Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-05 19:28
ChiMan schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:44:
Vraag voor degene met een Dongar:

Geeft de Dongar stroom nadat je je auto uitzet?
Nee geen stroom als auto uitstaat. Als je dat wilt moet je op een zekering aansluiten die wel stroom geeft na uitschakelen auto. Zijn wel filmpjes van op YT.

[ Voor 20% gewijzigd door Polo132 op 27-11-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-05 22:41
Mijn telefoon laadt ook niet draadloos op in mijn Niro EV vanwege het hoesje.
Dat is straks in mijn nieuwe EV6 dus hetzelfde neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:37
Highlander1962 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:12:
Mijn telefoon laadt ook niet draadloos op in mijn Niro EV vanwege het hoesje.
Dat is straks in mijn nieuwe EV6 dus hetzelfde neem ik aan.
Waarom zou dat hetzelfde zijn? Zit in de Niro dezelfde lader?

Mijn telefoon laadt prima met het hoesje eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Loei123 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:26:
[...]

Waarom zou dat hetzelfde zijn? Zit in de Niro dezelfde lader?

Mijn telefoon laadt prima met het hoesje eromheen.
Rustig, niet zo vijandig.

Ik lees hierboven een paar keer dat hij het met hoesje niet doet. Bij jou wel, fijn voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Highlander1962 schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:04:
[...]

Rustig, niet zo vijandig.

Ik lees hierboven een paar keer dat hij het met hoesje niet doet. Bij jou wel, fijn voor jou.
Vijandig?
Ik stel gewoon 2 vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 15:43
Hebben meer mensen problemen(gehad) met DAB+ ontvangst. Het kerst seizoen is begonnen dus de vrouw heeft de kerst zender opgezocht enkel valt deze beste vaak weg. Bij normale zenders die ook op FM zitten merk ik dit minder omdat hij dan waarschijnlijk overschakelt.
Is dit weer een ritje dealer of take it and leave it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

happy killer schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:16:
Het kerst seizoen is begonnen dus de vrouw heeft de kerst zender opgezocht enkel valt deze beste vaak weg.
Dat is by design.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike 1957
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-02 14:33
EV6 gt-line van juli 2023. Nog nooit problemen met laden gehad, preheating accu ging ook steeds vlekkeloos. Gisteren bij 40% acculading wilde ik bijladen want lange rit voor de boeg. Geen preheating, opladen bij 300 kW lader ging met hooguit 45 kW. Van lader wisselen hielp niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 15:43
Sommige gevechten in de auto ga ik niet aan tijdens het sturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
happy killer schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:23:
Sommige gevechten in de auto ga ik niet aan tijdens het sturen :9
Je vrouw laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 18:27

TGEN

Hmmmx_

Hebben meer mensen problemen(gehad) met DAB+ ontvangst. Het kerst seizoen is begonnen dus de vrouw heeft de kerst zender opgezocht enkel valt deze beste vaak weg. Bij normale zenders die ook op FM zitten merk ik dit minder omdat hij dan waarschijnlijk overschakelt.
Sinds Slam z'n landelijke frequentie kwijt is ervaar ik dat met enige regelmaat ja. Is volgens mij inherent aan de techniek achter DAB+, die is toch meer gevoelig voor schaduwwerking van wolkenkrabbers etc.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Die problemen heb ik ook regelmatig. Het lijkt of de DAB+ niet overal een goede ontvangst heeft. Ik vind het zelfs gevaarlijk in een tunnel. Een noodbericht is daar via de DAB+ nooit te ontvangen. Zeer slecht.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:18
Ja heb ik ook last van. Super irritant.
Daarom altijd spotify aan. Kun je ook kerstmuziek op luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Ok bedankt allemaal. Zal dus voorlopig via de kabel worden voorlopig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05 11:38
cversieren schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:54:
Besteld op 22 juni 2022 en geleverd op 25 november 2023. 17 lange maanden wachten werden beloond.
Me happy.. ( full option earth met opendak en trekhaak. )

[Afbeelding]
Dit is de groene toch? Zo jammer dat die niet meer bestelbaar is (in NL, iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 16:54
Slechte dab+ ontvangst was twee jaar geleden de standaard. Bij een onderhoudsbeurt heb ik dat gemeld en toen is er iets gedaan. Geen idee of het een update was of iets anders maar de ontvangst was daarna goed. Tot dit weekend de ontvangst ineens weer haperde. Het is niet normaal en als het zich voordoet, gewoon melden bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Spike 1957 schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:21:
EV6 gt-line van juli 2023. Nog nooit problemen met laden gehad, preheating accu ging ook steeds vlekkeloos. Gisteren bij 40% acculading wilde ik bijladen want lange rit voor de boeg. Geen preheating, opladen bij 300 kW lader ging met hooguit 45 kW. Van lader wisselen hielp niet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Als er geen preheating gebeurd is, lag het daar vermoedelijk aan. Het begint koud te worden en koude batterijen en snelladen zijn geen vrienden. Had je laadstation ingegeven in de navigatie?
Na verloop van tijd zou de laadsnelheid wel moeten toenemen omdat de batterij opwarmt van het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overstag
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-10-2024
Bokes schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:58:
[...]

Als er geen preheating gebeurd is, lag het daar vermoedelijk aan. Het begint koud te worden en koude batterijen en snelladen zijn geen vrienden. Had je laadstation ingegeven in de navigatie?
Na verloop van tijd zou de laadsnelheid wel moeten toenemen omdat de batterij opwarmt van het laden.
Ik heb een 58kWh plus. Kan je op hand preheating inschakelen?
Of ben je altijd verplicht om het snellaad station in te geven in je Navi?
Ik woon 5 min. af van een snellaadstation, dus de accu is nooit tegen die tijd op temperatuur.

EV6 58kWh Plus RWD MY:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Overstag schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:27:
[...]

Ik woon 5 min. af van een snellaadstation, dus de accu is nooit tegen die tijd op temperatuur.
Helaas is navigatie instellen de enige manier. Een manuele trigger zou zoveel handiger zijn.
Als ze dat zouden implementeren wordt dat gelijk een van hun beste features :)
Maar in jouw geval, 5 minuten, dat is veel te kort om voor veel opwarming te zorgen. Geloof dat je minstens een halfuur moet rekenen om tot een warme(re) batterij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike 1957
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-02 14:33
Inderdaad begint de preheating al 40-50 km voor je het ingegeven laadpunt bereikt, dan ben je vaak nog langer dan een half uur onderweg. Ik vraag me dan ook af waarom de preheating ditmaal niet inschakelde. Had nog 40% lading bij laadstation, daar ligt het toch niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
is het voorverwarmen van de accu, wat alleen mogelijk is door de laadpaal als eindbestemming in te geven ,
alleen de bedoeling bij snelladen ? Of bij dit weer wenselijk bij elke vorm van laden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:25
Het is alleen nuttig voor snelladen, de 10-11kW bij een AC lader haal je toch wel.........als de lader het aanbiedt.

[ Voor 0% gewijzigd door Peter-036 op 28-11-2023 10:56 . Reden: typo ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
Peter-036 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:56:
Het is alleen nuttig voor snelladen, de 10-11kW bij een AC lader haal je toch wel.........als de lader het aanbiedt.
Dus ik hoef niet steeds de 11kW paal thuis voor de deur in te stellen als eindbestemming :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:25
Nee, da's echt niet nodig ;-)

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:10
Ik kan mijn volgende leasewagen kiezen en overweeg een EV6.
De AWD GT-Line past net niet in mijn budget. Ik kan dus kiezen tussen een AWD Earth (eventueel met driver assistance pack) of een RWD GT-Line.
Een moeilijk keuze tussen meer vermogen of opties als HUD, dual led, Meridian audio + iets mooier in mijn ogen.
Wat zouden jullie kiezen? En waarom?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:29
Invictus66 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:06:
De AWD GT-Line past net niet in mijn budget. Ik kan dus kiezen tussen een AWD Earth (eventueel met driver assistance pack) of een RWD GT-Line.
Een moeilijk keuze tussen meer vermogen of opties als HUD, dual led, Meridian audio + iets mooier in mijn ogen.
Ik zou gaan voor de spulletjes. De RWD is echt meer dan vlot genoeg. En alles went qua vermogen.

Veel opties heb je elke dag plezier van. Weegt imho niet op tegen die ene keer extra vlot optrekken bij het verkeerslicht. En je range is bij RWD ook nog beter.

Heb zelf een 77kWh RWD Plus Advanced trouwens (voor jouw beeld).

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 28-11-2023 12:52 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:47
DaMenaz schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:21:
[...]

Ik zou gaan voor de spulletjes. De RWD is echt meer dan vlot genoeg. En alles went qua vermogen.

Veel opties heb je elke dag plezier van. Weegt imho niet op tegen die ene keer extra vlot optrekken bij het verkeerslicht. En je range is bij RWD ook nog beter.

Heb zelf een 77kWh RWD Plus Advanced trouwens (voor jouw beeld).
Helemaal mee eens.
Ik heb ook voor die afweging gestaan en koos uiteindelijk voor de GT-line rwd.
Qua vermogen helemaal geen spijt van, het gaat snel en hard genoeg.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 24-05 20:51
[...]

Is het een idee om te laden voordat je naar huis rijdt? Dan is de accu zowiezo al iets warmer. Waarschijnlijk rijdt je dan een langer traject. Inplaats van te laden na vertrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Invictus66 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:06:
Nooit en te nimmer heeft de RWD te weinig vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-01 09:20
Wiliyama schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:54:
[...]

Is het een idee om te laden voordat je naar huis rijdt? Dan is de accu zowiezo al iets warmer. Waarschijnlijk rijdt je dan een langer traject. Inplaats van te laden na vertrek.
Ben ook ergens op een ander EV6 forum tegengekomen dat remote climate control inschakelen zorgt voor een warmere accu. Als je kan laden voor je gaat rijden is dit wellicht de beste optie (of je moet wat van de energie in de accu kunnen/willen opofferen voor sneller laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 17:36

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

roelwillems schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:06:
[...]

Ben ook ergens op een ander EV6 forum tegengekomen dat remote climate control inschakelen zorgt voor een warmere accu. Als je kan laden voor je gaat rijden is dit wellicht de beste optie (of je moet wat van de energie in de accu kunnen/willen opofferen voor sneller laden).
Dan moet deze wel werken... _O-

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:08:
[...]

Zo niet, dan (nogmaals) terug naar de dealer. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

Is mij nog nooit opgevallen en gebruik remote climate control vaak.

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-01 09:20
Solarman schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:16:
[...]

Is mij nog nooit opgevallen en gebruik remote climate control vaak.
Heb je met OBD dongle de temperatuur van het accupakket bekeken?
Zelf gebruik ik remote climate ook vaak, alleen zelf nooit gekeken wat dit met de accu temp doet. Maar de post lijkt aardig goed onderbouwd.

[ Voor 20% gewijzigd door roelwillems op 28-11-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

De preheating is (nog) niet handmatig in te schakelen.
Wat je zou kunnen doen is vooraf aan het uitzetten de POI van de snellader in de navigatie te zetten, wanneer je dan de volgende dag de auto op afstand start met de sleutel zal vermoedelijk de preheating reagreen op de POI die eerder is ingegeven. Als je dit een 20 minuten voor wegrijden doet zal de accu redelijk op temperatuur zijn.
Weet niet of het werkt maar is misschien het proberen waard

PS. Voor het op afstand starten moet dit wel aanwezig zijn op de sleutel, zit in ieder geval op de GT-line en de GT, of het ook op andere uitvoeringen zit weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
roelwillems schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:24:
[...]

Heb je met OBD dongle de temperatuur van het accupakket bekeken?
Zelf gebruik ik remote climate ook vaak, alleen zelf nooit gekeken wat dit met de accu temp doet. Maar de post lijkt aardig goed onderbouwd.
In de KIA app wordt pre-conditioning aangeven bij het laden (groen lopende accu), is me nog nooit opgevallen dat dit in beeld komt..
Zal het bij de volgende keer laden, samen met remote climat control, eens in de gaten houden.

In de grafiek lijkt het er op dat de restwarmte voor het verwarmen van de auto tevens wordt gebruikt voor het verwarmen van het accupakket, alleen is dit marginaal.
Om boven de 200Kw te laden zal de accu rond de 21 gr. C moeten zijn, en dat doet de pre-heating.

PS. Heb geen obd dongel.

[ Voor 19% gewijzigd door Solarman op 28-11-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:08:
[...]

Bij mij (meest recente update werkt ie op beide manieren. Als je de keyfob gebruikt gaat ie ook pre-heaten. Dit heb ik vorig jaar getest. Wel net voor uitstappen alvast een snellader geselecteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 12:54

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Afgelopen week nog gekeken, inverter temperatuur was rond de 60/70 graden na voorverwarmen, maar de accu zelf was niet noemenswaardig verwarmd, 1 graad boven de buiten temperatuur. Ook zag ik geen verhoogde temperatuur van de battery heater. Zal morgen eens kijken. Misschien dat bij een bepaalde temperatuur ondergrens de accu wel iets voorverwarmd wordt, maar veel zal het niet zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq5vRubdLMZ6KO9liZ-8XhEg7Os=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlJZWYWQJhCv96hUHwWq0hKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Toch eventjes uitgetest :).

Coolant 2 = batterij koelvloeistof
Coolant 1 = inverter/Warmtepomp circuit

Zoals zichtbaar is, is de battery heater niet aan (geweest), dit is een PTC element die rond de 5 kW aan vermogen heeft. Dat de accu nog tussen de 6 en 9 graden is komt doordat er vandaag mee gereden is en de accu is daarna opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 16:54
@The Wizard is dat 5kw element alleen voor de accu verwarming? Ik heb 8kw voorbij zien komen bij voorverwarmen, maar het gebeurt lang niet altijd. De getoonde ochtend heeft een ochtend temperatuur van -4 graden. Het zou dus goed de accu verwarming kunnen zijn die pas inschakelt bij lage temperaturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBrJyJHfAhLY-pXHE7Br4z53IS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytYFEZ1caNlbfpPdKnhUtONg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
xxander968 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:21:
@The Wizard is dat 5kw element alleen voor de accu verwarming? Ik heb 8kw voorbij zien komen bij voorverwarmen, maar het gebeurt lang niet altijd. De getoonde ochtend heeft een ochtend temperatuur van -4 graden. Het zou dus goed de accu verwarming kunnen zijn die pas inschakelt bij lage temperaturen.

[Afbeelding]
Ja, die is idd rond de 5 kW. Het is idd logisch dat bij temperaturen onder 0 de accu verwarming ook wordt ingeschakeld. Het zou kunnen dat dit alleen wordt gedaan indien hij aangesloten zit op een laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
king_dude schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:04:
[...]

Bij mij (meest recente update werkt ie op beide manieren. Als je de keyfob gebruikt gaat ie ook pre-heaten. Dit heb ik vorig jaar getest. Wel net voor uitstappen alvast een snellader geselecteerd.
.. en hij doet ook zelf voorverwarmen!
Vanochtend alleen remote klimaat aangezet. Na 10 minuten data vernieuwd en zie precon animatie aangaan.

Deze stond niet aan van te voren, aangezien ik altijd voordat ik een remote klimaat actie uitvoer een handmatige refresh van de data aanvraag (om uit te sluiten of preconnen start voordat ik een commando geef)

Zie het filmpje
https://share.icloud.com/photos/058iNA_nWOuoOA3ioQRGrzmNg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Wiliyama schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:13:
[...]

Zo niet, dan (nogmaals) terug naar de dealer. 😉
Zelf al meerdere malen aangegeven dat de batterij voorverwarming bij mij niet werkt.

Enige antwoord wat ik krijg is dat ze hebben gekeken en het zou moeten werken...

Met de banden wissel (in januari!) gaan ze het nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Solarman schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:25:
[...]

De preheating is (nog) niet handmatig in te schakelen.
Wat je zou kunnen doen is vooraf aan het uitzetten de POI van de snellader in de navigatie te zetten, wanneer je dan de volgende dag de auto op afstand start met de sleutel zal vermoedelijk de preheating reagreen op de POI die eerder is ingegeven. Als je dit een 20 minuten voor wegrijden doet zal de accu redelijk op temperatuur zijn.
Weet niet of het werkt maar is misschien het proberen waard

PS. Voor het op afstand starten moet dit wel aanwezig zijn op de sleutel, zit in ieder geval op de GT-line en de GT, of het ook op andere uitvoeringen zit weet ik niet.
Afstand start zit ook op de air, en handmatig preconnen via remote start werkt. Begin dit jaar getest en toen gezien dat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
king_dude schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:23:
[...]

Vanochtend alleen remote klimaat aangezet. Na 10 minuten data vernieuwd en zie precon animatie aangaan.

Deze stond niet aan van te voren, aangezien ik altijd voordat ik een remote klimaat actie uitvoer een handmatige refresh van de data aanvraag (om uit te sluiten of preconnen start voordat ik een commando geef)

Zie het filmpje
Welke uitvoering heb je? Is dit niet alleen op GT voor de rijprestaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Zie het filmpje
Nu ik in de auto zit kan ik bevestigen dat automatisch preconnen alleen opwarmt tot 7 graden. Logisch ook eigenlijk, maar goed voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

Zie het filmpje
Was dit met vooraf ingestelde navigatie naar snellader?
En welke buitentemperatuur vanochtend bij jou? (hier 4 graden)
Nl. vanochtend ook remote climate gestart maar geen pre-con. (Vooraf geen navigatie naar snellader ingesteld).

[ Voor 12% gewijzigd door Solarman op 29-11-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Solarman schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:28:
[...]

Was dit met vooraf ingestelde navigatie naar snellader?
En welke buitentemperatuur vanochtend bij jou?
Nl. vanochtend ook remote climate gestart maar geen pre-con. (Vooraf geen navigatie naar snellader ingesteld).
Nope (bewust niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Enige verschil is de doeltemperatuur,
Zag bij jou 24 gr. C.
Bij mij was deze 21 gr. C.
Zal het morgen nogmaals proberen met een doeltemperatuur van 24 gr. C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Vanochtend stapte ik een minuut of 5 na het via de app activeren van de airco in de auto, Alle vinkjes voor stoel, stuur en ramen staan aan. Viel me op dat stoel en stuur nog koud waren.

Schakelt de auto die pas later, zeg na een minuut of 10, in? Aangezien ze zo warm zijn is een kwartier het stuur voorverwarmen ook niet echt nodig.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:46:
Vanochtend stapte ik een minuut of 5 na het via de app activeren van de airco in de auto, Alle vinkjes voor stoel, stuur en ramen staan aan. Viel me op dat stoel en stuur nog koud waren.

Schakelt de auto die pas later, zeg na een minuut of 10, in? Aangezien ze zo warm zijn is een kwartier het stuur voorverwarmen ook niet echt nodig.
Bij mij gebeurt dat volgens mij direct.
Regelmatig niet al te lang voorverwarmd maar altijd wel een warm stuur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 12:06

Vinkje voor stoel? Dat bestaat toch niet?

Hier werkte het vanochtend wel prima. Voorruit, achterruit, stuur. En de auto was warm na 5 min.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online

Voorruitverwarming, spiegels, achterruitverwarming en stuur worden direct mee ingeschakeld.
Stoelverwarming gaat alleen automatisch aan, wanneer ingesteld, als je de auto start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Phusebox schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:21:
[...]

Vinkje voor stoel? Dat bestaat toch niet?
U heeft gelijk! :)

[ Voor 21% gewijzigd door DaMenaz op 29-11-2023 11:25 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:29:
[...]

Enige antwoord wat ik krijg is dat ze hebben gekeken en het zou moeten werken...
Triest zo'n antwoord.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:44
Jeen, via de API kan het weer wel :p maar via de standaard app niet inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online

Het lijkt alsof de opdracht niet ontvangen is, of dat niet aan criteria voldaan is. Heb je in de app bij de meldingen gekeken of je een fout/bevestiging melding gehad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
king_dude schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:26:
[...]

Nu ik in de auto zit kan ik bevestigen dat automatisch preconnen alleen opwarmt tot 7 graden. Logisch ook eigenlijk, maar goed voor de bevestiging.
Wat is daar logisch aan? Viel mij ook op in m’n verbruik gegevens in de app dat 7% gespendeerd is aan batterij conditionering vandaag. Winter mode zou niks moeten doen bij >-10 en heb geen pre conditionering voor laden gebruikt.

Ik vind dit dus vrij onlogisch en best een verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExBMyCAmLUjlaiy6B0E3NLJGNZs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sj7VCkMQMwKOtFRKGQExSCSU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Polo132 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:11:
[...]

Wat is daar logisch aan? Viel mij ook op in m’n verbruik gegevens in de app dat 7% gespendeerd is aan batterij conditionering vandaag. Winter mode zou niks moeten doen bij >-10 en heb geen pre conditionering voor laden gebruikt.

Ik vind dit dus vrij onlogisch en best een verbruik.

[Afbeelding]
Pre-conditioning is eigenlijk meer om de accu op een temperatuur te brengen zodat de accu ook dusdanig vermogen kan leveren om normaal te rijden. Dit is alleen bij lage temperaturen.
Het pre-heaten voor laden, ook het oude bij -10, is om te kunnen snelladen op een acceptabele snelheid.
Beide hebben dus nets met elkaarte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 18:29
Voor de gebruikers van AAwireless: hebben jullie de start/stop modus geactiveerd? Helaas blijft de Kia de module namelijk voeden, dus volgens mij is er geen andere mogelijkheid? Anders ben ik bang dat hij de accu leeg trekt...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
B-Bandit schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:36:
Voor de gebruikers van AAwireless: hebben jullie de start/stop modus geactiveerd? Helaas blijft de Kia de module namelijk voeden, dus volgens mij is er geen andere mogelijkheid? Anders ben ik bang dat hij de accu leeg trekt...
De voeding blijft z’n 3 minuten aan na afsluiten auto, daarna gaat ie uit. Ik zou me er niet zo druk over maken! EvOdessy had er een keer een filmpje over gemaakt https://youtu.be/DFIs3frTBLM?si=3DlsLhYzH8p9MAH9

[ Voor 10% gewijzigd door Polo132 op 29-11-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 18:29
Polo132 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:42:
[...]

De voeding blijft z’n 3 minuten aan na afsluiten auto, daarna gaat ie uit. Ik zou me er niet zo druk over maken! EvOdessy had er een keer een filmpje over gemaakt https://youtu.be/DFIs3frTBLM?si=3DlsLhYzH8p9MAH9
En toch kan ik wel verbinden met de module, nu 3 uur nadat de auto is afgesloten. Android auto start niet, dat kan ook niet. Maar de module staat wel op standby. De voeding gaat in elk geval niet uit. Nu goed, zal het niet zo een vaart lopen met de 12v voeding. Maar heb daar al zoveel problemen mee gehad dat ik wat huiverig ben.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Solarman schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:41:
[...]

Enige verschil is de doeltemperatuur,
Zag bij jou 24 gr. C.
Bij mij was deze 21 gr. C.
Zal het morgen nogmaals proberen met een doeltemperatuur van 24 gr. C.
Zojuist remote climate aangezet, na 2 minuten een refresh van status gedaan en jawel: opnieuw precon animatie.

Zal straks nog even kijken waar het stopt qua temp, maar voorlopige conclusie is dat dit onderdeel van bms is om batterij normaal te laten functioneren.

Ik ga toch nog eens verder op zoek of ik een precon kan forceren naar soc temp van 20 graden door bijv snellader de avond ervoor te selecteren, of door de remote climate na zijn ‘dienst’ op te volgen met een remote start van keyfob.

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op donderdag 30 november 2023 @ 04:56:
[...]

Zojuist remote climate aangezet, na 2 minuten een refresh van status gedaan en jawel: opnieuw precon animatie.

Zal straks nog even kijken waar het stopt qua temp, maar voorlopige conclusie is dat dit onderdeel van bms is om batterij normaal te laten functioneren.

Ik ga toch nog eens verder op zoek of ik een precon kan forceren naar soc temp van 20 graden door bijv snellader de avond ervoor te selecteren, of door de remote climate na zijn ‘dienst’ op te volgen met een remote start van keyfob.
Remote climate gestart om 07.06. Doeltemperatuur 24 gr. C.
Meerdere keren een refresh maar geen animatie Batterijstand.
Na het infovraagteken te hebben geopend staat er dat de preconditioning animatie voor snelladen is!
EDIT:
Lees net dat het ook is om de batterij in goede rijconditie te krijgen bij kou.

Nu heb ik geen obd module dus kan verder niet kijken wat er gebeurt met de accu.
Morgen eens voorverwarmen met remote start van de auto.

EDIT: Realiseer me net dat ik niet gekeken heb of Battery conditioning mode AAN staat!
Vanavond even controleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ6TXk9aZJUrYoOAAMNCh3SNgZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkbT5UHazUVWWqtVBabrm0hk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-xs6egwecYD3E_GmsWpy4YpOuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrAIp27AlFHP7HrO8z9KZ78y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Solarman op 30-11-2023 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
[...]

Dongle gaf 7 graden aan nadat ik in suto stapte. Het is dus puur om de batterij te preppen voor goede werking in de kou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Toevallig vanmorgen zelf ook gezien en een screenshot van gemaakt. Auto zat niet aan de lader en puur vanuit de app remote climate gestart.

Na verloop van tijd ontvang ik een melding in de app dat het voorverwarmen bijna klaar is en valt onderstaande te zien in de app. Lijkt puur de 'wintermodus' batterijvoorverwarming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RulJTYQkvSuYnzuKI1ITLVMmoXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNEESP5LpiWqUKPDE718YlF2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TheX op 30-11-2023 08:49 ]

• king_dude
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:37:
[...]

EDIT: Realiseer me net dat ik niet gekeken heb of Battery conditioning mode AAN staat!
Vanavond even controleren.
Scherp! Dat zou de enige logische verklaring kunnen zijn. Andere (maar die geloof ik niet gezien je Kia kennis en kunde) is dat je nog op oude software werkt uit periode voor implementatie precon.

• king_dude
  • Niet online
TheX schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:44:
Toevallig vanmorgen zelf ook gezien en een screenshot van gemaakt. Auto zat niet aan de lader en puur vanuit de app remote climate gestart.

Na verloop van tijd ontvang ik een melding in de app dat het voorverwarmen bijna klaar is en valt onderstaande te zien in de app.

[Afbeelding]
Heej, jij hebt een andere animatie (zie mijn filmpje voorgaande post). Is dit het verschil tussen android en apple?

• TheX
king_dude schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:49:
[...]

Heej, jij hebt een andere animatie (zie mijn filmpje voorgaande post). Is dit het verschil tussen android en apple?
Betreft app op Android ja en een EV6 plus (ik mis het gt-line tekstdeel t.o.v. screenshot hierboven zie ik ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Heerlijk, vanochtend meteen wegzoeven in een warme auto terwijl de rest van de straat in de eigen uitlaatwalmen de ramen staat te krabben. :)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
TheX schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:53:
[...]

Betreft app op Android ja en een EV6 plus (ik mis het gt-line tekstdeel t.o.v. screenshot hierboven zie ik ;) )
Open de App, druk op de dikke zwarte letters bovenin het startscherm en dan kan ook jij daar GT-Line hebben staan. Of Porsche 911. Wat je maar wilt. :)

Catch my drift?

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Heeft het resetten van het infotainment gedeelte nog een eventueel positief effect op het ,nu niet, functioneren van remote climate??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• TheX
DaMenaz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:42:
[...]

Open de App, druk op de dikke zwarte letters bovenin het startscherm en dan kan ook jij daar GT-Line hebben staan. Of Porsche 911. Wat je maar wilt. :)
Blijkbaar 2 jaar geleden ingevuld en verder niet bij stilgestaan 8)7 . Ik ben verder tevreden met de Plus variant.

• Solarman
  • Niet online
king_dude schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:48:
[...]

Scherp! Dat zou de enige logische verklaring kunnen zijn. Andere (maar die geloof ik niet gezien je Kia kennis en kunde) is dat je nog op oude software werkt uit periode voor implementatie precon.
Inderdaad is alle SW en FW in oktober geüpdatet.
Dus eerst vanavond even checken of de Battery conditioning inderdaad op aan staat.
Wordt vervolgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:09:
Heeft het resetten van het infotainment gedeelte nog een eventueel positief effect op het ,nu niet, functioneren van remote climate??
Durf ik niet te zeggen, maar niet geschoten is altijd mis.
Het wijzigt verder geen instellingen als je dat doet.

• Loei123
Solarman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:33:
[...]

Dus eerst vanavond even checken of de Battery conditioning inderdaad op aan staat.
Wordt vervolgt.
Van wanneer is jouw auto eigenlijk?

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:52:
[...]

Van wanneer is jouw auto eigenlijk?
Februari 2023.

• HansAuutB
[...]

Ik zag het je al vaker noemen. Wat is keyfob?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
HansAuutB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:07:
[...]

Ik zag het je al vaker noemen. Wat is keyfob?
Sleutel :)

• HansAuutB
Ja, key is sleutel.
Maar wat is dan de fob?
En hoezo remote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
HansAuutB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:17:
[...]

Ja, key is sleutel.
Maar wat is dan de fob?
En hoezo remote?
Een key fob is letterlijk vertaald een sleutelhanger/sleutel, met een ingebouwde authenticatie dat wordt gebruikt om in dit geval de toegang tot de auto te geven en gegevens te controleren en beveiligen. Hierbij gegenereerd de sleutel een willekeurige toegangscode die periodiek verandert, meestal elke 30 tot 60 seconden.

Dus zonder de authenticatie zou het gewoon een key zijn.

@king_dude bedoelt het werkelijk starten van de auto op afstand, dit kan met de sleutel zelf. (Dus niet remote climate control in dit geval). Dit kan alleen binnen de reikwijdte combinatie sleutel/auto.

[ Voor 19% gewijzigd door Solarman op 30-11-2023 13:50 ]

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Solarman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:35:
[...]

Durf ik niet te zeggen, maar niet geschoten is altijd mis.
Het wijzigt verder geen instellingen als je dat doet.
Infotainment gereset.
In de auto blijven zitten, stroom uit, deuren op slot.
Via de app remote climate gestart.
Airco/Fan slaat aan en slaat ook praktisch meteen weer uit...duurt nog geen seconde of 2..

Conclussie : Reset heeft niks opgelost

• Solarman
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:53:
[...]

Infotainment gereset.
Airco/Fan slaat aan en slaat ook praktisch meteen weer uit...duurt nog geen seconde of 2..

Ik zou echt terug naar de dealer gaan, dat is beslist niet goed.
En vooral nu is remote climate control echt een fijne optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 30-11-2023 13:55 ]

• Dartlink
--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:53:
[...]

Infotainment gereset.

Sta je heel toevallig ook aan een laad paal? Ik moet soms dan het ook twee keer starten.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dartlink schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:48:
[...]

Sta je heel toevallig ook aan een laad paal? Ik moet soms dan het ook twee keer starten.
Laadpaal of losgekoppeld maakt geen verschil.
Na 5x starten met hetzelfde resultaat ben ik maar gestopt.
En nee, dit is niet opeens zo, het is altijd zo geweest, maar elke keer weggestuurd met een lulverhaal bij de dealer. Wel aantekening laten maken bij de leasemaatschappij. ( Ook voor de slechte lak trouwens )

• Solarman
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:18:
[...]

En nee, dit is niet opeens zo, het is altijd zo geweest, maar elke keer weggestuurd met een lulverhaal bij de dealer. Wel aantekening laten maken bij de leasemaatschappij. ( Ook voor de slechte lak trouwens )
Neem eerst contact op met de dealer en dan alsnog ook met je leasemaatschappij hoe dit op te lossen.
Leverende dealer hoort dit gewoon op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Highlander1962
Ik zou willen dat ik er zoveel verstand van had als jullie.

In mijn Niro EV heb ik eigenlijk vaak geen idee hoe het allemaal werkt.
Straks in de EV6 toch maar even proberen wat meer aandacht aan al die mogelijkheden besteden.

Dit topic helpt wel enorm.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Solarman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:23:
[...]

Neem eerst contact op met de dealer en dan alsnog ook met je leasemaatschappij hoe dit op te lossen.
Leverende dealer hoort dit gewoon op te lossen.
Ben al 5x eerder geweest en telkens met een lulsmoes weggestuurd of niet voldoende geholpen ( voor o.a. remote climate en de "gewone" niet werkende verwarming, de slechte range en voor de lak ) dus het is niet dat ik meteen naar de leasemaatschappij ben gestapt hoor...

• Solarman
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:10:
[...]

Ben al 5x eerder geweest en telkens met een lulsmoes weggestuurd of niet voldoende geholpen ( voor o.a. remote climate en de "gewone" niet werkende verwarming, de slechte range en voor de lak ) dus het is niet dat ik meteen naar de leasemaatschappij ben gestapt hoor...
Nee, dat begrijp ik helemaal, als de dealer niet echt wil meewerken kan soms de leasemaatschappij wat meer druk zetten bij een dealer om de problemen die je hebt op te lossen.
Ik begrijp dat je dealer niet van het meewerkende type is, dus probeer je heil bij de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:33:
[...]

Wordt vervolgt.
Batterij conditioning staat gewoon aangevinkt!
Even uitgevinkt en weer aan. Morgen nogmaals proberen en anders effe contact met de dealer opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:18:
[...]

Wat zie je in je statusmeldingen staan? Zie mijn screenshot voor zowel een foutmelding als succesvolle start.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwFP2J3WhcA9iy7vFq5grkP09L8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjA4csdtdPTRSLdrAzslxlAB.jpg?f=fotoalbum_large

• DigitalHombre
  • Laatst online: 24-05 11:36
cversieren schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:54:
Besteld op 22 juni 2022 en geleverd op 25 november 2023. 17 lange maanden wachten werden beloond.
Me happy.. ( full option earth met opendak en trekhaak. )

[Afbeelding]
Mooi! Wij hebben onze Yacht Blue besteld op 7 juni 2022, Earth AWD 77.4kWh met een boel extra opties en eveneens een trekhaak maar geen opendak. We mochten de auto 28 februari 2023 reeds in ontvangst nemen. Toch vreemd hoe bestellingen soms 9 maanden later uitgevoerd worden. Veel succes!

• DigitalHombre
  • Laatst online: 24-05 11:36
king_dude schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:00:
[...]

Wat zie je in je statusmeldingen staan? Zie mijn screenshot voor zowel een foutmelding als succesvolle start.
Het ding -de auto bedoel ik- moet natuurlijk wel een verbinding kunnen maken met het GSM netwerk. helaas zijn er nog plaatsen waar dit niet optimaal is. Het ene netwerk is trouwens ook het andere niet.

• king_dude
  • Niet online
** knip ** niet relevant

[ Voor 99% gewijzigd door king_dude op 30-11-2023 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Solarman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:48:
[...]

Batterij conditioning staat gewoon aangevinkt!
Even uitgevinkt en weer aan. Morgen nogmaals proberen en anders effe contact met de dealer opnemen.
Net nog maar even getest, nadat ik in de auto de optie Batterij conditionering uit- en weer aangevinkt had.
En......................het werkt oOo oOo
Lag het dus toch aan het even uit- en aanzetten. (omgevallen bitje.... 8) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJ0A8ElmYTlNgOC3baLCT9KtbKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKpo5S4bXvg66PjCvylv6EZt.jpg?f=fotoalbum_large

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:25
[...]

Vanochtend heerlijk kwartier voor vertrek de auto voorverwarmd (27graden)....

3 van de 4 deurgrepen vastgevroren (kwamen wel los met een kopje lauw water) Rechter buitenspiegel vast gevroren, (handmatig even moeten helpen) en een dik pak ijs op mijn voorruit (dus alsnog moeten krabben).

Zo te lezen is dus alle energie naar het opwarmen van de accu? gegaan en niet naar het voorverwarmen van het interieur (was ook vrij koud). Pas na het " starten" van de auto begon het binnen warm te worden.

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:18
markbenq schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:02:
[...]

3 van de 4 deurgrepen vastgevroren (kwamen wel los met een kopje lauw water) Rechter buitenspiegel vast gevroren, (handmatig even moeten helpen) en een dik pak ijs op mijn voorruit (dus alsnog moeten krabben).

Zo te lezen is dus alle energie naar het opwarmen van de accu? gegaan en niet naar het voorverwarmen van het interieur (was ook vrij koud). Pas na het " starten" van de auto begon het binnen warm te worden.
Volgende keer dan maar 2 keer voor verwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Zijn 2 seperate systemen, kunnen gewoon los van elkaar functioneren. De accu kan 170+ kW leveren, dus daar zit de bottleneck niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

In mijn ervaring is 5 minuten vroeg genoeg en een kwartier eigenlijk overkill, ik zet het ook handmatig aan via de app, wellicht dat de auto daar anders op reageert dan gepland voorverwarmen (mocht jij dat gebruikt hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x05PrKXNVja_1OqiADyDH-fjnTE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iy5RCQMtrVUqGYFMlpkXU8U6.png?f=fotoalbum_large

Ai, geplande klimaat regeling werkt niet zonder aan de paal te hangen? :(
Pagina: 1 ... 323 ... 434 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic