Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Polo132 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:41:
[...]

Achter licht balk staat sowieso aan als je hem op daglicht zet.
Achterlichten branden niet bij voeren dagrijlampen.
Alleen bij stads- en dimlicht. Ik neem aan dat je dit laatste bedoelde.

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 22-11-2023 16:50 ]

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oa_ar15
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-06-2024
Vandaag eindelijk tijd om naar de garage te gaan. Afgelopen weken een paar keer met de melding gestaan dat de spanning van de 12v accu te laag was om de auto te starten. Tweemaal de elktrische klep open en dicht, of een kwartiertje op een parkeerplaats met de deur open en de accu had al geen fut meer.
Met een beetje prik van een booster werkte alles weer prima. Mijn conclusie: 12v accu verrot, want er zijn geen verbruikers in de auto die de 12v accu zo snel leegtrekken.

De garage begon eerst met allerlei redenen waarom het vooral niet aan hen zou liggen, maar een meting gaf de doorslag: Vervang Accu. Dat ging overigens ter plekke en onder garantie.

Hopelijk was mijn 12v accu uit de slechte serie en is de vervanger van betere kwaliteit, want als een 12v accu in een EV6 ruim een jaar meegaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:16
Mijn huidige auto is een Skoda. Daar kun je de software coderen en aanpassen met VCP/VCDS.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:26
Wakkie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:44:
[...]

Mijn huidige auto is een Skoda. Daar kun je de software coderen en aanpassen met VCP/VCDS.
Zal is informeren of het met de ev6 ook kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
Phusebox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:22:
[...]

Het is echter niet waterdicht. Regelmatig gehad dat het grootlicht niet uit ging terwijl meerdere auto's mij tegemoet kwamen zonder tussenberm. Nadat met dat al vaker gebeurt is heb ik de functie niet meer gebruikt.
Mijn huidige auto heeft ook een groot licht assistent in combinatie met matrix verlichting. Die heb ik bijna altijd aanstaan. Als ik op zo’n weg rij blijft mijn grootlicht ook aanstaan maar gaan de segmenten waar de tegenligger rijdt uit. Ik weet niet of je matrix verlichting hebt maar dat zou verklaren waarom het grootlicht aan blijft. Ik kan ook met grootlicht achter iemand rijden en dan zie je het licht links en rechts langs de voorligger maar niet op de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
GHorsie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:08:
[...]

Mijn huidige auto heeft ook een groot licht assistent in combinatie met matrix verlichting. Die heb ik bijna altijd aanstaan. Als ik op zo’n weg rij blijft mijn grootlicht ook aanstaan maar gaan de segmenten waar de tegenligger rijdt uit. Ik weet niet of je matrix verlichting hebt maar dat zou verklaren waarom het grootlicht aan blijft. Ik kan ook met grootlicht achter iemand rijden en dan zie je het licht links en rechts langs de voorligger maar niet op de auto :)
Nee, ik heb geen matrix lampen, een normale Plus met kaarslicht verlichting.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindelamar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-07 11:04
Goedenavond,
Afgelopen nacht bleek mijn 12V accu leeg. Door de Kia Hulp deze weer opgeladen en vandaag rond kunnen rijden. Echter tijdens het opladen aan mijn eigen laadpaal blijven er problemen. Wil vaak niet starten. En als hij wel start krijg ik snel een melding dat het opladen is voltooid.
Ik heb een beetje zitten zoeken op dit forum en kom dan uit op problemen met de ICCU. Mee eens of zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?
Ben benieuwd naar jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:50
carcept2009 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:15:
[...]

Zal is informeren of het met de ev6 ook kan.
Vlgs mijn dealer niet.
Het moet natuurlijk wel kunnen, maar KIA NL blokkeert het blijkbaar.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
henrov schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:39:
[...]

Altijd groot licht op automatisch, waarom niet?
Ja dat is perfect. Ik heb wel matrix verlichting. Dat is een verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Wiliyama op 23-11-2023 01:56 ]

• Wiliyama
Andrehj schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:38:
[...]

Omdat die systemen uiterst beroerd werken, daarom asociaal zijn en wat mij betreft zouden moeten worden verboden.
Zo worden op de snelweg tegenliggers verblind wiens verlichting vaak precies achter de vangrail valt.
En binnen de BBK worden voetgangers verblind.
(En uiteraard ook de fietsers met van die gloeipitten van de Action, maar dat is dan weer niet zo erg, moeten ze maar voor fatsoenlijke verlichting zorgen. :+ )
Dat klopt. In sommige gevallen werkt geen enkel automatisch systeem. Daarom blijven het ondersteunende hulpmiddelen en moeten we zelf altijd blijven nadenken wanneer het niet functioneert. Bijvoorbeeld bij een tegemoetkomende fietser of voetganger of bij tegemoetkomende vrachtwagens waar de koplampen achter de vangrail wegvallen maar de chauffeur wel onze koplampen ziet.

• Wiliyama
[quote]Andrehj schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:56:
[...]

Leuk bedacht, maar dat werkt dus niet als de verlichting van tegenliggers achter een vangrail of struiken in de middenberm wegvallen. Die systemen lijken leuk, maar kunnen er gewoon niet mee omgaan dat de ogen van tegenliggers ongeveer een meter hoger zitten dan hun koplampen.

[...]dat klopt. Dan werkt het niet. Dat is bekend. Dan even uitschakelen. Maar 95% van de tijd werkt het geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Tolga07 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:50:
[...]

Vanochtend sloeg mijn grootlichtassistentie ook met een zeer lichtelijk beslagen voorruit op hol. Blijkbaar dacht mijn EV6 dat er iets mis was met de auto’s voor me want hij bleef maar seinen naar ze.
Dat komt als het glas beslagen is onder de kap van de voorruit waar de camera zit. Ook gaat dan de line assist er voor zorgen dat de auto gaat zwabberen.. Oplossing is om snel de aanjager aan te zetten zodat de condens verdwijnt of de automatische systemen uit te schakelen. Nogmaals het zijn ondersteunende middelen die nooit 100% perfect kunnen werken. We moeten zelf blijven nadenkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:58
Phusebox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:14:
[...]

Dat hebben ze bij jou expres remote aangepast zodat je iets meer range hebt.

Ik heb ook een plus met prima verlichting. Zelfs met mijn ogen geen probleem.
Hele gezin is tevreden.

Kan het beter of is het ruim voldoende conform wettelijke eisen? Denk dat dit de belevingsvraag of discussie moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 06:37
Phusebox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:14:
[...]

Phuse , wanneer zeg je eens iets positiefs, ik vind de verlichting uitstekend in combinatie met de groot licht assistent,. Ik ben het wel eens dat de verlichting in schemer en of regen te laat aangaat. dat klopt

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Highlander1962 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:36:
Misschien een fout topic, maar goed, hier lezen meer mensen dan ik het leveringen topic. :-)

Ik ben benieuwd waar jullie een aankoop op baseren.

Ik heb vorige maand bewust voor een Light Edition gekozen. Hopelijk in februari/maart geleverd.
Nu heb ik een Niro EV Executive en ben simpel gaan nadenken wat ik nu wel gebruik en wat (echt) niet.
Als ik alle specs naast elkaar leg is alleen het bereik wat minder, maar één keer per maand extra opladen is ook niet echt erg.
Automatische achterklep heb ik al 42 jaar niet, dus dat zal ik niet missen.
Elektrische stoelen zijn leuk, maar ook dat ga ik niet missen. Duurt ook erg lang om je stoel even te verzetten.
Ambilight hetzelfde. Leuke gadget, maar meer ook niet.
Geventileerde stoelen gebruikte ik zelden.
Automatisch schuifdak...in drie jaar drie keer gebruikt. Omdat het kon.
De Edition heeft ook geen stopcontact achterin geloof ik, maar dat is gelukkig maar goed ook.

Wat ik eventueel wel ga missen is de dodehoek detectie, maar dat is meer omdat ik daar dan wel aan gewend ben geraakt. Schuikt daar dan ook een gevaar in, want ik kijk nog steeds zelf.
Een EV6 is standaard al aardig luxe uitgerust in mijn ogen. De Light versies die Kia uitbrengt zijn gestript van duurdere afwerking en opties. Dit is volgens mij niet het geval bij de Edition Light versies. Dat was eerst ook mijn keuze, tot er een leuke deal voor een Plus versie voorbij kwam. Misschien focussen we teveel op al die gadgets ipv het rijgedrag.

Looks van de EV6 vond ik vanaf de introductie al mooi, maar viel voorheen buiten mijn leasebudget. Ik ben wel een echte Volkswagen rijder, maar stap nu over naar een Kia binnenkort......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
grotegok schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:58:
[...]

Dat hebben ze bij jou expres remote aangepast zodat je iets meer range hebt.

Ik heb ook een plus met prima verlichting. Zelfs met mijn ogen geen probleem.
Hele gezin is tevreden.

Kan het beter of is het ruim voldoende conform wettelijke eisen? Denk dat dit de belevingsvraag of discussie moet zijn.
Mwah, als de Plus verlichting nog slechter is dan dat van de GT-Line, dan zou ik ook niet tevreden zijn.

Wij hebben nog een Fiat Bravo uit 2010 met een aftermarket xenon setje (4 tientjes), daar komt echt veel meer licht van af dan mijn GT-Line...

Mijn inziens is dat wel behoorlijk kansloos voor zo'n nieuwe auto.
De BMW die ik hiervoor had hoef ik helemaal niet aan te halen, dag en nacht verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:04:
[...]

Mwah, als de Plus verlichting nog slechter is dan dat van de GT-Line, dan zou ik ook niet tevreden zijn.

Wij hebben nog een Fiat Bravo uit 2010 met een aftermarket xenon setje (4 tientjes), daar komt echt veel meer licht van af dan mijn GT-Line...

De BMW die ik hiervoor had hoef ik helemaal niet aan te halen, dag en nacht verschil.
Hier dezelfde ervaring met een GT-line.. Licht is niet om over naar huis te schrijven...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:24:
[...]

Hier dezelfde ervaring met een GT-line.. Licht is niet om over naar huis te schrijven...
Mijn ervaring is ook dat het met regenachtige omstandigheden ronduit slecht is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 01:14
Bij toeval zag ik vanochtend dat de laadtijd bij een laadpaal/tussenpunt wordt weergegeven. KIA Connected Service is toch geüpdatet met deze optie hier in NL (EU?).
Het wordt steeds beter. Hier word ik blij van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4TnhgGFU8Ih_9vj9XQaeDXXE20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQpW5W3m99ytNvJkdOXet0AV.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna heb ik getest om Berlijn als bestemming in te voeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHRMIB6WhdPcPHuKrL6qQk3qvyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWWAwAu5eHKxY9rQ0aObGGmP.jpg?f=fotoalbum_large

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58
StickMan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:24:
Bij toeval zag ik vanochtend dat de laadtijd bij een laadpaal/tussenpunt wordt weergegeven. KIA Connected Service is toch geüpdatet met deze optie hier in NL (EU?).
[Afbeelding]

[Afbeelding]
wellicht was het een serverside update.
Dus dat deze info van de server komt en dat dit vlak na de update nog niet uitgerolled was in europa.

Maar mooi om te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!!! Had EV Odessey dus toch gelijk!
Polo132 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:45:
[...]

Zag toevallig net een filmpje van EVODESSY die speculeert dat de % details van laadstops serverside geregeld zijn en wellicht toch nog beschikbaar komen voor ons in deze update. Mocht ie gelijk hebben en gezien dat de Kia app er ook even uitlag vanochtend kan het zijn dat je ze misschien tijdelijk niet meer kreeg door server problemen.. Ben benieuwd of het zich weer vanzelf op lost bij jou, dan mocht hij wel eens gelijk kunnen hebben!
Hoop dat er nog opties komen om meer te kunnen configureren qua SoC % voor laadstops. In je voorbeeld geeft ie aan al na 1.5u rijden te stoppen met nog 45% batterij. Maar sowieso al een hele verbetering!

[ Voor 6% gewijzigd door Polo132 op 23-11-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:04:
[...]

Plus verlichting is prima, dus zeker niet slechter dan GT-Line

• Fazer013
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Reisplanner is een mooie toevoeging, al ben ik gewend om bij lange reizen dit handmatig te doen. Moest even 2x kijken naar de 2e foto. Weken in een Tesla Model Y rond gereden, daar staat de reisplannen van vertrek naar aankomst (boven naar onder) gesorteerd ;) Zie dat de laatste stop nog best volladen is. Voor Berlijn is dat mogelijk wel handig, zag vorig jaar beperkt aantal type 2 laadpalen op straat maar die zijn bijna altijd bezet.

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik moest pas even laden bij een Tesla-lader. Cappen zij de laadsnelheid voor non-Tesla's op 42 kW, of koos ik een kapotte laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:59
AnotherFruitcake schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:28:
Ik moest pas even laden bij een Tesla-lader. Cappen zij de laadsnelheid voor non-Tesla's op 42 kW, of koos ik een kapotte laadpaal?
Bij Tesla Superchargers laden de EV6 en de Ioniq 5 en 6 zo traag omdat de lader en auto niet goed kunnen communiceren.
Met mogelijk een uitzondering voor de nieuwste versie van laders bij Tesla (V4), die met die erg korte kabel. Ik werd terechtgewezen: de V4 heeft wel een langere kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Peter-036 op 24-11-2023 09:01 . Reden: correctie ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:32
De SuC V4 laders hebben juist langere kabels dan V2 en V3.
Maar inderdaad, als je de diverse ervaringen in dit topic leest, dan laad de EV6 bij een V2 doorgaans niet sneller dan met ca 80kW en op een V3 rond de 40kW (als die laatste het al doet).

Vanwege deze beperkte snelheid, laad ik zelf liever op bij andere HPCs zoals Ionity, Fastned, EnBW etc.

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03:52
Fazer013 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:31:
[...]

Een EV6 is standaard al aardig luxe uitgerust in mijn ogen. De Light versies die Kia uitbrengt zijn gestript van duurdere afwerking en opties. Dit is volgens mij niet het geval bij de Edition Light versies. Dat was eerst ook mijn keuze, tot er een leuke deal voor een Plus versie voorbij kwam. Misschien focussen we teveel op al die gadgets ipv het rijgedrag.

Looks van de EV6 vond ik vanaf de introductie al mooi, maar viel voorheen buiten mijn leasebudget. Ik ben wel een echte Volkswagen rijder, maar stap nu over naar een Kia binnenkort......
De lights versie moet kwa afwerking hetzelfde zijn dan de andere versies, hij is alleen minder luxe uitgevoerd kwa opties.
Ik heb in oktober een light besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:12
AnotherFruitcake schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:28:
Probleem is dat de meeste Tesla laders nog 400V zijn terwijl de EV6 een 800V accusysteem heeft. Daarom moet het door de omvormers in de auto en die hebben een vrij beperkt max vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Loei123 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:57:
[...]

Gemiste kans want jij rijdt bij daglicht ook graag met groot licht aan? 8)7
In de avond op niet-snelwegen en buiten de bebouwde kom heb ik altijd de grootlichtautomaat aan staan

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
xxander968 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:48:
[...]

Omdat overdag de normale verlichting dan niet aan is. Bij mist of regen zou meteen de normale verlichting aan moeten gaan. Daarom, echt een gemiste kans.
Dat wist ik niet. Ik rij niet overdag met de grootlichtautomaat. Niet op de snelweg en niet binnen de bebouwde kom. Verder heb ik altijd de grootlicht automaat aan staan

• HansAuutB
--HOOLIE-- schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:24:
[...]

Ook een GT-line.
Prima licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
HansAuutB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:01:
[...]

Ook een GT-line.
Prima licht.
Dan ben ik toch wel erg benieuwd wat je prima licht vind.

Bij een tegenligger blijft jouw eigen lichtstraal duidelijk zichtbaar?
Bij mij heeft zo'n beetje elke tegenligger sterker licht waardoor mijn eigen lichtbeeld compleet verdwijnt totdat de tegenligger gepasseerd is.

Ik vraag me af of er vanaf een bepaalde datum andere lampen zijn geplaatst in de GT-Line uitvoeringen.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:04:
[...]

Bij heeft zo'n beetje elke tegenligger sterker licht waardoor mijn eigen lichtbeeld compleet verdwijnt totdat de tegenligger gepasseerd is.

Ik vraag me af of er vanaf een bepaalde datum andere lampen zijn geplaatst in de GT-Line uitvoeringen.
Vanaf wanneer rij jij in de GT-line?
Ik vanaf 30-11-21

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:08:
[...]

Vanaf wanneer rij jij in de GT-line?
Ik vanaf 30-11-21
Ik heb hem vanaf december 2021.

Ik ben er benieuwd naar omdat de GT-Line eerder in USA niet goedgekeurd was omwille van de koplampen, deze zouden te weinig licht produceren en dus onveilig zijn. Nu zijn ze wel goedgekeurd daar, dus mogelijk zitten er fellere LED's in vanaf een bepaalde datum/batch.

Dus voor de mensen die naar de meeting gaan, maak het ff donker en zet een 2021 model naast een 2022/2023 model. :9

[ Voor 47% gewijzigd door Loei123 op 23-11-2023 15:12 ]

• HansAuutB
Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:04:
[...]

Bij mij heeft zo'n beetje elke tegenligger sterker licht waardoor mijn eigen lichtbeeld compleet verdwijnt totdat de tegenligger gepasseerd is.

Daar let ik helemaal niet op.
Of het nu eigen licht is of dat van een tegenligger, als ik goed kan zien vind ik het prima.
En zonder tegenligger op een donkere weg heb ik meer dan genoeg dimlicht.

• Loei123
  • Nu online
HansAuutB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:30:
[...]

Daar let ik helemaal niet op.
Of het nu eigen licht is of dat van een tegenligger, als ik goed kan zien vind ik het prima.
En zonder tegenligger op een donkere weg heb ik meer dan genoeg dimlicht.
Ja, als het echt pikdonker is heb ik in huis ook genoeg aan een kaars...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:34:
[...]

Ja, als het echt pikdonker is heb ik in huis ook genoeg aan een kaars...
Het gaat om voldoende/goed kunnen zien toch?
Niet om een wedstrijdje sterkste lichtstraal. In dat geval kun je misschien beter een bouwlamp op je motorkap monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
HansAuutB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:49:
[...]

Het gaat om voldoende/goed kunnen zien toch?
Niet om een wedstrijdje sterkste lichtstraal. In dat geval kun je misschien beter een bouwlamp op je motorkap monteren.
Het gaat erom dat het licht ondermaats is.
Vind jij het lichtbeeld ook prima bij niet ideale weersomstandigheden?

Björn Nyland heeft een video waarin hij ook ontevreden is over het lichtbeeld, in de video is ook wel duidelijk dat de lichtstralen zwak zijn wanneer hij HBA uit heeft.

Ik ben benieuwd of jij aan kunt geven of bij jouw auto het licht feller is of niet, vanaf wanneer rij jij je EV6?
YouTube: Kia EV6 headlights test

Verder snap ik je opmerking over een wedstrijdje en bouwlamp niet zo goed, daar heeft werkelijk niemand het over en ik zeg ook nergens dat mijn lampen feller moeten zijn dan die van tegenliggers.

Er zijn meerdere mensen die het lichtbeeld als ondermaats ervaren en dan zijn dat soort kinderachtige reacties/opmerkingen echt niet nodig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 16:46

The Wizard

Moderator Mobile
Franciesco schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:48:
Maar inderdaad, als je de diverse ervaringen in dit topic leest, dan laad de EV6 bij een V2 doorgaans niet sneller dan met ca 80kW en op een V3 rond de 40kW (als die laatste het al doet).

Vanwege deze beperkte snelheid, laad ik zelf liever op bij andere HPCs zoals Ionity, Fastned, EnBW etc.
V4 is ook 40 kW, heb het uitgetest:

The Wizard in "Het grote Kia EV6 topic"

Trouwens deze week bij een duitse snellader geladen, kwam ook niet hoger dan 40 kW, zal ook wel op 400V infra zitten, ondanks de 300 kW geadverteerde snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door The Wizard op 23-11-2023 19:46 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Mijn matrix koplampen worden eind december vervangen wegens de inwendige barsten. Ik rijdt de ev6 sinds 30/10/2021.

Dan kan ik wel eens testen of er verschil op zit 🤔

• Franciesco
Ben het grotendeels eens met @Loei123: het dimlicht (GT-line) is op zijn best redelijk te noemen, meer niet. Grootlicht inclusief de assistent en de matrixfunctie is wel behoorlijk goed.

Mijn vorige BMW had veel betere koplampen (LED met laser technologie en matrix). In het donker en zeker bij slecht weer mis ik die koplampen heel erg.
De Tesla Model 3 die ik zakelijk rijd heeft trouwens ook een beter dimlicht: duidelijk breder en ook helderder. De matrix functie mist hij dan weer wel.

• Fazer013
Hieperdepiep schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:57:
[...]

De lights versie moet kwa afwerking hetzelfde zijn dan de andere versies, hij is alleen minder luxe uitgevoerd kwa opties.
Ik heb in oktober een light besteld
Kijk a.u.b. even goed in de EV6 prijslijst, daarin staat een tabel waarin per versie de standaard opties worden weergegeven.

• HansAuutB
Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
[...]

Er zijn meerdere mensen die het lichtbeeld als ondermaats ervaren en dan zijn dat soort kinderachtige reacties/opmerkingen echt niet nodig...
Wie begon er over een kaars?

Zoals gezegd heb ik geen lichtklachten over mijn Gt-line die ik rijd sinds oktober 2022.

• Fazer013

Heb in de VS stuk of 25 SuC laders bezocht en vond snelheid nogal variëren van 30 tot 230 kW. Vooral als er meer auto’s aan de lader hingen mocht je blij zijn met 80 kW. De curve neemt al bij 60% af. Betrof een recente Model Y LR. Was na alle Tesla verhalen niet mega onder de indruk, het was gewoon goed maar niet super. Benieuwd hoe de EV6 het straks gaat doen, al zal ik niet zo vaak bij een snellader komen in NL.

• Loei123
  • Nu online
HansAuutB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:35:
[...]

Wie begon er over een kaars?

Zoals gezegd heb ik geen lichtklachten over mijn Gt-line die ik rijd sinds oktober 2022.
Dat was een reactie op jouw opmerking dat het in donkere omstandigheden zonder tegenliggers prima licht geeft, dat ben ik gedeeltelijk met je eens.

Maar wanneer 90% van andere lichtbronnen het lichtbeeld verstoord is dat best irriterend en vermoeiend op langere ritten.

Ik ben dus erg benieuwd of de mensen die klagen over het licht, een auto hebben die eerder is geleverd dan de jouwe.

• Roberto1962
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 01:25
Grappig die groot licht discussie,

Bij een goed afgestelde projector unit met xenon lamp heb je helemaal geen grootlicht nodig. (tenzij de spiegel van de projector of je polycarbonaat glas sterk verouderd is)

1. Blijkbaar is het aantal Lux (hoeveelheid licht per m2) een stuk lager bij de led's van de EV6
of
2. De cut-off lijn van het dimlicht staat niet ver genoeg van de bestuurder

Dit laatste kun je oplossen door de daling van de dimlicht lichtbundel te veranderen. (>= 0,5% voor APK goedkeuring)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47
Gisteren voor het eerst spannend gemaakt door vanuit Amsterdam te vertrekken met 26% SoC en in Tilburg te arriveren met 3%. :+

2 volwassenen en 2 kinderen, heb halverwege wel de klimaatbeheersing uitgezet, vanaf dat moment zag ik namelijk dat de resterende hoeveelheid te rijden kilometers van de 'guess o meter' langzamer omlaag ging dan het aantal kilometers tot de bestemming. Daarnaast zoveel mogelijk achter vrachtwagens gereden en natuurlijk niet met een zware voet rijden.

Veel EV6'en gezien onderweg overigens. Ook altijd leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03:52
Fazer013 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:27:
[...]

Kijk a.u.b. even goed in de EV6 prijslijst, daarin staat een tabel waarin per versie de standaard opties worden weergegeven.
Klopt de opties zijn verschillend, maar de afwerking kwa binnen en buitenkant (model) moeten hetzelfde zijn. Dit heeft namelijk mijn dealer aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547

Ik weet dat de V3 en superchargers niet meer als 47 kw laden maar op een V2 lader kom ik altijd tot 97KW dus prima te doen vind ik.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Loei123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:11:
[...]

Ik heb hem vanaf december 2021.

Ik ben er benieuwd naar omdat de GT-Line eerder in USA niet goedgekeurd was omwille van de koplampen, deze zouden te weinig licht produceren en dus onveilig zijn. Nu zijn ze wel goedgekeurd daar, dus mogelijk zitten er fellere LED's in vanaf een bepaalde datum/batch.

Dus voor de mensen die naar de meeting gaan, maak het ff donker en zet een 2021 model naast een 2022/2023 model. :9
Hallo Quote, welke meeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:59
Hieperdepiep schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:13:
[...]

Klopt de opties zijn verschillend, maar de afwerking kwa binnen en buitenkant (model) moeten hetzelfde zijn. Dit heeft namelijk mijn dealer aangegeven.
Dat is niet helemaal waar, de GT-line ziet er van buiten iets anders uit. Andere bumpers en de rand rondom de wielen zijn niet zwart maar in de carrosserie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
grotegok schreef op maandag 13 november 2023 @ 06:40:
Even belangstelling peilen, is er behoefte aan bijna spontane EV6 carmeeting?
Laagdrempelig, niets moet/hoeft, betreft voornamelijk het delen van ervaringen zoals bijvoorbeeld de geluidsbeleving audioinstallatie, ICCU, koplampen, deurklinken, eigen upgrades/aanpassingen.

Voorstel:
Locatie: Van der Valk, De Witte Bergen, heeft mooi veld naast het laadplein.
Datum: zo 26 november van 11-13
@marc4547, Deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:09

d0s

sssst

Hieperdepiep schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:13:
[...]

Klopt niet.

Buiten: wielkassen en bumpers niet meegespoten bij de Light Edition (mat zwart). Bij de plus is dit hoogglans zwart. Bij de GT carrosseriekleur en volledig andere bumpers.

Binnen: mat grijze accenten ipv pianolak, en uiteraard materiaal van de stoelen niet volledig van 'leer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
d0s schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:28:
[...]

Klopt niet.

Buiten: wielkassen en bumpers niet meegespoten bij de Light Edition (mat zwart). Bij de plus is dit hoogglans zwart. Bij de GT carrosseriekleur en volledig andere bumpers.

Binnen: mat grijze accenten ipv pianolak, en uiteraard materiaal van de stoelen niet volledig van 'leer'
Inderdaad, en per versie krijg je naast deze afwerking nog nodige opties (privacy glas / stoelverwarming / schuifdak / grotere wielen / etc). Heb naast de EV6 ook kort gekeken naar de Niro EV, daar is de Light versie meer gestript door Kia. Zoals matzwarte delen, geen hoedenplank, andere interieur afwerking, etc. Dat is volgens mij niet het geval met de EV6 Light. Check https://www.kia.com/nl/prijslijst.AS-W5-*/#/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:31
Misschien hadden alle klagers hier over de verlichting een Light Edition moeten bestellen. 💡

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

DaMenaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:02:
Misschien hadden alle klagers hier over de verlichting een Light Edition moeten bestellen. 💡
Die was nog niet leverbaar in 2021 slimmerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
DaMenaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:02:
Ik weet niet hoor, maar als ik constateer dat onze andere 13 jaar oude auto (met doffe glazen) en een xenon kitje van 4 tientjes beter licht geeft dan onze EV6, is dat dan klagen of terecht teleurgesteld zijn?

Ik moet zeggen dat ik het een vervelende ontwikkeling vind dat als je een minpunt over de auto noemt je meteen als zeikerd weggezet wordt hier...

[ Voor 15% gewijzigd door Loei123 op 24-11-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:41:
[...]
Ik weet niet hoor, maar als ik constateer dat onze andere 13 jaar oude auto (met doffe glazen) en een xenon kitje van 4 tientjes beter licht geeft dan onze EV6, is dat dan klagen of terecht teleurgesteld zijn?
Volgens Van Dale hetzefde,

kla·gen (klaagde, heeft geklaagd): uiting geven aan pijn, droefheid of ontevredenheid
Loei123 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:41:
[...]Ik moet zeggen dat ik het een vervelende ontwikkeling vind dat als je een minpunt over de auto noemt je meteen als zeikerd weggezet wordt hier...
Volgens mij is het vrij duidelijk dat mijn eerdere post een woordgrap was. Als jij daar de kwalificatie "wegzetten als een zeikerd" aan wilt hangen, dan is dat echt aan jou. (y)

Als ik zelf iets constateer aan de auto wat niet goed is, dan geef ik dat hier ook gewoon aan.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
DaMenaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:48:
Volgens mij is het vrij duidelijk dat mijn eerdere post een woordgrap was. Als jij daar de kwalificatie "wegzetten als een zeikerd" aan wilt hangen, dan is dat echt aan jou. (y)

Als ik zelf iets constateer aan de auto wat niet goed is, dan geef ik dat hier ook gewoon aan.
Laat ik het anders zeggen, je bent niet de enige die erop reageert op een manier die niet bijdraagt aan de discussie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:54:
[...]

Laat ik het anders zeggen, je bent niet de enige die erop reageert op een manier die niet bijdraagt aan de discussie. :)
Even goede vrienden. :(:)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
d0s schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:28:
[...]

Klopt niet.

En het stuur: afgeplat aan de onderkant bij de GT-line i.p.v. rond bij o.a. het Plus model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Is er animo Grote Gok?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:55

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTCWrgAscYMgSKpFPM7YMs1oun8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3wqCUdVnYcwgJ0YkQp8KdhRJ.png?f=user_large
Wat voor stekker zou ik nu eigenlijk moeten gebruiken voor het V2x interieur stopcontact?
De handleiding zegt: Gebruik een geaarde stekker.
Prima, maar in Nederland zijn we gewend aan randaarde stekkers en als ik dit stopcontact zie, dan zal een stekker met randaarde geen aarding krijgen.

Edit: zo te zien is dit een Type K standaard, die alleen in Denemarken wordt gebruikt. Blijkbaar de enige manier om te kunnen aarden, middels een stekker met 3 pinnen. Hetgeen mij op de vraag brengt: Kan de Kia überhaupt geaard zijn, aangezien hij op 4 rubberen banden staat. Dus is een geaarde stekker überhaupt niet echt geaard in het V2L stopcontact?
https://www.worldstandard...iteit/soorten-stekkers/k/

[ Voor 30% gewijzigd door Gasoline1234 op 24-11-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Ik liep net met m’n stofzuiger naar de auto, dacht dat alle modellen een stopcontact in de kofferbak hadden en enkele modellen ook op de achterbank. Maar nee dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Gasoline1234 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:59:
[Afbeelding]
Wat voor stekker zou ik nu eigenlijk moeten gebruiken voor het V2x interieur stopcontact?
Prima, maar in Nederland zijn we gewend aan randaarde stekkers en als ik dit stopcontact zie, dan zal een stekker met randaarde geen aarding krijgen.

Edit: zo te zien is dit een Type K standaard, die alleen in Denemarken wordt gebruikt. Blijkbaar de enige manier om te kunnen aarden, middels een stekker met 3 pinnen. Hetgeen mij op de vraag brengt: Kan de Kia überhaupt geaard zijn, aangezien hij op 4 rubberen banden staat. Dus is een geaarde stekker überhaupt niet echt geaard in het V2L stopcontact?
Die foto is volgens mij niet van een origineel Nederlands geleverd model. Overigens is het aarden aan het chassis (en dus de anode van de accu) in auto's normaal; vergelijk het met een TN-stelsel waarbij de aarde geleverd wordt door de netbeheerder, die in de transformator aan de nul gekoppeld kan zijn.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

TGEN schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:04:
[...]

Die foto is volgens mij niet van een origineel Nederlands geleverd model. Overigens is het aarden aan het chassis (en dus de anode van de accu) in auto's normaal; vergelijk het met een TN-stelsel waarbij de aarde geleverd wordt door de netbeheerder, die in de transformator aan de nul gekoppeld kan zijn.
Bedankt. Is overigens een EV9. Origineel Nederlands geleverd.
Ik stel de vraag hier in het EV6 forum, omdat hier meer V2L kennis zit. Ik zal voortaan er duidelijk bij vermelden als het de EV9 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Gasoline1234 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:06:
[...]

Bedankt. Is overigens een EV9. Origineel Nederlands geleverd.
Ik stel de vraag hier in het EV6 forum, omdat hier meer V2L kennis zit. Ik zal voortaan er duidelijk bij vermelden als het de EV9 betreft.
Da's superleip dan, wat moeten wij nou met die rare Deense stopcontacten :D. Kreeg je wel een gratis reisstekkerset in het afleverpakket?

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

TGEN schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:10:
[...]

Da's superleip dan, wat moeten wij nou met die rare Deense stopcontacten :D. Kreeg je wel een gratis reisstekkerset in het afleverpakket?
haha, nee. Zelfs in Denemarken zijn ze dit type stopcontact aan het uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Zit in de EV6, bij de achterbank, wél een normaal Nederlands stopcontact met randaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Gasoline1234 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:30:
Zit in de EV6, bij de achterbank, wél een normaal Nederlands stopcontact met randaarde?
Nope. Een reisvariant achtig iets welke je ook soms in hotels ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Dartlink schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:09:
[...]

Nope. Een reisvariant achtig iets welke je ook soms in hotels ziet.
Huh? Ik heb er wel eens een normale stofzuiger op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:48
[Afbeelding]

Dit stopcontact mag je helemaal niet gebruiken met een Schuko stekker (ons model geaarde stekker), want als die stekker half in het stopcontact zit, kun je met je vingers de pennen aanraken.
Dit is kortom een onveilige situatie. Dit mag de dealer zo ook helemaal niet leveren. Kunnen ze niet gewoon een normaal geaarde stopcontact leveren ipv zo'n exotisch Deens ding?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:13:
[...]

Huh? Ik heb er wel eens een normale stofzuiger op aangesloten.
Jup. Past ook dus :) bij mij kan ik ook type J in pluggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Ik heb geen vervolg reacties gezien en verderop gemeld dat van het voorjaar mogelijk wel belangstelling is.
Ben zondag bij 'fully charged' in de Rai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Polo132 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:27:
Ik liep net met m’n stofzuiger naar de auto, dacht dat alle modellen een stopcontact in de kofferbak hadden en enkele modellen ook op de achterbank. Maar nee dus :+
Een stopcontact in de kofferbak in mijn GT-line herken ik niet.
Alleen onder de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
grotegok schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:53:
[...]

Ik heb geen vervolg reacties gezien en verderop gemeld dat van het voorjaar mogelijk wel belangstelling is.
Gemist, maar interesse. Hoe concreet en wie komt er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
Blijkbaar is er geen EV6 meer besteld cq geleverd de laatste maand en het leveringen topic geen kijkers trekt even dan maar hier. ;-)

Volgens de dealer is het chassisnummer bekend.
Is de auto dan geproduceerd en klaar voor verzending of staat hij al op een boot?

Hij kon me verder niets vertellen, behalve dan dat het chassisnummer bekend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Highlander1962 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:04:
Blijkbaar is er geen EV6 meer besteld cq geleverd de laatste maand en het leveringen topic geen kijkers trekt even dan maar hier. ;-)

Volgens de dealer is het chassisnummer bekend.
Is de auto dan geproduceerd en klaar voor verzending of staat hij al op een boot?

Hij kon me verder niets vertellen, behalve dan dat het chassisnummer bekend is.
Je dealer kan zien in het "kmnl.dealer-portal.net" of de auto al geproduceerd is, wanneer gepland staat om de boot op te gaan, wanneer aankomst havenNederland/Belgie gepland staat, wanneer de aankomst auto gepland staat bij de dealer.
Dit kan hij/zij wanneer er een VIN bekend is.
Let wel, hij ziet geplande data, dit kan in de praktijk afwijken om welke reden dan ook, maar dan wordt zijn planning vaak ook aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywq2qSCk-3WZ36O_CmXtIeU_TeM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pYMelFjYOesZWTY1luir95zG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahWiT53cC1kiQrcmJaOvLD8uUO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vT6LP6feXxrA5uaipjR9V406.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Solarman op 25-11-2023 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
grotegok schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:53:
[...]

Had ook naar Fully charged willen gaan, maar is niet langs de deur en wat druk met werk. Mijn EV6 zou ik week 51 geleverd moeten worden, dus dat er geen Kia's meer op kenteken worden gezet in 2023....... In voorjaar kunnen we wel eens proberen een parkeerplaats vol EV6en te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
Nope/nihil, dus stel voor het in het voorjaar te plannen. Al dan niet vooraf in overleg met Phusebox zijn agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
[Afbeelding]
Altijd een randaarde stekker gebruiken. Niet vanwege de randaarde maar omdat de pinnen dikker zijn. Deze maken goed contact. De pinnen van niet randaarde stekkers zijn meestal dunner en maken vaak slecht of helemaal geen contact.
Advies om ook altijd een randaarde verlengsnoer met stekkerdoos mee te nemen. Werkt altijd en je hebt extra stopcontacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Solarman schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:44:
[...]

Je dealer kan zien in het "kmnl.dealer-portal.net" of de auto al geproduceerd is.........
Bedankt voor je info. Wordt zeer gewaardeerd.

De dealer vertelde zojuist dat hij het chassisnummer toch nog niet had doorgekregen, maar de verwachtte aankomstdatum in Rotterdam 15 januari is.

[ Voor 44% gewijzigd door Highlander1962 op 25-11-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Laatst online: 26-09 07:13
Highlander1962 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:21:
[...]

Bedankt voor je info. Wordt zeer gewaardeerd.

De dealer vertelde zojuist dat hij het chassisnummer toch nog niet had doorgekregen, maar de verwachtte aankomstdatum in Rotterdam 15 januari is.
Dan lijkt het er volgens mij verdacht veel op dat de dealer je maar wat op de mouw spelt om weer even van je af te zijn. Zolang VIN nog niet bekend is tast de dealer ook volledig in het duister en kan hij helemaal niets zeggen over de termijn waarop de auto wordt geleverd. De aan jou genoemde datum is gewoon een wilde gok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Wiliyama schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:25:
[...]

Altijd een randaarde stekker gebruiken. Niet vanwege de randaarde maar omdat de pinnen dikker zijn. Deze maken goed contact. De pinnen van niet randaarde stekkers zijn meestal dunner en maken vaak slecht of helemaal geen contact.
Advies om ook altijd een randaarde verlengsnoer met stekkerdoos mee te nemen. Werkt altijd en je hebt extra stopcontacten.
Bedankt voor het advies, zal ik doen.
Toch vreemd dat er geen echte randgeaarde wcd in de EV6 en EV9 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
Jugonoot04 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:20:
[...]

Dan lijkt het er volgens mij verdacht veel op dat de dealer je maar wat op de mouw spelt om weer even van je af te zijn. Zolang VIN nog niet bekend is tast de dealer ook volledig in het duister en kan hij helemaal niets zeggen over de termijn waarop de auto wordt geleverd. De aan jou genoemde datum is gewoon een wilde gok.
Dat zou dan zwaar asociaal van die dealer zijn, want ik had na de aankoop 1,5 maand geleden voor het eerst contact om wat accessoires aan te schaffen, hij mij vervolgens zonder dat ik daarom vroeg vertelde dat het chassisnummer bekend was.

Vervolgens belde ik hem vanmiddag of hij het vin had, hij daarop vertelde dat die nog niet bekend was, maar de verwachtte aankomstdatum wel.

Het is niet zo dat ik de dealer nu plat bel voor informatie omtrent de status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jugonoot04
  • Laatst online: 26-09 07:13
Highlander1962 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:37:
[...]

Dat zou dan zwaar asociaal van die dealer zijn, want ik had na de aankoop 1,5 maand geleden voor het eerst contact om wat accessoires aan te schaffen, hij mij vervolgens zonder dat ik daarom vroeg vertelde dat het chassisnummer bekend was.

Vervolgens belde ik hem vanmiddag of hij het vin had, hij daarop vertelde dat die nog niet bekend was, maar de verwachtte aankomstdatum wel.

Geen VIN betekend auto nog niet gebouwd en geloof me: de dealer heeft echt geen zicht, laat staan invloed op de productielijnen in Korea. En dan heb ik het nog niet eens over de planning van het transport naar Europa, transport naar de dealer en rijklaar maken. Ik sluit zeker niet uit dat je de auto gaat krijgen op de door de dealer toegezegde datum maar dan is de dealer een verdomd goede gokker. Gunstig is wel dat de leveringen op dit moment aanzienlijk vlotter verlopen dan pakweg een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:39
[...]

niet om het 1 of ander.. maar op die manier heeft de dealer mij 4,5 maand er boven op geluld..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
[...]

Ik heb gereageerd in het leveringen topic.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grotegok
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6nt8Pd6O9S8u34-58bAQ-OQWmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eagkkE9k5K2qRblsxolVnXbX.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 op de VER stand, Fully Charged beurs.
Ik sta daar tot 13:00, mocht je langs komen loop even langs. Koffie, drinken aanwezig

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cversieren
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-01-2024
Besteld op 22 juni 2022 en geleverd op 25 november 2023. 17 lange maanden wachten werden beloond.
Me happy.. ( full option earth met opendak en trekhaak. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcO1WezzqGkWKW5RLTDhgJgW6IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Cgp2CEOZeoMVB4bcKecThvf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
cversieren schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:54:
Besteld op 22 juni 2022 en geleverd op 25 november 2023. 17 lange maanden wachten werden beloond.

[Afbeelding]
Mooie bak! 17 maanden dat is echt lang. Dacht dat mijn 4 maanden al lang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
cversieren schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:54:

[Afbeelding]
Prachtig! Vind dit een erg mooie kleur voor de EV6, en hoe vaak ik de auto ook zie hij gaat me maar niet vervelen. Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Vraagje, weet niet of dat hier al beantwoord is.

Ook een nieuwe iPhone 15 pro max met hoesje, maar het opladen lukt niet vlot in mijn GT Line. De pad lijkt me niet sterk genoeg?

Heeft iemand ervaring met dit, wat is de juiste oplossing?

- Een dunner hoesje
- Een hoesje met MagSafe?
- Iets anders?

Wat gebruiken jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Levertraan op 27-11-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Levertraan schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:41:

Ook een nieuwe iPhone 15 pro max met hoesje, maar het opladen lukt niet vlot in mijn GT Line. De pad lijkt me niet sterk genoeg?

- Een dunner hoesje
- Iets anders?

Wat gebruiken jullie?
Mijn Samsung Galaxy S22 geeft altijd de melding "Snel draadloos opladen", dus die lader lijkt mij wel vlot genoeg. Wat gebeurt er als je de telefoon uit het hoesje haalt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levertraan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Loei123 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:45:
[...]

Mijn Samsung Galaxy S22 geeft altijd de melding "Snel draadloos opladen", dus die lader lijkt mij wel vlot genoeg. Wat gebeurt er als je de telefoon uit het hoesje haalt?
Dan lukt het wel. Ligt dus aan het hoesje I guess, maar nu vraag ik me af of ik kijk voor dun, of voor MagSafe.

Anders inderdaad kabel.

Vaak springt ie aan en af, echt goed voor de iPhone batterij lijkt me dat ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
Levertraan schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:18:
[...]

Dan lukt het wel. Ligt dus aan het hoesje I guess, maar nu vraag ik me af of ik kijk voor dun, of voor MagSafe.

Anders inderdaad kabel.

Vaak springt ie aan en af, echt goed voor de iPhone batterij lijkt me dat ook niet...
Probeer het eerst eens zonder hoesje. Ik heb veel over problemen gelezen met draadloos laden van de EV6 met iPhone. Iets met dat Apple de Qi standaard niet hanteert daarom niet helemaal lekker compatibel is. Dus ik denk niet dat een hoesje je veel gaat helpen, maar mocht je nou zonder hoesje aanzienlijk betere resultaten hebben zou je het toch nog kunnen proberen met een ander hoesje

[ Voor 13% gewijzigd door Polo132 op 27-11-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online

- Een dunner hoesje
- Iets anders?

Wat gebruiken jullie?
Hier ook een 15PM met dezelfde "problemen". Gebruik zelf voornamelijk een kabel dus eigenlijk niet verder onderzocht wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagi12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-08 10:17

- Een dunner hoesje
- Iets anders?

Wat gebruiken jullie?
Ik heb de 14 met een rubberhoesje en hij doet het prima, niet erg snel en soms een stop omdat het toestel te heet word maar hij laadt daarna ( na paar minuten afkoelen ) wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 12:01
Vraag voor degene met een Dongar:

Geeft de Dongar stroom nadat je je auto uitzet?
Pagina: 1 ... 322 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic