Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

king_dude schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:00:
[...]

Wat zie je in je statusmeldingen staan? Zie mijn screenshot voor zowel een foutmelding als succesvolle start.
[Afbeelding]
Allemaal succesvol...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNPjUdwzPiTe3MzejBPYep63wAI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JT5dQ0eVHo9juFXUTmxGiEgy.png?f=fotoalbum_large

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 07:23
markbenq schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:02:
[...]

Vanochtend heerlijk kwartier voor vertrek de auto voorverwarmd (27graden)....

3 van de 4 deurgrepen vastgevroren (kwamen wel los met een kopje lauw water) Rechter buitenspiegel vast gevroren, (handmatig even moeten helpen) en een dik pak ijs op mijn voorruit (dus alsnog moeten krabben).

Zo te lezen is dus alle energie naar het opwarmen van de accu? gegaan en niet naar het voorverwarmen van het interieur (was ook vrij koud). Pas na het " starten" van de auto begon het binnen warm te worden.
Gebruik je “defrost windscreen” optie tijdens remote climate control?
In mijn ervaring blaast de auto dan vooral relatief lauwe lucht op de voorruit waardoor het in de auto zelf niet echt lekker warm wordt. Volgens mij activeert de auto dan de defogging optie (AC aan en lucht van buiten) om vooral droge lucht te blazen, maar die lucht haalt niet de ingestelde climate control temperatuur.

Met die optie uit werkt voorverwarmen (stel hem zelf twee graden warmer in dan waarmee ik normaal rond rij) prima.

Side-mirror en rear-window heating heb ik overigens wel aan staan, dat heeft geen invloed.

[ Voor 8% gewijzigd door roelwillems op 01-12-2023 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:40
roelwillems schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:40:
[...]

In mijn ervaring blaast de auto dan vooral relatief lauwe lucht op de voorruit waardoor het in de auto zelf niet echt lekker warm wordt. Volgens mij activeert de auto dan de defogging optie (AC aan en lucht van buiten) om vooral droge lucht te blazen, maar die lucht haalt niet de ingestelde climate control temperatuur.

Met die optie uit werkt voorverwarmen (stel hem zelf twee graden warmer in dan waarmee ik normaal rond rij) prima.

Side-mirror en rear-window heating heb ik overigens wel aan staan, dat heeft geen invloed.
In mijn ervaring wordt de auto dan wel goed warm, op 21,5 graden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 22:09
Dank voor de reacties

Gisteravond heb ik het nogmaals geprobeerd, (ik gebruik alleen de remote via de app, op tijdstippen voorverwarmen werkt bij mij sowieso niet).
21:04 aan (melding app)
21:13 Climate control will be completed soon.
Voor de rest niks.... geen melding dat ie klaar is, na een half uur maar naar de auto gegaan en er gebeurde niks.

Vanochtend ging mijn vrouw weg. Ditmaals met het vinkje uit (defrost windscreen)
7:31 aan
7:40 Climate control will be completed soon.
Hierna ook geen melding meer gehad, en om 7:56 weg gereden in een koude auto.

Binnenkort moet ik voor een beurtje en zal het aankaarten, vorige winter werkte het echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
markbenq schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:12:
Dank voor de reacties

Gisteravond heb ik het nogmaals geprobeerd, (ik gebruik alleen de remote via de app, op tijdstippen voorverwarmen werkt bij mij sowieso niet).
21:04 aan (melding app)
21:13 Climate control will be completed soon.
Voor de rest niks.... geen melding dat ie klaar is, na een half uur maar naar de auto gegaan en er gebeurde niks.

Vanochtend ging mijn vrouw weg. Ditmaals met het vinkje uit
7:31 aan
7:40 Climate control will be completed soon.
Hierna ook geen melding meer gehad, en om 7:56 weg gereden in een koude auto.

Binnenkort moet ik voor een beurtje en zal het aankaarten, vorige winter werkte het echt een stuk beter.
Dat je na de 5 minuten melding niet nog een melding krijgt is normaal. En ik vraag me af of een kwartier wachten niet te lang is, auto’s zijn niet goed geïsoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
[...]

Welke SW versie heb je? Als die van 14-02-2022 of eerder is is er een openstaande bug dat remote climate defrost alleen koude lucht blaast.

[ Voor 61% gewijzigd door Polo132 op 01-12-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 08:54
Polo132 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:24:
[Afbeelding]

Ai, geplande klimaat regeling werkt niet zonder aan de paal te hangen? :(
Jups. Handmatig remote start doen werkt wel, alleen de geplande variant werkt niet zonder in te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:54
De enige keer dat ik geplande klimaatregeling aan de thuislader probeerde, klapte de groep eruit. Dus doe ik het altijd via de app vlak voor vertrek. Zal het nog eens proberen, want N=1.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 01-12-2023 10:30 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Even een vraag!

Willen degenen die zwak dimlicht ervaren eens het volgende in de app controleren.
-Start > Gebruikersprofiel > Voertuiginstellingen > Voertuiginstellingen > Lichten.
En dan kijken of misschien de Reismodus staat aangevinkt?

Met deze optie wordt het bereik van de koplampverlichting verminderd.
(Is normaal voor linksrijdende landen om verblinden tegenliggers te voorkomen).

Weet niet of het iets is, of oplost, maar kwam de optie tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ky4_qb2v02qhbEVLxz_dFbW0O8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFOHE1h0buYbjI2LVbKQkNYU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Solarman op 01-12-2023 10:42 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Als ik naar dat menu ga, dan staat die optie er bij mij niet bij. In plaats daarvan kan ik een vinkje zetten bij HBA. (geen matrixlampen).

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Solarman schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:38:
Even een vraag!

Willen degenen die zwak dimlicht ervaren eens het volgende in de app controleren.
-Start > Gebruikersprofiel > Voertuiginstellingen > Voertuiginstellingen > Lichten.
En dan kijken of misschien de Reismodus staat aangevinkt?

Met deze optie wordt het bereik van de koplampverlichting verminderd.
(Is normaal voor linksrijdende landen om verblinden tegenliggers te voorkomen).

Weet niet of het iets is, of oplost, maar kwam de optie tegen.

[Afbeelding]
Goede tip, stond bij mij al uit helaas.
Garage waar ik ben geweest vond de opbrengst van de lampen ook ondermaats, lichtbeeld was wel in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
DaMenaz schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:54:
Als ik naar dat menu ga, dan staat die optie er bij mij niet bij. In plaats daarvan kan ik een vinkje zetten bij HBA. (geen matrixlampen).
Klopt, hier ook. Zal een matrix dingetje zijn.

Vanochtend even wat testen gedaan met de (voor)verwarming.
Situatie: Hotel in Groningen, buiten temp -4 graden, niet aan de laadpaal.

Aankomst auto (voorverwarmen 11 minuten geleden aangezet):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KqU1mg-AzhyNJ6COV6sZ__gm4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9z2U7uNPZQO29Kf0eS5OXLyG.jpg?f=user_large
Coolant 1 is 46 graden, WP is dus gebruikt, de inverter temperatuur is laag, maar had ook voorruit ontdooiing aan staan, dan "werkt" weer wat anders heb ik het idee. Coolant 2 is 0 graden, dus geen batterij voorverwarming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRJYCDddIQv3Ejm5Rc0EcwrOLOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T8X17JFY7APb0vzXWk3oy54A.jpg?f=user_large

Rijdend, Evaporator is < 0 graden, dus de WP wordt niet meer gebruikt, is te zien aan Coolant 1 temperatuur. De auto verwarmt het interieur via de PTC heater (verbruik climate ligt dan tussen de 2,5 en 5 kW, bij WP gebruik ligt dit niet hoger dan ca 2,5 kW. De PTC heater is wel dynamisch, geen aan/uit systeem, hij kan reguleren tussen 2,5 en 5 kW).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPbd14gClFNkfMWhj-afKCMWZnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7pCpEVbkfAQnPdNdKnwihImJ.jpg?f=user_large

Dichterbij mijn huis (midden v/h land), met hogere buitentemperaturen is de Evaporator op 0 graden gekomen, de WP schakelt weer in (Coolant 1 57 graden, inverter 72 graden).

Conclusie: WP werkt alleen bij 0 graden of hoger op de Evaporator (condensator), hij gebruikt hier (bijna) altijd de inverter om extra warmte op te wekken om deze te te comprimeren en de coolant 1 te verwarmen en die geeft de warmte weer af aan het interieur. Inverter temperatuur kan oplopen tot 100 graden!
Onder 0 wordt altijd de PTC heater gebruikt, dit is gewoon een lucht verwarmingselement, dus geen extra coolant opwarming.
Bij lagere buitentemperaturen wordt de accu nog niet extra opgewarmd, bij mijn RWD is bij deze temperaturen ook gewoon het maximale vermogen beschikbaar (179 kW, das incl. verwarming). Bij lagere temperaturen (-10? wintermode?) zal ongetwijfeld de batt heater ook gebruikt en mogelijk bij eerder als de auto aan de laadpaal staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD-71Dxhw-wc6o0Xsbeo97LXLJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PeWqavkbYRPz0sn8xNUMDyrq.jpg?f=user_large
Ik had onderweg een Fastned ingepland om de batt heater op te starten, deze weer na 30 seconden geannuleerd. Blijkbaar gaat de pomp van het accu koelwater circuit dan ook gelijk uit, de temperatuur schoot van 8 graden naar ongeveer 40 :P, daarna daalde deze langzaam.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Schitterend.

Zo wordt het bestaande model alleen nog maar fraaier als ze een lelijke facelift introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 22:08
Grotere koplampen, er is hoop voor de mensen die de lichtbundel te karig vinden. Wel even een nieuwe Ev6 kopen aub.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 12:45
[...]

Ik heb alle 3 beschikbare opties aan staan, zet hem op 21°C (normaal staat het op 19,5°C) en na 10-15 minuten is het tropische sfeer met warme stoel een stuur. Heerlijk. Vorige winter toen buiten rond -10°C was had ik identieke ervaring. Dat ik nog moest krabben na voorverwarmen nog nooit gehad.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 07:23
Canby schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:19:
[...]

Ik heb alle 3 beschikbare opties aan staan, zet hem op 21°C (normaal staat het op 19,5°C) en na 10-15 minuten is het tropische sfeer met warme stoel een stuur. Heerlijk. Vorige winter toen buiten rond -10°C was had ik identieke ervaring. Dat ik nog moest krabben na voorverwarmen nog nooit gehad.
Interessant, mijn auto heeft afgelopen week onderhoud en daarmee ook alle nog openstaande updates gehad. Zal nu ook eens proberen of de auto goed warm wordt als ik alle opties aan heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 22:09
Polo132 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:22:
[...]

Dat je na de 5 minuten melding niet nog een melding krijgt is normaal. En ik vraag me af of een kwartier wachten niet te lang is, auto’s zijn niet goed geïsoleerd.
Vorige winter kreeg ik wel altijd een melding dat de "doeltemperatuur" gehaald werd. Mogelijk dat met diverse updates dit niet meer verstuurd wordt.
Polo132 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:25:
[...]

Welke SW versie heb je? Als die van 14-02-2022 of eerder is is er een openstaande bug dat remote climate defrost alleen koude lucht blaast.
Ben bang dat ik een oudere versie heb,... kortom ik ga maar weer een afspraak maken voor een beurtje + dit aankaarten (cq update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17
markbenq schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:02:
[...]

Vanochtend heerlijk kwartier voor vertrek de auto voorverwarmd (27graden)....

3 van de 4 deurgrepen vastgevroren (kwamen wel los met een kopje lauw water) Rechter buitenspiegel vast gevroren, (handmatig even moeten helpen) en een dik pak ijs op mijn voorruit (dus alsnog moeten krabben).

Zo te lezen is dus alle energie naar het opwarmen van de accu? gegaan en niet naar het voorverwarmen van het interieur (was ook vrij koud). Pas na het " starten" van de auto begon het binnen warm te worden.
Als ik hem instel op een vaste tijd is hij inderdaad nog niet op temperatuur, echter als ik m handmatig aanzet ( airco ) met de app dan is het binnen 5 minuten warm en ontdooid en hij staat bij mij op 22 gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Loei123 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:42:
[...]

Schitterend.

Zo wordt het bestaande model alleen nog maar fraaier als ze een lelijke facelift introduceren.
Nja valt nog weinig te zien toch? Ben wel heel benieuwd hoe het totaal plaatje er uit ziet, wellicht passen de nieuwe lampen er heel mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
The Wizard schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:25:
[...]

Klopt, hier ook. Zal een matrix dingetje zijn.

Vanochtend even wat testen gedaan met de (voor)verwarming.
Situatie: Hotel in Groningen, buiten temp -4 graden, niet aan de laadpaal.

Aankomst auto (voorverwarmen 11 minuten geleden aangezet):
[Afbeelding]
Coolant 1 is 46 graden, WP is dus gebruikt, de inverter temperatuur is laag, maar had ook voorruit ontdooiing aan staan, dan "werkt" weer wat anders heb ik het idee. Coolant 2 is 0 graden, dus geen batterij voorverwarming.
[Afbeelding]

Rijdend, Evaporator is < 0 graden, dus de WP wordt niet meer gebruikt, is te zien aan Coolant 1 temperatuur. De auto verwarmt het interieur via de PTC heater (verbruik climate ligt dan tussen de 2,5 en 5 kW, bij WP gebruik ligt dit niet hoger dan ca 2,5 kW. De PTC heater is wel dynamisch, geen aan/uit systeem, hij kan reguleren tussen 2,5 en 5 kW).
[Afbeelding]

Dichterbij mijn huis (midden v/h land), met hogere buitentemperaturen is de Evaporator op 0 graden gekomen, de WP schakelt weer in (Coolant 1 57 graden, inverter 72 graden).

Conclusie: WP werkt alleen bij 0 graden of hoger op de Evaporator (condensator), hij gebruikt hier (bijna) altijd de inverter om extra warmte op te wekken om deze te te comprimeren en de coolant 1 te verwarmen en die geeft de warmte weer af aan het interieur. Inverter temperatuur kan oplopen tot 100 graden!
Onder 0 wordt altijd de PTC heater gebruikt, dit is gewoon een lucht verwarmingselement, dus geen extra coolant opwarming.
Bij lagere buitentemperaturen wordt de accu nog niet extra opgewarmd, bij mijn RWD is bij deze temperaturen ook gewoon het maximale vermogen beschikbaar (179 kW, das incl. verwarming). Bij lagere temperaturen (-10? wintermode?) zal ongetwijfeld de batt heater ook gebruikt en mogelijk bij eerder als de auto aan de laadpaal staat.

[Afbeelding]
Ik had onderweg een Fastned ingepland om de batt heater op te starten, deze weer na 30 seconden geannuleerd. Blijkbaar gaat de pomp van het accu koelwater circuit dan ook gelijk uit, de temperatuur schoot van 8 graden naar ongeveer 40 :P, daarna daalde deze langzaam.
Zeg je nou dat er niks aan batterij verzorging is gedaan? Zegt je app dat ook? Want meerdere gebruikers constateren wat anders in eerdere berichten dus ben wel benieuwd wat de exacte condities nou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Polo132 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:06:
[...]

Zeg je nou dat er niks aan batterij verzorging is gedaan? Zegt je app dat ook? Want meerdere gebruikers constateren wat anders in eerdere berichten dus ben wel benieuwd wat de exacte condities nou zijn.
Bij mij niet, maar de accu was op 1 graad, mogelijk dat de trigger 0 graden of lager is. Kan ook zijn dat de anderen aan de laadpaal stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
EricEB schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:29:
Recent begon de auto weer te trillen bij plm 120 kmh, ook stuur begon naar rechts te.trekken. Alles uitgelijnd, alles leek goed.
Tot 2 weken geleden het weer begon, trillen, stuur trekken en stuur stond nu iets uit het lood.. Maar druk, dus stelde garage bezoek uit. Afgelopen donderdag en vrijdag kreeg ik klachten uit gezin dat de banden glad (...) waren. Zelf dacht ik het ook al gevoeld te hebben...maar profiel zag er nog redelijk goed uit.
Zaterdag zelf veel gereden, maar kreeg ander gevoel er bij, auto trilde bij insturen, alsof de lane assist soms wel en soms niet actief was. Het werd steeds nadrukkelijker gevoeld, af en toe ook met bonken in voor ophanging.
Zondag wederom, viel eigenlijk niet mee te rijden. Maandag direkt bij dealer op de stoep, monteur doet ritje met mij...voelt niks ( huh?). Tot rotonde, ineens ging stuur trillen en schurend geluid. Monteur ging stilstaan, stuur bleef trillen. tIn de garage nogmaals, je zag nu ook het wiel trillen. Hier is iets niet in orde zei hij...
Binnen kwartier verlossende woord, het stuurhuis moet vervangen worden, incl electr bekrachtiging. Pfff !!
Geen idee wat oorzaak is, wel dat mijn vermoeden tav trillen en stuur trekken hier wellicht mee te maken heeft.
Wordt vervolgd....
Zelfde probleem nu ook hier. Stuurhuis moet vervangen worden, maar onderdelen staan in backorder. Dealer kan niet zeggen hoe lang het gaat duren. Kan maanden zijn, auto kan niet gereden worden.

Oh ja, vervangend vervoer valt niet onder de garantie. Begin flink spijt te krijgen van mij keuze voor KIA / de EV6…

Update 5/1: uiteindelijk heeft mijn auto 2 weken bij de garage gestaan voordat ik gebeld werd dat het stuurhuis vervangen was. Sinds het stuurhuis vervangen is, is ook het 'zoeken' van de auto verdwenen waar ik met winterbanden last van had als het groene stuurtje aan stond op de snelweg (zelf de rijbaan volgen): de auto had met winterbanden moeite om koersvast te blijven en draaide het stuur steeds iets van links naar rechts, nu heeft 'ie daar totaal geen last meer van.

[ Voor 12% gewijzigd door ruud76 op 05-01-2024 23:59 . Reden: Update van de situatie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ruud76 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:08:
[...]
Zelfde probleem nu ook hier. Stuurhuis moet vervangen worden, maar onderdelen staan in backorder. Dealer kan niet zeggen hoe lang het gaat duren. Kan maanden zijn, auto kan niet gereden worden.

Oh ja, vervangend vervoer valt niet onder de garantie. Begin flink spijt te krijgen van mij keuze voor KIA / de EV6…
Is de garage lid van de BOVAG? Lees dan ook even dit. Niet zo zwart/wit maar je niet meehelpen is niet volgens het lidmaatschap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCWD
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-04 07:37
Stomme vraag misschien maar Hoe kan ik tijdens het laden de live laadsnelheid en percentage blijven zien. Bij mij verdwijnt het na een paar minuten in het scherm recht voor mij. Moet je eerst weer de startknop indrukken ed. Is het ook ergens in het menu terug te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
MCWD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:01:
Stomme vraag misschien maar Hoe kan ik tijdens het laden de live laadsnelheid en percentage blijven zien. Bij mij verdwijnt het na een paar minuten in het scherm recht voor mij. Moet je eerst weer de startknop indrukken ed. Is het ook ergens in het menu terug te vinden?
DC of AC? Als de auto aanstaat blijft bij mij altijd de laadsnelheid en percentage in beeld staan (DC laden, bij AC laden een beetje onzinnig door de duur van het laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Canby schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:19:
[...]

Warme stoel? Stoelverwarming gaat niet aan… of je moet op je stuur zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Weet iemand wat er aan de hand is als er bij de oplaadpoort alle 4 de witte accu status indicatie ledjes allemaal knipperen?
Auto laad ook niet meer op….

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Atlas schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:33:
Weet iemand wat er aan de hand is als er bij de oplaadpoort alle 4 de witte accu status indicatie ledjes allemaal knipperen?
Auto laad ook niet meer op….
Heb je dan geen laadschema ingesteld? Via de app laden starten of onderste knopje op charge port 2 sec ingedrukt houden. En controleren of je inderdaad een schema hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Polo132 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:43:
[...]

Heb je dan geen laadschema ingesteld? Via de app laden starten of onderste knopje op charge port 2 sec ingedrukt houden. En controleren of je inderdaad een schema hebt ingesteld.
Thanks maar nee geen schema… Via de app laden starten lukte ook niet. Ik hoor het relais in de auto wel 1x per second aan en uitgaan…

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
@Atlas staat in de app wel het juiste laaddoel ingesteld? De app heeft af en toe de neiging naar 50% laaddoel te gaan.

Als je aangeeft wat je al gecontroleerd hebt helpt dat ook om te bepalen waar het mogelijk zit. Denk aan de laadpaal, de auto, de app. Stekker loskoppelen en opnieuw een sessie starten heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
[quote]xxander968 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 00:05:
@Atlas staat in de app wel het juiste laaddoel ingesteld? De app heeft af en toe de neiging naar 50% laaddoel te gaan.

Klopt! Springt laatste tijd bij mij ook regelmatig naar 50% laden voor beide laadopties. Zullen er dan wel meer
last van hebben. Wel irritant, bij iedere laadsessie nu even checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Atlas schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:45:
[...]

Thanks maar nee geen schema… Via de app laden starten lukte ook niet. Ik hoor het relais in de auto wel 1x per second aan en uitgaan…
Is het een relais of de kabel beveiliging? Als de kabel er net niet lekker inzit kan de beveiliging niet activeren. Idem bij een laadpaal. Het laden wordt dan niet gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:37
MCWD schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:01:
Bij mijn auto komt die Info terug als ik de deur even open maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
The Wizard schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:13:
[...]

Warme stoel? Stoelverwarming gaat niet aan… of je moet op je stuur zitten :P
hij gaat wel aan, als jij in de instellingen hem aan de temperatuur regeling gaat koppelen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smJCsVA8VaCHeYa28fWLaFDG8Jg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mPr3pPXzH6UxlyOv1GHj8dpm.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Canby op 02-12-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Canby schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:02:
[...]

hij gaat wel aan, als jij in de instellingen hem aan de temperatuur regeling gaat koppelen. :P

[Afbeelding]
Aah, die optie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17:05
Canby schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:02:
[...]

[Afbeelding]
Niet bij remote climate. Alleen als de auto ook echt aanstaat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
… niet bij de Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Nee alleen bij uitvoeringen die ook stoelventilatie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 27-09 18:49
Met het gehate capaciteitstarief (BE) in het achterhoofd dacht ik eens uit te testen hoe de laadstroom kan beperkt worden in de EV6. Normaal staat die op 100%, dat is aan zowat 11kW laden. Ik heb nu de wagen op 60% laadvermogen ingesteld, maar het ding blijft nog steeds laden aan 11kW. Doe ik wat verkeerd misschien? Iemand die wel deze functie juist kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
DigitalHombre schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:55:
Met het gehate capaciteitstarief (BE) in het achterhoofd dacht ik eens uit te testen hoe de laadstroom kan beperkt worden in de EV6. Normaal staat die op 100%, dat is aan zowat 11kW laden. Ik heb nu de wagen op 60% laadvermogen ingesteld, maar het ding blijft nog steeds laden aan 11kW. Doe ik wat verkeerd misschien? Iemand die wel deze functie juist kan gebruiken?
Hang je aan een 22 kW lader? Het lijkt wel alsof de auto een percentage van het piekvermogen pakt. Als ik thuis aan de 11 kW lader hang dan pakt hij ook iets van 8 komma zoveel. Dan ga ik terugrekenend richting het piekvermogen van mijn huisaansluiting. Snap deze ook niet.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 21:31
Werkt hier goed aan 11 kW thuislader in NL die met 60% oplaadt op max 6,6 kW.

Ik heb overigens eens wens ingediend bij Kia om ook 40% en 20% toe te laten voegen om zoveel mogelijk eigen opgewekte energie te gebruiken en het net te 'ontlasten'. Mijn eigen laadpaal is daar helaas niet slim genoeg voor :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 15:22
Stomme opmerking misschien, maar heb je wel de juiste instelling?
Je kunt de max vulcapaciteit instellen, op elk gewenst percentage.
En je hebt de, zo noem ik het maar even, kracht van de laadstroom en die kun je instellen op 100, 80 of 60%. En dat laatste is wat je wil.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
DaMenaz schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:20:
[...]

Hang je aan een 22 kW lader? Het lijkt wel alsof de auto een percentage van het piekvermogen pakt. Als ik thuis aan de 11 kW lader hang dan pakt hij ook iets van 8 komma zoveel. Dan ga ik terugrekenend richting het piekvermogen van mijn huisaansluiting. Snap deze ook niet.
Ja, een Zappi laadpaal 22kW maar de auto kan maar 11kW aan dus die geeft 11kW. Geen wijziging bij de vermogensinstelling van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Na 3 keer startassistentie was mijn accu al vervangen.
Gisteren de accu weer dood en nu zo erg dat de deuren ook niet meer op slot wilden. En het gekke is dat de achterlichten gingen/bleven branden.
Inmiddels dus een 4e keer startassistentie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
DigitalHombre schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:32:
[...]

Ja, een Zappi laadpaal 22kW maar de auto kan maar 11kW aan dus die geeft 11kW. Geen wijziging bij de vermogensinstelling van de auto.
Zelfde probleem hier, zelfde laadpaal.

De Kia neemt dus een percentage van het maximale dat de laadpaal aan kan. Beetje dom als de auto zelf dat niet aan kan. Slordige denkfout van de programmeurs.

Ooit bij een publieke laadpaal waar ik langer wilde staan werkte het wel, gewoon zo langzaam mogelijk laden zodat ik geen extra tarief moest betalen voor de extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalHombre
HansAuutB schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:25:
[...]

Stomme opmerking misschien, maar heb je wel de juiste instelling?
Je kunt de max vulcapaciteit instellen, op elk gewenst percentage.
En je hebt de, zo noem ik het maar even, kracht van de laadstroom en die kun je instellen op 100, 80 of 60%. En dat laatste is wat je wil.
Geen stomme opmerking maar het staat correct in de auto. 80% maximum "vulcapaciteit" en ik zou graag de laadstroom beperken tot 60% en dat doet-ie niet.

Nu, de Zappi kan blijkbaar met een omweg wel beperkt worden maar dat vereist klooien in de instellingen en een reset, onhandig als je wil snel schakelen tussen laadvermogens. Een beetje knullig geregeld ook van Zappi ipv een menu met een aantal keuzes qua vermogens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Misschien een belletje naar de importeur in Maastricht, +31 85 400 5522, zeer klantvriendelijk. Misschien kunnen zij het doorspelen naar de fabrikant en komt er wellicht ooit een update.

De eco+ instelling is natuurlijk niet altijd de juiste oplossing voor jouw situatie. Die laad met 1,4 of 4,2 kWh.

Andere oplossing is een mobiel laadstation, maar die gebruik je dan naast je Zappi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__4MXs4qb92Dfq4pVtF141KVz4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lXPZ9ZF8f0qdNHVKVWgnT5Wr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Morgen gaat mijn auto een paar dagen naar de schadehersteller. Kan ik hem zonder problemen in Valet modus laten staan? Heb die optie nog niet eerder gebruikt.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
DaMenaz schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:39:
Morgen gaat mijn auto een paar dagen naar de schadehersteller. Kan ik hem zonder problemen in Valet modus laten staan? Heb die optie nog niet eerder gebruikt.
Waarom? Je geeft de sleutel toch altijd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Wiliyama schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:42:
[...]

Waarom? Je geeft de sleutel toch altijd af.
Hij blokkeert dan toch het infotainment?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Zolang zij niks in het menu hoeven doen. Als ze iets moeten kalibreren of iets dergelijks hebben ze wellicht meer toegang nodig? Maar goed je kunt hem op afstand ook uitzetten als ze je bellen dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Thanks!

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
Ja dat is idd k.. dat capaciteitstarief. Ik heb een Smappee laadpaal en die heeft een capaciteitstarief instelling. Ik kan zeggen hoe hoog de piek max mag komen. Als er dan teveel in huis gebruikt wordt pauzeert hij het laden. Werkt echt wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03:52
Iemand toevallig al een light versie geleverd gekregen in de black pearl kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
Nog geen ervaring met Kia, maar met m'n Tesla mocht ik 'm niet in valet modus laten staan omdat ze toegang nodig hadden tot bepaalde service opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 23:41
HansAuutB schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:34:
Na 3 keer startassistentie was mijn accu al vervangen.
Gisteren de accu weer dood en nu zo erg dat de deuren ook niet meer op slot wilden. En het gekke is dat de achterlichten gingen/bleven branden.
Inmiddels dus een 4e keer startassistentie gehad.
Anders zelf een mobiele accustarter kopen? Heb er nu 1 in de kofferbak liggen. Vorige week gebruikt toen de auto niet wilde starten. Daarna wel de dealer gebeld om ff een melding te maken. Prima oplossing als je een keer snel weg moet. Was een kwestie van de “powerbank” aansluiten op de accuklemmen van de auto, auto starten en wegrijden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
B-Bandit schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:59:
[...]

Anders zelf een mobiele accustarter kopen? Heb er nu 1 in de kofferbak liggen. Vorige week gebruikt toen de auto niet wilde starten. Daarna wel de dealer gebeld om ff een melding te maken. Prima oplossing als je een keer snel weg moet. Was een kwestie van de “powerbank” aansluiten op de accuklemmen van de auto, auto starten en wegrijden.
Ja, maar eigenlijk wil ik geen kosten maken voor een garantie probleem. Laat KIA er maar een betere accu inzetten; de 3e dan al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Hier beginnen de accu problemen ook. Start assistentie gehad. Week later weer niet willen starten. Maar een jump starter gekocht. Geen zin om steeds assistentie te bellen als ik ergens sta.

Naar de dealer geweest. Lag aan de software updates want accu doorgemeten. Niets te zien. Nou het zal wel. Alle updates gedaan. 2 dagen later. Zelfde probleem.

Auto gaat wel aan overigens. Krijg de 12v accu melding en starten ho maar. De auto gaat overigens ook niet uit want gaat niet meer in de P stand. Schermen zijn aan, lampen blijven aan etc.

Auto kan ik alleen uitzetten als ik de jumpstarter eraan hang. Vandaag maar weer de dealer bellen.

Afgelopen weekend was er dan weer geen enkel probleem met starten. Helemaal geen zin in dit gedoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Gisteren begin van de avond in de sneeuwbuien gereden en het viel me op dat beide keren, moest iemand ergens afzetten, binnen ca 5 min de vooruitkijkende radar er de brui aan gaf. Hoop waarschuwingen in mijn scherm dat bots detectie niet meer werkt maar tot mijn verbazing wilde daarna ook de ACC er niet meer opspringen. Niet het grootste probleem maar wel opvallende dat dit bij een lichte sneeuwbui al niet meer werkt, anderen hier ervaring mee op bv de wintersport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09 10:33
magicstar schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:13:
Gisteren begin van de avond in de sneeuwbuien gereden en het viel me op dat beide keren, moest iemand ergens afzetten, binnen ca 5 min de vooruitkijkende radar er de brui aan gaf. Hoop waarschuwingen in mijn scherm dat bots detectie niet meer werkt maar tot mijn verbazing wilde daarna ook de ACC er niet meer opspringen. Niet het grootste probleem maar wel opvallende dat dit bij een lichte sneeuwbui al niet meer werkt, anderen hier ervaring mee op bv de wintersport?
Ik had het vanochtend ook, maar ook met mijn Ford Mustang en daarvoor de Ford Focus had ik dit probleem. Irritant is het zeker, maar denk niet of nauwelijks te voorkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
  • Laatst online: 28-11-2024
Dit is hier al enkele keren aangegeven. Had het ook voor twee jaar geleden op weg naar de bergen. De sensor vooraan (rechthoekig zwarte plaatje) even proper (sneeuwvrij) maken en je kan weer ACC, botsingswaarschuwing, ... gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 12:57
IK zag gister helaas dat 1 van mijn lijstjes in me stuur gebroken is. Ik lees meerdere meldingen hierover. Is dit vervangen onder garantie of kan je dit zelf gaan lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REMNET
  • Laatst online: 09:15
Phusebox schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:58:
[...]

Zolang zij niks in het menu hoeven doen. Als ze iets moeten kalibreren of iets dergelijks hebben ze wellicht meer toegang nodig? Maar goed je kunt hem op afstand ook uitzetten als ze je bellen dat het nodig is.
als je in de auto valet mode aanzet moet je het ook in de auto uitzetten is mijn ervaring, laatst bij de schade hersteller gedaan geen probleem geweest. alleen valet via app aangezet zodat ik ook op afstand controle heb en en niet naar toe moet om het uit te zetten of je wachtwoord afgeven.
kalibreren doen ze via de obd poort en een laptop oid en is in principe het infotainment niet nodig, het gaat ze namelijk niet aan wie en wat je belt of naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mustang schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:20:
[...]

Ik had het vanochtend ook, maar ook met mijn Ford Mustang en daarvoor de Ford Focus had ik dit probleem. Irritant is het zeker, maar denk niet of nauwelijks te voorkomen
Gewoon een verwarmingselement inbouwen in het radar deel. Zo moeilijk kan het niet zijn. Waarschijnlijk is het te duur voor het aantal keren dat het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
alwinus schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:09:
Hier beginnen de accu problemen ook. Start assistentie gehad. Week later weer niet willen starten. Maar een jump starter gekocht. Geen zin om steeds assistentie te bellen als ik ergens sta.

Naar de dealer geweest. Lag aan de software updates want accu doorgemeten. Niets te zien. Nou het zal wel. Alle updates gedaan. 2 dagen later. Zelfde probleem.

Auto gaat wel aan overigens. Krijg de 12v accu melding en starten ho maar. De auto gaat overigens ook niet uit want gaat niet meer in de P stand. Schermen zijn aan, lampen blijven aan etc.

Auto kan ik alleen uitzetten als ik de jumpstarter eraan hang. Vandaag maar weer de dealer bellen.

Afgelopen weekend was er dan weer geen enkel probleem met starten. Helemaal geen zin in dit gedoe
Laat de dealer gewoon even in de hotline kijken (intern Kia Systeem) daar is adhv mijn casus de accu vervangen en ook als oplossing gegeven. Ik was namelijk de eerste binnen Nederland die (bekend bij Kia) deze problemen had. 12 volt metingen ook bij mij goed, maar er zat (soms) kortsluiting in de accu en op dat moment sprongen de voltage meldingen alle kanten op.

Waarschijnlijk ziet je dealer ook een waslijst aan meldingen als ze de auto uitlezen, die allemaal veroorzaakt zijn omdat het 12 volt systeem brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ook bij heftige regenbuien wil die er soms mee ophouden. Mist gaat daarentegen wel goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:37:
[...]

Gewoon een verwarmingselement inbouwen in het radar deel. Zo moeilijk kan het niet zijn. Waarschijnlijk is het te duur voor het aantal keren dat het nodig is.
En hoe gaat dit o.a. de pekel tegenhouden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
Is er ook ergens een instelling zodat de buitenspiegels NIET automatisch inklappen als je de auto uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
happy killer schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:25:
IK zag gister helaas dat 1 van mijn lijstjes in me stuur gebroken is. Ik lees meerdere meldingen hierover. Is dit vervangen onder garantie of kan je dit zelf gaan lappen?
Dat is garantie, mijn lijst is onder garantie vervangen na 20 maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polo132
Simon59 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:36:
Is er ook ergens een instelling zodat de buitenspiegels NIET automatisch inklappen als je de auto uit zet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNbv4L0lqYDxdjQfumYuMl67EfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qS1ue0sQG6ccUT6TZDKl4RXE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:09

d0s

sssst

Ik had het gisteren ook, zonder dat er melding kwam. Dus SCC (ACC) stond aan, maar toch werkte de radar niet. Had ik nog niet eerder meegemaakt. En best gevaarlijk zonder waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Dartlink schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:05:
[...]

Laat de dealer gewoon even in de hotline kijken (intern Kia Systeem) daar is adhv mijn casus de accu vervangen en ook als oplossing gegeven. Ik was namelijk de eerste binnen Nederland die (bekend bij Kia) deze problemen had. 12 volt metingen ook bij mij goed, maar er zat (soms) kortsluiting in de accu en op dat moment sprongen de voltage meldingen alle kanten op.

Waarschijnlijk ziet je dealer ook een waslijst aan meldingen als ze de auto uitlezen, die allemaal veroorzaakt zijn omdat het 12 volt systeem brak is.
Zit inmiddels bij de dealer voor een nieuwe accu. Misschien hebben ze toch even verder gekeken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
anboni schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:15:
[...]

Nog geen ervaring met Kia, maar met m'n Tesla mocht ik 'm niet in valet modus laten staan omdat ze toegang nodig hadden tot bepaalde service opties.
Tnx. Hij staat er inmiddels.

Mochten ze radio willen luisteren, dan moeten ze maar even bellen. :o

Nu een Peugeot 208 75pk schakelgeval. Niet te doen. :N

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
xxander968 schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:43:
[...]

Dat is garantie, mijn lijst is onder garantie vervangen na 20 maanden.
Afspraak maar gemaakt. Ook voor het slechte ontvangst van DAB+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
DaMenaz schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:16:
[...]

Tnx. Hij staat er inmiddels.

Mochten ze radio willen luisteren, dan moeten ze maar even bellen. :o

Nu een Peugeot 208 75pk schakelgeval. Niet te doen. :N
Dat is al beter dan de Skoda citigo die ik meekreeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
alwinus schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:11:
[...]

Zit inmiddels bij de dealer voor een nieuwe accu. Misschien hebben ze toch even verder gekeken 😉
Top! Is bij mij nu volledig opgelost! Hoop ik voor jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalHombre
Wiliyama schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:38:
[...]

Misschien een belletje naar de importeur in Maastricht, +31 85 400 5522, zeer klantvriendelijk. Misschien kunnen zij het doorspelen naar de fabrikant en komt er wellicht ooit een update.

De eco+ instelling is natuurlijk niet altijd de juiste oplossing voor jouw situatie. Die laad met 1,4 of 4,2 kWh.
De vraag gesteld via hun forum, en snel reactie gekregen van myenergy benelux. Via de geavanceerde instellingen in de Zappi menu kan de "Power Limit" ingesteld worden naar behoefte of noodzaak. Prima support!
Wel jammer dit niet kan via de EV6 AC laden instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 17:32
[...]

Alleen zou dat verwarmingselement, om echt effectief te zijn,tussen de radarantenne en het plaatje vooraan op de neus moeten zitten............en dan zit het de radar in de weg.
Ook verwarmingsfolie zoals in ruiten gebruikt wordt houdt laag energetische radarstraling tegen, dus ook dat is geen oplossing.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Peter-036 schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:16:
[...]

Alleen zou dat verwarmingselement, om echt effectief te zijn,tussen de radarantenne en het plaatje vooraan op de neus moeten zitten............en dan zit het de radar in de weg.
Ook verwarmingsfolie zoals in ruiten gebruikt wordt houdt laag energetische radarstraling tegen, dus ook dat is geen oplossing.
Extra ruitenwisser! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Of dat stukje poetsen met Rain-X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 29-08 20:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama

[ Voor 9% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
BelgNL schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:22:
[...]

Dit is hier al enkele keren aangegeven. Had het ook voor twee jaar geleden op weg naar de bergen. De sensor vooraan (rechthoekig zwarte plaatje) even proper (sneeuwvrij) maken en je kan weer ACC, botsingswaarschuwing, ... gebruiken

[ Voor 23% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Dartlink schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:06:
[...]

En hoe gaat dit o.a. de pekel tegenhouden? :+
.

[ Voor 11% gewijzigd door Wiliyama op 04-12-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
Wiliyama schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:48:
[...]

Dat kan nooit de oorzaak zijn want de ruitenwissers gaan ruimschoots over het gebied heen waar de camera zit. Dus daar kan nooit sneeuw zitten. Het komt door condensatie van het glas op die plek binnen in de auto.
In tegenstelling tot de nieuwere Tesla auto’s gebruiken de andere fabrikanten nog steeds een radar. Die zit niet op de ruit maar in de grill (sort of). De ACC maakt gebruik van die radar en bij sneeuw kan dit tot storingen leiden. Ik had gisteren ook opeens (voor het eerst overigens) een melding in mijn huidige auto dat de ACC niet meer beschikbaar was. Als je dan nog een stuk over de snelweg moet rijden is dat best irritant :P
Luxe problemen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
GHorsie schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:55:
[...]

In tegenstelling tot de nieuwere Tesla auto’s gebruiken de andere fabrikanten nog steeds een radar. Die zit niet op de ruit maar in de grill (sort of). De ACC maakt gebruik van die radar en bij sneeuw kan dit tot storingen leiden. Ik had gisteren ook opeens (voor het eerst overigens) een melding in mijn huidige auto dat de ACC niet meer beschikbaar was. Als je dan nog een stuk over de snelweg moet rijden is dat best irritant :P
Luxe problemen…
Sorry ik had niet goed gelezen. Ik dacht dat het over de camera in de voorruit ging. Mijn reacties daarom verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Iemand enig idee wat snow mode doet op de RWD versies? En gebruiken jullie het bij deze weersomstandigheden? En dan op de snelweg weer uit of lekker aanlaten?

Edit of doen jullie nog wat anders om het rijden op deze wegen veiliger te maken? Bijv regen op 0?

[ Voor 42% gewijzigd door Polo132 op 05-12-2023 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Polo132 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:12:
Iemand enig idee wat snow mode doet op de RWD versies? En gebruiken jullie het bij deze weersomstandigheden? En dan op de snelweg weer uit of lekker aanlaten?

Edit of doen jullie nog wat anders om het rijden op deze wegen veiliger te maken? Bijv regen op 0?
Ik meen dat de Snow Mode meer slip toelaat en koppel beperkt. Ik heb het nog niet gebruikt. Verder houd ik wat meer afstand tot angsthazen en brokkenpiloten, en als er geen ander verkeer in de buurt is laat ik de achterkant lekker uitbreken bij krappe bochten, da's leuk ;).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik rij regelmatig op snow modus. De laidback respons zorgt voor ontspannen rijden, en bespaart energie. De cruise control wordt er wel te gezapig van. Wanneer ik cruise, dan gaat ie op sport.

Verder heb ik mijn koude banden op 2,4 bar gezet. Voor mij (nog geen winterbanden) is dit comfortabel én net even iets veiliger dan de 2,6-2,7 die garage plaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door king_dude op 05-12-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

king_dude schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:25:
Ik rij regelmatig op snow modus. De laidback respons zorgt voor ontspannen rijden, en bespaart energie. De cruise control wordt er wel te gezapig van. Wanneer ik cruise, dan gaat ie op sport.

Verder heb ik mijn koude banden op 2,4 bar gezet. Voor mij (nog geen winterbanden) is dit comfortabel én net even iets veiliger dan de 2,6-2,7 die garage plaatst.
Mijn zomerbanden heb ik altijd op 3.1, voor en achter.
Winterbanden zijn met 4 verschillende "sterktes" geplaatst.
Wat is nu handig/veilig/comfortabel om aan te houden en waarom? ( sorry, geen verstand van )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Polo132 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:12:

De handleiding geeft niet echt details, maar het gaat inderdaad allemaal wat gezapiger. Alsof je alles net in een te hoge versnelling doet.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxander968
Snow mode beperkt naas het vermogen en wielspin ook de regeneratie. Snow mode heeft max regen lvl 1 (aangepast met dank aan @DaMenaz reactie)

[ Voor 62% gewijzigd door xxander968 op 05-12-2023 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:33:
[...]

Mijn zomerbanden heb ik altijd op 3.1, voor en achter.
Winterbanden zijn met 4 verschillende "sterktes" geplaatst.
Wat is nu handig/veilig/comfortabel om aan te houden en waarom? ( sorry, geen verstand van )
Banden met 4 verschillende spanningen is gewoon not done. Een minder harde band reageert anders dan een hardere band. Met 4 verschillende bandenspanningen reageren alle wielen anders bij rechtuit hard remmen, laat staan in een bocht. Probeer maar eens met een fiets met half lege achterband een bocht door te rijden. Doe jezelf een lol en rij vandaag nog langs een tankstation en pas die spanning aan. Kia schrijft 2.5 voor. Stel de spanning op de diaplay in op 2.6 want je verliest altijd iets bij het losmaken van de slang. En zorg voor koude banden bij het oppompen. Als je even gereden hebt warmen je banden op en loopt de spanning ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaknogschaak
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-09 10:42
Iemand toevallig de laatste update al OTA gehad?
Benieuwd hoe lang er tussen de downloadable release en OTA van de voorlaatste zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
xxander968 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:48:
Snow mode zou naast het vermogen en wielspin ook de regeneratie beperken.
Pagina 232: https://media.kia.nl/productenDb/documents/268.pdf

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
kraaknogschaak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:55:
Iemand toevallig de laatste update al OTA gehad?
Benieuwd hoe lang er tussen de downloadable release en OTA van de voorlaatste zat.
Helaas nog niks. Vorige ook niet ik heb tot nu toe alles handmatig gedaan. De laatste update nog niet omdat die naar mijn idee niks toevoegt. Ik ben benieuwd of er nog een ota komt hiervan. Dat werkt natuurlijk niet echt lekker bij KIA. Niet zoals bij Tesla. Daar is nog een hoop werk te doen voor KIA. Dat moet veel sneller en vaker naar mijn idee :(
Pagina: 1 ... 324 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic