde stond de EV6 naast de E-Niro in beeld. Dus welke link je moet hebben weet ik niet.
Er is wel op YouTube een filmpje over de Kia EV6 model 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[Afbeelding]
Dat heet officieel in de handleiding lichaamssilhouetverlichting. ( handleiding 5-72)
Horen normaal na 15 sec. uit te gaan.
Er zijn al eerder klachten over geweest zoals jij omschrijft, kan het ook niet vinden in dit topic, maar volgens mij is er toen een SW update door de dealer geinstalleerd wat het verhielp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Hier is goed te zien dat ook de achterlichten worden aangepast. Alle verlichting krijgt nu een soort weerhaken aan het einde, zoals bij de EV9.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SQfKYbV/capture-20231207215446857.png

Nog een keer het front:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yqRWzxd/capture-20231207215417575.png

Bron

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 08:37
Vraagje. Met Kia charge en je kiest het tarief:PLUS dat geeft 15% korting per geladen kW en kost 5€ per maand. Bij mijn nieuwe EV6 heb ik een pasje gekregen en staat er in de charge app dat je met een EV6/niro geniet van 12 maanden lang charge plus. Houd dat in dat je dan 12 maanden die 5€ niet hoeft te betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1111
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-12-2023
Goedemiddag,

Sinds een maand rij ik naar alle tevredenheid in een mooie ev6 58kwh. Nu heb ik een issue met laden en ben er redelijk achter wat er aan de hand is. Als ik de auto naar 100% laad vliegt bij mij de aardlekautomaat eruit. 2 seconden daarvoor ontvang ik een melding dat het laadproces is voltooid. Ook als ik 100% ben opgeladen en ik laat de auto voorverwarmen met de laadkabel erin vliegt hij eruit als de voorverwarming stopt. Ook 2 seconden daarvoor krijg ik een melding dat klimatiseren is voltooid. Ik heb drie maal getest op op maximaal tot 90% laden. Hierbij geen enkel issue...en klimatiseren gaat ook prima zonder dat de automaat eruit gaat. Als hij eruit vliegt dan geeft de automaat aan dat er fout/lekstroom is gedetecteerd en dat hij daarop is getriggerd.

Elektriciën heeft installatie en laadpaal bekeken, geen bijzonderheden vocht etc. Betreft een Ratio Solar. Ik laad op 3 x 16A (11kw). aardlekautomaat is van ABB en betreft een B20 automaat.

Mogelijk dat er hier mensen zijn die dit herkennen of dat het al een bekend issue is...ik wordt er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
DaMenaz schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:15:
Hier is goed te zien dat ook de achterlichten worden aangepast. Alle verlichting krijgt nu een soort weerhaken aan het einde, zoals bij de EV9.

[Afbeelding]

Nog een keer het front:

[Afbeelding]

Bron
Misschien zet het camouflagemateriaal me op het verkeerde been, maar de deurgrepen lijken ook anders te worden. Ipv de flush handles iets in de stijl van o.a. de BMW i4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Franciesco schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:16:
[...]

Misschien zet het camouflagemateriaal me op het verkeerde been, maar de deurgrepen lijken ook anders te worden. Ipv de flush handles iets in de stijl van o.a. de BMW i4?
Zou kunnen. Misschien de exemplaren van de EV9, die naar buiten schuiven, in plaats van 4 bananen.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
[Afbeelding]
EVvOdyssey heeft dit probleem ook gehad.

YouTube: A New Kia EV6 lighting mystery
https://www.youtube.com/watch?v=v4gCFj-BL1c

Blijkbaar heeft het te maken met vocht in het deurvergrendelingssysteem zie ook zijn volgende video vanaf minuut 2.51

YouTube: Kia Electric News Episode#19 28th January 2023👇** updated notes**👇
https://www.youtube.com/watch?v=dc_niMkAK6s

[ Voor 5% gewijzigd door jkwl op 10-12-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Deze week maar weer eens bellen. Inmiddels zijn alle vier de deurhendels, die zijn vervangen omdat ze krom waren, wederom krom.
Tevens is destijds het binnenwerk van de deuren vervangen in verband met kraken. Ook dat is weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:41:
Deze week maar weer eens bellen. Inmiddels zijn alle vier de deurhendels, die zijn vervangen omdat ze krom waren, wederom krom.
Tevens is destijds het binnenwerk van de deuren vervangen in verband met kraken. Ook dat is weer terug.
Je bent echt een pechvogel. Hier is alles 1.5 jaar geleden vervangen en nog tip top in orde. Ook zonder gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:03:
[...]

Je bent echt een pechvogel. Hier is alles 1.5 jaar geleden vervangen en nog tip top in orde. Ook zonder gekraak.
Vorige keer waren ze krom na 6 maanden, 6 maanden wachttijd op nieuwe en nu weer krom na 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Phusebox schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:11:
[...]

Vorige keer waren ze krom na 6 maanden, 6 maanden wachttijd op nieuwe en nu weer krom na 6 maanden.
Ik ben benieuwd of je dat indrukken gebruikt om te ontgrendelen/vergrendelen? Niet de sensor maar die je echt moet indrukken? Ik heb het een paar keer gebruikt maar dacht ook al te merken dat het wat aantastte dus gebruik nu uitsluitend de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
-

[ Voor 100% gewijzigd door Polo132 op 10-12-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Als je dan toch op je dochter moet wachten.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rG7N4tPp19Pzsfo-_8a5qBOHRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WR1Hogun8VXJ88tQaztvesIC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
henrov schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:39:
Als je dan toch op je dochter moet wachten....
Je laptop opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Polo132 schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:52:
[...]

Ik ben benieuwd of je dat indrukken gebruikt om te ontgrendelen/vergrendelen? Niet de sensor maar die je echt moet indrukken? Ik heb het een paar keer gebruikt maar dacht ook al te merken dat het wat aantastte dus gebruik nu uitsluitend de sleutel.
Nee nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Als je dan toch op je dochter moet wachten.... [Afbeelding]
Hoe je je blazers hebt staan vind ik ook altijd het fijnst, maar ik ben zo autistisch dat ik ze desondanks toch in het midden heb staan zodat ze mooi symmetrisch zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:39
Polo132 schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:44:
[...]Hoe je je blazers hebt staan vind ik ook altijd het fijnst, maar ik ben zo autistisch dat ik ze desondanks toch in het midden heb staan zodat ze mooi symmetrisch zijn :+
Hardcore OCD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Polo132 schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:44:
[...]

Hoe je je blazers hebt staan vind ik ook altijd het fijnst, maar ik ben zo autistisch dat ik ze desondanks toch in het midden heb staan zodat ze mooi symmetrisch zijn :+
We found the real one! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 22:29
Hadden jullie vorige week bij die lage temperaturen ook dat de deurhendels niet uitklapten bij het ontgrendelen?
En vervolgens ook niet meer inklapten tijden het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ArmyOfQueens schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:27:
Hadden jullie vorige week bij die lage temperaturen ook dat de deurhendels niet uitklapten bij het ontgrendelen?
Yes! Bij mij was dat ijsvorming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
ArmyOfQueens schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:27:
Ja dat klopt.
Tip: ff hard er tegen aan hijgen dan werken ze weer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 22:29
De Ideale Man schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:33:
[...]

Ja dat klopt.
Tip: ff hard er tegen aan hijgen dan werken ze weer!
Sta je je deurhendels van een auto van 55K warm te hijgen 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 10:04
Als je dan toch op je dochter moet wachten.... [Afbeelding]
Ik zit regelmatig met laptop in de auto. Of mijn vriendin naast mij met een fohn als we haastig ergens naar toe gaan (ja, deze zin klinkt net zo vreemd als hoe het eruit ziet 8)7 ). Kampeer modus nog nooit gebruikt, is er een richtlijn vanaf welk aantal kwh of duur deze modus ingeschakeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Heren en dames van het goede leven. Deze week kan ik mijn EV6 77.4KWh versie bestellen in de Plus Business variant bij Athlon.
levering ergens eind Jan, het betreft er een met een lease waarde van 49k á 890,- leaseprijs incl brandstof.

Nog enige last minute dingen waar ik over na moet denken?

Ruimte voor 2 honden in de kofferbak (labrador en Beagel) - check
Leer - check
Audio/Carplay - check
Range/Laden - check

Of hebben jullie nog een beter alternatief voor de Kia?

[ Voor 5% gewijzigd door ragged op 11-12-2023 10:51 ]

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-09 22:53
ragged schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:47:
Heren en dames van het goede leven. Deze week kan ik mijn EV6 77.4KWh versie bestellen in de Plus Business variant bij Athlon.
levering ergens eind Jan, het betreft er een met een lease waarde van 49k á 890,- leaseprijs incl brandstof.

Leer - check
Audio/Carplay - check
Range/Laden - check

Kwa design, nee (en dat bedoel ik positief , want vindt het een schitterende auto.)
Er komt wel een update aan, maar ik ga denk ik zelf ook deze week bestellen, hoop eigenlijk dat ik die update niet krijg (niet wetende of ze de achterkant gaan verneuken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je moet zelf je eigen oordeel vellen. Maak een proefrit in vergelijkbare modellen/price range, maak een selectie van je belangrijkste criteria en maak een keuze. En neem je partner mee in dit proces!

Wij hebben gereden in de Polestar 2 (geen optie met je honden denk ik), de bZ4X, Niro, EV6, en de Model Y.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Leer - check
Audio/Carplay - check
Range/Laden - check

In het segment zijn er niet echt veel alternatieven, al zou ik nu ook naar de Nio ET5 Touring kijken (maar da's persoonlijk, ik rijd t liefst een station).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Bij ons wordt de leaselijst periodiek geactualiseerd, maar er komt niks voorbij in deze klasse waarmee ik zou willen ruilen. Een i4 is wel leuk, maar meteen veel kaler en krapper.

Dit weekend reed ik een tijd achter een Audi A5 Sportback. Die had ik eigenlijk op de korrel, tot ze bij ons vol GroenLinks gingen. Dan denk ik wel “shit”!

[ Voor 31% gewijzigd door DaMenaz op 11-12-2023 12:46 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 15:57
Rayman1111 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:01:
Goedemiddag,

Sinds een maand rij ik naar alle tevredenheid in een mooie ev6 58kwh. Nu heb ik een issue met laden en ben er redelijk achter wat er aan de hand is. Als ik de auto naar 100% laad vliegt bij mij de aardlekautomaat eruit. 2 seconden daarvoor ontvang ik een melding dat het laadproces is voltooid. Ook als ik 100% ben opgeladen en ik laat de auto voorverwarmen met de laadkabel erin vliegt hij eruit als de voorverwarming stopt. Ook 2 seconden daarvoor krijg ik een melding dat klimatiseren is voltooid. Ik heb drie maal getest op op maximaal tot 90% laden. Hierbij geen enkel issue...en klimatiseren gaat ook prima zonder dat de automaat eruit gaat. Als hij eruit vliegt dan geeft de automaat aan dat er fout/lekstroom is gedetecteerd en dat hij daarop is getriggerd.

Elektriciën heeft installatie en laadpaal bekeken, geen bijzonderheden vocht etc. Betreft een Ratio Solar. Ik laad op 3 x 16A (11kw). aardlekautomaat is van ABB en betreft een B20 automaat.

Mogelijk dat er hier mensen zijn die dit herkennen of dat het al een bekend issue is...ik wordt er gek van.
Ja meerdere mensen hebben dit gemeld, zoek maar eens op aardlek. Bij mij weten is er nooit een goede oplossing gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
jouwheld schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:49:
[...]

Ja meerdere mensen hebben dit gemeld, zoek maar eens op aardlek. Bij mij weten is er nooit een goede oplossing gepost.
Laatste firmware in de laadpaal en auto? Neem aan dat je het aardlek issue niet hebt met andere laadpalen? Simpele work around om laadlimiet op 97% te zetten in de EV6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20

Leer - check
Audio/Carplay - check
Range/Laden - check

Als je kijkt naar catalogusprijs (bijtelling) / ruimte / luxe / snelle levertijd, dan zijn denk ik naast de EV6 alleen de Tesla Model Y en VW ID4 (uitloopmodel) een optie. Over looks zullen we het maar niet hebben ;) Maar je vraag over autokeuze hoort misschien meer thuis in het leaseauto topic (als het niet specifiek over de EV6 gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joer
  • Laatst online: 19-04 12:19
Kia& Hyundai zijn bezig met het ontwikkelen van een winterband met ingebouwde sneeuwketting. Is leuk om te lezen hoe ver mensen denken om iets innovatief te bedenken.

Is te lezen op het AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
ArmyOfQueens schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:11:
[...]

Sta je je deurhendels van een auto van 55K warm te hijgen 8)7 :P
Ik word altijd wel heet van de mooie Evy......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-09 22:53
Zojuist een aanvraag gedaan bij de LM voor een EV6 Snow white 77KW Plus Bussines (Leaseplan naampje geloof ik). Is volgens mij een vooraf ingekochte Plus.
Dus met 19", stoelventilatie, warmtepomp en Medridian audio.
Trekhaak en dakdragers erbij.

Wilde eigenlijk een groene, wordt niet meer geleverd in NL.
Dan maar een Yacht Blue.
Wordt een witte omdat de LM geen yacht Blue in de deal had.
Keuze was Zwart (veel te massief), Interstellar Grey (mooi, maar wel grijs), Gravity Blue, (saai), of Wit.

Moet nog een half jaar wacht denk ik, maar dan gaan we genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik overweeg als opvolger voor de e-Niro MY2019 de EV6 Business Plus 77,4 kwh met optiepakket Park drie assist en Pack premium en Yacht blue (wegens geen bijtelling) en grijs interieur (beslissen voor 21/12 wegens leasebonus van 1500 €).
Of de versie "Earth". Als ik het goed begrijp is het verschil met de B-plus dat de Earth een V2D met plug heeft?

Andere kandidaten in de running zijn:
Kia Niro EV Business Plus/Pulse/Pace 64,8 kWh
Hyundai Kona EV Electric Feel 64 kWh
Hyundai Ioniq 5 Core 77,4 kWh
Ford Mustang MACH E 72 en 91 kWh
Tesla 3 MY 2024 RWD
Volvo EX30 twin motor performance ultra
Volvo C40 àf XC40 Recharge Extended Range Plus
VW ID4 of ID5 Pro/Pro business/Pro business premium (eigenaardig ID3 is duurder dan 4 of 5).
Skoda Enyac of Coupé 85 lijn

Op het eerste zicht lijkt de EV6 voor te liggen in WLTP, batterijcapaciteit en vooral laadsnelheid.
De Tesla 3 doet het technisch iets beter maar ik ben geen fan van het "alle info en bediening op de middenlaptop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:08

Leer - check
Audio/Carplay - check
Range/Laden - check

Uiteraard het broertje: de Ioniq 5, daarnaast toch echt wel de Model Y (meest verkochte auto van het jaar), enige weet ik niet hoe dat exact zit met carplay.

Daarnaast de id4/Enyaq?? (Id4 misschien wel heel goedkoop in de lease, gezien ze deze niet aan de straatstenen kwijt kunnen krijgen)

Note; De ev6 krijgt over een tijdje wel een facelift, maar ook de Model Y (overige modellen weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:39
@IvoB2, je vergelijkt ook best wat verschillende autos met verschillende fysieke eigenschappen in sommige aspecten. De twee voor mij meest in het oog springende:

Hoeveel koffer ruimte heb ik nodig? (Kona, C40, EX30 zijn echt maatje kleiner)
Hoe toegankelijk moet de koffer ruimte zijn (Tesla M3 = sedan)

Evt Model Y overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik rij al vier jaar met de e-Niro en daarvoor met de Kona EV.
De kofferruimte volstond steeds. Dat is dus nergens een probleem.
Het enige wat ik niet meer wil is AC1F openbaar laden. Maar dat is ook nergens een probleem meer.
Moet wel thuis 1F 32A kunnen laden.

Nee, model Y is geen optie.

Ik heb het "geluk" dat de dealers van Kia, Hyundai, Volvo en Ford in dezelfde industriezone liggen. Dat is dus in een namiddag afgehandeld. Testrit EV6 is al aangevraagd.

[ Voor 21% gewijzigd door IvoB2 op 11-12-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:28:
Ik rij al vier jaar met de e-Niro en daarvoor met de Kona EV.
De kofferruimte volstond steeds. Dat is dus nergens een probleem.
Het enige wat ik niet meer wil is AC1F openbaar laden. Maar dat is ook nergens een probleem meer.
Moet wel thuis 1F 32A kunnen laden.

Nee, model Y is geen optie.

Ik heb het "geluk" dat de dealers van Kia, Hyundai, Volvo en Ford in dezelfde industriezone liggen. Dat is dus in een namiddag afgehandeld. Testrit EV6 is al aangevraagd.
Waarom is de Model Y geen optie?
Heeft dat met het laden te maken?

Ik heb zelf geen idee wat een Model Y wel en niet kan qua laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:30:
[...]

Heeft dat met het laden te maken?

Ik heb zelf geen idee wat een Model Y wel en niet kan qua laden.
De Tesla Model Y kan bij mijn weten ook op 1-fase 32A laden, dus dat is geen verschil.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Loei123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:30:
[...]
Omdat deze niet in de leaselijst opgenomen is. :)
Van de tientallen auto's en modellen is bij Tesla alleen de 3 MY 2024 beschikbaar.
De Y dus letterlijk geen optie.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 12-12-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:59:
[...]
Omdat deze niet in de leaselijst opgenomen is. :)
Van de tientallen auto's en modellen is bij Tesla alleen de 3 MY 2024 beschikbaar.
De Y dus letterlijk geen optie.
Check, dan zou een Enyaq 85 een alternatief kunnen zijn, maar zoals je al aangeeft laadt die niet zo snel als de EV6.

Qua opties weet ik niet hoe vergelijkbaar ze zijn, ik heb zelf een GT-Line.
Pagina: 1 ... 325 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic